Wauw, en dat na de afgelopen weekquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 06:19 schreef ReginaFalange het volgende:
Flav, wat naar! Niet iets wat ik persoonlijk herken van reflux.
Mijn baby is net 5 minuten wakker na een nacht doorslapen. <3
Hij speelt niet af op mijn mobielquote:Op donderdag 19 oktober 2017 23:27 schreef FlyingFish het volgende:
Mooie stats Memoru!
Valt nog mee Nanuke, dat je ook nog iets voor jezelf gekocht hebt
Zo'n lelijk speelding voor in de auto moet ik ook nog even ophangen. En nog een tweede regelen. De speelmatten zijn tegenwoordig wel echt een succes!
Vanmiddag heeft grote broer heel lief zijn Lego beesten aan de meiden laten zien, zoals de krokodil. Ik heb nog nooit video op tinypic gezet, dus geen idee of het goed werkt:
View My Video
Oke okequote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:37 schreef Selvaria het volgende:
Oké Fazz?Dat klinkt als een fantastische nacht!
Hier was het weer drama, ze accepteert mij (borst of fles) niet meer 's nachts lijkt het en blijft alleen maar huilen. Gisteren een uur geprobeerd (cosleeper, bij ons in bed, armpjes vasthouden, enz), toen kwam man het overnemen en ze sliep binnen 10 minuten en meldde zich ook nog maar één keer daarna. Ik kan 's nachts niet zo goed relativeren en voel me dan (en stiekem nu ook nog wel een beetje) zo'n faalmoeder.
Nee joh gekquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 12:37 schreef Selvaria het volgende:
Oké Fazz?Dat klinkt als een fantastische nacht!
Hier was het weer drama, ze accepteert mij (borst of fles) niet meer 's nachts lijkt het en blijft alleen maar huilen. Gisteren een uur geprobeerd (cosleeper, bij ons in bed, armpjes vasthouden, enz), toen kwam man het overnemen en ze sliep binnen 10 minuten en meldde zich ook nog maar één keer daarna. Ik kan 's nachts niet zo goed relativeren en voel me dan (en stiekem nu ook nog wel een beetje) zo'n faalmoeder.
En ik vind 1 kind al erg. Hopelijk zometeen wel een goede nacht voor jullie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 21:44 schreef LeSage het volgende:
Vanavond 2 huilende kinderen en ik heb oorpijnpfff, niet leuk dit.
Die krampjes, waarom ook hè?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hebben we beide wel, maar die pikken enkel gas dus niet op.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:02 schreef Nanuke het volgende:
Tijd voor rook/CO2melders in huis denk ik? En niet teveel wat-als'en hoor. Het is goedgegaan, je weet voor de volgende keer wat je wel/niet moet doen. Stilstaan bij wat had kunnen gebeuren werkt alleen maar extra verlammend.
Jeetje wat zul jij geschrokken zijn!quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 12:31 schreef Selvaria het volgende:
We hebben echt een reuzenengel op onze schouders gehad. Mijn moeder had in die tijd ook al tig keer het licht in de wc en in de keuken aangedaan, wat als we bij aankomst voor een uitgebrand huis hadden gestaan?
M'n moeder had inderdaad niks geroken, ze lag te slapen op de bank. Ik rook het direct, maar had zelf geen actie moeten ondernemen...
geen lampen aan/gas uit bedoelt ze. Wel ramen open/naar buiten uiteraardquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 16:06 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Jeetje wat zul jij geschrokken zijn!
Maar jij had geen actie moeten ondernemen? Wat had je dan moeten doen, direct brandweer bellen?
en om te kijken of iedereen nog leeftquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 16:51 schreef Sylver_ het volgende:
Ik zou niet eens aan de lampen gedacht hebben, die zou ik ook direct aan doen om te kijken of het gas idd open staat 😬
Ja dat ook iddquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 16:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
en om te kijken of iedereen nog leeft
Hoeveel schelen ze nou ook alweer? De kleine kapiteinquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 18:36 schreef Memoru het volgende:
LDG: ik moest lachen om je piranha opmerking. E. kwijlt echt onwijs. Nog geen echte traantjes gezien. Leuk dat we baby's hebben rond dezelfde leeftijd
E. Is van 23 augustus maar was 10 dagen te vroegquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 20:42 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Hoeveel schelen ze nou ook alweer? De kleine kapiteinis van 3 sept
Nou ja, dat. Het was zo donker en ik moest het natuurlijk kunnen zien, al was mijn keuze niet de handigste. Maar goed, eind goed al goed, maar ik krijg er toch nog regelmatig ineens een rilling van.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 16:51 schreef Sylver_ het volgende:
Ik zou niet eens aan de lampen gedacht hebben, die zou ik ook direct aan doen om te kijken of het gas idd open staat 😬
Heel goed, doe dat maar. Ik doe ook vaak pogingen maar hij is nog steeds heel. Fijn, dan kunnen we morgen weerquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:14 schreef Selvaria het volgende:
Mijn baby kan zwaaien en zwaait de hele dag met zo'n kneuzig wapperend handje naar ons en ik kan haar dan alleen maar helemaal kapot knuffelen.
oordoppen flavquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:39 schreef Flav het volgende:
Poeh, ik zit al bijna 2 uur met een krijsende baby die niet stil te krijgen is. M’n oren toeten er van![]()
Ik vermoed krampjes want hij stampt er driftig op los.
Gefeliciteerd met ZZ! Fijn van het fijne feestje! Was ze gister echt jarig? Mijn dreumes (peuterquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 22:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Selv wat eng! Is je moeder zelf geen gasfornuis gewend thuis? Als wij per ongeluk een pit aan laten staan komt er geen gas vrij, want dat wordt gewoon opgebruikt door de vlam zoals tijdens het koken.
Oh en ik hoor hier niet meer.Vandaag ZZ's eerste verjaardag gevierd met vrienden en familie en dat was heel leuk. Op onze TV draaide een slideshow van de leukste foto's van afgelopen jaar, goed voor veel "oh ja" en "wat was ze klein hè". Verder slingers en ballonnen en kaarsje uitblazen en cadeautjes en liedjes zingen en zelfgebakken cakejes en niet-zelfgebakken Limburgse vlaai.
hoeveel weken is hij nu?quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:34 schreef Flav het volgende:
Gefeliciteerd vivi! Omg vlaai![]()
(kan ook niet anders als Limburgse haha)
LDG is zou graag oordoppen willen proberen maar vind het zielig dat hij zo’n pijn heeft. Dus haal ik alles maar uit de kast om hem stil te krijgen. Hij kijkt me met zo’n angstige blik aan tijdens het krijsen
Het krijsen heeft tot 11 uur geduurd. Daarbij heeft hij z’n gezicht weer open gehaald![]()
Hij heeft van 11 tot 5 geslapen, toen een half flesje maar gedronken en in slaap gevallen tot 8.
Toen werd hij kokhalzend wakker en er kwam meteen flinke golf melk terug wat weer leidde tot krijsen![]()
Ik weet dat ik niks moet googlen maar heb zon vermoedde dat het niet alleen de reflux is. Vriendlief wilt er niet aan dat het misschien koemelkallergie kan zijn, maar ik wil dit toch als mogelijkheid bespreken bij de arts.
Ja zo'n sip gezichtje dan hequote:Op zondag 22 oktober 2017 09:34 schreef Flav het volgende:
Gefeliciteerd vivi! Omg vlaai![]()
(kan ook niet anders als Limburgse haha)
LDG is zou graag oordoppen willen proberen maar vind het zielig dat hij zo’n pijn heeft. Dus haal ik alles maar uit de kast om hem stil te krijgen. Hij kijkt me met zo’n angstige blik aan tijdens het krijsen
Het krijsen heeft tot 11 uur geduurd. Daarbij heeft hij z’n gezicht weer open gehaald![]()
Hij heeft van 11 tot 5 geslapen, toen een half flesje maar gedronken en in slaap gevallen tot 8.
Toen werd hij kokhalzend wakker en er kwam meteen flinke golf melk terug wat weer leidde tot krijsen![]()
Ik weet dat ik niks moet googlen maar heb zon vermoedde dat het niet alleen de reflux is. Vriendlief wilt er niet aan dat het misschien koemelkallergie kan zijn, maar ik wil dit toch als mogelijkheid bespreken bij de arts.
Hij is dinsdag 10 weken. Heb het idee dat het alleen maar erger wordt want voorheen was hij nog goed te troosten door met hem te lopen. Dat spugen smorgens is iets van de week en overdag ligt ie zich ook constant te verslikken. Zijn nu 3 dagen met de medicatie voor de reflux bezig en moeten over 1,5 week terug naar de dokter. Hoop dat er tegen die tijd verbetering is.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoeveel weken is hij nu?
Ik heb me precies zo gevoeld in het begin maar achteraf waren het gelukkig alleen maar krampjes. Ergens tussen 8 en 12 weken verdween het ook gewoon. Ik hoop bij jullie hetzelfde!
En wat een heerlijke nacht trouwens! Noud huilde altijd van 9 tot 3 ongeveer
Als ik het goed herinner duurt het echt zo'n 7 dagen voor je er iets van merkt, bij James hoorde ik het soms ook omhoog klotsen en was rechtop houden eigenlijk de enige verlichting. Zo sneu.quote:Op zondag 22 oktober 2017 11:01 schreef Flav het volgende:
Ja ga ik ook zeker doen. Hij krijst nu al non stop sinds z’n fles van vanmorgen, hij is uitgeput![]()
Je hoort de melk (of maagzuur) omhoog klotsen in z’n keel en dat slikt ie steeds weer weg. Mocht dit de hele dag zo doorgaan hang ik morgenvroeg aan de lijn bij de ha.
Klopt inderdaad dat het even duurt voordat je iets merkt. Het drankje dat hij heeft gekregen is 2x per dag. Alleen dat uren krijsen heb ik nog niet eerder meegemaakt en was normaal goed te troosten.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Als ik het goed herinner duurt het echt zo'n 7 dagen voor je er iets van merkt, bij James hoorde ik het soms ook omhoog klotsen en was rechtop houden eigenlijk de enige verlichting. Zo sneu.
Wat klinkt dit ontzettend zwaar!! Je hebt vast al een hoop tips etc gekregen dus ik hoop dat ik niet een open deur in trap, maar:quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:49 schreef Flav het volgende:
[..]
Klopt inderdaad dat het even duurt voordat je iets merkt. Het drankje dat hij heeft gekregen is 2x per dag. Alleen dat uren krijsen heb ik nog niet eerder meegemaakt en was normaal goed te troosten.
Hij ligt nu al 2 uur uitgeput op m’n arm te slapen. Ik heb m’n pyjama nog aan en moet ontzettend plassen maar ik laat hem fijn doorslapen
Hier op de verpakking staat < 3 kg 60 ml water en 2 scheppenquote:Op zondag 22 oktober 2017 13:31 schreef Flav het volgende:
Oh Aloria ik weet hoe je je voelt
Stoppen met borstvoeding is niet leuk maar ook ik ben er een beter en vrolijker mens door geworden.
Ik ben in 1x gestopt met dr borstvoeding en volledig overgegaan op fles. Ben begonnen met 100cc (90cc water en 3 schepjes) en zo gekeken wat hij opkreeg.
Heb natuurlijk ook een beetje op de verpakking gekeken qua gewicht en aanbevolen voeding, maar vooral gekeken naar wat hij opkreeg.
Staar je vooral niet blind op de verpakking, maar volg je kindjequote:Op zondag 22 oktober 2017 13:47 schreef Aloria het volgende:
[..]
Hier op de verpakking staat < 3 kg 60 ml water en 2 scheppen
3 - 3,5 kg 90ml water en 3 scheppen
3,5 en 4 kg 120 ml water en 4 scheppen
Moet ik het geboorte gewicht aanhouden dan of wat hij nu weegt ?
Heb net mijn borst zitten kolven en er zit nu ongeveer 130 cc in. Heb de hele nacht en ochtend niet gekolved.
Ik pak straks de 120 ml wel en kijk hoeveel hij daarvan op kan.![]()
Oke doen we dat, nou de mijne komt juist niet vaker hij is vanaf het begin al heeeeeel snel tevreden. Hij hoeft mij maar te ruiken en slaapt dan weerquote:Op zondag 22 oktober 2017 13:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Staar je vooral niet blind op de verpakking, maar volg je kindjeKies een hoeveelheid die je aan gaat bieden (bijvoorbeeld 90ml en 3 schepjes), bied het aan en kijk hoe hij reageert naderhand. Is hij voldaan? Dan is het prima. Wil hij nog meer? Dan maak je nog 30ml met 1 schepje, bied je dat aan.
De verpakking is een leidraad, een gemiddelde voor alle baby's. Maar geen enkele baby is gemiddeld, dus je hoeft het niet te volgen. Je hoeft ook niet om de 3 uur te geven, als jouw baby vaker wil.
Rustig blijven ademhalen (makkelijker gezegd dan gedaan, snap ik) en naar je kindje kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |