abonnement Unibet Coolblue
pi_173594897

Het is alweer tijd voor de veertiende Grand Prix van het seizoen! Het Marina Bay Street Circuit zal voor de tiende maal het decor zijn van de Grand Prix van Singapore. Tijdens de vorige race op Monza draaide alles nog om brute kracht en motorvermogen, maar in Singapore zal alles anders zijn. De langzame baan heeft liefst 23 bochten en daardoor zullen de rijders vooral op zoek moeten naar downforce en grip. Het iets meer dan vijf kilometer lange stratencircuit leent zich net als Monaco niet voor fouten, want ook in Singapore wordt de gehele baan omrand door vangrails. Een kleine misrekening is dus al snel einde wedstrijd.

Als er één circuit is waarop Mercedes dit jaar nog verslagen kunnen worden door Ferrari is het Singapore. De wereldkampioenen lijken op voorhand weinig voordeel te hebben van hun krachtige motor. Sebastian Vettel zal hier een van de favorieten zijn in diens Ferrari. De Duitser zal het circuit sowieso tot één van zijn favorieten rekenen want met vier zeges in negen uitvoeringen is Vettel de meest succesvolle rijder in het kleine staatje in Zuidoost-Azië. De viervoudig kampioen is afgelopen race in Monza weer vlak achter Hamilton komen te liggen die hem nu met 3 punten voorbij is in het klassement en zal er dus op gebrand zijn om opnieuw te winnen.



Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport















Actueel weer Singapore

  dinsdag 5 september 2017 @ 09:42:09 #2
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_173595122
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 september 2017 08:18 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

En dan is het nog maar gokken of Mercedes in 2019 nog wel een voorsprong heeft.
Voorsprong is niet nodig, zolang ze maar geen achterstand hebben en kunnen meestrijden om de titel. Dan is het aan de coureurs om het verschil te maken. Met Lewis en Max zou je dan wel een extreem sterk team hebben
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_173595421
Als ik de laptimes zie van afgelopen race (kon zelf niet kijken) dan klopt nog steeds dat de rb auto's naarmate ze lichter worden net zo snel dan niet sneller zijn dan de mer. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken in Singapore.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 5 september 2017 @ 10:10:57 #4
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_173595448
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:08 schreef truthortruth het volgende:
Als ik de laptimes zie van afgelopen race (kon zelf niet kijken) dan klopt nog steeds dat de rb auto's naarmate ze lichter worden net zo snel dan niet sneller zijn dan de mer. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken in Singapore.
Met de kleine kanttekening dat de RB's aan het stampen zijn de de Mercs aan het cruisen ;)
  dinsdag 5 september 2017 @ 10:43:11 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173596074
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:08 schreef truthortruth het volgende:
Als ik de laptimes zie van afgelopen race (kon zelf niet kijken) dan klopt nog steeds dat de rb auto's naarmate ze lichter worden net zo snel dan niet sneller zijn dan de mer. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken in Singapore.
Motoren van Merc waren een groot deel vd race geknepen (Heeft Sky bevestigd gekregen van Merc).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173596250
Liep ik vanochtend toch onze grote vriend Robert tegen het lijf
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173596466
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 11:08:40 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173596566
China vergeten ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173596809
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Motoren van Merc waren een groot deel vd race geknepen (Heeft Sky bevestigd gekregen van Merc).
Snelste ronde Ric. In lap 51 : 1:23:361 . Snelste ham ook in lap 51 : 1:23:488 . Bot, Vet langzamer en rai geen enkele 1.23 . Ik ben een leek en kijk gewoon droog naar die cijfers, volgens mij is het gat tijdens de race echt niet meer zo groot.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 11:25:42 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173596928
Räikkönen was stuk, Bottas was aan het cruisen en Vettel moest sparen voor een eventuele clash met Ricciardo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173597116
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 10:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Motoren van Merc waren een groot deel vd race geknepen (Heeft Sky bevestigd gekregen van Merc).
Klopt, het heeft totaal geen zin die rondetijden op Monza van RB te vergelijken met Mercedes, want vanaf lap 35 kregen HAM en BOT teamorders over de boordradio om de motor in cruisemode te zetten om ze te sparen voor de rest van het seizoen.
(Y)
  dinsdag 5 september 2017 @ 11:57:24 #15
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173597594
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 11:35 schreef chiren het volgende:

[..]

Klopt, het heeft totaal geen zin die rondetijden op Monza van RB te vergelijken met Mercedes, want vanaf lap 35 kregen HAM en BOT teamorders over de boordradio om de motor in cruisemode te zetten om ze te sparen voor de rest van het seizoen.
Alleen al het feit dat ze dit kunnen zegt zoveel over het verschil met de rest, dat je er bijna droevig van wordt.
pi_173597631
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 11:57 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat ze dit kunnen zegt zoveel over het verschil met de rest, dat je er bijna droevig van wordt.
Inderdaad. Dat Vettel meedoet om de titel mag haast een wonder heten.
pi_173597651
Hamilton heeft de cruise mode al na de eerste chicane aangezet denk ik.
.
pi_173597674
Wolff admits interest in Verstappen - after 2018
quote:
Mercedes boss Toto Wolff has admitted that he would be interested in signing current Red Bull star Max Verstappen in the future.

But Wolff ruled out any approaches to the Dutch driver for next year, pointing out that he remains under contract to his current team in 2018.

"He is one of the names that you definitely must have on the radar," Wolff told German broadcaster Sky. "Max is one of the great Formula 1 stars of the future.

"For next year clearly not, he is not available," Wolff added. "But there are many others as well like Valtteri [Bottas], Daniel [Ricciardo] and Esteban Ocon."

Verstappen has been unhappy at Red Bull this season. He's suffered a string of reliability issues with his RB13 and has been linked to a move to another team. Speculation that Mercedes might be talking with him was reignited after Wolff was seen talking with Max's father Jos at Monza.

But Wolff said that the meeting had been a purely social encounter. He added that people shouldn't read anything into it.

"I know Jos since he was a driver," Wolff explained. "We've both got a friend who was there visiting us.

"Niki [Lauda] and I were sitting in the office, our two Dutch friends were there, so we had a cup of coffee."

Mercedes are understood to be on the verge of extending the current one-year contract with Valtteri Bottas. Wolff has called the decision to retain Bottas a "nobrainer".

An announcement about Bottas' future had been expected at Monza, but never happened. However, the team's non-executive chairman Niki Lauda says there is no question it will happen.

"I can say that he will be racing with us next year," Lauda confidently told the German broadcaster RTL at the weekend.

"Toto will arrange it and then the supervisory board will have to agree," he said.

Whether Bottas will be re-signed for a multi-year deal, or just for a single season that would allow Mercedes to consider approaching Verstappen, Ricciardo or Ocon for 2019, remains to be seen.
http://en.f1i.com/news/27(...)verstappen-2018.html
Woei!
pi_173597940
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 september 2017 11:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat Vettel meedoet om de titel mag haast een wonder heten.
Het verstevigen van de vloer en inperken van het olieverbruik heeft ze flink wat performance gekost ten opzichte van de Mercedes.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173598086
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 11:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Snelste ronde Ric. In lap 51 : 1:23:361 . Snelste ham ook in lap 51 : 1:23:488 . Bot, Vet langzamer en rai geen enkele 1.23 . Ik ben een leek en kijk gewoon droog naar die cijfers, volgens mij is het gat tijdens de race echt niet meer zo groot.
De 1.23.3 kon Daniel rijden op supersoft banden, Mercedes reed 1.23.4 op de soft band.
Hamilton rijdt op spaarstand richting de finish, Daniel is dan op jacht naar Vettel en zal enkele ronden met een agressieve motorsetting gereden hebben vanwege een mogelijk podium.
Maar ook Ferrari is ruim sneller dan Red Bull, Vettel kan gemakkelijk wat sneller rondgaan om zodoende het gat tussen hem en Daniel gelijk te houden.

Wat wel erg bijzonder is, ondanks het feit dat ze rijden met minder neerwaartse druk is de Red Bull zeer snel op bochtige stukken wat mij inziend betekent dat ze ergens iets gevonden hebben en dus niet zomaar met dat kale concept kwamen begin dit jaar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 5 september 2017 @ 12:33:23 #21
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_173598203
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 11:25 schreef Nattekat het volgende:
Räikkönen was stuk, Bottas was aan het cruisen en Vettel moest sparen voor een eventuele clash met Ricciardo.
Vettel kon echter geen seconde de cruisende Mercedes volgen.
pi_173598562
Denk ook dat het voor de gezondheid van Horner en Marko goed is dat Max vertrekt als er niet 'geleverd wordt in 2018. Jos bereikt langzamerhand het kookpunt, voor je het weet rijdt ie met zn auto de RBR garage in.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 13:14:07 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173598796
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:33 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Vettel kon echter geen seconde de cruisende Mercedes volgen.
Dus?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173599073
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:02 schreef Floriz87 het volgende:
Wolff admits interest in Verstappen - after 2018

[..]

http://en.f1i.com/news/27(...)verstappen-2018.html
Dit had ik je ook wel kunnen vertellen.
pi_173599132
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 12:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het verstevigen van de vloer en inperken van het olieverbruik heeft ze flink wat performance gekost ten opzichte van de Mercedes.
Ferrari reed toch nog gewoon met de oude motor?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173599299
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ferrari reed toch nog gewoon met de oude motor?
Al eerder moesten ze een olietank verwijderen die specifiek voor dat doel gebruikt werd.

quote:
Ferrari are so far the only team that seem to have caught up to Mercedes, to the extent where they were subsidising the traditional lubrication system with an auxiliary oil tank – potentially with a different variant of the oil – just for combustion purposes.

Mercedes discovered this and complained to the FIA, and after Azerbaijan this was removed from the SF17H at the request of the governing body.


Over the first half of the campaign the two teams looked evenly matched for both power and reliability but it is clear that the Ferrari has been hampered in a straight line now as a result of the FIA’s clampdown – Lewis Hamilton and Sebastian Vettel’s battle in Belgium was enough to prove this, when the German was unable to pass Hamilton on the Kemmel straight during the start and restart.
https://www.motorsportweek.com/news/id/15800
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173600195
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Al eerder moesten ze een olietank verwijderen die specifiek voor dat doel gebruikt werd.
Ik vind het verhaal dat ze na Baku vermogen verloren zouden hebben nogal dubieus, aangezien ze daarvoor ook aanzienlijk vermogen tekort kwamen op Mercedes. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze met die aparte tank kwamen omdat ze later zijn ingehaakt op het olieverbranden maar dat ze daarmee (nog) geen groot voordeel hadden qua vermogenswinst en het sowieso niet zorgde dat beide motoren ongeveer gelijkwaardig waren. Het zou het goede tempo van Ferrari op Spa ook niet verklaren.

Het verschil tussen Spa en Monza is hetgene wat verklaring behoeft. Ferrari gaf vrijdag al aan dat ze zaterdagochtend nog flink aan het werk moesten, en toen ging het regenen. Ze hadden problemen met de wegligging en met remmen, en ze hadden sowieso al het vermogensnadeel, waar Vettel op Spa nog in de bochten kon compenseren, heeft Monza daar de bochten niet echt voor. Monza is extremer op motorvermogen, en wat er al met bochten te compenseren was kwam er niet uit door het niet vinden van de juiste set up, en als het remmen dan ook nog problematisch gaat houdt het op.

Wel weer apart trouwens, Je mag wel speciale olie de cilinder in laten lekken met allerlei kunstgrepen, maar een aparte olietank is dan weer een kunstgreep teveel. En een vloer die een beetje flext maar niet buiten harde marges wordt dan wel weer verboden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 september 2017 @ 15:29:55 #29
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_173601385
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus?
Dus ik denk dat de racepace van de Ferrari en de Red Bull redelijk dicht naar elkaar zijn gegaan.
pi_173602811
quote:
Niet verkeerd voor Red Bull lijkt me gezien het verstands-huwelijk met Renault op dit moment.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173603064
quote:
Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu. ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 16:53:40 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173603070
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 15:29 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dus ik denk dat de racepace van de Ferrari en de Red Bull redelijk dicht naar elkaar zijn gegaan.
Nee. Lijkt maar zo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:04:34 #33
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173603354
quote:
Klonk tot voor kort heel onwaarschijnlijk. Maar nu de keuze voor Formule E gemaakt is en men de LMP-klasse gedag heeft gezegd sluit ik niets meer uit. Ze praten in ieder geval mee in de discussie over de nieuwe motoren van F1 (wat op zich nog niets zegt over toetreding trouwens).
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:07:02 #34
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173603424
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu. ;)
Absoluut, maar dat was wel een heel andere tijd en de inzet van Porsche was toen ook wat halfhartig. Het is anno 2017 in ieder geval een firma met een berg kennis over hybride aandrijving (en ook succes in de motorsport daarmee) en wat dat betreft zouden ze de stap veel makkelijk moeten kunnen maken dan Honda.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 17:09:32 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173603483
Ik zou een stap naar F1 ook logischer vinden gezien hun kennis dan naar FE. Zo vergezocht is het niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:35:53 #36
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173604106
In het verlengde van deze discussie probeerde ik me trouwens eens te verdiepen in hoe de hybride techniek van de 919 Hybrid zich verhoudt tot die van een gemiddelde F1-auto en grappig genoeg las ik hier dat het Porsche-concept voor het WEC-auto's feitelijk gebaseerd is op de F1-benadering:

quote:
No one in LMP1 uses the same method. Famously, Nissan rocked up at Le Mans last year with a front-wheel-drive machine with a flywheel system in the 2MJ class. Audi opted for the 4MJ class for its 4.0-litre V6 diesel, Toyota 6MJ for its naturally aspirated V8/supercapacitor-equipped TS040, and Porsche? Well, somewhat unusually, Porsche copied F1 technology.

In adopting a small-capacity petrol engine (here a 2.0-litre V4 turbo rather than a 1.6-litre V6), and two hybrid systems, it followed the template laid out by Mercedes. Again, power figures aren’t openly acknowledged, but it’s believed the V4 puts out over 500bhp, while the two recovery systems – kinetic from brakes and heat from the exhaust gases – help deliver a massive hit of e-power. How much? Well, Porsche states over 400bhp, but rival teams believe it could be much, much higher than that, perhaps as much as 750bhp. The 919 weighs 950kg including the driver.
Als dat zo is dan moet een overstap (in ieder geval als motorfabrikant) heel makkelijk te maken zijn zou je denken. Het is ook nog meer dan bewezen technologie: dit weekend pakten ze er in de WEC nog een 1-2 mee tijdens de 6 uren van Mexico.
pi_173604655
En het brandstof verbruik is ook nog eens lager, de Porsche LMP1 motor verbruikt maximaal 1:3,16 en de formule 1 (105kg = 147L) 300 / 147 = ca. 1:2 :P
  dinsdag 5 september 2017 @ 18:09:17 #38
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173604915
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:00 schreef SnowOokami het volgende:
En het brandstof verbruik is ook nog eens lager, de Porsche LMP1 motor verbruikt maximaal 1:3,16 en de formule 1 (105kg = 147L) 300 / 147 = ca. 1:2 :P
Een F1-motor heeft natuurlijk wel een set extra cilinders.
pi_173604929
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Absoluut, maar dat was wel een heel andere tijd en de inzet van Porsche was toen ook wat halfhartig. Het is anno 2017 in ieder geval een firma met een berg kennis over hybride aandrijving (en ook succes in de motorsport daarmee) en wat dat betreft zouden ze de stap veel makkelijk moeten kunnen maken dan Honda.
Natuurlijk, maar ook Porsche zal enige tijd nodig hebben om top te presteren. Ook al is er waarschijnlijk geen raceteam met meer ervaring als het gaat om het ontwikkelen van hybride aandrijving en turbo voor de racerij.
pi_173605316
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu. ;)
Klopt, maar ze hadden toen wel een nieuwe motor (een sterkere V10 i.p.v. de te zware V12) in de pijplijn zitten, die door het faillissement van March nooit in de F1 is ingezet. Wie weet wat dat had kunnen worden. :)

Ze wilden later die motor gebruiken voor hun LMP1 programma, dat toen ook gecanceld is en uiteindelijk belandde de motor in aangepast vorm in de Carrera GT en later in de RS Spyder LMP2.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173605884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Een F1-motor heeft natuurlijk wel een set extra cilinders.
Ja maar minder inhoud, 2L vs 1.6L, dus dat heft het verschil weer op ;)
pi_173606268
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2017 18:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zou een bazenactie zijn _O_

Dan krijg je alleen wel weer een klagende Alonso, omdat de auto het te goed doet :P
Zat hier nog even over te mijmeren vandaag, aangezien er steeds meer geruchten komen dat het STR Honda wordt... maar stel dat ze op het einde van het jaar serieus een snelle motor (on par met Renault) hebben, wat gaat RBR dan doen? 8)7
  dinsdag 5 september 2017 @ 19:18:34 #43
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_173606432
http://f1.com/ITA-Onboards

Ook de onboard van Verstappen en Massa op het rechte stuk.
pi_173606450
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:42 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Voorsprong is niet nodig, zolang ze maar geen achterstand hebben en kunnen meestrijden om de titel. Dan is het aan de coureurs om het verschil te maken. Met Lewis en Max zou je dan wel een extreem sterk team hebben
Ben benieuwd of Max dan ook zoveel risico neemt, tov Hamilton. Interessant..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 september 2017 @ 19:24:37 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173606594
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:19 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ben benieuwd of Max dan ook zoveel risico neemt, tov Hamilton. Interessant..
Hij is een Verstappen, dus als hij Ham zou kunnen pakken dan doet hij dat
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 5 september 2017 @ 19:32:35 #46
176766 crew  zoem
zoemt
pi_173606800
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:18 schreef Tinos85 het volgende:
http://f1.com/ITA-Onboards

Ook de onboard van Verstappen en Massa op het rechte stuk.
Max zit er dus wel naast bij begin van het aanremmen. Massa lijkt later te remmen en je ziet bij het insturen dat de Williams onderstuur heeft, waardoor hij doorschiet naar de binnenbocht waar ze elkaar raken. Vanuit deze hoek wel duidelijk dat Max veel te opportunistisch was. Beetje jammer dat het stukje op de site nogal negatief aandoet over Max en nul komma nul het aandeel van Massa benoemd.

Echt bizar dat ze nu pas die filmpjes hebben en geen fatsoenlijke herhaling tijdens de race hebben getoond.
pi_173606872
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij is een Verstappen, dus als hij Ham zou kunnen pakken dan doet hij dat
Daarom, maar dat zal mercedes wel incalculeren. Het is een risico uiteindelijk. Wat dat betreft zitten ze met Bottas safer.
pi_173606929
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:35 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Daarom, maar dat zal mercedes wel incalculeren. Het is een risico uiteindelijk. Wat dat betreft zitten ze met Bottas safer.
Totdat Bottas Hamilton eraf rijdt >:)
  dinsdag 5 september 2017 @ 20:00:48 #49
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_173607581
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee. Lijkt maar zo.
Ik vond het verschil op een circuit waar het toch wel aardig om vermogen gaat niet heel groot meer. Zelfde met Spa.
pi_173607873
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:00 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik vond het verschil op een circuit waar het toch wel aardig om vermogen gaat niet heel groot meer. Zelfde met Spa.
probleem is dat je het maar heel moeilijk kan vergelijken, omdat je niet weet op welke motor settings beide teams rijden op dat moment.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_173608032
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:00 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik vond het verschil op een circuit waar het toch wel aardig om vermogen gaat niet heel groot meer. Zelfde met Spa.
Remmen voor de chicanes en tractie (in de parabolica) is ook een belangrijk onderdeel van Monza. Redbull is in beide sterk. Daarmee compenseren ze weer eventuele verliezen door het ultra-low downforce rijden.

Ik meen in de race dat ze zelfs bovenaan de speedtrap stonden.
.
pi_173608116
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Remmen voor de chicanes en tractie (in de parabolica) is ook een belangrijk onderdeel van Monza. Redbull is in beide sterk. Daarmee compenseren ze weer eventuele verliezen door het ultra-low downforce rijden.

Ik meen in de race dat ze zelfs bovenaan de speedtrap stonden.
Max en Ricciardo hadden allebei velen DRS + tow situaties.

De Mercedes'en en Ferrari's niet, zelfs de McLaren Honda's stonden boven hen :+
pi_173608171
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:18 schreef Tinos85 het volgende:
http://f1.com/ITA-Onboards

Ook de onboard van Verstappen en Massa op het rechte stuk.
Wat vinden jullie van Stroll's verdediging? Best netjes toch? Klein tikje tegen Massa in de chicane.
.
pi_173610023
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat vinden jullie van Stroll's verdediging? Best netjes toch? Klein tikje tegen Massa in de chicane.
Ze lieten elkaar leven.

Net zoals Max en Daniel:

Net even geüpload: weet trouwens niet hoe lang die video online blijft vanwege het Sky logo :')

edit:
Oh dat was snel :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 21:25:25 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173610165
Dat Sky logo heeft er niks mee te maken ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173610262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:25 schreef Nattekat het volgende:
Dat Sky logo heeft er niks mee te maken ;)
F1 Logo dan? :P
pi_173610287
[offtopic excuus en alles :@ ]

Iemand verstand van smart tv's en mediaboxen en receivers aansluiten toevallig en die tijd en zin heeft om eens in mijn topic in DIG te kijken?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173610298
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:29 schreef Geralt het volgende:
[offtopic excuus en alles :@ ]

Iemand verstand van smart tv's en mediaboxen en receivers aansluiten toevallig en die tijd en zin heeft om eens in mijn topic in DIG te kijken?
link?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 21:30:52 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173610324
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:28 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

F1 Logo dan? :P
Jep.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173610515
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jep.
Dan maar zo:

https://mega.nz/#!ZOxBWSg(...)QCOQilj6ozRpd8246zfw

*kugh*
pi_173610912
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173611546
quote:
Denk dat ik hier maar even een reactie geef :P

Heb zelf een Samsang smart tv (JS8000) met CI+ module van Ziggo, enige wat je niet kan doen is ReplayTV voor de rest heb je gewoon On-demand en Uitzending gemist.
Je steekt gewoon de module (Quantis in mijn geval) in de TV en een coax kabel vanaf je AOP en je hebt signaal (+ HD zenders):


De Horizon box kan je ruilen voor een CI+ module (bellen met Ziggo), ze zullen wel moeilijk doen in het begin want officieel leveren ze die niet meer.
Je kan een losse USB schijf gebruiken om programma's mee op te nemen (de TV download automatisch de EPG via coax).

ReplayTV/ZiggoGo kun je overigens gewoon openen via de browser van de TV
pi_173611656
Thanks. Het blijft behelpen. Ik hoopte dat al die dingen die die horizonbox kan dat nieuwe tv's dat ook zo makkelijk konden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173611704
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:23 schreef Geralt het volgende:
Thanks. Het blijft behelpen. Ik hoopte dat al die dingen die die horizonbox kan dat nieuwe tv's dat ook zo makkelijk konden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

;(
Doen ze expres helaas, zodat je gebonden blijft aan hun.

Ik kan persoonlijk prima leven zonder ReplayTV en leef al jaren met alleen de CI+ module ;) de TV zelf heeft gewoon de EPG, Youtube, etc...
pi_173611713
Zo, nieuwe TV net geinstalleerd. Van 28" naar 40" Full HD 4K, dat gaat mooi worden met F1 :9
Ja doei.
pi_173611726
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:25 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Doen ze expres helaas, zodat je gebonden blijft aan hun.

Ik kan persoonlijk prima leven zonder ReplayTV en leef al jaren met alleen de CI+ module ;) de TV zelf heeft gewoon de EPG, Youtube, etc...
Wij werken allebei onregelmatig en dan is dat replay gebeuren wel verrekte handig. Zeker in een F1 weekend dat je thuis komt van je werk en niet hoeft te wachten tot de race op usenet staat. :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 5 september 2017 @ 22:28:59 #67
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173611773
Ik heb ook Ziggo, wel een Dreambox ertussen zodat alle gecodeerde kanalen toch te zien zijn. Ideaal voor Nederlands en buitenlands voetbal. Tevens onboard kanalen ed tijdens Formule 1 wedstrijden.
pi_173611774
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:26 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wij werken allebei onregelmatig en dan is dat replay gebeuren wel verrekte handig. Zeker in een F1 weekend dat je thuis komt van je werk en niet hoeft te wachten tot de race op usenet staat. :P
Jaaa, dat kunnen we nu ook (mits op C4, en we er even een fatsoenlijke USBstick voor geheugen in pleur'n) *O*
Ja doei.
pi_173611792
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:26 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, nieuwe TV net geinstalleerd. Van 28" naar 40" Full HD 4K, dat gaat mooi worden met F1 :9
Wij gaan van 42 naar 65 :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173611853
40" is hier wel echt groot genoeg :D en een aardige verbetering. Waarom is het nu nog anderhalve week wachten ;(
Ja doei.
pi_173611948
De JS8000 was/is alleen in 55" verkrijgbaar :P voor de rest gebruik ik een NUC met Kodi (Ubuntu, Flexget en Transmission).
pi_173612931
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wij gaan van 42 naar 65 :9
Toch niet gekozen voor de OLED?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 6 september 2017 @ 05:04:53 #73
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_173613798
*kuch* Was er geen F1 SC ergens?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_173614564
Hebben we het nu over tv's of rubber genotknotsen?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173614668
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
40" is hier wel echt groot genoeg :D en een aardige verbetering. Waarom is het nu nog anderhalve week wachten ;(
Kijk een oude race terug :P
pi_173616596
Sainz wilde toch weg bij STR? vooruitgang....
pi_173617052
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 08:27 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Hebben we het nu over tv's of rubber genotknotsen?
:')
  woensdag 6 september 2017 @ 12:16:59 #78
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173618215
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:26 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, nieuwe TV net geinstalleerd. Van 28" naar 40" Full HD 4K, dat gaat mooi worden met F1 :9
Kun je het ergens in 4K kijken?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 6 september 2017 @ 12:17:38 #79
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173618222
Full HD en 4K zijn overigens tegenstrijdig. Je kunt niet allebei zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 6 september 2017 @ 15:16:23 #80
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_173621322
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:18 schreef SnowOokami het volgende:

ReplayTV/ZiggoGo kun je overigens gewoon openen via de browser van de TV

Dat wist ik niet :@
Hoe gaat dat precies? Via de Ziggo website?
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_173621900
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:16 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat wist ik niet :@
Hoe gaat dat precies? Via de Ziggo website?
www.ziggogo.tv
pi_173623283
Antonio Giovinazzi gaat in Singapore de FP1 voor Haas rijden. Aanvankelijk zou Giovinazzi in Monza rijden, maar vanwege de verwachtte regen zag Haas van die sessie af om Magnussen meer tijd te geven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173623298
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 17:09 schreef sasquatsch het volgende:
Antonio Giovinazzi gaat in Singapore de FP1 voor Haas rijden. Aanvankelijk zou Giovinazzi in Monza rijden, maar vanwege de verwachtte regen zag Haas van die sessie af om Magnussen meer tijd te geven.
RIP Haas auto.
pi_173624258
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 11:18 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

:')
Ahh, preutse jongetjes. Ze bestaan nog.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173625094
ForceIndiaF1 twitterde op woensdag 06-09-2017 om 18:37:52 @MercedesAMGF1 @alexjgriffin23 @Twitter @F1 @RenaultSportF1 🏹? Best regards, 💪🇮🇳 reageer retweet
MercedesAMGF1 twitterde op woensdag 06-09-2017 om 18:42:02 @ForceIndiaF1 @alexjgriffin23 @Twitter @F1 @RenaultSportF1 Thanks Flexed Bicep Flag of India, Yours sincerely, Bow and arrow... reageer retweet
Gaat soms ook echt nergens over _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_173628280
Ik las ergens dat McLaren en Torro Rosso wellicht ruilen van motorleverancier.

Torro Rosso heeft volgens mij dit seizoen weinig uitval door hun Renault motor gehad. Wat bezielt hen dan om over te willen stappen naar een problematische motor? Carlos en Daniil doen het steeds beter, maar een Honda motor gaat waarschijnlijk niet bijdragen aan hun postieve ontwikkeling. Torro Rosso heeft zeker belangstelling uit financiele overwegingen?
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 6 september 2017 @ 21:11:21 #87
176766 crew  zoem
zoemt
pi_173628733
Ik denk dat het een groot spel is waar allerlei belangen spelen.

1) De FIA wil erg graag Honda behouden als motorleverancier in de Formule 1.
2) McLaren zit met tegenvallende resultaten en een coureur (Alonso) die opstapt wanneer ze geen significante stappen maken.
3) Toro Rosso is een opleidingsteam waar ruimte is voor een alternatieve keuze die mogelijk tot meer succes kan leiden. Als Honda een stijgende lijn kan voortzetten, zou STR wel eens een vast top 10 team kunnen worden. STR heeft immers niet zo heel veel te verliezen. Daarnaast kan het perspectieven bieden voor RBR in de toekomst.
pi_173628734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 20:51 schreef Gruj0 het volgende:
Ik las ergens dat McLaren en Torro Rosso wellicht ruilen van motorleverancier.

Torro Rosso heeft volgens mij dit seizoen weinig uitval door hun Renault motor gehad. Wat bezielt hen dan om over te willen stappen naar een problematische motor? Carlos en Daniil doen het steeds beter, maar een Honda motor gaat waarschijnlijk niet bijdragen aan hun postieve ontwikkeling. Torro Rosso heeft zeker belangstelling uit financiele overwegingen?
Nee, de reden is dat RB een onafhankelijke motorleverancier wilt en dat Renault ook al 3 jaar loopt te kloten.
RB volgt Honda nu ook al een tijdje en ook al hebben ze veel uitval, ik denk dat het concept wat Honda nu heeft serieus gaat werken (en er komt een serieus grote update aan ergens in het najaar, nieuwe ICE; 4kg zwaarder maar veel robuuster, minder frictie problemen).

STR is het junior/test team van RBR, dus dan is het enigszins een logische stap om die motor voor de ontwikkeling alvast in de TR te leggen en dan in 2019 ook over te stappen op de Honda (worksteam van Honda) als er een goede stijgende lijn in zit.

Andere optie is dat ze STR misschien aan Honda kunnen verkopen, maar daar geloof ik niet helemaal in.
pi_173630540
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:11 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Nee, de reden is dat RB een onafhankelijke motorleverancier wilt en dat Renault ook al 3 jaar loopt te kloten.
RB volgt Honda nu ook al een tijdje en ook al hebben ze veel uitval, ik denk dat het concept wat Honda nu heeft serieus gaat werken (en er komt een serieus grote update aan ergens in het najaar, nieuwe ICE; 4kg zwaarder maar veel robuuster, minder frictie problemen).

STR is het junior/test team van RBR, dus dan is het enigszins een logische stap om die motor voor de ontwikkeling alvast in de TR te leggen en dan in 2019 ook over te stappen op de Honda (worksteam van Honda) als er een goede stijgende lijn in zit.

Andere optie is dat ze STR misschien aan Honda kunnen verkopen, maar daar geloof ik niet helemaal in.
Als max zegt over de renault motor, die gaan het niet zomaar in een jaar inhalen, want merc en Fer staan ook niet stil, dan geldt dat ook voor honda
pi_173630731
Onderschat Renault niet, ze hebben nooit echt heel ver van de top afgezeten. In 2014 beter dan Ferrari, 2015 was klote, maar 2016 was in Australie al sneller dan de 2015 Ferrari motor. 2017 is weer even minder, maar veel minder erg dan Honda.

Daarnaast hebben ze vanaf 2014 al hetzelfde motorconcept en doorontwikkeld.

Honda heeft dit jaar net een nieuwe concept, nadat het oorspronkelijke model een dood spoor was. Honda 2017 is een kopie van de Mercedes layout en heeft potentie, alleen zijn ze 3 jaar te laat. Het is dus afvragen of de Honda 2019 (!) het zal zijn.

Renault daarintegen hoeft nog maar een paar % vermogen te vinden en iets te werken aan de betrouwbaarheid en ze zijn gewoon competatief.
.
pi_173630770
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Als max zegt over de renault motor, die gaan het niet zomaar in een jaar inhalen, want merc en Fer staan ook niet stil, dan geldt dat ook voor honda
Dat blijft inderdaad lastig te zeggen al zitten Mercedes en Ferrari waarschijnlijk dichter tegen de "limiet" aan.
Renault heeft dit jaar gewoon verprutst en zo te zien heeft Honda het licht gezien, maar het blijft afwachten wat de spec. 4 update gaat doen. Als Honda dan bij Renault kan aansluiten wordt het nog spannend wie volgend jaar de 2e of 3e "beste" PU gaat leveren.
pi_173631332
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:48 schreef Fer het volgende:
Onderschat Renault niet, ze hebben nooit echt heel ver van de top afgezeten. In 2014 beter dan Ferrari, 2015 was klote, maar 2016 was in Australie al sneller dan de 2015 Ferrari motor. 2017 is weer even minder, maar veel minder erg dan Honda.

Daarnaast hebben ze vanaf 2014 al hetzelfde motorconcept en doorontwikkeld.

Honda heeft dit jaar net een nieuwe concept, nadat het oorspronkelijke model een dood spoor was. Honda 2017 is een kopie van de Mercedes layout en heeft potentie, alleen zijn ze 3 jaar te laat. Het is dus afvragen of de Honda 2019 (!) het zal zijn.

Renault daarintegen hoeft nog maar een paar % vermogen te vinden en iets te werken aan de betrouwbaarheid en ze zijn gewoon competatief.
Renault heeft dit jaar zijn concept aangepast. Hiermee willen ze volgend jaar door gaan. Dit jaar willen ze vooral nog werken aan de betrouwbaarheid en als die beter is volgend jaar weer meer performance toevoegen.
quote:
“It was very difficult this year because everything was changed. Next year there will be big improvement in terms of performance but in terms of architecture it will be the same as this year.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173632333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:11 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat het een groot spel is waar allerlei belangen spelen.

1) De FIA wil erg graag Honda behouden als motorleverancier in de Formule 1.
2) McLaren zit met tegenvallende resultaten en een coureur (Alonso) die opstapt wanneer ze geen significante stappen maken.
3) Toro Rosso is een opleidingsteam waar ruimte is voor een alternatieve keuze die mogelijk tot meer succes kan leiden. Als Honda een stijgende lijn kan voortzetten, zou STR wel eens een vast top 10 team kunnen worden. STR heeft immers niet zo heel veel te verliezen. Daarnaast kan het perspectieven bieden voor RBR in de toekomst.
Gefeliciteerd met blauw trouwens. De klaagzang van afgelopen zondag is dus gehoord _O_

Ontopic: Torro Rosso kan inderdaad wel een gok nemen. Zij zijn denk ik ook wel de meest het voor de hand liggende team die zo'n gok kunnen nemen. En wat je zegt, RBR heeft zo ook al een voet tussen de deur mocht Honda opeens de zaakjes voor elkaar hebben.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173635427
video met de onboardbeelden van Max en Massa naast elkaar

  donderdag 7 september 2017 @ 11:13:36 #95
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173635498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:10 schreef opgebaarde het volgende:
video met de onboardbeelden van Max en Massa naast elkaar

Duidelijk race incident, waarbij Verstappen de sleutel had om dit te voorkomen.

Je kunt van beide niet echt verwachten dat ze inhouden, maar Max had hier de slimste moeten zijn.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 september 2017 @ 11:19:48 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173635620
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Duidelijk race incident, waarbij Verstappen de sleutel had om dit te voorkomen.

Je kunt van beide niet echt verwachten dat ze inhouden, maar Max had hier de slimste moeten zijn.
eens. Max was hier net wat te gretig
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 7 september 2017 @ 12:18:06 #97
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_173636557
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

eens. Max was hier net wat te gretig
Mwa, Massa stuurt ook wel enthousiast in naar links.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_173636598
Hier gaan we het toch nooit allemaal over eens worden. Racing incident, beide heren hadden wel iets kunnen doen om het voorkomen, jammer voor Max, op naar Singapore.
Flesje bier
pi_173636602
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 02:58 schreef Donnie-Brasco het volgende:
De klaagzang van afgelopen zondag is dus gehoord
Je bedoelt van de afgelopen maanden? :D
Ja doei.
pi_173636635
Je kunt zien dat massa ook niet de intentie had om er met zn 2 doorheen te gaan.
Maar het is gewoon dom van Max, had hij paar bochten afgewacht was hij er ook langs geweest.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')