abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174606576
leuk een buurmeisje Flav! Hier verwachten de buren ook een meisje. Ze gaan zo'n 5-6 maanden schelen. Ben nu al benieuwd of ze vriendinnetjes worden later O+

Is een eigen kamer voor Noud al in zicht SQ? Ik dacht ooit foto's van een verbouwing (iig nieuwe kamer voor je dochter) gezien te hebben?

en ohja ongesteld zijn ben ik nog niet mee bezig, ben benieuwd wanneer ik verrast wordt :').
Anticonceptie daarentegen vind ik lastiger. Ik vind het allemaal maar niets stiekem. Voor nu maar even rubbers.
pi_174607086
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
eerste lachjes O+ Die maken alles weer goed toch?
Slaapt jullie dreumes nog steeds zo ruk LeSage? En de baby, slapen jullie allemaal op 1 kamer dan? Gaat dat?
Ik hoop zelf heel erg dat het beter wordt als Noud zijn eigen kamer heeft en niet meer bij ons slaapt. Ik merk dat hij vrijwel altijd wakker wordt als ik in bed kruip, hoe stil ik het ook doe. Of hij ruikt me ofzo. En hij ligt natuurlijk nog in een wieg van 40 bij 80 centimeter, de omstandigheden zijn zeg maar niet optimaal. :')
Het scheelt dat ik echt goed ben geworden in meeveren en ik slaap dus heel vaak met een baby in bed, al dan niet aangehecht aan mijn tepel :+ Ik word dus niet superwakker. Wel stijf, want je ligt toch niet heel relaxed als je halve matras door baby wordt ingenomen.

Onze dreumes slaapt heel goed. Op zijn voorwaarden. Meestal pas rond 9 uur 's avonds en dan tot een bepaalde tijd in zijn eigen bed en daarna tussen ons in. En op zich heb ik er weinig last van, we slapen uiteindelijk allemaal wel, maar toch zou het best fijn zijn als hij een keer gewoon om half 8 in bed zou liggen en om 7 uur in zijn eigen bed wakker werd.
En we slapen dus allemaal op 1 kamer. Het maffe is dat S. overal wakker van wordt, behalve van het gekrijs van M. Dan blijft hij stoïcijns doorsnurken :')
Wat zou er gebeuren als je Noud bijvoorbeeld voor het begin van de nacht op een andere kamer laat slapen? En dan opbouwen ofzo? Ik vind het in ieder geval knap dat je nog niet ingestort bent! Aan de andere kant verbaast het me ooit hoeveel je kunt hebben van je kinderen en hoeveel rek je nog kunt vinden terwijl je vooraf dacht dat de grens wel bereikt zou zijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174607131
Anticonceptie, moet ik ook nog eens in duiken. Ik denk zelf dat ik graag een spiraaltje wil.
De pil is nu al 3 jaar uit mijn systeem en ik heb weinig zin om daar weer iedere avond aan te moeten denken.
  maandag 23 oktober 2017 @ 16:48:28 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_174607537
Voor instorting is wel meer nodig hoor. Ik vond de eerste maanden met het krampjesgekrijs heftiger dan dit. Ook al word ik nu vaker wakker.

De kamer is vorige week gestuct en nu bijna droog, dan dus behangen en verven, laminaat leggen en snél dat ledikant monteren _O-
En het stomme is, dan ga ik 'm waarschijnlijk nog missen ook :')
disclaimer
pi_174607567
SQ wat een zwaar :* Ik snap je opmerking heel goed. Ik denk trouwens dat het ook een vorm van gewenning is. Toen M. eenmaal goed sliep (na een maand of 3 lang ieder uur wakker te zijn geweest) en we een keer ‘s nachts op waren vanwege ziek zijn of kiezen/tanden vond ik dat ook ineens heel zwaar, terwijl dat niks was vergeleken bij die eerdere drie maanden.

Ik vrees dat J. nu zo’n zelfde periode van slecht slapen gaat beginnen. Hij is al een paar nachten onrustig. Hij begint er in ieder geval op hetzelfde moment mee als zijn zus :')

Oja anticonceptie. Daar was ik ook nog niet helemaal over uit wat het moet gaan worden. De pil heb ik ook niet meer zo’n zin in eigenlijk.
pi_174607613
Is slapen ook niet met hormoondingen enzo? Dus misschien reageert de een er sterker op dan de ander.
Ik zelf word ook nog minimaal 2 keer per nacht wakker (M is nu bijna 15 maanden). Mja ze slaapt bij ons dus ben meestal niet echt lang ermee bezig. Alleen val ik laatste tijd niet meer zo makkelijk in slaap, dat is wel jammer.
M slaapt vaak vrij laat, alles voor 9 uur is winst. Dus tja, vaak slaap ik dus ook rond 9 uur :@ :')

Voordat ik M had, had ik nooit verwacht dat ik zo'n verstoorde slaap zou overleven :D

*sluipt weer weg
pi_174607630
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
Voor instorting is wel meer nodig hoor. Ik vond de eerste maanden met het krampjesgekrijs heftiger dan dit. Ook al word ik nu vaker wakker.

De kamer is vorige week gestuct en nu bijna droog, dan dus behangen en verven, laminaat leggen en snél dat ledikant monteren _O-
En het stomme is, dan ga ik 'm waarschijnlijk nog missen ook :')
Sowieso dat je 'm gaat missen :Y
Ik kijk uit naar de dag dat S. doorslaapt in zijn eigen kamer, maar die sporadische keer afgelopen jaar vond ik het vet saai 's morgens, dat er geen slaperig koppie omhoog komt en 'mama O+ ' zegt.
Krampjesgekrijs is ook gekmakend.

Vanavond spontaan een avondje voor mezelf. Met leden van mijn slagwerkgroep uit eten. *O* Heel veel zin in een avondje kletsen over andere dingen dan alleen kinderen ;)
En vuurdoop voor vriend, alleen met 2 kinderen thuis :o
pi_174607762
Jezus SQ dat is echt ruk! Ik snap dat je dan echt op standje overleven staat nu :*
Hier zeggen vooral anderen dat ik zware nachten heb als ik vertel dat ze nog elke 3 uur minstens komt en vaak tegen me aan wil slapen :D
Maar t is hier 10 minuten drinken en dan slaapt ze weer dus ik vind t prima te doen, soms idd een koude/stijve arm van t samen slapen maar that's it :D

Hopelijk gaat t op zijn eigen kamer beter met Nout :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_174607767
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:51 schreef LeSage het volgende:

[..]

Sowieso dat je 'm gaat missen :Y
Ik kijk uit naar de dag dat S. doorslaapt in zijn eigen kamer, maar die sporadische keer afgelopen jaar vond ik het vet saai 's morgens, dat er geen slaperig koppie omhoog komt en 'mama O+ ' zegt.
Krampjesgekrijs is ook gekmakend.

Vanavond spontaan een avondje voor mezelf. Met leden van mijn slagwerkgroep uit eten. *O* Heel veel zin in een avondje kletsen over andere dingen dan alleen kinderen ;)
En vuurdoop voor vriend, alleen met 2 kinderen thuis :o
Wedden dat ie het overleefd :D

En doorslaapnachten ik ken ze niet na 10 maanden.
Het is nog wisselend tussen elk uur komen tot a 3/4 uur komen of een grote broer die 's nachts weer eens wat heeft :')
Mijn collega's kijken me steeds meewarig aan als ze het horen, de combi met wisseldiensten is best pittig.
Maar weet dat ik er nu beter tegen kan nu ik er in zit in tegenstelling tot als ze ouder is en er dan gebroken nachten zijn.
Dus mij hoor je er verder ook niet teveel over en ik zit het maar uit.
  maandag 23 oktober 2017 @ 17:01:17 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_174607884
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 16:56 schreef tombolafan het volgende:
Jezus SQ dat is echt ruk! Ik snap dat je dan echt op standje overleven staat nu :*
Hier zeggen vooral anderen dat ik zware nachten heb als ik vertel dat ze nog elke 3 uur minstens komt en vaak tegen me aan wil slapen :D
Maar t is hier 10 minuten drinken en dan slaapt ze weer dus ik vind t prima te doen, soms idd een koude/stijve arm van t samen slapen maar that's it :D

Hopelijk gaat t op zijn eigen kamer beter met Nout :*
Ja maar dat is hier dus ook hoor, alleen dan iets vaker, het is dus niet dat ik maar 2 uur op een nacht slaap, het is alleen niet langer dan 2 uur ononderbroken ;)
Dus zoveel zwaarder is het allemaal niet hoor.

Anticonceptie hebben wij niet nodig. Zie mijn posts hierboven. :+
disclaimer
pi_174607983
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja maar dat is hier dus ook hoor, alleen dan iets vaker, het is dus niet dat ik maar 2 uur op een nacht slaap, het is alleen niet langer dan 2 uur ononderbroken ;)
Dus zoveel zwaarder is het allemaal niet hoor.

Anticonceptie hebben wij niet nodig. Zie mijn posts hierboven. :+
nou hier is t vaak bijna 3 uur ononderbroken en die 45 minuten schelen toch best wel hoor! :*

Anticonceptie, hier de minipil sinds een week (toen voor t eerst weer ongesteld) een kortere cyclus lijkt me helemaal ruk! :o ik las t in eerste instantie ook alsof je elke keer korter ongesteld was :+
pi_174608060
Ik had het er gisteren met vriend over wanneer n beetje het moment is waarop kleintjes van de ouderslaapkamer naar hun eigen kamertje gaan. Vind t nu nog wel knus, maar zou ook blij zijn als ik niet steeds wakker wordt van elk slaapmurmeltje en hikje.

Toen ik dat zei zei vriend "ik geloof dat baby's er baat bij hebben om hun ouders te horen slapen, zodat ze er zelf ook onbewust worden herinnerd om te blijven ademen" :o whut! Als dat zo is mag ie nooit een eigen kamer :') lijkt me niet dat dat zo werkt toch :@ }:|?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 23 oktober 2017 @ 17:10:53 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_174608135
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:07 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik had het er gisteren met vriend over wanneer n beetje het moment is waarop kleintjes van de ouderslaapkamer naar hun eigen kamertje gaan. Vind t nu nog wel knus, maar zou ook blij zijn als ik niet steeds wakker wordt van elk slaapmurmeltje en hikje.

Toen ik dat zei zei vriend "ik geloof dat baby's er baat bij hebben om hun ouders te horen slapen, zodat ze er zelf ook onbewust worden herinnerd om te blijven ademen" :o whut! Als dat zo is mag ie nooit een eigen kamer :') lijkt me niet dat dat zo werkt toch :@ }:|?
heeft ie facebooklinkjes lopen klikken? :D

Maar nee, op een gegeven moment kan ie dat zelf :+
disclaimer
pi_174608562
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 17:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

heeft ie facebooklinkjes lopen klikken? :D

Maar nee, op een gegeven moment kan ie dat zelf :+
Leek me ook dat dat een van de basics was _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174608922
Owja, over kortere cycli: dan zijn we eitjes sneller op, ben je er sneller klaar mee! #omdenken 8-) :')

Ik ben nu helemaal gewend eraan dat M bij ons slaapt. Zonder voelt zo gek :@ Samen met man maar eens een besluit nemen over wanneer enzo :+
  Manager PR/Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 17:54:49 #166
269689 crew  Viv
pi_174609014
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
Maar ik merk wel bij mezelf dat ik echt denk HOEZO DAN als ik mensen hier zie posten dat ze een kutnacht hadden omdat de baby 2 keer wakker werd. En ik weet dat je niet kan vergelijken, maar ik doe het toch. Wat maakt dan het verschil dat ik nog steeds niet levensmoe ben bij 7,5 maand elk uur wakker zijn en dat andere mensen suicidaal worden omdat ze na 7 maanden nog een nachtvoeding hebben. Daar ben ik wel benieuwd naar :D Niet om te pochen, gewoon, hoe werkt dat?
Hehe, ik voelde jouw "bitch, please :') " wel hoor, toen ik het laatst over slaaptekort vanwege het kolven had. ;) Er is sowieso verschil in slaapbehoefte tussen mensen, dus ook met 7 aaneengesloten uren slaap per nacht kan je wallen tot je knieën hebben, als je eigenlijk 10 uur nodig hebt. Verder scheelt het of je wakker wordt om borstvoeding of flesvoeding te geven, want door oxytocine zou je gemakkelijker weer inslapen. En wat hier al gezegd is: gewenning. Hier in OUD zie je vaak dat een incidentele slechte nacht als zwaar wordt ervaren, ook als ze voorheen structureel slechte nachten gewend waren.

ZZ heeft het eerste jaar bij ons op de kamer geslapen (in haar ledikantje), vanwege die wiegendood-theorie, maar ook voor de gezelligheid en het gemak van snel een speentje terugstoppen voordat ze te wakker is en dan zelf ook weer snel in slaap komen. :Y) We willen de slaapkamer wel weer voor onszelf, dus binnenkort gaan we haar wel verhuizen (dat zeiden we een half jaar geleden al, maar nu echt :P ).
pi_174609633
Ik snap wel hoe dat werkt. In de beleving van de gemiddelde mens is het toch zo dat het normaal is dat een baby na de eerste maanden gewoon doorslaapt. Misschien omdat dit vroeger ook normaler was omdat ze toen baby's lieten huilen en voeding op verzoek lange tijd niet aan de orde was ivm schema's waar mensen op vertrouwden?
Mijn ouders die bejaard zijn en vijf kinderen hebben grootgebracht kunnen zich ook weinig voorstellen bij een baby van bijna een jaar oud die nog zo vaak 's nachts gevoed moet worden. Ik denk dat dit voor veel mensen zo geldt. Dus als je dan een baby krijgt die niet na x aantal maanden doorslaapt dan is dat misschien een beetje anders dan je op basis van verhalen had verwacht. Hoe je op iets reageert heeft alles met verwachtingen te maken.

Een collega met een eerste baby van de leeftijd van Y geeft ook bv maar haar baby sliep na twee maanden de nachten door. Voor haar is dat nu het referentiepunt en ze vindt het sneu voor mij dat Y nog twee/drie keer per nacht gevoed wordt. Ik ervaar dat echter niet als zwaar. Behalve als ik ga nadenken over hoe het zou zijn als ik wel zou kunnen doorslapen en als ik er teveel bij stil ga staan. Dus dat doe ik gewoon niet. 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:10:20 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_174610397
Nou vivi, als daar al een "bitch please" achter zat was die hoogstens wege verwondering waarom je 's nachts zou willen kolven als je baby al doorslaapt, meer niet.

En ik vind al het medeleven lief maar dat was mijn insteek niet. Het was geen "boehoe ik heb het pas zwaar, jullie moeten niet zo miepen" statement. Integendeel. Ik ervaar het juist niét als heel zwaar en vraag me af waar het aan ligt dat mensen met in mijn optiek puike nachten dat dan als zo ontzettend zwaar ervaren.

Maar het zal inderdaad wel met verwachtingspatronen te maken hebben zoals franny zegt. Als je totaal geen verwachtingen hebt kan het ook niet tegen vallen.
disclaimer
pi_174610566
Ander referentiekader, andere omgeving. Ik verwacht zelf ook inderdaad niks, heb me goed ingelezen en ben al zo ervaren dat het me niks doet als ik 100 keer om me heen hoor dat kind X al wel vanaf dat hij twee maanden was doorsliep. Ik denk dat als je verwachtingen hoog zijn en vervolgens niet waargemaakt worden en je dan ook nog van de tante van je moeders buurvrouw hoort dat dat toch echt niet oké is :{w het een stuk zwaarder is dan wanneer je berust in je lot.

Al zeg ik nu wijselijk niks over de afgelopen twee nachten. O-) Oh wacht, we zijn op vakantie, waarschijnlijk gooit ze alles nu weer om. :')
pi_174610677
En mensen vergeten vaak ook snel hoe het met hun kinderen was. Ik zei wel eens dat de eerste wel voor haar de 6 maanden doorsliep, maar m'n zusje zei dat dat niet zo was en dat ben ik terug gaan zoeken en ze was al 1 voor t zover was _O-

De natuur maakt het na verloop van tijd allemaal wat romantischer denk ik, zodat je meer geneigd bent tot meer kinderen en de soort behouden blijft (8>
pi_174610751
Oh ik weet nog heel goed vanaf wanneer mijn peuter ging doorslapen. Dat was bij 15 maanden. En dat deed ze precies op het moment dat ik tien dagen voor mijn werk wegging en mijn vriend de nachten moest gaan doen. 😂
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174610805
Niet alleen verwachtingen denk ik, SQ. Voor mij bijvoorbeeld speelt ook mee dat ik nog heel erg veel moeite heb met prikkels en prikkelverwerking. Een slechte nacht maakt dat ik s nachts nog niet weer op 0 zit en dat ik s ochtends dus eigenlijk al in de min begin. Dat resulteert gelijk in minder energie, minder geduld, en nog minder goed zijn met prikkels. En dat is zoals het is, maar het is wel heel confronterend en frustrerend. Met name omdat ik heel lang heel hard gewerkt heb aan mezelf om dit niet meer zo te voelen.
Ik denk dat de waarheid ergens ligt tussen persoonlijke omstandigheden, verwachtingen, gewenning en aanleg om ermee om te gaan. En dat maakt het inderdaad voor iedereen anders.

Dat gezegd hebbende vind ik onze nachten over het algemeen best prima. 23.00 -2.00 -6.00. En daar functioneer ik best goed op. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:26:49 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_174610820
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:21 schreef tombolafan het volgende:
En mensen vergeten vaak ook snel hoe het met hun kinderen was. Ik zei wel eens dat de eerste wel voor haar de 6 maanden doorsliep, maar m'n zusje zei dat dat niet zo was en dat ben ik terug gaan zoeken en ze was al 1 voor t zover was _O-

De natuur maakt het na verloop van tijd allemaal wat romantischer denk ik, zodat je meer geneigd bent tot meer kinderen en de soort behouden blijft (8>
hehehe. True. Onze oudste sliep ook zo rond haar eerste verjaardag door. Maar toen kwamen de Inslaap Episodes. Urenlang leuren met een hysterische dreuter die alleen wil slapen als mama er naast zit. Of de Nachtbraak Episodes.
Feit blijft dat zodra je dat ei laat raken, je nachtrust zoals je "m kende nooit meer hetzelfde zal zijn O+
disclaimer
pi_174611041
De ene mens is er ongetwijfeld gevoeliger voor dan een ander maar slaapgebrek leidt bij vrijwel iedereen tot ongeduldiger reageren, etc., toch? Ik merk dat ook. Mijn vriend zegt dat hij aan mijn stem kan horen en aan hoe ik op peuter reageer in de ochtend of ik een goede nacht heb gehad of niet. 😮

Zo krijg ik ook heel snel hoofdpijn bij te weinig slaap. De bv vraagt sowieso fysiek al veel (veel eten en heel veel vochtinname is vereist) dus het is een precaire balans merk ik. Ik kan het verschil bijv echt meteen merken als ik om 23:30 naar bed ga, of een uurtje eerder. Dan heb ik dus net iets meer ononderbroken slaap en dat scheel enorm.
pi_174611175
Ik merk ook dat ik het toch wel erg fijn vind dat m'n oudste naar school gaat, zodat ik overdag m'n rust kan pakken als baby in bed ligt of op mij slaapt. Als die de hele dag nog om mij heen had gedrenteld was het een stuk zwaarder denk ik :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')