SPOILER: Kampioen 2010-2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2016/2017Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2017/2018Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: NouriOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OnanagodOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ajax heeft dus sinds kort Wamberto gevraagd om beetje dingen te vertalen voor David Neres.
Dat dit nu pas gebeurt![]()
![]()
schrijnend inderdaadquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 23:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ajax heeft dus sinds kort Wamberto gevraagd om beetje dingen te vertalen voor David Neres.
Je zou toch zeggen dat ze inmiddels wel geleerd hebben uit het verleden. Sowieso weer bizar hoe er met een dure, overduidelijk talentvolle aankoop wordt omgegaan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 23:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat dit nu pas gebeurtVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Idd, laat maar weer eens de stugheid van de organisatie zien. Een beetje club regelt op dag 1 dat neres in Nederland kwam een Braziliaan die hem wegwijs maakt in nederland, helpt met alle daagse dingen als huur van huis, afsluiten internet abbo etc, kan vertalen op trainingen maar ook gebeld kan worden door neres bij problemen of vragen 24/7.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 23:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat dit nu pas gebeurt
Bij een transfer van 15 miljoen oid kan die 30k op jaarbasis voor de begeleiding er ook wel vanaf. Kun je achteraf iig niet zeggen dat je geld hebt weggegooid ivm aanpassings problemenhardcoholic![]()
En dat noemt zich dan een bedrijf terwijl het veel meer weg heeft van een amateuristische voetbalvereniging.Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn![]()
Wie heeft Ajax geloot voor de EL ? Osijek?
Heb Ajax vs Rosenberg moeten missen vanwege vakantie in oa Barcelona![]()
Echt zelden een slechtere troll gezienquote:Op woensdag 30 augustus 2017 01:29 schreef PSVCL het volgende:
Heb Ajax vs Rosenberg moeten missen vanwege vakantie in oa BarcelonaVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Daar begrijp ik ook echt helemaal niks van. Het lijkt me niet zo moeilijk en een verdomd waardevolle investering om een paar mensen aan je te binden die wat verstand van voetbal hebben maar vooral hun talen spreken, je hebt bij Ajax altijd te maken met een internationale spelersgroep (en het Engels van de hoofdtrainers is ook niet altijd je van het.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 23:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat ze inmiddels wel geleerd hebben uit het verleden. Sowieso weer bizar hoe er met een dure, overduidelijk talentvolle aankoop wordt omgegaan.).
![]()
Vertel ons eens meer over die vakantie in oa Barcelona amigoquote:Op woensdag 30 augustus 2017 01:29 schreef PSVCL het volgende:
Heb Ajax vs Rosenberg moeten missen vanwege vakantie in oa Barcelona![]()
Het is Roda JC niet. Die spelers komen gewoon in een gemeubileerd appartement hoor. Met internetaansluiting.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 23:51 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Idd, laat maar weer eens de stugheid van de organisatie zien. Een beetje club regelt op dag 1 dat neres in Nederland kwam een Braziliaan die hem wegwijs maakt in nederland, helpt met alle daagse dingen als huur van huis, afsluiten internet abbo etc, kan vertalen op trainingen maar ook gebeld kan worden door neres bij problemen of vragen 24/7.
Bij een transfer van 15 miljoen oid kan die 30k op jaarbasis voor de begeleiding er ook wel vanaf. Kun je achteraf iig niet zeggen dat je geld hebt weggegooid ivm aanpassings problemen![]()
Van veel oud spelers hoor ie dat ze in zon appartement gedumpt worden en vervolgens zoeken ze het maar uit. Lees oa het boek van Zlatan maarquote:Op woensdag 30 augustus 2017 07:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het is Roda JC niet. Die spelers komen gewoon in een gemeubileerd appartement hoor. Met internetaansluiting.
Zo vernietig je dus kapitaaalhardcoholic![]()
Ja, maar dan hoeven ze dus geen huur en internet zelf te regelen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 07:54 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Van veel oud spelers hoor ie dat ze in zon appartement gedumpt worden en vervolgens zoeken ze het maar uit. Lees oa het boek van Zlatan maar
Zo vernietig je dus kapitaaal![]()
Oh dan maakt t niet uit.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:02 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ja, maar dan hoeven ze dus geen huur en internet zelf te regelen.wooblabalurg![]()
Daar is ie weer hoor! #buitenkansjetwitter:FreekJansenVI twitterde op woensdag 30-08-2017 om 08:28:18Ajax stelt op dit moment klaar te zijn op transfermarkt (als er niets meer vertrekt). Tenzij het befaamde 'buitenkansje' voorbijkomt. reageer retweet
![]()
Eto'oquote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:34 schreef TheArt het volgende:
Daar is ie weer hoor! #buitenkansjetwitter:FreekJansenVI twitterde op woensdag 30-08-2017 om 08:28:18Ajax stelt op dit moment klaar te zijn op transfermarkt (als er niets meer vertrekt). Tenzij het befaamde 'buitenkansje' voorbijkomt. reageer retweet
![]()
lijkt me dat je op zoek moet of niet? Of melden die spelers zich bij Ajax?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:34 schreef TheArt het volgende:
![]()
Gezellig met een busje door Barcelona toeren ?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 01:29 schreef PSVCL het volgende:
Heb Ajax vs Rosenberg moeten missen vanwege vakantie in oa BarcelonaIk ben inmiddels overleden![]()
Stuk voor stuk amateurs bij de club. En daar gaat dan miljoen in om. Ongelooflijk. Wat een stelletje prutsers.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 23:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat dit nu pas gebeurtDrop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
10/10quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:01 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Gezellig met een busje door Barcelona toeren ?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Luuk de Jong is beschikbaarquote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:34 schreef TheArt het volgende:
#buitenkansjeVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Echt onbegrijpelijk van Neres inderdaad. Hij ziet er ook vaak doodongelukkig uit, al kan dat ook gewoon z'n neutrale uitstraling zijn.
Vond het ook al een veeg teken dat die Ajax-talenten die verhuurd werden vertelden dat ze toen pas hadden leren koken, daarvoor gingen ze altijd met vrienden in restaurants eten. Zelfs een wielerteam op het derde niveau zou dergelijke begeleiding van de sporters amateuristisch vinden.![]()
Het is dus zover: we moeten jaloers zijn op Feyenoord omdat zij tenminste Haps (of all places) hebben gekocht. Erg pijnlijk.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:34 schreef TheArt het volgende:
![]()
Dijks geen verrassend succes vindenquote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is dus zover: we moeten jaloers zijn op Feyenoord omdat zij tenminste Haps (of all places) hebben gekocht. Erg pijnlijk.![]()
![]()
HET BELEIDquote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is dus zover: we moeten jaloers zijn op Feyenoord omdat zij tenminste Haps (of all places) hebben gekocht. Erg pijnlijk.SCHADUWLIJSTJES
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Dijks is een kanon.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dijks geen verrassend succes vinden
-OvermarsDrop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Ja precies, dat ze daar niet van geleerd hebben.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 07:54 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Van veel oud spelers hoor ie dat ze in zon appartement gedumpt worden en vervolgens zoeken ze het maar uit. Lees oa het boek van Zlatan maar
Zo vernietig je dus kapitaaalOok zoals Chivu in "daar hoorden ze engelen zingen".
[ Bericht 6% gewijzigd door HenkieVdV op 30-08-2017 10:25:45 ]![]()
Buitenlandse spelers krijgen gewoon les in de taal waarmee gecommuniceerd wordt, er wordt een huis voor ze geregeld met alles er op en er aan, er is een vertrouwenspersoon op de club die zijn talen spreekt en er wordt naar oplossingen gezocht zodat de spelers zich daar enigzins thuis kunnen voelen. Zo werd er voor verschillende braziliaanse spelers een braziliaans restaurant gezocht zodat ze regelmatig wel het eten wat ze thuis ook krijgen kunnen eten en in hun eigen taal kunnen praten.
Daarna moeten die jongens het toch echt ook zelf doen. Je weet als speler dat je naar een voor jou) onbekend land gaat. Daar moet je toch echt zelf ook een beetje je weg vinden.
Als ik voor mijn werk een langere klus in het buitenland heb, wordt daar onderdak ook verzorgd en de mogelijkheid gecreeërd om mij een beetje thuis te voelen. Alleen zal ik het verder ook zelf moeten doen.
Je kunt niet spelers hun handje blijven vast houden.
Ik heb niet zo lang geleden nog een interview gelezen met de persoon die dat allemaal verzorgd.
Vraag maar wat Suarez van hem vindt. Die heeft hem notabene uitgenodigd op zijn bruiloft in Uruguay.Ik heb het boek van Zlatan ook gelezen (erg vermakelijk trouwens, maar wel alweer een tijd geleden), maar als ik dat lees heeft hij dat ook een beetje aan zichzelf te danken.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 07:54 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Zo vernietig je dus kapitaaalTerje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"![]()
Toch ook belachelijk dat ajax hem niet gepakt heeft of wel?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is dus zover: we moeten jaloers zijn op Feyenoord omdat zij tenminste Haps (of all places) hebben gekocht. Erg pijnlijk.![]()
We moeten even niet vergeten dat Haps vorig jaar echt een dramatisch tweede seizoenshelft heeft gedraaid. Verder is het aan AZ momenteel niet te merken dat zij Haps zo ontzettend missen. Feyenoord heeft een makkelijk programma gehad tot nu toe, dus laten we ons nog even niet misleiden.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:47 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Toch ook belachelijk dat ajax hem niet gepakt heeft of wel?
Neemt niet weg dat het schandalig is dat het Ajax in een jaar tijd niet is gelukt om minimaal een goede linksback te scouten.![]()
Bij oudere spelers zou minder begeleiding idd kunnen. Bij spelers van 18, 19 moet je gewoon veel meer begeleiding geven zodat ze zich kunnen richten op hun spel ipv randzaken.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:46 schreef Komakie het volgende:
Buitenlandse spelers krijgen gewoon les in de taal waarmee gecommuniceerd wordt, er wordt een huis voor ze geregeld met alles er op en er aan, er is een vertrouwenspersoon op de club die zijn talen spreekt en er wordt naar oplossingen gezocht zodat de spelers zich daar enigzins thuis kunnen voelen. Zo werd er voor verschillende braziliaanse spelers een braziliaans restaurant gezocht zodat ze regelmatig wel het eten wat ze thuis ook krijgen kunnen eten en in hun eigen taal kunnen praten.
Daarna moeten die jongens het toch echt ook zelf doen. Je weet als speler dat je naar een voor jou) onbekend land gaat. Daar moet je toch echt zelf ook een beetje je weg vinden.
Als ik voor mijn werk een langere klus in het buitenland heb, wordt daar onderdak ook verzorgd en de mogelijkheid gecreeërd om mij een beetje thuis te voelen. Alleen zal ik het verder ook zelf moeten doen.
Ik heb niet zo lang geleden nog een interview gelezen met de persoon die dat allemaal verzorgd.
Vraag maar wat Suarez van hem vindt. Die heeft hem notabene uitgenodigd op zijn bruiloft in Uruguay.
[..]
Ik heb het boek van Zlatan ook gelezen (erg vermakelijk trouwens, maar wel alweer een tijd geleden), maar als ik dat lees heeft hij dat ook een beetje aan zichzelf te danken.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Ben geen fan van Haps, maar hij is iig completer dan dijks en Sinkgraven.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:47 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Toch ook belachelijk dat ajax hem niet gepakt heeft of wel?
Het is vooral belachelijk dat er gewoon niets gehaald is voor dé positie waar versterking nodig was en waar in het begin ook vol op ingezet werd. Wat is er bijvoorbeeld gebeurd met de interesse voor Zeca? Dat scheen nog een aardig talent te zijn, en zit nog steeds bij Santos. (Wellicht vroegen die te veel geld, maar lek dat dan even via Mike of Freek, dan weten wij tenminste dat er nog enige logica te vinden is.)![]()
Sterker nog, dat je als infantiel beleid hanteert een speler die tot twee keer toe te licht bevonden is nu opeens bombardeert tot basisspeler. Dat is om te janken zo amateuristisch.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
We moeten even niet vergeten dat Haps vorig jaar echt een dramatisch tweede seizoenshelft heeft gedraaid. Verder is het aan AZ momenteel niet te merken dat zij Haps zo ontzettend missen. Feyenoord heeft een makkelijk programma gehad tot nu toe, dus laten we ons nog even niet misleiden.
Neemt niet weg dat het schandalig is dat het Ajax in een jaar tijd niet is gelukt om minimaal een goede linksback te scouten.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Bron?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:46 schreef Komakie het volgende:
Vraag maar wat Suarez van hem vindt. Die heeft hem notabene uitgenodigd op zijn bruiloft in Uruguay.
[..]
Ik heb het boek van Zlatan ook gelezen (erg vermakelijk trouwens, maar wel alweer een tijd geleden), maar als ik dat lees heeft hij dat ook een beetje aan zichzelf te danken.![]()
Ben inderdaad ook wel benieuwd waar dat vandaan komt. Immers als dat klopt, waarom haalt Ajax dan nu pas Wamberto erbij?Lijkt me wat tegenstrijdig.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2017 10:01:19 ]![]()
Dat interview heb ik ook gelezen, gaf enige hoop, maar dat is één persoon die je dan in dienst hebt. Die moet dan samen met Tjerk Smeets 55 man begeleiden. Lijkt me een uitdaging. Hij gaf wat leuke voorbeelden, maar weinig indicatie over in welke mate dingen georganiseerd werden. Daarnaast leek hij vooral reactief: werd om de haverklap gebeld. Over Neres zei hij dat er gelukkig al een vrij grote braziliaanse gemeenschap was in Nederland.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:46 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb het boek van Zlatan ook gelezen (erg vermakelijk trouwens, maar wel alweer een tijd geleden), maar als ik dat lees heeft hij dat ook een beetje aan zichzelf te danken.
En leuk dat je eigen verantwoordelijkheid verwacht, maar dit zijn niet per se de meest intelligente, zelfstandige, rijpe, ontwikkelde mensen. Dit zijn alleen goede voetballers. Ook is er niet zo veel tijd om even jezelf te ontdekken en te ontwikkelen zoals jij in die tijd wellicht in je studententijd deed, we hebben het hier over miljoenenprojecten.![]()
Ik zie ze in de winter Warmerdam wel terughalen als 'ie een aardige seizoenshelft draaitquote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Sterker nog, dat je als infantiel beleid hanteert een speler die tot twee keer toe te licht bevonden is nu opeens bombardeert tot basisspeler. Dat is om te janken zo amateuristisch.![]()
![]()
Tjonge, daar stond je even flink voor lul.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:10 schreef BobW het volgende:
Dit interview: https://www.vicesports.nl(...)voelen-in-amsterdam/
Edit: Oh te laat![]()
Voor dit soort dingen (begeleiding spelers) heb je toch een teammanager in huis? Wat doet die man de hele dag bij jullie?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 23:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lekker relevant om Zlatan als referentie te gebruiken die 16 jaar geleden naar Ajax kwamquote:Op woensdag 30 augustus 2017 07:54 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Zo vernietig je dus kapitaaal
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Volgens mij was het 16 jaar geleden ook totaal anders, Chivu werd ook gewoon maar in een hotel gedumpt. Tegenwoordig gebruikt Ajax gastgezinnen met jonge spelers toch?![]()
Geweldig verhaal en wat een baan!quote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
https://www.vicesports.nl(...)voelen-in-amsterdam/![]()
![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vice Sports: Herman Pinkster zorgt voor de nieuwe aankopen.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2017 10:47:30 ]![]()
Haha ja die blijkbaar geen Portugees kunnen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:21 schreef Simmertje het volgende:
Volgens mij was het 16 jaar geleden ook totaal anders, Chivu werd ook gewoon maar in een hotel gedumpt. Tegenwoordig gebruikt Ajax gastgezinnen met jonge spelers toch?![]()
Zit vast bij een Spaans gezin.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:47 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Haha ja die blijkbaar geen Portugees kunnen.wooblabalurg![]()
Godsamme wat haat ik dat woord "buitenkans". Wat ziet Ajax in godsnaam als buitenkans? "Oh Overmars, hier heb je Messi, euro knallertje."![]()
Sorry, maar je moet van jongens van 18 jaar en ouder kunnen verwachten dat ze in ieder geval enigzins zelf hun weg kunnen vinden en dat als het niet lukt ze hun mond open trekken. Zeker als er ook nog het nodige voor hun geregeld wordt.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat interview heb ik ook gelezen, gaf enige hoop, maar dat is één persoon die je dan in dienst hebt. Die moet dan samen met Tjerk Smeets 55 man begeleiden. Lijkt me een uitdaging. Hij gaf wat leuke voorbeelden, maar weinig indicatie over in welke mate dingen georganiseerd werden. Daarnaast leek hij vooral reactief: werd om de haverklap gebeld. Over Neres zei hij dat er gelukkig al een vrij grote braziliaanse gemeenschap was in Nederland.
En leuk dat je eigen verantwoordelijkheid verwacht, maar dit zijn niet per se de meest intelligente, zelfstandige, rijpe, ontwikkelde mensen. Dit zijn alleen goede voetballers. Ook is er niet zo veel tijd om even jezelf te ontdekken en te ontwikkelen zoals jij in die tijd wellicht in je studententijd deed, we hebben het hier over miljoenenprojecten.
Ik heb het zelf ook in een andere bedrijfstak meegemaakt met hele jonge mensen en die hebben er ook moeite mee, maar op een gegeven moment moet je wel.
Jonge spelers zullen ongetwijfeld meer begeleiding krijgen dan oudere, maar ze hebben in ieder geval iemand die altijd voor ze klaar staat.
We hebben het natuurlijk over voornamelijk buitenlandse aankopen die hij moet begeleiden en de jonge nog het meeste. Dan valt een groot gedeelte van de selectie al weg. Je kunt ook niet verwachten dat iedere speler zijn eigen begeleider krijgt die zo veel regelt.
1 of 2 man op 20 spelers (denk ik zoiets?) en de rest die veel minder begeleiding nodig hebben is op zich niet zo heel vreemd, maar wel een pittige baan.
Ik gok dat PSV en Feyenoord er ook 1 of 2 hebben rondlopen en niet 10.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Ja lijkt mij ook wel mooi. Hoewel hij wel zijn hele leven in het teken van Ajax heeft staan als ik me het zo voor stel.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Geweldig verhaal en wat een baan!Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Je hoeft niet jaloers te zijn op Haps maar ik ben wel blij dat Feyenoord geleid wordt door realisten en niet aan hoogmoed ten onder gaat zoals de nationale knuffelclubquote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
SOW! KOEKOEK!quote:Op woensdag 30 augustus 2017 11:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je hoeft niet jaloers te zijn op Haps maar ik ben wel blij dat Feyenoord geleid wordt door realisten en niet aan hoogmoed ten onder gaat zoals de nationale knuffelclub![]()
je moet ook wel realistisch blijven als je 1 titel in 18 jaar paktquote:Op woensdag 30 augustus 2017 11:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je hoeft niet jaloers te zijn op Haps maar ik ben wel blij dat Feyenoord geleid wordt door realisten en niet aan hoogmoed ten onder gaat zoals de nationale knuffelclub![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet ook wel realistisch blijven als je 1 titel in 18 jaar pakt![]()
![]()
Siem vindt dat hij niet voor de kleedkamer is gehaald en gaat ervan uit dat hij basisspeler wordt. Tenminste, zolang hij niet geblesseerd is...BFF met GGMM![]()
Ik vind ook dat je dat mag verwachten, zoals ik ook verwacht dat je als 20-jarige topsporter kan koken en niet elke dag uit eten gaat. Alleen in de praktijk gebeurt dat niet. En dan? Gewoon accepteren?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 11:37 schreef Komakie het volgende:
[..]
Sorry, maar je moet van jongens van 18 jaar en ouder kunnen verwachten dat ze in ieder geval enigzins zelf hun weg kunnen vinden en dat als het niet lukt ze hun mond open trekken. Zeker als er ook nog het nodige voor hun geregeld wordt.
Ik heb het zelf ook in een andere bedrijfstak meegemaakt met hele jonge mensen en die hebben er ook moeite mee, maar op een gegeven moment moet je wel.
Jonge spelers zullen ongetwijfeld meer begeleiding krijgen dan oudere, maar ze hebben in ieder geval iemand die altijd voor ze klaar staat.
We hebben het natuurlijk over voornamelijk buitenlandse aankopen die hij moet begeleiden en de jonge nog het meeste. Dan valt een groot gedeelte van de selectie al weg. Je kunt ook niet verwachten dat iedere speler zijn eigen begeleider krijgt die zo veel regelt.
1 of 2 man op 20 spelers (denk ik zoiets?) en de rest die veel minder begeleiding nodig hebben is op zich niet zo heel vreemd, maar wel een pittige baan.
Ik gok dat PSV en Feyenoord er ook 1 of 2 hebben rondlopen en niet 10.
De vergelijking met jouw werk is wmb minder relevant dan de vergelijking met overige topsport, waarbij de begeleiding met minder middelen toch beter is.![]()
Ik hou meer van romantici dan realisten.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 11:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat is er mis met elke dag uit eten gaan als topsporter?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind ook dat je dat mag verwachten, zoals ik ook verwacht dat je als 20-jarige topsporter kan koken en niet elke dag uit eten gaat. Alleen in de praktijk gebeurt dat niet. En dan? Gewoon accepteren?
De vergelijking met jouw werk is wmb minder relevant dan de vergelijking met overige topsport, waarbij de begeleiding met minder middelen toch beter is.![]()
Het eten in restaurants is vaak erg zout.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat is er mis met elke dag uit eten gaan als topsporter?
Natuurlijk ook afhankelijk waar je gaat eten. Bij uiteten zal er misschien ook wel sneller alcohol naar binnen gaan.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Natuurlijk hangt het er vanaf wat je precies bestelt. Denk je dat voetballers dat altijd doen? Meeste restaurants focussen op vlees en niet per se op een uitgebalanceerde sportmaaltijd.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat is er mis met elke dag uit eten gaan als topsporter?![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef DonRaja het volgende:
Siem vindt dat hij niet voor de kleedkamer is gehaald en gaat ervan uit dat hij basisspeler wordt. Tenminste, zolang hij niet geblesseerd is...Siem die dieper staat dan de spits genot
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Ik zag dat Nigel De Jong ook open stond voor een terugkeer, zouden ze gewoon per ongeluk de verkeerde De Jong hebben gevraagd om terug te keren....quote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]Siem die dieper staat dan de spits genot
BFF met GGMM![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik zag dat Nigel De Jong ook open stond voor een terugkeer, zouden ze gewoon per ongeluk de verkeerde De Jong hebben gevraagd om terug te keren....![]()
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.![]()
Ligt helemaal aan de situatie. Als dat braziliaanse restaurant ook een uitgebalanseerde maaltijd kan voorschotelen is daar niets mis mee.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind ook dat je dat mag verwachten, zoals ik ook verwacht dat je als 20-jarige topsporter kan koken en niet elke dag uit eten gaat. Alleen in de praktijk gebeurt dat niet. En dan? Gewoon accepteren?
De vergelijking met jouw werk is wmb minder relevant dan de vergelijking met overige topsport, waarbij de begeleiding met minder middelen toch beter is.
Van spelers wordt elke dag hun fysiek getest. Denk je dat ze het niet razendsnel doorhebben als er iets verkeerd is in de voeding? Als blijkt dat een speler gewoon niet goed eet gaan ze daar echt wel op letten of bij helpen.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Ach die 10 wedstrijden dat hij niet geblesseerd is, mag hij wel in de basisquote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]Siem die dieper staat dan de spits genot
VVV thuis enzo...Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
ik hoop toch dat hij de basis niet te veel haalt, niks tegen hem maar dat gaat dan toch ten koste van spelers die ik liever zie voetballenquote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach die 10 wedstrijden dat hij niet geblesseerd is, mag hij wel in de basis
VVV thuis enzo...![]()
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat de spelers van de dozen met eten toegestuurd krijgen. Dan is het makkelijk om zelf te koken. En overdag lunchen ze op de toekomst waar ook aan voedingsstoffen gedacht wordt.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de situatie. Als dat braziliaanse restaurant ook een uitgebalanseerde maaltijd kan voorschotelen is daar niets mis mee.
Van spelers wordt elke dag hun fysiek getest. Denk je dat ze het niet razendsnel doorhebben als er iets verkeerd is in de voeding? Als blijkt dat een speler gewoon niet goed eet gaan ze daar echt wel op letten of bij helpen.![]()
Dat vind ik onprofessioneel; je gaat pas handelen als iemand het slechter doet dan een bepaalde grenswaarde, ipv dat je het uiterste uit elke speler haalt.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de situatie. Als dat braziliaanse restaurant ook een uitgebalanseerde maaltijd kan voorschotelen is daar niets mis mee.
Van spelers wordt elke dag hun fysiek getest. Denk je dat ze het niet razendsnel doorhebben als er iets verkeerd is in de voeding? Als blijkt dat een speler gewoon niet goed eet gaan ze daar echt wel op letten of bij helpen.![]()
Die is niet gebombardeerd tot basisspeler.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 09:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Sterker nog, dat je als infantiel beleid hanteert een speler die tot twee keer toe te licht bevonden is nu opeens bombardeert tot basisspeler. Dat is om te janken zo amateuristisch.![]()
Nou nee.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:24 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik zag dat Nigel De Jong ook open stond voor een terugkeer, zouden ze gewoon per ongeluk de verkeerde De Jong hebben gevraagd om terug te keren....![]()
Bekerwedstrijden waarin ze toch alleen maar B garnituur opstellenquote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik hoop toch dat hij de basis niet te veel haalt, niks tegen hem maar dat gaat dan toch ten koste van spelers die ik liever zie voetballen
Maar serieus, ik denk echt dat ze nog wel profijt van hem gaan krijgen. Misschien niet wekelijks als basisspeler, maar aanvallend de rol van Klaassen overnemen kan hij wel.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Gast serieus. Ben je nou alleen maar dwars aan het doen ofzo?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat vind ik onprofessioneel; je gaat pas handelen als iemand het slechter doet dan een bepaalde grenswaarde, ipv dat je het uiterste uit elke speler haalt.
Ze worden continu monitored. Elke achteruit- of vooruitgang wordt gezien. Dus je kunt het prima in de gaten houden en ze maken heus wel een plan van te voren hoe optimaal te presteren. Kortom, je hebt een basis. Als je speler achteruit gaat, ga je kijken of wel aan de voorwaarden van die basis wordt voldaan (wat hij eet, hoeveel hij traint, etc). Voldoet hij aan die voorwaarden, pas je de voorwaarden aan om tot die basis te komen. Voldoet hij niet aan de voorwaarden (eet verkeerd bijvoorbeeld) ga je proberen te zorgen dat die speler daar wel aan gaat voldoen.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
9 van de 10 mensen die zelf koken eten ook te zout. En het drank argument is ook wat raar. Alsof spelers thuis geen wijn hebben staan. In veel culturen is een fles wijn bij het eten doodnormaal en dat heeft echt 0,0 gevolgen voor je sportieve prestaties. Behalve misschien als je 's avonds moet spelen, maar bij elke zichzelf respecterende club is de maaltijd voor een wedstrijd bij de club.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:13 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Het eten in restaurants is vaak erg zout.
Natuurlijk ook afhankelijk waar je gaat eten. Bij uiteten zal er misschien ook wel sneller alcohol naar binnen gaan.Denk je dat spelers die wel thuis koken altijd gezond koken? Wat een kul zeg.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Natuurlijk hangt het er vanaf wat je precies bestelt. Denk je dat voetballers dat altijd doen? Meeste restaurants focussen op vlees en niet per se op een uitgebalanceerde sportmaaltijd.
Voetballers worden gecontroleerd op zaken als vetpercentage, hartslag over de dag, conditie, etc. etc. Wat ze eten zal iedereen een zorg zijn, zolang de waardes maar kloppen. En als die niet kloppen dan grijpt de club in voor dat dat een echt probleem wordt. Stijg gedurende het seizoen een paar tiende in vetpercentage en de clubarts heeft een dieet klaar en je eet gewoon op het trainingscomplex als het moet.
Er zijn daarbij genoeg restaurants, zeker in de culturele keukens, waar je als speler van dezelfde cultuur gewoon het vreten krijgt wat je thuis van mama ook had gekregen. Dan eet je echt niet van de kaart. En dat is hetzelfde eten als wat je moeder jou heeft leren koken.
Als Romario bij El Patio ging eten dan at hij echt niet van de kaart. Nu is dat een slecht voorbeeld, natuurlijk. Want die zoop wel als een idioot en vrat ook teveel (en er was toen minder controle op.)![]()
Wat ze eten zal de clubs zorg zijn klopt niet helemaal. Feyenoord is bijvoorbeeld al jaren (maar niet bijzonder lang) vrij intensief bezig met voeding(scoaches) zowel bij het eerste als de jeugdopleiding. Zo eten ze dagelijks op de club uiteraard en spelers kunnen er ook voor kiezen om maaltijden naar huis mee te nemen die bereid zijn door de koks op de club. Gok dat Ajax en PSV dat ook wel hebben.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Daar gaat het toch ook juist om dat je een dieet van de club krijgt of in ieder geval in samenspraak. Thuis kun je hier vaak veel beter rekening mee houden. Ik hoop dat spelers wel enige kennis over voeding krijgen. Zout eten thuis is bijvoorbeeld onnodig zolang je niet uit pakjes gaat eten etc etc.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:11 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
9 van de 10 mensen die zelf koken eten ook te zout. En het drank argument is ook wat raar. Alsof spelers thuis geen wijn hebben staan. In veel culturen is een fles wijn bij het eten doodnormaal en dat heeft echt 0,0 gevolgen voor je sportieve prestaties. Behalve misschien als je 's avonds moet spelen, maar bij elke zichzelf respecterende club is de maaltijd voor een wedstrijd bij de club.
[..]
Denk je dat spelers die wel thuis koken altijd gezond koken? Wat een kul zeg.
Voetballers worden gecontroleerd op zaken als vetpercentage, hartslag over de dag, conditie, etc. etc. Wat ze eten zal iedereen een zorg zijn, zolang de waardes maar kloppen. En als die niet kloppen dan grijpt de club in voor dat dat een echt probleem wordt. Stijg gedurende het seizoen een paar tiende in vetpercentage en de clubarts heeft een dieet klaar en je eet gewoon op het trainingscomplex als het moet.
Er zijn daarbij genoeg restaurants, zeker in de culturele keukens, waar je als speler van dezelfde cultuur gewoon het vreten krijgt wat je thuis van mama ook had gekregen. Dan eet je echt niet van de kaart. En dat is hetzelfde eten als wat je moeder jou heeft leren koken.
Als Romario bij El Patio ging eten dan at hij echt niet van de kaart. Nu is dat een slecht voorbeeld, natuurlijk. Want die zoop wel als een idioot en vrat ook teveel (en er was toen minder controle op.)De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Schuld van Drank met z'n achterlijke wissels bij de Graafschapquote:Op woensdag 30 augustus 2017 12:00 schreef Caland het volgende:
Of als je al 3 jaar niks wint met 100 miljoen op de bank'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal![]()
geen idee of dat gebeurd, maar dat zou wel goed zijn. Goede en gezonde maaltijden en snel klaar. Wellicht wat duur, maar als je wilt rusten na een training wel makkelijk.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:21 schreef Ascorbinezuur het volgende:
[..]
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat de spelers van de dozen met eten toegestuurd krijgen. Dan is het makkelijk om zelf te koken. En overdag lunchen ze op de toekomst waar ook aan voedingsstoffen gedacht wordt.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Dat er in de jeugd bewustzijn wordt gecreëerd lijkt me logisch. En dat je op de club kunt eten ook, dat kan bij PSV ook in ieder geval.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:15 schreef Caland het volgende:
Wat ze eten zal de clubs zorg zijn klopt niet helemaal. Feyenoord is bijvoorbeeld al jaren (maar niet bijzonder lang) vrij intensief bezig met voeding(scoaches) zowel bij het eerste als de jeugdopleiding. Zo eten ze dagelijks op de club uiteraard en spelers kunnen er ook voor kiezen om maaltijden naar huis mee te nemen die bereid zijn door de koks op de club. Gok dat Ajax en PSV dat ook wel hebben.
Maar doe je daar niet in mee en trek je je eigen plan (en heeft dat geen slechte gevolgen) dan is dat ook prima. In de jeugd komt dat wat nauwer natuurlijk, omdat je lijf dan nog kritischer de juiste voedingsstoffen nodig heeft.
Goed, zoals je zelf al zegt, Feyenoord doet dat allemaal ook nog niet zo lang. Er zal ook echt wel wat veranderen in dat opzicht.![]()
Wat ik vooral bedoel is dat dat maatwerk is. Je denkt toch niet dat Huntelaar nog een lijstje mee krijgt met wat hij moet eten op maandag t/m vrijdag? Die weet echt wel wat hij kan eten om fit te blijven.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:15 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Daar gaat het toch ook juist om dat je een dieet van de club krijgt of in ieder geval in samenspraak. Thuis kun je hier vaak veel beter rekening mee houden. Ik hoop dat spelers wel enige kennis over voeding krijgen. Zout eten thuis is bijvoorbeeld onnodig zolang je niet uit pakjes gaat eten etc etc.
Het is natuurlijk wel zo dat er tegenwoordig steeds meer gevraagd wordt over een heel seizoen en dat maakt ook dat het steeds belangrijker wordt dat je, ook over langere termijn, goed hersteld van inspanningen. Dus genoeg eiwitten en koolhydraten en vetten in de juiste verhouding. Daar heeft de club wel een rol in, maar dat gebeurt (bij mijn weten) vooral in de adviserende rol op het moment dat de data aanwijst dat er bij een speler iets niet goed gaat.
Los van de eerder genoemde randvoorwaarden en voorlichting aan jeugd. Maar als een prof 4x in de week naar het restaurant van de neef van zijn moeder gaat en daar eet, gaat niemand hem terugfluiten. Daar geloof ik niets van.![]()
Rustig maar, laten we het gewoon vriendelijk houden.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Gast serieus. Ben je nou alleen maar dwars aan het doen ofzo?
Ze worden continu monitored. Elke achteruit- of vooruitgang wordt gezien. Dus je kunt het prima in de gaten houden en ze maken heus wel een plan van te voren hoe optimaal te presteren. Kortom, je hebt een basis. Als je speler achteruit gaat, ga je kijken of wel aan de voorwaarden van die basis wordt voldaan (wat hij eet, hoeveel hij traint, etc). Voldoet hij aan die voorwaarden, pas je de voorwaarden aan om tot die basis te komen. Voldoet hij niet aan de voorwaarden (eet verkeerd bijvoorbeeld) ga je proberen te zorgen dat die speler daar wel aan gaat voldoen.
Ik zou graag een artikel hierover lezen. Je kan wel aannemen dat Ajax het allemaal superprofessioneel aanpakt, maar als je dan in een bijzinnetje in een interview leest dat die gasten elke dag uit eten gaan, word ik skeptisch. Opnieuw, dan kan je wel aannemen dat in het restaurant optimaal rekening wordt gehouden met de voeding van de sporter, maar daar moet dan toch ook wel wat over te vinden zijn op het internet?
De wetenschap zegt dat je niet te intensief moet trainen, om spierblessures te voorkomen. Ajax bekritiseert Bosz omdat hij zogenoemd niet hard genoeg traint. Ondanks de fantastische fitheid van Ajax aan het einde van vorig seizoen, volhardt Bergkamp in zijn kritiek, en ook nieuwe trainer Keizer geeft aan dat dat een verschil gaat zijn onder hem. Meteen is er de eerste spierblessure, Kluivert. De wetenschap zegt dat je periodes van rust moet inbouwen tijdens een sportseizoen. Ajax geeft Younes nauwelijks vakantie, laat hem meteen volle bak opdraven, en Younes klaagt over vermoeidheid (is ook gewoon zichtbaar als je hem ziet spelen). Ik word dan serieus skeptisch over de professionaliteit van de begeleiding van Ajax ja. Maar nogmaals, ik lees graag goede stukken waar inhoudelijk (dus niet een paar soundbites) wordt uitgelegd hoe professioneel Ajax het allemaal aanpakt.![]()
Het is inderdaad maatwerk. Stel Neres eet geen aardappelen. Dan moet er gekeken worden wat hij wel lekker vindt Echter valt er ook bij niet zichtbare gevallen iets te verbeteren. Een Kluivert moet bijvoorbeeld sterker worden-> Help hem in zijn dieet.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:23 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat ik vooral bedoel is dat dat maatwerk is. Je denkt toch niet dat Huntelaar nog een lijstje mee krijgt met wat hij moet eten op maandag t/m vrijdag? Die weet echt wel wat hij kan eten om fit te blijven.
Het is natuurlijk wel zo dat er tegenwoordig steeds meer gevraagd wordt over een heel seizoen en dat maakt ook dat het steeds belangrijker wordt dat je, ook over langere termijn, goed hersteld van inspanningen. Dus genoeg eiwitten en koolhydraten en vetten in de juiste verhouding. Daar heeft de club wel een rol in, maar dat gebeurt (bij mijn weten) vooral in de adviserende rol op het moment dat de data aanwijst dat er bij een speler iets niet goed gaat.
Los van de eerder genoemde randvoorwaarden en voorlichting aan jeugd. Maar als een prof 4x in de week naar het restaurant van de neef van zijn moeder gaat en daar eet, gaat niemand hem terugfluiten. Daar geloof ik niets van.
Het voetbal is blijkbaar niet professioneel genoeg aangezien bijvoorbeeld wielrenners hier veel meer mee doen en kennis van hebben.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Google is your friend. Er is best wel wat over te vinden, over sport en voeding bij topclubs. Van Milan is bijvoorbeeld bekend dat zij op dat vlak al jaren geleden ver voorop liepen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Rustig maar, laten we het gewoon vriendelijk houden.
Ik zou graag een artikel hierover lezen. Je kan wel aannemen dat Ajax het allemaal superprofessioneel aanpakt, maar als je dan in een bijzinnetje in een interview leest dat die gasten elke dag uit eten gaan, word ik skeptisch. Opnieuw, dan kan je wel aannemen dat in het restaurant optimaal rekening wordt gehouden met de voeding van de sporter, maar daar moet dan toch ook wel wat over te vinden zijn op het internet?
De wetenschap zegt dat je niet te intensief moet trainen, om spierblessures te voorkomen. Ajax bekritiseert Bosz omdat hij zogenoemd niet hard genoeg traint. Ondanks de fantastische fitheid van Ajax aan het einde van vorig seizoen, volhardt Bergkamp in zijn kritiek, en ook nieuwe trainer Keizer geeft aan dat dat een verschil gaat zijn onder hem. Meteen is er de eerste spierblessure, Kluivert. De wetenschap zegt dat je periodes van rust moet inbouwen tijdens een sportseizoen. Ajax geeft Younes nauwelijks vakantie, laat hem meteen volle bak opdraven, en Younes klaagt over vermoeidheid (is ook gewoon zichtbaar als je hem ziet spelen). Ik word dan serieus skeptisch over de professionaliteit van de begeleiding van Ajax ja. Maar nogmaals, ik lees graag goede stukken waar inhoudelijk (dus niet een paar soundbites) wordt uitgelegd hoe professioneel Ajax het allemaal aanpakt.
De vraag blijft natuurlijk altijd hoe dwingend je daar in bent. Komt nog bij dat de wetenschappers (lees: voedingsgoeroes) het vaak ook niet eens zijn over wat nu het beste is. Ik werk regelmatig samen met iemand die topsporters begeleid na herstel en als je die soms dingen hoort roepen over koolhydraten, vetten en eiwitten en hoe bepaalde diëten die tot voor kort op handen werden gedragen nu ineens worden verguisd omdat ze spierafbraak veroorzaken of slecht zijn voor je botten.
En bij andere clubs worden dezelfde methodes nog steeds gehanteerd. Echt, praat eens met 5 diëtisten en je lacht je dood.![]()
Ik ben best vriendelijk hoor. Alleen ik heb het gevoel dat je dwars ligt om het dwarsliggen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Rustig maar, laten we het gewoon vriendelijk houden.
De wetenschap zegt dat je niet te intensief moet trainen, om spierblessures te voorkomen. Ajax bekritiseert Bosz omdat hij zogenoemd niet hard genoeg traint. Ondanks de fantastische fitheid van Ajax aan het einde van vorig seizoen, volhardt Bergkamp in zijn kritiek, en ook nieuwe trainer Keizer geeft aan dat dat een verschil gaat zijn onder hem. Meteen is er de eerste spierblessure, Kluivert. De wetenschap zegt dat je periodes van rust moet inbouwen tijdens een sportseizoen. Ajax geeft Younes nauwelijks vakantie, laat hem meteen volle bak opdraven, en Younes klaagt over vermoeidheid (is ook gewoon zichtbaar als je hem ziet spelen). Ik word dan serieus skeptisch over de professionaliteit van de begeleiding van Ajax ja. Maar nogmaals, ik lees graag goede stukken waar inhoudelijk (dus niet een paar soundbites) wordt uitgelegd hoe professioneel Ajax het allemaal aanpakt.
Aan de andere kant ben je wel skeptisch door een paar soundbites in de media.
Kluivert kan natuurlijk toeval zijn. Als je een stuk of 5 spelers hebt die met spierblessures kampen in korte tijd zou ik me toch wel eens achter mijn oren krabben. In dat opzicht zijn Keizer en Bergkamp een beetje 2 handen op 1 buik. Bergkamp kan niet zeggen dat ze onder Bosz niet hard genoeg trainden en dat Keizer dan zegt dat hij er niets aan gaat veranderen.
Verantwoord trainen op lange termijn is verschrikkelijk moeilijk. We doen er allemaal heel ligt over, maar spelers fit houden en toch ook elke dag uitdagen is echt moeilijk.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Voetbal is een erg conservatieve sport. Dus ook het belang van voeding zal achter lopen bij wielrenners. Aan de andere kant is de fysiek van een wielrenner nog belangrijker dan die van een voetballer. Daarom wordt er ook zo veel doping gebruikt. Optimale voeding is voor hun van levensbelang.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:35 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Het is inderdaad maatwerk. Stel Neres eet geen aardappelen. Dan moet er gekeken worden wat hij wel lekker vindt Echter valt er ook bij niet zichtbare gevallen iets te verbeteren. Een Kluivert moet bijvoorbeeld sterker worden-> Help hem in zijn dieet.
Het voetbal is blijkbaar niet professioneel genoeg aangezien bijvoorbeeld wielrenners hier veel meer mee doen en kennis van hebben.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Als je doping gebruikt kun je veel harder trainen en heb je veel minder rust nodig.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
De wetenschap zegt dat je niet te intensief moet trainen, om spierblessures te voorkomen. Ajax bekritiseert Bosz omdat hij zogenoemd niet hard genoeg traint. Ondanks de fantastische fitheid van Ajax aan het einde van vorig seizoen, volhardt Bergkamp in zijn kritiek, en ook nieuwe trainer Keizer geeft aan dat dat een verschil gaat zijn onder hem. Meteen is er de eerste spierblessure, Kluivert. De wetenschap zegt dat je periodes van rust moet inbouwen tijdens een sportseizoen. Ajax geeft Younes nauwelijks vakantie, laat hem meteen volle bak opdraven, en Younes klaagt over vermoeidheid (is ook gewoon zichtbaar als je hem ziet spelen). Ik word dan serieus skeptisch over de professionaliteit van de begeleiding van Ajax ja. Maar nogmaals, ik lees graag goede stukken waar inhoudelijk (dus niet een paar soundbites) wordt uitgelegd hoe professioneel Ajax het allemaal aanpakt.![]()
Fysiek is bij voetbal misschien wel belangrijker. Je gebruikt veel meer spieren. Je moet zowel explosief zijn en ook duurvermogen hebben. Daarbij moet je ook wendbaar zijn.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Voetbal is een erg conservatieve sport. Dus ook het belang van voeding zal achter lopen bij wielrenners. Aan de andere kant is de fysiek van een wielrenner nog belangrijker dan die van een voetballer. Daarom wordt er ook zo veel doping gebruikt. Optimale voeding is voor hun van levensbelang.
Bij wielrenners gaat het om de benen en gewicht.
Het is dus vreemd dat er bij voetbal hier niet meer mee wordt gedaan.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Dat is absoluut waar, maar je moet het ook weer niet te ingewikkeld maken. De basis is al lang bekend en omschreven.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:53 schreef Komakie het volgende:
Verantwoord trainen op lange termijn is verschrikkelijk moeilijk. We doen er allemaal heel ligt over, maar spelers fit houden en toch ook elke dag uitdagen is echt moeilijk.
Laatst in het PSV-topic ook zo'n discussie omdat een speler had gezegd dat er niet meer zo scherp getraind werd als een aantal jaar geleden toen met name Depay en Wijnaldum de boel scherp hielden. Toen riep iemand dat dat wel mee zou vallen omdat Wijnaldum na zijn eerste trainingen in Engeland riep dat het zo zwaar trainen was daar en dat in Nederland veel lichter getraind werd.
Maar wat niemand dan ziet, is dat het om twee verschillende dingen gaat. Scherp trainen (spelers uitdagen om beter te worden) is iets totaal anders als zwaar trainen. De zwaarte van de training kun je afstemmen op het wedstrijdprogramma, scherpte moet er altijd zijn.
Overigens zijn de teksten van Wijnaldum wel goud waard. Want inderdaad is de training in Engeland veel zwaarder. Het is ook niet voor niets dat spelers maar zelden beter worden van hun tijd in Engeland en dat Engeland op eindtoernooien altijd super zwak is. Ze trainen daar nog op achterhaalde intensiteit.![]()
Wat?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:56 schreef Komakie het volgende:
[..]
Voetbal is een erg conservatieve sport. Dus ook het belang van voeding zal achter lopen bij wielrenners. Aan de andere kant is de fysiek van een wielrenner nog belangrijker dan die van een voetballer. Daarom wordt er ook zo veel doping gebruikt. Optimale voeding is voor hun van levensbelang.![]()
En houd je het geen seizoen vol, omdat uiteindelijk doping je fysiek niet sterker maakt. Je gebruikt je lichaam alleen intenser waardoor je tijdelijk meer gas kunt geven. Althans, dat is voor de meeste sportdoping zo. Vandaar ook dat het in het wielrennen zo populair is, dan kun je makkelijker je piekmomenten bepalen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als je doping gebruikt kun je veel harder trainen en heb je veel minder rust nodig.![]()
Ehm, jawel... Je herstelt sneller waardoor je meer en zwaarder kan trainen. Dat maakt je sterker.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:02 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En houd je het geen seizoen vol, omdat uiteindelijk doping je fysiek niet sterker maakt. Je gebruikt je lichaam alleen intenser waardoor je tijdelijk meer gas kunt geven. Althans, dat is voor de meeste sportdoping zo.Populair ten opzichte van...?quote:Vandaar ook dat het in het wielrennen zo populair is, dan kun je makkelijker je piekmomenten bepalen.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2017 15:03:45 ]![]()
Wielrenners zitten veel meer op het uiterste van hun fysieke mogelijkheden dan voetballers. Als je kijkt naar de verhouding fysiek-techniek, dan ligt die gewoon anders.quote:![]()
Maar een voetbal wedstrijd is wel minder inspannend, over het algemeen, dan een wielerkoers.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:00 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Fysiek is bij voetbal misschien wel belangrijker. Je gebruikt veel meer spieren. Je moet zowel explosief zijn en ook duurvermogen hebben. Daarbij moet je ook wendbaar zijn.
Bij wielrenners gaat het om de benen en gewicht.
Het is dus vreemd dat er bij voetbal hier niet meer mee wordt gedaan.
En de verhouding techniek/tactiek/fysiek is bij voetbal veel gelijker verdeeld.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Ze hebben elk hun eigen middeltjes. En het wielrennen is nu 'schoner' doordat de controles enorm zijn geïntensiveerd. Maar het is absoluut zo dat je er in het wielrennen meer baat bij hebt dan bij voetbal.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus in teamsporten wordt minder gedopet dan in het wielrennen, is dat wat je zegt?
Hoe het nu feitelijk is, durf ik niet te zeggen. Maar op amateurniveau is er in het wielrennen nog volop dopinggebruik en bij het voetbal is dat echt heel erg beperkt.![]()
Dit.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maar een voetbal wedstrijd is wel minder inspannend, over het algemeen, dan een wielerkoers.
En de verhouding techniek/tactiek/fysiek is bij voetbal veel gelijker verdeeld.![]()
Lance Armstrong is geen enkele keer betrapt op doping.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ze hebben elk hun eigen middeltjes. En het wielrennen is nu 'schoner' doordat de controles enorm zijn geïntensiveerd. Maar het is absoluut zo dat je er in het wielrennen meer baat bij hebt dan bij voetbal.
Hoe het nu feitelijk is, durf ik niet te zeggen. Maar op amateurniveau is er in het wielrennen nog volop dopinggebruik en bij het voetbal is dat echt heel erg beperkt.
Dopeurs worden amper gepakt. Feit. In welke sport dan ook. Mijn cynische conclusie daarom: in elke sport is het gemeengoed. In hoeverre en in welke mate, daar zal best verschil in zitten.
Maar kom niet aan met het argument 'voetbal is een technische sport, dus daar wordt minder gebruikt'. Bullshit. Kijk naar Juventus, onze Nederlandse toppers uit de 2000-periode en Real en Barcelona (Operation Puerto).
Waarom denk je dat die jongens in het buitenland opeens zo breed worden? Dat is echt niet alleen de leeftijd.![]()
Ik denk dat je in het voetbal er meer baat bij hebt als je kijkt naar het financiële gewin. En dat telt ook mee als je zo een groot risico neemt voor je gezondheid en je pakkans.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ze hebben elk hun eigen middeltjes. En het wielrennen is nu 'schoner' doordat de controles enorm zijn geïntensiveerd. Maar het is absoluut zo dat je er in het wielrennen meer baat bij hebt dan bij voetbal.
Hoe het nu feitelijk is, durf ik niet te zeggen. Maar op amateurniveau is er in het wielrennen nog volop dopinggebruik en bij het voetbal is dat echt heel erg beperkt.
En natuurlijk is doping goed voor je voetbal, je kan gewoon net iets sneller en sterker worden en langer doorgaan.![]()
De sterkste renner wint zelden de rit.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maar een voetbal wedstrijd is wel minder inspannend, over het algemeen, dan een wielerkoers.
En de verhouding techniek/tactiek/fysiek is bij voetbal veel gelijker verdeeld.![]()
Voetballend is anders. Daar ga je vaak snel even in het rood in een sprintje. De wielrenners zijn zo getraind dat ze eigenlijk amper in het rood gaan. Behalve op enkele momenten in de sprint of bergop. Bovendien is het veel belastender voor je spieren/gewrichten.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
En de verhouding techniek/tactiek/fysiek is bij voetbal veel gelijker verdeeld.
Voetballers hebben ook veel meer last van spierblessures dan wielrenners.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Er zijn verschillende soorten doping he.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:02 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En houd je het geen seizoen vol, omdat uiteindelijk doping je fysiek niet sterker maakt. Je gebruikt je lichaam alleen intenser waardoor je tijdelijk meer gas kunt geven. Althans, dat is voor de meeste sportdoping zo. Vandaar ook dat het in het wielrennen zo populair is, dan kun je makkelijker je piekmomenten bepalen.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Dat er hartaandoeningen zijn bij vooral Afrikaanse jongeren in het voetbal is puur toeval.Groot fan van User Wotte![]()
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:17 schreef Tjacka het volgende:
Er is geen doping in het voetbal. Technische sport.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Het zou inderdaad nu wel opgehouden zijn nadat er in de jaren 70/80/90 in Duitsland en Engeland al veel dopeurs liepen.Groot fan van User Wotte![]()
Spanje vanaf 2006 had wel Ferrari als dokter. Maar gaf hun als enige geen doping.Groot fan van User Wotte![]()
Zonder doping in de voetbalsport had Ajax 2x achtereen de Champions League gewonnen in de jaren 90.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Of niet eens de finale gehaald.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:26 schreef Pedroso het volgende:
Zonder doping in de voetbalsport had Ajax 2x achtereen de Champions League gewonnen in de jaren 90.
Groot fan van User Wotte![]()
Of 0x. Afhankelijk van wat er bij Ajax werd gebruikt.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:26 schreef Pedroso het volgende:
Zonder doping in de voetbalsport had Ajax 2x achtereen de Champions League gewonnen in de jaren 90.![]()
Boterham met pindakaas. Nederlanders gebruiken geen doping.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:28 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Of 0x. Afhankelijk van wat er bij Ajax werd gebruikt.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Cees-Rein van den Hoogenband vindt dit leuk.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:28 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Boterham met pindakaas. Nederlanders gebruiken geen doping.![]()
Precies.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:28 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Boterham met pindakaas. Nederlanders gebruiken geen doping.
Hebben gewoon een ideale bouw voor vrijwel alle sporten.
Atletiek, voetbal, schaatsen, wielrennen.Zelfs met doping hebben de andere landen geen kans.
Groot fan van User Wotte![]()
ik weet een ding zeker, in het voetbal wordt de meeste doping gebruikt, die controles zijn om te lachen, altijd na een wedstrijd niks out of comp. Verder kan je gewoon een dopingtest weigeren, het kost je maar ene paar maanden schorsing.![]()
Je hebt er toch geen voordeel bij!!!!!?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:38 schreef THEFXR het volgende:
ik weet een ding zeker, in het voetbal wordt de meeste doping gebruikt, die controles zijn om te lachen, altijd na een wedstrijd niks out of comp. Verder kan je gewoon een dopingtest weigeren, het kost je maar ene paar maanden schorsing.Groot fan van User Wotte![]()
natuurlijk wel, steroids voor de kracht en EPO voor het uithoudingsvermogen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Je hebt er toch geen voordeel bij!!!!!?![]()
Hij is sarcastisch.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
natuurlijk wel, steroids voor de kracht en EPO voor het uithoudingsvermogen.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Doping maakt je fysiek niet sterker?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:02 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En houd je het geen seizoen vol, omdat uiteindelijk doping je fysiek niet sterker maakt. Je gebruikt je lichaam alleen intenser waardoor je tijdelijk meer gas kunt geven. Althans, dat is voor de meeste sportdoping zo. Vandaar ook dat het in het wielrennen zo populair is, dan kun je makkelijker je piekmomenten bepalen.![]()
![]()
Badder heeft in ieder geval geen doping gebruikt.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Doping maakt je fysiek niet sterker?Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
De doping zelf niet nee.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Doping maakt je fysiek niet sterker?![]()
Als ik nu vol aan de epo ga en vervolgens niet sport dan zal ik fysiek niet veel sterker worden gok ikquote:Op woensdag 30 augustus 2017 15:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Doping maakt je fysiek niet sterker?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Zwolle thuis en ADO uit de komende 2 wedstrijden, appeltje eitje dus.
Dan Vitesse thuis en Heerenveen uit, dat gaat al wat lastiger worden.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
ADO uit is altijd lastig.
Zou geen probleem moeten zijn gezien de stand en kwaliteiten, maar het is net als tegen Utrecht uit. Die klappen er vol op.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Alleen kan ADO er niet zoveel van. Dit in tegenstelling tot FC Utrecht.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 20:16 schreef Komakie het volgende:
ADO uit is altijd lastig.
Zou geen probleem moeten zijn gezien de stand en kwaliteiten, maar het is net als tegen Utrecht uit. Die klappen er vol op.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Tegen PSV.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 21:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wanneer zal Siemgod zijn eerste goal scoren voor ons?![]()
Tegen Telstarquote:Op woensdag 30 augustus 2017 21:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wanneer zal Siemgod zijn eerste goal scoren voor ons?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Maakt niet uit, als hij maar genoeg minuten maaktquote:Op woensdag 30 augustus 2017 21:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wanneer zal Siemgod zijn eerste goal scoren voor ons?
Ajax DNA![]()
![]()
Tegen Feyenoord scoort ie sowieso, daar scoort ie altijd tegen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 21:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wanneer zal Siemgod zijn eerste goal scoren voor ons?
Maar daarvoor zal ie ook al wel gescoord hebben.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Raar dat ze gelijk een elftal naar hem vernoemen.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 22:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Eerst half jaar wennen aan het systeem bij Jong Ajax![]()
typisch.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 00:42 schreef Typisch het volgende:
[..]
Raar dat ze gelijk een elftal naar hem vernoemen.![]()
![]()
'Ajax voert ingelast overleg en bekijkt rol van directeur Van der Sar'
Donderdag 31 augustus 2017 om 07:29
Ajax gaat de komende periode kijken naar de rol van Edwin van der Sar. De oud-voetballer heeft als algemeen directeur ook een beslissende stem in het Technisch Hart. Het is volgens ingewijden de vraag of dat wenselijk is.
Dat meldt De Telegraaf. Doordat Van der Sar en Dennis Bergkamp afgelopen voorjaar tegenover directeur spelerszaken Marc Overmars stonden, kreeg Peter Bosz wat betreft de invulling van zijn staf niet zijn zin, vertrok hij na één jaar naar Borussia Dortmund en werd Marcel Keizer kort daarna als opvolger van Bosz voor de leeuwen gegooid. De bedoeling was dat hij klaargestoomd zou worden, in plaats van direct eindverantwoordelijk.
Woensdag vond er een overleg plaats tussen de directie en raad van commissarissen. Over de rol van Van der Sar is niet gesproken. Ajax begroot standaard Europese deelname (groepsfase), maar door de uitschakeling in de Europa League moest die begroting worden bijgesteld. "Vanzelfsprekend kwam ook de transferwindow ter sprake", laat een woordvoerder van de club weten aan de ochtendkrant. "Maar de rvc en directie hebben vooral de consequenties van de Europese uitschakeling doorgenomen."![]()
Ah een nieuw plannetje om Van der Sar erbuiten te houden zodat Hennie en Dennis nog meer invloed hebben![]()
Het twee-koppige monster Dennie... of Hennis?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 08:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ah een nieuw plannetje om Van der Sar erbuiten te houden zodat Hennie en Dennis nog meer invloed hebben![]()
Neem dan dat hele TH onder de loep, dat je democratisch ook verkeerde beslissingen kan nemen lijkt me duidelijkquote:Op donderdag 31 augustus 2017 07:51 schreef patrickt37 het volgende:
Donderdag 31 augustus 2017 om 07:29
Ajax gaat de komende periode kijken naar de rol van Edwin van der Sar. De oud-voetballer heeft als algemeen directeur ook een beslissende stem in het Technisch Hart. Het is volgens ingewijden de vraag of dat wenselijk is.
Dat meldt De Telegraaf. Doordat Van der Sar en Dennis Bergkamp afgelopen voorjaar tegenover directeur spelerszaken Marc Overmars stonden, kreeg Peter Bosz wat betreft de invulling van zijn staf niet zijn zin, vertrok hij na één jaar naar Borussia Dortmund en werd Marcel Keizer kort daarna als opvolger van Bosz voor de leeuwen gegooid. De bedoeling was dat hij klaargestoomd zou worden, in plaats van direct eindverantwoordelijk.
Woensdag vond er een overleg plaats tussen de directie en raad van commissarissen. Over de rol van Van der Sar is niet gesproken. Ajax begroot standaard Europese deelname (groepsfase), maar door de uitschakeling in de Europa League moest die begroting worden bijgesteld. "Vanzelfsprekend kwam ook de transferwindow ter sprake", laat een woordvoerder van de club weten aan de ochtendkrant. "Maar de rvc en directie hebben vooral de consequenties van de Europese uitschakeling doorgenomen."![]()
Lolquote:Frank Rijkaard is gepolst om plaats te nemen in de raad van commissarissen van Ajax, zo schrijft De Telegraaf donderdag. De voetbaltrainer in ruste heeft volgens het dagblad echter aan de Amsterdamse club laten weten niet geïnteresseerd te zijn.
Daags na uitschakeling van Ajax in de voorronde van de Europa League legde commissaris Theo van Duivenbode zijn functie neer, uit onvrede over het beleid. Rijkaard had zodoende de (technische) rol kunnen overnemen van Van Duivenbode. De 54-jarige Amsterdammer vervulde sinds zijn vertrek als bondscoach van Saudi-Arabië in januari 2013 geen enkele officiële functie in de voetballerij meer.
Rvc-voorzitter Leo van Wijk heeft aangegeven te willen terugtreden vanwege zijn leeftijd. Ajax zoekt voor deze tweede vacature een échte Ajacied, die ook nog eens zakelijk succesvol is (geweest). Zolang er geen geschikte opvolger is gevonden, lijkt de zeventigjarige Van Wijk bereid aan te blijven, al zou hij het liefst per november willen stoppen.![]()
Als het gemiddelde IQ van het TH ver onder de 100 blijft, zullen veel verkeerde beslissingen genomen worden.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 08:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Neem dan dat hele TH onder de loep, dat je democratisch ook verkeerde beslissingen kan nemen lijkt me duidelijk![]()
![]()
natuurlijk maar zo'n Keizer aanstellen had Cruijff ook kunnen doen en dat hele Bosz verhaal, denk dat van de Sar door het veranderen van inzicht van Bosz ook dacht van rot maar op terwijl hij wat verder had moeten kijken dan dat en hem iig niet zo makkelijk had moeten laten gaan.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 08:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Als het gemiddelde IQ van het TH ver onder de 100 blijft, zullen veel verkeerde beslissingen genomen worden.![]()
Van der Sar is een heerlijk rancuneus mannetje.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 08:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk maar zo'n Keizer aanstellen had Cruijff ook kunnen doen en dat hele Bosz verhaal, denk dat van de Sar door het veranderen van inzicht van Bosz ook dacht van rot maar op terwijl hij wat verder had moeten kijken dan dat en hem iig niet zo makkelijk had moeten laten gaan.wooblabalurg![]()
dat kwam Bosz ook goed uit want dat is een ambitieus mannetje, zonder bod van Dortmund had hij zonder morren nog op de bank gezeten met Marcel Keizer ipv Hennie naast hemquote:Op donderdag 31 augustus 2017 09:50 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Van der Sar is een heerlijk rancuneus mannetje.![]()
Ik dacht dat hij tot nu toe steeds de boot afhield?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 09:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat zal Keje vast zelf ook zeggen.![]()
Was wel beter geweest voor Marcel.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 10:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kwam Bosz ook goed uit want dat is een ambitieus mannetje, zonder bod van Dortmund had hij zonder morren nog op de bank gezeten met Marcel Keizer ipv Hennie naast hem
Hij is nu een vis op t droge.wooblabalurg![]()
ik denk het ook en hij wilde dat zelf ook, dan weet je eigenlijk genoeg als TH, maar wat ik al eerder zei, het is wel een Cruijffiaanse beslissingquote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Was wel beter geweest voor Marcel.
Hij is nu een vis op t droge.![]()
Keizer moet wel de tijd krijgen, Nice kan je verliezen maar was close, tegen Heracles en Rosenborg zat het ook gewoon flink tegen. Natuurlijk gaan er bepaalde dingen aanwijsbaar verkeerd, en het is geen Bosz (zullen zelfs Bergkamp & vd Sar moeten inzien).![]()
twitter:MikeVerweij twitterde op donderdag 31-08-2017 om 11:11:22MOOIE TRANSFER: #Ajax verkoopt Queensy #Menig aan @FCNantes ... Speler afgelopen seizoenen verhuurd aan @PECZwolle ... meer op Telesport.nl reageer retweet
![]()
Kom op zeg. Vooral door zijn keuzes en wissels verloor Ajax tegen Nice, de nummer 17 van Frankrijk op het moment. Om over de kamikazewissels tegen Heracles (!) maar te zwijgen. En ook bij Rosenborg ging het compleet mis na het inbrengen van Zeefuik.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Keizer moet wel de tijd krijgen, Nice kan je verliezen maar was close, tegen Heracles en Rosenborg zat het ook gewoon flink tegen.
Dit zijn allemaal zeer matige ploegen en het is een schande dat er niet gewonnen is in die wedstrijden.![]()
GELDJESquote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:19 schreef TheArt het volgende:
twitter:MikeVerweij twitterde op donderdag 31-08-2017 om 11:11:22MOOIE TRANSFER: #Ajax verkoopt Queensy #Menig aan @FCNantes ... Speler afgelopen seizoenen verhuurd aan @PECZwolle ... meer op Telesport.nl reageer retweet
![]()
![]()
Nice vond ik niet zo matig maar wel met je eens dat je het gewoon weggegeven hebt, hij heeft niet zo'n goeie hand van wisselenquote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:21 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Kom op zeg. Vooral door zijn keuzes en wissels verloor Ajax tegen Nice, de nummer 17 van Frankrijk op het moment. Om over de kamikazewissels tegen Heracles (!) maar te zwijgen. En ook bij Rosenborg ging het compleet mis na het inbrengen van Zeefuik.
Dit zijn allemaal zeer matige ploegen en het is een schande dat er niet gewonnen is in die wedstrijden.![]()
hij heeft beginners fouten gemaakt Hans, iets wat eigenlijk niet mag bij Ajax.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Keizer moet wel de tijd krijgen, Nice kan je verliezen maar was close, tegen Heracles en Rosenborg zat het ook gewoon flink tegen. Natuurlijk gaan er bepaalde dingen aanwijsbaar verkeerd, en het is geen Bosz (zullen zelfs Bergkamp & vd Sar moeten inzien).![]()
Maar wel veel meer kansen dan de tegenstanders in die wedstrijden.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:21 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Kom op zeg. Vooral door zijn keuzes en wissels verloor Ajax tegen Nice, de nummer 17 van Frankrijk op het moment. Om over de kamikazewissels tegen Heracles (!) maar te zwijgen. En ook bij Rosenborg ging het compleet mis na het inbrengen van Zeefuik.
Dit zijn allemaal zeer matige ploegen en het is een schande dat er niet gewonnen is in die wedstrijden.
Wissels waren inderdaad dramatisch, kan je overigens de hele technische staf aanrekenen.![]()
Ja, Rosenborg met heel veel pech verloren. Zat flink tegen.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
In dit geval mag het wel, want hij ís een beginner.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
hij heeft beginners fouten gemaakt Hans, iets wat eigenlijk niet mag bij Ajax.
Natuurlijk moet je dit meenemen in zijn beoordeling, maar het gaat erom dat hij verbetering gaat laten zien. Beginnersfouten kan je verwachten van een beginner en zijn derhalve het risico dat het TH bewust heeft genomen (/ ze dachten dat de invloed van de trainer beperkt was na het fantastische fundament dat ze eigenhandig opgebouwd hadden).![]()
Dat ontken je, of..?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:47 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, Rosenborg met heel veel pech verloren. Zat flink tegen.![]()
![]()
dat is wat er bij Ajax dus een beetje inzit, ze denken dat iedereen het als een eer moet zien om bij Ajax te werken, ze hadden nooit verwacht dat Bosz zou gaan dus geen enkel alternatief achter de hand, zelfde geld voor posities in het elftal, dat moet je al in kaart hebben zodat je snel kan schakelen.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:45 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
hij heeft beginners fouten gemaakt Hans, iets wat eigenlijk niet mag bij Ajax.![]()
Oké, nou, het verschil in expected goals was in beide wedstrijden dik in het voordeel van Ajax. Ik had er ook een ander gevoel bij maar dat is blijkbaar vooral in de emotie.quote:![]()
Expected goals.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oké, nou, het verschil in expected goals was in beide wedstrijden dik in het voordeel van Ajax. Ik had er ook een ander gevoel bij maar dat is blijkbaar vooral in de emotie.
Al die grandioze kansen van Ajax waren expected goals?
Hoeveel echt grote kansen waren er voor Ajax?![]()
expected goalsquote:Op donderdag 31 augustus 2017 11:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oké, nou, het verschil in expected goals was in beide wedstrijden dik in het voordeel van Ajax. Ik had er ook een ander gevoel bij maar dat is blijkbaar vooral in de emotie.![]()
![]()
Expected goals als je Veltman en Dijks in je verdediging hebt staan
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat dus.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:01 schreef Caland het volgende:
Expected goals als je Veltman en Dijks in je verdediging hebt staan
En het dan pech noemen..![]()
![]()
quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Brrr, data, statistiek, eng!![]()
![]()
En dat zeg je dan tegen mijquote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Brrr, data, statistiek, eng!
Onderbouw je expected goals dan maar.![]()
Voorlopig nog zijn er nog niet veel mensen aan toe binnen het voetbal.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Brrr, data, statistiek, eng!![]()
Je wil de grafieken zien? 2.04-0.92 in de eerste wedstrijd, 1.08-2.27 in de tweede wedstrijd. Tien kansen van 10% levert nou eenmaal een hoger xG dan twee kansen van 30%. Simulatie van kansen leverde een winstkans van 14% op voor Rosenborg in de eerste wedstrijd, 13% in de tweede wedstrijd.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En dat zeg je dan tegen mij
Onderbouw je expected goals dan maar.
Kanttekening daarbij is dat keizer dramatisch wisselde, dat zie je niet terug in de xG's.![]()
Zijn er goed onderbouwde modellen? Lijkt me toch heel erg lastig.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Voorlopig nog zijn er nog niet veel mensen aan toe binnen het voetbal.![]()
En hoe zijn die kansen bepaalt? Wanneer is het 10 procent?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je wil de grafieken zien? 2.04-0.92 in de eerste wedstrijd, 1.08-2.27 in de tweede wedstrijd. Tien kansen van 10% levert nou eenmaal een hoger xG dan twee kansen van 30%. Simulatie van kansen leverde een winstkans van 14% op voor Rosenborg in de eerste wedstrijd, 13% in de tweede wedstrijd.
Kanttekening daarbij is dat keizer dramatisch wisselde, dat zie je niet terug in de xG's.![]()
Vergelijkbare situaties van alle wedstrijden ooit gespeeld met kansen uit die positie. Hoe vaak ze erin vliegen.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En hoe zijn die kansen bepaalt? Wanneer is het 10 procent?
Dus als Ajax een schot heeft vanuit een hoek en plek waar die er in de geschiedenis van alle wedstrijden in 10% van de gevallen erin vloog, heb je dus een expected Goal ratio van 10%.![]()
http://11tegen11.net/2015(...)xpected-goals-model/quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zijn er goed onderbouwde modellen? Lijkt me toch heel erg lastig.
11tegen11 op Twitter is leuk om te volgen, al schieten veel mensen in de weerstand als je het aanhaalt.![]()
Vanuit die positie? Dus de hoogte van de bal, de stuit, en wie er staat wordt niet meegenomen?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Vergelijkbare situaties van alle wedstrijden ooit gespeeld met kansen uit die positie. Hoe vaak ze erin vliegen.![]()
Tot nu toe maakt Keizer geen sterke indruk, maar het TH zal hem toch de tijd moeten gunnen. Je weet dat je een onervaren trainer aanstelt en die kan fouten maken.
Je hebt vertrouwen in hem door hem aan te stellen, dan moet je hem ook de ruimte geven om het waar te maken. Als je hem na een paar wedstrijden ontslaat, Maak je jezelf nog meer belachelijk.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Als het zo simpel is als je net zegt dan zijn er gewoon veel te weinig variabelen meegenomen.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
http://11tegen11.net/2015(...)xpected-goals-model/
11tegen11 op Twitter is leuk om te volgen, al schieten veel mensen in de weerstand als je het aanhaalt.![]()
Nee.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is het wehebbengedomineerd2.0![]()
dat zullen ze ook niet doen, alleen de reden zal eerder zijn uit zelfbescherming dan uit clubbelangquote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:19 schreef Komakie het volgende:
Tot nu toe maakt Keizer geen sterke indruk, maar het TH zal hem toch de tijd moeten gunnen. Je weet dat je een onervaren trainer aanstelt en die kan fouten maken.
Je hebt vertrouwen in hem door hem aan te stellen, dan moet je hem ook de ruimte geven om het waar te maken. Als je hem na een paar wedstrijden ontslaat, Maak je jezelf nog meer belachelijk.![]()
Heb je de link geopend? Er worden zeer veel variabelen meegenomen, en dit soort modellen kunnen een stuk beter gevalideerd worden dan de gut feeling van de uiterst subjectieve supporters.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als het zo simpel is als je net zegt dan zijn er gewoon veel te weinig variabelen meegenomen.
Uiteraard is het niet perfect en moet je kritisch blijven kijken naar dergelijke analyses.![]()
dat dus, verder is dat expected goals wel goed om te zien dat je kansen creëert en wat betreft dus op de goeie weg bentquote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:53 schreef Heeinz het volgende:
De enige statistieken die tellen zijn de gemaakte doelpunten![]()
Het gaat echt nergens over. Zoals Heinz al zei alleen de doelpunten tellen.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heb je de link geopend? Er worden zeer veel variabelen meegenomen, en dit soort modellen kunnen een stuk beter gevalideerd worden dan de gut feeling van de uiterst subjectieve supporters.
Uiteraard is het niet perfect en moet je kritisch blijven kijken naar dergelijke analyses.![]()
Maar ook echt alleen daarvoorquote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat dus, verder is dat expected goals wel goed om te zien dat je kansen creëert en wat betreft dus op de goeie weg bentVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik ben niet subjectief in dit geval.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heb je de link geopend? Er worden zeer veel variabelen meegenomen, en dit soort modellen kunnen een stuk beter gevalideerd worden dan de gut feeling van de uiterst subjectieve supporters.
Uiteraard is het niet perfect en moet je kritisch blijven kijken naar dergelijke analyses.
Maar een heel aantal variabelen zijn onmogelijk om goed mee te nemen. Balhoogte, spelers om de bal, speler die schiet, keeper, etc etc. Niet te doen.
Maar als jij je hieraan wil vasthouden, prima hoor.![]()
2.04-0.92 is echt niet zo goed hoor in een thuiswedstrijd.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je wil de grafieken zien? 2.04-0.92 in de eerste wedstrijd, 1.08-2.27 in de tweede wedstrijd. Tien kansen van 10% levert nou eenmaal een hoger xG dan twee kansen van 30%. Simulatie van kansen leverde een winstkans van 14% op voor Rosenborg in de eerste wedstrijd, 13% in de tweede wedstrijd.
De goedgekeurde gemaakte doelpunten.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 12:53 schreef Heeinz het volgende:
De enige statistieken die tellen zijn de gemaakte doelpuntenwooblabalurg![]()
Misschien dat we daar ook een factor aan kunnen hangen, dan hoeven we helemaal geen wedstrijden meer te spelenquote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:16 schreef Baconbus het volgende:
[..]
De goedgekeurde gemaakte doelpunten.![]()
Nou ja, ook in de zin van wat voor soort kansen je creëert kan het wel handig zijn, alsmede om in te zien dat je bijvoorbeeld een spits hebt die minder kansen in goals omzet dan je kan verwachten.quote:
Dan pak je daarna de beelden erbij om te kijken hoe het met die kansen precies zat, maar dit soort modellen geven best trends weer op dat soort vlakken.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Maar hou het dan ook alleen als tool bij het analyseren van je kansen (en de kansen die je weggeeft). Net als dat een passmap handig is voor het analyseren van je veldspel en ga zo maar door.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou ja, ook in de zin van wat voor soort kansen je creëert kan het wel handig zijn, alsmede om in te zien dat je bijvoorbeeld een spits hebt die minder kansen in goals omzet dan je kan verwachten.
Dan pak je daarna de beelden erbij om te kijken hoe het met die kansen precies zat, maar dit soort modellen geven best trends weer op dat soort vlakken.
Wat je vaak leest: onze expected goals lag veel hoger dan de tegenstander dus we hadden pech. Dan vlak je ongeveer 40-45 andere factoren volledig uit.
Statistieken zijn handig maar niet leidend.
Volgens de statistieken is Veltman een geweldige back, bijvoorbeeld.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee hoor, het correleert beter met toekomstige prestaties dan gemaakte doelpunten of behaalde punten.quote:
Toeval speelt een rol bij uitslagen van wedstrijden dames en heren, daar mag je best een beetje voor corrigeren in je oordeel over een trainer die er net een paar wedstrijden zit.![]()
Wel een stuk beter dan 0-1quote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:01 schreef VanKuikeren het volgende:
[..]
2.04-0.92 is echt niet zo goed hoor in een thuiswedstrijd.![]()
Dat klopt natuurlijk. Het dient een toevoeging te zijn aan het begrijpen van een wedstrijd. Verder blijven menselijke fouten zoals Keizer aanstellen en Keizer het wisselbeleid in handen geven en Keizer laten denken dat Veltman een prima aanvoerder is natuurlijk ook belangrijk, en die zie je niet terug in alleen xG's of een passmap.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar hou het dan ook alleen als tool bij het analyseren van je kansen (en de kansen die je weggeeft). Net als dat een passmap handig is voor het analyseren van je veldspel en ga zo maar door.
Wat je vaak leest: onze expected goals lag veel hoger dan de tegenstander dus we hadden pech. Dan vlak je ongeveer 40-45 andere factoren volledig uit.
Statistieken zijn handig maar niet leidend.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Ik ben het met je eens, en was ook één van de weinigen die niet zo extreem negatief was als de meesten hier. De pech van Ajax en de absurde effectiviteit van Adegbenro zijn extreem onder belicht gebleven.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee hoor, het correleert beter met toekomstige prestaties dan gemaakte doelpunten of behaalde punten.
Toeval speelt een rol bij uitslagen van wedstrijden dames en heren, daar mag je best een beetje voor corrigeren in je oordeel over een trainer die er net een paar wedstrijden zit.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Wie de band draagt maakt volgens mij weinig uit, vooral een selectie dingetje dat er weinig alternatief voor Veltman en Dijks is. Wat ik echt niet begrijp is dat zowel Bosz als Keizer de voorkeur geven aan Veltman boven Tete.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 13:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk. Het dient een toevoeging te zijn aan het begrijpen van een wedstrijd. Verder blijven menselijke fouten zoals Keizer aanstellen en Keizer het wisselbeleid in handen geven en Keizer laten denken dat Veltman een prima aanvoerder is natuurlijk ook belangrijk, en die zie je niet terug in alleen xG's of een passmap.![]()
Ik hoop dat dit cynisme is.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 14:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, en was ook één van de weinigen die niet zo extreem negatief was als de meesten hier. De pech van Ajax en de absurde effectiviteit van Adegbenro zijn extreem onder belicht gebleven.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Volgens de statistieken doet hij het prima.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 14:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wie de band draagt maakt volgens mij weinig uit, vooral een selectie dingetje dat er weinig alternatief voor Veltman en Dijks is. Wat ik echt niet begrijp is dat zowel Bosz als Keizer de voorkeur geven aan Veltman boven Tete.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
dat maakt wel degelijk uit, maar dat Keizer niet voor Tete koos lijkt me dan weer logisch, van Bosz nietquote:Op donderdag 31 augustus 2017 14:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wie de band draagt maakt volgens mij weinig uit, vooral een selectie dingetje dat er weinig alternatief voor Veltman en Dijks is. Wat ik echt niet begrijp is dat zowel Bosz als Keizer de voorkeur geven aan Veltman boven Tete.![]()
Ik kan me daar altijd weinig bij voorstellen, coachen, aanjagen, voorop gaan in de strijd, volgens mij zit dan in je of niet, en zo'n band om je arm verandert daar niet zo veel aan. Zelf zou ik het vooral gebruiken om trotse jongens te motiveren (moeten wel bepaalde status hebben binnen de groep natuurlijk), zoals ooit met Suarez gebeurde.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat maakt wel degelijk uit, maar dat Keizer niet voor Tete koos lijkt me dan weer logisch, van Bosz niet![]()
daarom hadden ze kunnen weten dat Veltman niet geschikt is en zijn spel lijdt er ook onder daarom had ik liever Ziyech gehadquote:Op donderdag 31 augustus 2017 14:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik kan me daar altijd weinig bij voorstellen, coachen, aanjagen, voorop gaan in de strijd, volgens mij zit dan in je of niet, en zo'n band om je arm verandert daar niet zo veel aan. Zelf zou ik het vooral gebruiken om trotse jongens te motiveren (moeten wel bepaalde status hebben binnen de groep natuurlijk), zoals ooit met Suarez gebeurde.![]()
Eens, dat was wel een betere keus geweest.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 14:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom hadden ze kunnen weten dat Veltman niet geschikt is en zijn spel lijdt er ook onder daarom had ik liever Ziyech gehad![]()
Luuk de jong.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:05 schreef Heeinz het volgende:
Ben benieuwd of er nog een buitenkansje komt[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Gelijk doen, Dolberg voor 25 miljoen weg.quote:Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Donyell Malen voor 3 jaar naar PSV. Over 2 jaar zal Redan die weg ook wel volgen.
Wel wat triest van zo'n jongen (en vooral zijn entourage), vanaf de B1 persé naar Engeland willen om dan al snel weer met hangende pootjes terug te komen naar Nederland.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Had je wat anders verwacht dan? Al die talenten die vroeg vertrekken (voor poen) gaan echt de top niet bereiken in Engeland. Die komen met hangende pootjes terug. Al is naar Jong PSV gaan wel een enorme afgang.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:42 schreef Pedroso het volgende:
Donyell Malen voor 3 jaar naar PSV. Over 2 jaar zal Redan die weg ook wel volgen.
Wel wat triest van zo'n jongen (en vooral zijn entourage), vanaf de B1 persé naar Engeland willen om dan al snel weer met hangende pootjes terug te komen naar Nederland.![]()
quote:Ajax en ADO bereiken overeenstemming over Indy Groothuizen
Ajax en ADO Den Haag hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Indy Groothuizen. De overgang is per direct. De doelman stond nog tot en met 30 juni 2018 onder contract bij Ajax.
Groothuizen maakte op 8 december 2014 zijn debuut in het betaald voetbal voor Jong Ajax in de Jupiler League wedstrijd Jong Ajax – RKC Waalwijk (3-2). In totaal speelde hij veertien officiële wedstrijden voor het beloftenelftal. Het afgelopen seizoen kwam de sluitpost op huurbasis uit voor de Deense club FC Nordsjælland.
http://www.ajax.nl/stream(...)ndy-groothuizen-.htm![]()
Ach weet je, ik zou toch ook hetzelfde gedaan hebben. Stel nou dat je niet zo veel hebt met de club waar je speelt, en je hoopt dat je later bij een grote club speelt en lekker kan genieten van je geld. Als je dan zo jong al de kans hebt om een flinke zak geld te krijgen, waarom niet? Wie weet wat er kan gebeuren. En als je het bij die club niet redt, is er altijd wel een andere club die je oppikt waarbij je het wel kan laten zienquote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:44 schreef franske19 het volgende:
[..]
Had je wat anders verwacht dan? Al die talenten die vroeg vertrekken (voor poen) gaan echt de top niet bereiken in Engeland. Die komen met hangende pootjes terug. Al is naar Jong PSV gaan wel een enorme afgang.![]()
Wel verwacht dat de kans om door te breken in Engelenad heel erg klein zou zijn maar niet gedacht dat ie nu al weer terugkeert.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:44 schreef franske19 het volgende:
[..]
Had je wat anders verwacht dan? Al die talenten die vroeg vertrekken (voor poen) gaan echt de top niet bereiken in Engeland. Die komen met hangende pootjes terug. Al is naar Jong PSV gaan wel een enorme afgang.
Overigens ook weer één uit de stal van Raiola. Goede zaakwaarnemer voor de gearriveerde spelers maar voor talenten dodelijk.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Whuttwitter:MikeVerweij twitterde op donderdag 31-08-2017 om 16:47:40Ricardo #Kishna bevestigt een van meest opmerkelijke transfers deze window. Aanvaller @OfficialSSLazio op huurbasis naar @ADODenHaag #ADO reageer retweet
![]()
Dat is wel heel onverwachtquote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:50 schreef TheArt het volgende:
Whuttwitter:MikeVerweij twitterde op donderdag 31-08-2017 om 16:47:40Ricardo #Kishna bevestigt een van meest opmerkelijke transfers deze window. Aanvaller @OfficialSSLazio op huurbasis naar @ADODenHaag #ADO reageer retweet
![]()
![]()
Wtfquote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:50 schreef TheArt het volgende:
![]()
![]()
Wel simpel om het op Raiola af te schuiven, die man doet gewoon zijn werk en is daar schijnbaar bijzonder goed in. Als zo'n talent wil blijven dan blijft hij wel, en zorgt Raiola, weliswaar op zijn manier, voor een goed contract en als een talent weg wil dan krijgt Raiola hem wel bij een aardige club met ook een vet contractquote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:49 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wel verwacht dat de kans om door te breken in Engelenad heel erg klein zou zijn maar niet gedacht dat ie nu al weer terugkeert.
Overigens ook weer één uit de stal van Raiola. Goede zaakwaarnemer voor de gearriveerde spelers maar voor talenten dodelijk.![]()
Hij kwam volgens mij ook helemaal niet meer aan voetballen toe, na Ajax niks meer gepresteerd dus eigenlijk best logisch als ie tenminste nog weer eens wil voetballen. Financieel gezien is het dan weer niet logisch.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:50 schreef TheArt het volgende:
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
WHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAAHAHAquote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:50 schreef TheArt het volgende:
![]()
Grote talenten die al vroeg gaan clubhoppen worden daar meestal niet beter van. Voor de wat minder grote talenten is het dan wel weer wat logischer, pakken wat je pakken kan.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:51 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Wel simpel om het op Raiola af te schuiven, die man doet gewoon zijn werk en is daar schijnbaar bijzonder goed in. Als zo'n talent wil blijven dan blijft hij wel, en zorgt Raiola, weliswaar op zijn manier, voor een goed contract en als een talent weg wil dan krijgt Raiola hem wel bij een aardige club met ook een vet contractAls je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Bij Ajax presteerde hij ook al niets.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hij kwam volgens mij ook helemaal niet meer aan voetballen toe, na Ajax niks meer gepresteerd dus eigenlijk best logisch als ie tenminste nog weer eens wil voetballen. Financieel gezien is het dan weer niet logisch.![]()
Daar zijn Kishna en Raiola het niet mee eens.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:55 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bij Ajax presteerde hij ook al niets.
Maar je hebt wel gelijk, heeft wel eens een bal goed geraakt bij Ajax maar heeft verder nog weinig tot niets laten zien.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Malen had alle kans op een contract en doorbraak bij Ajax. Ajax zit enorm dun in de spitsen over de hele linie. Malen zag gewoon centen en koos daarvoor zonder lange termijn visie. Dat zijn zaakwaarnemer raiola is helpt dan ook niet.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:48 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ach weet je, ik zou toch ook hetzelfde gedaan hebben. Stel nou dat je niet zo veel hebt met de club waar je speelt, en je hoopt dat je later bij een grote club speelt en lekker kan genieten van je geld. Als je dan zo jong al de kans hebt om een flinke zak geld te krijgen, waarom niet? Wie weet wat er kan gebeuren. En als je het bij die club niet redt, is er altijd wel een andere club die je oppikt waarbij je het wel kan laten zien![]()
Wellicht logischer ja, maar er zijn ongetwijfeld ook enorm veel voorbeelden van grote talenten die uiteindelijk niks geworden zijn en geen cent eraan hebben overgehouden. Dan hadden ze beter naar een grote club kunnen gaan en lekker cashenquote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:55 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Grote talenten die al vroeg gaan clubhoppen worden daar meestal niet beter van. Voor de wat minder grote talenten is het dan wel weer wat logischer, pakken wat je pakken kan.
Als jij en ik voor Ajax zouden spelen (helaas is mijn talent nooit ontdekt) zou het heel anders zijn, maar voor jongens die niet zo veel hebben met de club zal geld toch vaak doorslaggevend zijn denk ik zo![]()
Ik geloof niet dat Raiola iemand dwingt of manipuleert oid om een transfer te maken, kan ook naïviteit van mijn kant zijn maar uiteindelijk bepaalt de spelerquote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:58 schreef franske19 het volgende:
[..]
Malen had alle kans op een contract en doorbraak bij Ajax. Ajax zit enorm dun in de spitsen over de hele linie. Malen zag gewoon centen en koos daarvoor zonder lange termijn visie. Dat zijn zaakwaarnemer raiola is helpt dan ook niet.![]()
Maar het lijkt me toch dat op die leeftijd de sportieve ambitie voorop moet staan en je wat verder kijkt dan je neus lang is.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:58 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Wellicht logischer ja, maar er zijn ongetwijfeld ook enorm veel voorbeelden van grote talenten die uiteindelijk niks geworden zijn en geen cent eraan hebben overgehouden. Dan hadden ze beter naar een grote club kunnen gaan en lekker cashen
Als jij en ik voor Ajax zouden spelen (helaas is mijn talent nooit ontdekt) zou het heel anders zijn, maar voor jongens die niet zo veel hebben met de club zal geld toch vaak doorslaggevend zijn denk ik zo
Malen leek voorbestemd om de A selectie te halen, dat zou 'm toch veel meer moeten triggeren dan het financiële gewin op de korte termijn. Al zal het niet echt een beslissing van hemzelf geweest zijn denk ik.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Waarom? Als jij ergens, samen met je ouders, een paar tonnen of miljoenen kunt pakken nog voordat je twintig bent: waarom zou je dat zomaar laten schieten?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Maar het lijkt me toch dat op die leeftijd de sportieve ambitie voorop moet staan en je wat verder kijkt dan je neus lang is.
Malen leek voorbestemd om de A selectie te halen, dat zou 'm toch veel meer moeten triggeren dan het financiële gewin op de korte termijn. Al zal het niet echt een beslissing van hemzelf geweest zijn denk ik.
Ik wijs in deze discussies altijd naar een Achahbar. Iedereen van zijn generatie (behalve de keeper) is zowat geslaagd bij of Feyenoord of via het buitenland. En hij zit nu ergens kansloos in de JL. Daar had hij ook wel kunnen zitten als hij op aanbiedingen van City in was gegaan in de jeugd. Maar dan wel met een iets dikkere portemonnee.![]()
Lukoki stond ook bekend als een talent, om maar wat te noemen. Als je speelt in het eerste elftal en je presteert ook daadwerkelijk, dan zou ik eerder sportieve ambitie voorop stellen dan wanneer je in de jeugd speeltquote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:03 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Maar het lijkt me toch dat op die leeftijd de sportieve ambitie voorop moet staan en je wat verder kijkt dan je neus lang is.
Malen leek voorbestemd om de A selectie te halen, dat zou 'm toch veel meer moeten triggeren dan het financiële gewin op de korte termijn. Al zal het niet echt een beslissing van hemzelf geweest zijn denk ik.![]()
Financieel krijgt ie nog steeds geld van Lazioquote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hij kwam volgens mij ook helemaal niet meer aan voetballen toe, na Ajax niks meer gepresteerd dus eigenlijk best logisch als ie tenminste nog weer eens wil voetballen. Financieel gezien is het dan weer niet logisch.![]()
Hij heeft toch ondertussen al een heel groot arsenaal spelers het verkeerde carrière pad op getransfereerd, dat hebben die spelers echt niet zelf bedachtquote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:59 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Raiola iemand dwingt of manipuleert oid om een transfer te maken, kan ook naïviteit van mijn kant zijn maar uiteindelijk bepaalt de speler
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Dat is ook moeilijk af te slaan, zeker voor ouders die het niet breed hebben. Maar volgens mij is er nog nooit een groot talent uit Nederland beter geworden in een buitenlandse opleiding en als grote man in Oranje beland. Krijg je de types Rekik en Bruma. Aardige spelers maar ook niet meer dan dat.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Waarom? Als jij ergens, samen met je ouders, een paar tonnen of miljoenen kunt pakken nog voordat je twintig bent: waarom zou je dat zomaar laten schieten?
Ik wijs in deze discussies altijd naar een Achahbar. Iedereen van zijn generatie (behalve de keeper) is zowat geslaagd bij of Feyenoord of via het buitenland. En hij zit nu ergens kansloos in de JL. Daar had hij ook wel kunnen zitten als hij op aanbiedingen van City in was gegaan in de jeugd. Maar dan wel met een iets dikkere portemonnee.
Overigens vond ik Achabar de best voetballend speler van Oranje O17, heeft alleen hetzelfde probleem als wat Malen ook wel een beetje heeft, te traag.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Ook een beetje kip en ei natuurlijk, spelers met een bepaalde persoonlijkheid / ambitie sluiten zich aan bij raiola.![]()
Denk even uit hun perspectief, je gaat naar Londen toe om daar tonnen binnen te harken en je heb met Raiola sowieso overal een "talent" reputatie dus je komt overal gewoon aan de bak, zie PSV.
Ik zou het ook wel weten hoor.![]()
Wat verdienen ze eigenlijk als jeugdspelertje bij een Engelse topclub ?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:17 schreef Brammess het volgende:
Denk even uit hun perspectief, je gaat naar Londen toe om daar tonnen binnen te harken en je heb met Raiola sowieso overal een "talent" reputatie dus je komt overal gewoon aan de bak, zie PSV.
Ik zou het ook wel weten hoor.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
meer dan een miljoenquote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:19 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat verdienen ze eigenlijk als jeugdspelertje bij een Engelse topclub ?![]()
Kluivert zal ook niet lang meer bij Ajax spelen, heeft nog een contract tot medio 2019. Dus die is zijn laatste jaar in gegaan. Volgens mij is er nog geen speler van Raiola geweest die bijgetekend heeft zodra ie is doorgebroken bij Ajax.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ook een beetje kip en ei natuurlijk, spelers met een bepaalde persoonlijkheid / ambitie sluiten zich aan bij raiola.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
quote:Nee hoor, enkele tonnen netto in totaal.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:19 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat verdienen ze eigenlijk als jeugdspelertje bij een Engelse topclub ?![]()
ooh ik zag jeugdspeler nietquote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:22 schreef Brammess het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, enkele tonnen netto in totaal.![]()
En dan hebben die clubs waarschijnlijk hele busladingen met spelertjes uit alle windstreken.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:22 schreef Brammess het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, enkele tonnen netto in totaal.
Dat zal niet weinig kosten.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
Laatste nieuws: Ajax heeft Braziliaans toptalent binnen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2017 17:32:50 ]![]()
Ik weet niet precies hoe het zit hoor. Maar die Donyell gold volgens mij niet als het minste talent bij Arsenal. Daarnaast was hij nog mee op trainingskamp en de verwachtingen vanuit Engeland waren nou ook niet bepaald klein als ik het goed lees allemaal. Dat zal toch ook niet voor niets zijn, lijkt me?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 16:44 schreef franske19 het volgende:
[..]
Had je wat anders verwacht dan? Al die talenten die vroeg vertrekken (voor poen) gaan echt de top niet bereiken in Engeland. Die komen met hangende pootjes terug. Al is naar Jong PSV gaan wel een enorme afgang.
Waarom hij dan naar PSV wil als hij op het punt van doorbreken staat bij Arsenal weet ik ook niet.. Zal allemaal wel in het midden liggen lijkt me. Maar ik verwacht niet echt dat hij puur voor Jong PSV is gehaald.If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith![]()
Kluivert is nog niet doorgebroken.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:22 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Kluivert zal ook niet lang meer bij Ajax spelen, heeft nog een contract tot medio 2019. Dus die is zijn laatste jaar in gegaan. Volgens mij is er nog geen speler van Raiola geweest die bijgetekend heeft zodra ie is doorgebroken bij Ajax.Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn![]()
Heeft in ieder geval minuten gemaakt. Dat is voor Raiola doorbreken.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kluivert is nog niet doorgebroken.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
+ Hij heeft zijn vader niet mee ..quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:48 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Heeft in ieder geval minuten gemaakt. Dat is voor Raiola doorbreken.RED ONS HENNIEGOD![]()
Dat is weer wat anders. Gaat hier om het verlengen van zijn contract wat ik niet zie gebeuren.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:54 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
+ Hij heeft zijn vader niet mee ..Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.![]()
dat lijkt me toch stug, eentje maken gaat misschien nog wel lukkenquote:Op donderdag 31 augustus 2017 18:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kishna legt wel even het vingertje op de lippen als hij straks de winnende maakt tegen Ajax![]()
Mbappe weg bij Monaco. Ben benieuwd of ze nog gaan bieden op Dolberg vanavond.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Zou het hele seizoen samenvatten, zo’n lekkere late transfer zonder vervanger. En dan voor een kutbedrag, 18 miljoen ofzo.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:45 schreef franklop het volgende:
Mbappe weg bij Monaco. Ben benieuwd of ze nog gaan bieden op Dolberg vanavond.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Misschien halen ze een spits ergens in Duitsland voor 3 miljoen die hele seizoen op de bank blijft zitten ter compensatie.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zou het hele seizoen samenvatten, zo’n lekkere late transfer zonder vervanger. En dan voor een kutbedrag, 18 miljoen ofzo.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
Lekker weer die verdomde buitenkansjes gecontracteerdtwitter:AFCAjax twitterde op donderdag 31-08-2017 om 20:18:30Welcome Leo & Dean + thank you @ajaxcapetown! 👇https://t.co/JTSPG5KVbl reageer retweet
![]()
![]()
Lees nog eensquote:
Centjesquote:Ajacied Muric naar Braga
Robert Muric vertrekt bij Ajax. De rechtsbuiten van Jong Ajax wordt aan het Portugese Sporting Braga verkocht.
Nieuwe Serero'squote:Op donderdag 31 augustus 2017 20:23 schreef TheArt het volgende:
Lekker weer die verdomde buitenkansjes gecontracteerdtwitter:AFCAjax twitterde op donderdag 31-08-2017 om 20:18:30Welcome Leo & Dean + thank you @ajaxcapetown! 👇https://t.co/JTSPG5KVbl reageer retweet
![]()
![]()
Allemachtig veel brandhout geloosd deze zomer.
Jammer dat er nog steeds spelers als Younes rondlopen.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Die Sanchez was wel een blok aan ons beenquote:Op donderdag 31 augustus 2017 21:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
Allemachtig veel brandhout geloosd deze zomer.
Jammer dat er nog steeds spelers als Younes rondlopen.![]()
![]()
Oranje lijkt Ajax welalleen hebben ze daar niemand die het aankoopbeleid regelt die we af kunnen kafferen
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
vandaag geen fout gemaakt, kan strootman niet zeggenquote:Op donderdag 31 augustus 2017 23:25 schreef Morendo het volgende:
Veltman als middenvelder, is als een nieuwe aankoop.![]()
De Telegraaf: Ajax slaat last minute-bod van 35 miljoen op Ziyech af
Vrijdag 1 september 2017 om 00:24
Ajax heeft op deadlineday een last minute-bod op Hakim Ziyech afgeslagen. De geïnteresseerde partij bood volgens De Telegraaf 35 miljoen euro.
Meer details meldt De Telegraaf vooralsnog niet. Ziyech werd in de laatste twee dagen van de zomerse transferperiode voorzichtig gelinkt aan Borussia Dortmund, maar dat leken niet meer dan losse flodders. Het is niet bekend of de Duitse werkgever van Peter Bosz de geïnteresseerde partij in kwestie is geweest.
Als Ajax wél had ingestemd met de verkoop van Ziyech zouden de Amsterdamse transferopbrengsten deze zomer naar 115 miljoen euro zijn getild. Ajax ontving de afgelopen maanden 40 miljoen euro voor Davinson Sánchez, 27 miljoen voor Davy Klaassen, 9 miljoen voor Jaïro Riedewald en 4 miljoen voor Kenny Tete.
Ajax investeerde aan de andere kant in Maximilian Wöber, Luis Manuel Orejuela, Dennis Johnsen, Siem de Jong, Benjamin van Leer. Kostas Lamprou en Klaas-Jan Huntelaar kwamen transfervrij.![]()
Jammer. Zoveel ga je nooit meer voor hem krijgen en dit seizoen speel je sowieso niet om de prijzen met de rest van dit brandhout. Ajax had gewoon moeten cashen voor zowel Ziyech als Dolberg.Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!![]()
Eerst schreeuwen we met z'n allen dat ze niets doen met het geld dus ze al die spelers niet moeten verkopen en nu gaan we zeggen dat het jammer is dat Ziyech voor een hoop geld niet weg gaat, want volgend jaar krijg je niet meer zo veel voor hemquote:Op vrijdag 1 september 2017 09:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Jammer. Zoveel ga je nooit meer voor hem krijgen en dit seizoen speel je sowieso niet om de prijzen met de rest van dit brandhout. Ajax had gewoon moeten cashen voor zowel Ziyech als Dolberg.
Laat hem maar lekker blijven. Ook met deze selectie heb je best een kans op het kampioenschap. Het is nou niet alsof de rest van Nederland zulke briljante teams heeft.
Het zal er vanaf hangen hoe snel Keizer zijn verdediging op de rit krijgt.Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Van Ajax naar Lazio, naar verhuur in Frankrijk, naar ADO Den Haag.quote:Op vrijdag 1 september 2017 09:35 schreef BadderHaring het volgende:
Kishna naar ADO. Die is ook hard gevallen.
Hoe hard kun je vallen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Volgend jaar gewoon weer terug bij ajax waarschijnlijkquote:Op vrijdag 1 september 2017 09:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Van Ajax naar Lazio, naar verhuur in Frankrijk, naar ADO Den Haag.
Hoe hard kun je vallen![]()
![]()
Helemaal eens. Met dit materiaal ga je gewoon meedoen om het kampioenschap, niets minder dan wat er bij de concurrentie rondloopt.quote:Op vrijdag 1 september 2017 09:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
Eerst schreeuwen we met z'n allen dat ze niets doen met het geld dus ze al die spelers niet moeten verkopen en nu gaan we zeggen dat het jammer is dat Ziyech voor een hoop geld niet weg gaat, want volgend jaar krijg je niet meer zo veel voor hem
Laat hem maar lekker blijven. Ook met deze selectie heb je best een kans op het kampioenschap. Het is nou niet alsof de rest van Nederland zulke briljante teams heeft.
Het zal er vanaf hangen hoe snel Keizer zijn verdediging op de rit krijgt.
En dan het prima vinden als je de beste spelers die je nog hebt weg te doen
Het is voor mij een nieuwe ervaring dat er Ajacieden en PSV'ers zijn die zich op voorhand neerleggen bij een titel voor Feyenoord, maar ik denk dat je gelijk hebt. Het zal weer dicht bij elkaar liggen dit seizoen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 10:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Helemaal eens. Met dit materiaal ga je gewoon meedoen om het kampioenschap, niets minder dan wat er bij de concurrentie rondloopt.
En dan het prima vinden als je de beste spelers die je nog hebt weg te doen![]()
Als team is Feyenoord momenteel wel de beste van de 3 maar dat kan zo wisselend zijn binnen een seizoen (tegenslagen, CL spelen etc.).quote:Op vrijdag 1 september 2017 10:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is voor mij een nieuwe ervaring dat er Ajacieden en PSV'ers zijn die zich op voorhand neerleggen bij een titel voor Feyenoord, maar ik denk dat je gelijk hebt. Het zal weer dicht bij elkaar liggen dit seizoen.
Dat de beste maar mogen winnen
Feyenoord wordt echt geen kampioen hoor. Statistisch gezien onmogelijk dat ze twee titels op rij pakken en ook daar is het pure middelmaat.quote:Op vrijdag 1 september 2017 10:23 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Als team is Feyenoord momenteel wel de beste van de 3 maar dat kan zo wisselend zijn binnen een seizoen (tegenslagen, CL spelen etc.).
Dat de beste maar mogen winnen![]()
Laat die nerdjes joh. Wij rollen gewoon met de platte kar in mei over de Coolsingel.quote:Op vrijdag 1 september 2017 10:21 schreef PicoMMP het volgende:
Nepsupporters
En straks allemaal staan juichen als Ajax op de Coolsingel staat met de schaal.![]()
Ik zie Utrecht wel kampioen worden.
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ze zijn gewoon één van de 3 kandidaten, zo geweldig zijn PSV en Ajax nu ook weer niet.quote:Op vrijdag 1 september 2017 10:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Feyenoord wordt echt geen kampioen hoor. Statistisch gezien onmogelijk dat ze twee titels op rij pakken en ook daar is het pure middelmaat.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: