abonnement Unibet Coolblue
pi_173882526
HEMA stopt met de geslachtsaanduiding op het etiket van kinderkleding. Vanaf eind dit jaar staat er geen aanduiding 'jongen' of 'meisje' meer op de verpakkingen en de labels, schrijft de Volkskrant.

Het is volgens het dagblad de eerste Nederlandse winkelketen die de kinderkleding genderneutraal maakt. Eerder dit jaar hief HEMA in enkele honderden winkels al de aparte afdelingen voor jongens en meisjes op. De afdeling voor kinderkleding heet daar nu simpelweg 'kids'.

HEMA's inkoopdirecteur zegt in de Volkskrant dat de keten steeds vaker klachten kreeg. Zo had een meisje van 10 jaar aan de winkelketen gevraagd om stoerder meisjesondergoed aan te bieden. Ze was de hartjes-onderbroeken beu.

In Groot-Brittannië besloot warenhuisketen John Lewis deze maand ook om jongens- en meisjesetiketten uit de kleding te halen. Het bedrijf nam dat besluit "om geen seksestereotypen te versterken".
https://nos.nl/artikel/21(...)-genderneutraal.html

De Hema, wiens jeugd is daar niet verkloot? Ik herinner me nog tijden dat mijn moeder me als 6-jarige me aan mijn haren dat seksistische bolwerk in trok en ik voor het eerst geconfronteerd werd met Apartheid: Strikt gescheiden afdelingen voor jongetjes en meisjes. Ik heb er nog steeds een trauma aan over gehouden. Alsof dat nog niet erg genoeg was was er zelfs geen afdeling voor genderneutrale peuters. Gelukkig heeft de Hema zijn kapitale fout ingezien en zijn hun winkels vanaf nu een safe place voor elke genderverwarde peuter. De wereld is weer een stukje mooier geworden dankzij de Hema. *O* 8)7
pi_173882530
:')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_173882532
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 04:31 schreef Braindead2000 het volgende:
Zo had een meisje van 10 jaar aan de winkelketen gevraagd om stoerder meisjesondergoed aan te bieden. Ze was de hartjes-onderbroeken beu.

Is natuurlijk wel waar, maar om nou alleen maar genderneutrale kleertjes aan te bieden gaat dan ook weer te ver.
pi_173882544
Hoi

Ik ben 12

Wat is genderneutraal ?
  woensdag 20 september 2017 @ 05:01:00 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173882549
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 04:44 schreef devzero het volgende:

[..]

Is natuurlijk wel waar, maar om nou alleen maar genderneutrale kleertjes aan te bieden gaat dan ook weer te ver.
Volgens mij is het gewoon een kwestie van labels en indicaties weghalen. Het zijn dezelfde kleren als voorheen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 20 september 2017 @ 05:15:21 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173882561
Ik zie de meerwaarde van die labeltjes ook niet. Prima idee om ze gewoon weg te halen.

Dat de HEMA hiermee wat goedkope puntjes probeert te scoren bij een bepaalde doelgroep is dan maar even een irritante bijkomstigheid. Wel leuk dat het dan idioten als de OP kwaad maakt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173882570
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 05:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zie de meerwaarde van die labeltjes ook niet. Prima idee om ze gewoon weg te halen.

Dat de HEMA hiermee wat goedkope puntjes probeert te scoren bij een bepaalde doelgroep is dan maar even een irritante bijkomstigheid. Wel leuk dat het dan idioten als de OP kwaad maakt.
Zit het je nog steeds dwars dat je vroeger als peuter geen rokje mocht dragen? ;(
pi_173882584
Kan de HEMA niet gewoon overal opdoeken
Wat een KuT bedrijf is dit geworden
pi_173882590
Nu leuk, ben benieuwd wat mijn zoon van hemdjes met spaghettibandjes vindt...
Is de pasvorm ook niet deels anders voor jongens en meisjes? Wat maakt het uit, genoeg andere winkels....
  woensdag 20 september 2017 @ 05:44:52 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173882591
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 05:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zit het je nog steeds dwars dat je vroeger als peuter geen rokje mocht dragen? ;(
Ja, daarom doe ik nu een rokje aan als ik je moeder neuk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 september 2017 @ 05:45:29 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173882592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 05:44 schreef Zana het volgende:
Nu leuk, ben benieuwd wat mijn zoon van hemdjes met spaghettibandjes vindt...

Oh nee, wat nou als hij die leuk gaat vinden? Wat een ramp!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173882600
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 05:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, daarom doe ik nu een rokje aan als ik je moeder neuk.
Ik vind dat niet echt een gendervriendelijke opmerking. -O- Is mijn vader te min? :{
pi_173882603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 04:55 schreef Sjemmert het volgende:
Hoi

Ik ben 12

Wat is genderneutraal ?
Heb je een slurfje tussen je benen? Zoja, dan ben je een meisje volgens de hedendaagse logica.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173882604
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 05:15 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zie de meerwaarde van die labeltjes ook niet. Prima idee om ze gewoon weg te halen.

Dat de HEMA hiermee wat goedkope puntjes probeert te scoren bij een bepaalde doelgroep is dan maar even een irritante bijkomstigheid. Wel leuk dat het dan idioten als de OP kwaad maakt.
Jij ziet gewoon je kans schoon om gewoon eens ongestoord goedkope stringetjes aan te gaan passen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 20 september 2017 @ 06:01:18 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173882605
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 05:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Heb je een slurfje tussen je benen? Zoja, dan ben je een meisje volgens de hedendaagse logica.
Als je zo denkt ben je volgens de hedendaagse logica een idioot.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 september 2017 @ 06:01:40 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173882606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij ziet gewoon je kans schoon om gewoon eens ongestoord goedkope stringetjes aan te gaan passen.
Die kan ik gewoon via internet bestellen, in een discrete verpakking zelfs.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173882608
Als de Hema dat wil doen moeten ze het gewoon doen. Als het niet aanslaat bij het publiek zijn de consequenties vooral voor de Hema zelf.
pi_173882610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:03 schreef Toefjes het volgende:
Als de Hema dat wil doen moeten ze het gewoon doen. Als het niet aanslaat bij het publiek zijn de consequenties vooral voor de Hema zelf.
Wat vind jij van de halve Hemarookworst? Neigt die niet een beetje naar het mannelijke geslachtslid? Vind je ook niet dat die wat genderneutraler moet worden? :{
pi_173882613
Ik eet wel eens een broodje rookworst. Over de vorm ben ik al helemaal niet te spreken maar als je er een hap uit neemt spuit de mosterd ook nog eens in je mond. -O- Ik weet het niet. Dat kan best wat genderneutraler.
pi_173882615
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 05:44 schreef Zana het volgende:
Nu leuk, ben benieuwd wat mijn zoon van hemdjes met spaghettibandjes vindt...
Is de pasvorm ook niet deels anders voor jongens en meisjes? Wat maakt het uit, genoeg andere winkels....
Op die leeftijd niet lijkt me.
pi_173882620
Qua kleding vind ik het eigenlijk helemaal geen probleem. Het is ooit als marketingstunt begonnen om roze voor jongens te introduceren (ja echt) en blauw voor meisjes. Dat liep een beetje anders en daarmee kwam het tot op vandaag vastgeroeste cliché. In de Franse tijd droegen mannen hoge hakken en in schotland lopen ze in rokken. Wat de mode ook is, alles is maar gewenning. Tegenwoordig moet iedereen lekker weten wat hij of zij zelf doet en meiden kunnen best in het blauw en jongens in het roze en als een kind wat anders wil dragen moet dat kunnen? Het maakt helemaal geen reet uit. Kinderkleding dus. Volwassenen kunnen zelfs zonder de labels best wat passends uitzoeken. Neutraliteit betekent niet dat t allemaal eenheidsworst is maar dat er meer keuzevrijheid is.

Vergelijk het met games. Games zijn al lang genderneutraal. Het was vroeger bij games zo dat men er vaak bij moest vermelden dat het speciaal voor meisjes was gemaakt. Dan wist je wel dat het een ontzettend slecht en slap spel was waar de honden geen brood van lusten. De barbiegame-franchise bv, de grootste fantasieloze crap. De fabrikanten die iets voor iedereen maken noemen vaak helemaal niets en produceren vaak de beste games en genereren de beste sales. De Mario-spellen, World of Warcraft etc. Zo'n concept kan met kleding ook prima werken.

Het woord genderneutraliteit hoeft wat mij betreft niet steeds te vallen, maar het kan nieuwe wegen openen voor fabrikanten om op een goede manier te experimenteren.

Goede actie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Beathoven op 20-09-2017 06:31:59 ]
pi_173882636
De roze rokjes en maillots hebben ze vast nog steeds, er staat vast gewoon niet in of ze voor jongens of meisjes zijn.
pi_173882637
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:14 schreef Beathoven het volgende:
Qua kleding vind ik het eigenlijk helemaal geen probleem. Het is ooit als marketingstunt begonnen om roze voor jongens te introduceren (ja echt) en blauw voor meisjes. Dat liep een beetje anders en daarmee kwam het tot op vandaag vastgeroeste cliché. In de Franse tijd droegen mannen hoge hakken en in schotland lopen ze in rokken. Wat de mode ook is, alles is maar gewenning. Tegenwoordig moet iedereen lekker weten wat hij of zij zelf doet en meiden kunnen best in het blauw en jongens in het roze en als een kind wat anders wil dragen moet dat kunnen? Het maakt helemaal geen reet uit. Kinderkleding dus. Volwassenen kunnen zelfs zonder de labels best wat passends uitzoeken. Neutraliteit betekend niet dat t allemaal eenheidsworst is maar dat er meer keuzevrijheid is.

Goede actie.
Nu als het er op de verpakking maar duidelijk is hoe het eruit ziet, denk niet dat een jongen blij wordt van een "meisjeshipster", ook al is die donkerblauw of legergroen. Hema heeft al een handje dat de prijzen niet duidelijk erop staan, moet je misschien nu ook nog gissen, wat in de verpakking zit.
pi_173882648
Nu praktijkvoorbeeld dan maar....
Laatst tweedehands een jasje gekregen



Jongens of meisjes?
Na wat speurwerk op Internet kwam ik erop uit dat het in de jongenscollectie van de Hema zat, maar heeft volgens mij een meisjessluiting...
pi_173882658
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:29 schreef Zana het volgende:

[..]

Nu als het er op de verpakking maar duidelijk is hoe het eruit ziet, denk niet dat een jongen blij wordt van een "meisjeshipster", ook al is die donkerblauw of legergroen. Hema heeft al een handje dat de prijzen niet duidelijk erop staan, moet je misschien nu ook nog gissen, wat in de verpakking zit.
Je kunt toch een foto van het product op de cover plaatsen?

Maar zoals ik hierboven schreef hoop ik dat men ook wat meer naar speciale unisex ontwerpen toegaat ipv gewoon de labels eraf te halen. Nu is die wereld nog nauwelijks verkent.
pi_173882661
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 05:44 schreef Zana het volgende:
Nu leuk, ben benieuwd wat mijn zoon van hemdjes met spaghettibandjes vindt...
Is de pasvorm ook niet deels anders voor jongens en meisjes? Wat maakt het uit, genoeg andere winkels....
nee pasvorm is niet anders. Dat het bij een hempje niet op staat dat het voor een meisje is wil nog niet zeggen dat je het verplicht moet kopen voor een jongen toch?
Een spijkerbroek of rood thirt kan toch door elk kind gedragen worden?
pi_173882665
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:33 schreef Zana het volgende:
Nu praktijkvoorbeeld dan maar....
Laatst tweedehands een jasje gekregen

[ afbeelding ]

Jongens of meisjes?
Na wat speurwerk op Internet kwam ik erop uit dat het in de jongenscollectie van de Hema zat, maar heeft volgens mij een meisjessluiting...
waar maak jij je druk om? 8)7
Vind je kind dit leuk of niet en is de prijs goeg dat lijkt mij enige nuttige criteria
pi_173882669
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat vind jij van de halve Hemarookworst?
Op naar de genderneutrale eenheidsworst. Alles neutraal, alles grijs, alles Mr Hanky!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173882677
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:33 schreef Zana het volgende:
Nu praktijkvoorbeeld dan maar....
Laatst tweedehands een jasje gekregen

[ afbeelding ]

Jongens of meisjes?
Na wat speurwerk op Internet kwam ik erop uit dat het in de jongenscollectie van de Hema zat, maar heeft volgens mij een meisjessluiting...
Ik sta niet op de barricade voor genderneutraliteit maar die laatste opmerking, dat zoeken naar een bevestiging aan de hand van een detail als een rits is imho wel exact één van de redenen waarom we afmoeten van dat onderscheid. Dat zo'n kledingstuk gewoon unisex is en er niet meer het hele internet wordt afgezocht naar een speld in een hooiberg.

Ik heb vroeger een tijdje op een damesfiets gereden omdat het gewoon een fiets is en er toevallig een voor handen was. Praktisch. En ik had ooit een mand voorop omdat deze al bij de fiets zat en ik wilde gewoon een fiets. Die krengen worden toch om de zoveel tijd gestolen. Vroeger was dat vrouwlijk, maar het is gewoon makkelijk en na mij reed de halve stad ermee. Mooi de tas erin dumpen en gaan. Ook praktisch. Ook dat gezever om kleur was iets onnozels. Ja, ik had een roze notitieblok.. maar wat maakt het uit, schrijft niets minder.

In de toekomst geeft men gelukkig mogelijk geen ruk meer om dit soort details als kinderen niet meer weten of iets voor meisjes of jongens is gemaakt en je geen gelul krijgt over een streep roze in je kleding.
pi_173882678
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:33 schreef Zana het volgende:
Nu praktijkvoorbeeld dan maar....
Laatst tweedehands een jasje gekregen

[ afbeelding ]

Jongens of meisjes?
Na wat speurwerk op Internet kwam ik erop uit dat het in de jongenscollectie van de Hema zat, maar heeft volgens mij een meisjessluiting...
Als je moet speuren op internet om erachter te komen kan het blijkbaar voor allebei.. Zoals zoveel kinderkleding voor allebei kan.

Er is natuurlijk nog genoeg kleding die voor meisjes bedoeld is (leggings, jurkjes, rokjes) maar daar hoef je het dan ook niet expliciet op te zetten.
pi_173882689
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:39 schreef Beathoven het volgende:
Maar zoals ik hierboven schreef hoop ik dat men ook wat meer naar speciale unisex ontwerpen toegaat ipv gewoon de labels eraf te halen. Nu is die wereld nog nauwelijks verkent.
Genderneutraal bestond al in de jaren 70 tot midden jaren 80 om daarna te verdwijnen. Dit lijkt me gewoon weer een terugkeer.

When Did Girls Start Wearing Pink?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_173882694
Het is voor jongens en meisjes die wel iets typisch jongens of meisjesachtigs wil nu wel lastiger. Voorheen kon je de helft van de collectie voorbij lopen, nu moet je de hele collectie nalopen. Kost tijd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 20 september 2017 @ 07:07:08 #33
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173882704
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:01 schreef Montagui het volgende:
Het is voor jongens en meisjes die wel iets typisch jongens of meisjesachtigs wil nu wel lastiger. Voorheen kon je de helft van de collectie voorbij lopen, nu moet je de hele collectie nalopen. Kost tijd.
Ja, alsof je pas dat onderscheid kunt maken nadat je ieder artikel zorgvuldig hebt bekeken :').

Wat een non-klacht weer. Zeg dan gewoon eerlijk dat je onderbuik reutelt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173882705
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:00 schreef Aether het volgende:

[..]

Genderneutraal bestond al in de jaren 70 tot midden jaren 80 om daarna te verdwijnen. Dit lijkt me gewoon weer een terugkeer.

When Did Girls Start Wearing Pink?
Nou ja, de aanduiding verwijderen is niet echt iets wat eerder geprobeerd is en nu de NS 'beste mensen' omroept (imho ook buiten de discussie om beter dan dat oubollige dames en heren) valt dat in een groter geheel van ontwikkelingen. Nederland loopt redelijk voorop.
pi_173882709
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:01 schreef Montagui het volgende:
Het is voor jongens en meisjes die wel iets typisch jongens of meisjesachtigs wil nu wel lastiger. Voorheen kon je de helft van de collectie voorbij lopen, nu moet je de hele collectie nalopen. Kost tijd.
Je kunt ook gewoon vragen waar de spijkerbroeken liggen.
  woensdag 20 september 2017 @ 07:12:13 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173882717
Goede zet van de HEMA. Kleding speciaal voor jongens en/of meisjes marketen is onzin. Laat die kinderen gewoon aandoen wat ze willen, zonder ze de 'juiste' kant op te sturen aan de hand van jouw idee hoe een jongen of meisje zich kleedt.
  woensdag 20 september 2017 @ 07:14:06 #37
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173882723
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:01 schreef Montagui het volgende:
Het is voor jongens en meisjes die wel iets typisch jongens of meisjesachtigs wil nu wel lastiger. Voorheen kon je de helft van de collectie voorbij lopen, nu moet je de hele collectie nalopen. Kost tijd.
De HEMA is doorgaans niet zodanig groot dat dat meer dan vijf minuten zou kosten. Non-probleem dus.
pi_173882742
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De HEMA is doorgaans niet zodanig groot dat dat meer dan vijf minuten zou kosten. Non-probleem dus.
Ik blijf vaak bij de broodjes hangen.
  woensdag 20 september 2017 @ 07:32:36 #39
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173882775
Waarom maakt onderbuik-gevoed Nederland zich hier nou zo druk om?
Het is toch prima dat je niet kiest op basis van een woord op een etiketje, maar op wat je leuk vindt.

Wat is toch die obsessie van Rechts Nederland om overal tegenaan te bashen?

Als iedereen zo had gedacht hadden we ook geen koelkasten gehad, en renden we nog in berenvellen rond.
De flagrante intolerantie tegen elke vorm van verandering is zieligmakend komisch.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 07:32:42 #40
9859 crew  Karina
Woman
pi_173882777
Ik erger me eerlijk gezegd meer aan het woord 'kids' dan aan het weghalen van jongen/meisje. Noem het gewoon kinderen... Of stond er eerst 'boys'/'girls'?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_173882783
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom maakt onderbuik-gevoed Nederland zich hier nou zo druk om?
Het is toch prima dat je niet kiest op basis van een woord op een etiketje, maar op wat je leuk vindt.

Wat is toch die obsessie van Rechts Nederland om overal tegenaan te bashen?

Als iedereen zo had gedacht hadden we ook geen koelkasten gehad, en renden we nog in berenvellen rond.
De flagrante intolerantie tegen elke vorm van verandering is zieligmakend komisch.
Wie, wat?
  woensdag 20 september 2017 @ 07:34:50 #42
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173882789
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:34 schreef WodanIsGroot het volgende:
Wie, wat?
Die, dat. Jeweettog !!!!!1111!!11!!EINZ!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_173882795
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom maakt onderbuik-gevoed Nederland zich hier nou zo druk om?
Het is toch prima dat je niet kiest op basis van een woord op een etiketje, maar op wat je leuk vindt.

Wat is toch die obsessie van Rechts Nederland om overal tegenaan te bashen?

Als iedereen zo had gedacht hadden we ook geen koelkasten gehad, en renden we nog in berenvellen rond.
De flagrante intolerantie tegen elke vorm van verandering is zieligmakend komisch.
Berenvellen zijn redelijk genderneutraal.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 20 september 2017 @ 07:36:08 #44
186611 Haags
pi_173882796
man man man :')
Zonder wrijving geen glans
pi_173882799
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, alsof je pas dat onderscheid kunt maken nadat je ieder artikel zorgvuldig hebt bekeken :').

Wat een non-klacht weer. Zeg dan gewoon eerlijk dat je onderbuik reutelt.
Nee, gewoon pure efficiëntie. Geen idee waarom efficiëntie iets met onderbuik te maken heeft.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173882800
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon vragen waar de spijkerbroeken liggen.
Dát is het efficiëntst, maar dat doen veel mensen niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173882802
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De HEMA is doorgaans niet zodanig groot dat dat meer dan vijf minuten zou kosten. Non-probleem dus.
Vind jij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173882808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:09 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik eet wel eens een broodje rookworst. Over de vorm ben ik al helemaal niet te spreken maar als je er een hap uit neemt spuit de mosterd ook nog eens in je mond. -O- Ik weet het niet. Dat kan best wat genderneutraler.
Pijpen is van alle genders. Je hoeft je er niet voor te schamen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173882814
Dat genderneutrale gezeik komt me behoorlijk de strot uit. :r
´
pi_173882826
Onderbuik gezeik komt behoorlijk mijn strot uit :D
pi_173882829
Nou, het enige voordeel is dat ze dan zogenaamd wel meer keuze voor jongens hebben, want er ligt ongeveer 2 tot 3 keer zoveel meisjeskleding als jongenskleding.
Ben benieuwd hoe ze dat met de pasvorm van bijvoorbeeld spijkerbroeken gaan doen, of dat ze gewoon een slimfit, regular en relaxed fit gaan houden.

Verder wel de kleurenblinde man weghouden, want die kan aan het label niet meer zien dat het voor jongens is, en dus met een roze shirtje thuiskomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 september 2017 @ 07:40:38 #52
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_173882830
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:35 schreef Beathoven het volgende:
Berenvellen zijn redelijk genderneutraal.
Daar heb je een punt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_173882845
De Zalando app heeft ook alleen Dames / Heren / Kinderen (geen kids). Nog nooit als probleem ervaren, maar sterkte aan alle dom-rechtse sneeuwvlokjes die triggered zijn door dit soort veranderen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_173882853
quote:
99s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:32 schreef Karina het volgende:
Ik erger me eerlijk gezegd meer aan het woord 'kids' dan aan het weghalen van jongen/meisje. Noem het gewoon kinderen... Of stond er eerst 'boys'/'girls'?
Nee, nu hebben ze knalroze maatlabels voor meisjeskleding en hardblauw voor jongens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173882876
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Pijpen is van alle genders. Je hoeft je er niet voor te schamen.
Maria is ook niet genderneutraal.



En 't is ook de reden dat ze zo poseert en 'de heilige maagd' genoemd wordt.

Serieus. (Het is trouwens fake plastic)

Maar goed..
pi_173882878
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:42 schreef Nielsch het volgende:
De Zalando app heeft ook alleen Dames / Heren / Kinderen (geen kids). Nog nooit als probleem ervaren, maar sterkte aan alle dom-rechtse sneeuwvlokjes die triggered zijn door dit soort veranderen.
Ook Zalando?!?

Nou, dit is het dan, het einde van onze beschaving.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173882894
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 05:44 schreef Zana het volgende:
Nu leuk, ben benieuwd wat mijn zoon van hemdjes met spaghettibandjes vindt...
Is de pasvorm ook niet deels anders voor jongens en meisjes? Wat maakt het uit, genoeg andere winkels....
Dit dus.
De pasvorm is anders, zeker van de broeken, en de spaghettibandjes en pofmouwtjes zijn ook typisch meisjes.
Niet iedereen ziet dat soort dingen, kun je het weer terugbrengen.
Tenzij de kleding ook genderneutraal wordt en ze dus ophouden met dingen als pofmouwtjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173882895

baby meisjesjurk - denim

Deze zijn ze vergeten aan te passen..[..] De rest van de jurkjes zijn gewoon babyjurkjes.
´
  woensdag 20 september 2017 @ 07:47:47 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173882902
Kan me niet herinneren dat je in de 70s aparte jongens- en meisjesafdelingen had. Zou ook zinloos zijn want het meeste werd "unisex" gekocht zodat het als tweedehands naar broertjes, zusjes, neefjes, nichtjesven buurkinderen kon.
Unisex is trouwens het woord uit de 80s voor het begrip genderneutraal en dat was toen grote mode.
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 07:48:16 #60
9859 crew  Karina
Woman
pi_173882904
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, nu hebben ze knalroze maatlabels voor meisjeskleding en hardblauw voor jongens.
En hoe zit het dan met babykleding eigenlijk? Die mogen zeker ook niet meer lichtblauw voor jongens en roze voor meisjes :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_173882905
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit dus.
De pasvorm is anders, zeker van de broeken, en de spaghettibandjes en pofmouwtjes zijn ook typisch meisjes.
Niet iedereen ziet dat soort dingen, kun je het weer terugbrengen.
Tenzij de kleding ook genderneutraal wordt en ze dus ophouden met dingen als pofmouwtjes.
Aan dat laatste wordt vast al gewerkt.
pi_173882912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:42 schreef Nielsch het volgende:
De Zalando app heeft ook alleen Dames / Heren / Kinderen (geen kids). Nog nooit als probleem ervaren, maar sterkte aan alle dom-rechtse sneeuwvlokjes die triggered zijn door dit soort veranderen.
Ja, en daarna kun je gewoon op meisjeskleding en jongenskleding sorteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173882929
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:47 schreef Lunatiek het volgende:
Kan me niet herinneren dat je in de 70s aparte jongens- en meisjesafdelingen had. Zou ook zinloos zijn want het meeste werd "unisex" gekocht zodat het als tweedehands naar broertjes, zusjes, neefjes, nichtjesven buurkinderen kon.
Unisex is trouwens het woord uit de 80s voor het begrip genderneutraal en dat was toen grote mode.
Genderneutraal beslaat wat meer dan unisex (m+v). Als een transseksueel geen m of v wil worden genoemd dan.. ja dan.
pi_173882944
quote:
99s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:48 schreef Karina het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met babykleding eigenlijk? Die mogen zeker ook niet meer lichtblauw voor jongens en roze voor meisjes :')
Dat is sowieso al weinig meer sinds iedereen dankzij een echo al voor de helft van de zwangerschap weet wat het is.
Vroeger wist je niet wat het zou worden, maakte je een neutraal kamertje en deed je het kind vervolgens blauwe of roze kleertjes aan, tegenwoordig weten ze het wel en hebben ze bijna geen blauw of roze meer aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173882951
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, en daarna kun je gewoon op meisjeskleding en jongenskleding sorteren.
Laten we even een boze klachtenorkaan naar Zalando sturen dan. Kunnen ze daar ook weer even aan het werk.
  woensdag 20 september 2017 @ 07:54:03 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173882956
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
en de spaghettibandjes en pofmouwtjes zijn ook typisch meisjes.
Waarom?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 20 september 2017 @ 07:54:48 #67
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173882967
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit dus.
De pasvorm is anders, zeker van de broeken, en de spaghettibandjes en pofmouwtjes zijn ook typisch meisjes.
Niet iedereen ziet dat soort dingen, kun je het weer terugbrengen.
Tenzij de kleding ook genderneutraal wordt en ze dus ophouden met dingen als pofmouwtjes.
Bij mij weten liep heel Nederland in de jaren 90 in de Levi's 501 spijkerbroek en had die slechts één vorm, maar een diversiteit aan lengte- en breedtematen. Dus ging je passen welke maat bij jou hoorde, er waren geen speciale dames- of herenmodellen. Nooit iemand over horen klagen. Hooguit mannen wiens vriendin er met hun jeans vandoor gingen.
pi_173882975
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij mij weten liep heel Nederland in de jaren 90 in de Levi's 501 spijkerbroek en had die slechts één vorm, maar een diversiteit aan lengte- en breedtematen. Dus ging je passen welke maat bij jou hoorde, er waren geen speciale dames- of herenmodellen. Nooit iemand over horen klagen. Hooguit mannen wiens vriendin er met hun jeans vandoor gingen.
We hebben het over kinderkleding....
En ja, iedereen liep in de 501.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173882976
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit dus.
De pasvorm is anders, zeker van de broeken, en de spaghettibandjes en pofmouwtjes zijn ook typisch meisjes.
Niet iedereen ziet dat soort dingen, kun je het weer terugbrengen.
Tenzij de kleding ook genderneutraal wordt en ze dus ophouden met dingen als pofmouwtjes.
Meid toch.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 20 september 2017 @ 07:55:55 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173882979
In de Hema:

'Pardon mevrouw, waar vind ik het jongensondergoed?'

'U bedoelt het kinderondergoed zeker, meneer de seksist? :('
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173882988
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Bij mij weten liep heel Nederland in de jaren 90 in de Levi's 501 spijkerbroek en had die slechts één vorm, maar een diversiteit aan lengte- en breedtematen. Dus ging je passen welke maat bij jou hoorde, er waren geen speciale dames- of herenmodellen. Nooit iemand over horen klagen. Hooguit mannen wiens vriendin er met hun jeans vandoor gingen.
Op de morning after..

En je dus zelf in een rode rok naar buiten waggelde.
  woensdag 20 september 2017 @ 07:57:57 #72
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173883000
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Genderneutraal beslaat wat meer dan unisex (m+v). Als een transseksueel geen m of v wil worden genoemd dan.. ja dan.
Niet in het geval van de Hema.

Hoe zie jij genderneutrale kleding voor je?

Transseksuelen zijn doorgaans niet genderneutraal, integendeel, die identificeren zich sterk als man of vrouw, zo sterk dat ze daarvoor hun biologische geslacht afwijzen.
pi_173883008
quote:
9s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:55 schreef Perrin het volgende:
In de Hema:

'Pardon mevrouw, waar vind ik het jongensondergoed?'

'U bedoelt het kinderondergoed zeker, meneer de seksist? :('
Perrin de HEMA-Nostradamus :')
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 07:58:58 #74
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_173883010
Prima idee om dat onderscheid in kinderkleding weg te halen. Jammer dat het begrip genderneutraliteit hiervoor gebruikt moet worden, want dat gaat blijkbaar gepaard met nogal wat emotie (kijk maar in dit topic).
  woensdag 20 september 2017 @ 08:01:27 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173883037
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:33 schreef Zana het volgende:
Nu praktijkvoorbeeld dan maar....
Laatst tweedehands een jasje gekregen

[ afbeelding ]

Jongens of meisjes?
Na wat speurwerk op Internet kwam ik erop uit dat het in de jongenscollectie van de Hema zat, maar heeft volgens mij een meisjessluiting...
Eigenlijk logisch dat de vrouwensluiting voor kinderkleding wordt gebruikt. Het idee is immers dat een vrouw een kleedster heeft, die doorgaans rechtshandig zijn. Ouders zijn de kleedsters van kinderen, dus is deze manier van sluiten (voor rechtshandigen) makkelijker.
  woensdag 20 september 2017 @ 08:01:37 #76
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173883039
quote:
Zo had een meisje van 10 jaar aan de winkelketen gevraagd om stoerder meisjesondergoed aan te bieden. Ze was de hartjes-onderbroeken beu.
Goed verhaal man. HEMA voert toch al wat jaartjes een STOER! lijn voor meisjes.
And so is the past
pi_173883047
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Niet in het geval van de Hema.

Hoe zie jij genderneutrale kleding voor je?

Transseksuelen zijn doorgaans niet genderneutraal, integendeel, die identificeren zich sterk als man of vrouw, zo sterk dat ze daarvoor hun biologische geslacht afwijzen.
Er schijnen problematische (lees uitdagende) categorieen te bestaan die zich niet in de hokjes laten vangen.
  woensdag 20 september 2017 @ 08:02:58 #78
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173883048
Haha, al die offended mensen hierdoor :') Mens, doe normaal.

Prima idee!
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173883063
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:58 schreef noodgang het volgende:
Prima idee om dat onderscheid in kinderkleding weg te halen. Jammer dat het begrip genderneutraliteit hiervoor gebruikt moet worden, want dat gaat blijkbaar gepaard met nogal wat emotie (kijk maar in dit topic).
Ik zie weinig emosie hier. Gewoon een gezapige discussie.
pi_173883067
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:09 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik eet wel eens een broodje rookworst. Over de vorm ben ik al helemaal niet te spreken maar als je er een hap uit neemt spuit de mosterd ook nog eens in je mond. -O- Ik weet het niet. Dat kan best wat genderneutraler.
De Hema zou er goed aan doen om een verse donut te gaan verkopen. Dat kan de eerste spanningen misschien al wat wegnemen.
  woensdag 20 september 2017 @ 08:05:51 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173883068
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:01 schreef Montagui het volgende:
Het is voor jongens en meisjes die wel iets typisch jongens of meisjesachtigs wil nu wel lastiger. Voorheen kon je de helft van de collectie voorbij lopen, nu moet je de hele collectie nalopen. Kost tijd.
De rokjes zullen nog wel bij de rokjes hangen en de roze sokken pik je er zo uit.
Beter dan een jengelend meisje dat een stoer Cars-T-shirt wil dat op de meisjesafdeling niet is te vinden. Zit je met die kutprinsessen op je roze T-shirt.
pi_173883083
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:03 schreef Toefjes het volgende:
Als de Hema dat wil doen moeten ze het gewoon doen. Als het niet aanslaat bij het publiek zijn de consequenties vooral voor de Hema zelf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173883098
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De rokjes zullen nog wel bij de rokjes hangen en de roze sokken pik je er zo uit.
Beter dan een jengelend meisje dat een stoer Cars-T-shirt wil dat op de meisjesafdeling niet is te vinden. Zit je met die kutprinsessen op je roze T-shirt.
Nou nee, als zo'n meisje zo'n Cars-T-shirt wilde hebben dan kon ze snel (of met haar moeder) naar de juiste afdeling/plek lopen om te kijken of er daar van die shirts hingen. Nu moet ze de hele collectie nalopen.

Kost tijd. Nu zullen meisjes (en moeders?) daar over het algemeen wat minder last van hebben dan jongens (vaders)..... (maar dat zal wel weer seksistisch zijn :') )

Scheelt wel wat gejengel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 20 september 2017 @ 08:13:10 #84
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_173883122
quote:
9s.gif Op woensdag 20 september 2017 07:55 schreef Perrin het volgende:
In de Hema:

'Pardon mevrouw, waar vind ik het jongensondergoed?'

'U bedoelt het kinderondergoed zeker, meneer de seksist? :('
En vervolgens tegen die medewerker beginnen te briezen, “VERONDERSTELDE U NU GEWOON MIJN GESLACHT?!?!?EINZ!!
:(
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  woensdag 20 september 2017 @ 08:13:33 #85
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173883131
Maakt wel de weg vrij voor gezamelijke genderneutrale ondergoedpashokken.
And so is the past
  woensdag 20 september 2017 @ 08:17:12 #86
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173883154
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er schijnen problematische (lees uitdagende) categorieen te bestaan die zich niet in de hokjes laten vangen.
En wat dragen die dan?

Laatst gelezen over zo'n genderneutral. Biologisch vrouw, daar maakte ze geen probleem van, had daar ook geen moeite mee. Ze wilde genderneutraal benaderd worden en daarmee bedoelde ze dat ze niet met alle vooroordelen over vrouwen benaderd wilde worden, en ook niet met die van mannen, al lag dat minder voor de hand.
Op zich is dat een fair standpunt, dat je mensen als individu benadert en niet als onderdeel van een groep waarvoor ze nooit hebben gekozen, en ze opzadelt met vooroordelen over die groep. Kijk naar de kleding, waarom is het zo lastig damesondergoed te vinden zonder strikjes en bloemetjes en kant? Voor een bh kun je niet stiekem langs de herenafdeling gaan, waar strikjes, kant en bloemetjes in geen velden of wegen zijn te vinden.
Die vooroordelen over wat vrouwen zijn of zouden moeten zijn, zijn er volop. Ik denk dat veel vrouwen het beu zijn om als vrouw behandeld te worden (heel vaak is dat kleinerend, of als seksobject). De meeste genderneutrals schijnen biologisch vrouw te zijn. Hoewel ik me goed kan voorstellen dat je als man dat eeuwige gedoe met stoer moeten zijn ook beu wordt, alsof er niks anders is dan voetbal bier en bbq.
  woensdag 20 september 2017 @ 08:23:38 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173883247
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nou nee, als zo'n meisje zo'n Cars-T-shirt wilde hebben dan kon ze snel (of met haar moeder) naar de juiste afdeling/plek lopen om te kijken of er daar van die shirts hingen. Nu moet ze de hele collectie nalopen.

Kost tijd. Nu zullen meisjes (en moeders?) daar over het algemeen wat minder last van hebben dan jongens (vaders)..... (maar dat zal wel weer seksistisch zijn :') )

Scheelt wel wat gejengel.
Nee, geloof ik niks van. Het is voor velen "raar" om met een meisje op de jongensafdeling te shoppen, dus eerst iets alternatiefs zoeken, dan moed verzamelen en dan onder afkeurende blikken en lompe opmerkingen ("ze wil zeker een jongetje zijn?") naar de jongensafdeling.
pi_173883267
Genderneutraal heid bestaat niet je hebt of XX of XY en wat je verder in je harses haalt moet je voor jezelf houden
Aai nooit een brandende hond.
  woensdag 20 september 2017 @ 08:26:43 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173883280
quote:
6s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Maakt wel de weg vrij voor gezamelijke genderneutrale ondergoedpashokken.
Voor kinderen, ja. Maar daar zijn hun ouders gewoon bij dus maak je geen illusies.
Maar:
- ondergoed pas je meestal niet in de winkel
- Hema heeft niet overal pashokken
- er zijn al winkels met genderneutrale pashokken waar je gewoon kunt fappen op het feit dat op nog geen meter afstand van je een vrouw zich staat te ontkleden.
  woensdag 20 september 2017 @ 08:27:34 #90
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173883293
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:25 schreef Munktar het volgende:
Genderneutraal heid bestaat niet je hebt of XX of XY en wat je verder in je harses haalt moet je voor jezelf houden
Heb jij vandaag niet toevallig damessokken aan?
pi_173883298
nee ik brei mijn eigen sokken
Aai nooit een brandende hond.
  woensdag 20 september 2017 @ 08:29:54 #92
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173883309
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 06:52 schreef The_Temp het volgende:

Er is natuurlijk nog genoeg kleding die voor meisjes bedoeld is (leggings,
Vertel dat die heren voetballers met hun maillots even.
  woensdag 20 september 2017 @ 08:30:54 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173883318
Danny in zijn FP-rant nog steeds aan het janken met fakenews over de lentebrochure van HEMA.
Blijft mooi. Waar blijven de verstopeieren?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173883329
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Laatst gelezen over zo'n genderneutral. Biologisch vrouw, daar maakte ze geen probleem van, had daar ook geen moeite mee. Ze wilde genderneutraal benaderd worden en daarmee bedoelde ze dat ze niet met alle vooroordelen over vrouwen benaderd wilde worden, en ook niet met die van mannen, al lag dat minder voor de hand.
Op zich is dat een fair standpunt, dat je mensen als individu benadert en niet als onderdeel van een groep waarvoor ze nooit hebben gekozen, en ze opzadelt met vooroordelen over die groep. Kijk naar de kleding, waarom is het zo lastig damesondergoed te vinden zonder strikjes en bloemetjes en kant? Voor een bh kun je niet stiekem langs de herenafdeling gaan, waar strikjes, kant en bloemetjes in geen velden of wegen zijn te vinden.
Die vooroordelen over wat vrouwen zijn of zouden moeten zijn, zijn er volop. Ik denk dat veel vrouwen het beu zijn om als vrouw behandeld te worden (heel vaak is dat kleinerend, of als seksobject). De meeste genderneutrals schijnen biologisch vrouw te zijn. Hoewel ik me goed kan voorstellen dat je als man dat eeuwige gedoe met stoer moeten zijn ook beu wordt, alsof er niks anders is dan voetbal bier en bbq.
Nogmaals, transgender zijn is een geestesziekte. Een hersenafwijking zoals het verwrongen beeld die anorexia patiënten over zichzelf hebben en blijven geloven dat ze met hun 35 kg toch nog te zwaar zijn .

Je wordt nu eenmaal geboren als een jongetje of als een meisje. Je bent een man of een vrouw. Niet beide. Dergelijke verwrongen gedachten horen thuis op de sofa van een psychiater of dien je te onderdrukken met medicijnen. Want mensen die zo denken zijn ziek. Erg ziek.

Wat je nu ziet is dat een psychiatrische aandoening vanuit commercieel oogpunt wordt opgehemeld door verwrongen idealisten met een beperkte kokervisie. Knettergek dus. Volgens hun moet je jouw eigen geslacht gaan ontkennen? Dat is toch te bizar voor woorden?

Sinds de Hema aan zwarte pietendiscriminatie doet en Pasen ontkent als een nationale feestdag heb ik geen stap meer in deze winkel gezet. Met mij klaarblijkelijk velen want de Hema staat aan de afgrond van een faillissement. Terecht zo blijkt, nu men zelfs overgaat tot het discrimineren van het eigen geslacht. Ik roep ieder op deze winkel te blijven boycotten zodat we verheugd in 2018 het sluiten van deze verschrikkelijke winkelketen kunnen gaan omarmen. ^O^
pi_173883337
Kunnen we niet gewoon stellen dat het woord unisex nu vervangen is door genderneutraal?

Verder even goede vrienden. Maar waarom zo groot aankondigen dat je nu je kleding unisex aanbiedt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_173883342
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, geloof ik niks van. Het is voor velen "raar" om met een meisje op de jongensafdeling te shoppen, dus eerst iets alternatiefs zoeken, dan moed verzamelen en dan onder afkeurende blikken en lompe opmerkingen ("ze wil zeker een jongetje zijn?") naar de jongensafdeling.
Hoe of wat en aannames zijn verder niet relevant binnen het gegeven dat een bepaald kledingstuk normaal gesproken makkelijker te vinden is wanneer er wel een jongens- en meisjes afdeling is. Kan binnen de HEMA marginale tijdwinst zijn, maar binnen een grote modezaak is een onderscheid tussen jongens- en meisjesafdeling t.o.v. genderneutraal toch wel een stuk handiger. Gewoon, puur praktisch gezien. :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_173883359
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:25 schreef Munktar het volgende:
Genderneutraal heid bestaat niet je hebt of XX of XY en wat je verder in je harses haalt moet je voor jezelf houden
Dat zou je denken, maar je hebt dus ook X, XXY, XXYY, XXX, XXXX en zelfs XXXXX.
  woensdag 20 september 2017 @ 08:37:25 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173883377
Heel FP-artikel gelezen.
Hardop gelachen. En meewarig mijn hoofd geschud.

HEMA slaat door: alle kinderkleding genderneutraal
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 20 september 2017 @ 08:44:53 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173883436
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:37 schreef Copycat het volgende:
Heel FP-artikel gelezen.
Hardop gelachen. En meewarig mijn hoofd geschud.

HEMA slaat door: alle kinderkleding genderneutraal
Virtue signaller gespot.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 20 september 2017 @ 08:45:55 #100
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173883453
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 08:44 schreef Perrin het volgende:

Virtue signaller gespot.
Ja, Danny probeert het eea.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')