quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 20:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Jawel:
F1 / [F1 Algemeen] 2017 Formula1 GP's #643 Controverse
Evilquote:
Daar bestaat nog een mooie switch voorquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 20:22 schreef CrashO het volgende:
[..]
EvilAls een modje de OP heeft aangepast kan de TS de boel niet meer wijzigen
is niet per se waarquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 20:22 schreef CrashO het volgende:
[..]
EvilAls een modje de OP heeft aangepast kan de TS de boel niet meer wijzigen
Dat kan ik heul altijd niet als een mod een ongewenste verbetering heeft aangebracht in mijn openingsprachtsel.quote:
Dat zal het zijn danquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 20:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar bestaat nog een mooie switch voor
Is niet raar, die ziet de inkomsten van zijn kartbaan omhoog gaan sinds dat hele Max fenomeen.quote:
Ziggo ookquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:21 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Is niet raar, die ziet de inkomsten van zijn kartbaan omhoog gaan sinds dat hele Max fenomeen.
Was maandag op de radio, 1,2 miljoen als ik het goed onthouden heb.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ziggo ookwant had niet verwacht dat ze serieus ALLE races gingen uitzenden op de "gratis" zender toen ze daarmee begonnen.
Ben sowieso benieuwd hoeveel mensen er tegenwoordig kijken.
Tis gewoon een regel-OCD'er, Giedo heeft ook problemen met hem gehad zei hij gisteren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik me wel afvraag, waarom zou die Connelly zo fel zijn op dat mannetje. Is er vroeger iets gebeurd tussen hem en Jos of zo?
Genoeg denk ik, Zelfs op mijn werk in de pauze gaat er soms er nog over.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:30 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ziggo ookwant had niet verwacht dat ze serieus ALLE races gingen uitzenden op de "gratis" zender toen ze daarmee begonnen.
Ben sowieso benieuwd hoeveel mensen er tegenwoordig kijken.
Denk afgunst, jonge leeftijd al zoveel laten zien en nog zo'n loopbaan voor je.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik me wel afvraag, waarom zou die Connelly zo fel zijn op dat mannetje. Is er vroeger iets gebeurd tussen hem en Jos of zo?
Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:34 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis gewoon een regel-OCD'er, Giedo heeft ook problemen met hem gehad zei hij gisteren.
Jaloezie? Afgunst?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.
True, zelfs m'n moeder heeft het er tegenwoordig over...quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:34 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Genoeg denk ik, Zelfs op mijn werk in de pauze gaat er soms er nog over.
En dat zijn absoluut geen diehard fans
Das echt veelquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Was maandag op de radio, 1,2 miljoen als ik het goed onthouden heb.
Haha dat vind ik niet zo erg, jammer is altijd dat er een aantal aan de tafel verstand van denkt te hebben. Komen ze weer met complete onzin over techniek binnen de F1 oid..quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:39 schreef SnowOokami het volgende:
True, zelfs m'n moeder heeft het er tegenwoordig over...
Op m'n werk is het ook explosief gestegen, eerst keek er bijna niemand in m'n team en nu kijkt de helft(heb iedereen aangestoken)
Tja die heb je overal welquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:41 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Haha dat vind ik niet zo erg, jammer is altijd dat er een aantal aan de tafel verstand van denkt te hebben. Komen ze weer met complete onzin over techniek binnen de F1 oid..
Weet je zeker dat ze niet de F1 wedstrijd uitstellen zodat je lekker normale tijd hockey kan spelen>?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:45 schreef Gezicht het volgende:
IJshockeyclub waar yours truly iedere zondagavond is te vinden heeft speciaal voor de GP van Mexico de wedstrijd vervroegd.![]()
https://www.motorsport.co(...)eview-system-970099/quote:Brawn calls for better F1 review system
Dat is een heel matig/voorzichtig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico door de FIA al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:48 schreef SnowOokami het volgende:
So it begins:
[..]
https://www.motorsport.co(...)eview-system-970099/
Kijken met een pot bier hè, spelen waag ik me niet aanquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:46 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze niet de F1 wedstrijd uitstellen zodat je lekker normale tijd hockey kan spelen>?
Brawn gooit hier als soort van buitenstaander in ieder geval het balletje op, dat dat vanuit de FIA zelf gaat komen hoef je niet van uit te gaan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is een heel matig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is een heel matig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Ik denk niet speciaal op Max. Ik denk dat iedere coureur die het maximale opzoekt last van deze steward heeft. Als je de regels zo opstelt dat een grijs gebied mogelijk is moet Je wel een wedstrijd kunnen aanvoelen. Een scheidsrechter moet ook een wedstrijd aanvoelen alvorens hij met gele kaarten gaat strooien.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.
Niet dat het iemand opgevallen isquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.
Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.
-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.
-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.
Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookjequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Veiligheid. Bij grind slaat een auto over de kop als die dwars op het grind komt te staan. Wat al een aantal keer gebeurd is. En ook voor motorrijders is het geen pretje als ze door het grind glijden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.
Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.
-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.
-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.
Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
Hebben ze dat niet ooit een keer gedaan bij een race in de F1 of was dat indycar. Ik weet het niet meer zo uit het hoofd. Maar ik weet zeker dat ze dat in een wedstrijd ooit gedaan hebben voor chicane.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.
Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
Nee, daar gaat het (hier) niet om.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
Plus je kunt veel meer afremmen op asfalt als je wel nog met vier wielen op de grond staat. Als ik het me goed herinner zorgde dit ook voor minder ernstige klappen in de bandenstapel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Veiligheid. Bij grind slaat een auto over de kop als die dwars op het grind komt te staan. Wat al een aantal keer gebeurd is. En ook voor motorrijders is het geen pretje als ze door het grind glijden.
Zo is dat.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.
1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)
Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Die afspraken gaan voor de formele regelementen na de afspraken met de teams he... Vrijwillige afstanddoening vd formele regels. Kun je niet ineens voor het seizoen voorbij is eenzijdig ad laars lappen..quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.
1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)
Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
En 1. valt nog te bezien. Mogelijke uitwijkmanouvre en eerdere precedenten tijdens het weekend. En was er idd een voordeel?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.
1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)
Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Canada 1995 ofzo? Zat een chicane met pilonnen net voor de laatste bocht en pits ingang.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:41 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hebben ze dat niet ooit een keer gedaan bij een race in de F1 of was dat indycar. Ik weet het niet meer zo uit het hoofd. Maar ik weet zeker dat ze dat in een wedstrijd ooit gedaan hebben voor chicane.
En dan fileparkeren op die parkeerstrook?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
Max is Jos niet (gelukkig wat mij betreft).quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:52 schreef Gezicht het volgende:
Ik zie nu pas het interview met Max op Peptalk, wat is het toch een bizar nuchtere gast.
Op momenten lijkt het alsof 'ie het er om doet.
Als mensen het over tracklimits en gaining an advantage willen hebben in dit topic dan moeten ze dat doen, wie ben jij om te bepalen welke kant dit topic op noet gaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.
Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
quote:
Dat denk ik ook wel ja 😎quote:Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Ik heb gevonden wat ik in mijn hoofd had. Het was tijdens de gp van Spanje in 1994. Maar dat waren autobanden die ze gebruikte om een chicane te creëren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Canada 1995 ofzo? Zat een chicane met pilonnen net voor de laatste bocht en pits ingang.
Jawel het gaat daar wel om, de inconsistentie ontstaat omdat er een regel wordt gehandhaafd die helemaal niet waargeborgd kan worden. Er wordt 100x per race de tracklimits overschreden, maar de ene keer heeft het wel invloed op een positie de andere keer niet en het blijft /altijd/ een discussie of een track limit overschrijding nu wel of niet een voordeel heeft gehad want iedereen heeft een andere mening.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.
Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
Dit ja, de enige manier om dit op te lossen is de track zelf het limiet te laten bepalen, dan heb je nooit discussie.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
Nee idd, maar kan misschien wel een tijdelijke oplossing zijn als het op korte termijn niet lukt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Daar ging het mij idd om ja, Whiskers heeft het over een andere discussie, overigens niet minder waar...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 00:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Als mensen het over tracklimits en gaining an advantage willen hebben in dit topic dan moeten ze dat doen, wie ben jij om te bepalen welke kant dit topic op noet gaan?
Eens.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 07:18 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Jawel het gaat daar wel om, de inconsistentie ontstaat omdat er een regel wordt gehandhaafd die helemaal niet waargeborgd kan worden. Er wordt 100x per race de tracklimits overschreden, maar de ene keer heeft het wel invloed op een positie de andere keer niet en het blijft /altijd/ een discussie of een track limit overschrijding nu wel of niet een voordeel heeft gehad want iedereen heeft een andere mening.
Het punt waar jij het over hebt is een andere discussie (overigens ook gewoon waar... maar daar ging het mij niet om).
[..]
Dit ja, de enige manier om dit op te lossen is de track zelf het limiet te laten bepalen, dan heb je nooit discussie.
De stewards zouden alleen nodig moeten zijn om botsingen en gevaarlijke manoeuvres te beoordelen en eventueel bestraffen.
[..]
Nee idd, maar kan misschien wel een tijdelijke oplossing zijn als het op korte termijn niet lukt.
[..]
Daar ging het mij idd om ja, Whiskers heeft het over een andere discussie, overigens niet minder waar...
Ik ben van mening dat de inconsistentie onstaat door het willen opleggen van regels die niet te handhaven zijn want ze zijn afhankelijk van heel veel factoren, de uitleg van Whiting zegt het eigenlijk zelf al... "Max sneed de bocht af en legde minder meters af", die verklaring slaat helemaal nergens op![]()
Of spijkermatten langs de curbs.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 08:37 schreef BadderHaring het volgende:
Gewoon een diepe en brede gracht met krokodillen, direct langs de baan.
dat lijkt me ook de beste optie, grover asfalt of beton, iets in die trantquote:Op woensdag 25 oktober 2017 09:23 schreef Floriz87 het volgende:
Of een goedje langs de curbs dat de kwaliteit van je banden aantast. Heb je ook niet dat argument van over de kop slaan en veiligheid etc, maar mogelijk wel vertraging.
Op Suzuka zag je idd soms auto's over het kunstgras schieten en tijd verliezen omdat ze moesten liften, is ook het mooiste voorbeeld om track limits te handhaven heb je uiteindelijk ook geen gezeik over gaining an advantage.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 09:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |