abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 augustus 2017 @ 11:37:53 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173477656
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat interview heb ik ook gelezen, gaf enige hoop, maar dat is één persoon die je dan in dienst hebt. Die moet dan samen met Tjerk Smeets 55 man begeleiden. Lijkt me een uitdaging. Hij gaf wat leuke voorbeelden, maar weinig indicatie over in welke mate dingen georganiseerd werden. Daarnaast leek hij vooral reactief: werd om de haverklap gebeld. Over Neres zei hij dat er gelukkig al een vrij grote braziliaanse gemeenschap was in Nederland.

En leuk dat je eigen verantwoordelijkheid verwacht, maar dit zijn niet per se de meest intelligente, zelfstandige, rijpe, ontwikkelde mensen. Dit zijn alleen goede voetballers. Ook is er niet zo veel tijd om even jezelf te ontdekken en te ontwikkelen zoals jij in die tijd wellicht in je studententijd deed, we hebben het hier over miljoenenprojecten.
Sorry, maar je moet van jongens van 18 jaar en ouder kunnen verwachten dat ze in ieder geval enigzins zelf hun weg kunnen vinden en dat als het niet lukt ze hun mond open trekken. Zeker als er ook nog het nodige voor hun geregeld wordt.
Ik heb het zelf ook in een andere bedrijfstak meegemaakt met hele jonge mensen en die hebben er ook moeite mee, maar op een gegeven moment moet je wel.

Jonge spelers zullen ongetwijfeld meer begeleiding krijgen dan oudere, maar ze hebben in ieder geval iemand die altijd voor ze klaar staat.

We hebben het natuurlijk over voornamelijk buitenlandse aankopen die hij moet begeleiden en de jonge nog het meeste. Dan valt een groot gedeelte van de selectie al weg. Je kunt ook niet verwachten dat iedere speler zijn eigen begeleider krijgt die zo veel regelt.
1 of 2 man op 20 spelers (denk ik zoiets?) en de rest die veel minder begeleiding nodig hebben is op zich niet zo heel vreemd, maar wel een pittige baan.
Ik gok dat PSV en Feyenoord er ook 1 of 2 hebben rondlopen en niet 10.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 30 augustus 2017 @ 11:38:55 #52
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173477681
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:26 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Geweldig verhaal en wat een baan! :D
Ja lijkt mij ook wel mooi. Hoewel hij wel zijn hele leven in het teken van Ajax heeft staan als ik me het zo voor stel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_173477835
quote:
15s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het is dus zover: we moeten jaloers zijn op Feyenoord omdat zij tenminste Haps (of all places) hebben gekocht. Erg pijnlijk.
Je hoeft niet jaloers te zijn op Haps maar ik ben wel blij dat Feyenoord geleid wordt door realisten en niet aan hoogmoed ten onder gaat zoals de nationale knuffelclub
  woensdag 30 augustus 2017 @ 11:48:13 #54
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173477856
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:46 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je hoeft niet jaloers te zijn op Haps maar ik ben wel blij dat Feyenoord geleid wordt door realisten en niet aan hoogmoed ten onder gaat zoals de nationale knuffelclub
SOW! KOEKOEK!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 11:54:34 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173477941
quote:

[..]

je moet ook wel realistisch blijven als je 1 titel in 18 jaar pakt
pi_173478026
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

je moet ook wel realistisch blijven als je 1 titel in 18 jaar pakt
pi_173478047
Of als je al 3 jaar niks wint met 100 miljoen op de bank
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173478140
Siem vindt dat hij niet voor de kleedkamer is gehaald en gaat ervan uit dat hij basisspeler wordt. Tenminste, zolang hij niet geblesseerd is...
BFF met GGMM
pi_173478144
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Sorry, maar je moet van jongens van 18 jaar en ouder kunnen verwachten dat ze in ieder geval enigzins zelf hun weg kunnen vinden en dat als het niet lukt ze hun mond open trekken. Zeker als er ook nog het nodige voor hun geregeld wordt.
Ik heb het zelf ook in een andere bedrijfstak meegemaakt met hele jonge mensen en die hebben er ook moeite mee, maar op een gegeven moment moet je wel.

Jonge spelers zullen ongetwijfeld meer begeleiding krijgen dan oudere, maar ze hebben in ieder geval iemand die altijd voor ze klaar staat.

We hebben het natuurlijk over voornamelijk buitenlandse aankopen die hij moet begeleiden en de jonge nog het meeste. Dan valt een groot gedeelte van de selectie al weg. Je kunt ook niet verwachten dat iedere speler zijn eigen begeleider krijgt die zo veel regelt.
1 of 2 man op 20 spelers (denk ik zoiets?) en de rest die veel minder begeleiding nodig hebben is op zich niet zo heel vreemd, maar wel een pittige baan.
Ik gok dat PSV en Feyenoord er ook 1 of 2 hebben rondlopen en niet 10.
Ik vind ook dat je dat mag verwachten, zoals ik ook verwacht dat je als 20-jarige topsporter kan koken en niet elke dag uit eten gaat. Alleen in de praktijk gebeurt dat niet. En dan? Gewoon accepteren?

De vergelijking met jouw werk is wmb minder relevant dan de vergelijking met overige topsport, waarbij de begeleiding met minder middelen toch beter is.
pi_173478164
quote:

[..]

Ik hou meer van romantici dan realisten.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 12:09:21 #61
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173478193
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind ook dat je dat mag verwachten, zoals ik ook verwacht dat je als 20-jarige topsporter kan koken en niet elke dag uit eten gaat. Alleen in de praktijk gebeurt dat niet. En dan? Gewoon accepteren?

De vergelijking met jouw werk is wmb minder relevant dan de vergelijking met overige topsport, waarbij de begeleiding met minder middelen toch beter is.
Wat is er mis met elke dag uit eten gaan als topsporter?
pi_173478260
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het eten in restaurants is vaak erg zout.

Natuurlijk ook afhankelijk waar je gaat eten. Bij uiteten zal er misschien ook wel sneller alcohol naar binnen gaan.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173478275
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Natuurlijk hangt het er vanaf wat je precies bestelt. Denk je dat voetballers dat altijd doen? Meeste restaurants focussen op vlees en niet per se op een uitgebalanceerde sportmaaltijd.
pi_173478306
quote:
14s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef DonRaja het volgende:
Siem vindt dat hij niet voor de kleedkamer is gehaald en gaat ervan uit dat hij basisspeler wordt. Tenminste, zolang hij niet geblesseerd is...
:'( Siem die dieper staat dan de spits genot
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173478461
quote:
8s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik zag dat Nigel De Jong ook open stond voor een terugkeer, zouden ze gewoon per ongeluk de verkeerde De Jong hebben gevraagd om terug te keren.... :')
BFF met GGMM
  woensdag 30 augustus 2017 @ 12:40:05 #66
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_173478800
quote:
14s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:24 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ik zag dat Nigel De Jong ook open stond voor een terugkeer, zouden ze gewoon per ongeluk de verkeerde De Jong hebben gevraagd om terug te keren.... :')
_O- :D
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:13:01 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173479421
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan de situatie. Als dat braziliaanse restaurant ook een uitgebalanseerde maaltijd kan voorschotelen is daar niets mis mee.
Van spelers wordt elke dag hun fysiek getest. Denk je dat ze het niet razendsnel doorhebben als er iets verkeerd is in de voeding? Als blijkt dat een speler gewoon niet goed eet gaan ze daar echt wel op letten of bij helpen.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:13:37 #68
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173479437
quote:
8s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ach die 10 wedstrijden dat hij niet geblesseerd is, mag hij wel in de basis :P
VVV thuis enzo...
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:15:05 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173479467
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ach die 10 wedstrijden dat hij niet geblesseerd is, mag hij wel in de basis :P
VVV thuis enzo...
ik hoop toch dat hij de basis niet te veel haalt, niks tegen hem maar dat gaat dan toch ten koste van spelers die ik liever zie voetballen
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:21:43 #70
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_173479644
quote:

[..]

Ligt helemaal aan de situatie. Als dat braziliaanse restaurant ook een uitgebalanseerde maaltijd kan voorschotelen is daar niets mis mee.
Van spelers wordt elke dag hun fysiek getest. Denk je dat ze het niet razendsnel doorhebben als er iets verkeerd is in de voeding? Als blijkt dat een speler gewoon niet goed eet gaan ze daar echt wel op letten of bij helpen.
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat de spelers van de dozen met eten toegestuurd krijgen. Dan is het makkelijk om zelf te koken. En overdag lunchen ze op de toekomst waar ook aan voedingsstoffen gedacht wordt.
pi_173479895
quote:

[..]

Dat vind ik onprofessioneel; je gaat pas handelen als iemand het slechter doet dan een bepaalde grenswaarde, ipv dat je het uiterste uit elke speler haalt.
pi_173480238
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Sterker nog, dat je als infantiel beleid hanteert een speler die tot twee keer toe te licht bevonden is nu opeens bombardeert tot basisspeler. Dat is om te janken zo amateuristisch.
Die is niet gebombardeerd tot basisspeler.
pi_173480247
quote:
14s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:24 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Nou nee.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:55:42 #74
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173480447
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik hoop toch dat hij de basis niet te veel haalt, niks tegen hem maar dat gaat dan toch ten koste van spelers die ik liever zie voetballen
Bekerwedstrijden waarin ze toch alleen maar B garnituur opstellen :P

Maar serieus, ik denk echt dat ze nog wel profijt van hem gaan krijgen. Misschien niet wekelijks als basisspeler, maar aanvallend de rol van Klaassen overnemen kan hij wel.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:02:39 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173480623
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat vind ik onprofessioneel; je gaat pas handelen als iemand het slechter doet dan een bepaalde grenswaarde, ipv dat je het uiterste uit elke speler haalt.
Gast serieus. Ben je nou alleen maar dwars aan het doen ofzo?

Ze worden continu monitored. Elke achteruit- of vooruitgang wordt gezien. Dus je kunt het prima in de gaten houden en ze maken heus wel een plan van te voren hoe optimaal te presteren. Kortom, je hebt een basis. Als je speler achteruit gaat, ga je kijken of wel aan de voorwaarden van die basis wordt voldaan (wat hij eet, hoeveel hij traint, etc). Voldoet hij aan die voorwaarden, pas je de voorwaarden aan om tot die basis te komen. Voldoet hij niet aan de voorwaarden (eet verkeerd bijvoorbeeld) ga je proberen te zorgen dat die speler daar wel aan gaat voldoen.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:11:44 #76
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173480851
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:13 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Het eten in restaurants is vaak erg zout.

Natuurlijk ook afhankelijk waar je gaat eten. Bij uiteten zal er misschien ook wel sneller alcohol naar binnen gaan.
9 van de 10 mensen die zelf koken eten ook te zout. En het drank argument is ook wat raar. Alsof spelers thuis geen wijn hebben staan. In veel culturen is een fles wijn bij het eten doodnormaal en dat heeft echt 0,0 gevolgen voor je sportieve prestaties. Behalve misschien als je 's avonds moet spelen, maar bij elke zichzelf respecterende club is de maaltijd voor een wedstrijd bij de club.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Natuurlijk hangt het er vanaf wat je precies bestelt. Denk je dat voetballers dat altijd doen? Meeste restaurants focussen op vlees en niet per se op een uitgebalanceerde sportmaaltijd.
Denk je dat spelers die wel thuis koken altijd gezond koken? Wat een kul zeg.

Voetballers worden gecontroleerd op zaken als vetpercentage, hartslag over de dag, conditie, etc. etc. Wat ze eten zal iedereen een zorg zijn, zolang de waardes maar kloppen. En als die niet kloppen dan grijpt de club in voor dat dat een echt probleem wordt. Stijg gedurende het seizoen een paar tiende in vetpercentage en de clubarts heeft een dieet klaar en je eet gewoon op het trainingscomplex als het moet.

Er zijn daarbij genoeg restaurants, zeker in de culturele keukens, waar je als speler van dezelfde cultuur gewoon het vreten krijgt wat je thuis van mama ook had gekregen. Dan eet je echt niet van de kaart. En dat is hetzelfde eten als wat je moeder jou heeft leren koken.

Als Romario bij El Patio ging eten dan at hij echt niet van de kaart. Nu is dat een slecht voorbeeld, natuurlijk. Want die zoop wel als een idioot en vrat ook teveel (en er was toen minder controle op.)
pi_173480920
Wat ze eten zal de clubs zorg zijn klopt niet helemaal. Feyenoord is bijvoorbeeld al jaren (maar niet bijzonder lang) vrij intensief bezig met voeding(scoaches) zowel bij het eerste als de jeugdopleiding. Zo eten ze dagelijks op de club uiteraard en spelers kunnen er ook voor kiezen om maaltijden naar huis mee te nemen die bereid zijn door de koks op de club. Gok dat Ajax en PSV dat ook wel hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173480925
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

9 van de 10 mensen die zelf koken eten ook te zout. En het drank argument is ook wat raar. Alsof spelers thuis geen wijn hebben staan. In veel culturen is een fles wijn bij het eten doodnormaal en dat heeft echt 0,0 gevolgen voor je sportieve prestaties. Behalve misschien als je 's avonds moet spelen, maar bij elke zichzelf respecterende club is de maaltijd voor een wedstrijd bij de club.

[..]

Denk je dat spelers die wel thuis koken altijd gezond koken? Wat een kul zeg.

Voetballers worden gecontroleerd op zaken als vetpercentage, hartslag over de dag, conditie, etc. etc. Wat ze eten zal iedereen een zorg zijn, zolang de waardes maar kloppen. En als die niet kloppen dan grijpt de club in voor dat dat een echt probleem wordt. Stijg gedurende het seizoen een paar tiende in vetpercentage en de clubarts heeft een dieet klaar en je eet gewoon op het trainingscomplex als het moet.

Er zijn daarbij genoeg restaurants, zeker in de culturele keukens, waar je als speler van dezelfde cultuur gewoon het vreten krijgt wat je thuis van mama ook had gekregen. Dan eet je echt niet van de kaart. En dat is hetzelfde eten als wat je moeder jou heeft leren koken.

Als Romario bij El Patio ging eten dan at hij echt niet van de kaart. Nu is dat een slecht voorbeeld, natuurlijk. Want die zoop wel als een idioot en vrat ook teveel (en er was toen minder controle op.)
Daar gaat het toch ook juist om dat je een dieet van de club krijgt of in ieder geval in samenspraak. Thuis kun je hier vaak veel beter rekening mee houden. Ik hoop dat spelers wel enige kennis over voeding krijgen. Zout eten thuis is bijvoorbeeld onnodig zolang je niet uit pakjes gaat eten etc etc.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173480936
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:00 schreef Caland het volgende:
Of als je al 3 jaar niks wint met 100 miljoen op de bank
Schuld van Drank met z'n achterlijke wissels bij de Graafschap
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_173480954
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:21 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ik meen wel eens gelezen te hebben dat de spelers van de dozen met eten toegestuurd krijgen. Dan is het makkelijk om zelf te koken. En overdag lunchen ze op de toekomst waar ook aan voedingsstoffen gedacht wordt.
geen idee of dat gebeurd, maar dat zou wel goed zijn. Goede en gezonde maaltijden en snel klaar. Wellicht wat duur, maar als je wilt rusten na een training wel makkelijk.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:18:54 #81
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173480994
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:15 schreef Caland het volgende:
Wat ze eten zal de clubs zorg zijn klopt niet helemaal. Feyenoord is bijvoorbeeld al jaren (maar niet bijzonder lang) vrij intensief bezig met voeding(scoaches) zowel bij het eerste als de jeugdopleiding. Zo eten ze dagelijks op de club uiteraard en spelers kunnen er ook voor kiezen om maaltijden naar huis mee te nemen die bereid zijn door de koks op de club. Gok dat Ajax en PSV dat ook wel hebben.
Dat er in de jeugd bewustzijn wordt gecreëerd lijkt me logisch. En dat je op de club kunt eten ook, dat kan bij PSV ook in ieder geval.

Maar doe je daar niet in mee en trek je je eigen plan (en heeft dat geen slechte gevolgen) dan is dat ook prima. In de jeugd komt dat wat nauwer natuurlijk, omdat je lijf dan nog kritischer de juiste voedingsstoffen nodig heeft.

Goed, zoals je zelf al zegt, Feyenoord doet dat allemaal ook nog niet zo lang. Er zal ook echt wel wat veranderen in dat opzicht.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:23:23 #82
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173481085
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:15 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Daar gaat het toch ook juist om dat je een dieet van de club krijgt of in ieder geval in samenspraak. Thuis kun je hier vaak veel beter rekening mee houden. Ik hoop dat spelers wel enige kennis over voeding krijgen. Zout eten thuis is bijvoorbeeld onnodig zolang je niet uit pakjes gaat eten etc etc.
Wat ik vooral bedoel is dat dat maatwerk is. Je denkt toch niet dat Huntelaar nog een lijstje mee krijgt met wat hij moet eten op maandag t/m vrijdag? Die weet echt wel wat hij kan eten om fit te blijven.

Het is natuurlijk wel zo dat er tegenwoordig steeds meer gevraagd wordt over een heel seizoen en dat maakt ook dat het steeds belangrijker wordt dat je, ook over langere termijn, goed hersteld van inspanningen. Dus genoeg eiwitten en koolhydraten en vetten in de juiste verhouding. Daar heeft de club wel een rol in, maar dat gebeurt (bij mijn weten) vooral in de adviserende rol op het moment dat de data aanwijst dat er bij een speler iets niet goed gaat.

Los van de eerder genoemde randvoorwaarden en voorlichting aan jeugd. Maar als een prof 4x in de week naar het restaurant van de neef van zijn moeder gaat en daar eet, gaat niemand hem terugfluiten. Daar geloof ik niets van.
pi_173481110
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gast serieus. Ben je nou alleen maar dwars aan het doen ofzo?

Ze worden continu monitored. Elke achteruit- of vooruitgang wordt gezien. Dus je kunt het prima in de gaten houden en ze maken heus wel een plan van te voren hoe optimaal te presteren. Kortom, je hebt een basis. Als je speler achteruit gaat, ga je kijken of wel aan de voorwaarden van die basis wordt voldaan (wat hij eet, hoeveel hij traint, etc). Voldoet hij aan die voorwaarden, pas je de voorwaarden aan om tot die basis te komen. Voldoet hij niet aan de voorwaarden (eet verkeerd bijvoorbeeld) ga je proberen te zorgen dat die speler daar wel aan gaat voldoen.
Rustig maar, laten we het gewoon vriendelijk houden.

Ik zou graag een artikel hierover lezen. Je kan wel aannemen dat Ajax het allemaal superprofessioneel aanpakt, maar als je dan in een bijzinnetje in een interview leest dat die gasten elke dag uit eten gaan, word ik skeptisch. Opnieuw, dan kan je wel aannemen dat in het restaurant optimaal rekening wordt gehouden met de voeding van de sporter, maar daar moet dan toch ook wel wat over te vinden zijn op het internet?

De wetenschap zegt dat je niet te intensief moet trainen, om spierblessures te voorkomen. Ajax bekritiseert Bosz omdat hij zogenoemd niet hard genoeg traint. Ondanks de fantastische fitheid van Ajax aan het einde van vorig seizoen, volhardt Bergkamp in zijn kritiek, en ook nieuwe trainer Keizer geeft aan dat dat een verschil gaat zijn onder hem. Meteen is er de eerste spierblessure, Kluivert. De wetenschap zegt dat je periodes van rust moet inbouwen tijdens een sportseizoen. Ajax geeft Younes nauwelijks vakantie, laat hem meteen volle bak opdraven, en Younes klaagt over vermoeidheid (is ook gewoon zichtbaar als je hem ziet spelen). Ik word dan serieus skeptisch over de professionaliteit van de begeleiding van Ajax ja. Maar nogmaals, ik lees graag goede stukken waar inhoudelijk (dus niet een paar soundbites) wordt uitgelegd hoe professioneel Ajax het allemaal aanpakt.
pi_173481293
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wat ik vooral bedoel is dat dat maatwerk is. Je denkt toch niet dat Huntelaar nog een lijstje mee krijgt met wat hij moet eten op maandag t/m vrijdag? Die weet echt wel wat hij kan eten om fit te blijven.

Het is natuurlijk wel zo dat er tegenwoordig steeds meer gevraagd wordt over een heel seizoen en dat maakt ook dat het steeds belangrijker wordt dat je, ook over langere termijn, goed hersteld van inspanningen. Dus genoeg eiwitten en koolhydraten en vetten in de juiste verhouding. Daar heeft de club wel een rol in, maar dat gebeurt (bij mijn weten) vooral in de adviserende rol op het moment dat de data aanwijst dat er bij een speler iets niet goed gaat.

Los van de eerder genoemde randvoorwaarden en voorlichting aan jeugd. Maar als een prof 4x in de week naar het restaurant van de neef van zijn moeder gaat en daar eet, gaat niemand hem terugfluiten. Daar geloof ik niets van.
Het is inderdaad maatwerk. Stel Neres eet geen aardappelen. Dan moet er gekeken worden wat hij wel lekker vindt Echter valt er ook bij niet zichtbare gevallen iets te verbeteren. Een Kluivert moet bijvoorbeeld sterker worden-> Help hem in zijn dieet.

Het voetbal is blijkbaar niet professioneel genoeg aangezien bijvoorbeeld wielrenners hier veel meer mee doen en kennis van hebben.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:37:07 #85
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173481333
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik zou graag een artikel hierover lezen. Je kan wel aannemen dat Ajax het allemaal superprofessioneel aanpakt, maar als je dan in een bijzinnetje in een interview leest dat die gasten elke dag uit eten gaan, word ik skeptisch. Opnieuw, dan kan je wel aannemen dat in het restaurant optimaal rekening wordt gehouden met de voeding van de sporter, maar daar moet dan toch ook wel wat over te vinden zijn op het internet?

De wetenschap zegt dat je niet te intensief moet trainen, om spierblessures te voorkomen. Ajax bekritiseert Bosz omdat hij zogenoemd niet hard genoeg traint. Ondanks de fantastische fitheid van Ajax aan het einde van vorig seizoen, volhardt Bergkamp in zijn kritiek, en ook nieuwe trainer Keizer geeft aan dat dat een verschil gaat zijn onder hem. Meteen is er de eerste spierblessure, Kluivert. De wetenschap zegt dat je periodes van rust moet inbouwen tijdens een sportseizoen. Ajax geeft Younes nauwelijks vakantie, laat hem meteen volle bak opdraven, en Younes klaagt over vermoeidheid (is ook gewoon zichtbaar als je hem ziet spelen). Ik word dan serieus skeptisch over de professionaliteit van de begeleiding van Ajax ja. Maar nogmaals, ik lees graag goede stukken waar inhoudelijk (dus niet een paar soundbites) wordt uitgelegd hoe professioneel Ajax het allemaal aanpakt.
Google is your friend. Er is best wel wat over te vinden, over sport en voeding bij topclubs. Van Milan is bijvoorbeeld bekend dat zij op dat vlak al jaren geleden ver voorop liepen.

De vraag blijft natuurlijk altijd hoe dwingend je daar in bent. Komt nog bij dat de wetenschappers (lees: voedingsgoeroes) het vaak ook niet eens zijn over wat nu het beste is. Ik werk regelmatig samen met iemand die topsporters begeleid na herstel en als je die soms dingen hoort roepen over koolhydraten, vetten en eiwitten en hoe bepaalde diëten die tot voor kort op handen werden gedragen nu ineens worden verguisd omdat ze spierafbraak veroorzaken of slecht zijn voor je botten.

En bij andere clubs worden dezelfde methodes nog steeds gehanteerd. Echt, praat eens met 5 diëtisten en je lacht je dood.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:53:40 #86
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173481648
quote:

[..]

Ik ben best vriendelijk hoor. Alleen ik heb het gevoel dat je dwars ligt om het dwarsliggen. ;)

Aan de andere kant ben je wel skeptisch door een paar soundbites in de media.
Kluivert kan natuurlijk toeval zijn. Als je een stuk of 5 spelers hebt die met spierblessures kampen in korte tijd zou ik me toch wel eens achter mijn oren krabben. In dat opzicht zijn Keizer en Bergkamp een beetje 2 handen op 1 buik. Bergkamp kan niet zeggen dat ze onder Bosz niet hard genoeg trainden en dat Keizer dan zegt dat hij er niets aan gaat veranderen.

Verantwoord trainen op lange termijn is verschrikkelijk moeilijk. We doen er allemaal heel ligt over, maar spelers fit houden en toch ook elke dag uitdagen is echt moeilijk.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:56:09 #87
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173481707
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:35 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Het is inderdaad maatwerk. Stel Neres eet geen aardappelen. Dan moet er gekeken worden wat hij wel lekker vindt Echter valt er ook bij niet zichtbare gevallen iets te verbeteren. Een Kluivert moet bijvoorbeeld sterker worden-> Help hem in zijn dieet.

Het voetbal is blijkbaar niet professioneel genoeg aangezien bijvoorbeeld wielrenners hier veel meer mee doen en kennis van hebben.
Voetbal is een erg conservatieve sport. Dus ook het belang van voeding zal achter lopen bij wielrenners. Aan de andere kant is de fysiek van een wielrenner nog belangrijker dan die van een voetballer. Daarom wordt er ook zo veel doping gebruikt. Optimale voeding is voor hun van levensbelang.
pi_173481728
quote:

[..]

Als je doping gebruikt kun je veel harder trainen en heb je veel minder rust nodig.
pi_173481794
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Voetbal is een erg conservatieve sport. Dus ook het belang van voeding zal achter lopen bij wielrenners. Aan de andere kant is de fysiek van een wielrenner nog belangrijker dan die van een voetballer. Daarom wordt er ook zo veel doping gebruikt. Optimale voeding is voor hun van levensbelang.
Fysiek is bij voetbal misschien wel belangrijker. Je gebruikt veel meer spieren. Je moet zowel explosief zijn en ook duurvermogen hebben. Daarbij moet je ook wendbaar zijn.
Bij wielrenners gaat het om de benen en gewicht.

Het is dus vreemd dat er bij voetbal hier niet meer mee wordt gedaan.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:00:37 #90
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173481797
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:53 schreef Komakie het volgende:

Verantwoord trainen op lange termijn is verschrikkelijk moeilijk. We doen er allemaal heel ligt over, maar spelers fit houden en toch ook elke dag uitdagen is echt moeilijk.
Dat is absoluut waar, maar je moet het ook weer niet te ingewikkeld maken. De basis is al lang bekend en omschreven.

Laatst in het PSV-topic ook zo'n discussie omdat een speler had gezegd dat er niet meer zo scherp getraind werd als een aantal jaar geleden toen met name Depay en Wijnaldum de boel scherp hielden. Toen riep iemand dat dat wel mee zou vallen omdat Wijnaldum na zijn eerste trainingen in Engeland riep dat het zo zwaar trainen was daar en dat in Nederland veel lichter getraind werd.

Maar wat niemand dan ziet, is dat het om twee verschillende dingen gaat. Scherp trainen (spelers uitdagen om beter te worden) is iets totaal anders als zwaar trainen. De zwaarte van de training kun je afstemmen op het wedstrijdprogramma, scherpte moet er altijd zijn.

Overigens zijn de teksten van Wijnaldum wel goud waard. Want inderdaad is de training in Engeland veel zwaarder. Het is ook niet voor niets dat spelers maar zelden beter worden van hun tijd in Engeland en dat Engeland op eindtoernooien altijd super zwak is. Ze trainen daar nog op achterhaalde intensiteit.
pi_173481821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat?
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:02:22 #92
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173481836
quote:
6s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:57 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als je doping gebruikt kun je veel harder trainen en heb je veel minder rust nodig.
En houd je het geen seizoen vol, omdat uiteindelijk doping je fysiek niet sterker maakt. Je gebruikt je lichaam alleen intenser waardoor je tijdelijk meer gas kunt geven. Althans, dat is voor de meeste sportdoping zo. Vandaar ook dat het in het wielrennen zo populair is, dan kun je makkelijker je piekmomenten bepalen.
pi_173481851
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

En houd je het geen seizoen vol, omdat uiteindelijk doping je fysiek niet sterker maakt. Je gebruikt je lichaam alleen intenser waardoor je tijdelijk meer gas kunt geven. Althans, dat is voor de meeste sportdoping zo.
Ehm, jawel... Je herstelt sneller waardoor je meer en zwaarder kan trainen. Dat maakt je sterker.

quote:
Vandaar ook dat het in het wielrennen zo populair is, dan kun je makkelijker je piekmomenten bepalen.
Populair ten opzichte van...?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2017 15:03:45 ]
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:03:27 #94
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173481859
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat?
Wielrenners zitten veel meer op het uiterste van hun fysieke mogelijkheden dan voetballers. Als je kijkt naar de verhouding fysiek-techniek, dan ligt die gewoon anders.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:03:50 #95
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173481866
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Populair ten opzichte van...?
De meeste teamsporten.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:04:11 #96
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173481874
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:00 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Fysiek is bij voetbal misschien wel belangrijker. Je gebruikt veel meer spieren. Je moet zowel explosief zijn en ook duurvermogen hebben. Daarbij moet je ook wendbaar zijn.
Bij wielrenners gaat het om de benen en gewicht.

Het is dus vreemd dat er bij voetbal hier niet meer mee wordt gedaan.
Maar een voetbal wedstrijd is wel minder inspannend, over het algemeen, dan een wielerkoers.
En de verhouding techniek/tactiek/fysiek is bij voetbal veel gelijker verdeeld.
pi_173481877
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:03 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De meeste teamsporten.
Dus in teamsporten wordt minder gedopet dan in het wielrennen, is dat wat je zegt?
  Forum Admin woensdag 30 augustus 2017 @ 15:05:39 #98
35723 crew  GGMM
pi_173481910
Waar gáát dit over?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:06:48 #99
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173481951
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:04 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dus in teamsporten wordt minder gedopet dan in het wielrennen, is dat wat je zegt?
Ze hebben elk hun eigen middeltjes. En het wielrennen is nu 'schoner' doordat de controles enorm zijn geïntensiveerd. Maar het is absoluut zo dat je er in het wielrennen meer baat bij hebt dan bij voetbal.

Hoe het nu feitelijk is, durf ik niet te zeggen. Maar op amateurniveau is er in het wielrennen nog volop dopinggebruik en bij het voetbal is dat echt heel erg beperkt.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:07:34 #100
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_173481963
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar een voetbal wedstrijd is wel minder inspannend, over het algemeen, dan een wielerkoers.
En de verhouding techniek/tactiek/fysiek is bij voetbal veel gelijker verdeeld.
Dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')