abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:28:31 #101
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_174428813
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Geen idee.

Het grappige is weer dat hij tegen de plannen van Kim is om de overbevolking in de VS tegen te gaan.
Op zich geen slecht idee aangezien ze samen met China verreweg de meeste CO2-emissies hebben:

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:29:20 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174428833
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:18 schreef Szura het volgende:
Waarom heeft zo’n overduidelijke troll hier nog toegang?
Omdat het geen troll is. Wanneer leert men nou eens dat er daadwerkelijk genoeg van dit soort idioten bestaan om iemand als Trump president te maken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174428870
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
Klimaatverandering is een goede zaak want natuurrampen eisen levens.

Goed verhaal, Elzies.
Het is een realistisch verhaal.

Wat noem jij realistisch? Geen uitstoot meer en waar 12 miljard overgebleven mensen allemaal dezelfde welvaart kunnen delen op deze prachtige en schone Aarde? Allemaal in elektrische autootjes rondrijden en niet meer koken op gas? Wie houdt hier wie voor de gek? Uitstoot is niet het probleem, maar overbevolking.
  zondag 15 oktober 2017 @ 11:34:08 #104
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_174428968
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is een realistisch verhaal.

Wat noem jij realistisch? Geen uitstoot meer en waar 12 miljard overgebleven mensen allemaal dezelfde welvaart kunnen delen op deze prachtige en schone Aarde? Allemaal in elektrische autootjes rondrijden en niet meer koken op gas? Wie houdt hier wie voor de gek? Uitstoot is niet het probleem, maar overbevolking.
Wat dacht je van het feit dat het beide problemen kunnen zijn die aandacht vereisen?

Waarom is het altijd zo zwart-wit bij jou?
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 11:37:14 #105
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174429050
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:34 schreef Belabor het volgende:

Waarom is het altijd zo zwart-wit bij jou?
Is het niet. Elzies heeft het niet zo op zwart.
Carpe Libertatem
  Redactie Games zondag 15 oktober 2017 @ 11:37:48 #106
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174429061
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_174429154
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is een realistisch verhaal.

Wat noem jij realistisch? Geen uitstoot meer en waar 12 miljard overgebleven mensen allemaal dezelfde welvaart kunnen delen op deze prachtige en schone Aarde? Allemaal in elektrische autootjes rondrijden en niet meer koken op gas? Wie houdt hier wie voor de gek? Uitstoot is niet het probleem, maar overbevolking.
Een beter milieu begint bij jezelf, zo luidt het gezegde. Doe wat aan die overbevolking.

Overigens gaan benzineauto's op den duur gewoon verdwijnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Games zondag 15 oktober 2017 @ 11:43:04 #108
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174429178
Zelfs įls je klimaatverandering bullshit vindt wat is er mis met een stad waar je niet omkomt in de smog? Ook wel zo prettig om te ademen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_174429181
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:34 schreef Belabor het volgende:

[..]

Wat dacht je van het feit dat het beide problemen kunnen zijn die aandacht vereisen?

Waarom is het altijd zo zwart-wit bij jou?
Ik herken dat zwart wit denken niet zo bij mezelf. Misschien binnen de sarcastische/satirische toon waarmee ik bepaalde problemen of opvattingen aan de kaart stel.

Ik ben overigens niet tegen vergroening. Maar maak het dan toegankelijk voor de massa en niet voor degene die daarvoor de portemonnee kunnen trekken. Bedrijven hebben decennia lang nagelaten die technologieėn te introduceren binnen hun bestaande en nu kan de burger hiervoor straks de rekening gaan betalen. Dus ik zie wel degelijk een dubbel moraal.

Verder blijf ik bij mijn stelling dat overbevolking de daadwerkelijke issue is. Ongeacht groene energie of fossiele brandstof. Sinds de helft van de twintigste eeuw is de mensheid zo enorm gegroeid dat de Aarde dit niet aankan. Onze politieke en economische systemen dit niet aankunnen. Daardoor krijg je allerlei ongelijkheidsverschillen met de daaropvolgende conflicten en problemen als gevolg. Dat probleem los je echt niet op met het sluiten van een kolencentrale.
  zondag 15 oktober 2017 @ 12:01:57 #110
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_174429521
Artikel met een aantal facebook posts van een account waarbij aan de senaat is aangegeven dat dit onderdeel is (geweest) van de Russische propaganda: http://www.philly.com/phi(...)linton-20171006.html
pi_174429834
De gegeven link pakt niet.
pi_174430445
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:43 schreef Puddington het volgende:
Zelfs įls je klimaatverandering bullshit vindt wat is er mis met een stad waar je niet omkomt in de smog? Ook wel zo prettig om te ademen.
Ik zou zelf beginnen met (drink)water, wat al een tijdje een aandachtspunt is in verschillende gebieden, maar milieuverontreiniging en luchtkwaliteit als onderdeel ervan zijn ook concrete onderwerpen, waar je wel steun voor kunt vinden.

Het lastige is dat mensen niet bereid zijn om hun consumptiegedrag aan te passen. Sterker nog, onze maatschappij is er op ingericht om alleen maar meer te consumeren. Als je naar een "trend" (inmiddels al een tijdje een trend) zoals "Fast Fashion" kijkt, dan zie je dat mensen bewust hun ogen sluiten voor de negatieve gevolgen van hun gedrag.

Een ander voorbeeld is electronica die niet meer te repareren is; een enorme verspilling van materialen en de energie om die materialen te produceren en te verwerken in electronica. Maar ook op dit gebied denken veel mensen niet na.
pi_174430827
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 12:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Artikel met een aantal facebook posts van een account waarbij aan de senaat is aangegeven dat dit onderdeel is (geweest) van de Russische propaganda: http://www.philly.com/phi(...)linton-20171006.html
Ik zie per post 400 a 800 likes.

Bespottelijk dat dit invloed gehad zou hebben op de verkiezingen. :')
  zondag 15 oktober 2017 @ 13:35:11 #114
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_174431018
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:23 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik zie per post 400 a 800 likes.

Bespottelijk dat dit invloed gehad zou hebben op de verkiezingen. :')
- Waarom denk je dat het maar 1 account is geweest?
- Waarom denk je dat het uberhaupt effect gehad moet hebben om een big deal te zijn?
pi_174431157
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

- Waarom denk je dat het maar 1 account is geweest?
- Waarom denk je dat het uberhaupt effect gehad moet hebben om een big deal te zijn?
De Amerikanen doen hysterisch alsof de Russen de verkiezingen gehacked zouden hebben en voor chaos zorgen in de samenleving. Ze porren een beetje in open wonden, maar dat doet de VS ook in Rusland. Ik snap het paniekvoetbal gewoon niet.

Het is gewoon weer een nieuwe manier om censuur en sleepnetwetten er door te jagen. :')
  zondag 15 oktober 2017 @ 13:48:32 #116
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_174431233
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:43 schreef Nintex het volgende:

[..]

De Amerikanen doen hysterisch alsof de Russen de verkiezingen gehacked zouden hebben en voor chaos zorgen in de samenleving. Ze porren een beetje in open wonden, maar dat doet de VS ook in Rusland. Ik snap het paniekvoetbal gewoon niet.

Het is gewoon weer een nieuwe manier om censuur en sleepnetwetten er door te jagen. :')
Oh ok. En wat vind je van Russische propaganda in Oekraine, hacken van mails van Macron voor de presidentsverkiezingen in Frankrijk, ondersteunen van een coup in Montenegro, propaganda operaties in Zweden en Finland en de Baltische staten? Moeten we dat allemaal maar laten lopen, omdat jij, gebaseerd op bijna niks, denkt dat het geen enkel effect heeft en dus maar hysterie zou zijn?
pi_174431338
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:43 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik herken dat zwart wit denken niet zo bij mezelf. Misschien binnen de sarcastische/satirische toon waarmee ik bepaalde problemen of opvattingen aan de kaart stel.

Ik ben overigens niet tegen vergroening. Maar maak het dan toegankelijk voor de massa en niet voor degene die daarvoor de portemonnee kunnen trekken. Bedrijven hebben decennia lang nagelaten die technologieėn te introduceren binnen hun bestaande en nu kan de burger hiervoor straks de rekening gaan betalen. Dus ik zie wel degelijk een dubbel moraal.

Verder blijf ik bij mijn stelling dat overbevolking de daadwerkelijke issue is. Ongeacht groene energie of fossiele brandstof. Sinds de helft van de twintigste eeuw is de mensheid zo enorm gegroeid dat de Aarde dit niet aankan. Onze politieke en economische systemen dit niet aankunnen. Daardoor krijg je allerlei ongelijkheidsverschillen met de daaropvolgende conflicten en problemen als gevolg. Dat probleem los je echt niet op met het sluiten van een kolencentrale.
Overbevolking is een probleem. Hoe ga je het oplossen?

Ik neem aan dat je met me eens bent dat massaslachtingen niet echt een goede oplossing zijn? Want veel meer kunnen we nu niet doen. Er wordt hard gewerkt aan het terugdringen van de bevolkingsgroei onder andere door ontwikkelingssamenwerking. Gezondheidszorg en sociale voorzieningen in arme landen zijn de laatste decennia echt stukken beter geworden. Je ziet dan ook dat gezinnen kleiner worden, en dat de groei van de wereldbevolking sterk aan het afnemen is.

Echter,de mensen die er zijn, die zijn er nou eenmaal en die gaan niet weg. Dat kun je niet leuk vinden en op een forum gaan zitten mokken, je kunt ook proberen te zorgen die mensen van schone energie te voorzien, en te investeren in wetenschap zodat de voedselproductie op een verantwoorde manier omhoog kan.

Die investeringen in klimaat zijn ook in het belang van de Verenigde Staten. Het hele zuiden van het land is dit jaar verworden tot een grote ravage, grotendeels door klimaatverandering. Om dan vervolgens uit Parijs te stappen, is gewoon dom. Gźnant zelfs, als je bedenkt dat de VS op het gebied van milieu inmiddels voorbijgestreefd wordt door nota bene China en India die wél bezig zijn hun shit op orde te krijgen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_174431418
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Oh ok. En wat vind je van Russische propaganda in Oekraine, hacken van mails van Macron voor de presidentsverkiezingen in Frankrijk, ondersteunen van een coup in Montenegro, propaganda operaties in Zweden en Finland en de Baltische staten? Moeten we dat allemaal maar laten lopen, omdat jij, gebaseerd op bijna niks, denkt dat het geen enkel effect heeft en dus maar hysterie zou zijn?
Je bedoelt FSB agenten als Assange en Snowden? Dat waren toch vechters voor vrijheid tegen die slechte republikeinse CIA? Zijn er nieuwe talking points uitgedeeld?

Tja de media was te veel aan het geilen op de zwarte messias om de waarheid te zien en de juiste keuze te maken.

Iedereen met een beetje verstand wist dat Romney gelijk had, maar Obama kan het zo mooi vertellen. Smerige campagne was dat, Romney werd zelfs door de Nederlandse pers neer gezet als een of andere stuntelaar.
pi_174431428
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:43 schreef Nintex het volgende:

[..]

De Amerikanen doen hysterisch alsof de Russen de verkiezingen gehacked zouden hebben en voor chaos zorgen in de samenleving. Ze porren een beetje in open wonden, maar dat doet de VS ook in Rusland. Ik snap het paniekvoetbal gewoon niet.

Het is gewoon weer een nieuwe manier om censuur en sleepnetwetten er door te jagen. :')
Enige die pleit voor censuur, is jouw oranje held.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174431482
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Enige die pleit voor censuur, is jouw oranje held.
Trump weet hoe hij de media moet bespelen. Alsof hij snoep steelt van een baby.
pi_174431486
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:00 schreef Nintex het volgende:

[..]

Je bedoelt FSB agenten als Assange en Snowden? Dat waren toch vechters voor vrijheid tegen die slechte republikeinse CIA? Zijn er nieuwe talking points uitgedeeld?

Tja de media was te veel aan het geilen op de zwarte messias om de waarheid te zien en de juiste keuze te maken.

Iedereen met een beetje verstand wist dat Romney gelijk had, maar Obama kan het zo mooi vertellen. Smerige campagne was dat, Romney werd zelfs door de Nederlandse pers neer gezet als een of andere stuntelaar.
Dus je vindt dat Romney hier gelijk had, maar een kwartiertje eerder roep je nog dat allemaal maar hysterische onzin is, die angst voor de Russen.

Wat is het nou?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174431534
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:03 schreef Nintex het volgende:

[..]

Trump weet hoe hij de media moet bespelen. Alsof hij snoep steelt van een baby.
Boos worden op de media en ervoor pleiten om bepaalde netwerken in de ban te doen. Geen idee in welk universum dat een of andere briljante superstrategie is, maar goed.

Zo leuk vindt Trump al die negatieve aandacht niet. De beste man is overduidelijk z'n verstand aan het verliezen, zeggen ook mensen uit zijn omgeving.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174431552
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:03 schreef Nintex het volgende:

[..]

Trump weet hoe hij de media moet bespelen. Alsof hij snoep steelt van een baby.
Volgens mij mis je een beetje het belang van media.

Bespelen doe je met politieke tegenstanders. Niet met organisaties die verslag doen van het handelen van de regering.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_174431554
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus je vindt dat Romney hier gelijk had, maar een kwartiertje eerder roep je nog dat allemaal maar hysterische onzin is, die angst voor de Russen.

Wat is het nou?
De strijd is gestreden en de Russen hebben gewonnen. Geen enkel nut meer om je daar nu nog druk over te maken.

Denk je dat Putin ooit nog de Krim of de macht(gas velden) in Syrie gaat teruggeven?

Als men hier de dreiging serieus nam dan stonden we met zijn allen zij aan zij aan de grens van Polen, maar in plaats daarvan zitten Franske en Juncker zich vol te vreten in Brussel en heeft de politie en leger de handen vol aan het in bedwang houden van kansloze Afrikanen.

Als Putin daadwerklijk Europa zou willen veroveren, zoals Pechtold en zijn aanhangers dat beweren dan had hij allang op het hoogtepunt van de Brexit/Griekse crisis de grens overgestoken.


quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Boos worden op de media en ervoor pleiten om bepaalde netwerken in de ban te doen. Geen idee in welk universum dat een of andere briljante superstrategie is, maar goed.

Zo leuk vindt Trump al die negatieve aandacht niet. De beste man is overduidelijk z'n verstand aan het verliezen, zeggen ook mensen uit zijn omgeving.
Bannon, Jared en zelfs Trump zelf die onzin lekken naar de pers. En ze trappen er iedere keer weer in. Het is gewoon zielig.
  zondag 15 oktober 2017 @ 14:12:31 #125
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_174431624
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:08 schreef Nintex het volgende:
Als Putin daadwerklijk Europa zou willen veroveren, zoals Pechtold en zijn aanhangers dat beweren dan had hij allang op het hoogtepunt van de Brexit/Griekse crisis de grens overgestoken.
Kun je ergens linken dat Pechtold dat beweert? Of dat zijn aanhangers dat beweren?

Mijn standpunt is dat ze door verdeeldheid zaaien voor zichzelf een machtigere positie willen creeeren. Daarnaast doen ze wat landjepik waar het uitkomt, maar ik heb zeker niet de indruk dat ze Europa willen veroveren.
pi_174431659
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:08 schreef Nintex het volgende:

[..]

De strijd is gestreden en de Russen hebben gewonnen. Geen enkel nut meer om je daar nu nog druk over te maken.

Denk je dat Putin ooit nog de Krim of de macht(gas velden) in Syrie gaat teruggeven?

Als men hier de dreiging serieus nam dan stonden we met zijn allen zij aan zij aan de grens van Polen, maar in plaats daarvan zitten Franske en Juncker zich vol te vreten in Brussel en heeft de politie en leger de handen vol aan het in bedwang houden van kansloze Afrikanen.

Als Putin daadwerklijk Europa zou willen veroveren, zoals Pechtold en zijn aanhangers dat beweren dan had hij allang op het hoogtepunt van de Brexit/Griekse crisis de grens overgestoken.
Waar heb je het in godsnaam over? Nergens wordt gesteld dat Rusland overweegt om Europa binnen te vallen en niemand is zo naļef te denken dat Poetin de Krim op gaat geven.

Daar gaat het ook helemaal niet om. Rusland probeert doelbewust de stemming te beļnvloeden in het westen. Daar moet tegen gestreden worden en dat is ook waar dat hele onderzoek van Mueller om draait.

quote:
Bannon, Jared en zelfs Trump zelf die onzin lekken naar de pers. En ze trappen er iedere keer weer in. Het is gewoon zielig.
Tsja, alles om de illusie van Trump als sterke leider in stand te houden. Het is jouw feestje. Al begint het wel wat triest te worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174431718
U.S. Economy Losing Billions As 'Trump Slump' Continues In Tourism Sector


quote:
Disney Land. The Grand Canyon. The Golden Gate Bridge. Yosemite. The World Trade Center.

The United States has long been a bucket-list destination, but as executive announcement piles on executive announcement, international visitors are wary of choosing the tourism-behemoth for their next vacation.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 14:22:52 #128
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174431743
quote:
BEAVER DAM, WI—In an effort to justify the recent set of executive orders the president signed earlier this week to dismantle the Affordable Care Act, exhausted Trump supporter Phil Holt reportedly just decided Friday that massive cuts to healthcare subsidies were the reason he voted as he did. “Ultimately increasing the cost of healthcare for me, my family members, and others like me is why I voted for Trump the first place,” said the completely drained Holt, 56, who reportedly has spent the last nine months since Trump took office rationalizing every step the White House has made as his motivation for casting his ballot for the president.

“When I went to the polls, I based my vote solely on the hope that insurance would be allowed to skirt around Obamacare policies that protect the elderly and those with pre-existing conditions from being discriminated against. Destabilizing the nation’s healthcare system is exactly what I wanted from Trump and exactly what I got. Yes, exactly.” At press time, a weary Holt had determined that getting a second job just to afford healthcare was always a part of making America great again.

http://www.theonion.com/a(...)es-massive-cut-57198
De waarheid heeft the Onion definitief ingehaald. :{
Carpe Libertatem
pi_174431751
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 13:23 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik zie per post 400 a 800 likes.

Bespottelijk dat dit invloed gehad zou hebben op de verkiezingen. :')
Je weet dat minder dan 1% van de lezers daadwerkelijk commentaar levert of liket? Publiek dus van tienduizenden mensen. Precies het aantal mensen in bepaalde staten dat de verkiezingen deed beslissen in het voordeel van Trump.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_174431808
quote:
Benieuwd of de Amerikanen al moe worden van al het winnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 15 oktober 2017 @ 14:39:27 #131
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_174431958
quote:
2s.gif Op zondag 15 oktober 2017 11:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Op zich geen slecht idee aangezien ze samen met China verreweg de meeste CO2-emissies hebben:

[ afbeelding ]
Nederland doet 't ook vrij goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_174432004
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 08:38 schreef Ulx het volgende:

[..]

Vroeger? In de tijd dat de gulden nog van hout was?
In ieder geval in de tijd dat media nog niet logen over hun ideologie.
pi_174432036
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 10:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, wat moet je nog posten als Trumpist? Hij presteert niks en gedraagt zich als een halve zool. Zie zo'n DeParo. Die heeft geen idee hoe hij zijn oranje held moet verdedigen en gaat dus maar zonder argumenten de pers aanvallen.

Sad.
Kritiek op de media heeft niks te maken met het verdedigen van Trump. Amerika heeft gewoon de President die het verdient.
pi_174432041
quote:
14s.gif Op zondag 15 oktober 2017 09:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uh huh. Geweldig inzicht man.
Dank.
pi_174432054
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 09:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trump heeft groot gelijk, het is gewoon een ordinaire kut deal die mede door zijn incompatibele voorganger Obama is toegejuicht.

Achter de schermen gaat Iran gewoon door met zijn nucleaire ambities en daarvoor zijn al genoeg aanwijzingen gegeven.

Dus prima dat Trump in tegenstelling tot zijn incompatibele voorganger de touwtjes strakker aantrekt inzake Iran. Dat is wat échte leiders dienen te doen.
Ik denk niet dat het echt iets met leiderschap te maken heeft maar het is in ieder geval prima om dit akkoord weg te nemen.
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 14:53:41 #136
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174432157
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het echt iets met leiderschap te maken heeft maar het is in ieder geval prima om dit akkoord weg te nemen.
Het akkoord gaat niet weg, enkel de VS stapt er uit. Er zijn nog zat landen over.
Carpe Libertatem
pi_174432169
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het echt iets met leiderschap te maken heeft maar het is in ieder geval prima om dit akkoord weg te nemen.
Neuh, het is bijzonder kortzichtig om deze deal op te geven terwijl alle partijen tevreden zijn over de uitvoering ervan, zelfs binnen de VS. Het laat slechts zien dat je een onbetrouwbare onderhandelingspartner bent, c'est tout.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_174432191
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:53 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het akkoord gaat niet weg, enkel de VS stapt er uit. Er zijn nog zat landen over.
Amerika heeft genoeg gewicht in de schaal om andere landen te dwingen vergelijkbare stappen te nemen. Bij de vorige sancties waren er genoeg landen die er vanaf wilden, of de sancties wilden verlichten, Amerikaanse eisen blijven belangrijk.
  Overall beste user 2022 zondag 15 oktober 2017 @ 14:56:36 #139
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174432209
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

In ieder geval in de tijd dat media nog niet logen over hun ideologie.
De media rapporteert gewoon over het gekloot van de Moron-in-Chief. Als hij gewoon zijn werk fatsoenlijk zou doen in plaats van blunder op blunder stapelen krijgt hij wel een complimentje.

Alleen is Trump's persoonlijke probleem dat hij helemaal niet tegen kritiek kan. En laat nou elke democratisch gekozen leider per definitie kritiek krijgen heeft hij daar wel een probleem.

Maar dat had hij van te voren kunnen weten. Hij was de enige die constant beweerde dat hij het "wel effe" ging doen. Het is te merken. De lapzwans faalt aan alle kanten. Bijna een jaar bezig en nul resultaten. Alleen maar dingen stukslaan, meer doet hij niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174432226
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Amerika heeft genoeg gewicht in de schaal om andere landen te dwingen vergelijkbare stappen te nemen. Bij de vorige sancties waren er genoeg landen die er vanaf wilden, of de sancties wilden verlichten, Amerikaanse eisen blijven belangrijk.
Ja, dat hebben we gezien aan de reacties, zowel internationaal als in de VS zelf, toen de Trump administration uit de Parijs akkoorden stapte.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 zondag 15 oktober 2017 @ 14:58:20 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174432237
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Amerika heeft genoeg gewicht in de schaal om andere landen te dwingen vergelijkbare stappen te nemen. Bij de vorige sancties waren er genoeg landen die er vanaf wilden, of de sancties wilden verlichten, Amerikaanse eisen blijven belangrijk.
Wat wil hij gaan doen tegen het blok China/Rusland/EU?

Hij kan het VK aanpakken na de brexit, maar dat is het dan ook wel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 14:59:22 #142
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174432260
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Amerika heeft genoeg gewicht in de schaal om andere landen te dwingen vergelijkbare stappen te nemen. Bij de vorige sancties waren er genoeg landen die er vanaf wilden, of de sancties wilden verlichten, Amerikaanse eisen blijven belangrijk.
Als ze eruitstappen hebben ze weinig meer te eisen over de VN, EU, Rusland & China-deal wat overblijft. Ze verspelen daarna hun kaarten om eisen te stellen over die geldende sancties.

Ze kunnen eigenhandig sancties opleggen, maar die geldt dan alleen voor VS - Iran.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 15:00:52 #143
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174432290
Dit is een beetje een gevalletje zoals dat Trump eisen wilde stellen over bijdragen aan de NAVO.

Hij snapt het gewoon niet.
Carpe Libertatem
pi_174432369
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

De media rapporteert gewoon over het gekloot van de Moron-in-Chief. Als hij gewoon zijn werk fatsoenlijk zou doen in plaats van blunder op blunder stapelen krijgt hij wel een complimentje.

Alleen is Trump's persoonlijke probleem dat hij helemaal niet tegen kritiek kan. En laat nou elke democratisch gekozen leider per definitie kritiek krijgen heeft hij daar wel een probleem.

Maar dat had hij van te voren kunnen weten. Hij was de enige die constant beweerde dat hij het "wel effe" ging doen. Het is te merken. De lapzwans faalt aan alle kanten. Bijna een jaar bezig en nul resultaten. Alleen maar dingen stukslaan, meer doet hij niet.
Volgens mij kan niemand hier zo Goed tegen kritiek.
pi_174432394
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:59 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als ze eruitstappen hebben ze weinig meer te eisen over de VN, EU, Rusland & China-deal wat overblijft. Ze verspelen daarna hun kaarten om eisen te stellen over die geldende sancties.

Ze kunnen eigenhandig sancties opleggen, maar die geldt dan alleen voor VS - Iran.
Zo werkt het nu eenmaal in de internationale arena, de Amerikanen hebben genoeg softpower om bij hun bondgenoten vergelijkbare maatregelen af te dwingen, China en Rusland zal niemand echt op letten omdat die er zich sowieso niet aan hielden.
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 15:12:18 #146
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174432474
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zo werkt het nu eenmaal in de internationale arena, de Amerikanen hebben genoeg softpower om bij hun bondgenoten vergelijkbare maatregelen af te dwingen, China en Rusland zal niemand echt op letten omdat die er zich sowieso niet aan hielden.
Ik quote even Barbusse, paar posts terug.

quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we gezien aan de reacties, zowel internationaal als in de VS zelf, toen de Trump administration uit de Parijs akkoorden stapte.
Carpe Libertatem
pi_174432490
Gelukkig vindt Trump steun bij superbondgenoten Israėl en Saudi-Arabiė.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174432496
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zo werkt het nu eenmaal in de internationale arena, de Amerikanen hebben genoeg softpower om bij hun bondgenoten vergelijkbare maatregelen af te dwingen, China en Rusland zal niemand echt op letten omdat die er zich sowieso niet aan hielden.
Waar hielden China en Rusland zich niet aan mbt tot de nuclear deal met Iran?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_174432555
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zo werkt het nu eenmaal in de internationale arena, de Amerikanen hebben genoeg softpower om bij hun bondgenoten vergelijkbare maatregelen af te dwingen, China en Rusland zal niemand echt op letten omdat die er zich sowieso niet aan hielden.
Die zijn ze anders steeds meer aan het kwijtraken in mijn ogen. Het hele probleem is ook dat Trump niet gelooft in softpower. Je ziet al dat men in Europa de VS steeds meer begint te negeren. Bij andere traditionele bondgenoten als Canada, Japan en Australiė worden ook niet bepaald vrienden gemaakt. TPP gaat ondertussen gewoon door met zo ongeveer alle landen rondom de Pacific met uitzondering van de VS waardoor die weer buitenspel staan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174432556
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we gezien aan de reacties, zowel internationaal als in de VS zelf, toen de Trump administration uit de Parijs akkoorden stapte.
Maar toen was er geen noodzaak om andere landen hetzelfde te laten doen. Dat was puur een binnenlandse aangelegenheid geworden.
pi_174432562
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:12 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik quote even Barbusse, paar posts terug.

[..]

Zie mijn reactie hierboven.
pi_174432572
quote:
10s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waar hielden China en Rusland zich niet aan mbt tot de nuclear deal met Iran?
Sancties.
pi_174432583
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het echt iets met leiderschap te maken heeft maar het is in ieder geval prima om dit akkoord weg te nemen.
Kun je ook uitleggen hoe het opbreken van een akkoord bij gaat dragen aan een betere wereld? Ben ik wel benieuwd naar, eigenlijk.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_174432607
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die zijn ze anders steeds meer aan het kwijtraken in mijn ogen. Het hele probleem is ook dat Trump niet gelooft in softpower. Je ziet al dat men in Europa de VS steeds meer begint te negeren. Bij andere traditionele bondgenoten als Canada, Japan en Australiė worden ook niet bepaald vrienden gemaakt. TPP gaat ondertussen gewoon door met zo ongeveer alle landen rondom de Pacific met uitzondering van de VS waardoor die weer buitenspel staan.
Zoals een bekend oud-PvdA'er al in het verleden zei ten tijden van de Irak-oorlog. Ongeacht wie de President is van de Verenigde Staten het blijft altijd onze bondgenoot en je kiest [in dit geval] altijd Bush over Saddam Hoessein. Dat zal met Donald Trump niet anders zijn. Heel Europa weet dat Trump net als alle andere Presidenten een passant is. Je gaat niet je hele bondgenootschap opzeggen vanwege 1 President.
pi_174432628
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Sancties.
Welke sancties hebben Rusland en China dan opgelegd aan Iran?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_174432637
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Kun je ook uitleggen hoe het opbreken van een akkoord bij gaat dragen aan een betere wereld? Ben ik wel benieuwd naar, eigenlijk.
Omdat het akkoord nu ervoor zorgt dat een anti-Westerse mogendheid sterkt aan kracht wint en onrust brengt in een nog altijd belangrijke regio.
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 15:23:50 #157
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174432641
Opdat we Puerto Rico niet vergeten en de 'hulp' van FEMA.



Bovenstaan is een FEMA-voedselpakket. :')14.gif Mmmmmhhh, koekjes en pudding! :D

https://www.nytimes.com/2(...)-aid-fema-maria.html
Carpe Libertatem
pi_174432642
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:22 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Welke sancties hebben Rusland en China dan opgelegd aan Iran?
Ik zeg dat Rusland en China gewoon ondanks sancties door zijn blijven handelen met Iran.
pi_174432658
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zoals een bekend oud-PvdA'er al in het verleden zei ten tijden van de Irak-oorlog. Ongeacht wie de President is van de Verenigde Staten het blijft altijd onze bondgenoot en je kiest [in dit geval] altijd Bush over Saddam Hoessein. Dat zal met Donald Trump niet anders zijn. Heel Europa weet dat Trump net als alle andere Presidenten een passant is. Je gaat niet je hele bondgenootschap opzeggen vanwege 1 President.
Bondgenootschap houdt dan ook niet per definitie in dat je elkaar onvoorwaardelijk napraat. Europa en de VS zijn nog steeds bondgenoten, maar Europa is erg kritisch geworden en laat zich echt niet voor het karretje van Trump spannen. Dat hebben we inmiddels wel gezien.

Europa heeft niks opgezegd. Trump wel.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_174432665
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zeg dat Rusland en China gewoon ondanks sancties door zijn blijven handelen met Iran.
En hoe is dat een overtreding van de Iran deal?

Weet je überhaupt wel wat er in die deal is afgesproken?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_174432668
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Bondgenootschap houdt dan ook niet per definitie in dat je elkaar onvoorwaardelijk napraat. Europa en de VS zijn nog steeds bondgenoten, maar Europa is erg kritisch geworden en laat zich echt niet voor het karretje van Trump spannen. Dat hebben we inmiddels wel gezien.

Europa heeft niks opgezegd. Trump wel.
Sommige landen deden ook niet mee aan de Irak-oorlog, dat klopt, maar er zullen voldoende bondgenoten overblijven die dat wel doen ook in Europa en ik vermoed ook Nederland.
pi_174432673
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En hoe is dat een overtreding van de Iran deal?
Het ging om de situatie voorafgaand aan de deal.
pi_174432692
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het ging om de situatie voorafgaand aan de deal.
Ah, nu ineens wel?

Nee vriend, je had het over andere landen die zich ook niet aan de deal houden. Dat is lulkoek, de Verenigde Staten zijn nu de enige die eruit klappen. De rest van de partijen voldoet aan alle afspraken.

Zeg nou eens eerlijk, weet je überhaupt waar de deal over gaat of loop je hier gewoon wat in het luchtledige te toeteren?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_174432710
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zoals een bekend oud-PvdA'er al in het verleden zei ten tijden van de Irak-oorlog. Ongeacht wie de President is van de Verenigde Staten het blijft altijd onze bondgenoot en je kiest altijd Bush over Saddam Hoessein. Dat zal in dit geval niet anders zijn. Heel Europa weet dat Trump net als alle andere Presidenten een passant is. Je gaat niet je hele bondgenootschap opzeggen vanwege 1 President.
Dat is natuurlijk een vals dilemma van heb ik jou daar. Het is geen óf óf keuze. Landen kunnen ook simpelweg hun eigen pad kiezen. Dat deden veel landen destijds ook, vandaar dat we een 'coalition of the willing' kregen met veel 'gekochte' steun.
Het punt is niet zozeer Trump, maar het effect dat dat heeft op de afbraak van de Amerikaanse softpower. Heel veel diplomatieke posten blijven inmiddels al onbemand. Dat werkt nog jaren door doorgaans. In het VK zien ze soortgelijke effecten nu ze even uit de EU denken te kunnen stappen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174432715
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ah, nu ineens wel?

Nee vriend, je had het over andere landen die zich ook niet aan de deal houden. Dat is lulkoek, de Verenigde Staten zijn nu de enige die eruit klappen. De rest van de partijen voldoet aan alle afspraken.

Zeg nou eens eerlijk, weet je überhaupt waar de deal over gaat of loop je hier gewoon wat in het luchtledige te toeteren?
Nee. Vriend. Ik zei dat de Verenigde Staten druk kunnen uitoefenen op andere landen om zich eveneens aan de door de Amerikanen oplgelegde sancties te houden. Ik zei dat dit voor landen als China en Rusland, die zich daar niet aan zullen houden, toch niets uitmaakt omdat die zich ten tijden van de oude sancties er zich niet aan hielden. Ik Hoop dat het nu wat duidelijker voor je is geworden.
pi_174432748
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee. Vriend. Ik zei dat de Verenigde Staten druk kunnen uitoefenen op andere landen om zich eveneens aan de door de Amerikanen oplgelegde sancties te houden. Ik zei dat dit voor landen als China en Rusland, die zich daar niet aan zullen houden, toch niets uitmaakt omdat die zich ten tijden van de oude sancties er zich niet aan hielden. Ik Hoop dat het nu wat duidelijker voor je is geworden.
Ga je eerst even inlezen in die deal. Praten we daarna verder.

Die hele deal ging nota bene om het verlichten van sancties man.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_174432754
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een vals dilemma van heb ik jou daar. Het is geen óf óf keuze. Landen kunnen ook simpelweg hun eigen pad kiezen. Dat deden veel landen destijds ook, vandaar dat we een 'coalition of the willing' kregen met veel 'gekochte' steun.
Het punt is niet zozeer Trump, maar het effect dat dat heeft op de afbraak van de Amerikaanse softpower. Heel veel diplomatieke posten blijven inmiddels al onbemand. Dat werkt nog jaren door doorgaans. In het VK zien ze soortgelijke effecten nu ze even uit de EU denken te kunnen stappen.
Als er de Coalition of the Willing mbt Iran alleen uit Amerika zal bestaan dan is dat feitelijk een revolutionaire verandering voor de benadering jegens Amerika. En dat zal nogmaals niet over een President gaan. Zo werken bondgenootschappen eenmaal niet, ttv de Irak-oorlog waren er voor Nederland genoeg redenen om niet mee te gaan, we gingen toch.
pi_174432774
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:32 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ga je eerst even inlezen in die deal. Praten we daarna verder.

Die hele deal ging nota bene om het verlichten van sancties man.
Ja. En nu gaat Amerika mogelijk weer sancties herinvoeren, het argument was dat andere landen de deal zullen respecteren, ik verwacht dat de Amerikanen druk zullen uitoefenen om veel landen er toe over te halen ook nieuwe of oude sancties op Iran uit te oefenen ongeacht of ze het echt willen.
pi_174432803
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:32 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ga je eerst even inlezen in die deal. Praten we daarna verder.

Die hele deal ging nota bene om het verlichten van sancties man.

Edit: oh ja, je had het weldegelijk over de nucleaire deal. Voor het geval je dat alweer vergeten bent:

[..]

[..]

Je stelde volgens mij nog altijd een vraag op een opmerking die ik eerder plaatste.
pi_174432808
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ja. En nu gaat Amerika mogelijk weer sancties herinvoeren, het argument was dat andere landen de deal zullen respecteren, ik verwacht dat de Amerikanen druk zullen uitoefenen om veel landen er toe over te halen ook nieuwe of oude sancties op Iran uit te oefenen ongeacht of ze het echt willen.
Ja, en waar hebben Rusland en China zich dan precies schuldig aan gemaakt?

Edit: Oh ja, je had het weldegelijk over de nucleaire deal. Voor het geval je dat alweer vergeten bent:

quote:
10s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waar hielden China en Rusland zich niet aan mbt tot de nuclear deal met Iran?
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Sancties.
Gast, licht nou gewoon eens toe wat Rusland en China verkeerd hebben gedaan? Gewoon in een nette volzin? Ik ben echt benieuwd.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_174432820
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, en waar hebben Rusland en China zich dan precies schuldig aan gemaakt?

Edit: Oh ja, je had het weldegelijk over de nucleaire deal. Voor het geval je dat alweer vergeten bent:

[..]

[..]

Zie hierboven. Het niet houden aan de internationale sancties op Iran. En wat betreft de tweede vraag overigens heb ik je al antwoord gegeven he.
pi_174432854
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, en waar hebben Rusland en China zich dan precies schuldig aan gemaakt?

Edit: Oh ja, je had het weldegelijk over de nucleaire deal. Voor het geval je dat alweer vergeten bent:

[..]

[..]

Gast, licht nou gewoon eens toe wat Rusland en China verkeerd hebben gedaan? Gewoon in een nette volzin? Ik ben echt benieuwd.
China en Rusland hebben zich ttv de sancties niet aan de sancties gehouden dat heb ik nu al verschillende malen gezegd.
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 15:38:33 #173
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174432867
De JCPOA heeft er voor de VS ook voor gezorgd dat ze een aantal Amerikaanse gevangen terugkregen. Dat soort leukigheden kunnen ze straks wel volkomen vergeten.
Carpe Libertatem
pi_174432880
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:38 schreef Boze_Appel het volgende:
De JCPOA heeft er voor de VS ook voor gezorgd dat ze een aantal Amerikaanse gevangen terugkregen. Dat soort leukigheden kunnen ze straks wel volkomen vergeten.
Nou.......
pi_174432887
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zie hierboven. Het niet houden aan de internationale sancties op Iran.
Welke sancties? Opgelegd door welke organisatie?

En ik zal je er nog even aan herinneren: we hadden het over de nucleaire deal. Je weet wel, die waar Iran zou stoppen met verrijkingen in ruil voor sanctieverlichting.

Ben nou gewoon eens concreet man.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_174432946
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Welke sancties? Opgelegd door welke organisatie?

En ik zal je er nog even aan herinneren: we hadden het over de nucleaire deal. Je weet wel, die waar Iran zou stoppen met verrijkingen in ruil voor sanctieverlichting.

Ben nou gewoon eens concreet man.
Luister. Ik snap dat je in de war bent door het woordje nucleaire deal. Ik ga het nog een keer uitleggen. Ik stelde dat het toch niet uitmaakt als Rusland en China gewoon door blijven handelen indien Amerika nieuwe sancties oplegt omdat zij ttv de oude sancties, dus voorafgaand aan de huidige nucleaire deal, zich toch niet aan de sancties hielden. Als je het nu nog niet begrijpt vind ik het zeer spijtig maar ik heb geen idee hoe ik het je het anders moet uitleggen in deze.
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 15:44:16 #177
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174432969
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Luister. Ik snap dat je in de war bent door het woordje nucleaire deal. Ik ga het nog een keer uitleggen. Ik stelde dat het toch niet uitmaakt als Rusland en China gewoon door blijven handelen indien Amerika nieuwe sancties oplegt omdat zij ttv de oude sancties, dus voorafgaand aan de huidige nucleaire deal, zich toch niet aan de sancties hielden. Als je het nu nog niet begrijpt vind ik het zeer spijtig maar ik heb geen idee hoe ik het je het anders moet uitleggen in deze.
Natuurlijk handelen ze door en meer dan voor de deal aangezien de sancties minder zijn geworden.
Carpe Libertatem
  zondag 15 oktober 2017 @ 15:44:40 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174432975
Ah, we zijn weer aan het miepen over fake news/fake media en tweets niet ah afmaken..
https://mobile.twitter.co(...)s/919554724512387072
20 (!) minuten later nog geen vervolgtweet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174432988
quote:
14s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:44 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Natuurlijk handelen ze door en meer dan voor de deal aangezien de sancties minder zijn geworden.
Het mag nu bovengronds, of het meer of minder is kunnen we lastig een beeld van krijgen, in deze.
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 15:46:31 #180
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174433005
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ah, we zijn weer aan het miepen over fake news/fake media en tweets niet ah afmaken..
https://mobile.twitter.co(...)s/919554724512387072
20 (!) minuten later nog geen vervolgtweet.
Ja, ..... spannend! :D
Carpe Libertatem
pi_174433037
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als er de Coalition of the Willing mbt Iran alleen uit Amerika zal bestaan dan is dat feitelijk een revolutionaire verandering voor de benadering jegens Amerika. En dat zal nogmaals niet over een President gaan. Zo werken bondgenootschappen eenmaal niet, ttv de Irak-oorlog waren er voor Nederland genoeg redenen om niet mee te gaan, we gingen toch.
Ach ze zullen vast wat steun kunnen kopen net als destijds, maar ik denk dat ze voor een eventueel militair conflict heel weinig medestanders zullen vinden. Daar is geen enkele aanleiding toe.
Als je het hebt over economische sancties dan speelt het feit de de VS onder Trump zelf ook op allerlei vlakken handelsoorlogen start mee. Ik kan me voorstellen dat Canada niet zo staat te springen om de VS bij te staan om maar eens wat te noemen. Je ziet het ook bij Cuba. De VS trekt de Andries maar sancties weer aan maar Canada, de EU en China trekken zich er weinig van aan.

Je draait ook een beetje om het punt heen. Het punt is dat er onder Trump vele stappen worden gezet die de softpower van de VS beperken en haar relevantie in de wereld doen verminderen. Je ziet de VS nu al wat wegzakken in soft power lijstjes.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174433120
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 15:48 schreef Monolith het volgende:
Ach ze zullen vast wat steun kunnen kopen net als destijds, maar ik denk dat ze voor een eventueel militair conflict heel weinig medestanders zullen vinden. Daar is geen enkele aanleiding toe.
Als je het hebt over economische sancties dan speelt het feit de de VS onder Trump zelf ook op allerlei vlakken handelsoorlogen start mee. Ik kan me voorstellen dat Canada niet zo staat te springen om de VS bij te staan om maar eens wat te noemen. Je ziet het ook bij Cuba. De VS trekt de Andries maar sancties weer aan maar Canada, de EU en China trekken zich er weinig van aan.

Je draait ook een beetje om het punt heen. Het punt is dat er onder Trump vele stappen worden gezet die de softpower van de VS beperken en haar relevantie in de wereld doen verminderen. Je ziet de VS nu al wat wegzakken in soft power lijstjes.
De wat ? 11.gif
Geen kritiek; slechts -oprechte- verbazing. :@
  zondag 15 oktober 2017 @ 15:54:09 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174433137
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174433147
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach ze zullen vast wat steun kunnen kopen net als destijds, maar ik denk dat ze voor een eventueel militair conflict heel weinig medestanders zullen vinden. Daar is geen enkele aanleiding toe.
Als je het hebt over economische sancties dan speelt het feit de de VS onder Trump zelf ook op allerlei vlakken handelsoorlogen start mee. Ik kan me voorstellen dat Canada niet zo staat te springen om de VS bij te staan om maar eens wat te noemen. Je ziet het ook bij Cuba. De VS trekt de Andries maar sancties weer aan maar Canada, de EU en China trekken zich er weinig van aan.

Je draait ook een beetje om het punt heen. Het punt is dat er onder Trump vele stappen worden gezet die de softpower van de VS beperken en haar relevantie in de wereld doen verminderen. Je ziet de VS nu al wat wegzakken in soft power lijstjes.
Ik had het niet over een militair conflict. Als er een militair conflict met Iran zal die eerst via proxies worden uitgevochten en mocht het wat heter worden dan zal het eerst gaan tussen Iran (plus bondgenoten) en de Amerikaanse bondgenoten in de regio. Het is niet voor niets dat Israel en de Arabische landen nu zo dicht naar elkaar toe kruipen en er een vredesakkoord in Israel nabij lijkt te liggen (voorwaarde voor zo'n alliantie).

Met betrekking tot economische sancties ligt het er ook net aan hoe belangrijk is voor Amerika zelf dat andere landen zich er aan houden. Cuba en Iran zijn twee heel andere voorbeelden. Cuba is een puur Amerikaanse aangelegenheid. Met betrekking tot Iran zullen er veel meer landen zijn die sancties willen opleggen aan Iran en andere landen er proberen te doen dwingen (VK, Israel, Arabische Staten).

We kunnen pas echt zien of de Amerikaanse softpower wordt verzwakt als het om een vitaal punt gaat voor Amerika. Wanneer we zien dat de Amerikanen er letterlijk andere landen proberen toe te dwingen vergelijkbare stappen te nemen. Dat hoeft niet bij elke Amerikaanse maatregel het geval te zijn in deze.
pi_174433161
quote:
6s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:53 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

De wat ? [ afbeelding ]
Geen kritiek; slechts -oprechte- verbazing. :@
Oh, Swype had wat kuren zo te lezen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174433193
quote:
Op zondag 15 oktober 2017 15:55 schreef Monolith het volgende:
Oh, Swype had wat kuren zo te lezen. :P
Ja, maar nu weet ik nóg niet wat er had moeten staan. :(
  Overall beste user 2022 zondag 15 oktober 2017 @ 16:06:38 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174433331
quote:
Ineens een SC Judge in da mix....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174433332
quote:
6s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:57 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ja, maar nu weet ik nóg niet wat er had moeten staan. :(
Streep 'andries maar' door en er staat wat er had moeten staan. Nu weer on topic graag.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174433747
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Luister. Ik snap dat je in de war bent door het woordje nucleaire deal. Ik ga het nog een keer uitleggen. Ik stelde dat het toch niet uitmaakt als Rusland en China gewoon door blijven handelen indien Amerika nieuwe sancties oplegt omdat zij ttv de oude sancties, dus voorafgaand aan de huidige nucleaire deal, zich toch niet aan de sancties hielden. Als je het nu nog niet begrijpt vind ik het zeer spijtig maar ik heb geen idee hoe ik het je het anders moet uitleggen in deze.
Voor de deal, had de VS helemaal niets te zeggen over handel tussen Rusland, Iran en China. Ze kunnen het er niet mee eens zijn, maar alledrie zijn soevereine staten. Het stond Rusland en China volledig vrij om te handelen met Iran. De deal hield in dat economische sancties van de Verenigde Staten zouden worden verzacht. Daarmee is de handel met Iran toegenomen, nogal logisch niet?

En daarnaast, ik heb die posts van je nu twee keer geciteerd, je claimt dat China en Rusland het verdrag gebroken hebben. Dat is simpelweg niet waar.

Vogels mij begrijp je daarnaast ook niet echt wat sancties en soevereiniteit betekenen, of wel?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_174433864
quote:
10s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:23 schreef Boze_Appel het volgende:
Mmmmmhhh, koekjes en pudding! :D
Andere gesignaleerde heerlijkheden zijn o.a. Skittles, knakworstjes en andere voedingswaarde-nul-artikelen. :D

Helaas was een aanmerkelijk deel een beetje muf geworden, maar dat was de schuld van plaatselijke chauffeurs die niet op Internet konden opzoeken waar de FEMA-afhaalpunten waren. :P (In de ultrarechtse pers werd dit omschreven als "een staking".)
pi_174433940
quote:
BenRemaly twitterde op zondag 15-10-2017 om 15:52:20 FWIW @peterbakernyt had a story on the front page yesterday that mentioned Keystone XL, TPP,and Paris Climate Accor… https://t.co/CeSI9x0Bii reageer retweet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_174433957
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 16:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Voor de deal, had de VS helemaal niets te zeggen over handel tussen Rusland, Iran en China. Ze kunnen het er niet mee eens zijn, maar alledrie zijn soevereine staten. Het stond Rusland en China volledig vrij om te handelen met Iran. De deal hield in dat economische sancties van de Verenigde Staten zouden worden verzacht. Daarmee is de handel met Iran toegenomen, nogal logisch niet?

En daarnaast, ik heb die posts van je nu twee keer geciteerd, je claimt dat China en Rusland het verdrag gebroken hebben. Dat is simpelweg niet waar.

Vogels mij begrijp je daarnaast ook niet echt wat sancties en soevereiniteit betekenen, of wel?
Voor de Nucleaire deal waren er sancties opgelegd door de VN-Veiligheidsraad waar China en Rusland zich wel aan degelijk moesten houden: https://en.wikipedia.org/(...)nctions_against_Iran. Ik heb nergens beweerd dat China en Rusland de nucleaire deal verbroken hebben, dat zou ook niet erg logisch zijn, aangezien zij belang hebben bij een sterker Iran.
pi_174434016
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 16:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Voor de Nucleaire deal waren er sancties opgelegd door de VN-Veiligheidsraad waar China en Rusland zich wel aan degelijk moesten houden: https://en.wikipedia.org/(...)nctions_against_Iran. Ik heb nergens beweerd dat China en Rusland de nucleaire deal verbroken hebben, dat zou ook niet erg logisch zijn, aangezien zij belang hebben bij een sterker Iran.
Dat heb je wel.

Gaat dit standaard worden, eigen beweringen ontkennen?

Alle landen die de nuclear deal hebben getekend zeggen dat Iran zich keurig aan de regels van die deal houdt. Klaar.

Behalve Trump en een paar hardliners in z'n regering. En jij gaat met droge ogen beweren dat zowel China als Rusland zich er niet aan houden? Serieus?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_174434040
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 16:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat heb je wel.

Gaat dit standaard worden, eigen beweringen ontkennen?

Alle landen die de nuclear deal hebben getekend zeggen dat Iran zich keurig aan de regels van die deal houdt. Klaar.

Behalve Trump en een paar hardliners in z'n regering. En jij gaat met droge ogen beweren dat zowel China als Rusland zich er niet aan houden? Serieus?
Dat heb ik niet, ik stelde nogmaals dat China en Rusland zich niet aan de sancties hielden voorafgaand aan de deal, ik zeg dat het geen enkele zin heeft China en Rusland te dwingen tot nieuwe sancties (indien Amerika deze neemt) omdat ze zich er eerder ook al niet aan hielden (dus voor de nucleaire deal).
pi_174434086
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 16:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat heb ik niet, ik stelde nogmaals dat China en Rusland zich niet aan de sancties hielden voorafgaand aan de deal, ik zeg dat het geen enkele zin heeft China en Rusland te dwingen tot nieuwe sancties (indien Amerika deze neemt) omdat ze zich er eerder ook al niet aan hielden (dus voor de nucleaire deal).
Dat heb je wel, niet liegen. Jouw reactie was een directe quote over de Iran deal:

quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 15:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zo werkt het nu eenmaal in de internationale arena, de Amerikanen hebben genoeg softpower om bij hun bondgenoten vergelijkbare maatregelen af te dwingen, China en Rusland zal niemand echt op letten omdat die er zich sowieso niet aan hielden.
Of je weet gewoon niet waar hwt om gaat en lult bewust dom om je ongelijk maar niet toe hoeven te geven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_174434126
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 16:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat heb je wel, niet liegen. Jouw reactie was een directe quote over de Iran deal:

[..]

Of je weet gewoon niet waar hwt om gaat en lult bewust dom om je ongelijk maar niet toe hoeven te geven.
Wat staat er nu dat je niet begrijpt? Ik heb het over nieuwe sancties die Amerika zou willen invoeren. Ik zeg dat Amerika genoeg soft power in de internationale arena heeft om bondgenoten te 'overtuigen' dezelfde sancties in te voeren indien nodig. Ik zeg dat Amerika dit niet bij China en Rusland hoeft te doen omdat zij zich er eerder ook al niet aan hielden (en met dit bedoel ik toch de oude en eerdere sancties).
pi_174434215
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat staat er nu dat je niet begrijpt? Ik heb het over nieuwe sancties die Amerika zou willen invoeren. Ik zeg dat Amerika genoeg soft power in de internationale arena heeft om bondgenoten te 'overtuigen' dezelfde sancties in te voeren indien nodig. Ik zeg dat Amerika dit niet bij China en Rusland hoeft te doen omdat zij zich er eerder ook al niet aan hielden (en met dit bedoel ik toch zeer duidelijk de oude sancties).
Nee, nu ben je aan het terug krabbelen. Dat is slechts de discussie vertroebelen.

Wat ook al zinloos is omdat de bondgenoten van de VS al hebben aangegeven de beslissing van Trump een slechte te vinden en dat zij zich aan hun deel van deze deal zullen houden. Dus ze zullen geen nieuwe sancties ondersteunen tenzij Iran zich niet aan haar deel van de deal houdt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_174434232
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat staat er nu dat je niet begrijpt? Ik heb het over nieuwe sancties die Amerika zou willen invoeren. Ik zeg dat Amerika genoeg soft power in de internationale arena heeft om bondgenoten te 'overtuigen' dezelfde sancties in te voeren indien nodig. Ik zeg dat Amerika dit niet bij China en Rusland hoeft te doen omdat zij zich er eerder ook al niet aan hielden (en met dit bedoel ik toch de oude en eerdere sancties).
Leg eens uit wat je hiermee bedoelt: 'indien nodig' ivm de deal? Wanneer is dat nodig en waarom moet Trump bij voorbaat deze deal opzeggen met het oog op 'indien nodig'?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2017 @ 17:08:29 #199
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_174434262
Carpe Libertatem
pi_174434270
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee, nu ben je aan het terug krabbelen. Dat is slechts de discussie vertroebelen.
Prima joh. Ik heb gezegd wat ik bedoelde, schijnbaar neem je het niet aan, meer kan ik niet doen.

quote:
Wat ook al zinloos is omdat de bondgenoten van de VS al hebben aangegeven de beslissing van Trump een slechte te vinden en dat zij zich aan hun deel van deze deal zullen houden. Dus ze zullen geen nieuwe sancties ondersteunen tenzij Iran zich niet aan haar deel van de deal houdt.
Als het voor Amerika echt van belang zal zijn effectieve sancties in te voeren zullen zij hun soft power gebruiken om bondgenoten over te halen vergelijkbare sancties in te voeren, die druk zal niet alleen van Amerika komen, maar ook regionale bondgenoten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')