Waarom zou je dat in godsnaam willen?quote:Op maandag 11 september 2017 22:23 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij afvraag, zou het mogelijk zijn voor RBR om volgend seizoen, halverwege te veranderen van motorleverancier ?! Tijdens de start van het seizoen zal Honda nog niet op volle sterkte zijn gok ik zo, maar zullen met data uitwisseling tussen RBR en STR wel snel progressie kunnen boeken. Enige (grote) probleem is door hun chassis opbouw modulair te maken zodat er met een configuratie-wissel ook een motor wissel gemaakt kan worden. En met Newey + Key hebben ze er wel de juiste ontwerpers in huis om die truuk uit te halen.
Maarja, of het contractueel mogelijk is, is ook maar de vraag
[/oranjerozebril]
Schijnt nogal wisselvallig geweest te zijn in racesimulaties en er zijntwijfels over zijn reactievermogen met feitelijk 1 arm. Zie hem ook niet naar Williams gaan. Palmer schijnt daar een kandidaat te zijn. Brit, 25+, sponsor, en beter dan hij lijkt door alle pech.quote:Op maandag 11 september 2017 19:11 schreef Wuwwa het volgende:
Kubica is medegedeeld dat ie weg mag bij Renault.twitter:F1PaddockPass twitterde op maandag 11-09-2017 om 14:52:54 Robert Kubica has been released from his Renault contract as he eyes a return to Formula One with Williams, according to Mark Hughes. #F1PP reageer retweet
Omslagpunt; Zover iedereen weet, hebben teams dus een simulator tijdens de GP's draaien in eigen fabriek, wat nu als ze de Honda motor van STR draaien op de simulator van RBR (puur software en rendering etc), synchroon met hun eigen Renault motor. Heel toevallig lijken de twee chassis volgend jaar veel op elkaar. Natuurlijk heb je nog wel met een ophanging etc te maken, maar net als dat teams door het seizoen verder ontwikkelen en met een B chassis komen, zou het toch theoretisch ook kunnen door (als de contracten het toelaten) gedurende het seizoen als de Honda de Renault op betrouwbaarheid en vermogen ingehaald heeft kunnen switchen?quote:Op maandag 11 september 2017 22:31 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam willen?
Imho niet beter dan Massa of Hulkenberg. Met hem gaat Williams niet vooruit op de grid, wat ze toch graag willen.quote:Op maandag 11 september 2017 22:47 schreef aesop het volgende:
[..]
Schijnt nogal wisselvallig geweest te zijn in racesimulaties en er zijntwijfels over zijn reactievermogen met feitelijk 1 arm. Zie hem ook niet naar Williams gaan. Palmer schijnt daar een kandidaat te zijn. Brit, 25+, sponsor, en beter dan hij lijkt door alle pech.
Als ze daar medio 2018 achter komen, gaan ze heel hard aan het werk om een fatsoenlijke RB15 Honda te bouwen voor '19 dan is hij hopelijk op tijd af voor de Barcelona-test.quote:Op maandag 11 september 2017 22:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Omslagpunt; Zover iedereen weet, hebben teams dus een simulator tijdens de GP's draaien in eigen fabriek, wat nu als ze de Honda motor van STR draaien op de simulator van RBR (puur software en rendering etc), synchroon met hun eigen Renault motor. Heel toevallig lijken de twee chassis volgend jaar veel op elkaar. Natuurlijk heb je nog wel met een ophanging etc te maken, maar net als dat teams door het seizoen verder ontwikkelen en met een B chassis komen, zou het toch theoretisch ook kunnen door (als de contracten het toelaten) gedurende het seizoen als de Honda de Renault op betrouwbaarheid en vermogen ingehaald heeft kunnen switchen?
Als het niet uitpakt zoals gehoopt, lopen ze alsnog een halfseizoen voor op het scenario als RBR indd in 2019 met Honda zou gaan rijden. En gezien de progressie en wil van het Hondaproject, zie ik dat eerder gebeuren dan dat Renaults fabrieks team naar voren komt !
Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren !quote:Op maandag 11 september 2017 23:45 schreef Rossdale het volgende:
Kubica in je auto is natuurlijk ook een gigantische PR stunt en goed voor het aantrekken van sponsoren.
En het halverwege een seizoen wisselen van motoren... Serieus? Alsof je het blok van een Hummer in een Lamborghi legt en verwacht dat het vlekkeloos werkt
Het ligt eraan als het chassis aangepast moet worden vanwege de motor of enkel de carrosserie en het subframe.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren !
Maar het is wel RedBull racing met de luxe positie die ze straks bezitten om van twee verschillende krachtbronnen te leren. De Honda krachtbron heeft denk ik meer potentie en progressie laten zien dan het op veilig spelende Renault.
RBR zou tijdens de races twee verschillende simulaties naast elkaar kunnen laten draaien, een chassis ontwikkelen wat verdacht veel overeenkomsten zal hebben met die van STR (of andersom), waarbij er dus, als er een omslagpunt bereikt word, theoretisch wel over gestapt kan worden op de Honda motor. Contractueel, nee zal er wel niet van komen, maar ik vind het erg lekkere speculaas om over te zeveren en leuk voor de F1 als er dit soort dingen gebeuren in season.
Uhhhh nee, als je op zo'n manier een chassis moet bouwen dan zit alles vol met compromissen en is het totaalplaatje waardeloos. RBR kan het zich niet veroorloven om een seizoen achteraan het veld te hobbelen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren !
Maar het is wel RedBull racing met de luxe positie die ze straks bezitten om van twee verschillende krachtbronnen te leren. De Honda krachtbron heeft denk ik meer potentie en progressie laten zien dan het op veilig spelende Renault.
RBR zou tijdens de races twee verschillende simulaties naast elkaar kunnen laten draaien, een chassis ontwikkelen wat verdacht veel overeenkomsten zal hebben met die van STR (of andersom), waarbij er dus, als er een omslagpunt bereikt word, theoretisch wel over gestapt kan worden op de Honda motor. Contractueel, nee zal er wel niet van komen, maar ik vind het erg lekkere speculaas om over te zeveren en leuk voor de F1 als er dit soort dingen gebeuren in season.
Mclaren is gewoon gefrustreerd en het compleet zat, dat ze nu met deze nadelige deal ervoor zorgen dat er in ieder geval wat meer stabiliteit is voor volgend jaar. Ze willen niet nog een onzeker seizoen, waarin dingen worden beloofd maar niet worden waargemaakt. Op zich wel begrijpelijk, er is geen vertrouwen meer.quote:Op maandag 11 september 2017 21:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Niet voor niets hard op zn donder gehad van Marko en Horner eerder dit jaar. Al lijkt het nu dus alsof hij toch gelijk krijgt. Niet dat hij nu beter af is. En tering wat komt mclaren er slecht vanaf zo, die maken de ene na de andere domme beslissing sinds hamilton weg is.
Ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de teams met renault motoren volgend jaar, mag mclaren gaan waar maken dat ze zn goed chassis hebben als je ze naast Red Bull legt
Ipv dat ze de Abo prijzen eens verlagen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 08:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dit weekend gratis formule 1 voor heel Nederland!
https://racingnews365.nl/(...)-voor-heel-nederland
Twee verschillende chassis naast elkaar ontwikkelen tijdens een seizoen. Goed plan om volkomen achter te gaan lopen op de concurentie gedurende het seizoen gezien het geld en de resources die hier voor nodig zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2017 00:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren !
Maar het is wel RedBull racing met de luxe positie die ze straks bezitten om van twee verschillende krachtbronnen te leren. De Honda krachtbron heeft denk ik meer potentie en progressie laten zien dan het op veilig spelende Renault.
RBR zou tijdens de races twee verschillende simulaties naast elkaar kunnen laten draaien, een chassis ontwikkelen wat verdacht veel overeenkomsten zal hebben met die van STR (of andersom), waarbij er dus, als er een omslagpunt bereikt word, theoretisch wel over gestapt kan worden op de Honda motor. Contractueel, nee zal er wel niet van komen, maar ik vind het erg lekkere speculaas om over te zeveren en leuk voor de F1 als er dit soort dingen gebeuren in season.
Behalve als je Sparql van Tweak hebt als TV aanbieder, want die doen niet mee.quote:Op dinsdag 12 september 2017 08:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dit weekend gratis formule 1 voor heel Nederland!
https://racingnews365.nl/(...)-voor-heel-nederland
Lijkt me ook zeer stug en niet nodig, wel een voordeel is dat ze over alle data beschikken en dus vroeg kunnen beslissen of het zin heeft om over te stappen in 2019quote:Op dinsdag 12 september 2017 09:25 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Twee verschillende chassis naast elkaar ontwikkelen tijdens een seizoen. Goed plan om volkomen achter te gaan lopen op de concurentie gedurende het seizoen gezien het geld en de resources die hier voor nodig zijn.
Voor een deel ook aan hunzelf te dankenquote:Op dinsdag 12 september 2017 09:03 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Mclaren is gewoon gefrustreerd en het compleet zat, dat ze nu met deze nadelige deal ervoor zorgen dat er in ieder geval wat meer stabiliteit is voor volgend jaar. Ze willen niet nog een onzeker seizoen, waarin dingen worden beloofd maar niet worden waargemaakt. Op zich wel begrijpelijk, er is geen vertrouwen meer.
Leuk stukjequote:Op dinsdag 12 september 2017 11:00 schreef zoem het volgende:
Leuk artikel bij de buren: Tech analyse: de verboden vondsten van dit seizoen
Ze zijn al goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld Sky.quote:Op dinsdag 12 september 2017 09:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ipv dat ze de Abo prijzen eens verlagen.
Ik heb toegang vanwege Vodafone en daar heb ik ook 60% kortingquote:Op dinsdag 12 september 2017 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze zijn al goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld Sky.
https://www.motorsport.co(...)-partnership-952183/quote:McLaren and Honda agree to end partnership
Tot het bevestigd wordt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |