Daar zou het (wanneer ze dat ook bij volwassenen kleding door zouden voeren) dan waarschijnlijk ook wel op uitdraaien ja.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan groepeer je de jurken, rokken, panty's, hakken, BH's et cetera onder cluster A, en de overhemden en broeken onder cluster B; ook goed.
En dan zeker komende november niet de HEMA bezoeken op zoek naar witte pieten om weer over te zeiken? En de voorjaarsbrochure, vol met paasspul, maar toch een knieval, moet ik die ook maar links laten liggen?quote:Op woensdag 20 september 2017 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is nou precies het probleem? Wie hier moeite mee heeft laat de HEMA toch lekker links liggen? Iedereen blij.
Nou prima dan.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar zou het (wanneer ze dat ook bij volwassenen kleding door zouden voeren) dan waarschijnlijk ook wel op uitdraaien ja.
Bij kinderkleding doen die verschillende soorten kleding er sowieso nog een stuk minder toe. Want kinderen hebben geen secundaire geslachtskenmerken en hoeven zich ook nog niet te conformeren aan een bepaald type kleding (zakelijk, casual, sport).
Dus kan alles lekker door elkaar.
En dat zonder SJW, nazi of triggered te roepen, het is wat.quote:
Het is nog vroeg. Spreek me later op de dag nog eens ...quote:Op woensdag 20 september 2017 13:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En dat zonder SJW, nazi of triggered te roepen, het is wat.
De natuur. De mens als wezen. Wat iets meer is dan de bekrompen Hollandse idioot die eerst naar zijn kleren kijkt alvorens te beslissen over wat hij tussen zijn benen heeft.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wie precies beslist dat voor mij?
Waar lees jij dat het door elkaar gaat hangen? Hooguit T-shirts bij T-shirts en dan een beetje op maat gesorteerd. Ik denk dat je tussen de jongensonderbroekjes echt geen rokjes tegen gaat komen. Het is de Wibra niet.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Heeft er wel mee te maken natuurlijk, aangezien nu niks meer voor jongens of meisjes is, wordt alles dan door elkaar gehangen, of zit er stiekem nog wel een label op om het winkelen klantvriendelijk te houden?
Godver ik zat nog te twijfelen wat t was.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik erger me aan deze taalfout.
Er zijn wel degelijk speelgoedwinkels met jongens- en meisjesafdelingen, o.a. webshops. En daarnaast heb je de spelletjeshoek en de merkenhoeken van bijvoorbeeld Playmobil en Lego, die op zich ook weer zijn onververdeeld in roze en blauwe (of andere kleur) dozen bij elkaar.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:09 schreef Dven het volgende:
Speelgoedzoeken hebben ook geen jongens en meisjesafdeling. Toch staan de min of meer meisjesdingen nog steeds bij elkaar, net als het jongensspeelgoed.
Ik kan mijn kids wel naar zo'n speelgoedwinkel sturen om dat vakkundig ongedaan te maken. Maar dan krijg ik gedonder met het personeel.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En daarnaast heb je de spelletjeshoek en de merkenhoeken van bijvoorbeeld Playmobil en Lego, die op zich ook weer zijn onververdeeld in roze en blauwe (of andere kleur) dozen bij elkaar.
Nee de jongensdingen hangen bij de jongenskleren en de meisjesdingen bij de meisjeskleren, soms is het niet helemaal duidelijk maar dan zie je aan het roze of blauwe labeltje tenminste wat het is.quote:Op woensdag 20 september 2017 12:56 schreef Dven het volgende:
[..]
En ze doet dat op basis van op de etiketjes te kijken?
Dit is geen argument, dit is problemen zoeken die er niet zijn.
Het categoriseren van kleding heeft bij volwassenen op zich ook nog wel een functie zoals het bij hygiëne producten ook heeft, de Tena man pants zijn toch ook echt anders dan die voor de vrouwen. Bij kleding is dat tot op zekere hoogte ook zo door verschillen in lichaamsbouw, bij kinderen speelt dit natuurlijk nog niet zo. Dus dat grote winkelketens (of in ieder geval zaken met kleding voor meerdere geslachtenquote:Op woensdag 20 september 2017 13:24 schreef probeer het volgende:
[..]
De jumbo heeft haar producten toch echt iets anders gecategoriseerd dan op 'mannen vs vrouwen'. Hell, die categorisering is vrijwel geheel afwezig (muv maandverband en dergelijke). Er staat bij de drank-afdeling geen bordje met 'roze voor vrouwen' of 'bier voor mannen'.
Zijn 'spijkerbroeken voor vrouwen' tegenwoordig niet allemaal 'skinny'? Wat me echt verschrikkelijk lijkt zitten.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee de jongensdingen hangen bij de jongenskleren en de meisjesdingen bij de meisjeskleren, soms is het niet helemaal duidelijk maar dan zie je aan het roze of blauwe labeltje tenminste wat het is.
Overigens was ik vandaag even bij de Hema, en ze hebben één model spijkerbroekbroeken voor meisjes: Skinny.
Ze hebben 3 modellen spijkerbroeken voor jongens: Skinny, Regular en Jog, maar de Skinny voor jongens zit minder strak dan de Skinny voor meisjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat gaat de Hema hier mee doen dan? Duidelijkere labels qua model, de meisjebroek Skinny² noemen?
Het gaat dus ook om de andere pasvorm. Of maken ze het gewoon straks zo dat het voor bijna niemand goed zit?
Dat zou wel heel lachwekkend zijn "We maken nog wel specifieke jongens- en meisjeskleding, maar we zetten het er niet meer op, zoek zelf maar uit of het voor jongens of meisjes is".quote:
Sorteren op pasvorm snap ik inderdaad prima. Maar bij kinderen boeit dat inderdaad niets (of vrij weinig).quote:Op woensdag 20 september 2017 13:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het categoriseren van kleding heeft bij volwassenen op zich ook nog wel een functie zoals het bij hygiëne producten ook heeft, de Tena man pants zijn toch ook echt anders dan die voor de vrouwen. Bij kleding is dat tot op zekere hoogte ook zo door verschillen in lichaamsbouw, bij kinderen speelt dit natuurlijk nog niet zo. Dus dat grote winkelketens (of in ieder geval zaken met kleding voor meerdere geslachten) dit onderscheid maken snap ik wel.
Nu je het zegt ja. Want dat is net zo goed op een bepaalde manier norm/rol-bevestigend/opleggend.quote:Vind overigens de argumentatie van Hema wel weer absurd, genderneutraliteit heeft namelijk helemaal niks te maken met "de vraag om stoerdere meisjeskleding"
Yep, bij de meisjes spijkerbroeken dus ook alquote:Op woensdag 20 september 2017 13:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn 'spijkerbroeken voor vrouwen' tegenwoordig niet allemaal 'skinny'? Wat me echt verschrikkelijk lijkt zitten.
Dit idd... het slaat nergens op om dat als argument te gebruiken.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:47 schreef Chewie het volgende:
Vind overigens de argumentatie van Hema wel weer absurd, genderneutraliteit heeft namelijk helemaal niks te maken met "de vraag om stoerdere meisjeskleding"
Komt op mij over dat Hema bij deze vraag dacht van stoere kleding is jongens kleding en dan maken we deze ook maar beschikbaar voor meisjes.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:49 schreef probeer het volgende:
Nu je het zegt ja. Want dat is net zo goed op een bepaalde manier norm-bevestigend/opleggend.
Als ze nou eens begonnen net zo veel kleding voor jongens als voor meisjes te maken, dan was het tenminste nuttig geweest, en nee, door het allemaal maar unisex te noemen maak je niet ineens alle meisjeskleding ook voor jongens.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Komt op mij over dat Hema bij deze vraag dacht van stoere kleding is jongens kleding en dan maken we deze ook maar beschikbaar voor meisjes.
Ik neem aan dat ze het vast niet heel onlogisch gaan maken, het is en blijft een winkel he, die het van de verkoop moeten hebben.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oké dat was dus een beetje waar ik op doelde inderdaad, als het net zo als in speelgoedzaken is(goed gevonden) dan lijkt mij het prima, van mij hoeft er niet op te hangen dat iets voor een jongen of een meisje is zolang het winkelen niet nodeloos lastiger gemaakt wordt.
Wil je die visuele en logische aspecten nog benoemen?
Precies, daar zit de echte pijn.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze nou eens begonnen net zo veel kleding voor jongens als voor meisjes te maken, dan was het tenminste nuttig geweest, en nee, door het allemaal maar unisex te noemen maak je niet ineens alle meisjeskleding ook voor jongens.
Ah, even een tikje naar die Zweedse(?) docu.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:13 schreef Ulx het volgende:
Is de naam HEma trouwens wel ok? SheMa af ShePa of HePa zou toch ook moeten mogen?
Voor HEMA is politiek correct zijn belangrijker dan geld verdienen hoor!quote:Op woensdag 20 september 2017 13:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze het vast niet heel onlogisch gaan maken, het is en blijft een winkel he, die het van de verkoop moeten hebben.
Dus rokjes zullen bij de rokjes hangen, broeken bij de broeken. En net als nu per variatie gescheiden (op volgorde in het rek). Dus de blauwe broeken van die variant bij elkaar, de roze broeken in die variant ook bij elkaar.
Sorteren op soort/kleur is heel normaal, dat gebeurt ook op jongens en meisjes afdelingen.
Ben wel benieuwd naar de uitwerking eigenlijk, zou de Hema komen met stoere kinderrokjes, roze boxershorts met hartjes en is dat dan met of zonder gulp?quote:Op woensdag 20 september 2017 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze nou eens begonnen net zo veel kleding voor jongens als voor meisjes te maken, dan was het tenminste nuttig geweest, en nee, door het allemaal maar unisex te noemen maak je niet ineens alle meisjeskleding ook voor jongens.
Hoop dat ze gaan demonstreren op een of ander grasveld. En dan heel verongelijkt tieren op de HEMA alsof ze je hele familie vergast hebben.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:59 schreef Chai het volgende:
[..]
Voor HEMA is politiek correct zijn belangrijker dan geld verdienen hoor!
Als dat zo was dan was het bedrijf niet zo uitgekleed de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:59 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat idee heb ik bij andere winkels nou nooit.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als dat zo was dan was het bedrijf niet zo uitgekleed de afgelopen jaren.
Er zitten alleen nog maar investeerders achter die maar één doel hebben: Geld verdienen.
Voor zover ik het begrijp gaan alleen de labels dat het voor een jongen of een meisje is eraf. Verder niks.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de uitwerking eigenlijk, zou de Hema komen met stoere kinderrokjes, roze boxershorts met hartjes en is dat dan met of zonder gulp?
Waarom niet andersom?quote:Op woensdag 20 september 2017 13:49 schreef Leandra het volgende:
De jongens spijkerbroeken hebben nu gewoon een "dames" ritssluiting trouwens.
Dit wordt een mooie reeks met heel veel berichten waarin de naam HEMA genoemd wordt. Op Twitter zal het ook wel "ontploft" zijn, zoals ze dat tegenwoordig noemen.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:59 schreef Chai het volgende:
[..]
Volgens mij was ze sarcastisch..quote:Op woensdag 20 september 2017 14:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit wordt een mooie reeks met heel veel berichten waarin de naam HEMA genoemd wordt. Op Twitter zal het ook wel "ontploft" zijn, zoals ze dat tegenwoordig noemen.
En daar hoeven ze helemaal niks voor te betalen. Ze rekenen al op de kracht van de schuimbekkende Nederlander. En terecht, zo blijkt.
Iedereen weet vooral dat het straks makkelijk shoppen is voor kinderkleding bij de HEMA.
Of juist moeilijk.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:04 schreef Toefjes het volgende:
Iedereen weet vooral dat het straks makkelijk shoppen is voor kinderkleding bij de HEMA.
Dat had ik niet zo aangevoeld, maar verandert op zich niks aan mijn meningquote:Op woensdag 20 september 2017 14:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij was ze sarcastisch..
Kamervragen hoop ik dus ook nog op.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Hoop dat ze gaan demonstreren op een of ander grasveld. En dan heel verongelijkt tieren op de HEMA alsof ze je hele familie vergast hebben.
Dit inderdaad...quote:Op woensdag 20 september 2017 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee de jongensdingen hangen bij de jongenskleren en de meisjesdingen bij de meisjeskleren, soms is het niet helemaal duidelijk maar dan zie je aan het roze of blauwe labeltje tenminste wat het is.
Overigens was ik vandaag even bij de Hema, en ze hebben één model spijkerbroekbroeken voor meisjes: Skinny.
Ze hebben 3 modellen spijkerbroeken voor jongens: Skinny, Regular en Jog, maar de Skinny voor jongens zit minder strak dan de Skinny voor meisjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat gaat de Hema hier mee doen dan? Duidelijkere labels qua model, de meisjesbroek Skinny² noemen?
Het gaat dus ook om de andere pasvorm. Of maken ze het gewoon straks zo dat het voor bijna niemand goed zit?
Ik ben ook benieuwd hoe ze dat gaan doen idd.... Gewoon het praktische deel, want ik vind het vooral onpraktisch als je maar gaat doen alsof er geen verschil is.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de uitwerking eigenlijk, zou de Hema komen met stoere kinderrokjes, roze boxershorts met hartjes en is dat dan met of zonder gulp?
Ik heb haar posts in de hele reeks gezien, vandaar.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat had ik niet zo aangevoeld, maar verandert op zich niks aan mijn meningHet is een slimme marketing aanpak.
Kan me prima voorstellen dat je bv met je zoontje gaat winkelen en dat die dan zegt, nee dat wil ik niet want er staat meisjes op. Terwijl hij dat wel gekozen had als dat er niet op stond (en andersom hetzelfde).quote:Op woensdag 20 september 2017 13:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan groepeer je de jurken, rokken, panty's, hakken, BH's et cetera onder cluster A, en de overhemden en broeken onder cluster B; ook goed.
Snap oprecht niet dat iemand zich daar druk om kan maken maar goed, als men er schijnbaar last van heeft als iemand ergens een label op plakt.
dat is natuurlijk al heel lang zo (jaar of 30) maar goed kut is het wel.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:38 schreef Knijpflesje het volgende:
Ik erger me er eerder aan dat alles tegenwoordig "Kids" is ipv kinderen.Of met een Z. Nog erger.
jezus, wat moet jouw leven toch gecompliceerd zijn zeg...quote:Op woensdag 20 september 2017 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat gaat de Hema hier mee doen dan? Duidelijkere labels qua model, de meisjesbroek Skinny² noemen?
Dan verzin ik wel wat anders. Lengteshaming of zo.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij kinderkleding? Waar de lengte de maat aangeeft?
Een crisiscentrum voor terrorismebestrijding na een aanslag is er niks bij.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
jezus, wat moet jouw leven toch gecompliceerd zijn zeg...
Welke andere pasvorm bij pre puberale kinderen????quote:Op woensdag 20 september 2017 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meisjes hebben gemiddeld gezien toch wat dunnere beentjes en armpjes.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Welke andere pasvorm bij pre puberale kinderen????
Het is niet dat die tieten hebben die erin moeten passen, of piemel+balzak hebben van enig formaat wat graag voldoende ruimte heeft.
Ik herhaal nog maar eens wat iemand anders al zei, de Levi's jeans van vroeger, wat een dit was, maar geen geslachtskenmerken had. Man en vrouw droegen dezelfde jeans en dat was bij volwassenen. Bij pre puberale kinderen is er nog veel minder verschil in lichaam.
Ah ja als kind zijnde, dan wel kan ik mij voorstellen; maar misschien is dat niet zo verkeerd en maakt dit deel uit van de ontwikkeling.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Kan me prima voorstellen dat je bv met je zoontje gaat winkelen en dat die dan zegt, nee dat wil ik niet want er staat meisjes op. Terwijl hij dat wel gekozen had als dat er niet op stond (en andersom hetzelfde).
Kan je zelf als ouder daar niet heel moeilijk over doen, die kinderen doen dat wel,die zijn namelijk hard bezig met hun identiteit vormen en jongen/meisje is 1 van de eerste verschillen die in die groei wordt gemaakt. Vandaar ook dat meisjes/jongens zijn stom van veel kleine kinderen.
Hierin zie ik vooral een emancipatie slag voor jongens/mannen die gemaakt moet worden. Het meisje dat fan is van bv Buzz Lightyear zal niet meer zo snel aangekeken worden op een shirt met haar favoriete tekenfilm figuur, alhoewel de labeling 'jongens' haar wel tegen kan houden. Een jongen die fan is van de prinses van Frozen (ik word oud, weet hiervan de naam niet) wordt wel aan gekeken op een shirt aantrekken met die prinses in de hoofdrol erop, ongeacht het label in de winkel.
Maar goed, die labeling geeft wel een beperkte keuze, juist omdat kinderen nog zo bezig zijn met zichzelf plaatsen in de wereld. Die spijkerbroek waar jongen op staat wil dat meisje niet (geen wet van mensen en Perzen, maar komt vrij veel voor), simpelweg omdat er jongen staat. Zonder labeling is het gewoon een spijkerbroek.
Hoezo moeilijk?quote:
Onzin. Bij kinderkleding is er amper een andere pasvorm. Wel wat verschillende varianten, maar daarin zit geen verschil tussen jongen/meisje.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit inderdaad...
Die pasvorm is heel anders en dat is ook bij de basic shirts.
Ach, dan koop je het, ziet hij een meisje in de klas met hetzelfde aan en gaat het nooit meer aan.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah ja als kind zijnde, dan wel kan ik mij voorstellen; maar misschien is dat niet zo verkeerd en maakt dit deel uit van de ontwikkeling.
Levi's was van oorsprong een mannenmerk (en dan vooral werkkleding) en prima dat vrouwen dit ook konden dragen (al was dat destijds not done natuurlijk)maar genderneutraal was Levi's eigenlijk niet. Vooral rond de heupen zit er over het algemeen toch best veel verschil tussen mannen en vrouwen.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik herhaal nog maar eens wat iemand anders al zei, de Levi's jeans van vroeger, wat een dit was, maar geen geslachtskenmerken had. Man en vrouw droegen dezelfde jeans en dat was bij volwassenen. Bij pre puberale kinderen is er nog veel minder verschil in lichaam.
Ja dat hoort er een beetje bij denk ik.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, dan koop je het, ziet hij een meisje in de klas met hetzelfde aan en gaat het nooit meer aan.
Zo blijven we problemen verzinnen.
Bij pre puberale kinderen???????quote:Op woensdag 20 september 2017 14:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meisjes hebben gemiddeld gezien toch wat dunnere beentjes en armpjes.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9368835quote:Op woensdag 20 september 2017 14:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Bij pre puberale kinderen???????
Niet echt. Tegen de puberteit aan soms wel, vanaf de puberteit (+- 11 jaar) wordt dat verschil groter gemiddeld gezien. Maar echt pre puberaal, nee.
Kans geven om die identiteit te ontwikkelen (waar ben ik jongen of meisje ook bij hoort) is niet verkeerd. Maar dat zit niet in labels met meisjes/jongens kleding.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah ja als kind zijnde, dan wel kan ik mij voorstellen; maar misschien is dat niet zo verkeerd en maakt dit deel uit van de ontwikkeling.
Wat heel prima opgevangen wordt met verschillende maten ipv sekse specifiek.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9368835
Van oorsprong ja. Maar ik heb het over de 501, die mateloos populair was bij zowel mannen als vrouwen.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
Levi's was van oorsprong een mannenmerk (en dan vooral werkkleding) en prima dat vrouwen dit ook konden dragen (al was dat destijds not done natuurlijk)maar genderneutraal was Levi's eigenlijk niet. Vooral rond de heupen zit er over het algemeen toch best veel verschil tussen mannen en vrouwen.
En dan heb je het ook nog eens alleen over broeken, T shirts voor vrouwen zijn ook anders dan die voor mannen.
Prima dat Hema kinderkleding genderneutraal aan gaat bieden maar de argumentatie vanuit de Hema zelf is ronduit absurd.
Robots en aliens dragen geen kleren en hebben dat gender neutrale probleem ook niet. Wat zal ons nageslacht ons uitlachen.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:31 schreef wattel het volgende:
Lekker bezig op planeet Aarde, ondertussen het lachertje van het heelal. Het is beter te stoppen gehoor te geven aan dit soort psychotische wensen. Dat hele gehoor geven aan het SJW gedachtengoed moet zo snel mogelijk de kop ingedrukt worden, voor je het weet heeft de mensheid helemaal geen identiteit meer, en zijn we straks niet meer dan levende robots. De film Equilibrium zou een gevolg kunnen zijn van deze gekte in combinatie met bijvoorbeeld globalisering et cetera, 1 volk 1 rijk 1 kleur 1 mening, wie of wat zijn we straks nog.
Vergezocht? Misschien, of misschien ook niet.
In mijn omgeving wel.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niet echt. Tegen de puberteit aan soms wel, vanaf de puberteit (+- 11 jaar) wordt dat verschil groter gemiddeld gezien. Maar echt pre puberaal, nee.
Een verschil in vetverhouding geeft gewoon een andere lichaamsvorm.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat heel prima opgevangen wordt met verschillende maten ipv sekse specifiek.
Geen tieten die erin moeten passen, geen (beginnende) piemel/balzak die erin moet passen.
Die verschillen zijn dan nog niet groter dan de verschillen tussen jongens of meisjes onderling.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een verschil in vetverhouding geeft gewoon een andere lichaamsvorm.
Die maattabellen die ik gepost heb zijn van de Hema zelf, vanaf maat 122 ontstaat daar een verschil in maten op de taille, en ik weet niet wanneer jouw kinderen in de puberteit komen, maar mijn 6-jarige die maat 122 draagt is dat nog lang niet.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En waardoor Levi's in de jaren 80 ook trots kon melden een spijkerbroek voor vrouwen te gaan ontwikkelen.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Van oorsprong ja. Maar ik heb het over de 501, die mateloos populair was bij zowel mannen als vrouwen.
Krijgen we dadelijk ook gender neutrale pashokjes?quote:Op woensdag 20 september 2017 15:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die maattabellen die ik gepost heb zijn van de Hema zelf, vanaf maat 122 ontstaat daar een verschil in maten op de taille, en ik weet niet wanneer jouw kinderen in de puberteit komen, maar mijn 6-jarige die maat 122 draagt is dat nog lang niet.
Vanaf maat 146 is er ook een verschil qua heupomvang, dat is ook nog geen puberteit.
Met andere woorden: Hema heeft nu andere modellen met andere pasvormen voor jongens en meisjes, leuk dat ze de boel unisex willen gaan doen, maar ik ben vooral benieuwd naar het praktische deel, want nu hanteren ze andere maatvoering voor jongens- en meisjeskleding.
De Hema heeft sowieso geen pashokjes, maar indien wel zal me dat een rotzorg zijn.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Krijgen we dadelijk ook gender neutrale pashokjes?
Rare omgeving heb je dan.quote:
Ik heb maar wat foto's geplaatst om duidelijk te maken wat ik bedoel.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een verschil in vetverhouding geeft gewoon een andere lichaamsvorm.
Staat er nu dan jongens of meisjes op de pashokjes?quote:Op woensdag 20 september 2017 15:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar dit is natuurlijk niet zo'n beste bewijsvoering.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik heb maar wat foto's geplaatst om duidelijk te maken wat ik bedoel.
Het verschil is minimaal, dezelfde pasvorm gaat meer dan prima in verschillende maten.
Dat zijn ze al op de meeste plekkenquote:Op woensdag 20 september 2017 15:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Met al die gender neutrale agressie voel ik me als oprechte man inderdaad steeds meer een buitenstaander.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Staat er nu dan jongens of meisjes op de pashokjes?
Echt, kom jij weleens buiten?
Stel je niet zo aan, je hebt al jaren niet meer naar de herenafdeling gevraagd.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Met al die gender neutrale agressie voel ik me als oprechte man inderdaad steeds meer een buitenstaander.
Vraag je naar de herenafdeling en dan krijg je met toch een blik van wie denkt U wel wie U bent?
Heren in alle maten en soorten, nu twee voor de prijs van één.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan, je hebt al jaren niet meer naar de herenafdeling gevraagd.
Tuurlijk, ik koop uiteraard eens in de vijftien jaar wat nieuwe kleding en zit onder de spinnenwebben en etensresten vanachter mijn laptop te tikken.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan, je hebt al jaren niet meer naar de herenafdeling gevraagd.
Echt een schande die genderneutrale pashokjes.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:28 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik koop uiteraard eens in de vijftien jaar wat nieuwe kleding en zit onder de spinnenwebben en etensresten vanachter mijn laptop te tikken.
Heerlijk, hoe je soms de fantasie van een ander kunt prikkelen.![]()
Afgelopen week nog een pracht van een jas gekocht. Stond ik samen met transgender lady van Bil in het pashokje. Wat mannelijke privacy werd me niet gegund.
Vreselijk. Staan al die transgender te wijzen naar wat tussen mijn benen hangt.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Echt een schande die genderneutrale pashokjes.
Daar hangt een spiegel en daar kan ik de jas die ik al aan heb eventjes ophangen.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:29 schreef Chai het volgende:
Waarom zou je een jas in een pashokje passen
nou ja als jij zo graag je jas wil passen ...quote:Op woensdag 20 september 2017 15:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Vreselijk. Staan al die transgender te wijzen naar wat tussen mijn benen hangt.
Wat is dat freak?
Ik antwoord: ik ben man.
Wat is man, freak?
Rare wereld.
Jij gaat naar een soort kleedkamer pashok met meerdere mensen ja?quote:Op woensdag 20 september 2017 15:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Vreselijk. Staan al die transgender te wijzen naar wat tussen mijn benen hangt.
Wat is dat freak?
Ik antwoord: ik ben man.
Wat is man, freak?
Rare wereld.
Niet?quote:Op woensdag 20 september 2017 15:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar dit is natuurlijk niet zo'n beste bewijsvoering.
Heb je het nu over mij of eigenlijk over jezelf?quote:Op woensdag 20 september 2017 15:35 schreef Chai het volgende:
[..]
Jij gaat naar een soort kleedkamer pashok met meerdere mensen ja?
Welke genderneutrale agressie heb je het over?quote:Op woensdag 20 september 2017 15:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Met al die gender neutrale agressie voel ik me als oprechte man inderdaad steeds meer een buitenstaander.
Vraag je naar de herenafdeling en dan krijg je met toch een blik van wie denkt U wel wie U bent? Freak!
Een aantal afbeeldingen plaatsen in een topic geeft niet echt aan dat er geen verschil zit tussen de pasvorm van kleding voor jongens en meisjes daar er legio afbeeldingen te vinden zijn die deze bewijslast weerleggen.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niet?
Leg eens uit waarom niet. Want dit is een heel normaal beeld, ook te zien op het plein van de basisschool. Pre puberale kinderen hebben om en nabij dezelfde lichaamsvormen.
Jij vertelt over een ervaring met andere mensen in hetzelfde pashokjequote:Op woensdag 20 september 2017 15:36 schreef Elzies het volgende:
[..]
Heb je het nu over mij of eigenlijk over jezelf?
Het feit dat je spreekt over een gedeeld pashokje laat al zien dat je bullshit uitbraakt.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:28 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik koop uiteraard eens in de vijftien jaar wat nieuwe kleding en zit onder de spinnenwebben en etensresten vanachter mijn laptop te tikken.
Heerlijk, hoe je soms de fantasie van een ander kunt prikkelen.![]()
Afgelopen week nog een pracht van een jas gekocht. Stond ik samen met transgender lady van Bil in het pashokje. Wat mannelijke privacy werd me overigens niet gegund.
Laat ze eens zien dan, dat pre puberale meisjes en jongens zo verschillen dat verschillende pasvormen niet voldoen? Maten dus?quote:Op woensdag 20 september 2017 15:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een aantal afbeeldingen plaatsen in een topic geeft niet echt aan dat er geen verschil zit tussen de pasvorm van kleding voor jongens en meisjes daar er legio afbeeldingen te vinden zijn die deze bewijslast weerleggen.
Wil je verder best geloven hoor, daar niet van, verder ook niet echt de behoefte om naar kinderlichamen te kijken en zo.
quote:Op woensdag 20 september 2017 15:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Laat ze eens zien dan, dat pre puberale meisjes en jongens zo verschillen dat verschillende pasvormen niet voldoen? Maten dus?
O mijn god. Je gaat er ook nog serieus op in. Hilarisch!quote:Op woensdag 20 september 2017 15:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Welke genderneutrale agressie heb je het over?
Ik kan me amper tot geen pashokjes voor mannen herrineren, apart van de vrouwen pashokjes.
Je weet dat pashokjes in winkels al sinds jaar en dag individueel zijn? Dat dat vrijwel nooit is opgedeeld in mannen en vrouwen apart?
Een vergelijkend plaatje zou wat meer inzicht bieden...quote:Op woensdag 20 september 2017 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk, meisjes hebben een hele andere pasvorm dan jongens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |