abonnement Unibet Coolblue
pi_174647917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
dan zijn ze wel stom bij RB dan
  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:36:01 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_174647963
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
quote:
3s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:33 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Arme jongen, er zal vast genoeg achter de schermen afspelen maar hij wordt wel echt schofterig behandeld...
met beiden eens
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 13:37:49 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174648000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:36 schreef Tarado het volgende:

[..]


[..]

met beiden eens
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je hebt hem één race gezien en hebt meteen je oordeel klaar? :')

Gasly ook maar afserveren dan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174648062
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.

Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 13:43:52 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174648134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.

Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
Ik denk dat TR met dit duo zomaar hun beste line-up sinds Verstappen daar weg is kan hebben. Kvyat was gewoon troep, deze twee hebben nog potentie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_174648142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:29 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar denk dat hij alsnog op dit moment een klasse beter is dan Hartley ooit zal worden..
Dat zullen we wel zien. Zo slecht deed hij het niet in zijn eerste race. Goede rondetijden, alleen problemen met inhalen van coureurs met een betere motor.

Sowieso had hij de achterstand teruggebracht van 1,2 seconde in de vrije trainingen naar 0,8 seconde in de kwalificatie dus er zit zeker progressie in, dat alleen nog meer zal worden met meer ervaring. Vergeet niet dat hij maar een paar dagen in die auto gezeten heeft, in tegenstelling tot Kvyat, die er vanaf het begin van het hybride tijdperk bij geweest is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174648152
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik denk dat TR met dit duo zomaar hun beste line-up sinds Verstappen daar weg is kan hebben. Kvyat was gewoon troep, deze twee hebben nog potentie.
Dat idee heb ik ook :Y Echter Giedo heeft in F1 café gezegd of geroddeld dat Kobayashi wel eens terug kan komen in 2018, naast Gasly dan waarschijnlijk.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:47:41 #108
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174648212
Nou ja, het is algemeen bekend dat RB keihard is in die zaken.

Zijn prestaties liggen al even ver onder de maat en onervaren kan je hem niet noemen.
Hij kost alleen maar geld. >:) Hij heeft het gewoon niet meer in zich om te groeien denk ik.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:50:07 #109
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174648251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.

Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
pi_174648282
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je hebt hem één race gezien en hebt meteen je oordeel klaar? :')

Gasly ook maar afserveren dan.
Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval..

En ik heb meer vertrouwen in Gasly dan Hartley op basis van de wedstrijd(en) dit seizoen ja, maar dat is meer een gevoel.
pi_174648458
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:51 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval..

En ik heb meer vertrouwen in Gasly dan Hartley op basis van de wedstrijd(en) dit seizoen ja, maar dat is meer een gevoel.
Hartley heeft pas 1 weekend gereden en z'n race pace was behoorlijk goed had ik het idee.

En alleen Sato heeft een superlicentie op dit moment, volgend jaar rijdt er geen Japanner bij STR.
pi_174648478
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:51 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar Gasly zit (waarschijnlijk) volgend jaar ook nog in die auto, neem aan dat ze voor volgend jaar niet voor Hartley kiezen als 2de rijder, maar voor een Japanner.. Dan zou ik de rest van het jaar altijd voor Kvyat ipv Hartley gaan in ieder geval..

En ik heb meer vertrouwen in Gasly dan Hartley op basis van de wedstrijd(en) dit seizoen ja, maar dat is meer een gevoel.
Er is geen Japanner die voldoet. Niet genoeg licentiepunten.
Volgens Marko zijn er drie gegagigden voor Toro Rosso volgend jaar, waarvan Gasly en hartley er twee zijn. Wie de derde is, is niet bekend. Kvyat in ieder geval niet.

Edit: Alleen Japanse oud-F1 coureurs zouden kunnen als ze 300 km rijden tijdens een test
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174648539
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:44 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook :Y Echter Giedo heeft in F1 café gezegd of geroddeld dat Kobayashi wel eens terug kan komen in 2018, naast Gasly dan waarschijnlijk.
Kobayashi is Toyota coureur. Die gaat niet voor Honda rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174648596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Punt is, Sainz heeft 48 punten gereden en Kvyat slechts 5.
Hij heeft de uitstraling van niets en als RedBull jou als coureur binnenhaalt, zien ze een 'merk' in jou. Kvyat is niet het merk wat ze er van verwacht hadden, brengt naast de schamele puntjes geen geld in de la.. Dan is het snel klaar.

Gasly en Heartly hebben nog de kans zich te bewijzen en hun naam-merk groot te maken. Één top 8 finish en ze stijgen gelijk hard in marktwaarde. Als ze naast de baan ook nog fit en positief op tv overkomen, heeft RB daar meer aan dan Depri Daniil
Kvyat was wel duidelijk minder dan Sainz dit jaar natuurlijk, maar hij heeft ook wel veel pech gehad toch? Die vergelijking qua punten vind ik dan niet helemaal eerlijk.. Zoals dat ook geldt bij de vergelijking tussen Ricciardo en Verstappen, dan moet je ook verder kijken dan het aantal punten..

(al heeft Kvyat de auto ook regelmatig zonder reden in de muur geparkeerd, maar toch)
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:10:10 #115
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174648693
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dit al gepost hier?
quote:
In tegenstelling tot veel anderen denkt Jacques Villeneuve
Daar stopte ik met lezen. Zou iedereen eigenlijk moeten doen...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:11:08 #116
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174648714
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes.
Bottas is voor een Fin reuze charismatisch :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_174648730
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:10 schreef flipsen het volgende:

[..]

[..]

Daar stopte ik met lezen. Zou iedereen eigenlijk moeten doen...
:D idd
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:12:15 #118
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174648746
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:04 schreef Marcoss het volgende:
(al heeft Kvyat de auto ook regelmatig zonder reden in de muur een andere auto geparkeerd, maar toch)
Ftfy :Y En dat is wellicht ook een zwaarwegend puntje geweest in de beslissing.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:14:11 #119
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174648778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:11 schreef flipsen het volgende:

[..]

Bottas is voor een Fin reuze charismatisch :D
Voor een Fin wellicht wel ja.
Ach, het zijn beide coureurs die werkelijk de uitstraling van een aardappel hebben, en waar weinig zinnigs uit komt. Je gaat er niet voor je plezier naar kijken of luisteren wanneer ze voor de microfoon staan. Daarnaast zijn ze alletwee behoorlijk onderdanig naar hun baasjes (Vettel en Hamilton).
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:32:30 #120
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_174649114
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:04 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Kvyat was wel duidelijk minder dan Sainz dit jaar natuurlijk, maar hij heeft ook wel veel pech gehad toch? Die vergelijking qua punten vind ik dan niet helemaal eerlijk.. Zoals dat ook geldt bij de vergelijking tussen Ricciardo en Verstappen, dan moet je ook verder kijken dan het aantal punten..

(al heeft Kvyat de auto ook regelmatig zonder reden in de muur geparkeerd, maar toch)
Vooral dat regelmatig zonder reden kan gewoon niet voor een ervaren coureur.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:41:35 #121
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174649269
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:43:43 #122
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_174649308
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
Andere teams, ander beleid.
Don't let my username fool you...
pi_174649503
quote:
Ahaaahahahaha wat een Mongol!

;(
pi_174649533
Elk circuit zou als Suzuka moeten zijn denk ik, dan heb iig geen last van track limit penalty issues meer:
pi_174649670
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
Met het verschil dat het RB team ook 1 grote PR/marketing machine is, itt Mercedes en Ferrari...

En op de 1 of andere manier heeft Kimi toch enorm veel fans, soort van cult/anti-held ofzo.
pi_174649726
quote:
Pfff, blij dat er dit keer maar 1 week is tot de volgende race... Het gaat echt maar eindeloos door dit.

Ja, track limits werden regelmatig door iederen overschreden. Dat weten we ondertussen wel. In het geval van Max werd deze veroordeeld omdat het tijdens een inhaal actie was en hij er daarmee voordeel uit zou hebben gehaald.

Fair? Misschien niet, maar move on... Als er 1 ding duidelijk is is dat in de F1 niks zwart/wit is en de stewards verre van consequent izjn.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:22:47 #127
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174649998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:58 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Hartley heeft pas 1 weekend gereden en z'n race pace was behoorlijk goed had ik het idee.

En alleen Sato heeft een superlicentie op dit moment, volgend jaar rijdt er geen Japanner bij STR.
Kobayashi?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_174650087
quote:
3s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:22 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Kobayashi?
Toyota rijder.

... maar er gebeuren gekkere dingen in de wereld :P
pi_174650267
quote:
Dit stuk slaat echt helemaal nergens op, het begint echt triest te worden. In diezelfde laatste ronde gaat Max ook nog buiten de lijnen in bocht 9.



En Max ging zowat elke ronde met 4 wielen buiten de lijn in de 1 na laatste bocht.







Buiten de baan op de exit was oke. Voor iedereen, ook voor Max. Inhalen door de bocht af te snijden niet. Voor niemand niet.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:38:04 #130
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174650288
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:06 schreef m0ridin het volgende:

[..]
Ja, track limits werden regelmatig door iederen overschreden. Dat weten we ondertussen wel. In het geval van Max werd deze veroordeeld omdat het tijdens een inhaal actie was en hij er daarmee voordeel uit zou hebben gehaald.
En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174650320
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Ja maar de daadwerkelijke rijweg van Verstappen was korter... aldus Whiting & Co :P
pi_174650990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Kun je nog reageren op mijn post of is je complot nu ontkracht.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 16:55:01 #133
192683 AMDB
Visionair.
pi_174652149
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
pi_174652379
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
RB moet blikjes verkopen, die andere 2 niet. Ja auto's maar voor Ferrari en Mercedes is de naam eigenlijk al voldoende daarvoor. daarom zit Max ook zo lekker in die RB, zo lang er controverse/gedoe om hem heen is staat ie in de spotlights en daarmee RB ook. Zakelijk gezien is die 2 switchen een briljante zet geweest.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 17:08:42 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174652494
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174652604
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Blijkbaar is dit heel moeilijk.
pi_174652811
quote:
"Mijn mening is dat we coureurs gewoon moeten laten racen. Tenzij iemand oneerlijk bezig is en de baan gebruikt op een manier die niet toegestaan is, dan moet je hem bestraffen."

"Als het hard racing is en de rijder in kwestie probeert gewoon een opening te vinden om zich langs degene voor hem te wurmen, zoals in het geval met Verstappen en Raikkonen, dan moet de wedstrijdleiding niet te snel ingrijpen."

Helemaal eens. Als het in de slot ronden gebeurt of er geen protest word ingediend moeten ze niet meer te snel ingrijpen. Als ze gewoon tot na het podium wachten en dan alles goed uitzoeken kunnen ze daarna diegene nog bestraffen als blijkt dat de baan is gebruikt op een manier die niet is toegestaan. Als ze dat gedaan hadden en naderhand Verstappen terug hadden gezet met beeld en uitleg hadden we al een stuk minder gezeik gehad.
pi_174652978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Volgens mij rij je zelf geen auto? :o
pi_174653019
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:37 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Volgens mij rij je zelf geen auto? :o
Waar slaat deze vraag nou weer op ?

Stel dat dit in een chicane was gebeurt en Max had daar de binnenkant afgesneden. Ben wel benieuwd of iedereen dan nog hetzelfde zou zeggen.
pi_174653039
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Beide levert voordeel op. Sterker nog, door een ruimere bocht te nemen kun je meer snelheid meenemen waardoor je of je plek niet verliest (Bottas bijvoorbeeld) of je beter kunt positioneren voor de volgende bocht en daardoor een geslaagde inhaalactie maken, die anders niet gelukt zou zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174653059
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:40 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Waar slaat deze vraag nou weer op ?

Stel dat dit in een chicane was gebeurt en Max had daar de binnenkant afgesneden. Ben wel benieuwd of iedereen dan nog hetzelfde zou zeggen.
Omdat beide voordeel oplevert.

En in een chicane kan je niet afsnijden want die zijn meestal wel afgedekt in de F1 :') (zitten gele bumps @ kerbs in de VS)
pi_174653072
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Beide levert voordeel op. Sterker nog, door een ruimere bocht te nemen kun je meer snelheid meenemen waardoor je of je plek niet verliest (Bottas bijvoorbeeld) of je beter kunt positioneren voor de volgende bocht en daardoor een geslaagde inhaalactie maken, die anders niet gelukt zou zijn.
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.

En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjemmert op 25-10-2017 18:44:08 ]
pi_174653086
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:42 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Omdat beide voordeel oplevert.

En in een chicane kan je niet afsnijden want die zijn meestal wel afgedekt in de F1 :') (zitten gele bumps @ kerbs in de VS)
Denk dat die volgend jaar daar ook zullen zitten ;)
pi_174653103
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Denk dat die volgend jaar daar ook zullen zitten ;)
Ja viel me vandaag pas op, maar de meeste bochten hebben die gele bumps gekregen @ kerbs zodat je NIET kan afsnijden... maar die ene bocht niet :')

pi_174653119
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:46 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ja viel me vandaag pas op, maar de meeste bochten hebben die gele bumps gekregen @ kerbs zodat je NIET kan afsnijden... maar die ene bocht niet :')

Op COTA zijn ze oranje maar ze zitten er al inderdaad op een aantal plekken.
pi_174653129
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Op COTA zijn ze oranje maar ze zitten er al inderdaad op een aantal plekken.
Geel!
pi_174653240
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:47 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geel!
Toch wel ja. Nou ja donker geel hou ik het op. :P
pi_174653574
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als nienand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.
en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
pi_174653786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
Zoals Hamilton al zei... "I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things."
pi_174654422
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
Precies en ingehaald en daarom terecht straf, en de rest terecht niet.

Als Sainz die actie had gemaakt waar die binnendoor afsneed had hij ook een penalty gekregen. Maar hij maakte hem niet. Dus geen lasting advantage, dus geen straf.
pi_174654808
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.

En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.
Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.
pi_174654906
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:06 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dan had Ricciardo een straf moeten krijgen voor 'pushing another driver off the track', dat is ook niet gebeurd, omdat niemand een klacht indiende en het een mooi gevecht oplevert.
Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend.
pi_174655022
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:10 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Precies, en omdat Bottas er toch weer voor kwam denk ik. Anders had Mercedes misschien wel een klacht ingediend.
En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:22:42 #154
192683 AMDB
Visionair.
pi_174655219
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:15 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

En ook hier had niemand een klacht ingediend, de FIA was daarom imo te vroeg met ingrijpen.
Klopt, maar dat is discussie 2.
pi_174655319
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:22 schreef AMDB het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is discussie 2.
Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
pi_174655357
quote:
5s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:26 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
Nee hij bedoelt dat er afgesproken was dat er eerst gepraat zou worden voordat iemand een penalty zou krijgen (na Mexico 2016) en Ferrari had geen klacht ingediend... dat is dus een andere discussie.
pi_174655408
Nou, in dit geval is het allemaal wel on-losmakend aan elkaar verbonden.
pi_174655639
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:29 schreef BroesWillems het volgende:
Nou, in dit geval is het allemaal wel on-losmakend aan elkaar verbonden.
True maar het zijn 3 discussies :P

1: Waarom meten de stewards met 2 maten?

Feit blijft dat de stewards *onduidelijke* track limits moeten beoordelen of deze nu wel of geen voordeel hebben opgeleverd. Blijkbaar kan de FIA zelf niet bedenken dat die taak onmogelijk is en Verstappen zit altijd op het randje en de stewards vinden dat niet leuk.

2: Waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraak gehouden?

Geen idee, de teambazen etc.. hebben gelijk dat dit opnieuw behandeld moet worden tijdens de volgende vergadering.

3: Hoe kan men de regels wel waarborgen?

Als men perse track limits wilt handhaven, hoe borg je dat dan zo dat er nagenoeg nooit (behalve bij een ongeluk/botsing) over getwijfeld kan worden.
pi_174656152
Andere optie is, dat hele stukje off track afschaffen. Dus die binnenbocht onderdeel maken van de track en de kerb opschuiven tot de muur, houden we een mooie brede bocht over.

Kvyatt heeft bijna 4 jaar kunnen rijden in goede auto’s en was gewoon niet goed genoeg. Misschien is Indy of Nascar wat voor hem.
.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:55:23 #160
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656162
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:35 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

True maar het zijn 3 discussies :P

1: Waarom meten de stewards met 2 maten?

Feit blijft dat de stewards *onduidelijke* track limits moeten beoordelen of deze nu wel of geen voordeel hebben opgeleverd. Blijkbaar kan de FIA zelf niet bedenken dat die taak onmogelijk is en Verstappen zit altijd op het randje en de stewards vinden dat niet leuk.

2: Waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraak gehouden?

Geen idee, de teambazen etc.. hebben gelijk dat dit opnieuw behandeld moet worden tijdens de volgende vergadering.

3: Hoe kan men de regels wel waarborgen?

Als men perse track limits wilt handhaven, hoe borg je dat dan zo dat er nagenoeg nooit (behalve bij een ongeluk/botsing) over getwijfeld kan worden.
De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:56:09 #161
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656174
Terug naar de optocht zoals het een lange tijd is geweest.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:01:51 #162
192683 AMDB
Visionair.
pi_174656303
quote:
5s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:26 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hoezo? De discussie is toch dat er met 2 maten gemeten wordt? Iedereen is er wel over eens dat Max buiten de track limits zat. Maar er werd (onder andere door Bottas) wel meer voordeel gehaald door het overschrijden van de track limits. Daar is niets mee gedaan, omdat niemand klaagde. Ook hier werd er niet geklaagd maar werd er wel ingegrepen.
Iedereen die 'voordeel' krijgt door wijd te gaan bij de exit van een bocht is wat anders dan Verstappen die een positie pakt door de bocht af te snijden. Daar mag je met twee maten meten omdat het twee verschillende dingen zijn.

De FIA zou pas inconsistent zijn als ze andere coureurs wel via de binnenbocht af laten snijden om een positie te pakken maar Verstappen niet.
pi_174656308
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?

Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is ;)
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:04:42 #164
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?

Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is ;)
Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174656510
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat zie ik in de toekomst wel gebeuren. Ik heb het nu niet over Max. Maar zie op die manier de f1 weer terug bij af gaan. Een optocht dus want met inhalen loop je een te groot risico.
Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.

Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:

Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)

De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.

Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:13:04 #166
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656631
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.

Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:

Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)

De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.

Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174656724
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:13 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan nog. Je mag niet blokken niet 2 maal van je lijn afgaan. Wat hebben we allemaal niet verzonnen. Mogelijk bent ik verwend geweest met de indycar serie uit de jaren 90. Geen gezeik maar racen zoals het bedoeld is.
Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad :')
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:17:22 #168
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174656779
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:15 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad :')
Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 20:20:02 #169
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174656869
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

De hele elende die je hiervan gaat krijgen is dat straks iedere coureur een onderzoek laat starten of hij wel is ingehaald volgens de regels. Het valt me sowieso op dat je steeds meer coureurs in de f1 hoort janken dat het allemaal niet terecht is.
Komt door two coureurs voornamelijk.

1) Hamilton
2) Vettel

en eigenlijk ook wel door Max, omdat hij op onwaarschijnlijke plekken dingen doet die niemand verwacht
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 20:22:29 #170
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174656937
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Er is altijd wel wat te verzinnen. Het valt mij gewoon op sinds ik weer een tijdje de f1 volg.
Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...

Helaas zijn er dan coureurs zoals Vettel en Hamilton die meteen moeten lopen klagen en er meteen een "generatieoorlog" van maken.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:23:43 #171
192683 AMDB
Visionair.
pi_174656976
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?

Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
pi_174657091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit is het ook hoor. F1 begon langzamerhand, mede dankzij coureurs zoals Max, Ocon etc. weer interessant te worden. Coureurs die niet vastgeroest zijn en buiten de box kunnen denken af en toe de grenzen opzoeken en er soms ook overheen gaan. Dat is wat een sport leuk maakt. Optochten rijden heeft niemand oren naar ...

Helaas zijn er dan coureurs zoals Vettel en Hamilton die meteen moeten lopen klagen en er meteen een "generatieoorlog" van maken.
Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:32:40 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174657258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Eh hoezo dan? Er loopt nu toch geen onderzoek?

Volgens mij is het grootste heikelpunt in dit geval, punt nummer 2... waarom hebben de stewards zich niet aan de afspraken in Mexico 2016 gehouden.
En daarop volgt automatisch punt nummer 3, waar punt 1 de oorzaak van is ;)
Exact.

Of althans: de afspraken na Mexico (zo veel mogelijk beeldmateriaal zorgvuldig bekijken, de coureurs horen na de race alvorens te beslissen, geen coureurs uit de green room plukken) en het begin van dit seizoen (niet aan werkzoeken doen, pas een onderzoen en beslissing daarop na een klacht ve team).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 20:33:11 #174
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_174657277
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:27 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
Hij lult achteraf altijd een beetje mee heb ik het idee. Nu ook weer met wat kritiek op jonge generatie.
pi_174657507
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:23 schreef AMDB het volgende:
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?

Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
Vreemd genoeg zijn het maar een paar circuits die er echt last van hebben waarvan COTA er 1 is.

-Maleisië: kerbs + gras
-Japan: kerbs + gras
-Singapore: kerbs + muren
-Spanje: kerbs + speed bumps
-Monaco: kerbs + muren
-Rusland: kerbs + muren en bakens
-Canada: kerbs + muren en bakens
-China: kerbs + gras
-Azerbaijan: muren + hoge kerbs
-Oostenrijk: hoge kerbs en grind
-België: kerbs + gras + 1 bocht met track limit)
-Italië: kerbs + gras/grind + speed bumps + 1 bocht met track limit (opgelost met hoge kerb?)
-Engeland: kerbs + gras
-Australië: muren, kerbs + gras
-Bahrein: kerbs + asfalt
-Hongarije: hoge kerbs + gras
-Mexico: gras en kerbs
-Amerika: kerbs + asfalt
-Brazilië: kerbs + gras
-Abu Dhabi: kerbs + asfalt.

(misschien dat ik niet alles goed heb, graag aanvullen/verbeteren dan :P )

Volgens mij is het meer uitzondering dan regel dit jaar.

In Monza (laatste bocht) en Spa (2e bocht) was het geen enkel probleem.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 20:44:41 #176
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174657618
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:27 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik vind Hamilton nog best okay. Ja hij piept soms, maar hij klaagt niet vaak en als hij klaagt is het vaak terecht.
Ze doen het allemaal wel als het ze niet zint. Het is nu juist de spanning om het de topteams moeilijk te maken. Over voordeel gesproken. Zo heeft Hamilton ook voordeel omdat hij in die Mercedes rijdt(meer vermogen). Prima, daar zeur je fan niet over. Maar als dan een minder team zijn voordeel moet halen om net over die grens te gaan moet je de wedstrijd aanvoelen.

Vanaf de jaren 70 t/m de periode Schumacher had ik F1 hoog in het vaandel staan. Hierna heb ik lang de indycar gevolgd en 4 wedstrijden live gezien. 3 in de EU(waarvan er een zelfs in Nedetland-Assen😁)en een in de VS. De jaren 90 t/m 2005 in de indycar waren geweldig. Helaas had die splitsing in die serie de indycar geen goed gedaan. Sinds Max en Ocon en Sainz denk je dat er weer meer gaat gebeuren en het allemaal wat losser word. Ik ben er bang voor.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174657665
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hij lult achteraf altijd een beetje mee heb ik het idee. Nu ook weer met wat kritiek op jonge generatie.
Vind je?

quote:
Hamilton: If that was grass Max wouldn't be off

Lewis Hamilton has weighed in on the Max Verstappen penalty debate, saying it wouldn't have been an issue if there had been a proper deterrent, such as grass, surrounding the track.

Verstappen was penalised for passing Kimi Raikkonen with all four wheels off the track on the final lap of the United States Grand Prix.

The decision cost the Red Bull racer third place, frustrating both the driver and his team.

But while Red Bull are angry at the stewards, Hamilton says the real issue is the design of today's Formula 1 tracks.

"He's off-track," the Mercedes driver told Sky F1. "This is the problem with today's circuits.

"I don't know who made the decision but there's all these run-off areas. Why is that not grass? If that was grass he wouldn't have gone there.

"I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things.

"Clearly he's way off the line. You can't go there.

"It is very difficult and when we're in drivers' briefings, we're always discussing and we say, 'here you can gain an advantage'.

"There's always an argument and Charlie [Whiting, FIA race director] says, 'I don't think you can gain an advantage there' and we say, 'yes, we can get on the power 10 metres earlier and just go wide'.

"It's a really fine line and very hard. I think the FIA do a good job but I think they can't build new tracks with these run-off areas."

Speaking with the Sky team of Martin Brundle and Damon Hill, he added: "I loved it in your guys' day when there was grass.

"You should pay some sort of price where you have to come off the gas and you take a bit of a bumpy ride, whether it's onto stones or whatever. You don't have that now."
Klinkt niet echt als kritiek in mijn oren, gewoon een statement.
pi_174657669
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:23 schreef AMDB het volgende:
Denk dat circuits die geasfalteerd zijn dat voornamelijk zijn om gemakkelijk het circuit aan te kunnen passen? Dus een commerciele beslissing?

Ben niet per se een race expert, maar kan me indenken dat MotoGP een andere lay-out/track vereist (smaller lijkt me) dan voor F1 - en voor andere raceklasses kan dat ook gelden. Als je alles asfalteert kun je gemakkelijker aanpassingen maken. Gras is dus niet altijd een optie, kerbs lijken me beter in dat geval.
Nee de MotoGP rijdt niet op smallere banen. Er worden vaak alleen meer bandenstapels geplaatst voor vangrails.

De uitloopstroken zijn geasfalteerd zodat auto's niet meer over de kop kunnen slaan of vast kunnen komen te zitten in het grind. Alleen is men op sommige circuits zoals COTA vergeten om een strook gras aan te leggen tussen het circuit en de uitloopstrook. Op deze circuits is men volledig afhankelijk van de sportiviteit/ eerlijkheid van de coureurs. Dat ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Zo werkt het natuurlijk niet in topsport en dus zitten we met deze poppenkast opgezadeld. Een kind had dit vantevoren aan kunnen zien komen maar de lieden die deze circuits uit de grond stampen waren kennelijk ergens anders met hun gedachten.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_174657971
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:01 schreef AMDB het volgende:

[..]

Iedereen die 'voordeel' krijgt door wijd te gaan bij de exit van een bocht is wat anders dan Verstappen die een positie pakt door de bocht af te snijden. Daar mag je met twee maten meten omdat het twee verschillende dingen zijn.

De FIA zou pas inconsistent zijn als ze andere coureurs wel via de binnenbocht af laten snijden om een positie te pakken maar Verstappen niet.
Maar wie zegt dat je uiteindelijk geen positie pakt door meermaals te wijd te gaan, bijvoorbeeld na pitstops.
pi_174658102
Daarnaast is wat bijvoorbeeld Kimi deed in de laatste ronden, exits te wijd nemen om maar aan Max te kunnen ontsnappen, in zekere zin ook het winnen van een positie. Als dat gelukt was tenminste.
pi_174658137
Gaat het nou nog steeds over die penalty?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:05:54 #182
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174658246
quote:
4s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:00 schreef Smacked_Actor het volgende:
Daarnaast is wat bijvoorbeeld Kimi deed in de laatste ronden, exits te wijd nemen om maar aan Max te kunnen ontsnappen, in zekere zin ook het winnen van een positie. Als dat gelukt was tenminste.
Zo kun je wel blijven doorgaan. Het is precies hetgene ik bedoel. Er valt over alles wel iets te zeggen. En hoe meer regels hoe meer discussies. Je kunt ook zeggen had Kimi maar de deur moeten dichtsmijten zodat Max ondanks dat voordeeltje er niets aan gehad zou hebben. Het doet er allemaal niet toe. Die straf kan ik accepteren. Het is zoals het is. Het maakt alleen de racesport niet interessant genoeg. Althans voor mij niet. Zo zie je Ocon ook wel ver gaan mbt tot Perez. Heerlijk. Dat maakt het wel leuk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06:02 #183
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174658250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Ooit op een circuit gereden?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06:17 #184
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174658258
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaat het nou nog steeds over die penalty?
Nog 44 uur, dan begint VT 1, dan zal het afgelopen zijn denk ik.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06:42 #185
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_174658270
Vettel die inhoudt om Raikonen in Drs te laten komen om die knul van p16 coor te blijven is goud. En wel sportief.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:06:45 #186
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174658273
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Kun je nog reageren op mijn post of is je complot nu ontkracht.
Je post zegt niet veel dus war wil je horen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174658316
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaat het nou nog steeds over die penalty?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:09:19 #188
192683 AMDB
Visionair.
pi_174658351
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Nee de MotoGP rijdt niet op smallere banen. Er worden vaak alleen meer bandenstapels geplaatst voor vangrails.

De uitloopstroken zijn geasfalteerd zodat auto's niet meer over de kop kunnen slaan of vast kunnen komen te zitten in het grind. Alleen is men op sommige circuits zoals COTA vergeten om een strook gras aan te leggen tussen het circuit en de uitloopstrook. Op deze circuits is men volledig afhankelijk van de sportiviteit/ eerlijkheid van de coureurs. Dat ze alsjeblieft netjes binnen de lijntjes willen blijven rijden. Zo werkt het natuurlijk niet in topsport en dus zitten we met deze poppenkast opgezadeld. Een kind had dit vantevoren aan kunnen zien komen maar de lieden die deze circuits uit de grond stampen waren kennelijk ergens anders met hun gedachten.
Ah :) Dat verklaart het.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:14:23 #189
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174658493
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:06 schreef BeamofLight het volgende:
Vettel die inhoudt om Raikonen in Drs te laten komen om die knul van p16 coor te blijven is goud. En wel sportief.
En Raikkonen die zelf inhoud om brandstof te besparen, ik vind het toch een wat onhandige strategie. Toen Hamilton zijn plek terug gaf aan Bottas zat Max er ook vlak achter, dat had nog punten kunnen kosten :o
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174658604
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Nee daarom hadden we het deze middag over hoe je track limits kan handhaven zonder dat er over gediscussieerd hoeft te worden of het wel of niet terecht is.

Suzuka is naar mijn mening het beste voorbeeld:

Kerbs + gras gras en nog meer gras (kunstgras)

De stewards zijn er om botsingen/ongelukken te beoordelen, track limits moeten door het circuit zelf afgedwongen worden.

Dan blijft alleen nog de discussie van het optreden van de stewards afgelopen weekend over...
.. Zo simpel kan het zijn.. ^O^
Kan de FIA zich weer bezig houden met echte overtredingen (en hopelijk consistent handhaven, met of zonder Ferrari plaatje op de neus).
pi_174658706
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.

En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.
Ik ben het niet met je eens, net zoals een aantal aantal (ex-F1) coureurs. Ik vetrouw liever op hun ervaring dan de mening van een andere Fokker.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:23:56 #192
192683 AMDB
Visionair.
pi_174658838
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens, net zoals een aantal aantal (ex-F1) coureurs. Ik vetrouw liever op hun ervaring dan de mening van een andere Fokker.
Laten we allemaal nergens onze mening meer posten dan en FOK! opdoeken.
pi_174658839
Is er al iets bekend over de auto van Ricciardo? En klopt het nog dat renault een oude nieuwe motor aan hem levert?
pi_174658873
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:15 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Die regel is geschrapt nadat Vettel hem de race daarna overtrad :')
Die regel bestaat nog steeds. Wel is de Verstappen-regel geschrapt, nl van je lijn afgaan in de remzone.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174658916
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:23 schreef AMDB het volgende:

[..]

Laten we allemaal nergens onze mening meer posten dan en FOK! opdoeken.
Mening posten mag. Ik ben het alleen niet eens met deze mening. En dat maak ik duidelijk.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 21:29:12 #196
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174659025
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:23 schreef mikieu het volgende:
Is er al iets bekend over de auto van Ricciardo? En klopt het nog dat renault een oude nieuwe motor aan hem levert?
Was sowieso al het plan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 oktober 2017 @ 21:30:04 #197
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174659053
Dit was trouwens de eerste keer dat Verstappen profiteert van Ricciardo's pech :P
Staat nog steeds een hele boel - 1, maar het is iets.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:30:07 #198
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174659058
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

En Raikkonen die zelf inhoud om brandstof te besparen, ik vind het toch een wat onhandige strategie. Toen Hamilton zijn plek terug gaf aan Bottas zat Max er ook vlak achter, dat had nog punten kunnen kosten :o
Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel?
Vettel zou normaal gesproken toch flink wat meer brandstof hebben moeten verbruikt dan Raikkonen (extra pitstop, en toch nog voor Raikkonen eindigen).
pi_174659145
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:30 schreef tja77 het volgende:

[..]

Startte Raikkonen met minder brandstof dan Vettel?
Vettel zou normaal gesproken toch flink wat meer brandstof hebben moeten verbruikt dan Raikkonen (extra pitstop, en toch nog voor Raikkonen eindigen).
Stond laatst een artikel over ergens... in Maleisië had Vettel problemen met de brandstof, in Japan Kimi en in VS beiden weer, Ferrari heeft ergens een brandstof probleem.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:32:31 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174659155
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die regel bestaat nog steeds. Wel is de Verstappen-regel geschrapt, nl van je lijn afgaan in de remzone.
Klopt
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')