abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator zondag 22 oktober 2017 @ 14:55:42 #101
269689 crew  Viv
pi_174577624
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2017 08:19 schreef Vieve6 het volgende:
Gefeliciteerd met ZZ! Fijn van het fijne feestje! Was ze gister echt jarig? Mijn dreumes (peuter :o) ook namelijk :)!
Nee ze was doordeweeks jarig, niet zo handig voor het bezoek. ;)
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:34 schreef Flav het volgende:
Gefeliciteerd vivi! Omg vlaai :9 :9 (kan ook niet anders als Limburgse haha)
Mijn vader komt uit Maastricht, dus ik ben ermee opgegroeid. :9

Wat ontzettend zielig voor jouw kleintje zeg, dat urenlang krijsen. :'(
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 09:52 schreef Nolita het volgende:
ik zie dat ik vannacht helemaal over de verjaardag van ZZ heen heb gelezen! Van harte gefeliciteerd!! Ooit zaten we samen in het rammeltopic en nu heb je gewoon al een dreumes! *O*
Ja goed hè? *O* Ik kon vroeger nog geen cactus in leven houden, maar nu heb ik al 6 jaar dezelfde katten en al 1 jaar een kind en ze doen het nog!
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 13:09 schreef Aloria het volgende:
Ik weet dat het zonde is dat ik stop ik heb er echt van gehuild en ik zit vol stress slaap amper maar ik kan het gewoon niet meer opbrengen om er zo veel mee bezig te zijn. Vooral omdat de kleine dus gewoonweg alleen maar afviel en amper bijkomt.
Is er een lactatiekundige bij jullie thuis geweest om mee te kijken bij het voeden? Ik heb nog nooit zo veel gehuild als in de tijd dat de borstvoeding niet goed bleek te gaan, dat raakte mij echt heel diep. Sterkte! :*
pi_174578577
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 14:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

Is er een lactatiekundige bij jullie thuis geweest om mee te kijken bij het voeden? Ik heb nog nooit zo veel gehuild als in de tijd dat de borstvoeding niet goed bleek te gaan, dat raakte mij echt heel diep. Sterkte! :*
Ja heb 4 dagen alleen maar zitten janken om alles en nog wat, en nu als ik er aan denk worden mijn ogen weer nat. lactatie kundige is langsgeweest en het is nog steeds de bedoeling dat ik hem aanleg en dan als bijvoeding 3 keer per dag 33 of 66 cc flesvoeding geef.

Alleen onze kleine pakt links al niet eens meer en door het kolven is rechts ook bijna droog. Ik moet met tepelhoedjes aanleggen, die dingen vallen er elke keer af hij gefrustreerd ik gefrustreerd, denk doe maar kolven maar ik krijg er elke keer maar 20 a 30 cc uit ( vanochtend dus 140 maar dan de gehele avond niet gekolved. Hij heeft van de 140 bijna 100 cc opgezopen. Dat krijg ik voor de volgende voeding er nooit uit......

Ik heb het geprobeerd en ik zal maandag gelijk de lactatie kundige bellen dat ik toch overstap op flesvoeding en ik af en toe blijf kolven zo dat hij toch nog wat borstvoeding mee krijgt.

Ik ben zo blij te horen dat ik niet de enige ben waarbij het niet lukte ik voel het echt alsof ik dik faal. Maar dat is niet zo , dank je wel voor alle tips.
pi_174578840
Och Aloria, wat klote zeg!! Bij mij ging borstvoeding ook niet en heb daar zó hard om gehuild, zo herkenbaar! Ik ben aan het eind van de kraamweek gestopt, en het zorgde voor heel veel rust. Niet alleen bij mij, maar ook bij Timo. Een volgende keer wil ik het zeker weer proberen, maar er zat nu niets anders op dan stoppen.

Ga je kleine mannetje lekker flesjes geven. T. dronk in het begin echt niet meer dan 100 (90 + 3), hoewel hij volgens de richtlijnen toen als 120 +4 mocht. Maar dat dronk hij gewoon echt niet op, het is niet zo'n grote eter. Kijk gewoon zo wat hij doet met een flesje van 100 (of 135) en geef dat dan een tijdje. Wij zijn pas meer gaan geven toen hij zijn flessen standaard leeg dronk en ook weer eerder kwam enzo.
  zondag 22 oktober 2017 @ 16:08:11 #104
73386 Fazz
onderweg
pi_174579972
Aloria :* wat rot dat het niet loopt met de bv. Lijkt me heel frustrerend :'(

Flav wat sneu, hoop dat de meds snel hun werk gaan doen.

Ik wilde hier gaan posten dat het toch niet goed kan zijn dat m'n baby niet wil slapen? Maar nu is dus net toch in slaap gevallen :+ #fokwet.
Begin van de middag heb ik haar na 15 min huilen weer uit bed gehaald en een uur terug wakker terug in bed gelegd. Na lang jammeren en protesteren is ze dus toch in slaap gevallen. Het zit me niet lekker dat er zo'n 'strijd' aan vooraf gaat maar als ik mee ga in haar protest dan slaapt ze dus niet.
pi_174580578
Flav, je kunt anders ook gewoon zelf een blik kv zonder koemelk kopen he, gewoon om te testen of het verschil maakt?
Wat een ellende om je kindje zo te zien he ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Mies_poes op 22-10-2017 16:31:40 ]
pi_174580993
Flav, alles wat je schrijft is zo herkenbaar van mijn oudste. Wanhopig werd ik ervan. ;( Bij haar bleek het toch wel een overgevoeligheid voor koemelk te zijn (waar ze net als L. nu rond de 9 maanden overheen was *O* ). Toen ik op dieet ging was de refluxmedicatie ook vrijwel direct niet meer nodig. Niet dat ik je nu wil pushen om Pepti in huis te halen hoor, maar je kan het wel in je achterhoofd houden. Sterkte. :*
pi_174582665
Aloria, hier hadden we hetzelfde :Y bv kwam niet goed op ging en bleef altijd te weinig. Gaan bijvoeden met kv op verzoek. En gaan kolven om hem ook dagelijks nog wat van the good stuff te kunnen meegeven :Y. Ondertussen is de bv nu na zeven weken langzaam afbouwen bijna "opgedroogd" en kolf ik nog een keer per dag de druk er af tot het niet meer nodig is.

Met kv kan voeden op verzoek ook prima, op een gegeven moment krijg je wel door wat je kleintje gemiddeld drinkt en als hij/zij niet genoeg hebt kun je gewoon steeds 30 ml bijmaken tot het genoeg is. :* succes, wat je ook doet, je doet het goed :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174584277
Aloria, Borstvoeding blijft ook zo'n gevoelig punt he. Man maakte net uit onwetendheid een vervelende opmerking, en ondanks dat ik het kan relativeren steekt het toch best. Als ik zo hoor wat voor stress jij er allemaal van kreeg denk ik dat overgaan op de fles een goede keus is. :*

Flav, ik hoop dat het echt snel beter wordt. Lijkt me echt heel naar zo. :*

En nog even *O* voor jarige ZZ.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174585756
Aloria knuffel voor jou! Erg moeilijk zo en ook herkenbaar die emoties rondom (afbouwen) van bv.

Flav hoe gaat het nu?!
pi_174587616
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 19:59 schreef Vieve6 het volgende:
Flav hoe gaat het nu?!
Hij heeft vanmorgen van 11 tot 2 op me geslapen. Om 2 heb ik hem zijn flesje gegeven en dat ging er goed in en bleef ook zitten. Hij lachte weer vrolijk naar me en was heel opgewekt. Om 5 meldde hij zich weer, maar blijkbaar niet voor een flesje want er ging maar een halve op. Heeft om 7 nog een half flesje gehad, met de medicatie, en ligt nu zonder tegenspraak te slapen :o. Hoop dat het vanaf nu de goede kant op blijft gaan anders ga ik zeker de pepti proberen zodat ik dat kan uitsluiten.

Bedankt allemaal voor de lieve woorden en tips :*

*edit: natuurlijk net nadat ik op verzend druk barst hij weer in ontroostbaar krijsen uit. We gaan weer een gezellige nacht tegemoet met vriend op nachtdienst ;(

[ Bericht 10% gewijzigd door Flav op 22-10-2017 21:40:39 ]
pi_174588528
Dat klinkt een stuk beter Flav! Ik hoop voor je dat het nu inderdaad een stijgende lijn wordt. Lijkt me echt heel zwaar.

Vandaag was ik met peuter naar Winnie the Pooh film. Maar toen ik na de film naar huis belde, kreeg ik weer te horen dat Y bijna twee uur lang had gehuild. :{ . Dat is in verhouding tot wat ik hier nu lees over hoe lang baby's soms huilen eigenlijk peanuts, maar Y huilt heel weinig en ik vind het echt rot dat het zo gaat als ik er niet ben. Ook wel wat benauwend. Zodra hij mij ziet, begin hij breeduit te lachen. En dat is dan weer heel aandoenlijk. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174589617
Gefeliciteerd vivi *O*

Fijn dat het beter lijkt te gaan Flav *O*

Vervelend dat het zo slecht gaat met de bv Aloria, maar het moet wel leuk blijven natuurlijk (of nouja, niet helemaal strontvervelend). Wat hier de eerste dagen goed werkte was powerkolven. Dat is 3 sessies van 10 minuten kolven en 10 minuten rust achter elkaar, en dat minimaal 2 keer per dag, en ook s nachts kolven. Het is wel erg intensief, vooral omdat je ook pas na een dag of twee resultaat ziet. Maar onthoud dat het vooral belangrijk is dat je kiest voor waar jij je goed bij voelt, wat dat dan ook is. Ik had mezelf 4 weken gegeven, dan moest het goed lopen zonder kolven en dat heb ik op het nippertje gered (afgezien van pijn bij het aanhappen wat nog wat langer bleef).

Wat rot Franny, om te weten dat hij 2 uur heeft gehuild. Dan heb je ook niet zo snel zin om er weer een paar uur tussenuit te gaan. Hopelijk duurt die fase niet zo lang.

Hier twee heel vrolijke meiden ondanks drama nacht van Lala. Ze heeft heel enthousiast naar de mobile liggen kraaien, zo schattig O+ en Lala heeft voor het eerst naar Em gekeken! Normaal lijken ze door elkaar heen te kijken, dus dit was ook even een mijlpaal. Het was alleen nog niet wederzijds.
pi_174589971
Flav, ik weet niet hoe lang die medicatie nodig heeft om te zien of het genoeg effect heeft (en er zijn twee soorten, geloof ik?), maar houd inderdaad de optie KMA ergens in je achterhoofd.
Een constant krijsende baby is zo frustrerend :* (been there, done that en pas na 7 maanden werd de allergie hier onderkend)

Ach Franny, wat sneu. Zoekt hij jou dan? Lastig is het zo om wat tijd voor jezelf te plannen!
  zondag 22 oktober 2017 @ 22:35:19 #114
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174591896
Even inhalen:

- Vivi zeer gefeliciteerd met ZZ's eerste verjaardag. Het feestje klinkt heel goed. Op naar een mooi tweede jaar!

- Flav wat akelig dat huilen. Hopelijk is hij inmiddels weer gestopt... goed dat je anders gaat overleggen morgen.

- Aandoenlijk en benauwend tegelijk - dat kan ik me wel voorstellen Franny. Ben je niet al wat langer geleden een keer met I weggeweest een nacht, ging het toen beter? Wordt hij gewoon groter en bewuster van wie voor hem zorgt? Hopelijk draait het bij.

- FF wat leuk als ze elkaar gaan zien. Jacob kijkt soms wel naar zichzelf, bijvoorbeeld op het schermpje van mijn mobiel als ik een foto probeer te maken. :') Niet dat hij daar iets van snapt natuurlijk.

- Fazz, ik vind het wel begrijpelijk dat je de strijd voert als je weet dat dat juist leidt tot slapen. Maar ook wel sneu natuurlijk. Werkt er verder nog iets? Dragen, autorijden, ofzo?

- Aloria en de anderen met moeizame BV-ervaringen: fijn om van elkaar te kunnen lezen dat je er niet alleen in staat denk ik. Ik gun je rust en een groeiende baby :*

- LDG dat je al ongesteld bent zeg, wat balen! Ik hoop dat dat hier nog even achterwege blijft. :%

Zo, en verder iedereen natuurlijk een goede nacht gewenst. Bij voorkeur in een bed ipv een bank en totdat het weer licht is.

Jacob is zo gezellig de laatste dagen. Net alsof hij heeft bedacht: ik ben nu bijna 3 maanden, ik kan wel eens even 3x zo veel gaan lachen. Echt heerlijk, hij was nogal spaarzaam ermee namelijk. Als ik tegen hem ga praten als hij ongeveer klaar is met drinken dan laat hij er elke 5 sec de borst voor los. *;
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174592968
Jaaaa dat lachen O+ als ik m sochtends van zn bedje naar zn aankleedkussen zwiep, en hij ziet dat ik t ben. Krijg ik een grote grijns met open mond O+ ik heb er nog geen foto van omdat ik altijd sta te smelten O+ kan niet wachten tot hij er geluid bij gaat maken.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174595002
heerlijk die lachjes ja, daar is ze hier ook nog wat zuinig mee.

Aloria, wat vervelend dat de borstvoeding niet loopt zoals gehoopt. Heb al wat tips ed voorbij zien komen. Sterkte en doe wat voor jullie beiden nu het beste werkt!

oei franny, kan me voorstellen dat je dan met tegenzin/geen fijn gevoel van huis gaat. Hoe gaat dat als je wel thuis bent, maar niet in beeld?
Zou het te oefenen zijn door desnoods steeds 5 minuutjes langer weg te blijven?
Geen ervaring natuurlijk dus ik roep maar wat..mss slaat het wel nergens op wat ik zeg :@
pi_174595014
Flav, mijn oudste heeft als baby ook uren aan een stuk gekrijst. Ook wij hadden ranitidine gekregen en ik ben ook overgestapt naar koemelkvrije en lactosevrije voeding (vanuit bv) en na ongeveer 4 maanden was mijn kind een hele andere baby geworden. Ik weet nu nog steeds niet precies wat het was, maar het komt echt goed. Het lijkt nu allemaal zo lang geleden, dat ik niet echt fatsoenlijke tips kan geven, sorry!

Ook hier herkenning bij die emoties bij het mislukken / afbouwen van bv. Ik verdenk nog steeds ongegrond mijn overproductie voor de problemen van Willem de eerste maanden dat ik bij de tweede al gestresst begon aan de bv. Ik werd zo negatief en neerslachtig bij Kevin omdat ik zo bang was voor herhaling, dat ik na een maandje met heel veel tranen de bv heb afgebouwd. Ik werd er wel een leukere moeder door!

Verder hebben mijn kinderen een moeder gehad die dit weekend zo stoned als een garnaal was. Ik heb nogal heftige anti-histamine medicatie gekregen. Ik disfunctioneerde. Gelukkig was er ook nog een man.
pi_174595054
Gefeliciteerd nog Vivi met ZZ
Beetje off -topic, maar vieve: gefeliciteerd met je kersverse peuter!
pi_174595088
En wat ik nog steeds vergeet te vragen. Heeft iemand ervaring met kokosolie door de fles bij hongerige babies?
  Manager PR/Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 00:00:25 #120
269689 crew  Viv
pi_174595209
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 15:32 schreef Aloria het volgende:
Ik ben zo blij te horen dat ik niet de enige ben waarbij het niet lukte ik voel het echt alsof ik dik faal. Maar dat is niet zo , dank je wel voor alle tips.
Je bent absoluut niet de enige, en het is inderdaad geen kwestie van falen. Zelfs als álle omstandigheden in orde zijn (sterke motivatie, goede voorbereiding, steun van partner, kundige zorgverleners, etc) kan de borstvoeding tóch mislukken. Daar zou in de voorlichting wel wat meer aandacht voor mogen komen. Je kan veel doen om de kans op succes te vergroten maar het wordt nooit 100%, het is ook een kwestie van pech of geluk hebben. :*
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 22:35 schreef Lemijn het volgende:
Jacob is zo gezellig de laatste dagen. Net alsof hij heeft bedacht: ik ben nu bijna 3 maanden, ik kan wel eens even 3x zo veel gaan lachen. Echt heerlijk, hij was nogal spaarzaam ermee namelijk. Als ik tegen hem ga praten als hij ongeveer klaar is met drinken dan laat hij er elke 5 sec de borst voor los. *;
O+
pi_174595932
ViviR: Nog van harte met ZZ! Succes in het volgende topic!

LDG: Fijn dat je een goede nacht had! Hopelijk vannacht weer! ( Trouwens nog geen ervaring met de ongesteldheid. Hier nog niks :@ ). *Geeft chocolade en thee*

Aloria: Je doet zo te zien er alles aan om het beste voor elkaar te krijgen voor je kindje. Dat is het belangrijkste. Je bent een topper :*

Flav: Fijn dat "even" goed gegaan is. Hopelijk is de nacht ook rustig.

Lemijn: Awww lachende Jacob O+ O+

OMG het is 23 oktober. E. is vandaag 2 maanden. Wat gaat het snel! Ik ben zo blij met hem O+ Waarschijnlijk hoef ik pas in januari pas te beginnen met werken. Lang leven vakantieuren en overuren *O*
pi_174596847
:o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Flav op 23-10-2017 06:56:03 ]
pi_174596947
Aloria, het was net alsof ik mijn eigen verhaal aan het lezen was. Zo herkenbaar.
Bij S. heb ik inderdaad ook úren zitten huilen om de bv. Toen ik stopte was dat zo'n opluchting en ik voelde ook dat de bv tussen ons in had gestaan. Wil absoluut niet zeggen dat het sowieso de enige goede keuze is om te stoppen, maar het kan ook een goede keuze zijn.
Bij M. ging het weer op dezelfde manier en voelde ik de spanning weer komen. Na een hoop ingrepen toch weer besloten te stoppen.
Mijn vk maakte uiteindelijk een opmerking waardoor ik het kon accepteren: 'als iedereen er zoveel moeite in zou steken als jij, dan hadden er heel wat meer kinderen bv gekregen. Soms lukt het echt niet en dan moet je ook voor jezelf zorgen.'
Ik hoop dat je een keuze kunt maken waar je gelukkig van wordt, zodat je 100% kan genieten van je kindje :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 23 oktober 2017 @ 08:18:25 #124
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174597185
Hoe hebben de baby's vannacht geslapen?

Vivi, nog gefeliciteerd met zz! Klinkt als een heerlijke verjaardag.

Franny, hoe oud is Y nu? Is dit niet de extra-eenkennige fase?

LDG, hier vond ik de eerste keer (11 weken ongeveer?) zo weinig dat ik begon te twijfelen of het wel echt een menstruatie was :') Nu de tweede keer (16 weken geloof ik?) en is het wel veel meer dan voor de zwangerschap. Hopelijk is dat eenmalig :{w *deelt chocola met LDG*

Aloria, wat ontzettend kut dat de bv niet goed loopt. Ik heb geen tips buiten wat er al genoemd is, maar wil extra benadrukken dat er geen goede of foute keuze is. Natuurlijk heeft bv voordelen ten opzichte van kv, maar die vallen in het niet als ze gepaard gaan met een gestresste/overspannen moeder. Baby's hebben veel meer aan een blije, rustige moeder, ook als dat betekent dat ze (heel erg goede) kv krijgen. :* Hopelijk groeit hij snel voorbij zijn geboortegewicht!

Lachende Jacob O+ En Adrian aan de drugs :D
Wat leuk Flav, hopelijk over een paar jaar een leuk vriendje/vriendinnetje om mee te spelen!
E alweer 2 maanden *O*
pi_174597739
Heerlijk nog zo lang verlof memoru! 2 maanden alweer *O*

Lachende baby’s O+

Hier nog geen menstruatie op gang, mag nog wel even zo blijven haha.

Hier heeft V super geslapen, en ligt momenteel te vertellen in de box O+
Om 11 is hij uiteindelijk in slaap gevallen tot half 6, toen de fles gehad en geslapen tot half 9!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')