abonnement Unibet Coolblue
pi_174634436

Slechts een weekje wachten en dan kunnen we op 29 Oktober alweer genieten van de 19e Mexicaanse Grandprix. De 18e ronde van het kampioenschap en de ontknoping nadert. Gaan we dit meemaken op het Autodromo Hermanos Rodriguez?

Nog 9 punten heeft Lewis Hamilton nodig om zijn 4e wereldtitel te halen. Wat hem betreft is het in Mexico dus Hammertime. Vorig jaar was de Brit hier de snelste, het jaar ervoor zijn toenmalige teamgenoot Nico Rosberg. De 19 jaar daarvoor is er niet gereden, nadat Nigel Mansel in 1992 als laatste winnaar over de einstreep kwam. Hamilton zal aan een 5e plek genoeg hebben deze keer en het lijkt erop dat alleen grote pech hem nog kan tegenhouden.

Voordat het F1 circus in 2015 terugkeerde onder de Mexicaanse zon is het circuit flink gerenoveerd onder het toeziend oog van Hermann Tilke. Hij voegde diverse stukken toe, zoals een langzaam gedeelte waar de fans op de tribunes hun flink kunnen toejuigen, maar liet ook vele iconische bochten ongemoeid, waaronder de extreem snelle laatste bocht, Perltada, waar de coureurs het rechte stuk opkomen en versnellen naar 370km/u. Rijders en motoren zullen het zwaar krijgen op 2,2km hoogte




Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport















Actueel weer Mexico Stad



[ Bericht 40% gewijzigd door Fer op 24-10-2017 20:50:24 ]
.
pi_174634457
ER Was toch geen nieuwe?
.
pi_174634509
:P
pi_174634522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:03 schreef Fer het volgende:
ER Was toch geen nieuwe?
Jawel:
F1 / [F1 Algemeen] 2017 Formula1 GP's #643 Controverse
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:09:32 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174634647
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:')
hmm?
pi_174634656
Oh ja, mag ik een stukje schrijven, bedankt
.
pi_174634680
nvm.
pi_174634808
Ok, nu ff een tekstje maken, momentje aub.
.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:18:57 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174634869
Mijn stukje is sowieso beter
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174634890
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_174634969
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:18 schreef Nattekat het volgende:
Mijn stukje is sowieso beter
Evil :P Als een modje de OP heeft aangepast kan de TS de boel niet meer wijzigen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2017 20:22:41 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:26:47 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174635108
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:22 schreef CrashO het volgende:

[..]

Evil :P Als een modje de OP heeft aangepast kan de TS de boel niet meer wijzigen :+

Daar bestaat nog een mooie switch voor :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:28:12 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174635143
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:22 schreef CrashO het volgende:

[..]

Evil :P Als een modje de OP heeft aangepast kan de TS de boel niet meer wijzigen :+

is niet per se waar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174635268
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is niet per se waar
Dat kan ik heul altijd niet als een mod een ongewenste verbetering heeft aangebracht in mijn openingsprachtsel.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar bestaat nog een mooie switch voor :)
Dat zal het zijn dan :+
pi_174635853
Huh er was wel al een stukje?
.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:21:06 #19
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174636887
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:19 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ons Maxje :')
Is niet raar, die ziet de inkomsten van zijn kartbaan omhoog gaan sinds dat hele Max fenomeen.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174637162
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:21 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Is niet raar, die ziet de inkomsten van zijn kartbaan omhoog gaan sinds dat hele Max fenomeen.
Ziggo ook ;) want had niet verwacht dat ze serieus ALLE races gingen uitzenden op de "gratis" zender toen ze daarmee begonnen.
Ben sowieso benieuwd hoeveel mensen er tegenwoordig kijken.
pi_174637195
Wat ik me wel afvraag, waarom zou die Connelly zo fel zijn op dat mannetje. Is er vroeger iets gebeurd tussen hem en Jos of zo?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:33:10 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174637242
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:30 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ziggo ook ;) want had niet verwacht dat ze serieus ALLE races gingen uitzenden op de "gratis" zender toen ze daarmee begonnen.
Ben sowieso benieuwd hoeveel mensen er tegenwoordig kijken.
Was maandag op de radio, 1,2 miljoen als ik het goed onthouden heb.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174637272
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik me wel afvraag, waarom zou die Connelly zo fel zijn op dat mannetje. Is er vroeger iets gebeurd tussen hem en Jos of zo?
Tis gewoon een regel-OCD'er, Giedo heeft ook problemen met hem gehad zei hij gisteren.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:34:43 #24
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174637288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:30 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ziggo ook ;) want had niet verwacht dat ze serieus ALLE races gingen uitzenden op de "gratis" zender toen ze daarmee begonnen.
Ben sowieso benieuwd hoeveel mensen er tegenwoordig kijken.
Genoeg denk ik, Zelfs op mijn werk in de pauze gaat er soms er nog over.

En dat zijn absoluut geen diehard fans
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik me wel afvraag, waarom zou die Connelly zo fel zijn op dat mannetje. Is er vroeger iets gebeurd tussen hem en Jos of zo?
Denk afgunst, jonge leeftijd al zoveel laten zien en nog zo'n loopbaan voor je.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174637312
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:34 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis gewoon een regel-OCD'er, Giedo heeft ook problemen met hem gehad zei hij gisteren.
Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.
pi_174637417
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.
Jaloezie? Afgunst?

quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:34 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Genoeg denk ik, Zelfs op mijn werk in de pauze gaat er soms er nog over.

En dat zijn absoluut geen diehard fans
True, zelfs m'n moeder heeft het er tegenwoordig over...

Op m'n werk is het ook explosief gestegen, eerst keek er bijna niemand in m'n team en nu kijkt de helft :P (heb iedereen aangestoken)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Was maandag op de radio, 1,2 miljoen als ik het goed onthouden heb.
Das echt veel :o
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:41:29 #27
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174637482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:39 schreef SnowOokami het volgende:
True, zelfs m'n moeder heeft het er tegenwoordig over...

Op m'n werk is het ook explosief gestegen, eerst keek er bijna niemand in m'n team en nu kijkt de helft :P (heb iedereen aangestoken)
Haha dat vind ik niet zo erg, jammer is altijd dat er een aantal aan de tafel verstand van denkt te hebben. Komen ze weer met complete onzin over techniek binnen de F1 oid..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174637575
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:41 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Haha dat vind ik niet zo erg, jammer is altijd dat er een aantal aan de tafel verstand van denkt te hebben. Komen ze weer met complete onzin over techniek binnen de F1 oid..
Tja die heb je overal wel :P
pi_174637601
IJshockeyclub waar yours truly iedere zondagavond is te vinden heeft speciaal voor de GP van Mexico de wedstrijd vervroegd. *O* _O_
Flesje bier
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:46:53 #30
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174637644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:45 schreef Gezicht het volgende:
IJshockeyclub waar yours truly iedere zondagavond is te vinden heeft speciaal voor de GP van Mexico de wedstrijd vervroegd. *O* _O_
Weet je zeker dat ze niet de F1 wedstrijd uitstellen zodat je lekker normale tijd hockey kan spelen>?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174637675
So it begins:
quote:
Brawn calls for better F1 review system
https://www.motorsport.co(...)eview-system-970099/
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:01:45 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174638045
quote:
Dat is een heel matig/voorzichtig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico door de FIA al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174638058
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:46 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze niet de F1 wedstrijd uitstellen zodat je lekker normale tijd hockey kan spelen>?
Kijken met een pot bier hè, spelen waag ik me niet aan :D

Zou wel mooi zijn. Gelukkig conflicteert dat maar twee keer per jaar ofzo: in de VS en Mexico.
Flesje bier
pi_174638105
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is een heel matig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Brawn gooit hier als soort van buitenstaander in ieder geval het balletje op, dat dat vanuit de FIA zelf gaat komen hoef je niet van uit te gaan.
Flesje bier
pi_174638220
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is een heel matig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.

Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.

-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.

-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.

Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:32:21 #36
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174638831
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.
Ik denk niet speciaal op Max. Ik denk dat iedere coureur die het maximale opzoekt last van deze steward heeft. Als je de regels zo opstelt dat een grijs gebied mogelijk is moet Je wel een wedstrijd kunnen aanvoelen. Een scheidsrechter moet ook een wedstrijd aanvoelen alvorens hij met gele kaarten gaat strooien.

Hoe hij met de regels omgaat getuigd niet van kwaliteit zoals een persoon die in een grijs gebied kan werken dat zou moeten aanvoelen.
In Japan ging hij in iedergeval grandioos de fout in. Daar heb je geen statistieken voor nodig om aan te tonen dat hij de regels overtrad.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:33:13 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174638858
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.

Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.

-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.

-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.

Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Niet dat het iemand opgevallen is O-) maar het gaat mij er niet zo zeer om of het volgens de formele regels wel of niet terecht was om Verstappen een penalty op te leggen (en de maatregelen die jij voorstelt gaan daar wel over), maar om het feit dat de FIA de afspraken met de teams negeert. Die waren:

Na Mexico 2016:
- geen beslissing mbt een penalty die de podiumplekken kan beinvloeden zonder alle beelden eerst zorgvuldig te bekijken en de coureurs te horen;
- geen coureurs uit de green room plukken (of vh podium), wat ook niet meer kan als bovenstaande afspraak nagekomen wordt.

Begin dit seizoen:
- de FIA/wedstrijdleiding/stewards gaan geen werk zoeken, er worden slechts (mogelijk) penalty's opgelegd/mogelijk overtredingen bekeken een team bezwaar heeft ingediend tegen de handelwijze ve coureur.

De FIA heeft al die afspraken overtreden, toont zich een onbetrouwbare partner,men mag daar best op aangesproken worden. Moet daar op aangesproken worden eigenlijk.

Afgezien daarvan is het erg wrang dat penaltybeslissingen richting Max in Mexico 2016 de aanleiding waren om tot die afspraken te komen (die na de race in Mexico dus), en dat uitgerekend Max nu de dupe wordt van het zich niet aan die afspraken houden door de FIA wordt.

Daarnaast is de inconsequentie van de penalty's die de FIA uitdeelt al tijden een issue, zo ook afgelopen race. Dat kan zo niet langer. En dan heb ik het dus niet alleen over verschillende maatstaven binnen 1 race, maar ook binnen 1 seizoen en tav bepaalde coureurs ("we willen ons niet in de strijd om de titel mengen". Door dat niet te doen doe je het alsnog. Coureurs laten wegkomen met hele grove overtredingen, er zeer mild mee omgaan is bizar. De andere titelkandidaat heeft nadeel vh met fluwelen handschoentjes aanpakken vd concurrent) etc.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174638897
Simpel, grasstroken in de binnenbochten. Baan-curb-0,5m asfalt-2m gras. Opgelost en safe.
pi_174638908
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
Wie dit leest is gek
pi_174639028
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.

Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.

-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.

-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.

Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Veiligheid. Bij grind slaat een auto over de kop als die dwars op het grind komt te staan. Wat al een aantal keer gebeurd is. En ook voor motorrijders is het geen pretje als ze door het grind glijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174639037
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Flesje bier
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:39:36 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174639042
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.

Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:41:31 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174639112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Hebben ze dat niet ooit een keer gedaan bij een race in de F1 of was dat indycar. Ik weet het niet meer zo uit het hoofd. Maar ik weet zeker dat ze dat in een wedstrijd ooit gedaan hebben voor chicane.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174639198
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.

Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:47:02 #45
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174639253
Grasstroken lijkt me gewoon een eenvoudige oplossing. Vertraag je de auto's genoeg mee zonder ze te slopen. Eventueel hogere kerbs om de banden te slopen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:56:44 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174639529
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
Nee, daar gaat het (hier) niet om.
Afspraak was: geen (mogelijke) straf zonder klacht. Ferrari heeft geen klacht ingediend. FIA had niks moeten doen ogv die afspraak. Toch gedaan.
Afspraak was: geen podiumwijzigende beslissing zonder alle beelden + horen coureurs. Niet gebeurd.
Afspraak was: geen coureurs uit de green room (of nog dichter bij de podiumceremonie) plukken. Wel gebeurd.

Of er werkelijk sprake was ve overtreding vd (formeel vastgelegde) regels en of de penalty al dan niet terecht dan niet meer, daar kom je dan niet eens aan toe. Afspraken geschonden ---> onterechte straf.

Daarbij komt de inconsequentie, de onvoorspelbaarheid en de mogelijke uitwijkmanouvre. En het feit dat Connely betrokken is (schijn van partijdigheid, zeker na zijn actie richting het overhalen Paddy Lowe om alsnog een klacht in te dienen in Japan toen, en hier tegen de afspraken in te penalizen zonder klacht).

De formele regels komen op de laatste plek in deze.

[ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-10-2017 23:02:58 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:09:34 #47
176766 crew  zoem
zoemt
pi_174639791
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.

1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:10:03 #48
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174639804
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Veiligheid. Bij grind slaat een auto over de kop als die dwars op het grind komt te staan. Wat al een aantal keer gebeurd is. En ook voor motorrijders is het geen pretje als ze door het grind glijden.
Plus je kunt veel meer afremmen op asfalt als je wel nog met vier wielen op de grond staat. Als ik het me goed herinner zorgde dit ook voor minder ernstige klappen in de bandenstapel.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:16:16 #49
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174639924
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.

1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Zo is dat.

Op naar Mexico!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:23:36 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174640082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.

1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Die afspraken gaan voor de formele regelementen na de afspraken met de teams he... Vrijwillige afstanddoening vd formele regels. Kun je niet ineens voor het seizoen voorbij is eenzijdig ad laars lappen..
Ook niet nadat het seizoen voorbij is overigens, tenzij afgesproken dat het (al dan niet vooralsnog) afspraken voor 1 seizoen waren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:27:45 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174640174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.

1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
En 1. valt nog te bezien. Mogelijke uitwijkmanouvre en eerdere precedenten tijdens het weekend. En was er idd een voordeel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-10-2017 23:52:32 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174640531
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:41 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hebben ze dat niet ooit een keer gedaan bij een race in de F1 of was dat indycar. Ik weet het niet meer zo uit het hoofd. Maar ik weet zeker dat ze dat in een wedstrijd ooit gedaan hebben voor chicane.
Canada 1995 ofzo? Zat een chicane met pilonnen net voor de laatste bocht en pits ingang.
.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:44:32 #53
192683 AMDB
Visionair.
pi_174640553
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
En dan fileparkeren op die parkeerstrook?
pi_174640690
Ik zie nu pas het interview met Max op Peptalk, wat is het toch een bizar nuchtere gast. :P

Op momenten lijkt het alsof 'ie het er om doet.
Flesje bier
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:53:15 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174640695
Waarom die focus op technicaliteiten?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:55:14 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174640729
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:52 schreef Gezicht het volgende:
Ik zie nu pas het interview met Max op Peptalk, wat is het toch een bizar nuchtere gast. :P

Op momenten lijkt het alsof 'ie het er om doet.
Max is Jos niet (gelukkig wat mij betreft).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174641123
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.

Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
Als mensen het over tracklimits en gaining an advantage willen hebben in dit topic dan moeten ze dat doen, wie ben jij om te bepalen welke kant dit topic op noet gaan?
pi_174641474
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:

Gary Connelly is een lul.
quote:
Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Dat denk ik ook wel ja 😎
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 25 oktober 2017 @ 02:23:09 #59
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174641542
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:43 schreef Fer het volgende:

[..]

Canada 1995 ofzo? Zat een chicane met pilonnen net voor de laatste bocht en pits ingang.
Ik heb gevonden wat ik in mijn hoofd had. Het was tijdens de gp van Spanje in 1994. Maar dat waren autobanden die ze gebruikte om een chicane te creëren.

Het waren dus geen pylonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 25-10-2017 02:29:18 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 25 oktober 2017 @ 02:23:23 #60
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174641543

Als je goed kijkt gebruiken ze bij de indycar zo nu en dan wel een pylon. Of je bestraft word als je ze omrijd weet ik niet.

[ Bericht 67% gewijzigd door Cherna op 25-10-2017 02:51:57 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174641830
Spa 1993 hebben ze ook een keer een poging gedaan een chicane te maken met banden om de snelheid uit Eau Rouge te halen...

Edit: ik denk toch dat het in 1994 was na alle abrupte wijzigingen aan de auto’s en circuits na de crashes op Imola...

[ Bericht 35% gewijzigd door JayHovah op 25-10-2017 06:18:51 ]
pi_174642000
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.

Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
Jawel het gaat daar wel om, de inconsistentie ontstaat omdat er een regel wordt gehandhaafd die helemaal niet waargeborgd kan worden. Er wordt 100x per race de tracklimits overschreden, maar de ene keer heeft het wel invloed op een positie de andere keer niet en het blijft /altijd/ een discussie of een track limit overschrijding nu wel of niet een voordeel heeft gehad want iedereen heeft een andere mening.

Het punt waar jij het over hebt is een andere discussie (overigens ook gewoon waar... maar daar ging het mij niet om).

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
Dit ja, de enige manier om dit op te lossen is de track zelf het limiet te laten bepalen, dan heb je nooit discussie.
De stewards zouden alleen nodig moeten zijn om botsingen en gevaarlijke manoeuvres te beoordelen en eventueel bestraffen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Nee idd, maar kan misschien wel een tijdelijke oplossing zijn als het op korte termijn niet lukt.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 00:33 schreef opreis het volgende:

[..]

Als mensen het over tracklimits en gaining an advantage willen hebben in dit topic dan moeten ze dat doen, wie ben jij om te bepalen welke kant dit topic op noet gaan?
Daar ging het mij idd om ja, Whiskers heeft het over een andere discussie, overigens niet minder waar...

Ik ben van mening dat de inconsistentie onstaat door het willen opleggen van regels die niet te handhaven zijn want ze zijn afhankelijk van heel veel factoren, de uitleg van Whiting zegt het eigenlijk zelf al... "Max sneed de bocht af en legde minder meters af", die verklaring slaat helemaal nergens op oO<
pi_174642090
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 07:18 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Jawel het gaat daar wel om, de inconsistentie ontstaat omdat er een regel wordt gehandhaafd die helemaal niet waargeborgd kan worden. Er wordt 100x per race de tracklimits overschreden, maar de ene keer heeft het wel invloed op een positie de andere keer niet en het blijft /altijd/ een discussie of een track limit overschrijding nu wel of niet een voordeel heeft gehad want iedereen heeft een andere mening.

Het punt waar jij het over hebt is een andere discussie (overigens ook gewoon waar... maar daar ging het mij niet om).

[..]

Dit ja, de enige manier om dit op te lossen is de track zelf het limiet te laten bepalen, dan heb je nooit discussie.
De stewards zouden alleen nodig moeten zijn om botsingen en gevaarlijke manoeuvres te beoordelen en eventueel bestraffen.

[..]

Nee idd, maar kan misschien wel een tijdelijke oplossing zijn als het op korte termijn niet lukt.

[..]

Daar ging het mij idd om ja, Whiskers heeft het over een andere discussie, overigens niet minder waar...

Ik ben van mening dat de inconsistentie onstaat door het willen opleggen van regels die niet te handhaven zijn want ze zijn afhankelijk van heel veel factoren, de uitleg van Whiting zegt het eigenlijk zelf al... "Max sneed de bocht af en legde minder meters af", die verklaring slaat helemaal nergens op oO<
Eens.
Woei!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 08:37:24 #64
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174642426
Gewoon een diepe en brede gracht met krokodillen, direct langs de baan.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 08:41:39 #65
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174642457
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 08:37 schreef BadderHaring het volgende:
Gewoon een diepe en brede gracht met krokodillen, direct langs de baan.
Of spijkermatten langs de curbs.
pi_174643006
Of een goedje langs de curbs dat de kwaliteit van je banden aantast. Heb je ook niet dat argument van over de kop slaan en veiligheid etc, maar mogelijk wel vertraging :P.
Woei!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:25:52 #68
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174643033
Gewoon een lus langs de baan onder de witte lijnen.
Met 2 wielen mag je er overheen met 4 niet. Doe je het toch dan +1 seconde (per 50 meter buiten de baan) bij je ronde tijd in FP en qually en in de race +1 seconde bij de eindtijd erbij.
Makkelijk te handhaven, hoeft niemand van z'n gas!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:25:54 #69
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174643035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lava
"The curbs are lava!"
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:29:11 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174643082
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:23 schreef Floriz87 het volgende:
Of een goedje langs de curbs dat de kwaliteit van je banden aantast. Heb je ook niet dat argument van over de kop slaan en veiligheid etc, maar mogelijk wel vertraging :P.
dat lijkt me ook de beste optie, grover asfalt of beton, iets in die trant
pi_174643417
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:




Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174643623
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174643652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lava
Bermbommen
  woensdag 25 oktober 2017 @ 10:08:26 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174643753
Of gewoon met de autos in van die rails zoals vroeger bij mijn Märklin racebaan.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174643929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
Op Suzuka zag je idd soms auto's over het kunstgras schieten en tijd verliezen omdat ze moesten liften, is ook het mooiste voorbeeld om track limits te handhaven heb je uiteindelijk ook geen gezeik over gaining an advantage.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 10:27:00 #76
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_174644065
quote:
In tegenstelling tot veel anderen denkt Jacques Villeneuve dat Max Verstappen zijn contract bij Red Bull niet heeft verlengd omdat hij bepaalde zekerheden zou hebben gekregen aangaande de toekomstige prestaties van het team.
Op de vrijdag voor de Amerikaanse Grand Prix werd bekend dat Verstappen zijn contract bij Red Bull heeft verlengd, waardoor hij tot zeker eind 2020 voor de formatie uit Milton Keynes uitkomt. Velen denken dat de twintigjarige Nederlander duidelijkheid heeft gekregen over met wat voor motoren Red Bull de komende jaren in de Formule 1 zal rijden en dat die informatie hem heeft overgehaald om zijn deal, die eigenlijk in 2019 af zou lopen, met een jaar te verlengen. Villeneuve ziet dat echter anders.
De wereldkampioen van 1997 denkt dat het kamp Verstappen een spelletje heeft gespeeld door herhaaldelijk te roepen dat er volgend jaar regelmatig races gewonnen moeten worden en voor de titel moet worden gevechten. Red Bull beleefde dit jaar door een probleem in de windtunnel en de mindere prestaties van de Renault-motor een moeizaam begin van het seizoen. Tot overmaat van ramp werd Verstappen herhaaldelijk getroffen door technische pech en vaak ook nog op momenten dat Verstappen op weg leek naar een klinkend resultaat. De tegenvallende resultaten vormden de voedingsbodem voor geruchten over een mogelijke overstap van de Limburger naar Mercedes of Ferrari. Door te roepen dat het volgend jaar echt beter moet bij Red Bull, voerden de Verstappens de druk bij de huidige werkgever van Max nog verder op, stelt Villeneuve.
“Dat was allemaal bluf om ervoor te zorgen dat ze bij Red Bull bereid waren om een nieuw en beter contract te sluiten”, zegt Villeneuve in een exclusief gesprek met Motorsport.com. “Het is allemaal politiek, het zijn allemaal spelletjes. Een wereldkampioen kan om bepaalde garanties vragen, een coureur die twee Grands Prix heeft gewonnen kan dat nog niet. Maar hij heeft Red Bull onder druk gezet en Red Bull hapte toe. Dus dat is mooi voor hem. Dat heeft hij goed gedaan.”
“Hij is natuurlijk de oogappel van Red Bull”, vervolgt de Canadees, die als Formule 1-analist werkzaam is bij het Italiaanse Sky en het Franse Canal+. “Ze willen met hem een toekomst opbouwen, dus ze wilden niet het risico lopen dat hij ergens anders naartoe zou gaan. Dat is alles. Hij is de toekomst van Red Bull.”

'Verstappen nog niet volwassen genoeg voor titelstrijd'

Villeneuve denkt dat Red Bull ondanks de recente progressie alleen met heel veel geluk volgend jaar het kampioenschap kan winnen. “Als ze het seizoen net zo beginnen als ze de laatste paar races bezig zijn, dan kunnen ze een rol spelen in het titelgevecht en zouden ze met veel geluk het kampioenschap kunnen winnen. Maar ze kunnen de titel niet winnen op dezelfde manier als Mercedes of Ferrari dat dit jaar kan doen, gewoon door de hele tijd competitief voor de dag te komen.” Of Max in zijn ogen klaar is voor een titelstrijd? “Hij is klaar om races te winnen maar niet voor een titelgevecht, tenzij hij weer een volgende sprong maakt in zijn volwassenheid. Hij is dit jaar een stuk volwassener geworden maar hij maakt zo nu en dan nog steeds fouten die een gooi naar de titel zouden dwarsbomen.”
Dit al gepost hier?
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 10:46:01 #77
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174644447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
Dat laatste inderdaad. En dan kunstgras dat wel vertraagd, maar geen rommel op de baan geeft.
pi_174644561
Nu we het toch over oplossingen hebben:



Van die 'sausage kerbs' ga je ook niet voor je plezier overheen zonder het risico te lopen je suspensie af te breken of andere schade op te lopen. Dit combineren met gras/astroturf zoals Lokale_Notabene liet zien kan toch niet zo moeilijk te realiseren zijn?

quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dit al gepost hier?
De zoveelste column van een oud-coureur. Allemaal leuk leesvoer maar het blijft onder de streep toch speculeren.
Flesje bier
pi_174644709
Misschien is zulke putdeksels zo als in Maleisië een oplossing voor tracklimits. :P
pi_174644799
quote:
2s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:51 schreef Gezicht het volgende:
Nu we het toch over oplossingen hebben:

[ afbeelding ]

Van die 'sausage kerbs' ga je ook niet voor je plezier overheen zonder het risico te lopen je suspensie af te breken of andere schade op te lopen. Dit combineren met gras/astroturf zoals Lokale_Notabene liet zien kan toch niet zo moeilijk te realiseren zijn?

[..]

De zoveelste column van een oud-coureur. Allemaal leuk leesvoer maar het blijft onder de streep toch speculeren.
hoe moet het dan als motogp op dit circuit rijdt?
pi_174644823
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe moet het dan als motogp op dit circuit rijdt?
Die kerbs kun je zo losschroeven.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174644887
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dit al gepost hier?
Jack die zichzelf tegenspreekt en die vroeger nog brokkenpiloot was na zijn 30ste, lol
RB wil gewoon de toekomst vastleggen met Max.
pi_174645068
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:05 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe moet het dan als motogp op dit circuit rijdt?
Komen die in de buurt van die groene kerbs dan? En anders kan je ze losschroeven.
pi_174645175
quote:
Nog even en we zien meer camera's dan auto's. Die hele auto zit vol geplakt man, is toch geen gezicht?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 11:35:58 #85
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174645515
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dit al gepost hier?
Water is nat en de deur staat open.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 11:45:49 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174645725
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Jack die zichzelf tegenspreekt en die vroeger nog brokkenpiloot was na zijn 30ste, lol
RB wil gewoon de toekomst vastleggen met Max.
wat een lul is dat ook
pi_174646547
Lewis over off-track:

http://www.sport24.co.za/(...)nt-be-off-20171024-2

quote:
Cape Town - Lewis Hamilton has weighed in on the Max Verstappen penalty debate, saying it wouldn't have been an issue if there had been a proper deterrent, such as grass, surrounding the track.

Verstappen was penalised for passing Kimi Raikkonen with all four wheels off the track on the final lap of the United States Grand Prix.

The decision cost the Red Bull racer third place, frustrating both the driver and his team.

But while Red Bull are angry at the stewards, Hamilton says the real issue is the design of today's Formula 1 tracks.

"He's off-track," the Mercedes driver told Sky F1. "This is the problem with today's circuits.

"I don't know who made the decision but there's all these run-off areas. Why is that not grass? If that was grass he wouldn't have gone there.

"I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things.

"Clearly he's way off the line. You can't go there.

"It is very difficult and when we're in drivers' briefings, we're always discussing and we say, 'here you can gain an advantage'.

"There's always an argument and Charlie [Whiting, FIA race director] says, 'I don't think you can gain an advantage there' and we say, 'yes, we can get on the power 10 metres earlier and just go wide'.

"It's a really fine line and very hard. I think the FIA do a good job but I think they can't build new tracks with these run-off areas."

Speaking with the Sky team of Martin Brundle and Damon Hill, he added: "I loved it in your guys' day when there was grass.

"You should pay some sort of price where you have to come off the gas and you take a bit of a bumpy ride, whether it's onto stones or whatever. You don't have that now."
Woei!
pi_174646566
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 12:31:08 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174646589
All-in op Max wint Mexico.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174646827
Verstandige praat van Lewis.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 12:46:56 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_174646907
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
Eens, gewoon gras/kunstgras. Zou geen enkel probleem op moeten leveren en zorgt voor vertraging. Dus wil je binnen de tracklimit blijven
pi_174647211
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:44 schreef AMDB het volgende:

[..]

En dan fileparkeren op die parkeerstrook?
Als de omweg lang of moeilijk genoeg is hoef je niet eens te stoppen, je voegt gewoon weer in alsof je uit de pits komt. Een klassieke busstop-chicane met redelijk haakse bochten is al meer dan genoeg. In Monza doen ze het sowieso al zoiets bij de 1e chicane.
Ook heeft daar jaren een groen flappaaltje gestaan, net zoals in Canada trouwens.
Wie dit leest is gek
pi_174647597
quote:
quote:
But despite regular calls for consistency in decisions, Brabham believes that will never come.

"It's very much a grey area. Everyone is screaming there's no consistency, but you're never going to have consistency. I think we all have to accept that," he said.

"It's human nature, nothing is ever consistent and your mood changes and you'll see things differently.
Deels mee eens. De interpretatie van de scheidsrechter zal zeker een rol blijven spelen. Maar die rol wil je zo klein mogelijk maken. Het is daarom noodzaak om het aantal regels zo beperkt mogelijk te houden, en de regels daar waar mogelijk zo veel mogelijk interpretatieonafhankelijk te maken. Ik denk dat de FIA daar zeker nog wel wat winst kan behalen (zoals door onder andere het trackdesign te herzien bij verschillende banen).
Woei!
pi_174647656
quote:
Best bizarre ontknoping voor Kvyat. Ik vraag me af of er meer speelt achter de coulissen, of dat hij gewoon puur te slecht bevonden wordt.
Woei!
pi_174647697
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:20 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Best bizarre ontknoping voor Kvyat. Ik vraag me af of er meer speelt achter de coulissen, of dat hij gewoon puur te slecht bevonden wordt.
slecht, staat er bij als een grijs blok beton, klagen tegen journalisten.
pi_174647843
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

slecht, staat er bij als een grijs blok beton, klagen tegen journalisten.
Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 13:32:44 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174647897
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
Je hebt hem één race gezien en hebt meteen je oordeel klaar? :')

Gasly ook maar afserveren dan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174647900
Arme jongen, na afloop van de race zei hij nog dit:
quote:
"My best race of the season for sure! I'm very happy about the result and I did everything I could to bring the points home," the 23-year-old said. "I really enjoyed myself, it was a very clean and enjoyable race and overall a good job by the team. We kept it together with limited running and we still managed to get into the points.

"It's a pity I couldn't defend from Massa, but I had less grip with my soft tyre and we had some energy deployment issues so my straight-line speed was down. I came here with a fresh mindset, we shuffled some things in the team to give everyone some new motivation and some new focuses. Everything has been working fantastically this weekend and the race was just great."
Dat laatste suggereert overigens dat het rommelt bij TR (mag ook wel gezien 3 verschillende driver line-ups afgelopen 3 races).
Woei!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:33:17 #100
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174647907
quote:
Arme jongen, er zal vast genoeg achter de schermen afspelen maar hij wordt wel echt schofterig behandeld...
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_174647917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
dan zijn ze wel stom bij RB dan
  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:36:01 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174647963
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
quote:
3s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:33 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Arme jongen, er zal vast genoeg achter de schermen afspelen maar hij wordt wel echt schofterig behandeld...
met beiden eens
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 13:37:49 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174648000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:36 schreef Tarado het volgende:

[..]


[..]

met beiden eens
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je hebt hem één race gezien en hebt meteen je oordeel klaar? :')

Gasly ook maar afserveren dan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174648062
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.

Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 13:43:52 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174648134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.

Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
Ik denk dat TR met dit duo zomaar hun beste line-up sinds Verstappen daar weg is kan hebben. Kvyat was gewoon troep, deze twee hebben nog potentie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174648142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
Dat zullen we wel zien. Zo slecht deed hij het niet in zijn eerste race. Goede rondetijden, alleen problemen met inhalen van coureurs met een betere motor.

Sowieso had hij de achterstand teruggebracht van 1,2 seconde in de vrije trainingen naar 0,8 seconde in de kwalificatie dus er zit zeker progressie in, dat alleen nog meer zal worden met meer ervaring. Vergeet niet dat hij maar een paar dagen in die auto gezeten heeft, in tegenstelling tot Kvyat, die er vanaf het begin van het hybride tijdperk bij geweest is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174648152
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik denk dat TR met dit duo zomaar hun beste line-up sinds Verstappen daar weg is kan hebben. Kvyat was gewoon troep, deze twee hebben nog potentie.
Dat idee heb ik ook :Y Echter Giedo heeft in F1 café gezegd of geroddeld dat Kobayashi wel eens terug kan komen in 2018, naast Gasly dan waarschijnlijk.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:47:41 #108
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174648212
Nou ja, het is algemeen bekend dat RB keihard is in die zaken.

Zijn prestaties liggen al even ver onder de maat en onervaren kan je hem niet noemen.
Hij kost alleen maar geld. >:) Hij heeft het gewoon niet meer in zich om te groeien denk ik.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:50:07 #109
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174648251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.

Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
pi_174648282
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je hebt hem één race gezien en hebt meteen je oordeel klaar? :')

Gasly ook maar afserveren dan.
Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval..

En ik heb meer vertrouwen in Gasly dan Hartley op basis van de wedstrijd(en) dit seizoen ja, maar dat is meer een gevoel.
pi_174648458
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:51 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval..

En ik heb meer vertrouwen in Gasly dan Hartley op basis van de wedstrijd(en) dit seizoen ja, maar dat is meer een gevoel.
Hartley heeft pas 1 weekend gereden en z'n race pace was behoorlijk goed had ik het idee.

En alleen Sato heeft een superlicentie op dit moment, volgend jaar rijdt er geen Japanner bij STR.
pi_174648478
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:51 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval..

En ik heb meer vertrouwen in Gasly dan Hartley op basis van de wedstrijd(en) dit seizoen ja, maar dat is meer een gevoel.
Er is geen Japanner die voldoet. Niet genoeg licentiepunten.
Volgens Marko zijn er drie gegagigden voor Toro Rosso volgend jaar, waarvan Gasly en hartley er twee zijn. Wie de derde is, is niet bekend. Kvyat in ieder geval niet.

Edit: Alleen Japanse oud-F1 coureurs zouden kunnen als ze 300 km rijden tijdens een test
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174648539
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:44 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook :Y Echter Giedo heeft in F1 café gezegd of geroddeld dat Kobayashi wel eens terug kan komen in 2018, naast Gasly dan waarschijnlijk.
Kobayashi is Toyota coureur. Die gaat niet voor Honda rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174648596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.

Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
Kvyat was wel duidelijk minder dan Sainz dit jaar natuurlijk, maar hij heeft ook wel veel pech gehad toch? Die vergelijking qua punten vind ik dan niet helemaal eerlijk.. Zoals dat ook geldt bij de vergelijking tussen Ricciardo en Verstappen, dan moet je ook verder kijken dan het aantal punten..

(al heeft Kvyat de auto ook regelmatig zonder reden in de muur geparkeerd, maar toch)
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:10:10 #115
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174648693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dit al gepost hier?
quote:
In tegenstelling tot veel anderen denkt Jacques Villeneuve
Daar stopte ik met lezen. Zou iedereen eigenlijk moeten doen...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:11:08 #116
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174648714
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes.
Bottas is voor een Fin reuze charismatisch :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_174648730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:10 schreef flipsen het volgende:

[..]

[..]

Daar stopte ik met lezen. Zou iedereen eigenlijk moeten doen...
:D idd
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:12:15 #118
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174648746
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:04 schreef Marcoss het volgende:
(al heeft Kvyat de auto ook regelmatig zonder reden in de muur een andere auto geparkeerd, maar toch)
Ftfy :Y En dat is wellicht ook een zwaarwegend puntje geweest in de beslissing.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:14:11 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174648778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:11 schreef flipsen het volgende:

[..]

Bottas is voor een Fin reuze charismatisch :D
Voor een Fin wellicht wel ja.
Ach, het zijn beide coureurs die werkelijk de uitstraling van een aardappel hebben, en waar weinig zinnigs uit komt. Je gaat er niet voor je plezier naar kijken of luisteren wanneer ze voor de microfoon staan. Daarnaast zijn ze alletwee behoorlijk onderdanig naar hun baasjes (Vettel en Hamilton).
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:32:30 #120
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174649114
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:04 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Kvyat was wel duidelijk minder dan Sainz dit jaar natuurlijk, maar hij heeft ook wel veel pech gehad toch? Die vergelijking qua punten vind ik dan niet helemaal eerlijk.. Zoals dat ook geldt bij de vergelijking tussen Ricciardo en Verstappen, dan moet je ook verder kijken dan het aantal punten..

(al heeft Kvyat de auto ook regelmatig zonder reden in de muur geparkeerd, maar toch)
Vooral dat regelmatig zonder reden kan gewoon niet voor een ervaren coureur.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:41:35 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174649269
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:43:43 #122
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174649308
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
Andere teams, ander beleid.
Don't let my username fool you...
pi_174649503
quote:
Ahaaahahahaha wat een Mongol!

;(
pi_174649533
Elk circuit zou als Suzuka moeten zijn denk ik, dan heb iig geen last van track limit penalty issues meer:
pi_174649670
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
Met het verschil dat het RB team ook 1 grote PR/marketing machine is, itt Mercedes en Ferrari...

En op de 1 of andere manier heeft Kimi toch enorm veel fans, soort van cult/anti-held ofzo.
pi_174649726
quote:
Pfff, blij dat er dit keer maar 1 week is tot de volgende race... Het gaat echt maar eindeloos door dit.

Ja, track limits werden regelmatig door iederen overschreden. Dat weten we ondertussen wel. In het geval van Max werd deze veroordeeld omdat het tijdens een inhaal actie was en hij er daarmee voordeel uit zou hebben gehaald.

Fair? Misschien niet, maar move on... Als er 1 ding duidelijk is is dat in de F1 niks zwart/wit is en de stewards verre van consequent izjn.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:22:47 #127
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174649998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:58 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Hartley heeft pas 1 weekend gereden en z'n race pace was behoorlijk goed had ik het idee.

En alleen Sato heeft een superlicentie op dit moment, volgend jaar rijdt er geen Japanner bij STR.
Kobayashi?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_174650087
quote:
3s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:22 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Kobayashi?
Toyota rijder.

... maar er gebeuren gekkere dingen in de wereld :P
pi_174650267
quote:
Dit stuk slaat echt helemaal nergens op, het begint echt triest te worden. In diezelfde laatste ronde gaat Max ook nog buiten de lijnen in bocht 9.



En Max ging zowat elke ronde met 4 wielen buiten de lijn in de 1 na laatste bocht.







Buiten de baan op de exit was oke. Voor iedereen, ook voor Max. Inhalen door de bocht af te snijden niet. Voor niemand niet.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:38:04 #130
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174650288
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:06 schreef m0ridin het volgende:

[..]
Ja, track limits werden regelmatig door iederen overschreden. Dat weten we ondertussen wel. In het geval van Max werd deze veroordeeld omdat het tijdens een inhaal actie was en hij er daarmee voordeel uit zou hebben gehaald.
En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174650320
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Ja maar de daadwerkelijke rijweg van Verstappen was korter... aldus Whiting & Co :P
pi_174650990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Kun je nog reageren op mijn post of is je complot nu ontkracht.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 16:55:01 #133
192683 AMDB
Visionair.
pi_174652149
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
pi_174652379
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
RB moet blikjes verkopen, die andere 2 niet. Ja auto's maar voor Ferrari en Mercedes is de naam eigenlijk al voldoende daarvoor. daarom zit Max ook zo lekker in die RB, zo lang er controverse/gedoe om hem heen is staat ie in de spotlights en daarmee RB ook. Zakelijk gezien is die 2 switchen een briljante zet geweest.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 17:08:42 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174652494
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174652604
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Blijkbaar is dit heel moeilijk.
pi_174652811
quote:
"Mijn mening is dat we coureurs gewoon moeten laten racen. Tenzij iemand oneerlijk bezig is en de baan gebruikt op een manier die niet toegestaan is, dan moet je hem bestraffen."

"Als het hard racing is en de rijder in kwestie probeert gewoon een opening te vinden om zich langs degene voor hem te wurmen, zoals in het geval met Verstappen en Raikkonen, dan moet de wedstrijdleiding niet te snel ingrijpen."

Helemaal eens. Als het in de slot ronden gebeurt of er geen protest word ingediend moeten ze niet meer te snel ingrijpen. Als ze gewoon tot na het podium wachten en dan alles goed uitzoeken kunnen ze daarna diegene nog bestraffen als blijkt dat de baan is gebruikt op een manier die niet is toegestaan. Als ze dat gedaan hadden en naderhand Verstappen terug hadden gezet met beeld en uitleg hadden we al een stuk minder gezeik gehad.
pi_174652978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Volgens mij rij je zelf geen auto? :o
pi_174653019
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:37 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Volgens mij rij je zelf geen auto? :o
Waar slaat deze vraag nou weer op ?

Stel dat dit in een chicane was gebeurt en Max had daar de binnenkant afgesneden. Ben wel benieuwd of iedereen dan nog hetzelfde zou zeggen.
pi_174653039
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Beide levert voordeel op. Sterker nog, door een ruimere bocht te nemen kun je meer snelheid meenemen waardoor je of je plek niet verliest (Bottas bijvoorbeeld) of je beter kunt positioneren voor de volgende bocht en daardoor een geslaagde inhaalactie maken, die anders niet gelukt zou zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174653059
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:40 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Waar slaat deze vraag nou weer op ?

Stel dat dit in een chicane was gebeurt en Max had daar de binnenkant afgesneden. Ben wel benieuwd of iedereen dan nog hetzelfde zou zeggen.
Omdat beide voordeel oplevert.

En in een chicane kan je niet afsnijden want die zijn meestal wel afgedekt in de F1 :') (zitten gele bumps @ kerbs in de VS)
pi_174653072
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Beide levert voordeel op. Sterker nog, door een ruimere bocht te nemen kun je meer snelheid meenemen waardoor je of je plek niet verliest (Bottas bijvoorbeeld) of je beter kunt positioneren voor de volgende bocht en daardoor een geslaagde inhaalactie maken, die anders niet gelukt zou zijn.
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.

En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjemmert op 25-10-2017 18:44:08 ]
pi_174653086
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:42 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Omdat beide voordeel oplevert.

En in een chicane kan je niet afsnijden want die zijn meestal wel afgedekt in de F1 :') (zitten gele bumps @ kerbs in de VS)
Denk dat die volgend jaar daar ook zullen zitten ;)
pi_174653103
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Denk dat die volgend jaar daar ook zullen zitten ;)
Ja viel me vandaag pas op, maar de meeste bochten hebben die gele bumps gekregen @ kerbs zodat je NIET kan afsnijden... maar die ene bocht niet :')

pi_174653119
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:46 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ja viel me vandaag pas op, maar de meeste bochten hebben die gele bumps gekregen @ kerbs zodat je NIET kan afsnijden... maar die ene bocht niet :')

Op COTA zijn ze oranje maar ze zitten er al inderdaad op een aantal plekken.
pi_174653129
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Op COTA zijn ze oranje maar ze zitten er al inderdaad op een aantal plekken.
Geel!
pi_174653240
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:47 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geel!
Toch wel ja. Nou ja donker geel hou ik het op. :P
pi_174653574
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als nienand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.
en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
pi_174653786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
Zoals Hamilton al zei... "I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things."
pi_174654422
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
Precies en ingehaald en daarom terecht straf, en de rest terecht niet.

Als Sainz die actie had gemaakt waar die binnendoor afsneed had hij ook een penalty gekregen. Maar hij maakte hem niet. Dus geen lasting advantage, dus geen straf.
pi_174654808
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.

En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.
Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')