Daar heb je een punt.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:35 schreef Beathoven het volgende:
Berenvellen zijn redelijk genderneutraal.
Nee, nu hebben ze knalroze maatlabels voor meisjeskleding en hardblauw voor jongens.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:32 schreef Karina het volgende:
Ik erger me eerlijk gezegd meer aan het woord 'kids' dan aan het weghalen van jongen/meisje. Noem het gewoon kinderen... Of stond er eerst 'boys'/'girls'?
Maria is ook niet genderneutraal.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Pijpen is van alle genders. Je hoeft je er niet voor te schamen.
Ook Zalando?!?quote:Op woensdag 20 september 2017 07:42 schreef Nielsch het volgende:
De Zalando app heeft ook alleen Dames / Heren / Kinderen (geen kids). Nog nooit als probleem ervaren, maar sterkte aan alle dom-rechtse sneeuwvlokjes die triggered zijn door dit soort veranderen.
Dit dus.quote:Op woensdag 20 september 2017 05:44 schreef Zana het volgende:
Nu leuk, ben benieuwd wat mijn zoon van hemdjes met spaghettibandjes vindt...
Is de pasvorm ook niet deels anders voor jongens en meisjes? Wat maakt het uit, genoeg andere winkels....
En hoe zit het dan met babykleding eigenlijk? Die mogen zeker ook niet meer lichtblauw voor jongens en roze voor meisjesquote:Op woensdag 20 september 2017 07:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, nu hebben ze knalroze maatlabels voor meisjeskleding en hardblauw voor jongens.
Aan dat laatste wordt vast al gewerkt.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit dus.
De pasvorm is anders, zeker van de broeken, en de spaghettibandjes en pofmouwtjes zijn ook typisch meisjes.
Niet iedereen ziet dat soort dingen, kun je het weer terugbrengen.
Tenzij de kleding ook genderneutraal wordt en ze dus ophouden met dingen als pofmouwtjes.
Ja, en daarna kun je gewoon op meisjeskleding en jongenskleding sorteren.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:42 schreef Nielsch het volgende:
De Zalando app heeft ook alleen Dames / Heren / Kinderen (geen kids). Nog nooit als probleem ervaren, maar sterkte aan alle dom-rechtse sneeuwvlokjes die triggered zijn door dit soort veranderen.
Genderneutraal beslaat wat meer dan unisex (m+v). Als een transseksueel geen m of v wil worden genoemd dan.. ja dan.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:47 schreef Lunatiek het volgende:
Kan me niet herinneren dat je in de 70s aparte jongens- en meisjesafdelingen had. Zou ook zinloos zijn want het meeste werd "unisex" gekocht zodat het als tweedehands naar broertjes, zusjes, neefjes, nichtjesven buurkinderen kon.
Unisex is trouwens het woord uit de 80s voor het begrip genderneutraal en dat was toen grote mode.
Dat is sowieso al weinig meer sinds iedereen dankzij een echo al voor de helft van de zwangerschap weet wat het is.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:48 schreef Karina het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met babykleding eigenlijk? Die mogen zeker ook niet meer lichtblauw voor jongens en roze voor meisjes
Laten we even een boze klachtenorkaan naar Zalando sturen dan. Kunnen ze daar ook weer even aan het werk.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en daarna kun je gewoon op meisjeskleding en jongenskleding sorteren.
Waarom?quote:Op woensdag 20 september 2017 07:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
en de spaghettibandjes en pofmouwtjes zijn ook typisch meisjes.
Bij mij weten liep heel Nederland in de jaren 90 in de Levi's 501 spijkerbroek en had die slechts één vorm, maar een diversiteit aan lengte- en breedtematen. Dus ging je passen welke maat bij jou hoorde, er waren geen speciale dames- of herenmodellen. Nooit iemand over horen klagen. Hooguit mannen wiens vriendin er met hun jeans vandoor gingen.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit dus.
De pasvorm is anders, zeker van de broeken, en de spaghettibandjes en pofmouwtjes zijn ook typisch meisjes.
Tenzij de kleding ook genderneutraal wordt en ze dus ophouden met dingen als pofmouwtjes.
We hebben het over kinderkleding....quote:Op woensdag 20 september 2017 07:54 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Bij mij weten liep heel Nederland in de jaren 90 in de Levi's 501 spijkerbroek en had die slechts één vorm, maar een diversiteit aan lengte- en breedtematen. Dus ging je passen welke maat bij jou hoorde, er waren geen speciale dames- of herenmodellen. Nooit iemand over horen klagen. Hooguit mannen wiens vriendin er met hun jeans vandoor gingen.
Meid toch.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit dus.
Op de morning after..quote:Op woensdag 20 september 2017 07:54 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Bij mij weten liep heel Nederland in de jaren 90 in de Levi's 501 spijkerbroek en had die slechts één vorm, maar een diversiteit aan lengte- en breedtematen. Dus ging je passen welke maat bij jou hoorde, er waren geen speciale dames- of herenmodellen. Nooit iemand over horen klagen. Hooguit mannen wiens vriendin er met hun jeans vandoor gingen.
Niet in het geval van de Hema.quote:Op woensdag 20 september 2017 07:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Genderneutraal beslaat wat meer dan unisex (m+v). Als een transseksueel geen m of v wil worden genoemd dan.. ja dan.
Perrin de HEMA-Nostradamusquote:Op woensdag 20 september 2017 07:55 schreef Perrin het volgende:
In de Hema:
'Pardon mevrouw, waar vind ik het jongensondergoed?'
'U bedoelt het kinderondergoed zeker, meneer de seksist?'
Eigenlijk logisch dat de vrouwensluiting voor kinderkleding wordt gebruikt. Het idee is immers dat een vrouw een kleedster heeft, die doorgaans rechtshandig zijn. Ouders zijn de kleedsters van kinderen, dus is deze manier van sluiten (voor rechtshandigen) makkelijker.quote:Op woensdag 20 september 2017 06:33 schreef Zana het volgende:
Nu praktijkvoorbeeld dan maar....
Laatst tweedehands een jasje gekregen
[ afbeelding ]
Jongens of meisjes?
Na wat speurwerk op Internet kwam ik erop uit dat het in de jongenscollectie van de Hema zat, maar heeft volgens mij een meisjessluiting...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |