abonnement Unibet Coolblue
pi_174525261
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174525455
Nieuwe ronde, nieuwe kansen op een goede nachtrust :z
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 21:59:56 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174526168
Mijn baby was wat matig gehumeurd de hele middag en avond, maar nadat hij alles had ondergepoept ligt hij nu enorm blij te zijn in bed en de vergeten lachjes van de hele dag in te halen. Erg gezellig. *;

Verder vind ik het heel fijn dat hij soms overdag in slaap valt zonder dat ik hem rechtop houd en loop. Het helpt wel dat hij steeds beter gericht zijn duim in z'n mond kan steken. En in de auto kan hij nu een poosje naar een lelijk speelding kijken en daarna rustig onder het gezoem in slaap vallen in plaats van alleen maar heel hard te huilen. Het zijn nog sporadische succesjes maar ik markeer ze toch graag even.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174526353
Lemijn, sporadische succesjes moeten zeker even benoemd worden. Houd de moed erin. ;)

Verlof is echt niet goed voor mijn portemonnee. 'Even een rondje lopen' later was ik voor Dirk 2 shirts en een broekje rijker, en had ik voor mezelf 2 hempjes en een shirt gekocht. :')

RF, dat ontroostbare huilen is ook gewoon heel naar. Ik hoop dat jullie komende nacht weer beter is. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 22:55:56 #5
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_174528176
Hopelijk op naar slaapvolle nachten voor iedereen!!

Fazz, eind april sleutel en hopelijk in mei/ juni over :s)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_174528565
Hier kwam het openen van de kwijlsluizen overigens meteen met het huilen van echte traantjes :o laat het gedruip en gesnotter beginnen *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174528977
Mooie stats Memoru!

Valt nog mee Nanuke, dat je ook nog iets voor jezelf gekocht hebt :)

Zo'n lelijk speelding voor in de auto moet ik ook nog even ophangen. En nog een tweede regelen. De speelmatten zijn tegenwoordig wel echt een succes!

Vanmiddag heeft grote broer heel lief zijn Lego beesten aan de meiden laten zien, zoals de krokodil. Ik heb nog nooit video op tinypic gezet, dus geen idee of het goed werkt:
View My Video
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_174531287
Pff heb gisteravond en nu net weer een hartverzakking gehad. V. begon opeens naast me te spartelen en ademde niet echt door, hij snakte naar adem.
Je hoort het slijm in z’n keel zitten en door het slijm begint ie te kokhalzen en hoesten. Heb hem snel opgepakt en op z’n rugje geklopt. Ondertussen begint ie te krijsen, te stampen en grijpt met z’n handjes in de rondte. Als hij eenmaal de fles krijgt is alles weer goed, hij rogggelt niet meer en is weer rustig. Hij ligt nu heerlijk tegen m’n borst aan te slapen. Zou dit door de relux komen? Ik bel straks toch maar voor de zekerheid de huisarts omdat we voor het weekend zitten en ik dit toch best wel eng vond.
pi_174531375
Wat akelig, Flav. Slim om even te laten bekijken.

Rady, gefeliciteerd. Wel zonde van de katten, maar knap dat jullie het beste voor ze willen.

Nanuke, hier is het ook slecht voor de portemonnee, vooral door terrasjes/lunch/ijsjes/buiten de deur eten. Grootste voordeel én nadeel van in het centrum wonen.

M. deed even heel raar. Laatste fles was om 22.00u, en nu pas is hij weer wakker :o hele dikke prima!
En ik zou eigenlijk langs het CB gaan voor wegen en vragen over teveel eten, maar blijkbaar lost hij het nu zelf op. Donderdag moeten we toch al, dus vandaag sla ik maar over.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174531382
Flav, wat naar! Niet iets wat ik persoonlijk herken van reflux.

Mijn baby is net 5 minuten wakker na een nacht doorslapen. <3
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174531417
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 06:19 schreef ReginaFalange het volgende:
Flav, wat naar! Niet iets wat ik persoonlijk herken van reflux.

Mijn baby is net 5 minuten wakker na een nacht doorslapen. <3
Wauw, en dat na de afgelopen week ^O^ Er is ook gewoon geen touw aan vast te knopen bij baby's :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174531743
Hier n tuk van half twaalf tot half zes *O* rare wezens die baby's. Steeds als je denkt dat ze n ritme hebben _O- think again :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174531846
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 23:27 schreef FlyingFish het volgende:
Mooie stats Memoru!

Valt nog mee Nanuke, dat je ook nog iets voor jezelf gekocht hebt :)

Zo'n lelijk speelding voor in de auto moet ik ook nog even ophangen. En nog een tweede regelen. De speelmatten zijn tegenwoordig wel echt een succes!

Vanmiddag heeft grote broer heel lief zijn Lego beesten aan de meiden laten zien, zoals de krokodil. Ik heb nog nooit video op tinypic gezet, dus geen idee of het goed werkt:
View My Video
Hij speelt niet af op mijn mobiel -O-

Wat schrikken flav! :o
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:07:39 #14
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174531988
*O* wat een goede nachten allemaal *O*

Lemijn, het zijn die sporadische succesjes die de moeilijke dagen dragelijk maken, toch? Koesteren, dus!

Klinkt heel akelig, Flav. Hopelijk heeft de huisarts een verklaring/oplossing.
pi_174532346
Wij zijn hier alle vier aan het hoesten en rochelen. }:| . Maar ik heb Y er nog niet echt benauwd van gezien. Dat lijkt me naar om te zien, Flav. Hopelijk was het eenmalig.

Lemijn, fijn dat je dergelijke vooruitgang ziet. Ik merk vooral dat deze tweede baby in die dingen echt anders is dan z'n zus was als baby. Zo kon ik met haar in de draagdoek echt niet stil gaan zitten, ook niet als ze sliep. Want dan werd ze heel snel wakker en ging ze krijsen. Met Y kan ik prima gewoon gaan zitten. Alleen als hij wakker is, begint het hem op een gegeven moment wel te vervelen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174533172
Lemijn: Poep kan ze zo in de weg zitten. Ik was gisteren ook enorm blij met die spuitluier. E. had al 4 dagen niet gepoept en sinds gisteren leek hij er echt last van te hebben. Ik word blij van poep :Y) Fijn dat je vooruitgang boekt. Jouw baby doet het zo te horen super goed! En jij ook natuurlijk :*

Hier is het momenteel geen poep of spuitluier. Niks er tussen in. Is dat rond de 8 weken bij iedere baby zo?

Nanuke: Geeft toch niet? Je mag wel eens wat leuks voor jezelf en baby kopen.

FF: Leuk dat ze zo lief spelen! O+ Als ik op de link klik zie ik alleen 2 schattige truitjes.

RF: Super fijn! Het gaat de goede kant op! :)

Flav: Dat klinkt echt super griezelig! Echt eng ;( Ik heb gehoord dat evt. in het gezicht blazen ook kan helpen. Maar goed dat je de huisarts even belt!

E. viel gisteravond rond 21:15 in slaap. Om 0.30 wakker om te drinken en toen had ie 37,5. Na 30 minuten viel ie in slaap tot half 8. Yayy goede nachtrust! Wel blijft ie in zn slaap tijgeren. Misschien wordt ie wel een slaapwandelaar.
pi_174533686
Memoru, het nadeel zit hem vooral in dat dit niet de eerste keer is. En wat LeSage zegt, ik woon in het centrum dus even een rondje lopen is al gauw nogal verleidelijk. :P

Ik lees over allemaal goede nachten, wat fijn! *O*

Flav, ik zou inderdaad ook even bellen met de huisarts, het klinkt echt heel naar! :*

Gisteravond was krampjesfeest. Het doet echt zeer om hem zo ongelukkig te zien. ;( De nacht was wel dikke prima weer. Eens zien wat we vandaag gaan doen. Ik wilde eigenlijk bij mijn vrijwilligerswerk langs, maar het weer ziet er nog niet echt lekker uit.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174534585
Goede succesjes Lemijn :s)

Goede nachten *O*
Weer even kunnen bijslapen RF?

Hier ook wel een ok nacht. Ze viel om 1900 in slaap (niet gek na 2x 20min slaap op het kdv) en kwam pas om 0400. Vriend heeft haar 180cc gegeven waardoor ze om 7 uur niet echt te porren was om te drinken :') Extra gekolfd op werk dan maar :P

Nanuke :* voor de krampjes, zo zielig.
En babies zijn sowieso slecht voor je portemonnee dus die rompers enzo kunnen er ook nog wel bij :+
pi_174536514
Oké Fazz? :D Dat klinkt als een fantastische nacht!

Hier was het weer drama, ze accepteert mij (borst of fles) niet meer 's nachts lijkt het en blijft alleen maar huilen. Gisteren een uur geprobeerd (cosleeper, bij ons in bed, armpjes vasthouden, enz), toen kwam man het overnemen en ze sliep binnen 10 minuten en meldde zich ook nog maar één keer daarna. Ik kan 's nachts niet zo goed relativeren en voel me dan (en stiekem nu ook nog wel een beetje) zo'n faalmoeder. -O-
pi_174536814
Raar he LDG? Maar wel lekker kunnen bijslapen!

Krampjes :’( Ik koop ook meer voor de baby dan voor mezelf haha.

Net terug van de huisarts. Gaan nu ranitidine drank proberen tegen de reflux. Hoop zo dat dit helpt!
pi_174539139
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:37 schreef Selvaria het volgende:
Oké Fazz? :D Dat klinkt als een fantastische nacht!

Hier was het weer drama, ze accepteert mij (borst of fles) niet meer 's nachts lijkt het en blijft alleen maar huilen. Gisteren een uur geprobeerd (cosleeper, bij ons in bed, armpjes vasthouden, enz), toen kwam man het overnemen en ze sliep binnen 10 minuten en meldde zich ook nog maar één keer daarna. Ik kan 's nachts niet zo goed relativeren en voel me dan (en stiekem nu ook nog wel een beetje) zo'n faalmoeder. -O-
Oke oke :+ Vriend dacht daar anders over nadat ik hem moest wakker maken :P
We spreken nu van te voren af wie de nacht doet maar ik moet hem dus steeds er voor wakker maken }:| Gelukkig kan ik de verleiding wel weerstaan om er dan toch maar zelf uit te gaan O-)

:* voor jou nacht, niks geen faalmoeder!
pi_174539293
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:37 schreef Selvaria het volgende:
Oké Fazz? :D Dat klinkt als een fantastische nacht!

Hier was het weer drama, ze accepteert mij (borst of fles) niet meer 's nachts lijkt het en blijft alleen maar huilen. Gisteren een uur geprobeerd (cosleeper, bij ons in bed, armpjes vasthouden, enz), toen kwam man het overnemen en ze sliep binnen 10 minuten en meldde zich ook nog maar één keer daarna. Ik kan 's nachts niet zo goed relativeren en voel me dan (en stiekem nu ook nog wel een beetje) zo'n faalmoeder. -O-
Nee joh gek :*

Hier kan baby ook vaak niet relaxen bij mij. Hij gaat als een malle piranha's los op mn tetten (ik geef geen bv 8)7) en wordt dan alleen maar boos dat t allemaal niet lukt _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:51:44 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_174539331
Mochten er nog mensen willen meedoen aan Secret Santa: Opgeven kan nog tot morgenavond 18:00!

OUD / Secret Santa 2017 interessepeiling
disclaimer
pi_174542400
Ah Selvaria, dat is hier ook hoor. Bij mij huilt hij het meest :') je laat je slechtste kant het meest zien aan degene van wie je het meeste houdt, hou ik mezelf maar voor.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174543265
Krampjes zijn echt verschrikkelijk. Je kan zo weinig doen ;( Volgens mij is rond week 6 het ergste en daarna neemt het alleen maar af.

Flav: ik hoop dat het helpt! Heb je al geprobeerd?

Selv: Je doet het super goed :* Paar weken geleden kreeg ik E. echt niet stil, hij was echt zo'n 2,5 uur aan het huilen. Niks werkte dus ik maakte m'n vriend wakker. Hij houdt m vast.. gelijk stil.. Baby's voelen misschien ook aan als je onrustig bent.

LDG: ik moest lachen om je piranha opmerking :D. E. kwijlt echt onwijs. Nog geen echte traantjes gezien. Leuk dat we baby's hebben rond dezelfde leeftijd O+
pi_174544416
wat akelig Flav, zou het drankje herhaling moeten voorkomen of wat zei de huisarts?

fazz, klinkt als een prima nacht!

en herkenbaar hoor dat ze bij papa sneller rustig is. Bij mij blijft ze wakker vaak ook zoeken. En in de nacht heeft mijn vriend gewoon veel meer geduld, als ik merk dat ik onrustig ben maak ik hem wakker. Dat voelt dan idd als falen, herkenbaar dus..

De kwijlfase is hier ook begonnen deze week. Grappig te lezen dat meer baby's in dezelfde fase zitten nu. Sinds deze week probeert ze ook haar stem te gebruiken, al krijgt ze er niet meer uit dan 'uuh' maar toch. Ik vind het leuk O+
pi_174545016
Ja inderdaad leuk te lezen dat we in dezelfde fase zitten :D.

Drankje ging er niet helemaal vlekkeloos in terwijl het naar sinaasappel rook haha.
Maar hij ligt nu wel al 2 uur op m’n borst te slapen.

Nolita, het maagzuur blijft nog wel opkomen maar door het drankje is het niet meer zuur en tast het de slokdarm niet verder aan. Waardoor hij geen pijn meer zou moeten hebben. Fingers crossed!
pi_174547518
Vanavond 2 huilende kinderen en ik heb oorpijn ;( pfff, niet leuk dit.

Die krampjes, waarom ook hè?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:45:28 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_174547545
Sterkte lesage :*
disclaimer
pi_174548262
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:44 schreef LeSage het volgende:
Vanavond 2 huilende kinderen en ik heb oorpijn ;( pfff, niet leuk dit.

Die krampjes, waarom ook hè?
En ik vind 1 kind al erg. Hopelijk zometeen wel een goede nacht voor jullie. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174548287
Sterkte LeSage, wat een klotetiming. :(

Vandaag bij een vriendin met dreumes en peuter geweest. Timo en dreumes schelen een half jaar en een week ofzo, Dat is dus echt heel grappig, want toen zij op kraamvisite kwamen (en dreumes 7 maanden was), kon ik me niet voorstellen dat Timo zo groot zou zijn. Nu is Timo bijna zeven maanden en kan ik me niet voorstellen dat ie over een half jaar misschien wel aan het oefenen is met stapjes zetten en dergelijke. :)
pi_174549024
Een kijkje nemen in je eigen toekomst, Gogo! O+

Ook al ben ik nu moeder van 2, ik blijf toch ook mijn mama's kindje. App ik haar dat ik oorpijn heb, krijg ik meteen terug dat ze zelf niet langs kan komen met druppels, maar dat ik ze op kan halen en waar ze staan O+
Beide kindjes slapen, dus de rust is weer wat hersteld :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174550092
Fijn dat ze slapen LeSage! Hopelijk blijven ze dat ook nog even doen!

En ik zou er gewoon gebruik van maken dat man haar nu beter kan troosten Selvaria! Goed excuus om je nog een keer om te draaien!

Ik had vandaag alleen twee baby's, wat een rust geeft dat! Gewoon tijd gehad om naar de markt te gaan, verse tomatensoep en stoofperen gemaakt terwijl ze rustig lagen te spelen (met het speelding, naar elkaar kijken ze nog steeds niet om), het hele huis gestofzuigd, de was gedaan... en dan nog een tijd op de bank gezeten. Blijkbaar is het gewoon de peuter die het zo chaotisch maakt hier.

En net te laat maar door deze edit nog soort van op tijd: gefeliciteerd met je peuter Adrian4!

[ Bericht 7% gewijzigd door FlyingFish op 21-10-2017 00:03:50 ]
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174552858
Oorpijn en een baggernacht ^O^ :'(
M. kwam maar 2 keer op zich, maar deed er vervolgens wel steeds 1,5 uur over voor hij weer ging slapen.
Team zombie vandaag :O c_/
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174553051
Sterkte Sage.

Hier juist wel weer een hele goede nacht terwijl hij zijn fles van 19u niet wilde. Dus zonder laatste fles naar bed en toch tot 5.30 geslapen. Ik had het niet verwacht en al koffie, koppijn-zalf en flessentorens klaargezet voor we naar bed gingen. :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174553274
Sterkte LeSage :*

Fijn dat het zo rustig was FF. Herrieschoppers zijn het ook, die peuters! :(

Pff, even van me afschrijven hoor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174553332
Selv :o
Het moment dat jij schreef ik deed de lamp aan draaide mijn maag al om :X
Wat fijn dat het zo goed is afgelopen en die schrik die erin zit kan ik me helemaal indenken.
Verwijt jezelf niks asjeblieft :*
pi_174553363
Oh Selvaria, dat is schrikken zeg :o knuffel je meiden maar extra veel vandaag :*
Ik vind de foto's wel heel schattig, met N. die duidelijk nog niet klaar was met haar dut O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174554154
Jemig Selv! Wat eng! Had je moeder niets gemerkt? Gas heeft toch altijd zo'n enorm typishe geur? :o Wel goed dat je de brandweer nog even gebeld hebt voor de zekerheid. En de foto's zijn dan wel weer heel leuk. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:01:47 #40
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174554503
Jezus Selv wat eng zeg. En wat zal je moeder zich ook rot voelen. Ze sliep zeker al...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:04:58 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174554532
Selv wat een schrik :o :X ik word altijd misselijk als ik het lees. Gelukkig dat het goed is afgelopen...!
KuikenGuppy
pi_174554556
oeh selv, wat heftig! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar het zal nog wel even duren voordat je zonder de heftige 'wat als' gevoelens naar de foto's terug kunt kijken.
pi_174554963
Oi selv wat een schrik! Wat fijn dat alles goed gegaan is zeg :*

Dat koppie van je oudste O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_174555068
Wow, selv. Wat eng! ;( Gelukkig goed afgelopen. :*
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:46:12 #45
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174555073
Selv wat schrikken! :o Wat goed dat jullie de brandweer alsnog hebben gebeld.

Ik moest trouwens wel lachen om de foto's, vooral die eerste met N :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174555770
We hebben echt een reuzenengel op onze schouders gehad. Mijn moeder had in die tijd ook al tig keer het licht in de wc en in de keuken aangedaan, wat als we bij aankomst voor een uitgebrand huis hadden gestaan? :{

M'n moeder had inderdaad niks geroken, ze lag te slapen op de bank. Ik rook het direct, maar had zelf geen actie moeten ondernemen...
pi_174556231
Tijd voor rook/CO2melders in huis denk ik? En niet teveel wat-als'en hoor. Het is goedgegaan, je weet voor de volgende keer wat je wel/niet moet doen. Stilstaan bij wat had kunnen gebeuren werkt alleen maar extra verlammend. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174556651
Oh Selv wat schrikken! :o gelukkig is alles goed gekomen. Niet teveel denken aan wat als, het is goed gegaan! :*
pi_174557172
Oh man :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:06:29 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_174557276
Wat akelig selvaria! Gelukkig is het allemaal met een sisser ( :') ) afgelopen :o
disclaimer
pi_174557688
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 13:02 schreef Nanuke het volgende:
Tijd voor rook/CO2melders in huis denk ik? En niet teveel wat-als'en hoor. Het is goedgegaan, je weet voor de volgende keer wat je wel/niet moet doen. Stilstaan bij wat had kunnen gebeuren werkt alleen maar extra verlammend. :*
Die hebben we beide wel, maar die pikken enkel gas dus niet op.
pi_174559082
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 12:31 schreef Selvaria het volgende:
We hebben echt een reuzenengel op onze schouders gehad. Mijn moeder had in die tijd ook al tig keer het licht in de wc en in de keuken aangedaan, wat als we bij aankomst voor een uitgebrand huis hadden gestaan? :{

M'n moeder had inderdaad niks geroken, ze lag te slapen op de bank. Ik rook het direct, maar had zelf geen actie moeten ondernemen...
Jeetje wat zul jij geschrokken zijn!

Maar jij had geen actie moeten ondernemen? Wat had je dan moeten doen, direct brandweer bellen? :@
pi_174559186
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:06 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn!

Maar jij had geen actie moeten ondernemen? Wat had je dan moeten doen, direct brandweer bellen? :@
geen lampen aan/gas uit bedoelt ze. Wel ramen open/naar buiten uiteraard :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:51:05 #54
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174559631
Ik zou niet eens aan de lampen gedacht hebben, die zou ik ook direct aan doen om te kijken of het gas idd open staat 😬
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174559643
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:51 schreef Sylver_ het volgende:
Ik zou niet eens aan de lampen gedacht hebben, die zou ik ook direct aan doen om te kijken of het gas idd open staat 😬
en om te kijken of iedereen nog leeft :X
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:00:59 #56
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174559748
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

en om te kijken of iedereen nog leeft :X
Ja dat ook idd :o
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174562699
Wat griezelig..Selv! Echt rillingen! Gelukkig is alles goed gedaan. Wel leuke foto's :P
pi_174564436
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:36 schreef Memoru het volgende:

LDG: ik moest lachen om je piranha opmerking :D. E. kwijlt echt onwijs. Nog geen echte traantjes gezien. Leuk dat we baby's hebben rond dezelfde leeftijd O+
Hoeveel schelen ze nou ook alweer? De kleine kapitein O+ is van 3 sept
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174564601
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:42 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hoeveel schelen ze nou ook alweer? De kleine kapitein O+ is van 3 sept
E. Is van 23 augustus maar was 10 dagen te vroeg ;)
pi_174565179
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:51 schreef Sylver_ het volgende:
Ik zou niet eens aan de lampen gedacht hebben, die zou ik ook direct aan doen om te kijken of het gas idd open staat 😬
Nou ja, dat. Het was zo donker en ik moest het natuurlijk kunnen zien, al was mijn keuze niet de handigste. Maar goed, eind goed al goed, maar ik krijg er toch nog regelmatig ineens een rilling van.

Mijn baby kan zwaaien en zwaait de hele dag met zo'n kneuzig wapperend handje naar ons en ik kan haar dan alleen maar helemaal kapot knuffelen. O+
pi_174565258
Wat schrikken Selvaria! Gelukkig is het een mooi verhaal voor later geworden met een happy end. Maar wat zal je moeder zich schuldig voelen...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174565771
Poeh, ik zit al bijna 2 uur met een krijsende baby die niet stil te krijgen is. M’n oren toeten er van ;(
Ik vermoed krampjes want hij stampt er driftig op los.
pi_174566336
omg Selvaria, wat een schrik :o Gelukkig goed afgelopen.

Sterkte Flav :*

Ik keek gisteren even terug naar filmpjes van F; die zat met 7 maanden al heel stevig en begon toen met optrekken in bed/box en met kruipen. Dat zie ik m'n kleine dame dus echt nog niet doen, die rolt naar buik en begint dan met brullen. Geen enkel teken dat ze zal gaan kruipen of zitten, jammer want ik denk wel dat een deel van haar frustratie daar vandaan komt :+
pi_174566811
Jeeee Selvaria wat een eng verhaal! Gelukkig is alles goed gekomen!
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:32:38 #65
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174567102
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:14 schreef Selvaria het volgende:

Mijn baby kan zwaaien en zwaait de hele dag met zo'n kneuzig wapperend handje naar ons en ik kan haar dan alleen maar helemaal kapot knuffelen. O+
Heel goed, doe dat maar. Ik doe ook vaak pogingen maar hij is nog steeds heel. Fijn, dan kunnen we morgen weer O+

Is ie al gestopt Flav? Ik hoop het! Gedoe toch die krampjes...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:37:15 #66
269689 crew  Viv
pi_174567186
Selv wat eng! Is je moeder zelf geen gasfornuis gewend thuis? Als wij per ongeluk een pit aan laten staan komt er geen gas vrij, want dat wordt gewoon opgebruikt door de vlam zoals tijdens het koken.

Oh en ik hoor hier niet meer. :D Vandaag ZZ's eerste verjaardag gevierd met vrienden en familie en dat was heel leuk. Op onze TV draaide een slideshow van de leukste foto's van afgelopen jaar, goed voor veel "oh ja" en "wat was ze klein hè". Verder slingers en ballonnen en kaarsje uitblazen en cadeautjes en liedjes zingen en zelfgebakken cakejes en niet-zelfgebakken Limburgse vlaai. O+
pi_174567482
Time flies!! Gefeliciteerd Vivi! Klinkt als een goeie verjaardag!

En Selv, wat schrikken!! Gelukkig dat alles goed is afgelopen!
pi_174567546
Shiiiit selv wat eng. Mijn maag draaide zich om bij het lezen. En je arme moeder, die zal ook geschrokken zijn. Brr

Van harte Vivi!
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:07:11 #69
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174567910
Wat schattig dat zwaaien, Selv :D

Awh Flav, zo rot dat je het niet kunt verlichten, he :{ Hopelijk slaapt hij inmiddels.

Ah, ik merk idd ook dat Ella een stuk rustiger is sinds ze kan kruipen, Fazz. Nu komt ze me gewoon achterna als ik naar de keuken ga ipv te gaan gillen dat ze mee wil :P

Gefeliciteerd Vivi! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174568523
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:39 schreef Flav het volgende:
Poeh, ik zit al bijna 2 uur met een krijsende baby die niet stil te krijgen is. M’n oren toeten er van ;(
Ik vermoed krampjes want hij stampt er driftig op los.
oordoppen flav :Y oordoppen zijn het antwoord _O_

Hier ook #teamkrampjes vandaag. Vanaf 17:00 tot n half uurtje geleden bijna nonstop. Nu tukt ie gelukkig O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174569110
Ik ben trws sinds n week ongesteld als n malle :{ kraamtijddejavu op de rare geur na :r. Hoe lang duurde t bij jullie tot t weer over ging de eerste keer :X?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174570762
Vanavond was even erg lastig. Dirk had last van krampjes en clusteren. Dus eigenlijk continu huilen, want ofwel willen drinken ofwel krampjes. Op een gegeven moment ging ik helemaal aan mezelf twijfelen, half in paniek omdat ik het gevoel kreeg dat hij iets van me wilde wat ik niet snapte/niet kon bieden. Man wist het natuurlijk ook niet en voelde zich machteloos. Nouja, erg gezellig was het niet dus. :+ Nu echter is het, in tegenstelling tot de normale nachten, ineens slaperig wegleggen na drinken - even morrelen - slapen. Erg fijn, maar je raadt het vast al... nu kom ik dus niet in slaap. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174570986
Niet in slaap komen na een nachtvoeding boks.

[ Bericht 2% gewijzigd door Adrian4 op 22-10-2017 08:57:16 ]
pi_174571101
Altijd fijn die herkenning hier. Wel minder fijn voor jou adrian. Ik hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174571186
heel herkenbaar Nanuke. Een ontevreden clusterende baby die dan een goede nacht maakt.

Ritme van een baby!? haha. Ze had om 19:00 voor het laatst gedronken en sliep sinds 20:30 in de armen van vriend (om 20:00 wegleggen was instant paniek). Ik viel in slaap op de bank om 22:00, ik dacht dat ze toch ieder moment wakker kon worden voor eten...
Om 23:00 legt vriend dr in de box en gaat f1 kijken. Ik kies ervoor op de bank te blijven omdat het nu echt niet lang meer kan duren. Wordt ik pas om 1:00 wakker. Bij het naar boven gaan werd N ook wakker. Uiteindelijk lag ze om 2:00 in bed en sliep ze tot 7:15!? *O*

Beetje jammer van die 3 uur op de bank, maar ach...slaap O+ O+
pi_174571289
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 22:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Selv wat eng! Is je moeder zelf geen gasfornuis gewend thuis? Als wij per ongeluk een pit aan laten staan komt er geen gas vrij, want dat wordt gewoon opgebruikt door de vlam zoals tijdens het koken.

Oh en ik hoor hier niet meer. :D Vandaag ZZ's eerste verjaardag gevierd met vrienden en familie en dat was heel leuk. Op onze TV draaide een slideshow van de leukste foto's van afgelopen jaar, goed voor veel "oh ja" en "wat was ze klein hè". Verder slingers en ballonnen en kaarsje uitblazen en cadeautjes en liedjes zingen en zelfgebakken cakejes en niet-zelfgebakken Limburgse vlaai. O+
Gefeliciteerd met ZZ! Fijn van het fijne feestje! Was ze gister echt jarig? Mijn dreumes (peuter :o) ook namelijk :)!
pi_174571298
Nolita fijn van de goede nacht!

Sterkte met het clusteren/krampjes/niet slapen na de nacht voeding! Gelukkig is er hier iig wat herkenning...

Hier is F nog steeds erg druk met pogingen doen tot rollen, maar het laatste stukje van de rol blijft een uitdaging. Gaat ook gepaard met luid gegil :p...
  zondag 22 oktober 2017 @ 08:22:44 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_174571300
Van harte gefeliciteerd vivi!
disclaimer
pi_174571326
Awesome baby tukte van half twaalf tot zeven :o O+ yay voor krampjes :') want daar zal t wel door komen :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174571729
Gefeliciteerd vivi! Omg vlaai :9 :9 (kan ook niet anders als Limburgse haha)

LDG is zou graag oordoppen willen proberen maar vind het zielig dat hij zo’n pijn heeft. Dus haal ik alles maar uit de kast om hem stil te krijgen. Hij kijkt me met zo’n angstige blik aan tijdens het krijsen ;(

Het krijsen heeft tot 11 uur geduurd. Daarbij heeft hij z’n gezicht weer open gehaald ;(
Hij heeft van 11 tot 5 geslapen, toen een half flesje maar gedronken en in slaap gevallen tot 8.
Toen werd hij kokhalzend wakker en er kwam meteen flinke golf melk terug wat weer leidde tot krijsen ;(
Ik weet dat ik niks moet googlen maar heb zon vermoedde dat het niet alleen de reflux is. Vriendlief wilt er niet aan dat het misschien koemelkallergie kan zijn, maar ik wil dit toch als mogelijkheid bespreken bij de arts.
pi_174571766
Gefeliciteerd Vivi!

Selv wat heftig! Gelukkig is het goed afgelopen. Tijd voor een parkiet? ;(
Wij hebben in ons appartement in Schotland ooit eens het gas ruim 24 uur aan laten staan. Wel ramen open trouwens. Tijdens die 24 uur gewoon lampen aan gedaan en Netflix marathon gehouden thuis. Zelf het gas dicht gedraaid toen ik het zag. |:(
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 22 oktober 2017 @ 09:46:15 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_174571828
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:34 schreef Flav het volgende:
Gefeliciteerd vivi! Omg vlaai :9 :9 (kan ook niet anders als Limburgse haha)

LDG is zou graag oordoppen willen proberen maar vind het zielig dat hij zo’n pijn heeft. Dus haal ik alles maar uit de kast om hem stil te krijgen. Hij kijkt me met zo’n angstige blik aan tijdens het krijsen ;(

Het krijsen heeft tot 11 uur geduurd. Daarbij heeft hij z’n gezicht weer open gehaald ;(
Hij heeft van 11 tot 5 geslapen, toen een half flesje maar gedronken en in slaap gevallen tot 8.
Toen werd hij kokhalzend wakker en er kwam meteen flinke golf melk terug wat weer leidde tot krijsen ;(
Ik weet dat ik niks moet googlen maar heb zon vermoedde dat het niet alleen de reflux is. Vriendlief wilt er niet aan dat het misschien koemelkallergie kan zijn, maar ik wil dit toch als mogelijkheid bespreken bij de arts.
hoeveel weken is hij nu?
Ik heb me precies zo gevoeld in het begin maar achteraf waren het gelukkig alleen maar krampjes. Ergens tussen 8 en 12 weken verdween het ook gewoon. Ik hoop bij jullie hetzelfde!
En wat een heerlijke nacht trouwens! Noud huilde altijd van 9 tot 3 ongeveer :')
disclaimer
pi_174571893
ik zie dat ik vannacht helemaal over de verjaardag van ZZ heen heb gelezen! Van harte gefeliciteerd!! Ooit zaten we samen in het rammeltopic en nu heb je gewoon al een dreumes! *O*

Flav, wat sneu zeg. Ik denk dat het nooit verkeerd is om op je intuïtie als moeder te vertrouwen als je denkt dat er meer aan de hand is.
pi_174571897
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:34 schreef Flav het volgende:
Gefeliciteerd vivi! Omg vlaai :9 :9 (kan ook niet anders als Limburgse haha)

LDG is zou graag oordoppen willen proberen maar vind het zielig dat hij zo’n pijn heeft. Dus haal ik alles maar uit de kast om hem stil te krijgen. Hij kijkt me met zo’n angstige blik aan tijdens het krijsen ;(

Het krijsen heeft tot 11 uur geduurd. Daarbij heeft hij z’n gezicht weer open gehaald ;(
Hij heeft van 11 tot 5 geslapen, toen een half flesje maar gedronken en in slaap gevallen tot 8.
Toen werd hij kokhalzend wakker en er kwam meteen flinke golf melk terug wat weer leidde tot krijsen ;(
Ik weet dat ik niks moet googlen maar heb zon vermoedde dat het niet alleen de reflux is. Vriendlief wilt er niet aan dat het misschien koemelkallergie kan zijn, maar ik wil dit toch als mogelijkheid bespreken bij de arts.
Ja zo'n sip gezichtje dan he :'( trillend lipje en bang bekkie. Uiteraard kun je hem gewoon knuffelen met die oordoppen in :Y. Maakt het hier een stuk beter en langer verdraagbaar.hier werkt het soms ook heel even om hem op zn buik op je onderarm te dragen. Mja je kan ook geen uren rondjes lopen zo (hij is echt al zwaar :o in mn hoofd heeft ie de 6 kg al aangetikt maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, laatste keer wegen drie weken geleden was hij 5100)

En het zou toch gewoon koemelkallergie kunnen zijn? Je bent heus geen overdreven ongeruste moeder als je dat laat checken :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174571999
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoeveel weken is hij nu?
Ik heb me precies zo gevoeld in het begin maar achteraf waren het gelukkig alleen maar krampjes. Ergens tussen 8 en 12 weken verdween het ook gewoon. Ik hoop bij jullie hetzelfde!
En wat een heerlijke nacht trouwens! Noud huilde altijd van 9 tot 3 ongeveer :')
Hij is dinsdag 10 weken. Heb het idee dat het alleen maar erger wordt want voorheen was hij nog goed te troosten door met hem te lopen. Dat spugen smorgens is iets van de week en overdag ligt ie zich ook constant te verslikken. Zijn nu 3 dagen met de medicatie voor de reflux bezig en moeten over 1,5 week terug naar de dokter. Hoop dat er tegen die tijd verbetering is.
  zondag 22 oktober 2017 @ 10:02:01 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_174572024
Dat hoop ik ook. 3 dagen is nog te kort om er echt wat van te zeggen denk ik. Sterkte, het is zo sneu :*
disclaimer
pi_174572310
Flav: Als het niet goed voelt gewoon naar de HA bellen he. Al is het maar voor advies of om de HA telefonisch te spreken.

Mocht de HA vinden dat je gewoon kunt afwachten dan ben je er zelf in elk geval iets meer gerust over.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174572895
Ja ga ik ook zeker doen. Hij krijst nu al non stop sinds z’n fles van vanmorgen, hij is uitgeput ;(
Je hoort de melk (of maagzuur) omhoog klotsen in z’n keel en dat slikt ie steeds weer weg. Mocht dit de hele dag zo doorgaan hang ik morgenvroeg aan de lijn bij de ha.
pi_174574160
Wat sneu flav. :*
En ZZ is 1! O+ Gefeliciteerd Vivi! :*
pi_174574196
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:01 schreef Flav het volgende:
Ja ga ik ook zeker doen. Hij krijst nu al non stop sinds z’n fles van vanmorgen, hij is uitgeput ;(
Je hoort de melk (of maagzuur) omhoog klotsen in z’n keel en dat slikt ie steeds weer weg. Mocht dit de hele dag zo doorgaan hang ik morgenvroeg aan de lijn bij de ha.
Als ik het goed herinner duurt het echt zo'n 7 dagen voor je er iets van merkt, bij James hoorde ik het soms ook omhoog klotsen en was rechtop houden eigenlijk de enige verlichting. Zo sneu. -O-

Wat hier ook nog wel eens hielp was de dosis in 2en te delen, dus s'morgens en s'middags een beetje.

Vivi gefeliciteerd met je dreumes.
S. 2014
J. 2016
pi_174574892
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als ik het goed herinner duurt het echt zo'n 7 dagen voor je er iets van merkt, bij James hoorde ik het soms ook omhoog klotsen en was rechtop houden eigenlijk de enige verlichting. Zo sneu. -O-

Klopt inderdaad dat het even duurt voordat je iets merkt. Het drankje dat hij heeft gekregen is 2x per dag. Alleen dat uren krijsen heb ik nog niet eerder meegemaakt en was normaal goed te troosten.

Hij ligt nu al 2 uur uitgeput op m’n arm te slapen. Ik heb m’n pyjama nog aan en moet ontzettend plassen maar ik laat hem fijn doorslapen O+
pi_174574949
Jeetje flav, wat ontzettend zielig ;( Goed dat je morgen weer gaat bellen. Wat is het zwaar als ze zo'n verdriet hebben, hè.
pi_174575274
Hallo ik moet nog een update geven over alles maar door alle stress van onze kleine W.essel die niet groeit is mijn borstvoeding helemaal verminderd. Ik probeer nog wel 1 borst leeg te kolven.

Ik moest al bijvoeden met flesvoeding maar hij groeit nog steeds niet en hij is nu bijna 2 weken oud.

Ik wil helemaal overstappen naar flesvoeding dat brengt mij meer rust heb ik al gemerkt.

Alleen nu hoeveel flesvoeding moet ik hem nu geven. hij kreeg 66 cc als bijvoeding op mijn borstvoeding.

Hij woog bij de geboorte 3600 en nu met veel moeite 3310. Ik heb van het cb hier een weegschaal in huis staan en ik moet elke dag wegen.

Hoeveel flesvoeding moet ik hem nu geven. Ik heb nutrilon standaard 1. Is dat dan 100 ml en 3 scheppen of moet ik de 135 en 4 scheppen aanhouden ? per voeding.

Ik weet dat het zonde is dat ik stop ik heb er echt van gehuild en ik zit vol stress slaap amper maar ik kan het gewoon niet meer opbrengen om er zo veel mee bezig te zijn. Vooral omdat de kleine dus gewoonweg alleen maar afviel en amper bijkomt.

Kan ik dan nu ook stoppen met de extra vitamines te geven
pi_174575570
Begin gewoon met 100 en kijk of hij het helemaal opdrinkt en of hij snel daarna weer honger heeft. Dan weer je snel hoeveel hij moet hebben. Vitamine D wel blijven geven, K hoeft dan niet meer. Als je zelf er onderdoor gaat, kan je idd beter stoppen naar mijn mening. Ik ben er een leukere moeder en gelukkiger mens door geworden.
pi_174575611
Aloria :*. Rot dat W niet goed groeit, dat geeft veel spanning, weet ik uit ervaring (mijne was pas na 3,5wk op geboortegewicht). Mij werd geadviseerd om maar 1x per week te wegen, elke dag had geen zin en maakte onzeker, werd gezegd. Misschien vind je dat ook wel prettiger?
Volgens mij was de regel dat als je minstens de helft fv geeft, je geen vitamine k meer hoeft te geven.
Ik heb geen verstand van Nutrilon, maar misschien moet je gewoon eens kijken hoeveel W uit zichzelf wil drinken?
pi_174575678
Oh Aloria ik weet hoe je je voelt :*
Stoppen met borstvoeding is niet leuk maar ook ik ben er een beter en vrolijker mens door geworden.
Ik ben in 1x gestopt met dr borstvoeding en volledig overgegaan op fles. Ben begonnen met 100cc (90cc water en 3 schepjes) en zo gekeken wat hij opkreeg.
Heb natuurlijk ook een beetje op de verpakking gekeken qua gewicht en aanbevolen voeding, maar vooral gekeken naar wat hij opkreeg.
pi_174575910
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:49 schreef Flav het volgende:

[..]

Klopt inderdaad dat het even duurt voordat je iets merkt. Het drankje dat hij heeft gekregen is 2x per dag. Alleen dat uren krijsen heb ik nog niet eerder meegemaakt en was normaal goed te troosten.

Hij ligt nu al 2 uur uitgeput op m’n arm te slapen. Ik heb m’n pyjama nog aan en moet ontzettend plassen maar ik laat hem fijn doorslapen O+
Wat klinkt dit ontzettend zwaar!! Je hebt vast al een hoop tips etc gekregen dus ik hoop dat ik niet een open deur in trap, maar:
Heb je een draagzak of draagdoek? En heb je al eens geprobeerd om hem op zijn buik neer te leggen?
pi_174575998
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Flav het volgende:
Oh Aloria ik weet hoe je je voelt :*
Stoppen met borstvoeding is niet leuk maar ook ik ben er een beter en vrolijker mens door geworden.
Ik ben in 1x gestopt met dr borstvoeding en volledig overgegaan op fles. Ben begonnen met 100cc (90cc water en 3 schepjes) en zo gekeken wat hij opkreeg.
Heb natuurlijk ook een beetje op de verpakking gekeken qua gewicht en aanbevolen voeding, maar vooral gekeken naar wat hij opkreeg.
Hier op de verpakking staat < 3 kg 60 ml water en 2 scheppen
3 - 3,5 kg 90ml water en 3 scheppen
3,5 en 4 kg 120 ml water en 4 scheppen

Moet ik het geboorte gewicht aanhouden dan of wat hij nu weegt ?
Heb net mijn borst zitten kolven en er zit nu ongeveer 130 cc in. Heb de hele nacht en ochtend niet gekolved.

Ik pak straks de 120 ml wel en kijk hoeveel hij daarvan op kan. ;)
pi_174576133
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:47 schreef Aloria het volgende:

[..]

Hier op de verpakking staat < 3 kg 60 ml water en 2 scheppen
3 - 3,5 kg 90ml water en 3 scheppen
3,5 en 4 kg 120 ml water en 4 scheppen

Moet ik het geboorte gewicht aanhouden dan of wat hij nu weegt ?
Heb net mijn borst zitten kolven en er zit nu ongeveer 130 cc in. Heb de hele nacht en ochtend niet gekolved.

Ik pak straks de 120 ml wel en kijk hoeveel hij daarvan op kan. ;)

Staar je vooral niet blind op de verpakking, maar volg je kindje :) Kies een hoeveelheid die je aan gaat bieden (bijvoorbeeld 90ml en 3 schepjes), bied het aan en kijk hoe hij reageert naderhand. Is hij voldaan? Dan is het prima. Wil hij nog meer? Dan maak je nog 30ml met 1 schepje, bied je dat aan.

De verpakking is een leidraad, een gemiddelde voor alle baby's. Maar geen enkele baby is gemiddeld, dus je hoeft het niet te volgen. Je hoeft ook niet om de 3 uur te geven, als jouw baby vaker wil.
Rustig blijven ademhalen (makkelijker gezegd dan gedaan, snap ik) en naar je kindje kijken :*
pi_174576623
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Staar je vooral niet blind op de verpakking, maar volg je kindje :) Kies een hoeveelheid die je aan gaat bieden (bijvoorbeeld 90ml en 3 schepjes), bied het aan en kijk hoe hij reageert naderhand. Is hij voldaan? Dan is het prima. Wil hij nog meer? Dan maak je nog 30ml met 1 schepje, bied je dat aan.

De verpakking is een leidraad, een gemiddelde voor alle baby's. Maar geen enkele baby is gemiddeld, dus je hoeft het niet te volgen. Je hoeft ook niet om de 3 uur te geven, als jouw baby vaker wil.
Rustig blijven ademhalen (makkelijker gezegd dan gedaan, snap ik) en naar je kindje kijken :*
Oke doen we dat, nou de mijne komt juist niet vaker hij is vanaf het begin al heeeeeel snel tevreden. Hij hoeft mij maar te ruiken en slaapt dan weer :') 1 keer per dag zit hij haast 2 uur aan mijn borst en de andere keren amper daarom komt hij ook maar niet aan hij is te snel tevreden. Ik moet hem haast actief wakker maken anders slaapt hij zelfs door de 3 uur heen
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 22 oktober 2017 @ 14:55:42 #101
269689 crew  Viv
pi_174577624
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 08:19 schreef Vieve6 het volgende:
Gefeliciteerd met ZZ! Fijn van het fijne feestje! Was ze gister echt jarig? Mijn dreumes (peuter :o) ook namelijk :)!
Nee ze was doordeweeks jarig, niet zo handig voor het bezoek. ;)
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:34 schreef Flav het volgende:
Gefeliciteerd vivi! Omg vlaai :9 :9 (kan ook niet anders als Limburgse haha)
Mijn vader komt uit Maastricht, dus ik ben ermee opgegroeid. :9

Wat ontzettend zielig voor jouw kleintje zeg, dat urenlang krijsen. :'(
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:52 schreef Nolita het volgende:
ik zie dat ik vannacht helemaal over de verjaardag van ZZ heen heb gelezen! Van harte gefeliciteerd!! Ooit zaten we samen in het rammeltopic en nu heb je gewoon al een dreumes! *O*
Ja goed hè? *O* Ik kon vroeger nog geen cactus in leven houden, maar nu heb ik al 6 jaar dezelfde katten en al 1 jaar een kind en ze doen het nog!
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:09 schreef Aloria het volgende:
Ik weet dat het zonde is dat ik stop ik heb er echt van gehuild en ik zit vol stress slaap amper maar ik kan het gewoon niet meer opbrengen om er zo veel mee bezig te zijn. Vooral omdat de kleine dus gewoonweg alleen maar afviel en amper bijkomt.
Is er een lactatiekundige bij jullie thuis geweest om mee te kijken bij het voeden? Ik heb nog nooit zo veel gehuild als in de tijd dat de borstvoeding niet goed bleek te gaan, dat raakte mij echt heel diep. Sterkte! :*
pi_174578577
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

Is er een lactatiekundige bij jullie thuis geweest om mee te kijken bij het voeden? Ik heb nog nooit zo veel gehuild als in de tijd dat de borstvoeding niet goed bleek te gaan, dat raakte mij echt heel diep. Sterkte! :*
Ja heb 4 dagen alleen maar zitten janken om alles en nog wat, en nu als ik er aan denk worden mijn ogen weer nat. lactatie kundige is langsgeweest en het is nog steeds de bedoeling dat ik hem aanleg en dan als bijvoeding 3 keer per dag 33 of 66 cc flesvoeding geef.

Alleen onze kleine pakt links al niet eens meer en door het kolven is rechts ook bijna droog. Ik moet met tepelhoedjes aanleggen, die dingen vallen er elke keer af hij gefrustreerd ik gefrustreerd, denk doe maar kolven maar ik krijg er elke keer maar 20 a 30 cc uit ( vanochtend dus 140 maar dan de gehele avond niet gekolved. Hij heeft van de 140 bijna 100 cc opgezopen. Dat krijg ik voor de volgende voeding er nooit uit......

Ik heb het geprobeerd en ik zal maandag gelijk de lactatie kundige bellen dat ik toch overstap op flesvoeding en ik af en toe blijf kolven zo dat hij toch nog wat borstvoeding mee krijgt.

Ik ben zo blij te horen dat ik niet de enige ben waarbij het niet lukte ik voel het echt alsof ik dik faal. Maar dat is niet zo , dank je wel voor alle tips.
pi_174578840
Och Aloria, wat klote zeg!! Bij mij ging borstvoeding ook niet en heb daar zó hard om gehuild, zo herkenbaar! Ik ben aan het eind van de kraamweek gestopt, en het zorgde voor heel veel rust. Niet alleen bij mij, maar ook bij Timo. Een volgende keer wil ik het zeker weer proberen, maar er zat nu niets anders op dan stoppen.

Ga je kleine mannetje lekker flesjes geven. T. dronk in het begin echt niet meer dan 100 (90 + 3), hoewel hij volgens de richtlijnen toen als 120 +4 mocht. Maar dat dronk hij gewoon echt niet op, het is niet zo'n grote eter. Kijk gewoon zo wat hij doet met een flesje van 100 (of 135) en geef dat dan een tijdje. Wij zijn pas meer gaan geven toen hij zijn flessen standaard leeg dronk en ook weer eerder kwam enzo.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:08:11 #104
73386 Fazz
onderweg
pi_174579972
Aloria :* wat rot dat het niet loopt met de bv. Lijkt me heel frustrerend :'(

Flav wat sneu, hoop dat de meds snel hun werk gaan doen.

Ik wilde hier gaan posten dat het toch niet goed kan zijn dat m'n baby niet wil slapen? Maar nu is dus net toch in slaap gevallen :+ #fokwet.
Begin van de middag heb ik haar na 15 min huilen weer uit bed gehaald en een uur terug wakker terug in bed gelegd. Na lang jammeren en protesteren is ze dus toch in slaap gevallen. Het zit me niet lekker dat er zo'n 'strijd' aan vooraf gaat maar als ik mee ga in haar protest dan slaapt ze dus niet.
pi_174580578
Flav, je kunt anders ook gewoon zelf een blik kv zonder koemelk kopen he, gewoon om te testen of het verschil maakt?
Wat een ellende om je kindje zo te zien he ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Mies_poes op 22-10-2017 16:31:40 ]
pi_174580993
Flav, alles wat je schrijft is zo herkenbaar van mijn oudste. Wanhopig werd ik ervan. ;( Bij haar bleek het toch wel een overgevoeligheid voor koemelk te zijn (waar ze net als L. nu rond de 9 maanden overheen was *O* ). Toen ik op dieet ging was de refluxmedicatie ook vrijwel direct niet meer nodig. Niet dat ik je nu wil pushen om Pepti in huis te halen hoor, maar je kan het wel in je achterhoofd houden. Sterkte. :*
pi_174582665
Aloria, hier hadden we hetzelfde :Y bv kwam niet goed op ging en bleef altijd te weinig. Gaan bijvoeden met kv op verzoek. En gaan kolven om hem ook dagelijks nog wat van the good stuff te kunnen meegeven :Y. Ondertussen is de bv nu na zeven weken langzaam afbouwen bijna "opgedroogd" en kolf ik nog een keer per dag de druk er af tot het niet meer nodig is.

Met kv kan voeden op verzoek ook prima, op een gegeven moment krijg je wel door wat je kleintje gemiddeld drinkt en als hij/zij niet genoeg hebt kun je gewoon steeds 30 ml bijmaken tot het genoeg is. :* succes, wat je ook doet, je doet het goed :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174584277
Aloria, Borstvoeding blijft ook zo'n gevoelig punt he. Man maakte net uit onwetendheid een vervelende opmerking, en ondanks dat ik het kan relativeren steekt het toch best. Als ik zo hoor wat voor stress jij er allemaal van kreeg denk ik dat overgaan op de fles een goede keus is. :*

Flav, ik hoop dat het echt snel beter wordt. Lijkt me echt heel naar zo. :*

En nog even *O* voor jarige ZZ.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174585756
Aloria knuffel voor jou! Erg moeilijk zo en ook herkenbaar die emoties rondom (afbouwen) van bv.

Flav hoe gaat het nu?!
pi_174587616
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 19:59 schreef Vieve6 het volgende:
Flav hoe gaat het nu?!
Hij heeft vanmorgen van 11 tot 2 op me geslapen. Om 2 heb ik hem zijn flesje gegeven en dat ging er goed in en bleef ook zitten. Hij lachte weer vrolijk naar me en was heel opgewekt. Om 5 meldde hij zich weer, maar blijkbaar niet voor een flesje want er ging maar een halve op. Heeft om 7 nog een half flesje gehad, met de medicatie, en ligt nu zonder tegenspraak te slapen :o. Hoop dat het vanaf nu de goede kant op blijft gaan anders ga ik zeker de pepti proberen zodat ik dat kan uitsluiten.

Bedankt allemaal voor de lieve woorden en tips :*

*edit: natuurlijk net nadat ik op verzend druk barst hij weer in ontroostbaar krijsen uit. We gaan weer een gezellige nacht tegemoet met vriend op nachtdienst ;(

[ Bericht 10% gewijzigd door Flav op 22-10-2017 21:40:39 ]
pi_174588528
Dat klinkt een stuk beter Flav! Ik hoop voor je dat het nu inderdaad een stijgende lijn wordt. Lijkt me echt heel zwaar.

Vandaag was ik met peuter naar Winnie the Pooh film. Maar toen ik na de film naar huis belde, kreeg ik weer te horen dat Y bijna twee uur lang had gehuild. :{ . Dat is in verhouding tot wat ik hier nu lees over hoe lang baby's soms huilen eigenlijk peanuts, maar Y huilt heel weinig en ik vind het echt rot dat het zo gaat als ik er niet ben. Ook wel wat benauwend. Zodra hij mij ziet, begin hij breeduit te lachen. En dat is dan weer heel aandoenlijk. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174589617
Gefeliciteerd vivi *O*

Fijn dat het beter lijkt te gaan Flav *O*

Vervelend dat het zo slecht gaat met de bv Aloria, maar het moet wel leuk blijven natuurlijk (of nouja, niet helemaal strontvervelend). Wat hier de eerste dagen goed werkte was powerkolven. Dat is 3 sessies van 10 minuten kolven en 10 minuten rust achter elkaar, en dat minimaal 2 keer per dag, en ook s nachts kolven. Het is wel erg intensief, vooral omdat je ook pas na een dag of twee resultaat ziet. Maar onthoud dat het vooral belangrijk is dat je kiest voor waar jij je goed bij voelt, wat dat dan ook is. Ik had mezelf 4 weken gegeven, dan moest het goed lopen zonder kolven en dat heb ik op het nippertje gered (afgezien van pijn bij het aanhappen wat nog wat langer bleef).

Wat rot Franny, om te weten dat hij 2 uur heeft gehuild. Dan heb je ook niet zo snel zin om er weer een paar uur tussenuit te gaan. Hopelijk duurt die fase niet zo lang.

Hier twee heel vrolijke meiden ondanks drama nacht van Lala. Ze heeft heel enthousiast naar de mobile liggen kraaien, zo schattig O+ en Lala heeft voor het eerst naar Em gekeken! Normaal lijken ze door elkaar heen te kijken, dus dit was ook even een mijlpaal. Het was alleen nog niet wederzijds.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174589971
Flav, ik weet niet hoe lang die medicatie nodig heeft om te zien of het genoeg effect heeft (en er zijn twee soorten, geloof ik?), maar houd inderdaad de optie KMA ergens in je achterhoofd.
Een constant krijsende baby is zo frustrerend :* (been there, done that en pas na 7 maanden werd de allergie hier onderkend)

Ach Franny, wat sneu. Zoekt hij jou dan? Lastig is het zo om wat tijd voor jezelf te plannen!
  zondag 22 oktober 2017 @ 22:35:19 #114
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174591896
Even inhalen:

- Vivi zeer gefeliciteerd met ZZ's eerste verjaardag. Het feestje klinkt heel goed. Op naar een mooi tweede jaar!

- Flav wat akelig dat huilen. Hopelijk is hij inmiddels weer gestopt... goed dat je anders gaat overleggen morgen.

- Aandoenlijk en benauwend tegelijk - dat kan ik me wel voorstellen Franny. Ben je niet al wat langer geleden een keer met I weggeweest een nacht, ging het toen beter? Wordt hij gewoon groter en bewuster van wie voor hem zorgt? Hopelijk draait het bij.

- FF wat leuk als ze elkaar gaan zien. Jacob kijkt soms wel naar zichzelf, bijvoorbeeld op het schermpje van mijn mobiel als ik een foto probeer te maken. :') Niet dat hij daar iets van snapt natuurlijk.

- Fazz, ik vind het wel begrijpelijk dat je de strijd voert als je weet dat dat juist leidt tot slapen. Maar ook wel sneu natuurlijk. Werkt er verder nog iets? Dragen, autorijden, ofzo?

- Aloria en de anderen met moeizame BV-ervaringen: fijn om van elkaar te kunnen lezen dat je er niet alleen in staat denk ik. Ik gun je rust en een groeiende baby :*

- LDG dat je al ongesteld bent zeg, wat balen! Ik hoop dat dat hier nog even achterwege blijft. :%

Zo, en verder iedereen natuurlijk een goede nacht gewenst. Bij voorkeur in een bed ipv een bank en totdat het weer licht is.

Jacob is zo gezellig de laatste dagen. Net alsof hij heeft bedacht: ik ben nu bijna 3 maanden, ik kan wel eens even 3x zo veel gaan lachen. Echt heerlijk, hij was nogal spaarzaam ermee namelijk. Als ik tegen hem ga praten als hij ongeveer klaar is met drinken dan laat hij er elke 5 sec de borst voor los. *;
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174592968
Jaaaa dat lachen O+ als ik m sochtends van zn bedje naar zn aankleedkussen zwiep, en hij ziet dat ik t ben. Krijg ik een grote grijns met open mond O+ ik heb er nog geen foto van omdat ik altijd sta te smelten O+ kan niet wachten tot hij er geluid bij gaat maken.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174595002
heerlijk die lachjes ja, daar is ze hier ook nog wat zuinig mee.

Aloria, wat vervelend dat de borstvoeding niet loopt zoals gehoopt. Heb al wat tips ed voorbij zien komen. Sterkte en doe wat voor jullie beiden nu het beste werkt!

oei franny, kan me voorstellen dat je dan met tegenzin/geen fijn gevoel van huis gaat. Hoe gaat dat als je wel thuis bent, maar niet in beeld?
Zou het te oefenen zijn door desnoods steeds 5 minuutjes langer weg te blijven?
Geen ervaring natuurlijk dus ik roep maar wat..mss slaat het wel nergens op wat ik zeg :@
pi_174595014
Flav, mijn oudste heeft als baby ook uren aan een stuk gekrijst. Ook wij hadden ranitidine gekregen en ik ben ook overgestapt naar koemelkvrije en lactosevrije voeding (vanuit bv) en na ongeveer 4 maanden was mijn kind een hele andere baby geworden. Ik weet nu nog steeds niet precies wat het was, maar het komt echt goed. Het lijkt nu allemaal zo lang geleden, dat ik niet echt fatsoenlijke tips kan geven, sorry!

Ook hier herkenning bij die emoties bij het mislukken / afbouwen van bv. Ik verdenk nog steeds ongegrond mijn overproductie voor de problemen van Willem de eerste maanden dat ik bij de tweede al gestresst begon aan de bv. Ik werd zo negatief en neerslachtig bij Kevin omdat ik zo bang was voor herhaling, dat ik na een maandje met heel veel tranen de bv heb afgebouwd. Ik werd er wel een leukere moeder door!

Verder hebben mijn kinderen een moeder gehad die dit weekend zo stoned als een garnaal was. Ik heb nogal heftige anti-histamine medicatie gekregen. Ik disfunctioneerde. Gelukkig was er ook nog een man.
pi_174595054
Gefeliciteerd nog Vivi met ZZ
Beetje off -topic, maar vieve: gefeliciteerd met je kersverse peuter!
pi_174595088
En wat ik nog steeds vergeet te vragen. Heeft iemand ervaring met kokosolie door de fles bij hongerige babies?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 oktober 2017 @ 00:00:25 #120
269689 crew  Viv
pi_174595209
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:32 schreef Aloria het volgende:
Ik ben zo blij te horen dat ik niet de enige ben waarbij het niet lukte ik voel het echt alsof ik dik faal. Maar dat is niet zo , dank je wel voor alle tips.
Je bent absoluut niet de enige, en het is inderdaad geen kwestie van falen. Zelfs als álle omstandigheden in orde zijn (sterke motivatie, goede voorbereiding, steun van partner, kundige zorgverleners, etc) kan de borstvoeding tóch mislukken. Daar zou in de voorlichting wel wat meer aandacht voor mogen komen. Je kan veel doen om de kans op succes te vergroten maar het wordt nooit 100%, het is ook een kwestie van pech of geluk hebben. :*
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:35 schreef Lemijn het volgende:
Jacob is zo gezellig de laatste dagen. Net alsof hij heeft bedacht: ik ben nu bijna 3 maanden, ik kan wel eens even 3x zo veel gaan lachen. Echt heerlijk, hij was nogal spaarzaam ermee namelijk. Als ik tegen hem ga praten als hij ongeveer klaar is met drinken dan laat hij er elke 5 sec de borst voor los. *;
O+
pi_174595932
ViviR: Nog van harte met ZZ! Succes in het volgende topic!

LDG: Fijn dat je een goede nacht had! Hopelijk vannacht weer! ( Trouwens nog geen ervaring met de ongesteldheid. Hier nog niks :@ ). *Geeft chocolade en thee*

Aloria: Je doet zo te zien er alles aan om het beste voor elkaar te krijgen voor je kindje. Dat is het belangrijkste. Je bent een topper :*

Flav: Fijn dat "even" goed gegaan is. Hopelijk is de nacht ook rustig.

Lemijn: Awww lachende Jacob O+ O+

OMG het is 23 oktober. E. is vandaag 2 maanden. Wat gaat het snel! Ik ben zo blij met hem O+ Waarschijnlijk hoef ik pas in januari pas te beginnen met werken. Lang leven vakantieuren en overuren *O*
pi_174596847
:o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Flav op 23-10-2017 06:56:03 ]
pi_174596947
Aloria, het was net alsof ik mijn eigen verhaal aan het lezen was. Zo herkenbaar.
Bij S. heb ik inderdaad ook úren zitten huilen om de bv. Toen ik stopte was dat zo'n opluchting en ik voelde ook dat de bv tussen ons in had gestaan. Wil absoluut niet zeggen dat het sowieso de enige goede keuze is om te stoppen, maar het kan ook een goede keuze zijn.
Bij M. ging het weer op dezelfde manier en voelde ik de spanning weer komen. Na een hoop ingrepen toch weer besloten te stoppen.
Mijn vk maakte uiteindelijk een opmerking waardoor ik het kon accepteren: 'als iedereen er zoveel moeite in zou steken als jij, dan hadden er heel wat meer kinderen bv gekregen. Soms lukt het echt niet en dan moet je ook voor jezelf zorgen.'
Ik hoop dat je een keuze kunt maken waar je gelukkig van wordt, zodat je 100% kan genieten van je kindje :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 23 oktober 2017 @ 08:18:25 #124
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174597185
Hoe hebben de baby's vannacht geslapen?

Vivi, nog gefeliciteerd met zz! Klinkt als een heerlijke verjaardag.

Franny, hoe oud is Y nu? Is dit niet de extra-eenkennige fase?

LDG, hier vond ik de eerste keer (11 weken ongeveer?) zo weinig dat ik begon te twijfelen of het wel echt een menstruatie was :') Nu de tweede keer (16 weken geloof ik?) en is het wel veel meer dan voor de zwangerschap. Hopelijk is dat eenmalig :{w *deelt chocola met LDG*

Aloria, wat ontzettend kut dat de bv niet goed loopt. Ik heb geen tips buiten wat er al genoemd is, maar wil extra benadrukken dat er geen goede of foute keuze is. Natuurlijk heeft bv voordelen ten opzichte van kv, maar die vallen in het niet als ze gepaard gaan met een gestresste/overspannen moeder. Baby's hebben veel meer aan een blije, rustige moeder, ook als dat betekent dat ze (heel erg goede) kv krijgen. :* Hopelijk groeit hij snel voorbij zijn geboortegewicht!

Lachende Jacob O+ En Adrian aan de drugs :D
Wat leuk Flav, hopelijk over een paar jaar een leuk vriendje/vriendinnetje om mee te spelen!
E alweer 2 maanden *O*
pi_174597739
Heerlijk nog zo lang verlof memoru! 2 maanden alweer *O*

Lachende baby’s O+

Hier nog geen menstruatie op gang, mag nog wel even zo blijven haha.

Hier heeft V super geslapen, en ligt momenteel te vertellen in de box O+
Om 11 is hij uiteindelijk in slaap gevallen tot half 6, toen de fles gehad en geslapen tot half 9!
pi_174598740
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 08:18 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

LDG, hier vond ik de eerste keer (11 weken ongeveer?) zo weinig dat ik begon te twijfelen of het wel echt een menstruatie was :') Nu de tweede keer (16 weken geloof ik?) en is het wel veel meer dan voor de zwangerschap. Hopelijk is dat eenmalig :{w *deelt chocola met LDG*
Ja ik hoop ook op dat eenmalige :'). Ik zit nu op zeven weken. Ik overweeg n koperspiraal hierna (want tot zwangerschap ruim 15 jaar pil geslikt en wilde eens zonder hormonen) maar ik las dat daarbij vaak de menstruaties heftiger zijn. Als dat vergelijkbaar is met nu :X doe mij dan weer die hormonen :') ff voor de beeldvorming ik moet nu al ruim n week dakpannen met twee nachtverbanden..

En ja, chocolade O+ en niet aan mn kop zeuren :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174598823
Flav: spannend!!! Heb je al iets gehoord van je buurvrouw? Yaayy fijne nacht gehad :D

E. Heeft geslapen van half 2 - 9:00 :D
  maandag 23 oktober 2017 @ 10:27:21 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174598933
LDG, het is vaak 1 of een paar keer flink heftiger maar dat hoeft zeker niet zo te blijven. Als dat het enige is dat je weerhoudt van de koperspiraal terwijl je die verder graag wil, zou je kunnen overwegen om even een paar maanden te wachten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174599679
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 10:27 schreef Lemijn het volgende:
LDG, het is vaak 1 of een paar keer flink heftiger maar dat hoeft zeker niet zo te blijven. Als dat het enige is dat je weerhoudt van de koperspiraal terwijl je die verder graag wil, zou je kunnen overwegen om even een paar maanden te wachten.
ja daar zat ik ook aan te denken inderdaad, benieuwd of ik meteen weer n beetje een regelmatige cyclus krijg ook :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 oktober 2017 @ 11:43:02 #130
269689 crew  Viv
pi_174600463
Ik heb ongeveer 2 maanden na de bevalling een koperspiraaltje laten plaatsen en werd ongeveer 9 maanden na de bevalling weer voor het eerst ongesteld. Dit was qua bloedverlies heftiger dan ik gewend was, maar ik weet dus niet of dat komt door het spiraaltje of door de bevalling, of allebei. Sindsdien nog 2 keer ongesteld geweest met dezelfde mate van bloedverlies.
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 08:18 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Natuurlijk heeft bv voordelen ten opzichte van kv, maar die vallen in het niet als ze gepaard gaan met een gestresste/overspannen moeder.
Of als de baby er niet goed op groeit. :X Moedermelk is wel de beste melk, maar borstvoeding is niet altijd de beste optie.
pi_174600553
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb ongeveer 2 maanden na de bevalling een koperspiraaltje laten plaatsen en werd ongeveer 9 maanden na de bevalling weer voor het eerst ongesteld. Dit was qua bloedverlies heftiger dan ik gewend was, maar ik weet dus niet of dat komt door het spiraaltje of door de bevalling, of allebei. Sindsdien nog 2 keer ongesteld geweest met dezelfde mate van bloedverlies.

dezelfde mate als in net zo heftig als de eerste keer na je bevalling?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:52:52 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_174600681
ldg: ik werd na mijn eerste kind ongesteld... echt, de rode zee was er niks bij. De enige keer eerder dat ik zo intens gevloeid heb was nadat ik met de pil was gestopt na 10 jaar.
Alle keren daarna heb ik menstruaties als vanouds gehad! (ik ben al 10 jaar van de pil af, dus ik heb een redelijke staat van "normaal" bereikt ;))

Na deze bevalling was de eerste menstruatie 3 dagen :') ik dacht nog, fijn! Het wordt milder. Moehaha :') Nee, het blijft gewoon eender. Mijn cyclus lijkt alleen wel na elk kind 2 dagen korter te worden :?
disclaimer
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:53:42 #133
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174600697
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]

Of als de baby er niet goed op groeit. :X Moedermelk is wel de beste melk, maar borstvoeding is niet altijd de beste optie.
Ik ben niet zo'n woordvirtuoos, maar dit bedoelde ik inderdaad ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 oktober 2017 @ 11:53:48 #134
269689 crew  Viv
pi_174600699
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:46 schreef littledrummergirl het volgende:
dezelfde mate als in net zo heftig als de eerste keer na je bevalling?
Ja! Het is hier steeds de eerste twee dagen heftig (continu doorlekken ondanks ieder uur à 2 uur maandverband verwisselen), daarna neemt het bloedverlies snel af. Tampons zouden wel handig zijn, maar die krijg ik niet fatsoenlijk ingebracht (te stroef of zo :') ).

quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn cyclus lijkt alleen wel na elk kind 2 dagen korter te worden :?
Goed argument voor een derde! 8-)
  maandag 23 oktober 2017 @ 11:55:47 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_174600746
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:53 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja! Het is hier steeds de eerste twee dagen heftig (continu doorlekken ondanks ieder uur à 2 uur maandverband verwisselen), daarna neemt het bloedverlies snel af. Tampons zouden wel handig zijn, maar die krijg ik niet fatsoenlijk ingebracht (te stroef of zo :') ).

[..]

Goed argument voor een derde! 8-)
Ja, dan ben ik straks gewoon 30% van de tijd ongesteld, jottem :')
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 oktober 2017 @ 11:57:44 #136
269689 crew  Viv
pi_174600784
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, dan ben ik straks gewoon 30% van de tijd ongesteld, jottem :')
Oh crap, ik las verkeerd :') ik dacht dat je steeds korter ongesteld was.
pi_174601076
Oh meh, ik las ook dat je menstruatie 2 dagen korter werd :X

Hier nog geen bloed te bekennen. Ik reken weer op 10 maanden na bevalling, net als vorige keer. Serieus minderen met bv zal wel weer de trigger zijn denk ik :)
pi_174601124
Jullie maken me bang _O- als ik ergens n hekel aan heb is het wel ongesteld zijn. Ik vind t toch altijd zo ranzig :') :X :r :@

Misschien ga ik toch wel weer aan de pil. Vind twee keer per jaar ongesteld zijn meer dan genoeg :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174601138
Mijn eerste keer ongesteld na de eerste bevalling was ook ruk ja. Daarna werd het beter.

Flav hoe is het nu bij jullie?

Vivi nog gefeliciteerd met ZZ!

Selv wat eng zeg. Blij om te horen dat het allemaal goed is afgelopen.

Iemand vroeg hoe de baby’s geslapen hadden. Nou hier prut. Ieder uur lag hij te jammeren (in zijn slaap gok ik), dus ik ben lekker bezig geweest met speentjes terugstoppen. Zijn buikje lag vreselijk te borrelen dus ik denk dat hij daar last van had.

Ik vind het wel lastig dat ik J. niet gewoon in slaap kan voeden dan. De borst aanbieden in geval van geen honger is hier krijsen ‘s nachts, dus dat durf ik niet meer. Ik merk wel dat ik minder moeite heb met slechte nachten dan bij mijn oudste. Ik weet dat het *ooit* beter wordt. Alleen die wallen onder mijn ogen he ;(
pi_174601158
De nacht, na de topnacht van gisteren (half twaalf tot half acht _O_) deed ie vanacht, half twaalf, twee uur en daarna om half zes klaarwakker 8)7

Maar ach na de nacht ervoor kan ik er wel weer even tegenaan :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174601181
Herkenbaar die gevoelens over t niet lukken van de borstvoeding. Hier werd het steeds minder ondanks clustervoeden en kolven en neusspray. Ik heb nu geen zorgen meer over de groei maar ik mis het wel.
pi_174601361
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:23 schreef Cygne het volgende:
Herkenbaar die gevoelens over t niet lukken van de borstvoeding. Hier werd het steeds minder ondanks clustervoeden en kolven en neusspray. Ik heb nu geen zorgen meer over de groei maar ik mis het wel.
ik mis af en toe t knusse en de voordelen op het gebied van hechting ect. Maar als ik denk aan hoe gefrustreerd baby (want hongerrrrr) en ik (want wtf waarom is baby zo boos, alles doet zeer ect) erdoor werden, is het wel beter zo :Y

Vind t wel jammer dat ik niet bewust een laatste keer heb gevoed :Y als n soort afscheid ofzo. Ik ben heel abrubt gestopt en ben toen alles gaan kolven. En nu ben ik ook dat aan het afbouwen :Y.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:44:10 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_174601480
Als 't niet gaat, dan gaat 't niet - al snap ik heel goed dat de drempel om te stoppen met borstvoeding gigantisch is tegenwoordig. Maar kies voor wat het beste is voor jullie, altijd!
Ik merk ook dat bepaalde dingen die ik "het beste" vond bij dit kind ineens niet meer opgaan. Het ouderschap is 1 aaneenschakeling van meeveren :D

Over nachten ga ik niet meer meeposten... ik weet dat alles in the eye of the beholder is maar ik merk dat er nogal wat interpretatieverschillen zijn in "rotnachten" en "goede nachten" en dat ik daar geirriteerd door raak :@. Ik leef nog prima, maar langer dan 2 uur ononderbroken slaap zou me best een keer goed doen en meer ga ik er niet meer over zeggen. :)
disclaimer
pi_174601659
+1 op SQ.

Na Lou was ik na 2 jaar nog steeds niet ongesteld geworden :7 toen maar opgewekt om te beginnen met nummer 2. Ik speel wel vals met mijn pcos :+
pi_174601660
Twee uur achter elkaar slapen lijkt me echt kut SQ, ik hoop dat het gauw beter wordt. :*
pi_174602308
Best begrijpelijk, SQ :*
Hier vooral ook blijdschap als baby goed slaapt door de slaapproblemen die we hebben met S. Die slaapt inmiddels al een jaartje tussen ons in iedere nacht en heeft nogal wat drama gemaakt bij het in slaap vallen ;(
Ik moest een paar maanden geleden dan ook heel hard lachen toen een collega van me zei dat ze haar toekomstige baby dan wel zou leren uitslapen _O- :') 'Je kunt een baby toch gewoon alles leren?'
Nee }:|

Ik ben vanmorgen gesmolten toen ik het eerste echte pretoogjes-lachje kreeg O+ O+ Dat klaart de lucht zo tussen de krampjes in :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174603804
SQ,wat een goede of slechte nacht is ervaart iedereen anders idd (extremen daargelaten). Het is iig erg heftig om nooit langer dan 2 uur te slapen!

Flav het lijkt wat beter te gaan met V geloof ik? Fijn!

Vandaag weer bij het cb geweest. 4430 gram en 54 cm met 7,5 week :)
En 2 prikjes gekregen. Ze moest daar even heel hard om huilen maar gelukkig snel weer stil. Ben benieuwd of ik verder wat aan dr ga merken vandaag.
pi_174605872
SQ :'( niet te doen zulke nachten :o
Heb je ergens wel ruimte om bij te slapen of is het echt interen nu?
pi_174606014
Lachjes zijn zooo leuk he Lesage O+

Nolita, V sliep hier na de prikjes de dag zelf veel. De daarop volgende 2 dagen was hij wat meer huilerig.

Oja, de buurvrouw is bevallen van een meisje *O*
Kan V. later lekker met haar gaan sjansen haha!
  maandag 23 oktober 2017 @ 15:55:41 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_174606144
eerste lachjes O+ Die maken alles weer goed toch?
Slaapt jullie dreumes nog steeds zo ruk LeSage? En de baby, slapen jullie allemaal op 1 kamer dan? Gaat dat?
Ik hoop zelf heel erg dat het beter wordt als Noud zijn eigen kamer heeft en niet meer bij ons slaapt. Ik merk dat hij vrijwel altijd wakker wordt als ik in bed kruip, hoe stil ik het ook doe. Of hij ruikt me ofzo. En hij ligt natuurlijk nog in een wieg van 40 bij 80 centimeter, de omstandigheden zijn zeg maar niet optimaal. :')
Het scheelt dat ik echt goed ben geworden in meeveren en ik slaap dus heel vaak met een baby in bed, al dan niet aangehecht aan mijn tepel :+ Ik word dus niet superwakker. Wel stijf, want je ligt toch niet heel relaxed als je halve matras door baby wordt ingenomen.

quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:45 schreef Fazzoletti het volgende:
SQ :'( niet te doen zulke nachten :o
Heb je ergens wel ruimte om bij te slapen of is het echt interen nu?
Haha bijslapen _O- nee.
Maar goed, ik zeg al, ik heb er over de linie genomen niet zo veel last van. Maar ik merk wel bij mezelf dat ik echt denk HOEZO DAN als ik mensen hier zie posten dat ze een kutnacht hadden omdat de baby 2 keer wakker werd. En ik weet dat je niet kan vergelijken, maar ik doe het toch. Wat maakt dan het verschil dat ik nog steeds niet levensmoe ben bij 7,5 maand elk uur wakker zijn en dat andere mensen suicidaal worden omdat ze na 7 maanden nog een nachtvoeding hebben. Daar ben ik wel benieuwd naar :D Niet om te pochen, gewoon, hoe werkt dat?
disclaimer
pi_174606576
leuk een buurmeisje Flav! Hier verwachten de buren ook een meisje. Ze gaan zo'n 5-6 maanden schelen. Ben nu al benieuwd of ze vriendinnetjes worden later O+

Is een eigen kamer voor Noud al in zicht SQ? Ik dacht ooit foto's van een verbouwing (iig nieuwe kamer voor je dochter) gezien te hebben?

en ohja ongesteld zijn ben ik nog niet mee bezig, ben benieuwd wanneer ik verrast wordt :').
Anticonceptie daarentegen vind ik lastiger. Ik vind het allemaal maar niets stiekem. Voor nu maar even rubbers.
pi_174607086
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
eerste lachjes O+ Die maken alles weer goed toch?
Slaapt jullie dreumes nog steeds zo ruk LeSage? En de baby, slapen jullie allemaal op 1 kamer dan? Gaat dat?
Ik hoop zelf heel erg dat het beter wordt als Noud zijn eigen kamer heeft en niet meer bij ons slaapt. Ik merk dat hij vrijwel altijd wakker wordt als ik in bed kruip, hoe stil ik het ook doe. Of hij ruikt me ofzo. En hij ligt natuurlijk nog in een wieg van 40 bij 80 centimeter, de omstandigheden zijn zeg maar niet optimaal. :')
Het scheelt dat ik echt goed ben geworden in meeveren en ik slaap dus heel vaak met een baby in bed, al dan niet aangehecht aan mijn tepel :+ Ik word dus niet superwakker. Wel stijf, want je ligt toch niet heel relaxed als je halve matras door baby wordt ingenomen.

Onze dreumes slaapt heel goed. Op zijn voorwaarden. Meestal pas rond 9 uur 's avonds en dan tot een bepaalde tijd in zijn eigen bed en daarna tussen ons in. En op zich heb ik er weinig last van, we slapen uiteindelijk allemaal wel, maar toch zou het best fijn zijn als hij een keer gewoon om half 8 in bed zou liggen en om 7 uur in zijn eigen bed wakker werd.
En we slapen dus allemaal op 1 kamer. Het maffe is dat S. overal wakker van wordt, behalve van het gekrijs van M. Dan blijft hij stoïcijns doorsnurken :')
Wat zou er gebeuren als je Noud bijvoorbeeld voor het begin van de nacht op een andere kamer laat slapen? En dan opbouwen ofzo? Ik vind het in ieder geval knap dat je nog niet ingestort bent! Aan de andere kant verbaast het me ooit hoeveel je kunt hebben van je kinderen en hoeveel rek je nog kunt vinden terwijl je vooraf dacht dat de grens wel bereikt zou zijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174607131
Anticonceptie, moet ik ook nog eens in duiken. Ik denk zelf dat ik graag een spiraaltje wil.
De pil is nu al 3 jaar uit mijn systeem en ik heb weinig zin om daar weer iedere avond aan te moeten denken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:48:28 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_174607537
Voor instorting is wel meer nodig hoor. Ik vond de eerste maanden met het krampjesgekrijs heftiger dan dit. Ook al word ik nu vaker wakker.

De kamer is vorige week gestuct en nu bijna droog, dan dus behangen en verven, laminaat leggen en snél dat ledikant monteren _O-
En het stomme is, dan ga ik 'm waarschijnlijk nog missen ook :')
disclaimer
pi_174607567
SQ wat een zwaar :* Ik snap je opmerking heel goed. Ik denk trouwens dat het ook een vorm van gewenning is. Toen M. eenmaal goed sliep (na een maand of 3 lang ieder uur wakker te zijn geweest) en we een keer ‘s nachts op waren vanwege ziek zijn of kiezen/tanden vond ik dat ook ineens heel zwaar, terwijl dat niks was vergeleken bij die eerdere drie maanden.

Ik vrees dat J. nu zo’n zelfde periode van slecht slapen gaat beginnen. Hij is al een paar nachten onrustig. Hij begint er in ieder geval op hetzelfde moment mee als zijn zus :')

Oja anticonceptie. Daar was ik ook nog niet helemaal over uit wat het moet gaan worden. De pil heb ik ook niet meer zo’n zin in eigenlijk.
pi_174607613
Is slapen ook niet met hormoondingen enzo? Dus misschien reageert de een er sterker op dan de ander.
Ik zelf word ook nog minimaal 2 keer per nacht wakker (M is nu bijna 15 maanden). Mja ze slaapt bij ons dus ben meestal niet echt lang ermee bezig. Alleen val ik laatste tijd niet meer zo makkelijk in slaap, dat is wel jammer.
M slaapt vaak vrij laat, alles voor 9 uur is winst. Dus tja, vaak slaap ik dus ook rond 9 uur :@ :')

Voordat ik M had, had ik nooit verwacht dat ik zo'n verstoorde slaap zou overleven :D

*sluipt weer weg
pi_174607630
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
Voor instorting is wel meer nodig hoor. Ik vond de eerste maanden met het krampjesgekrijs heftiger dan dit. Ook al word ik nu vaker wakker.

De kamer is vorige week gestuct en nu bijna droog, dan dus behangen en verven, laminaat leggen en snél dat ledikant monteren _O-
En het stomme is, dan ga ik 'm waarschijnlijk nog missen ook :')
Sowieso dat je 'm gaat missen :Y
Ik kijk uit naar de dag dat S. doorslaapt in zijn eigen kamer, maar die sporadische keer afgelopen jaar vond ik het vet saai 's morgens, dat er geen slaperig koppie omhoog komt en 'mama O+ ' zegt.
Krampjesgekrijs is ook gekmakend.

Vanavond spontaan een avondje voor mezelf. Met leden van mijn slagwerkgroep uit eten. *O* Heel veel zin in een avondje kletsen over andere dingen dan alleen kinderen ;)
En vuurdoop voor vriend, alleen met 2 kinderen thuis :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174607762
Jezus SQ dat is echt ruk! Ik snap dat je dan echt op standje overleven staat nu :*
Hier zeggen vooral anderen dat ik zware nachten heb als ik vertel dat ze nog elke 3 uur minstens komt en vaak tegen me aan wil slapen :D
Maar t is hier 10 minuten drinken en dan slaapt ze weer dus ik vind t prima te doen, soms idd een koude/stijve arm van t samen slapen maar that's it :D

Hopelijk gaat t op zijn eigen kamer beter met Nout :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_174607767
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:51 schreef LeSage het volgende:

[..]

Sowieso dat je 'm gaat missen :Y
Ik kijk uit naar de dag dat S. doorslaapt in zijn eigen kamer, maar die sporadische keer afgelopen jaar vond ik het vet saai 's morgens, dat er geen slaperig koppie omhoog komt en 'mama O+ ' zegt.
Krampjesgekrijs is ook gekmakend.

Vanavond spontaan een avondje voor mezelf. Met leden van mijn slagwerkgroep uit eten. *O* Heel veel zin in een avondje kletsen over andere dingen dan alleen kinderen ;)
En vuurdoop voor vriend, alleen met 2 kinderen thuis :o
Wedden dat ie het overleefd :D

En doorslaapnachten ik ken ze niet na 10 maanden.
Het is nog wisselend tussen elk uur komen tot a 3/4 uur komen of een grote broer die 's nachts weer eens wat heeft :')
Mijn collega's kijken me steeds meewarig aan als ze het horen, de combi met wisseldiensten is best pittig.
Maar weet dat ik er nu beter tegen kan nu ik er in zit in tegenstelling tot als ze ouder is en er dan gebroken nachten zijn.
Dus mij hoor je er verder ook niet teveel over en ik zit het maar uit.
  maandag 23 oktober 2017 @ 17:01:17 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_174607884
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:56 schreef tombolafan het volgende:
Jezus SQ dat is echt ruk! Ik snap dat je dan echt op standje overleven staat nu :*
Hier zeggen vooral anderen dat ik zware nachten heb als ik vertel dat ze nog elke 3 uur minstens komt en vaak tegen me aan wil slapen :D
Maar t is hier 10 minuten drinken en dan slaapt ze weer dus ik vind t prima te doen, soms idd een koude/stijve arm van t samen slapen maar that's it :D

Hopelijk gaat t op zijn eigen kamer beter met Nout :*
Ja maar dat is hier dus ook hoor, alleen dan iets vaker, het is dus niet dat ik maar 2 uur op een nacht slaap, het is alleen niet langer dan 2 uur ononderbroken ;)
Dus zoveel zwaarder is het allemaal niet hoor.

Anticonceptie hebben wij niet nodig. Zie mijn posts hierboven. :+
disclaimer
pi_174607983
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja maar dat is hier dus ook hoor, alleen dan iets vaker, het is dus niet dat ik maar 2 uur op een nacht slaap, het is alleen niet langer dan 2 uur ononderbroken ;)
Dus zoveel zwaarder is het allemaal niet hoor.

Anticonceptie hebben wij niet nodig. Zie mijn posts hierboven. :+
nou hier is t vaak bijna 3 uur ononderbroken en die 45 minuten schelen toch best wel hoor! :*

Anticonceptie, hier de minipil sinds een week (toen voor t eerst weer ongesteld) een kortere cyclus lijkt me helemaal ruk! :o ik las t in eerste instantie ook alsof je elke keer korter ongesteld was :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_174608060
Ik had het er gisteren met vriend over wanneer n beetje het moment is waarop kleintjes van de ouderslaapkamer naar hun eigen kamertje gaan. Vind t nu nog wel knus, maar zou ook blij zijn als ik niet steeds wakker wordt van elk slaapmurmeltje en hikje.

Toen ik dat zei zei vriend "ik geloof dat baby's er baat bij hebben om hun ouders te horen slapen, zodat ze er zelf ook onbewust worden herinnerd om te blijven ademen" :o whut! Als dat zo is mag ie nooit een eigen kamer :') lijkt me niet dat dat zo werkt toch :@ }:|?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 23 oktober 2017 @ 17:10:53 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_174608135
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik had het er gisteren met vriend over wanneer n beetje het moment is waarop kleintjes van de ouderslaapkamer naar hun eigen kamertje gaan. Vind t nu nog wel knus, maar zou ook blij zijn als ik niet steeds wakker wordt van elk slaapmurmeltje en hikje.

Toen ik dat zei zei vriend "ik geloof dat baby's er baat bij hebben om hun ouders te horen slapen, zodat ze er zelf ook onbewust worden herinnerd om te blijven ademen" :o whut! Als dat zo is mag ie nooit een eigen kamer :') lijkt me niet dat dat zo werkt toch :@ }:|?
heeft ie facebooklinkjes lopen klikken? :D

Maar nee, op een gegeven moment kan ie dat zelf :+
disclaimer
pi_174608562
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

heeft ie facebooklinkjes lopen klikken? :D

Maar nee, op een gegeven moment kan ie dat zelf :+
Leek me ook dat dat een van de basics was _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174608922
Owja, over kortere cycli: dan zijn we eitjes sneller op, ben je er sneller klaar mee! #omdenken 8-) :')

Ik ben nu helemaal gewend eraan dat M bij ons slaapt. Zonder voelt zo gek :@ Samen met man maar eens een besluit nemen over wanneer enzo :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 oktober 2017 @ 17:54:49 #166
269689 crew  Viv
pi_174609014
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
Maar ik merk wel bij mezelf dat ik echt denk HOEZO DAN als ik mensen hier zie posten dat ze een kutnacht hadden omdat de baby 2 keer wakker werd. En ik weet dat je niet kan vergelijken, maar ik doe het toch. Wat maakt dan het verschil dat ik nog steeds niet levensmoe ben bij 7,5 maand elk uur wakker zijn en dat andere mensen suicidaal worden omdat ze na 7 maanden nog een nachtvoeding hebben. Daar ben ik wel benieuwd naar :D Niet om te pochen, gewoon, hoe werkt dat?
Hehe, ik voelde jouw "bitch, please :') " wel hoor, toen ik het laatst over slaaptekort vanwege het kolven had. ;) Er is sowieso verschil in slaapbehoefte tussen mensen, dus ook met 7 aaneengesloten uren slaap per nacht kan je wallen tot je knieën hebben, als je eigenlijk 10 uur nodig hebt. Verder scheelt het of je wakker wordt om borstvoeding of flesvoeding te geven, want door oxytocine zou je gemakkelijker weer inslapen. En wat hier al gezegd is: gewenning. Hier in OUD zie je vaak dat een incidentele slechte nacht als zwaar wordt ervaren, ook als ze voorheen structureel slechte nachten gewend waren.

ZZ heeft het eerste jaar bij ons op de kamer geslapen (in haar ledikantje), vanwege die wiegendood-theorie, maar ook voor de gezelligheid en het gemak van snel een speentje terugstoppen voordat ze te wakker is en dan zelf ook weer snel in slaap komen. :Y) We willen de slaapkamer wel weer voor onszelf, dus binnenkort gaan we haar wel verhuizen (dat zeiden we een half jaar geleden al, maar nu echt :P ).
pi_174609633
Ik snap wel hoe dat werkt. In de beleving van de gemiddelde mens is het toch zo dat het normaal is dat een baby na de eerste maanden gewoon doorslaapt. Misschien omdat dit vroeger ook normaler was omdat ze toen baby's lieten huilen en voeding op verzoek lange tijd niet aan de orde was ivm schema's waar mensen op vertrouwden?
Mijn ouders die bejaard zijn en vijf kinderen hebben grootgebracht kunnen zich ook weinig voorstellen bij een baby van bijna een jaar oud die nog zo vaak 's nachts gevoed moet worden. Ik denk dat dit voor veel mensen zo geldt. Dus als je dan een baby krijgt die niet na x aantal maanden doorslaapt dan is dat misschien een beetje anders dan je op basis van verhalen had verwacht. Hoe je op iets reageert heeft alles met verwachtingen te maken.

Een collega met een eerste baby van de leeftijd van Y geeft ook bv maar haar baby sliep na twee maanden de nachten door. Voor haar is dat nu het referentiepunt en ze vindt het sneu voor mij dat Y nog twee/drie keer per nacht gevoed wordt. Ik ervaar dat echter niet als zwaar. Behalve als ik ga nadenken over hoe het zou zijn als ik wel zou kunnen doorslapen en als ik er teveel bij stil ga staan. Dus dat doe ik gewoon niet. 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:10:20 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_174610397
Nou vivi, als daar al een "bitch please" achter zat was die hoogstens wege verwondering waarom je 's nachts zou willen kolven als je baby al doorslaapt, meer niet.

En ik vind al het medeleven lief maar dat was mijn insteek niet. Het was geen "boehoe ik heb het pas zwaar, jullie moeten niet zo miepen" statement. Integendeel. Ik ervaar het juist niét als heel zwaar en vraag me af waar het aan ligt dat mensen met in mijn optiek puike nachten dat dan als zo ontzettend zwaar ervaren.

Maar het zal inderdaad wel met verwachtingspatronen te maken hebben zoals franny zegt. Als je totaal geen verwachtingen hebt kan het ook niet tegen vallen.
disclaimer
pi_174610566
Ander referentiekader, andere omgeving. Ik verwacht zelf ook inderdaad niks, heb me goed ingelezen en ben al zo ervaren dat het me niks doet als ik 100 keer om me heen hoor dat kind X al wel vanaf dat hij twee maanden was doorsliep. Ik denk dat als je verwachtingen hoog zijn en vervolgens niet waargemaakt worden en je dan ook nog van de tante van je moeders buurvrouw hoort dat dat toch echt niet oké is :{w het een stuk zwaarder is dan wanneer je berust in je lot.

Al zeg ik nu wijselijk niks over de afgelopen twee nachten. O-) Oh wacht, we zijn op vakantie, waarschijnlijk gooit ze alles nu weer om. :')
pi_174610677
En mensen vergeten vaak ook snel hoe het met hun kinderen was. Ik zei wel eens dat de eerste wel voor haar de 6 maanden doorsliep, maar m'n zusje zei dat dat niet zo was en dat ben ik terug gaan zoeken en ze was al 1 voor t zover was _O-

De natuur maakt het na verloop van tijd allemaal wat romantischer denk ik, zodat je meer geneigd bent tot meer kinderen en de soort behouden blijft (8>
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_174610751
Oh ik weet nog heel goed vanaf wanneer mijn peuter ging doorslapen. Dat was bij 15 maanden. En dat deed ze precies op het moment dat ik tien dagen voor mijn werk wegging en mijn vriend de nachten moest gaan doen. 😂
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174610805
Niet alleen verwachtingen denk ik, SQ. Voor mij bijvoorbeeld speelt ook mee dat ik nog heel erg veel moeite heb met prikkels en prikkelverwerking. Een slechte nacht maakt dat ik s nachts nog niet weer op 0 zit en dat ik s ochtends dus eigenlijk al in de min begin. Dat resulteert gelijk in minder energie, minder geduld, en nog minder goed zijn met prikkels. En dat is zoals het is, maar het is wel heel confronterend en frustrerend. Met name omdat ik heel lang heel hard gewerkt heb aan mezelf om dit niet meer zo te voelen.
Ik denk dat de waarheid ergens ligt tussen persoonlijke omstandigheden, verwachtingen, gewenning en aanleg om ermee om te gaan. En dat maakt het inderdaad voor iedereen anders.

Dat gezegd hebbende vind ik onze nachten over het algemeen best prima. 23.00 -2.00 -6.00. En daar functioneer ik best goed op. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:26:49 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_174610820
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:21 schreef tombolafan het volgende:
En mensen vergeten vaak ook snel hoe het met hun kinderen was. Ik zei wel eens dat de eerste wel voor haar de 6 maanden doorsliep, maar m'n zusje zei dat dat niet zo was en dat ben ik terug gaan zoeken en ze was al 1 voor t zover was _O-

De natuur maakt het na verloop van tijd allemaal wat romantischer denk ik, zodat je meer geneigd bent tot meer kinderen en de soort behouden blijft (8>
hehehe. True. Onze oudste sliep ook zo rond haar eerste verjaardag door. Maar toen kwamen de Inslaap Episodes. Urenlang leuren met een hysterische dreuter die alleen wil slapen als mama er naast zit. Of de Nachtbraak Episodes.
Feit blijft dat zodra je dat ei laat raken, je nachtrust zoals je "m kende nooit meer hetzelfde zal zijn O+
disclaimer
pi_174611041
De ene mens is er ongetwijfeld gevoeliger voor dan een ander maar slaapgebrek leidt bij vrijwel iedereen tot ongeduldiger reageren, etc., toch? Ik merk dat ook. Mijn vriend zegt dat hij aan mijn stem kan horen en aan hoe ik op peuter reageer in de ochtend of ik een goede nacht heb gehad of niet. 😮

Zo krijg ik ook heel snel hoofdpijn bij te weinig slaap. De bv vraagt sowieso fysiek al veel (veel eten en heel veel vochtinname is vereist) dus het is een precaire balans merk ik. Ik kan het verschil bijv echt meteen merken als ik om 23:30 naar bed ga, of een uurtje eerder. Dan heb ik dus net iets meer ononderbroken slaap en dat scheel enorm.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174611175
Ik merk ook dat ik het toch wel erg fijn vind dat m'n oudste naar school gaat, zodat ik overdag m'n rust kan pakken als baby in bed ligt of op mij slaapt. Als die de hele dag nog om mij heen had gedrenteld was het een stuk zwaarder denk ik :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_174611272
Ik vind niet doorslaap nachten heel zwaar.

Vanaf dat ik 4 maanden zwanger was heb ik elke nacht super slecht geslapen. Laatste 3 maanden van de zwangerschap maar een paar uurtjes per nacht. Laatste 2 weken van de zwangerschap was ik KAPOT, werd ik ook nog eens opgenomen en elk uur wakker gemaakt ter controle.

Toen ineens een baby die heul veel huilde van de reflux en tijdens mijn kraamtijd overdag niet kunnen rusten of slapem, ik slikte zelf nog 8 betablockers per dag dus wederom kapot. Toen krampjestijd, wederom kapot en toen ineens doorslapen rond 4 maanden.

Heb echt het idee dat ik na 2 maanden pas weer was een beetje was bijgeslapen. Toen sliep hij ineens niet meer door en ineens weer doodmoe. Ook regelmatig duizelig geweest van vermoeidheid.

Waarschijnlijk een flinke klap gehad van de zwangerschapsvergiftiging en niet kunnen rusten.

Maar nu sta ik elke ochtend redelijk fris en fruitig Goedzakje aan te kleden om 6.00 dus het is goed gekomen.

Overigens, Goedzakje bestaat dankzij de minipil. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door ReginaFalange op 23-10-2017 20:04:53 ]
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174611365
Qua slaap, ik heb hier een partner die psychisch wat kwetsbaar is. Minder slaap voor ons beiden betekent hier automatisch dat ik hem de dag erna meer moet ontzien. Hij kan dan minder van mij en de kleine kapitein hebben waardoor er meer op mijn schouders komt. Voor mij persoonlijk is minder slaap niet zo'n ramp, maar de omstandigheden maken het zwaarder. Al merk ik dat we steeds beter onze draai vinden :Y

Het hoeft m dus niet eens te zitten in meer of minder slaap, de randvoorwaarden kunnen ook maken dat nachten anders/zwaarder worden ervaren door de een dan de ander.

[ Bericht 14% gewijzigd door littledrummergirl op 23-10-2017 20:50:03 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:56:26 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_174613307
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het met medische beperkingen al snel hard aantikt. Wat dat betreft ben ik natuurlijk wel gezegend.

En omdat douchen in de ochtend echt een illusie is geworden ga ik dat nu maar doen. _O-
disclaimer
pi_174613390
Ik slaap altijd slecht. Altijd gedaan en zeker sinds de eerste zwangerschap gaat het alleen maar slechter. En dat ligt niet aan de kinderen. Maar dat wil niet zeggen dat ik nachten met krijsende baby of dreuter goed trek. Gelukkig zijn die zeldzaam. Vooral de nachtelijke snauwpartijen kunnen me gestolen worden.

[ Bericht 38% gewijzigd door Adrian4 op 23-10-2017 21:04:26 ]
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:00:31 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_174613426
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:59 schreef Adrian4 het volgende:
Ik slaap altijd slecht. Altijd gedaan en zeker sinds de eerste zwangerschap gaat het alleen maar slechter. En dat ligt niet aan de kinderen. Maar dat wil niet zeggen dat ik nachten met krijsende baby of dreuter goed trek. Gelukkig zijn die zeldzaam. Vooral de nachtelijke snauwpartijen kunnen me gestolen worden.
dat laatste ja, echtelijk gebitch is echt het ergste. Ik heb liever dat mn man gewoon doet alsof ie slaapt dan dat ie probeert te helpen :@
disclaimer
pi_174613587
Ik trek vooral lange onderbrekingen niet. Ik heb er minimaal vier per nacht, maar dat is meestal omdraaien, baby 1 wegleggen, baby 2 pakken en aanleggen en doorslapen. De onderbrekingen toen O 1,5 jaar was vond ik een stuk pittiger, juist omdat dat maar af en toe was.

En wij hebben vaste regels. Em is voor mn man (om aan te geven, terug te leggen en evt in slaap krijgen, Lala voor mij. O is in principe ook voor mn man, maar meestal doe ik dat toch omdat ik lichter slaap en dus eerder wakker word en niet meer verder kan slapen dan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174613629
Ja precies. Slaap gewoon kerel. Ik heb het onder controle. En als dat niet zo is maak ik je echt wakker-wakker zodat je gewoon normaal kunt reageren.
pi_174614090
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:05 schreef FlyingFish het volgende:
Ik trek vooral lange onderbrekingen niet. Ik heb er minimaal vier per nacht, maar dat is meestal omdraaien, baby 1 wegleggen, baby 2 pakken en aanleggen en doorslapen. De onderbrekingen toen O 1,5 jaar was vond ik een stuk pittiger, juist omdat dat maar af en toe was.

En wij hebben vaste regels. Em is voor mn man (om aan te geven, terug te leggen en evt in slaap krijgen, Lala voor mij. O is in principe ook voor mn man, maar meestal doe ik dat toch omdat ik lichter slaap en dus eerder wakker word en niet meer verder kan slapen dan.
Wij hebben ook vaste afspraken, degene die de eerste voeding en luier doet die is daarna klaar. Degene die de tweede doet gaat er evt daarna uit met de kleine kapitein als die besloten heeft dat de dag begonnen is( soms rond vijf of zes uur). En meestal doen we dat om en om zodat we allebei om de dag even wat langer kunnen slapen in de ochtend.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:27:16 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_174614217
Mijn man doet in de regel ook de peuter ja. Helaas wordt die eens per 2 weken 's nachts wakker en de baby zes keer per nacht, maar ach. Ik hou toch wel van ze :P

Sinds ik noud heb word ik dus ook niet meer wakker van mijn peuter :? Alsof mijn receiver op een andere frequentie staat ingesteld.
disclaimer
pi_174614719
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man doet in de regel ook de peuter ja. Helaas wordt die eens per 2 weken 's nachts wakker en de baby zes keer per nacht, maar ach. Ik hou toch wel van ze :P

Sinds ik noud heb word ik dus ook niet meer wakker van mijn peuter :? Alsof mijn receiver op een andere frequentie staat ingesteld.
Vrouw vertelt mij iedere avond dat ik niet hoef te luisteren voor Sjaak (die iedere nacht nog wel 2 keer minimaal wakker wordt). Als ze dat zegt, dan slaap ik prima. Vergeet ze het te zeggen? Dan slaap ik ruk. Dus alleen dat ene zinnetje, de duidelijkheid, maakt dat ik beter slaap en niet wakker word van Sjaak.

Overigens merkte ik dat mijn stemmingswisselingen toch behoorlijk samen hingen met iedere dag tussen 5.30u en 6.15u opstaan met Sjaak. Sinds ik mag blijven liggen tot ik klaar ben om op te staan (ene dag om 6.45u, ander dag slaap ik nog even tot 8.00u ofzo) ben ik een stuk beter te genieten én merk ik dat mijn PND bijna verdwijnt. In ruil daarvoor ga ik op mijn vrije dagen met Sjaak de hort op zodat vrouw een dutje kan doen. Het werkt :)
pi_174615357
Als Cas te lang doet over zijn verwerkingshuil/cluster/krampkrijs en ik het gezucht naast me hoor, zeg ik tegenwoordig dat hij gerust op de bank mag slapen. Hij neemt dan altijd snel de benen. Bitchen doen we dus niet meer O+ althans, niet 's avonds of 's nachts.
Sowieso doe ik beide kinderen. Hij trekt een onderbroken slaap zeer slecht en ik trek zijn gechagrijn heel slecht.
Lou is de laatste weken bezig met schaduwen en maakt zichzelf daarmee bang :') ik heb er iets meer geduld en begrip voor. Jammer wel dat ik dan 3 keer alleen al naar peuter moet lopen om te discussiëren over het feit dat er echt geen hond in de hoek van haar kamer staat. Of een haan buiten gespot is terwijl haar gordijnen dicht zitten. En Cas is gewoon Cas met (mama)honger. Nooit saai joh O+ :')
pi_174615608
Er zit natuurlijk ook nog een groot verschil in de tijd die een nachtelijke onderbreking duurt. Als het puur voeden en weer slapen is trek ik dat een stuk beter dan afgelopen week. Toen was het voeden, een uur wakker met kreunen en steunen en toen pas weer slapen. Dan slaap je toch echt een paar uur minder.

Ik slaap ook door dreumes heen vaak. Dan word ik wakker en zie dat hij tussen ons in ligt. Ik doe M., vriend doet S. En soms word ik dan wakker omdat er een arm of been in mijn gezicht wordt geslagen :')

Oh, en ze leven inderdaad nog! *O* vriend is geslaagd :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174615753
Ik heb het gebitch tegen vriend afgelopen week uitgesteld tot de ochtend. Ik vroeg of hij 1 flesje kon doen om 6 uur, zodat ik even een keer door kon slapen. Nee, want dan werd hij moe }:| alsof ik niet moe ben ofzo. Dat heb ik hem 's ochtends maar even duidelijk gemaakt.
Sowieso is het voor vriend niet altijd duidelijk dat thuis zijn met baby en dreumes niet heel relaxed en rustig is, ondanks dat ik verlof heb. Soms zou ik best een dagje op kantoor willen zitten als M. krampjes heeft en S. met zijn verkeerde been uit zijn middagdutje is gestapt :D

Na dat gebitch doen we daarna een dag vervelend tegen elkaar, daarna twee dagen juist heel lief en dan kunnen we weer van voor af aan beginnen :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174615766
Hoera voor de levende kinderen!! *O* :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 oktober 2017 @ 23:51:44 #190
269689 crew  Viv
pi_174618087
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:10 schreef Stormqueen het volgende:
Nou vivi, als daar al een "bitch please" achter zat was die hoogstens wege verwondering waarom je 's nachts zou willen kolven als je baby al doorslaapt, meer niet.
In spoiler want offtopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier overigens ook een partner die ontzien moet worden, vanwege chronische, zware hoofdpijn wat hem veel energie kost (en in sommige periodes zelfs tot langdurig ziekteverzuim leidt). Als er 's nachts wat is regel ik het (gelukkig meestal alleen een speentje terugstoppen), als ze vroeg wakker is sta ik met haar op, en ik doe vrijwel alle flesjes en luiers als ik thuis ben, zodat hij zijn energie spaart en relatief goede dagen heeft op zijn papadagen. Hier dus geen gebitch 's nachts. :Y)
  maandag 23 oktober 2017 @ 23:56:50 #191
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174618161
Hier ook geen gebitch 's nachts :P. Alleen een boze Lemijn in de ochtend als ik weer eens te laat ben gaan slapen. Zoals nu ook weer.

Verder ben ik gezegend met een 's nachts slapend kind. Dat een (paar) keer komt drinken en dan weer verder slaapt. Ik heb me voorgenomen om het er zo min mogelijk over te hebben, die nachtvoedingen. Er geen ding van te maken en me zo nodig overdag aan te passen en langer verlof te nemen. Die combinatie van alles maakt dat ik het prima te doen vind.

Maar ik ga wel nu snel naar boven... :O
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174619657
Goedemorgen Lemijn, slaap lekker! Hier net wakker met een doorgelekt vrolijk kind naast me.

Wij hebben 's nachts geen gesnauw maar de ochtend is hier wel berucht. Als ik 's nachts de voedingen op me neem en hij doortukt dan kan ik het slecht hebben als om zeven uur peuter naast het bed staat, aandacht opeist, baby ook wakker is en vriend zich zuchtend omdraait en probeert verder te slapen. Dan is het wel even zijn beurt vind ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:09:41 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_174619962
Dat kan ik ook niet velen Franny, dat theatrale gedoe in de ochtend. En ik laat m regelmatig "uitslapen" maar de ene keer per 6 weken dat hij mij laat liggen verwacht ie ook meteen een medaille voor beste echtgenoot aller tijden _O-

En toch ben ik nog steeds geen ochtendmens :')
disclaimer
pi_174620273
Oh dan ben ik gezegend met de verdeling die we sinds de geboorte hebben, ik de baby en hij de peuter want ik doe de nachten met voeden.
Neemt niet weg dat ik vaak de peuter er ook nog wel bijpak 's nachts of vroege ochtend want toch al wakker en gun hem ook wel eens wat rust.
Hij neemt 9 van de 10 keer peuter mee om 7u en dan kan ik nog even blijven liggen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:50:22 #195
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_174620313
Mijn man is ontzettend slaapdronken en de weg kwijt als hij 's nachts eruit moet... en dat is geen goede combinatie met een kleine baby :P. En hij komt ook heel moeilijk weer terug in slaap (en ik heel makkelijk). Ook kan ik veel beter tegen slaapgebrek.

Ik doe dus nagenoeg alle nachten (en de ochtenden :O ) .. hij wordt er vaak ook gewoon niet wakker van. In het begin dus vaak eruit. Nu nog maar heel af en toe.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_174620443
Ik geef Y altijd aan hem met de boodschap dat hij een schone luier nodig heeft. :+ . Maar ik mag echt niet klagen, want hij doet veel en sowieso doet hij het altijd als ik het vraag. Zo werkt dat nu eenmaal, geloof ik, dat je het heel expliciet moet aangeven. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174620557
Gerichte opdrachten check :D
Überhaupt in relatie met een man ;)

En over slapen gesproken, na 26u wakker ga ik nu heerlijk tukken terwijl vriend beneden de kindjes heeft op ziin thuiswerkdag
Zij die nachtdienst draaien naast het hebben van standaard nachtdienst thuis :') groeten u :W
pi_174620947
Tijdens de new born fase was mijn vriend ´s nachts aan het snauwen dat hij ook eens wilde slapen, want tijdens mijn opname in het ziekenhuis werd hij ook meerdere keren wakker omdat ze mij elk uur wakker moesten maken.

:'( :')
Echt wtf kerel, ik heb net een kind op de wereld gezet, ben aan het herstellen en ga verdomme je bed uit om een fles te maken.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:59:27 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174621277
Nou echt, mannen... :{w
Gelukkig zijn ze soms ook wel lief.
KuikenGuppy
pi_174621369
De mijne was zaterdag heel lief. Ik mocht uitslapen O+
Dat hij de wakkere baby vervolgens naast me liet liggen in de wieg en ik na een half uur dus toch maar naar beneden ben gegaan zullen we hem maar niet aanrekenen. Het gaat om het gebaar :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174621538
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:09 schreef LeSage het volgende:
Er zit natuurlijk ook nog een groot verschil in de tijd die een nachtelijke onderbreking duurt. Als het puur voeden en weer slapen is trek ik dat een stuk beter dan afgelopen week. Toen was het voeden, een uur wakker met kreunen en steunen en toen pas weer slapen. Dan slaap je toch echt een paar uur minder.
Oja, deze was ik inderdaad even vergeten. :D Vanochtend/vannacht om 4u had meneer echt geen zin om weer te gaan slapen. Een uur later ging de wekker van man en toen was het slapen helemaal klaar. :') Plan van vandaag is koffie en dutjes. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174621759
Hier ook over het algemeen een lekker slapende man in de nacht. Maar als ik bijvoorbeeld echt even naar de wc moet en Dirk overstuur raakt, pakt hij hem wel altijd bij zich. Weinig moeite en hij probeert dat het liefst slapend natuurlijk, maar ik waardeer het altijd zeer in de nacht. O+

Morgen moeten we naar de kinderarts en ik vind het wel een beetje spannend allemaal. Anderhalf uur rijden en baby met spullen slepen en borstvoeding. Opeenstapeling van uitdagingen, nog los van de afspraak zelf. Nouja, gelukkig gaat man mee, dus we gaan het vast redden. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174622232
Ik doorbreek het nachtelijk geklaag even met wat positiefs: wij hadden een doorslaper *O* van 11 tot ze om 6:45 helaas wakker moest worden gemaakt. Zoon compenseerde die extra nachtrust weer helaas, maar alle kinderen waren om 7 uur vrolijk beneden aan het spelen, zo'n soepele dinsdag hebben we nog nooit gehad!

Moet je 1,5 uur rijden voor de kinderarts Nanuke? Woon je op een Waddeneiland ofzo?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174622497
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:57 schreef FlyingFish het volgende:
Moet je 1,5 uur rijden voor de kinderarts Nanuke? Woon je op een Waddeneiland ofzo?
Haha, dat zou je bijna denken he. :D Maar nee, ik woon in het oosten des lands, maar we moeten naar een specialist in het WKZ ivm zeldzame ziekte die Dirk van mij heeft overgenomen. ;)

En jeej voor doorslaapnacht! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174623677
Babyfotodinsdag?

"Mama kijk, ik ben zelf omgedraaid!"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174624016
Heerlijk trots hoofd ook echt. :D O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174624435
Babyfotodinsdag *O*

Hij overdenkt hier zn zonden :') klaarwakker om vijf uur, uit zn bedje gehaald en in de wipper. Ik n flesje en koffie maken en m dan doodleuk zo slapend terugvinden. En niet meer wakker te krijgen he :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door littledrummergirl op 24-10-2017 19:41:58 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174624456
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:15 schreef Adrian4 het volgende:
Babyfotodinsdag?

"Mama kijk, ik ben zelf omgedraaid!"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hij lijkt wel verbaasd :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174624599
Nanuke, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt morgen. De afspraak, maar ook de hele reis er omheen idd! Zal vast goedkomen allemaal! Heeft je mannetje al 'last' van de ziekte?

Heerlijk koppie Heeft ie Adrian.


haha ldg, en jij kwam zeker niet meer in slaap na je koffie? Je had wel iets leuks om naar te kijken :D

ooh ik heb nog wel 2 foto's van vorige week even kijken of het lukt!
pi_174624708
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:03 schreef Nolita het volgende:
Nanuke, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt morgen. De afspraak, maar ook de hele reis er omheen idd! Zal vast goedkomen allemaal! Heeft je mannetje al 'last' van de ziekte?

Heerlijk koppie Heeft ie Adrian.


haha ldg, en jij kwam zeker niet meer in slaap na je koffie? Je had wel iets leuks om naar te kijken :D

ooh ik heb nog wel 2 foto's van vorige week even kijken of het lukt!
Uiteraard 😂 ik had me al helemaal ingesteld op n lange dag. Lekker rotzakkie O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174624721
Ow LDG, de onschuld zelve! O+ Slapende baby's.
pi_174624952
Ik moest vorige week nog inhalen dus 2 foto's. :@ Vooral omdat ik jullie de eerste niet kan onthouden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:29:58 #213
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174625327
Leuk allemaal!

Ik heb even met Jacob overlegd maar hij wil deze babyfotodinsdag graag overslaan. Er komt een tand aan (ja echt :X ) dus hij is niet zo in de stemming...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:34:01 #214
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_174625455
Adrian wat knap! *O*
LDG wat schattig.. en dat haar O+
Ahh Nolita toch lekker soms zo'n tutje :D

Ik moet echt wennen dat men hier niet in rijm schrijft :')
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:41:15 #215
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174625653
Haha!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174625707
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:17 schreef Nolita het volgende:
Ik moest vorige week nog inhalen dus 2 foto's. :@ Vooral omdat ik jullie de eerste niet kan onthouden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
grappig altijd hoe ze soms tegelijk dingen pertinent niet en vlak daarna toch wel willen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174625721
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:29 schreef Lemijn het volgende:
Leuk allemaal!

Ik heb even met Jacob overlegd maar hij wil deze babyfotodinsdag graag overslaan. Er komt een tand aan (ja echt :X ) dus hij is niet zo in de stemming...
snelle :o :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:46:04 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_174625807
Wat een trollerd, ldg _O- Wel heerlijk zo'n slapend babietje!

Adrian, wat goed! Rollen maarrr!

Whehehe Nolita, de struggle is echt :D Arme babysukkels O+

Tand voor jacob! Lekker vlot!
Hier is tand 6 bijna door. Ik eis nu een maand tandenpauze zodat noud kan leren slapen. Tnx.
disclaimer
pi_174626400
Wat een mooie foto's allemaal. O+
Jacob met tandjespijn. :*
SQ, hopelijk krijgt Noud even tandjespauze.

Babyfotodinsdag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:13:53 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_174626485
Wat heeft ie toch een lekker olijke babybakkes Cygne O+

Mijn duit:




(Wij hebben een koekoeksklok :'))
disclaimer
pi_174626812
Dinsdag wordt mijn nieuwe lievelings O+ Wat een toffe baby's maken jullie!

Ik heb een collage vandaag, van de fotoshoot die we zondag hadden. Ik spat soms een beetje uit elkaar van trots :@ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174627051
Aww kijk die Noud! O+

SQ, het is echt een blije. O+

[ Bericht 47% gewijzigd door Cygne op 24-10-2017 16:00:22 ]
pi_174627064
LeSage! O+ O+
pi_174627163
Baby slaapt O+ Kan ik even goed reageren op jullie mokkels!

Adrian, tof, de eerste rol! Ik vind Kevin er altijd uitzien alsof het een lekker boefje gaat worden :D

LDG, waarom doen ze dat nou altijd hè? Maar hij slaapt wel als een baas.

Nolita, wat een drama op die eerste foto :D begin je af en toe al wat te snappen van je baby? Ik wel, denk ik, maar dan een volgend moment ook eigenlijk helemaal niet :')

Oh Cygne, al gezwicht voor de hysterische v-tech herrie? Ik nam me zo voor om dat niet te doen, maar ik heb gefaald. Ik ken het hele repertoire van Barry de Beer ;(

SQ, ik denk dat S. jullie klok wil. Zijn nieuwste feature is 'koekoek' roepen en zichzelf verstoppen achter iets :')
Hoewel Noud geen melk wil eet hij volgens mij best goed, ik zie vooral foto's van hem in zijn eetstoel _O- O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174627955
Haha LeSage, kraamcadeautje. _O-

Effect is wel dat als iemand in mijn familie zegt: 'ik heb honger' de rest van de familie meteen inzet met: 'ik wil kaas, lust jij ook wat jammiejammie kaas. Op oop alles oooop'. :')
pi_174628202
Lemijn, een tand! :o . Maar, ook foto's van chagrijnige baby's zijn top. Misschien juist wel. Ik weet niet.

Y heeft vandaag geprobeerd de oren van rupsje nooitgenoeg op te eten. Dat was een matig succes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hem uiteindelijk maar bevrijd toen hij steeds wanhopiger ging kijken. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174628682
Y. O+ Wat lijkt hij veel op I, maar dan echt de jongetjesversie. O+
pi_174628874
Jaaa babyfotodinsdag!
En dat op mijn verjaardag *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174629014
Babyfoto dag!

Mijnes net een zetpil gegeven en voor de tv geparkeerd met zn knuffel. Geen idee waar hij last van had maar nu eindelijk gestopt met huilen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174629143
Flav, gefeliciteerd! :*
pi_174629221
Gefeliciteerd Flav!

Babyfoto incoming! In het kinderboekenmuseum. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174629517
Gefeliciteerd flav!

Wow al een tand, Lemijn :o

De ogen van Y zijn echt práchtig, Franny O+

Trollol-kapitein O+

KoekoekGuus O+

Is het kinderboekenmuseum een beetje aan te raden voor een baby Selv? Voor later dan wel uiteraard :P

Mijn leukerd O+


[ Bericht 32% gewijzigd door Skittles op 24-10-2017 16:15:40 ]
pi_174629976
Mwah, we gingen voor N. natuurlijk, maar er waren best wat plekjes (met name bij Kikker) waar L. ook rond kon kruipen!
pi_174630010
O+
pi_174630197
Wat een leuke foto's weer!! En Flav: gefeliciteerd met je verjaardag!
pi_174631491
Flav, gefeliciteerd!

Leuk he, het kinderboekenmuseum Selvaria? Veel plezier nog deze week!

Cygne, ja ze beginnen steeds meer op elkaar te lijken. Ik vind het echt heel leuk om te zien. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:29:27 #237
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174632044
J heeft last van FOMO, daarom alsnog:

vanmorgen


nu
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174632575
Mijn baby slaapt al 2 nachten goed *O*

Vivi: Fulltime kolven O+
Babyfotodinsdag! Jaaa!!
Adrian4: Yayy goed zoo!
LDG: Awww! Nog steeds de ongetemde wilde haren!
Nolita: Goed zeg dat ze haar speen kan vast houden!
SQ: Mooie ogen! Wat voor kleur haar heeft hij?
Le Sage: Woww super mooi!
Franny: Haha echt super grappig hoe die kijkt!
Flav: gefeliciteerd! Sterke baby!
Skittles: Awwww O+
Lemijn: Mooie haartjes!

Fotodinsdag~~ E. en zijn vrienden~
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Memoru op 24-10-2017 19:11:02 ]
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:48:18 #239
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_174633917
Fotodinsdag!! O+ O+

Snel nog even meedoen voordat ze geen baby meer is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En flav gefeliciteerd!
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:06:23 #240
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174634530
Gefeliciteerd Flav!
Wat een leukerds hebben jullie allemaal zeg O+ En wat heeft Jacob veel haar! En al een tand? :o Die heeft haast!

O was vandaag wennen op het kdv. Ik liep een beetje verdwaasd door het winkelcentrum. En ik moest opeens alles weer zelf tillen :{w
Nog maar een week en dan moet ik weer werken. Ik kijk er best tegenop. Niet alleen dat ik dan niet meer heel de dag bij haar ben, maar dat ik misschien toch niet zo onmisbaar ben als ik zou willen :@
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:45:18 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_174635663
Oh dat is ook zeker wel spannend weer stroop! Maareh, je bent zeker wel onmisbaar want je bent haar mama en die is voor elk kindje het allerbelangrijkste van iedereen! En straks mag je haar elke keer ophalen na je werk en dat is het fijnste moment van de dag O+
disclaimer
pi_174635807
Foto's O+
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:52:23 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_174635895
Lesage, wat een mooie shoot! Die rechtsonder O+
En noud zit meestal tussen de duplo hoor! Maar in de eetstoel kan ik zo hendig foto's van m maken ;)

Franny, wat een ontzettend mooi jong is Y zeg O+

Flav gefeliciteerd! Wat houdt hij zijn koppie goed omhoog zeg! O+

Selvaria, ik ben zo'n fan van jouw dames O+ en wat wordt ze alweer groot. 9 maanden toch nu?

Cas O+ hij kijkt zo nieuwsgierig de wereld in!

Hoi lieve Jacob! Een offday moet kunnen hoor! :*

Hihi kleine E. tussen die grote knuffels O+
Noud is keiblond trouwens. Dat rossig gloedje komt door de berg :')

Snoenk! Wat een plaatje! En zo grooot! :o
disclaimer
pi_174636382
Ja, bijna 9 maanden alweer! Zo snel gaat het! En (wauw, dat ík dit ooit zou zeggen) ik zou haar het liefst nog eventjes zo klein houden als ze nu is. Ze is zo ontzettend leuk, maar de tijd glipt echt door m'n vingers. :'(
pi_174636833
Haha Franny, die moeilijke blik. Wel een knappe kerel zeg O+

Flav en Skittles, jullie baby's met hun hoofdjes helemaal omhoog :o die zijn toch pas 2 uur oud ofzo? (Ik ben in ontkenning dat M. komende nacht alweer 4 weken is :'( ).

Selv, mooie meid is L! En tof uitje, waar zit dat museum?

Lemijn, ik ben altijd een beetje verliefd als ik die foto's van Jacob zie, die bos haren O+

Gezellig zo, Memoru! Dat spekarmpje is echt om op te vreten :9

Snoenk, dat lijkt heul geen baby meer hoor :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174637452
Wow LeSage, je hebt echt een kloon van S gemaakt :D

En wat een grote mini-baby's al idd. Mijn meiden gaan plat op hun gezicht liggen als ze op de buik liggen. Ze kunnen hun hoofd wel omhoog houden, als ze bij mn man op de buik liggen kijken ze rustig rond, maar ze weigeren gewoon.

Wacht maar stroop, die blijdschap die je straks gaat meemaken als ze je weer zien O+ Van mijn dames krijg ik vooral een heel grote lach (en gehuil als ik dan weer weg loop om vestjes te pakken) en zoon komt nu met een enthousiaste "Mamaaaaa" aangerend. Alleen papa krijgt een zelfde soort ontvangst, maar verder niemand.

Ik heb geen close-up of überhaupt een mooie foto, maar het is wel de eerste foto waarop ze echt naar elkaar kijken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_174637490
Al die foto's weer! O+
pi_174637501
Babydinsdag O+ heerlijk weer! Volgende week doen wij ook weer mee :s)

Jacob al een tand :o Wat een snelle! Sneu dat hij er last van heeft Lemijn.

Knappe roller Adrian4!
LDG, gemist -O- ;)
Haha Nolita
Cygne baby O+
Knappe Noud O+
Mooie foto's Le Sage, wat een knapperd
Franny, ik zie ook echt I er in O+
Wat een inimini nog Flav. En van harte!
Selvaria, nog even en L loopt zelf weg :D
Skittles, wat een dropje O+
Jacob met z'n fomo :D :'( :D
Hehehe Memoru, hij kan geen kant op zo :Y)
Snoenk wat een groterd al :)

Zo, niemand vergeten hoop ik :+

Otje heeft zich te goed gedaan aan zoete aardappel vandaag en gelikt aan een blaadje sla wat ze van mijn bord had gegrepen. Kwam ik vandaag aan bij de opvang, zat ze aan tafel in de kinderstoel op een puzzel te slaan :D Zo grappig zo'n mini baby aan tafel met al die grotere kinderen. Ze wil echt overal bij zijn :) Thuis wel lastig, ben een week alleen met de kinderen en dan moet ze toch echt wel eens wachten. 1 Seconde zonder aandacht en ze zet het op een brullen :')
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:29:08 #249
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_174638732
Stroop ik moest echt lang nadenken waarom je dan ineens zelf alles moest tillen. Ik dacht maar hoe tilt een baby dan de boodschappen :? :')
En ook als je werkt blijf je haar mama hoor! En dat betekent automagisch onmisbaar :*

Ff nog nooit nagedacht dat ze elkaar eigenlijk niet gelijk zien. Lijkt me bijzonder om mee te maken dat ze ineens doorhebben dat er nog iemand naast ze ligt O+

Hehe die blik adrian :7
Cygne en sq wat een knappe mannen O+
Selv de jouwes is ook al bijna een dreumes :o
Wat een bos haar heeft Jacob al, verbaas me er elke keer weer over.
Franny, heerlijk mannetje O+
En die heerlijke mini's van flav, skittels, nolita en memoru O+
pi_174639475
Dankjewel dames! Hebben een leuke dag gehad, zijn gaan uiteten en V was naar opa en oma B-)

Al een tand Lemijn, snel!

Lesage, was het maar waar! Hij is vandaag 10 weken :o

Wat een heerlijke baby’s allemaal! En wat hebben sommige al veel haar!
Babyfotodinsdag is leukkkkk O+
pi_174640696
boh lemijn al een tandje :o En Jacob toch gezwicht voor de foto dinsdag *O*

cygne lekker onderzoeken met zijn mondje O+

SQ wat een knap kind zeg O+

lesage ook zo zie je goed dat ze op elkaar lijken zeg!
Mijn kind snappen? Soms ja, maar nu even niet. Na een half uur drinken, een schone luier en al bijna een uur knuffelen blijft ze zielig. Ze leek geen last te hebben vd prikjes, zou dat na 36 uur nog kunnen komen?
(op het moment dat ik mijn post af had en op verzenden klikte lag ze dan toch op me te slapen..En nu proberen haar slapend in bed te krijgen!...faal)

Mooie Y!
Staande L!

En idd knap van de jongens van Flav en skittles. Ben benieuwd wanneer mijn dametje die skill onder de knie heeft.

Heeft E al een favoriet vriendje?

Stroop lijkt me idd vreemd de eerste keren kdv. Zeker het wennen als je zelf nog niet naar het werk bent, lekker tegenstrijdig dan!

Snoek, grote dame al! Ongelofelijk dat dit ons ook nog te wachtend staat dit eerste jaar!

Ff wat leuk dat ze naar elkaar kijken. Het zal nu wel snel gaan wat betreft interactie tussen die 2!

Flav nog gefeliciteerd. Fijn dat het een geslaagde dag was!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Nolita op 25-10-2017 00:31:41 ]
  woensdag 25 oktober 2017 @ 08:45:04 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_174642491
Pittig hoor fazz, een week zonder man. Heb je veel maaltijden in de vriezer?

Ff, wat leuk dat ze echt contact maken nu O+

Ik had gisteren een sollicitatiegesprek en werd net al gebeld dat ik morgen op tweede gesprek mag :o!
disclaimer
  woensdag 25 oktober 2017 @ 09:08:52 #253
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174642788
Wow, SQ! Hoe vond je het zelf gaan? Leuk bedrijf/functie?

En bedankt voor jullie lieve woorden. Rationeel weet ik het ook wel, maar ratio doen we niet aan hoor :{w

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 22:29 schreef snoenk het volgende:
Stroop ik moest echt lang nadenken waarom je dan ineens zelf alles moest tillen. Ik dacht maar hoe tilt een baby dan de boodschappen :? :')
_O- Zo sterk is ze nog net niet.
pi_174643028
Wat goed SQ! Een nieuwe start zou wel fijn zijn zeg.

FF, dat lijkt me zo mooi, dat je ziet dat je tweeling echt contact heeft O+

Meh, bloedprikken ;( wat een uitdaging trouwens, om 9 uur allemaal gewassen, gestreken en met volle buik klaar te zijn. Dan was 1 kind toch wel handig. Morgen moet vriend maar iets bijspringen, want dan mogen we naar het CB.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 25 oktober 2017 @ 10:15:35 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174643871
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 08:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had gisteren een sollicitatiegesprek en werd net al gebeld dat ik morgen op tweede gesprek mag :o!
*O*
KuikenGuppy
pi_174646594
Dat gaat goed SQ! Wel al veel gesolliciteerd of is het eerste brief meteen raak zeg maar?
Dat het maar een fijn 2de gesprek wordt!

lesage lijkt me idd een uitdaging met 2 kinderen. Ik denk wel dat je daar ook vast ingroeit. Fijn dat je vriend morgen kan bijspringen.
pi_174648899
Wat een leuke foto’s allemaal weer!

Spannend SQ! Ik duim voor je :)

Lemijn: Jacob al aan de tanden whut, wat een snelle! :o

Stroop hoe ging het wennen?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:30:01 #258
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174649072
Nou, Jacob is sip van die tand (zeker weet je het niet, maar hij sliep net bijna en toen begon ie weer fanatiek te bijten op mijn vinger (au) en te jammeren), en ik ben ook een beetje sip want ik moet beslissen over de opvang.

SPOILER: verhaal over crèches die vast goed zijn maar ik vind mijn baby zo klein
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is wat, dat ouderschap, en ook accepteren dat ik het blijkbaar zo belangrijk vind dat ik mijn werk daardoor anders ga zien. Dat gewoon maar toegeven kost ook wat moeite :@ :{
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:34:29 #259
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174649140
SQ ik hoop dat het wat wordt met die nieuwe baan. Je kan wel wat leuks gebruiken.

Stroop ook al bezig met de opvang... heb je wel zin om weer te gaan werken ergens een beetje?

LaSage wie moest er bloed prikken, niet je baby hoop ik? En ja, die organisatie... we leren het wel maar tot die tijd is het niet alsof je je oude skills vergeten bent vind ik

FF, ik dacht nog even na over je kijkende baby's. Kunnen ze wel op volwassenen fixeren al? Dat is misschien makkelijker dan op een andere baby omdat de ander minder makkelijk meewerkt of per ongeluk weg beweegt ofzo. En herkennen is weer wat anders natuurlijk... blijft bijzonder hoor die twee van jou.

Oké baby slaapt weer dus ik ga eindelijk even plassen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:35:11 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174649150
Lemijn, is een gastouder voor jou geen optie? Dan heeft hij gewoon één vaste verzorger en that's it.
KuikenGuppy
pi_174649193
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:30 schreef Lemijn het volgende:
Nou, Jacob is sip van die tand (zeker weet je het niet, maar hij sliep net bijna en toen begon ie weer fanatiek te bijten op mijn vinger (au) en te jammeren), en ik ben ook een beetje sip want ik moet beslissen over de opvang.

SPOILER: verhaal over crèches die vast goed zijn maar ik vind mijn baby zo klein
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is wat, dat ouderschap, en ook accepteren dat ik het blijkbaar zo belangrijk vind dat ik mijn werk daardoor anders ga zien. Dat gewoon maar toegeven kost ook wat moeite :@ :{
Zou je een gastouder wellicht dan wat fijner vinden? Of juist nog minder doordat er maar een persoon op maximaal 5 kinderen staat?
pi_174649212
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:35 schreef Burdie het volgende:
Lemijn, is een gastouder voor jou geen optie? Dan heeft hij gewoon één vaste verzorger en that's it.
GMTA
pi_174649234
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:35 schreef Burdie het volgende:
Lemijn, is een gastouder voor jou geen optie? Dan heeft hij gewoon één vaste verzorger en that's it.
Wilde ik ook net zeggen!
Wij zijn ook bij een kinderopvang gaan kijken en waren het er meteen over eens dat V. daar niet naartoe zou gaan en we naar een gastouder zouden gaan zoeken.

Volgens mij heb ik vandaag m’n eisprong :@
Heb weer zoals vroeger menstruatieachtige krampen in m’n rug, zo begon de bevalling ook maar die is al geweest haha.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:44:22 #264
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174649323
Haha, ja dat blijft wel in mijn achterhoofd rondzingen, die gastouder. Maar waar haal ik die opeens nog vandaan dan?
Punt is ook dat bijvoorbeeld voor een peuter een crèche me echt wel leuker lijkt. Even heroverwegen ...

Flav, ik heb al weken in vlagen een soort menstruatiepijn-gevoel. Eisprong voelde ik nooit maar dit nu dus wel. Ik mag hopen dat het vals alarm is, ook bij jou!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:45:10 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174649339
Lemijn, gewoon eens gaan praten met een gastouderbureau in de buurt, die zoeken dan een gastouder voor je!
Mijn jongens vinden het heerlijk bij de gastouder, en voor de gezelligheid en sociale dingen gaat Kuiken naar de peuterspeelzaal.
KuikenGuppy
pi_174649597
Gastouderbureau benaderen inderdaad!
Ik vond onze nieuwe gastouder via een Facebookpagina gericht op oppas en gastouders. De vorige gastouder via het gastouderbureau.
Lou heeft het er altijd prima naar haar zin (gehad) en gaat nu voor haar sociale ontwikkeling in de wijk naar de peuterspeelzaal die aangesloten zit bij de basisschool waar ze over een jaar ( ;( ) heen gaat
pi_174649769
Lemijn, in de nieuwe richtlijnen voor de kinderopvang voor 2018 (dacht ik) staat dat een baby maximaal 2 vaste gezichten mag hebben. Er mogen er dus wel meer aanwezig zijn, maar de hoofdverzorgers mogen er 2 zijn, calamiteiten uitgezonderd natuurlijk. BOinK heeft daar dacht ik informatie voor ouders over op hun website staan.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:14:36 #268
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174649883
Dank allen en ook Hupje, dat ga ik even opzoeken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 25 oktober 2017 @ 15:20:34 #269
269689 crew  Viv
pi_174649975
Ik vond het idee van een gastouder wel fijn, ik ben zelf namelijk niet zo goed met groepen mensen/leeftijdsgenoten. :') Om niet met een louche partij in zee te gaan had ik het enige gastouderbureau in mijn regio benaderd dat een KNGO Keurmerk had. Ik vroeg of ze bij ziekte van de gastouder vervanging regelen, want dat leek me het belangrijkste nadeel ten opzichte van een kdv. Ik kreeg als antwoord:

"Als de gastouder ziek is, wat na genoeg niet voorkomt aangezien de gastouder dan inkomen mis loopt, kunnen we een reserveopvang regelen. Gastouders hebben namelijk geen recht op een ziekte uitkering."

Ik knapte hier zó op af, want impliciet zegt ze dat hun gastouders bijna altijd doorwerken bij ziekte. :X Toen hebben we ZZ toch maar aangemeld bij het kdv in onze wijk, en daar zijn we heel tevreden over. Een verticale groep, dus ZZ was de jongste toen ze begon en zowel de oudere kindjes als de leidsters zijn dol op haar. O+ Ze heeft op beide dagen 2 vaste leidsters (dus 4 in totaal), ik vind dat geen probleem omdat het wel voor de langere termijn dezelfde mensen zijn (ze kan tot 4 jaar op deze groep blijven).
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:23:42 #270
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174650015
Goed tegen-verhaal Vivi. Ik wilde ook het liefste de verticale groep op crèche A, maar deze heeft dus tot 2045 ongeveer geen plek. Ja, 1 dag op de horizontale groep dus.

Ik ga even mijn hoofd legen in de herfstwind denk ik :{
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174650127
Fotodinsdag O+

FF: Awww zo leuk je tweeling O+
SQ: Ik hoop dat je wordt aangenomen! Succes ;)
Nolita: Ik denk het geitje maar hij heeft ook een maxicosi knuffel. Ik heb bizar veel knuffels voor hem gekocht/gekregen :') Sowieso erg veel geld uitgegeven aan babymeuk :')
LeSage: Succes morgen bij het CB!
Lemijn: Woww een tandje! Wat een snelle! Bij E. kan ik een wit puntje zien en het voelt ook als een puntje maar het wil nog niet doorzetten. Helaas geen ervaringen met gastouder of KDV. Maar het lijkt me het prettigste om vaste personen te hebben rond je kindje.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 15:47:29 #272
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174650446
Lastige keuze hè, Lemijn? Ik wilde eigenlijk ook een gastouder, omdat dat me flexibeler leek en iets persoonlijker. Een kdv voelt toch wel erg groot en massaal voor zo'n kleintje. Uiteindelijk toch gekozen voor een kdv, net als Vivi in het geval van een zieke GO.
O zit nu in een groep met 6 andere kinderen (5 van 1, 1 <1) en beide dagen zijn er 2 vaste leidsters (dezelfde, dus in totaal 2) en 1 stagair op donderdag. Verder in principe ook alleen kinderen die elke week op dezelfde dagen komen, dus ook daarin vastigheid.

Het wennen ging goed. Ze was maar 2 uur (het wordt opgebouwd naar hele dagen) maar in die tijd zowel geslapen als een fles leeggedronken, dus allemaal positief!
Ik kijk erg uit naar het contact met volwassenen over dingen anders dan een baby. Maar ik had het ook niet gevonden om nog een maandje of 2 (of 3..) bij O te blijven. Alhoewel.. Ze heeft een fase van hele middagen jengelen. Dat mag ze voortaan lekker op de opvang doen :P
pi_174650543
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 14:39 schreef Flav het volgende:

[..]


Volgens mij heb ik vandaag m’n eisprong :@
Heb weer zoals vroeger menstruatieachtige krampen in m’n rug, zo begon de bevalling ook maar die is al geweest haha.
had ik ook joh, kramp als soort nasty nawee en daarna ineens n dot slijm waardoor ik dacht dat ik mn slijmprop weer verloor :') dus yay we ovuleren alweer -O- *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 25 oktober 2017 @ 16:00:29 #274
269689 crew  Viv
pi_174650738
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:23 schreef Lemijn het volgende:
Goed tegen-verhaal Vivi. Ik wilde ook het liefste de verticale groep op crèche A, maar deze heeft dus tot 2045 ongeveer geen plek. Ja, 1 dag op de horizontale groep dus.
Ah, het probleem van de grote stad. :{ Hier in de provincie kun je blijkbaar 36 weken zwanger voor een kennismakingsgesprek binnenwaggelen en dan mag je kindje meteen na je verlof beginnen op de gewenste dagen en uren. :Y) Verhuizen een optie? Nee, veel succes met alles afwegen! :*
pi_174650905
Dat van het sociale snap ik vaak niet zo goed.
S. kan prima overweg met leeftijdsgenootjes, ondanks alleen oppas door oma's. Daarnaast gaat hij gewoon vanaf zijn 2e naar de PSZ straks.
Ik ben als kind nooit naar een KDV geweest en ken maar weinig die er wel heen gingen en daar ervaar ik ook absoluut geen achterstand in.
Niet dat je het niet mag doen hoor ;) maar die sociale achterstand enzo, daar geloof ik niet zo heel erg in.

Ik moest zelf bloedprikken. Tijdens de zwangerschap had ik te laag ijzer, dus nu even controleren of het weer goed is. Weinig bloed verloren tijdens de bevalling en erna, dus ik verwacht dat het wel goed zit en anders even staaltabletten slikken.

Ik had vandaag alleen M., dus een heeeeele boel groente gekocht om de vriezer vol te gooien met soep, gegrilde groenten en puree. Maar nee hoor, meneer wil knuffelen :') dus nu staat de keuken vol met niet-af eten en kan ik vanavond nog aan de slag. Gelukkig dat ik koken leuk vind :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174652841
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:52 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

had ik ook joh, kramp als soort nasty nawee en daarna ineens n dot slijm waardoor ik dacht dat ik mn slijmprop weer verloor :') dus yay we ovuleren alweer -O- *O*
Ja het is echt wel de real deal volgens mij, inclusief slijm. Dus over 2 weken weer lekker in de maandverbandjes want verwacht een rode zee :')
pi_174653187
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:29 schreef Flav het volgende:

[..]

Ja het is echt wel de real deal volgens mij, inclusief slijm. Dus over 2 weken weer lekker in de maandverbandjes want verwacht een rode zee :')
weer lekker dakpannen *O*

Don't you love being a woman O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:28:07 #278
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174653955
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:47 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Lastige keuze hè, Lemijn? Ik wilde eigenlijk ook een gastouder, omdat dat me flexibeler leek en iets persoonlijker. Een kdv voelt toch wel erg groot en massaal voor zo'n kleintje. Uiteindelijk toch gekozen voor een kdv, net als Vivi in het geval van een zieke GO.
O zit nu in een groep met 6 andere kinderen (5 van 1, 1 <1) en beide dagen zijn er 2 vaste leidsters (dezelfde, dus in totaal 2) en 1 stagair op donderdag. Verder in principe ook alleen kinderen die elke week op dezelfde dagen komen, dus ook daarin vastigheid.

Het wennen ging goed. Ze was maar 2 uur (het wordt opgebouwd naar hele dagen) maar in die tijd zowel geslapen als een fles leeggedronken, dus allemaal positief!
Ik kijk erg uit naar het contact met volwassenen over dingen anders dan een baby. Maar ik had het ook niet gevonden om nog een maandje of 2 (of 3..) bij O te blijven. Alhoewel.. Ze heeft een fase van hele middagen jengelen. Dat mag ze voortaan lekker op de opvang doen :P
Fijn dat het goed ging! Slapen en drinken, dat zijn precies de dingen die je wil dat ze doet.
Verder klinkt 6 kinderen ook heel prima. Kan dat nog worden uitgebreid, want het lijkt me minder lonend vanuit het KDV zelf?

Wij neigen inmiddels naar gewoon die ene dag bij de leukere crèche en dan beginnen met minder werkdagen. Volgens mij worden hij en ik daar rustig van. En als het niet loopt kijken we verder. Denk dat ik vannacht weer kan slapen :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:06:31 #279
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174654807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:28 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Fijn dat het goed ging! Slapen en drinken, dat zijn precies de dingen die je wil dat ze doet.
Verder klinkt 6 kinderen ook heel prima. Kan dat nog worden uitgebreid, want het lijkt me minder lonend vanuit het KDV zelf?

Wij neigen inmiddels naar gewoon die ene dag bij de leukere crèche en dan beginnen met minder werkdagen. Volgens mij worden hij en ik daar rustig van. En als het niet loopt kijken we verder. Denk dat ik vannacht weer kan slapen :P
O is het 7e kind, 8 is het maximum per groep. Ik vond dat ook goed te doen! Ze zal vast niet zo op haar wenken bediend worden als thuis, maar dat is waarschijnlijk juist goed voor haar :P

Als het kan met je werk (en inkomen) lijkt me dat een prima tussenweg. Kunnen jullie wat langzamer wennen aan het werken en als er dan plek vrij komt breidt je het uit ^O^
pi_174666737
Goedgekeurd op het CB ^O^
Zijn honger heeft M. goed gedaan. In 3 weken van 3120 gram (laagste gewicht) naar 4450 gram *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:51:59 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_174666877
Fijn dat het zo kan lemijn!
Ons kdv heeft alleen een babygroep en een peutergroep. Ondanks het feit dat er soms 16 peuters en 8 baby's zijn is het er altijd sereen. Op die hectische kinderdagverblijven met veel primaire kleuren en educatieve programmas knap ik dus heel erg af, dus ik snap je volkomen.

Lesage wat super!!

Nou, ik ga dus zometeen op tweede gesprek :D kennelijk heb ik mezelf goed geprofileerd 8-)
disclaimer
pi_174667053
Succes SQ!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174667294
Het ging heel goed bij de kinderarts. Hij was heel tevreden over hoe Dirk het doet en wil op basis van bloeduitslagen kijken wat het plan wordt. En elke 3 maanden nieuwe afspraak en opnieuw bloedonderzoek omdat het bij baby's nogal snel verandert en hij wil graag de medicijnen goef instellen zodat Dirk de minste last heeft van zijn ziekzijn. Fijn gesprek en blij met het plan voor nu. *O*

Oh en nieuwe stats; 1 maand 55cm 3902 gram. Knapperd wordt al groot! O+

En ik zag allemaal mooie baby's nog langskomen! Superleuk zo'n babyfotodinsdag. :D

Kinderopvang, mja, ik vind dat ook wel een ding. Plan voor nu is dat hij vanaf januari naar de opvang gaat en dan 1 middag, en vanaf april waarschijnlijk 2 middagen. Ik ken vooral het 'maar hij is nog zo klein'-gevoel. Gelukkig is de groep best heel klein en met 2 leidsters vind ik de opvang wel een fijn gevoel geven. Maar ja. Voor een baby die nog niet zoveel kan/doet op die leeftijd vind ik het ook nog niet echt wat toevoegen of zo. Mja. Stom. Tegen die tijd maar verder kijken, gelukkig duurt het nog even. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174667307
Oh en natuurlijk *O* vanwege SQs tweede gesprek! Ik duim dat je het wordt!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174668122
Succes vandaag SQ!!
pi_174668560
Succes sq!
pi_174668775
wow lesage, wat een groei! *O*

Nanuke fijn dat je tevreden bent met het plan wat er nu ligt bij de kinderarts. Kun je aan hem merken dat hij ziek is of is het iets wat sluimert oid?

succes SQ!

Kinderopvang moeten we ook bijna aan geloven. Nog 4,5 week, ze gaat dan 2 dagen per week. Kleinschalig hier in t dorp met maar 2 groepen van max 8 kinderen volgens mij..(1 0-2; 1 2-4). Ben heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren..
pi_174668834
LeSage: yaayy goed bezig!

SQ: succes!!

Nanuke: Goede stats, fijn dat ze tevreden zijn! Hoe doen ze bloedprikken bij zo'n kleintje?

Ik ben ziek :( echt snotverkouden/koorts. Hopelijk steek ik E. Niet aan...
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:05:50 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174669386
Memoru, de kans is best groot dat je hem aansteekt maar hij krijgt ook je antistoffen dus dan valt het weer een beetje mee :*

Goede berichten over Dirk, Nanuke! Hoop dat het vertrouwen geeft voor zijn toekomst.
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:06 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

O is het 7e kind, 8 is het maximum per groep. Ik vond dat ook goed te doen! Ze zal vast niet zo op haar wenken bediend worden als thuis, maar dat is waarschijnlijk juist goed voor haar :P

Als het kan met je werk (en inkomen) lijkt me dat een prima tussenweg. Kunnen jullie wat langzamer wennen aan het werken en als er dan plek vrij komt breidt je het uit ^O^
Aha, zij lopen dus vast vooruit op de eisen van 2019. Dan is het 1 op 3 voor baby's en 2 op 8 voor 0-2 jaar.

En dat het voor baby's weinig toevoegt inderdaad, dat gevoel heb ik ook. Maar daarna lijkt het me leuk. Niet perse nodig en dat je anders een asociaal kind krijgt, maar wel gewoon leuk om daar te spelen.
Ik las net een interessant artikel waarin het de deeltijdparadox wordt genoemd waar wij hier allemaal tegenaan lopen: crèches zijn niet fantastisch van kwaliteit, daarom brengen we onze kinderen maar 1 of 2 dagen, dat kan want deeltijdwerken is heel geaccepteerd, maar daardoor is er weer minder geld voor de crèche om beter te worden want kinderen hoeven er toch maar een paar dagen heen dus het maakt niet zoveel uit. In Frankrijk gaan bijna alle kinderen 5 dagen, is de kwaliteit hoger en de kosten voor ouders lager. In landen waar dat gewoner is, is meestal ook het verlof langer (want ook daar brengen ouders niet graag hun kleine baby naar de crèche, zeker geen 5 dagen).

Het bevestigt mij wel in mijn idee dat het de moeite is om voor echt fijne opvang te kiezen, waar hij ook wat van opsteekt en waar ik hem op den duur best 3 dagen heen wil brengen, en dat ik in de loop van de maanden/jaren wel weer meer ga werken.

Onderwerp van gesprek ligt al een uur te slapen in de wieg :o. Kleine held is het. Tweede tand is ook onderweg. Als hij straks wakker is ga ik 'm weer doormidden knuffelen.

---

*O* Voor SQ, maak ook maar een goede tweede indruk!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:09:06 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174669422
Je ziet dat in wel meer landen, bijv in Scandinavië. Waar we wel allemaal naar kijken als het gaat om een volledig jaar (!!!) ouderschapsverlof, maar daar is het bijna not-done om daarna parttime te gaan werken.
KuikenGuppy
pi_174669500
Wauw Lesage dat is een goede groei! :D

Succes SQ!!

Nanuke fijn dat je een goed gesprek hebt gehad.

Memoru V is ook verkouden en heeft vriendlief en mij aangestoken :')

Ben sinds gister toch overgestapt op de pepti omdat ik een voorgevoel had dat het dat wel eens kon zijn. Vriendlief heeft astma, hooikoorts en eczeem waardoor V meer kans heeft op een koemelkallergie.
We merken meteen verschil :o. Hij lacht veel meer en houdt nu echt ‘gesprekken’ met ons als je tegen hem praat O+. Je hoort wel nog dat er wat maagzuur omhoog komt maar veeeel minder dan voorheen, het huilen is ook een heel stuk minder! Mag volgende week vrijdag op controle bij de ha en dan even kijken wat zij zegt. Hij heeft nu wel vieze donker groene poep, maar ach hij is nu veel vrolijker :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 oktober 2017 @ 13:16:02 #292
269689 crew  Viv
pi_174669549
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:05 schreef Lemijn het volgende:
Ik las net een interessant artikel waarin het de deeltijdparadox wordt genoemd waar wij hier allemaal tegenaan lopen: crèches zijn niet fantastisch van kwaliteit, daarom brengen we onze kinderen maar 1 of 2 dagen, dat kan want deeltijdwerken is heel geaccepteerd, maar daardoor is er weer minder geld voor de crèche om beter te worden want kinderen hoeven er toch maar een paar dagen heen dus het maakt niet zoveel uit.
Interessante theorie inderdaad, maar voor mij gaat het niet op. ZZ gaat maar 2 dagen omdat we zo veel mogelijk tijd zélf met haar willen doorbrengen, ongeacht de kwaliteit van de opvang. Als we niet failliet zouden gaan van nóg minder werken (hij werkt 3 dagen, ik 4 dagen per week), dan zouden we haar helemaal niet wegbrengen. O+
pi_174669672
Dat klinkt heel positief flav! Wat fijn! *O*

Nog een tand zelfs, Lemijn! Knuffel maar flink :*

Beterschap memoru :*

Wat doet ' ie het goed LeSage! En de kleine van Nanuke ook al!
pi_174670601
Nanuke, wat fijn dat het zo goed gaat met Dirk O+ Geeft vast vertrouwen!

Flav, wat fijn dat je meteen verandering merkt. Zo heerlijk als je baby goed in zijn vel zit.

Jacob zet er vaart achter zeg :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174670894
Goede berichten Nanuke en Flav *O*

Veel succes met het tweede gesprek SQ! Hopelijk snel weer een baan waar je het wel naar je zin hebt.

Ik breng O en zijn zusjes met alle liefde weg naar het kdv, thuisblijfmoeder zou ik niet willen zijn, maar 3+ dagen zou ik ook niet fijn vinden. Ons drietal zit bij elkaar op een klein vorig jaar gestart kdv waardoor er bij inschrijving plek zat was, maar het nu vol zit. Het is 1 verticale groep met drie leidsters en max 3 baby's (waarvan wij dus al twee plekken innemen). Ik vond het voordeel van drie leidsters juist dat ze elke week getrouwde gezichten zien, zelfs al hebben er twee tegelijk vakantie/ziekte. En het grote voordeel van max drie baby's is dat ze enorm veel aandacht krijgen, ook van de grote kinderen.

Over twee weken hebben man en ik beide een dag vrij genomen terwijl zij gewoon naar de opvang gaan. Eindelijk weer een dag samen wat doen! Veel tijd voor qualitytime met elkaar is er momenteel verder niet namelijk, en dat is iets wat we beide wel erg belangrijk vinden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 26 oktober 2017 @ 14:45:07 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_174671215
Fijn dat hij zo goed in de gaten wordt gehouden Nanuke. Merk je veel van zijn ziekte?

Flav! Wat heerlijk dat het zoveel verschil maakt! Hopelijk is dit de oplossing!

Vrij nemen als de kinderen op de opvang zijn is heerlijk O+ wij gaan dat binnenkort ook weer ff doen, om te klussen :9 :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_174672178
haha SQ

memoru hier was ik vorige week ook
behoorlijk ziek en vriend volgde mij. N is gelukkig alleen verkouden geworden, maar lijkt er niet enorm last van te hebben gelukkig. Evengoed sneu natuurlijk voor zo'n kleintje maar had me op erger voorbereid!

Fijn dat je meteen zo'n verschil merkt Flav!

interessant idd lemijn hoe dat werkt.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 16:04:34 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174672815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Interessante theorie inderdaad, maar voor mij gaat het niet op. ZZ gaat maar 2 dagen omdat we zo veel mogelijk tijd zélf met haar willen doorbrengen, ongeacht de kwaliteit van de opvang. Als we niet failliet zouden gaan van nóg minder werken (hij werkt 3 dagen, ik 4 dagen per week), dan zouden we haar helemaal niet wegbrengen. O+
Dat is vaak met theorieën he, dat ze niet voor iedereen opgaan :P
Wij hebben ook wel de luxe dat we parttime kunnen werken. We verdienen goed genoeg, hebben onze levens zo ingericht dat het kan. Die luxe heeft niet iedereen en dan is het wel vervelend dat door bovengenoemd mechanisme er niet genoeg impuls is om de kwaliteit te verbeteren.

SQ, Nouds kamer of niet?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174672858
Lemijn, dat artikel las ik ook. En ik werd eens te meer erin bevestigd dat NL op dit vlak enorm achterloopt. Zo jammer en ook zonde. Allereerst in de verlofregelingen. Want het is heel normaal vind ik dat je nu het idee hebt er nog niet aan toe te zijn weer veel te werken (en je baby ook nog niet). Het is ook gewoon heel snel om nu alweer drie/vier dagen te gaan werken en veel tijd gescheiden te zijn van je kind.

Vervolgens in de kwaliteit van de opvang in NL in vergelijking met andere landen. Ook de kosten daarvan. Want die verhouding prijs - kwaliteit is echt scheef. En vervolgens ook in het sterke aanwezige idee in onze maatschappij dat het zielig en slecht is als kinderen veel dagen naar de opvang gaan. Die vicieuze cirkel die wordt beschreven (kwaliteit opvang niet zo best = niet veel dagen naar opvang = niet veel investering in die opvang) is deels waar, denk ik. Want ook al was die kwaliteit beter, dan nog is dat idee in onze samenleving heel erg sterk. Daarom zou het ook een langetermijninvestering zijn als opvang beter en goedkoper werd.

Maar goed, even mijn ervaring tot nu toe met een kind dat drie dagen per week naar een redelijk groot en vrij hectisch kdv gaat: I gaat er vanaf dag 1, toen ze 7 maanden was, zingend naar toe. Nu doet ze dat letterlijk, als baby zag ik echter ook al dat ze het naar haar zin had. Zij is daar in haar element. Wel merk ik dat twee/drie vaste leidster het belangrijkste is: ze hecht zich sterk en als er eentje op vakantie is en er invallers zijn, dan heeft ze daar wel eens last van.
Drie dagen vind ik juist een voordeel wat betreft continuïteit en hechting. Ik hoorde bijvoorbeeld ook dat bij opvang in Frankrijk ze eigenlijk geen kinderen voor 'maar' 1 of 2 dagen willen, omdat je zo niet goed een band en gewenning opbouwt. Daar zit echt wel wat in, vind ik.
Verder vind ik nu het met kind 2 weer heel fijn en dat heb ik ook echt bewust gedaan, dat ik heel lang verlof heb (het kost me best veel geld, omdat het een aantal maanden onbetaald is), omdat het voor mijn gevoel het eerste half jaar tot een jaar voor moeder & kind beter en fijner is om bij elkaar te zijn, bijvoorbeeld ook gelet op borstvoeding, de onderbroken nachten en daardoor niet optimaal functioneren, het herstellen na de bevalling, goede hechting baby en ouders.

Ik hoop nu vooral dat Y het net zo fijn zal hebben op het kdv als I.

SQ, ik hoop dat het goed ging! Wil je die baan ook graag? (Dat ze jou graag willen, is logisch natuurlijk! ;) )
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 26 oktober 2017 @ 16:11:56 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174672960
Ja belangrijke toevoeging, dat hoe we denken over deeltijdwerk en zelf het beste voor je kinderen kunnen zorgen ingebakken zit. We vinden het zielig om kinderen veel dagen naar de opvang te brengen. Het enige dat zou kunnen helpen is een langetermijnvisie en -beleid vanuit de politiek. Maar ja...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 26 oktober 2017 @ 16:12:11 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174672968
Ik gooi 'm wel even dicht.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')