Niemand wordt verplicht water te drinken.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Regels is iets anders dan opvoeden. En regels moeten niet gaan doorschieten. En dat doen ze wel met verplicht water drinken.
Ja dus, dat is de keuze en de verantwoording van de ouders. Daar heeft de school niets mee te maken.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:02 schreef agter het volgende:
[..]
Kennelijk werkt dat niet.
Kinderen komen met appelsap en als lunch een boterkoek op school.
https://www.trouw.nl/opin(...)as-echt-op~a886b12e/quote:Op vrijdag 1 september 2017 15:39 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de wachtkamer bij de cardioloog. Die mensen krijgen zoveel hulp dat ze écht niet dood gaan. Kosten alleen maar geld, vaak (niet altijd) vanwege hun eigen schuld.
Puur water voorstellen ten opzichte van suiker-/saccharose-/stevia enz. houdendequote:Op vrijdag 1 september 2017 16:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Regels is iets anders dan opvoeden. En regels moeten niet gaan doorschieten. En dat doen ze wel met verplicht water drinken.
Lijkt me een school die het beste voor de kinderen wil. Ondanks dat de ouders kennelijk nog niet zo ontwikkeld zijn.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja dus, dat is de keuze en de verantwoording van de ouders. Daar heeft de school niets mee te maken.
Je bent overigens wel een waardeloze ouder als je dit meegeeft voor de schooldag
Of met boterkoek.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:12 schreef HendrikV het volgende:
Je boterham mag dus wel lekker dik belegd zijn met suiker ?
En dan moeten de leerkrachten even laten zien hoe het wel hoort?quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:08 schreef Xan21 het volgende:
[..]
nee ouders geven vaak ook niet het juiste voorbeeld
En dan nog kun je wat verse citroensap door het water heen doen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:09 schreef knokkels het volgende:
[..]
Puur water voorstellen ten opzichte van suiker-/saccharose-/stevia enz. houdendeen/of energydrankjes. Vind het geen slechte gedachte.
Je moet ergens beginnen en alle beetjes helpen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:12 schreef HendrikV het volgende:
Je boterham mag dus wel lekker dik belegd zijn met suiker ?
Inderdaad. Is het nog vetafdrijvend ook.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:15 schreef agter het volgende:
[..]
En dan nog kun je wat verse citroensap door het water heen doen.
Heb je iets veel beters dan al die troep.
Drinkbeker met verse munt en water.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:17 schreef knokkels het volgende:
[..]
Inderdaad. Is het nog vetafdrijvend ook.
Met citroensap krijg je de tandartsen weer achter je aanquote:Op vrijdag 1 september 2017 16:15 schreef agter het volgende:
[..]
En dan nog kun je wat verse citroensap door het water heen doen.
Heb je iets veel beters dan al die troep.
Ik zou persoonlijk de keuze geven tussen water, melk en thee o.i.d., maar we moeten niet gaan doen alsof kinderen ernstig mishandeld worden als ze water moeten drinken tussen half negen en drie uur op een schooldag. Het idee dat drinken altijd maar iets lekkers moet zijn slaat ook nergens op. Het is volgens mij ook het eerst wat er bij overgewicht bij kinderen naar gekeken wordt: hoeveel frisdrank krijgt het binnen, vervangen door normaal drinken.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies! Dat is hier op school ook een keer per jaar.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Hier in de regio hebben ze nu al twee jaar een waterweek op school. Kinderen krijgen dan allemaal een bidon en dan is het devies de hele week geen drinken mee te geven want ze krijgen dan water op school. Gaat samen met thema's en projecten waarmee ze de kinderen het nut van water en de onzin van frisdrank etc leren.
Daar schiet je veel meer mee op dan dwang want als ik zo om me heen kijk in de klassen zie je nu na twee jaar een hoop kinderen die veel liever een flesje water meenemen dan sap oid.
beetje gember erbij, beetje honing erbij.. Dat een tijdje laten trekken. beetje munt erbij ... af laten koelen en het is nog verfrissend ookquote:Op vrijdag 1 september 2017 16:18 schreef agter het volgende:
[..]
Drinkbeker met verse munt en water.
Ook heerlijk.
Je kunt voorlichting geven. Maar daar moet het bij blijven.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:09 schreef knokkels het volgende:
[..]
Puur water voorstellen ten opzichte van suiker-/saccharose-/stevia enz. houdendeen/of energydrankjes. Vind het geen slechte gedachte.
Ja.quote:Op vrijdag 1 september 2017 16:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk de keuze geven tussen water, melk en thee o.i.d., maar we moeten niet gaan doen alsof kinderen ernstig mishandeld worden als ze water moeten drinken tussen half negen en drie uur op een schooldag. Het idee dat drinken altijd maar iets lekkers moet zijn slaat ook nergens op. Het is volgens mij ook het eerst wat er bij overgewicht bij kinderen naar gekeken wordt: hoeveel frisdrank krijgt het binnen, vervangen door normaal drinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |