abonnement Unibet Coolblue
pi_174858858
quote:
Jelle Brandt Corstius: aangifte in de maak

Televisiemaker Jelle Brandt Corstius gaat aangifte doen tegen tv-producent Gijs van Dam die hij heeft beschuldigd van verkrachting. Op Twitter schrijft hij dat een aangifte in de maak is. Afgelopen week zei hij al dat hij met zijn advocaat een aangifte overweegt.

In zijn tweet reageert de tv-maker op de uitzending van Pauw van gisteravond. Daar was Van Dam te gast. Ook de advocaat van Van Dam, Peter Plasman, was in de uitzending.

'Er is niemand verkracht, er is niemand gedwongen'

Ik had de indruk, na het gesprek in Pauw, dat het drogeren inhield: wijn gedronken.
"De uitzending van Pauw van gisteren maakte mij kwaad en verdrietig. Kwaad, om voor de hand liggende reden dat Gijs van Dam ontkent dat hij mij verkracht heeft. Het was onwerkelijk om een van de meest traumatische gebeurtenissen gereduceerd te zien tot een potje gezelligheid", twittert Brandt Corstius vanochtend.

Barend en Van Dorp

Van Dam ontkent niet dat hij vijftien jaar geleden seks heeft gehad met Brandt Corstius, maar dat is volgens hem met wederzijdse instemming gebeurd na een uitzending van Barend en Van Dorp. Beiden waren toen midden twintig. Brandt Corstius was stagiair bij het programma, Van Dam was er productiemedewerker.

Jelle Brandt Corstius twittert verder dat hij met zijn verhaal andere slachtoffers wilde aansporen ook hun verhaal te vertellen en hun steun wilde geven. "De uitzending van gisteren was echter allesbehalve steunend. Niet voor mij en niet voor al die andere slachtoffers."
quote:
Tv-maker Gijs van Dam ontkent verkrachting Brandt Corstius en doet aangifte

UPDATEDe man die er door Jelle Brandt Corstius van wordt beschuldigd hem te hebben verkracht als beginnend televisieredacteur, is media-ondernemer Gijs van Dam. Hij ontkent de beschuldiging en doet aangifte van smaad en laster. Volgens Van Dam is hij 'standrechtelijk geëxecuteerd op basis van een gelogen verhaal'.

Van Dam, eigenaar van mediabedrijf Ten Eleven Entertainment, reageerde gisteravond in televisieprogramma Pauw op de aantijgingen met Plasman aan zijn zijde. Ten tijde van de vermeende verkrachting van Brandt Corstius, in 2002, was hij producent bij Barend & Van Dorp.

Van Dam ontkent de beschuldiging nadrukkelijk. ,,Ik ben standrechtelijk geëxecuteerd zonder enige vorm van proces op basis van een gelogen verhaal", zei de tv-maker verontwaardigd. Hij was destijds 25 jaar, Jelle 24 jaar. Ze waren samen in Van Dams hotelkamer in het Kurhaus. De tv-producent was er naar eigen zeggen voor het programma Villa BVD van Frits Barend en Henk van Dorp.

Van Dam: ,,We dronken een glas wijn, begonnen te flirten en belandden daarna in mijn bed. We hadden seks en daarna ging Jelle naar zijn eigen kamer. Niemand is verkracht, niemand werd gedwongen. De ochtend erna dacht ik: Dit is toch niet helemaal mijn type, laat ik het maar bij deze ene keer laten. We hebben het seizoen afgemaakt bij hetzelfde programma. Na de zomer ben ik het programma Idols gaan maken."

Smaad en laster
Van Dam ontkent ook drugs in de wijn van Brandt Corstius te hebben gedaan, zoals de journalist beweert. Volgens advocaat Plasman doet zijn cliënt aangifte tegen Brandt Corstius wegens smaad en laster.

,,Je kunt wel een verhaal naar buiten brengen zonder een naam te noemen maar daarmee is het kwaad al geschied. Brandt Corstius beschuldigt iemand er vrijblijvend van een verkrachter te zijn. Dat deed hij heel manipulatief en met raffinement. Brandt Corstius zei in DWDD dat hij niet kon zeggen of de beschuldigde ontkent terwijl hij dat wel wist. Daarmee dreigt het leven van mijn cliënt geruïneerd te worden terwijl er geen spoor van bewijs is."

Brandt Corstius had volgens Plasman destijds aangifte moeten doen en kan dat nog steeds doen omdat de zaak nog niet verjaard is. ,,Maar hij komt dan niet geloofwaardig over."

'Kwalijk'
De advocaat noemde het eerder tegenover deze krant 'kwalijk' dat dagblad Trouw het relaas van Brandt Corstius publiceerde zonder wederhoor van Van Dam. De krant had hem wel om een reactie gevraagd, maar die niet afgedrukt.

Brandt Corstius reageerde voor de uitzending van Pauw op Twitter met de tekst: Ik begrijp dat ik nu iets hoor te zeggen. Maar ik zou niet weten wat.'

KRO
Van Dam startte zijn carrière bij publieke omroep KRO in 1997 bij De Breakfastclub op Radio 3FM en actualiteitenmagazine Netwerk. In 2001 switchte hij naar commerciële televisie toen hij werd gevraagd om late night talkshow Barend & van Dorp te produceren.

Van Dam is sinds 2010 eigenaar en directeur van productiehuis Ten Eleven Entertainment. Daarnaast is hij voorzitter van het bestuur van de stichting de tv-beelden, de organisatie die de verkiezing van Nederlandse televisievakprijzen begeleidt. Van Dam was onder andere creative director bij Talpa Producties, managing director bij CCCP en uitvoerend producent bij Endemol en Blue Circle.

'Gedrogeerd'
Brandt Corstius (39) schreef vorige week in een openhartig verhaal in Trouw dat hij tijdens zijn werk als redacteur bij Barend & Van Dorp werd gedrogeerd en daarna is gedwongen tot orale seks met een man. Zijn openbaring komt voort uit de wereldwijde actie #MeToo waarbij mensen hun ervaringen met seksueel misbruik of intimidatie naar buiten brengen.

Ondanks de bekendmaking zei de journalist geen aangifte te zullen doen. Naast dat de zaak volgens hem is verjaard, is hij ook bang te worden aangeklaagd wegens smaad. 'Het is zijn woord tegen mijn woord. Er zijn geen getuigen, ik ken - voorlopig - geen andere incidenten. Als het tot een rechtszaak zal komen is de kans groot dat hij mij succesvol beschuldigt van smaad en ik een tweede hypotheek op mijn huis kan nemen om de schadevergoeding te betalen', schreef hij onder meer.

Aanklacht
Later zei Brandt Corstius in televisieprogramma De Wereld Draait Door dat er een mogelijkheid is dat er alsnog een strafzaak komt tegen de persoon die hem zou hebben misbruikt. De journalist wil de opties daartoe verkennen. Hij vertelde ook dat de redactie van Trouw de beschuldigde om een reactie had gevraagd. De persoon in kwestie stuurde volgens hem een brief van een advocatenkantoor terug en dreigde met een aanklacht.

RTL en producent Blue Circle zeiden 'erg geschrokken' te zijn van de verklaring van Jelle Brandt Corstius dat hij als redacteur bij Barend & Van Dorp is verkracht. Ze verklaarden met hem in gesprek te willen om meer duidelijkheid te krijgen over het incident.
pi_174858874
Ik had de indruk na het gesprek bij Pauw, dat drogeren inhield: wijn gedronken.
pi_174858875
Heeft Frits hem al gesproken?
pi_174858879
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:04 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Heeft Frits hem al gesproken?
Niets meer van gehoord.
  zaterdag 4 november 2017 @ 08:05:26 #5
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_174858886
Deel 12 pas?

Valt me nog mee.

Zitten er rechercheurs zelf vast of zijn ze op vakantie?
pi_174858889
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Niets meer van gehoord.
De vraag is of we ooit nog van Frits zullen horen.

http://www.mediacourant.n(...)-niet-journalistiek/
pi_174858893
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:05 schreef vincenzo78 het volgende:
Deel 12 pas?

Valt me nog mee.

Zitten er rechercheurs zelf vast of zijn ze op vakantie?
Misschien zijn ze achter de schermen met mediation bezig.
pi_174858903
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:04 schreef Loekie1 het volgende:
Ik had de indruk na het gesprek bij Pauw, dat drogeren inhield: wijn gedronken.
Dat zou dan wel een bijzonder taalgebruik zijn. Normaal zeg je dan: dronken gevoerd.

Als je het woord drogeren gebruikt, denk je aan drugs. Bovendien meen ik me te herinneren dat ergens is gezegd of geschreven dat er iets in zijn drankje was gedaan.
  zaterdag 4 november 2017 @ 08:08:48 #9
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_174858906
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:06 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

De vraag is of we ooit nog van Frits zullen horen.

http://www.mediacourant.n(...)-niet-journalistiek/
Frits vond het veel te interessant dat zijn naam weer eens werd genoemd.
pi_174858917
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:08 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat zou dan wel een bijzonder taalgebruik zijn. Normaal zeg je dan: dronken gevoerd.

Als je het woord drogeren gebruikt, denk je aan drugs. Bovendien meen ik me te herinneren dat ergens is gezegd of geschreven dat er iets in zijn drankje was gedaan.
alcohol is ook gewoon een drug hè
pi_174858922
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:08 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat zou dan wel een bijzonder taalgebruik zijn. Normaal zeg je dan: dronken gevoerd.

Als je het woord drogeren gebruikt, denk je aan drugs. Bovendien meen ik me te herinneren dat ergens is gezegd of geschreven dat er iets in zijn drankje was gedaan.
Is ook zo.
pi_174858926
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:10 schreef Drug het volgende:

[..]

alcohol is ook gewoon een drug hè
Ja, en koffie ook. Ik ga mezelf nu even drogeren.
  zaterdag 4 november 2017 @ 08:12:24 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174858927
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:08 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Dat zou dan wel een bijzonder taalgebruik zijn. Normaal zeg je dan: dronken gevoerd.

Als je het woord drogeren gebruikt, denk je aan drugs. Bovendien meen ik me te herinneren dat ergens is gezegd of geschreven dat er iets in zijn drankje was gedaan.
Zo staat het er:
quote:
In het prille begin van mijn televisiecarrière ben ik tijdens mijn werk gedrogeerd, en gedwongen tot orale seks, wat verkrachting is.
(...)
Wie weet hoe vaak deze persoon nog eens iets in het drankje gooit van een kwetsbare jongeling.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174858932
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zo staat het er:

[..]

Ah, bedankt!

Ja, dit bevat twee belangrijke elementen.

1. Gedrogeerd, in drankje gegooid.

2. Kwetsbare jongeling. Waarmee hij suggereert dat die ander geen kwetsbare jongeling was.
pi_174858942
Wat was issss

Kom haar
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_174858943
Van Roosmalen vindt het ‘nog bijzonderder’ dat het NOS Radio 1 Journaal het vervolgens nieuws vond dat Frits Barend naar buiten bracht dat hij voornemens was om te praten met ‘iemand die hem mogelijk iets over de mogelijke verkrachting van Jelle Brandt Corstius wil vertellen’.

Over dat gesprek is niets meer naar buiten gekomen. “Ik denk dat Frits Barend daar binnenkort niets over kan zeggen en dat dat nieuws is.”
http://www.mediacourant.n(...)-niet-journalistiek/

Slachtoffers, kom nou! Please!
pi_174858968
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:12 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ja, en koffie ook. Ik ga mezelf nu even drogeren.
ja haha goeie, maar dit was dus wat dommig ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:08 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Als je het woord drogeren gebruikt, denk je aan drugs.
pi_174859201
Vandaag wéér een volle pagina in Trouw over de #metoo kwestie. En in de bijlage nóg een pagina over Kevin Spacey alleen.

Maar, opvallend: geen wóórd meer over JBC.

Gaan ze hem nu doodzwijgen? Schamen ze zich bij Trouw misschien toch voor het feit dat JBC de "journalisten" voor zijn karretje heeft weten te spannen?
pi_174859235
Wat zou het heerlijk zijn als Hans Teeuwen hier eens een paar woorden aan vuil zou maken....
pi_174859262
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:10 schreef gombro het volgende:
Wat zou het heerlijk zijn als Hans Teeuwen hier eens een paar woorden aan vuil zou maken....
Ja, ik hoor het hem al roepen: Ik heb hem helemaal niet gepijpt, wat denk je wel, hé? Ik heb hem gewoon keihard in zijn reet geneukt.
pi_174859282
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:06 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

De vraag is of we ooit nog van Frits zullen horen.

http://www.mediacourant.n(...)-niet-journalistiek/
En of zijn dochter nog terugkomt op haar zeer voorbarige scheldpartij op Twitter. Ze wist waarschijnlijk ook wie de dader was (voordat het publiekelijk bekend werd), aangezien ze al wist te melden dat het niet Bert van der Veer was.
pi_174859288
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En of zijn dochter nog terugkomt op haar zeer voorbarige scheldpartij op Twitter.
Dat soort mensen komt nooit ergens op terug.
pi_174859379
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En of zijn dochter nog terugkomt op haar zeer voorbarige scheldpartij op Twitter. Ze wist waarschijnlijk ook wie de dader was (voordat het publiekelijk bekend werd), aangezien ze al wist te melden dat het niet Bert van der Veer was.
Je brengt nu wel een belangwekkend punt naar voren. Hoe wist dochter Barend wie de vermeende dader was? Ging zijn naam al rond, ondanks het feit dat JBC zijn naam niet had genoemd? Dat kan een rol spelen in de strafzaak.

Ten tweede. Dochter Barend veroordeelde de vermeende dader dus al voordat ze zijn kant van het verhaal kende. Heeft ze meer informatie?

Ten derde. De familie Barend zit er nu ook met kop en schouders in. Barend en co. hebben er alle belang bij dat er nog een slachtoffer gevonden wordt van GvD. Hoe ver zijn ze bereid te gaan om zo'n slachtoffer te vinden?
pi_174859420
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:32 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Je brengt nu wel een belangwekkend punt naar voren. Hoe wist dochter Barend wie de vermeende dader was? Ging zijn naam al rond, ondanks het feit dat JBC zijn naam niet had genoemd? Dat kan een rol spelen in de strafzaak.

Ten tweede. Dochter Barend veroordeelde de vermeende dader dus al voordat ze zijn kant van het verhaal kende. Heeft ze meer informatie?

Ten derde. De familie Barend zit er nu ook met kop en schouders in. Barend en co. hebben er alle belang bij dat er nog een slachtoffer gevonden wordt van GvD. Hoe ver zijn ze bereid te gaan om zo'n slachtoffer te vinden?
pa Barend kan altijd zichzelf slachtofferen.
pi_174859455
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:13 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ah, bedankt!

Ja, dit bevat twee belangrijke elementen.

1. Gedrogeerd, in drankje gegooid.

2. Kwetsbare jongeling. Waarmee hij suggereert dat die ander geen kwetsbare jongeling was.
Hij zegt letterlijk dat hij zelf een kwetsbare jongeling was nog in zijn prille carriere, van dat theatrale woordgebruik met als enige doel een situatie te schetsen die er niet was.

Iemand ziet zichzelf nooit als kwetsbare jongeling ook niet terugkijkend, dat zijn in de regel derden.
Hoe lang hij bij BvD werkte is niet relevant voor de gebeurtenis, maar hij doet net alsof dat wel het geval is. Hij heeft dit allemaal thuis gerepeteerd, maar ja dat heeft Gijs ook gedaan met zijn 'standrechtelijk geëxecuteerd'.
pi_174859483
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:42 schreef Za het volgende:

[..]

Iemand ziet zichzelf nooit als kwetsbare jongeling ook niet terugkijkend, dat zijn in de regel derden.

dat is onzin.
pi_174859514
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

dat is onzin.
Indien Jelle op 25 jarige leeftijd nog kwetsbaar was maakt dat deel uit van zijn persoonlijkheid en zal hij zichzelf niet als zodanig zien maar is hem dat ingefluisterd bv door Frits Barend die hem ook zo beschreef,
pi_174859540
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:04 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Vandaag wéér een volle pagina in Trouw over de #metoo kwestie. En in de bijlage nóg een pagina over Kevin Spacey alleen.

Maar, opvallend: geen wóórd meer over JBC.

Gaan ze hem nu doodzwijgen? Schamen ze zich bij Trouw misschien toch voor het feit dat JBC de "journalisten" voor zijn karretje heeft weten te spannen?
Ik zie wel dit artikel:
https://www.trouw.nl/home(...)ek-dilemma~a4ba59ec/
Kan het alleen niet openen.
pi_174859606
Ah, Jelle vindt dat moraliteit moet prevaleren boven recht. Die aangifte zal dus wel in de maak blijven.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174859777
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:47 schreef Za het volgende:

Indien Jelle op 25 jarige leeftijd nog kwetsbaar was maakt dat deel uit van zijn persoonlijkheid en zal hij zichzelf niet als zodanig zien maar is hem dat ingefluisterd bv door Frits Barend die hem ook zo beschreef,
Kwetsbare jongeling? Dat is een act. Joh, in het rijkste durp van Holland geboren, tussen de invloedrijkste Quote500-lieden, als zoon van de roemruchte Hugo BC, dan ben je al een BN-er bij je geboorte! Dan in A'dam op school en in Amerika studeren, dan ben je door de wol geverfd. Ook met dat bange snuitje. Kwetsbare jongeling, my foot....
  zaterdag 4 november 2017 @ 10:28:18 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174859917
Iedereen kan een "kwetsbare jongeling" zijn, daar heeft afkomst niks mee te maken. In deze setting klinkt het alleen wel erg theatraal en ongeloofwaardig. Het ventje was 24 en zat gewoon in de kroeg met een collega van dezelfde leeftijd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174859949
Die aangifte van JBC gaat er niet komen. Het kost hooguit een uurtje dus waarom zou het anders zo lang duren? Hij houdt zich wijselijk stil tot de storm overwaait.
pi_174859976
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:28 schreef Ringo het volgende:
Iedereen kan een "kwetsbare jongeling" zijn, daar heeft afkomst niks mee te maken.
Wat een onzin. Kwetsbaarheid heeft alles met afkomst te maken.
pi_174859986
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:35 schreef gombro het volgende:

[..]

Wat een onzin. Kwetsbaarheid heeft alles met afkomst te maken.
Ben jij dom?
pi_174859995
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik zie wel dit artikel:
https://www.trouw.nl/home(...)ek-dilemma~a4ba59ec/
Kan het alleen niet openen.
Ja, dat is een artikel van de ombudsman van Trouw. Ik mag daar helaas niet uit citeren.

Maar zoals gewoonlijk bij Trouw komt het hierop neer: ja, er zijn fouten gemaakt, maar nee, niet door ons.
pi_174860015
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:47 schreef Za het volgende:

[..]

Indien Jelle op 25 jarige leeftijd nog kwetsbaar was maakt dat deel uit van zijn persoonlijkheid en zal hij zichzelf niet als zodanig zien maar is hem dat ingefluisterd bv door Frits Barend die hem ook zo beschreef,
Mensen blijven in zekere zin altijd kwetsbaar, zo kun je het relativeren. Maar toen ik zelf 25 was, was ik al vader en had er al een half leven opzitten. Ook in het geval van JBC houdt dat argument geen stand. Hij was geen jongeling meer en hij was ook niet echt kwetsbaar.
pi_174860035
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:40 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Mensen blijven in zekere zin altijd kwetsbaar, zo kun je het relativeren. Maar toen ik zelf 25 was, was ik al vader en had er al een half leven opzitten. Ook in het geval van JBC houdt dat argument geen stand. Hij was geen jongeling meer en hij was ook niet echt kwetsbaar.
Met 25 ben je een jongeling.
pi_174860127
Frits Barend noemde hem kennelijk kwetsbaar. Zo wil hij JBC misschien graag zien. Wat wellicht projectie is en van weinig psychologisch inzicht getuigt voor de acts die mensen opvoeren. Vreemd, bij alle onduidelijkheden, is sowieso dat uitgerekend deze nationale voetballoloog in 2017 moord en brand schreeuwt, terwijl uitgerekend hij er in 2002 zo ongeveer bij zat toen het gebeurde. Dat roept wel extra raadselen op.
pi_174860345
Eerder deze week zei presentator Frits Barend in gesprek te gaan met ’iemand die iets wist’ van de zaak. Maar dat gesprek is om ’fysieke redenen’ niet doorgegaan, zegt hij nu. „Ik kan er op dit moment niks over zeggen. Echt nul. Want dat geeft alleen maar nieuwe speculaties.”
https://www.telegraaf.nl/(...)op-aangifte-misbruik

Fysieke redenen, laat me raden, de persoon bestaat niet?
pi_174860359
quote:
Hij zou aangifte doen dus dat was ook weer een leugen.
pi_174860459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:41 schreef Daargaatze het volgende:

[..]

Met 25 ben je een jongeling.
Mensen van 24 of 25 kunnen zichzelf als jongeling beschouwen, maar dan zijn ze geestelijk niet in orde.
pi_174860495
quote:
„Dat vereist zorgvuldigheid. Het is precair en daar moet je gewoon even de tijd voor nemen. Dat moet je niet halsoverkop willen doen en schreeuwend in de media zoals nog weleens gebeurt.”

_O- hahahahahahahahahaha, wie is er nu als eerste naar de media gestapt?
pi_174860512
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:08 schreef Loekie1 het volgende:
Eerder deze week zei presentator Frits Barend in gesprek te gaan met ’iemand die iets wist’ van de zaak. Maar dat gesprek is om ’fysieke redenen’ niet doorgegaan, zegt hij nu. „Ik kan er op dit moment niks over zeggen. Echt nul. Want dat geeft alleen maar nieuwe speculaties.”
https://www.telegraaf.nl/(...)op-aangifte-misbruik

Fysieke redenen, laat me raden, de persoon bestaat niet?
_O_ _O-
pi_174860562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:09 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij zou aangifte doen dus dat was ook weer een leugen.
Voor JBC en zijn maatjes is het nu een kwestie van: hoe kunnen we verdere schade zoveel mogelijk beperken? Zo langzamerhand heeft ook iedereen die hem aanvankelijk nog steunde (Meijering, Barend, Van Nieuwkerk, etc.) nu wel in de gaten dat de zaak stinkt.
pi_174860586
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:22 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Voor JBC en zijn maatjes is het nu een kwestie van: hoe kunnen we verdere schade zoveel mogelijk beperken? Zo langzamerhand heeft ook iedereen die hem aanvankelijk nog steunde (Meijering, Barend, Van Nieuwkerk, etc.) nu wel in de gaten dat de zaak stinkt.
Waar baseer je dat op?
pi_174860681
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Op het zwijgen van Barend en het draaien van Meijering.
pi_174860745
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:08 schreef Loekie1 het volgende:
Eerder deze week zei presentator Frits Barend in gesprek te gaan met ’iemand die iets wist’ van de zaak. Maar dat gesprek is om ’fysieke redenen’ niet doorgegaan, zegt hij nu. „Ik kan er op dit moment niks over zeggen. Echt nul. Want dat geeft alleen maar nieuwe speculaties.”
https://www.telegraaf.nl/(...)op-aangifte-misbruik

Fysieke redenen, laat me raden, de persoon bestaat niet?
Normaal gesproken zou je zeggen: deze persoon zit in het buitenland of ligt in het ziekenhuis, of iets dergelijks.

Maar nu zijn het "fysieke redenen". Zoveel mogelijk slagen om de arm houden, dat geeft hem later meer mogelijkheden op zich er onderuit te draaien.
pi_174860826
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:32 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Op het zwijgen van Barend en het draaien van Meijering.
Dat kan Barend ook zijn opgedragen. De kansen die JBC nog had in zijn verkrachtingszaak, heeft hij zelf bijna volledig verpest. Het is daarom belangrijk om nieuwe informatie niet te laten lekken.
pi_174860827
Jelle kreeg na zijn ervaring met Gijs de smaak te pakken :7
Op de gay games verkocht hij hotdogs in de Amsterdam arena en hij vond dat vermoeiend werk,
omdat de hotdogs een bron waren van vele seksuele innuendo's.
Daarna vertrok hij naar Rusland en deed daar (zogenaamd voor Trouw) verslag van de Gayparade in Moskou. Er kwamen 20 gasten opdagen en de helft werd opgepakt, Jelle kon nog net een steegje induiken.
Jelle was ook vaste klant in de Gaybar het Ëlfje in Moskou,de plek om jonge dakloze jongens te ontmoeten.
In zijn flut boekje schrijft hij nogal minachtend over vrouwen, zo noemt hij een vrouw die in de supermarkt de aardappels weegt het Weegvrouwtje >haar taakje bestaat uit het drukken op de juiste knop met de juiste groente en het drukken op de knop bon.
Hoe moet het nu verder met Jelle? Draait hij de bak in ?

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 04-11-2017 11:48:36 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174860963
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:36 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Normaal gesproken zou je zeggen: deze persoon zit in het buitenland of ligt in het ziekenhuis, of iets dergelijks.

Maar nu zijn het "fysieke redenen". Zoveel mogelijk slagen om de arm houden, dat geeft hem later meer mogelijkheden op zich er onderuit te draaien.
Pijn aan zijn kont? Vast in de kast? Of gewoon een heel kwetsbare veertiger?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174861181
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:36 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Normaal gesproken zou je zeggen: deze persoon zit in het buitenland of ligt in het ziekenhuis, of iets dergelijks.

Maar nu zijn het "fysieke redenen". Zoveel mogelijk slagen om de arm houden, dat geeft hem later meer mogelijkheden op zich er onderuit te draaien.
ik zou er weinig van verwachten. Waarom zou een eventueel ander slchtoffer zich in hemelsnaam via via bij Frits Barend melden en niet bij de politie of bij de advocaat van Brandt Corstius?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174862083
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ik zou er weinig van verwachten. Waarom zou een eventueel ander slchtoffer zich in hemelsnaam via via bij Frits Barend melden en niet bij de politie of bij de advocaat van Brandt Corstius?
Ach het is al zover dat mocht er überhaupt iemand zijn, hij mogelijk helemaal niet geassocieerd wil worden met Jelle.
pi_174862092
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:08 schreef Loekie1 het volgende:
Eerder deze week zei presentator Frits Barend in gesprek te gaan met ’iemand die iets wist’ van de zaak. Maar dat gesprek is om ’fysieke redenen’ niet doorgegaan, zegt hij nu. „Ik kan er op dit moment niks over zeggen. Echt nul. Want dat geeft alleen maar nieuwe speculaties.”
https://www.telegraaf.nl/(...)op-aangifte-misbruik

Fysieke redenen, laat me raden, de persoon bestaat niet?
Van uitgesteld nu al naar niet doorgegaan.

Beter houd hij inderdaad zijn mond.
pi_174862436
Over een paar jaar komt de zaak alleen nog in hoorcolleges voor tweedejaars aan bod. Studierichting klinische psychologie.
pi_174862610
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

ik zou er weinig van verwachten. Waarom zou een eventueel ander slchtoffer zich in hemelsnaam via via bij Frits Barend melden en niet bij de politie of bij de advocaat van Brandt Corstius?
De politie zal hij/zij waarschijnlijk niet kiezen omdat JBC daar nog niet eens zijn verhaal heeft gedaan. Misschien dat hij/zij via de advocaat wel uiteindelijk terecht komt bij de politie. Frits heeft er in principe niets mee te maken.
pi_174862799
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

De politie zal hij/zij waarschijnlijk niet kiezen omdat JBC daar nog niet eens zijn verhaal heeft gedaan.
Hoezo? Als die persoon het slachtoffer is van een ernstig misdrijf dan stapt die toch naar de politie om daar een verklaring af te leggen? Dat is de aangewezen instantie, daar heeft JBC niks mee te maken, of moeten er nog verklaringen met elkaar afgestemd worden of zo?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174862929
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo? Als die persoon het slachtoffer is van een ernstig misdrijf dan stapt die toch naar de politie om daar een verklaring af te leggen? Dat is de aangewezen instantie, daar heeft JBC niks mee te maken, of moeten er nog verklaringen met elkaar afgestemd worden of zo?
Dat zou natuurlijk het beste zijn. Maar iemand die nu pas naar buiten wil komen met zijn verhaal, is kennelijk getriggerd door JBC en zal een reden hebben voor waarom hij niet eerder naar de politie is gestapt. Die reden kan zijn: gebrek aan bewijs, woord tegen woord. Dat is dan momenteel nog steeds het geval. Het kan wel zijn dat zijn verhaal door verhalen van andere slachtoffers (zoals die van JBC) wordt ondersteund, maar dan moet er wel een aangifte van andere slachtoffers liggen. Dat is iets wat JBC nog niet heeft gedaan. Zo bedoelde ik het. :)
pi_174863036
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk het beste zijn. Maar iemand die nu pas naar buiten wil komen met zijn verhaal, is kennelijk getriggerd door JBC en zal een reden hebben voor waarom hij niet eerder naar de politie is gestapt. Die reden kan zijn: gebrek aan bewijs, woord tegen woord. Dat is dan momenteel nog steeds het geval. Het kan wel zijn dat zijn verhaal door verhalen van andere slachtoffers (zoals die van JBC) wordt ondersteund, maar dan moet er wel een aangifte van andere slachtoffers liggen. Dat is iets wat JBC nog niet heeft gedaan. Zo bedoelde ik het. :)
Hoe durf je te spreken van andere slachtoffers, als die er helemaal niet zijn ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174863046
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk het beste zijn. Maar iemand die nu pas naar buiten wil komen met zijn verhaal, is kennelijk getriggerd door JBC en zal een reden hebben voor waarom hij niet eerder naar de politie is gestapt. Die reden kan zijn: gebrek aan bewijs, woord tegen woord. Dat is dan momenteel nog steeds het geval. Het kan wel zijn dat zijn verhaal door verhalen van andere slachtoffers (zoals die van JBC) wordt ondersteund, maar dan moet er wel een aangifte van andere slachtoffers liggen. Dat is iets wat JBC nog niet heeft gedaan. Zo bedoelde ik het. :)
Dat snap ik, maar het punt is juist dat het vanuit de logica dat JBC's verhaal ondersteund zou moeten worden. Maar het is JBC's logica dat het allemaal om zijn verhaal draait. In de normale wereld stappen slachtoffers naar de politie zodat kan worden uitgezocht wat er gebeurd is en de dader bestraft kan worden. Het is dan aan de politie om een verband tussen twee zaken vast te stellen of te constateren dat het om dezelfde verdachte gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 4 november 2017 @ 14:20:42 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174863423
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het punt is juist dat het vanuit de logica dat JBC's verhaal ondersteund zou moeten worden. Maar het is JBC's logica dat het allemaal om zijn verhaal draait. In de normale wereld stappen slachtoffers naar de politie zodat kan worden uitgezocht wat er gebeurd is en de dader bestraft kan worden. Het is dan aan de politie om een verband tussen twee zaken vast te stellen of te constateren dat het om dezelfde verdachte gaat.
In de normale wereld praten mensen het in de fik steken van autos en het plunderen van winkels ook niet goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174863491
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de normale wereld praten mensen het in de fik steken van autos en het plunderen van winkels ook niet goed.
Wie heeft de keukendeur open laten staan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174863558
Iemand die graag achterom komt, denk ik... Gijs misschien?

[ Bericht 32% gewijzigd door gombro op 04-11-2017 15:02:07 ]
pi_174863735
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de normale wereld praten mensen het in de fik steken van autos en het plunderen van winkels ook niet goed.
Het doen van valse en niet onderbouwde beschuldigingen idem.
pi_174864508
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het punt is juist dat het vanuit de logica dat JBC's verhaal ondersteund zou moeten worden. Maar het is JBC's logica dat het allemaal om zijn verhaal draait. In de normale wereld stappen slachtoffers naar de politie zodat kan worden uitgezocht wat er gebeurd is en de dader bestraft kan worden. Het is dan aan de politie om een verband tussen twee zaken vast te stellen of te constateren dat het om dezelfde verdachte gaat.
in de normale wereld stappen heel veel slachtoffers ook níet naar de politie.
Het is helemaal niet uitzonderlijk dat mensen dat niet doen.
compact en kleverig.
pi_174864651
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

in de normale wereld stappen heel veel slachtoffers ook níet naar de politie.
Het is helemaal niet uitzonderlijk dat mensen dat niet doen.
Schaamte is een groot blok.
pi_174864655
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

in de normale wereld stappen heel veel slachtoffers ook níet naar de politie.
Het is helemaal niet uitzonderlijk dat mensen dat niet doen.
Maar dat heeft hier toch niets mee te maken? Ik snap niet hoe dat inhaakt op Weltschmerz' punt.
pi_174864680
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

in de normale wereld stappen heel veel slachtoffers ook níet naar de politie.

Stappen die dan wel naar Trouw, Frits Barend, DWDD en de advocaat van een BN-er?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174864714
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Stappen die dan wel naar Trouw, Frits Barend, DWDD en de advocaat van een BN-er?
Buiten Jelle om zijn er andere mensen. Die doen dat misschien niet snel en voelen zich nu gesteund.
pi_174864722
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Buiten Jelle om zijn er andere mensen. Die doen dat misschien niet snel en voelen zich nu gesteund.
Gesteund in het doen van valse beschuldigingen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174864723
Ja het loopt echt storm van de andere mensen die door Gijs van Dam verkracht zijn...
pi_174864733
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gesteund in het doen van valse beschuldigingen?
We moeten niet nu alles gaan zien als valse aangifte.
pi_174864756
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Stappen die dan wel naar Trouw, Frits Barend, DWDD en de advocaat van een BN-er?
nee. Ik wil alleen maar zeggen dat t niet 1 op 1 zo werkt, ze gaan niet naar de politie, dús t is niet waar.

Ik denk dat t in dit geval vooral een verschil van beleving (en n te gestrekt been van jbc, met claims waarvan hij zelf niet zeker is/kan zijn, dom...) is en dat er (dus) geen anderen zullen komen.
compact en kleverig.
pi_174864763
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee. Ik wil alleen maar zeggen dat t niet 1 op 1 zo werkt, ze gaan niet naar de politie, dús t is niet waar.

Ik denk dat t in dit geval vooral een verschil van beleving (en n te gestrekt been van jbc, met claims waarvan hij zelf niet zeker is/kan zijn, dom...) is en dat er (dus) geen anderen zullen komen.
Het kan wel waar en fout zijn en dat je toen niet naar de politie ging.
pi_174864767
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gesteund in het doen van valse beschuldigingen?
dit is gewoon onzin. Zeker in dit geval, want zie de shit die jbc over zich heen krijgt..
compact en kleverig.
pi_174864768
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

We moeten niet nu alles gaan zien als valse aangifte.
Maar jij bent hier juist degene die andere misbruikzaken bekijkt in het licht van deze zaak. Door te beginnen over slachtoffers van andere daders i.c.m. deze zaak.
pi_174864775
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:07 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dit is gewoon onzin. Zeker in dit geval, want zie de shit die jbc over zich heen krijgt..
Op welke manier maakt "de shit die jbc over zich heen krijgt" de post van Weltschmerz onzin?
pi_174864786
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:07 schreef PJR het volgende:

[..]

Maar jij bent hier juist degene die andere misbruikzaken bekijkt in het licht van deze zaak. Door te beginnen over slachtoffers van andere daders i.c.m. deze zaak.
Dat komt misschien dan fout over. Ik denk dat er terecht veel zaken zijn en dat dit geval niet direct helpt.
pi_174864794
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee. Ik wil alleen maar zeggen dat t niet 1 op 1 zo werkt, ze gaan niet naar de politie, dús t is niet waar.

Ik denk dat t in dit geval vooral een verschil van beleving (en n te gestrekt been van jbc, met claims waarvan hij zelf niet zeker is/kan zijn, dom...) is en dat er (dus) geen anderen zullen komen.
Waarom probeer je mensen te 'framen' dat ze zeggen dat als een slachtoffer niet naar de politie gaat, het wel niet waar zou zijn?
pi_174864815
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:09 schreef PJR het volgende:

[..]

Op welke manier maakt "de shit die jbc over zich heen krijgt" de post van Weltschmerz onzin?
jij denkt dat mensen denken: laat ik (ook) maar een valse aangifte gaan doen, want dat doet jbc ook, nadat hij zo afgezeken wordt overal?
Dit is eerder steun, (als je t zo wil bekijken) om juist geen aangifte/openbare beschuldiging te uiten, want t gevolg is dat je afgebrand wordt.
compact en kleverig.
pi_174864825
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:10 schreef PJR het volgende:

[..]

Waarom probeer je mensen te 'framen' dat ze zeggen dat als een slachtoffer niet naar de politie gaat, het wel niet waar zou zijn?
dat doe ik niet. :')
Ik geef alleen aan dat t niet zo werkt. Als je dat erin leest, spijt me dat.
compact en kleverig.
pi_174864836
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

We moeten niet nu alles gaan zien als valse aangifte.
Vooralsnog is het wachten op de aangifte van het valse kreng dat een valse reden gaf om geen aangifte te doen, toen nog een andere valse reden aangaf om geen aangifte te doen, die valselijk insinueerde dat hij als kwetsbare jongeling ten prooi viel aan een door de wol geverfde machtige producer. Of die aangifte ook vals wordt is natuurlijk nog maar afwachten, net als of die er uberhaupt komt, er is in ieder geval een gerenommeerd advocatenkantoor mee aan het werk.

Dus wie wordt er nou precies hoe gesteund door dit gemier van Jelle Bi Curious?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174864840
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:12 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

jij denkt dat mensen denken: laat ik (ook) maar een valse aangifte gaan doen, want dat doet jbc ook, nadat hij zo afgezeken wordt overal?
Dit is eerder steun, (als je t zo wil bekijken) om juist geen aangifte/openbare beschuldiging te uiten, want t gevolg is dat je afgebrand wordt.
Dit ja. Als JBC íets bereikt heeft - ongeacht of zijn beschuldigingen nu waar zijn of niet - dan is het wel het tegenovergestelde van wat hij heeft beoogd of claimde te beogen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174864875
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vooralsnog is het wachten op de aangifte van het valse kreng dat een valse reden gaf om geen aangifte te doen, toen nog een andere valse reden aangaf om geen aangifte te doen, die valselijk insinueerde dat hij als kwetsbare jongeling ten prooi viel aan een door de wol geverfde machtige producer. Of die aangifte ook vals wordt is natuurlijk nog maar afwachten, net als of die er uberhaupt komt, er is in ieder geval een gerenommeerd advocatenkantoor mee aan het werk.

Dus wie wordt er nou precies hoe gesteund door dit gemier van Jelle Bi Curious?
Dat bedoel ik. Dit krijgt media aandacht en is onduidelijk in verhaal. Er zijn wel mensen die echt misbruikt zijn.
pi_174864898
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:12 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

jij denkt dat mensen denken: laat ik (ook) maar een valse aangifte gaan doen, want dat doet jbc ook, nadat hij zo afgezeken wordt overal?
Nee, ik snap niet waarom je dit vraagt. Je reageert niet op de inhoud van wat iemand zegt, je gebruikt andermans posts alleen maar om je punt te maken dat niet iedereen aangifte kan of wil doen. Dat is natuurlijk waar, maar ik snap niet waarom dat telkens opgerakeld wordt als het over JBC gaat.
pi_174864912
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee. Ik wil alleen maar zeggen dat t niet 1 op 1 zo werkt, ze gaan niet naar de politie, dús t is niet waar.

Ik denk dat t in dit geval vooral een verschil van beleving (en n te gestrekt been van jbc, met claims waarvan hij zelf niet zeker is/kan zijn, dom...) is en dat er (dus) geen anderen zullen komen.
Nee, nee en nog eens nee. Dit ga je niet downplayen, JBC heeft gezegd dat hij gedrogeerd is, dat er iets in zijn drankje is gedaan. Daarom kwam die herinnering ook weer boven door de Cosby-affaire.

Dat heeft niks met beleving te maken, je bent stiekem gedrogeerd of je bent dat niet. Dat is ook wat het verkrachting maakt ipv vrijwillige seks. Als er van drogeren geen sprake was dan liegt JBC ook over de verkrachting zelf en is hij de dader, Gijs van Dam het slachtoffer, en is hij de enorme hufter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174864939
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee. Dit ga je niet downplayen, JBC heeft gezegd dat hij gedrogeerd is, dat er iets in zijn drankje is gedaan. Daarom kwam die herinnering ook weer boven door de Cosby-affaire.

Dat heeft niks met beleving te maken, je bent stiekem gedrogeerd of je bent dat niet. Dat is ook wat het verkrachting maakt ipv vrijwillige seks. Als er van drogeren geen sprake was dan liegt JBC ook over de verkrachting zelf en is hij de dader, Gijs van Dam het slachtoffer, en is hij de enorme hufter.
Je bent beiden 24. Een penis in je mond nemen doe je niet zomaar. Dingen gebeuren gewoon als je jong bent.
pi_174864955
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:19 schreef PJR het volgende:

[..]

Nee, ik snap niet waarom je dit vraagt. Je reageert niet op de inhoud van wat iemand zegt, je gebruikt andermans posts alleen maar om je punt te maken dat niet iedereen aangifte kan of wil doen. Dat is natuurlijk waar, maar ik snap niet waarom dat telkens opgerakeld wordt als het over JBC gaat.
dot ging over jbc. Dat hij geen aangifte doet, zegt niets over waar of niet.
De rest van t verhaal is meer reden voor twijfel.
compact en kleverig.
pi_174864996
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:23 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dot ging over jbc. Dat hij geen aangifte doet, zegt niets over waar of niet.
De rest van t verhaal is meer reden voor twijfel.
Wel of geen aangifte zegt inderdaad niet definitief iets over waar of onwaar. Maar in dít geval, waar het al open en bloot in de media ligt, spreekt het niet doen van aangifte zeker niet in zijn voordeel. Het is vreemd, het doet me twijfelen aan zijn hele verhaal.
pi_174865013
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee. Dit ga je niet downplayen, JBC heeft gezegd dat hij gedrogeerd is, dat er iets in zijn drankje is gedaan. Daarom kwam die herinnering ook weer boven door de Cosby-affaire.

Dat heeft niks met beleving te maken, je bent stiekem gedrogeerd of je bent dat niet. Dat is ook wat het verkrachting maakt ipv vrijwillige seks. Als er van drogeren geen sprake was dan liegt JBC ook over de verkrachting zelf en is hij de dader, Gijs van Dam het slachtoffer, en is hij de enorme hufter.
Ik downplay niks. Ik denk dat hij zichzelf (misschien in de loop der tijd, misschien toen al) heeft wijsgemaakt dat er drugs in t spel moeten zijn geweest. Dat hij ‘gewoon’ dronken en nieuwsgierig was, maar op t moment zelf dacht: fuck, ik wil dit niet! En dat heeft vertaald als verkrachting. Daarmee zeg ik niet dat het wáár is wat hij zegt, enkel dat hij dat denkt.
Maar dat is wat ík denk en hoeft geen bal te maken te hebben met de waarheid.

Op die manier vind ik t persoonlijk idd lulliger voor GvD, maar is het voor beiden gewoon een klotesituatie.
compact en kleverig.
pi_174865021
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik downplay niks. Ik denk dat hij zichzelf (misschien in de loop der tijd, misschien toen al) heeft wijsgemaakt dat er drugs in t spel moeten zijn geweest. Dat hij ‘gewoon’ dronken en nieuwsgierig was, maar op t moment zelf dacht: fuck, ik wil dit niet! En dat heeft vertaald als verkrachting. Daarmee zeg ik niet dat het wáár is wat hij zegt, enkel dat hij dat denkt.
Maar dat is wat ík denk en hoeft geen bal te maken te hebben met de waarheid.

Op die manier vind ik t persoonlijk idd lulliger voor GvD, maar is het voor beiden gewoon een klotesituatie.
Geheel met je eens.
pi_174865022


[ Bericht 99% gewijzigd door _I op 04-11-2017 16:29:22 ]
pi_174865036
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je bent beiden 24. Een penis in je mond nemen doe je niet zomaar. Dingen gebeuren gewoon als je jong bent.
Prima, ik heb ook wel eens seks gehad waar ik spijt van kreeg. De vraag is hier of er iets in zijn drankje is gedaan.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:27 schreef PJR het volgende:

[..]

Wel of geen aangifte zegt inderdaad niet definitief iets over waar of onwaar. Maar in dít geval, waar het al open en bloot in de media ligt, spreekt het niet doen van aangifte zeker niet in zijn voordeel. Het is vreemd, het doet me twijfelen aan zijn hele verhaal.
Van het hele verhaal kunnen we sowieso al vaststellen dat er belangrijke stukken niet kloppen, zoals de motieven om geen aangifte te doen en de insinuatie dat er sprake was van een ongelijkwaardige verhouding.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174865059
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:27 schreef PJR het volgende:

[..]

Wel of geen aangifte zegt inderdaad niet definitief iets over waar of onwaar. Maar in dít geval, waar het al open en bloot in de media ligt, spreekt het niet doen van aangifte zeker niet in zijn voordeel. Het is vreemd, het doet me twijfelen aan zijn hele verhaal.
voor mij geldt dat niet zo.
Het klinkt heel lullig, maar als je boos bent (zoals ik ook) en ‘wraak’ zou willen (waar ik soms ook aan denk) is het gemakkelijker dat via de media te doen. Omdat een aangifte bewijs vereist en dat vaak erg moeilijk is.
Dan is wraak nemen als iets wel echt gebeurd is dus ook gemakkelijker. Net als wanneer t niet echt gebeurd is.
Voor mij is dat iig geen teken dat er iets niet klopt.
Hooguit zn motief rammelt, maar dat deed t al.
compact en kleverig.
pi_174865065
Hij zal dan (dat kan immers) aangifte tegen anonymus moeten doen, want hij noemt de dader niet.
pi_174865069
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Prima, ik heb ook wel eens seks gehad waar ik spijt van kreeg. De vraag is hier of er iets in zijn drankje is gedaan.

[..]

Van het hele verhaal kunnen we sowieso al vaststellen dat er belangrijke stukken niet kloppen, zoals de motieven om geen aangifte te doen en de insinuatie dat er sprake was van een ongelijkwaardige verhouding.
Ja. Maar al is er iets in je drankje gedaan. Dan ga je plat of niet lijkt mij. Het is voor mij te lang geleden tussen mensen die dezelfde leeftijd hebben. Dan kan het nog fout en misbruik zijn.......dat maakt het toch anders,
pi_174865147
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:31 schreef JaniesBrownie het volgende:

Hooguit zn motief rammelt, maar dat deed t al.
Helaas voor hem rammelt er nog meer. Bij gebrek aan de geringste ondersteuning door bewijs, door getuigenverklaring of zelfs maar door eerdere gewagmaking van een nare ervaring met een man, geeft JBC ons enkel zijn Trouw-stukje en zijn optreden in DWDD om onze mening te vormen. Tja, dan treedt Gesundes Volksempfinden in werking. En op mij is dat optreden als erg onwaarachtig overgekomen, als een slecht toneelstukje in een rollenspel. Door iemand die niks met het personage had. En toch absoluut zeker was van applaus. Wat dus ook rammelt, is zijn geloofwaardigheid. En daar kun je maar beter veel van hebben als je aan zo'n theaterstuk begint.
pi_174865181
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:28 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik downplay niks. Ik denk dat hij zichzelf (misschien in de loop der tijd, misschien toen al) heeft wijsgemaakt dat er drugs in t spel moeten zijn geweest. Dat hij ‘gewoon’ dronken en nieuwsgierig was, maar op t moment zelf dacht: fuck, ik wil dit niet! En dat heeft vertaald als verkrachting. Daarmee zeg ik niet dat het wáár is wat hij zegt, enkel dat hij dat denkt.
Maar dat is wat ík denk en hoeft geen bal te maken te hebben met de waarheid.
Hij zegt niet dat hij het denkt, hij zegt dat hij gedrogeerd is. In de krant, op tv, nadat hij er twee jaar over na heeft kunnen denken. Als je het zo naar buiten brengt, zeker als journalist, dan zorg je maar dat het waar is en dat je voldoende zelfonderzoek hebt gedaan om je gedachten van de feiten te scheiden. En als je daar echt niet uitkomt kun je met een psycholoog gaan praten, en aangifte doen bij de politie, die hebben ook hun manieren om te checken of er iemand met valse herinneringen voor hen zit.

En als je er ook op die manier niet uitkomt, is er altijd nog de mogelijkheid om niet dat briljante journalistieke stuk in een krant te laten plaatsen en om niet bij een kijkcijferkanon aan te schuiven alsof je het wel zeker weet.

quote:
Op die manier vind ik t persoonlijk idd lulliger voor GvD, maar is het voor beiden gewoon een klotesituatie.
De een heeft die gecreeerd en de ander is slachtoffer. Dit is ook weer downplayen, het is voor allebei erg boehoe. Nee, als hij gedrogeerd is, is het voor JBC erg. Als hij daarover liegt is het voor GvD erg, en wordt de situatie voor JBC nog veel meer klote, en terecht, terwijl het voor GvD klote blijft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174865244
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:31 schreef JaniesBrownie het volgende:

is het gemakkelijker dat via de media te doen.

gemakkelijker dat via de media te doen? 8)7

Een normaal mens gaat toch gewoon bij de politie aangifte doen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174865321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:47 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gemakkelijker dat via de media te doen? 8)7

Een normaal mens gaat toch gewoon bij de politie aangifte doen ?
Dat hangt er vanaf wat je er mee wil bereiken.
Vervolging: doe aangifte
Bewustwording: zoek de publiciteit
pi_174865323
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat hij het denkt, hij zegt dat hij gedrogeerd is. In de krant, op tv, nadat hij er twee jaar over na heeft kunnen denken. Als je het zo naar buiten brengt, zeker als journalist, dan zorg je maar dat het waar is en dat je voldoende zelfonderzoek hebt gedaan om je gedachten van de feiten te scheiden. En als je daar echt niet uitkomt kun je met een psycholoog gaan praten, en aangifte doen bij de politie, die hebben ook hun manieren om te checken of er iemand met valse herinneringen voor hen zit.

En als je er ook op die manier niet uitkomt, is er altijd nog de mogelijkheid om niet dat briljante journalistieke stuk in een krant te laten plaatsen en om niet bij een kijkcijferkanon aan te schuiven alsof je het wel zeker weet.

[..]

De een heeft die gecreeerd en de ander is slachtoffer. Dit is ook weer downplayen, het is voor allebei erg boehoe. Nee, als hij gedrogeerd is, is het voor JBC erg. Als hij daarover liegt is het voor GvD erg, en wordt de situatie voor JBC nog veel meer klote, en terecht, terwijl het voor GvD klote blijft.
prima, dan downplay ik ^O^
compact en kleverig.
pi_174865337
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:47 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gemakkelijker dat via de media te doen? 8)7

Een normaal mens gaat toch gewoon bij de politie aangifte doen ?
dat doen dus heel veel mensen níet.

Heb jij nog nooit mensen elkaar van vanalles zien beschuldigen op Facebook bijvoorbeeld?
Dat is gemakkelijker. Is het goed? Nee.
Gemakkelijker? Ja. En dat is alles wat ik zeg.
compact en kleverig.
pi_174865439
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:56 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat doen dus heel veel mensen níet.

Heb jij nog nooit mensen elkaar van vanalles zien beschuldigen op Facebook bijvoorbeeld?
Dat is gemakkelijker. Is het goed? Nee.
Gemakkelijker? Ja. En dat is alles wat ik zeg.
FB is heel iets anders dan op de voorpagina van een landelijk krant.
Ze plaatsen dat zonder hoor en wederhoor.
En het is ook nog geschreven door iemand die niet spoort .
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174865490
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dat is gemakkelijker. Is het goed? Nee. Gemakkelijker? Ja. En dat is alles wat ik zeg.
JBC koos naar eigen zeggen niet wegens het gemak voor de media, maar om andere slachtoffers te steunen. Die immers van aangiftes niks merken.
pi_174865554
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

FB is heel iets anders dan op de voorpagina van een landelijk krant.
Ze plaatsen dat zonder hoor en wederhoor.
En het is ook nog geschreven door iemand die niet spoort .
dat klopt, het is voor de meeste mensen ook niet mogelijk om n voorpagina op een krant te krijgen met de beschuldigingen waar ik t over heb. Als de mensen die dat op fb doen een krant konden krijgen, zouden ze dat ws ook doen.
compact en kleverig.
pi_174865576
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:08 schreef gombro het volgende:

[..]

JBC koos naar eigen zeggen niet wegens het gemak voor de media, maar om andere slachtoffers te steunen. Die immers van aangiftes niks merken.
ja, en dat geloof ik niet. Ik denk eerder dat ‘wraak’ de reden was.

Maar nogmaals, dat is míjn beeld en hoeft niets met de waarheid te makem te hebben.
compact en kleverig.
pi_174865623
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:51 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Hoe durf je te spreken van andere slachtoffers, als die er helemaal niet zijn ?
Omdat het gaat over de logica dat een mogelijk tweede slachtoffer zich bij Frits meldt. 8)7
pi_174865661
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het punt is juist dat het vanuit de logica dat JBC's verhaal ondersteund zou moeten worden. Maar het is JBC's logica dat het allemaal om zijn verhaal draait. In de normale wereld stappen slachtoffers naar de politie zodat kan worden uitgezocht wat er gebeurd is en de dader bestraft kan worden. Het is dan aan de politie om een verband tussen twee zaken vast te stellen of te constateren dat het om dezelfde verdachte gaat.
Ja, eens. :Y Het zou ook erg onverstandig kunnen zijn van het slachtoffer om zich eerst bij Frits te melden.
pi_174865961
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:18 schreef Physsic het volgende:

[..]

Omdat het gaat over de logica dat een mogelijk tweede slachtoffer zich bij Frits meldt. 8)7
Zou je even kunnen stoppen met dat robo posten van de termen:
1) een mogelijk tweede slachtoffer
2) het slachtoffer

Zelfs Frits Barend heeft het nooit over een 2e slachtoffer gehad

Tv-presentator Frits Barend spreekt binnenkort met 'iemand die hem meer over de vermeende verkrachting van Jelle Brandt Corstius wil vertellen'. Het gaat om iemand die destijds ook werkzaam was bij het programma Barend & Van Dorp.

bron ad.nl
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:45:45 #110
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_174866043
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij zegt niet dat hij het denkt, hij zegt dat hij gedrogeerd is. In de krant, op tv, nadat hij er twee jaar over na heeft kunnen denken. Als je het zo naar buiten brengt, zeker als journalist, dan zorg je maar dat het waar is en dat je voldoende zelfonderzoek hebt gedaan om je gedachten van de feiten te scheiden. En als je daar echt niet uitkomt kun je met een psycholoog gaan praten, en aangifte doen bij de politie, die hebben ook hun manieren om te checken of er iemand met valse herinneringen voor hen zit.

En als je er ook op die manier niet uitkomt, is er altijd nog de mogelijkheid om niet dat briljante journalistieke stuk in een krant te laten plaatsen en om niet bij een kijkcijferkanon aan te schuiven alsof je het wel zeker weet.

[..]

De een heeft die gecreeerd en de ander is slachtoffer. Dit is ook weer downplayen, het is voor allebei erg boehoe. Nee, als hij gedrogeerd is, is het voor JBC erg. Als hij daarover liegt is het voor GvD erg, en wordt de situatie voor JBC nog veel meer klote, en terecht, terwijl het voor GvD klote blijft.
in zijn beleving is hij er dan toch ook zeker van dat wat hij zegt klopt? Maar goed.

Heeft jbc eigenlijk aangegeven hoe hij volgens hem gedwongen is? Ik bedoel als iem. Zegt "pijp me of anders sla ik je in elkaar" gaat t iig niet over interpretatie meer maar is de dwang duidelijk. Of was t meer een gevoel van dwang; voelde hij puur dat hij seksuele handelingen moest doen vanwege een reden als bijv zijn carrière?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_174866054
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:41 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Zou je even kunnen stoppen met dat robo posten van de termen:
1) een mogelijk tweede slachtoffer
2) het slachtoffer
Nou ja, in de media is de laatste dagen vaker erover gesproken dat er mogelijk meer gevallen zijn.
pi_174866079
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou ja, in de media is de laatste dagen vaker erover gesproken dat er mogelijk meer gevallen zijn.
heb je een bron dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:49:38 #113
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:52:35 #115
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174866183
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:41 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Zou je even kunnen stoppen met dat robo posten van de termen:
1) een mogelijk tweede slachtoffer
2) het slachtoffer

Zelfs Frits Barend heeft het nooit over een 2e slachtoffer gehad

Tv-presentator Frits Barend spreekt binnenkort met 'iemand die hem meer over de vermeende verkrachting van Jelle Brandt Corstius wil vertellen'. Het gaat om iemand die destijds ook werkzaam was bij het programma Barend & Van Dorp.

bron ad.nl

Ik heb ook nergens gezegd dat er een tweede slachtoffer is. Het ging over de situatie als er wel een tweede slachtoffer is, of en waarom het dan wel/niet logisch is dat die zich bij Frits meldt (vraag/opmerking van Scheurbuik) ipv direct bij de politie. Lees anders gewoon even terug.
pi_174866204
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:47 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

heb je een bron dan ?
Volgens mij is de bron een tv-uitspraak van een zekere J. Brandt Corstius in De Wereld Draait Door.
pi_174866345
quote:
Die kop in de Telegraaf klopt niet

Dit is de uitzending ( 5 Uur Live) waar ze in de Telegraaf naar verwijzen

(Skypegesprek met Frits Barend)

https://www.rtl.nl/video/269d51aa-1b25-31b1-b735-f383931d39ec/

En Frits Barend heeft in dat gesprek helemaal niet over een vermeend tweede slachtoffer.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 4 november 2017 @ 18:08:06 #119
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174866399
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Die kop in de Telegraaf klopt niet

Dit is de uitzending ( 5 Uur Live) waar ze in de Telegraaf naar verwijzen

(Skypegesprek met Frits Barend)

https://www.rtl.nl/video/269d51aa-1b25-31b1-b735-f383931d39ec/

En Frits Barend heeft in dat gesprek helemaal niet over een vermeend tweede slachtoffer.
Het medium De Telegraaf wel
pi_174866444
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:08 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het medium De Telegraaf wel
Dat vertelt Frits aan 5 Uur Live staat er
Frits rept met geen woord over een 2e slachtoffer dus dat is BS
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174866684
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:45 schreef madeliefff het volgende:

[..]

in zijn beleving is hij er dan toch ook zeker van dat wat hij zegt klopt? Maar goed.
Nee. hoe je iets hebt beleefd en wat je hebt beleefd zijn twee verschillende vragen met hun eigen antwoord. Wat je hebt beleefd gaat over je waarneming en dus je herinnering, hoe je iets heb beleefd gaat over je gevoel erbij. Ik geloof best dat hij zich gebruikt voelt, maar dat is wat anders dan dat hij zich een verkrachting herinnert en een geestelijke gezonde volwassene (ja, 24 is ook volwassen) weet echt wel wat die zich precies herinnert van een gebeurtenis.

quote:
Heeft jbc eigenlijk aangegeven hoe hij volgens hem gedwongen is? Ik bedoel als iem. Zegt "pijp me of anders sla ik je in elkaar" gaat t iig niet over interpretatie meer maar is de dwang duidelijk. Of was t meer een gevoel van dwang; voelde hij puur dat hij seksuele handelingen moest doen vanwege een reden als bijv zijn carrière?
Nee, hij heeft beweerd dat Van Dam iets in zijn drankje heeft gedaan. Dat maakt het tot een metoo, tot een verkrachtingsverhaal. Hij werd gegrepen door de verhalen over Cosby, en toen vroeg hij zich af hoe dat kwam en ineens was het hem duidelijk dat dat kwam doordat hij zelf gedrogeerd verkracht was. Juist dan, wanneer het zo lang geleden is, moet je denken 'wacht even, wat weet ik er eigenlijk nog precies van en weet ik het wel zeker?'
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 4 november 2017 @ 18:28:27 #122
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174866768
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, hij heeft beweerd dat Van Dam iets in zijn drankje heeft gedaan. Dat maakt het tot een metoo, tot een verkrachtingsverhaal.
Gedrogeerd seks met iemand hebben en verkracht worden zijn ook niet hetzelfde
pi_174866886
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:28 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gedrogeerd seks met iemand hebben en verkracht worden zijn ook niet hetzelfde
Idd. Maar ga daar maar eens grenzen in aangeven.
pi_174866887
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:45 schreef madeliefff het volgende:

[..]

in zijn beleving is hij er dan toch ook zeker van dat wat hij zegt klopt? Maar goed.

Heeft jbc eigenlijk aangegeven hoe hij volgens hem gedwongen is? Ik bedoel als iem. Zegt "pijp me of anders sla ik je in elkaar" gaat t iig niet over interpretatie meer maar is de dwang duidelijk. Of was t meer een gevoel van dwang; voelde hij puur dat hij seksuele handelingen moest doen vanwege een reden als bijv zijn carrière?
Helaas niet. Dat is misschien wel een van de problemen van zijn gepubliceerde verhaal. Als hij had beschreven (of later uitgelegd) op welke manier hij gedwongen zou zijn of waarom hij zich gedwongen voelde, dan had hij de andere partij niet per definitie als verkrachter neergezet.
pi_174866969
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:28 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gedrogeerd seks met iemand hebben en verkracht worden zijn ook niet hetzelfde
Dat is alleen niet hetzelfde als je graag gedrogeerd seks met iemand hebt en daar in toestemt. Lijkt me een verwaarloosbare optie. In alle andere gevallen is gedrogeerd seks met iemand hebben verkrachting.
  zaterdag 4 november 2017 @ 18:38:02 #126
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174866984
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:37 schreef gombro het volgende:

[..]

Dat is alleen niet hetzelfde als je graag gedrogeerd seks met iemand hebt. Lijkt me een verwaarloosbare optie. In alle andere gevallen is gedrogeerd seks met iemand hebben verkrachting.
Nee. Is een ander misdrijf
pi_174866996
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Helaas niet. Dat is misschien wel een van de problemen van zijn gepubliceerde verhaal. Als hij had beschreven (of later uitgelegd) op welke manier hij gedwongen zou zijn of waarom hij zich gedwongen voelde, dan had hij de andere partij niet per definitie als verkrachter neergezet.
Dat is het ding. Nu wordt het heel zwart wit gezegd. Heel hard. Buiten de media om dat dit anders gekund. Dan kan het verhaal wel waar zijn.
pi_174867025
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee. Is een ander misdrijf
Juridisch ja. Wat maakt dat uit. Dat mag de rechter uitvogelen. Niet Fokkers.
pi_174867108
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:39 schreef gombro het volgende:

[..]

Juridisch ja. Wat maakt dat uit. Dat mag de rechter uitvogelen. Niet Fokkers.
Het is nu wel een maatschappelijke discussie en mensen veroordelen anderen of niet.
pi_174867199
Buiten dingen om in de media nu. Mensen moeten gaan nadenken over wat ze doen en zeggen tegen anderen. Dat kan heel kwetsend zijn. Als dat besef nu groeit is dat goed.
pi_174867258
Groeien zal vooral bij de duizenden zwijgende slachtoffers het besef dat ze beter hun mond kunnen houden.
pi_174867359
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:49 schreef gombro het volgende:
Groeien zal vooral bij de duizenden zwijgende slachtoffers het besef dat ze beter hun mond kunnen houden.
Nu misschien niet. Of wel omdat er een storm is. Het gaat de normale mens die misbruikt is niet helpen.
pi_174867364
JBC had geen namen genoemd toch? Hoezo kwam deze meneer dan uit zichzelf naar buiten?

Als je niet eens mag zeggen dat je misbruikt bent zonder namen te noemen dan is het einde pas echt zoek.
pi_174867439
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:53 schreef Drxx het volgende:
JBC had geen namen genoemd toch? Hoezo kwam deze meneer dan uit zichzelf naar buiten?

Als je niet eens mag zeggen dat je misbruikt bent zonder namen te noemen dan is het einde pas echt zoek.
Dat is ook wel wat vreemd idd.
pi_174867443
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:53 schreef Drxx het volgende:
JBC had geen namen genoemd toch? Hoezo kwam deze meneer dan uit zichzelf naar buiten?

Als je niet eens mag zeggen dat je misbruikt bent zonder namen te noemen dan is het einde pas echt zoek.
Ik snap ook al die haat op JBC niet.
pi_174867510
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:56 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik snap ook al die haat op JBC niet.
Dat zal op bepaalde plekken zijn. Ik denk dat de meeste mensen met hem meedenken.
pi_174867546
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:10 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat vertelt Frits aan 5 Uur Live staat er
Frits rept met geen woord over een 2e slachtoffer dus dat is BS
Wat begrijp je niet aan het woord "mogelijk"?
pi_174867733
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan het woord "mogelijk"?
dit was je bewering toch ?
Nou ja, in de media is de laatste dagen vaker erover gesproken dat er mogelijk meer gevallen zijn.

waar blijft je bron voor deze bewering > meer gevallen

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 04-11-2017 19:14:00 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174867775
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:07 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dit was je bewering toch ?
Nou ja, in de media is de laatste dagen vaker erover gesproken dat er mogelijk meer gevallen zijn.

waar blijft je bron voor deze bewering > meer gevallen
Dat er buiten de media om meer gevallen zijn. Op welk niveau ook. Dat is zeker waar.
pi_174867792
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:07 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dit was je bewering toch ?
Nou ja, in de media is de laatste dagen vaker erover gesproken dat er mogelijk meer gevallen zijn.

waar blijft je bron voor deze bewering > meer gevallen
quote:
mogelijk
En meer valt er niet over te zeggen. Echt niet.
pi_174867828
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[..]

En meer valt er niet over te zeggen. Echt niet.
Er valt enorm veel over te zeggen. Laten we hopen dat bekende mensen het niet overnemen.
pi_174867865
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:53 schreef Drxx het volgende:
JBC had geen namen genoemd toch? Hoezo kwam deze meneer dan uit zichzelf naar buiten?

Als je niet eens mag zeggen dat je misbruikt bent zonder namen te noemen dan is het einde pas echt zoek.
Omdat JBC wel buiten zijn mediaoptredens om de naam genoemd heeft. Volgens Plasman, de advocaat van GvD kan dat genoeg zijn voor smaad of laster. Bovendien heeft hij niet alleen gezegd dat hij misbruikt is, maar ook waar, wanneer en hoe. Zo komen mensen echt wel bij GvD uit.

Dus je laatste zin is zeker niet iets wat mensen hier beweren, dat verzin je zelf.
pi_174867934
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:13 schreef PJR het volgende:

[..]

Omdat JBC wel buiten zijn mediaoptredens om de naam genoemd heeft. Volgens Plasman, de advocaat van GvD kan dat genoeg zijn voor smaad of laster. Bovendien heeft hij niet alleen gezegd dat hij misbruikt is, maar ook waar, wanneer en hoe. Zo komen mensen echt wel bij GvD uit.

Dus je laatste zin is zeker niet iets wat mensen hier beweren, dat verzin je zelf.
Hij noemde de naam in beginsel duidelijk niet.
pi_174867979
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hij noemde de naam in beginsel duidelijk niet.
Natuurlijk wel. Anders konden de journalisten van Trouw natuurlijk nooit om een reactie vragen bij Gijs van Dam.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174867998
heel simpel dit is het redactie lijstje

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174868000
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Anders konden de journalisten van Trouw natuurlijk nooit om een reactie vragen bij Gijs van Dam.
RTL is onderzoek gaan doen en de man zelf ook. De naam werd niet genoemd.
pi_174868005
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hij noemde de naam in beginsel duidelijk niet.
Van wie zou die naam anders kunnen komen? Niemand wist immers van het hele voorval? Er zijn allerlei manieren om die naam stiekem het mediacircuit in te sluizen.
pi_174868070
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:19 schreef gombro het volgende:

[..]

Van wie zou die naam anders kunnen komen? Niemand wist immers van het hele voorval? Er zijn allerlei manieren om die naam stiekem het mediacircuit in te sluizen.
Men heeft zelf die klik gemaakt.
pi_174868097
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:13 schreef PJR het volgende:
Omdat JBC wel buiten zijn mediaoptredens om de naam genoemd heeft.
Daar heb ik niks van meegekregen, waar heb je dat van? En is daar bewijs van, audio-opnames of getuigenverklaringen o.i.d.?

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:13 schreef PJR het volgende:
Bovendien heeft hij niet alleen gezegd dat hij misbruikt is, maar ook waar, wanneer en hoe. Zo komen mensen echt wel bij GvD uit.
Dit is letterlijk wat hij heeft geschreven:
quote:
„In het prille begin van mijn televisiecarrière ben ik tijdens mijn werk gedrogeerd, en gedwongen tot orale seks, wat verkrachting is. Toen hij mij ook anaal wilde verkrachten nam een overlevingsinstinct het over en ben ik naar buiten gevlucht.”
Knap als je hieruit kan herleiden om wie het gaat, behalve dan dat het een man moet zijn.

Dus tenzij je nieuwe informatie hebt voor mij waarom deze meneer uit zichzelf naar buiten kwam, vind ik het absurd om te stellen dat hier sprake is van smaad of laster.
pi_174868153
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:19 schreef StaceySinger het volgende:
heel simpel dit is het redactie lijstje

[ afbeelding ]
Wat wil je hier mee zeggen?
pi_174868157
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hij noemde de naam in beginsel duidelijk niet.
Hij had twee jaar geleden zijn hele verhaal opgeschreven en deze variant gedeeld met Trouw, uiteindelijk is een variant zonder naam van Gijs gepubliceerd.

Ook op de redactie van DWDD is die eerste versie met naam belandt. Veel personen wisten dus door Jelle om wie het ging.

Vorige week zaterdag heeft een journalist van Trouw Gijs gebeld.

Tja sorry hoor, dit komt uit de hoge hoed van Jelle en niemand anders.
pi_174868182
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:23 schreef Drxx het volgende:

[..]

Daar heb ik niks van meegekregen, waar heb je dat van? En is daar bewijs van, audio-opnames of getuigenverklaringen o.i.d.?

[..]

Dit is letterlijk wat hij heeft geschreven:

[..]

Knap als je hieruit kan herleiden om wie het gaat, behalve dan dat het een man moet zijn.

Dus tenzij je nieuwe informatie hebt voor mij waarom deze meneer uit zichzelf naar buiten kwam, vind ik het absurd om te stellen dat hier sprake is van smaad of laster.
Exact.
pi_174868200
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij had twee jaar geleden zijn hele verhaal opgeschreven en deze variant gedeeld met Trouw, uiteindelijk is een variant zonder naam van Gijs gepubliceerd.

Ook op de redactie van DWDD is die eerste versie met naam belandt. Veel personen wisten dus door Jelle om wie het ging.

Vorige week zaterdag heeft een journalist van Trouw Gijs gebeld.

Tja sorry hoor, dit komt uit de hoge hoed van Jelle en niemand anders.
Dat mag toch ook?
pi_174868221
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:25 schreef mootie het volgende:

[..]

Wat wil je hier mee zeggen?
dat het om 1 van de 3 gaat .

George,Gijs of Rolf

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174868239
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:39 schreef gombro het volgende:

[..]

Juridisch ja. Wat maakt dat uit. Dat mag de rechter uitvogelen. Niet Fokkers.
In principe is dat aan de rechter inderdaad, maar als er nooit aangifte wordt gedaan, geef je die rechter de kans niet om zich over de zaak uit te spreken. Dat is verder geen probleem, ik snap de keuze om geen aangifte te doen. Dat wil niet zeggen dat je dan (jaren later) in de krant en op TV iemand kan beschuldigen van een ernstig misdrijf (zonder dat verder te onderbouwen) en dat er dan door niemand over gesproken of geoordeeld mag worden.

Juridisch ja, want nergens in de brief of het tv-optreden van JBC lees/hoor ik hem zeggen dat hij het niet over de juridische vorm van verkrachting heeft (maar bijvoorbeeld enkel hoe het voor hem voelt).
pi_174868283
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij had twee jaar geleden zijn hele verhaal opgeschreven en deze variant gedeeld met Trouw, uiteindelijk is een variant zonder naam van Gijs gepubliceerd.

Ook op de redactie van DWDD is die eerste versie met naam belandt. Veel personen wisten dus door Jelle om wie het ging.

Vorige week zaterdag heeft een journalist van Trouw Gijs gebeld.

Tja sorry hoor, dit komt uit de hoge hoed van Jelle en niemand anders.
Ja Jelle heeft die naam bewust gelekt ,met als doel Gijs zoveel mogelijk te beschadigen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174868300
Iemand heeft het gevoel dat hij/zij verkracht is. Dat komt vaak voor en is triest genoeg vaak waar. Dan moet je dat zeggen. Anders gebeurt er niets.
pi_174868304
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men heeft zelf die klik gemaakt.
Als JBC de dader niet bekend had willen maken, had hij niet 3 details: Kurhaus, Barend & vDorp en 2002 hoeven noemen. Die specifieke indicaties zijn voor een MeToo-bericht totaal overbodig. Die meld je alleen zo precies als je wilt dat de dader geidentificeerd wordt.
pi_174868306
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat het om 1 van de 3 gaat .

George,Gijs of Rolf

[ afbeelding ]
Want verder werkte er niemand? Alleen de redactie? Geen licht, geluid, en weet ik wat nog meer?
pi_174868316
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ja Jelle heeft die naam bewust gelekt ,met als doel Gijs zoveel mogelijk te beschadigen
Bewijs graag.
pi_174868323
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat het om 1 van de 3 gaat .

George,Gijs of Rolf

[ afbeelding ]
Hoezo 1 van de 3? Probeer je zeggen dat Selami impotent is of zo??? En zoals mootie al aangaf, er werkten nog genoeg andere mensen.

Zelfs de naam van het programma had Jelle niet naar buiten gebracht...
pi_174868339
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ja Jelle heeft die naam bewust gelekt ,met als doel Gijs zoveel mogelijk te beschadigen
Gelekt, dat is wel een erg subjectieve benadering.
pi_174868446
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:31 schreef Drxx het volgende:

[..]

Hoezo 1 van de 3? Probeer je zeggen dat Selami impotent is of zo??? En zoals mootie al aangaf, er werkten nog genoeg andere mensen.

Zelfs de naam van het programma had Jelle niet naar buiten gebracht...
in het begin van zijn carrière schreef hij
dan zoek je even op wiki > Brandt Corstius was van 2002 tot 2005 redacteur voor Barend & Van Dorp
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174868472
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:36 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

in het begin van zijn carrière schreef hij
dan zoek je even op wiki > Brandt Corstius was van 2002 tot 2005 redacteur voor Barend & Van Dorp
Het was een jong iemand binnen die groep.
pi_174868533
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:30 schreef gombro het volgende:

[..]

Als JBC de dader niet bekend had willen maken, had hij niet 3 details: Kurhaus, Barend & vDorp en 2002 hoeven noemen. Die specifieke indicaties zijn voor een MeToo-bericht totaal overbodig. Die meld je alleen zo precies als je wilt dat de dader geidentificeerd wordt.
Maar waar had hij dat gedaan? Ik dacht dat dit zijn MeeToo-bericht was?
quote:
In het prille begin van mijn televisiecarrière ben ik tijdens mijn werk gedrogeerd, en gedwongen tot orale seks, wat verkrachting is. Toen hij mij ook anaal wilde verkrachten nam een overlevingsinstinct het over en ben ik naar buiten gevlucht.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:36 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

in het begin van zijn carrière schreef hij
dan zoek je even op wiki > Brandt Corstius was van 2002 tot 2005 redacteur voor Barend & Van Dorp
Begin van zijn carrière is niet heel erg specifiek. Heeft hij ergens eindstage gelopen? Had hij nog nevenactiviteiten?
pi_174868534
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:32 schreef mootie het volgende:

[..]

Gelekt, dat is wel een erg subjectieve benadering.
Bij gebrek aan info volg je je mensenkennis en je indruk. En die indruk is bij velen niet erg positief. Dat was allerminst te verwachten. Want Jelle Brandt Corstius had veel credit bij het publiek.
pi_174868548
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:31 schreef Drxx het volgende:

[..]

Hoezo 1 van de 3? Probeer je zeggen dat Selami impotent is of zo??? En zoals mootie al aangaf, er werkten nog genoeg andere mensen.

Zelfs de naam van het programma had Jelle niet naar buiten gebracht...
TROUW :

In het prille begin van mijn televisiecarrière ben ik tijdens mijn werk gedrogeerd, en gedwongen tot orale seks, wat verkrachting is. Toen hij mij ook anaal wilde verkrachten nam een overlevingsinstinct het over en ben ik naar buiten gevlucht.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174868562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

TROUW :

In het prille begin van mijn televisiecarrière ben ik tijdens mijn werk gedrogeerd, en gedwongen tot orale seks, wat verkrachting is. Toen hij mij ook anaal wilde verkrachten nam een overlevingsinstinct het over en ben ik naar buiten gevlucht.
Dat klinkt wel erg idd.
pi_174868584
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Want verder werkte er niemand? Alleen de redactie? Geen licht, geluid, en weet ik wat nog meer?
Hij zei dat het iemand van de redactie was..

Niet van het licht of geluid of de make-up of de schoonmakers.

Nogmaals in zijn eerste variant stond gewoon de naam van Gijs.
pi_174868594
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:28 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gedrogeerd seks met iemand hebben en verkracht worden zijn ook niet hetzelfde
Nee, maar in dit geval maakt het drogeren de verkrachting. Of het dan 242 of 243 WvS laat ik even in het midden en JBC hoeft het woord verkrachting ook niet in de juridische betekenis te gebruiken. Dat GvD iets in zijn drankje had gegooid was de kern van de beschuldiging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174868605
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

TROUW :

In het prille begin van mijn televisiecarrière ben ik tijdens mijn werk gedrogeerd, en gedwongen tot orale seks, wat verkrachting is. Toen hij mij ook anaal wilde verkrachten nam een overlevingsinstinct het over en ben ik naar buiten gevlucht.
Je hoeft mij niet twee keer hetzelfde te vertellen hoor, maar prima:

Begin van zijn carrière is niet heel erg specifiek. Heeft hij ergens eindstage gelopen? Had hij nog nevenactiviteiten? Hoezo weten wij dat het één van die mensen waren en niet de conciërge, of de cameraman, of een medewerker van de kantine of [...] Ik vertrouw erop dat je begrijpt waar ik heen wil gaan.
pi_174868611
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij zei dat het iemand van de redactie was..

Niet van het licht of geluid of de make-up of de schoonmakers.

Nogmaals in zijn eerste variant stond gewoon de naam van Gijs.
De naam was volgens mij niet bekend.
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:42:02 #173
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174868623
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, maar in dit geval maakt het drogeren de verkrachting. Of het dan 242 of 243 WvS laat ik even in het midden en JBC hoeft het woord verkrachting ook niet in de juridische betekenis te gebruiken. Dat GvD iets in zijn drankje had gegooid was de kern van de beschuldiging.
okok
pi_174868626
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:38 schreef Drxx het volgende:

[..]

Maar waar had hij dat gedaan? Ik dacht dat dit zijn MeeToo-bericht was?

[..]



[..]

Begin van zijn carrière is niet heel erg specifiek. Heeft hij ergens eindstage gelopen? Had hij nog nevenactiviteiten?
kijk ff naar zijn laatst tv optredens bij DWDD...
pi_174868640
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij zei dat het iemand van de redactie was..

Niet van het licht of geluid of de make-up of de schoonmakers.

Nogmaals in zijn eerste variant stond gewoon de naam van Gijs.
Ik lees nu allemaal dingen die ik nooit eerder heb gehoord, net als in de post van gombro. Waar haalt men deze informatie vandaan? Heeft hij na zijn publicatie nog een interview gegeven?
pi_174868643
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De naam was volgens mij niet bekend.
Volgens jou ja, maar dat zegt dus niets.
pi_174868659
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

kijk ff naar zijn laatst tv optredens bij DWDD...
Zal ik doen, bedankt voor de tip.
pi_174868660
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij zei dat het iemand van de redactie was..

Niet van het licht of geluid of de make-up of de schoonmakers.

Nogmaals in zijn eerste variant stond gewoon de naam van Gijs.
We hebben het over heel iets anders. Geeft niks.
pi_174868680
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

kijk ff naar zijn laatst tv optredens bij DWDD...
Gijs? Die kwam niet goed over. Die weet het niet meer.
pi_174868681
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:26 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Exact.
jij ook even de uitzendingen bekijken en de overige artikelen hierover van hem lezen...
pi_174868704
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

jij ook even de uitzendingen bekijken en de overige artikelen hierover van hem lezen...
Jij mens zijn? Ik Jane?
pi_174868710
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:41 schreef Drxx het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet twee keer hetzelfde te vertellen hoor, maar prima:

Begin van zijn carrière is niet heel erg specifiek. Heeft hij ergens eindstage gelopen? Had hij nog nevenactiviteiten? Hoezo weten wij dat het één van die mensen waren en niet de conciërge, of de cameraman, of een medewerker van de kantine of [...] Ik vertrouw erop dat je begrijpt waar ik heen wil gaan.
hier staat wel iets

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jelle_Brandt_Corstius
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174868728
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Gijs? Die kwam niet goed over. Die weet het niet meer.
Nee, Jelle...

Naar het feit dat je niet eens weet dat hij bij DWDD zat met zijn verhaal zegt alweer genoeg...

Gijs zat bij Pauw trouwens.
pi_174868734
quote:
Onderbouw zelf eens iets.
pi_174868758
weer een uitspraak van onze Jelle:

Hebben zich nog andere slachtoffers gemeld van dezelfde persoon?

“Dat is nog een beetje in ontwikkeling. Dat moet nog goed uitgezocht worden.”

link
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174868783
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:47 schreef StaceySinger het volgende:
weer een uistpraak van onze Jelle:
Trouw
Hebben zich nog andere slachtoffers gemeld van dezelfde persoon?

“Dat is nog een beetje in ontwikkeling. Dat moet nog goed uitgezocht worden.”

link
Een vraag en een antwoord.

Weer mijn vraag, wat wil je hiermee zeggen?
pi_174868787
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:47 schreef StaceySinger het volgende:
weer een uitspraak van onze Jelle:

Hebben zich nog andere slachtoffers gemeld van dezelfde persoon?

“Dat is nog een beetje in ontwikkeling. Dat moet nog goed uitgezocht worden.”

link
Voor rare dingen uitzoeken hebben we jou.
pi_174868842
Als de naam van Gijs van Dam niet door Jelle is genoemd, dan heeft er iemand onder het bed gelegen.
pi_174868956
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:50 schreef gombro het volgende:
Als de naam van Gijs van Dam niet door Jelle is genoemd, dan heeft er iemand onder het bed gelegen.
Men linkt het verhaal.
pi_174868964
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:50 schreef gombro het volgende:
Als de naam van Gijs van Dam niet door Jelle is genoemd, dan heeft er iemand onder het bed gelegen.
Of we krijgen nog een sappige video, a la de plasfilm van Paay...
pi_174868980
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men linkt het verhaal.
zucht.
pi_174868994
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Of we krijgen nog een sappige video, a la de plasfilm van Paay...
Ook dat. Het is waar als het op film staat. Jij hebt die video gezien?
pi_174869019
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men linkt het verhaal.
nog een zucht
pi_174869030
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Want verder werkte er niemand? Alleen de redactie? Geen licht, geluid, en weet ik wat nog meer?
Gijs zou toch zelf ook niet bij de redactie werken? Of valt productie onder redactie? 🤔
Volgens internet (LinkedIn-pagina's, interviews, etc.) zijn er nog meer mensen die redacteur waren bij B&vD of Villa BvD in 2002, maar die niet op dat lijstje staan.. Misschien wisselt de samenstelling van het team per uitzending/dag?
pi_174869067
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:56 schreef gombro het volgende:

[..]

nog een zucht
Want?
pi_174869131
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gijs zou toch zelf ook niet bij de redactie werken? Of valt productie onder redactie? 🤔
Volgens internet (LinkedIn-pagina's, interviews, etc.) zijn er nog meer mensen die redacteur waren bij B&vD of Villa BvD in 2002, maar die niet op dat lijstje staan.. Misschien wisselt de samenstelling van het team per uitzending/dag?
De redactie is normaalgesproken verantwoordelijk voor de inhoud van een programma. Dus Van Dam zou daar dan eigenlijk niet tussenhoren.
Maar misschien gebruiken ze de term wat losjes. Geen idee.
Ik weet ook niet of het programma destijds 7 dagen per week was, dan waren er inderdaad vast wisselende werkemers.
pi_174869136
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

kijk ff naar zijn laatst tv optredens bij DWDD...
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:43 schreef Drxx het volgende:

[..]

Zal ik doen, bedankt voor de tip.
Heb het bekeken, de uitzending van 25 oktober. Daar werd inderdaad vermeld dat hij werd misbruikt tijdens zijn redacteurschap bij Barend en Van Dorp. Maar er werd niet verteld dat hij verkracht werd door een redacteur. Dus het kon toen nog wel een licht- of geluidsman, of de make-up of een schoonmaker zijn geweest.

Het feit dat er in zijn origineel schrijfsel wél stond wie het was, was niet slim. Dát is hetgeen waar zij hem op gaan proberen te pakken. En dat is ook waarom hij waarschijnlijk een smaadzaak zal verliezen.

Ik geloof het trouwens wel. Zijn emoties zijn geloofwaardig. Daarnaast zie ik niet in waarom hij hierover zou liegen, 15 jaar na dato. Men beweert dat hij spijt heeft gekregen van de seks, maar waarom zou je het dan wereldkundig maken? Anderen zeggen dat hij mee wil liften op de hype; welke hype?
pi_174869183
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:28 schreef Physsic het volgende:

[..]

In principe is dat aan de rechter inderdaad, maar als er nooit aangifte wordt gedaan, geef je die rechter de kans niet om zich over de zaak uit te spreken. Dat is verder geen probleem, ik snap de keuze om geen aangifte te doen. Dat wil niet zeggen dat je dan (jaren later) in de krant en op TV iemand kan beschuldigen van een ernstig misdrijf (zonder dat verder te onderbouwen) en dat er dan door niemand over gesproken of geoordeeld mag worden.

Juridisch ja, want nergens in de brief of het tv-optreden van JBC lees/hoor ik hem zeggen dat hij het niet over de juridische vorm van verkrachting heeft (maar bijvoorbeeld enkel hoe het voor hem voelt).
Je laatste alinea.

Je wil zeggen dat JBC nooit heeft gezegd dat hij verkracht is door die ander?
pi_174869216
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:00 schreef Drxx het volgende:

[..]


[..]

Heb het bekeken, de uitzending van 25 oktober. Daar werd inderdaad vermeld dat hij werd misbruikt tijdens zijn redacteurschap bij Barend en Van Dorp. Maar er werd niet verteld dat hij verkracht werd door een redacteur. Dus het kon toen nog wel een licht- of geluidsman, of de make-up of een schoonmaker zijn geweest.

Het feit dat er in zijn origineel schrijfsel wél stond wie het was, was niet slim. Dát is hetgeen waar zij hem op gaan proberen te pakken. En dat is ook waarom hij waarschijnlijk een smaadzaak zal verliezen.

Ik geloof het trouwens wel. Zijn emoties zijn geloofwaardig. Daarnaast zie ik niet in waarom hij hierover zou liegen, 15 jaar na dato. Men beweert dat hij spijt heeft gekregen van de seks, maar waarom zou je het dan wereldkundig maken? Anderen zeggen dat hij mee wil liften op de hype; welke hype?
Maar het punt van dat lijstje daarnet was toch om aan te tonen, dat als er nog meer slachtoffers zijn, het de mannen op dat lijstje moeten zijn? En dat is klinkklare onzin.
pi_174869298
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:02 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar het punt van dat lijstje daarnet was toch om aan te tonen, dat als er nog meer slachtoffers zijn, het de mannen op dat lijstje moeten zijn? En dat is klinkklare onzin.
Het punt was volgens mij dat dat lijstje alle redacteuren waren van dat programma in 2002, en dat als hij door een redacteur is verkracht diens naam dus op die lijst moet voorkomen.

Maar hij heeft helemaal niet gezegd dat hij door een redacteur is verkracht. In zijn DWDD-optreden werd enkel verteld dat Jelle een redacteur was bij Barend en Van Dorp toen de verkrachting plaatsvond.

Maar ja, als ik dan vervolgens dit lees dan klopt er al helemaal niks meer van dat lijstje:
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Volgens internet (LinkedIn-pagina's, interviews, etc.) zijn er nog meer mensen die redacteur waren bij B&vD of Villa BvD in 2002, maar die niet op dat lijstje staan..
Maar goed, in het originele artikel staat dus schijnbaar wel door wie hij verkracht is. Als dat met diens naam is, dan is dat wel kwalijk natuurlijk zonder bewijs.
  zaterdag 4 november 2017 @ 20:05:33 #201
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_174869303
Theorie nmr 4: mss heeft de barman iets in zijn drankje gedaan omdat hij een oogje op jelle had maar was gijs hem voor met naar een hotelkamer lokken ;(
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_174869387
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:05 schreef Drxx het volgende:

[..]

Het punt was volgens mij dat dat lijstje alle redacteuren waren van dat programma in 2002, en dat als hij door een redacteur is verkracht diens naam dus op die lijst moet voorkomen.

Maar hij heeft helemaal niet gezegd dat hij door een redacteur is verkracht. In zijn DWDD-optreden werd enkel verteld dat Jelle een redacteur was bij Barend en Van Dorp toen de verkrachting plaatsvond.

Maar ja, als ik dan vervolgens dit lees dan klopt er al helemaal niks meer van dat lijstje:

[..]

Maar goed, in het originele artikel staat dus schijnbaar wel door wie hij verkracht is. Als dat met diens naam is, dan is dat wel kwalijk natuurlijk zonder bewijs.
Maar dat artikel is niet gepubliceerd.
pi_174869393
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:05 schreef madeliefff het volgende:
Theorie nmr 4: mss heeft de barman iets in zijn drankje gedaan omdat hij een oogje op jelle had maar was gijs hem voor met naar een hotelkamer lokken ;(
Nee, die barman toen was hetro. 😎
pi_174869412
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:08 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar dat artikel is niet gepubliceerd.
Maar wel verspreid onder meerdere personen dus smaad.
pi_174869425
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:08 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar dat artikel is niet gepubliceerd.
Klopt, maar het circuleert dan wel ergens rond natuurlijk en dat is al kwalijk genoeg.

Maar probeer het originele artikel maar boven water te krijgen, misschien is het wel verbrand inmiddels.
pi_174869454
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar wel verspreid onder meerdere personen dus smaad.
Onder wie allemaal dan?
pi_174869476
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:09 schreef Drxx het volgende:

[..]

Klopt, maar het circuleert dan wel ergens rond natuurlijk en dat is al kwalijk genoeg.

Maar probeer het originele artikel maar boven water te krijgen, misschien is het wel verbrand inmiddels.
Er ligt een exemplaar bij Trouw en bij DWDD.
pi_174869608
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er ligt een exemplaar bij Trouw en bij DWDD.
Dan vrees ik het ergste voor Jelle, indien de naam van Gijs daarin voorkomt als de dader.

En als dat laatste het geval is, is dat niet heel erg slim van Jelle. Mededelen dat je verkracht bent door iemand van RTL was genoeg geweest om mensen wakker te schudden.
pi_174869635
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Onder wie allemaal dan?
medewerkers bij Trouw en bij Matthijs van Nieuwkerk op de tafel lag een exemplaar.
pi_174869639
Mensen, het maakt niet uit of JBC de naam bekend heeft gemaakt onder het grote publiek.
Ook als het nooit naar buiten was gekomen en binnen het wereldje was gebleven, maar mensen in hun vakgebied horen wel roddels, en GvD ondervindt er schade van door geen werk meer te krijgen, is JBC strafbaar bezig. De straf zak hij van een rechter vast niet snel krijgen, maar strafbaar is het wel.
pi_174869640
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:08 schreef mootie het volgende:

[..]

Maar dat artikel is niet gepubliceerd.
Nee maar het is wel naar de redactie gestuurd en dus heeft Jbc de naam bekend gemaakt aan in ieder geval de redactie.

Zo ingewikkeld is het echt niet. Wat begrijp je hier niet aan?

Een naam niet bekend maken betekent dat je het voor jezelf houdt. Zodra je het tegen 1 iemand vertelt heb je het dus bekend gemaakt. Dat het artikel niet af is gedrukt is volstrekt irrelevant.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174869648
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:19 schreef Drxx het volgende:

[..]

Dan vrees ik het ergste voor Jelle, indien de naam van Gijs daarin voorkomt als de dader.
Jelle hangt zo ie zo
zie hem nog wel in Den Dolder eindigen in een dwangbuisje .
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174869658
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Onder wie allemaal dan?
De trouw redactie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174869675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:19 schreef Drxx het volgende:

[..]

Dan vrees ik het ergste voor Jelle, indien de naam van Gijs daarin voorkomt als de dader.

En als dat laatste het geval is, is dat niet heel erg slim van Jelle. Mededelen dat je verkracht bent door iemand binnen de mediawereld was genoeg geweest om mensen wakker te schudden.
Nee, daarnaast zou het gaan om een serieverkrachter... Want er waren "vast" nog meer slachtoffers en drogeren ook best een beschuldiging.
pi_174869754
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar wel verspreid onder meerdere personen dus smaad.
Nu bericht geen media er ook meer over.

Bang dat ze aangeklaagd worden?
pi_174869767
Hoe dan ook: als Jelle Brandt Corstius had gewild dat de naam Gijs van Dam niet bekend zou worden, had hij daar hoe dan ook voor kunnen zorgen. Bijvoorbeeld door niet op de dag nauwkeurig plaats, tijd en programma te noemen. Door publiek te gaan met zoveel evidente aanwijzingen heeft hij op zijn minst bewust geriskeerd dat Van Dam aan de schandpaal zou komen. Of, ernstiger: hij heeft de naam opzettelijk in het circuit door laten sijpelen.

Ik snap waarlijk niet hoe iemand nog kan denken dat JBC totaal onschuldig is aan de huidige situatie van Gijs van Dam.
pi_174869778
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, daarnaast zou het gaan om een serieverkrachter... Want er waren "vast" nog meer slachtoffers en drogeren ook best een beschuldiging.
Dat is het ook. En ik neig ernaar om hem te geloven. Ik hoop maar voor hem dat hij geen namen heeft genoemd in het originele artikel, vooral zonder mede-slachtoffers of enkel ander soort bewijs.
pi_174869813
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

medewerkers bij Trouw en bij Matthijs van Nieuwkerk op de tafel lag een exemplaar.
Hoe weet je zeker dat meerdere medewerkers van Trouw het lazen?
pi_174869834
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:21 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Jelle hangt zo ie zo
zie hem nog wel in Den Dolder eindigen in een dwangbuisje .
Waar slaat dit nou weer op :')
pi_174869859
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee maar het is wel naar de redactie gestuurd en dus heeft Jbc de naam bekend gemaakt aan in ieder geval de redactie.

Zo ingewikkeld is het echt niet. Wat begrijp je hier niet aan?

Een naam niet bekend maken betekent dat je het voor jezelf houdt. Zodra je het tegen 1 iemand vertelt heb je het dus bekend gemaakt. Dat het artikel niet af is gedrukt is volstrekt irrelevant.
Naar de redactie gestuurd of bij de hoofdredacteur neergelegd.

Het is allemaal makker speculeren, maar echte harden feiten zijn er niet.

Buiten de hoofdredacteur dan.
pi_174869865
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:26 schreef Drxx het volgende:

[..]

Dat is het ook. En ik neig ernaar om hem te geloven Ik hoop maar voor hem dat hij geen namen heeft genoemd in het originele artikel, vooral zonder mede-slachtoffers of enkel ander soort bewijs.
ik geloof er geen reet van, hij heeft ook nog steeds geen aangifte gedaan.

Ik vind dit complexe gebeuren schadelijker voor echte slachtoffers van intimidatie en aanrandingen/ verkrachtingen.

Jelle had beter moeten nadenken over de manier waarop hij dit ging doen. Veel verliezers zo...
pi_174869918
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik geloof er geen reet van, hij heeft ook nog steeds geen aangifte gedaan.

Ik vind dit complexe gebeuren schadelijker voor echte slachtoffers van intimidatie en aanrandingen/ verkrachtingen.

Jelle had beter moeten nadenken over de manier waarop hij dit ging doen. Veel verliezers zo...
Jelle wil graag dat er geen slachtoffers meer gemaakt worden door de dader...

15 jaar later. :')
pi_174869920
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik geloof er geen reet van
Dan ben ik wel benieuwd waarom hij zou liegen volgens jou?

15 jaar na dato dit schrijven klinkt logisch vanuit een getraumatiseerd perspectief, maar anders begrijp ik er geen hol van.

quote:
Jelle had beter moeten nadenken over de manier waarop hij dit ging doen. Veel verliezers zo...
Dat sowieso.
pi_174870103
Is er nog nieuws?
pi_174870105
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:32 schreef Drxx het volgende:

Dan ben ik wel benieuwd waarom hij zou liegen volgens jou?
Tja, waarom liegen dramaqueens? Waarom liegen aandachtsnichten? Waarom liegen narcisten? Waarom liegen hysterici.... Waarom liegen door de wol geverfde mediamensen die bekender willen worden?

Dat wij geen motief kunnen bedenken, betekent niet dat hij dus de waarheid spreekt.
pi_174870126
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:32 schreef Drxx het volgende:

[..]

Dan ben ik wel benieuwd waarom hij zou liegen volgens jou?

15 jaar na dato dit schrijven klinkt logisch vanuit een getraumatiseerd perspectief, maar anders begrijp ik er geen hol van.

[..]

Dat sowieso.
Ik ken de man niet, vind zijn zus een maf wijf met haar idiote opmerking.

Geen idee waarom mensen dingen doen, maar dat geldt natuurlijk voor veel actie's:
Waarom stak Bart van U. Els Borst neer?

Waarom verkrachtte en vermoordde Michael P. Anne?

Ik weet het niet...
pi_174870227
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:29 schreef mootie het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou weer op :')
Nou hij zegt zelf in een interview dat hij zeer dominant is tijdens het stappen, hij noemt zichzelf in dat interview een "dictator".

Een interview in een tijdschrift van UvA.

Geen idee waarom iemand dat van zichzelf zegt.
pi_174870252
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Naar de redactie gestuurd of bij de hoofdredacteur neergelegd.

Het is allemaal makker speculeren, maar echte harden feiten zijn er niet.

Buiten de hoofdredacteur dan.
Dus heeft hij zijn naam bekend gemaakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174870368
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou hij zegt zelf in een interview dat hij zeer dominant is tijdens het stappen, hij noemt zichzelf in dat interview een "dictator".

Een interview in een tijdschrift van UvA.

Geen idee waarom iemand dat van zichzelf zegt.
Oh, dan is het inderdaad heel normaal om te suggereren dat iemand in een forensisch psychiatrische instelling hoort.

Dominant, eng heur. :')
pi_174870379
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dus heeft hij zijn naam bekend gemaakt.
Ik probeerde alleen even uit te vogelen hoeveel het er eventueel zijn.
Want er werd hier ietwat overdreven, had ik het idee.
pi_174870401
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:51 schreef mootie het volgende:

[..]

Oh, dan is het inderdaad heel normaal om te suggereren dat iemand in een forensisch psychiatrische instelling hoort.

Dominant, eng heur. :')
Nou als blijkt dat hij alles van voor naar achteren bij elkaar verzonnen heeft.

Dan vind ik dat soort types rijp voor een inrichting ja.
pi_174870506
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:51 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik probeerde alleen even uit te vogelen hoeveel het er eventueel zijn.
Want er werd hier ietwat overdreven, had ik het idee.
Is een niet voldoende?

Hoeveel moeten het er zijn dan?
pi_174870623
De stoornis van Jelle Brandt Corstius

Jaap Plaisier
snip

Uit vele interviews door de jaren heen met naasten van de familie Brandt Corstius rijst een beeld op van psychische aandoeningen. Het woord ‘autisme’ komt vaak terug, ook uit de mond van JBC zelf. Hoe het psychiatrisch gezien zit en in het DSM-boek staat, dat valt te bezien, maar ze kunnen zich opsluiten in een wereldvreemd eigen gelijk. En ze kunnen bijzonder onredelijk zijn in hun bestrijding van ‘vijanden’. En ze weten hoe ze publiekelijk mensen kapot kunnen maken. Ze hebben dat van vaderlief vooral in de zaak Buikhuizen geleerd en Jelle heeft zelf bijvoorbeeld zijn best gedaan met bankier Van Keulen en Aaf recent nog met Annabel Nanninga en de heren van Voetbal Inside.

De aandoening van JBC nu heeft zich op een speciale manier ontwikkeld. Zijn moeder stierf toen hij drie was. De vrouwen in zijn omgeving hebben hem daarom als ‘zielig’ gezien en bemoederd. Jelle is gaan geloven dat hij een slachtoffer is, wat goed bij de tijdsgeest past. En Jelle is tegelijkertijd gaan geloven dat hij net als zijn vader een briljante gek is die altijd gelijk heeft. Terwijl hij een verwend elitair kind is met een psychische aandoening. En Jelle heeft op de bewuste avond in 2002, onder invloed van op z’n minst drank, homoseksuele gevoelens in zichzelf ontdekt die hij naderhand niet meer onder ogen wilde zien. Toen traden ingewikkelde psychologische processen in werking. Hij heeft een waanidee in zijn hoofd gekregen dat min of meer met de feiten overeenstemt: hij heeft bedacht dat hij gedrogeerd en verkracht moet zijn. En de wrok en vernietigingsdrang van JBC werden groot en meedogenloos: de duivel die al die verschrikkelijke homoseksuele gevoelens bij hem had opgeroepen, moest vernietigd worden. Publiekelijk, ter meerdere eer en glorie van de briljante Jelle Brandt Corstius.

En die duivel was dus de volstrekt onschuldige Gijs van Dam.

link
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 4 november 2017 @ 21:07:04 #234
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174870767
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:01 schreef StaceySinger het volgende:
De stoornis van Jelle Brandt Corstius

Jaap Plaisier
snip

Uit vele interviews door de jaren heen met naasten van de familie Brandt Corstius rijst een beeld op van psychische aandoeningen. Het woord ‘autisme’ komt vaak terug, ook uit de mond van JBC zelf. Hoe het psychiatrisch gezien zit en in het DSM-boek staat, dat valt te bezien, maar ze kunnen zich opsluiten in een wereldvreemd eigen gelijk. En ze kunnen bijzonder onredelijk zijn in hun bestrijding van ‘vijanden’. En ze weten hoe ze publiekelijk mensen kapot kunnen maken. Ze hebben dat van vaderlief vooral in de zaak Buikhuizen geleerd en Jelle heeft zelf bijvoorbeeld zijn best gedaan met bankier Van Keulen en Aaf recent nog met Annabel Nanninga en de heren van Voetbal Inside.

De aandoening van JBC nu heeft zich op een speciale manier ontwikkeld. Zijn moeder stierf toen hij drie was. De vrouwen in zijn omgeving hebben hem daarom als ‘zielig’ gezien en bemoederd. Jelle is gaan geloven dat hij een slachtoffer is, wat goed bij de tijdsgeest past. En Jelle is tegelijkertijd gaan geloven dat hij net als zijn vader een briljante gek is die altijd gelijk heeft. Terwijl hij een verwend elitair kind is met een psychische aandoening. En Jelle heeft op de bewuste avond in 2002, onder invloed van op z’n minst drank, homoseksuele gevoelens in zichzelf ontdekt die hij naderhand niet meer onder ogen wilde zien. Toen traden ingewikkelde psychologische processen in werking. Hij heeft een waanidee in zijn hoofd gekregen dat min of meer met de feiten overeenstemt: hij heeft bedacht dat hij gedrogeerd en verkracht moet zijn. En de wrok en vernietigingsdrang van JBC werden groot en meedogenloos: de duivel die al die verschrikkelijke homoseksuele gevoelens bij hem had opgeroepen, moest vernietigd worden. Publiekelijk, ter meerdere eer en glorie van de briljante Jelle Brandt Corstius.

En die duivel was dus de volstrekt onschuldige Gijs van Dam.

link
Zo, pittig artikel :X
Column eigenlijk.
With the stars as her umbrella
pi_174871039
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is een niet voldoende?

Hoeveel moeten het er zijn dan?
Een is voldoende.
Maar er werd gezegd, onder meer door jou, dat hij het artikel aan meerdere mensen had gegeven.
pi_174871093
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou hij zegt zelf in een interview dat hij zeer dominant is tijdens het stappen, hij noemt zichzelf in dat interview een "dictator".

Een interview in een tijdschrift van UvA.

Geen idee waarom iemand dat van zichzelf zegt.
Maar je trekt dingen zo uit het verband. Waarom.
Dat dicator wordt gevolgd door: ik weet wat ik wil, en ben daar duidelijk over.
pi_174871321
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:07 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Zo, pittig artikel :X
Column eigenlijk.
Toch vind ik dit best een vreemd stuk, eigenlijk. :@
pi_174871349
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:00 schreef Drxx het volgende:

[..]


[..]

Heb het bekeken, de uitzending van 25 oktober. Daar werd inderdaad vermeld dat hij werd misbruikt tijdens zijn redacteurschap bij Barend en Van Dorp. Maar er werd niet verteld dat hij verkracht werd door een redacteur. Dus het kon toen nog wel een licht- of geluidsman, of de make-up of een schoonmaker zijn geweest.

Het feit dat er in zijn origineel schrijfsel wél stond wie het was, was niet slim. Dát is hetgeen waar zij hem op gaan proberen te pakken. En dat is ook waarom hij waarschijnlijk een smaadzaak zal verliezen.
Een schoonmaker die misbruik maakt van zijn machtspositie?

Het maakt verder ook niet veel uit of de aanwijzingen die JBC gaf voldoende waren voor de gemiddelde Henk en Ingrid om te achterhalen om wie het gaat. JBC heeft de naam aan een aantal mensen verteld, dat kan voldoende zijn.
pi_174871689
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:07 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Zo, pittig artikel :X
Column eigenlijk.
Ik vind het een schofterig artikel. Als iets karaktermoord is, is dit het wel.
pi_174871966
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:30 schreef mootie het volgende:

[..]

Naar de redactie gestuurd of bij de hoofdredacteur neergelegd.

Het is allemaal makker speculeren, maar echte harden feiten zijn er niet.

Buiten de hoofdredacteur dan.
Waarom spreekt de hoofdredacteur dan in 'wij' vorm als hij zegt:
"Ja, we weten wie hij is en we hebben hem gesproken. Nee, we maken zijn naam niet bekend, omdat er geen bewijzen en er vooralsnog geen andere getuigen van zijn machtsmisbruik zijn. "

Van wie wisten o.a. Barend en Van Dorp om wie het ging? En hoe wist Barbara op twitter te vertellen om wie het in ieder geval niet ging? Of was dat gewoon bluf?
pi_174872314
Uiteindelijk gaat het erover dat er mensen sexueeel misbruikt worden.Dat gebeurt te vaak. En dan gaat het niet over hoe wij denken en dat ontvangen maar over hoe iemand dat zelf heeft ervaren. En dan hebben we het nog over volwassen mensen.
  zaterdag 4 november 2017 @ 22:19:08 #242
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174872522
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:10 schreef Jaroon het volgende:
Uiteindelijk gaat het erover dat er mensen sexueeel misbruikt worden.Dat gebeurt te vaak. En dan gaat het niet over hoe wij denken en dat ontvangen maar over hoe iemand dat zelf heeft ervaren. En dan hebben we het nog over volwassen mensen.
Nee dat vind ik niet. Zou mooi zijn als het daarover zou gaan.
With the stars as her umbrella
pi_174872532
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind het een schofterig artikel. Als iets karaktermoord is, is dit het wel.
En toch is het heel anders dan wat JBC doet. In dit artikel is het heel duidelijk dat het gaat om wat de schrijver plausibel acht.
JBC verkondigde zijn aantijgingen niet als plausibel, maar als waarheid.
pi_174872561
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:19 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Nee dat vind ik niet. Zou mooi zijn als het daarover zou gaan.
Dat hoop ik ook. Het moet niet gekaapt worden door vage verhalen. Er zijn genoeg echte duidelijke verhalen.
pi_174872694
Dat je je serieus zorgen moet maken over misbruik in je omgeving. Het komt niet weinig voor. Dat is triest.
  zaterdag 4 november 2017 @ 22:28:24 #246
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174872726
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:26 schreef Jaroon het volgende:
Dat je je serieus zorgen moet maken over misbruik in je omgeving. Het komt niet weinig voor. Dat is triest.
Ik zou willen dat de discussie gaat over weerbaarheid en het belang van tijdig aangifte doen. En het serieus nemen van aangifte, nu ik toch bezig ben :+
With the stars as her umbrella
pi_174872747
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:28 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik zou willen dat de discussie gaat over weerbaarheid en het belang van tijdig aangifte doen. En het serieus nemen van aangifte, nu ik toch bezig ben :+
Dat kan in Nederland. Als je al serieus genomen wordt en die stap durft te nemen.
pi_174872825
Oudere verhalen in een andere tijd. Ik ben zelf ooit misbruikt. De uitleg is en was dat het een andere tijd was. Toch wat vreemd. Je verwacht stiekem meer van ouders met de kennis van nu.
pi_174872881
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:19 schreef PJR het volgende:

[..]

En toch is het heel anders dan wat JBC doet. In dit artikel is het heel duidelijk dat het gaat om wat de schrijver plausibel acht.
JBC verkondigde zijn aantijgingen niet als plausibel, maar als waarheid.
Nou nee, met deze zin laat de schrijver heel duidelijk zien wat zijn waarheid is:
quote:
Maar nu mijn theorie, een van de huis, tuin en keukenpsychologie, die ik hier uiteraard mag delen omdat JBC publiek is gegaan en iemands leven heeft geruïneerd.
De rest van de column gaat dan over een "theorie", hier laat de schrijver even weten dat het JBC is die een ander iets heeft aangedaan, en niet GvD. Als zijn waarheid, niet als wat hij plausibel acht.
pi_174872956
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:01 schreef StaceySinger het volgende:
De stoornis van Jelle Brandt Corstius

Jaap Plaisier
snip

Uit vele interviews door de jaren heen met naasten van de familie Brandt Corstius rijst een beeld op van psychische aandoeningen. Het woord ‘autisme’ komt vaak terug, ook uit de mond van JBC zelf. Hoe het psychiatrisch gezien zit en in het DSM-boek staat, dat valt te bezien, maar ze kunnen zich opsluiten in een wereldvreemd eigen gelijk. En ze kunnen bijzonder onredelijk zijn in hun bestrijding van ‘vijanden’. En ze weten hoe ze publiekelijk mensen kapot kunnen maken. Ze hebben dat van vaderlief vooral in de zaak Buikhuizen geleerd en Jelle heeft zelf bijvoorbeeld zijn best gedaan met bankier Van Keulen en Aaf recent nog met Annabel Nanninga en de heren van Voetbal Inside.

De aandoening van JBC nu heeft zich op een speciale manier ontwikkeld. Zijn moeder stierf toen hij drie was. De vrouwen in zijn omgeving hebben hem daarom als ‘zielig’ gezien en bemoederd. Jelle is gaan geloven dat hij een slachtoffer is, wat goed bij de tijdsgeest past. En Jelle is tegelijkertijd gaan geloven dat hij net als zijn vader een briljante gek is die altijd gelijk heeft. Terwijl hij een verwend elitair kind is met een psychische aandoening. En Jelle heeft op de bewuste avond in 2002, onder invloed van op z’n minst drank, homoseksuele gevoelens in zichzelf ontdekt die hij naderhand niet meer onder ogen wilde zien. Toen traden ingewikkelde psychologische processen in werking. Hij heeft een waanidee in zijn hoofd gekregen dat min of meer met de feiten overeenstemt: hij heeft bedacht dat hij gedrogeerd en verkracht moet zijn. En de wrok en vernietigingsdrang van JBC werden groot en meedogenloos: de duivel die al die verschrikkelijke homoseksuele gevoelens bij hem had opgeroepen, moest vernietigd worden. Publiekelijk, ter meerdere eer en glorie van de briljante Jelle Brandt Corstius.

En die duivel was dus de volstrekt onschuldige Gijs van Dam.

link
Zo, en niet eens heel ver naast de waarheid gok ik
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_174873071
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zo, en niet eens heel ver naast de waarheid gok ik
Het heeft waarschijnlijk weinig te maken met autisme. Waarom wordt dat erbij gehaalt?
pi_174873438
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:27 schreef mootie het volgende:

[..]

Toch vind ik dit best een vreemd stuk, eigenlijk. :@
Ik vind het ook een vreemd stuk. De fantasie van die kerel slaat volkomen op hol.
pi_174873441
Volgens SBS gaat Jelle misschien deze week aangifte doen...
pi_174873483
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens SBS gaat Jelle misschien deze week aangifte doen...
SBS neemt niemand serieus.
pi_174873587
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens SBS
:')
pi_174873656
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens SBS gaat Jelle misschien deze week aangifte doen...
Probeer eens zelf na te denken.
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:13:10 #257
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174873680
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens SBS gaat Jelle misschien deze week aangifte doen...
:D
With the stars as her umbrella
pi_174873720
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens SBS gaat Jelle misschien deze week aangifte doen...
gaat ie vast niet doen
op valse aangifte staat een jaar en een boete van cat 3 of 4
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174873757
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:15 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gaat ie vast niet doen
op valse aangifte staat een jaar en een boete van cat 3
Jij sleept Ootje mee in je eigen SBS denken. Zij is wel leuk.
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:17:29 #260
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174873782
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:28 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik zou willen dat de discussie gaat over weerbaarheid en het belang van tijdig aangifte doen. En het serieus nemen van aangifte, nu ik toch bezig ben :+
Dit soort gedoe stemt me daarin niet positief.

Iedereen valt over het idee dat G beschuldigd is. Vindt het schandalig.
Maar zonder dat we weten wat er echt gebeurd is wordt J letterlijk met de grond gelijk gemaakt.

Alle voorzichtigheid die in acht wordt genomen bij een verhaal (of het waar is dus) gaat geheel overboord als het om het vermeende slachtoffer gaat.

Ik ben erg blij dat ik me niet uitgesproken heb toendertijd. Deze discussie doet me vermoeden dat ik dan gewoon nog een keer het haasje was geweest. Met een vrij charmant overkomende dader en geen hard bewijs (kans op veroordeling dicht bij de 0) had ik gewoon het onderspit gedelft en was de mening van velen niet mild geweest.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174873824
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit soort gedoe stemt me daarin niet positief.

Iedereen valt over het idee dat G beschuldigd is. Vindt het schandalig.
Maar zonder dat we weten wat er echt gebeurd is wordt J letterlijk met de grond gelijk gemaakt.

Alle voorzichtigheid die in acht wordt genomen bij een verhaal (of het waar is dus) gaat geheel overboord als het om het vermeende slachtoffer gaat.

Ik ben erg blij dat ik me niet uitgesproken heb toendertijd. Deze discussie doet me vermoeden dat ik dan gewoon nog een keer het haasje was geweest. Met een vrij charmant overkomende dader en geen hard bewijs (kans op veroordeling dicht bij de 0) had ik gewoon het onderspit gedelft en was de mening van velen niet mild geweest.
We weten het niet in dit geval.
pi_174873847
SBS shownieuws is wel de enige media, die deze dagen gesproken had met de advocaat van Jelle. Tja ik kan er ook niets aan doen dat het geen Nieuwsuur is 🤔
pi_174873897
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Jij sleept Ootje mee in je eigen SBS denken. Zij is wel leuk.
Euh Ootje wordt nergens in meegetrokken, iets te assertief daarvoor. Ben het wel vaak eens met bepaalde users hier.
pi_174873908
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:20 schreef ootjekatootje het volgende:
SBS shownieuws is wel de enige media, die deze dagen gesproken had met de advocaat van Jelle. Tja ik kan er ook niets aan doen dat het geen Nieuwsuur is 🤔
Je moet wel goed kijken naar wat lulkoek is natuurlijk. Je mag kritisch zijn over berichtgeving.
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:23:53 #265
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174873918
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je moet wel goed kijken naar wat lulkoek is natuurlijk. Je mag kritisch zijn over berichtgeving.
:') :') :')
With the stars as her umbrella
pi_174873924
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Euh Ootje wordt nergens in meegetrokken, iets te assertief daarvoor. Ben het wel vaak eens met bepaalde users hier.
Bij vreemd overlijden loop je mee met die ander. Maar je lijkt mij aardig.
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:25:30 #267
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174873943
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit soort gedoe stemt me daarin niet positief.

Iedereen valt over het idee dat G beschuldigd is. Vindt het schandalig.
Maar zonder dat we weten wat er echt gebeurd is wordt J letterlijk met de grond gelijk gemaakt.

Alle voorzichtigheid die in acht wordt genomen bij een verhaal (of het waar is dus) gaat geheel overboord als het om het vermeende slachtoffer gaat.

Ik ben erg blij dat ik me niet uitgesproken heb toendertijd. Deze discussie doet me vermoeden dat ik dan gewoon nog een keer het haasje was geweest. Met een vrij charmant overkomende dader en geen hard bewijs (kans op veroordeling dicht bij de 0) had ik gewoon het onderspit gedelft en was de mening van velen niet mild geweest.
Waarom zet je jezelf zo in het middelpunt?

En ik vind het minstens zo schandalig dat GvD zo veroordeeld is in de media, in eerste instantie. Zonder feiten, zonder hoor of wederhoor...
With the stars as her umbrella
pi_174873995
nou ja, ze heb tenminste geen onderspit gedelft.... :)
pi_174874001
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:15 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gaat ie vast niet doen
op valse aangifte staat een jaar en een boete van cat 3 of 4
Nee en daarom zal Jelle en zijn Aaf niet te vergeten zich nu zo rustig houden.

Wat een ordinair gedoe was dat vorige week.
Aaf alias Yara uit game of Thores, wilde de heren van VI wel ff op hun bek slaan.

Barbera Barend reageerde ook te ordinair voor woorden.

En dan de verwijten van Jelle zelf nog...

Wat zagen we? De kampers van de Amsterdamse grachtengordel? Ik herken dit gedrag alleen van die foute serie’s van TLC
pi_174874004
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Euh Ootje wordt nergens in meegetrokken, iets te assertief daarvoor. Ben het wel vaak eens met bepaalde users hier.
Moet ik ook zeggen dat je je naam mee hebt.
pi_174874012
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het heeft waarschijnlijk weinig te maken met autisme. Waarom wordt dat erbij gehaalt?
Dat hele stuk slaat naar mijn mening nergens op. Vraag me ook af hoe hij erbij komt dat voor autisten typisch is dat ze:
- zich opsluiten in een wereldvreemd eigen gelijk. - bijzonder onredelijk zijn in hun bestrijding van ‘vijanden’.
- weten hoe ze publiekelijk mensen kapot kunnen maken.
pi_174874036
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat hele stuk slaat naar mijn mening nergens op. Vraag me ook af hoe hij erbij komt dat voor autisten typisch is dat ze:
- zich opsluiten in een wereldvreemd eigen gelijk. - bijzonder onredelijk zijn in hun bestrijding van ‘vijanden’.
- weten hoe ze publiekelijk mensen kapot kunnen maken.
Lijkt mij ook. Daarnaast zijn er allerlei gradaties in autistisch zijn.
pi_174874198
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat hele stuk slaat naar mijn mening nergens op. Vraag me ook af hoe hij erbij komt dat voor autisten typisch is dat ze:
- zich opsluiten in een wereldvreemd eigen gelijk. - bijzonder onredelijk zijn in hun bestrijding van ‘vijanden’.
- weten hoe ze publiekelijk mensen kapot kunnen maken.
in dat artikel staat een link
Jelle in dat stuk :
Mijn vader. Ik ben niet zo autistisch als hij. Hoop ik.
autisme is erfelijk

zijn vader heeft bijv. prof Buikhuisen publiekelijk kapot gemaakt
In de jaren tachtig werd de loopbaan van criminoloog Wouter Buikhuisen mede door VN beëindigd. 'Ik kon me niet verdedigen.'

affaire Buikhuisen

Het weekblad Vrij Nederland en de Vrij Nederland-columnist Hugo Brandt Corstius (onder het pseudoniem Piet Grijs) liepen voorop in een felle aanval op Wouter Buikhuisen.

[ Bericht 7% gewijzigd door StaceySinger op 04-11-2017 23:46:22 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174874217
Nee, autisten begeven zich niet in zulke theatrale projecten als JBC in DWDD. Dat deed eerder narcistisch aan. Ook de wereldvreemde zekerheid dat heel Nederland het verhaal zou slikken past daarin. En nee, het is niet verwerpelijk om daaraan te denken. Persoonlijkheidsstoornissen zijn uitvergrotingen van eigenschappen die we allemaal hebben, maar in mindere mate. Veel mensen vonden het tv-optreden van JBC nogal vreemd, sommigen hysterisch.
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:41:35 #275
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174874233
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

We weten het niet in dit geval.
Idd. Weten het niet.

Toch zie je dat men heel voorzichtig is met de vermeende dader, maar niet met het vermeende slachtoffer.
Dat was al zo voordat de naam bekend was, maar sinds het persoon bekend is wordt het vermeende slachtoffer gewoonweg afgemaakt. Volledige karaktermoord. Aan het eind van de dag is er maar 1 leven echt geruïneerd. Zonder dat we weten wat er echt is gebeurd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174874256
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Idd. Weten het niet.

Toch zie je dat men heel voorzichtig is met de vermeende dader, maar niet met het vermeende slachtoffer.
Dat was al zo voordat de naam bekend was, maar sinds het persoon bekend is wordt het vermeende slachtoffer gewoonweg afgemaakt. Volledige karaktermoord. Aan het eind van de dag is er maar 1 leven echt geruïneerd. Zonder dat we weten wat er echt is gebeurd.
Ja. Ik vind het ook verdrietig. Dat is hoe het gaat in de media.
pi_174874260
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:25 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Waarom zet je jezelf zo in het middelpunt?

En ik vind het minstens zo schandalig dat GvD zo veroordeeld is in de media, in eerste instantie. Zonder feiten, zonder hoor of wederhoor...
Echt h. :')

GvD is inderdaad ook veroordeeld in de media.
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:43:48 #278
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174874289
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Idd. Weten het niet.

Toch zie je dat men heel voorzichtig is met de vermeende dader, maar niet met het vermeende slachtoffer.
Dat was al zo voordat de naam bekend was, maar sinds het persoon bekend is wordt het vermeende slachtoffer gewoonweg afgemaakt. Volledige karaktermoord. Aan het eind van de dag is er maar 1 leven echt geruïneerd. Zonder dat we weten wat er echt is gebeurd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Ik vind het ook verdrietig. Dat is hoe het gaat in de media.
JBC heeft dit echt zelf veroorzaakt door de manier waarop hij dit heeft aangepakt :D
With the stars as her umbrella
pi_174874306
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:43 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

[..]

JBC heeft dit echt zelf veroorzaakt door de manier waarop hij dit heeft aangepakt :D
Hoe anders als je het echt zo voelt en hebt beleeft?
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:46:51 #280
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174874342
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:42 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Echt h. :')

GvD is inderdaad ook veroordeeld in de media.
Inderdaad. Wat is er allemaal voorbijgekomen, 'pisnicht' (erg sjiek van Youp), serieverkrachter, smeerlap, klootzak, goorlap, verkrachter, eikel.'

Echt héél erg raar dat hij zich daar tegen verdedigd. Ik snap dat echt niet want als je onschuldig bent houd je gewoon je mond dicht en zoek je geen publiciteit.

:')
With the stars as her umbrella
pi_174874348
Ik heb 5 jaar op een internaat gezeten. Ik vraag mij wel af wat daar mis ging op het gebied van misbruik.
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:48:11 #282
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174874367
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Hoe anders als je het echt zo voelt en hebt beleeft?
Dan moet je aangifte doen voor je met een halfbakken verhaal en op slinkse wijze de media opzoekt.
With the stars as her umbrella
pi_174874370
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:46 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat is er allemaal voorbijgekomen, 'pisnicht' (erg sjiek van Youp), serieverkrachter, smeerlap, klootzak, goorlap, verkrachter, eikel.'

Echt héél erg raar dat hij zich daar tegen verdedigd. Ik snap dat echt niet want als je onschuldig bent houd je gewoon je mond dicht en zoek je geen publiciteit.

:')
Als je voelt en vind dat het niet waar is verdedig je je natuurlijk. En Youp.......
pi_174874398
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:48 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dan moet je aangifte doen voor je met een halfbakken verhaal en op slinkse wijze de media opzoekt.
Ja. Zo zie ik het ook. Pak het serieus aan.
pi_174874436
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:48 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dan moet je aangifte doen voor je met een halfbakken verhaal en op slinkse wijze de media opzoekt.
Maar aangifte doen, en zeker na zo'n tijd, werkt ook niet echt.
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:51:30 #286
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174874443
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:46 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat is er allemaal voorbijgekomen, 'pisnicht' (erg sjiek van Youp), serieverkrachter, smeerlap, klootzak, goorlap, verkrachter, eikel.'

Echt héél erg raar dat hij zich daar tegen verdedigd. Ik snap dat echt niet want als je onschuldig bent houd je gewoon je mond dicht en zoek je geen publiciteit.

:')
Dat hij zich verdedigt vind ik niet vreemd. Daar heb ik het niet over.

Geen van die zaken is trouwens in 1 adem met zijn naam genoemd. Bij J worden zelfs zijn ouders erbij gehaald, mogelijke geestelijke problemen en nog veel meer. Hij wordt compleet met de grond gelijk gemaakt.
Het verschil in omgang met is schokkend.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:52:12 #287
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174874456
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar aangifte doen, en zeker na zo'n tijd, werkt ook niet echt.
Ik denk dat dit circus nog véél minder helpt. Hoe dit andere mensen moet helpen is mij ook helemaal niet duidelijk.
With the stars as her umbrella
pi_174874508
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:52 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik denk dat dit circus nog véél minder helpt. Hoe dit andere mensen moet helpen is mij ook helemaal niet duidelijk.
Het helpt omdat het bespreekbaarder aan het worden is, Ik ben misbruikt. Bij mij in de familie is het niet bespreekbaar. Nu meer. Dat is wel aardig.
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:55:05 #289
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174874525
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat hij zich verdedigt vind ik niet vreemd. Daar heb ik het niet over.

Geen van die zaken is trouwens in 1 adem met zijn naam genoemd. Bij J worden zelfs zijn ouders erbij gehaald, mogelijke geestelijke problemen en nog veel meer. Hij wordt compleet met de grond gelijk gemaakt.
Het verschil in omgang met is schokkend.
Je hebt de tweets van Barbara Barend niet gezien?
With the stars as her umbrella
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:57:50 #290
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174874580
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:55 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Je hebt de tweets van Barbara Barend niet gezien?
Ja.

Daar wordt de naam van G niet genoemd. Wel dat het B niet is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 4 november 2017 @ 23:58:21 #291
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174874591
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja.

Daar wordt de naam van G niet genoemd. Wel dat het B niet is.
Ja doei :')
With the stars as her umbrella
pi_174874619
Het gevaar in medialand is is dat men gaat roepen. Ik denk ook dat Pauw niet mee had moeten doen.
pi_174874653
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

in dat artikel staat een link
Jelle in dat stuk :
Mijn vader. Ik ben niet zo autistisch als hij. Hoop ik.
autisme is erfelijk

zijn vader heeft bijv. prof Buikhuisen publiekelijk kapot gemaakt
In de jaren tachtig werd de loopbaan van criminoloog Wouter Buikhuisen mede door VN beëindigd. 'Ik kon me niet verdedigen.'

affaire Buikhuisen

Het weekblad Vrij Nederland en de Vrij Nederland-columnist Hugo Brandt Corstius (onder het pseudoniem Piet Grijs) liepen voorop in een felle aanval op Wouter Buikhuisen.
Dat heeft niets te maken met mijn post. Dat Hugo autisme zou hebben en bepaalde dingen heeft gedaan en/of bepaalde eigenschappen heeft, maakt die kenmerken nog niet typisch autisme of zelfs maar toe te schrijven aan autisme.
  zondag 5 november 2017 @ 00:01:30 #294
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174874656
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:59 schreef Jaroon het volgende:
Het gevaar in medialand is is dat men gaat roepen. Ik denk ook dat Pauw niet mee had moeten doen.
Ik vind het niet meer dan terecht dat GvD ook een podium kreeg om zijn zegje te doen.
With the stars as her umbrella
pi_174874670
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 00:01 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik vind het niet meer dan terecht dat GvD ook een podium kreeg om zijn zegje te doen.
Niet daar. Dan krijg je een beetje wij tegen zij.
  zondag 5 november 2017 @ 00:03:37 #296
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174874693
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 00:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet daar. Dan krijg je een beetje wij tegen zij.
We gaan wel enorm in kringetjes met deze discussie eigenlijk...
With the stars as her umbrella
pi_174874695
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Idd. Weten het niet.

Toch zie je dat men heel voorzichtig is met de vermeende dader, maar niet met het vermeende slachtoffer.
Dat was al zo voordat de naam bekend was, maar sinds het persoon bekend is wordt het vermeende slachtoffer gewoonweg afgemaakt. Volledige karaktermoord. Aan het eind van de dag is er maar 1 leven echt geruïneerd. Zonder dat we weten wat er echt is gebeurd.
Ok ik knal hem er maar even in:

Waarom moet ik medelijden hebben met Jelle?
pi_174874697
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

in dat artikel staat een link
Jelle in dat stuk :
Mijn vader. Ik ben niet zo autistisch als hij. Hoop ik.
autisme is erfelijk

zijn vader heeft bijv. prof Buikhuisen publiekelijk kapot gemaakt
In de jaren tachtig werd de loopbaan van criminoloog Wouter Buikhuisen mede door VN beëindigd. 'Ik kon me niet verdedigen.'

affaire Buikhuisen

Het weekblad Vrij Nederland en de Vrij Nederland-columnist Hugo Brandt Corstius (onder het pseudoniem Piet Grijs) liepen voorop in een felle aanval op Wouter Buikhuisen.
Je kunt niet zomaar een regeltje uit een interview pakken.
Context is alles.
pi_174874713
Pauw is te slim hiervoor. Je komt in een discussie van "voel je dat echt en wat dacht je toen" Daar moet je van wegblijven.
pi_174874718
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 00:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met mijn post. Dat Hugo autisme zou hebben en bepaalde dingen heeft gedaan en/of bepaalde eigenschappen heeft, maakt die kenmerken nog niet typisch autisme of zelfs maar toe te schrijven aan autisme.
Jelle heeft een heel sociale kant, maar ook hij heeft een autistisch familietrekje

https://www.nrc.nl/nieuws(...)len-11921422-a966247
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_174874720
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 00:03 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

We gaan wel enorm in kringetjes met deze discussie eigenlijk...
Dat valt mee. We hebben een mening.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')