abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173679234


"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sets & Reps
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Rust
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Supplementatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Steroïden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Vitamines en mineralen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FAQ
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: FOK! Powerlifting doelen 31-12-2016
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Versiebeheer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173680181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:53 schreef ZuidGrens het volgende:
heb je moeite met vreten?
Ja, vooral omdat ik het niet teveel wil spreiden qua carb timing. Gelukkig binnenkort een mini-cut. _O-
pi_173680458
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 18:39 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ja, vooral omdat ik het niet teveel wil spreiden qua carb timing. Gelukkig binnenkort een mini-cut. _O-
Heb je een blender? Kan je veel kcals op een snelle en (als je wil) gezonde manier mee naar binnen krijgen. Werkt voor mij iig
pi_173680470
Per ongeluk op dit topic geklikt.

Carb timing. :') Please____
pi_173680659
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
Per ongeluk op dit topic geklikt.

Carb timing. :') Please____
Als jij 700 gram carbs in zoveel mogelijke maaltijden wilt delen ga je gang, maar dan niet huilen als jouw alvleesklier je de middelvinger gaat geven.
pi_173680806
Is 700 gram carbs niet wat veel? Wat is je onderhoud?
pi_173680833
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:07 schreef ZuidGrens het volgende:
Is 700 gram carbs niet wat veel? Wat is je onderhoud?
~5.300 kcals op dit moment
pi_173680947
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:08 schreef Faeroer het volgende:

[..]

~5.300 kcals op dit moment
Onderhoud? Bedoel je niet bulk?
pi_173680982
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:12 schreef Hamzoef het volgende:

Bedoel je niet bulk?
Nee, blijf stabiel op 5.300
pi_173681061
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:14 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Nee, blijf stabiel op 5.300
Stats?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2017 19:17:48 ]
  zaterdag 9 september 2017 @ 19:27:40 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173681259
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 17:53 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Hoe lang duurde deze training?

en @ Faeroer, heb je moeite met vreten?
Ik poste in een gesloten topic zie ik net. :P

Ongeveer een 1:15 doe ik daarover.
pi_173681294
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:17 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Stats?
5kg DB front raise
pi_173681778
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik poste in een gesloten topic zie ik net. :P

Ongeveer een 1:15 doe ik daarover.
Ja, snapte ook geen reet van wat er gebeurde.

Maar dat is op zich wel een prima tijd. Al zou ik er waarschijnlijk langer over doen :D Heb nogal de neiging om lang te rusten en om me heen te staren. Ziet er wel uit als een harde workout.

Ben ik trouwens de enige die regelmatig de tel kwijt raakt mbt het aantal reps? Soms heb ik al moeite met de setjes, maar ik heb ook de neiging om een herhaling als twee te tellen :') Facking triest, ben verder niet gehandicapt of zo maar het is soms wel storend.
pi_173681801
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:08 schreef Faeroer het volgende:

[..]

~5.300 kcals op dit moment
Dan snap ik wel dat je moeite hebt met eten. Niet lullig bedoeld, maar ben je een überecto van 2.12 meter?
pi_173688303
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:27 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik poste in een gesloten topic zie ik net. :P

Ongeveer een 1:15 doe ik daarover.
Om terug te komen over je vraag of ik een bb of pl schema wil: dat maakt me niks uit ik wil me gewoon eens inlezen en kijken wat me aanstaat.
pi_173688437
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  zondag 10 september 2017 @ 22:34:34 #17
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_173704248
Hoe doen jullie het eigenlijk met kleding.. en dan met name bijv. overhemden?
Ik beschouw mijzelf alles behalve groot/breed.. maar ik zit (vooral met dicht te knopen kleding) wel +/- 2 maten "groter" dan de maat die bij mijn lengte past - met als gevolg dat je veel te lange mouwen en te lang overhemd hebt. Dat heeft dan vooral te maken met de breedte bij de schouders. Alle kleding lijkt echt puur gebaseerd op een ongetrainde man met smalle schouders :{

Goede winkel, bepaalde merken.. of alles op maat laten maken (en zo ja, waar)?
  maandag 11 september 2017 @ 09:10:52 #18
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173708065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:52 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ja, snapte ook geen reet van wat er gebeurde.

Maar dat is op zich wel een prima tijd. Al zou ik er waarschijnlijk langer over doen :D Heb nogal de neiging om lang te rusten en om me heen te staren. Ziet er wel uit als een harde workout.

Ben ik trouwens de enige die regelmatig de tel kwijt raakt mbt het aantal reps? Soms heb ik al moeite met de setjes, maar ik heb ook de neiging om een herhaling als twee te tellen :') Facking triest, ben verder niet gehandicapt of zo maar het is soms wel storend.
Bench press kost het meeste tijd, en dan vooral door rusttijden tussen de zwaardere benches door. Ik had mezelf een soort van aangeleerd om tijdens de warm up setjes al langere rusttijden te hebben todat ik me bedacht dat dat niet nodig is.

Ook al ben in om 7 in de gym ben ik gelimiteerd in mn tijd omdat ik iets na 9 uur mn dochter naar de opvang breng. Dus ik heb op zich wel de tijd maar kan niet te lang blijven hangen. Het assist werk kan ik vrij snel doen, triceps en facepulls superset ik bv, en je hebt bij assist niet veel tijd nodig om te rusten. Vlak erna ben ik dan wel even gaar maar dat is met 20 minuten weg.
pi_173708792
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:52 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ben ik trouwens de enige die regelmatig de tel kwijt raakt mbt het aantal reps? Soms heb ik al moeite met de setjes, maar ik heb ook de neiging om een herhaling als twee te tellen :') Facking triest, ben verder niet gehandicapt of zo maar het is soms wel storend.
Nee, altijd. Ik turf sets ook af op m'n whiteboard :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 11 september 2017 @ 10:11:58 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173708916
Soms lukt het me al niet om normaal tot 4 of 5 te tellen. Voel je je soms echt een mongool :')
pi_173709380
quote:
10s.gif Op maandag 11 september 2017 10:02 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Nee, altijd. Ik turf sets ook af op m'n whiteboard :')
Ik heb daarom altijd een spotter bij me. Die telt voor me :')
  maandag 11 september 2017 @ 12:06:25 #22
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173710299
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 07:40 schreef Questular het volgende:

[..]

Om terug te komen over je vraag of ik een bb of pl schema wil: dat maakt me niks uit ik wil me gewoon eens inlezen en kijken wat me aanstaat.
Dit is een redelijk stukje over PL.

http://www.deepsquatter.com/strength/archives/manrodt4.htm

En hier vind je een shit load aan PL workouts.

http://muscleandbrawn.com(...)rkouts-and-routines/

[ Bericht 9% gewijzigd door Snakey op 11-09-2017 12:19:39 ]
  maandag 11 september 2017 @ 12:18:38 #23
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173710450
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:52 schreef ZuidGrens het volgende:

Ben ik trouwens de enige die regelmatig de tel kwijt raakt mbt het aantal reps? Soms heb ik al moeite met de setjes, maar ik heb ook de neiging om een herhaling als twee te tellen :') Facking triest, ben verder niet gehandicapt of zo maar het is soms wel storend.
Eh nee, wel sets soms. Vooral DL sets als ik 8 x 3 x 150 doe bv. Dan zet ik stippen op de kolom bij het platform. :P

  maandag 11 september 2017 @ 13:23:08 #24
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_173711409
Alles boven de 5 is een probleem :+ In mijn gym hebben we een telraam :D Sets houd ik daar bij, reps moet ik maar gewoon trachten bij te houden.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_173712042
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 19:53 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Dan snap ik wel dat je moeite hebt met eten. Niet lullig bedoeld, maar ben je een überecto van 2.12 meter?
Nah, 1 meter 93 dus zoveel is het nou ook weer niet maar ik wil liever niet te vaak insuline pieken in m'n lichaam hebben dus de maaltijden zijn minder frequent maar per maaltijd wat groter dan bij zeg 6-8 maaltijden/dag. Kan men lacherig over doen, maar ik train er fijner mee.

quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 07:40 schreef Questular het volgende:

[..]

Om terug te komen over je vraag of ik een bb of pl schema wil: dat maakt me niks uit ik wil me gewoon eens inlezen en kijken wat me aanstaat.
Ik doe nu zelf push/pull/legs/rust/upper/lower/rust. 2x frequentie, waarvan upper en lower 90% pompwerk is en push/pull/legs kracht+beetje volume is. Dat laatste neemt in intensiteit toe in blocks van 6 weken, dan een week rust, en dan een 1RM.

Eerste PPL week is bijvoorbeeld:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2017 22:34 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met kleding.. en dan met name bijv. overhemden?
Ik beschouw mijzelf alles behalve groot/breed.. maar ik zit (vooral met dicht te knopen kleding) wel +/- 2 maten "groter" dan de maat die bij mijn lengte past - met als gevolg dat je veel te lange mouwen en te lang overhemd hebt. Dat heeft dan vooral te maken met de breedte bij de schouders. Alle kleding lijkt echt puur gebaseerd op een ongetrainde man met smalle schouders :{

Goede winkel, bepaalde merken.. of alles op maat laten maken (en zo ja, waar)?
Overhemden en pantalons/jasjes voor het werk altijd op maat. Je kan voor niet zo heel veel geld bij suit supply terecht, als je geen goede zaken in de buurt hebt. Zal er iig beter uitzien dan confectiematen bij iemand die traint. Zeker qua schouders en quads. Er zijn natuurlijk ook wel broeken met veel stretch erin waar je wel mee kan wegkomen, maar die moet je ook maar net tegenkomen. Heb zelf een broek die met elke maat mee lijkt te gaan, maar de rest niet zo. :D
  maandag 11 september 2017 @ 14:59:34 #26
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173713346
quote:
10s.gif Op maandag 11 september 2017 14:00 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Nah, 1 meter 93 dus zoveel is het nou ook weer niet maar ik wil liever niet te vaak insuline pieken in m'n lichaam hebben dus de maaltijden zijn minder frequent maar per maaltijd wat groter dan bij zeg 6-8 maaltijden/dag. Kan men lacherig over doen, maar ik train er fijner mee.
Niet elke maaltijd lokt een insuline piek uit, met name afhankelijk wat je in je mik stouwt en in welke hoeveelheden. Misschien is je gevoel dan ook niet gebaseerd op een insuline piek.

Maar, als je je er fijner bij voelt moet je het vooral doen hoor, niet als kritiek bedoeld. ^O^
WFPB!
pi_173725334


Koning: dit gaat alle verbeelding te boven
PHILIPSBURG - Koning Willem-Alexander is geschokt door wat hij in de gym heeft gezien. „Ik denk dat wat wij hier hebben aangetroffen, dat gaat alle verbeelding te boven. Overal waar je kijkt zie je potjes creatine/whey consentraat omgevallen op de grond liggen, gewichten liggen door elkaar heen van hun plek”, zegt hij tegen De Telegraf.

Tegelijkertijd zie je ook mensen de schouders eronder zetten. Maar ja, waar begin je op zo’n moment?! Juist! Squats! "Ik heb een hoop gezien in mijn leven,
15 sets met 200 kilo dit had ik nog nooit gezien.”

Maar alles is hier even onvoorstelbaar”, vervolgt de koning. „De opbouwfase kan nog lang duren. Maar dat is altijd zo als je spieren gaat kweken .
Maar het geloof is er dat Sint-Maarten er uiteindelijk bovenop gaat komen.”

Ook minister Plasterk is erg onder de indruk. „Ik heb een paar keer vandaag gehoord dat mensen het een oorlogsgebied noemen. Dat snap ik wel. Mensen kijken geschokt voor zich uit en roepen One more Rep!.

De gevolgen zijn echt verschrikkelijk.” Enorme spierkramen in toch al een verwoeste gym.

„Het was al een Sportschool van grote verschillen tussen rijk en arm en die verschillen worden door deze storm allen maar groter. De goedgebouwde schouders van de rijken staan nog en bij de armen zijn alle gains weg.”

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2017 05:36:06 ]
pi_173725599
Genoeg zware dingen rond te tillen daar.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_173744963
Koning rondt bezoek aan getroffen Gyms af.



WILLEMSTAD - Koning Willem-Alexander en minister Ronald Plasterk hebben hun bezoek aan Gym-Maarten, Saba-les en Sinterklaas afgerond. Ze bezochten dinsdag de kleine Saba ochtend- les, waar de orkaan Irma ook huishield maar de schade niet zo ernstig was als op de gym.

Na een training in een beschadigd gym zonder whey shake, begon de dag met squats in het zwaar gehavend kracht gedeelte. Koning Willem-Alexander toonde zich opnieuw onder de indruk van de PR`s, die hij een dag daarvoor al van dichtbij had gezien. Vanuit de helikopter was te zien dat voor het squatrek een groep mensen stond te wachten op een mogelijkheid zelf een PR te zetten.

Op Sabales sprak de koning met gymrats. In een korte toespraak op de gym riep hij hen op geen betterbelly banden meer te dragen. Nederland zal hen niet in de steek laten, zei Willem-Alexander.

Met een pullup schema van de kustwacht vloog het gezelschap terug naar Curaçao. Vier volwassenen en een kind die eerder niet de gym uit wilde, zijn de gym uitgetrapt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2017 05:25:00 ]
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 09:24:08 #30
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173746439
My Fitness Pal is trouwens echt een fijne app :)

Gebruik 'm sinds een paar weken om mijn voeding op bij te houden en het werkt voor mij zoveel beter als ik tot op de kcal nauwkeurig zie wat ik binnen krijg. Veel beter dan een samengsteld voedinsschema waar ik de kcals heb uitgerekend. Ook helpt het wel dat ik letterlijk alles afweeg momenteel. Dus ook de hoeveelheid pindakaas die op mijn boterham gaat :') :+

Meer mensen die deze app dagelijks gebruiken? :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 13 september 2017 @ 09:29:12 #31
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173746514
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:24 schreef onlogisch het volgende:
Meer mensen die deze app dagelijks gebruiken? :)
Wel gedaan.
Totdat ik toch dagelijks ongeveer hetzelfde at / wist wat ik op een dag kon eten.
Nu gebruik ik hem enkel nog om mijn gewicht in bij te houden.
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 09:37:46 #32
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173746620
quote:
6s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wel gedaan.
Totdat ik toch dagelijks ongeveer hetzelfde at / wist wat ik op een dag kon eten.
Nu gebruik ik hem enkel nog om mijn gewicht in bij te houden.
Ik weet ook wel wat ik ongeveer kan eten. Maar het helpt me echt om exact binnen te krijgen wat ik nodig heb op een dag.

Ander vraagje ; iemand tips wat goed verzadigd en weinig kcal bevat? Op niet trainingsdagen eet ik 500kcal minder dan op trainingsdagen. Maar het is iedere keer een sport om niet te veel trek te hebben overdag :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 13 september 2017 @ 09:41:09 #33
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_173746669
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:37 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik weet ook wel wat ik ongeveer kan eten. Maar het helpt me echt om exact binnen te krijgen wat ik nodig heb op een dag.

Ander vraagje ; iemand tips wat goed verzadigd en weinig kcal bevat? Op niet trainingsdagen eet ik 500kcal minder dan op trainingsdagen. Maar het is iedere keer een sport om niet te veel trek te hebben overdag :)
Volumevoer. Maaltijden met in ieder geval flink wat eiwitten en veel groenten will do the trick.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_173748497
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:37 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik weet ook wel wat ik ongeveer kan eten. Maar het helpt me echt om exact binnen te krijgen wat ik nodig heb op een dag.

Ander vraagje ; iemand tips wat goed verzadigd en weinig kcal bevat? Op niet trainingsdagen eet ik 500kcal minder dan op trainingsdagen. Maar het is iedere keer een sport om niet te veel trek te hebben overdag :)
Broccoli, gewoon kaolo grote kopen en die opeten als je honger hebt. Dan heb je geen honger meer.
pi_173748761
Naar het werk neem ik overnight oats mee als ontbijt, een kip met sla, eiwit shake, banaan en wat ongezouten nootjes. Zo krijg ik binnen wat ik binnen moet krijgen zonder echt veel honger te hebben gedurende de dag. Pak ik bv brood mee ipv de oats en kip dan merk ik dat ik veel meer met een honger gevoel rondloop.
pi_173750848
Tering, de halve dag al last van die spiertrekkingen in mijn biceps. Daar kun je echt gek van worden. Iemand die weet hoe je dit iets kan minderen? Glucose helpt niet en ik slik al magnesium tabletten
pi_173750989
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:39 schreef Lamabal het volgende:
Tering, de halve dag al last van die spiertrekkingen in mijn biceps. Daar kun je echt gek van worden. Iemand die weet hoe je dit iets kan minderen? Glucose helpt niet en ik slik al magnesium tabletten
Misschien helpt kalium, zit dacht ik in bananen.
pi_173758246
quote:
10s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:47 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Misschien helpt kalium, zit dacht ik in bananen.
Het hielp een beetje, of het is iets mentaal, maar het is iets minder geworden ;)
pi_173766510
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 13:39 schreef Lamabal het volgende:
Tering, de halve dag al last van die spiertrekkingen in mijn biceps. Daar kun je echt gek van worden. Iemand die weet hoe je dit iets kan minderen? Glucose helpt niet en ik slik al magnesium tabletten
Genoeg water drinken.

(En bananen eten inderdaad)
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_173766525
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 11:41 schreef Questular het volgende:
Naar het werk neem ik overnight oats mee als ontbijt, een kip met sla, eiwit shake, banaan en wat ongezouten nootjes. Zo krijg ik binnen wat ik binnen moet krijgen zonder echt veel honger te hebben gedurende de dag. Pak ik bv brood mee ipv de oats en kip dan merk ik dat ik veel meer met een honger gevoel rondloop.
Dit heb ik ook, ik kan de hele dag brood blijven eten want ik raak er niet vol van.
Eiwitrijk voedsel werkt veel beter voor mij.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 14 september 2017 @ 11:09:51 #41
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_173768667
Ik ben nu onlangs begonnen met krachttrainingen in de sportschool. Wat ik nu sommige mensen zie doen is in hun eerste set de gewichten hoger te zetten en in de sets erna lager omdat ze dan moeier worden. Ik heb ook de neiging om dit te doen, maar je kan ze beter toch op hetzelfde gewicht laten staan?

En als je ze op een gewicht zet, moet je het dan makkelijk aankunnen of soms dat als je een set van 10 doet op het laatst de 10 net niet haalt? Ik merk ook dat ik nu nog bij sommige een beetje tussen 2 gewichten inzit.
  donderdag 14 september 2017 @ 11:45:52 #42
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173769496
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:09 schreef warp995 het volgende:
Ik ben nu onlangs begonnen met krachttrainingen in de sportschool. Wat ik nu sommige mensen zie doen is in hun eerste set de gewichten hoger te zetten en in de sets erna lager omdat ze dan moeier worden. Ik heb ook de neiging om dit te doen, maar je kan ze beter toch op hetzelfde gewicht laten staan?

En als je ze op een gewicht zet, moet je het dan makkelijk aankunnen of soms dat als je een set van 10 doet op het laatst de 10 net niet haalt? Ik merk ook dat ik nu nog bij sommige een beetje tussen 2 gewichten inzit.
Het belangrijkste van trainen is dat je je spieren/lichaam een prikkel geeft waaraan ze zich gaan aanpassen. Er is meer dan genoeg informatie over dit soort dingen te vinden maar even heel kort door de bocht betekent het dat je spieren lang genoeg op spanning moeten staan en dat het gewicht dat je verplaatst redelijk groot moet zijn (ergens tussen de 60 en 90% van je maximum, heel breed genomen).

Betreft je tweede, wat mij betreft kan je beter het lagere gewicht pakken en zorgen dat je de beweging nauwkeurig uitvoert, eventueel maak je je reps langzamer of doe je er meer om te zorgen dat je alsnog genoeg 'prikkel' krijgt. Je hoeft zeker niet elke training 'tot failure' te gaan (slechts enkele programma's maken hier gebruik van), omdat je herstel achteraf ook wat langer is.
WFPB!
pi_173770688
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:09 schreef warp995 het volgende:
Ik ben nu onlangs begonnen met krachttrainingen in de sportschool. Wat ik nu sommige mensen zie doen is in hun eerste set de gewichten hoger te zetten en in de sets erna lager omdat ze dan moeier worden. Ik heb ook de neiging om dit te doen, maar je kan ze beter toch op hetzelfde gewicht laten staan?

En als je ze op een gewicht zet, moet je het dan makkelijk aankunnen of soms dat als je een set van 10 doet op het laatst de 10 net niet haalt? Ik merk ook dat ik nu nog bij sommige een beetje tussen 2 gewichten inzit.
Ken maar weinig mensen die 1-3 jaar trainen en volledig verzuren met 3x10.
  donderdag 14 september 2017 @ 20:00:16 #44
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_173778192
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:45 schreef Dizorn het volgende:

[..]
Betreft je tweede, wat mij betreft kan je beter het lagere gewicht pakken en zorgen dat je de beweging nauwkeurig uitvoert, eventueel maak je je reps langzamer of doe je er meer om te zorgen dat je alsnog genoeg 'prikkel' krijgt. .
Thanks, dit zal ik in het achterhoofd houden bij de volgende keer, kijken hoe dat uitpakt :)
  vrijdag 15 september 2017 @ 11:17:22 #45
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173788740
Het viel me vanmorgen ineens op dat er een behoorlijk verschil in fysiek is tussen degenen die hun oefeningen met goede form/techniek doen, en degenen die dat niet doen.

De meesten van hen 'ken' ik al een paar jaar. Het viel me eigenlijk op omdat ik iemand eerder deze week heb geleerd hoe hij facepulls moet doen, waar hij vanmorgen een zooitje van maakte. Zo iemand waar je 1000x tegen kan zeggen dat het niet om zo zwaar mogelijk gaat maar in eerste instantie om de juiste techniek/form gaat.

Anyway, iedereen die langer in de sportschool rondhangt kent ze wel. Ze trainen al jaren maar je ziet er weinig of niets van terug in hun fysiek. Dat zette ik af tegen een paar jongens die duidelijk voor goede techniek gaan boven gewicht. Ze liften niet bijzonder zwaar, maar wat ze doen doen ze (bijna) altijd met perfecte form. En je ziet het duidelijk terug in hun fysiek.
pi_173789453
Over de juiste techniek gesproken, ik dacht dat mijn vorm bij deadliften prima was. Laatst toch nog eens wat vorm filmpjes bekeken en ik ben er achter gekomen dat ik mn glutes te weinig activeer tijdens de deadlift. Kleine aanpassing gedaan van mn startpositie en ik merk meteen dat ik nu veel beter mn glutes gebruik tijdens het liften.
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:11:39 #47
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173789717
Ik begin nu met deadliften met een paar setjes RDL om het gevoel van hamstrings/glutes goed te voelen.

Gister geëxperimenteerd met hookgrip, erachter gekomen dat ik behoorlijk korte vingers heb (wist ik al) maar op zich voelde het wel meteen véél steviger.
WFPB!
  vrijdag 15 september 2017 @ 12:19:54 #48
299302 spacerijen
spacen als planeten
pi_173789880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 09:24 schreef onlogisch het volgende:
My Fitness Pal is trouwens echt een fijne app :)

Gebruik 'm sinds een paar weken om mijn voeding op bij te houden en het werkt voor mij zoveel beter als ik tot op de kcal nauwkeurig zie wat ik binnen krijg. Veel beter dan een samengsteld voedinsschema waar ik de kcals heb uitgerekend. Ook helpt het wel dat ik letterlijk alles afweeg momenteel. Dus ook de hoeveelheid pindakaas die op mijn boterham gaat :') :+

Meer mensen die deze app dagelijks gebruiken? :)
Ik doe hetzelfde. Elke calorie gaat in MFP en elke gram wordt afgewogen. Je moet je ocd ergens in kwijt hè :7
pi_173800791
Dit weekend Mr.Olympia, Phil Heath zal hem vast winnen maar hoop dat Big Ramy z´n shit voor elkaar heeft en wat concurrentie kan tonen.
pi_173806247
Flinke PR op 3 rep en 1 rep 11cm blockpulls, daarna nog wat lats en rear delts gedaan maar ik kwam niet verder dan 6 setjes totaal. Beetje teveel geweest _O-
pi_173807292
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 12:19 schreef spacerijen het volgende:

[..]

Ik doe hetzelfde. Elke calorie gaat in MFP en elke gram wordt afgewogen. Je moet je ocd ergens in kwijt hè :7
Daar wordt je toch gewoon helemaal tureluurs van???

Ik eet gezond maar let totaal niet op mijn kcal inname :P
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_173809319
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:01 schreef relativity het volgende:

[..]

Daar wordt je toch gewoon helemaal tureluurs van???

Ik eet gezond maar let totaal niet op mijn kcal inname :P
Als ecto is dat prioriteit #1
Dit, dus.
pi_173809334
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 22:37 schreef Snorrenbaard het volgende:
Dit weekend Mr.Olympia, Phil Heath zal hem vast winnen maar hoop dat Big Ramy z´n shit voor elkaar heeft en wat concurrentie kan tonen.
Na de prejudging liggen Phil, Ramy en Bonac dicht bij elkaar.
Ik vond zelf Phil er (nog) niet geweldig uit zien.
Op bb.nl is de verwachting dat Phil morgen droger en gedefinieerder is.
En de huidige Mr. Olympia heeft vaak een streepje voor, dus ik vrees dat die arrogante kwal (mijn mening) weer gaat winnen. Ik hoop dat Bonac het wordt, ook om het signaal af te geven dat het niet alleen om massa gaat.

Ik denk:
1. Phil Heath
2. Big Ramy
3. William Bonac
4-7: Rhoden, Dexter, Winklaar, Curry.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173809428
Big Ramy moet winnen, of desnoods iemand anders zolang het maar geen Phil Heath wordt want hij is echt een mongool eerste klas.
pi_173822315
1. Phil Heath
2. Big Ramy
3. William Bonac
4. Dexter Jackson
5. Shawn Rhoden
6. Roelly Winklaar
7. Nathan de Asha
8. Brandon Curry
9. Josh Lenartowizc
10. Cedric McMillan

[ Bericht 0% gewijzigd door Eleiko op 17-09-2017 07:41:54 ]
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173822490
quote:
wat liep je te doen viespeuk
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_173822505
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 08:24 schreef McNulty het volgende:

[..]

wat liep je te doen viespeuk
Ik niks, ben geen krachtpatser :s)
pi_173822534
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 08:27 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ik niks, ben geen krachtpatser :s)
oh
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_173822890
Phil zag er echt niet beter uit _O- Corrupt zooitje daar, zeker een judge gegayd ofzo

:')

[ Bericht 16% gewijzigd door Faeroer op 17-09-2017 14:24:01 ]
  Moderator zondag 17 september 2017 @ 10:24:01 #61
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173823898
Goedemorgen. Zo legday op het programma, maar heb last van mijn onderrug.

Tips?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173832310
quote:
5s.gif Op zondag 17 september 2017 10:24 schreef onlogisch het volgende:
Goedemorgen. Zo legday op het programma, maar heb last van mijn onderrug.

Tips?
Tsja. Als je de onderrug wil ontzien worden het machines. Leg Press, Leg Curl (liggend heeft mijn voorkeur), Leg Extension, Hip Extension (lijkt gay maar is het niet). Kuiten ook zittend, vele mogelijkheden.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173833581
Ook uitkijken met je rug als je leg press doet, goed die glutes in het stoeltje zetten als je wat hoger in gewicht gaat.
  zondag 17 september 2017 @ 20:53:02 #64
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173840911
Woei, dat wordt hard werken morgen. :P

Ik ben benieuwd hoeveel ik met de slingshot kan benchen. Ik denk minstens 150 kilo.

Bench press 60kg 2 sets 5, 70kg 2 sets 3, 80kg 3, 95kg 2, 110kg 2, 120kg 2, 130kg 2

110kg 3 sets 3s paused on chest.

Add slingshot
120kg 2 add weight doing 2s to a max 2

Flat dbell 3 sets all out reps aim for 20

Band pushdowns 3 sets 12s work hard and heavy

Tate press 3 sets 10s lets start doing these heavier

Rope face pulls 3 sets 15s these are moderate weight
pi_173843725
quote:
10s.gif Op zondag 17 september 2017 09:11 schreef Faeroer het volgende:
Phil zag er echt niet beter uit _O- Corrupt zooitje daar, zeker een judge gegayd ofzo

[ afbeelding ] :')
Ramy staat hier ook voor Phil. En Phil taat er hier ook op zijn onvoordeligst bij. Schouders en rug waren zeker beter bij Phil, maar overall zou het mijn keuze ook niet zijn.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_173847621
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2017 20:53 schreef Snakey het volgende:
Woei, dat wordt hard werken morgen. :P

Ik ben benieuwd hoeveel ik met de slingshot kan benchen. Ik denk minstens 150 kilo.

Bench press 60kg 2 sets 5, 70kg 2 sets 3, 80kg 3, 95kg 2, 110kg 2, 120kg 2, 130kg 2

110kg 3 sets 3s paused on chest.

Add slingshot
120kg 2 add weight doing 2s to a max 2

Flat dbell 3 sets all out reps aim for 20

Band pushdowns 3 sets 12s work hard and heavy

Tate press 3 sets 10s lets start doing these heavier

Rope face pulls 3 sets 15s these are moderate weight
Kreeg met m'n blauwe er wel 20-25kg op als ik het mij goed herinner. Helaas heb ik mijn slingshot te klein gekocht. ;( Ik kan het niet meer aan. We hebben in de gym wel nog zo'n zwarte, maar dat is iets teveel van het goede denk ik.
  maandag 18 september 2017 @ 10:10:23 #67
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173847962
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 09:39 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Kreeg met m'n blauwe er wel 20-25kg op als ik het mij goed herinner. Helaas heb ik mijn slingshot te klein gekocht. ;( Ik kan het niet meer aan. We hebben in de gym wel nog zo'n zwarte, maar dat is iets teveel van het goede denk ik.
Ik heb de originele, die geeft je 10 - 15% extra.

2 x 130 ging goed, tweede rep was niet makkelijk maar met wat toegevoegde agressie kon ik hem toch locken.

Ik drukte 2 x 150 met slingshot. :P

Nog een 160 geprobeerd maar dat lukte net niet helaas. Voelde wel goed in mn handen, maar zodra de slingshot zn werk had gedaan vertraagde het als een auto tegen een muur en moest mn spotter aan het werk. :D
  maandag 18 september 2017 @ 10:11:59 #68
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173847979
Een zwarte slingshot is voor de jongens die meer dan 180 kilo benchen trouwens. Daar zijn we nog even niet aan toe. :P
pi_173848195
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 10:10 schreef Snakey het volgende:
Ik drukte 2 x 150 met slingshot. :P

Nog een 160 geprobeerd maar dat lukte net niet helaas. Voelde wel goed in mn handen, maar zodra de slingshot zn werk had gedaan vertraagde het als een auto tegen een muur en moest mn spotter aan het werk. :D
Denk je dat je 160 gehaald had als je die 150 daarvoor met maar 1 rep zou hebben gedaan? Hoewel dat wellicht tegen je programma in gaat.
  maandag 18 september 2017 @ 10:36:42 #70
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173848307
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 10:26 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Denk je dat je 160 gehaald had als je die 150 daarvoor met maar 1 rep zou hebben gedaan? Hoewel dat wellicht tegen je programma in gaat.
Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Misschien, maar misschien was ik 5 of 10cm hoger vastgelopen. We zullen het nooit weten. :P
pi_173853031
Is het raar dat ik moest Googlen wat een slingshot is?
  maandag 18 september 2017 @ 15:30:32 #72
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173853373
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 15:06 schreef ZuidGrens het volgende:
Is het raar dat ik moest Googlen wat een slingshot is?
En dan kreeg je eerst allerlei dingen die er niks mee te maken hebben waarschijnlijk. :P

Maar nee, dat is niet raar. :)
pi_173854519
Sinds ongeveer begin augustus ben ik onder mijn onderhoud aan het eten omdat ik wel vond dat er weer wat kilo's af mochten. Zo gezegd zo gedaan, een logboek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb altijd mezelf gewogen onder nagenoeg dezelfde omstandigheden: na het opstaan, direct na mijn eerste wcbezoek en zelfde hoeveelheid kleding. Zit natuurlijk soms wat schommelingen; is normaal. Uiteindelijk toch wel wat kg aan vet en vocht verloren. Stats zijn op de compounds in ieder geval vrijwel gelijk gebleven (gaat wel steeds lastiger).
Maar ik zit toch eigenlijk wel met het vet rond mijn buik. Ik wil absoluut geen sixpack/shredded/8% of dat soort dingen maar ik heb het gevoel dat ik daar genetisch makkelijk vet opsla en heel moeilijk kan verliezen. Ook zie ik eigenlijk gewoon dat op dat gebied nauwelijks wat veranderd is. Wil daar wel het liefst ook wat van verliezen, maar zal dat dan simpelweg nog langer op zich wachten?
Iedereen is natuurlijk anders maar ik mag toch hopen dat als ik onder de 80 kom dat ook langzaam iets minder wordt? Mijn vraag is dan ook aan de mensen die zich hier in hetzelfde schuitje bevonden of bevinden; herkenden jullie dit ook of hebben jullie wat meer 'geluk'?
Viel me wel op namelijk, waar je over het hele lichaam wel duidelijk zag dat de hoeveelheid vet iets afnam bleef het daar op het oog redelijk intact. Misschien als ik meet dat er dan wel iets af is maar met het oog niet echt waarneembaar. Ik gok dan op een stukje genetica :P
  maandag 18 september 2017 @ 17:03:50 #74
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173854809
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 16:51 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Sinds ongeveer begin augustus ben ik onder mijn onderhoud aan het eten omdat ik wel vond dat er weer wat kilo's af mochten. Zo gezegd zo gedaan, een logboek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb altijd mezelf gewogen onder nagenoeg dezelfde omstandigheden: na het opstaan, direct na mijn eerste wcbezoek en zelfde hoeveelheid kleding. Zit natuurlijk soms wat schommelingen; is normaal. Uiteindelijk toch wel wat kg aan vet en vocht verloren. Stats zijn op de compounds in ieder geval vrijwel gelijk gebleven (gaat wel steeds lastiger).
Maar ik zit toch eigenlijk wel met het vet rond mijn buik. Ik wil absoluut geen sixpack/shredded/8% of dat soort dingen maar ik heb het gevoel dat ik daar genetisch makkelijk vet opsla en heel moeilijk kan verliezen. Ook zie ik eigenlijk gewoon dat op dat gebied nauwelijks wat veranderd is. Wil daar wel het liefst ook wat van verliezen, maar zal dat dan simpelweg nog langer op zich wachten?
Iedereen is natuurlijk anders maar ik mag toch hopen dat als ik onder de 80 kom dat ook langzaam iets minder wordt? Mijn vraag is dan ook aan de mensen die zich hier in hetzelfde schuitje bevonden of bevinden; herkenden jullie dit ook of hebben jullie wat meer 'geluk'?
Viel me wel op namelijk, waar je over het hele lichaam wel duidelijk zag dat de hoeveelheid vet iets afnam bleef het daar op het oog redelijk intact. Misschien als ik meet dat er dan wel iets af is maar met het oog niet echt waarneembaar. Ik gok dan op een stukje genetica :P
Bijna elke man heeft dat. Als we vetter worden is dat op onze core als eerste zichtbaar, en gaat ook als laatste weg.
  maandag 18 september 2017 @ 17:37:50 #75
299302 spacerijen
spacen als planeten
pi_173855398
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:01 schreef relativity het volgende:

[..]

Daar wordt je toch gewoon helemaal tureluurs van???

Ik eet gezond maar let totaal niet op mijn kcal inname :P
Valt best mee als je het gewend bent. Vind het houvast dat het geeft erg prettig :)
  maandag 18 september 2017 @ 17:46:13 #76
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173855550
Je bent nu ~80kg bij 1.80m en nog helemaal niet zo superlang bezig met krachttrainen dus ik verwacht dat je nog vet genoeg bij je draagt; helemaal niet gek dat je dan nog geen ripped abs hebt. Sowieso denk ik dat de meeste voorbeelden van duidelijke abs photoshop en/of steroids zijn, zijn maar weinig mensen waarbij continu hun sixpack er doorheen knalt. Dat is het vervelende, je beeld van wat je wil/wat je denkt dat kan is nogal vervormd door internet.

Ik zou trouwens kijken waarom je compounds niet vooruitgaan in 1-2 maanden tijd. Ook als je aan het afvallen bent moet dat best wel kunnen. Als je denkt te weinig te eten kan je beter cardio erbij doen en dan meer eten.
WFPB!
  maandag 18 september 2017 @ 18:04:07 #77
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173857515
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 18:04 schreef Snakey het volgende:
Voor overhead pressers. Goede korte uitleg om je schouders te sparen.

https://www.t-nation.com/(...)campaign=article6341
Nu dit nog bij bench press fixen. Man wat krijg ik toch soms een last van mijn schouders bij het BPen
  maandag 18 september 2017 @ 19:45:21 #79
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173857899
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 19:30 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Nu dit nog bij bench press fixen. Man wat krijg ik toch soms een last van mijn schouders bij het BPen
Rug hard maken, schouders naar beneden houden en je ellenbogen niet te ver van je lichaam laten gaan. Dat lost vaak al 70% van het probleem op.
pi_173858429
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 18:04 schreef Snakey het volgende:
Voor overhead pressers. Goede korte uitleg om je schouders te sparen.

https://www.t-nation.com/(...)campaign=article6341
Gelukkig, doe ik 'm toch goed :P Maar ik blijf OHP risky te vinden om het gewicht te verhogen, toch een lijpe oefening wat dat betreft. Zieke mentale plateaus. Laatst met een maat van me getraind en toen lukte het wel, misschien heb ik iemand nodig om stoer voor te doen om mezelf echt te kunnen motiveren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:01 schreef relativity het volgende:

[..]

Daar wordt je toch gewoon helemaal tureluurs van???

Ik eet gezond maar let totaal niet op mijn kcal inname :P
Ik voer ook alles in, weeg het niet altijd af. Heb op 3000 kcals een foutenmarge van ongeveer 200 kcal.

Voordeel is wel dat ik veel voedingsmiddelen toch iedere dag nuttig. Melk, Brinta, kwark, boterham met pindakaas/kipfilet, rijstwafels, pure chocola en walnoten. Vaak ook in (ongeveer) dezelfde hoeveelheden. Al blijft rijst en Brinta soms lastig om in te schatten. Heb nu zo'n keukenweegschaal aangeschaft, super handig.
pi_173859673
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 19:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Rug hard maken, schouders naar beneden houden en je ellenbogen niet te ver van je lichaam laten gaan. Dat lost vaak al 70% van het probleem op.
Denk dat het grootste probleem toch mijn ellebogen zijn. Ik focus me namelijk al best veel op het rug hard maken.
  maandag 18 september 2017 @ 20:56:40 #82
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173859880
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 20:05 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Gelukkig, doe ik 'm toch goed :P Maar ik blijf OHP risky te vinden om het gewicht te verhogen, toch een lijpe oefening wat dat betreft. Zieke mentale plateaus. Laatst met een maat van me getraind en toen lukte het wel, misschien heb ik iemand nodig om stoer voor te doen om mezelf echt te kunnen motiveren.

Het is de kuttigste oefening om progressie te maken. Maar het voelt geweldig als je die progressie maakt.

Ik denk dat het voor iedereen zo werkt, als er iemand bij is doe je toch net dat stapje harder.
pi_173862433
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 17:46 schreef Dizorn het volgende:
Je bent nu ~80kg bij 1.80m en nog helemaal niet zo superlang bezig met krachttrainen dus ik verwacht dat je nog vet genoeg bij je draagt; helemaal niet gek dat je dan nog geen ripped abs hebt. Sowieso denk ik dat de meeste voorbeelden van duidelijke abs photoshop en/of steroids zijn, zijn maar weinig mensen waarbij continu hun sixpack er doorheen knalt. Dat is het vervelende, je beeld van wat je wil/wat je denkt dat kan is nogal vervormd door internet.

Ik zou trouwens kijken waarom je compounds niet vooruitgaan in 1-2 maanden tijd. Ook als je aan het afvallen bent moet dat best wel kunnen. Als je denkt te weinig te eten kan je beter cardio erbij doen en dan meer eten.
Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat je bij het onder onderhoud eten als naturel niet kon gainen zeker in zo'n lange tijd?
  maandag 18 september 2017 @ 22:38:50 #84
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173862571
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 22:31 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat je bij het onder onderhoud eten als naturel niet kon gainen zeker in zo'n lange tijd?
Als beginner gaat het gemakkelijker dan gevorderde.
En het zal niet zo hard gaan. Maar volgens mij is er nog geen hard bewijs dat t echt niet kan.
  dinsdag 19 september 2017 @ 11:44:38 #85
299302 spacerijen
spacen als planeten
pi_173868319
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 20:05 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Ik voer ook alles in, weeg het niet altijd af. Heb op 3000 kcals een foutenmarge van ongeveer 200 kcal.

Voordeel is wel dat ik veel voedingsmiddelen toch iedere dag nuttig. Melk, Brinta, kwark, boterham met pindakaas/kipfilet, rijstwafels, pure chocola en walnoten. Vaak ook in (ongeveer) dezelfde hoeveelheden. Al blijft rijst en Brinta soms lastig om in te schatten. Heb nu zo'n keukenweegschaal aangeschaft, super handig.
Is bij mij ook. Ontbijt, lunch en tussendoortjes zijn elke dag hetzelfde. Pas alleen de hoeveelheden van sommige producten (havermout, whey, pindakaas) aan om aan goede verdeling K/E/V te komen, rekening houdend met mijn avondeten.
pi_173868729
Beetje vage vraag. Weet iemand hoe het zit met herstel als je bijvoorbeeld in de vroege ochtend je compound doet (zeg, back squat) en later op de dag of in de avond de rest van je leg day afmaakt? Ik wil proberen om twee van de compounds (back squat, bench) thuis in de vroege ochtend te doen, zodat ik minder hoef te haasten in de gym om vervolgens op het werk te verschijnen. Ik kan het ook volledig in de avond doen doordeweeks, maar dan heb ik echt een kleine window qua eten en trainen.
  dinsdag 19 september 2017 @ 14:08:42 #87
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173870749
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 september 2017 12:06 schreef Faeroer het volgende:
Beetje vage vraag. Weet iemand hoe het zit met herstel als je bijvoorbeeld in de vroege ochtend je compound doet (zeg, back squat) en later op de dag of in de avond de rest van je leg day afmaakt? Ik wil proberen om twee van de compounds (back squat, bench) thuis in de vroege ochtend te doen, zodat ik minder hoef te haasten in de gym om vervolgens op het werk te verschijnen. Ik kan het ook volledig in de avond doen doordeweeks, maar dan heb ik echt een kleine window qua eten en trainen.
Herstel is nogal persoonsgebonden. Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe het gaat.

Ik kreeg doordat ik zoveel bench werk had gisteren mn assists niet gedaan ivm tijd. Die heb ik vanmorgen gedaan. Tot dusver voel ik me een klein beetje moe (ook door een kleine die wat slaapproblemen heeft, en daarmee ik dus ook :P ) maar so far so good. Ik ga wat vroeger naar bed vanavond zodat ik mn DL sessie morgen uitgerust kan doen.
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 14:16:16 #88
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173870850
Is whey voor jullie whey?

Geloven jullie in de verschillen van whey aanbieders? Of is vinden jullie het bullshit en is de whey van de action (jaja die verkopen het :D ) waarschijnlijk of zeker net zo 'goed' als die van bijvoorbeeld XXL nutrition?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173871599
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2017 14:08 schreef Snakey het volgende:

[..]

Herstel is nogal persoonsgebonden. Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe het gaat.

Ik kreeg doordat ik zoveel bench werk had gisteren mn assists niet gedaan ivm tijd. Die heb ik vanmorgen gedaan. Tot dusver voel ik me een klein beetje moe (ook door een kleine die wat slaapproblemen heeft, en daarmee ik dus ook :P ) maar so far so good. Ik ga wat vroeger naar bed vanavond zodat ik mn DL sessie morgen uitgerust kan doen.
Ik ga het proberen, thanks. De avond zou puur isolatie/pompen worden, dus gewoon even die spieren wakker maken.
  dinsdag 19 september 2017 @ 15:25:21 #90
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173871857
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:09 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik ga het proberen, thanks. De avond zou puur isolatie/pompen worden, dus gewoon even die spieren wakker maken.
Pcies, als je niet 2x per dag compound oefeningen gaat doen zou je er niet veel verschil van moeten merken.

Ik heb een paar jaar geleden zo getrained (3x per week) en begon spontaan gewicht te verliezen. :D
pi_173871953
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 22:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als beginner gaat het gemakkelijker dan gevorderde.
En het zal niet zo hard gaan. Maar volgens mij is er nog geen hard bewijs dat t echt niet kan.
Ja zal mij niet lukken vrees ik, als ik ga overloaden zal ik waarschijnlijk elke oefening falen in de huidige stand.
  dinsdag 19 september 2017 @ 15:33:15 #92
299302 spacerijen
spacen als planeten
pi_173871991
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 september 2017 14:16 schreef onlogisch het volgende:
Is whey voor jullie whey?

Geloven jullie in de verschillen van whey aanbieders? Of is vinden jullie het bullshit en is de whey van de action (jaja die verkopen het :D ) waarschijnlijk of zeker net zo 'goed' als die van bijvoorbeeld XXL nutrition?
Whey is whey. Enige verschil is wat ze er nog meer bij gooien. Voor mij is smaak en zo min mogelijk vet erin het belangrijkste.
  dinsdag 19 september 2017 @ 15:48:07 #93
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173872231
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:31 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Ja zal mij niet lukken vrees ik, als ik ga overloaden zal ik waarschijnlijk elke oefening falen in de huidige stand.
De hele reden dat je gaat falen is omdat je nu al 'weet' dat je gaat falen.

Het is in veruit de meeste gevallen prima mogelijk om kracht op te bouwen, ook als je aan het afvallen bent, als je dat afvallen op een goede manier doet. Ik ben nog altijd overtuigd dat je spiermassa kan opbouwen en vet afvallen tegelijk ook. Maar zelfs als je géén spiermassa opbouwt kan je sterker worden.
WFPB!
  dinsdag 19 september 2017 @ 15:48:43 #94
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173872248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:33 schreef spacerijen het volgende:

[..]

Whey is whey. Enige verschil is wat ze er nog meer bij gooien. Voor mij is smaak en zo min mogelijk vet erin het belangrijkste.
Er zit een behoorlijk verschil in de balans van amino's in verschillende merken, en vooral de hoeveelheid suiker. De hoeveelheid vet is niet zo belangrijk, die kan je gewoon in je dagelijkse macro's opnemen.

quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 20:49 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Denk dat het grootste probleem toch mijn ellebogen zijn. Ik focus me namelijk al best veel op het rug hard maken.
Ellenbogen of schouders? Om je ellenbogen te beschermen is het goed om zo hard mogelijk in de bar te knijpen tijdens het benchen. (Eigenlijk altijd maar vooral met bench en OHP).

Als je nu in je handen knijpt moet je maar kijken/voelen wat er met de spieren om je ellenboog gebeurt, die spannen aan waarmee je je ellenbogen veel stijver kan houden.
  dinsdag 19 september 2017 @ 15:51:25 #95
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173872314
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:48 schreef Dizorn het volgende:

[..]

De hele reden dat je gaat falen is omdat je nu al 'weet' dat je gaat falen.

Het is in veruit de meeste gevallen prima mogelijk om kracht op te bouwen, ook als je aan het afvallen bent, als je dat afvallen op een goede manier doet. Ik ben nog altijd overtuigd dat je spiermassa kan opbouwen en vet afvallen tegelijk ook. Maar zelfs als je géén spiermassa opbouwt kan je sterker worden.
Ik lees steeds vaker dat vet verliezen en spieropbouw mogelijk is, maar eigenlijk alleen als je al een redelijke (spier) basis hebt. Voor beginners of mensen die niet zoveel spiermassa hebben is het een heel ander verhaal.
  dinsdag 19 september 2017 @ 15:53:16 #96
299302 spacerijen
spacen als planeten
pi_173872356
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:48 schreef Snakey het volgende:

[..]

Er zit een behoorlijk verschil in de balans van amino's in verschillende merken, en vooral de hoeveelheid suiker. De hoeveelheid vet is niet zo belangrijk, die kan je gewoon in je dagelijkse macro's opnemen.

Weer wat geleerd :)
  dinsdag 19 september 2017 @ 15:57:29 #97
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173872443
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik lees steeds vaker dat vet verliezen en spieropbouw mogelijk is, maar eigenlijk alleen als je al een redelijke (spier) basis hebt. Voor beginners of mensen die niet zoveel spiermassa hebben is het een heel ander verhaal.
Dat is precies het tegenovergestelde als wat normaal gezegd wordt dat juist alleen beginners spiermassa kunnen kweken terwijl ze afvallen.

Ik heb gewoon nog nooit een logische uitleg gehoord over waarom het níet zou kunnen. Met mijn kennis zou ik zeggen dat het proces van spieropbouw (muscle protein synthesis etc etc) niet een tegenhanger is dan vetafbraak (gluconeogenese).

Heel kort door de bocht bekeken doet je lichaam dan "wat nodig is": reageren op zowel de stimulus om je spieren te doen groeien, als energie halen uit vetreserves omdat je te weinig binnenkrijgt.
WFPB!
  dinsdag 19 september 2017 @ 16:07:02 #98
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_173872618
Welk bulkkuurtje pakken jullie dit najaar?
Deathlift or Die.
pi_173872625
Beginners met een hoog vetpercentage kunnen afvallen en spiermassa opbouwen.
Een calorisch tekort is per definitie katabool, alleen komt deze groep ermee weg omdat
a. een licht gewicht al voor spiergroei zorgt zonder hoge eisen te stellen aan herstel
b. er een aanzienlijke calorische reserve aanwezig is

De rest gaat van een koude kermis terugkomen.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_173872630
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 16:07 schreef Ethanolic het volgende:
Welk bulkkuurtje pakken jullie dit najaar?
patat
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 19 september 2017 @ 16:15:30 #101
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173872738
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 16:07 schreef McNulty het volgende:
Beginners met een hoog vetpercentage kunnen afvallen en spiermassa opbouwen.
Een calorisch tekort is per definitie katabool, alleen komt deze groep ermee weg omdat
a. een licht gewicht al voor spiergroei zorgt zonder hoge eisen te stellen aan herstel
b. er een aanzienlijke calorische reserve aanwezig is

De rest gaat van een koude kermis terugkomen.
Precies het standaard verhaaltje, in tegenstelling tot wat meneer slang zegt dus.

Nogmaals, zover ik kan inschatten is het afbreken van vet en het opbouwen van spier niet een tegengesteld proces. Dus tenzij je dit statement daadwerkelijk kan onderbouwen voegt dit vrij weinig aan een discussie toe.
WFPB!
pi_173872778
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 16:15 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Precies het standaard verhaaltje, in tegenstelling tot wat meneer slang zegt dus.

Nogmaals, zover ik kan inschatten is het afbreken van vet en het opbouwen van spier niet een tegengesteld proces. Dus tenzij je dit statement daadwerkelijk kan onderbouwen voegt dit vrij weinig aan een discussie toe.
Succes met spiermassa opbouwen in een cut.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 19 september 2017 @ 16:19:00 #103
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173872800
Sterk argument. Is me trouwens wel gelukt, bij een laag vetpercentage en niet als gehele beginner.
WFPB!
  dinsdag 19 september 2017 @ 16:19:02 #104
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_173872802
Het zal in theorie vast mogelijk zijn, met minimale resultaten (indien natty natuurlijk).
In de praktijk komt daar niets van terecht, moet je routine echt 99% on point zijn.
Deathlift or Die.
  dinsdag 19 september 2017 @ 16:21:09 #105
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173872834
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 16:07 schreef McNulty het volgende:
Beginners met een hoog vetpercentage kunnen afvallen en spiermassa opbouwen.
Een calorisch tekort is per definitie katabool, alleen komt deze groep ermee weg omdat
a. een licht gewicht al voor spiergroei zorgt zonder hoge eisen te stellen aan herstel
b. er een aanzienlijke calorische reserve aanwezig is

De rest gaat van een koude kermis terugkomen.
Tenzij je, blijkbaar, al flink groot bent en daarmee vrij makkelijk vet verbrand.

Ik snap sowieso niet waarom je als beginner die spiermassa op wil bouwen al gelijk met cutten en bulken begint. Je moet gewoon vreten zodat je groeit. Daarmee bedoel ik niet dat je jezelf naar de 20 of zelfs 30% vet moet eten, maar gewoon genoeg om een goede basis te kunnen bouwen en sterk kan worden.
pi_173872846
Ik ben al blij als ik m'n spierverlies tijdens een cut kan voorkomen. _O-
pi_173873371
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 september 2017 16:19 schreef Dizorn het volgende:
Sterk argument. Is me trouwens wel gelukt, bij een laag vetpercentage en niet als gehele beginner.
Hoe weet je dat zeker? Vaak zien bodybuilders er groter uit bij een laag vetpercentage ondanks dat hun LBM toch echt omlaag is gegaan.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 19 september 2017 @ 17:23:25 #108
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173873932
Ik heb geen pret-DEXA gedaan om het te bevestigen maar:
- Grote verbeteringen op de lifts
- Gewicht langzaam omlaag
- Meer definitie

Als ik geen spiermassa was aangekomen ben ik in ieder geval beduidend sterker geworden met een afnemend gewicht.
WFPB!
pi_173874321
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 17:23 schreef Dizorn het volgende:
Ik heb geen pret-DEXA gedaan om het te bevestigen maar:
- Grote verbeteringen op de lifts
- Gewicht langzaam omlaag
- Meer definitie

Als ik geen spiermassa was aangekomen ben ik in ieder geval beduidend sterker geworden met een afnemend gewicht.
Krachttoename tijdens eens cut is niet zo heel uniek, zeker je als een routine hebt die rekening houdt met je verminderde vermogen om te herstellen. Hoeft niet per se te betekenen dat je spiermassa hebt opgebouwd.
Mijn gok is dat je vooral vooruit bent gegaan op de dl en squat, aangezien de press en bench meer te lijden hebben tijdens een cut.

Maar meer kracht op een lager gewicht / bf is ook een mooi resultaat.
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
  dinsdag 19 september 2017 @ 22:44:42 #110
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173880799
Hoe kan ik op 2500 kcal gewicht onderhouden terwijl ik 58kg weeg en de hele dag in een bureaustoel zit?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_173881039
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:44 schreef Quotidien het volgende:
Hoe kan ik op 2500 kcal gewicht onderhouden terwijl ik 58kg weeg en de hele dag in een bureaustoel zit?
Aids of wiskunde moeilijk
  dinsdag 19 september 2017 @ 23:10:00 #112
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173881266
Mwah, ik meet alles af en als ik iets in moet schatten doe ik dat heel conservatief.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_173881396
Ik heb een irritatie aan de achterkant van Mn schouders bij elke borstoefening na een aantal setjes. Iemand die mij hiermee kan helpen?
  woensdag 20 september 2017 @ 10:21:35 #114
58789 Snakey
-||||--------||||-
  woensdag 20 september 2017 @ 10:23:05 #115
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173884923
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:44 schreef Quotidien het volgende:
Hoe kan ik op 2500 kcal gewicht onderhouden terwijl ik 58kg weeg en de hele dag in een bureaustoel zit?
Moeilijk te zeggen. Ben je 58 kilo en 1 meter 50 hoog, of 2 meter 6? Hoe ziet je training er nu uit, doe je naast zitten en trainen nog andere dingen, cardio bv? Wil je aankomen of afvallen? Etc.
  woensdag 20 september 2017 @ 10:23:45 #116
248821 Rauw.
op je bord.
pi_173884931
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 23:18 schreef Baje het volgende:
Ik heb een irritatie aan de achterkant van Mn schouders bij elke borstoefening na een aantal setjes. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Een dokter of specialist wel denk ik.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 20 september 2017 @ 10:25:04 #117
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173884943
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 23:18 schreef Baje het volgende:
Ik heb een irritatie aan de achterkant van Mn schouders bij elke borstoefening na een aantal setjes. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Waar precies? Achterkant schouder is een beetje vaag. Weet je wanneer het begonnen is? Is het een spier of zit het dieper? Train je achterkant schouders/rug genoeg? Etc.
pi_173886680
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:48 schreef Dizorn het volgende:

[..]

De hele reden dat je gaat falen is omdat je nu al 'weet' dat je gaat falen.

Het is in veruit de meeste gevallen prima mogelijk om kracht op te bouwen, ook als je aan het afvallen bent, als je dat afvallen op een goede manier doet. Ik ben nog altijd overtuigd dat je spiermassa kan opbouwen en vet afvallen tegelijk ook. Maar zelfs als je géén spiermassa opbouwt kan je sterker worden.
Nee eerder omdat ik al weken struggle om het gewicht te behouden, dus dan lijkt me niet dat je dan even progressive overload kan toepassen.

En het feit dat er in dit topic discussie is over wel of niet spiermassa aanzetten tijdens het eten onder onderhoud zegt eigenlijk ook genoeg. Men is er nog niet over uit.
  woensdag 20 september 2017 @ 14:08:29 #119
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173889088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 12:03 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Nee eerder omdat ik al weken struggle om het gewicht te behouden, dus dan lijkt me niet dat je dan even progressive overload kan toepassen.

En het feit dat er in dit topic discussie is over wel of niet spiermassa aanzetten tijdens het eten onder onderhoud zegt eigenlijk ook genoeg. Men is er nog niet over uit.
Al is er discussie of je spiermássa aan kan zetten, kracht kan je met gelijkblijvende spiermassa ook vergroten. Maar hé, je hoeft van mij niet te overloaden hoor.
WFPB!
  woensdag 20 september 2017 @ 15:25:10 #120
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173890758
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2017 10:23 schreef Snakey het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen. Ben je 58 kilo en 1 meter 50 hoog, of 2 meter 6? Hoe ziet je training er nu uit, doe je naast zitten en trainen nog andere dingen, cardio bv? Wil je aankomen of afvallen? Etc.
1 meter 82. Ik doe een minimaal beetje cardio 3x per week. Liften ga ik pas weer doen als ik 65+ kg weeg. Aankomen natuurlijk.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_173893967
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:25 schreef Quotidien het volgende:

[..]

1 meter 82. Ik doe een minimaal beetje cardio 3x per week. Liften ga ik pas weer doen als ik 65+ kg weeg. Aankomen natuurlijk.
Wil je niet liever aankomen terwijl je lift? Kan je flink wat mooie massa mee pakken als beginner.
  woensdag 20 september 2017 @ 17:46:59 #122
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173894005
quote:
10s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:45 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Wil je niet liever aankomen terwijl je lift? Kan je flink wat mooie massa mee pakken als beginner.
Heb ik vorig jaar geprobeerd, maar toen raakte ik na 2 maanden al een plateau. Ik ga niet weer met die spaghettislierten daar aan de gewichten zitten. :')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_173894155
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Heb ik vorig jaar geprobeerd, maar toen raakte ik na 2 maanden al een plateau. Ik ga niet weer met die spaghettislierten daar aan de gewichten zitten. :')
Je kan ook thuis met dumbbells aan de gang gaan, al is het maar op laag gewicht. Gewoonweg aankomen zonder te liften lijkt mij een beetje zonde.
pi_173896278
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Heb ik vorig jaar geprobeerd, maar toen raakte ik na 2 maanden al een plateau. Ik ga niet weer met die spaghettislierten daar aan de gewichten zitten. :')
Waarom niet? Iedereen moet ergens beginnen, ze lachen je echt niet uit hoor. Zo dacht ik ook toen ik zestien was. Ga eens drie maanden aan een stuk vier keer per week trainen en flink vreten. Je kan online gewoon je onderhoud uitrekenen. 400 kcal erboven gaan zitten, 80% gezond en 20% dingen eten die je lekker vindt om jezelf te belonen.

Weet iemand trouwens hoe het zit met eten na je training? Normaal neem ik altijd een 250ml melk met een scoop whey en een handje noten. Vandaag kwam ik echter net terug van het trainen en moest ik vervolgens met spoed ergens op af, mijn nichtje was gevallen en moest naar de dokterspost gebracht worden. Dan laat je uiteraard alles meteen vallen, maar net zat ik dus te eten en bedacht ik me dat dit pas mijn eerste maaltijd sinds ik getraind had was. Heeft ongeveer drie uur tussen gezeten. Maakt dit nog iets uit? Soms (na legday) voel ik me niet zo lekker het eerste uurtje na het trainen en vreet ik ook ff niks.
  woensdag 20 september 2017 @ 20:26:49 #125
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173897223
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:41 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Waarom niet? Iedereen moet ergens beginnen, ze lachen je echt niet uit hoor. Zo dacht ik ook toen ik zestien was. Ga eens drie maanden aan een stuk vier keer per week trainen en flink vreten. Je kan online gewoon je onderhoud uitrekenen. 400 kcal erboven gaan zitten, 80% gezond en 20% dingen eten die je lekker vindt om jezelf te belonen.
Ben vorig jaar december ook begonnen hoor, toen een maand of 3 3x per week fullbody gedaan. Na 3 maanden kwam ik niks meer aan en gingen mijn lifts niet meer omhoog. Daarna in de zomer nog een korte poging gedaan, ook tevergeefs. Dus bijna een jaar verder en nog steeds als kippenborstje daar binnenlopen. No thanks :')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 20 september 2017 @ 20:29:07 #126
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173897270
Als je niks aan kwam, at je gewoon te weinig. En als je nog geen 65kg bij 1.82m bent ga je er ook wat aan hebben om gewicht aan te komen als het geen spiermassa is.
WFPB!
  woensdag 20 september 2017 @ 20:36:21 #127
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173897421
Dit is wat ik toen zo op een dag at:

2L melk: 1300
Halve kilo griekse yoghurt: 600
Uiteenlopende warme maaltijd 's avonds: ~800
Boterhammen pindakaas: 700
2 bananen: 200

Om en nabij 3600 per dag. Als ik vreetkick had uitschieters naar 4500. Ben hiermee toen maanden op hetzelfde gewicht blijven steken.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_173897480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:36 schreef Quotidien het volgende:
Om en nabij 3600 per dag. Als ik vreetkick had uitschieters naar 4500. Ben hiermee toen maanden op hetzelfde gewicht blijven steken.
Meer eten, minder wiet roken. Gooi havermout/brinta door die melk.
pi_173897750
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:08 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Al is er discussie of je spiermássa aan kan zetten, kracht kan je met gelijkblijvende spiermassa ook vergroten. Maar hé, je hoeft van mij niet te overloaden hoor.
Hoe dan?
pi_173897766
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:25 schreef Quotidien het volgende:

[..]

1 meter 82. Ik doe een minimaal beetje cardio 3x per week. Liften ga ik pas weer doen als ik 65+ kg weeg. Aankomen natuurlijk.
58 kilo met 1.82 is niet echt gezond natuurlijk :P Voordeel is wel dat je lekker lang flink kan bulken en groeien

Dus hup naar de KFC! ;) hehe
pi_173898364
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:26 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ben vorig jaar december ook begonnen hoor, toen een maand of 3 3x per week fullbody gedaan. Na 3 maanden kwam ik niks meer aan en gingen mijn lifts niet meer omhoog. Daarna in de zomer nog een korte poging gedaan, ook tevergeefs. Dus bijna een jaar verder en nog steeds als kippenborstje daar binnenlopen. No thanks :')
Dan at je gewoon te weinig. Heb je moeite met (veel) eten? Geloof me, als je meer eet dan je verbrandt kom je gewoon aan. Als je moeite hebt met eten moet je gewoon een blender kopen en daar veel voeding met hoge kcals in gooien. Dan kan je het drinken en hoef je niet een in keer grote hoeveelheden naar binnen te werken.
pi_173898408
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:36 schreef Quotidien het volgende:
Dit is wat ik toen zo op een dag at:

2L melk: 1300
Halve kilo griekse yoghurt: 600
Uiteenlopende warme maaltijd 's avonds: ~800
Boterhammen pindakaas: 700
2 bananen: 200

Om en nabij 3600 per dag. Als ik vreetkick had uitschieters naar 4500. Ben hiermee toen maanden op hetzelfde gewicht blijven steken.
Overigens snap ik dat het moeilijk is hoor, zeker met jouw gewicht. Maar als je veel vreet en (redelijk goed) traint kom je echt aan
  woensdag 20 september 2017 @ 21:32:07 #133
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173898767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:19 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Overigens snap ik dat het moeilijk is hoor, zeker met jouw gewicht. Maar als je veel vreet en (redelijk goed) traint kom je echt aan
Als je het lijstje leest zie je dat de kcals er waren, een overschot van 1000-1500 per dag. En 3x per week een 5x5 programma in de sportschool.
Maargoed, ik ben inmiddels weer goed op weg en de onsjes komen er langzaam maar zeker aan. Alleen gaat het nog veel langzamer dan zou moeten.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 20 september 2017 @ 21:41:28 #134
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_173899039
quote:
6s.gif Op woensdag 20 september 2017 10:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Boldenone en pizza.
Not bad.
Deathlift or Die.
  woensdag 20 september 2017 @ 23:03:33 #135
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_173901360
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:36 schreef Quotidien het volgende:
Dit is wat ik toen zo op een dag at:

2L melk: 1300
Halve kilo griekse yoghurt: 600
Uiteenlopende warme maaltijd 's avonds: ~800
Boterhammen pindakaas: 700
2 bananen: 200

Om en nabij 3600 per dag. Als ik vreetkick had uitschieters naar 4500. Ben hiermee toen maanden op hetzelfde gewicht blijven steken.
Meer echte maaltijden ipv die hoeveelheid melk.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
  donderdag 21 september 2017 @ 10:20:46 #136
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173906227
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:03 schreef Robinhoo het volgende:

[..]

Meer echte maaltijden ipv die hoeveelheid melk.
Je calorieen eten is inderdaad beter dan ze drinken, maar in dit geval zou ik zeggen drink nog meer volle melk. 58 kilo bij 1.82 isniegoed.
  donderdag 21 september 2017 @ 10:21:36 #137
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173906245
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:03 schreef Robinhoo het volgende:

[..]

Meer echte maaltijden ipv die hoeveelheid melk.
Je calorieen eten is inderdaad beter dan ze drinken, maar in dit geval zou ik zeggen drink nog meer volle melk. 58 kilo bij 1.82 isniegoed.

Ik woog meer toen ik speed/coke verslaafd was een eeuwigheid geleden. :D
  donderdag 21 september 2017 @ 10:22:40 #138
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173906262
2L melk per dag, dan word je toch helemaal niet lekker :X Tenminste niet om dit elke dag te doen.

Toch wel jaloers, ik als vrouw kom al aan van 2000kcal (met 6x sporten in de week) Als ik dan bedenk wat jullie enkel al kunnen eten en dan stabiel kunnen blijven / langzaam aankomen. Wat een leven!
pi_173906433
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:48 schreef Snakey het volgende:

[..]

Er zit een behoorlijk verschil in de balans van amino's in verschillende merken, en vooral de hoeveelheid suiker. De hoeveelheid vet is niet zo belangrijk, die kan je gewoon in je dagelijkse macro's opnemen.

[..]

Ellenbogen of schouders? Om je ellenbogen te beschermen is het goed om zo hard mogelijk in de bar te knijpen tijdens het benchen. (Eigenlijk altijd maar vooral met bench en OHP).

Als je nu in je handen knijpt moet je maar kijken/voelen wat er met de spieren om je ellenboog gebeurt, die spannen aan waarmee je je ellenbogen veel stijver kan houden.
Hmm, thanks voor de tip
  donderdag 21 september 2017 @ 10:35:07 #140
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173906516
quote:
6s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:22 schreef Cue_ het volgende:
2L melk per dag, dan word je toch helemaal niet lekker :X Tenminste niet om dit elke dag te doen.

Toch wel jaloers, ik als vrouw kom al aan van 2000kcal (met 6x sporten in de week) Als ik dan bedenk wat jullie enkel al kunnen eten en dan stabiel kunnen blijven / langzaam aankomen. Wat een leven!
Groot verschil inderdaad. Heeft vooral met (natuurlijke) testosteron en spiermassa te maken.

Met GOMAD drink je bijna 4 liter melk per dag. :P

  donderdag 21 september 2017 @ 16:02:18 #141
416020 K44S
The bearded man
pi_173912543
Hallo allen, is PWO ook geschikte bij alleen maar hardlopen?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  donderdag 21 september 2017 @ 16:25:35 #142
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_173913001
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:02 schreef K44S het volgende:
Hallo allen, is PWO ook geschikte bij alleen maar hardlopen?
Nee
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 21 september 2017 @ 16:49:29 #143
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173913449
quote:
6s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:22 schreef Cue_ het volgende:
2L melk per dag, dan word je toch helemaal niet lekker :X Tenminste niet om dit elke dag te doen.

Toch wel jaloers, ik als vrouw kom al aan van 2000kcal (met 6x sporten in de week) Als ik dan bedenk wat jullie enkel al kunnen eten en dan stabiel kunnen blijven / langzaam aankomen. Wat een leven!
Voor mij is dat dus omgekeerd, kwam ik op 2000kcal maar aan. En nee, 2l melk per dag is niet zo fijn, maar je moet er wat voor over hebben.

Volgens mij heb ik ook gewoon een belachelijk metabolisme. Op werk, school, onder vrienden stond ik steeds bekend als die gast die áltijd honger had en met eten bezig was. Toen stopte ik alleen met eten omdat ik geen tijd/zin meer had :D Maar altijd dun gebleven.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  donderdag 21 september 2017 @ 19:18:51 #144
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_173915871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:49 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Voor mij is dat dus omgekeerd, kwam ik op 2000kcal maar aan. En nee, 2l melk per dag is niet zo fijn, maar je moet er wat voor over hebben.

Volgens mij heb ik ook gewoon een belachelijk metabolisme. Op werk, school, onder vrienden stond ik steeds bekend als die gast die áltijd honger had en met eten bezig was. Toen stopte ik alleen met eten omdat ik geen tijd/zin meer had :D Maar altijd dun gebleven.
Ik ben sinds 3 maanden beetje serieus bezig. Heb altijd veel gesport, deed thuis oefeningen met een kettlebell, voetbalde en liep veel hard. Tot dat afgelopen mei/juni mij de sportschool trok en ik graag echt meer in spiermassa wil aankomen. Ik houd geen calorieën bij, maar ik vreet gewoon zo veel als ik kan (heb nu net macaroni op wat volgens Honig een recept voor 3-4 personen is). Doe dit nu al 2/3 maanden zo, gewoon bunkeren en trainen de rest zie ik later wel als ik het op deze manier 'zat' ben.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
pi_173923662
Het heeft geen zin om te leven als je niet kunt deadliften.
  vrijdag 22 september 2017 @ 11:34:56 #146
299302 spacerijen
spacen als planeten
pi_173927305
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 04:58 schreef ZetaOS het volgende:
Het heeft geen zin om te leven als je niet kunt deadliften.
+1

Ik deadlift dus ik besta
  vrijdag 22 september 2017 @ 12:25:16 #147
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173928019
Na vanmorgen voor de tweede keer deze week stiff leg DL's gedaan te hebben kunnen ze me even gestolen worden...
pi_173928377
Ik denk dat ik binnenkort meer focus ga leggen op barbell/DB hamstring oefeningen. Merk dat m'n romanian achteruit is gegaan, terwijl mijn gewone deadlift en rackpulls erg omhoog zijn gegaan. Geen idee waarom. Merk ook dat m'n enkelmobiliteit stukken beter kan.
  vrijdag 22 september 2017 @ 12:53:42 #149
439796 Artoo
Beep boop beep
  vrijdag 22 september 2017 @ 13:04:13 #150
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173928572
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 12:52 schreef Faeroer het volgende:
Ik denk dat ik binnenkort meer focus ga leggen op barbell/DB hamstring oefeningen. Merk dat m'n romanian achteruit is gegaan, terwijl mijn gewone deadlift en rackpulls erg omhoog zijn gegaan. Geen idee waarom. Merk ook dat m'n enkelmobiliteit stukken beter kan.
Als je het een tijdje niet doet gaat het best flink achteruit, terwijl het een heel goede assist is voor deads.

Ik deed vanmorgen 3 sets 10 met 100 kilo. Buiten dat ik buiten adem was stonden mn hams in de fik. :D

Ik deed ze fluitend 3 sets 10 120 een tijdje geleden...
pi_173928761
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:04 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je het een tijdje niet doet gaat het best flink achteruit, terwijl het een heel goede assist is voor deads.

Ik deed vanmorgen 3 sets 10 met 100 kilo. Buiten dat ik buiten adem was stonden mn hams in de fik. :D

Ik deed ze fluitend 3 sets 10 120 een tijdje geleden...
Misschien is dat ook wel een idee, gewoon als assist erin gooien zodat ik ze in ieder geval blijf doen. Heb ze echt al maanden niet gedaan. :D Kreeg toen wel een goede burn, maar het was echt klote vandaag. 'Knakte' steeds eruit ofzo, spanning weg. Heb toen maar wat machines gedaan. _O-
  vrijdag 22 september 2017 @ 13:16:26 #152
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_173928818
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2017 13:14 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Misschien is dat ook wel een idee, gewoon als assist erin gooien zodat ik ze in ieder geval blijf doen. Heb ze echt al maanden niet gedaan. :D Kreeg toen wel een goede burn, maar het was echt klote vandaag. 'Knakte' steeds eruit ofzo, spanning weg. Heb toen maar wat machines gedaan. _O-
Altijd lekker om na je DL sessie een paar romanians te doen. Of paused DL, even stoppen net onder de knieeen en dan locken. :P
pi_173941776
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2017 15:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik lees steeds vaker dat vet verliezen en spieropbouw mogelijk is, maar eigenlijk alleen als je al een redelijke (spier) basis hebt. Voor beginners of mensen die niet zoveel spiermassa hebben is het een heel ander verhaal.
Inderdaad. Het gaat er meestal om dat als je spiermassa aankomt je lichaam in rust meer verbruikt. Daarnaast staat de metabolisering zelfs nog een paar dagen na zware inspanning een tandje hoger.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_173941845
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:36 schreef Quotidien het volgende:
Dit is wat ik toen zo op een dag at:

2L melk: 1300
Halve kilo griekse yoghurt: 600
Uiteenlopende warme maaltijd 's avonds: ~800
Boterhammen pindakaas: 700
2 bananen: 200

Om en nabij 3600 per dag. Als ik vreetkick had uitschieters naar 4500. Ben hiermee toen maanden op hetzelfde gewicht blijven steken.
Het probleem wat jij ervaart heb ik ook jaren gehad. Had ook precies hetzelfde gewicht. En elke dag calorieën naar binnen jassen alsof het niks was.

Wat mij heel erg veel heeft geholpen: nog meer eten. Beginnen met twee keer warm per dag. Soms drie. Op vakantie zelfs tot 6x.

Daarnaast zou ik cardio volledig droppen en alleen korte intensieve kracht trainingen doen (5x5). Met nadruk op compound.

Dat doe ik nu nog steeds en ben 15+ kilo aangekomen binnen korte tijd. Nu kan ik nog steeds mijzelf de hele tijd volgooien met eten zonder aan te komen. Al zit ik op 4000-5000 kcal per dag. Als ik niet sport kom ik nauwelijks aan.

Oja... en minder drinken, meer havermout e.d. eten
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_173961586
Niet helemaal on topic maar waar kopen jullie (over)hemden?

Ik heb altijd een enorme hoeveelheid stof over rond mijn taille en bij mijn schouders vaak niet genoeg ruimte, zijn er merken die rekening houden met krachtsporters?

Iets op maat laten maken past nog niet helemaal binnen mijn budget.
  zondag 24 september 2017 @ 14:46:04 #156
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_173965249
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 11:49 schreef Agentperry het volgende:
Niet helemaal on topic maar waar kopen jullie (over)hemden?

Ik heb altijd een enorme hoeveelheid stof over rond mijn taille en bij mijn schouders vaak niet genoeg ruimte, zijn er merken die rekening houden met krachtsporters?

Iets op maat laten maken past nog niet helemaal binnen mijn budget.
Heb toevallig dezelfde vraag gesteld eerder.. wordt toch maatwerk.. suit supply oid.

Overigens had ik ook nog een vraagje, misschien of er (ervaren cutters) zijn met een antwoord. Welke 3 of 4 vuistregels hadden jullie het meest aan tijdens de cut (en dan voornamelijk de laatste kilo's)?

Ben lang niet zo fanatiek als de meesten (uiteraard terug te zien in het resultaat :+ ), maar heb de afgelopen tijd vooral kcal in bijgehouden en hoog in de eiwitten. Nu merk ik dat ik met deze manier een beetje tegen een grens aanloop, dus toch maar tandje bijzetten en meer inhoudelijk op de voeding letten.
pi_173965308
Verlaag je je calorieën gaandeweg de cut? Want de hoeveelheid waar je in het begin op kan cutten daar val je dieper in je cut niet meer van af.

Enige vuistregel die ik aanhoud is IIFYM.
  zondag 24 september 2017 @ 14:56:23 #158
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_173965497
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 14:49 schreef Agentperry het volgende:
Verlaag je je calorieën gaandeweg de cut? Want de hoeveelheid waar je in het begin op kan cutten daar val je dieper in je cut niet meer van af.

Enige vuistregel die ik aanhoud is IIFYM.
Ben erg lui geweest.. ik let op mijn eiwit inname.. en niet eens precies.. ik neem m'n kwark, shakes en kip. Dan geloof ik het wel. Qua kcal zit ik eerder te laag dan nodig. Zit denk ik vaak max. rond de 2000 kcal per dag (in m'n bulk rond de 3500).

Koolhydraten, vet etc. check ik (nog) niet. Ja, lazy cut :+ .
pi_173966150
Refeed geprobeerd?
pi_173967106
Ik probeer wel frequenter te eten qua eiwitten in een cut, just in case. Of het helpt mag broscience weten, maar kwaad kan het niet denk ik. Ook doe ik pas cardio aan het eind van de cut, laatste 3-4 weken ofzo. Kracht setjes ook niet vergeten, niet alleen maar pompen en naar huis racen.
  zondag 24 september 2017 @ 16:12:05 #161
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173967852
Ik ga vandaag na het opstaan op de weegschaal staan en zit op 60,3, daarna even fijn poepen en daarna was het 60,8 :')
Maar dit terzijde.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 24 september 2017 @ 22:07:31 #162
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_173977781
quote:
10s.gif Op zondag 24 september 2017 16:12 schreef Quotidien het volgende:
Ik ga vandaag na het opstaan op de weegschaal staan en zit op 60,3, daarna even fijn poepen en daarna was het 60,8 :')
Maar dit terzijde.
Op dat gewicht zou ik een liter chocomel drinken per dag. Ik zit echter op 87kg van de dirty summer bulk. *)
Morgen start de cut.
Deathlift or Die.
pi_173978616
Is een bcaa van 8:1:1 nog nuttig? Die ik nu heb is behoorlijk prijzig, de bcaa van 4:1:1 zit rond de ¤10-15. Zijn die ook prima? Naast bcaa neem ik los ook nog glutamine.
  maandag 25 september 2017 @ 01:23:06 #164
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173980899
quote:
14s.gif Op zondag 24 september 2017 22:07 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Op dat gewicht zou ik een liter chocomel drinken per dag. Ik zit echter op 87kg van de dirty summer bulk. *)
Morgen start de cut.
Ik drink 4x per week een liter chocomel voor het slapen gaan. :7
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  maandag 25 september 2017 @ 08:40:46 #165
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_173982089
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 22:36 schreef MrNiles het volgende:
Is een bcaa van 8:1:1 nog nuttig? Die ik nu heb is behoorlijk prijzig, de bcaa van 4:1:1 zit rond de ¤10-15. Zijn die ook prima? Naast bcaa neem ik los ook nog glutamine.
Nog nooit 8:1:1 gehad.

Ik zou gewoon lekker die andere kopen.
Deathlift or Die.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:26:55 #166
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_174002553
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 22:36 schreef MrNiles het volgende:
Is een bcaa van 8:1:1 nog nuttig? Die ik nu heb is behoorlijk prijzig, de bcaa van 4:1:1 zit rond de ¤10-15. Zijn die ook prima? Naast bcaa neem ik los ook nog glutamine.
Ik ken alleen 2.1.1. volgens mij. Je kan trouwens ook BCAA kopen waar glutamine in zit.
  dinsdag 26 september 2017 @ 13:03:43 #167
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_174005628
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:03 schreef Snakey het volgende:
Nou krijg ik natuurlijk overal BCAA reclame. En vond ik toch een 4.1.1.. :P

https://xxlnutrition.com/(...)nnel&_=1506423761130
https://xxlnutrition.com/es/nld/xxl-nutrition/bcaa-recovery
1 kilo en gluta
  dinsdag 26 september 2017 @ 13:44:21 #169
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_174006303
quote:
Goeie prijs. Ik zou het eigenlijk moeten nemen schijnt. Leucine op mijn leeftijd schijnt goed te zijn voor training en herstel.
pi_174006646
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:44 schreef Snakey het volgende:

[..]

Goeie prijs. Ik zou het eigenlijk moeten nemen schijnt. Leucine op mijn leeftijd schijnt goed te zijn voor training en herstel.
BCAA is 1 van de weinige supplementen (behalve whey en creatine dan) dat ik koop.
  dinsdag 26 september 2017 @ 14:10:55 #171
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_174006898
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:59 schreef Faeroer het volgende:

[..]

BCAA is 1 van de weinige supplementen (behalve whey en creatine dan) dat ik koop.
Ik ook, als ik het niet vergeet. Ik vergeet de BCAA en creatine vaak, doe je wel lekker lang met 1 pot. :P
  dinsdag 26 september 2017 @ 14:22:39 #172
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_174018787
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 13:59 schreef Faeroer het volgende:

[..]

BCAA is 1 van de weinige supplementen (behalve whey en creatine dan) dat ik koop.
Hoezo koop je BCAA's? Ik lees overal dat het weggegooid geld is. Tenzij laag proteïn dieet en/of fasted cardio.
pi_174018836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:53 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Hoezo koop je BCAA's? Ik lees overal dat het weggegooid geld is. Tenzij laag proteïn dieet en/of fasted cardio.
Dit.
Ik zie de voordelen niet zo, als je al voldoende proteïne eet.
Make my day!
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:37:42 #175
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174020527
Whey en creatine, vind ik meer dan genoeg.

Tegenwoordig meer bezig met de standaard lifts en dan iets hoger in herhalingen. Wel beetje wennen.
pi_174020780
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:37 schreef Cue_ het volgende:
Whey en creatine, vind ik meer dan genoeg.

Tegenwoordig meer bezig met de standaard lifts en dan iets hoger in herhalingen. Wel beetje wennen.
Hoezo dat dan? Vanwaar de verandering?
Make my day!
  dinsdag 26 september 2017 @ 23:06:18 #177
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174021249
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:48 schreef agter het volgende:


Hoezo dat dan? Vanwaar de verandering?
Ik de zoveel tijd variëren we de workouts een beetje.
Houdt het interessant, kijken waar m'n voorkeuren inzitten.
Kijken wat werkt voor mij. Dat soort dingen.
pi_174023449
Ik kom me ook maar eens aanmelden hier. Op een halfjaar na heb ik altijd wat aangemodderd met powertraining. Dat halfjaartje deed ik het wel goed, maar geraakte gedesillusioneerd dat een Jeff Seid bv onhaalbaar is :'). Ik bedoel, ik wil nog een leven waar ik niet hele tijd aan eten moet denken en als ik wegga. Ik heb gewoon graag bier en friet in het weekend en we halen altijd op zondag wat uit (ik woon nog thuis). Doordeweeks lukte het wel maar in het weekend wou ik leven.

Hierdoor ben ik bij hardlopen en badminton terechtgekomen. Ik doe dit heel graag; 1 x op recreatief niveau en hardlopen probeer 2, meestal 3 per week aan te houden.

Per toeval ben ik terug bij KT beland omdat m'n zus wou afvallen, eigenlijk al van januari. Goed, we hebben best wat aan gemondderd maar goed ze is wat gewicht verloren. Het kon veel en veel beter maar zij en m'n familie vinden eten als een fitnessboy overdreven. Dus geen rekening houden met eiwitten etc.

De zin is toch wel teruggekomen sinds ik 2 maanden sukkel met een knieblessure. Ik en m'n zus doen 2x week full bodywarmer waarbij we deadlift wel niet hebben (hernia gehad en schrik ervoor).

Goed, FF m'n levensverhaal gepost:

Ik ga dinsdag en donderdag trainen. Moet ik dan ook al in het weekend en maandag een eiwitbehoefte nastreven van 86kg x 1,5kg ?

Als ik terug ga hardlopen, blijft dit hetzelfde of wordt dit meer?
  woensdag 27 september 2017 @ 03:35:21 #179
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174023877
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 02:12 schreef Googke het volgende:
Moet ik dan ook al in het weekend en maandag een eiwitbehoefte nastreven van 86kg x 1,5kg ?
129kg aan eiwitten is wat optimistisch.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174027855
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 03:35 schreef Quotidien het volgende:

[..]

129kg aan eiwitten is wat optimistisch.
Zoveel eiwitten? Dan moet ik haast wel met shakes beginnen terwijl ik zoveel mogelijk normaal wil doen qua supplementen... Is het anders meer? Alles spreekt elkaar tegen op het net, ik zie de bomen door het bos niet meer..
  woensdag 27 september 2017 @ 11:54:50 #181
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174027883
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:53 schreef Googke het volgende:

[..]

Zoveel eiwitten? Dan moet ik haast wel met shakes beginnen terwijl ik zoveel mogelijk normaal wil doen qua supplementen... Is het anders meer? Alles spreekt elkaar tegen op het net, ik zie de bomen door het bos niet meer..
Ik zou in grammen eiwitten gaan denken en niet in KG ;)
pi_174028011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:53 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Hoezo koop je BCAA's? Ik lees overal dat het weggegooid geld is. Tenzij laag proteïn dieet en/of fasted cardio.
Zit op 315g proteïne, maar ik train wel altijd fasted in de vroege ochtend (05:00/08:00).
pi_174028016
quote:
6s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik zou in grammen eiwitten gaan denken en niet in KG ;)
Ah ok.. Late dienst gehad, dan gebeurt dat weleens haha.
  woensdag 27 september 2017 @ 13:16:56 #184
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_174029886
Gaan er van hier nog mensen naar de SAP Cup? :)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_174045939
Zo, ik heb een ''schemaatje'' gefabriceerd wat niet zo slecht uitziet. Hoeveel eiwitinname nemen jullie? 1.5 of 2 per gewicht? M'n weegschaal is kapot, maar ik gok dat ik 86 kg weeg op 1m89. Vetpercentage zal wel 18% zijn :').
pi_174049643
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 01:36 schreef Googke het volgende:
Zo, ik heb een ''schemaatje'' gefabriceerd wat niet zo slecht uitziet. Hoeveel eiwitinname nemen jullie? 1.5 of 2 per gewicht? M'n weegschaal is kapot, maar ik gok dat ik 86 kg weeg op 1m89. Vetpercentage zal wel 18% zijn :').
Ik houd een minimum aan van 1,7-2,0/KG, onderzoek laat niet echt weten wat nou optimaal is maar liever iets teveel dan iets te weinig. Minder zou wellicht ook kunnen, maar boeiend, kip is lekker.
  maandag 2 oktober 2017 @ 17:58:56 #187
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174143049
Ik begin vanaf volgende week weer met werken, 32 uur in de supermarkt. Dus waarschijnlijk 4 dagen in de week drie kwartier fietsen (heen en terug) en dan 8 uur redelijk actief werk doen. Wat voor effect heeft dit op mijn calorieverbruik ongeveer? Momenteel zit ik met niks doen en 10 uur slapen op 2500. 60kg en 1m82.
Ik snap dat dit voor iedereen anders is maar wat zal het ongeveer schelen? Straks ook nog naar de sportschool wat ook nog een extra 300-500 is 3 dagen per week. Moet ik dan 4500 kcal eten om aan te komen? :')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174145944
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:58 schreef Quotidien het volgende:
Ik begin vanaf volgende week weer met werken, 32 uur in de supermarkt. Dus waarschijnlijk 4 dagen in de week drie kwartier fietsen (heen en terug) en dan 8 uur redelijk actief werk doen. Wat voor effect heeft dit op mijn calorieverbruik ongeveer? Momenteel zit ik met niks doen en 10 uur slapen op 2500. 60kg en 1m82.
Ik snap dat dit voor iedereen anders is maar wat zal het ongeveer schelen? Straks ook nog naar de sportschool wat ook nog een extra 300-500 is 3 dagen per week. Moet ik dan 4500 kcal eten om aan te komen? :')
My fitness pal. Gebruik het
  maandag 2 oktober 2017 @ 19:55:56 #189
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174146452
Ik snap eigenlijk niet waarom MFP zo veel gebruikt wordt, meestal komt de voedingswaarde in die app totaal niet overeen met wat er op de verpakking van het product staat, en ook qua hoeveelheden zit ik zoveel aan te passen dat ik het beter gewoon zelf bij kan houden met een weegschaal en info op de verpakking zelf. Ik gebruik momenteel een excel bestandje dat automatisch berekent wat je verbruikt en waar alles overzichtelijk bij elkaar staat.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  maandag 2 oktober 2017 @ 20:00:06 #190
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174146636
Omdat, ondanks je het zelf evt bij sommige zaken dient aan te passen, er veel toch wel te vinden is.
En je macro's gewoon tig keer makkelijker bij te houden zijn dan in Excel.
App werkt makkelijker op mobiel dan Excel.

Het is altijd checken of t overeen komt met t etiket, maar op een gegeven moment weet je dat wel van je vaste voedsel.
Dus ook handig met maaltijden kopiëren enzo.
  maandag 2 oktober 2017 @ 20:00:35 #191
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174146659
Daarbij zijn er maar weinig mensen goed genoeg in Excel om zoiets voor zichzelf te maken :+

(Zelf zou ik t wel kunnen maar t dan te vaak net wat anders willen hebben en maar bezig blijven. Zonde van de tijd)
  maandag 2 oktober 2017 @ 20:02:31 #192
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174146734
Ik heb het ook niet zelf gemaakt, gewoon iets van internet afgeplukt :P
Qua macro's is mfp natuurlijk wel goed, maar ik focus me momenteel vooral op gewoon een beetje gevarieerd eten, als ik fitness vooral op eiwitten en calorieën.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174149943
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_174150034
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Groot verschil inderdaad. Heeft vooral met (natuurlijke) testosteron en spiermassa te maken.

[..]
Brotip voor vrouwen: stop met de pil: die verlaagd je natuurlijke testosteronniveau.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_174182810
vraagje...hoe en wat over bulken....

ben een al wat oudere fokker (bijna 40) en op dit moment flink aan het trainen.
Ik kom van boven de 20% vet...en ben nu gezakt naar rond de 15%.
Zit nu op ongeveer 1600kcal bij een gewicht van 65kg.

Nu is mijn vraag...tot hoever moet ik zakken in vetpercentage om aan een clean bulk te beginnen.
Zoals ik het begreep is het dan slim om 5 a 10% boven onderhoud te gaan eten.
Ik verwacht geen wonderen meer op mijn leeftijd..maar een paar kilo aankomen in een half jaar tijd moet toch wel te doen zijn.

In de cleanbulk...wat is dan aan te raden aan macro's?
2 - 2.2g eitwit per kg lichaamsgewicht
30% vet
en rest aanvullen met koolhydraten?
pi_174199182
Iemand hier ervaring met test only kuurtjes?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:43:59 #197
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_174210437
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:53 schreef Dimachaerus het volgende:
Iemand hier ervaring met test only kuurtjes?
1. Ben jij al 21?
2. Zorg eerst dat je training en voeding 100% op orde zijn.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_174285101
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

Yep, werkt prima.
hoeveel gebruik je?
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_174285927
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 21:53 schreef Dimachaerus het volgende:
Iemand hier ervaring met test only kuurtjes?
Beetje lege vraag zo.
pi_174286088
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:19 schreef MrNiles het volgende:
vraagje...hoe en wat over bulken....

ben een al wat oudere fokker (bijna 40) en op dit moment flink aan het trainen.
Ik kom van boven de 20% vet...en ben nu gezakt naar rond de 15%.
Zit nu op ongeveer 1600kcal bij een gewicht van 65kg.

Nu is mijn vraag...tot hoever moet ik zakken in vetpercentage om aan een clean bulk te beginnen.
Zoals ik het begreep is het dan slim om 5 a 10% boven onderhoud te gaan eten.
Ik verwacht geen wonderen meer op mijn leeftijd..maar een paar kilo aankomen in een half jaar tijd moet toch wel te doen zijn.

In de cleanbulk...wat is dan aan te raden aan macro's?
2 - 2.2g eitwit per kg lichaamsgewicht
30% vet
en rest aanvullen met koolhydraten?
Waarom niet gelijk beginnen aan clean bulk en flink trainen. Misschien wat cardio erbij doen. Maar snap niet dat je eerst zo veel wilt afvallen en dan wilt gaan aankomen. Ik als je spiermassa aankomt door het bulken en harder trainen wordt het sowieso makkelijker vet te verliezen...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 8 oktober 2017 @ 21:12:05 #202
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_174287687
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 19:48 schreef McNulty het volgende:

[..]

hoeveel gebruik je?
Voor een eerste kuur zou ik niet boven de 250 p/w gaan voor 8 -12 weken.

Wat ik gebruik is niet zo interesant.
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:36:06 #203
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174307328
Training gaat op het moment niet ideaal hier, sinds het seizoen weer begonnen is maar een aantal keer een goede squatsessie gehad.

Iemand hier met advies over in-season training?

Ik houd mijn eerst gestelde schema niet vol, de wedstrijden zijn te taxing om op maandag met fatsoenlijke vorm te Squatten (mijn positie vraagt veel van benen/core)
Ma - Squats/BP 5/3/1 + 3x8FSL
Di - 2 uur Rugby
Wo - rust
Do - 2 uur Rugby
Vr - Deadlift/OHP 5/3/1 + 3x8 FSL
Za -rust
Zo - Wedstrijd (80min)

Ik verneem dat de maandag écht niet gaat, het benchpressen gaat nog aardig maar de squats zijn eigenlijk niet verstandig te doen.

Ik heb nu 2 scenarios bedacht die wellicht zouden werken.
De eerste is dat ik op Op maandag alleen maar Benchpress en dinsdag voor de rugby training aan mijn 5/3/1 squats + FSL doe, wat inhoud dat ik lichtelijk vermoeid aan de training begin.

De tweede is dat ik de maandagtraining naar Woensdag verhuis waardoor ik 4 dagen achtereen train

Heeft iemand er iets zinnigs over te zeggen? Ervaringen/ tips?

De hoop op goede progressie heb ik al een beetje laten varen, maar er moet toch een manier zijn om in-season kracht te behouden?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:05:26 #204
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_174308159
quote:
Ik denk niet dat iemand hier je vragen kan beantwoorden. Wendler heeft ook een forum, ik denk dat je daar beter af bent omdat er daar veel meer ervaring zit met wat jij doet.
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:45:39 #205
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174309372
Zou vooral kijken wat lichamelijk en geestelijk te doen is.
Je kan nog zulke leuke dingen bedenken maar als t niet gaat, gaat t niet.

Iedereen vindt andere belasting fijner.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:36:23 #206
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_174318730
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:36 schreef Rauw. het volgende:
Training gaat op het moment niet ideaal hier, sinds het seizoen weer begonnen is maar een aantal keer een goede squatsessie gehad.

Iemand hier met advies over in-season training?

Ik houd mijn eerst gestelde schema niet vol, de wedstrijden zijn te taxing om op maandag met fatsoenlijke vorm te Squatten (mijn positie vraagt veel van benen/core)
Ma - Squats/BP 5/3/1 + 3x8FSL
Di - 2 uur Rugby
Wo - rust
Do - 2 uur Rugby
Vr - Deadlift/OHP 5/3/1 + 3x8 FSL
Za -rust
Zo - Wedstrijd (80min)

Ik verneem dat de maandag écht niet gaat, het benchpressen gaat nog aardig maar de squats zijn eigenlijk niet verstandig te doen.

Ik heb nu 2 scenarios bedacht die wellicht zouden werken.
De eerste is dat ik op Op maandag alleen maar Benchpress en dinsdag voor de rugby training aan mijn 5/3/1 squats + FSL doe, wat inhoud dat ik lichtelijk vermoeid aan de training begin.

De tweede is dat ik de maandagtraining naar Woensdag verhuis waardoor ik 4 dagen achtereen train

Heeft iemand er iets zinnigs over te zeggen? Ervaringen/ tips?

De hoop op goede progressie heb ik al een beetje laten varen, maar er moet toch een manier zijn om in-season kracht te behouden?
Wat ik wel kan zeggen is dat ik op maandag uberhaubt geen heftige training zou plannen als je wedstrijden zo zwaar zijn. Dan kan je beter als je íets wil doen een soort herstel-training doen, danwel iets trainen wat je op zondagen minder gebruik. Maar volle back squatten de dag na een intensieve wedstrijd lijkt me geen goede planning.

Ik weet natuurlijk niet hoe je trainingen eruit zien maar ik zou geneigd zijn om op woensdag je zware sessie te doen, dus SQ+DL. Denk dat een BP/OHP sessie op vrijdag je minder in de weg staat voor de wedstrijd. Of je op donderdag nog goed kan trainen hangt dan af van je soort training en daar heb ik uiteraard gewoon te weinig kennis over.
WFPB!
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:51:57 #207
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174318854
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 08:36 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Wat ik wel kan zeggen is dat ik op maandag uberhaubt geen heftige training zou plannen als je wedstrijden zo zwaar zijn. Dan kan je beter als je íets wil doen een soort herstel-training doen, danwel iets trainen wat je op zondagen minder gebruik. Maar volle back squatten de dag na een intensieve wedstrijd lijkt me geen goede planning.

Ik weet natuurlijk niet hoe je trainingen eruit zien maar ik zou geneigd zijn om op woensdag je zware sessie te doen, dus SQ+DL. Denk dat een BP/OHP sessie op vrijdag je minder in de weg staat voor de wedstrijd. Of je op donderdag nog goed kan trainen hangt dan af van je soort training en daar heb ik uiteraard gewoon te weinig kennis over.
Trainingen bestaan op donderdag voornamelijk uit skill+lopen
Op dinsdag doen we HIIT dingen en contacttraining (Maar daar herstel ik wel relatief snel van)

Heb het een nu een aantal weken geprobeerd, had verwacht dat het wel zou wennen maar het gaat inderdaad gewoon niet.
Deadlifts+OHP op vrijdag is niet het probleem, ik herstel van Deadlifts snel genoeg.
Squatten heb ik iets meer herstel voor nodig (2/3 dagen), dus dat kan ik niet te ver naar achteren schuiven.

De komende weken ga ik woensdag SQ+BP doen, en dan vrijdag DL+OHP.
4 dagen op rij is niet ideaal maar met goed eten en slapen moet het wel gaan.

Trial and error.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_174319533
2 weken niet echt naar behoren getraind. Te druk en geen zin. :')

Vanochtend maar wat deadlift singles gedaan, seal row dropsets bij 8 reps, wide-pulley en nog wat full retard DB rows. Ging wel redelijk goed. Misschien m'n programma weer eens aanpassen en een krachtcycle erin gooien.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:44:49 #209
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_174320675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 08:51 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Trainingen bestaan op donderdag voornamelijk uit skill+lopen
Op dinsdag doen we HIIT dingen en contacttraining (Maar daar herstel ik wel relatief snel van)

Heb het een nu een aantal weken geprobeerd, had verwacht dat het wel zou wennen maar het gaat inderdaad gewoon niet.
Deadlifts+OHP op vrijdag is niet het probleem, ik herstel van Deadlifts snel genoeg.
Squatten heb ik iets meer herstel voor nodig (2/3 dagen), dus dat kan ik niet te ver naar achteren schuiven.

De komende weken ga ik woensdag SQ+BP doen, en dan vrijdag DL+OHP.
4 dagen op rij is niet ideaal maar met goed eten en slapen moet het wel gaan.

Trial and error.
Ter vergelijking, ik train nu gemiddeld 8 keer per week, met 1x 'bootcamp' KT en 1x daadwerkelijk met zware gewichten smijten. Dat doe ik op donderdag, terwijl ik woensdag 2x train ('s ochtends technisch, 's middags op verzuringsdrempel dus intensief); vrijdag rustig/technisch, zaterdag heel lang duur-stuk, zondag sparren dus hard. Daarnaast zit ik aan een gewichtsklasse dus vreet ik mezelf niet helemaal vol om te herstellen, slaap heb ik wel hard nodig idd (liefst 9u/nacht).

Tot nu toe maak ik nog steeds goede vooruitgang met de krachttraining ondanks alles eromheen (Laatste week 3x8 DL 125kg, Anderson squats 8x80/8x90/4x100), weeg continu <75kg).

Het is heel anders om op zo'n manier te trainen dan op de BB/PL manier zoals de meeste mensen hier doen, maar het is werkbaar en je kan in principe vooruitgang blijven boeken, alleen niet op dezelfde manier als eerder :)
WFPB!
pi_174345298
Ik kom hier weer eens even gluren :W

Sinds een klein half jaar weer (voor mijn doen) redelijk fanatiek bezig met KT, 2-3x per week, met al best wel wat resultaat vind ik zelf.
Laatste tijd probeer ik ook beter op mijn voeding te letten nadat ik een aantal kg was afgevallen. Omdat ik geen vlees en vis eet probeer ik goed in de gaten te houden of ik qua eiwitten wel voldoende binnen krijg.

Zal binnenkort ook eens wat foto's posten van begin en nu.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_174413947
Ga een moeilijke tijd tegemoet vrees ik. Hand in het gips nu en kan nu een paar weken niet fitnessen en voordat ik het weer zwaar kan belasten ben ik weer een poos verder. Baal hier zo van want je raakt al je kracht weer kwijt :'(. Kan ik wéér opnieuw beginnen
pi_174414244
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:04 schreef Azpilicueta het volgende:
Ga een moeilijke tijd tegemoet vrees ik. Hand in het gips nu en kan nu een paar weken niet fitnessen en voordat ik het weer zwaar kan belasten ben ik weer een poos verder. Baal hier zo van want je raakt al je kracht weer kwijt :'(. Kan ik wéér opnieuw beginnen
Benen en core lukt ook niet? Conditiewerk?
pi_174414276
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:18 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Benen en core lukt ook niet? Conditiewerk?
Denk niet dat zweet icm gips een goede combinatie is
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 14:29:30 #214
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_174414459
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:19 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Denk niet dat zweet icm gips een goede combinatie is
Gips gaat hoe dan ook stinken. Zou gewoon lekker op lage intensiteit, isolatie LB en core trainen en wat LISS op een hometrainer. Mooie mogelijkheid om wat vet te verbranden.
Deathlift or Die.
pi_174417407
Setje bowflex 552i op de kop getikt voor een meier.
pi_174420796
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:29 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Gips gaat hoe dan ook stinken. Zou gewoon lekker op lage intensiteit, isolatie LB en core trainen en wat LISS op een hometrainer. Mooie mogelijkheid om wat vet te verbranden.
Ja, denk dat ik een weekje niks doe en dan zoiets ga doen. Al die weken niks kunnen zie ik echt niet zitten
  maandag 16 oktober 2017 @ 09:32:12 #217
248821 Rauw.
op je bord.
pi_174446008
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 17:33 schreef Vinniiee het volgende:
Setje bowflex 552i op de kop getikt voor een meier.
Nice pick _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 16 oktober 2017 @ 09:51:02 #218
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174446285
Owja, laatst een filmpje daarover gezien. Best handig lijkt me, al vraag ik me af hoe het voelt mbt gewichtsverdeling op de dumbell.
pi_174446717
quote:
6s.gif Op maandag 16 oktober 2017 09:51 schreef Cue_ het volgende:
Owja, laatst een filmpje daarover gezien. Best handig lijkt me, al vraag ik me af hoe het voelt mbt gewichtsverdeling op de dumbell.
Hoe bedoel je? Als je een gewicht instelt komt er gewoon aan beide kanten evenveel gewicht te zitten?

Ze zijn wel vrij lang, dus als je gewicht aan de buitenkant hebt zitten zorgt het wel dat ie wat makkelijker om je hand draait (om het zo maar te zeggen). Maar dat is dan weer goed voor de stabiliteit :7
  maandag 16 oktober 2017 @ 10:21:56 #220
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174446871
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:13 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Als je een gewicht instelt komt er gewoon aan beide kanten evenveel gewicht te zitten?

Ze zijn wel vrij lang, dus als je gewicht aan de buitenkant hebt zitten zorgt het wel dat ie wat makkelijker om je hand draait (om het zo maar te zeggen). Maar dat is dan weer goed voor de stabiliteit :7
Mbt dat laatste bedoel ik idd. Dat het gelijk is lijkt me logisch. Maar lijkt me ook wel verschil in zitten met hoe het voelt of je enkel gewichten aan de buitenringen hebt, of eentje buiten en binnen of enkel binnenringen.
pi_174447190
quote:
6s.gif Op maandag 16 oktober 2017 10:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mbt dat laatste bedoel ik idd. Dat het gelijk is lijkt me logisch. Maar lijkt me ook wel verschil in zitten met hoe het voelt of je enkel gewichten aan de buitenringen hebt, of eentje buiten en binnen of enkel binnenringen.
In principe maakt dat niet zoveel uit.
pi_174457830
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:04 schreef Azpilicueta het volgende:
Ga een moeilijke tijd tegemoet vrees ik. Hand in het gips nu en kan nu een paar weken niet fitnessen en voordat ik het weer zwaar kan belasten ben ik weer een poos verder. Baal hier zo van want je raakt al je kracht weer kwijt :'(. Kan ik wéér opnieuw beginnen
Wat is er gebeurd met je hand?
Helemaal opnieuw beginnen hoef je overigens sowieso niet dankzij spiergeheugen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_174497726
Ben na de vakantie ook te hard gegaan vrees ik, nu flink pijn in de rechterschouder met alle press oefeningen. Binnenkort maar een afspraak maken met de fysio en kijken wat de schade is......Hopelijk is het alleen rust nemen.....
  Moderator woensdag 18 oktober 2017 @ 20:59:55 #224
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_174500753
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 19 oktober 2017 @ 15:22:51 #225
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174515123
Ik heb nu zo'n weight gainer, 30g eiwitten en 600kcal per 150g. Hoe ongezond is dit? :P
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  donderdag 19 oktober 2017 @ 16:38:00 #226
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_174516861
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 15:22 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb nu zo'n weight gainer, 30g eiwitten en 600kcal per 150g. Hoe ongezond is dit? :P
Hoeveel suikers?
  donderdag 19 oktober 2017 @ 16:39:44 #227
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174516915
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:38 schreef Snakey het volgende:

[..]

Hoeveel suikers?
39g per portie dus dat lijkt me redelijk veel. Die vent van de voedingswinkel vond het wel meevallen zei die, zag er ook wel uit alsof die wist wat die doet. Maar die moet ook z'n spul verkopen natuurlijk.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174516930
iemand ervaring met juggernaut method?
pi_174517211
quote:
Gek dat ze dat alleen bij blanken zien. Misschien iets met anabolen te maken?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:47:25 #230
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_174518380
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:39 schreef Quotidien het volgende:

[..]

39g per portie dus dat lijkt me redelijk veel. Die vent van de voedingswinkel vond het wel meevallen zei die, zag er ook wel uit alsof die wist wat die doet. Maar die moet ook z'n spul verkopen natuurlijk.
Dat is veel ja. Een extra portie rijst op een dag help je waarschijnlijk een stuk meer.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:48:25 #231
58789 Snakey
-||||--------||||-
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 18:35:15 #232
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_174519370
quote:
5s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:51 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Gek dat ze dat alleen bij blanken zien. Misschien iets met anabolen te maken?
Geen idee. Maar het is geen afstudeerprojectje geweest van een stagiair of zo. Er is ruim 10 jaar onderzoek onder een behoorlijk grote groep naar gedaan. Best wel schokkend als je het zo leest.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 19 oktober 2017 @ 18:57:27 #233
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174519879
quote:
15s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:35 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Geen idee. Maar het is geen afstudeerprojectje geweest van een stagiair of zo. Er is ruim 10 jaar onderzoek onder een behoorlijk grote groep naar gedaan. Best wel schokkend als je het zo leest.
Dus we zijn op het punt gekomen dat letterlijk alles wat we doen slecht voor ons is.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 19:08:44 #234
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_174520154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 18:57 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dus we zijn op het punt gekomen dat letterlijk alles wat we doen slecht voor ons is.
Eens hoor.

Maar cijfers liegen niet.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 19 oktober 2017 @ 19:10:28 #235
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174520192
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:08 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Eens hoor.

Maar cijfers liegen niet.
Maar dan nog wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen. Ik ga echt niet stoppen met sporten nu. 8)7
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174520241
mijn squat zuigt, zowel front als back, maar mijn benen zien eruit als er 200kg in zit

pls help
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 19:14:30 #237
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_174520285
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:10 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Maar dan nog wegen de voordelen zwaarder dan de nadelen. Ik ga echt niet stoppen met sporten nu. 8)7
Logisch. Dat schrijft dat onderzoek ook. Maar dat vind ik wel een beetje tegenstrijdig :') Het is niet 8% of 6% hé. Nee, 86%! En ook echt onder blanke mannen :') ;( :{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 19:34:36 #238
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_174520904
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:12 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:
mijn squat zuigt, zowel front als back, maar mijn benen zien eruit als er 200kg in zit

pls help
Ik heb gisteren voor het eerst frontsquad geprobeerd...
Ik heb zelden zo staan klungelen tijdens een workout :) :D

Vanmiddag wat filmpjes gekeken over de techniek maar het lijkt erop dat ik mijn polsen in buigbaarheid moet gaan trainen :') Want mijn polsen doen erg zeer i.v.m. de zeer onnatuurlijke houding. Maar kruislings was al helemaal geen succes :{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_174521652
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik heb gisteren voor het eerst frontsquad geprobeerd...
Ik heb zelden zo staan klungelen tijdens een workout :) :D

Vanmiddag wat filmpjes gekeken over de techniek maar het lijkt erop dat ik mijn polsen in buigbaarheid moet gaan trainen :') Want mijn polsen doen erg zeer i.v.m. de zeer onnatuurlijke houding. Maar kruislings was al helemaal geen succes :{
Twee vingers al geprobeerd ipv je hele hand?

Split squats zijn nog erger _O-
pi_174521667
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:12 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:
mijn squat zuigt, zowel front als back, maar mijn benen zien eruit als er 200kg in zit

pls help
Wat is het probleem?
pi_174523398
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:14 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Logisch. Dat schrijft dat onderzoek ook. Maar dat vind ik wel een beetje tegenstrijdig :') Het is niet 8% of 6% hé. Nee, 86%! En ook echt onder blanke mannen :') ;( :{
Uit een universiteit van alabama. :') Doe hetzelfde onderzoek bij een Finse uni en je krijgt het tegenovergestelde. Foponderzoekjes
  donderdag 19 oktober 2017 @ 22:29:25 #242
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174527146
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:46 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Uit een universiteit van alabama. :') Doe hetzelfde onderzoek bij een Finse uni en je krijgt het tegenovergestelde. Foponderzoekjes
Waarom zou een Finse universiteit dit beter doen dan een universiteit uit Alabama? Zo kun je alles wel afschrijven.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174527687
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 19:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik heb gisteren voor het eerst frontsquad geprobeerd...
Ik heb zelden zo staan klungelen tijdens een workout :) :D

Vanmiddag wat filmpjes gekeken over de techniek maar het lijkt erop dat ik mijn polsen in buigbaarheid moet gaan trainen :') Want mijn polsen doen erg zeer i.v.m. de zeer onnatuurlijke houding. Maar kruislings was al helemaal geen succes :{
Wat is het voordeel van front squats?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  Moderator donderdag 19 oktober 2017 @ 22:43:56 #244
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_174527723
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:43 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van front squats?
Meer focus op je quadriceps.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_174527760
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:43 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Meer focus op je quadriceps.
Aha. Lijkt me geen makkelijke oefening.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 19 oktober 2017 @ 22:46:53 #246
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174527828
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:44 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Aha. Lijkt me geen makkelijke oefening.
Squats sowieso zijn sowieso best wel kut. Mijn knieën knakken bij elke herhaling en die bar laat een blauwe plek op mijn rug achter. :'(
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174527947
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Squats sowieso zijn sowieso best wel kut. Mijn knieën knakken bij elke herhaling en die bar laat een blauwe plek op mijn rug achter. :'(
Heb je geen bar pad? Ik heb een tijdje terug een eigen gekocht want bij mijn sportschool is er vaak geen te vinden.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_174527973
Knieën die knakken klinkt trouwens niet zo goed. Heb je een blessure gehad ofzo?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_174528031
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:44 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Aha. Lijkt me geen makkelijke oefening.
Voor mij was het dramatsich, ligt er vooral aan of je flexibel genoeg bent om de barbell goed te kunnen plaatsen; ik meen dat over het algemeen vrouwen er iets minder moeite mee hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 19 oktober 2017 @ 22:53:32 #250
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174528080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:50 schreef Njosnavelin het volgende:
Knieën die knakken klinkt trouwens niet zo goed. Heb je een blessure gehad ofzo?
Nop, mijn voeten en handen knakken ook best veel eigenlijk. :')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174528114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Squats sowieso zijn sowieso best wel kut. Mijn knieën knakken bij elke herhaling en die bar laat een blauwe plek op mijn rug achter. :'(
Squat je low bar of high bar?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_174528140
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Voor mij was het dramatsich, ligt er vooral aan of je flexibel genoeg bent om de barbell goed te kunnen plaatsen; ik meen dat over het algemeen vrouwen er iets minder moeite mee hebben.
Hm okee. Ik ben wel redelijk flexibel dus misschien moet ik het eens proberen. Alleen focus op quadriceps vind ik wat minder interessant, gaat me meer om de andere kant :+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 19 oktober 2017 @ 22:55:27 #253
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174528153
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Squat je low bar of high bar?
High bar
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174528172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:55 schreef Quotidien het volgende:

[..]

High bar
En waar heb je de blauwe plekken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 19 oktober 2017 @ 22:56:53 #255
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174528211
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En waar heb je de blauwe plekken?
Op m'n rug, ik gebruik zo'n hoodie met capuchon, alleen nadeel is dat je de stang niet stevig op je rug hebt.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174528239
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:56 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Op m'n rug, ik gebruik zo'n hoodie met capuchon, alleen nadeel is dat je de stang niet stevig op je rug hebt.
Probeer het anders eens met een hemd/shirt dan is het misschien makkelijker aanvoelen hoe de barbell het best te plaatsen op je traps, en heb je de ellebogen naar beneden of wat omhoog?

Als je merkt dat de barbell niet stevig ligt is dit sowieso niet goed, je wilt niet dat er zware gewichten gaan glijden/rollen/schuiven op je rug.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 19 oktober 2017 @ 22:59:35 #257
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174528273
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Probeer het anders eens met een hemd/shirt dan is het misschien makkelijker aanvoelen hoe de barbell het best te plaatsen op je traps, en heb je de ellebogen naar beneden of wat omhoog?
Wat omhoog om die spieren naar achter te trekken en de bar op die spieren te leggen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174528396
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:59 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Wat omhoog om die spieren naar achter te trekken en de bar op die spieren te leggen.
Ja dat zou wel een betere rustplaats moeten geven voor de barbell.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_174528662
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:55 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Hm okee. Ik ben wel redelijk flexibel dus misschien moet ik het eens proberen. Alleen focus op quadriceps vind ik wat minder interessant, gaat me meer om de andere kant :+
Dan heb je meer aan hip thrusts :+
pi_174528718
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 23:13 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Dan heb je meer aan hip thrusts :+
Die doe ik ook natuurlijk :7
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:57:49 #261
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_174532485
quote:
10s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 20:46 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Uit een universiteit van alabama. :') Doe hetzelfde onderzoek bij een Finse uni en je krijgt het tegenovergestelde. Foponderzoekjes
En op basis waarvan wil jij dit weg bagatelliseren? Tenzij je een vooraanstaand arts bent met een scala aan argumenten denk ik niet dat jij in de positie bent om hier het predicaat 'Foponderzoekjes' aan te hangen.

Dit is gewoon een gedegen onderzoek waar 25 jaar lang data is verzameld van ruim 3000 mensen en waar ze 6 jaar over hebben gedaan om het volledig uit te schrijven.

Het hele onderzoek vind je hier.

quote:
Conclusion

In summary, these results showed that white individuals who participated in 3 times the recommended guidelines for PA over 25 years had higher odds of developing coronary subclinical atherosclerosis by middle age. Collectively, these data suggest that the biological mechanisms associated with increased CAC and high levels of PA deserve further evaluation. Likewise, the impact of modestly higher levels of CAC in aging, highly active individuals on CV outcomes also deserves further attention.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_174532980
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2017 20:08 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd met je hand?
Helemaal opnieuw beginnen hoef je overigens sowieso niet dankzij spiergeheugen.
Klap uitgedeeld, maar ik doelde meer dat je snel terugvalt qua kracht en conditie. En als mijn hand uit het gips is dan kan ik het nog niet meteen zwaar belasten.

Maar het is niet anders. Is ook mijn eigen schuld met veel consequenties :+
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:14:55 #263
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_174533511
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 08:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]

En op basis waarvan wil jij dit weg bagatelliseren? Tenzij je een vooraanstaand arts bent met een scala aan argumenten denk ik niet dat jij in de positie bent om hier het predicaat 'Foponderzoekjes' aan te hangen.

Dit is gewoon een gedegen onderzoek waar 25 jaar lang data is verzameld van ruim 3000 mensen en waar ze 6 jaar over hebben gedaan om het volledig uit te schrijven.

Het hele onderzoek vind je hier.

[..]

Wat mij in ieder geval opvalt is dat de personen die zoveel bewegen alsnog een BMI van 28 hadden gemiddeld. De uitkomstmaat die ze gebruiken is met name "CAC>0" ofwel of er énige vorm van verkalking te vinden is, hoeft niet per se ernstig te zijn dus. Er is amper gekeken naar ándere levensstijlfactoren, soort van beweging, etc. Het is een studie, maar ik zou nooit mijn hele gedachtengang omgooien op basis van 1 zo'n onderzoek.
WFPB!
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:44:18 #264
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_174534001
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:14 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Wat mij in ieder geval opvalt is dat de personen die zoveel bewegen alsnog een BMI van 28 hadden gemiddeld. De uitkomstmaat die ze gebruiken is met name "CAC>0" ofwel of er énige vorm van verkalking te vinden is, hoeft niet per se ernstig te zijn dus. Er is amper gekeken naar ándere levensstijlfactoren, soort van beweging, etc. Het is een studie, maar ik zou nooit mijn hele gedachtengang omgooien op basis van 1 zo'n onderzoek.
Mensen die nog altijd BMI gebruiken :')_!

Verder wel eens met je post.
Deathlift or Die.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:57:27 #265
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_174535561
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 22:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Squats sowieso zijn sowieso best wel kut. Mijn knieën knakken bij elke herhaling en die bar laat een blauwe plek op mijn rug achter. :'(
Dat doen die van mij ook regelmatig. Vooral in t begin. Niets ernstigs aan (bij mij dan)

Blauwe plek van barbell had ik enkel toen ik hem te hoog had / in m'n nek zowat.
Wat lager en nergens geen last meer van. Maar beetje blauwe plek is niet zo erg.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:02:21 #266
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174537037
Iemand nog tips voor calorierijk eten voor in shakes? Ik heb van de week zo'n blender gekocht en ben een beetje aan het experimenteren.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174537051
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 08:57 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb je post niet helemaal gelezen, maar volgens mij ben je een beetje mad. Maak je niet zo druk, het leven is al kort genoeg voor blanke sporters. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:02 schreef Quotidien het volgende:
Iemand nog tips voor calorierijk eten voor in shakes? Ik heb van de week zo'n blender gekocht en ben een beetje aan het experimenteren.
Havermout, melk, banaan, whey, pindakaas, olijfolie.
  Moderator vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:03:53 #268
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_174537061
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:03 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik heb je post niet helemaal gelezen, maar volgens mij ben je een beetje mad. Maak je niet zo druk, het leven is al kort genoeg voor blanke sporters. :')
Ik ben helemaal niet mad. Maar fijn dat je aangeeft dat je niet mijn hele post gelezen hebt.
Daarmee hoef ik jouw posts dus niet langer serieus te nemen :+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:05:36 #269
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174537091
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 10:44 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Mensen die nog altijd BMI gebruiken :')_!

Verder wel eens met je post.
Alle medici gebruiken gewoon BMI hoor.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:06:17 #270
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174537107
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:03 schreef Faeroer het volgende:

Havermout, melk, banaan, whey, pindakaas, olijfolie.
Dit is precies wat ik er nu indoe, alleen olijfolie en pindakaas erin hou ik niet binnen. :') Zo nasty he.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174537124
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:06 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik er nu indoe, alleen olijfolie en pindakaas erin hou ik niet binnen. :') Zo nasty he.
Daar wen je op den duur wel aan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:05 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Alle medici gebruiken gewoon BMI hoor.
Werkt alleen niet zo goed bij sporters, vet % wordt niet meegenomen dus iemand is al te snel 'te zwaar'.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:09:29 #272
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174537178
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:07 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Daar wen je op den duur wel aan.

[..]

Werkt alleen niet zo goed bij sporters, vet % wordt niet meegenomen dus iemand is al te snel 'te zwaar'.
Toen ik begon met aankomen dronk ik een half glas olijfolie, na 2 dagen heb ik dat letterlijk uitgekotst. _O-
Laatst zag ik nog een oud voedingsschema van toen ik begon, iets lachwekkenders zul je niet snel vinden.

BMI neemt spiermassa niet mee idd, dus wat dat betreft zal het niet een goede maatstaaf zijn.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174537307
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:09 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Toen ik begon met aankomen dronk ik een half glas olijfolie, na 2 dagen heb ik dat letterlijk uitgekotst. _O-
Laatst zag ik nog een oud voedingsschema van toen ik begon, iets lachwekkenders zul je niet snel vinden.

BMI neemt spiermassa niet mee idd, dus wat dat betreft zal het niet een goede maatstaaf zijn.
Ja erm je moet ook niet zoveel nemen... ik doe 1 eetlepel ~10gram in een shake. Half glas is gewoon een diarree drankje. :')
pi_174537334
Ik vraag mij af of iemand mij kan helpen met advies mbt het weer oppakken van fitness.

Ik heb jaren redelijk intensief gesport, maar eigenlijk zonder resultaat. Dit heeft ook te maken met dat ik ADHD en nog wat emotionele shit heb. Maar eigenlijk door de ADHD gaat mijn hele structuur door de war. Als ik mij instelde om te gaan sporten, dan werd dat het hele hoofddoel voor de dag. Er komen dan allemaal gedachten in mijn kop die mij tegenhouden om te gaan. Ik kon ze wel overwinnen en ging dan toch. Maar dit alleen vreet zoveel energie dat alle andere dingen die ik in mijn leven belangrijk vind erdoor belemmerd worden.

Ik heb nu al bijna een jaar niet gesport. Ik wil het graag oppakken. Maar ik wou dat het wat makkelijker wordt. Dat het een soort routine-ding gaat worden. 3 a 4 keer per week ruim een uur sporten moet wel voldoende zijn om resultaat te bereiken. Ik ambieer niet om Mr Olympia te worden, maar ik zou mezelf enigszins gespierd willen zien voor komende zomer.

Ik denk dat deze struggles voor velen wel herkenbaar zijn. Hoe ga je ermee om?

Voor mijzelf een goede drive is vooral sociale contacten. Dan wordt de sportschool een plek die je graag wilt bezoeken ipv iets waar je tegenaan hikt.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:22:18 #275
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174539848
De mogelijkheden met zo'n blender zijn echt eindeloos. _O_
Shake + weight gainer met melk in zo'n fles en je zit al op 2100 kcal. Echt ideaal als je moeite hebt met genoeg eten.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:37:43 #276
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_174542444
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:15 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vraag mij af of iemand mij kan helpen met advies mbt het weer oppakken van fitness.

Ik heb jaren redelijk intensief gesport, maar eigenlijk zonder resultaat. Dit heeft ook te maken met dat ik ADHD en nog wat emotionele shit heb. Maar eigenlijk door de ADHD gaat mijn hele structuur door de war. Als ik mij instelde om te gaan sporten, dan werd dat het hele hoofddoel voor de dag. Er komen dan allemaal gedachten in mijn kop die mij tegenhouden om te gaan. Ik kon ze wel overwinnen en ging dan toch. Maar dit alleen vreet zoveel energie dat alle andere dingen die ik in mijn leven belangrijk vind erdoor belemmerd worden.

Ik heb nu al bijna een jaar niet gesport. Ik wil het graag oppakken. Maar ik wou dat het wat makkelijker wordt. Dat het een soort routine-ding gaat worden. 3 a 4 keer per week ruim een uur sporten moet wel voldoende zijn om resultaat te bereiken. Ik ambieer niet om Mr Olympia te worden, maar ik zou mezelf enigszins gespierd willen zien voor komende zomer.

Ik denk dat deze struggles voor velen wel herkenbaar zijn. Hoe ga je ermee om?

Voor mijzelf een goede drive is vooral sociale contacten. Dan wordt de sportschool een plek die je graag wilt bezoeken ipv iets waar je tegenaan hikt.
Als je jaren trained zonder resultaat ligt dat aan je training, voeding etc. Het kan niet zo zijn dat je door ADHD geen progressie zou kunnen maken. Dat is, als je inderdaad ging zoals je hierboven aangeeft.

Met jouw conditie moet je jezelf duidelijkheid geven. Dus een duidelijk doel hebben. Je wil gespierder worden dus zoek een schema wat bij je past en voor spieropbouw zorgt, en hou je daar aan..
De meeste mensen kunnen niet zonder doel trainen omdat ze eindigen met 'ik doe maar wat' en een beetje doelloos in de sportschool rondlopen, voor jou geldt dat nog een beetje meer.

Het kost iedereen moeite om trainen een routine te maken. :) Precies de reden waarom zoveel sportscholen meer spookleden hebben dan mensen die daadwerkelijk de sportschool bezoeken. Het is ook voor jou dus een kwestie van gewoon doen. Je doelen voor ogen houden, je niet meteen doodstaren op je einddoel maar begrijpen dat spieropbouw in kleine stapjes komt, en volhouden. Het duurt even, maar uiteindelijk wordt het routine. En dan nog loop je tegen periodes aan dat je geen zin hebt waarbij je allerlei excuses gaat maken om niet te gaan. Gewoon niet intrappen en toch gaan.

Het is voor iedereen de enige manier om progressie te maken. Als je merkt dat je het een obsessie maakt even een stapje terug in je denken proberen te maken en proberen het niet te groot te maken.
pi_174542538
Tijdje niet meer gepost hier. Ben al sinds 1 aug bezig met onder onderhoud te eten en woog op dat moment 86 kg, vandaag zit ik op 77.5 onder vrijwel gelijke omstandigheden. Misschien wel iets te snel gegaan in die maanden maar ik merkte pas halverwege oktober dat ik gewicht dat ik normaal voor/op 1 aug deed iets achteruit ging. Op de compounds doe ik nu in vergelijking met 2,5 maanden geleden enkele kg's minder om de sets te kunnen halen, op kracht. Heeft uiteindelijk toch nog lang geduurd vond ik dus het werd natuurlijk ook tijd. Verder ga ik dit binnenkort ook gewoon makkelijk inhalen als ik weer in kcal ga toenemen.
Het vet rond m'n buik is wel altijd iets wat als eerst komt en als laatst weggaat, zelfs na ongv. 9 kilo vet/vocht merk ik dat er nog wel wat meer weg kan. Niet zozeer naar sixpack (8% vp?) achtig, dat is iets wat ik totaal niet wil, maar meer iets persoonlijks dat het nog niets beter kan.
Ik ga in ieder geval denk ik nog door tot eind van de maand en dan is het weer tijd om te groeien.
pi_174542943
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 09:40 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Klap uitgedeeld, maar ik doelde meer dat je snel terugvalt qua kracht en conditie. En als mijn hand uit het gips is dan kan ik het nog niet meteen zwaar belasten.

Maar het is niet anders. Is ook mijn eigen schuld met veel consequenties :+
Dat bedoelde ik ook, ook dat herstelt snel.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 22 oktober 2017 @ 18:44:02 #279
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174583982
Gister tegen de 5000 kcal gepakt. _O_ Ik probeer nu een maand minimaal 4000 per dag te pakken, kijken hoe dat uitpakt. Als ik merk dat ik skinnyfat word stop ik er gelijk mee.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174583991
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:44 schreef Quotidien het volgende:
Gister tegen de 5000 kcal gepakt. _O_ Ik probeer nu een maand minimaal 4000 per dag te pakken, kijken hoe dat uitpakt. Als ik merk dat ik skinnyfat word stop ik er gelijk mee.
Wow, wat heb je daar allemaal voor moeten eten?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 22 oktober 2017 @ 18:44:53 #281
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174584000
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:44 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wow, wat heb je daar allemaal voor moeten eten?
Shakes :P
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174584057
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:44 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Shakes :P
Pfoe, lijkt me verschrikkelijk.

Ik heb gisteren 2 setjes 50 kg gehipthrust 8-)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 22 oktober 2017 @ 18:51:46 #283
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174584127
Valt reuze mee eigenlijk.

Hip thrusts ben ik niet bekend mee, maar congrats. :)
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174586394
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 18:44 schreef Quotidien het volgende:
Gister tegen de 5000 kcal gepakt. _O_ Ik probeer nu een maand minimaal 4000 per dag te pakken, kijken hoe dat uitpakt. Als ik merk dat ik skinnyfat word stop ik er gelijk mee.
De grootste opgave is nog om dat enigszins gezond te doen.
pi_174586524
quote:
9s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De grootste opgave is nog om dat enigszins gezond te doen.
Tja, wat is gezond. Feitelijk is zoveel boven je onderhoud eten nooit gezond.
pi_174586638
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Tja, wat is gezond. Feitelijk is zoveel boven je onderhoud eten nooit gezond.
True. Ik let verder niet echt op eigenlijk. Zolang ik m'n portie citroenen, noten, soms vis, overnight oats met fruit en honing e.d. en een relatief gezonde avondmaaltijd op heb, vind ik schranzen niet zo'n probleem.
  zondag 22 oktober 2017 @ 20:32:05 #287
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174586699
quote:
9s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De grootste opgave is nog om dat enigszins gezond te doen.
Er zit niks bij dat echt ongezond is. Geen fast food, chips of frietjes oid.

quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 20:26 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Tja, wat is gezond. Feitelijk is zoveel boven je onderhoud eten nooit gezond.
https://www.reddit.com/r/(...)s_8000_calorie_diet/

8000 kcal. Nou is dat natuurlijk helemaal gebalanceerd en sport ie er veel bij, maar zo'n enorm overschot is niet per definitie ongezond.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 22 oktober 2017 @ 21:04:51 #288
69994 seto
-|||--------|||-
pi_174587934
Schema's die acteurs zogenaamd hebben gebruikt voor films moet je nooit serieus nemen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  maandag 23 oktober 2017 @ 12:14:35 #289
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174601061
Ik moet 4-5 keer per dag poepen nu. :') Je moet er wat voor over hebben he.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_174612289
Hallon,

Half jaar geleden had ik wat studievertraging opgelopen en toen was er een immens tijdsbestek over in mijn leven. Omdat ik altijd al sportte maar nooit echt met regelmaat en geen serieuze insteek wou ik het maar eens goed oppakken.

In 20 a ~25 weken ben ik wel redelijk gegroeid ( ~ 4kg) maar het belangrijkste is dat ik nu regelmaat heb.
Ik train 4 keer per week en volg eigenlijk een schema wat vroeger mij is aangeleerd maar heb het zonder nadenken gewoon overgenomen.

Huidige stats zijn: 94 kilo met 13% lichaamsvet (Basic fit meting, dus weet niet hoe accuraat)
SPOILER: Huidig fysiek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vraag is of jullie schema's aanraden voor spieropbouw etc. En waar naar te kijken qua voeding. Ik hoef geen directe informatie maar als iemand goede artikelen heeft of tips heeft waar ik naar moet gaan kijken dan zou me dat goed helpen.

Op dit moment train ik als volgt:

Maandag: Borst/triceps
Dinsdag: Rug/biceps
Woensdag: benen/buik
Donderdag : Schouders en wat rest oefeningen

Zelf streef ik toch wel naar de 100 kilo + te gaan. Qua PR's heb ik zelf nog niet een idee

[ Bericht 9% gewijzigd door Lamabal op 23-10-2017 20:34:33 ]
pi_174612684
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:24 schreef Lamabal het volgende:
Hallon,

Half jaar geleden had ik wat studievertraging opgelopen en toen was er een immens tijdsbestek over in mijn leven. Omdat ik altijd al sportte maar nooit echt met regelmaat en geen serieuze insteek wou ik het maar eens goed oppakken.

In 20 a ~25 weken ben ik wel redelijk gegroeid ( ~ 4kg) maar het belangrijkste is dat ik nu regelmaat heb.
Ik train 4 keer per week en volg eigenlijk een schema wat vroeger mij is aangeleerd maar heb het zonder nadenken gewoon overgenomen.

Huidige stats zijn: 94 kilo met 13% lichaamsvet (Basic fit meting, dus weet niet hoe accuraat)
SPOILER: Huidig fysiek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vraag is of jullie schema's aanraden voor spieropbouw etc. En waar naar te kijken qua voeding. Ik hoef geen directe informatie maar als iemand goede artikelen heeft of tips heeft waar ik naar moet gaan kijken dan zou me dat goed helpen.

Op dit moment train ik als volgt:

Maandag: Borst/triceps
Dinsdag: Rug/biceps
Woensdag: benen/buik
Donderdag : Schouders en wat rest oefeningen

Zelf streef ik toch wel naar de 100 kilo + te gaan. Qua PR's heb ik zelf nog niet een idee
Wat zijn je stats op de compounds?

Dus je traint 4 keer per week? Je zou een upper/lower body kunnen proberen zodat je elke spiergroep zo'n 2 keer per week traint. Dat is wel een goed streven. Of fullbody, alleen bij beide uiteraard wel de rust goed in de gaten houden.
pi_174620594
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:24 schreef Lamabal het volgende:
Hallon,

Half jaar geleden had ik wat studievertraging opgelopen en toen was er een immens tijdsbestek over in mijn leven. Omdat ik altijd al sportte maar nooit echt met regelmaat en geen serieuze insteek wou ik het maar eens goed oppakken.

In 20 a ~25 weken ben ik wel redelijk gegroeid ( ~ 4kg) maar het belangrijkste is dat ik nu regelmaat heb.
Ik train 4 keer per week en volg eigenlijk een schema wat vroeger mij is aangeleerd maar heb het zonder nadenken gewoon overgenomen.

Huidige stats zijn: 94 kilo met 13% lichaamsvet (Basic fit meting, dus weet niet hoe accuraat)
SPOILER: Huidig fysiek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vraag is of jullie schema's aanraden voor spieropbouw etc. En waar naar te kijken qua voeding. Ik hoef geen directe informatie maar als iemand goede artikelen heeft of tips heeft waar ik naar moet gaan kijken dan zou me dat goed helpen.

Op dit moment train ik als volgt:

Maandag: Borst/triceps
Dinsdag: Rug/biceps
Woensdag: benen/buik
Donderdag : Schouders en wat rest oefeningen

Zelf streef ik toch wel naar de 100 kilo + te gaan. Qua PR's heb ik zelf nog niet een idee
Hoe lang heb je dit schema al?
En hoe ziet je voedingsschema er uit?
Begrijp ik dat je in Groningen woont?
Ga eens trainen bij Kelderwerk, of de ACLO.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_174620633
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 13:15 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik vraag mij af of iemand mij kan helpen met advies mbt het weer oppakken van fitness.

Ik heb jaren redelijk intensief gesport, maar eigenlijk zonder resultaat. Dit heeft ook te maken met dat ik ADHD en nog wat emotionele shit heb. Maar eigenlijk door de ADHD gaat mijn hele structuur door de war. Als ik mij instelde om te gaan sporten, dan werd dat het hele hoofddoel voor de dag. Er komen dan allemaal gedachten in mijn kop die mij tegenhouden om te gaan. Ik kon ze wel overwinnen en ging dan toch. Maar dit alleen vreet zoveel energie dat alle andere dingen die ik in mijn leven belangrijk vind erdoor belemmerd worden.

Ik heb nu al bijna een jaar niet gesport. Ik wil het graag oppakken. Maar ik wou dat het wat makkelijker wordt. Dat het een soort routine-ding gaat worden. 3 a 4 keer per week ruim een uur sporten moet wel voldoende zijn om resultaat te bereiken. Ik ambieer niet om Mr Olympia te worden, maar ik zou mezelf enigszins gespierd willen zien voor komende zomer.

Ik denk dat deze struggles voor velen wel herkenbaar zijn. Hoe ga je ermee om?

Voor mijzelf een goede drive is vooral sociale contacten. Dan wordt de sportschool een plek die je graag wilt bezoeken ipv iets waar je tegenaan hikt.
Dan lijkt het me fijn om een trainingsmaatje te hebben waarmee je afspreekt. En die je dan dus opbelt als je tijdslijn dreigt te ontsporen. Verder: een goed schema, een goede sportschool, goed eten en voldoende rust/slaap helpt ook.

Succes!
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_174622295
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:37 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Wat zijn je stats op de compounds?

Dus je traint 4 keer per week? Je zou een upper/lower body kunnen proberen zodat je elke spiergroep zo'n 2 keer per week traint. Dat is wel een goed streven. Of fullbody, alleen bij beide uiteraard wel de rust goed in de gaten houden.
Het verschilt. Zelf vind ik het heerlijk om soms de zondag nog mee te pakken en wordt het dus 5 dagen.

Stats op compound durft ik niet zo te zeggen. Dit dus een ruwe schatting.

BP: 75
DL: 90
SQ: 65

Ik weet dat ik uit verhouding ben met Squats, maar dat is nogal moeilijk voor me. Ik doe het liever wat lichter met de juiste form te krijgen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:13 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Hoe lang heb je dit schema al?
En hoe ziet je voedingsschema er uit?
Begrijp ik dat je in Groningen woont?
Ga eens trainen bij Kelderwerk, of de ACLO.
Dit schema hou ik nu dus 25 weken aan ofzo.
Ik heb zelf niet echt een specifiek voedingsschema. Ik probeer simpelweg gewoon in de ochtend een bak Brinta met banaan te eten. Dan ga ik over op brood met kipfilet en in de middag is het meestal een bak kwark . Dan een whey shake of een blikje tonijn en voor het sporten een banaan.

Waarom zou ik naar aclo willen? De basicfit waar ik heen ga voldoet eigenlijk wel. Kelderwerk zat vroeger wel in de buurt maar die is helaas weg
pi_174642671
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 11:01 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Het verschilt. Zelf vind ik het heerlijk om soms de zondag nog mee te pakken en wordt het dus 5 dagen.

Stats op compound durft ik niet zo te zeggen. Dit dus een ruwe schatting.

BP: 75
DL: 90
SQ: 65

Ik weet dat ik uit verhouding ben met Squats, maar dat is nogal moeilijk voor me. Ik doe het liever wat lichter met de juiste form te krijgen.
Zijn die squats inderdaad uit verhouding? Daarmee zit je toch altijd een stuk lager?
Mooi resultaat trouwens al voor zo'n korte periode.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_174642903
Zou zeggen dat juist de bench uit verhouding is met squat en deadlift
pi_174643716
quote:
11s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 09:15 schreef Vinniiee het volgende:
Zou zeggen dat juist de bench uit verhouding is met squat en deadlift
Zwaar vergeleken met de rest bedoel je?
75 kg BP kan ik me niks bij voorstellen, ik zit nog op 20 _O-
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 25 oktober 2017 @ 10:08:58 #298
69994 seto
-|||--------|||-
pi_174643758
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:06 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Zwaar vergeleken met de rest bedoel je?
75 kg BP kan ik me niks bij voorstellen, ik zit nog op 20 _O-
Als je BP hoger is dan je SQ is er wat uit verhouding ja :P
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_174643786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:08 schreef seto het volgende:

[..]

Als je BP hoger is dan je SQ is er wat uit verhouding ja :P
Met zijn deadlifts zit hij er nog wel boven :P
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_174643892
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:06 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Zwaar vergeleken met de rest bedoel je?
75 kg BP kan ik me niks bij voorstellen, ik zit nog op 20 _O-
Ja. Deadlift is meestal zwaarder dan squat, bench lichter dan squat.

Dus bench loopt voor en dat is op zich mooi, volgens mij is het wel algemeen dat bench omhoog krijgen het moeilijkst is van die drie lifts :P
pi_174644037
Vol
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')