Niemand wordt verplicht water te drinken.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Regels is iets anders dan opvoeden. En regels moeten niet gaan doorschieten. En dat doen ze wel met verplicht water drinken.
Ja dus, dat is de keuze en de verantwoording van de ouders. Daar heeft de school niets mee te maken.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:02 schreef agter het volgende:
[..]
Kennelijk werkt dat niet.
Kinderen komen met appelsap en als lunch een boterkoek op school.
https://www.trouw.nl/opin(...)as-echt-op~a886b12e/quote:Op vrijdag 1 september 2017 15:39 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de wachtkamer bij de cardioloog. Die mensen krijgen zoveel hulp dat ze écht niet dood gaan. Kosten alleen maar geld, vaak (niet altijd) vanwege hun eigen schuld.
Puur water voorstellen ten opzichte van suiker-/saccharose-/stevia enz. houdendequote:Op vrijdag 1 september 2017 16:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Regels is iets anders dan opvoeden. En regels moeten niet gaan doorschieten. En dat doen ze wel met verplicht water drinken.
Lijkt me een school die het beste voor de kinderen wil. Ondanks dat de ouders kennelijk nog niet zo ontwikkeld zijn.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja dus, dat is de keuze en de verantwoording van de ouders. Daar heeft de school niets mee te maken.
Je bent overigens wel een waardeloze ouder als je dit meegeeft voor de schooldag
Of met boterkoek.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:12 schreef HendrikV het volgende:
Je boterham mag dus wel lekker dik belegd zijn met suiker ?
En dan moeten de leerkrachten even laten zien hoe het wel hoort?quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:08 schreef Xan21 het volgende:
[..]
nee ouders geven vaak ook niet het juiste voorbeeld
En dan nog kun je wat verse citroensap door het water heen doen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:09 schreef knokkels het volgende:
[..]
Puur water voorstellen ten opzichte van suiker-/saccharose-/stevia enz. houdendeen/of energydrankjes. Vind het geen slechte gedachte.
Je moet ergens beginnen en alle beetjes helpen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:12 schreef HendrikV het volgende:
Je boterham mag dus wel lekker dik belegd zijn met suiker ?
Inderdaad. Is het nog vetafdrijvend ook.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:15 schreef agter het volgende:
[..]
En dan nog kun je wat verse citroensap door het water heen doen.
Heb je iets veel beters dan al die troep.
Drinkbeker met verse munt en water.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:17 schreef knokkels het volgende:
[..]
Inderdaad. Is het nog vetafdrijvend ook.
Met citroensap krijg je de tandartsen weer achter je aanquote:Op vrijdag 1 september 2017 16:15 schreef agter het volgende:
[..]
En dan nog kun je wat verse citroensap door het water heen doen.
Heb je iets veel beters dan al die troep.
Ik zou persoonlijk de keuze geven tussen water, melk en thee o.i.d., maar we moeten niet gaan doen alsof kinderen ernstig mishandeld worden als ze water moeten drinken tussen half negen en drie uur op een schooldag. Het idee dat drinken altijd maar iets lekkers moet zijn slaat ook nergens op. Het is volgens mij ook het eerst wat er bij overgewicht bij kinderen naar gekeken wordt: hoeveel frisdrank krijgt het binnen, vervangen door normaal drinken.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies! Dat is hier op school ook een keer per jaar.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Hier in de regio hebben ze nu al twee jaar een waterweek op school. Kinderen krijgen dan allemaal een bidon en dan is het devies de hele week geen drinken mee te geven want ze krijgen dan water op school. Gaat samen met thema's en projecten waarmee ze de kinderen het nut van water en de onzin van frisdrank etc leren.
Daar schiet je veel meer mee op dan dwang want als ik zo om me heen kijk in de klassen zie je nu na twee jaar een hoop kinderen die veel liever een flesje water meenemen dan sap oid.
beetje gember erbij, beetje honing erbij.. Dat een tijdje laten trekken. beetje munt erbij ... af laten koelen en het is nog verfrissend ookquote:Op vrijdag 1 september 2017 16:18 schreef agter het volgende:
[..]
Drinkbeker met verse munt en water.
Ook heerlijk.
Je kunt voorlichting geven. Maar daar moet het bij blijven.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:09 schreef knokkels het volgende:
[..]
Puur water voorstellen ten opzichte van suiker-/saccharose-/stevia enz. houdendeen/of energydrankjes. Vind het geen slechte gedachte.
Ja.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk de keuze geven tussen water, melk en thee o.i.d., maar we moeten niet gaan doen alsof kinderen ernstig mishandeld worden als ze water moeten drinken tussen half negen en drie uur op een schooldag. Het idee dat drinken altijd maar iets lekkers moet zijn slaat ook nergens op. Het is volgens mij ook het eerst wat er bij overgewicht bij kinderen naar gekeken wordt: hoeveel frisdrank krijgt het binnen, vervangen door normaal drinken.
Nogmaals het gaat om het idee. Het doorschieten van een betutteling.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk de keuze geven tussen water, melk en thee o.i.d., maar we moeten niet gaan doen alsof kinderen ernstig mishandeld worden als ze water moeten drinken tussen half negen en drie uur op een schooldag. Het idee dat drinken altijd maar iets lekkers moet zijn slaat ook nergens op. Het is volgens mij ook het eerst wat er bij overgewicht bij kinderen naar gekeken wordt: hoeveel frisdrank krijgt het binnen, vervangen door normaal drinken.
Als het daar bij blijft kan een tiener dat makkelijk hebben.quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:12 schreef Nielsch het volgende:
Pakje appelsap en boterkoek. Man man. Dat kind heeft voor z'n 10de obesitas.
OMG, dan ben je wel een enorme faalouderquote:Op vrijdag 1 september 2017 13:32 schreef Nielsch het volgende:
"Ons jonairo die horen we niet meer haha PlayStation 4 gehad en gta 5 en online abonnement voor zijn verjaardag !!"
GTA V voor een kind van 6
quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:22 schreef agter het volgende:
[..]
Ja.
En normaal drinken is geen appelsap, frisdrank etc.
Normaal drinken is water, thee zonder suiker en melk. Thats It.
Tsja, die kids geven waarschijnlijk helemaal niets om die voorlichting.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Je kunt voorlichting geven. Maar daar moet het bij blijven.
Tja dat vindt jij. Ik vind koffie zwart normaal en zo nu en dan bier om lekker door te zakken.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:22 schreef agter het volgende:
[..]
Ja.
schoolmelkquote:Op vrijdag 1 september 2017 16:23 schreef Toefjes het volgende:
De pakjes melk zijn inmiddels nostalgie dus.
Voor een kind?quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja dat vindt jij. Ik vind koffie zwart normaal en zo nu en dan bier om lekker door te zakken.
Ja. Halfvolle melk. Verwende kinderen kregen chocomel. Soms was er een pakje melk bedorven. Had je zure melk.quote:
Ik drink al vanaf mijn zeer prille jeugd koffie zwart. Ik leef nog altijd.quote:
Zijn dat gezonde lunches dan? Heb daar misschien toch een wat vertekend beeld bij kijkend naar USA en UKquote:Op vrijdag 1 september 2017 16:24 schreef agter het volgende:
Ik ben overigens zeer voorstander van een echte schoollunch. Zoals alle ontwikkelde landen om ons heen vaak hebben.
Die school moet zichzelf eens een spiegel voorhouden.quote:Op vrijdag 1 september 2017 12:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het vrij ver gaan met afpakken etc., maar juist die ene vader van Jonairo laat zien waarom het nodig is. Als je serieus denkt dat altijd appelsap met boterkoek mee naar school normaal is en dat je kind geen water "lust" en "uitdroogt" als er geen appelsap wordt aangeboden, dan heb je echt even een reality check nodig.
Hier op de school van mijn kinderen zijn ze niet zo streng, maar zetten ze meer in op voorlichting en het aanbieden van groente en fruit. Een keer per jaar hebben ze waterweek o.i.d. en krijgen ze een gratis bidon. Ik zou dus eerder voor zo'n aanpak kiezen en snap de verontwaardiging van de ouders hier wel. Je mag zelf beslissen of je kind een Liga meekrijgt. En die papa van Jonairo heeft denk ik even een cursus opvoeden nodig als je kind geen water lust (vooropgesteld dat er geen stoornis meespeelt hier, want dan kan ik me er wel weer iets bij voorstellen, maar dat zou dan vast in het artikel gestaan hebben).
Op zijn veertigste zit ie met een headset op bij een of andere helpdesk te hijgen totdat het pauze is, en daarna wurmt hij zich uit zijn bureaustoel waar hij 3 uur daarvoor zich in heeft geperst. Om daarna op zijn scootmobiel te stappenquote:Op vrijdag 1 september 2017 13:31 schreef Nielsch het volgende:
Haha Jonairo heeft ook een elektrische quad zodat hij niet zelf hoeft te trappen
Waarom niet gewoon water?quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:27 schreef Hexagon het volgende:
Alle kindertjes alleen nog maar gezeefde gierstpap met havermelk. Gezond zullen ze zijn!
Spa rood met te zoete sapquote:Op vrijdag 1 september 2017 16:18 schreef agter het volgende:
[..]
Drinkbeker met verse munt en water.
Ook heerlijk.
Haha ja maar daar blijft t natuurlijk niet bijquote:Op vrijdag 1 september 2017 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als het daar bij blijft kan een tiener dat makkelijk hebben.
quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:43 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat dacht ik ook al ... WTF .. en de rest van de dieren en mensen dan ??
maar het is gewoon te achterlijk voor woorden
Zo wel school als ouders tegenwoordig
In mijn schooltijd begon dat gezeik al ...
- Niet meer roken in de klas ...... wat later voor de hele school gelden
- geen kauwgom meer eten in de klas... ( ik had daar vrijstelling voor ivm oren ) moest het eten omdat de arts gezegd had dat ik de druk op mijn oren moest houden door kauwen ... ( binnen twee weken was die regel ook weer weg ........( ja toen was ik al rebels )
- bij te laat komen ( meer dan 5 min mocht je de les niet meer in )
terwijl de onderwijzers steeds 10 a 15 min telaat kwamen .. ( dus die kwamen bij ons de klas ook niet meer in ....... ( handig met zo'n lopen van de klaslokalen )
regel was ook snel weer weg ......![]()
maar echt een super tijd gehad toen , maar dat ze nu al gaan uitmaken wat je mag gaan eten en drinken ... nog even dan wordt er alleen maar halal gegeten op en in de school
nee ik ben blij dat ik nu niet meer op school zit ... ( en onderwijzers hebben ze al veel te kort , ik help ze daarmee ook nog wel even aan een burn out die nog kunnen werken )
zal niet de eerste zijn die gaat .........![]()
Ken zelf alleen Fra en It. En dat is gewoon goed eten. Geen goedkope fastfood-troep. Maar mee met de seizoenen (want dat scheelt geld) en veel lokaal.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:28 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Zijn dat gezonde lunches dan? Heb daar misschien toch een wat vertekend beeld bij kijkend naar USA en UK
Wat is er mis met appelsap?quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:22 schreef agter het volgende:
[..]
Ja.
Dat dit dan niet gezond is moet dus niet ten koste gaan voor mensen die met mate fris drinken of zo nu en dan eens ongezond eten(rijstevlaai met slagroom en vlokken en frites met mayo of zuurvlees). Helaas worden altijd uitzonderingen als maatstaf genomen. Het is wat als een ouder roept dat kraanwater voor honden is.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:29 schreef knokkels het volgende:
[..]
Op zijn veertigste zit ie met een headset op bij een of andere helpdesk te hijgen totdat het pauze is, en daarna wurmt hij zich uit zijn bureaustoel waar hij 3 uur daarvoor zich in heeft geperst. Om daarna op zijn scootmobiel te stappen
Ik ben zo iemand tegengekomen toen ik in Dortmund Epson calls aannam. #viesdik
En een lepel levertraan toe!quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:27 schreef Hexagon het volgende:
Alle kindertjes alleen nog maar gezeefde gierstpap met havermelk. Gezond zullen ze zijn!
Ineens doet die link het niet meerquote:Op vrijdag 1 september 2017 16:28 schreef halfway het volgende:
[..]
Die school moet zichzelf eens een spiegel voorhouden.
http://www.donsarto.nl/paasbrunch-2017/
Met puur sap uit een appel niet zoveel, maar in die goedkope pakjes voegen ze ongeveer 20 gram suiker toe. Waarom zou je je kind 5 suikerklontjes laten eten?quote:
Haha hoe toevallig.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:45 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ineens doet die link het niet meer
Die bestonden in mijn tijd nog niet...quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:44 schreef Luckyseven het volgende:
Hoeveel mensen hier het met deze betutteling eens zijn is angstaanjagend. Hadden jullie nooit een keer een liga of kapitein koek mee naar school vroeger?
En bovendien bevat brood veel snelle suikers, ook bruin brood.
Nope. Vroeger gewoon rauwe melk, direct uit de tank. Goddelijk. Bruin brood met kaas/vleeswaren/hagelslag/pindakaas.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:44 schreef Luckyseven het volgende:
Hoeveel mensen hier het met deze betutteling eens zijn is angstaanjagend. Hadden jullie nooit een keer een liga of kapitein koek mee naar school vroeger?
En bovendien bevat brood veel snelle suikers, ook bruin brood.
Ik zie ook al dat een liga met krenten een probleem is. Wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Met puur sap uit een appel niet zoveel, maar in die goedkope pakjes voegen ze ongeveer 20 gram suiker toe. Waarom zou je je kind 5 suikerklontjes laten eten?
Beter laat je ze wat meer bewegen dan je druk maken om wat suiker.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Met puur sap uit een appel niet zoveel, maar in die goedkope pakjes voegen ze ongeveer 20 gram suiker toe. Waarom zou je je kind 5 suikerklontjes laten eten?
Dit. Bij de nieuwelingen moest ik veel suikers tot mij nemen. Water met druivensuiker gemixt.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beter laat je ze wat meer bewegen dan je druk maken om wat suiker.
Veel te lastig, beter schuif je een iPad bij het prinsje of prinsesje onder de neus.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoewel de suiker-angst tegenwoordig heel trendy is sluit het een het ander natuurlijk niet uit.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:48 schreef Nobu het volgende:
Proberen om kampertjes gezond te houden, verspilde moeite dit. Bovendien zijn ze met hun traditionele pens ook veel makkelijk in hun nekvel te grijpen als de politie ze weer eens moet hebben.
Niks. En ik durf te wedden dat driekwart van de fokkers hier op red bull en paprika chips leeft op die zolderkamers van ze...quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:47 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik zie ook al dat een liga met krenten een probleem is. Wat is daar mis mee?
Rennen mag wsl ook niet op het rubberen tegel schoolplein...quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Veel te lastig, beter schuif je een iPad bij het prinsje of prinsesje onder de neus.
Veel te gevaarlijk iddquote:Op vrijdag 1 september 2017 16:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rennen mag wsl ook niet op het rubberen tegel schoolplein...
https://www.ad.nl/nieuws/(...)mes-spelen~a326a027/quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Veel te gevaarlijk idd
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de gevolgen van al dat doorgeschoten veilige gedrag, volgens mij het is juist goed als je als kind een paar goed de knieën en de broek kapot valt.
quote:VeiligheidNL: 'Laat jong kind met zakmes spelen'
Laat je kind met een zakmes spelen, ook al is er risico dat hij zich verwondt. Ouders zijn te voorzichtig en dat leidt tot angstige, onzekere kinderen, waarschuwt VeiligheidNL.
Expertisecentrum VeiligheidNL lanceert vandaag een landelijke campagne waarin het ouders oproept hun kinderen wilder te laten spelen en meer risico's te laten nemen. Al vanaf het vijfde jaar zouden ouders hun kroost meer moeten laten rennen, skaten en klimmen en hen leren omgaan met gevaarlijke voorwerpen als een zakmes, hamer of dartpijltjes. Hierdoor krijgen zij meer zelfvertrouwen, ruimtelijk inzicht, worden motorisch vaardiger en leren risico's beter inschatten als hoogte-diepte of snelheid.
.......
De zwakkertjes worden straks dagelijks in elkaar gemept door agressief Afrikaans volk.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Veel te gevaarlijk idd
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de gevolgen van al dat doorgeschoten veilige gedrag, volgens mij het is juist goed als je als kind een paar goed de knieën en de broek kapot valt.
Vroeger deed je niet anders, hutten bouwen met roestige spijkers, oorlogje spelen, gammele karren bouwen, die achter de fiets knopen en dan zo hard mogelijk fietsen en op latere leeftijd met de brommer met 80kmph het fietspad onveilig maken.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:57 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/nieuws/(...)mes-spelen~a326a027/
[..]
Vroegah toen we in de zandbak nog landrovertje speelden. eerst beiden 50/50 en dan mes in gebied van de ander laten vallen. Dan in de lijn van het lemmet een nieuwe lijn trekken, die als hij sneed met jouw gebied door je veroverd was.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vroeger deed je niet anders, hutten bouwen met roestige spijkers, oorlogje spelen, gammele karren bouwen, die achter de fiets knopen en dan zo hard mogelijk fietsen en op latere leeftijd met de brommer met 80kmph het fietspad onveilig maken.
Wat de betreft heb ik medelijden met de hedendaagse kids. Je zal maar moeten opgroeien in zo'n truttige, betuttelende maatschappij waar alles veilig en gezond moet zijn.
Wel binnen de lijntjes kleuren!
quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:00 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vroeger deed je niet anders, hutten bouwen met roestige spijkers, oorlogje spelen, gammele karren bouwen, die achter de fiets knopen en dan zo hard mogelijk fietsen en op latere leeftijd met de brommer met 80kmph het fietspad onveilig maken.
Wat de betreft heb ik medelijden met de hedendaagse kids. Je zal maar moeten opgroeien in zo'n truttige, betuttelende maatschappij waar alles veilig en gezond moet zijn.
Site doet het niet meerquote:Op vrijdag 1 september 2017 16:28 schreef halfway het volgende:
[..]
Vroeger telde je ook niet mee zonder fatsoenlijk zakmes.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:01 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Vroegah toen we in de zandbak nog landrovertje speelden. eerst beiden 50/50 en dan mes in gebied van de ander laten vallen. Dan in de lijn van het lemmet een nieuwe lijn trekken, die als hij sneed met jouw gebied door je veroverd was.
En dat tot 1 van beiden er niet meer in kon staan...
Maar zouden die kinderen zich daar wel bewust van zijn? Ze weten niet beter, ze hebben geen idee dat het een paar decennia terug zo veel losser was allemaal.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat denk ik niet. Het computertijdperk is daar een nadeel van. De spelcomputer is de vervanger van vermaak.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:10 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Maar zouden die kinderen zich daar wel bewust van zijn? Ze weten niet beter, ze hebben geen idee dat het een paar decennia terug zo veel losser was allemaal.
Klopt het is de mentaliteit hier om onze jong als kleine heiligen te beschouwen. Dat is hier altijd zo geweest.quote:Op vrijdag 1 september 2017 14:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben het in principe ook eens met je, en dan niet alleen in die wijk. Het gros van de ouders kan dat zelf beslissen natuurlijk. Het is alleen jammer (of juist heel vermakelijk) dat dan zo'n ouder die duidelijk niet zo'n goed idee heeft wat normaal is in de krant gaat lopen roepen dat zijn kind geen water "lust" en daarmee laat zien waarom deze school waarschijnlijk voor deze aanpak gekozen heeft.
Ik begrijp uit jouw post dat deze houding niet echt uitzonderlijk is in de wijk? Want opnieuw, misschien is dit de manier voor de school om de alarmklok te luiden omdat ze het fout zien gaan bij teveel kinderen. De school heeft er namelijk alle belang bij om te denken aan de gezondheid van de kinderen, want door suiker/kleurstoffen/toevoegingen doorgedraaiende kinderen in de klas is geen pretje. Ouders die woest worden bij deze aanpak hebben ze ook geen enkel belang bij.
Waarom denk jij dat deze school voor deze opstelling heeft gekozen? Snap je dat deze ook het beste voorheeft met hun leerlingen?
Is `de wijk` niet gewoon een woonwagenkamp?quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:30 schreef 8777 het volgende:
[..]
Klopt het is de mentaliteit hier om onze jong als kleine heiligen te beschouwen. Dat is hier altijd zo geweest.
En ja de school zal het wel goed met de kinderen voor hebben maar in deze wijk hebben we daar geen boodschap aan.
Pfff ik dronk als kind ook liever wat anders, maar mijn ouders trapten niet in het "dit lust ik niet"....quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:30 schreef Eenskijken het volgende:
Geen water lusten gaat toch tegen de natuurlijke instinct van eens mens in ??
Hoe kan je dat niet lusten??? Nog nooit gehoord dit
zeer goed advies. helpt ook het ontstaan van jsw te voorkomen. vrij spelen zonder toezicht is een vergelijkbaar iets wat kinderen ook erg kan helpen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:57 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/nieuws/(...)mes-spelen~a326a027/
[..]
Precies, denk dat ze tegenwoordig zelfs deze film al een verkeerd voorbeeld vinden....quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vroeger telde je ook niet mee zonder fatsoenlijk zakmes.
Dit ja, het is vrij normaal voor kinderen om allerlei suikerdrankjes te verkiezen boven water, dat wordt meestal geuit met een "dit lust ik niiiieeeetquote:Op vrijdag 1 september 2017 17:36 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Pfff ik dronk als kind ook liever wat anders, maar mijn ouders trapten niet in het "dit lust ik niet"....
Dat is toch het standaard antwoord van kinderen als ze liever iets anders drinken/eten.
Het smaakt natuurlijk nergens naar, okee.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:30 schreef Eenskijken het volgende:
Geen water lusten gaat toch tegen de natuurlijke instinct van eens mens in ??
Hoe kan je dat niet lusten??? Nog nooit gehoord dit
lol die site name ook....quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:38 schreef wipes66 het volgende:
[..]
zeer goed advies. helpt ook het ontstaan van jsw te voorkomen. vrij spelen zonder toezicht is een vergelijkbaar iets wat kinderen ook erg kan helpen.
http://www.freerangekids.(...)kids-says-new-study/
Twee keer per jaar (Pasen en Kerst) allemaal lekkere dingen als brunch of eten kan prima toch? Niks geks aan.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:28 schreef halfway het volgende:
[..]
Jonairos (kind van 6 waar het over gaat) heeft uiteraard een elektrische quad zodat ie niet hoeft te trappen. Plus een PS4 met GTA V voor de dagelijkse vingerbeweging.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jonairos (kind van 6 waar het over gaat) heeft uiteraard een elektrische quad zodat ie niet hoeft te trappen. Plus een PS4 met GTA V voor de dagelijkse vingerbeweging.
nou... het staat natuurlijk wel haaks op het idee van een safe spacequote:Op vrijdag 1 september 2017 17:42 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
lol die site name ook....
Freerangekidswelke rechtgeaarde SJW kan hier nou tegen zijn....
Dus?quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jonairos (kind van 6 waar het over gaat) heeft uiteraard een elektrische quad zodat ie niet hoeft te trappen. Plus een PS4 met GTA V voor de dagelijkse vingerbeweging.
Doe ik thuis ook. Citroen. Of aardbeien, kersen, abrikoos etc. Vinden ze lekker hier.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:40 schreef knokkels het volgende:
[..]
Het smaakt natuurlijk nergens naar, okee.
Niet even verder denken dat je in water ook smaakjes kunt doen ofzo
Het jammere is dat de voedselproducenten overal onnodig veel suiker aan toevoegen. Nou ben ik echt niet standaard tegen suiker want taart en koek moeten ook gewoon kunnen, het zit echter ook in heel veel middelen waarin het totaal niet nodig is. Denk aan liga, tomatensaus, drankjes. Alles om ons maar verslaafd te maken aan die producten.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:47 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik zie ook al dat een liga met krenten een probleem is. Wat is daar mis mee?
In een gebalanceerd dieet is een drinkbeker Yogi en een Liga geen enkel probleem. Een school heeft helemaal niets te maken met het dieet van de kids.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:45 schreef paddy het volgende:
iga zit trouwens ook gewoon suiker in. Mocht ook niet op de school van mijn kinderen. Boterham of fruit wel.
Geen yogi, maar wel melk of ranja. Zo waren de schoolregels nu eenmaal. Daar heb je als ouder gewoon mee te dealen, maar voor mij hoef je niet meteen het AMK te bellen omdat iemand thuis yoki drinkt.
quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:36 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Pfff ik dronk als kind ook liever wat anders, maar mijn ouders trapten niet in het "dit lust ik niet"....
Dat is toch het standaard antwoord van kinderen als ze liever iets anders drinken/eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |