abonnement Unibet Coolblue
pi_173888893
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze nou eens begonnen net zo veel kleding voor jongens als voor meisjes te maken, dan was het tenminste nuttig geweest, en nee, door het allemaal maar unisex te noemen maak je niet ineens alle meisjeskleding ook voor jongens.
Precies, daar zit de echte pijn.
wooblabalurg
  woensdag 20 september 2017 @ 13:58:31 #227
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173888924
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:13 schreef Ulx het volgende:
Is de naam HEma trouwens wel ok? SheMa af ShePa of HePa zou toch ook moeten mogen?
Ah, even een tikje naar die Zweedse(?) docu.

Ben je je ervan bewust dat die mapa (dat was het toch?) een interseks persoon was? Kortom, beide geslachten droeg, noch man, noch vrouw was? Zo geboren was?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173888938
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze het vast niet heel onlogisch gaan maken, het is en blijft een winkel he, die het van de verkoop moeten hebben.
Dus rokjes zullen bij de rokjes hangen, broeken bij de broeken. En net als nu per variatie gescheiden (op volgorde in het rek). Dus de blauwe broeken van die variant bij elkaar, de roze broeken in die variant ook bij elkaar.
Sorteren op soort/kleur is heel normaal, dat gebeurt ook op jongens en meisjes afdelingen.
Voor HEMA is politiek correct zijn belangrijker dan geld verdienen hoor!
pi_173888947
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze nou eens begonnen net zo veel kleding voor jongens als voor meisjes te maken, dan was het tenminste nuttig geweest, en nee, door het allemaal maar unisex te noemen maak je niet ineens alle meisjeskleding ook voor jongens.
Ben wel benieuwd naar de uitwerking eigenlijk, zou de Hema komen met stoere kinderrokjes, roze boxershorts met hartjes en is dat dan met of zonder gulp?
pi_173888978
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:59 schreef Chai het volgende:

[..]

Voor HEMA is politiek correct zijn belangrijker dan geld verdienen hoor!
Hoop dat ze gaan demonstreren op een of ander grasveld. En dan heel verongelijkt tieren op de HEMA alsof ze je hele familie vergast hebben.
wooblabalurg
  woensdag 20 september 2017 @ 14:02:43 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173888997
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:59 schreef Chai het volgende:

[..]

Voor HEMA is politiek correct zijn belangrijker dan geld verdienen hoor!
Als dat zo was dan was het bedrijf niet zo uitgekleed de afgelopen jaren.
Er zitten alleen nog maar investeerders achter die maar één doel hebben: Geld verdienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173889009
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als dat zo was dan was het bedrijf niet zo uitgekleed de afgelopen jaren.
Er zitten alleen nog maar investeerders achter die maar één doel hebben: Geld verdienen.
Dat idee heb ik bij andere winkels nou nooit.
wooblabalurg
  woensdag 20 september 2017 @ 14:03:52 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173889013
quote:
11s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de uitwerking eigenlijk, zou de Hema komen met stoere kinderrokjes, roze boxershorts met hartjes en is dat dan met of zonder gulp?
Voor zover ik het begrijp gaan alleen de labels dat het voor een jongen of een meisje is eraf. Verder niks.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 woensdag 20 september 2017 @ 14:04:01 #234
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173889017
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:49 schreef Leandra het volgende:

De jongens spijkerbroeken hebben nu gewoon een "dames" ritssluiting trouwens.
Waarom niet andersom?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173889028
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:59 schreef Chai het volgende:

[..]

Voor HEMA is politiek correct zijn belangrijker dan geld verdienen hoor!
Dit wordt een mooie reeks met heel veel berichten waarin de naam HEMA genoemd wordt. Op Twitter zal het ook wel "ontploft" zijn, zoals ze dat tegenwoordig noemen.

En daar hoeven ze helemaal niks voor te betalen. Ze rekenen al op de kracht van de schuimbekkende Nederlander. En terecht, zo blijkt.

Iedereen weet vooral dat het straks makkelijk shoppen is voor kinderkleding bij de HEMA.
  woensdag 20 september 2017 @ 14:05:22 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173889039
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dit wordt een mooie reeks met heel veel berichten waarin de naam HEMA genoemd wordt. Op Twitter zal het ook wel "ontploft" zijn, zoals ze dat tegenwoordig noemen.

En daar hoeven ze helemaal niks voor te betalen. Ze rekenen al op de kracht van de schuimbekkende Nederlander. En terecht, zo blijkt.

Iedereen weet vooral dat het straks makkelijk shoppen is voor kinderkleding bij de HEMA.
Volgens mij was ze sarcastisch.. :P
Verder heb je wel gelijk :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 woensdag 20 september 2017 @ 14:05:56 #237
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173889044
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:04 schreef Toefjes het volgende:

Iedereen weet vooral dat het straks makkelijk shoppen is voor kinderkleding bij de HEMA.
Of juist moeilijk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173889053
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Volgens mij was ze sarcastisch.. :P
Dat had ik niet zo aangevoeld, maar verandert op zich niks aan mijn mening :P Het is een slimme marketing aanpak.
  woensdag 20 september 2017 @ 14:07:06 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173889063
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:01 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Hoop dat ze gaan demonstreren op een of ander grasveld. En dan heel verongelijkt tieren op de HEMA alsof ze je hele familie vergast hebben.
Kamervragen hoop ik dus ook nog op.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173889082
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee de jongensdingen hangen bij de jongenskleren en de meisjesdingen bij de meisjeskleren, soms is het niet helemaal duidelijk maar dan zie je aan het roze of blauwe labeltje tenminste wat het is.

Overigens was ik vandaag even bij de Hema, en ze hebben één model spijkerbroekbroeken voor meisjes: Skinny.
Ze hebben 3 modellen spijkerbroeken voor jongens: Skinny, Regular en Jog, maar de Skinny voor jongens zit minder strak dan de Skinny voor meisjes.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat gaat de Hema hier mee doen dan? Duidelijkere labels qua model, de meisjesbroek Skinny² noemen?
Het gaat dus ook om de andere pasvorm. Of maken ze het gewoon straks zo dat het voor bijna niemand goed zit?
Dit inderdaad...
Die pasvorm is heel anders en dat is ook bij de basic shirts.
  woensdag 20 september 2017 @ 14:08:40 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173889095
quote:
11s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de uitwerking eigenlijk, zou de Hema komen met stoere kinderrokjes, roze boxershorts met hartjes en is dat dan met of zonder gulp?
Ik ben ook benieuwd hoe ze dat gaan doen idd.... Gewoon het praktische deel, want ik vind het vooral onpraktisch als je maar gaat doen alsof er geen verschil is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 september 2017 @ 14:08:55 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173889099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat had ik niet zo aangevoeld, maar verandert op zich niks aan mijn mening :P Het is een slimme marketing aanpak.
Ik heb haar posts in de hele reeks gezien, vandaar. ;)
Verder heb je gelijk (heb ook in die andere post erbij gezet)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 20 september 2017 @ 14:13:14 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173889172
Grappig ook trouwens; vanaf maat 122 wordt de pasvorm volgens eigen maattabellen ook anders, waarbij de verschillen bij de taille snel oplopen, en vanaf maat 146 op de heupen:





Dus inderdaad interessant hoe ze dit op het praktische vlak gaan oplossen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Overall beste user 2022 woensdag 20 september 2017 @ 14:13:22 #244
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173889175
De labels met de maat zijn trouwens een vorm van fatshaming.

:P
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 20 september 2017 @ 14:13:48 #245
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173889183
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dan groepeer je de jurken, rokken, panty's, hakken, BH's et cetera onder cluster A, en de overhemden en broeken onder cluster B; ook goed. :P

Snap oprecht niet dat iemand zich daar druk om kan maken maar goed, als men er schijnbaar last van heeft als iemand ergens een label op plakt.
Kan me prima voorstellen dat je bv met je zoontje gaat winkelen en dat die dan zegt, nee dat wil ik niet want er staat meisjes op. Terwijl hij dat wel gekozen had als dat er niet op stond (en andersom hetzelfde).
Kan je zelf als ouder daar niet heel moeilijk over doen, die kinderen doen dat wel,die zijn namelijk hard bezig met hun identiteit vormen en jongen/meisje is 1 van de eerste verschillen die in die groei wordt gemaakt. Vandaar ook dat meisjes/jongens zijn stom van veel kleine kinderen.

Hierin zie ik vooral een emancipatie slag voor jongens/mannen die gemaakt moet worden. Het meisje dat fan is van bv Buzz Lightyear zal niet meer zo snel aangekeken worden op een shirt met haar favoriete tekenfilm figuur, alhoewel de labeling 'jongens' haar wel tegen kan houden. Een jongen die fan is van de prinses van Frozen (ik word oud, weet hiervan de naam niet) wordt wel aan gekeken op een shirt aantrekken met die prinses in de hoofdrol erop, ongeacht het label in de winkel.
Maar goed, die labeling geeft wel een beperkte keuze, juist omdat kinderen nog zo bezig zijn met zichzelf plaatsen in de wereld. Die spijkerbroek waar jongen op staat wil dat meisje niet (geen wet van mensen en Perzen, maar komt vrij veel voor), simpelweg omdat er jongen staat. Zonder labeling is het gewoon een spijkerbroek.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173889201
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:38 schreef Knijpflesje het volgende:
Ik erger me er eerder aan dat alles tegenwoordig "Kids" is ipv kinderen. :r Of met een Z. Nog erger. ;(
dat is natuurlijk al heel lang zo (jaar of 30) maar goed kut is het wel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 20 september 2017 @ 14:16:09 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173889217
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:13 schreef Ulx het volgende:
De labels met de maat zijn trouwens een vorm van fatshaming.

:P
Bij kinderkleding? Waar de lengte de maat aangeeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173889227
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee de jongensdingen hangen bij de jongenskleren en de meisjesdingen bij de meisjeskleren, soms is het niet helemaal duidelijk maar dan zie je aan het roze of blauwe labeltje tenminste wat het is.

Overigens was ik vandaag even bij de Hema, en ze hebben één model spijkerbroekbroeken voor meisjes: Skinny.
Ze hebben 3 modellen spijkerbroeken voor jongens: Skinny, Regular en Jog, maar de Skinny voor jongens zit minder strak dan de Skinny voor meisjes.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat gaat de Hema hier mee doen dan? Duidelijkere labels qua model, de meisjesbroek Skinny² noemen?
Het gaat dus ook om de andere pasvorm. Of maken ze het gewoon straks zo dat het voor bijna niemand goed zit?
jezus, wat moet jouw leven toch gecompliceerd zijn zeg...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Overall beste user 2022 woensdag 20 september 2017 @ 14:17:43 #249
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173889245
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij kinderkleding? Waar de lengte de maat aangeeft?
Dan verzin ik wel wat anders. Lengteshaming of zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173889251
quote:
6s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

jezus, wat moet jouw leven toch gecompliceerd zijn zeg...
Een crisiscentrum voor terrorismebestrijding na een aanslag is er niks bij.
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')