abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174652841
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:52 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

had ik ook joh, kramp als soort nasty nawee en daarna ineens n dot slijm waardoor ik dacht dat ik mn slijmprop weer verloor :') dus yay we ovuleren alweer -O- *O*
Ja het is echt wel de real deal volgens mij, inclusief slijm. Dus over 2 weken weer lekker in de maandverbandjes want verwacht een rode zee :')
pi_174653187
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:29 schreef Flav het volgende:

[..]

Ja het is echt wel de real deal volgens mij, inclusief slijm. Dus over 2 weken weer lekker in de maandverbandjes want verwacht een rode zee :')
weer lekker dakpannen *O*

Don't you love being a woman O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:28:07 #278
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174653955
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:47 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Lastige keuze hè, Lemijn? Ik wilde eigenlijk ook een gastouder, omdat dat me flexibeler leek en iets persoonlijker. Een kdv voelt toch wel erg groot en massaal voor zo'n kleintje. Uiteindelijk toch gekozen voor een kdv, net als Vivi in het geval van een zieke GO.
O zit nu in een groep met 6 andere kinderen (5 van 1, 1 <1) en beide dagen zijn er 2 vaste leidsters (dezelfde, dus in totaal 2) en 1 stagair op donderdag. Verder in principe ook alleen kinderen die elke week op dezelfde dagen komen, dus ook daarin vastigheid.

Het wennen ging goed. Ze was maar 2 uur (het wordt opgebouwd naar hele dagen) maar in die tijd zowel geslapen als een fles leeggedronken, dus allemaal positief!
Ik kijk erg uit naar het contact met volwassenen over dingen anders dan een baby. Maar ik had het ook niet gevonden om nog een maandje of 2 (of 3..) bij O te blijven. Alhoewel.. Ze heeft een fase van hele middagen jengelen. Dat mag ze voortaan lekker op de opvang doen :P
Fijn dat het goed ging! Slapen en drinken, dat zijn precies de dingen die je wil dat ze doet.
Verder klinkt 6 kinderen ook heel prima. Kan dat nog worden uitgebreid, want het lijkt me minder lonend vanuit het KDV zelf?

Wij neigen inmiddels naar gewoon die ene dag bij de leukere crèche en dan beginnen met minder werkdagen. Volgens mij worden hij en ik daar rustig van. En als het niet loopt kijken we verder. Denk dat ik vannacht weer kan slapen :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:06:31 #279
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_174654807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:28 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Fijn dat het goed ging! Slapen en drinken, dat zijn precies de dingen die je wil dat ze doet.
Verder klinkt 6 kinderen ook heel prima. Kan dat nog worden uitgebreid, want het lijkt me minder lonend vanuit het KDV zelf?

Wij neigen inmiddels naar gewoon die ene dag bij de leukere crèche en dan beginnen met minder werkdagen. Volgens mij worden hij en ik daar rustig van. En als het niet loopt kijken we verder. Denk dat ik vannacht weer kan slapen :P
O is het 7e kind, 8 is het maximum per groep. Ik vond dat ook goed te doen! Ze zal vast niet zo op haar wenken bediend worden als thuis, maar dat is waarschijnlijk juist goed voor haar :P

Als het kan met je werk (en inkomen) lijkt me dat een prima tussenweg. Kunnen jullie wat langzamer wennen aan het werken en als er dan plek vrij komt breidt je het uit ^O^
pi_174666737
Goedgekeurd op het CB ^O^
Zijn honger heeft M. goed gedaan. In 3 weken van 3120 gram (laagste gewicht) naar 4450 gram *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:51:59 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_174666877
Fijn dat het zo kan lemijn!
Ons kdv heeft alleen een babygroep en een peutergroep. Ondanks het feit dat er soms 16 peuters en 8 baby's zijn is het er altijd sereen. Op die hectische kinderdagverblijven met veel primaire kleuren en educatieve programmas knap ik dus heel erg af, dus ik snap je volkomen.

Lesage wat super!!

Nou, ik ga dus zometeen op tweede gesprek :D kennelijk heb ik mezelf goed geprofileerd 8-)
disclaimer
pi_174667053
Succes SQ!
pi_174667294
Het ging heel goed bij de kinderarts. Hij was heel tevreden over hoe Dirk het doet en wil op basis van bloeduitslagen kijken wat het plan wordt. En elke 3 maanden nieuwe afspraak en opnieuw bloedonderzoek omdat het bij baby's nogal snel verandert en hij wil graag de medicijnen goef instellen zodat Dirk de minste last heeft van zijn ziekzijn. Fijn gesprek en blij met het plan voor nu. *O*

Oh en nieuwe stats; 1 maand 55cm 3902 gram. Knapperd wordt al groot! O+

En ik zag allemaal mooie baby's nog langskomen! Superleuk zo'n babyfotodinsdag. :D

Kinderopvang, mja, ik vind dat ook wel een ding. Plan voor nu is dat hij vanaf januari naar de opvang gaat en dan 1 middag, en vanaf april waarschijnlijk 2 middagen. Ik ken vooral het 'maar hij is nog zo klein'-gevoel. Gelukkig is de groep best heel klein en met 2 leidsters vind ik de opvang wel een fijn gevoel geven. Maar ja. Voor een baby die nog niet zoveel kan/doet op die leeftijd vind ik het ook nog niet echt wat toevoegen of zo. Mja. Stom. Tegen die tijd maar verder kijken, gelukkig duurt het nog even. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174667307
Oh en natuurlijk *O* vanwege SQs tweede gesprek! Ik duim dat je het wordt!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174668122
Succes vandaag SQ!!
pi_174668560
Succes sq!
pi_174668775
wow lesage, wat een groei! *O*

Nanuke fijn dat je tevreden bent met het plan wat er nu ligt bij de kinderarts. Kun je aan hem merken dat hij ziek is of is het iets wat sluimert oid?

succes SQ!

Kinderopvang moeten we ook bijna aan geloven. Nog 4,5 week, ze gaat dan 2 dagen per week. Kleinschalig hier in t dorp met maar 2 groepen van max 8 kinderen volgens mij..(1 0-2; 1 2-4). Ben heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren..
pi_174668834
LeSage: yaayy goed bezig!

SQ: succes!!

Nanuke: Goede stats, fijn dat ze tevreden zijn! Hoe doen ze bloedprikken bij zo'n kleintje?

Ik ben ziek :( echt snotverkouden/koorts. Hopelijk steek ik E. Niet aan...
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:05:50 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174669386
Memoru, de kans is best groot dat je hem aansteekt maar hij krijgt ook je antistoffen dus dan valt het weer een beetje mee :*

Goede berichten over Dirk, Nanuke! Hoop dat het vertrouwen geeft voor zijn toekomst.
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:06 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

O is het 7e kind, 8 is het maximum per groep. Ik vond dat ook goed te doen! Ze zal vast niet zo op haar wenken bediend worden als thuis, maar dat is waarschijnlijk juist goed voor haar :P

Als het kan met je werk (en inkomen) lijkt me dat een prima tussenweg. Kunnen jullie wat langzamer wennen aan het werken en als er dan plek vrij komt breidt je het uit ^O^
Aha, zij lopen dus vast vooruit op de eisen van 2019. Dan is het 1 op 3 voor baby's en 2 op 8 voor 0-2 jaar.

En dat het voor baby's weinig toevoegt inderdaad, dat gevoel heb ik ook. Maar daarna lijkt het me leuk. Niet perse nodig en dat je anders een asociaal kind krijgt, maar wel gewoon leuk om daar te spelen.
Ik las net een interessant artikel waarin het de deeltijdparadox wordt genoemd waar wij hier allemaal tegenaan lopen: crèches zijn niet fantastisch van kwaliteit, daarom brengen we onze kinderen maar 1 of 2 dagen, dat kan want deeltijdwerken is heel geaccepteerd, maar daardoor is er weer minder geld voor de crèche om beter te worden want kinderen hoeven er toch maar een paar dagen heen dus het maakt niet zoveel uit. In Frankrijk gaan bijna alle kinderen 5 dagen, is de kwaliteit hoger en de kosten voor ouders lager. In landen waar dat gewoner is, is meestal ook het verlof langer (want ook daar brengen ouders niet graag hun kleine baby naar de crèche, zeker geen 5 dagen).

Het bevestigt mij wel in mijn idee dat het de moeite is om voor echt fijne opvang te kiezen, waar hij ook wat van opsteekt en waar ik hem op den duur best 3 dagen heen wil brengen, en dat ik in de loop van de maanden/jaren wel weer meer ga werken.

Onderwerp van gesprek ligt al een uur te slapen in de wieg :o. Kleine held is het. Tweede tand is ook onderweg. Als hij straks wakker is ga ik 'm weer doormidden knuffelen.

---

*O* Voor SQ, maak ook maar een goede tweede indruk!
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 26 oktober 2017 @ 13:09:06 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174669422
Je ziet dat in wel meer landen, bijv in Scandinavië. Waar we wel allemaal naar kijken als het gaat om een volledig jaar (!!!) ouderschapsverlof, maar daar is het bijna not-done om daarna parttime te gaan werken.
KuikenGuppy
pi_174669500
Wauw Lesage dat is een goede groei! :D

Succes SQ!!

Nanuke fijn dat je een goed gesprek hebt gehad.

Memoru V is ook verkouden en heeft vriendlief en mij aangestoken :')

Ben sinds gister toch overgestapt op de pepti omdat ik een voorgevoel had dat het dat wel eens kon zijn. Vriendlief heeft astma, hooikoorts en eczeem waardoor V meer kans heeft op een koemelkallergie.
We merken meteen verschil :o. Hij lacht veel meer en houdt nu echt ‘gesprekken’ met ons als je tegen hem praat O+. Je hoort wel nog dat er wat maagzuur omhoog komt maar veeeel minder dan voorheen, het huilen is ook een heel stuk minder! Mag volgende week vrijdag op controle bij de ha en dan even kijken wat zij zegt. Hij heeft nu wel vieze donker groene poep, maar ach hij is nu veel vrolijker :D
  Manager PR/Moderator donderdag 26 oktober 2017 @ 13:16:02 #292
269689 crew  Viv
pi_174669549
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:05 schreef Lemijn het volgende:
Ik las net een interessant artikel waarin het de deeltijdparadox wordt genoemd waar wij hier allemaal tegenaan lopen: crèches zijn niet fantastisch van kwaliteit, daarom brengen we onze kinderen maar 1 of 2 dagen, dat kan want deeltijdwerken is heel geaccepteerd, maar daardoor is er weer minder geld voor de crèche om beter te worden want kinderen hoeven er toch maar een paar dagen heen dus het maakt niet zoveel uit.
Interessante theorie inderdaad, maar voor mij gaat het niet op. ZZ gaat maar 2 dagen omdat we zo veel mogelijk tijd zélf met haar willen doorbrengen, ongeacht de kwaliteit van de opvang. Als we niet failliet zouden gaan van nóg minder werken (hij werkt 3 dagen, ik 4 dagen per week), dan zouden we haar helemaal niet wegbrengen. O+
pi_174669672
Dat klinkt heel positief flav! Wat fijn! *O*

Nog een tand zelfs, Lemijn! Knuffel maar flink :*

Beterschap memoru :*

Wat doet ' ie het goed LeSage! En de kleine van Nanuke ook al!
pi_174670601
Nanuke, wat fijn dat het zo goed gaat met Dirk O+ Geeft vast vertrouwen!

Flav, wat fijn dat je meteen verandering merkt. Zo heerlijk als je baby goed in zijn vel zit.

Jacob zet er vaart achter zeg :o
pi_174670894
Goede berichten Nanuke en Flav *O*

Veel succes met het tweede gesprek SQ! Hopelijk snel weer een baan waar je het wel naar je zin hebt.

Ik breng O en zijn zusjes met alle liefde weg naar het kdv, thuisblijfmoeder zou ik niet willen zijn, maar 3+ dagen zou ik ook niet fijn vinden. Ons drietal zit bij elkaar op een klein vorig jaar gestart kdv waardoor er bij inschrijving plek zat was, maar het nu vol zit. Het is 1 verticale groep met drie leidsters en max 3 baby's (waarvan wij dus al twee plekken innemen). Ik vond het voordeel van drie leidsters juist dat ze elke week getrouwde gezichten zien, zelfs al hebben er twee tegelijk vakantie/ziekte. En het grote voordeel van max drie baby's is dat ze enorm veel aandacht krijgen, ook van de grote kinderen.

Over twee weken hebben man en ik beide een dag vrij genomen terwijl zij gewoon naar de opvang gaan. Eindelijk weer een dag samen wat doen! Veel tijd voor qualitytime met elkaar is er momenteel verder niet namelijk, en dat is iets wat we beide wel erg belangrijk vinden.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 14:45:07 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_174671215
Fijn dat hij zo goed in de gaten wordt gehouden Nanuke. Merk je veel van zijn ziekte?

Flav! Wat heerlijk dat het zoveel verschil maakt! Hopelijk is dit de oplossing!

Vrij nemen als de kinderen op de opvang zijn is heerlijk O+ wij gaan dat binnenkort ook weer ff doen, om te klussen :9 :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_174672178
haha SQ

memoru hier was ik vorige week ook
behoorlijk ziek en vriend volgde mij. N is gelukkig alleen verkouden geworden, maar lijkt er niet enorm last van te hebben gelukkig. Evengoed sneu natuurlijk voor zo'n kleintje maar had me op erger voorbereid!

Fijn dat je meteen zo'n verschil merkt Flav!

interessant idd lemijn hoe dat werkt.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 16:04:34 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174672815
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 13:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Interessante theorie inderdaad, maar voor mij gaat het niet op. ZZ gaat maar 2 dagen omdat we zo veel mogelijk tijd zélf met haar willen doorbrengen, ongeacht de kwaliteit van de opvang. Als we niet failliet zouden gaan van nóg minder werken (hij werkt 3 dagen, ik 4 dagen per week), dan zouden we haar helemaal niet wegbrengen. O+
Dat is vaak met theorieën he, dat ze niet voor iedereen opgaan :P
Wij hebben ook wel de luxe dat we parttime kunnen werken. We verdienen goed genoeg, hebben onze levens zo ingericht dat het kan. Die luxe heeft niet iedereen en dan is het wel vervelend dat door bovengenoemd mechanisme er niet genoeg impuls is om de kwaliteit te verbeteren.

SQ, Nouds kamer of niet?
pi_174672858
Lemijn, dat artikel las ik ook. En ik werd eens te meer erin bevestigd dat NL op dit vlak enorm achterloopt. Zo jammer en ook zonde. Allereerst in de verlofregelingen. Want het is heel normaal vind ik dat je nu het idee hebt er nog niet aan toe te zijn weer veel te werken (en je baby ook nog niet). Het is ook gewoon heel snel om nu alweer drie/vier dagen te gaan werken en veel tijd gescheiden te zijn van je kind.

Vervolgens in de kwaliteit van de opvang in NL in vergelijking met andere landen. Ook de kosten daarvan. Want die verhouding prijs - kwaliteit is echt scheef. En vervolgens ook in het sterke aanwezige idee in onze maatschappij dat het zielig en slecht is als kinderen veel dagen naar de opvang gaan. Die vicieuze cirkel die wordt beschreven (kwaliteit opvang niet zo best = niet veel dagen naar opvang = niet veel investering in die opvang) is deels waar, denk ik. Want ook al was die kwaliteit beter, dan nog is dat idee in onze samenleving heel erg sterk. Daarom zou het ook een langetermijninvestering zijn als opvang beter en goedkoper werd.

Maar goed, even mijn ervaring tot nu toe met een kind dat drie dagen per week naar een redelijk groot en vrij hectisch kdv gaat: I gaat er vanaf dag 1, toen ze 7 maanden was, zingend naar toe. Nu doet ze dat letterlijk, als baby zag ik echter ook al dat ze het naar haar zin had. Zij is daar in haar element. Wel merk ik dat twee/drie vaste leidster het belangrijkste is: ze hecht zich sterk en als er eentje op vakantie is en er invallers zijn, dan heeft ze daar wel eens last van.
Drie dagen vind ik juist een voordeel wat betreft continuïteit en hechting. Ik hoorde bijvoorbeeld ook dat bij opvang in Frankrijk ze eigenlijk geen kinderen voor 'maar' 1 of 2 dagen willen, omdat je zo niet goed een band en gewenning opbouwt. Daar zit echt wel wat in, vind ik.
Verder vind ik nu het met kind 2 weer heel fijn en dat heb ik ook echt bewust gedaan, dat ik heel lang verlof heb (het kost me best veel geld, omdat het een aantal maanden onbetaald is), omdat het voor mijn gevoel het eerste half jaar tot een jaar voor moeder & kind beter en fijner is om bij elkaar te zijn, bijvoorbeeld ook gelet op borstvoeding, de onderbroken nachten en daardoor niet optimaal functioneren, het herstellen na de bevalling, goede hechting baby en ouders.

Ik hoop nu vooral dat Y het net zo fijn zal hebben op het kdv als I.

SQ, ik hoop dat het goed ging! Wil je die baan ook graag? (Dat ze jou graag willen, is logisch natuurlijk! ;) )
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 26 oktober 2017 @ 16:11:56 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174672960
Ja belangrijke toevoeging, dat hoe we denken over deeltijdwerk en zelf het beste voor je kinderen kunnen zorgen ingebakken zit. We vinden het zielig om kinderen veel dagen naar de opvang te brengen. Het enige dat zou kunnen helpen is een langetermijnvisie en -beleid vanuit de politiek. Maar ja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')