Voorsprong is niet nodig, zolang ze maar geen achterstand hebben en kunnen meestrijden om de titel. Dan is het aan de coureurs om het verschil te maken. Met Lewis en Max zou je dan wel een extreem sterk team hebbenquote:Op dinsdag 5 september 2017 08:18 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
En dan is het nog maar gokken of Mercedes in 2019 nog wel een voorsprong heeft.
Met de kleine kanttekening dat de RB's aan het stampen zijn de de Mercs aan het cruisenquote:Op dinsdag 5 september 2017 10:08 schreef truthortruth het volgende:
Als ik de laptimes zie van afgelopen race (kon zelf niet kijken) dan klopt nog steeds dat de rb auto's naarmate ze lichter worden net zo snel dan niet sneller zijn dan de mer. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken in Singapore.
Motoren van Merc waren een groot deel vd race geknepen (Heeft Sky bevestigd gekregen van Merc).quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:08 schreef truthortruth het volgende:
Als ik de laptimes zie van afgelopen race (kon zelf niet kijken) dan klopt nog steeds dat de rb auto's naarmate ze lichter worden net zo snel dan niet sneller zijn dan de mer. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken in Singapore.
Snelste ronde Ric. In lap 51 : 1:23:361 . Snelste ham ook in lap 51 : 1:23:488 . Bot, Vet langzamer en rai geen enkele 1.23 . Ik ben een leek en kijk gewoon droog naar die cijfers, volgens mij is het gat tijdens de race echt niet meer zo groot.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Motoren van Merc waren een groot deel vd race geknepen (Heeft Sky bevestigd gekregen van Merc).
Klopt, het heeft totaal geen zin die rondetijden op Monza van RB te vergelijken met Mercedes, want vanaf lap 35 kregen HAM en BOT teamorders over de boordradio om de motor in cruisemode te zetten om ze te sparen voor de rest van het seizoen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Motoren van Merc waren een groot deel vd race geknepen (Heeft Sky bevestigd gekregen van Merc).
Alleen al het feit dat ze dit kunnen zegt zoveel over het verschil met de rest, dat je er bijna droevig van wordt.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:35 schreef chiren het volgende:
[..]
Klopt, het heeft totaal geen zin die rondetijden op Monza van RB te vergelijken met Mercedes, want vanaf lap 35 kregen HAM en BOT teamorders over de boordradio om de motor in cruisemode te zetten om ze te sparen voor de rest van het seizoen.
Inderdaad. Dat Vettel meedoet om de titel mag haast een wonder heten.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat ze dit kunnen zegt zoveel over het verschil met de rest, dat je er bijna droevig van wordt.
http://en.f1i.com/news/27(...)verstappen-2018.htmlquote:Mercedes boss Toto Wolff has admitted that he would be interested in signing current Red Bull star Max Verstappen in the future.
But Wolff ruled out any approaches to the Dutch driver for next year, pointing out that he remains under contract to his current team in 2018.
"He is one of the names that you definitely must have on the radar," Wolff told German broadcaster Sky. "Max is one of the great Formula 1 stars of the future.
"For next year clearly not, he is not available," Wolff added. "But there are many others as well like Valtteri [Bottas], Daniel [Ricciardo] and Esteban Ocon."
Verstappen has been unhappy at Red Bull this season. He's suffered a string of reliability issues with his RB13 and has been linked to a move to another team. Speculation that Mercedes might be talking with him was reignited after Wolff was seen talking with Max's father Jos at Monza.
But Wolff said that the meeting had been a purely social encounter. He added that people shouldn't read anything into it.
"I know Jos since he was a driver," Wolff explained. "We've both got a friend who was there visiting us.
"Niki [Lauda] and I were sitting in the office, our two Dutch friends were there, so we had a cup of coffee."
Mercedes are understood to be on the verge of extending the current one-year contract with Valtteri Bottas. Wolff has called the decision to retain Bottas a "nobrainer".
An announcement about Bottas' future had been expected at Monza, but never happened. However, the team's non-executive chairman Niki Lauda says there is no question it will happen.
"I can say that he will be racing with us next year," Lauda confidently told the German broadcaster RTL at the weekend.
"Toto will arrange it and then the supervisory board will have to agree," he said.
Whether Bottas will be re-signed for a multi-year deal, or just for a single season that would allow Mercedes to consider approaching Verstappen, Ricciardo or Ocon for 2019, remains to be seen.
Het verstevigen van de vloer en inperken van het olieverbruik heeft ze flink wat performance gekost ten opzichte van de Mercedes.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat Vettel meedoet om de titel mag haast een wonder heten.
De 1.23.3 kon Daniel rijden op supersoft banden, Mercedes reed 1.23.4 op de soft band.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Snelste ronde Ric. In lap 51 : 1:23:361 . Snelste ham ook in lap 51 : 1:23:488 . Bot, Vet langzamer en rai geen enkele 1.23 . Ik ben een leek en kijk gewoon droog naar die cijfers, volgens mij is het gat tijdens de race echt niet meer zo groot.
Vettel kon echter geen seconde de cruisende Mercedes volgen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:25 schreef Nattekat het volgende:
Räikkönen was stuk, Bottas was aan het cruisen en Vettel moest sparen voor een eventuele clash met Ricciardo.
Dus?quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:33 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Vettel kon echter geen seconde de cruisende Mercedes volgen.
Dit had ik je ook wel kunnen vertellen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:02 schreef Floriz87 het volgende:
Wolff admits interest in Verstappen - after 2018
[..]
http://en.f1i.com/news/27(...)verstappen-2018.html
Ferrari reed toch nog gewoon met de oude motor?quote:Op dinsdag 5 september 2017 12:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het verstevigen van de vloer en inperken van het olieverbruik heeft ze flink wat performance gekost ten opzichte van de Mercedes.
Al eerder moesten ze een olietank verwijderen die specifiek voor dat doel gebruikt werd.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ferrari reed toch nog gewoon met de oude motor?
https://www.motorsportweek.com/news/id/15800quote:Ferrari are so far the only team that seem to have caught up to Mercedes, to the extent where they were subsidising the traditional lubrication system with an auxiliary oil tank – potentially with a different variant of the oil – just for combustion purposes.
Mercedes discovered this and complained to the FIA, and after Azerbaijan this was removed from the SF17H at the request of the governing body.
Over the first half of the campaign the two teams looked evenly matched for both power and reliability but it is clear that the Ferrari has been hampered in a straight line now as a result of the FIA’s clampdown – Lewis Hamilton and Sebastian Vettel’s battle in Belgium was enough to prove this, when the German was unable to pass Hamilton on the Kemmel straight during the start and restart.
Ik vind het verhaal dat ze na Baku vermogen verloren zouden hebben nogal dubieus, aangezien ze daarvoor ook aanzienlijk vermogen tekort kwamen op Mercedes. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze met die aparte tank kwamen omdat ze later zijn ingehaakt op het olieverbranden maar dat ze daarmee (nog) geen groot voordeel hadden qua vermogenswinst en het sowieso niet zorgde dat beide motoren ongeveer gelijkwaardig waren. Het zou het goede tempo van Ferrari op Spa ook niet verklaren.quote:Op dinsdag 5 september 2017 13:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al eerder moesten ze een olietank verwijderen die specifiek voor dat doel gebruikt werd.
Dus ik denk dat de racepace van de Ferrari en de Red Bull redelijk dicht naar elkaar zijn gegaan.quote:
Niet verkeerd voor Red Bull lijkt me gezien het verstands-huwelijk met Renault op dit moment.quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:18 schreef BroesWillems het volgende:
Porsche overweegt terug te keren naar f1
Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu.quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:18 schreef BroesWillems het volgende:
Porsche overweegt terug te keren naar f1
Nee. Lijkt maar zo.quote:Op dinsdag 5 september 2017 15:29 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dus ik denk dat de racepace van de Ferrari en de Red Bull redelijk dicht naar elkaar zijn gegaan.
Klonk tot voor kort heel onwaarschijnlijk. Maar nu de keuze voor Formule E gemaakt is en men de LMP-klasse gedag heeft gezegd sluit ik niets meer uit. Ze praten in ieder geval mee in de discussie over de nieuwe motoren van F1 (wat op zich nog niets zegt over toetreding trouwens).quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:18 schreef BroesWillems het volgende:
Porsche overweegt terug te keren naar f1
Absoluut, maar dat was wel een heel andere tijd en de inzet van Porsche was toen ook wat halfhartig. Het is anno 2017 in ieder geval een firma met een berg kennis over hybride aandrijving (en ook succes in de motorsport daarmee) en wat dat betreft zouden ze de stap veel makkelijk moeten kunnen maken dan Honda.quote:Op dinsdag 5 september 2017 16:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu.
Als dat zo is dan moet een overstap (in ieder geval als motorfabrikant) heel makkelijk te maken zijn zou je denken. Het is ook nog meer dan bewezen technologie: dit weekend pakten ze er in de WEC nog een 1-2 mee tijdens de 6 uren van Mexico.quote:No one in LMP1 uses the same method. Famously, Nissan rocked up at Le Mans last year with a front-wheel-drive machine with a flywheel system in the 2MJ class. Audi opted for the 4MJ class for its 4.0-litre V6 diesel, Toyota 6MJ for its naturally aspirated V8/supercapacitor-equipped TS040, and Porsche? Well, somewhat unusually, Porsche copied F1 technology.
In adopting a small-capacity petrol engine (here a 2.0-litre V4 turbo rather than a 1.6-litre V6), and two hybrid systems, it followed the template laid out by Mercedes. Again, power figures aren’t openly acknowledged, but it’s believed the V4 puts out over 500bhp, while the two recovery systems – kinetic from brakes and heat from the exhaust gases – help deliver a massive hit of e-power. How much? Well, Porsche states over 400bhp, but rival teams believe it could be much, much higher than that, perhaps as much as 750bhp. The 919 weighs 950kg including the driver.
Een F1-motor heeft natuurlijk wel een set extra cilinders.quote:Op dinsdag 5 september 2017 18:00 schreef SnowOokami het volgende:
En het brandstof verbruik is ook nog eens lager, de Porsche LMP1 motor verbruikt maximaal 1:3,16 en de formule 1 (105kg = 147L) 300 / 147 = ca. 1:2
Natuurlijk, maar ook Porsche zal enige tijd nodig hebben om top te presteren. Ook al is er waarschijnlijk geen raceteam met meer ervaring als het gaat om het ontwikkelen van hybride aandrijving en turbo voor de racerij.quote:Op dinsdag 5 september 2017 17:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Absoluut, maar dat was wel een heel andere tijd en de inzet van Porsche was toen ook wat halfhartig. Het is anno 2017 in ieder geval een firma met een berg kennis over hybride aandrijving (en ook succes in de motorsport daarmee) en wat dat betreft zouden ze de stap veel makkelijk moeten kunnen maken dan Honda.
Klopt, maar ze hadden toen wel een nieuwe motor (een sterkere V10 i.p.v. de te zware V12) in de pijplijn zitten, die door het faillissement van March nooit in de F1 is ingezet. Wie weet wat dat had kunnen worden.quote:Op dinsdag 5 september 2017 16:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu.
Ja maar minder inhoud, 2L vs 1.6L, dus dat heft het verschil weer opquote:Op dinsdag 5 september 2017 18:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een F1-motor heeft natuurlijk wel een set extra cilinders.
Zat hier nog even over te mijmeren vandaag, aangezien er steeds meer geruchten komen dat het STR Honda wordt... maar stel dat ze op het einde van het jaar serieus een snelle motor (on par met Renault) hebben, wat gaat RBR dan doen?quote:Op maandag 4 september 2017 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou een bazenactie zijn
Dan krijg je alleen wel weer een klagende Alonso, omdat de auto het te goed doet
Ben benieuwd of Max dan ook zoveel risico neemt, tov Hamilton. Interessant..quote:Op dinsdag 5 september 2017 09:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Voorsprong is niet nodig, zolang ze maar geen achterstand hebben en kunnen meestrijden om de titel. Dan is het aan de coureurs om het verschil te maken. Met Lewis en Max zou je dan wel een extreem sterk team hebben
Hij is een Verstappen, dus als hij Ham zou kunnen pakken dan doet hij datquote:Op dinsdag 5 september 2017 19:19 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Max dan ook zoveel risico neemt, tov Hamilton. Interessant..
Max zit er dus wel naast bij begin van het aanremmen. Massa lijkt later te remmen en je ziet bij het insturen dat de Williams onderstuur heeft, waardoor hij doorschiet naar de binnenbocht waar ze elkaar raken. Vanuit deze hoek wel duidelijk dat Max veel te opportunistisch was. Beetje jammer dat het stukje op de site nogal negatief aandoet over Max en nul komma nul het aandeel van Massa benoemd.quote:Op dinsdag 5 september 2017 19:18 schreef Tinos85 het volgende:
http://f1.com/ITA-Onboards
Ook de onboard van Verstappen en Massa op het rechte stuk.
Daarom, maar dat zal mercedes wel incalculeren. Het is een risico uiteindelijk. Wat dat betreft zitten ze met Bottas safer.quote:Op dinsdag 5 september 2017 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij is een Verstappen, dus als hij Ham zou kunnen pakken dan doet hij dat
Totdat Bottas Hamilton eraf rijdtquote:Op dinsdag 5 september 2017 19:35 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Daarom, maar dat zal mercedes wel incalculeren. Het is een risico uiteindelijk. Wat dat betreft zitten ze met Bottas safer.
Ik vond het verschil op een circuit waar het toch wel aardig om vermogen gaat niet heel groot meer. Zelfde met Spa.quote:
probleem is dat je het maar heel moeilijk kan vergelijken, omdat je niet weet op welke motor settings beide teams rijden op dat moment.quote:Op dinsdag 5 september 2017 20:00 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik vond het verschil op een circuit waar het toch wel aardig om vermogen gaat niet heel groot meer. Zelfde met Spa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |