abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174649726
quote:
Pfff, blij dat er dit keer maar 1 week is tot de volgende race... Het gaat echt maar eindeloos door dit.

Ja, track limits werden regelmatig door iederen overschreden. Dat weten we ondertussen wel. In het geval van Max werd deze veroordeeld omdat het tijdens een inhaal actie was en hij er daarmee voordeel uit zou hebben gehaald.

Fair? Misschien niet, maar move on... Als er 1 ding duidelijk is is dat in de F1 niks zwart/wit is en de stewards verre van consequent izjn.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:22:47 #127
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_174649998
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:58 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Hartley heeft pas 1 weekend gereden en z'n race pace was behoorlijk goed had ik het idee.

En alleen Sato heeft een superlicentie op dit moment, volgend jaar rijdt er geen Japanner bij STR.
Kobayashi?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_174650087
quote:
3s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:22 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Kobayashi?
Toyota rijder.

... maar er gebeuren gekkere dingen in de wereld :P
pi_174650267
quote:
Dit stuk slaat echt helemaal nergens op, het begint echt triest te worden. In diezelfde laatste ronde gaat Max ook nog buiten de lijnen in bocht 9.



En Max ging zowat elke ronde met 4 wielen buiten de lijn in de 1 na laatste bocht.







Buiten de baan op de exit was oke. Voor iedereen, ook voor Max. Inhalen door de bocht af te snijden niet. Voor niemand niet.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:38:04 #130
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174650288
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:06 schreef m0ridin het volgende:

[..]
Ja, track limits werden regelmatig door iederen overschreden. Dat weten we ondertussen wel. In het geval van Max werd deze veroordeeld omdat het tijdens een inhaal actie was en hij er daarmee voordeel uit zou hebben gehaald.
En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_174650320
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Ja maar de daadwerkelijke rijweg van Verstappen was korter... aldus Whiting & Co :P
pi_174650990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Kun je nog reageren op mijn post of is je complot nu ontkracht.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 16:55:01 #133
192683 AMDB
Visionair.
pi_174652149
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

En Kimi had voordeel, Sainz, Vettel, iedereen heeft daar voordeel van, anders moet je namelijk vertragen om binnen de baan te blijven. Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn voor sommige mensen. Kijk de gemiddelde Nederlander weet niet eens op welke wielen zijn/haar auto wordt aangedreven, maar van een F1 steward of raceleiding verwacht ik niet zulke onzin.
Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
pi_174652379
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef tja77 het volgende:

[..]

Uitstraling van niks, dat geldt ook voor de bitch Finnen van Ferrari en Mercedes. Dus zou niet relevant mogen zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.
RB moet blikjes verkopen, die andere 2 niet. Ja auto's maar voor Ferrari en Mercedes is de naam eigenlijk al voldoende daarvoor. daarom zit Max ook zo lekker in die RB, zo lang er controverse/gedoe om hem heen is staat ie in de spotlights en daarmee RB ook. Zakelijk gezien is die 2 switchen een briljante zet geweest.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 17:08:42 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174652494
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174652604
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Blijkbaar is dit heel moeilijk.
pi_174652811
quote:
"Mijn mening is dat we coureurs gewoon moeten laten racen. Tenzij iemand oneerlijk bezig is en de baan gebruikt op een manier die niet toegestaan is, dan moet je hem bestraffen."

"Als het hard racing is en de rijder in kwestie probeert gewoon een opening te vinden om zich langs degene voor hem te wurmen, zoals in het geval met Verstappen en Raikkonen, dan moet de wedstrijdleiding niet te snel ingrijpen."

Helemaal eens. Als het in de slot ronden gebeurt of er geen protest word ingediend moeten ze niet meer te snel ingrijpen. Als ze gewoon tot na het podium wachten en dan alles goed uitzoeken kunnen ze daarna diegene nog bestraffen als blijkt dat de baan is gebruikt op een manier die niet is toegestaan. Als ze dat gedaan hadden en naderhand Verstappen terug hadden gezet met beeld en uitleg hadden we al een stuk minder gezeik gehad.
pi_174652978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Volgens mij rij je zelf geen auto? :o
pi_174653019
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:37 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Volgens mij rij je zelf geen auto? :o
Waar slaat deze vraag nou weer op ?

Stel dat dit in een chicane was gebeurt en Max had daar de binnenkant afgesneden. Ben wel benieuwd of iedereen dan nog hetzelfde zou zeggen.
pi_174653039
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om in te zien dat het afsnijden van de bocht en het wijd gaan bij een exit twee verschillende dingen zijn?

Natuurlijk meten ze hier met 2 maten, omdat het 2 verschillende dingen zijn.
Beide levert voordeel op. Sterker nog, door een ruimere bocht te nemen kun je meer snelheid meenemen waardoor je of je plek niet verliest (Bottas bijvoorbeeld) of je beter kunt positioneren voor de volgende bocht en daardoor een geslaagde inhaalactie maken, die anders niet gelukt zou zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_174653059
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:40 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Waar slaat deze vraag nou weer op ?

Stel dat dit in een chicane was gebeurt en Max had daar de binnenkant afgesneden. Ben wel benieuwd of iedereen dan nog hetzelfde zou zeggen.
Omdat beide voordeel oplevert.

En in een chicane kan je niet afsnijden want die zijn meestal wel afgedekt in de F1 :') (zitten gele bumps @ kerbs in de VS)
pi_174653072
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Beide levert voordeel op. Sterker nog, door een ruimere bocht te nemen kun je meer snelheid meenemen waardoor je of je plek niet verliest (Bottas bijvoorbeeld) of je beter kunt positioneren voor de volgende bocht en daardoor een geslaagde inhaalactie maken, die anders niet gelukt zou zijn.
Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als niemand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.

En Bottas lag voor de bocht nog voor en werd buiten de baan geduwd door Ricciardo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjemmert op 25-10-2017 18:44:08 ]
pi_174653086
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:42 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Omdat beide voordeel oplevert.

En in een chicane kan je niet afsnijden want die zijn meestal wel afgedekt in de F1 :') (zitten gele bumps @ kerbs in de VS)
Denk dat die volgend jaar daar ook zullen zitten ;)
pi_174653103
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Denk dat die volgend jaar daar ook zullen zitten ;)
Ja viel me vandaag pas op, maar de meeste bochten hebben die gele bumps gekregen @ kerbs zodat je NIET kan afsnijden... maar die ene bocht niet :')

pi_174653119
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:46 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ja viel me vandaag pas op, maar de meeste bochten hebben die gele bumps gekregen @ kerbs zodat je NIET kan afsnijden... maar die ene bocht niet :')

Op COTA zijn ze oranje maar ze zitten er al inderdaad op een aantal plekken.
pi_174653129
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Op COTA zijn ze oranje maar ze zitten er al inderdaad op een aantal plekken.
Geel!
pi_174653240
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:47 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geel!
Toch wel ja. Nou ja donker geel hou ik het op. :P
pi_174653574
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niemand is bestraft voor wijd gaan. Iedereen ging wijd. Als nienand daar voor gestraft wordt en iedereen het doet is er geen voordeel.
en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
pi_174653786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
Zoals Hamilton al zei... "I just don't know why there's these flaws on these circuits. Particularly the new generation of driver comes in and is very happy to exploit these things."
pi_174654422
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en max ging in die bocht niet wijd, maar snijd af, dus minder meters gemaakt zoals olav real time zei
Precies en ingehaald en daarom terecht straf, en de rest terecht niet.

Als Sainz die actie had gemaakt waar die binnendoor afsneed had hij ook een penalty gekregen. Maar hij maakte hem niet. Dus geen lasting advantage, dus geen straf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')