Welke andere pasvorm bij pre puberale kinderen????quote:Op woensdag 20 september 2017 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee de jongensdingen hangen bij de jongenskleren en de meisjesdingen bij de meisjeskleren, soms is het niet helemaal duidelijk maar dan zie je aan het roze of blauwe labeltje tenminste wat het is.
Overigens was ik vandaag even bij de Hema, en ze hebben één model spijkerbroekbroeken voor meisjes: Skinny.
Ze hebben 3 modellen spijkerbroeken voor jongens: Skinny, Regular en Jog, maar de Skinny voor jongens zit minder strak dan de Skinny voor meisjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat gaat de Hema hier mee doen dan? Duidelijkere labels qua model, de meisjesbroek Skinny² noemen?
Het gaat dus ook om de andere pasvorm. Of maken ze het gewoon straks zo dat het voor bijna niemand goed zit?
Meisjes hebben gemiddeld gezien toch wat dunnere beentjes en armpjes.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Welke andere pasvorm bij pre puberale kinderen????
Het is niet dat die tieten hebben die erin moeten passen, of piemel+balzak hebben van enig formaat wat graag voldoende ruimte heeft.
Ik herhaal nog maar eens wat iemand anders al zei, de Levi's jeans van vroeger, wat een dit was, maar geen geslachtskenmerken had. Man en vrouw droegen dezelfde jeans en dat was bij volwassenen. Bij pre puberale kinderen is er nog veel minder verschil in lichaam.
Ah ja als kind zijnde, dan wel kan ik mij voorstellen; maar misschien is dat niet zo verkeerd en maakt dit deel uit van de ontwikkeling.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Kan me prima voorstellen dat je bv met je zoontje gaat winkelen en dat die dan zegt, nee dat wil ik niet want er staat meisjes op. Terwijl hij dat wel gekozen had als dat er niet op stond (en andersom hetzelfde).
Kan je zelf als ouder daar niet heel moeilijk over doen, die kinderen doen dat wel,die zijn namelijk hard bezig met hun identiteit vormen en jongen/meisje is 1 van de eerste verschillen die in die groei wordt gemaakt. Vandaar ook dat meisjes/jongens zijn stom van veel kleine kinderen.
Hierin zie ik vooral een emancipatie slag voor jongens/mannen die gemaakt moet worden. Het meisje dat fan is van bv Buzz Lightyear zal niet meer zo snel aangekeken worden op een shirt met haar favoriete tekenfilm figuur, alhoewel de labeling 'jongens' haar wel tegen kan houden. Een jongen die fan is van de prinses van Frozen (ik word oud, weet hiervan de naam niet) wordt wel aan gekeken op een shirt aantrekken met die prinses in de hoofdrol erop, ongeacht het label in de winkel.
Maar goed, die labeling geeft wel een beperkte keuze, juist omdat kinderen nog zo bezig zijn met zichzelf plaatsen in de wereld. Die spijkerbroek waar jongen op staat wil dat meisje niet (geen wet van mensen en Perzen, maar komt vrij veel voor), simpelweg omdat er jongen staat. Zonder labeling is het gewoon een spijkerbroek.
Hoezo moeilijk?quote:
Onzin. Bij kinderkleding is er amper een andere pasvorm. Wel wat verschillende varianten, maar daarin zit geen verschil tussen jongen/meisje.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit inderdaad...
Die pasvorm is heel anders en dat is ook bij de basic shirts.
Ach, dan koop je het, ziet hij een meisje in de klas met hetzelfde aan en gaat het nooit meer aan.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah ja als kind zijnde, dan wel kan ik mij voorstellen; maar misschien is dat niet zo verkeerd en maakt dit deel uit van de ontwikkeling.
Levi's was van oorsprong een mannenmerk (en dan vooral werkkleding) en prima dat vrouwen dit ook konden dragen (al was dat destijds not done natuurlijk)maar genderneutraal was Levi's eigenlijk niet. Vooral rond de heupen zit er over het algemeen toch best veel verschil tussen mannen en vrouwen.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik herhaal nog maar eens wat iemand anders al zei, de Levi's jeans van vroeger, wat een dit was, maar geen geslachtskenmerken had. Man en vrouw droegen dezelfde jeans en dat was bij volwassenen. Bij pre puberale kinderen is er nog veel minder verschil in lichaam.
Ja dat hoort er een beetje bij denk ik.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, dan koop je het, ziet hij een meisje in de klas met hetzelfde aan en gaat het nooit meer aan.
Zo blijven we problemen verzinnen.
Bij pre puberale kinderen???????quote:Op woensdag 20 september 2017 14:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meisjes hebben gemiddeld gezien toch wat dunnere beentjes en armpjes.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9368835quote:Op woensdag 20 september 2017 14:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Bij pre puberale kinderen???????
Niet echt. Tegen de puberteit aan soms wel, vanaf de puberteit (+- 11 jaar) wordt dat verschil groter gemiddeld gezien. Maar echt pre puberaal, nee.
Kans geven om die identiteit te ontwikkelen (waar ben ik jongen of meisje ook bij hoort) is niet verkeerd. Maar dat zit niet in labels met meisjes/jongens kleding.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ah ja als kind zijnde, dan wel kan ik mij voorstellen; maar misschien is dat niet zo verkeerd en maakt dit deel uit van de ontwikkeling.
Wat heel prima opgevangen wordt met verschillende maten ipv sekse specifiek.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9368835
Van oorsprong ja. Maar ik heb het over de 501, die mateloos populair was bij zowel mannen als vrouwen.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
Levi's was van oorsprong een mannenmerk (en dan vooral werkkleding) en prima dat vrouwen dit ook konden dragen (al was dat destijds not done natuurlijk)maar genderneutraal was Levi's eigenlijk niet. Vooral rond de heupen zit er over het algemeen toch best veel verschil tussen mannen en vrouwen.
En dan heb je het ook nog eens alleen over broeken, T shirts voor vrouwen zijn ook anders dan die voor mannen.
Prima dat Hema kinderkleding genderneutraal aan gaat bieden maar de argumentatie vanuit de Hema zelf is ronduit absurd.
Robots en aliens dragen geen kleren en hebben dat gender neutrale probleem ook niet. Wat zal ons nageslacht ons uitlachen.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:31 schreef wattel het volgende:
Lekker bezig op planeet Aarde, ondertussen het lachertje van het heelal. Het is beter te stoppen gehoor te geven aan dit soort psychotische wensen. Dat hele gehoor geven aan het SJW gedachtengoed moet zo snel mogelijk de kop ingedrukt worden, voor je het weet heeft de mensheid helemaal geen identiteit meer, en zijn we straks niet meer dan levende robots. De film Equilibrium zou een gevolg kunnen zijn van deze gekte in combinatie met bijvoorbeeld globalisering et cetera, 1 volk 1 rijk 1 kleur 1 mening, wie of wat zijn we straks nog.
Vergezocht? Misschien, of misschien ook niet.
In mijn omgeving wel.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niet echt. Tegen de puberteit aan soms wel, vanaf de puberteit (+- 11 jaar) wordt dat verschil groter gemiddeld gezien. Maar echt pre puberaal, nee.
Een verschil in vetverhouding geeft gewoon een andere lichaamsvorm.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat heel prima opgevangen wordt met verschillende maten ipv sekse specifiek.
Geen tieten die erin moeten passen, geen (beginnende) piemel/balzak die erin moet passen.
Die verschillen zijn dan nog niet groter dan de verschillen tussen jongens of meisjes onderling.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een verschil in vetverhouding geeft gewoon een andere lichaamsvorm.
Die maattabellen die ik gepost heb zijn van de Hema zelf, vanaf maat 122 ontstaat daar een verschil in maten op de taille, en ik weet niet wanneer jouw kinderen in de puberteit komen, maar mijn 6-jarige die maat 122 draagt is dat nog lang niet.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En waardoor Levi's in de jaren 80 ook trots kon melden een spijkerbroek voor vrouwen te gaan ontwikkelen.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Van oorsprong ja. Maar ik heb het over de 501, die mateloos populair was bij zowel mannen als vrouwen.
Krijgen we dadelijk ook gender neutrale pashokjes?quote:Op woensdag 20 september 2017 15:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die maattabellen die ik gepost heb zijn van de Hema zelf, vanaf maat 122 ontstaat daar een verschil in maten op de taille, en ik weet niet wanneer jouw kinderen in de puberteit komen, maar mijn 6-jarige die maat 122 draagt is dat nog lang niet.
Vanaf maat 146 is er ook een verschil qua heupomvang, dat is ook nog geen puberteit.
Met andere woorden: Hema heeft nu andere modellen met andere pasvormen voor jongens en meisjes, leuk dat ze de boel unisex willen gaan doen, maar ik ben vooral benieuwd naar het praktische deel, want nu hanteren ze andere maatvoering voor jongens- en meisjeskleding.
De Hema heeft sowieso geen pashokjes, maar indien wel zal me dat een rotzorg zijn.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Krijgen we dadelijk ook gender neutrale pashokjes?
Rare omgeving heb je dan.quote:
Ik heb maar wat foto's geplaatst om duidelijk te maken wat ik bedoel.quote:Op woensdag 20 september 2017 14:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een verschil in vetverhouding geeft gewoon een andere lichaamsvorm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |