abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174611272
Ik vind niet doorslaap nachten heel zwaar.

Vanaf dat ik 4 maanden zwanger was heb ik elke nacht super slecht geslapen. Laatste 3 maanden van de zwangerschap maar een paar uurtjes per nacht. Laatste 2 weken van de zwangerschap was ik KAPOT, werd ik ook nog eens opgenomen en elk uur wakker gemaakt ter controle.

Toen ineens een baby die heul veel huilde van de reflux en tijdens mijn kraamtijd overdag niet kunnen rusten of slapem, ik slikte zelf nog 8 betablockers per dag dus wederom kapot. Toen krampjestijd, wederom kapot en toen ineens doorslapen rond 4 maanden.

Heb echt het idee dat ik na 2 maanden pas weer was een beetje was bijgeslapen. Toen sliep hij ineens niet meer door en ineens weer doodmoe. Ook regelmatig duizelig geweest van vermoeidheid.

Waarschijnlijk een flinke klap gehad van de zwangerschapsvergiftiging en niet kunnen rusten.

Maar nu sta ik elke ochtend redelijk fris en fruitig Goedzakje aan te kleden om 6.00 dus het is goed gekomen.

Overigens, Goedzakje bestaat dankzij de minipil. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door ReginaFalange op 23-10-2017 20:04:53 ]
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174611365
Qua slaap, ik heb hier een partner die psychisch wat kwetsbaar is. Minder slaap voor ons beiden betekent hier automatisch dat ik hem de dag erna meer moet ontzien. Hij kan dan minder van mij en de kleine kapitein hebben waardoor er meer op mijn schouders komt. Voor mij persoonlijk is minder slaap niet zo'n ramp, maar de omstandigheden maken het zwaarder. Al merk ik dat we steeds beter onze draai vinden :Y

Het hoeft m dus niet eens te zitten in meer of minder slaap, de randvoorwaarden kunnen ook maken dat nachten anders/zwaarder worden ervaren door de een dan de ander.

[ Bericht 14% gewijzigd door littledrummergirl op 23-10-2017 20:50:03 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:56:26 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_174613307
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het met medische beperkingen al snel hard aantikt. Wat dat betreft ben ik natuurlijk wel gezegend.

En omdat douchen in de ochtend echt een illusie is geworden ga ik dat nu maar doen. _O-
disclaimer
pi_174613390
Ik slaap altijd slecht. Altijd gedaan en zeker sinds de eerste zwangerschap gaat het alleen maar slechter. En dat ligt niet aan de kinderen. Maar dat wil niet zeggen dat ik nachten met krijsende baby of dreuter goed trek. Gelukkig zijn die zeldzaam. Vooral de nachtelijke snauwpartijen kunnen me gestolen worden.

[ Bericht 38% gewijzigd door Adrian4 op 23-10-2017 21:04:26 ]
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:00:31 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_174613426
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:59 schreef Adrian4 het volgende:
Ik slaap altijd slecht. Altijd gedaan en zeker sinds de eerste zwangerschap gaat het alleen maar slechter. En dat ligt niet aan de kinderen. Maar dat wil niet zeggen dat ik nachten met krijsende baby of dreuter goed trek. Gelukkig zijn die zeldzaam. Vooral de nachtelijke snauwpartijen kunnen me gestolen worden.
dat laatste ja, echtelijk gebitch is echt het ergste. Ik heb liever dat mn man gewoon doet alsof ie slaapt dan dat ie probeert te helpen :@
disclaimer
pi_174613587
Ik trek vooral lange onderbrekingen niet. Ik heb er minimaal vier per nacht, maar dat is meestal omdraaien, baby 1 wegleggen, baby 2 pakken en aanleggen en doorslapen. De onderbrekingen toen O 1,5 jaar was vond ik een stuk pittiger, juist omdat dat maar af en toe was.

En wij hebben vaste regels. Em is voor mn man (om aan te geven, terug te leggen en evt in slaap krijgen, Lala voor mij. O is in principe ook voor mn man, maar meestal doe ik dat toch omdat ik lichter slaap en dus eerder wakker word en niet meer verder kan slapen dan.
pi_174613629
Ja precies. Slaap gewoon kerel. Ik heb het onder controle. En als dat niet zo is maak ik je echt wakker-wakker zodat je gewoon normaal kunt reageren.
pi_174614090
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:05 schreef FlyingFish het volgende:
Ik trek vooral lange onderbrekingen niet. Ik heb er minimaal vier per nacht, maar dat is meestal omdraaien, baby 1 wegleggen, baby 2 pakken en aanleggen en doorslapen. De onderbrekingen toen O 1,5 jaar was vond ik een stuk pittiger, juist omdat dat maar af en toe was.

En wij hebben vaste regels. Em is voor mn man (om aan te geven, terug te leggen en evt in slaap krijgen, Lala voor mij. O is in principe ook voor mn man, maar meestal doe ik dat toch omdat ik lichter slaap en dus eerder wakker word en niet meer verder kan slapen dan.
Wij hebben ook vaste afspraken, degene die de eerste voeding en luier doet die is daarna klaar. Degene die de tweede doet gaat er evt daarna uit met de kleine kapitein als die besloten heeft dat de dag begonnen is( soms rond vijf of zes uur). En meestal doen we dat om en om zodat we allebei om de dag even wat langer kunnen slapen in de ochtend.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:27:16 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_174614217
Mijn man doet in de regel ook de peuter ja. Helaas wordt die eens per 2 weken 's nachts wakker en de baby zes keer per nacht, maar ach. Ik hou toch wel van ze :P

Sinds ik noud heb word ik dus ook niet meer wakker van mijn peuter :? Alsof mijn receiver op een andere frequentie staat ingesteld.
disclaimer
pi_174614719
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man doet in de regel ook de peuter ja. Helaas wordt die eens per 2 weken 's nachts wakker en de baby zes keer per nacht, maar ach. Ik hou toch wel van ze :P

Sinds ik noud heb word ik dus ook niet meer wakker van mijn peuter :? Alsof mijn receiver op een andere frequentie staat ingesteld.
Vrouw vertelt mij iedere avond dat ik niet hoef te luisteren voor Sjaak (die iedere nacht nog wel 2 keer minimaal wakker wordt). Als ze dat zegt, dan slaap ik prima. Vergeet ze het te zeggen? Dan slaap ik ruk. Dus alleen dat ene zinnetje, de duidelijkheid, maakt dat ik beter slaap en niet wakker word van Sjaak.

Overigens merkte ik dat mijn stemmingswisselingen toch behoorlijk samen hingen met iedere dag tussen 5.30u en 6.15u opstaan met Sjaak. Sinds ik mag blijven liggen tot ik klaar ben om op te staan (ene dag om 6.45u, ander dag slaap ik nog even tot 8.00u ofzo) ben ik een stuk beter te genieten én merk ik dat mijn PND bijna verdwijnt. In ruil daarvoor ga ik op mijn vrije dagen met Sjaak de hort op zodat vrouw een dutje kan doen. Het werkt :)
pi_174615357
Als Cas te lang doet over zijn verwerkingshuil/cluster/krampkrijs en ik het gezucht naast me hoor, zeg ik tegenwoordig dat hij gerust op de bank mag slapen. Hij neemt dan altijd snel de benen. Bitchen doen we dus niet meer O+ althans, niet 's avonds of 's nachts.
Sowieso doe ik beide kinderen. Hij trekt een onderbroken slaap zeer slecht en ik trek zijn gechagrijn heel slecht.
Lou is de laatste weken bezig met schaduwen en maakt zichzelf daarmee bang :') ik heb er iets meer geduld en begrip voor. Jammer wel dat ik dan 3 keer alleen al naar peuter moet lopen om te discussiëren over het feit dat er echt geen hond in de hoek van haar kamer staat. Of een haan buiten gespot is terwijl haar gordijnen dicht zitten. En Cas is gewoon Cas met (mama)honger. Nooit saai joh O+ :')
pi_174615608
Er zit natuurlijk ook nog een groot verschil in de tijd die een nachtelijke onderbreking duurt. Als het puur voeden en weer slapen is trek ik dat een stuk beter dan afgelopen week. Toen was het voeden, een uur wakker met kreunen en steunen en toen pas weer slapen. Dan slaap je toch echt een paar uur minder.

Ik slaap ook door dreumes heen vaak. Dan word ik wakker en zie dat hij tussen ons in ligt. Ik doe M., vriend doet S. En soms word ik dan wakker omdat er een arm of been in mijn gezicht wordt geslagen :')

Oh, en ze leven inderdaad nog! *O* vriend is geslaagd :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174615753
Ik heb het gebitch tegen vriend afgelopen week uitgesteld tot de ochtend. Ik vroeg of hij 1 flesje kon doen om 6 uur, zodat ik even een keer door kon slapen. Nee, want dan werd hij moe }:| alsof ik niet moe ben ofzo. Dat heb ik hem 's ochtends maar even duidelijk gemaakt.
Sowieso is het voor vriend niet altijd duidelijk dat thuis zijn met baby en dreumes niet heel relaxed en rustig is, ondanks dat ik verlof heb. Soms zou ik best een dagje op kantoor willen zitten als M. krampjes heeft en S. met zijn verkeerde been uit zijn middagdutje is gestapt :D

Na dat gebitch doen we daarna een dag vervelend tegen elkaar, daarna twee dagen juist heel lief en dan kunnen we weer van voor af aan beginnen :+
pi_174615766
Hoera voor de levende kinderen!! *O* :+
  Manager PR/Moderator maandag 23 oktober 2017 @ 23:51:44 #190
269689 crew  Viv
pi_174618087
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:10 schreef Stormqueen het volgende:
Nou vivi, als daar al een "bitch please" achter zat was die hoogstens wege verwondering waarom je 's nachts zou willen kolven als je baby al doorslaapt, meer niet.
In spoiler want offtopic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier overigens ook een partner die ontzien moet worden, vanwege chronische, zware hoofdpijn wat hem veel energie kost (en in sommige periodes zelfs tot langdurig ziekteverzuim leidt). Als er 's nachts wat is regel ik het (gelukkig meestal alleen een speentje terugstoppen), als ze vroeg wakker is sta ik met haar op, en ik doe vrijwel alle flesjes en luiers als ik thuis ben, zodat hij zijn energie spaart en relatief goede dagen heeft op zijn papadagen. Hier dus geen gebitch 's nachts. :Y)
  maandag 23 oktober 2017 @ 23:56:50 #191
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174618161
Hier ook geen gebitch 's nachts :P. Alleen een boze Lemijn in de ochtend als ik weer eens te laat ben gaan slapen. Zoals nu ook weer.

Verder ben ik gezegend met een 's nachts slapend kind. Dat een (paar) keer komt drinken en dan weer verder slaapt. Ik heb me voorgenomen om het er zo min mogelijk over te hebben, die nachtvoedingen. Er geen ding van te maken en me zo nodig overdag aan te passen en langer verlof te nemen. Die combinatie van alles maakt dat ik het prima te doen vind.

Maar ik ga wel nu snel naar boven... :O
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174619657
Goedemorgen Lemijn, slaap lekker! Hier net wakker met een doorgelekt vrolijk kind naast me.

Wij hebben 's nachts geen gesnauw maar de ochtend is hier wel berucht. Als ik 's nachts de voedingen op me neem en hij doortukt dan kan ik het slecht hebben als om zeven uur peuter naast het bed staat, aandacht opeist, baby ook wakker is en vriend zich zuchtend omdraait en probeert verder te slapen. Dan is het wel even zijn beurt vind ik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:09:41 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_174619962
Dat kan ik ook niet velen Franny, dat theatrale gedoe in de ochtend. En ik laat m regelmatig "uitslapen" maar de ene keer per 6 weken dat hij mij laat liggen verwacht ie ook meteen een medaille voor beste echtgenoot aller tijden _O-

En toch ben ik nog steeds geen ochtendmens :')
disclaimer
pi_174620273
Oh dan ben ik gezegend met de verdeling die we sinds de geboorte hebben, ik de baby en hij de peuter want ik doe de nachten met voeden.
Neemt niet weg dat ik vaak de peuter er ook nog wel bijpak 's nachts of vroege ochtend want toch al wakker en gun hem ook wel eens wat rust.
Hij neemt 9 van de 10 keer peuter mee om 7u en dan kan ik nog even blijven liggen.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:50:22 #195
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_174620313
Mijn man is ontzettend slaapdronken en de weg kwijt als hij 's nachts eruit moet... en dat is geen goede combinatie met een kleine baby :P. En hij komt ook heel moeilijk weer terug in slaap (en ik heel makkelijk). Ook kan ik veel beter tegen slaapgebrek.

Ik doe dus nagenoeg alle nachten (en de ochtenden :O ) .. hij wordt er vaak ook gewoon niet wakker van. In het begin dus vaak eruit. Nu nog maar heel af en toe.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_174620443
Ik geef Y altijd aan hem met de boodschap dat hij een schone luier nodig heeft. :+ . Maar ik mag echt niet klagen, want hij doet veel en sowieso doet hij het altijd als ik het vraag. Zo werkt dat nu eenmaal, geloof ik, dat je het heel expliciet moet aangeven. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174620557
Gerichte opdrachten check :D
Überhaupt in relatie met een man ;)

En over slapen gesproken, na 26u wakker ga ik nu heerlijk tukken terwijl vriend beneden de kindjes heeft op ziin thuiswerkdag
Zij die nachtdienst draaien naast het hebben van standaard nachtdienst thuis :') groeten u :W
pi_174620947
Tijdens de new born fase was mijn vriend ´s nachts aan het snauwen dat hij ook eens wilde slapen, want tijdens mijn opname in het ziekenhuis werd hij ook meerdere keren wakker omdat ze mij elk uur wakker moesten maken.

:'( :')
Echt wtf kerel, ik heb net een kind op de wereld gezet, ben aan het herstellen en ga verdomme je bed uit om een fles te maken.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:59:27 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174621277
Nou echt, mannen... :{w
Gelukkig zijn ze soms ook wel lief.
KuikenGuppy
pi_174621369
De mijne was zaterdag heel lief. Ik mocht uitslapen O+
Dat hij de wakkere baby vervolgens naast me liet liggen in de wieg en ik na een half uur dus toch maar naar beneden ben gegaan zullen we hem maar niet aanrekenen. Het gaat om het gebaar :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')