abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174557688
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 13:02 schreef Nanuke het volgende:
Tijd voor rook/CO2melders in huis denk ik? En niet teveel wat-als'en hoor. Het is goedgegaan, je weet voor de volgende keer wat je wel/niet moet doen. Stilstaan bij wat had kunnen gebeuren werkt alleen maar extra verlammend. :*
Die hebben we beide wel, maar die pikken enkel gas dus niet op.
pi_174559082
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 12:31 schreef Selvaria het volgende:
We hebben echt een reuzenengel op onze schouders gehad. Mijn moeder had in die tijd ook al tig keer het licht in de wc en in de keuken aangedaan, wat als we bij aankomst voor een uitgebrand huis hadden gestaan? :{

M'n moeder had inderdaad niks geroken, ze lag te slapen op de bank. Ik rook het direct, maar had zelf geen actie moeten ondernemen...
Jeetje wat zul jij geschrokken zijn!

Maar jij had geen actie moeten ondernemen? Wat had je dan moeten doen, direct brandweer bellen? :@
pi_174559186
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:06 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn!

Maar jij had geen actie moeten ondernemen? Wat had je dan moeten doen, direct brandweer bellen? :@
geen lampen aan/gas uit bedoelt ze. Wel ramen open/naar buiten uiteraard :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:51:05 #54
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174559631
Ik zou niet eens aan de lampen gedacht hebben, die zou ik ook direct aan doen om te kijken of het gas idd open staat 😬
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174559643
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:51 schreef Sylver_ het volgende:
Ik zou niet eens aan de lampen gedacht hebben, die zou ik ook direct aan doen om te kijken of het gas idd open staat 😬
en om te kijken of iedereen nog leeft :X
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:00:59 #56
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174559748
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

en om te kijken of iedereen nog leeft :X
Ja dat ook idd :o
pi_174562699
Wat griezelig..Selv! Echt rillingen! Gelukkig is alles goed gedaan. Wel leuke foto's :P
pi_174564436
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 18:36 schreef Memoru het volgende:

LDG: ik moest lachen om je piranha opmerking :D. E. kwijlt echt onwijs. Nog geen echte traantjes gezien. Leuk dat we baby's hebben rond dezelfde leeftijd O+
Hoeveel schelen ze nou ook alweer? De kleine kapitein O+ is van 3 sept
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174564601
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 20:42 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hoeveel schelen ze nou ook alweer? De kleine kapitein O+ is van 3 sept
E. Is van 23 augustus maar was 10 dagen te vroeg ;)
pi_174565179
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 16:51 schreef Sylver_ het volgende:
Nou ja, dat. Het was zo donker en ik moest het natuurlijk kunnen zien, al was mijn keuze niet de handigste. Maar goed, eind goed al goed, maar ik krijg er toch nog regelmatig ineens een rilling van.

Mijn baby kan zwaaien en zwaait de hele dag met zo'n kneuzig wapperend handje naar ons en ik kan haar dan alleen maar helemaal kapot knuffelen. O+
pi_174565258
Wat schrikken Selvaria! Gelukkig is het een mooi verhaal voor later geworden met een happy end. Maar wat zal je moeder zich schuldig voelen...
pi_174565771
Poeh, ik zit al bijna 2 uur met een krijsende baby die niet stil te krijgen is. M’n oren toeten er van ;(
Ik vermoed krampjes want hij stampt er driftig op los.
pi_174566336
omg Selvaria, wat een schrik :o Gelukkig goed afgelopen.

Sterkte Flav :*

Ik keek gisteren even terug naar filmpjes van F; die zat met 7 maanden al heel stevig en begon toen met optrekken in bed/box en met kruipen. Dat zie ik m'n kleine dame dus echt nog niet doen, die rolt naar buik en begint dan met brullen. Geen enkel teken dat ze zal gaan kruipen of zitten, jammer want ik denk wel dat een deel van haar frustratie daar vandaan komt :+
pi_174566811
Jeeee Selvaria wat een eng verhaal! Gelukkig is alles goed gekomen!
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:32:38 #65
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174567102
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:14 schreef Selvaria het volgende:

Mijn baby kan zwaaien en zwaait de hele dag met zo'n kneuzig wapperend handje naar ons en ik kan haar dan alleen maar helemaal kapot knuffelen. O+
Heel goed, doe dat maar. Ik doe ook vaak pogingen maar hij is nog steeds heel. Fijn, dan kunnen we morgen weer O+

Is ie al gestopt Flav? Ik hoop het! Gedoe toch die krampjes...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator zaterdag 21 oktober 2017 @ 22:37:15 #66
269689 crew  Viv
pi_174567186
Selv wat eng! Is je moeder zelf geen gasfornuis gewend thuis? Als wij per ongeluk een pit aan laten staan komt er geen gas vrij, want dat wordt gewoon opgebruikt door de vlam zoals tijdens het koken.

Oh en ik hoor hier niet meer. :D Vandaag ZZ's eerste verjaardag gevierd met vrienden en familie en dat was heel leuk. Op onze TV draaide een slideshow van de leukste foto's van afgelopen jaar, goed voor veel "oh ja" en "wat was ze klein hè". Verder slingers en ballonnen en kaarsje uitblazen en cadeautjes en liedjes zingen en zelfgebakken cakejes en niet-zelfgebakken Limburgse vlaai. O+
pi_174567482
Time flies!! Gefeliciteerd Vivi! Klinkt als een goeie verjaardag!

En Selv, wat schrikken!! Gelukkig dat alles goed is afgelopen!
pi_174567546
Shiiiit selv wat eng. Mijn maag draaide zich om bij het lezen. En je arme moeder, die zal ook geschrokken zijn. Brr

Van harte Vivi!
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:07:11 #69
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174567910
Wat schattig dat zwaaien, Selv :D

Awh Flav, zo rot dat je het niet kunt verlichten, he :{ Hopelijk slaapt hij inmiddels.

Ah, ik merk idd ook dat Ella een stuk rustiger is sinds ze kan kruipen, Fazz. Nu komt ze me gewoon achterna als ik naar de keuken ga ipv te gaan gillen dat ze mee wil :P

Gefeliciteerd Vivi! *O*
pi_174568523
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 21:39 schreef Flav het volgende:
Poeh, ik zit al bijna 2 uur met een krijsende baby die niet stil te krijgen is. M’n oren toeten er van ;(
Ik vermoed krampjes want hij stampt er driftig op los.
oordoppen flav :Y oordoppen zijn het antwoord _O_

Hier ook #teamkrampjes vandaag. Vanaf 17:00 tot n half uurtje geleden bijna nonstop. Nu tukt ie gelukkig O+
pi_174569110
Ik ben trws sinds n week ongesteld als n malle :{ kraamtijddejavu op de rare geur na :r. Hoe lang duurde t bij jullie tot t weer over ging de eerste keer :X?
pi_174570762
Vanavond was even erg lastig. Dirk had last van krampjes en clusteren. Dus eigenlijk continu huilen, want ofwel willen drinken ofwel krampjes. Op een gegeven moment ging ik helemaal aan mezelf twijfelen, half in paniek omdat ik het gevoel kreeg dat hij iets van me wilde wat ik niet snapte/niet kon bieden. Man wist het natuurlijk ook niet en voelde zich machteloos. Nouja, erg gezellig was het niet dus. :+ Nu echter is het, in tegenstelling tot de normale nachten, ineens slaperig wegleggen na drinken - even morrelen - slapen. Erg fijn, maar je raadt het vast al... nu kom ik dus niet in slaap. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174570986
Niet in slaap komen na een nachtvoeding boks.

[ Bericht 2% gewijzigd door Adrian4 op 22-10-2017 08:57:16 ]
pi_174571101
Altijd fijn die herkenning hier. Wel minder fijn voor jou adrian. Ik hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174571186
heel herkenbaar Nanuke. Een ontevreden clusterende baby die dan een goede nacht maakt.

Ritme van een baby!? haha. Ze had om 19:00 voor het laatst gedronken en sliep sinds 20:30 in de armen van vriend (om 20:00 wegleggen was instant paniek). Ik viel in slaap op de bank om 22:00, ik dacht dat ze toch ieder moment wakker kon worden voor eten...
Om 23:00 legt vriend dr in de box en gaat f1 kijken. Ik kies ervoor op de bank te blijven omdat het nu echt niet lang meer kan duren. Wordt ik pas om 1:00 wakker. Bij het naar boven gaan werd N ook wakker. Uiteindelijk lag ze om 2:00 in bed en sliep ze tot 7:15!? *O*

Beetje jammer van die 3 uur op de bank, maar ach...slaap O+ O+
pi_174571289
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 22:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Selv wat eng! Is je moeder zelf geen gasfornuis gewend thuis? Als wij per ongeluk een pit aan laten staan komt er geen gas vrij, want dat wordt gewoon opgebruikt door de vlam zoals tijdens het koken.

Oh en ik hoor hier niet meer. :D Vandaag ZZ's eerste verjaardag gevierd met vrienden en familie en dat was heel leuk. Op onze TV draaide een slideshow van de leukste foto's van afgelopen jaar, goed voor veel "oh ja" en "wat was ze klein hè". Verder slingers en ballonnen en kaarsje uitblazen en cadeautjes en liedjes zingen en zelfgebakken cakejes en niet-zelfgebakken Limburgse vlaai. O+
Gefeliciteerd met ZZ! Fijn van het fijne feestje! Was ze gister echt jarig? Mijn dreumes (peuter :o) ook namelijk :)!
pi_174571298
Nolita fijn van de goede nacht!

Sterkte met het clusteren/krampjes/niet slapen na de nacht voeding! Gelukkig is er hier iig wat herkenning...

Hier is F nog steeds erg druk met pogingen doen tot rollen, maar het laatste stukje van de rol blijft een uitdaging. Gaat ook gepaard met luid gegil :p...
  zondag 22 oktober 2017 @ 08:22:44 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_174571300
Van harte gefeliciteerd vivi!
disclaimer
pi_174571326
Awesome baby tukte van half twaalf tot zeven :o O+ yay voor krampjes :') want daar zal t wel door komen :')
pi_174571729
Gefeliciteerd vivi! Omg vlaai :9 :9 (kan ook niet anders als Limburgse haha)

LDG is zou graag oordoppen willen proberen maar vind het zielig dat hij zo’n pijn heeft. Dus haal ik alles maar uit de kast om hem stil te krijgen. Hij kijkt me met zo’n angstige blik aan tijdens het krijsen ;(

Het krijsen heeft tot 11 uur geduurd. Daarbij heeft hij z’n gezicht weer open gehaald ;(
Hij heeft van 11 tot 5 geslapen, toen een half flesje maar gedronken en in slaap gevallen tot 8.
Toen werd hij kokhalzend wakker en er kwam meteen flinke golf melk terug wat weer leidde tot krijsen ;(
Ik weet dat ik niks moet googlen maar heb zon vermoedde dat het niet alleen de reflux is. Vriendlief wilt er niet aan dat het misschien koemelkallergie kan zijn, maar ik wil dit toch als mogelijkheid bespreken bij de arts.
pi_174571766
Gefeliciteerd Vivi!

Selv wat heftig! Gelukkig is het goed afgelopen. Tijd voor een parkiet? ;(
Wij hebben in ons appartement in Schotland ooit eens het gas ruim 24 uur aan laten staan. Wel ramen open trouwens. Tijdens die 24 uur gewoon lampen aan gedaan en Netflix marathon gehouden thuis. Zelf het gas dicht gedraaid toen ik het zag. |:(
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 22 oktober 2017 @ 09:46:15 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_174571828
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:34 schreef Flav het volgende:

LDG is zou graag oordoppen willen proberen maar vind het zielig dat hij zo’n pijn heeft. Dus haal ik alles maar uit de kast om hem stil te krijgen. Hij kijkt me met zo’n angstige blik aan tijdens het krijsen ;(

Het krijsen heeft tot 11 uur geduurd. Daarbij heeft hij z’n gezicht weer open gehaald ;(
Hij heeft van 11 tot 5 geslapen, toen een half flesje maar gedronken en in slaap gevallen tot 8.
Toen werd hij kokhalzend wakker en er kwam meteen flinke golf melk terug wat weer leidde tot krijsen ;(
Ik weet dat ik niks moet googlen maar heb zon vermoedde dat het niet alleen de reflux is. Vriendlief wilt er niet aan dat het misschien koemelkallergie kan zijn, maar ik wil dit toch als mogelijkheid bespreken bij de arts.
hoeveel weken is hij nu?
Ik heb me precies zo gevoeld in het begin maar achteraf waren het gelukkig alleen maar krampjes. Ergens tussen 8 en 12 weken verdween het ook gewoon. Ik hoop bij jullie hetzelfde!
En wat een heerlijke nacht trouwens! Noud huilde altijd van 9 tot 3 ongeveer :')
disclaimer
pi_174571893
ik zie dat ik vannacht helemaal over de verjaardag van ZZ heen heb gelezen! Van harte gefeliciteerd!! Ooit zaten we samen in het rammeltopic en nu heb je gewoon al een dreumes! *O*

Flav, wat sneu zeg. Ik denk dat het nooit verkeerd is om op je intuïtie als moeder te vertrouwen als je denkt dat er meer aan de hand is.
pi_174571897
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:34 schreef Flav het volgende:

Ja zo'n sip gezichtje dan he :'( trillend lipje en bang bekkie. Uiteraard kun je hem gewoon knuffelen met die oordoppen in :Y. Maakt het hier een stuk beter en langer verdraagbaar.hier werkt het soms ook heel even om hem op zn buik op je onderarm te dragen. Mja je kan ook geen uren rondjes lopen zo (hij is echt al zwaar :o in mn hoofd heeft ie de 6 kg al aangetikt maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, laatste keer wegen drie weken geleden was hij 5100)

En het zou toch gewoon koemelkallergie kunnen zijn? Je bent heus geen overdreven ongeruste moeder als je dat laat checken :*
pi_174571999
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoeveel weken is hij nu?
Ik heb me precies zo gevoeld in het begin maar achteraf waren het gelukkig alleen maar krampjes. Ergens tussen 8 en 12 weken verdween het ook gewoon. Ik hoop bij jullie hetzelfde!
En wat een heerlijke nacht trouwens! Noud huilde altijd van 9 tot 3 ongeveer :')
Hij is dinsdag 10 weken. Heb het idee dat het alleen maar erger wordt want voorheen was hij nog goed te troosten door met hem te lopen. Dat spugen smorgens is iets van de week en overdag ligt ie zich ook constant te verslikken. Zijn nu 3 dagen met de medicatie voor de reflux bezig en moeten over 1,5 week terug naar de dokter. Hoop dat er tegen die tijd verbetering is.
  zondag 22 oktober 2017 @ 10:02:01 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_174572024
Dat hoop ik ook. 3 dagen is nog te kort om er echt wat van te zeggen denk ik. Sterkte, het is zo sneu :*
disclaimer
pi_174572310
Flav: Als het niet goed voelt gewoon naar de HA bellen he. Al is het maar voor advies of om de HA telefonisch te spreken.

Mocht de HA vinden dat je gewoon kunt afwachten dan ben je er zelf in elk geval iets meer gerust over.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174572895
Ja ga ik ook zeker doen. Hij krijst nu al non stop sinds z’n fles van vanmorgen, hij is uitgeput ;(
Je hoort de melk (of maagzuur) omhoog klotsen in z’n keel en dat slikt ie steeds weer weg. Mocht dit de hele dag zo doorgaan hang ik morgenvroeg aan de lijn bij de ha.
pi_174574160
Wat sneu flav. :*
En ZZ is 1! O+ Gefeliciteerd Vivi! :*
pi_174574196
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 11:01 schreef Flav het volgende:
Ja ga ik ook zeker doen. Hij krijst nu al non stop sinds z’n fles van vanmorgen, hij is uitgeput ;(
Je hoort de melk (of maagzuur) omhoog klotsen in z’n keel en dat slikt ie steeds weer weg. Mocht dit de hele dag zo doorgaan hang ik morgenvroeg aan de lijn bij de ha.
Als ik het goed herinner duurt het echt zo'n 7 dagen voor je er iets van merkt, bij James hoorde ik het soms ook omhoog klotsen en was rechtop houden eigenlijk de enige verlichting. Zo sneu. -O-

Wat hier ook nog wel eens hielp was de dosis in 2en te delen, dus s'morgens en s'middags een beetje.

Vivi gefeliciteerd met je dreumes.
S. 2014
J. 2016
pi_174574892
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als ik het goed herinner duurt het echt zo'n 7 dagen voor je er iets van merkt, bij James hoorde ik het soms ook omhoog klotsen en was rechtop houden eigenlijk de enige verlichting. Zo sneu. -O-

Klopt inderdaad dat het even duurt voordat je iets merkt. Het drankje dat hij heeft gekregen is 2x per dag. Alleen dat uren krijsen heb ik nog niet eerder meegemaakt en was normaal goed te troosten.

Hij ligt nu al 2 uur uitgeput op m’n arm te slapen. Ik heb m’n pyjama nog aan en moet ontzettend plassen maar ik laat hem fijn doorslapen O+
pi_174574949
Jeetje flav, wat ontzettend zielig ;( Goed dat je morgen weer gaat bellen. Wat is het zwaar als ze zo'n verdriet hebben, hè.
pi_174575274
Hallo ik moet nog een update geven over alles maar door alle stress van onze kleine W.essel die niet groeit is mijn borstvoeding helemaal verminderd. Ik probeer nog wel 1 borst leeg te kolven.

Ik moest al bijvoeden met flesvoeding maar hij groeit nog steeds niet en hij is nu bijna 2 weken oud.

Ik wil helemaal overstappen naar flesvoeding dat brengt mij meer rust heb ik al gemerkt.

Alleen nu hoeveel flesvoeding moet ik hem nu geven. hij kreeg 66 cc als bijvoeding op mijn borstvoeding.

Hij woog bij de geboorte 3600 en nu met veel moeite 3310. Ik heb van het cb hier een weegschaal in huis staan en ik moet elke dag wegen.

Hoeveel flesvoeding moet ik hem nu geven. Ik heb nutrilon standaard 1. Is dat dan 100 ml en 3 scheppen of moet ik de 135 en 4 scheppen aanhouden ? per voeding.

Ik weet dat het zonde is dat ik stop ik heb er echt van gehuild en ik zit vol stress slaap amper maar ik kan het gewoon niet meer opbrengen om er zo veel mee bezig te zijn. Vooral omdat de kleine dus gewoonweg alleen maar afviel en amper bijkomt.

Kan ik dan nu ook stoppen met de extra vitamines te geven
pi_174575570
Begin gewoon met 100 en kijk of hij het helemaal opdrinkt en of hij snel daarna weer honger heeft. Dan weer je snel hoeveel hij moet hebben. Vitamine D wel blijven geven, K hoeft dan niet meer. Als je zelf er onderdoor gaat, kan je idd beter stoppen naar mijn mening. Ik ben er een leukere moeder en gelukkiger mens door geworden.
pi_174575611
Aloria :*. Rot dat W niet goed groeit, dat geeft veel spanning, weet ik uit ervaring (mijne was pas na 3,5wk op geboortegewicht). Mij werd geadviseerd om maar 1x per week te wegen, elke dag had geen zin en maakte onzeker, werd gezegd. Misschien vind je dat ook wel prettiger?
Volgens mij was de regel dat als je minstens de helft fv geeft, je geen vitamine k meer hoeft te geven.
Ik heb geen verstand van Nutrilon, maar misschien moet je gewoon eens kijken hoeveel W uit zichzelf wil drinken?
pi_174575678
Oh Aloria ik weet hoe je je voelt :*
Stoppen met borstvoeding is niet leuk maar ook ik ben er een beter en vrolijker mens door geworden.
Ik ben in 1x gestopt met dr borstvoeding en volledig overgegaan op fles. Ben begonnen met 100cc (90cc water en 3 schepjes) en zo gekeken wat hij opkreeg.
Heb natuurlijk ook een beetje op de verpakking gekeken qua gewicht en aanbevolen voeding, maar vooral gekeken naar wat hij opkreeg.
pi_174575910
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 12:49 schreef Flav het volgende:

[..]

Klopt inderdaad dat het even duurt voordat je iets merkt. Het drankje dat hij heeft gekregen is 2x per dag. Alleen dat uren krijsen heb ik nog niet eerder meegemaakt en was normaal goed te troosten.

Hij ligt nu al 2 uur uitgeput op m’n arm te slapen. Ik heb m’n pyjama nog aan en moet ontzettend plassen maar ik laat hem fijn doorslapen O+
Wat klinkt dit ontzettend zwaar!! Je hebt vast al een hoop tips etc gekregen dus ik hoop dat ik niet een open deur in trap, maar:
Heb je een draagzak of draagdoek? En heb je al eens geprobeerd om hem op zijn buik neer te leggen?
pi_174575998
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Flav het volgende:
Oh Aloria ik weet hoe je je voelt :*
Stoppen met borstvoeding is niet leuk maar ook ik ben er een beter en vrolijker mens door geworden.
Ik ben in 1x gestopt met dr borstvoeding en volledig overgegaan op fles. Ben begonnen met 100cc (90cc water en 3 schepjes) en zo gekeken wat hij opkreeg.
Heb natuurlijk ook een beetje op de verpakking gekeken qua gewicht en aanbevolen voeding, maar vooral gekeken naar wat hij opkreeg.
Hier op de verpakking staat < 3 kg 60 ml water en 2 scheppen
3 - 3,5 kg 90ml water en 3 scheppen
3,5 en 4 kg 120 ml water en 4 scheppen

Moet ik het geboorte gewicht aanhouden dan of wat hij nu weegt ?
Heb net mijn borst zitten kolven en er zit nu ongeveer 130 cc in. Heb de hele nacht en ochtend niet gekolved.

Ik pak straks de 120 ml wel en kijk hoeveel hij daarvan op kan. ;)
pi_174576133
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:47 schreef Aloria het volgende:

[..]

Hier op de verpakking staat < 3 kg 60 ml water en 2 scheppen
3 - 3,5 kg 90ml water en 3 scheppen
3,5 en 4 kg 120 ml water en 4 scheppen

Moet ik het geboorte gewicht aanhouden dan of wat hij nu weegt ?
Heb net mijn borst zitten kolven en er zit nu ongeveer 130 cc in. Heb de hele nacht en ochtend niet gekolved.

Ik pak straks de 120 ml wel en kijk hoeveel hij daarvan op kan. ;)

Staar je vooral niet blind op de verpakking, maar volg je kindje :) Kies een hoeveelheid die je aan gaat bieden (bijvoorbeeld 90ml en 3 schepjes), bied het aan en kijk hoe hij reageert naderhand. Is hij voldaan? Dan is het prima. Wil hij nog meer? Dan maak je nog 30ml met 1 schepje, bied je dat aan.

De verpakking is een leidraad, een gemiddelde voor alle baby's. Maar geen enkele baby is gemiddeld, dus je hoeft het niet te volgen. Je hoeft ook niet om de 3 uur te geven, als jouw baby vaker wil.
Rustig blijven ademhalen (makkelijker gezegd dan gedaan, snap ik) en naar je kindje kijken :*
pi_174576623
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Staar je vooral niet blind op de verpakking, maar volg je kindje :) Kies een hoeveelheid die je aan gaat bieden (bijvoorbeeld 90ml en 3 schepjes), bied het aan en kijk hoe hij reageert naderhand. Is hij voldaan? Dan is het prima. Wil hij nog meer? Dan maak je nog 30ml met 1 schepje, bied je dat aan.

De verpakking is een leidraad, een gemiddelde voor alle baby's. Maar geen enkele baby is gemiddeld, dus je hoeft het niet te volgen. Je hoeft ook niet om de 3 uur te geven, als jouw baby vaker wil.
Rustig blijven ademhalen (makkelijker gezegd dan gedaan, snap ik) en naar je kindje kijken :*
Oke doen we dat, nou de mijne komt juist niet vaker hij is vanaf het begin al heeeeeel snel tevreden. Hij hoeft mij maar te ruiken en slaapt dan weer :') 1 keer per dag zit hij haast 2 uur aan mijn borst en de andere keren amper daarom komt hij ook maar niet aan hij is te snel tevreden. Ik moet hem haast actief wakker maken anders slaapt hij zelfs door de 3 uur heen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')