Daar zou het (wanneer ze dat ook bij volwassenen kleding door zouden voeren) dan waarschijnlijk ook wel op uitdraaien ja.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan groepeer je de jurken, rokken, panty's, hakken, BH's et cetera onder cluster A, en de overhemden en broeken onder cluster B; ook goed.
En dan zeker komende november niet de HEMA bezoeken op zoek naar witte pieten om weer over te zeiken? En de voorjaarsbrochure, vol met paasspul, maar toch een knieval, moet ik die ook maar links laten liggen?quote:Op woensdag 20 september 2017 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is nou precies het probleem? Wie hier moeite mee heeft laat de HEMA toch lekker links liggen? Iedereen blij.
Nou prima dan.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar zou het (wanneer ze dat ook bij volwassenen kleding door zouden voeren) dan waarschijnlijk ook wel op uitdraaien ja.
Bij kinderkleding doen die verschillende soorten kleding er sowieso nog een stuk minder toe. Want kinderen hebben geen secundaire geslachtskenmerken en hoeven zich ook nog niet te conformeren aan een bepaald type kleding (zakelijk, casual, sport).
Dus kan alles lekker door elkaar.
En dat zonder SJW, nazi of triggered te roepen, het is wat.quote:
Het is nog vroeg. Spreek me later op de dag nog eens ...quote:Op woensdag 20 september 2017 13:36 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En dat zonder SJW, nazi of triggered te roepen, het is wat.
De natuur. De mens als wezen. Wat iets meer is dan de bekrompen Hollandse idioot die eerst naar zijn kleren kijkt alvorens te beslissen over wat hij tussen zijn benen heeft.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wie precies beslist dat voor mij?
Waar lees jij dat het door elkaar gaat hangen? Hooguit T-shirts bij T-shirts en dan een beetje op maat gesorteerd. Ik denk dat je tussen de jongensonderbroekjes echt geen rokjes tegen gaat komen. Het is de Wibra niet.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Heeft er wel mee te maken natuurlijk, aangezien nu niks meer voor jongens of meisjes is, wordt alles dan door elkaar gehangen, of zit er stiekem nog wel een label op om het winkelen klantvriendelijk te houden?
Godver ik zat nog te twijfelen wat t was.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik erger me aan deze taalfout.
Er zijn wel degelijk speelgoedwinkels met jongens- en meisjesafdelingen, o.a. webshops. En daarnaast heb je de spelletjeshoek en de merkenhoeken van bijvoorbeeld Playmobil en Lego, die op zich ook weer zijn onververdeeld in roze en blauwe (of andere kleur) dozen bij elkaar.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:09 schreef Dven het volgende:
Speelgoedzoeken hebben ook geen jongens en meisjesafdeling. Toch staan de min of meer meisjesdingen nog steeds bij elkaar, net als het jongensspeelgoed.
Ik kan mijn kids wel naar zo'n speelgoedwinkel sturen om dat vakkundig ongedaan te maken. Maar dan krijg ik gedonder met het personeel.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En daarnaast heb je de spelletjeshoek en de merkenhoeken van bijvoorbeeld Playmobil en Lego, die op zich ook weer zijn onververdeeld in roze en blauwe (of andere kleur) dozen bij elkaar.
Nee de jongensdingen hangen bij de jongenskleren en de meisjesdingen bij de meisjeskleren, soms is het niet helemaal duidelijk maar dan zie je aan het roze of blauwe labeltje tenminste wat het is.quote:Op woensdag 20 september 2017 12:56 schreef Dven het volgende:
[..]
En ze doet dat op basis van op de etiketjes te kijken?
Dit is geen argument, dit is problemen zoeken die er niet zijn.
Het categoriseren van kleding heeft bij volwassenen op zich ook nog wel een functie zoals het bij hygiëne producten ook heeft, de Tena man pants zijn toch ook echt anders dan die voor de vrouwen. Bij kleding is dat tot op zekere hoogte ook zo door verschillen in lichaamsbouw, bij kinderen speelt dit natuurlijk nog niet zo. Dus dat grote winkelketens (of in ieder geval zaken met kleding voor meerdere geslachtenquote:Op woensdag 20 september 2017 13:24 schreef probeer het volgende:
[..]
De jumbo heeft haar producten toch echt iets anders gecategoriseerd dan op 'mannen vs vrouwen'. Hell, die categorisering is vrijwel geheel afwezig (muv maandverband en dergelijke). Er staat bij de drank-afdeling geen bordje met 'roze voor vrouwen' of 'bier voor mannen'.
Zijn 'spijkerbroeken voor vrouwen' tegenwoordig niet allemaal 'skinny'? Wat me echt verschrikkelijk lijkt zitten.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee de jongensdingen hangen bij de jongenskleren en de meisjesdingen bij de meisjeskleren, soms is het niet helemaal duidelijk maar dan zie je aan het roze of blauwe labeltje tenminste wat het is.
Overigens was ik vandaag even bij de Hema, en ze hebben één model spijkerbroekbroeken voor meisjes: Skinny.
Ze hebben 3 modellen spijkerbroeken voor jongens: Skinny, Regular en Jog, maar de Skinny voor jongens zit minder strak dan de Skinny voor meisjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat gaat de Hema hier mee doen dan? Duidelijkere labels qua model, de meisjebroek Skinny² noemen?
Het gaat dus ook om de andere pasvorm. Of maken ze het gewoon straks zo dat het voor bijna niemand goed zit?
Dat zou wel heel lachwekkend zijn "We maken nog wel specifieke jongens- en meisjeskleding, maar we zetten het er niet meer op, zoek zelf maar uit of het voor jongens of meisjes is".quote:
Sorteren op pasvorm snap ik inderdaad prima. Maar bij kinderen boeit dat inderdaad niets (of vrij weinig).quote:Op woensdag 20 september 2017 13:47 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het categoriseren van kleding heeft bij volwassenen op zich ook nog wel een functie zoals het bij hygiëne producten ook heeft, de Tena man pants zijn toch ook echt anders dan die voor de vrouwen. Bij kleding is dat tot op zekere hoogte ook zo door verschillen in lichaamsbouw, bij kinderen speelt dit natuurlijk nog niet zo. Dus dat grote winkelketens (of in ieder geval zaken met kleding voor meerdere geslachten) dit onderscheid maken snap ik wel.
Nu je het zegt ja. Want dat is net zo goed op een bepaalde manier norm/rol-bevestigend/opleggend.quote:Vind overigens de argumentatie van Hema wel weer absurd, genderneutraliteit heeft namelijk helemaal niks te maken met "de vraag om stoerdere meisjeskleding"
Yep, bij de meisjes spijkerbroeken dus ook alquote:Op woensdag 20 september 2017 13:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn 'spijkerbroeken voor vrouwen' tegenwoordig niet allemaal 'skinny'? Wat me echt verschrikkelijk lijkt zitten.
Dit idd... het slaat nergens op om dat als argument te gebruiken.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:47 schreef Chewie het volgende:
Vind overigens de argumentatie van Hema wel weer absurd, genderneutraliteit heeft namelijk helemaal niks te maken met "de vraag om stoerdere meisjeskleding"
Komt op mij over dat Hema bij deze vraag dacht van stoere kleding is jongens kleding en dan maken we deze ook maar beschikbaar voor meisjes.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:49 schreef probeer het volgende:
Nu je het zegt ja. Want dat is net zo goed op een bepaalde manier norm-bevestigend/opleggend.
Als ze nou eens begonnen net zo veel kleding voor jongens als voor meisjes te maken, dan was het tenminste nuttig geweest, en nee, door het allemaal maar unisex te noemen maak je niet ineens alle meisjeskleding ook voor jongens.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Komt op mij over dat Hema bij deze vraag dacht van stoere kleding is jongens kleding en dan maken we deze ook maar beschikbaar voor meisjes.
Ik neem aan dat ze het vast niet heel onlogisch gaan maken, het is en blijft een winkel he, die het van de verkoop moeten hebben.quote:Op woensdag 20 september 2017 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oké dat was dus een beetje waar ik op doelde inderdaad, als het net zo als in speelgoedzaken is(goed gevonden) dan lijkt mij het prima, van mij hoeft er niet op te hangen dat iets voor een jongen of een meisje is zolang het winkelen niet nodeloos lastiger gemaakt wordt.
Wil je die visuele en logische aspecten nog benoemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |