En 1. valt nog te bezien. Mogelijke uitwijkmanouvre en eerdere precedenten tijdens het weekend. En was er idd een voordeel?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:09 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat je de zaken los moet zien. Anders kom je nooit tot een consensus.
1. De actie van Max is op zichzelf een overtreding volgens de reglementen;
2. De afgesproken procedures zijn niet gevolgd, wat zeer kwalijk is;
3. De stewards zijn niet consistent;
(4. Gary Connelly is een lul niet geschikt als steward. Hij heeft alle schijn van partijdigheid.)
Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Canada 1995 ofzo? Zat een chicane met pilonnen net voor de laatste bocht en pits ingang.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:41 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hebben ze dat niet ooit een keer gedaan bij een race in de F1 of was dat indycar. Ik weet het niet meer zo uit het hoofd. Maar ik weet zeker dat ze dat in een wedstrijd ooit gedaan hebben voor chicane.
En dan fileparkeren op die parkeerstrook?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja je zet een pilon in de binnenbocht op een autobreedte van het asfalt. Als je die omver moet je een stop en go maken op een speciaal daarvoor aangelegd parkeerstrookje
Max is Jos niet (gelukkig wat mij betreft).quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:52 schreef Gezicht het volgende:
Ik zie nu pas het interview met Max op Peptalk, wat is het toch een bizar nuchtere gast.
Op momenten lijkt het alsof 'ie het er om doet.
Als mensen het over tracklimits en gaining an advantage willen hebben in dit topic dan moeten ze dat doen, wie ben jij om te bepalen welke kant dit topic op noet gaan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.
Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
quote:
Dat denk ik ook wel ja 😎quote:Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens kan zijn.
Ik heb gevonden wat ik in mijn hoofd had. Het was tijdens de gp van Spanje in 1994. Maar dat waren autobanden die ze gebruikte om een chicane te creëren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Canada 1995 ofzo? Zat een chicane met pilonnen net voor de laatste bocht en pits ingang.
Jawel het gaat daar wel om, de inconsistentie ontstaat omdat er een regel wordt gehandhaafd die helemaal niet waargeborgd kan worden. Er wordt 100x per race de tracklimits overschreden, maar de ene keer heeft het wel invloed op een positie de andere keer niet en het blijft /altijd/ een discussie of een track limit overschrijding nu wel of niet een voordeel heeft gehad want iedereen heeft een andere mening.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, het gaat helemaal niet om overschrijden vd tracklimits of gaining an advantage.
Het gaat om inconsequentheid (in alle opzichten), het daardoor niet meer voorspelbaar zijn van welke acties straffen opleveren, and far and formost: het schenden van vrijwillig gemaakte afspraken en een onbetrouwbare partner zijn.
Dit ja, de enige manier om dit op te lossen is de track zelf het limiet te laten bepalen, dan heb je nooit discussie.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die inconsequentheid van wel of geen straf bij track limits los je op door de track de limits te laten bepalen ipv de mensen. Dus door er gras, grint of iets anders neer te leggen ipv asfalt.
Nee idd, maar kan misschien wel een tijdelijke oplossing zijn als het op korte termijn niet lukt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:39 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dan krijg je circuits die grotendeels omringd worden door van die pylonen, dat ziet ook niet uit.
Daar ging het mij idd om ja, Whiskers heeft het over een andere discussie, overigens niet minder waar...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 00:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Als mensen het over tracklimits en gaining an advantage willen hebben in dit topic dan moeten ze dat doen, wie ben jij om te bepalen welke kant dit topic op noet gaan?
Eens.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 07:18 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Jawel het gaat daar wel om, de inconsistentie ontstaat omdat er een regel wordt gehandhaafd die helemaal niet waargeborgd kan worden. Er wordt 100x per race de tracklimits overschreden, maar de ene keer heeft het wel invloed op een positie de andere keer niet en het blijft /altijd/ een discussie of een track limit overschrijding nu wel of niet een voordeel heeft gehad want iedereen heeft een andere mening.
Het punt waar jij het over hebt is een andere discussie (overigens ook gewoon waar... maar daar ging het mij niet om).
[..]
Dit ja, de enige manier om dit op te lossen is de track zelf het limiet te laten bepalen, dan heb je nooit discussie.
De stewards zouden alleen nodig moeten zijn om botsingen en gevaarlijke manoeuvres te beoordelen en eventueel bestraffen.
[..]
Nee idd, maar kan misschien wel een tijdelijke oplossing zijn als het op korte termijn niet lukt.
[..]
Daar ging het mij idd om ja, Whiskers heeft het over een andere discussie, overigens niet minder waar...
Ik ben van mening dat de inconsistentie onstaat door het willen opleggen van regels die niet te handhaven zijn want ze zijn afhankelijk van heel veel factoren, de uitleg van Whiting zegt het eigenlijk zelf al... "Max sneed de bocht af en legde minder meters af", die verklaring slaat helemaal nergens op
Of spijkermatten langs de curbs.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 08:37 schreef BadderHaring het volgende:
Gewoon een diepe en brede gracht met krokodillen, direct langs de baan.
dat lijkt me ook de beste optie, grover asfalt of beton, iets in die trantquote:Op woensdag 25 oktober 2017 09:23 schreef Floriz87 het volgende:
Of een goedje langs de curbs dat de kwaliteit van je banden aantast. Heb je ook niet dat argument van over de kop slaan en veiligheid etc, maar mogelijk wel vertraging .
Op Suzuka zag je idd soms auto's over het kunstgras schieten en tijd verliezen omdat ze moesten liften, is ook het mooiste voorbeeld om track limits te handhaven heb je uiteindelijk ook geen gezeik over gaining an advantage.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 09:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
Dit al gepost hier?quote:In tegenstelling tot veel anderen denkt Jacques Villeneuve dat Max Verstappen zijn contract bij Red Bull niet heeft verlengd omdat hij bepaalde zekerheden zou hebben gekregen aangaande de toekomstige prestaties van het team.
Op de vrijdag voor de Amerikaanse Grand Prix werd bekend dat Verstappen zijn contract bij Red Bull heeft verlengd, waardoor hij tot zeker eind 2020 voor de formatie uit Milton Keynes uitkomt. Velen denken dat de twintigjarige Nederlander duidelijkheid heeft gekregen over met wat voor motoren Red Bull de komende jaren in de Formule 1 zal rijden en dat die informatie hem heeft overgehaald om zijn deal, die eigenlijk in 2019 af zou lopen, met een jaar te verlengen. Villeneuve ziet dat echter anders.
De wereldkampioen van 1997 denkt dat het kamp Verstappen een spelletje heeft gespeeld door herhaaldelijk te roepen dat er volgend jaar regelmatig races gewonnen moeten worden en voor de titel moet worden gevechten. Red Bull beleefde dit jaar door een probleem in de windtunnel en de mindere prestaties van de Renault-motor een moeizaam begin van het seizoen. Tot overmaat van ramp werd Verstappen herhaaldelijk getroffen door technische pech en vaak ook nog op momenten dat Verstappen op weg leek naar een klinkend resultaat. De tegenvallende resultaten vormden de voedingsbodem voor geruchten over een mogelijke overstap van de Limburger naar Mercedes of Ferrari. Door te roepen dat het volgend jaar echt beter moet bij Red Bull, voerden de Verstappens de druk bij de huidige werkgever van Max nog verder op, stelt Villeneuve.
“Dat was allemaal bluf om ervoor te zorgen dat ze bij Red Bull bereid waren om een nieuw en beter contract te sluiten”, zegt Villeneuve in een exclusief gesprek met Motorsport.com. “Het is allemaal politiek, het zijn allemaal spelletjes. Een wereldkampioen kan om bepaalde garanties vragen, een coureur die twee Grands Prix heeft gewonnen kan dat nog niet. Maar hij heeft Red Bull onder druk gezet en Red Bull hapte toe. Dus dat is mooi voor hem. Dat heeft hij goed gedaan.”
“Hij is natuurlijk de oogappel van Red Bull”, vervolgt de Canadees, die als Formule 1-analist werkzaam is bij het Italiaanse Sky en het Franse Canal+. “Ze willen met hem een toekomst opbouwen, dus ze wilden niet het risico lopen dat hij ergens anders naartoe zou gaan. Dat is alles. Hij is de toekomst van Red Bull.”
'Verstappen nog niet volwassen genoeg voor titelstrijd'
Villeneuve denkt dat Red Bull ondanks de recente progressie alleen met heel veel geluk volgend jaar het kampioenschap kan winnen. “Als ze het seizoen net zo beginnen als ze de laatste paar races bezig zijn, dan kunnen ze een rol spelen in het titelgevecht en zouden ze met veel geluk het kampioenschap kunnen winnen. Maar ze kunnen de titel niet winnen op dezelfde manier als Mercedes of Ferrari dat dit jaar kan doen, gewoon door de hele tijd competitief voor de dag te komen.” Of Max in zijn ogen klaar is voor een titelstrijd? “Hij is klaar om races te winnen maar niet voor een titelgevecht, tenzij hij weer een volgende sprong maakt in zijn volwassenheid. Hij is dit jaar een stuk volwassener geworden maar hij maakt zo nu en dan nog steeds fouten die een gooi naar de titel zouden dwarsbomen.”
Dat laatste inderdaad. En dan kunstgras dat wel vertraagd, maar geen rommel op de baan geeft.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 09:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
De zoveelste column van een oud-coureur. Allemaal leuk leesvoer maar het blijft onder de streep toch speculeren.quote:
hoe moet het dan als motogp op dit circuit rijdt?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 10:51 schreef Gezicht het volgende:
Nu we het toch over oplossingen hebben:
[ afbeelding ]
Van die 'sausage kerbs' ga je ook niet voor je plezier overheen zonder het risico te lopen je suspensie af te breken of andere schade op te lopen. Dit combineren met gras/astroturf zoals Lokale_Notabene liet zien kan toch niet zo moeilijk te realiseren zijn?
[..]
De zoveelste column van een oud-coureur. Allemaal leuk leesvoer maar het blijft onder de streep toch speculeren.
Die kerbs kun je zo losschroeven.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe moet het dan als motogp op dit circuit rijdt?
Jack die zichzelf tegenspreekt en die vroeger nog brokkenpiloot was na zijn 30ste, lolquote:
Komen die in de buurt van die groene kerbs dan? En anders kan je ze losschroeven.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe moet het dan als motogp op dit circuit rijdt?
Nog even en we zien meer camera's dan auto's. Die hele auto zit vol geplakt man, is toch geen gezicht?quote:
Water is nat en de deur staat open.quote:
wat een lul is dat ookquote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Jack die zichzelf tegenspreekt en die vroeger nog brokkenpiloot was na zijn 30ste, lol
RB wil gewoon de toekomst vastleggen met Max.
quote:Cape Town - Lewis Hamilton has weighed in on the Max Verstappen penalty debate, saying it wouldn't have been an issue if there had been a proper deterrent, such as grass, surrounding the track.
Verstappen was penalised for passing Kimi Raikkonen with all four wheels off the track on the final lap of the United States Grand Prix.
The decision cost the Red Bull racer third place, frustrating both the driver and his team.
But while Red Bull are angry at the stewards, Hamilton says the real issue is the design of today's Formula 1 tracks.
"He's off-track," the Mercedes driver told Sky F1. "This is the problem with today's circuits.
"I don't know who made the decision but there's all these run-off areas. Why is that not grass? If that was grass he wouldn't have gone there.
"I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things.
"Clearly he's way off the line. You can't go there.
"It is very difficult and when we're in drivers' briefings, we're always discussing and we say, 'here you can gain an advantage'.
"There's always an argument and Charlie [Whiting, FIA race director] says, 'I don't think you can gain an advantage there' and we say, 'yes, we can get on the power 10 metres earlier and just go wide'.
"It's a really fine line and very hard. I think the FIA do a good job but I think they can't build new tracks with these run-off areas."
Speaking with the Sky team of Martin Brundle and Damon Hill, he added: "I loved it in your guys' day when there was grass.
"You should pay some sort of price where you have to come off the gas and you take a bit of a bumpy ride, whether it's onto stones or whatever. You don't have that now."
Eens, gewoon gras/kunstgras. Zou geen enkel probleem op moeten leveren en zorgt voor vertraging. Dus wil je binnen de tracklimit blijvenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 09:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat een onzin allemaal, een strook gras/ kunstgras is voldoende. Auto's verliezen grip en daardoor tijd. Er valt dan geen voordeel te behalen door de track limits te overschrijden. Op circuits als Shanghai, Suzuka en Istanbul Park is dit al goed geregeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Circuits als COTA, Paul Ricard, Abu Dhabi etc zijn dusdanig dom aangelegd dat je de coureurs moet vragen of ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Natuurlijk kun je niet iedere keer als een auto over de lijn gaat een penalty uitdelen dus ontstaat er onduidelijkheid en heerst de willekeur. Een klein kind had dit kunnen bedenken.
Als de omweg lang of moeilijk genoeg is hoef je niet eens te stoppen, je voegt gewoon weer in alsof je uit de pits komt. Een klassieke busstop-chicane met redelijk haakse bochten is al meer dan genoeg. In Monza doen ze het sowieso al zoiets bij de 1e chicane.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:44 schreef AMDB het volgende:
[..]
En dan fileparkeren op die parkeerstrook?
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:46 schreef jpjedi het volgende:
http://www.skysports.com/(...)-pass-says-f1-report
Deels mee eens. De interpretatie van de scheidsrechter zal zeker een rol blijven spelen. Maar die rol wil je zo klein mogelijk maken. Het is daarom noodzaak om het aantal regels zo beperkt mogelijk te houden, en de regels daar waar mogelijk zo veel mogelijk interpretatieonafhankelijk te maken. Ik denk dat de FIA daar zeker nog wel wat winst kan behalen (zoals door onder andere het trackdesign te herzien bij verschillende banen).quote:But despite regular calls for consistency in decisions, Brabham believes that will never come.
"It's very much a grey area. Everyone is screaming there's no consistency, but you're never going to have consistency. I think we all have to accept that," he said.
"It's human nature, nothing is ever consistent and your mood changes and you'll see things differently.
Best bizarre ontknoping voor Kvyat. Ik vraag me af of er meer speelt achter de coulissen, of dat hij gewoon puur te slecht bevonden wordt.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:29 schreef ondeugend het volgende:
http://www.skysports.com/(...)return-to-toro-rosso
Kvyat out
slecht, staat er bij als een grijs blok beton, klagen tegen journalisten.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:20 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Best bizarre ontknoping voor Kvyat. Ik vraag me af of er meer speelt achter de coulissen, of dat hij gewoon puur te slecht bevonden wordt.
Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
slecht, staat er bij als een grijs blok beton, klagen tegen journalisten.
Je hebt hem één race gezien en hebt meteen je oordeel klaar?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
Dat laatste suggereert overigens dat het rommelt bij TR (mag ook wel gezien 3 verschillende driver line-ups afgelopen 3 races).quote:"My best race of the season for sure! I'm very happy about the result and I did everything I could to bring the points home," the 23-year-old said. "I really enjoyed myself, it was a very clean and enjoyable race and overall a good job by the team. We kept it together with limited running and we still managed to get into the points.
"It's a pity I couldn't defend from Massa, but I had less grip with my soft tyre and we had some energy deployment issues so my straight-line speed was down. I came here with a fresh mindset, we shuffled some things in the team to give everyone some new motivation and some new focuses. Everything has been working fantastically this weekend and the race was just great."
Arme jongen, er zal vast genoeg achter de schermen afspelen maar hij wordt wel echt schofterig behandeld...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:29 schreef ondeugend het volgende:
http://www.skysports.com/(...)return-to-toro-rosso
Kvyat out
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |