Ik heb maar 1 kind dat Cola "lust". In het weekend of in de vakantie krijgt ze wel eens cola.quote:Op woensdag 6 september 2017 09:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik drink alleen maar water, als ik een sixpack cola per jaar drink hebben we het gehad.
Maar ik leef niet alleen en ik wil die light meuk niet in huis, ik wil voor mijn huisgenoten dus een normale variant kunnen kiezen, en niet verplicht een light variant moeten kopen als ik sinas of 7-up in huis wil halen.
Het maakt mij wel uit, ik wil niet dat hij die rotzooi binnenkrijgt.quote:Op woensdag 6 september 2017 09:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb maar 1 kind dat Cola "lust". In het weekend of in de vakantie krijgt ze wel eens cola.
Ik drink zelf altijd zero, ik denk dat dat ene glaasje niet echt uitmaakt.
Mee eens, niet echt een verbetering dit.quote:Op woensdag 6 september 2017 08:23 schreef AchJa het volgende:
Light... Iedereen aan de aspartaam, nee dat moet je willen...
nou laten we dat nou wel doen, want het is zo namelijkquote:Op woensdag 6 september 2017 09:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar laten we niet doen alsof je een 5-jarige net zo goed cola als appelsap kunt laten drinken.
het is allebei zwaar ongezond, dus laten we het wel doen.quote:Op woensdag 6 september 2017 09:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar laten we niet doen alsof je een 5-jarige net zo goed cola als appelsap kunt laten drinken.
Alles met mate en meer bewegen. Coca Cola bestaat al zolang ik mij herinneren kan. Nooit een probleem geweest. Maar laten we vooral light producten promoten dan komt het vast goed.quote:Op woensdag 6 september 2017 09:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
het is allebei zwaar ongezond, dus laten we het wel doen.
ik ben ook niet tegen suiker (taart en koekjes ftw) maar laten we niet doen alsof appelsap gezond is omdat er een plaatje van een appel op staat.quote:Op woensdag 6 september 2017 09:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Alles met mate en meer bewegen. Coca Cola bestaat al zolang ik mij herinneren kan. Nooit een probleem geweest. Maar laten we vooral light producten promoten dan komt het vast goed.
Dan is een mac chicken ook gezond, want daar zit sla op.quote:Op woensdag 6 september 2017 09:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik ben ook niet tegen suiker (taart en koekjes ftw) maar laten we niet doen alsof appelsap gezond is omdat er een plaatje van een appel op staat.
Moet jij weten, iig komt die light meuk er bij ons niet in.quote:Op woensdag 6 september 2017 09:46 schreef Nielsch het volgende:
Haha, al die aspartaamspookverhalen zitten in dezelfde categorie als "van inenten wordt je autistisch" en "vrouwenvoetbal leidt tot kapotte eierstokken".
Het probleem met die light rommel is dat men denkt dat het gezonder is dan de normale Coca Cola dus mag je meer consumeren. Daar zal Unilever etc geen probleem mee hebben😁. Voorstanders beweren zelfs dat 17 glazen per dag niet ongezond is. Er zijn onderzoeken gedaan dat mensen meer gaan consumeren want er zitten minder calorieën in. Maar de hoeveelheid chemische rommel in die light is inderdaad nog niet bewezen. Tot 1992 was Aspertaam verboden. Plots onder druk van producenten schijnt het nu gezond te zijn. Met mate zal het inderdaad wel meevallen. Maar men gaat die rommel natuurlijk niet met mate consumeren.quote:Op woensdag 6 september 2017 10:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet jij weten, iig komt die light meuk er bij ons niet in.
Dat staat daar dus niet hè, maar geef een vijfjarig kind maar lekker cafeïne en een 11-jarige een Red Bull met cafeïne en taurine.quote:Op woensdag 6 september 2017 09:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
nou laten we dat nou wel doen, want het is zo namelijk
https://www.diabetesfonds(...)-5-6-klontjes-suiker
Het gaat toch niet alleen om de suiker.quote:Op woensdag 6 september 2017 09:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
nou laten we dat nou wel doen, want het is zo namelijk
https://www.diabetesfonds(...)-5-6-klontjes-suiker
je maakte de vergelijking met cola, dus beetje kinderachtig dat je nu met redbull aan komt zettenquote:Op woensdag 6 september 2017 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat staat daar dus niet hè, maar geef een vijfjarig kind maar lekker cafeïne en een 11-jarige een Red Bull met cafeïne en taurine.
Oh wacht, dan doen we gewoon de light versie en dan maakt dat niet meer uit toch?
Eigenlijk is het vooral een probleem sinds de light producten, overgewicht dus.quote:Op woensdag 6 september 2017 09:53 schreef Cherna het volgende:
[..]
Alles met mate en meer bewegen. Coca Cola bestaat al zolang ik mij herinneren kan. Nooit een probleem geweest. Maar laten we vooral light producten promoten dan komt het vast goed.
Daar gaat het ook over, maar de 5-jarige cola geven lijkt me nog steeds geen goed alternatief voor appelsap.quote:Op woensdag 6 september 2017 11:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
je maakte de vergelijking met cola, dus beetje kinderachtig dat je nu met redbull aan komt zetten
gewoon water dus. Of thee.quote:Op woensdag 6 september 2017 11:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar gaat het ook over, maar de 5-jarige cola geven lijkt me nog steeds geen goed alternatief voor appelsap.
Of gewoon niet zo'n drama maken over een bekertje sap, en zorgen dat je kind normale hoeveelheden binnenkrijgt.quote:Op woensdag 6 september 2017 11:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
gewoon water dus. Of thee.
Mensen consumeren meer van die rommel omdat bij die light producten het hongergevoel niet verdwijnt. Als klap op de vuurpijl consumeren ze alsnog de normale suikerhoudende producten. Alleen producenten varen daar natuurlijk wel bij.quote:Op woensdag 6 september 2017 11:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eigenlijk is het vooral een probleem sinds de light producten, overgewicht dus.
We hebben sinds ongeveer eind jaren 70 light producten, en sindsdien is het aantal mensen met overgewicht ook drastisch gestegen.
Heel apart.
Dit dus.quote:Op woensdag 6 september 2017 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of gewoon niet zo'n drama maken over een bekertje sap, en zorgen dat je kind normale hoeveelheden binnenkrijgt.
20 jaar geleden was vet de grote boosdoener en werd de inferieure margarine al in de halvarine vorm aanbevolen, en inmiddels weten we dat gezonde vetten gewoon belangrijk zijn.
Dit.quote:Op woensdag 6 september 2017 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of gewoon niet zo'n drama maken over een bekertje sap, en zorgen dat je kind normale hoeveelheden binnenkrijgt.
20 jaar geleden was vet de grote boosdoener en werd de inferieure margarine al in de halvarine vorm aanbevolen, en inmiddels weten we dat gezonde vetten gewoon belangrijk zijn.
dit dus inderdaad echt eten.quote:Op woensdag 6 september 2017 11:24 schreef agter het volgende:
[..]
Dit.
Die ene keer per half jaar dat mijn 5 jarige cola bestelt in een restaurant, krijgt ze gewoon suiker cola en geen nep-zooi.
Alle producten horen gewoon vol te zijn, zeker voor kinderen.
En ze giet zelf haar olijfolie over de soep, over de aardappels, pasta etc. Laat maar gaan.
Ik laat haar lekker genieten van eten. Maar wel van echt eten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |