Dat is dus ook mijn punt, iedereen kan dragen wat die wilt, maar die afdelingen dienen een praktisch nut; is dit nu iets waar door het toedoen van een kleine groep klagers het kleding kopen van een grotere groep klanten wordt bemoeilijkt of is dit iets waar erg veel mensen op zitten te wachten?quote:Op woensdag 20 september 2017 11:56 schreef ems. het volgende:
Eigenlijk snap ik het probleem niet zo. Kleding is toch per definitie genderneutraal? Als je zo nodig een mannenonderbroek wilt dragen als vrouw dan lijkt me dat geen enkel probleem. Of zijn er mensen bij de kassa geweigerd?
Het antwoord daarop weet je natuurlijk best.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is dus ook mijn punt, iedereen kan dragen wat die wilt, maar die afdelingen dienen een praktisch nut; is dit nu iets waar door het toedoen van een kleine groep klagers het kleding kopen van een grotere groep klanten wordt bemoeilijkt of is dit iets waar erg veel mensen op zitten te wachten?
Tja, jij zegt het, ik zeg het, maar van de SJW/genderneurtrale-aanhangers zal en moet het door elkaar hangen, al was het maar om een niche groepje te pleasen en de massa te irriteren. Schijnt tegenwoordig in te zijn.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is dus ook mijn punt, iedereen kan dragen wat die wilt, maar die afdelingen dienen een praktisch nut; is dit nu iets waar door het toedoen van een kleine groep klagers het kleding kopen van een grotere groep klanten wordt bemoeilijkt of is dit iets waar erg veel mensen op zitten te wachten?
Zo kun je iedere categorie wel bij elkaar hangen. Mode voor arme en rijke mensen, mode voor allochtonen en autochtonen, mode voor homo's en hetero's, ga zo maar door. Dat is net zo nutteloos en stigmatiserend als jouw voorstel.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het nut is dat de kleding die de meeste jongens aanspreekt bij elkaar hangt, en even zo voor de meisjes, het maakt het geen verplichting maar wel makkelijker voor het overgrote deel van de klanten denk ik.
Ik denk ook dat hij denkt doordat jurkjes in een gender-neutraal rekje hangen er meer jongetjes in een jurk naar school gaan en de pesters het als normaal gaan beschouwen.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee hoor, hij hoeft niet bang te zijn dat hij gepest gaat worden. Hij gaat gepest worden. Maar ik zei dat hij nog net zo hard gepest gaat worden als dat shirtje in een genderneutraal hekje hangt. Kinderen doorzien namelijk haarfijn dat iets meisjes of jongenskleding is, het maakt echt niet uit aan welk haakje jij het ophangt.
Maar als jij geen meisjeskleding durft te dragen omdat het in het rekje meisjeskleding hangt en het maakt je niet uit als je gepest wordt. Dan moet je het gewoon aantrekken ongeacht in welk rekje het hangt.
Want als jij als jongen in je Anna & Elsa truitje naar school komt, dan vragen de pestkoppen echtniet eerst of het in het meisjesrek of in het genderneutrale rek hing voordat je gepest wordt.
Bij grote keuzes (zoals kleding) zie ik het nut van categorieën wel, al hoef je dat weer niet te ver door te voeren, dan streef je het nut ervan voorbij. Bij kleine keuzes (zoals een toilet) zie ik dat niet. Dat kan wat mij betreft gewoon 1 toilet zijn waar iedereen zijn behoefte op kan doen, of je nou man, vrouw of 1 van die -tig andere genders bent. Gewoon 1 toilet.quote:Op woensdag 20 september 2017 12:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zo kun je iedere categorie wel bij elkaar hangen. Mode voor arme en rijke mensen, mode voor allochtonen en autochtonen, mode voor homo's en hetero's, ga zo maar door. Dat is net zo nutteloos en stigmatiserend als jouw voorstel.
Probleem is een groot woord.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is nou precies het probleem? Wie hier moeite mee heeft laat de HEMA toch lekker links liggen? Iedereen blij.
Mode voor arme en rijke mensen hangt nu al apart.quote:Op woensdag 20 september 2017 12:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zo kun je iedere categorie wel bij elkaar hangen. Mode voor arme en rijke mensen, mode voor allochtonen en autochtonen, mode voor homo's en hetero's, ga zo maar door. Dat is net zo nutteloos en stigmatiserend als jouw voorstel.
Ze durven geen 'meisjeskleren' aan, omdat ze vrezen gepest te worden. Eerst moeten ze daar van jou bang voor zijn, dan moeten ze ballen groeien en er niet bang van zijn. Oftewel, je bent een hypocriet.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee hoor, hij hoeft niet bang te zijn dat hij gepest gaat worden. Hij gaat gepest worden. Maar ik zei dat hij nog net zo hard gepest gaat worden als dat shirtje in een genderneutraal hekje hangt. Kinderen doorzien namelijk haarfijn dat iets meisjes of jongenskleding is, het maakt echt niet uit aan welk haakje jij het ophangt.
Maar als jij geen meisjeskleding durft te dragen omdat het in het rekje meisjeskleding hangt en het maakt je niet uit als je gepest wordt. Dan moet je het gewoon aantrekken ongeacht in welk rekje het hangt.
Want als jij als jongen in je Anna & Elsa truitje naar school komt, dan vragen de pestkoppen echtniet eerst of het in het meisjesrek of in het genderneutrale rek hing voordat je gepest wordt.
Praktisch denken, als in; koop gewoon wat je mooi vindt en ga niet lopen mekkeren over de vraag in welk deel van de winkel het hangt?quote:Op woensdag 20 september 2017 12:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Bij grote keuzes (zoals kleding) zie ik het nut van categorieën wel, al hoef je dat weer niet te ver door te voeren, dan streef je het nut ervan voorbij. Bij kleine keuzes (zoals een toilet) zie ik dat niet. Dat kan wat mij betreft gewoon 1 toilet zijn waar iedereen zijn behoefte op kan doen, of je nou man, vrouw of 1 van die -tig andere genders bent. Gewoon 1 toilet.
Pragmatisch/praktisch denken is niet iedereen gegeven.
Haha wat?quote:Op woensdag 20 september 2017 12:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Klopt. Je krijgt uit deze discussie toch sterk het idee dat niemand weet wat ze hun kind moeten aantrekken als het niet op een labeltje staat of het voor een jongetje of een meisje isquote:Op woensdag 20 september 2017 11:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat maakt de kleding niet genderneutraal verder. Het enige wat gebeurt is namelijk dit:
[..]
Maar de kleren blijven verder hetzelfde zoals ze nu zijn.
Er zijn ook winkels voor mannen- en vrouwenmode. De HEMA doet gewoon alles tegelijk. Waarom zouden ze het dan net zo moeten segregeren als die andere winkels?quote:Op woensdag 20 september 2017 12:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mode voor arme en rijke mensen hangt nu al apart.
Eigenlijk ook wel voor allerhande andere categorien. Winkels hebben gewoon een doelgroep.
Als je een t-shirt wilt kopen, dan loop je toch gewoon naar de t-shirts? Hoe veel sneller wil je weten waar je moet zijn?quote:Op woensdag 20 september 2017 12:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Haha wat?![]()
Het is niet nutteloos daar een klant sneller weet waar die zijn moet en dus sneller de kleding kan kopen, daarnaast, loop eens een winkel binnen en merk op dat dit niet mijn voorstel is.
Je zet jezelf wederom goed voor lul Ser, jammer.quote:Op woensdag 20 september 2017 12:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je een t-shirt wilt kopen, dan loop je toch gewoon naar de t-shirts? Hoe veel sneller wil je weten waar je moet zijn?
Weet je, als ze een speciaal hoekje voor jou hebben, zou je het nog sneller weten. SJW-waanzin dat dat niet zo is!
Zouden ze dat niet gewoon op straat zien?quote:Op woensdag 20 september 2017 12:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze durven geen 'meisjeskleren' aan, omdat ze vrezen gepest te worden. Eerst moeten ze daar van jou bang voor zijn, dan moeten ze ballen groeien en er niet bang van zijn. Oftewel, je bent een hypocriet.
En nee, kinderen voelen niet aan wat jongens- en meisjeskleding is. Dat moet hen geleerd worden, bijvoorbeeld door de indeling van kledingwinkels.
Dit is dus ook waar ik aan dacht, praktische bezwaren; zal mij verder aan mijn reet roesten wat iemand anders draagt zolang het winkelen voor mij niet moeilijker zal worden.quote:Op woensdag 20 september 2017 12:18 schreef Leandra het volgende:
Het kost mij ook teveel moeite om die hele afdeling door te zoeken naar de paar jongensdingen die ze wel hebben, de verhouding jongenskleding/meisjeskleding is nu al triest, maar dat gaat er vast niet beter op worden.
Ik stuur mijn wijf d'r wel op uit. Kleding kopen voor koters doen echte mannen toch niet in een winkel. Verder prima idee tegen seksisme.quote:Op woensdag 20 september 2017 12:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit is dus ook waar ik aan dacht, praktische bezwaren; zal mij verder aan mijn reet roesten wat iemand anders draagt zolang het winkelen voor mij niet moeilijker zal worden.
Nee, maar we draaien in cirkeltjes.quote:Op woensdag 20 september 2017 12:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Praktisch denken, als in; koop gewoon wat je mooi vindt en ga niet lopen mekkeren over de vraag in welk deel van de winkel het hangt?
Hema heeft ook mooie, kwalitatief goede kleding? Zeg maar 'voor de rijke Nederlander'? Of mikken ze toch vooral op low budget?quote:Op woensdag 20 september 2017 12:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er zijn ook winkels voor mannen- en vrouwenmode. De HEMA doet gewoon alles tegelijk. Waarom zouden ze het dan net zo moeten segregeren als die andere winkels?
quote:Op woensdag 20 september 2017 12:33 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik stuur mijn wijf d'r wel op uit. Kleding kopen voor koters doen echte mannen toch niet in een winkel. Verder prima idee tegen seksisme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |