Voorsprong is niet nodig, zolang ze maar geen achterstand hebben en kunnen meestrijden om de titel. Dan is het aan de coureurs om het verschil te maken. Met Lewis en Max zou je dan wel een extreem sterk team hebbenquote:Op dinsdag 5 september 2017 08:18 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
En dan is het nog maar gokken of Mercedes in 2019 nog wel een voorsprong heeft.
Met de kleine kanttekening dat de RB's aan het stampen zijn de de Mercs aan het cruisenquote:Op dinsdag 5 september 2017 10:08 schreef truthortruth het volgende:
Als ik de laptimes zie van afgelopen race (kon zelf niet kijken) dan klopt nog steeds dat de rb auto's naarmate ze lichter worden net zo snel dan niet sneller zijn dan de mer. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken in Singapore.
Motoren van Merc waren een groot deel vd race geknepen (Heeft Sky bevestigd gekregen van Merc).quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:08 schreef truthortruth het volgende:
Als ik de laptimes zie van afgelopen race (kon zelf niet kijken) dan klopt nog steeds dat de rb auto's naarmate ze lichter worden net zo snel dan niet sneller zijn dan de mer. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken in Singapore.
Snelste ronde Ric. In lap 51 : 1:23:361 . Snelste ham ook in lap 51 : 1:23:488 . Bot, Vet langzamer en rai geen enkele 1.23 . Ik ben een leek en kijk gewoon droog naar die cijfers, volgens mij is het gat tijdens de race echt niet meer zo groot.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Motoren van Merc waren een groot deel vd race geknepen (Heeft Sky bevestigd gekregen van Merc).
Klopt, het heeft totaal geen zin die rondetijden op Monza van RB te vergelijken met Mercedes, want vanaf lap 35 kregen HAM en BOT teamorders over de boordradio om de motor in cruisemode te zetten om ze te sparen voor de rest van het seizoen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Motoren van Merc waren een groot deel vd race geknepen (Heeft Sky bevestigd gekregen van Merc).
Alleen al het feit dat ze dit kunnen zegt zoveel over het verschil met de rest, dat je er bijna droevig van wordt.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:35 schreef chiren het volgende:
[..]
Klopt, het heeft totaal geen zin die rondetijden op Monza van RB te vergelijken met Mercedes, want vanaf lap 35 kregen HAM en BOT teamorders over de boordradio om de motor in cruisemode te zetten om ze te sparen voor de rest van het seizoen.
Inderdaad. Dat Vettel meedoet om de titel mag haast een wonder heten.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat ze dit kunnen zegt zoveel over het verschil met de rest, dat je er bijna droevig van wordt.
http://en.f1i.com/news/27(...)verstappen-2018.htmlquote:Mercedes boss Toto Wolff has admitted that he would be interested in signing current Red Bull star Max Verstappen in the future.
But Wolff ruled out any approaches to the Dutch driver for next year, pointing out that he remains under contract to his current team in 2018.
"He is one of the names that you definitely must have on the radar," Wolff told German broadcaster Sky. "Max is one of the great Formula 1 stars of the future.
"For next year clearly not, he is not available," Wolff added. "But there are many others as well like Valtteri [Bottas], Daniel [Ricciardo] and Esteban Ocon."
Verstappen has been unhappy at Red Bull this season. He's suffered a string of reliability issues with his RB13 and has been linked to a move to another team. Speculation that Mercedes might be talking with him was reignited after Wolff was seen talking with Max's father Jos at Monza.
But Wolff said that the meeting had been a purely social encounter. He added that people shouldn't read anything into it.
"I know Jos since he was a driver," Wolff explained. "We've both got a friend who was there visiting us.
"Niki [Lauda] and I were sitting in the office, our two Dutch friends were there, so we had a cup of coffee."
Mercedes are understood to be on the verge of extending the current one-year contract with Valtteri Bottas. Wolff has called the decision to retain Bottas a "nobrainer".
An announcement about Bottas' future had been expected at Monza, but never happened. However, the team's non-executive chairman Niki Lauda says there is no question it will happen.
"I can say that he will be racing with us next year," Lauda confidently told the German broadcaster RTL at the weekend.
"Toto will arrange it and then the supervisory board will have to agree," he said.
Whether Bottas will be re-signed for a multi-year deal, or just for a single season that would allow Mercedes to consider approaching Verstappen, Ricciardo or Ocon for 2019, remains to be seen.
Het verstevigen van de vloer en inperken van het olieverbruik heeft ze flink wat performance gekost ten opzichte van de Mercedes.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat Vettel meedoet om de titel mag haast een wonder heten.
De 1.23.3 kon Daniel rijden op supersoft banden, Mercedes reed 1.23.4 op de soft band.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Snelste ronde Ric. In lap 51 : 1:23:361 . Snelste ham ook in lap 51 : 1:23:488 . Bot, Vet langzamer en rai geen enkele 1.23 . Ik ben een leek en kijk gewoon droog naar die cijfers, volgens mij is het gat tijdens de race echt niet meer zo groot.
Vettel kon echter geen seconde de cruisende Mercedes volgen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:25 schreef Nattekat het volgende:
Räikkönen was stuk, Bottas was aan het cruisen en Vettel moest sparen voor een eventuele clash met Ricciardo.
Dus?quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Vettel kon echter geen seconde de cruisende Mercedes volgen.
Dit had ik je ook wel kunnen vertellen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:02 schreef Floriz87 het volgende:
Wolff admits interest in Verstappen - after 2018
[..]
http://en.f1i.com/news/27(...)verstappen-2018.html
Ferrari reed toch nog gewoon met de oude motor?quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het verstevigen van de vloer en inperken van het olieverbruik heeft ze flink wat performance gekost ten opzichte van de Mercedes.
Al eerder moesten ze een olietank verwijderen die specifiek voor dat doel gebruikt werd.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ferrari reed toch nog gewoon met de oude motor?
https://www.motorsportweek.com/news/id/15800quote:Ferrari are so far the only team that seem to have caught up to Mercedes, to the extent where they were subsidising the traditional lubrication system with an auxiliary oil tank – potentially with a different variant of the oil – just for combustion purposes.
Mercedes discovered this and complained to the FIA, and after Azerbaijan this was removed from the SF17H at the request of the governing body.
Over the first half of the campaign the two teams looked evenly matched for both power and reliability but it is clear that the Ferrari has been hampered in a straight line now as a result of the FIA’s clampdown – Lewis Hamilton and Sebastian Vettel’s battle in Belgium was enough to prove this, when the German was unable to pass Hamilton on the Kemmel straight during the start and restart.
Ik vind het verhaal dat ze na Baku vermogen verloren zouden hebben nogal dubieus, aangezien ze daarvoor ook aanzienlijk vermogen tekort kwamen op Mercedes. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze met die aparte tank kwamen omdat ze later zijn ingehaakt op het olieverbranden maar dat ze daarmee (nog) geen groot voordeel hadden qua vermogenswinst en het sowieso niet zorgde dat beide motoren ongeveer gelijkwaardig waren. Het zou het goede tempo van Ferrari op Spa ook niet verklaren.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al eerder moesten ze een olietank verwijderen die specifiek voor dat doel gebruikt werd.
Dus ik denk dat de racepace van de Ferrari en de Red Bull redelijk dicht naar elkaar zijn gegaan.quote:
Niet verkeerd voor Red Bull lijkt me gezien het verstands-huwelijk met Renault op dit moment.quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:18 schreef BroesWillems het volgende:
Porsche overweegt terug te keren naar f1
Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu.quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:18 schreef BroesWillems het volgende:
Porsche overweegt terug te keren naar f1
Nee. Lijkt maar zo.quote:Op dinsdag 5 september 2017 15:29 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dus ik denk dat de racepace van de Ferrari en de Red Bull redelijk dicht naar elkaar zijn gegaan.
Klonk tot voor kort heel onwaarschijnlijk. Maar nu de keuze voor Formule E gemaakt is en men de LMP-klasse gedag heeft gezegd sluit ik niets meer uit. Ze praten in ieder geval mee in de discussie over de nieuwe motoren van F1 (wat op zich nog niets zegt over toetreding trouwens).quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:18 schreef BroesWillems het volgende:
Porsche overweegt terug te keren naar f1
Absoluut, maar dat was wel een heel andere tijd en de inzet van Porsche was toen ook wat halfhartig. Het is anno 2017 in ieder geval een firma met een berg kennis over hybride aandrijving (en ook succes in de motorsport daarmee) en wat dat betreft zouden ze de stap veel makkelijk moeten kunnen maken dan Honda.quote:Op dinsdag 5 september 2017 16:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu.
Als dat zo is dan moet een overstap (in ieder geval als motorfabrikant) heel makkelijk te maken zijn zou je denken. Het is ook nog meer dan bewezen technologie: dit weekend pakten ze er in de WEC nog een 1-2 mee tijdens de 6 uren van Mexico.quote:No one in LMP1 uses the same method. Famously, Nissan rocked up at Le Mans last year with a front-wheel-drive machine with a flywheel system in the 2MJ class. Audi opted for the 4MJ class for its 4.0-litre V6 diesel, Toyota 6MJ for its naturally aspirated V8/supercapacitor-equipped TS040, and Porsche? Well, somewhat unusually, Porsche copied F1 technology.
In adopting a small-capacity petrol engine (here a 2.0-litre V4 turbo rather than a 1.6-litre V6), and two hybrid systems, it followed the template laid out by Mercedes. Again, power figures aren’t openly acknowledged, but it’s believed the V4 puts out over 500bhp, while the two recovery systems – kinetic from brakes and heat from the exhaust gases – help deliver a massive hit of e-power. How much? Well, Porsche states over 400bhp, but rival teams believe it could be much, much higher than that, perhaps as much as 750bhp. The 919 weighs 950kg including the driver.
Een F1-motor heeft natuurlijk wel een set extra cilinders.quote:Op dinsdag 5 september 2017 18:00 schreef SnowOokami het volgende:
En het brandstof verbruik is ook nog eens lager, de Porsche LMP1 motor verbruikt maximaal 1:3,16 en de formule 1 (105kg = 147L) 300 / 147 = ca. 1:2
Natuurlijk, maar ook Porsche zal enige tijd nodig hebben om top te presteren. Ook al is er waarschijnlijk geen raceteam met meer ervaring als het gaat om het ontwikkelen van hybride aandrijving en turbo voor de racerij.quote:Op dinsdag 5 september 2017 17:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat was wel een heel andere tijd en de inzet van Porsche was toen ook wat halfhartig. Het is anno 2017 in ieder geval een firma met een berg kennis over hybride aandrijving (en ook succes in de motorsport daarmee) en wat dat betreft zouden ze de stap veel makkelijk moeten kunnen maken dan Honda.
Klopt, maar ze hadden toen wel een nieuwe motor (een sterkere V10 i.p.v. de te zware V12) in de pijplijn zitten, die door het faillissement van March nooit in de F1 is ingezet. Wie weet wat dat had kunnen worden.quote:Op dinsdag 5 september 2017 16:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu.
Ja maar minder inhoud, 2L vs 1.6L, dus dat heft het verschil weer opquote:Op dinsdag 5 september 2017 18:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een F1-motor heeft natuurlijk wel een set extra cilinders.
Zat hier nog even over te mijmeren vandaag, aangezien er steeds meer geruchten komen dat het STR Honda wordt... maar stel dat ze op het einde van het jaar serieus een snelle motor (on par met Renault) hebben, wat gaat RBR dan doen?quote:Op maandag 4 september 2017 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou een bazenactie zijn
Dan krijg je alleen wel weer een klagende Alonso, omdat de auto het te goed doet
Ben benieuwd of Max dan ook zoveel risico neemt, tov Hamilton. Interessant..quote:Op dinsdag 5 september 2017 09:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Voorsprong is niet nodig, zolang ze maar geen achterstand hebben en kunnen meestrijden om de titel. Dan is het aan de coureurs om het verschil te maken. Met Lewis en Max zou je dan wel een extreem sterk team hebben
Hij is een Verstappen, dus als hij Ham zou kunnen pakken dan doet hij datquote:Op dinsdag 5 september 2017 19:19 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Max dan ook zoveel risico neemt, tov Hamilton. Interessant..
Max zit er dus wel naast bij begin van het aanremmen. Massa lijkt later te remmen en je ziet bij het insturen dat de Williams onderstuur heeft, waardoor hij doorschiet naar de binnenbocht waar ze elkaar raken. Vanuit deze hoek wel duidelijk dat Max veel te opportunistisch was. Beetje jammer dat het stukje op de site nogal negatief aandoet over Max en nul komma nul het aandeel van Massa benoemd.quote:Op dinsdag 5 september 2017 19:18 schreef Tinos85 het volgende:
http://f1.com/ITA-Onboards
Ook de onboard van Verstappen en Massa op het rechte stuk.
Daarom, maar dat zal mercedes wel incalculeren. Het is een risico uiteindelijk. Wat dat betreft zitten ze met Bottas safer.quote:Op dinsdag 5 september 2017 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij is een Verstappen, dus als hij Ham zou kunnen pakken dan doet hij dat
Totdat Bottas Hamilton eraf rijdtquote:Op dinsdag 5 september 2017 19:35 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Daarom, maar dat zal mercedes wel incalculeren. Het is een risico uiteindelijk. Wat dat betreft zitten ze met Bottas safer.
Ik vond het verschil op een circuit waar het toch wel aardig om vermogen gaat niet heel groot meer. Zelfde met Spa.quote:
probleem is dat je het maar heel moeilijk kan vergelijken, omdat je niet weet op welke motor settings beide teams rijden op dat moment.quote:Op dinsdag 5 september 2017 20:00 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik vond het verschil op een circuit waar het toch wel aardig om vermogen gaat niet heel groot meer. Zelfde met Spa.
Remmen voor de chicanes en tractie (in de parabolica) is ook een belangrijk onderdeel van Monza. Redbull is in beide sterk. Daarmee compenseren ze weer eventuele verliezen door het ultra-low downforce rijden.quote:Op dinsdag 5 september 2017 20:00 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik vond het verschil op een circuit waar het toch wel aardig om vermogen gaat niet heel groot meer. Zelfde met Spa.
Max en Ricciardo hadden allebei velen DRS + tow situaties.quote:Op dinsdag 5 september 2017 20:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Remmen voor de chicanes en tractie (in de parabolica) is ook een belangrijk onderdeel van Monza. Redbull is in beide sterk. Daarmee compenseren ze weer eventuele verliezen door het ultra-low downforce rijden.
Ik meen in de race dat ze zelfs bovenaan de speedtrap stonden.
Wat vinden jullie van Stroll's verdediging? Best netjes toch? Klein tikje tegen Massa in de chicane.quote:Op dinsdag 5 september 2017 19:18 schreef Tinos85 het volgende:
http://f1.com/ITA-Onboards
Ook de onboard van Verstappen en Massa op het rechte stuk.
Ze lieten elkaar leven.quote:Op dinsdag 5 september 2017 20:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat vinden jullie van Stroll's verdediging? Best netjes toch? Klein tikje tegen Massa in de chicane.
F1 Logo dan?quote:Op dinsdag 5 september 2017 21:25 schreef Nattekat het volgende:
Dat Sky logo heeft er niks mee te maken
link?quote:Op dinsdag 5 september 2017 21:29 schreef Geralt het volgende:
[offtopic excuus en alles ]
Iemand verstand van smart tv's en mediaboxen en receivers aansluiten toevallig en die tijd en zin heeft om eens in mijn topic in DIG te kijken?
Denk dat ik hier maar even een reactie geefquote:Op dinsdag 5 september 2017 21:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
DIG / Vraag over nieuwe smart tv en ziggo kastje
Doen ze expres helaas, zodat je gebonden blijft aan hun.quote:Op dinsdag 5 september 2017 22:23 schreef Geralt het volgende:
Thanks. Het blijft behelpen. Ik hoopte dat al die dingen die die horizonbox kan dat nieuwe tv's dat ook zo makkelijk konden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Wij werken allebei onregelmatig en dan is dat replay gebeuren wel verrekte handig. Zeker in een F1 weekend dat je thuis komt van je werk en niet hoeft te wachten tot de race op usenet staat.quote:Op dinsdag 5 september 2017 22:25 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Doen ze expres helaas, zodat je gebonden blijft aan hun.
Ik kan persoonlijk prima leven zonder ReplayTV en leef al jaren met alleen de CI+ module de TV zelf heeft gewoon de EPG, Youtube, etc...
Jaaa, dat kunnen we nu ook (mits op C4, en we er even een fatsoenlijke USBstick voor geheugen in pleur'n)quote:Op dinsdag 5 september 2017 22:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wij werken allebei onregelmatig en dan is dat replay gebeuren wel verrekte handig. Zeker in een F1 weekend dat je thuis komt van je werk en niet hoeft te wachten tot de race op usenet staat.
Wij gaan van 42 naar 65quote:Op dinsdag 5 september 2017 22:26 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, nieuwe TV net geinstalleerd. Van 28" naar 40" Full HD 4K, dat gaat mooi worden met F1
Toch niet gekozen voor de OLED?quote:
Kijk een oude race terugquote:Op dinsdag 5 september 2017 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
40" is hier wel echt groot genoeg en een aardige verbetering. Waarom is het nu nog anderhalve week wachten
quote:Op woensdag 6 september 2017 08:27 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Hebben we het nu over tv's of rubber genotknotsen?
Kun je het ergens in 4K kijken?quote:Op dinsdag 5 september 2017 22:26 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, nieuwe TV net geinstalleerd. Van 28" naar 40" Full HD 4K, dat gaat mooi worden met F1
Dat wist ik nietquote:Op dinsdag 5 september 2017 22:18 schreef SnowOokami het volgende:
ReplayTV/ZiggoGo kun je overigens gewoon openen via de browser van de TV
www.ziggogo.tvquote:Op woensdag 6 september 2017 15:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat wist ik niet
Hoe gaat dat precies? Via de Ziggo website?
RIP Haas auto.quote:Op woensdag 6 september 2017 17:09 schreef sasquatsch het volgende:
Antonio Giovinazzi gaat in Singapore de FP1 voor Haas rijden. Aanvankelijk zou Giovinazzi in Monza rijden, maar vanwege de verwachtte regen zag Haas van die sessie af om Magnussen meer tijd te geven.
Ahh, preutse jongetjes. Ze bestaan nog.quote:
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op woensdag 06-09-2017 om 18:36:47 @alexjgriffin23 @Twitter @F1 @RenaultSportF1 @ForceIndiaF1 We'd go CRAZY for a #SilverArrows emoji! reageer retweet
twitter:ForceIndiaF1 twitterde op woensdag 06-09-2017 om 18:37:52 @MercedesAMGF1 @alexjgriffin23 @Twitter @F1 @RenaultSportF1 🏹? Best regards, 💪🇮🇳 reageer retweet
Gaat soms ook echt nergens overtwitter:MercedesAMGF1 twitterde op woensdag 06-09-2017 om 18:42:02 @ForceIndiaF1 @alexjgriffin23 @Twitter @F1 @RenaultSportF1 Thanks Flexed Bicep Flag of India, Yours sincerely, Bow and arrow... reageer retweet
Nee, de reden is dat RB een onafhankelijke motorleverancier wilt en dat Renault ook al 3 jaar loopt te kloten.quote:Op woensdag 6 september 2017 20:51 schreef Gruj0 het volgende:
Ik las ergens dat McLaren en Torro Rosso wellicht ruilen van motorleverancier.
Torro Rosso heeft volgens mij dit seizoen weinig uitval door hun Renault motor gehad. Wat bezielt hen dan om over te willen stappen naar een problematische motor? Carlos en Daniil doen het steeds beter, maar een Honda motor gaat waarschijnlijk niet bijdragen aan hun postieve ontwikkeling. Torro Rosso heeft zeker belangstelling uit financiele overwegingen?
Als max zegt over de renault motor, die gaan het niet zomaar in een jaar inhalen, want merc en Fer staan ook niet stil, dan geldt dat ook voor hondaquote:Op woensdag 6 september 2017 21:11 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee, de reden is dat RB een onafhankelijke motorleverancier wilt en dat Renault ook al 3 jaar loopt te kloten.
RB volgt Honda nu ook al een tijdje en ook al hebben ze veel uitval, ik denk dat het concept wat Honda nu heeft serieus gaat werken (en er komt een serieus grote update aan ergens in het najaar, nieuwe ICE; 4kg zwaarder maar veel robuuster, minder frictie problemen).
STR is het junior/test team van RBR, dus dan is het enigszins een logische stap om die motor voor de ontwikkeling alvast in de TR te leggen en dan in 2019 ook over te stappen op de Honda (worksteam van Honda) als er een goede stijgende lijn in zit.
Andere optie is dat ze STR misschien aan Honda kunnen verkopen, maar daar geloof ik niet helemaal in.
Dat blijft inderdaad lastig te zeggen al zitten Mercedes en Ferrari waarschijnlijk dichter tegen de "limiet" aan.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als max zegt over de renault motor, die gaan het niet zomaar in een jaar inhalen, want merc en Fer staan ook niet stil, dan geldt dat ook voor honda
Renault heeft dit jaar zijn concept aangepast. Hiermee willen ze volgend jaar door gaan. Dit jaar willen ze vooral nog werken aan de betrouwbaarheid en als die beter is volgend jaar weer meer performance toevoegen.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:48 schreef Fer het volgende:
Onderschat Renault niet, ze hebben nooit echt heel ver van de top afgezeten. In 2014 beter dan Ferrari, 2015 was klote, maar 2016 was in Australie al sneller dan de 2015 Ferrari motor. 2017 is weer even minder, maar veel minder erg dan Honda.
Daarnaast hebben ze vanaf 2014 al hetzelfde motorconcept en doorontwikkeld.
Honda heeft dit jaar net een nieuwe concept, nadat het oorspronkelijke model een dood spoor was. Honda 2017 is een kopie van de Mercedes layout en heeft potentie, alleen zijn ze 3 jaar te laat. Het is dus afvragen of de Honda 2019 (!) het zal zijn.
Renault daarintegen hoeft nog maar een paar % vermogen te vinden en iets te werken aan de betrouwbaarheid en ze zijn gewoon competatief.
quote:“It was very difficult this year because everything was changed. Next year there will be big improvement in terms of performance but in terms of architecture it will be the same as this year.”
Gefeliciteerd met blauw trouwens. De klaagzang van afgelopen zondag is dus gehoordquote:Op woensdag 6 september 2017 21:11 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat het een groot spel is waar allerlei belangen spelen.
1) De FIA wil erg graag Honda behouden als motorleverancier in de Formule 1.
2) McLaren zit met tegenvallende resultaten en een coureur (Alonso) die opstapt wanneer ze geen significante stappen maken.
3) Toro Rosso is een opleidingsteam waar ruimte is voor een alternatieve keuze die mogelijk tot meer succes kan leiden. Als Honda een stijgende lijn kan voortzetten, zou STR wel eens een vast top 10 team kunnen worden. STR heeft immers niet zo heel veel te verliezen. Daarnaast kan het perspectieven bieden voor RBR in de toekomst.
Duidelijk race incident, waarbij Verstappen de sleutel had om dit te voorkomen.quote:Op donderdag 7 september 2017 11:10 schreef opgebaarde het volgende:
video met de onboardbeelden van Max en Massa naast elkaar
eens. Max was hier net wat te gretigquote:Op donderdag 7 september 2017 11:13 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Duidelijk race incident, waarbij Verstappen de sleutel had om dit te voorkomen.
Je kunt van beide niet echt verwachten dat ze inhouden, maar Max had hier de slimste moeten zijn.
Mwa, Massa stuurt ook wel enthousiast in naar links.quote:Op donderdag 7 september 2017 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eens. Max was hier net wat te gretig
Je bedoelt van de afgelopen maanden?quote:Op donderdag 7 september 2017 02:58 schreef Donnie-Brasco het volgende:
De klaagzang van afgelopen zondag is dus gehoord
MotoGP Misano.quote:Op donderdag 7 september 2017 12:23 schreef motorbloempje het volgende:
Er is dit weekend wel F3 op de Nurburgring voor de mensen die 't willen kijken trouwens! Gewoon open te zien op Joetjoep.
Eindelijk de onboard van Massa erbij. En zoals ik al verwacht en gezegd had hier zat Massa er gewoon nog naast en en remt hij ook niet extreem laat.quote:Op donderdag 7 september 2017 11:10 schreef opgebaarde het volgende:
video met de onboardbeelden van Max en Massa naast elkaar
Max remt te vroeg, remt hij net zo laat als Massa dan had Massa wel straf gekregen. Dan naait Max hem een divebomb aan. Nu remt Massa zich ernaast en daardoor mag hij het race-incident veroorzaken.quote:Op donderdag 7 september 2017 15:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Eindelijk de onboard van Massa erbij. En zoals ik al verwacht en gezegd had hier zat Massa er gewoon nog naast en en remt hij ook niet extreem laat.
Race incident.
Echt. Niemand wil het. Ga weg.quote:Op donderdag 7 september 2017 18:05 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)ellow-jersey-950297/
Die halo wordt steeds belachelijker echt tyf op met dat ding.
Haha leuk filmpje weer .quote:
quote:Op vrijdag 8 september 2017 09:34 schreef Peterselieman het volgende:
Te leuk om hier niet te posten. In de game F1 2017 zit een leuke bug. Bij de McLaren-Honda kun je er nog zoveel geld tegenaan smijten als je wilt om de auto/motor te verbeteren, maar sneller wordt ie er niet van. Net echt dus
twitter:SkySportsF1 twitterde op vrijdag 08-09-2017 om 09:42:50 Red Bull team principal Christian Horner warns Mercedes and Ferrari's engine dominance looks set to last until 2021… https://t.co/BcqxJWasN2 reageer retweet
Dus nog 4 jaar dramaquote:Op vrijdag 8 september 2017 09:43 schreef motorbloempje het volgende:twitter:SkySportsF1 twitterde op vrijdag 08-09-2017 om 09:42:50 Red Bull team principal Christian Horner warns Mercedes and Ferrari's engine dominance looks set to last until 2021… https://t.co/BcqxJWasN2 reageer retweet
Misschien was de stap naar brandstof sparen + MGU-H te groot was voor sommige bedrijven? Kan me enigzsins voorstellen dat je niet zomaar een blik mensen open trekt en het maar "even" bouwt/ontwikkelt. Idem met de aerodynamica... Newey vervang je ook niet zomaar.quote:Op vrijdag 8 september 2017 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt Mercedes iig niet kwalijk nemen dat ze de boel te goed voor elkaar hebben en dat de rest aan blijft harken
Maar saai is het wel. Dit seizoen eindelijk een beetje spanning, maar het blijft te vergelijken met 2000-2004.quote:Op vrijdag 8 september 2017 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt Mercedes iig niet kwalijk nemen dat ze de boel te goed voor elkaar hebben en dat de rest aan blijft harken
Dat niet alleen, maar ze hadden het concept meteen goed en het al erg vroeg in zijn geheel aan de praat.quote:Op vrijdag 8 september 2017 10:11 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Misschien was de stap naar brandstof sparen + MGU-H te groot was voor sommige bedrijven? Kan me enigzsins voorstellen dat je niet zomaar een blik mensen open trekt en het maar "even" bouwt/ontwikkelt. Idem met de aerodynamica... Newey vervang je ook niet zomaar.
Mercedes heeft een paar jaar geleden de juiste mensen gevonden
dit dus en hoe dichter bij 2021 hoe minder zin het heeft om er giga veel tegenaan te gooienquote:Op vrijdag 8 september 2017 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt Mercedes iig niet kwalijk nemen dat ze de boel te goed voor elkaar hebben en dat de rest aan blijft harken
quote:Op vrijdag 8 september 2017 11:01 schreef SnowOokami het volgende:
Gaat opeens een gerucht over het internet dat Minardo gezegd zou hebben dat McLaren Renault een al feit zou zijn
Renault had in 2005 in de laatste V10 race ooit, nog een 15pk upgrade meegebracht, dus het kan welquote:Op vrijdag 8 september 2017 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit dus en hoe dichter bij 2021 hoe minder zin het heeft om er giga veel tegenaan te gooien
Dat lijkt me sowieso een ja.quote:Op vrijdag 8 september 2017 12:05 schreef nils7 het volgende:
Dus als Max naar Mercedes kan in 2019 dan moet ie beter gaan?
Dat denk ik dus. Als Honda/Renault hun shit niet voor elkaar krijgen in 2018 gaan ze echt niet opnieuw iets bakken voor slechts 2019-2020.quote:Op vrijdag 8 september 2017 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit dus en hoe dichter bij 2021 hoe minder zin het heeft om er giga veel tegenaan te gooien
Horner doet gewoon weer zijn ouderwetse Calimero-act.quote:Op vrijdag 8 september 2017 12:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat denk ik dus. Als Honda/Renault hun shit niet voor elkaar krijgen in 2018 gaan ze echt niet opnieuw iets bakken voor slechts 2019-2020.
Zelfs als het ze wel lukt zuilen ze ook pas in 2019 echt competitief zijn.
Overigens is Horner ook nooit vies van spelletjes. Die hoopt gewoon dat de FIA ze nog een "compensatie" geeft in de vorm van een extra motor of meer fuel flow oid en als Renault dan wel een goede motor bouwt, dan lachen zij zich helemaal rot.
Net als in 2013 met banden.
dat leverde ook wel wat opquote:Op vrijdag 8 september 2017 12:07 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Renault had in 2005 in de laatste V10 race ooit, nog een 15pk upgrade meegebracht, dus het kan wel
Zeker, want toen werd de dominantie van Ferrari doorbrokenquote:
Echter dan krijg je vanwege alle penalties gewoon de grid opstelling conform kwalificatie alleen Mercedes blijft steevast 1 en 2quote:Op vrijdag 8 september 2017 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
Volgend jaar mogen op 21 races nog maar 3 motoren gebruikt worden. Dat is voor alle fabrikanten een probleem, behalve voor Mercedes
Dat was al bij de eerste race dat jaar, toen Ferrari op 2005 Bridgestone banden vertrok.quote:Op vrijdag 8 september 2017 12:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker, want toen werd de dominantie van Ferrari doorbroken
Lees het hier nu ook ja https://www.f1today.net/n(...)-mclaren-van-twitterquote:
Erg triest... Rip..quote:Op vrijdag 8 september 2017 12:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Coureur overleden die crashte op Circuit Zandvoort
Was te verwachten gezien de enorme schade, maar toch triest..
[ afbeelding ]
Vreselijk ja. Roep ook al jaren dat ze die duin daar weg moeten halen en er een grindbak neer moeten leggen maar zal wel weer met geluidsoverlast te maken hebben ofzo.quote:Op vrijdag 8 september 2017 12:29 schreef Ferry_76 het volgende:
Coureur overleden die crashte op Circuit Zandvoort
Was te verwachten gezien de enorme schade, maar toch triest..
[ afbeelding ]
Peter Dumbreckquote:Op vrijdag 8 september 2017 18:08 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik heb er daar ook een keer een DTM wagen de vangrail in zien gaan daar bleef ook op de kooi na echt niks van over. Met zo'n oude openwheeler ben je dan redelijk kansloos helaas
Dat was hem inderdaad. Zat toen boven op de duin bij uitkomen Arie Luyendijkbocht. Zijn niet echt goede beelden van de crash zelf volgens mij maar hij ging daar echt kneiterhard de vangrail in en vloog wel een stuk of 10 keer over de kop. Was best verbaasd dat hij nog gewoon uitstapte.quote:
Commentator kwam klaar leek het wel.quote:
Rolcage saves lives.quote:Op vrijdag 8 september 2017 18:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat was hem inderdaad. Zat toen boven op de duin bij uitkomen Arie Luyendijkbocht. Zijn niet echt goede beelden van de crash zelf volgens mij maar hij ging daar echt kneiterhard de vangrail in en vloog wel een stuk of 10 keer over de kop. Was best verbaasd dat hij nog gewoon uitstapte.
Hij heeft hier wel gewoon een punt. 4 jaar lang zijn ze bijvoorbaad al kansloos voor de titel vanwege de motor.quote:Op vrijdag 8 september 2017 12:16 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Horner doet gewoon weer zijn ouderwetse Calimero-act.
Als hij verliest wil niemand hem helpen en boehoeoehoehoehoeh, ze zijn zo zielig. En als hij wint zijn ze de dappere Galliërs die stand houden tegen een overmacht van Romeinen.
En hij deelde al zijn geheimen in de periode dat RBR het topteam was? Of klaagt hij over het gat dat zij als nummer 3 hebben met de rest achter hun?quote:Op zaterdag 9 september 2017 03:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij heeft hier wel gewoon een punt. 4 jaar lang zijn ze bijvoorbaad al kansloos voor de titel vanwege de motor.
Dat kan Hamilton ook zo goed, als hij weer eens dik aan de leiding ligt en dan vermogen denkt te verliezen of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 9 september 2017 04:52 schreef flipsen het volgende:
Ik begin die praatjes van de teambazen, maar ook van de coureurs behoorlijk irritant te vinden eigenlijk. Wat ze ook zeggen, ze spreken toch niet de waarheid. Zelfde met de boordradio´s: "Vibrations!" of "Front wheels are gone" en een rondje later zetten ze de snelste ronde neer
Over de boordradio van Alonso weinig te klagen, die klopt meestal wel
Dit is ook om extra druk te zetten op zijn verzoek de limiet van drie motoren voor komend seizoen los te laten.quote:Op zaterdag 9 september 2017 03:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij heeft hier wel gewoon een punt. 4 jaar lang zijn ze bijvoorbaad al kansloos voor de titel vanwege de motor.
jammer dat hij het billenmaatje van Olaf is anders was hij allang exit geweestquote:Op zaterdag 9 september 2017 10:22 schreef Wuwwa het volgende:
Jack Plooij bij Formule 1 café. Ik ben in staat een koekenpan door de tv te gooien.
Hij denkt niet dat andere coureurs denken dat Max altijd een streepje voor heeft bij hem.
Ze zouden allemaal open kaart moeten spelen naar de mediaquote:Op zaterdag 9 september 2017 04:52 schreef flipsen het volgende:
Ik begin die praatjes van de teambazen, maar ook van de coureurs behoorlijk irritant te vinden eigenlijk. Wat ze ook zeggen, ze spreken toch niet de waarheid. Zelfde met de boordradio´s: "Vibrations!" of "Front wheels are gone" en een rondje later zetten ze de snelste ronde neer
Over de boordradio van Alonso weinig te klagen, die klopt meestal wel
Volgens mij is Max wel een beetje klaar met Plooij. Sowieso heb ik de laatste tijd het idee dat bijna alle coureurs hem klappen willen geven na de eerste vraagquote:Op zaterdag 9 september 2017 11:09 schreef Rossdale het volgende:
Ziggo sport heeft commerciële banden met Verstappen he. Kamphuijs en Plooij zijn er volgens mij alleen maar om die reden.
Kamphuis vind ik nog niet zo slecht gescout, Coronel mag ook wel eens wat kritischer worden, hij en Lammers zitten teveel met hun kop in de kont van Max want ze denken ook alleen maar aan de centjes, Doornbos vind ik wel goed, die zou Plooij moeten vervangen en dan geen studio meer maar gewoon op locatie dingen doen.quote:Op zaterdag 9 september 2017 12:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Volgens mij is Max wel een beetje klaar met Plooij. Sowieso heb ik de laatste tijd het idee dat bijna alle coureurs hem klappen willen geven na de eerste vraag
Kamphuijs is gewoon een beetje irritant maar die stelt geen cringe vragen.
en dan nog te bedenken dat hij altijd die gore zonnebank kop heeft, cancer incomingquote:Op zaterdag 9 september 2017 13:01 schreef habitue het volgende:
Mijn vriendin kijkt nooit f1, was in de keuken bezig en tijdens de nabeschouwing 1e vraag van jack, kijkt ze om. "Wat is dat nou voor een kutvraag."
Ja meet Jack Plooij.
Geef de microfoon aan een willekeurig persoon op de tribune en je hebt al betere interviews.
In mijn beleving stelt hij amper vragen, maar poneert stellingen waarna de betreffende coureur het er wel of niet mee eens is. En dat overdreven toontjequote:Op zaterdag 9 september 2017 13:01 schreef habitue het volgende:
Mijn vriendin kijkt nooit f1, was in de keuken bezig en tijdens de nabeschouwing 1e vraag van jack, kijkt ze om. "Wat is dat nou voor een kutvraag."
Ja meet Jack Plooij.
Geef de microfoon aan een willekeurig persoon op de tribune en je hebt al betere interviews.
Ik denk dat Lammers volledig oprecht is in zijn bewondering. Maar hij werd nou juist van stal getrokken om te vertellen hoe goed Verstappen was, dus gaat hij vertellen hoe goed Verstappen is, combineer dat met zijn oprecht enthousiasme, en je hebt het kritisch vermogen van 12-jarige bakvis over haar popidool. Doornbos lijkt me niet oprecht, daarvoor smokkelt hij teveel met de feiten.quote:Op zaterdag 9 september 2017 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kamphuis vind ik nog niet zo slecht gescout, Coronel mag ook wel eens wat kritischer worden, hij en Lammers zitten teveel met hun kop in de kont van Max want ze denken ook alleen maar aan de centjes, Doornbos vind ik wel goed, die zou Plooij moeten vervangen en dan geen studio meer maar gewoon op locatie dingen doen.
Na regen komt zonneschijn.quote:Op zaterdag 9 september 2017 15:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dan nog te bedenken dat hij altijd die gore zonnebank kop heeft, cancer incoming
Denk het laatste. Klinkt allemaal vrij logisch en voor Red Bull zou het wel eens heel goed kunnen uitpakken. Sainz lijkt echter de grote winnaar hier, en Kvyat de grote verliezer. Bewijst ook dat de rentree van Kubica nooit een optie is geweest voor Renault.quote:Op zaterdag 9 september 2017 18:12 schreef Rossdale het volgende:
https://twitter.com/SomersF1/status/906530343444008960
Gasly dan alleen de rest van het seizoen of vanaf volgende race en dan kvyat volgend jaar vervangen door matsishida?
Matushita mag niet rijden, niet genoeg licentiepunten. Derhalve complete bullshit.quote:Op zaterdag 9 september 2017 18:12 schreef Rossdale het volgende:
https://twitter.com/SomersF1/status/906530343444008960
Gasly dan alleen de rest van het seizoen of vanaf volgende race en dan kvyat volgend jaar vervangen door matsishida?
Als hij genoeg fp1 rijdt wel toch?quote:Op zaterdag 9 september 2017 18:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Matushita mag niet rijden, niet genoeg licentiepunten. Derhalve complete bullshit.
Nop. Hangt af van andere kampioenschappen.quote:Op zaterdag 9 september 2017 18:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als hij genoeg fp1 rijdt wel toch?
Licentiepunten is niet het enige waar op beoordeeld wordt. Soms wordt er daar op een uitzondering gemaakt als er een goede reden voor is.quote:Op zaterdag 9 september 2017 18:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Matushita mag niet rijden, niet genoeg licentiepunten. Derhalve complete bullshit.
De eerste keer moet nog komenquote:Op zaterdag 9 september 2017 18:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Licentiepunten is niet het enige waar op beoordeeld wordt. Som woddt er daar op een uitzondering gemaakt als er een goede reden voor is.
Nee hoor. Ze hebben al uitzonderingen gemaakt bijvoorbeeld voor Paul Di Resta.quote:Op zaterdag 9 september 2017 18:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De eerste keer moet nog komen
En de FIA slaat een gigantische flater als ze er nu al mee ophouden.
fakenews van modsquote:Op zaterdag 9 september 2017 18:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze hebben al uitzonderingen gemaakt bijvoorbeeld voor Paul Di Resta.
Mja, dat is een ervaren rot. Nu hebben we het over iemand die te vroeg naar de F1 gaat uit een juniorklasse, de bestaansreden van deze regel.quote:Op zaterdag 9 september 2017 18:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze hebben al uitzonderingen gemaakt bijvoorbeeld voor Paul Di Resta.
mja, die heeft zich in het verleden in de Formule 1 al genoeg bewezen.quote:Op zaterdag 9 september 2017 18:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze hebben al uitzonderingen gemaakt bijvoorbeeld voor Paul Di Resta.
Technisch analist van Motorsport.comquote:Op zaterdag 9 september 2017 18:55 schreef SnowOokami het volgende:
Ik weet niet wie Matthew Somerfield is maar als dat waar is dan is het wel een grote bom.
Zag het net iddquote:Op zaterdag 9 september 2017 18:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Technisch analist van Motorsport.com
Jon Noble meldt het ook:
https://www.motorsport.co(...)en-honda-951146/amp/
Das wel een major ietsquote:Toro Rosso to complete its switch to Honda engines, with the Faenza-based team also taking a supply of McLaren gearboxes for the Japanese power unit.
Klopt. Al had Haryanto ook niet genoeg punten.quote:Op zaterdag 9 september 2017 18:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, dat is een ervaren rot. Nu hebben we het over iemand die te vroeg naar de F1 gaat uit een juniorklasse, de bestaansreden van deze regel.
Die had toch al een SL?quote:Op zaterdag 9 september 2017 19:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt. Al had Haryanto ook niet genoeg punten.
Dat zie ik niet gebeuren, chassis van Toro Rosso is niet denderend.quote:Op zaterdag 9 september 2017 19:09 schreef SnowOokami het volgende:
Nu hopen dat Honda de beruchte spec 4 kan waarmaken zou hilarisch zijn als STR volgend jaar boven McLaren eindigt
Die ook al meer dan drie jaar oud was en dus verlopen.quote:
Dat is een keuze denk ik, met de Ferrari motor waren ze 4e team aan het begin, maar aangezien de auto en motor geen updates kregen, zakten ze langzaam weg.quote:Op zaterdag 9 september 2017 20:00 schreef aesop het volgende:
[..]
Dat zie ik niet gebeuren, chassis van Toro Rosso is niet denderend.
Dus zoveel beter moet de motor zijn als ze het toch luktquote:Op zaterdag 9 september 2017 20:00 schreef aesop het volgende:
[..]
Dat zie ik niet gebeuren, chassis van Toro Rosso is niet denderend.
Honda is nu iig geen 100 miljoen meer kwijt aan McLaren, ze zullen vast wat betalen aan STR maar lang niet zoveel.quote:Op zaterdag 9 september 2017 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat is een keuze denk ik, met de Ferrari motor waren ze 4e team aan het begin, maar aangezien de auto en motor geen updates kregen, zakten ze langzaam weg.
Met Honda zullen ze ook wel in onderhandeling gaan. Goedkoopste optie zal de McLaren gearbox zijn, maar wellicht willen ze alvast een goede achterkant voor de Hondamotor bouwen, zodat ze alvast #ready zijn als de RBR ook met Honda wil rijden.
Hoe meer geld Honda erin wil steken, hoe sneller de auto zal worden.
Mateschitz zijnt 100 miljoen voor STR te willen hebben maar daar is Honda dan weer niet op ingegaan.quote:Op zaterdag 9 september 2017 20:24 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dus zoveel beter moet de motor zijn als ze het toch lukt
McLaren heeft volgend jaar ook geen smoesjes meer, anders mogen ze zich doodschamen.
[..]
Honda is nu iig geen 100 miljoen meer kwijt aan McLaren, ze zullen vast wat betalen aan STR maar lang niet zoveel.
Ik geloof niet dat Sainz ook maar iets voor het zeggen heeft gehad in deze. Die is gewoon gewipt, net zoals Kvyat vorig jaar gewipt werd. De RB/TR teambazen doen me wat dat betreft een beetje aan Briatore denken in de tijd van pa Verstappen...quote:Op zondag 10 september 2017 05:28 schreef opreis het volgende:
Dom van Sainz, met nog 1 jaar langer geduld had ie in een RB kunnen rijden. Zo slecht was de TR ook weer niet. ongeveer het 5de beste team.
Niet goed genoeg voor het opleidingsteam. Dus ook niet goed genoeg voor RBR.quote:Op zondag 10 september 2017 06:39 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Sainz ook maar iets voor het zeggen heeft gehad in deze. Die is gewoon gewipt, net zoals Kvyat vorig jaar gewipt werd. De RB/TR teambazen doen me wat dat betreft een beetje aan Briatore denken in de tijd van pa Verstappen...
dan schrappen ze die gp toch?quote:Op zondag 10 september 2017 11:14 schreef Gruj0 het volgende:
Hopelijk hoeft Kvyat door dit gedoe tussen STR en Renault zijn koffers niet te pakken.
Is het niet zo dat Rusland eist dat er minstens een Rus in een F1 bolide zit, om de Russische GP mogelijk te maken?
Van mij mag die GP ook van de kalender.quote:Op zondag 10 september 2017 11:14 schreef Gruj0 het volgende:
Hopelijk hoeft Kvyat door dit gedoe tussen STR en Renault zijn koffers niet te pakken.
Is het niet zo dat Rusland eist dat er minstens een Rus in een F1 bolide zit, om de Russische GP mogelijk te maken?
Jep, ik verwacht niet dat hij hulk verslaat, maar minder dan palmer zal hij niet zijn. Denk ook dat er minder stress ontstaat tussen die 2 dan tussen hem en max of hem en kvyatquote:Op zondag 10 september 2017 18:20 schreef BroesWillems het volgende:
Zal wel interessant zijn om te zien hoe Sainz zich afzet tegenover Hulkenberg. Ik zeg doen!
Waarom niet, Perez kon de Hulk ook makkelijk aan. Hij is goed, maar niet perfect.quote:Op zondag 10 september 2017 21:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Jep, ik verwacht niet dat hij hulk verslaat, maar minder dan palmer zal hij niet zijn. Denk ook dat er minder stress ontstaat tussen die 2 dan tussen hem en max of hem en kvyat
Waarom wel, wat heb je voor spectaculairs van SAI gezien de laatste jaren?quote:Op zondag 10 september 2017 22:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Waarom niet, Perez kon de Hulk ook makkelijk aan. Hij is goed, maar niet perfect.
Kvyat is geen enkel gemis tenzij je zijn torpedo acties een toevoeging vindtquote:Op zondag 10 september 2017 11:14 schreef Gruj0 het volgende:
Hopelijk hoeft Kvyat door dit gedoe tussen STR en Renault zijn koffers niet te pakken.
Is het niet zo dat Rusland eist dat er minstens een Rus in een F1 bolide zit, om de Russische GP mogelijk te maken?
Ligt eraan wie hij eruit ramtquote:Op zondag 10 september 2017 22:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Kvyat is geen enkel gemis tenzij je zijn torpedo acties een toevoeging vindt
Ingeslapen met Putin-San ernaast. Maar toen met Max kon hij goed meekomen en daarna ook wel sterk in Q3. Met de huidige Torro Rosso valt weinig spectaculair te doen.quote:Op zondag 10 september 2017 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom wel, wat heb je voor spectaculairs van SAI gezien de laatste jaren?
Ik zie Sainz ook nog wel suck my balls oreren richting Hulk ja. Maar Hulkenberg schat ik wel hoger in.quote:Op zondag 10 september 2017 18:20 schreef BroesWillems het volgende:
Zal wel interessant zijn om te zien hoe Sainz zich afzet tegenover Hulkenberg. Ik zeg doen!
gewoon RIC of WEBBER noemenquote:Op maandag 11 september 2017 09:11 schreef Metalfreak het volgende:
Australië is toch ook wel een beetje Formule 1 minded of niet? Zit zondag in Sydney en misschien dat ik er ergens in een bar wel wat van mee kan pikken
Waarschijnlijk kun je dan onder het genot van een bbq gewoon bij mensen in de tuin kijken.quote:
quote:Op maandag 11 september 2017 10:32 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kun je dan onder het genot van een bbq gewoon bij mensen in de tuin kijken.
quote:Op maandag 11 september 2017 10:32 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kun je dan onder het genot van een bbq gewoon bij mensen in de tuin kijken.
Sorry, even niet bezig geweest met dit topique...quote:Op vrijdag 8 september 2017 18:08 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Vreselijk ja. Roep ook al jaren dat ze die duin daar weg moeten halen en er een grindbak neer moeten leggen maar zal wel weer met geluidsoverlast te maken hebben ofzo.
Ik heb er daar ook een keer een DTM wagen de vangrail in zien gaan daar bleef ook op de kooi na echt niks van over. Met zo'n oude openwheeler ben je dan redelijk kansloos helaas
lijkt me wel, al het wel een beetje laatquote:Op maandag 11 september 2017 09:11 schreef Metalfreak het volgende:
Australië is toch ook wel een beetje Formule 1 minded of niet? Zit zondag in Sydney en misschien dat ik er ergens in een bar wel wat van mee kan pikken
Ow ja, het is een avondrace he? Hmm, aangezien ik om 6:00 aankom met een jetlag van hier tot Tokyo, zal ik dat vast niet meer halen...quote:Op maandag 11 september 2017 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
lijkt me wel, al het wel een beetje laat
dan kan je tot een uur of 9 s'avonds uitrusten en dan een bar zoekenquote:Op maandag 11 september 2017 13:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ow ja, het is een avondrace he? Hmm, aangezien ik om 6:00 aankom met een jetlag van hier tot Tokyo, zal ik dat vast niet meer halen...
Zit je in Floridaquote:
twitter:F1PaddockPass twitterde op maandag 11-09-2017 om 14:52:54 Robert Kubica has been released from his Renault contract as he eyes a return to Formula One with Williams, according to Mark Hughes. #F1PP reageer retweet
Niet voor niets hard op zn donder gehad van Marko en Horner eerder dit jaar. Al lijkt het nu dus alsof hij toch gelijk krijgt. Niet dat hij nu beter af is. En tering wat komt mclaren er slecht vanaf zo, die maken de ene na de andere domme beslissing sinds hamilton weg is.quote:Op maandag 11 september 2017 14:08 schreef Wuwwa het volgende:
Ik denk overigens niet dat Sainz zo'n hele vervelende kwast is, ik denk eerder dat zijn aanhang, papa en Spaanse pers nogal erg pushend zijn ten opzichte van het team, vergelijkbaar met team Jos. Alleen Sainz heeft net ff wat minder puur talent dan Max, waardoor dat gepush voor frictie zorgt.
FF wachten tot de Hulk hem de hoeken van het circuit laat zien en klaar is Carlos.
NO!quote:Op maandag 11 september 2017 22:06 schreef zoem het volgende:
Alvast een opwarmertje voor komend weekend:
Waarom zou je dat in godsnaam willen?quote:Op maandag 11 september 2017 22:23 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij afvraag, zou het mogelijk zijn voor RBR om volgend seizoen, halverwege te veranderen van motorleverancier ?! Tijdens de start van het seizoen zal Honda nog niet op volle sterkte zijn gok ik zo, maar zullen met data uitwisseling tussen RBR en STR wel snel progressie kunnen boeken. Enige (grote) probleem is door hun chassis opbouw modulair te maken zodat er met een configuratie-wissel ook een motor wissel gemaakt kan worden. En met Newey + Key hebben ze er wel de juiste ontwerpers in huis om die truuk uit te halen.
Maarja, of het contractueel mogelijk is, is ook maar de vraag
[/oranjerozebril]
Schijnt nogal wisselvallig geweest te zijn in racesimulaties en er zijntwijfels over zijn reactievermogen met feitelijk 1 arm. Zie hem ook niet naar Williams gaan. Palmer schijnt daar een kandidaat te zijn. Brit, 25+, sponsor, en beter dan hij lijkt door alle pech.quote:Op maandag 11 september 2017 19:11 schreef Wuwwa het volgende:
Kubica is medegedeeld dat ie weg mag bij Renault.twitter:F1PaddockPass twitterde op maandag 11-09-2017 om 14:52:54 Robert Kubica has been released from his Renault contract as he eyes a return to Formula One with Williams, according to Mark Hughes. #F1PP reageer retweet
Omslagpunt; Zover iedereen weet, hebben teams dus een simulator tijdens de GP's draaien in eigen fabriek, wat nu als ze de Honda motor van STR draaien op de simulator van RBR (puur software en rendering etc), synchroon met hun eigen Renault motor. Heel toevallig lijken de twee chassis volgend jaar veel op elkaar. Natuurlijk heb je nog wel met een ophanging etc te maken, maar net als dat teams door het seizoen verder ontwikkelen en met een B chassis komen, zou het toch theoretisch ook kunnen door (als de contracten het toelaten) gedurende het seizoen als de Honda de Renault op betrouwbaarheid en vermogen ingehaald heeft kunnen switchen?quote:Op maandag 11 september 2017 22:31 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam willen?
Imho niet beter dan Massa of Hulkenberg. Met hem gaat Williams niet vooruit op de grid, wat ze toch graag willen.quote:Op maandag 11 september 2017 22:47 schreef aesop het volgende:
[..]
Schijnt nogal wisselvallig geweest te zijn in racesimulaties en er zijntwijfels over zijn reactievermogen met feitelijk 1 arm. Zie hem ook niet naar Williams gaan. Palmer schijnt daar een kandidaat te zijn. Brit, 25+, sponsor, en beter dan hij lijkt door alle pech.
Als ze daar medio 2018 achter komen, gaan ze heel hard aan het werk om een fatsoenlijke RB15 Honda te bouwen voor '19 dan is hij hopelijk op tijd af voor de Barcelona-test.quote:Op maandag 11 september 2017 22:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Omslagpunt; Zover iedereen weet, hebben teams dus een simulator tijdens de GP's draaien in eigen fabriek, wat nu als ze de Honda motor van STR draaien op de simulator van RBR (puur software en rendering etc), synchroon met hun eigen Renault motor. Heel toevallig lijken de twee chassis volgend jaar veel op elkaar. Natuurlijk heb je nog wel met een ophanging etc te maken, maar net als dat teams door het seizoen verder ontwikkelen en met een B chassis komen, zou het toch theoretisch ook kunnen door (als de contracten het toelaten) gedurende het seizoen als de Honda de Renault op betrouwbaarheid en vermogen ingehaald heeft kunnen switchen?
Als het niet uitpakt zoals gehoopt, lopen ze alsnog een halfseizoen voor op het scenario als RBR indd in 2019 met Honda zou gaan rijden. En gezien de progressie en wil van het Hondaproject, zie ik dat eerder gebeuren dan dat Renaults fabrieks team naar voren komt !
Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren !quote:Op maandag 11 september 2017 23:45 schreef Rossdale het volgende:
Kubica in je auto is natuurlijk ook een gigantische PR stunt en goed voor het aantrekken van sponsoren.
En het halverwege een seizoen wisselen van motoren... Serieus? Alsof je het blok van een Hummer in een Lamborghi legt en verwacht dat het vlekkeloos werkt
Het ligt eraan als het chassis aangepast moet worden vanwege de motor of enkel de carrosserie en het subframe.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren !
Maar het is wel RedBull racing met de luxe positie die ze straks bezitten om van twee verschillende krachtbronnen te leren. De Honda krachtbron heeft denk ik meer potentie en progressie laten zien dan het op veilig spelende Renault.
RBR zou tijdens de races twee verschillende simulaties naast elkaar kunnen laten draaien, een chassis ontwikkelen wat verdacht veel overeenkomsten zal hebben met die van STR (of andersom), waarbij er dus, als er een omslagpunt bereikt word, theoretisch wel over gestapt kan worden op de Honda motor. Contractueel, nee zal er wel niet van komen, maar ik vind het erg lekkere speculaas om over te zeveren en leuk voor de F1 als er dit soort dingen gebeuren in season.
Uhhhh nee, als je op zo'n manier een chassis moet bouwen dan zit alles vol met compromissen en is het totaalplaatje waardeloos. RBR kan het zich niet veroorloven om een seizoen achteraan het veld te hobbelen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren !
Maar het is wel RedBull racing met de luxe positie die ze straks bezitten om van twee verschillende krachtbronnen te leren. De Honda krachtbron heeft denk ik meer potentie en progressie laten zien dan het op veilig spelende Renault.
RBR zou tijdens de races twee verschillende simulaties naast elkaar kunnen laten draaien, een chassis ontwikkelen wat verdacht veel overeenkomsten zal hebben met die van STR (of andersom), waarbij er dus, als er een omslagpunt bereikt word, theoretisch wel over gestapt kan worden op de Honda motor. Contractueel, nee zal er wel niet van komen, maar ik vind het erg lekkere speculaas om over te zeveren en leuk voor de F1 als er dit soort dingen gebeuren in season.
Mclaren is gewoon gefrustreerd en het compleet zat, dat ze nu met deze nadelige deal ervoor zorgen dat er in ieder geval wat meer stabiliteit is voor volgend jaar. Ze willen niet nog een onzeker seizoen, waarin dingen worden beloofd maar niet worden waargemaakt. Op zich wel begrijpelijk, er is geen vertrouwen meer.quote:Op maandag 11 september 2017 21:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Niet voor niets hard op zn donder gehad van Marko en Horner eerder dit jaar. Al lijkt het nu dus alsof hij toch gelijk krijgt. Niet dat hij nu beter af is. En tering wat komt mclaren er slecht vanaf zo, die maken de ene na de andere domme beslissing sinds hamilton weg is.
Ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de teams met renault motoren volgend jaar, mag mclaren gaan waar maken dat ze zn goed chassis hebben als je ze naast Red Bull legt
Ipv dat ze de Abo prijzen eens verlagen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 08:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dit weekend gratis formule 1 voor heel Nederland!
https://racingnews365.nl/(...)-voor-heel-nederland
Twee verschillende chassis naast elkaar ontwikkelen tijdens een seizoen. Goed plan om volkomen achter te gaan lopen op de concurentie gedurende het seizoen gezien het geld en de resources die hier voor nodig zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren !
Maar het is wel RedBull racing met de luxe positie die ze straks bezitten om van twee verschillende krachtbronnen te leren. De Honda krachtbron heeft denk ik meer potentie en progressie laten zien dan het op veilig spelende Renault.
RBR zou tijdens de races twee verschillende simulaties naast elkaar kunnen laten draaien, een chassis ontwikkelen wat verdacht veel overeenkomsten zal hebben met die van STR (of andersom), waarbij er dus, als er een omslagpunt bereikt word, theoretisch wel over gestapt kan worden op de Honda motor. Contractueel, nee zal er wel niet van komen, maar ik vind het erg lekkere speculaas om over te zeveren en leuk voor de F1 als er dit soort dingen gebeuren in season.
Behalve als je Sparql van Tweak hebt als TV aanbieder, want die doen niet mee.quote:Op dinsdag 12 september 2017 08:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dit weekend gratis formule 1 voor heel Nederland!
https://racingnews365.nl/(...)-voor-heel-nederland
Lijkt me ook zeer stug en niet nodig, wel een voordeel is dat ze over alle data beschikken en dus vroeg kunnen beslissen of het zin heeft om over te stappen in 2019quote:Op dinsdag 12 september 2017 09:25 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Twee verschillende chassis naast elkaar ontwikkelen tijdens een seizoen. Goed plan om volkomen achter te gaan lopen op de concurentie gedurende het seizoen gezien het geld en de resources die hier voor nodig zijn.
Voor een deel ook aan hunzelf te dankenquote:Op dinsdag 12 september 2017 09:03 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Mclaren is gewoon gefrustreerd en het compleet zat, dat ze nu met deze nadelige deal ervoor zorgen dat er in ieder geval wat meer stabiliteit is voor volgend jaar. Ze willen niet nog een onzeker seizoen, waarin dingen worden beloofd maar niet worden waargemaakt. Op zich wel begrijpelijk, er is geen vertrouwen meer.
Leuk stukjequote:Op dinsdag 12 september 2017 11:00 schreef zoem het volgende:
Leuk artikel bij de buren: Tech analyse: de verboden vondsten van dit seizoen
Ze zijn al goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld Sky.quote:Op dinsdag 12 september 2017 09:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ipv dat ze de Abo prijzen eens verlagen.
Ik heb toegang vanwege Vodafone en daar heb ik ook 60% kortingquote:Op dinsdag 12 september 2017 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze zijn al goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld Sky.
https://www.motorsport.co(...)-partnership-952183/quote:McLaren and Honda agree to end partnership
Tot het bevestigd wordt.quote:
Tis wel een bericht van motorsport.com... dus ik zou het nog niet vertrouwen als ik jou wasquote:
Zelfde bron, Dieter Rencken.quote:Op dinsdag 12 september 2017 20:37 schreef Fer het volgende:
Autosport.com meldt ook dat het door is.
McLaren <-> Torro Rosso wisselen van motor en Saintz naar Renault.
We zullen het Donderdag wel horen gok ik.
Palmer wordt door verschillende sites genoemd als optie voor Williams, maar ik weet niet of Willuams dat ook zo ziet. Imho kunnen ze dan beter Massa behouden.quote:Op dinsdag 12 september 2017 20:20 schreef Rossdale het volgende:
Hoezo heeft hij een reële kans bij Williams? Zover ik weet is er nooit interesse in hem geuit door welk ander team dan ook. Daarnaast verdient Williams meer aan de WK punten die Massa nog bij elkaar sprokkelt.
Ik hoop dat Kubica er een kans krijgt. Goede PR voor het team, veel ervaring om Stroll verder te begeleiden en interessant voor sponsoren om in de hype mee te gaan.
"Bijna" alle F1/autosportsites zijn dat. Ze kopen ze allemaal op, of proberen dat iig.quote:Op dinsdag 12 september 2017 23:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfde bron, Dieter Rencken.
Sowieso is Autosport.com tegenwoordig van Motorsport.com.
absoluut. Met Palmer erbij ben je verzekerd van weinig punten.quote:Op dinsdag 12 september 2017 23:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Palmer wordt door verschillende sites genoemd als optie voor Williams, maar ik weet niet of Willuams dat ook zo ziet. Imho kunnen ze dan beter Massa behouden.
Ik weet niet wanneer Van Gameren dat gemeld heeft, maar dat was vrijdag al bekend.quote:Op dinsdag 12 september 2017 20:01 schreef Meike26 het volgende:
Die Rob van Gamerun had toch ook al ontdekt dat alles wat Honda related was, was verwijderd uit Alonso's Twitter account ?
Niet zomaar een detail, ik ga er van uit dat het waar is, alleen nog even afwachten hoeveel races Palmer nog in het geel te zien is.. Hoe dan ook zuur voor een jongen (al dan niet geholpen door pappie Palmer) als je F1 droom deels in duigen ligt. Hij heeft een reële kans om voor Williams te gaan rijden, maar als dat het ook niet gaat worden, dan vrees ik dat het einde verhaal is voor hem.
En de combinatie van bier en nootjes mag niet meer gerelateerd worden aan de F1 van de FIA, ook gemist?quote:Op woensdag 13 september 2017 00:14 schreef Geralt het volgende:
Jeetje ben ik even aan het verhuizen en dan blijkt tegen de tijd dat internet weer goed en wel up en running is dat McLaren en Honda er de brui aan geven en dat Sainz naar Renault gaat.
Massa mocht er een paar jaren al uit, wordt tijd dat er weer eens wat jeugd in de F1 komt, die ouwe gasten rijden gewoon op de cruise control en Kimi's broer rijdt ook gewoon kutquote:Op dinsdag 12 september 2017 23:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Palmer wordt door verschillende sites genoemd als optie voor Williams, maar ik weet niet of Willuams dat ook zo ziet. Imho kunnen ze dan beter Massa behouden.
quote:Op woensdag 13 september 2017 00:48 schreef flipsen het volgende:
[..]
En de combinatie van bier en nootjes mag niet meer gerelateerd worden aan de F1 van de FIA, ook gemist?
Zeker en we hebben ook unaniem besloten dat Heinz Harald Frentzen de alltime held is Fok! F1 fans.quote:
Als de FIA je betrapt op bier en nootjes dan gaat je TV 10 seconden op zwart en krijg je 3 strafpunten.quote:
Laatste kans op? Een stoeltje bij Mercedes? Het wereldkampioenschap?quote:Op woensdag 13 september 2017 06:07 schreef Jolyon het volgende:
Singapore is Max z'n laatste kans. Alleen geeft de hoge luchtvochtigheid een nog zwakker effect van DRS en gaat dat een probleem zijn tijdens de race, of terwijl, als ie niet minstens als 2e start, zal ie er zeer moeilijk voorbij gaan.
Pole is zeer waarschijnlijk net niet mogelijk, ze hebben een te grote ontwikkelingsachterstand opgelopen met de ERS systemen. En in de race of Q3 de software voor de ERS overladen is te weinig/te riskant met de Renault motor. Dus inhalen is een no-go.
Maar als Olav zegt dat ERS instellingen verhalen pech en onzin zijn en pole kan, dan kan het wel want er werken geen andere Nederlanders met F1 als gecontracteerde analisten die geen belangen hebben bij een goede prestatie van Max.
Godverdommequote:Op woensdag 13 september 2017 07:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Zeker en we hebben ook unaniem besloten dat Heinz Harald Frentzen de alltime held is Fok! F1 fans.
quote:Op woensdag 13 september 2017 07:53 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Als de FIA je betrapt op bier en nootjes dan gaat je TV 10 seconden op zwart en krijg je 3 strafpunten.
Idd is een soloactie van Jean Todt tegen verdere veramerikanisering van de sport door Liberty Media.quote:Op woensdag 13 september 2017 07:53 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Als de FIA je betrapt op bier en nootjes dan gaat je TV 10 seconden op zwart en krijg je 3 strafpunten.
Van de McLaren-Honda of de Renault van Jolyon Palmerquote:Op woensdag 13 september 2017 11:08 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Idd is een soloactie van Jean Todt tegen verdere veramerikanisering van de sport door Liberty Media.
Als ze je betrappen op wijn met toastjes, krijg je een extra onboard kanaal.
quote:Op woensdag 13 september 2017 07:53 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
Als de FIA je betrapt op bier en nootjes dan gaat je TV 10 seconden op zwart en krijg je 3 strafpunten.
Dat is dan ook gewoon waar. FrentzenGODquote:Op woensdag 13 september 2017 07:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Zeker en we hebben ook unaniem besloten dat Heinz Harald Frentzen de alltime held is Fok! F1 fans.
De quali-boost (van bijvoorbeeld Mercedes en Ferrari) komt dan ook niet uit de ERS maar uit het extra toevoegen van olie in de cilinderkamers, zoals al door GPUpdate is uitgelegd.quote:Op woensdag 13 september 2017 07:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Laatste kans op? Een stoeltje bij Mercedes? Het wereldkampioenschap?
En hoe kom je erbij dat Ferrari en Mercedes de ERS gebruiken voor de quali boost en niet gewoon de ontsteking aanpassen? Honda heeft sinds Spa ook een quali boost, maar die halen ze niet uit de ERS.
twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 13-09-2017 om 12:54:07 De vrijdag F1 FIApersco kon wel een heeeel interessante worden https://t.co/iiwiC0LucM reageer retweet
twitter:ValtteriBottas twitterde op woensdag 13-09-2017 om 13:02:45 I'm happy and honored to confirm that I will be racing with @MercedesAMGF1 in 2018!https://t.co/dSraVCOBDt#VB77… https://t.co/XN2E4qhTvZ reageer retweet
1 jaar contract...quote:Op woensdag 13 september 2017 13:06 schreef lord_bono het volgende:twitter:ValtteriBottas twitterde op woensdag 13-09-2017 om 13:02:45 I'm happy and honored to confirm that I will be racing with @MercedesAMGF1 in 2018!https://t.co/dSraVCOBDt#VB77… https://t.co/XN2E4qhTvZ reageer retweet
quote:Op woensdag 13 september 2017 12:56 schreef lord_bono het volgende:[ afbeelding ]twitter:Olav_Mol twitterde op woensdag 13-09-2017 om 12:54:07 De vrijdag F1 FIApersco kon wel een heeeel interessante worden https://t.co/iiwiC0LucM reageer retweet
Kunnen ze a la Red Bull mee vechten om plek 3 in plaats van om plek 9.quote:Op woensdag 13 september 2017 13:04 schreef nils7 het volgende:
Alsof McLaren iets met die renault op schiet nu.
Als het chassis daadwerkelijk zo goed is als ze beweren.quote:Op woensdag 13 september 2017 13:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kunnen ze a la Red Bull mee vechten om plek 3 in plaats van om plek 9.
En misschien vanaf 2021 eigen motoren bouwen.
Dat gezeik op Honda begon idd al in 2015: met GP2 engine!!!quote:"But I can't see why McLaren will be any happier with Renault than they are with Honda.
"It wasn't Honda's fault things didn't work out, it was McLaren's.
"Every day they had a fight about everything, instead of working with them, which was a little bit stupid."
Alleen als Red Bull slecht presteert, anders blijft hij. Hij heeft een contract voor 2019 met een performance clausule.quote:Op woensdag 13 september 2017 13:14 schreef KingRadler het volgende:
nu Bottas met 1 jaar verlengd dan staat deur voor Max wel open in 2019
Klopt, maar daar waren de geruchten weer over dat Max/Jos die clausule wilde aanpassen toch?quote:Op woensdag 13 september 2017 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen als Red Bull slecht presteert, anders blijft hij. Hij heeft een contract voor 2019 met een performance clausule.
Maar of dat gelukt is....quote:Op woensdag 13 september 2017 13:20 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Klopt, maar daar waren de geruchten weer over dat Max/Jos die clausule wilde aanpassen toch?
2018 kan wel eens een heel pijnlijk jaar voor mclaren worden (alsof het nog niet erg genoeg was). Renault heeft ook aangeven binnen een aantal jaar weer voorin mee te doen, dus ik verwacht daar ook weer een stap van qua chassis, als mclaren straks van de renault teams de minste is dan moeten ze echt eens flink in de spiegel kijken. Helemaal mooi zou het zijn als Honda volgend jaar wel levert een TR er ook weer boven staat. Al kan het ook compleet omgekeerd zijn en worden ze kampioen volgend jaar. Maar ik zie eerder het omgekeerde gebeurequote:Op woensdag 13 september 2017 13:14 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Als het chassis daadwerkelijk zo goed is als ze beweren.
Ecclestone heeft wel een beetje gelijk trouwens:
http://www.gpupdate.net/e(...)appier-with-renault/
[..]
Dat gezeik op Honda begon idd al in 2015: met GP2 engine!!!
Williams heeft tenminste Claire nog McLaren heeft Zacquote:Op woensdag 13 september 2017 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ze lijken zo een tweede Williams te gaan worden
die zouden volgend jaar toch ook eindelijk weer voor Force India terecht moeten komen al hebben ze met Massa en Stroll daar niet echt het rijdersduo voorquote:Op woensdag 13 september 2017 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ze lijken zo een tweede Williams te gaan worden
Dat was gedwongen. Als het aan hem ligt gaat hij nog door.quote:Op woensdag 13 september 2017 16:00 schreef Gezicht het volgende:
Massa zal na dit seizoen toch wel stoppen zeker, gezien hij zich dat afgelopen jaar al had voorgenomen?
Ik dacht dat het zijn eigen keuze was om te stoppen.quote:Op woensdag 13 september 2017 16:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was gedwongen. Als het aan hem ligt gaat hij nog door.
Nee, door de komst van Stroll was er geen plek meer bij Williams en hij wilde niet naar een andere (minder team), dus nam hij afscheid. Alleen door het vertrek van Bottas kon hij weer terug komen.quote:Op woensdag 13 september 2017 16:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik dacht dat het zijn eigen keuze was om te stoppen.
Maar goed, nu is Massa volgens mij niet het soort coureur die nog veel te verdienen/bewijzen heeft in de F1.
het probleem wat Williams heeft is dat ze naast Stroll een >25 jarige rijder moeten hebben ivm sponsorship Martini, laat het nou net zijn dat er in die leeftijdscategorie er weinig beschikbaar isquote:Op woensdag 13 september 2017 16:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik dacht dat het zijn eigen keuze was om te stoppen.
Maar goed, nu is Massa volgens mij niet het soort coureur die nog veel te verdienen/bewijzen heeft in de F1.
Was het ook gewoon.quote:Op woensdag 13 september 2017 16:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik dacht dat het zijn eigen keuze was om te stoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |