Oja, deze was ik inderdaad even vergeten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:09 schreef LeSage het volgende:
Er zit natuurlijk ook nog een groot verschil in de tijd die een nachtelijke onderbreking duurt. Als het puur voeden en weer slapen is trek ik dat een stuk beter dan afgelopen week. Toen was het voeden, een uur wakker met kreunen en steunen en toen pas weer slapen. Dan slaap je toch echt een paar uur minder.
Haha, dat zou je bijna denken he.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:57 schreef FlyingFish het volgende:
Moet je 1,5 uur rijden voor de kinderarts Nanuke? Woon je op een Waddeneiland ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door littledrummergirl op 24-10-2017 19:41:58 ]In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:15 schreef Adrian4 het volgende:
Babyfotodinsdag?
"Mama kijk, ik ben zelf omgedraaid!"hij lijkt wel verbaasdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Uiteraard 😂 ik had me al helemaal ingesteld op n lange dag. Lekker rotzakkiequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:03 schreef Nolita het volgende:
Nanuke, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt morgen. De afspraak, maar ook de hele reis er omheen idd! Zal vast goedkomen allemaal! Heeft je mannetje al 'last' van de ziekte?
Heerlijk koppie Heeft ie Adrian.
haha ldg, en jij kwam zeker niet meer in slaap na je koffie? Je had wel iets leuks om naar te kijken![]()
ooh ik heb nog wel 2 foto's van vorige week even kijken of het lukt!
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:17 schreef Nolita het volgende:
Ik moest vorige week nog inhalen dus 2 foto's.Vooral omdat ik jullie de eerste niet kan onthouden.
grappig altijd hoe ze soms tegelijk dingen pertinent niet en vlak daarna toch wel willenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
snellequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 13:29 schreef Lemijn het volgende:
Leuk allemaal!
Ik heb even met Jacob overlegd maar hij wil deze babyfotodinsdag graag overslaan. Er komt een tand aan (ja echt) dus hij is niet zo in de stemming...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb hem uiteindelijk maar bevrijd toen hij steeds wanhopiger ging kijken..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
[ Bericht 6% gewijzigd door Memoru op 24-10-2017 19:11:02 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En flav gefeliciteerd!
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:29 schreef snoenk het volgende:
Stroop ik moest echt lang nadenken waarom je dan ineens zelf alles moest tillen. Ik dacht maar hoe tilt een baby dan de boodschappen![]()
![]()
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 08:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had gisteren een sollicitatiegesprek en werd net al gebeld dat ik morgen op tweede gesprek mag!
SPOILER: verhaal over crèches die vast goed zijn maar ik vind mijn baby zo kleinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wat, dat ouderschap, en ook accepteren dat ik het blijkbaar zo belangrijk vind dat ik mijn werk daardoor anders ga zien. Dat gewoon maar toegeven kost ook wat moeite![]()
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:30 schreef Lemijn het volgende:
Nou, Jacob is sip van die tand (zeker weet je het niet, maar hij sliep net bijna en toen begon ie weer fanatiek te bijten op mijn vinger (au) en te jammeren), en ik ben ook een beetje sip want ik moet beslissen over de opvang.Zou je een gastouder wellicht dan wat fijner vinden? Of juist nog minder doordat er maar een persoon op maximaal 5 kinderen staat?SPOILER: verhaal over crèches die vast goed zijn maar ik vind mijn baby zo kleinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wat, dat ouderschap, en ook accepteren dat ik het blijkbaar zo belangrijk vind dat ik mijn werk daardoor anders ga zien. Dat gewoon maar toegeven kost ook wat moeite![]()
GMTAquote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:35 schreef Burdie het volgende:
Lemijn, is een gastouder voor jou geen optie? Dan heeft hij gewoon één vaste verzorger en that's it.
Wilde ik ook net zeggen!quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:35 schreef Burdie het volgende:
Lemijn, is een gastouder voor jou geen optie? Dan heeft hij gewoon één vaste verzorger en that's it.
had ik ook joh, kramp als soort nasty nawee en daarna ineens n dot slijm waardoor ik dacht dat ik mn slijmprop weer verloorquote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:39 schreef Flav het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik vandaag m’n eisprong![]()
Heb weer zoals vroeger menstruatieachtige krampen in m’n rug, zo begon de bevalling ook maar die is al geweest haha.
Ah, het probleem van de grote stad.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:23 schreef Lemijn het volgende:
Goed tegen-verhaal Vivi. Ik wilde ook het liefste de verticale groep op crèche A, maar deze heeft dus tot 2045 ongeveer geen plek. Ja, 1 dag op de horizontale groep dus.
Ja het is echt wel de real deal volgens mij, inclusief slijm. Dus over 2 weken weer lekker in de maandverbandjes want verwacht een rode zeequote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
had ik ook joh, kramp als soort nasty nawee en daarna ineens n dot slijm waardoor ik dacht dat ik mn slijmprop weer verloordus yay we ovuleren alweer
![]()
weer lekker dakpannenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:29 schreef Flav het volgende:
[..]
Ja het is echt wel de real deal volgens mij, inclusief slijm. Dus over 2 weken weer lekker in de maandverbandjes want verwacht een rode zee
Fijn dat het goed ging! Slapen en drinken, dat zijn precies de dingen die je wil dat ze doet.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:47 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Lastige keuze hè, Lemijn? Ik wilde eigenlijk ook een gastouder, omdat dat me flexibeler leek en iets persoonlijker. Een kdv voelt toch wel erg groot en massaal voor zo'n kleintje. Uiteindelijk toch gekozen voor een kdv, net als Vivi in het geval van een zieke GO.
O zit nu in een groep met 6 andere kinderen (5 van 1, 1 <1) en beide dagen zijn er 2 vaste leidsters (dezelfde, dus in totaal 2) en 1 stagair op donderdag. Verder in principe ook alleen kinderen die elke week op dezelfde dagen komen, dus ook daarin vastigheid.
Het wennen ging goed. Ze was maar 2 uur (het wordt opgebouwd naar hele dagen) maar in die tijd zowel geslapen als een fles leeggedronken, dus allemaal positief!
Ik kijk erg uit naar het contact met volwassenen over dingen anders dan een baby. Maar ik had het ook niet gevonden om nog een maandje of 2 (of 3..) bij O te blijven. Alhoewel.. Ze heeft een fase van hele middagen jengelen. Dat mag ze voortaan lekker op de opvang doen
O is het 7e kind, 8 is het maximum per groep. Ik vond dat ook goed te doen! Ze zal vast niet zo op haar wenken bediend worden als thuis, maar dat is waarschijnlijk juist goed voor haarquote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:28 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Fijn dat het goed ging! Slapen en drinken, dat zijn precies de dingen die je wil dat ze doet.
Verder klinkt 6 kinderen ook heel prima. Kan dat nog worden uitgebreid, want het lijkt me minder lonend vanuit het KDV zelf?
Wij neigen inmiddels naar gewoon die ene dag bij de leukere crèche en dan beginnen met minder werkdagen. Volgens mij worden hij en ik daar rustig van. En als het niet loopt kijken we verder. Denk dat ik vannacht weer kan slapen
Aha, zij lopen dus vast vooruit op de eisen van 2019. Dan is het 1 op 3 voor baby's en 2 op 8 voor 0-2 jaar.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 19:06 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
O is het 7e kind, 8 is het maximum per groep. Ik vond dat ook goed te doen! Ze zal vast niet zo op haar wenken bediend worden als thuis, maar dat is waarschijnlijk juist goed voor haar![]()
Als het kan met je werk (en inkomen) lijkt me dat een prima tussenweg. Kunnen jullie wat langzamer wennen aan het werken en als er dan plek vrij komt breidt je het uit
Interessante theorie inderdaad, maar voor mij gaat het niet op. ZZ gaat maar 2 dagen omdat we zo veel mogelijk tijd zélf met haar willen doorbrengen, ongeacht de kwaliteit van de opvang. Als we niet failliet zouden gaan van nóg minder werken (hij werkt 3 dagen, ik 4 dagen per week), dan zouden we haar helemaal niet wegbrengen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:05 schreef Lemijn het volgende:
Ik las net een interessant artikel waarin het de deeltijdparadox wordt genoemd waar wij hier allemaal tegenaan lopen: crèches zijn niet fantastisch van kwaliteit, daarom brengen we onze kinderen maar 1 of 2 dagen, dat kan want deeltijdwerken is heel geaccepteerd, maar daardoor is er weer minder geld voor de crèche om beter te worden want kinderen hoeven er toch maar een paar dagen heen dus het maakt niet zoveel uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Dat is vaak met theorieën he, dat ze niet voor iedereen opgaanquote:Op donderdag 26 oktober 2017 13:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Interessante theorie inderdaad, maar voor mij gaat het niet op. ZZ gaat maar 2 dagen omdat we zo veel mogelijk tijd zélf met haar willen doorbrengen, ongeacht de kwaliteit van de opvang. Als we niet failliet zouden gaan van nóg minder werken (hij werkt 3 dagen, ik 4 dagen per week), dan zouden we haar helemaal niet wegbrengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |