dan zijn ze wel stom bij RB danquote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
met beiden eensquote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:33 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Arme jongen, er zal vast genoeg achter de schermen afspelen maar hij wordt wel echt schofterig behandeld...
quote:
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt hem één race gezien en hebt meteen je oordeel klaar?
Gasly ook maar afserveren dan.
Ik denk dat TR met dit duo zomaar hun beste line-up sinds Verstappen daar weg is kan hebben. Kvyat was gewoon troep, deze twee hebben nog potentie.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.
Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
Dat zullen we wel zien. Zo slecht deed hij het niet in zijn eerste race. Goede rondetijden, alleen problemen met inhalen van coureurs met een betere motor.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
Dat idee heb ik ook Echter Giedo heeft in F1 café gezegd of geroddeld dat Kobayashi wel eens terug kan komen in 2018, naast Gasly dan waarschijnlijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat TR met dit duo zomaar hun beste line-up sinds Verstappen daar weg is kan hebben. Kvyat was gewoon troep, deze twee hebben nog potentie.
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.
Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval..quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt hem één race gezien en hebt meteen je oordeel klaar?
Gasly ook maar afserveren dan.
Hartley heeft pas 1 weekend gereden en z'n race pace was behoorlijk goed had ik het idee.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval..
En ik heb meer vertrouwen in Gasly dan Hartley op basis van de wedstrijd(en) dit seizoen ja, maar dat is meer een gevoel.
Er is geen Japanner die voldoet. Niet genoeg licentiepunten.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval..
En ik heb meer vertrouwen in Gasly dan Hartley op basis van de wedstrijd(en) dit seizoen ja, maar dat is meer een gevoel.
Kobayashi is Toyota coureur. Die gaat niet voor Honda rijden.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:44 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook Echter Giedo heeft in F1 café gezegd of geroddeld dat Kobayashi wel eens terug kan komen in 2018, naast Gasly dan waarschijnlijk.
Kvyat was wel duidelijk minder dan Sainz dit jaar natuurlijk, maar hij heeft ook wel veel pech gehad toch? Die vergelijking qua punten vind ik dan niet helemaal eerlijk.. Zoals dat ook geldt bij de vergelijking tussen Ricciardo en Verstappen, dan moet je ook verder kijken dan het aantal punten..quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.
Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
quote:
Daar stopte ik met lezen. Zou iedereen eigenlijk moeten doen...quote:In tegenstelling tot veel anderen denkt Jacques Villeneuve
Bottas is voor een Fin reuze charismatischquote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes.
iddquote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
[..]
Daar stopte ik met lezen. Zou iedereen eigenlijk moeten doen...
Ftfy En dat is wellicht ook een zwaarwegend puntje geweest in de beslissing.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:04 schreef Marcoss het volgende:
(al heeft Kvyat de auto ook regelmatig zonder reden in de muur een andere auto geparkeerd, maar toch)
Voor een Fin wellicht wel ja.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bottas is voor een Fin reuze charismatisch
Vooral dat regelmatig zonder reden kan gewoon niet voor een ervaren coureur.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kvyat was wel duidelijk minder dan Sainz dit jaar natuurlijk, maar hij heeft ook wel veel pech gehad toch? Die vergelijking qua punten vind ik dan niet helemaal eerlijk.. Zoals dat ook geldt bij de vergelijking tussen Ricciardo en Verstappen, dan moet je ook verder kijken dan het aantal punten..
(al heeft Kvyat de auto ook regelmatig zonder reden in de muur geparkeerd, maar toch)
Andere teams, ander beleid.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
Ahaaahahahaha wat een Mongol!quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:41 schreef daNpy het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)reed-beelden/n/85098
Hmm.
Met het verschil dat het RB team ook 1 grote PR/marketing machine is, itt Mercedes en Ferrari...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
Pfff, blij dat er dit keer maar 1 week is tot de volgende race... Het gaat echt maar eindeloos door dit.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:41 schreef daNpy het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)reed-beelden/n/85098
Hmm.
Kobayashi?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Hartley heeft pas 1 weekend gereden en z'n race pace was behoorlijk goed had ik het idee.
En alleen Sato heeft een superlicentie op dit moment, volgend jaar rijdt er geen Japanner bij STR.
Toyota rijder.quote:
Dit stuk slaat echt helemaal nergens op, het begint echt triest te worden. In diezelfde laatste ronde gaat Max ook nog buiten de lijnen in bocht 9.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:41 schreef daNpy het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)reed-beelden/n/85098
Hmm.
En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:06 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ja, track limits werden regelmatig door iederen overschreden. Dat weten we ondertussen wel. In het geval van Max werd deze veroordeeld omdat het tijdens een inhaal actie was en hij er daarmee voordeel uit zou hebben gehaald.
Ja maar de daadwerkelijke rijweg van Verstappen was korter... aldus Whiting & Coquote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Kun je nog reageren op mijn post of is je complot nu ontkracht.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
RB moet blikjes verkopen, die andere 2 niet. Ja auto's maar voor Ferrari en Mercedes is de naam eigenlijk al voldoende daarvoor. daarom zit Max ook zo lekker in die RB, zo lang er controverse/gedoe om hem heen is staat ie in de spotlights en daarmee RB ook. Zakelijk gezien is die 2 switchen een briljante zet geweest.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
Blijkbaar is dit heel moeilijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?
Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
"Mijn mening is dat we coureurs gewoon moeten laten racen. Tenzij iemand oneerlijk bezig is en de baan gebruikt op een manier die niet toegestaan is, dan moet je hem bestraffen."quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)ijpen-bij-hard-racen
De mening van Wolff
Volgens mij rij je zelf geen auto?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?
Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Waar slaat deze vraag nou weer op ?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:37 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Volgens mij rij je zelf geen auto?
Beide levert voordeel op. Sterker nog, door een ruimere bocht te nemen kun je meer snelheid meenemen waardoor je of je plek niet verliest (Bottas bijvoorbeeld) of je beter kunt positioneren voor de volgende bocht en daardoor een geslaagde inhaalactie maken, die anders niet gelukt zou zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?
Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Omdat beide voordeel oplevert.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Waar slaat deze vraag nou weer op ?
Stel dat dit in een chicane was gebeurt en Max had daar de binnenkant afgesneden. Ben wel benieuwd of iedereen dan nog hetzelfde zou zeggen.
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Beide levert voordeel op. Sterker nog, door een ruimere bocht te nemen kun je meer snelheid meenemen waardoor je of je plek niet verliest (Bottas bijvoorbeeld) of je beter kunt positioneren voor de volgende bocht en daardoor een geslaagde inhaalactie maken, die anders niet gelukt zou zijn.
Denk dat die volgend jaar daar ook zullen zittenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:42 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Omdat beide voordeel oplevert.
En in een chicane kan je niet afsnijden want die zijn meestal wel afgedekt in de F1 (zitten gele bumps @ kerbs in de VS)
Ja viel me vandaag pas op, maar de meeste bochten hebben die gele bumps gekregen @ kerbs zodat je NIET kan afsnijden... maar die ene bocht nietquote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Denk dat die volgend jaar daar ook zullen zitten
Op COTA zijn ze oranje maar ze zitten er al inderdaad op een aantal plekken.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:46 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja viel me vandaag pas op, maar de meeste bochten hebben die gele bumps gekregen @ kerbs zodat je NIET kan afsnijden... maar die ene bocht niet
Geel!quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:46 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Op COTA zijn ze oranje maar ze zitten er al inderdaad op een aantal plekken.
Toch wel ja. Nou ja donker geel hou ik het op.quote:
en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zeiquote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als nienand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.
Zoals Hamilton al zei... "I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things."quote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
Precies en ingehaald en daarom terecht straf, en de rest terecht niet.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.
En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.
Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.
En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:10 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend.
Klopt, maar dat is discussie 2.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:15 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen.
Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.quote:
Nee hij bedoelt dat er afgesproken was dat er eerst gepraat zou worden voordat iemand een penalty zou krijgen (na Mexico 2016) en Ferrari had geen klacht ingediend... dat is dus een andere discussie.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
True maar het zijn 3 discussiesquote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:29 schreef BroesWillems het volgende:
Nou, in dit geval is het allemaal wel on-losmakend aan elkaar verbonden.
De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:35 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
True maar het zijn 3 discussies
1: Waarom meten de stewards met 2 maten?
Feit blijft dat de stewards *onduidelijke* track limits moeten beoordelen of deze nu wel of geen voordeel hebben opgeleverd. Blijkbaar kan de FIA zelf niet bedenken dat die taak onmogelijk is en Verstappen zit altijd op het randje en de stewards vinden dat niet leuk.
2: Waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraak gehouden?
Geen idee, de teambazen etc.. hebben gelijk dat dit opnieuw behandeld moet worden tijdens de volgende vergadering.
3: Hoe kan men de regels wel waarborgen?
Als men perse track limits wilt handhaven, hoe borg je dat dan zo dat er nagenoeg nooit (behalve bij een ongeluk/botsing) over getwijfeld kan worden.
Iedereen die 'voordeel' krijgt door wijd te gaan bij de exit van een bocht is wat anders dan Verstappen die een positie pakt door de bocht af te snijden. Daar mag je met twee maten meten omdat het twee verschillende dingen zijn.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?
Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is
Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico.
Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.
Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:
Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)
De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.
Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtradquote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:13 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is.
Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad
Komt door two coureurs voornamelijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg.
Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...
Helaas zijn er dan coureurs zoals Vettel en Hamilton die meteen moeten lopen klagen en er meteen een "generatieoorlog" van maken.
Exact.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?
Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is
Hij lult achteraf altijd een beetje mee heb ik het idee. Nu ook weer met wat kritiek op jonge generatie.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
Vreemd genoeg zijn het maar een paar circuits die er echt last van hebben waarvan COTA er 1 is.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:23 schreef AMDB het volgende:
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?
Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
Ze doen het allemaal wel als het ze niet zint. Het is nu juist de spanning om het de topteams moeilijk te maken. Over voordeel gesproken. Zo heeft Hamilton ook voordeel omdat hij in die Mercedes rijdt(meer vermogen). Prima, daar zeur je fan niet over. Maar als dan een minder team zijn voordeel moet halen om net over die grens te gaan moet je de wedstrijd aanvoelen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
Vind je?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hij lult achteraf altijd een beetje mee heb ik het idee. Nu ook weer met wat kritiek op jonge generatie.
Klinkt niet echt als kritiek in mijn oren, gewoon een statement.quote:Hamilton: If that was grass Max wouldn't be off
Lewis Hamilton has weighed in on the Max Verstappen penalty debate, saying it wouldn't have been an issue if there had been a proper deterrent, such as grass, surrounding the track.
Verstappen was penalised for passing Kimi Raikkonen with all four wheels off the track on the final lap of the United States Grand Prix.
The decision cost the Red Bull racer third place, frustrating both the driver and his team.
But while Red Bull are angry at the stewards, Hamilton says the real issue is the design of today's Formula 1 tracks.
"He's off-track," the Mercedes driver told Sky F1. "This is the problem with today's circuits.
"I don't know who made the decision but there's all these run-off areas. Why is that not grass? If that was grass he wouldn't have gone there.
"I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things.
"Clearly he's way off the line. You can't go there.
"It is very difficult and when we're in drivers' briefings, we're always discussing and we say, 'here you can gain an advantage'.
"There's always an argument and Charlie [Whiting, FIA race director] says, 'I don't think you can gain an advantage there' and we say, 'yes, we can get on the power 10 metres earlier and just go wide'.
"It's a really fine line and very hard. I think the FIA do a good job but I think they can't build new tracks with these run-off areas."
Speaking with the Sky team of Martin Brundle and Damon Hill, he added: "I loved it in your guys' day when there was grass.
"You should pay some sort of price where you have to come off the gas and you take a bit of a bumpy ride, whether it's onto stones or whatever. You don't have that now."
Nee de MotoGP rijdt niet op smallere banen. Er worden vaak alleen meer bandenstapels geplaatst voor vangrails.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:23 schreef AMDB het volgende:
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?
Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
Maar wie zegt dat je uiteindelijk geen positie pakt door meermaals te wijd te gaan, bijvoorbeeld na pitstops.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef AMDB het volgende:
[..]
Iedereen die 'voordeel' krijgt door wijd te gaan bij de exit van een bocht is wat anders dan Verstappen die een positie pakt door de bocht af te snijden. Daar mag je met twee maten meten omdat het twee verschillende dingen zijn.
De FIA zou pas inconsistent zijn als ze andere coureurs wel via de binnenbocht af laten snijden om een positie te pakken maar Verstappen niet.
Zo kun je wel blijven doorgaan. Het is precies hetgene ik bedoel. Er valt over alles wel iets te zeggen. En hoe meer regels hoe meer discussies. Je kunt ook zeggen had Kimi maar de deur moeten dichtsmijten zodat Max ondanks dat voordeeltje er niets aan gehad zou hebben. Het doet er allemaal niet toe. Die straf kan ik accepteren. Het is zoals het is. Het maakt alleen de racesport niet interessant genoeg. Althans voor mij niet. Zo zie je Ocon ook wel ver gaan mbt tot Perez. Heerlijk. Dat maakt het wel leuk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:00 schreef Smacked_Actor het volgende:
Daarnaast is wat bijvoorbeeld Kimi deed in de laatste ronden, exits te wijd nemen om maar aan Max te kunnen ontsnappen, in zekere zin ook het winnen van een positie. Als dat gelukt was tenminste.
Ooit op een circuit gereden?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?
Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Nog 44 uur, dan begint VT 1, dan zal het afgelopen zijn denk ik.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaat het nou nog steeds over die penalty?
Je post zegt niet veel dus war wil je horen?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Kun je nog reageren op mijn post of is je complot nu ontkracht.
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaat het nou nog steeds over die penalty?
Ah Dat verklaart het.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee de MotoGP rijdt niet op smallere banen. Er worden vaak alleen meer bandenstapels geplaatst voor vangrails.
De uitloopstroken zijn geasfalteerd zodat auto's niet meer over de kop kunnen slaan of vast kunnen komen te zitten in het grind. Alleen is men op sommige circuits zoals COTA vergeten om een strook gras aan te leggen tussen het circuit en de uitloopstrook. Op deze circuits is men volledig afhankelijk van de sportiviteit/ eerlijkheid van de coureurs. Dat ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Zo werkt het natuurlijk niet in topsport en dus zitten we met deze poppenkast opgezadeld. Een kind had dit vantevoren aan kunnen zien komen maar de lieden die deze circuits uit de grond stampen waren kennelijk ergens anders met hun gedachten.
En Raikkonen die zelf inhoud om brandstof te besparen, ik vind het toch een wat onhandige strategie. Toen Hamilton zijn plek terug gaf aan Bottas zat Max er ook vlak achter, dat had nog punten kunnen kostenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:06 schreef BeamofLight het volgende:
Vettel die inhoudt om Raikonen in Drs te laten komen om die knul van p16 coor te blijven is goud. En wel sportief.
.. Zo simpel kan het zijn..quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.
Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:
Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)
De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.
Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
Ik ben het niet met je eens, net zoals een aantal aantal (ex-F1) coureurs. Ik vetrouw liever op hun ervaring dan de mening van een andere Fokker.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.
En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.
Laten we allemaal nergens onze mening meer posten dan en FOK! opdoeken.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens, net zoals een aantal aantal (ex-F1) coureurs. Ik vetrouw liever op hun ervaring dan de mening van een andere Fokker.
Die regel bestaat nog steeds. Wel is de Verstappen-regel geschrapt, nl van je lijn afgaan in de remzone.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad
Mening posten mag. Ik ben het alleen niet eens met deze mening. En dat maak ik duidelijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:23 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we allemaal nergens onze mening meer posten dan en FOK! opdoeken.
Was sowieso al het plan.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:23 schreef mikieu het volgende:
Is er al iets bekend over de auto van Ricciardo? En klopt het nog dat renault een oude nieuwe motor aan hem levert?
Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
En Raikkonen die zelf inhoud om brandstof te besparen, ik vind het toch een wat onhandige strategie. Toen Hamilton zijn plek terug gaf aan Bottas zat Max er ook vlak achter, dat had nog punten kunnen kosten
Stond laatst een artikel over ergens... in Maleisië had Vettel problemen met de brandstof, in Japan Kimi en in VS beiden weer, Ferrari heeft ergens een brandstof probleem.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel?
Vettel zou normaal gesproken toch flink wat meer brandstof hebben moeten verbruikt dan Raikkonen (extra pitstop, en toch nog voor Raikkonen eindigen).
Kloptquote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die regel bestaat nog steeds. Wel is de Verstappen-regel geschrapt, nl van je lijn afgaan in de remzone.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |