Het is iets dat ze van jongs af aan al om vanalles roepen. Dat schiet er zomaar uit een keertje. Zo raar is dat niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Een onschuldig en verstandige moslim zal zich wel 3 keer bedenken voordat hij dit roept. Wie haalt het in zijn hoofd om dit te gaan roepen wetende dat je neergeschoten kan worden?
Precies. Hier bijvoorbeeld had men de paniek kunnen voorkomen door de overlastveroorzaker met een welgericht schot tot zwijgen te brengen. Of indien nodig eem salvo uit een Minimi.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Een onschuldig en verstandige moslim zal zich wel 3 keer bedenken voordat hij dit roept. Wie haalt het in zijn hoofd om dit te gaan roepen wetende dat je neergeschoten kan worden?
En wie kunnen straatnamen niet juist uitspreken? Juist ja, de .........landers!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:48 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Je zal een straatnaam nogal verkeerd uitspreken en hop een door een angstig scheurbuikje goedgekeurde kogel in je kop.
Pijnlijk. (2)
Ligt er aan of ze het tappen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:50 schreef SpecialK het volgende:
Wat dat betreft is dit een verwijzing naar de aloude addage "mag je onterecht brand roepen in een afgeladen bioscoop?".
Ik ga waarschijnlijk in Rotterdam het vrijdagsgebed doen. Dus als iemand wil meeten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:54 schreef RAVW het volgende:
nu maar niet hopen dat ze daar een groot middaggebed gaan doen met 1000 man op straat .....
dan krijg je wel een bloed bad .....
Je maakt een denkfout. Het is geen straf, het is een beveiligingsmaatregel. Wel een potentieel dodelijke maatregel. Eerder stelde ik al dat domme mensen domme dingen doen. Die zullen zich altijd in de nesten werken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Domme mensen.
En ik vind het overdreven om de doodstraf op domheid te zetten. Al was het maar omdat het dan op FOK! zo rustig wordt.
natuurlijk nietquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:54 schreef RAVW het volgende:
nu maar niet hopen dat ze daar een groot middaggebed gaan doen met 1000 man op straat .....
Waar heb je het over man. Dit is een vonnis uitvoeren zonder tussenkomst van een rechter. In principe worden alle rechten geschonden van zo'n man. Is dit wat we willen? Is dit beschaving?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout. Het is geen straf, het is een beveiligingsmaatregel. Wel een potentieel dodelijke maatregel. Eerder stelde ik al dat domme mensen domme dingen doen. Die zullen zich altijd in de nesten werken.
Ook niet te hopen dat AZ Alkmaar ooit nog es Venezia loot. Zou zomaar es uit de hand kunnen lopen, dat dronken geschreeuw en slechthorende Italiaantjes.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:54 schreef RAVW het volgende:
Aangezien je een oorlogsreligie aanhangt, is het dat ook. De 'heilige oorlog tegen de ongelovigen' is een integraal onderdeel van je religie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 01:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Allah Akbar, onderdeel van onze dagelijkse gebeden, wordt hier weggezet als een of andere oorlogskreet. Schandalig.
Natuurlijk niet. Het is een veiligheidsmaatregel geen strafmaatregel. In Europa kennen we geen lijfstraffen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar heb je het over man. Dit is een vonnis uitvoeren zonder tussenkomst van een rechter. In principe worden alle rechten geschonden van zo'n man. Is dit wat we willen? Is dit beschaving?
Bij deze wil ik mijn vrouw bedanken. Ze heeft een heerlijk broodje ei voor me klaargemaakt.²
Ja, dus we schieten eerst iemand dood en kijken dan verder. Dan is het medicijn zowat erger als de mogelijke kwaal.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het is een veiligheidsmaatregel geen strafmaatregel. In Europa kennen we geen lijfstraffen.
En hoe levert het dan veiligheid op?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het is een veiligheidsmaatregel geen strafmaatregel. In Europa kennen we geen lijfstraffen.
Doordat een potentiele terrorist met zijn kreet de diensten alarmeert en die hem wellicht uit kunnen schakelijk voordat hij (veel) slachtoffers kan maken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En hoe levert het dan veiligheid op?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, dus we schieten eerst iemand dood en kijken dan verder.²
Prima dan: ik vind standrechtelijke executie een buitenproportioneel zware maatregel tegen domme mensen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout. Het is geen straf, het is een beveiligingsmaatregel. Wel een potentieel dodelijke maatregel. Eerder stelde ik al dat domme mensen domme dingen doen. Die zullen zich altijd in de nesten werken.
Nou, ik ben vanmiddag weer in Rotterdam. Waar ga je bidden?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk in Rotterdam het vrijdagsgebed doen. Dus als iemand wil meeten.²
Die split second zal niets uitmaken. Die terroristen roepen dat op het moment dat ze aanvallen. Terwijl ze in actie komen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Doordat een potentiele terrorist met zijn kreet de diensten alarmeert en die hem wellicht uit kunnen schakelijk voordat hij (veel) slachtoffers kan maken.
Waarmee je dus eigenlijk zegt dat de veiligheidsdiensten niet kunnen oordelen op basis van context. Ik denk dat je daarmee je eigen tekortkomingen projecteert.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Prima dan: ik vind standrechtelijke executie een buitenproportioneel zware maatregel tegen domme mensen.
Hoe je het ook verwoordt, alleen idioten en kinderen gaan hier het slachtoffer van worden, je gaat er geen enkele aanslag mee voorkomen.
Natuurlijk wel! Tenzij zo'n terrorist geen Allah Akbar roept voordat hij zijn bomgorden laat ploffen. Maar ik denk dat er met de directie van ISIS wel afspraken te maken zijn dat ze dat voortaan verplichten aan de medewerkers.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Prima dan: ik vind standrechtelijke executie een buitenproportioneel zware maatregel tegen domme mensen.
Hoe je het ook verwoordt, alleen idioten en kinderen gaan hier het slachtoffer van worden, je gaat er geen enkele aanslag mee voorkomen.
Dat zullen we moeten afwachten. De ene aanslag is de andere niet. Al kan er maar 1 aanslag worden verijdeld op deze manier.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Die split second zal niets uitmaken. Die terroristen roepen dat op het moment dat ze aanvallen. Terwijl ze in actie komen.
Er is geen preventief in die gevallen.
De context is dat ze dus op andere manieren moeten weten dat het een terrorist is. Dat dat hele Allah akhbar daarin geen rol speelt. Als die uitroep door een terrorist wordt gedaan is het al te laat en is op andere manieren al wel duidelijk dat het een terrorist is. Waarop ze toch al hadden gereageerd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarmee je dus eigenlijk zegt dat de veiligheidsdiensten niet kunnen oordelen op basis van context. Ik denk dat je daarmee je eigen tekortkomingen projecteert.
Wat stel jij voor? Iedere terrorist een gele ster op de borst?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
De context is dat ze dus op andere manieren moeten weten dat het een terrorist is. Dat dat hele Allah akhbar daarin geen rol speelt. Als die uitroep door een terrorist wordt gedaan is het al te laat en is op andere manieren al wel duidelijk dat het een terrorist is. Waarop ze toch al hadden gereageerd.
De stelling van die burgemeester was dan ook niet: "We schieten iedereen die Allah Akbar roept en gezien de context lijkt op de dader van een terroristische aanslag dood." Het was: "We schieten gewoon iedereen die Allah Akbar roept dood."quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarmee je dus eigenlijk zegt dat de veiligheidsdiensten niet kunnen oordelen op basis van context. Ik denk dat je daarmee je eigen tekortkomingen projecteert.
Geen potienteel dodelijke maatregelen nemen die vooral onschuldige mensen treffen. Dat stel ik voor.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat stel jij voor? Iedere terrorist een gele ster op de borst?
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Heel vervelend voor onschuldige moslims, maar
En de slachtoffers van de aanslagen die gepleegd zijn door moslims en waarbij Allah Akbar werd geschreeuwd, hadden die geen rechten ?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Waar heb je het over man. Dit is een vonnis uitvoeren zonder tussenkomst van een rechter. In principe worden alle rechten geschonden van zo'n man. Is dit wat we willen? Is dit beschaving?
Ik denk dat de burgemeester bij de toehoorder enige helderheid van geest veronderstelt. Hij heeft in het dagelijks leven niet met fokkers te maken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De stelling van die burgemeester was dan ook niet: "We schieten iedereen die Allah Akbar roept en gezien de context lijkt op de dader van een terroristische aanslag dood." Het was: "We schieten gewoon iedereen die Allah Akbar roept dood."
Ik ben niet degene die zegt dat ze niet kunnen oordelen op basis van context...
Wat is dit nou voor dom gelul? Met iemand lopen en al lopend vertellen dat je geen 'allahu akbar' meer mag roepen, is toch niet hetzelfde als 'je mag hier geen ÁLLAHU AKBAR!!!!!!!!!!!!!!!!!(Zeer luidkeelse schreeuw' meer roepen'?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:19 schreef RAVW het volgende:
lekker je zou er maar lopen en tegen iemand vertellen dat je Allah Akbar niet meer mag roepen omdat je dan een kogel krijgt ......
pang en daar lag je dood op straat
Net zo als op het vliegveld , iets over bommen zeggen .. je kan je gelijk je hele leven gaan vertellen ... en je komt daar voorlopig niet meer weg
Op een vliegveld voor de "grap" iets zeggen over een bom is ook alleen iets voor dronken tieners en domme tokkies.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:19 schreef RAVW het volgende:
lekker je zou er maar lopen en tegen iemand vertellen dat je Allah Akbar niet meer mag roepen omdat je dan een kogel krijgt ......
pang en daar lag je dood op straat
Net zo als op het vliegveld , iets over bommen zeggen .. je kan je gelijk je hele leven gaan vertellen ... en je komt daar voorlopig niet meer weg
niet alleen tokkiesquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:51 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Op een vliegveld voor de "grap" iets zeggen over een bom is ook alleen iets voor dronken tieners en domme tokkies.
Terecht dat zulke mensen hun vlucht missen.
Wat denk jij dat er gebeurt als ik "ik heb een bom" roep op een vliegveld of een station en er staat daar een agent? Grote kans dat hij me neerschiet. Dat is hier niet anders. op sommige momenten kun je je beter niet op een bepaalde manier uiten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Geen potienteel dodelijke maatregelen nemen die vooral onschuldige mensen treffen. Dat stel ik voor.
Nadenken over of iets effectief is en dat is in dit geval niet zo. De kans dat je hiermee een terroristische aanslag voorkomt ligt verdomd dichtbij de 0 (enkel al door het feit dat als terroristen dit gebruiken ze al aanvallen en dus anders al kenbaar zijn als terroristen), maar het geeft wel een risico op onschuldige slachtoffers en raakt burgers in hun vrijheid zich te uiten.
Jup. Erg triest.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:13 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Je moet blijkbaar echt specifiek uitleggen dat er een verschil zit EN gemaakt wordt tussen mensen die die uitdrukking gebruiken in een gebed/gesprek etc, waar niks mis mee is, en iemand die het opeens luid schreeuwt op een plein vol mensen, na alle shit van de afgelopen jaren?
Welnee, ieder weldenkend mens begrijpt dat verschil. Alleen rasautisten en de usual goedpraters snappen het zogenaamd niet. Nou, lekker laten kletsen zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:13 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Je moet blijkbaar echt specifiek uitleggen dat er een verschil zit EN gemaakt wordt tussen mensen die die uitdrukking gebruiken in een gebed/gesprek etc, waar niks mis mee is, en iemand die het opeens luid schreeuwt op een plein vol mensen, na alle shit van de afgelopen jaren?
Dat heb je toch echt niet aan deze burgermeester te danken maar aan de terroristen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 01:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Allah Akbar, onderdeel van onze dagelijkse gebeden, wordt hier weggezet als een of andere oorlogskreet. Schandalig.²
Want als A (allah akhbar roepen) gebeurt volgt automatisch ook B (aanslag). Elke keer. Overal.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:04 schreef Nielsch het volgende:
beetje dom van deze burgemeester dat hij dit zegt, nu gaan ze het natuurlijk niet meer roepen maar fluisteren
daarnaast is het toch redelijk normaal beleid dat terroristenvarkens die op het punt staan een aanslag te plegen worden doodgeschoten?
Die oorlog is al een tijdje voorbij, deze is brand actueel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Precies. Zelfde bij Duitsers. Allemaal nazi's. En zich maar afvragen hoe dat komt. Nou, bedank je opa maar.
Niet mijn probleem dat die lui verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van mensen waar ze geen fuck mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die oorlog is al een tijdje voorbij, deze is brand actueel.
Want dat is een vereiste voordat je maatregelen neemt?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Want als A (allah akhbar roepen) gebeurt volgt automatisch ook B (aanslag). Elke keer. Overal.
Wie houdt ze verantwoordelijk? Niemand toch? Als ze verantwoordelijk gehouden werden zaten ze nu allemaal in de cel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet mijn probleem dat die lui verantwoordelijk gehouden worden voor het gedrag van mensen waar ze geen fuck mee te maken hebben.
Toch?
Een pistool trekken is een uiting van geweld. Allah akhbar roepen niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Want dat is een vereiste voordat je maatregelen neemt?
Dus stel iemand trekt een pistool, dan zou je die persoon volgens jouw kromme logica niet neer mogen schieten omdat niet elke keer en overal als iemand een persoon trekt er automatisch ook geschoten wordt? Een pistool wordt immers ook weleens gebruikt om alleen te dreigen, toch? Begrijp ik je gedachtekronkel nu goed?
Vooruit, ik vergat 'gehouden zouden moeten worden'.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wie houdt ze verantwoordelijk? Niemand toch? Als ze verantwoordelijk gehouden werden zaten ze nu allemaal in de cel.
Onzinopmerking dus.
Wat jij wil, Ulx.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen. Je gaat het natuurlijk nooit zelf toegeven. Daarom is het misschien niet zo'n slecht idee jou preventief te ruimen.
Vreemd, voor vrijwel iedere islamitische geweldsuiting wordt die strijdkreet geroepen. Overigens is een pistool trekken geen uiting van geweld. Het kan ok ter verdediging, of misschien wil je hem alleen even laten zien of schoonmaken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Een pistool trekken is een uiting van geweld. Allah akhbar roepen niet.
En 99,999999999999999999999% van de tijd volgt er geen gewelduiting. Maar toch zijn die 2 woorden blijkbaar een prima indicator van een op handen zijnde terroristische aanslag.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vreemd, voor vrijwel iedere islamitische geweldsuiting wordt die strijdkreet geroepen. Overigens is een pistool trekken geen uiting van geweld. Het kan ok ter verdediging, of misschien wil je hem alleen even laten zien of schoonmaken.
Ja, bij ieder huwelijk, iedere geboorte, of welk moment van emotie dan ook. Euro gevonden? Allahu akbar! Euro verloren? Allahu akbar! Ze zeggen vaker 'allahu akbar' dan de Smurfen 'smurfen' zeggen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vreemd, voor vrijwel iedere islamitische geweldsuiting wordt die strijdkreet geroepen. Overigens is een pistool trekken geen uiting van geweld. Het kan ok ter verdediging, of misschien wil je hem alleen even laten zien of schoonmaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |