abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173381899
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:52 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Als ik als agent een gewapende baardmans zie zou ik niet wachten tot hij Alluh -Akbar roept maar gelijk schieten.
Maar wat als een dronken toerist het zegt en dood wordt geschoten? Of een stoere tiener met een Arabisch uiterlijk, wat veel Italianen hebben.
Ja, dan moet je dat niet roepen. Heel simpel.

Wat denk je wat er gebeurt als je op schiphol "Ik heb een bom" roept? Dan bestaat er ook een kans dat je voor je sodemieter geschoten wordt.

Geen domme dingen roepen als grap en anders de gevolgen accepteren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173381907
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 01:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je moet het ook niet zo letterlijk nemen, het gaat alleen een probleem worden als je het luidkeels roept in een druk toeristengebied.
Wat dan is moord als vergelding voor vrijheid van meningsuiting opeens ok?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:59:37 #78
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173381938
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:55 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

En bij terroristisch aanslagen, door IS, door jihadisten, door geweldadige menigten en ga zo maar door.
Vandaar dat er staat dat het ook door terroristen gebruikt wordt....
Het gaat mij erom dat het ook voor 1001 andere dingen gebruikt wordt. Dat de kans dat je een onschuldig iemand neeknalt dus aanwezig is. Dat enkel een Allah akhbar niet voldoende is als reden. Andere zaken veel duidelijker zijn en bij die zaken het zo is dat als er eenmaal Allah akhbar geroepen wordt het meestal al te laat is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173381976
Het is toch eigenlijk heel simpel? Gewoon dit niet roepen. Bewaar je vocale godsdienstuitingen voor de plekken die daarvoor bedoeld zijn.
pi_173381996
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Vandaar dat er staat dat het ook door terroristen gebruikt wordt....
Het gaat mij erom dat het ook voor 1001 andere dingen gebruikt wordt. Dat de kans dat je een onschuldig iemand neeknalt dus aanwezig is. Dat enkel een Allah akhbar niet voldoende is als reden. Andere zaken veel duidelijker zijn en bij die zaken het zo is dat als er eenmaal Allah akhbar geroepen wordt het meestal al te laat is.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Een verstandige moslim zal dat dus niet roepen in een menigte in Europa. Mensen die het toch roepen en onschuldig zijn zijn dus heel dom, en tegen de domheid van mensen kun je geen maatregelen nemen. Domme mensen doen domme dingen en zullen daar soms slachtoffer van worden.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_173382021
_O_
U MAD?
pi_173382026
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

tuurlijk joh, overdrijf lekker. Het is een maatregel tegen terrorisme door volwassen gewapende mannen, de schutters gaan geen ongewapend blond kind doodschieten.
Dat is dan erg slap. Veiligheid heeft offers nodig. Soms moet je gewoon geen risico nemen.

NWS / Geradicaliseerde kleuters op Belgische kleuterscholen #2
pi_173382039
Heeft Trump deze man al in een tweet genoemd?
pi_173382054
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:01 schreef Lavenderr het volgende:
Het is toch eigenlijk heel simpel? Gewoon dit niet roepen. Bewaar je vocale godsdienstuitingen voor de plekken die daarvoor bedoeld zijn.
Dan mag vloeken ook niet meer natuurlijk. Een atheist heeft er niks aan om godverdomme te brullen.
pi_173382089
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:58 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Wat dan is moord als vergelding voor vrijheid van meningsuiting opeens ok?
probeer je vrijheid van meningsuiting eens uit door in het vliegtuig 'ik heb een bom' te roepen
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:05:31 #86
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173382091
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Een verstandige moslim zal dat dus niet roepen in een menigte in Europa. Mensen die het toch roepen en onschuldig zijn zijn dus heel dom, en tegen de domheid van mensen kun je geen maatregelen nemen. Domme mensen doen domme dingen en zullen daar soms slachtoffer van worden.
Ik zat 2 weken nog in een vliegtuig met iemand die dat vlak voor het opstijgen leuk vond om te roepen (een vluchteling die niet gedeporteerd wilde worden).

Er brak gewoon paniek uit aan boord en mensen begonnen elkaar weg te duwen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_173382127
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het is geen strijdkreet, dat is juist het probleem waar ik op wijs.
Als ze het gebruiken als strijdkreet dan is het blijkbaar wel een strijdkreet he ?[quote]
pi_173382137
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

probeer je vrijheid van meningsuiting eens uit door in het vliegtuig 'ik heb een bom' te roepen
Dan hoort de piloot in te grijpen door die dader dood te schieten en als hij geen wapen heeft moet hij maar vragen of iemand een SAM op hem af kan vuren.
pi_173382156
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:56 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Je zou bijna denken dat mensen het begrip context niet (willen) snappen of zo :')

Niet jullie dus :*
Als je bom in een vliegtuig roept dan moet die air-marshall zeker ook maar gelijk snappen wat de context is ?
pi_173382160
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Want dat is hetzelfde als roepen dat god groot is op een plein in Venetië?

En denk je dat ik vermoord word in dat vliegtuig?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173382162
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan mag vloeken ook niet meer natuurlijk. Een atheist heeft er niks aan om godverdomme te brullen.
Zolang vloeken niet door de meerderheid van de bevolking als voorbode op een aanslag wordt gezien is dat nergens voor nodig.
pi_173382175
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan hoort de piloot in te grijpen door die dader dood te schieten en als hij geen wapen heeft moet hij maar vragen of iemand een SAM op hem af kan vuren.
ik heb geen idee wat er gebeurt maar wil alleen maar aangeven dat je vrijheid beperkt is om van alles te roepen dat anderen bedreigend vinden
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:11:01 #93
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173382203
Ze snappen dat de meeste moslims dat gebruiken op dezelfde manier zoals wij "Mijn God?" of "Jezus!" of "Goeie genade!" gebruiken?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173382208
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zolang vloeken niet door de meerderheid van de bevolking als voorbode op een aanslag wordt gezien is dat nergens voor nodig.
Onzin, zo'n Tristan liep ook vloekend naar dat winkelcentrum. De Bond Tegen Het Vloeken van wapens voorzien had veel ellende kunnen schelen.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:12:10 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173382230
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:11 schreef DustPuppy het volgende:
Ze snappen dat de meeste moslims dat gebruiken op dezelfde manier zoals wij "Mijn God?" of "Jezus!" of "Goeie genade!" gebruiken?
Of "Haha ongelovigen, ik sta op het punt jullie op te blazen/dood te schieten/omver te rijden", dus.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:13:13 #96
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_173382244
Je moet blijkbaar echt specifiek uitleggen dat er een verschil zit EN gemaakt wordt tussen mensen die die uitdrukking gebruiken in een gebed/gesprek etc, waar niks mis mee is, en iemand die het opeens luid schreeuwt op een plein vol mensen, na alle shit van de afgelopen jaren?
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_173382259
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Onzin, zo'n Tristan liep ook vloekend naar dat winkelcentrum. De Bond Tegen Het Vloeken van wapens voorzien had veel ellende kunnen schelen.
Bron dat hij liep te vloeken?
En als je moet terugvallen op een voorval van jaren geleden met psychotische jongen om je punt te maken begrijp je natuurlijk zelf ook wel dat je de plank mis slaat.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:13:50 #98
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173382261
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Of "Haha ongelovigen, ik sta op het punt jullie op te blazen/dood te schieten/omver te rijden", dus.
Ja, dat maakt het problematisch. Maar het is een soort knee-jerk reaction (net zoals de meesten van ons gezondheid zullen zeggen als iemand niest) dus dat kan zomaar verkeerd gaan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173382262
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:13 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Je moet blijkbaar echt specifiek uitleggen dat er een verschil zit EN gemaakt wordt tussen mensen die die kreet gebruiken in een gebed/gesprek etc en iemand die het opeens luid loopt te schreeuwen op een plein vol mensen, na alle shit van de afgelopen jaren?
ja nuance is lastig.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:14:44 #100
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173382283
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ja nuance is lastig.
Welkom op Fok! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')