abonnement Unibet Coolblue
pi_173722777
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 22:23 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij afvraag, zou het mogelijk zijn voor RBR om volgend seizoen, halverwege te veranderen van motorleverancier ?! Tijdens de start van het seizoen zal Honda nog niet op volle sterkte zijn gok ik zo, maar zullen met data uitwisseling tussen RBR en STR wel snel progressie kunnen boeken. Enige (grote) probleem is door hun chassis opbouw modulair te maken zodat er met een configuratie-wissel ook een motor wissel gemaakt kan worden. En met Newey + Key hebben ze er wel de juiste ontwerpers in huis om die truuk uit te halen.

Maarja, of het contractueel mogelijk is, is ook maar de vraag :')

[/oranjerozebril]
Waarom zou je dat in godsnaam willen?
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 11 september 2017 @ 22:38:38 #227
176766 crew  zoem
zoemt
pi_173722928
Dat lijkt me veel te lastig. Andere motor betekent andere versnellingsbak, andere elektronica/software, kinderziektes door onvoorziene integratieproblemen. Je begint feitelijk weer vanaf nul met ontwikkeling.
pi_173723102
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 19:11 schreef Wuwwa het volgende:
Kubica is medegedeeld dat ie weg mag bij Renault.
F1PaddockPass twitterde op maandag 11-09-2017 om 14:52:54 Robert Kubica has been released from his Renault contract as he eyes a return to Formula One with Williams, according to Mark Hughes. #F1PP reageer retweet
Schijnt nogal wisselvallig geweest te zijn in racesimulaties en er zijntwijfels over zijn reactievermogen met feitelijk 1 arm. Zie hem ook niet naar Williams gaan. Palmer schijnt daar een kandidaat te zijn. Brit, 25+, sponsor, en beter dan hij lijkt door alle pech.
pi_173723240
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:31 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in godsnaam willen?
Omslagpunt; Zover iedereen weet, hebben teams dus een simulator tijdens de GP's draaien in eigen fabriek, wat nu als ze de Honda motor van STR draaien op de simulator van RBR (puur software en rendering etc), synchroon met hun eigen Renault motor. Heel toevallig lijken de twee chassis volgend jaar veel op elkaar. Natuurlijk heb je nog wel met een ophanging etc te maken, maar net als dat teams door het seizoen verder ontwikkelen en met een B chassis komen, zou het toch theoretisch ook kunnen door (als de contracten het toelaten) gedurende het seizoen als de Honda de Renault op betrouwbaarheid en vermogen ingehaald heeft kunnen switchen?
Als het niet uitpakt zoals gehoopt, lopen ze alsnog een halfseizoen voor op het scenario als RBR indd in 2019 met Honda zou gaan rijden. En gezien de progressie en wil van het Hondaproject, zie ik dat eerder gebeuren dan dat Renaults fabrieks team naar voren komt !
pi_173723468
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:47 schreef aesop het volgende:

[..]

Schijnt nogal wisselvallig geweest te zijn in racesimulaties en er zijntwijfels over zijn reactievermogen met feitelijk 1 arm. Zie hem ook niet naar Williams gaan. Palmer schijnt daar een kandidaat te zijn. Brit, 25+, sponsor, en beter dan hij lijkt door alle pech.
Imho niet beter dan Massa of Hulkenberg. Met hem gaat Williams niet vooruit op de grid, wat ze toch graag willen.

Ik zou de gok wel durven wagen. En mocht hij tegenvallen alsnog vervangen door een ander.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 11 september 2017 @ 23:45:15 #231
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_173723915
Kubica in je auto is natuurlijk ook een gigantische PR stunt en goed voor het aantrekken van sponsoren.

En het halverwege een seizoen wisselen van motoren... Serieus? :') Alsof je het blok van een Hummer in een Lamborghi legt en verwacht dat het vlekkeloos werkt _O-
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_173723927
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 22:53 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Omslagpunt; Zover iedereen weet, hebben teams dus een simulator tijdens de GP's draaien in eigen fabriek, wat nu als ze de Honda motor van STR draaien op de simulator van RBR (puur software en rendering etc), synchroon met hun eigen Renault motor. Heel toevallig lijken de twee chassis volgend jaar veel op elkaar. Natuurlijk heb je nog wel met een ophanging etc te maken, maar net als dat teams door het seizoen verder ontwikkelen en met een B chassis komen, zou het toch theoretisch ook kunnen door (als de contracten het toelaten) gedurende het seizoen als de Honda de Renault op betrouwbaarheid en vermogen ingehaald heeft kunnen switchen?
Als het niet uitpakt zoals gehoopt, lopen ze alsnog een halfseizoen voor op het scenario als RBR indd in 2019 met Honda zou gaan rijden. En gezien de progressie en wil van het Hondaproject, zie ik dat eerder gebeuren dan dat Renaults fabrieks team naar voren komt !
Als ze daar medio 2018 achter komen, gaan ze heel hard aan het werk om een fatsoenlijke RB15 Honda te bouwen voor '19 dan is hij hopelijk op tijd af voor de Barcelona-test.

Overigens denk ik wel dat RB technology alvast "voorwerk" zal doen met het ontwerpen van de Honda achterkant voor Torro Rosso, dan hebben ze die ervaring en kennis alvast opgedaan.
.
pi_173724107
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 23:45 schreef Rossdale het volgende:
Kubica in je auto is natuurlijk ook een gigantische PR stunt en goed voor het aantrekken van sponsoren.

En het halverwege een seizoen wisselen van motoren... Serieus? :') Alsof je het blok van een Hummer in een Lamborghi legt en verwacht dat het vlekkeloos werkt _O-
Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren !
Maar het is wel RedBull racing met de luxe positie die ze straks bezitten om van twee verschillende krachtbronnen te leren. De Honda krachtbron heeft denk ik meer potentie en progressie laten zien dan het op veilig spelende Renault.
RBR zou tijdens de races twee verschillende simulaties naast elkaar kunnen laten draaien, een chassis ontwikkelen wat verdacht veel overeenkomsten zal hebben met die van STR (of andersom), waarbij er dus, als er een omslagpunt bereikt word, theoretisch wel over gestapt kan worden op de Honda motor. Contractueel, nee zal er wel niet van komen, maar ik vind het erg lekkere speculaas om over te zeveren en leuk voor de F1 als er dit soort dingen gebeuren in season.
pi_173725919
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 00:03 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren !
Maar het is wel RedBull racing met de luxe positie die ze straks bezitten om van twee verschillende krachtbronnen te leren. De Honda krachtbron heeft denk ik meer potentie en progressie laten zien dan het op veilig spelende Renault.
RBR zou tijdens de races twee verschillende simulaties naast elkaar kunnen laten draaien, een chassis ontwikkelen wat verdacht veel overeenkomsten zal hebben met die van STR (of andersom), waarbij er dus, als er een omslagpunt bereikt word, theoretisch wel over gestapt kan worden op de Honda motor. Contractueel, nee zal er wel niet van komen, maar ik vind het erg lekkere speculaas om over te zeveren en leuk voor de F1 als er dit soort dingen gebeuren in season.
Het ligt eraan als het chassis aangepast moet worden vanwege de motor of enkel de carrosserie en het subframe.
Als het chassis aangepast moet worden is de kans 0, want dan moet de auto opnieuw gehomologeerd worden. Het kan wel, maar kost echt veel geld en de FIA moet ook maar mee willen werken.
En dan moet McLaren ook nog een extra bak willen leveren (en dan aan "hun" grootste concurrent) en denk dat die kans -100% is :P
  dinsdag 12 september 2017 @ 08:26:40 #235
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_173725972
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 00:03 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren !
Maar het is wel RedBull racing met de luxe positie die ze straks bezitten om van twee verschillende krachtbronnen te leren. De Honda krachtbron heeft denk ik meer potentie en progressie laten zien dan het op veilig spelende Renault.
RBR zou tijdens de races twee verschillende simulaties naast elkaar kunnen laten draaien, een chassis ontwikkelen wat verdacht veel overeenkomsten zal hebben met die van STR (of andersom), waarbij er dus, als er een omslagpunt bereikt word, theoretisch wel over gestapt kan worden op de Honda motor. Contractueel, nee zal er wel niet van komen, maar ik vind het erg lekkere speculaas om over te zeveren en leuk voor de F1 als er dit soort dingen gebeuren in season.
Uhhhh nee, als je op zo'n manier een chassis moet bouwen dan zit alles vol met compromissen en is het totaalplaatje waardeloos. RBR kan het zich niet veroorloven om een seizoen achteraan het veld te hobbelen.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_173726027
Dit weekend gratis formule 1 voor heel Nederland! :)

https://racingnews365.nl/(...)-voor-heel-nederland
pi_173726120
Geloof er niks van dat McLaren de bak gaat leveren.
.
pi_173726366
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2017 21:47 schreef opreis het volgende:

[..]

Niet voor niets hard op zn donder gehad van Marko en Horner eerder dit jaar. Al lijkt het nu dus alsof hij toch gelijk krijgt. Niet dat hij nu beter af is. En tering wat komt mclaren er slecht vanaf zo, die maken de ene na de andere domme beslissing sinds hamilton weg is.
Ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de teams met renault motoren volgend jaar, mag mclaren gaan waar maken dat ze zn goed chassis hebben als je ze naast Red Bull legt
Mclaren is gewoon gefrustreerd en het compleet zat, dat ze nu met deze nadelige deal ervoor zorgen dat er in ieder geval wat meer stabiliteit is voor volgend jaar. Ze willen niet nog een onzeker seizoen, waarin dingen worden beloofd maar niet worden waargemaakt. Op zich wel begrijpelijk, er is geen vertrouwen meer.
pi_173726466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 08:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dit weekend gratis formule 1 voor heel Nederland! :)

https://racingnews365.nl/(...)-voor-heel-nederland
Ipv dat ze de Abo prijzen eens verlagen.
pi_173726700
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 00:03 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren !
Maar het is wel RedBull racing met de luxe positie die ze straks bezitten om van twee verschillende krachtbronnen te leren. De Honda krachtbron heeft denk ik meer potentie en progressie laten zien dan het op veilig spelende Renault.
RBR zou tijdens de races twee verschillende simulaties naast elkaar kunnen laten draaien, een chassis ontwikkelen wat verdacht veel overeenkomsten zal hebben met die van STR (of andersom), waarbij er dus, als er een omslagpunt bereikt word, theoretisch wel over gestapt kan worden op de Honda motor. Contractueel, nee zal er wel niet van komen, maar ik vind het erg lekkere speculaas om over te zeveren en leuk voor de F1 als er dit soort dingen gebeuren in season.
Twee verschillende chassis naast elkaar ontwikkelen tijdens een seizoen. Goed plan om volkomen achter te gaan lopen op de concurentie gedurende het seizoen gezien het geld en de resources die hier voor nodig zijn.
pi_173727607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 08:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dit weekend gratis formule 1 voor heel Nederland! :)

https://racingnews365.nl/(...)-voor-heel-nederland
Behalve als je Sparql van Tweak hebt als TV aanbieder, want die doen niet mee.
  dinsdag 12 september 2017 @ 10:34:27 #242
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173727701
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:25 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Twee verschillende chassis naast elkaar ontwikkelen tijdens een seizoen. Goed plan om volkomen achter te gaan lopen op de concurentie gedurende het seizoen gezien het geld en de resources die hier voor nodig zijn.
Lijkt me ook zeer stug en niet nodig, wel een voordeel is dat ze over alle data beschikken en dus vroeg kunnen beslissen of het zin heeft om over te stappen in 2019
pi_173727715
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:03 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Mclaren is gewoon gefrustreerd en het compleet zat, dat ze nu met deze nadelige deal ervoor zorgen dat er in ieder geval wat meer stabiliteit is voor volgend jaar. Ze willen niet nog een onzeker seizoen, waarin dingen worden beloofd maar niet worden waargemaakt. Op zich wel begrijpelijk, er is geen vertrouwen meer.
Voor een deel ook aan hunzelf te danken
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 12 september 2017 @ 11:00:32 #244
176766 crew  zoem
zoemt
pi_173730042
quote:
Leuk stukje c_/
pi_173730073
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:10 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ipv dat ze de Abo prijzen eens verlagen.
Ze zijn al goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld Sky.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173730107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:17 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ze zijn al goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld Sky.
Ik heb toegang vanwege Vodafone :@ en daar heb ik ook 60% korting :')
pi_173736424
Kogel door de kerk:
quote:
McLaren and Honda agree to end partnership
https://www.motorsport.co(...)-partnership-952183/
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:03:55 #249
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_173736589
Niets van waar volgens Fir3fly :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 12 september 2017 @ 19:15:25 #250
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173736869
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 september 2017 19:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Niets van waar volgens Fir3fly :{
Tot het bevestigd wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')