abonnement Unibet Coolblue
pi_173599299
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ferrari reed toch nog gewoon met de oude motor?
Al eerder moesten ze een olietank verwijderen die specifiek voor dat doel gebruikt werd.

quote:
Ferrari are so far the only team that seem to have caught up to Mercedes, to the extent where they were subsidising the traditional lubrication system with an auxiliary oil tank – potentially with a different variant of the oil – just for combustion purposes.

Mercedes discovered this and complained to the FIA, and after Azerbaijan this was removed from the SF17H at the request of the governing body.


Over the first half of the campaign the two teams looked evenly matched for both power and reliability but it is clear that the Ferrari has been hampered in a straight line now as a result of the FIA’s clampdown – Lewis Hamilton and Sebastian Vettel’s battle in Belgium was enough to prove this, when the German was unable to pass Hamilton on the Kemmel straight during the start and restart.
https://www.motorsportweek.com/news/id/15800
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173600195
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Al eerder moesten ze een olietank verwijderen die specifiek voor dat doel gebruikt werd.
Ik vind het verhaal dat ze na Baku vermogen verloren zouden hebben nogal dubieus, aangezien ze daarvoor ook aanzienlijk vermogen tekort kwamen op Mercedes. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze met die aparte tank kwamen omdat ze later zijn ingehaakt op het olieverbranden maar dat ze daarmee (nog) geen groot voordeel hadden qua vermogenswinst en het sowieso niet zorgde dat beide motoren ongeveer gelijkwaardig waren. Het zou het goede tempo van Ferrari op Spa ook niet verklaren.

Het verschil tussen Spa en Monza is hetgene wat verklaring behoeft. Ferrari gaf vrijdag al aan dat ze zaterdagochtend nog flink aan het werk moesten, en toen ging het regenen. Ze hadden problemen met de wegligging en met remmen, en ze hadden sowieso al het vermogensnadeel, waar Vettel op Spa nog in de bochten kon compenseren, heeft Monza daar de bochten niet echt voor. Monza is extremer op motorvermogen, en wat er al met bochten te compenseren was kwam er niet uit door het niet vinden van de juiste set up, en als het remmen dan ook nog problematisch gaat houdt het op.

Wel weer apart trouwens, Je mag wel speciale olie de cilinder in laten lekken met allerlei kunstgrepen, maar een aparte olietank is dan weer een kunstgreep teveel. En een vloer die een beetje flext maar niet buiten harde marges wordt dan wel weer verboden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 september 2017 @ 15:29:55 #29
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_173601385
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 13:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus?
Dus ik denk dat de racepace van de Ferrari en de Red Bull redelijk dicht naar elkaar zijn gegaan.
pi_173602811
quote:
Niet verkeerd voor Red Bull lijkt me gezien het verstands-huwelijk met Renault op dit moment.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173603064
quote:
Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu. ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 16:53:40 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173603070
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 15:29 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dus ik denk dat de racepace van de Ferrari en de Red Bull redelijk dicht naar elkaar zijn gegaan.
Nee. Lijkt maar zo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:04:34 #33
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173603354
quote:
Klonk tot voor kort heel onwaarschijnlijk. Maar nu de keuze voor Formule E gemaakt is en men de LMP-klasse gedag heeft gezegd sluit ik niets meer uit. Ze praten in ieder geval mee in de discussie over de nieuwe motoren van F1 (wat op zich nog niets zegt over toetreding trouwens).
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:07:02 #34
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173603424
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu. ;)
Absoluut, maar dat was wel een heel andere tijd en de inzet van Porsche was toen ook wat halfhartig. Het is anno 2017 in ieder geval een firma met een berg kennis over hybride aandrijving (en ook succes in de motorsport daarmee) en wat dat betreft zouden ze de stap veel makkelijk moeten kunnen maken dan Honda.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 september 2017 @ 17:09:32 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173603483
Ik zou een stap naar F1 ook logischer vinden gezien hun kennis dan naar FE. Zo vergezocht is het niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 5 september 2017 @ 17:35:53 #36
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173604106
In het verlengde van deze discussie probeerde ik me trouwens eens te verdiepen in hoe de hybride techniek van de 919 Hybrid zich verhoudt tot die van een gemiddelde F1-auto en grappig genoeg las ik hier dat het Porsche-concept voor het WEC-auto's feitelijk gebaseerd is op de F1-benadering:

quote:
No one in LMP1 uses the same method. Famously, Nissan rocked up at Le Mans last year with a front-wheel-drive machine with a flywheel system in the 2MJ class. Audi opted for the 4MJ class for its 4.0-litre V6 diesel, Toyota 6MJ for its naturally aspirated V8/supercapacitor-equipped TS040, and Porsche? Well, somewhat unusually, Porsche copied F1 technology.

In adopting a small-capacity petrol engine (here a 2.0-litre V4 turbo rather than a 1.6-litre V6), and two hybrid systems, it followed the template laid out by Mercedes. Again, power figures aren’t openly acknowledged, but it’s believed the V4 puts out over 500bhp, while the two recovery systems – kinetic from brakes and heat from the exhaust gases – help deliver a massive hit of e-power. How much? Well, Porsche states over 400bhp, but rival teams believe it could be much, much higher than that, perhaps as much as 750bhp. The 919 weighs 950kg including the driver.
Als dat zo is dan moet een overstap (in ieder geval als motorfabrikant) heel makkelijk te maken zijn zou je denken. Het is ook nog meer dan bewezen technologie: dit weekend pakten ze er in de WEC nog een 1-2 mee tijdens de 6 uren van Mexico.
pi_173604655
En het brandstof verbruik is ook nog eens lager, de Porsche LMP1 motor verbruikt maximaal 1:3,16 en de formule 1 (105kg = 147L) 300 / 147 = ca. 1:2 :P
  dinsdag 5 september 2017 @ 18:09:17 #38
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173604915
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:00 schreef SnowOokami het volgende:
En het brandstof verbruik is ook nog eens lager, de Porsche LMP1 motor verbruikt maximaal 1:3,16 en de formule 1 (105kg = 147L) 300 / 147 = ca. 1:2 :P
Een F1-motor heeft natuurlijk wel een set extra cilinders.
pi_173604929
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 17:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Absoluut, maar dat was wel een heel andere tijd en de inzet van Porsche was toen ook wat halfhartig. Het is anno 2017 in ieder geval een firma met een berg kennis over hybride aandrijving (en ook succes in de motorsport daarmee) en wat dat betreft zouden ze de stap veel makkelijk moeten kunnen maken dan Honda.
Natuurlijk, maar ook Porsche zal enige tijd nodig hebben om top te presteren. Ook al is er waarschijnlijk geen raceteam met meer ervaring als het gaat om het ontwikkelen van hybride aandrijving en turbo voor de racerij.
pi_173605316
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu. ;)
Klopt, maar ze hadden toen wel een nieuwe motor (een sterkere V10 i.p.v. de te zware V12) in de pijplijn zitten, die door het faillissement van March nooit in de F1 is ingezet. Wie weet wat dat had kunnen worden. :)

Ze wilden later die motor gebruiken voor hun LMP1 programma, dat toen ook gecanceld is en uiteindelijk belandde de motor in aangepast vorm in de Carrera GT en later in de RS Spyder LMP2.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_173605884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 18:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Een F1-motor heeft natuurlijk wel een set extra cilinders.
Ja maar minder inhoud, 2L vs 1.6L, dus dat heft het verschil weer op ;)
pi_173606268
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2017 18:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zou een bazenactie zijn _O_

Dan krijg je alleen wel weer een klagende Alonso, omdat de auto het te goed doet :P
Zat hier nog even over te mijmeren vandaag, aangezien er steeds meer geruchten komen dat het STR Honda wordt... maar stel dat ze op het einde van het jaar serieus een snelle motor (on par met Renault) hebben, wat gaat RBR dan doen? 8)7
  dinsdag 5 september 2017 @ 19:18:34 #43
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_173606432
http://f1.com/ITA-Onboards

Ook de onboard van Verstappen en Massa op het rechte stuk.
pi_173606450
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:42 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Voorsprong is niet nodig, zolang ze maar geen achterstand hebben en kunnen meestrijden om de titel. Dan is het aan de coureurs om het verschil te maken. Met Lewis en Max zou je dan wel een extreem sterk team hebben
Ben benieuwd of Max dan ook zoveel risico neemt, tov Hamilton. Interessant..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 september 2017 @ 19:24:37 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173606594
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:19 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ben benieuwd of Max dan ook zoveel risico neemt, tov Hamilton. Interessant..
Hij is een Verstappen, dus als hij Ham zou kunnen pakken dan doet hij dat
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 5 september 2017 @ 19:32:35 #46
176766 crew  zoem
zoemt
pi_173606800
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:18 schreef Tinos85 het volgende:
http://f1.com/ITA-Onboards

Ook de onboard van Verstappen en Massa op het rechte stuk.
Max zit er dus wel naast bij begin van het aanremmen. Massa lijkt later te remmen en je ziet bij het insturen dat de Williams onderstuur heeft, waardoor hij doorschiet naar de binnenbocht waar ze elkaar raken. Vanuit deze hoek wel duidelijk dat Max veel te opportunistisch was. Beetje jammer dat het stukje op de site nogal negatief aandoet over Max en nul komma nul het aandeel van Massa benoemd.

Echt bizar dat ze nu pas die filmpjes hebben en geen fatsoenlijke herhaling tijdens de race hebben getoond.
pi_173606872
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij is een Verstappen, dus als hij Ham zou kunnen pakken dan doet hij dat
Daarom, maar dat zal mercedes wel incalculeren. Het is een risico uiteindelijk. Wat dat betreft zitten ze met Bottas safer.
pi_173606929
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:35 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Daarom, maar dat zal mercedes wel incalculeren. Het is een risico uiteindelijk. Wat dat betreft zitten ze met Bottas safer.
Totdat Bottas Hamilton eraf rijdt >:)
  dinsdag 5 september 2017 @ 20:00:48 #49
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_173607581
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee. Lijkt maar zo.
Ik vond het verschil op een circuit waar het toch wel aardig om vermogen gaat niet heel groot meer. Zelfde met Spa.
pi_173607873
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:00 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik vond het verschil op een circuit waar het toch wel aardig om vermogen gaat niet heel groot meer. Zelfde met Spa.
probleem is dat je het maar heel moeilijk kan vergelijken, omdat je niet weet op welke motor settings beide teams rijden op dat moment.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')