abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174634436

Slechts een weekje wachten en dan kunnen we op 29 Oktober alweer genieten van de 19e Mexicaanse Grandprix. De 18e ronde van het kampioenschap en de ontknoping nadert. Gaan we dit meemaken op het Autodromo Hermanos Rodriguez?

Nog 9 punten heeft Lewis Hamilton nodig om zijn 4e wereldtitel te halen. Wat hem betreft is het in Mexico dus Hammertime. Vorig jaar was de Brit hier de snelste, het jaar ervoor zijn toenmalige teamgenoot Nico Rosberg. De 19 jaar daarvoor is er niet gereden, nadat Nigel Mansel in 1992 als laatste winnaar over de einstreep kwam. Hamilton zal aan een 5e plek genoeg hebben deze keer en het lijkt erop dat alleen grote pech hem nog kan tegenhouden.

Voordat het F1 circus in 2015 terugkeerde onder de Mexicaanse zon is het circuit flink gerenoveerd onder het toeziend oog van Hermann Tilke. Hij voegde diverse stukken toe, zoals een langzaam gedeelte waar de fans op de tribunes hun flink kunnen toejuigen, maar liet ook vele iconische bochten ongemoeid, waaronder de extreem snelle laatste bocht, Perltada, waar de coureurs het rechte stuk opkomen en versnellen naar 370km/u. Rijders en motoren zullen het zwaar krijgen op 2,2km hoogte




Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport















Actueel weer Mexico Stad



[ Bericht 40% gewijzigd door Fer op 24-10-2017 20:50:24 ]
.
pi_174634457
ER Was toch geen nieuwe?
.
pi_174634509
:P
pi_174634522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:03 schreef Fer het volgende:
ER Was toch geen nieuwe?
Jawel:
F1 / [F1 Algemeen] 2017 Formula1 GP's #643 Controverse
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:09:32 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174634647
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:')
hmm?
pi_174634656
Oh ja, mag ik een stukje schrijven, bedankt
.
pi_174634680
nvm.
pi_174634808
Ok, nu ff een tekstje maken, momentje aub.
.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:18:57 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174634869
Mijn stukje is sowieso beter
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174634890
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_174634969
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:18 schreef Nattekat het volgende:
Mijn stukje is sowieso beter
Evil :P Als een modje de OP heeft aangepast kan de TS de boel niet meer wijzigen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2017 20:22:41 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:26:47 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174635108
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:22 schreef CrashO het volgende:

[..]

Evil :P Als een modje de OP heeft aangepast kan de TS de boel niet meer wijzigen :+

Daar bestaat nog een mooie switch voor :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:28:12 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174635143
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:22 schreef CrashO het volgende:

[..]

Evil :P Als een modje de OP heeft aangepast kan de TS de boel niet meer wijzigen :+

is niet per se waar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174635268
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is niet per se waar
Dat kan ik heul altijd niet als een mod een ongewenste verbetering heeft aangebracht in mijn openingsprachtsel.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar bestaat nog een mooie switch voor :)
Dat zal het zijn dan :+
pi_174635853
Huh er was wel al een stukje?
.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:21:06 #19
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174636887
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:19 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ons Maxje :')
Is niet raar, die ziet de inkomsten van zijn kartbaan omhoog gaan sinds dat hele Max fenomeen.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174637162
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:21 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Is niet raar, die ziet de inkomsten van zijn kartbaan omhoog gaan sinds dat hele Max fenomeen.
Ziggo ook ;) want had niet verwacht dat ze serieus ALLE races gingen uitzenden op de "gratis" zender toen ze daarmee begonnen.
Ben sowieso benieuwd hoeveel mensen er tegenwoordig kijken.
pi_174637195
Wat ik me wel afvraag, waarom zou die Connelly zo fel zijn op dat mannetje. Is er vroeger iets gebeurd tussen hem en Jos of zo?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:33:10 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174637242
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:30 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ziggo ook ;) want had niet verwacht dat ze serieus ALLE races gingen uitzenden op de "gratis" zender toen ze daarmee begonnen.
Ben sowieso benieuwd hoeveel mensen er tegenwoordig kijken.
Was maandag op de radio, 1,2 miljoen als ik het goed onthouden heb.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174637272
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik me wel afvraag, waarom zou die Connelly zo fel zijn op dat mannetje. Is er vroeger iets gebeurd tussen hem en Jos of zo?
Tis gewoon een regel-OCD'er, Giedo heeft ook problemen met hem gehad zei hij gisteren.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:34:43 #24
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174637288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:30 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ziggo ook ;) want had niet verwacht dat ze serieus ALLE races gingen uitzenden op de "gratis" zender toen ze daarmee begonnen.
Ben sowieso benieuwd hoeveel mensen er tegenwoordig kijken.
Genoeg denk ik, Zelfs op mijn werk in de pauze gaat er soms er nog over.

En dat zijn absoluut geen diehard fans
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik me wel afvraag, waarom zou die Connelly zo fel zijn op dat mannetje. Is er vroeger iets gebeurd tussen hem en Jos of zo?
Denk afgunst, jonge leeftijd al zoveel laten zien en nog zo'n loopbaan voor je.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174637312
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:34 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis gewoon een regel-OCD'er, Giedo heeft ook problemen met hem gehad zei hij gisteren.
Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.
pi_174637417
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.
Jaloezie? Afgunst?

quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:34 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Genoeg denk ik, Zelfs op mijn werk in de pauze gaat er soms er nog over.

En dat zijn absoluut geen diehard fans
True, zelfs m'n moeder heeft het er tegenwoordig over...

Op m'n werk is het ook explosief gestegen, eerst keek er bijna niemand in m'n team en nu kijkt de helft :P (heb iedereen aangestoken)

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Was maandag op de radio, 1,2 miljoen als ik het goed onthouden heb.
Das echt veel :o
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:41:29 #27
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174637482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:39 schreef SnowOokami het volgende:
True, zelfs m'n moeder heeft het er tegenwoordig over...

Op m'n werk is het ook explosief gestegen, eerst keek er bijna niemand in m'n team en nu kijkt de helft :P (heb iedereen aangestoken)
Haha dat vind ik niet zo erg, jammer is altijd dat er een aantal aan de tafel verstand van denkt te hebben. Komen ze weer met complete onzin over techniek binnen de F1 oid..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174637575
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:41 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Haha dat vind ik niet zo erg, jammer is altijd dat er een aantal aan de tafel verstand van denkt te hebben. Komen ze weer met complete onzin over techniek binnen de F1 oid..
Tja die heb je overal wel :P
pi_174637601
IJshockeyclub waar yours truly iedere zondagavond is te vinden heeft speciaal voor de GP van Mexico de wedstrijd vervroegd. *O* _O_
Flesje bier
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:46:53 #30
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174637644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:45 schreef Gezicht het volgende:
IJshockeyclub waar yours truly iedere zondagavond is te vinden heeft speciaal voor de GP van Mexico de wedstrijd vervroegd. *O* _O_
Weet je zeker dat ze niet de F1 wedstrijd uitstellen zodat je lekker normale tijd hockey kan spelen>?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_174637675
So it begins:
quote:
Brawn calls for better F1 review system
https://www.motorsport.co(...)eview-system-970099/
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:01:45 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174638045
quote:
Dat is een heel matig/voorzichtig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico door de FIA al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174638058
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:46 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze niet de F1 wedstrijd uitstellen zodat je lekker normale tijd hockey kan spelen>?
Kijken met een pot bier hè, spelen waag ik me niet aan :D

Zou wel mooi zijn. Gelukkig conflicteert dat maar twee keer per jaar ofzo: in de VS en Mexico.
Flesje bier
pi_174638105
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is een heel matig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Brawn gooit hier als soort van buitenstaander in ieder geval het balletje op, dat dat vanuit de FIA zelf gaat komen hoef je niet van uit te gaan.
Flesje bier
pi_174638220
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is een heel matig beginnetje. En was vorig jaar na Mexico al afgesproken met de teams (coureurs eerst horen). Verder is Ross geen lid vd FIA.
Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk.
Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.

Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.

-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.

-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.

Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:32:21 #36
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174638831
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar waarom speciaal op Max. Als je die voorgaande berichten kijkt en ook hoe hij vorig jaar in Japan heeft gehandeld, zou je haast gaan denken dat het iets persoonlijks is.
Ik denk niet speciaal op Max. Ik denk dat iedere coureur die het maximale opzoekt last van deze steward heeft. Als je de regels zo opstelt dat een grijs gebied mogelijk is moet Je wel een wedstrijd kunnen aanvoelen. Een scheidsrechter moet ook een wedstrijd aanvoelen alvorens hij met gele kaarten gaat strooien.

Hoe hij met de regels omgaat getuigd niet van kwaliteit zoals een persoon die in een grijs gebied kan werken dat zou moeten aanvoelen.
In Japan ging hij in iedergeval grandioos de fout in. Daar heb je geen statistieken voor nodig om aan te tonen dat hij de regels overtrad.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:33:13 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174638858
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.

Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.

-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.

-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.

Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Niet dat het iemand opgevallen is O-) maar het gaat mij er niet zo zeer om of het volgens de formele regels wel of niet terecht was om Verstappen een penalty op te leggen (en de maatregelen die jij voorstelt gaan daar wel over), maar om het feit dat de FIA de afspraken met de teams negeert. Die waren:

Na Mexico 2016:
- geen beslissing mbt een penalty die de podiumplekken kan beinvloeden zonder alle beelden eerst zorgvuldig te bekijken en de coureurs te horen;
- geen coureurs uit de green room plukken (of vh podium), wat ook niet meer kan als bovenstaande afspraak nagekomen wordt.

Begin dit seizoen:
- de FIA/wedstrijdleiding/stewards gaan geen werk zoeken, er worden slechts (mogelijk) penalty's opgelegd/mogelijk overtredingen bekeken een team bezwaar heeft ingediend tegen de handelwijze ve coureur.

De FIA heeft al die afspraken overtreden, toont zich een onbetrouwbare partner,men mag daar best op aangesproken worden. Moet daar op aangesproken worden eigenlijk.

Afgezien daarvan is het erg wrang dat penaltybeslissingen richting Max in Mexico 2016 de aanleiding waren om tot die afspraken te komen (die na de race in Mexico dus), en dat uitgerekend Max nu de dupe wordt van het zich niet aan die afspraken houden door de FIA wordt.

Daarnaast is de inconsequentie van de penalty's die de FIA uitdeelt al tijden een issue, zo ook afgelopen race. Dat kan zo niet langer. En dan heb ik het dus niet alleen over verschillende maatstaven binnen 1 race, maar ook binnen 1 seizoen en tav bepaalde coureurs ("we willen ons niet in de strijd om de titel mengen". Door dat niet te doen doe je het alsnog. Coureurs laten wegkomen met hele grove overtredingen, er zeer mild mee omgaan is bizar. De andere titelkandidaat heeft nadeel vh met fluwelen handschoentjes aanpakken vd concurrent) etc.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174638897
Simpel, grasstroken in de binnenbochten. Baan-curb-0,5m asfalt-2m gras. Opgelost en safe.
pi_174638908
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:
Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
Wie dit leest is gek
pi_174639028
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:08 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Tis een stap vooruit, dat de halve wereld over de penalty heen struikelde zegt al genoeg, dus dat deze figuren nu gaan lopen pushen is alleen maar goed.

Maar heb er net even over na lopen denken;
-Stel dat ze iedereen die met vier wielen over de witte lijn (op het asfalt) een penalty zouden geven... dan is de sport zo dood.

-Misschien dat ze het op basis van de telemetrie nagenoeg realtime kunnen bepalen? (of hij een advantage heeft gehad)... maar dat lijkt me nogal moeilijk te realiseren het blijft namelijk een hoge snelheidssport, dus moet er altijd aan andere factoren gedacht worden > aka duurt lang.

-Astro-turf en grind terugbrengen? Klinkt in mijn oren fair... kan me alleen niet meer herinneren waarom dat ooit verdwenen is.

Iemand nog ideeën om dit soort dingen te voorkomen?
Veiligheid. Bij grind slaat een auto over de kop als die dwars op het grind komt te staan. Wat al een aantal keer gebeurd is. En ook voor motorrijders is het geen pretje als ze door het grind glijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174639037
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Flesje bier
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:39:36 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174639042
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.

Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:41:31 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174639112
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Hebben ze dat niet ooit een keer gedaan bij een race in de F1 of was dat indycar. Ik weet het niet meer zo uit het hoofd. Maar ik weet zeker dat ze dat in een wedstrijd ooit gedaan hebben voor chicane.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174639198
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.

Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:47:02 #45
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174639253
Grasstroken lijkt me gewoon een eenvoudige oplossing. Vertraag je de auto's genoeg mee zonder ze te slopen. Eventueel hogere kerbs om de banden te slopen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:56:44 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174639529
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
Nee, daar gaat het (hier) niet om.
Afspraak was: geen (mogelijke) straf zonder klacht. Ferrari heeft geen klacht ingediend. FIA had niks moeten doen ogv die afspraak. Toch gedaan.
Afspraak was: geen podiumwijzigende beslissing zonder alle beelden + horen coureurs. Niet gebeurd.
Afspraak was: geen coureurs uit de green room (of nog dichter bij de podiumceremonie) plukken. Wel gebeurd.

Of er werkelijk sprake was ve overtreding vd (formeel vastgelegde) regels en of de penalty al dan niet terecht dan niet meer, daar kom je dan niet eens aan toe. Afspraken geschonden ---> onterechte straf.

Daarbij komt de inconsequentie, de onvoorspelbaarheid en de mogelijke uitwijkmanouvre. En het feit dat Connely betrokken is (schijn van partijdigheid, zeker na zijn actie richting het overhalen Paddy Lowe om alsnog een klacht in te dienen in Japan toen, en hier tegen de afspraken in te penalizen zonder klacht).

De formele regels komen op de laatste plek in deze.

[ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-10-2017 23:02:58 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:09:34 #47
176766 zoem
zoemt
pi_174639791
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.

1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:10:03 #48
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174639804
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Veiligheid. Bij grind slaat een auto over de kop als die dwars op het grind komt te staan. Wat al een aantal keer gebeurd is. En ook voor motorrijders is het geen pretje als ze door het grind glijden.
Plus je kunt veel meer afremmen op asfalt als je wel nog met vier wielen op de grond staat. Als ik het me goed herinner zorgde dit ook voor minder ernstige klappen in de bandenstapel.
Don't let my username fool you...
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:16:16 #49
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174639924
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.

1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Zo is dat.

Op naar Mexico!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:23:36 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174640082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.

1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Die afspraken gaan voor de formele regelementen na de afspraken met de teams he... Vrijwillige afstanddoening vd formele regels. Kun je niet ineens voor het seizoen voorbij is eenzijdig ad laars lappen..
Ook niet nadat het seizoen voorbij is overigens, tenzij afgesproken dat het (al dan niet vooralsnog) afspraken voor 1 seizoen waren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:27:45 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174640174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.

1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
En 1. valt nog te bezien. Mogelijke uitwijkmanouvre en eerdere precedenten tijdens het weekend. En was er idd een voordeel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-10-2017 23:52:32 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174640531
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:41 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hebben ze dat niet ooit een keer gedaan bij een race in de F1 of was dat indycar. Ik weet het niet meer zo uit het hoofd. Maar ik weet zeker dat ze dat in een wedstrijd ooit gedaan hebben voor chicane.
Canada 1995 ofzo? Zat een chicane met pilonnen net voor de laatste bocht en pits ingang.
.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:44:32 #53
192683 AMDB
Visionair.
pi_174640553
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
En dan fileparkeren op die parkeerstrook?
pi_174640690
Ik zie nu pas het interview met Max op Peptalk, wat is het toch een bizar nuchtere gast. :P

Op momenten lijkt het alsof 'ie het er om doet.
Flesje bier
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:53:15 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174640695
Waarom die focus op technicaliteiten?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:55:14 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174640729
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:52 schreef Gezicht het volgende:
Ik zie nu pas het interview met Max op Peptalk, wat is het toch een bizar nuchtere gast. :P

Op momenten lijkt het alsof 'ie het er om doet.
Max is Jos niet (gelukkig wat mij betreft).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174641123
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.

Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
Als mensen het over tracklimits en gaining an advantage willen hebben in dit topic dan moeten ze dat doen, wie ben jij om te bepalen welke kant dit topic op noet gaan?
pi_174641474
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:

Gary Connelly is een lul.
quote:
Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Dat denk ik ook wel ja 😎
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 25 oktober 2017 @ 02:23:09 #59
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174641542
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 23:43 schreef Fer het volgende:

[..]

Canada 1995 ofzo? Zat een chicane met pilonnen net voor de laatste bocht en pits ingang.
Ik heb gevonden wat ik in mijn hoofd had. Het was tijdens de gp van Spanje in 1994. Maar dat waren autobanden die ze gebruikte om een chicane te creëren.

Het waren dus geen pylonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 25-10-2017 02:29:18 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 25 oktober 2017 @ 02:23:23 #60
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174641543

Als je goed kijkt gebruiken ze bij de indycar zo nu en dan wel een pylon. Of je bestraft word als je ze omrijd weet ik niet.

[ Bericht 67% gewijzigd door Cherna op 25-10-2017 02:51:57 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174641830
Spa 1993 hebben ze ook een keer een poging gedaan een chicane te maken met banden om de snelheid uit Eau Rouge te halen...

Edit: ik denk toch dat het in 1994 was na alle abrupte wijzigingen aan de auto’s en circuits na de crashes op Imola...

[ Bericht 35% gewijzigd door JayHovah op 25-10-2017 06:18:51 ]
pi_174642000
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.

Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
Jawel het gaat daar wel om, de inconsistentie ontstaat omdat er een regel wordt gehandhaafd die helemaal niet waargeborgd kan worden. Er wordt 100x per race de tracklimits overschreden, maar de ene keer heeft het wel invloed op een positie de andere keer niet en het blijft /altijd/ een discussie of een track limit overschrijding nu wel of niet een voordeel heeft gehad want iedereen heeft een andere mening.

Het punt waar jij het over hebt is een andere discussie (overigens ook gewoon waar... maar daar ging het mij niet om).

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
Dit ja, de enige manier om dit op te lossen is de track zelf het limiet te laten bepalen, dan heb je nooit discussie.
De stewards zouden alleen nodig moeten zijn om botsingen en gevaarlijke manoeuvres te beoordelen en eventueel bestraffen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Nee idd, maar kan misschien wel een tijdelijke oplossing zijn als het op korte termijn niet lukt.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 00:33 schreef opreis het volgende:

[..]

Als mensen het over tracklimits en gaining an advantage willen hebben in dit topic dan moeten ze dat doen, wie ben jij om te bepalen welke kant dit topic op noet gaan?
Daar ging het mij idd om ja, Whiskers heeft het over een andere discussie, overigens niet minder waar...

Ik ben van mening dat de inconsistentie onstaat door het willen opleggen van regels die niet te handhaven zijn want ze zijn afhankelijk van heel veel factoren, de uitleg van Whiting zegt het eigenlijk zelf al... "Max sneed de bocht af en legde minder meters af", die verklaring slaat helemaal nergens op oO<
pi_174642090
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 07:18 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Jawel het gaat daar wel om, de inconsistentie ontstaat omdat er een regel wordt gehandhaafd die helemaal niet waargeborgd kan worden. Er wordt 100x per race de tracklimits overschreden, maar de ene keer heeft het wel invloed op een positie de andere keer niet en het blijft /altijd/ een discussie of een track limit overschrijding nu wel of niet een voordeel heeft gehad want iedereen heeft een andere mening.

Het punt waar jij het over hebt is een andere discussie (overigens ook gewoon waar... maar daar ging het mij niet om).

[..]

Dit ja, de enige manier om dit op te lossen is de track zelf het limiet te laten bepalen, dan heb je nooit discussie.
De stewards zouden alleen nodig moeten zijn om botsingen en gevaarlijke manoeuvres te beoordelen en eventueel bestraffen.

[..]

Nee idd, maar kan misschien wel een tijdelijke oplossing zijn als het op korte termijn niet lukt.

[..]

Daar ging het mij idd om ja, Whiskers heeft het over een andere discussie, overigens niet minder waar...

Ik ben van mening dat de inconsistentie onstaat door het willen opleggen van regels die niet te handhaven zijn want ze zijn afhankelijk van heel veel factoren, de uitleg van Whiting zegt het eigenlijk zelf al... "Max sneed de bocht af en legde minder meters af", die verklaring slaat helemaal nergens op oO<
Eens.
Woei!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 08:37:24 #64
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174642426
Gewoon een diepe en brede gracht met krokodillen, direct langs de baan.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 08:41:39 #65
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174642457
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 08:37 schreef BadderHaring het volgende:
Gewoon een diepe en brede gracht met krokodillen, direct langs de baan.
Of spijkermatten langs de curbs.
pi_174643006
Of een goedje langs de curbs dat de kwaliteit van je banden aantast. Heb je ook niet dat argument van over de kop slaan en veiligheid etc, maar mogelijk wel vertraging :P.
Woei!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:25:52 #68
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_174643033
Gewoon een lus langs de baan onder de witte lijnen.
Met 2 wielen mag je er overheen met 4 niet. Doe je het toch dan +1 seconde (per 50 meter buiten de baan) bij je ronde tijd in FP en qually en in de race +1 seconde bij de eindtijd erbij.
Makkelijk te handhaven, hoeft niemand van z'n gas!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:25:54 #69
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174643035
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lava
"The curbs are lava!"
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:29:11 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174643082
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:23 schreef Floriz87 het volgende:
Of een goedje langs de curbs dat de kwaliteit van je banden aantast. Heb je ook niet dat argument van over de kop slaan en veiligheid etc, maar mogelijk wel vertraging :P.
dat lijkt me ook de beste optie, grover asfalt of beton, iets in die trant
pi_174643417
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:




Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174643623
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_174643652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:21 schreef alpeko het volgende:

[..]

Lava
Bermbommen
  woensdag 25 oktober 2017 @ 10:08:26 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_174643753
Of gewoon met de autos in van die rails zoals vroeger bij mijn Märklin racebaan.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_174643929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
Op Suzuka zag je idd soms auto's over het kunstgras schieten en tijd verliezen omdat ze moesten liften, is ook het mooiste voorbeeld om track limits te handhaven heb je uiteindelijk ook geen gezeik over gaining an advantage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')