abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 september 2017 @ 11:59:08 #101
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_173886616
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:56 schreef ems. het volgende:
Eigenlijk snap ik het probleem niet zo. Kleding is toch per definitie genderneutraal? Als je zo nodig een mannenonderbroek wilt dragen als vrouw dan lijkt me dat geen enkel probleem. Of zijn er mensen bij de kassa geweigerd?
Dat is dus ook mijn punt, iedereen kan dragen wat die wilt, maar die afdelingen dienen een praktisch nut; is dit nu iets waar door het toedoen van een kleine groep klagers het kleding kopen van een grotere groep klanten wordt bemoeilijkt of is dit iets waar erg veel mensen op zitten te wachten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_173886622
Wat is nou precies het probleem? Wie hier moeite mee heeft laat de HEMA toch lekker links liggen? Iedereen blij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173886694
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat is dus ook mijn punt, iedereen kan dragen wat die wilt, maar die afdelingen dienen een praktisch nut; is dit nu iets waar door het toedoen van een kleine groep klagers het kleding kopen van een grotere groep klanten wordt bemoeilijkt of is dit iets waar erg veel mensen op zitten te wachten?
Het antwoord daarop weet je natuurlijk best.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173886909
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Tja, jij zegt het, ik zeg het, maar van de SJW/genderneurtrale-aanhangers zal en moet het door elkaar hangen, al was het maar om een niche groepje te pleasen en de massa te irriteren. Schijnt tegenwoordig in te zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 20 september 2017 @ 12:17:32 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173886919
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het nut is dat de kleding die de meeste jongens aanspreekt bij elkaar hangt, en even zo voor de meisjes, het maakt het geen verplichting maar wel makkelijker voor het overgrote deel van de klanten denk ik.
Zo kun je iedere categorie wel bij elkaar hangen. Mode voor arme en rijke mensen, mode voor allochtonen en autochtonen, mode voor homo's en hetero's, ga zo maar door. Dat is net zo nutteloos en stigmatiserend als jouw voorstel.
pi_173886927
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor, hij hoeft niet bang te zijn dat hij gepest gaat worden. Hij gaat gepest worden. Maar ik zei dat hij nog net zo hard gepest gaat worden als dat shirtje in een genderneutraal hekje hangt. Kinderen doorzien namelijk haarfijn dat iets meisjes of jongenskleding is, het maakt echt niet uit aan welk haakje jij het ophangt.

Maar als jij geen meisjeskleding durft te dragen omdat het in het rekje meisjeskleding hangt en het maakt je niet uit als je gepest wordt. Dan moet je het gewoon aantrekken ongeacht in welk rekje het hangt.

Want als jij als jongen in je Anna & Elsa truitje naar school komt, dan vragen de pestkoppen echtniet eerst of het in het meisjesrek of in het genderneutrale rek hing voordat je gepest wordt.
Ik denk ook dat hij denkt doordat jurkjes in een gender-neutraal rekje hangen er meer jongetjes in een jurk naar school gaan en de pesters het als normaal gaan beschouwen.

In realiteit gebeurt dat natuurlijk niet. Omdat jongetjes niet in een jurk willen lopen. Tenzij ze door zo'n cultureel antropoloog "gender-neutraal" zijn opgevoed, dan hebben ze vaak geen keuze.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:18:18 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173886937
Het kost mij ook teveel moeite om die hele afdeling door te zoeken naar de paar jongensdingen die ze wel hebben, de verhouding jongenskleding/meisjeskleding is nu al triest, maar dat gaat er vast niet beter op worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173887000
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zo kun je iedere categorie wel bij elkaar hangen. Mode voor arme en rijke mensen, mode voor allochtonen en autochtonen, mode voor homo's en hetero's, ga zo maar door. Dat is net zo nutteloos en stigmatiserend als jouw voorstel.
Bij grote keuzes (zoals kleding) zie ik het nut van categorieën wel, al hoef je dat weer niet te ver door te voeren, dan streef je het nut ervan voorbij. Bij kleine keuzes (zoals een toilet) zie ik dat niet. Dat kan wat mij betreft gewoon 1 toilet zijn waar iedereen zijn behoefte op kan doen, of je nou man, vrouw of 1 van die -tig andere genders bent. Gewoon 1 toilet.

Pragmatisch/praktisch denken is niet iedereen gegeven.
pi_173887010
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is nou precies het probleem? Wie hier moeite mee heeft laat de HEMA toch lekker links liggen? Iedereen blij.
Probleem is een groot woord.

Ik snap de beslissing verder niet. Volgens mij zijn die aanduidingen vooral om de klant te helpen. Ik vind het handiger als jongens en meisjeskleding niet door elkaar hangt. Misschien dat de Hema dat helemaal niet gaan doen, maar dan zijn ze helemaal niet genderneutraal bezig.

Daarnaast vind ik het maar gekunsteld. Ik voed mijn meiden op dat ze zich vooral niet moeten laten tegenhouden door ideeën als dit is voor jongens en dit is voor meisjes. Maar meiden zijn toch gewoon anders dan jongens. One size fits all is zelden een goede aanpak.

Maar goed, ik kwam toch al zelden bij de Hema, dus ze zullen mij niet missen.
pi_173887042
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mode voor arme en rijke mensen hangt nu al apart. ;)

Eigenlijk ook wel voor allerhande andere categorien. Winkels hebben gewoon een doelgroep.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:24:37 #111
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173887051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor, hij hoeft niet bang te zijn dat hij gepest gaat worden. Hij gaat gepest worden. Maar ik zei dat hij nog net zo hard gepest gaat worden als dat shirtje in een genderneutraal hekje hangt. Kinderen doorzien namelijk haarfijn dat iets meisjes of jongenskleding is, het maakt echt niet uit aan welk haakje jij het ophangt.

Maar als jij geen meisjeskleding durft te dragen omdat het in het rekje meisjeskleding hangt en het maakt je niet uit als je gepest wordt. Dan moet je het gewoon aantrekken ongeacht in welk rekje het hangt.

Want als jij als jongen in je Anna & Elsa truitje naar school komt, dan vragen de pestkoppen echtniet eerst of het in het meisjesrek of in het genderneutrale rek hing voordat je gepest wordt.
Ze durven geen 'meisjeskleren' aan, omdat ze vrezen gepest te worden. Eerst moeten ze daar van jou bang voor zijn, dan moeten ze ballen groeien en er niet bang van zijn. Oftewel, je bent een hypocriet.

En nee, kinderen voelen niet aan wat jongens- en meisjeskleding is. Dat moet hen geleerd worden, bijvoorbeeld door de indeling van kledingwinkels.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:28:22 #112
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173887115
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Bij grote keuzes (zoals kleding) zie ik het nut van categorieën wel, al hoef je dat weer niet te ver door te voeren, dan streef je het nut ervan voorbij. Bij kleine keuzes (zoals een toilet) zie ik dat niet. Dat kan wat mij betreft gewoon 1 toilet zijn waar iedereen zijn behoefte op kan doen, of je nou man, vrouw of 1 van die -tig andere genders bent. Gewoon 1 toilet.

Pragmatisch/praktisch denken is niet iedereen gegeven.
Praktisch denken, als in; koop gewoon wat je mooi vindt en ga niet lopen mekkeren over de vraag in welk deel van de winkel het hangt?
  woensdag 20 september 2017 @ 12:28:39 #113
459912 FlippingCoin
pi_173887124
quote:

[..]

Haha wat? :D

Het is niet nutteloos daar een klant sneller weet waar die zijn moet en dus sneller de kleding kan kopen, daarnaast, loop eens een winkel binnen en merk op dat dit niet mijn voorstel is. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 20 september 2017 @ 12:28:49 #114
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173887129
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat maakt de kleding niet genderneutraal verder. Het enige wat gebeurt is namelijk dit:

[..]

Maar de kleren blijven verder hetzelfde zoals ze nu zijn.
Klopt. Je krijgt uit deze discussie toch sterk het idee dat niemand weet wat ze hun kind moeten aantrekken als het niet op een labeltje staat of het voor een jongetje of een meisje is :')
pi_173887132
Waarom alleen voor kinderkleding?
  woensdag 20 september 2017 @ 12:29:21 #116
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173887141
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mode voor arme en rijke mensen hangt nu al apart. ;)

Eigenlijk ook wel voor allerhande andere categorien. Winkels hebben gewoon een doelgroep.
Er zijn ook winkels voor mannen- en vrouwenmode. De HEMA doet gewoon alles tegelijk. Waarom zouden ze het dan net zo moeten segregeren als die andere winkels?
  woensdag 20 september 2017 @ 12:31:03 #117
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173887171
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is niet nutteloos daar een klant sneller weet waar die zijn moet en dus sneller de kleding kan kopen, daarnaast, loop eens een winkel binnen en merk op dat dit niet mijn voorstel is. :P
Als je een t-shirt wilt kopen, dan loop je toch gewoon naar de t-shirts? Hoe veel sneller wil je weten waar je moet zijn?

Weet je, als ze een speciaal hoekje voor jou hebben, zou je het nog sneller weten. SJW-waanzin dat dat niet zo is!
  woensdag 20 september 2017 @ 12:31:51 #118
459912 FlippingCoin
pi_173887186
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je een t-shirt wilt kopen, dan loop je toch gewoon naar de t-shirts? Hoe veel sneller wil je weten waar je moet zijn?

Weet je, als ze een speciaal hoekje voor jou hebben, zou je het nog sneller weten. SJW-waanzin dat dat niet zo is!
Je zet jezelf wederom goed voor lul Ser, jammer.
pi_173887191
Het is trouwens wel een handige manier om te bezuinigen op personeel. Je kunt nu gewoon alles door elkaar hangen. Scheelt uitzoeken, en dus kan er personeel weg
pi_173887196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze durven geen 'meisjeskleren' aan, omdat ze vrezen gepest te worden. Eerst moeten ze daar van jou bang voor zijn, dan moeten ze ballen groeien en er niet bang van zijn. Oftewel, je bent een hypocriet.

En nee, kinderen voelen niet aan wat jongens- en meisjeskleding is. Dat moet hen geleerd worden, bijvoorbeeld door de indeling van kledingwinkels.
Zouden ze dat niet gewoon op straat zien?
  woensdag 20 september 2017 @ 12:32:43 #121
459912 FlippingCoin
pi_173887198
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:18 schreef Leandra het volgende:
Het kost mij ook teveel moeite om die hele afdeling door te zoeken naar de paar jongensdingen die ze wel hebben, de verhouding jongenskleding/meisjeskleding is nu al triest, maar dat gaat er vast niet beter op worden.
Dit is dus ook waar ik aan dacht, praktische bezwaren; zal mij verder aan mijn reet roesten wat iemand anders draagt zolang het winkelen voor mij niet moeilijker zal worden.
pi_173887208
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dit is dus ook waar ik aan dacht, praktische bezwaren; zal mij verder aan mijn reet roesten wat iemand anders draagt zolang het winkelen voor mij niet moeilijker zal worden.
Ik stuur mijn wijf d'r wel op uit. Kleding kopen voor koters doen echte mannen toch niet in een winkel. Verder prima idee tegen seksisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2017 12:34:00 ]
pi_173887209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Praktisch denken, als in; koop gewoon wat je mooi vindt en ga niet lopen mekkeren over de vraag in welk deel van de winkel het hangt?
Nee, maar we draaien in cirkeltjes.
pi_173887221
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er zijn ook winkels voor mannen- en vrouwenmode. De HEMA doet gewoon alles tegelijk. Waarom zouden ze het dan net zo moeten segregeren als die andere winkels?
Hema heeft ook mooie, kwalitatief goede kleding? Zeg maar 'voor de rijke Nederlander'? Of mikken ze toch vooral op low budget?
  woensdag 20 september 2017 @ 12:35:10 #125
459912 FlippingCoin
pi_173887233
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik stuur mijn wijf d'r wel op uit. Kleding kopen voor koters doen echte mannen toch niet in een winkel. Verder prima idee tegen seksisme.
:D
  woensdag 20 september 2017 @ 12:36:08 #126
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173887249
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:56 schreef ems. het volgende:
Eigenlijk snap ik het probleem niet zo. Kleding is toch per definitie genderneutraal? Als je zo nodig een mannenonderbroek wilt dragen als vrouw dan lijkt me dat geen enkel probleem. Of zijn er mensen bij de kassa geweigerd?
Het gaat hier om kinderkleding. Over hemdjes zonder cupnaden en gestreepte sokken. Babykleding van kinderen die nog geen benul hebben. T-shirts met een grappige print en dergelijke. Het maakt gewoon allemaal geen reet uit wat je ze aantrekt.
En dr rokjes zullen toch wel bij elkaar in een rek hangen.
pi_173887253
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:32 schreef Ulx het volgende:
Het is trouwens wel een handige manier om te bezuinigen op personeel. Je kunt nu gewoon alles door elkaar hangen. Scheelt uitzoeken, en dus kan er personeel weg
Ah, daar komt de aap uit de HEMA mouw. Het is gewoon een ordinaire bezuiniging.

Slinks!
  woensdag 20 september 2017 @ 12:37:17 #128
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173887265
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je zet jezelf wederom goed voor lul Ser, jammer.
Oké, en nu een inhoudelijk antwoord graag.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:37:58 #129
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173887274
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zouden ze dat niet gewoon op straat zien?
Ja, dat ook. Maar een deel van die voorbeelden is ook weer beïnvloed door kledingwinkels en dergelijke. Dus dat versterkt elkaar.
pi_173887276
Rechts Nederland doet weer een aanval op de vrije markt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:39:13 #131
459912 FlippingCoin
pi_173887293
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je verwacht een serieuze reactie op de suggestie een speciale hoek voor mij te maken in de HEMA om vervolgens te beginnen over SJW-waanzin? Ben je wel wakker? :D
  woensdag 20 september 2017 @ 12:39:21 #132
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173887297
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, maar we draaien in cirkeltjes.
Neuh, jij blijft volhouden dat je heel zielig bent omdat je misschien wel vijf seconden langer (of juist korter, wie weet) naar kleding moet zoeken. Dat is geen cirkeltje, dat is gewoon obstinaat je ogen sluiten voor de werkelijkheid.
pi_173887306
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij zit op de 'alles onoverzichtelijk op de grote hoop is beter' tour, dus dat lijkt mij vooral onderbouwing verlangen.
pi_173887319
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:32 schreef Ulx het volgende:
Gewoon een gender, age en size neutrale winkel opzetten. Want dat is allemaal stigmatiserend! Flikker alles bij elkaar en de SJW lopen je winkel plat!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_173887327
quote:

[..]

de ironie :')
  woensdag 20 september 2017 @ 12:41:22 #136
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173887337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je verwacht een serieuze reactie op de suggestie een speciale hoek voor mij te maken in de HEMA om vervolgens te beginnen over SJW-waanzin? Ben je wel wakker? :D
Ja. Ik vraag me af waarom, als jij vindt dat iedere maatregel waardoor jij (wellicht) ietsje langer moet shoppen direct gekkigheid van SJW'ers is, je niet gewoon eist dat er een hoekje voor jou speciaal is. Dat is pas effectief shoppen!
  woensdag 20 september 2017 @ 12:42:53 #137
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173887372
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij zit op de 'alles onoverzichtelijk op de grote hoop is beter' tour, dus dat lijkt mij vooral onderbouwing verlangen.
Neuh, ik zit op de 'niemand gaat hier enige merkbare last van hebben'-tour, voornamelijk omdat er nog niemand overtuigend bewijs heeft geleverd dat ook maar één persoon hier merkbare last van gaat hebben. Al de tegenargumenten komen neer op: "Als niet alles in duidelijke categorieën gegoten is, kan ik niet functioneren!"
  woensdag 20 september 2017 @ 12:43:55 #138
459912 FlippingCoin
pi_173887396
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja. Ik vraag me af waarom, als jij vindt dat iedere maatregel waardoor jij (wellicht) ietsje langer moet shoppen direct gekkigheid van SJW'ers is, je niet gewoon eist dat er een hoekje voor jou speciaal is. Dat is pas effectief shoppen!
Ho ho, ik heb met geen woord gerept over SJW, dat introduceerde jijzelf. En verder stel ik niet dat dit verkeerd is, ik vraag mij af of dit het juiste is. Daarnaast, als de HEMA een hoek maakt voor mij, met kleding die ik wel zou dragen zou ik een content man zijn ja.

Maar goed iedereen moet en zal in een hoek zitten dus ik zal nu wel een neonazi zijn of zo...
pi_173887399
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.

Als jij een jurk wil dragen moet je een jurk dragen omdat je dat mooi vind, niet omdat het nu in het genderneutrale rekje hangt. Gepest wordt je als jongen in een jurk of Elsa truitje sowieso.

quote:
Sure :')

Kinderen lopen ook op straat, lezen ook boeken en kijken ook tv. Je kunt je genderneutrale winkel hebben maar zolang alleen de juf in een jurk voor de klas staat en de meester niet associeren kinderen jurken met vrouwen en niet met mannen.

Dus ja, het wordt kinderen in zekere zin geleerd, maar ik zie dat nog niet 1.2.3 veranderen, mannen lopen niet in jurk, gaan ze ook niet doen. Accepteer het ipv tegen windmolens te vechten.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 20 september 2017 @ 12:44:21 #140
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173887406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:28 schreef Ulx het volgende:
Waarom alleen voor kinderkleding?
Omdat de gemiddelde vrouw anders is gevormd dan de gemiddelde man. Dat in tegenstelling tot kinderen voor de puberteit.
pi_173887427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:17 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik denk ook dat hij denkt doordat jurkjes in een gender-neutraal rekje hangen er meer jongetjes in een jurk naar school gaan en de pesters het als normaal gaan beschouwen.

In realiteit gebeurt dat natuurlijk niet. Omdat jongetjes niet in een jurk willen lopen. Tenzij ze door zo'n cultureel antropoloog "gender-neutraal" zijn opgevoed, dan hebben ze vaak geen keuze.
Dat denkt hij inderdaad. Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Dat is weer dat utopisch denken
pi_173887459
quote:

[..]

Ja, dat ook. Maar een deel van die voorbeelden is ook weer beïnvloed door kledingwinkels en dergelijke. Dus dat versterkt elkaar.
Vanaf een jaar of 4 wil onze oudste dochter alleen nog jurkjes en rokjes dragen. Dat is echt niet vanuit de kledingwinkels, dat is wat ze om zich heen ziet.

Geforceerd gelijkheid opdringen werkt niet.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:46:58 #143
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173887462
Heftig. - Benieuwd hoeveel topics er nodig zijn om deze impact te verwerken.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_173887494
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, ik zit op de 'niemand gaat hier enige merkbare last van hebben'-tour, voornamelijk omdat er nog niemand overtuigend bewijs heeft geleverd dat ook maar één persoon hier merkbare last van gaat hebben. Al de tegenargumenten komen neer op: "Als niet alles in duidelijke categorieën gegoten is, kan ik niet functioneren!"
Het is toch logisch dat netjes op categorie hangen makkelijker zoekt. Als je dat niet snapt, dan houdt het op.
pi_173887518
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zeg.

Als jij een jurk wil dragen moet je een jurk dragen omdat je dat mooi vind, niet omdat het nu in het genderneutrale rekje hangt. Gepest wordt je als jongen in een jurk of Elsa truitje sowieso.

[..]

Sure :')

Kinderen lopen ook op straat, lezen ook boeken en kijken ook tv. Je kunt je genderneutrale winkel hebben maar zolang alleen de juf in een jurk voor de klas staat en de meester niet associeren kinderen jurken met vrouwen en niet met mannen.

Dus ja, het wordt kinderen in zekere zin geleerd, maar ik zie dat nog niet 1.2.3 veranderen, mannen lopen niet in jurk, gaan ze ook niet doen. Accepteer het ipv tegen windmolens te vechten.
Ik zie toch zat mannen in jurken lopen. Niet in Nederland (nou ja, zelden), maar toch.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:50:02 #146
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173887522
quote:

[..]

Idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 20 september 2017 @ 12:50:23 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173887530
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is toch logisch dat netjes op categorie hangen makkelijker zoekt. Als je dat niet snapt, dan houdt het op.
Wie heeft het in godsnaam over niet op 'categorie' hangen dan? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_173887533
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, jij blijft volhouden dat je heel zielig bent omdat je misschien wel vijf seconden langer (of juist korter, wie weet) naar kleding moet zoeken. Dat is geen cirkeltje, dat is gewoon obstinaat je ogen sluiten voor de werkelijkheid.
Ik voel me nergens zielig, weer zo typisch dat op de man spelen he. Ik zeg alleen dat ik het niet praktisch vind. Geen idee waarom aan 'iets vinden' meteen weer emotionele labels als 'zielig' en 'obstinaat' geplakt moet worden. Het gebruik van dat soort termen maakt je betoog er daardoor niet sterker op, eerder wanhopiger.
pi_173887539
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:46 schreef EP3 het volgende:
Heftig. - Benieuwd hoeveel topics er nodig zijn om deze impact te verwerken.
Hema is van ons allemaal.

Of zoiets.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:52:11 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173887568
Heeft er iemand uberhaupt ooit op z'n etiket gekeken of er dames/heren jongens/meisjes stond? Wat een gedoe om niets.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 20 september 2017 @ 12:53:01 #151
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173887584
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik voel me nergens zielig, weer zo typisch dat op de man spelen he. Ik zeg alleen dat ik het niet praktisch vind. Geen idee waarom aan 'iets vinden' meteen weer emotionele labels als 'zielig' en 'obstinaat' geplakt moet worden. Het gebruik van dat soort termen maakt je betoog er daardoor niet sterker op, eerder wanhopiger.
Leg het onpraktische aspect eens uit als je wil.
pi_173887593
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Wie heeft het in godsnaam over niet op 'categorie' hangen dan? :')
Nou ja, naast de maatvoering is jongens en meisjes de belangrijkste onderverdeling in winkels.

Nogmaals, misschien dat ze alsnog zonder het labeltje jongens en meisjeskleding in aparte rekken gaan hangen, maar dan kan de genderneutraal smoes in de plastic prullenbak van 2 tientjes.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:54:37 #153
459912 FlippingCoin
pi_173887621
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Leg het onpraktische aspect eens uit als je wil.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:18 schreef Leandra het volgende:
  woensdag 20 september 2017 @ 12:56:31 #154
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173887657
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[..]

En ze doet dat op basis van op de etiketjes te kijken?

Dit is geen argument, dit is problemen zoeken die er niet zijn.
pi_173887666
Door al deze commotie bij de Hema krijgen ze genoeg aandacht ineens. Waait vanzelf wel weer over denk ik.

Genderneutraliteit is echt een hype net als de fidget spinners. Gaat vanzelf wel weg, als je er maar geen aandacht aan schenkt.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:57:36 #156
459912 FlippingCoin
pi_173887674
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Op basis van een jongensafdeling lijkt mij dan. Maar jij denkt dus dat de afdelingen er voor niks zijn in andere winkels?
pi_173887678
quote:

[..]

Eh nee,

dit is kleding zoeken die niet te vinden is.
  woensdag 20 september 2017 @ 12:58:56 #158
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173887702
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, naast de maatvoering is jongens en meisjes de belangrijkste onderverdeling in winkels.

Nogmaals, misschien dat ze alsnog zonder het labeltje jongens en meisjeskleding in aparte rekken gaan hangen, maar dan kan de genderneutraal smoes in de plastic prullenbak van 2 tientjes.
Maar waaruit haal jij precies dat ze nu de meisjesbroeken tussen de jongensbroeken gaan hangen? Dat de barbieshirtjes tussen de power ranger- en ninja turtleshirtjes hangen?
  woensdag 20 september 2017 @ 12:59:41 #159
459912 FlippingCoin
pi_173887717
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar waaruit haal jij precies dat ze nu de meisjesbroeken tussen de jongensbroeken gaan hangen? Dat de barbieshirtjes tussen de power ranger- en ninja turtleshirtjes hangen?
Maar als alles niet door elkaar gehangen gaat worden, dan blijven er dus wel afdelingen bestaan? :P
  woensdag 20 september 2017 @ 12:59:51 #160
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173887720
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Op basis van een jongensafdeling lijkt mij dan. Maar jij denkt dus dat de afdelingen er voor niks zijn in andere winkels?
Afdelingen =/= etiketjes?

Dat is nieuw voor mij.
pi_173887728
quote:

[..]

Maar als de categorisering blijft, alleen het labeltje weg gaat: sla jezelf dan niet op de borst met genderneutraal. Dan ben je gewoon een labeltje aan het weghalen en het nut daarvan ontgaat mij.
  woensdag 20 september 2017 @ 13:00:30 #162
459912 FlippingCoin
pi_173887738
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Afdelingen =/= etiketjes?

Dat is nieuw voor mij.
Heb je de OP niet gelezen? :P
pi_173887746
quote:

[..]

Waarom lees jij niet wat er staat?
  woensdag 20 september 2017 @ 13:02:10 #164
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173887765
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar als alles niet door elkaar gehangen gaat worden, dan blijven er dus wel afdelingen bestaan? :P
Misschien niet eens bij naam maar je moet toch een behoorlijk zichtsprobleem hebben wil je van afstand zelf het visuele onderscheid niet kunnen maken.

Buiten dat : het artikel spreekt over etiketten. Hema spreekt over etiketten. Users op fok! geven daar hun compleet eigen draai aan om waarachijnlijk weer een middagje te kunnen kankeren masr het is niet relevant en niet ontopic.
pi_173887769
Toch wel een fijne ontwikkeling dat zoveel mannen zich inzetten voor een correcte labeling van kinderkleding en de overzichtelijkheid van een kinderkledingafdelingindeling.
Geeft maar weer eens aan dat mannen vaak gaan shoppen met en voor hun kindertjes.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_173887770
quote:

[..]

Wat is het punt dan?
  woensdag 20 september 2017 @ 13:02:34 #167
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173887771
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:52 schreef Dven het volgende:
Heeft er iemand uberhaupt ooit op z'n etiket gekeken of er dames/heren jongens/meisjes stond? Wat een gedoe om niets.
wilde laatst een t-shirtje kopen voor die kleine, bleek een meisjes label te hebben, ja dan koop je het maar niet...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 20 september 2017 @ 13:03:29 #168
459912 FlippingCoin
pi_173887784
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Misschien niet eens bij naam maar je moet toch een behoorlijk zichtsprobleem hebben wil je van afstand zelf het visuele onderscheid niet kunnen maken.

Buiten dat : het artikel spreekt over etiketten. Hema spreekt over etiketten. Users op fok! geven daar hun compleet eigen draai aan om waarachijnlijk weer een middagje te kunnen kankeren masr het is niet relevant en niet ontopic.
Het gaat in de OP over het afschaffen van de jongens en meisjes afdeling, lijkt mij redelijk ontopic.
  woensdag 20 september 2017 @ 13:03:41 #169
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173887788
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar als de categorisering blijft, alleen het labeltje weg gaat: sla jezelf dan niet op de borst met genderneutraal. Dan ben je gewoon een labeltje aan het weghalen en het nut daarvan ontgaat mij.
Waarom kanker je dan terwijl je het nut er uberhaupt niet van inzag? :?
  woensdag 20 september 2017 @ 13:04:20 #170
459912 FlippingCoin
pi_173887799
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:02 schreef OllieA het volgende:
Toch wel een fijne ontwikkeling dat zoveel mannen zich inzetten voor een correcte labeling van kinderkleding en de overzichtelijkheid van een kinderkledingafdelingindeling.
Geeft maar weer eens aan dat mannen vaak gaan shoppen met en voor hun kindertjes.
Het is vooral grappig te zien dat de mensen die nooit in de HEMA komen om kinderkleding te kopen menen te weten hoe het heurt, en dat de persoon die wel daadwerkelijk kinderkleding koopt straal wordt genegeerd.
  woensdag 20 september 2017 @ 13:04:37 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173887805
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het gaat in de OP over het afschaffen van de jongens en meisjes afdeling, lijkt mij redelijk ontopic.
Die afdeling is eerder dit jaar al afgeschaft. Nirt het onderwerp van het artikel.
pi_173887808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:10 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben overigens ook voor genderneutrale WC's. Maar alleen als de mannen en vrouwen wc's dan ophouden te bestaan.

edit: ik krijg hier een spellingcorrectie voor "genderneutrale", bij wie kan ik hier stampij over maken?
dat woord heeft danny in een rancuneuze actie geblokkeerd
pi_173887838
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:36 schreef Lunatiek het volgende:
Het maakt gewoon allemaal geen reet uit wat je ze aantrekt.

En wie precies beslist dat voor mij?
  woensdag 20 september 2017 @ 13:06:17 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173887842
quote:
3s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:02 schreef Re het volgende:

[..]

wilde laatst een t-shirtje kopen voor die kleine, bleek een meisjes label te hebben, ja dan koop je het maar niet...
Jij vindt het een leuk shirt voor je zoontje en je koopt het niet omdat er achteraf op een etiketje wat er toch afgaat 'meisjesshirt' staat?

Buiten dat ik het niet snap vind ik het een argument dat in het voordeel van de hema spreekt. Het kost ze namelijk geld.
  woensdag 20 september 2017 @ 13:06:42 #175
459912 FlippingCoin
pi_173887849
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Die afdeling is eerder dit jaar al afgeschaft. Nirt het onderwerp van het artikel.
Heeft er wel mee te maken natuurlijk, aangezien nu niks meer voor jongens of meisjes is, wordt alles dan door elkaar gehangen, of zit er stiekem nog wel een label op om het winkelen klantvriendelijk te houden?
pi_173887875
Zozo .. ik lees dat het hoofd-argument in dit topic inmiddels weer een 'JA MAAR MOSLIMS!!' is geworden. Zo onverwachts. Zo sterk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173887895
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:08 schreef probeer het volgende:
Zozo .. ik lees dat het hoofd-argument in dit topic inmiddels weer een 'JA MAAR MOSLIMS!!' is geworden. Zo onverwachts. Zo sterk.
Waar lees je dat en wat maakt dat het "hoofd-argument"?
Conscience do cost.
  woensdag 20 september 2017 @ 13:09:26 #178
459912 FlippingCoin
pi_173887898
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:08 schreef probeer het volgende:
Heb je een ander topic gelezen dan ik of zo? :D
  woensdag 20 september 2017 @ 13:09:38 #179
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_173887903
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Heeft er wel mee te maken natuurlijk, aangezien nu niks meer voor jongens of meisjes is, wordt alles dan door elkaar gehangen, of zit er stiekem nog wel een label op om het winkelen klantvriendelijk te houden?
Dat is een aanname van je die op bar weinig gebaseerd lijkt te zijn. Bij het indelen houd je namelijk rekening met het visuele en logische aspect. Of zie je nu in de hema de meisjes en jongenskleding door elkaar heenhangen nu de meisjes- en jongensafdeling een algehele kinderafdeling zijn geworden?

Speelgoedzoeken hebben ook geen jongens en meisjesafdeling. Toch staan de min of meer meisjesdingen nog steeds bij elkaar, net als het jongensspeelgoed.
pi_173887943
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:09 schreef Dven het volgende:
Speelgoedzoeken hebben ook geen jongens en meisjesafdeling. Toch staan de min of meer meisjesdingen nog steeds bij elkaar, net als het jongensspeelgoed.
Speelgoed is genderneutraal?! :( :( :(
pi_173887945
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom zou die klant verteld moeten worden bij welke kleding hij of zij moet zijn? De Hema bepaalt de norm van wat wel of niet bij een bepaalde klant past?
pi_173887949
Gaat Intertoys kapot door de moslims? Of moet ik dit topic anders interpreteren.
  woensdag 20 september 2017 @ 13:12:18 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_173887962
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Jij vindt het een leuk shirt voor je zoontje en je koopt het niet omdat er achteraf op een etiketje wat er toch afgaat 'meisjesshirt' staat?

Buiten dat ik het niet snap vind ik het een argument dat in het voordeel van de hema spreekt. Het kost ze namelijk geld.
ja heb mar weer een saai blauw/grijs echt jongensshirt gekocht, die had wel het juiste label
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 20 september 2017 @ 13:12:28 #184
459912 FlippingCoin
pi_173887966
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is een aanname van je die op bar weinig gebaseerd lijkt te zijn. Bij het indelen houd je namelijk rekening met het visuele en logische aspect. Of zie je nu in de hema de meisjes en jongenskleding door elkaar heenhangen nu de meisjes- en jongensafdeling een algehele kinderafdeling zijn geworden?

Oké dat was dus een beetje waar ik op doelde inderdaad, als het net zo als in speelgoedzaken is(goed gevonden) dan lijkt mij het prima, van mij hoeft er niet op te hangen dat iets voor een jongen of een meisje is zolang het winkelen niet nodeloos lastiger gemaakt wordt.

Wil je die visuele en logische aspecten nog benoemen? :+
pi_173887995
Is de naam HEma trouwens wel ok? SheMa af ShePa of HePa zou toch ook moeten mogen?
  woensdag 20 september 2017 @ 13:13:34 #186
459912 FlippingCoin
pi_173888000
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarom zou die klant verteld moeten worden bij welke kleding hij of zij moet zijn? De Hema bepaalt de norm van wat wel of niet bij een bepaalde klant past?
Nee, niet wat de klant moet kopen, maar waar het waarschijnlijk is dat de klant de juiste producten te zien krijgt.
  woensdag 20 september 2017 @ 13:13:37 #187
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173888002
quote:
99s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:11 schreef TARDIS. het volgende:
Gaat Intertoys kapot door de moslims? Of moet ik dit topic anders interpreteren.
Daar komt het wel zo'n beetje op neer inderdaad.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_173888033
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Heb je een ander topic gelezen dan ik of zo? :D
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Waar lees je dat en wat maakt dat het "hoofd-argument"?
Ik ben inmiddels ook bij pagina 2. Valt hier inderdaad alles behalve tegen.
pi_173888037
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Waarom kanker je dan terwijl je het nut er uberhaupt niet van inzag? :?
Het nut van het weghalen...
  woensdag 20 september 2017 @ 13:15:22 #190
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173888053
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:13 schreef Ulx het volgende:
Is de naam HEma trouwens wel ok? SheMa af ShePa of HePa zou toch ook moeten mogen?
nou je het zegt...
pi_173888055
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee, niet wat de klant moet kopen, maar waar het waarschijnlijk is dat de klant de juiste producten te zien krijgt.
Ah, dus de Hema bepaalt wat voor een klant de juiste producten zijn? Jongens kijken naar producten voor jongens, meisjes kijken naar producten voor meisjes?
  woensdag 20 september 2017 @ 13:16:48 #193
459912 FlippingCoin
pi_173888081
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Ah, dus de Hema bepaalt wat voor een klant de juiste producten zijn? Jongens kopen producten voor jongens, meisjes kopen producten voor meisjes?
Nee, de klanten bepalen dat, de HEMA hangt het alleen zo neer dat het makkelijk te vinden is voor de klanten, als de HEMA een BH op de mannenafdeling hangt, gaan de mannen dat echt niet dragen hoor.
pi_173888114
quote:

[..]

Maar wacht even.

De jongens en meisjesafdeling verdwijnt en wordt samengevoegd toch?
De labels die aangeven of het voor jongens of meisjes is verdwijnen toch?
Maar daar kunnen we niet uit afleiden dat de jongens en meisjesbroeken door elkaar komen te hangen toch? (Die zijn dus verschillend volgens jou waarmee je indirect het nut van verschillende afdelingen impliceert maar dat terzijde.)
Dus er is toch een bepaalde mate van categorisering toch?

Op basis van welk criterium worden die broeken dan gecategoriseerd zodat ze zoals jij zegt niet door elkaar komen te hangen?
pi_173888123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee, de klanten bepalen dat, de HEMA hangt het alleen zo neer dat het makkelijk te vinden is voor de klanten, als de HEMA een BH op de mannenafdeling hangt, gaan de mannen dat echt niet dragen hoor.
Dan lijkt me 'kledingafdeling' toch meer dan voldoende duiding om iemand die naar kleding op zoek is daadwerkelijk richting de kleding te leiden?

Maar blijkbaar moet er daarna nog een onderscheid gemaakt worden? Deze kleding wel, deze kleding niet?
  woensdag 20 september 2017 @ 13:19:18 #196
459912 FlippingCoin
pi_173888153
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan lijkt me 'kledingafdeling' toch meer dan voldoende duiding om iemand die naar kleding op zoek is daadwerkelijk richting de kleding te leiden?

Maar blijkbaar moet er daarna nog een onderscheid gemaakt worden? Deze kleding wel, deze kleding niet?
Net zoals een afdeling producten in de supermarkt, ik bedoel, de Jumbo bepaalt toch niet wat jij koopt?
pi_173888264
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Net zoals een afdeling producten in de supermarkt, ik bedoel, de Jumbo bepaalt toch niet wat jij koopt?
De jumbo heeft haar producten toch echt iets anders gecategoriseerd dan op 'mannen vs vrouwen'. Hell, die categorisering is vrijwel geheel afwezig (muv maandverband en dergelijke). Er staat bij de drank-afdeling geen bordje met 'roze voor vrouwen' of 'bier voor mannen'.

De Hema doet dit wel, door te suggereren dat bepaalde kleding voor mannen is, en bepaalde kleding voor vrouwen.

Heb ik niet nodig om uit te zoeken welke producten ik wel of niet wil. Dat de aard van het product benoemd wordt is meer dan voldoende. Daar hoeft geen duiding van de vermeende doelgroep bij. Zowel bij de jumbo, als bij de hema. Jij wel?
  woensdag 20 september 2017 @ 13:25:41 #198
459912 FlippingCoin
pi_173888296
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:24 schreef probeer het volgende:

[..]

De jumbo heeft haar producten toch echt iets anders gecategoriseerd dan op 'mannen vs vrouwen'. Hell, die categorisering is vrijwel geheel afwezig (muv maandverband en dergelijke). Er staat bij de drank-afdeling geen bordje met 'roze voor vrouwen' of 'bier voor mannen'.

De Hema doet dit wel, door te suggereren dat bepaalde kleding voor mannen is, en bepaalde kleding voor vrouwen.

Heb ik niet nodig om uit te zoeken welke producten ik wel of niet wil. Zowel bij de jumbo, als bij de hema. Jij wel?
Ik vind dat wel handig ja, dat ik niet eerst twee verdiepingen jurken doorkruis voordat ik bij hetgeen kom dat ik wel nodig heb.
pi_173888344
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik vind dat wel handig ja, dat ik niet eerst twee verdiepingen jurken doorkruis voordat ik bij hetgeen kom dat ik wel nodig heb.
Dan zou ik als ik jou was niet naar de hoek met de jurken lopen. Een hoek die prima als zodanig aangeduid kan worden, daar de aanduiding geen implicatie bevat van wie het zou moeten dragen.

Het zit 'm allemaal in het verschil tussen aangeven wat een product is, en aangeven voor wie het product zou moeten zijn.
  woensdag 20 september 2017 @ 13:31:16 #200
459912 FlippingCoin
pi_173888409
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan zou ik als ik jou was niet naar de hoek met de jurken lopen. Een hoek die prima als zodanig aangeduid kan worden, daar de aanduiding geen implicatie bevat van wie het zou moeten dragen.

Snap je het verschil tussen aangeven wat een product is, en aangeven voor wie het product zou moeten zijn?
Dan groepeer je de jurken, rokken, panty's, hakken, BH's et cetera onder cluster A, en de overhemden en broeken onder cluster B; ook goed. :P

Snap oprecht niet dat iemand zich daar druk om kan maken maar goed, als men er schijnbaar last van heeft als iemand ergens een label op plakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')