abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 september 2017 @ 14:19:00 #251
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173889269
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee de jongensdingen hangen bij de jongenskleren en de meisjesdingen bij de meisjeskleren, soms is het niet helemaal duidelijk maar dan zie je aan het roze of blauwe labeltje tenminste wat het is.

Overigens was ik vandaag even bij de Hema, en ze hebben één model spijkerbroekbroeken voor meisjes: Skinny.
Ze hebben 3 modellen spijkerbroeken voor jongens: Skinny, Regular en Jog, maar de Skinny voor jongens zit minder strak dan de Skinny voor meisjes.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat gaat de Hema hier mee doen dan? Duidelijkere labels qua model, de meisjesbroek Skinny² noemen?
Het gaat dus ook om de andere pasvorm. Of maken ze het gewoon straks zo dat het voor bijna niemand goed zit?
Welke andere pasvorm bij pre puberale kinderen????

Het is niet dat die tieten hebben die erin moeten passen, of piemel+balzak hebben van enig formaat wat graag voldoende ruimte heeft.

Ik herhaal nog maar eens wat iemand anders al zei, de Levi's jeans van vroeger, wat een dit was, maar geen geslachtskenmerken had. Man en vrouw droegen dezelfde jeans en dat was bij volwassenen. Bij pre puberale kinderen is er nog veel minder verschil in lichaam.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173889320
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Welke andere pasvorm bij pre puberale kinderen????

Het is niet dat die tieten hebben die erin moeten passen, of piemel+balzak hebben van enig formaat wat graag voldoende ruimte heeft.

Ik herhaal nog maar eens wat iemand anders al zei, de Levi's jeans van vroeger, wat een dit was, maar geen geslachtskenmerken had. Man en vrouw droegen dezelfde jeans en dat was bij volwassenen. Bij pre puberale kinderen is er nog veel minder verschil in lichaam.
Meisjes hebben gemiddeld gezien toch wat dunnere beentjes en armpjes.
  woensdag 20 september 2017 @ 14:22:48 #253
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_173889329
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kan me prima voorstellen dat je bv met je zoontje gaat winkelen en dat die dan zegt, nee dat wil ik niet want er staat meisjes op. Terwijl hij dat wel gekozen had als dat er niet op stond (en andersom hetzelfde).
Kan je zelf als ouder daar niet heel moeilijk over doen, die kinderen doen dat wel,die zijn namelijk hard bezig met hun identiteit vormen en jongen/meisje is 1 van de eerste verschillen die in die groei wordt gemaakt. Vandaar ook dat meisjes/jongens zijn stom van veel kleine kinderen.

Hierin zie ik vooral een emancipatie slag voor jongens/mannen die gemaakt moet worden. Het meisje dat fan is van bv Buzz Lightyear zal niet meer zo snel aangekeken worden op een shirt met haar favoriete tekenfilm figuur, alhoewel de labeling 'jongens' haar wel tegen kan houden. Een jongen die fan is van de prinses van Frozen (ik word oud, weet hiervan de naam niet) wordt wel aan gekeken op een shirt aantrekken met die prinses in de hoofdrol erop, ongeacht het label in de winkel.
Maar goed, die labeling geeft wel een beperkte keuze, juist omdat kinderen nog zo bezig zijn met zichzelf plaatsen in de wereld. Die spijkerbroek waar jongen op staat wil dat meisje niet (geen wet van mensen en Perzen, maar komt vrij veel voor), simpelweg omdat er jongen staat. Zonder labeling is het gewoon een spijkerbroek.
Ah ja als kind zijnde, dan wel kan ik mij voorstellen; maar misschien is dat niet zo verkeerd en maakt dit deel uit van de ontwikkeling.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 20 september 2017 @ 14:24:58 #254
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173889366
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Of juist moeilijk.
Hoezo moeilijk?
Is dat nu dan ook lastig met jongens en meisjes afdelingen? Met al die verschillende varianten in pasvorm en kleur?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 20 september 2017 @ 14:28:42 #255
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173889424
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit inderdaad...
Die pasvorm is heel anders en dat is ook bij de basic shirts.
Onzin. Bij kinderkleding is er amper een andere pasvorm. Wel wat verschillende varianten, maar daarin zit geen verschil tussen jongen/meisje.
Pre puberale kinderen hebben geen lichaamsvormen die bij een specifiek geslacht horen. Lose Skinny kan prima voor jongens en meisjes, tight Skinny ook. Regular en al die andere varianten ook.

Zelfs bij volwassenen geld dit in beperkte mate. Ik wijs nogmaals naar la de Levi's jeans, geen variatie in geslacht, toch 1 van de populairste jeans in die tijd.
pi_173889449
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ja als kind zijnde, dan wel kan ik mij voorstellen; maar misschien is dat niet zo verkeerd en maakt dit deel uit van de ontwikkeling.
Ach, dan koop je het, ziet hij een meisje in de klas met hetzelfde aan en gaat het nooit meer aan.

Zo blijven we problemen verzinnen. ;)
pi_173889465
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Levi's was van oorsprong een mannenmerk (en dan vooral werkkleding) en prima dat vrouwen dit ook konden dragen (al was dat destijds not done natuurlijk)maar genderneutraal was Levi's eigenlijk niet. Vooral rond de heupen zit er over het algemeen toch best veel verschil tussen mannen en vrouwen.

En dan heb je het ook nog eens alleen over broeken, T shirts voor vrouwen zijn ook anders dan die voor mannen.

Prima dat Hema kinderkleding genderneutraal aan gaat bieden maar de argumentatie vanuit de Hema zelf is ronduit absurd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2017 14:37:50 ]
  woensdag 20 september 2017 @ 14:30:42 #258
459912 FlippingCoin
pi_173889468
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ach, dan koop je het, ziet hij een meisje in de klas met hetzelfde aan en gaat het nooit meer aan.

Zo blijven we problemen verzinnen. ;)
Ja dat hoort er een beetje bij denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_173889484
Lekker bezig op planeet Aarde, ondertussen het lachertje van het heelal. Het is beter te stoppen gehoor te geven aan dit soort psychotische wensen. Dat hele gehoor geven aan het SJW gedachtengoed moet zo snel mogelijk de kop ingedrukt worden, voor je het weet heeft de mensheid helemaal geen identiteit meer, en zijn we straks niet meer dan levende robots. De film Equilibrium zou een gevolg kunnen zijn van deze gekte in combinatie met bijvoorbeeld globalisering et cetera, 1 volk 1 rijk 1 kleur 1 mening, wie of wat zijn we straks nog.
Vergezocht? Misschien, of misschien ook niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door wattel op 20-09-2017 14:40:01 ]
  woensdag 20 september 2017 @ 14:32:38 #260
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173889515
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Meisjes hebben gemiddeld gezien toch wat dunnere beentjes en armpjes.
Bij pre puberale kinderen???????

Niet echt. Tegen de puberteit aan soms wel, vanaf de puberteit (+- 11 jaar) wordt dat verschil groter gemiddeld gezien. Maar echt pre puberaal, nee.
  woensdag 20 september 2017 @ 14:38:07 #261
459912 FlippingCoin
pi_173889663
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet echt. Tegen de puberteit aan soms wel, vanaf de puberteit (+- 11 jaar) wordt dat verschil groter gemiddeld gezien. Maar echt pre puberaal, nee.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9368835
  woensdag 20 september 2017 @ 14:48:06 #262
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173889894
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Kans geven om die identiteit te ontwikkelen (waar ben ik jongen of meisje ook bij hoort) is niet verkeerd. Maar dat zit niet in labels met meisjes/jongens kleding.

Een heel aantal mensen hier wees naar vroeger, maar feit is dat vroeger er amper tot geen labeling in deze was. De spijkerbroek van je oudere broer dragen als meisje was doodnormaal. Toch was toen de scheiding meisje/jongen nog heel erg aan de orde, op zo'n manier dat het kind dat niet helemaal in die rolverdeling paste een probleem had.

Zo kan ik me nog levendig herinneren dat ik 2 meisjes heb horen zeggen dat ze liever een jongen waren geweest. Niet omdat ze in het verkeerde lichaam waren geboren, zich jongen voelde. Maar omdat ze (ook) dingen wilde die toen nog voor jongens waren. Bv voetbal, die 2 meisjes en ik waren daar verdomd goed in (voor basisschool kinderen in een dorp). Maar we mochten niet op voetbal omdat we geen jongens waren en er alleen gefaciliteerd werd voor jongens. Er waren te weinig meisjes (zonder te kijken of er meer meisjes wilde die wel wilde) om een meisjes team te vormen en wij mochten niet in een jongensteam (zelfs niet toen 2 moeders stelde wel de extra kleedkamer in de gaten te willen houden).

Wat ik daarmee bedoel? De eigen identiteit vinden is een goed iets, maar dat doen via dat is voor jongens en dat is voor meisjes maakt dat een deel buiten de boot valt, hun identiteit niet kan vinden (in die jonge jaren). Dat zorgt voor frustratie.
Ik verwacht echt niet dat zonder dat labeltje van nu jongens ineens roze jurkjes met kant en strikjes gaan dragen. Maar wel dat dat rode t-shirt niet meer geweigerd wordt omdat er jongen of meisje op staat.
Weer valt me op trouwens dat ik het vooral heb over jongens die iets niet zullen gaan dragen en niet over meisjes. Wat in mijn jeugd ingezet is, dat een meisje alles kan wat een jongen ook kan, is andersom veel minder aan de orde geweest. Dat is een hiaat in onze sociale ontwikkeling. Ik besef me door deze discussie dat het keurslijf voor jongens nogsteeds veel strakker is dan die van meisjes.
  woensdag 20 september 2017 @ 14:50:40 #263
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173889956
quote:
Wat heel prima opgevangen wordt met verschillende maten ipv sekse specifiek.
Geen tieten die erin moeten passen, geen (beginnende) piemel/balzak die erin moet passen.
  woensdag 20 september 2017 @ 14:51:38 #264
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173889976
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:30 schreef Chewie het volgende:

[..]

Levi's was van oorsprong een mannenmerk (en dan vooral werkkleding) en prima dat vrouwen dit ook konden dragen (al was dat destijds not done natuurlijk)maar genderneutraal was Levi's eigenlijk niet. Vooral rond de heupen zit er over het algemeen toch best veel verschil tussen mannen en vrouwen.

En dan heb je het ook nog eens alleen over broeken, T shirts voor vrouwen zijn ook anders dan die voor mannen.

Prima dat Hema kinderkleding genderneutraal aan gaat bieden maar de argumentatie vanuit de Hema zelf is ronduit absurd.
Van oorsprong ja. Maar ik heb het over de 501, die mateloos populair was bij zowel mannen als vrouwen.
pi_173890089
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:31 schreef wattel het volgende:
Lekker bezig op planeet Aarde, ondertussen het lachertje van het heelal. Het is beter te stoppen gehoor te geven aan dit soort psychotische wensen. Dat hele gehoor geven aan het SJW gedachtengoed moet zo snel mogelijk de kop ingedrukt worden, voor je het weet heeft de mensheid helemaal geen identiteit meer, en zijn we straks niet meer dan levende robots. De film Equilibrium zou een gevolg kunnen zijn van deze gekte in combinatie met bijvoorbeeld globalisering et cetera, 1 volk 1 rijk 1 kleur 1 mening, wie of wat zijn we straks nog.
Vergezocht? Misschien, of misschien ook niet.
Robots en aliens dragen geen kleren en hebben dat gender neutrale probleem ook niet. Wat zal ons nageslacht ons uitlachen. ;)
pi_173890099
quote:

[..]

In mijn omgeving wel.
  woensdag 20 september 2017 @ 14:58:20 #267
459912 FlippingCoin
pi_173890122
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat heel prima opgevangen wordt met verschillende maten ipv sekse specifiek.
Geen tieten die erin moeten passen, geen (beginnende) piemel/balzak die erin moet passen.
Een verschil in vetverhouding geeft gewoon een andere lichaamsvorm.
pi_173890185
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die verschillen zijn dan nog niet groter dan de verschillen tussen jongens of meisjes onderling.
  woensdag 20 september 2017 @ 15:05:37 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173890290
quote:

[..]

Die maattabellen die ik gepost heb zijn van de Hema zelf, vanaf maat 122 ontstaat daar een verschil in maten op de taille, en ik weet niet wanneer jouw kinderen in de puberteit komen, maar mijn 6-jarige die maat 122 draagt is dat nog lang niet.
Vanaf maat 146 is er ook een verschil qua heupomvang, dat is ook nog geen puberteit.

Met andere woorden: Hema heeft nu andere modellen met andere pasvormen voor jongens en meisjes, leuk dat ze de boel unisex willen gaan doen, maar ik ben vooral benieuwd naar het praktische deel, want nu hanteren ze andere maatvoering voor jongens- en meisjeskleding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 september 2017 @ 15:07:28 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173890333
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Van oorsprong ja. Maar ik heb het over de 501, die mateloos populair was bij zowel mannen als vrouwen.
En waardoor Levi's in de jaren 80 ook trots kon melden een spijkerbroek voor vrouwen te gaan ontwikkelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_173890497
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die maattabellen die ik gepost heb zijn van de Hema zelf, vanaf maat 122 ontstaat daar een verschil in maten op de taille, en ik weet niet wanneer jouw kinderen in de puberteit komen, maar mijn 6-jarige die maat 122 draagt is dat nog lang niet.
Vanaf maat 146 is er ook een verschil qua heupomvang, dat is ook nog geen puberteit.

Met andere woorden: Hema heeft nu andere modellen met andere pasvormen voor jongens en meisjes, leuk dat ze de boel unisex willen gaan doen, maar ik ben vooral benieuwd naar het praktische deel, want nu hanteren ze andere maatvoering voor jongens- en meisjeskleding.
Krijgen we dadelijk ook gender neutrale pashokjes? :')
  woensdag 20 september 2017 @ 15:16:19 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173890520
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Krijgen we dadelijk ook gender neutrale pashokjes? :')
De Hema heeft sowieso geen pashokjes, maar indien wel zal me dat een rotzorg zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 20 september 2017 @ 15:16:41 #273
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173890528
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

In mijn omgeving wel.
Rare omgeving heb je dan.

woensdag 20 september 2017 @ 15:17:57 #274
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173890559
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik heb maar wat foto's geplaatst om duidelijk te maken wat ik bedoel.
Het verschil is minimaal, dezelfde pasvorm gaat meer dan prima in verschillende maten.
pi_173890582
Volgens mij heeft Hema van die geïmproviseerde pashokjes. Jongens en meisjes maken daar gebruik van, dus eigenlijk al genderneutraal.
SOONY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')