quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 20:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Jawel:
F1 / [F1 Algemeen] 2017 Formula1 GP's #643 Controverse
Evil Als een modje de OP heeft aangepast kan de TS de boel niet meer wijzigenquote:
Daar bestaat nog een mooie switch voorquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 20:22 schreef CrashO het volgende:
[..]
Evil Als een modje de OP heeft aangepast kan de TS de boel niet meer wijzigen
is niet per se waarquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 20:22 schreef CrashO het volgende:
[..]
Evil Als een modje de OP heeft aangepast kan de TS de boel niet meer wijzigen
Dat kan ik heul altijd niet als een mod een ongewenste verbetering heeft aangebracht in mijn openingsprachtsel.quote:
Dat zal het zijn danquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 20:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar bestaat nog een mooie switch voor
Is niet raar, die ziet de inkomsten van zijn kartbaan omhoog gaan sinds dat hele Max fenomeen.quote:
Ziggo ook want had niet verwacht dat ze serieus ALLE races gingen uitzenden op de "gratis" zender toen ze daarmee begonnen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:21 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Is niet raar, die ziet de inkomsten van zijn kartbaan omhoog gaan sinds dat hele Max fenomeen.
Was maandag op de radio, 1,2 miljoen als ik het goed onthouden heb.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ziggo ook want had niet verwacht dat ze serieus ALLE races gingen uitzenden op de "gratis" zender toen ze daarmee begonnen.
Ben sowieso benieuwd hoeveel mensen er tegenwoordig kijken.
Tis gewoon een regel-OCD'er, Giedo heeft ook problemen met hem gehad zei hij gisteren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik me wel afvraag, waarom zou die Connelly zo fel zijn op dat mannetje. Is er vroeger iets gebeurd tussen hem en Jos of zo?
Genoeg denk ik, Zelfs op mijn werk in de pauze gaat er soms er nog over.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ziggo ook want had niet verwacht dat ze serieus ALLE races gingen uitzenden op de "gratis" zender toen ze daarmee begonnen.
Ben sowieso benieuwd hoeveel mensen er tegenwoordig kijken.
Denk afgunst, jonge leeftijd al zoveel laten zien en nog zo'n loopbaan voor je.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik me wel afvraag, waarom zou die Connelly zo fel zijn op dat mannetje. Is er vroeger iets gebeurd tussen hem en Jos of zo?
Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis gewoon een regel-OCD'er, Giedo heeft ook problemen met hem gehad zei hij gisteren.
Jaloezie? Afgunst?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.
True, zelfs m'n moeder heeft het er tegenwoordig over...quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:34 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Genoeg denk ik, Zelfs op mijn werk in de pauze gaat er soms er nog over.
En dat zijn absoluut geen diehard fans
Das echt veelquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Was maandag op de radio, 1,2 miljoen als ik het goed onthouden heb.
Haha dat vind ik niet zo erg, jammer is altijd dat er een aantal aan de tafel verstand van denkt te hebben. Komen ze weer met complete onzin over techniek binnen de F1 oid..quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:39 schreef SnowOokami het volgende:
True, zelfs m'n moeder heeft het er tegenwoordig over...
Op m'n werk is het ook explosief gestegen, eerst keek er bijna niemand in m'n team en nu kijkt de helft (heb iedereen aangestoken)
Tja die heb je overal welquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:41 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Haha dat vind ik niet zo erg, jammer is altijd dat er een aantal aan de tafel verstand van denkt te hebben. Komen ze weer met complete onzin over techniek binnen de F1 oid..
Weet je zeker dat ze niet de F1 wedstrijd uitstellen zodat je lekker normale tijd hockey kan spelen>?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:45 schreef Gezicht het volgende:
IJshockeyclub waar yours truly iedere zondagavond is te vinden heeft speciaal voor de GP van Mexico de wedstrijd vervroegd.
https://www.motorsport.co(...)eview-system-970099/quote:Brawn calls for better F1 review system
Dat is een heel matig/voorzichtig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico door de FIA al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:48 schreef SnowOokami het volgende:
So it begins:
[..]
https://www.motorsport.co(...)eview-system-970099/
Kijken met een pot bier hè, spelen waag ik me niet aanquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:46 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze niet de F1 wedstrijd uitstellen zodat je lekker normale tijd hockey kan spelen>?
Brawn gooit hier als soort van buitenstaander in ieder geval het balletje op, dat dat vanuit de FIA zelf gaat komen hoef je niet van uit te gaan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is een heel matig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is een heel matig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Ik denk niet speciaal op Max. Ik denk dat iedere coureur die het maximale opzoekt last van deze steward heeft. Als je de regels zo opstelt dat een grijs gebied mogelijk is moet Je wel een wedstrijd kunnen aanvoelen. Een scheidsrechter moet ook een wedstrijd aanvoelen alvorens hij met gele kaarten gaat strooien.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.
Niet dat het iemand opgevallen is maar het gaat mij er niet zo zeer om of het volgens de formele regels wel of niet terecht was om Verstappen een penalty op te leggen (en de maatregelen die jij voorstelt gaan daar wel over), maar om het feit dat de FIA de afspraken met de teams negeert. Die waren:quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.
Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.
-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.
-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.
Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookjequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Veiligheid. Bij grind slaat een auto over de kop als die dwars op het grind komt te staan. Wat al een aantal keer gebeurd is. En ook voor motorrijders is het geen pretje als ze door het grind glijden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.
Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.
-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.
-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.
Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
Hebben ze dat niet ooit een keer gedaan bij een race in de F1 of was dat indycar. Ik weet het niet meer zo uit het hoofd. Maar ik weet zeker dat ze dat in een wedstrijd ooit gedaan hebben voor chicane.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.
Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
Nee, daar gaat het (hier) niet om.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
Plus je kunt veel meer afremmen op asfalt als je wel nog met vier wielen op de grond staat. Als ik het me goed herinner zorgde dit ook voor minder ernstige klappen in de bandenstapel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Veiligheid. Bij grind slaat een auto over de kop als die dwars op het grind komt te staan. Wat al een aantal keer gebeurd is. En ook voor motorrijders is het geen pretje als ze door het grind glijden.
Zo is dat.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.
1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)
Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Die afspraken gaan voor de formele regelementen na de afspraken met de teams he... Vrijwillige afstanddoening vd formele regels. Kun je niet ineens voor het seizoen voorbij is eenzijdig ad laars lappen..quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.
1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)
Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
En 1. valt nog te bezien. Mogelijke uitwijkmanouvre en eerdere precedenten tijdens het weekend. En was er idd een voordeel?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.
1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)
Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Canada 1995 ofzo? Zat een chicane met pilonnen net voor de laatste bocht en pits ingang.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:41 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hebben ze dat niet ooit een keer gedaan bij een race in de F1 of was dat indycar. Ik weet het niet meer zo uit het hoofd. Maar ik weet zeker dat ze dat in een wedstrijd ooit gedaan hebben voor chicane.
En dan fileparkeren op die parkeerstrook?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
Max is Jos niet (gelukkig wat mij betreft).quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:52 schreef Gezicht het volgende:
Ik zie nu pas het interview met Max op Peptalk, wat is het toch een bizar nuchtere gast.
Op momenten lijkt het alsof 'ie het er om doet.
Als mensen het over tracklimits en gaining an advantage willen hebben in dit topic dan moeten ze dat doen, wie ben jij om te bepalen welke kant dit topic op noet gaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.
Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
quote:
Dat denk ik ook wel ja 😎quote:Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Ik heb gevonden wat ik in mijn hoofd had. Het was tijdens de gp van Spanje in 1994. Maar dat waren autobanden die ze gebruikte om een chicane te creëren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Canada 1995 ofzo? Zat een chicane met pilonnen net voor de laatste bocht en pits ingang.
Jawel het gaat daar wel om, de inconsistentie ontstaat omdat er een regel wordt gehandhaafd die helemaal niet waargeborgd kan worden. Er wordt 100x per race de tracklimits overschreden, maar de ene keer heeft het wel invloed op een positie de andere keer niet en het blijft /altijd/ een discussie of een track limit overschrijding nu wel of niet een voordeel heeft gehad want iedereen heeft een andere mening.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.
Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
Dit ja, de enige manier om dit op te lossen is de track zelf het limiet te laten bepalen, dan heb je nooit discussie.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
Nee idd, maar kan misschien wel een tijdelijke oplossing zijn als het op korte termijn niet lukt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Daar ging het mij idd om ja, Whiskers heeft het over een andere discussie, overigens niet minder waar...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 00:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Als mensen het over tracklimits en gaining an advantage willen hebben in dit topic dan moeten ze dat doen, wie ben jij om te bepalen welke kant dit topic op noet gaan?
Eens.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 07:18 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Jawel het gaat daar wel om, de inconsistentie ontstaat omdat er een regel wordt gehandhaafd die helemaal niet waargeborgd kan worden. Er wordt 100x per race de tracklimits overschreden, maar de ene keer heeft het wel invloed op een positie de andere keer niet en het blijft /altijd/ een discussie of een track limit overschrijding nu wel of niet een voordeel heeft gehad want iedereen heeft een andere mening.
Het punt waar jij het over hebt is een andere discussie (overigens ook gewoon waar... maar daar ging het mij niet om).
[..]
Dit ja, de enige manier om dit op te lossen is de track zelf het limiet te laten bepalen, dan heb je nooit discussie.
De stewards zouden alleen nodig moeten zijn om botsingen en gevaarlijke manoeuvres te beoordelen en eventueel bestraffen.
[..]
Nee idd, maar kan misschien wel een tijdelijke oplossing zijn als het op korte termijn niet lukt.
[..]
Daar ging het mij idd om ja, Whiskers heeft het over een andere discussie, overigens niet minder waar...
Ik ben van mening dat de inconsistentie onstaat door het willen opleggen van regels die niet te handhaven zijn want ze zijn afhankelijk van heel veel factoren, de uitleg van Whiting zegt het eigenlijk zelf al... "Max sneed de bocht af en legde minder meters af", die verklaring slaat helemaal nergens op
Of spijkermatten langs de curbs.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 08:37 schreef BadderHaring het volgende:
Gewoon een diepe en brede gracht met krokodillen, direct langs de baan.
dat lijkt me ook de beste optie, grover asfalt of beton, iets in die trantquote:Op woensdag 25 oktober 2017 09:23 schreef Floriz87 het volgende:
Of een goedje langs de curbs dat de kwaliteit van je banden aantast. Heb je ook niet dat argument van over de kop slaan en veiligheid etc, maar mogelijk wel vertraging .
Op Suzuka zag je idd soms auto's over het kunstgras schieten en tijd verliezen omdat ze moesten liften, is ook het mooiste voorbeeld om track limits te handhaven heb je uiteindelijk ook geen gezeik over gaining an advantage.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 09:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
Dit al gepost hier?quote:In tegenstelling tot veel anderen denkt Jacques Villeneuve dat Max Verstappen zijn contract bij Red Bull niet heeft verlengd omdat hij bepaalde zekerheden zou hebben gekregen aangaande de toekomstige prestaties van het team.
Op de vrijdag voor de Amerikaanse Grand Prix werd bekend dat Verstappen zijn contract bij Red Bull heeft verlengd, waardoor hij tot zeker eind 2020 voor de formatie uit Milton Keynes uitkomt. Velen denken dat de twintigjarige Nederlander duidelijkheid heeft gekregen over met wat voor motoren Red Bull de komende jaren in de Formule 1 zal rijden en dat die informatie hem heeft overgehaald om zijn deal, die eigenlijk in 2019 af zou lopen, met een jaar te verlengen. Villeneuve ziet dat echter anders.
De wereldkampioen van 1997 denkt dat het kamp Verstappen een spelletje heeft gespeeld door herhaaldelijk te roepen dat er volgend jaar regelmatig races gewonnen moeten worden en voor de titel moet worden gevechten. Red Bull beleefde dit jaar door een probleem in de windtunnel en de mindere prestaties van de Renault-motor een moeizaam begin van het seizoen. Tot overmaat van ramp werd Verstappen herhaaldelijk getroffen door technische pech en vaak ook nog op momenten dat Verstappen op weg leek naar een klinkend resultaat. De tegenvallende resultaten vormden de voedingsbodem voor geruchten over een mogelijke overstap van de Limburger naar Mercedes of Ferrari. Door te roepen dat het volgend jaar echt beter moet bij Red Bull, voerden de Verstappens de druk bij de huidige werkgever van Max nog verder op, stelt Villeneuve.
“Dat was allemaal bluf om ervoor te zorgen dat ze bij Red Bull bereid waren om een nieuw en beter contract te sluiten”, zegt Villeneuve in een exclusief gesprek met Motorsport.com. “Het is allemaal politiek, het zijn allemaal spelletjes. Een wereldkampioen kan om bepaalde garanties vragen, een coureur die twee Grands Prix heeft gewonnen kan dat nog niet. Maar hij heeft Red Bull onder druk gezet en Red Bull hapte toe. Dus dat is mooi voor hem. Dat heeft hij goed gedaan.”
“Hij is natuurlijk de oogappel van Red Bull”, vervolgt de Canadees, die als Formule 1-analist werkzaam is bij het Italiaanse Sky en het Franse Canal+. “Ze willen met hem een toekomst opbouwen, dus ze wilden niet het risico lopen dat hij ergens anders naartoe zou gaan. Dat is alles. Hij is de toekomst van Red Bull.”
'Verstappen nog niet volwassen genoeg voor titelstrijd'
Villeneuve denkt dat Red Bull ondanks de recente progressie alleen met heel veel geluk volgend jaar het kampioenschap kan winnen. “Als ze het seizoen net zo beginnen als ze de laatste paar races bezig zijn, dan kunnen ze een rol spelen in het titelgevecht en zouden ze met veel geluk het kampioenschap kunnen winnen. Maar ze kunnen de titel niet winnen op dezelfde manier als Mercedes of Ferrari dat dit jaar kan doen, gewoon door de hele tijd competitief voor de dag te komen.” Of Max in zijn ogen klaar is voor een titelstrijd? “Hij is klaar om races te winnen maar niet voor een titelgevecht, tenzij hij weer een volgende sprong maakt in zijn volwassenheid. Hij is dit jaar een stuk volwassener geworden maar hij maakt zo nu en dan nog steeds fouten die een gooi naar de titel zouden dwarsbomen.”
Dat laatste inderdaad. En dan kunstgras dat wel vertraagd, maar geen rommel op de baan geeft.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 09:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
De zoveelste column van een oud-coureur. Allemaal leuk leesvoer maar het blijft onder de streep toch speculeren.quote:
hoe moet het dan als motogp op dit circuit rijdt?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 10:51 schreef Gezicht het volgende:
Nu we het toch over oplossingen hebben:
[ afbeelding ]
Van die 'sausage kerbs' ga je ook niet voor je plezier overheen zonder het risico te lopen je suspensie af te breken of andere schade op te lopen. Dit combineren met gras/astroturf zoals Lokale_Notabene liet zien kan toch niet zo moeilijk te realiseren zijn?
[..]
De zoveelste column van een oud-coureur. Allemaal leuk leesvoer maar het blijft onder de streep toch speculeren.
Die kerbs kun je zo losschroeven.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe moet het dan als motogp op dit circuit rijdt?
Jack die zichzelf tegenspreekt en die vroeger nog brokkenpiloot was na zijn 30ste, lolquote:
Komen die in de buurt van die groene kerbs dan? En anders kan je ze losschroeven.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe moet het dan als motogp op dit circuit rijdt?
Nog even en we zien meer camera's dan auto's. Die hele auto zit vol geplakt man, is toch geen gezicht?quote:
Water is nat en de deur staat open.quote:
wat een lul is dat ookquote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Jack die zichzelf tegenspreekt en die vroeger nog brokkenpiloot was na zijn 30ste, lol
RB wil gewoon de toekomst vastleggen met Max.
quote:Cape Town - Lewis Hamilton has weighed in on the Max Verstappen penalty debate, saying it wouldn't have been an issue if there had been a proper deterrent, such as grass, surrounding the track.
Verstappen was penalised for passing Kimi Raikkonen with all four wheels off the track on the final lap of the United States Grand Prix.
The decision cost the Red Bull racer third place, frustrating both the driver and his team.
But while Red Bull are angry at the stewards, Hamilton says the real issue is the design of today's Formula 1 tracks.
"He's off-track," the Mercedes driver told Sky F1. "This is the problem with today's circuits.
"I don't know who made the decision but there's all these run-off areas. Why is that not grass? If that was grass he wouldn't have gone there.
"I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things.
"Clearly he's way off the line. You can't go there.
"It is very difficult and when we're in drivers' briefings, we're always discussing and we say, 'here you can gain an advantage'.
"There's always an argument and Charlie [Whiting, FIA race director] says, 'I don't think you can gain an advantage there' and we say, 'yes, we can get on the power 10 metres earlier and just go wide'.
"It's a really fine line and very hard. I think the FIA do a good job but I think they can't build new tracks with these run-off areas."
Speaking with the Sky team of Martin Brundle and Damon Hill, he added: "I loved it in your guys' day when there was grass.
"You should pay some sort of price where you have to come off the gas and you take a bit of a bumpy ride, whether it's onto stones or whatever. You don't have that now."
Eens, gewoon gras/kunstgras. Zou geen enkel probleem op moeten leveren en zorgt voor vertraging. Dus wil je binnen de tracklimit blijvenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 09:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
Als de omweg lang of moeilijk genoeg is hoef je niet eens te stoppen, je voegt gewoon weer in alsof je uit de pits komt. Een klassieke busstop-chicane met redelijk haakse bochten is al meer dan genoeg. In Monza doen ze het sowieso al zoiets bij de 1e chicane.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:44 schreef AMDB het volgende:
[..]
En dan fileparkeren op die parkeerstrook?
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:46 schreef jpjedi het volgende:
http://www.skysports.com/(...)-pass-says-f1-report
Deels mee eens. De interpretatie van de scheidsrechter zal zeker een rol blijven spelen. Maar die rol wil je zo klein mogelijk maken. Het is daarom noodzaak om het aantal regels zo beperkt mogelijk te houden, en de regels daar waar mogelijk zo veel mogelijk interpretatieonafhankelijk te maken. Ik denk dat de FIA daar zeker nog wel wat winst kan behalen (zoals door onder andere het trackdesign te herzien bij verschillende banen).quote:But despite regular calls for consistency in decisions, Brabham believes that will never come.
"It's very much a grey area. Everyone is screaming there's no consistency, but you're never going to have consistency. I think we all have to accept that," he said.
"It's human nature, nothing is ever consistent and your mood changes and you'll see things differently.
Best bizarre ontknoping voor Kvyat. Ik vraag me af of er meer speelt achter de coulissen, of dat hij gewoon puur te slecht bevonden wordt.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:29 schreef ondeugend het volgende:
http://www.skysports.com/(...)return-to-toro-rosso
Kvyat out
slecht, staat er bij als een grijs blok beton, klagen tegen journalisten.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:20 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Best bizarre ontknoping voor Kvyat. Ik vraag me af of er meer speelt achter de coulissen, of dat hij gewoon puur te slecht bevonden wordt.
Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
slecht, staat er bij als een grijs blok beton, klagen tegen journalisten.
Je hebt hem één race gezien en hebt meteen je oordeel klaar?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
Dat laatste suggereert overigens dat het rommelt bij TR (mag ook wel gezien 3 verschillende driver line-ups afgelopen 3 races).quote:"My best race of the season for sure! I'm very happy about the result and I did everything I could to bring the points home," the 23-year-old said. "I really enjoyed myself, it was a very clean and enjoyable race and overall a good job by the team. We kept it together with limited running and we still managed to get into the points.
"It's a pity I couldn't defend from Massa, but I had less grip with my soft tyre and we had some energy deployment issues so my straight-line speed was down. I came here with a fresh mindset, we shuffled some things in the team to give everyone some new motivation and some new focuses. Everything has been working fantastically this weekend and the race was just great."
Arme jongen, er zal vast genoeg achter de schermen afspelen maar hij wordt wel echt schofterig behandeld...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:29 schreef ondeugend het volgende:
http://www.skysports.com/(...)return-to-toro-rosso
Kvyat out
dan zijn ze wel stom bij RB danquote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
met beiden eensquote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:33 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Arme jongen, er zal vast genoeg achter de schermen afspelen maar hij wordt wel echt schofterig behandeld...
quote:
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt hem één race gezien en hebt meteen je oordeel klaar?
Gasly ook maar afserveren dan.
Ik denk dat TR met dit duo zomaar hun beste line-up sinds Verstappen daar weg is kan hebben. Kvyat was gewoon troep, deze twee hebben nog potentie.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.
Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
Dat zullen we wel zien. Zo slecht deed hij het niet in zijn eerste race. Goede rondetijden, alleen problemen met inhalen van coureurs met een betere motor.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
Dat idee heb ik ook Echter Giedo heeft in F1 café gezegd of geroddeld dat Kobayashi wel eens terug kan komen in 2018, naast Gasly dan waarschijnlijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat TR met dit duo zomaar hun beste line-up sinds Verstappen daar weg is kan hebben. Kvyat was gewoon troep, deze twee hebben nog potentie.
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.
Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval..quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt hem één race gezien en hebt meteen je oordeel klaar?
Gasly ook maar afserveren dan.
Hartley heeft pas 1 weekend gereden en z'n race pace was behoorlijk goed had ik het idee.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval..
En ik heb meer vertrouwen in Gasly dan Hartley op basis van de wedstrijd(en) dit seizoen ja, maar dat is meer een gevoel.
Er is geen Japanner die voldoet. Niet genoeg licentiepunten.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval..
En ik heb meer vertrouwen in Gasly dan Hartley op basis van de wedstrijd(en) dit seizoen ja, maar dat is meer een gevoel.
Kobayashi is Toyota coureur. Die gaat niet voor Honda rijden.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:44 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook Echter Giedo heeft in F1 café gezegd of geroddeld dat Kobayashi wel eens terug kan komen in 2018, naast Gasly dan waarschijnlijk.
Kvyat was wel duidelijk minder dan Sainz dit jaar natuurlijk, maar hij heeft ook wel veel pech gehad toch? Die vergelijking qua punten vind ik dan niet helemaal eerlijk.. Zoals dat ook geldt bij de vergelijking tussen Ricciardo en Verstappen, dan moet je ook verder kijken dan het aantal punten..quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.
Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
quote:
Daar stopte ik met lezen. Zou iedereen eigenlijk moeten doen...quote:In tegenstelling tot veel anderen denkt Jacques Villeneuve
Bottas is voor een Fin reuze charismatischquote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes.
iddquote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
[..]
Daar stopte ik met lezen. Zou iedereen eigenlijk moeten doen...
Ftfy En dat is wellicht ook een zwaarwegend puntje geweest in de beslissing.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:04 schreef Marcoss het volgende:
(al heeft Kvyat de auto ook regelmatig zonder reden in de muur een andere auto geparkeerd, maar toch)
Voor een Fin wellicht wel ja.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bottas is voor een Fin reuze charismatisch
Vooral dat regelmatig zonder reden kan gewoon niet voor een ervaren coureur.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kvyat was wel duidelijk minder dan Sainz dit jaar natuurlijk, maar hij heeft ook wel veel pech gehad toch? Die vergelijking qua punten vind ik dan niet helemaal eerlijk.. Zoals dat ook geldt bij de vergelijking tussen Ricciardo en Verstappen, dan moet je ook verder kijken dan het aantal punten..
(al heeft Kvyat de auto ook regelmatig zonder reden in de muur geparkeerd, maar toch)
Andere teams, ander beleid.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
Ahaaahahahaha wat een Mongol!quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:41 schreef daNpy het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)reed-beelden/n/85098
Hmm.
Met het verschil dat het RB team ook 1 grote PR/marketing machine is, itt Mercedes en Ferrari...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
Pfff, blij dat er dit keer maar 1 week is tot de volgende race... Het gaat echt maar eindeloos door dit.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:41 schreef daNpy het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)reed-beelden/n/85098
Hmm.
Kobayashi?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hartley heeft pas 1 weekend gereden en z'n race pace was behoorlijk goed had ik het idee.
En alleen Sato heeft een superlicentie op dit moment, volgend jaar rijdt er geen Japanner bij STR.
Toyota rijder.quote:
Dit stuk slaat echt helemaal nergens op, het begint echt triest te worden. In diezelfde laatste ronde gaat Max ook nog buiten de lijnen in bocht 9.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:41 schreef daNpy het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)reed-beelden/n/85098
Hmm.
En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:06 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ja, track limits werden regelmatig door iederen overschreden. Dat weten we ondertussen wel. In het geval van Max werd deze veroordeeld omdat het tijdens een inhaal actie was en hij er daarmee voordeel uit zou hebben gehaald.
Ja maar de daadwerkelijke rijweg van Verstappen was korter... aldus Whiting & Coquote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Kun je nog reageren op mijn post of is je complot nu ontkracht.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
RB moet blikjes verkopen, die andere 2 niet. Ja auto's maar voor Ferrari en Mercedes is de naam eigenlijk al voldoende daarvoor. daarom zit Max ook zo lekker in die RB, zo lang er controverse/gedoe om hem heen is staat ie in de spotlights en daarmee RB ook. Zakelijk gezien is die 2 switchen een briljante zet geweest.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
Blijkbaar is dit heel moeilijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?
Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
"Mijn mening is dat we coureurs gewoon moeten laten racen. Tenzij iemand oneerlijk bezig is en de baan gebruikt op een manier die niet toegestaan is, dan moet je hem bestraffen."quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)ijpen-bij-hard-racen
De mening van Wolff
Volgens mij rij je zelf geen auto?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?
Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Waar slaat deze vraag nou weer op ?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:37 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Volgens mij rij je zelf geen auto?
Beide levert voordeel op. Sterker nog, door een ruimere bocht te nemen kun je meer snelheid meenemen waardoor je of je plek niet verliest (Bottas bijvoorbeeld) of je beter kunt positioneren voor de volgende bocht en daardoor een geslaagde inhaalactie maken, die anders niet gelukt zou zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?
Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Omdat beide voordeel oplevert.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Waar slaat deze vraag nou weer op ?
Stel dat dit in een chicane was gebeurt en Max had daar de binnenkant afgesneden. Ben wel benieuwd of iedereen dan nog hetzelfde zou zeggen.
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beide levert voordeel op. Sterker nog, door een ruimere bocht te nemen kun je meer snelheid meenemen waardoor je of je plek niet verliest (Bottas bijvoorbeeld) of je beter kunt positioneren voor de volgende bocht en daardoor een geslaagde inhaalactie maken, die anders niet gelukt zou zijn.
Denk dat die volgend jaar daar ook zullen zittenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Omdat beide voordeel oplevert.
En in een chicane kan je niet afsnijden want die zijn meestal wel afgedekt in de F1 (zitten gele bumps @ kerbs in de VS)
Ja viel me vandaag pas op, maar de meeste bochten hebben die gele bumps gekregen @ kerbs zodat je NIET kan afsnijden... maar die ene bocht nietquote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Denk dat die volgend jaar daar ook zullen zitten
Op COTA zijn ze oranje maar ze zitten er al inderdaad op een aantal plekken.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:46 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja viel me vandaag pas op, maar de meeste bochten hebben die gele bumps gekregen @ kerbs zodat je NIET kan afsnijden... maar die ene bocht niet
Geel!quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:46 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Op COTA zijn ze oranje maar ze zitten er al inderdaad op een aantal plekken.
Toch wel ja. Nou ja donker geel hou ik het op.quote:
en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zeiquote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als nienand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.
Zoals Hamilton al zei... "I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things."quote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
Precies en ingehaald en daarom terecht straf, en de rest terecht niet.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.
En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |