nee pasvorm is niet anders. Dat het bij een hempje niet op staat dat het voor een meisje is wil nog niet zeggen dat je het verplicht moet kopen voor een jongen toch?quote:Op woensdag 20 september 2017 05:44 schreef Zana het volgende:
Nu leuk, ben benieuwd wat mijn zoon van hemdjes met spaghettibandjes vindt...
Is de pasvorm ook niet deels anders voor jongens en meisjes? Wat maakt het uit, genoeg andere winkels....
waar maak jij je druk om?quote:Op woensdag 20 september 2017 06:33 schreef Zana het volgende:
Nu praktijkvoorbeeld dan maar....
Laatst tweedehands een jasje gekregen
[ afbeelding ]
Jongens of meisjes?
Na wat speurwerk op Internet kwam ik erop uit dat het in de jongenscollectie van de Hema zat, maar heeft volgens mij een meisjessluiting...
Op naar de genderneutrale eenheidsworst. Alles neutraal, alles grijs, alles Mr Hanky!quote:Op woensdag 20 september 2017 06:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat vind jij van de halve Hemarookworst?
Ik sta niet op de barricade voor genderneutraliteit maar die laatste opmerking, dat zoeken naar een bevestiging aan de hand van een detail als een rits is imho wel exact één van de redenen waarom we afmoeten van dat onderscheid. Dat zo'n kledingstuk gewoon unisex is en er niet meer het hele internet wordt afgezocht naar een speld in een hooiberg.quote:Op woensdag 20 september 2017 06:33 schreef Zana het volgende:
[ afbeelding ]
Jongens of meisjes?
Na wat speurwerk op Internet kwam ik erop uit dat het in de jongenscollectie van de Hema zat, maar heeft volgens mij een meisjessluiting...
Als je moet speuren op internet om erachter te komen kan het blijkbaar voor allebei.. Zoals zoveel kinderkleding voor allebei kan.quote:Op woensdag 20 september 2017 06:33 schreef Zana het volgende:
[ afbeelding ]
Jongens of meisjes?
Genderneutraal bestond al in de jaren 70 tot midden jaren 80 om daarna te verdwijnen. Dit lijkt me gewoon weer een terugkeer.quote:Op woensdag 20 september 2017 06:39 schreef Beathoven het volgende:
Maar zoals ik hierboven schreef hoop ik dat men ook wat meer naar speciale unisex ontwerpen toegaat ipv gewoon de labels eraf te halen. Nu is die wereld nog nauwelijks verkent.
Ja, alsof je pas dat onderscheid kunt maken nadat je ieder artikel zorgvuldig hebt bekekenquote:Op woensdag 20 september 2017 07:01 schreef Montagui het volgende:
Het is voor jongens en meisjes die wel iets typisch jongens of meisjesachtigs wil nu wel lastiger. Voorheen kon je de helft van de collectie voorbij lopen, nu moet je de hele collectie nalopen. Kost tijd.
Nou ja, de aanduiding verwijderen is niet echt iets wat eerder geprobeerd is en nu de NS 'beste mensen' omroept (imho ook buiten de discussie om beter dan dat oubollige dames en heren) valt dat in een groter geheel van ontwikkelingen. Nederland loopt redelijk voorop.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Genderneutraal bestond al in de jaren 70 tot midden jaren 80 om daarna te verdwijnen. Dit lijkt me gewoon weer een terugkeer.
When Did Girls Start Wearing Pink?
Je kunt ook gewoon vragen waar de spijkerbroeken liggen.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:01 schreef Montagui het volgende:
Het is voor jongens en meisjes die wel iets typisch jongens of meisjesachtigs wil nu wel lastiger. Voorheen kon je de helft van de collectie voorbij lopen, nu moet je de hele collectie nalopen. Kost tijd.
De HEMA is doorgaans niet zodanig groot dat dat meer dan vijf minuten zou kosten. Non-probleem dus.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:01 schreef Montagui het volgende:
Ik blijf vaak bij de broodjes hangen.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De HEMA is doorgaans niet zodanig groot dat dat meer dan vijf minuten zou kosten. Non-probleem dus.
Wie, wat?quote:Op woensdag 20 september 2017 07:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom maakt onderbuik-gevoed Nederland zich hier nou zo druk om?
Het is toch prima dat je niet kiest op basis van een woord op een etiketje, maar op wat je leuk vindt.
Wat is toch die obsessie van Rechts Nederland om overal tegenaan te bashen?
Als iedereen zo had gedacht hadden we ook geen koelkasten gehad, en renden we nog in berenvellen rond.
De flagrante intolerantie tegen elke vorm van verandering is zieligmakend komisch.
Die, dat. Jeweettog !!!!!1111!!11!!EINZ!quote:
Berenvellen zijn redelijk genderneutraal.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom maakt onderbuik-gevoed Nederland zich hier nou zo druk om?
Het is toch prima dat je niet kiest op basis van een woord op een etiketje, maar op wat je leuk vindt.
Wat is toch die obsessie van Rechts Nederland om overal tegenaan te bashen?
Als iedereen zo had gedacht hadden we ook geen koelkasten gehad, en renden we nog in berenvellen rond.
De flagrante intolerantie tegen elke vorm van verandering is zieligmakend komisch.
Nee, gewoon pure efficiëntie. Geen idee waarom efficiëntie iets met onderbuik te maken heeft.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, alsof je pas dat onderscheid kunt maken nadat je ieder artikel zorgvuldig hebt bekeken.
Wat een non-klacht weer. Zeg dan gewoon eerlijk dat je onderbuik reutelt.
Dát is het efficiëntst, maar dat doen veel mensen niet.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon vragen waar de spijkerbroeken liggen.
Vind jij.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De HEMA is doorgaans niet zodanig groot dat dat meer dan vijf minuten zou kosten. Non-probleem dus.
Pijpen is van alle genders. Je hoeft je er niet voor te schamen.quote:Op woensdag 20 september 2017 06:09 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik eet wel eens een broodje rookworst. Over de vorm ben ik al helemaal niet te spreken maar als je er een hap uit neemt spuit de mosterd ook nog eens in je mond.Ik weet het niet. Dat kan best wat genderneutraler.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |