https://elpais.com/ccaa/2(...)02982054_017639.htmlquote:In Barcelona is een busje ingereden op voetgangers. Volgens Spaanse media zijn daarbij zeker dertien doden gevallen. Er zouden tientallen gewonden zijn. De politie spreekt van een terroristische aanslag.
Het Catalaanse ministerie van Binnenlandse Zaken bevestigt dat er meerdere dodelijke slachtoffers zijn. Een woordvoerder wil nog geen aantallen noemen.
Zoekactie
Volgens Spaanse media is de bestuurder van het witte busje er te voet vandoor gegaan. De politie is bezig met een grote zoekactie.
Mogelijk zijn er meerdere daders. Lokale media melden dat kort na de aanslag twee gewapende mannen een Turks restaurant binnen zijn gegaan. Volgens correspondent Edwin Winkels gaat dat om de twee daders van de aanslag. De politie heeft het restaurant omsingeld.
Spaanse media melden dat er twee busjes zijn gebruikt: een voor de aanslag en een om te vluchten. De politie is nog op zoek naar een gehuurd Fiat-busje.
Het busje raakte voetgangers op de Ramblas, een drukke straat in het centrum van Barcelona. Het gebied is afgezet en de hulpdiensten zijn massaal uitgerukt.
Het incident gebeurde kort na 17.00 uur. Een grote mensenmassa sloeg daarna op de vlucht. Meerdere metrostations in de omgeving en Plaça de Catalunya zijn afgesloten.
De politie van Barcelona verzoekt mensen om foto's en video's niet te delen op internet. Ook roept de politie mensen om weg te blijven bij het afgezette gebied en de hulpdiensten niet in de weg te lopen.
Luiken gesloten
Volgens Winkels is het zomers heel druk op de Ramblas. "Er lopen op dit soort dagen zo'n 300.000 mensen per dag. Winkeliers hebben de opdracht gekregen om hun luiken te sluiten."
De Spaanse premier Rajoy zegt dat hij contact heeft met de autoriteiten. Volgens hem heeft het bijstaan van de gewonden de hoogste prioriteit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt erop dat het meer een lijst met mogelijkheden was, en niet alleen in Barcelona maar ook elders.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 00:32 schreef Windhapper het volgende:
Zal vast al behandeld zijn maar wat heeft de CIA gezegd? Waren er specifieke aanwijzingen dat de Ramblas een doelwit zou zijn of hadden ze gewoon een opzetje met drukbezochte toeristische attracties waar je met een auto kan komen?
Done. Het is uiteraard niet mijn OP. Ook niet mijn LAPO wat dat betreft, maar niemand wou/ kon het volgende deel openen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 00:36 schreef Strani het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik niet dat de tweet over Trump in de OP hoort. Dit gaat eens even niet over hem of over de VS, maar over Spanje.
Dank je!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 00:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Done. Het is uiteraard niet mijn OP. Ook niet mijn LAPO wat dat betreft, maar niemand wou/ kon het volgende deel openen.
Nee, je moet het niet wegwuiven omdat het pijnlijk is voor velen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zo kan iedereen wel in naam van (vul maar in) iets doen waardoor meteen een hele groep/religie/ideologie opeens in een verdomhoekje beland omdat iemand dat in naam van (vul maar in) heeft gedaan.
Zoals ik aangaf in islamitische recht is moord moord. En voor moord staat de doodstraf. Laat staan voor een massamoord als deze.
Terwijl gastarbeiders zo ongeveer het tegenovergestelde van asielzoekers zijn.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 00:58 schreef riazop het volgende:
[..]
a joh, detail,
de Wilders kiezers gooien die ook op 1 hoop
O nee.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 01:51 schreef Strani het volgende:
Meerdere aanvallers zouden door de politie zijn uitgeschakeld in Cambrils.
Mooi.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 01:51 schreef Strani het volgende:
Nee, ik volg Spaanse media (ik woon in Spanje). Dit wordt door de grote media gemeld.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 01:53 schreef remlof het volgende:
Ik zie daar trouwens niets over op CNN, dat ik al een uur aan heb staan.
Ah ok, dan zal CNN het straks wel oppikken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 01:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, ik volg Spaanse media (ik woon in Spanje). Dit wordt door de grote media gemeld.
Zeker weten. Nu.nl heeft het geloof ik ook al, zag net iets voorbij komen op Feedly.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 01:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah ok, dan zal CNN het straks wel oppikken.
Shit, lijkt dan toch wel van andere orde dan het laatste jaar gebruikelijk was. Geen eenmansactie, das toch wel een klap in het gezicht van de veiligheidsdiensten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 01:51 schreef Strani het volgende:
quote:De politie van Catalonië meldt dat er een politie-operatie bezig is in de Catalaanse kustplaats Cambrils, ten zuidwesten van Barcelona. Het zou gaan om een mogelijke terroristische aanval.
Het is nog onduidelijk of er een verband is met de aanslag op voetgangers in het centrum van Barcelona, op donderdagmiddag.
Mensen die in Cambrils zijn wordt door de lokale autoriteiten aangeraden binnen te blijven.
Dit bericht wordt aangevuld.
Zeker. Ik woon ook in een Spaanse kustplaats dus ik blijf maar even binnen de volgende uurtjes!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Shit, lijkt dan toch wel van andere orde dan het laatste jaar gebruikelijk was. Geen eenmansactie, das toch wel een klap in het gezicht van de veiligheidsdiensten.
Dat, of een vlucht naar voren. Dat het ze te heet werd onder de voeten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 01:58 schreef Strani het volgende:
Ik vraag me toch erg af waarom Cambrils. Een plaatsje met 32,000 inwoners.. Wat in me opkomt is dat de aanvallers wellicht onderweg waren naar Salou want daar zal nog wel gefeest worden op dit uur.
Groot gelijk. Morgen vroeg maar weer verder kijken. Sterkte!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 01:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Zeker. Ik woon ook in een Spaanse kustplaats dus ik blijf maar even binnen de volgende uurtjes!
Nee hoor, meer naar het zuiden, Costa Blanca.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groot gelijk. Morgen vroeg maar weer verder kijken. Sterkte!
(Niet in Barcelona?)
Daar loop je dan lekker rustig op straat....twitter:IntelCrab twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 01:56:10NEW: Intense gunfire can be heard in the city of #Cambrils as an anti-terrorist operation continues near the city c… https://t.co/4uBMnXyMZs reageer retweet
Waar ergens?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee hoor, meer naar het zuiden, Costa Blanca.
Ik stuur even een DM, maar in elk geval een stukje noordelijkerquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:02 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Waar ergens?
Heb zelf in Torrivieja en Fuengirola gewoond.
Maar hoe wisten ze dat daar 5 van die idioten rondliepen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik lees nu op twitter dat er 5 zelfmoord-terroristen uitgeschakeld zijn! WTF!!!!
Dat heb ik inderdaad hier gemeld, hoewel de meeste bronnen het over vier hebben. Ze zouden de aanslag van Barcelona hebben willen herhalen, elders.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik lees nu op twitter dat er 5 zelfmoord-terroristen uitgeschakeld zijn! WTF!!!!
Dat huis was gisterenavond al, maar inderdaad kan dat deze aanval hebben verhinderd. Je hebt gelijk, het geeft de indruk van een half mislukte aanslag.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:06 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb het gevoel dat dit een hele grote had moeten zijn die half verhinderd is oid. Nu lees ik bij de NOS iets over een huis dat is geplofd.
Directe link of copycats?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad hier gemeld, hoewel de meeste bronnen het over vier hebben. Ze zouden de aanslag van Barcelona hebben willen herhalen, elders.
Misschien daarom ook dat plaatsje? Dat het allemaal snel moest omdat de politie ze op het spoor was en ze simpelweg barca niet meer konden bereiken?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat huis was gisterenavond al, maar inderdaad kan dat deze aanval hebben verhinderd. Je hebt gelijk, het geeft de indruk van een half mislukte aanslag.
Geheime dienst heeft waarschijnlijk z'n werk goed gedaan?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:06 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Maar hoe wisten ze dat daar 5 van die idioten rondliepen?
Dat kan ook nog, inderdaad.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien daarom ook dat plaatsje? Dat het allemaal snel moest omdat de politie ze op het spoor was en ze simpelweg barca niet meer konden bereiken?
Die ontstaan bij gelegenheid volgens mij. Als wat extreem geradicaliseerde gasten bij elkaar zitten en van dit soort dingen gaan bedenken. Ik geloof niet in directe aansturing vanuit IS.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:11 schreef Eenskijken het volgende:
Hoeveel van deze groepjes terroristen zullen er wel niet verspreid zijn door heel europa vraag je je af....
Die gozer komt goed wegquote:
Gelukkig wel dan ja.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:09 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Geheime dienst heeft waarschijnlijk z'n werk goed gedaan?
twitter:tfw_no_waifu twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 02:15:34wew #cambrils https://t.co/UdKenAWq76 reageer retweet
Eentje op de vlucht..quote:Just in: 4 members of terror cell killed n Cambrils, #Spain CT op. Police warn 1 indiv at largepossible explosive vest
Van wat ik begrijp is dat 1 van de 5 aanvallers. De andere vier zijn dood. Het lijkt er niet op dat er burgers zijn omgekomen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:19 schreef trein2000 het volgende:
Ook in Cambriles meldingen van (zwaar)gewonden
Yep, lijkt erop dat ze hier liggenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp is dat 1 van de 5 aanvallers. De andere vier zijn dood. Het lijkt er niet op dat er burgers zijn omgekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok. Ik spreek geen woord Spaans dus moet het doen met anderstalige bronnen. Die hebben het overigens wel over meerdere gewonden...quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp is dat 1 van de 5 aanvallers. De andere vier zijn dood. Het lijkt er niet op dat er burgers zijn omgekomen.
lijkt er niet op. Politie zal de hele wijk afgezet hebben voordat ze de raid begonnen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:23 schreef YazooW het volgende:
dode terroristen? wie spreekt Spaans?
https://twitter.com/sheeeei09/status/898333960442265600/video/1
Aan die video uit dat cafe te zien was daar geen tijd voor. Maar vooralsnog in elk geval geen meldingen over slachtoffers in de Spaanse media.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:23 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
lijkt er niet op. Politie zal de hele wijk afgezet hebben voordat ze de raid begonnen.
dat niet, maar in elke grote stad heb tegenwoordig wijken die als broeinest kunnen dienen.. denk aan parijs noord, molenbeek etc.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Die ontstaan bij gelegenheid volgens mij. Als wat extreem geradicaliseerde gasten bij elkaar zitten en van dit soort dingen gaan bedenken. Ik geloof niet in directe aansturing vanuit IS.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:22 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Yep, lijkt erop dat ze hier liggenNiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
Wel ongelofelijk dat mensen gewoon blijven rondlopen terwijl er gewoon lichamen met explosieven op straat liggen. Ga in vredesnaam naar huis/hotel, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:25 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op.
Explosieven ook dus maar goed dat kon je er zelf ook wel uithalen.
Politie had dus niet veel later moet ingrijpen. Denk trouwens nu dat bomgordels nep zijn aangezien ze met een auto een aanslag wilde plegen....quote:In de Spaanse kustplaats Cambrils, zo'n 100 kilometer ten zuiden van Barcelona, is de politie bezig met een grote antiterreuroperatie. Daarbij zijn volgens de Catalaanse politie enkele terroristen gedood die "bezig waren met een terroristische aanval".
Volgens correspondent Edwin Winkels zouden vier tot vijf terroristen zijn gedood door de politie toen ze wilden inrijden op mensen die over straat liepen. Het is een populaire plek in de buurt van Salou, De terroristen zouden bomgordels hebben gedragen.
Er is veel politie op de been en bewoners mogen hun huis niet verlaten.
Helemaal met je eens, maar op zo'n moment schakel je volgensmij ratio uit.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Wel ongelofelijk dat mensen gewoon blijven rondlopen terwijl er gewoon lichamen met explosieven op straat liggen. Ga in vredesnaam naar huis/hotel, zou ik zeggen.
Puik optreden van de politie danquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:31 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Politie had dus niet veel later moet ingrijpen. Denk trouwens nu dat bomgordels nep zijn aangezien ze met een auto een aanslag wilde plegen....
Een paar zaten hier al te gillen dat het NOOOOOIT zou voorkomen in een kleine stad of dorp.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 01:58 schreef Strani het volgende:
Ik vraag me toch erg af waarom Cambrils. Een plaatsje met 32,000 inwoners..
En nu is het dus ook niet gebeurdquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:32 schreef riazop het volgende:
[..]
Een paar zaten hier al te gillen dat het NOOOOOIT zou voorkomen in een kleine stad of dorp.
Die zien zwe hier voorlopig niet terug neem ik aan?
Eerst maar eens afwachten wat de omstandigheden waren en of Cambrils ook de bedoeling was. Verder vind ik je houding in dezen erg kinderachtig en misplaatst.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:32 schreef riazop het volgende:
[..]
Een paar zaten hier al te gillen dat het NOOOOOIT zou voorkomen in een kleine stad of dorp.
al die feestende tieners deze tijd van het jaar.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:27 schreef SoldMayor het volgende:
Moet je na gaan wat die honden hadden kunnen aanrichten als die zich allemaal vannacht in Salou hadden opgeblazen.![]()
![]()
De plaats mag dan wel niet zo groot zijn. Naast de normale inwoners zijn er natuurlijk ook nog duizenden toeristen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:32 schreef riazop het volgende:
Tromso in Noorwegen schijnt nog wel te gaan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:34 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
al die feestende tieners deze tijd van het jaar.
Geen vakantiebestemming is meer veilig :/
een paar km van salou....quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:32 schreef riazop het volgende:
[..]
De 13 slachtoffers in Barcelona zullen ongetwijfeld blij zijn met deze mededeling.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:36 schreef riazop het volgende:
Die ratio van IS aanslagplegers en slachtoffers is echt ZOOO laag.
wat dat betreft zijn het enorme losers.
Trump zei het al
Met een man of 8 dertien mensen vermoorden is nou niet iets waarmee je trots naar Raqqa reist hoor.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:36 schreef Strani het volgende:
[..]
De 13 slachtoffers in Barcelona zullen ongetwijfeld blij zijn met deze mededeling.
Fatsoen verloren tijdens het typen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:38 schreef riazop het volgende:
[..]
Met een man of 8 dertien mensen vermoorden is nou niet iets waarmee je trots naar Raqqa reist hoor.
IS faalt weer.
Waar?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:39 schreef SoldMayor het volgende:
Zie nu wat berichten dat er in Cambrils toch wat gewonden zijn onder burgers.
ga je ergens anders vervelen gast. Er zijn minstens 13 onschuldigen mensen vermoord.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:36 schreef riazop het volgende:
Die ratio van IS aanslagplegers en slachtoffers is echt ZOOO laag.
wat dat betreft zijn het enorme losers.
Trump zei het al
Die waren er enkele minuten geleden ook. Maar is dit de int. Media of de Spaanse?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:39 schreef SoldMayor het volgende:
Zie nu wat berichten dat er in Cambrils toch wat gewonden zijn onder burgers.
quote:In Cambrils tried to run over using a car, there are 5 civilians injured. They were then eliminated by the police.
Blijft natuurlijk wel twitter...quote:5 terrorists in Cambrils. 4 of them shot down by police, 1 injured. 7 civilians injured by terrorists, no civ dead.
Ik heb er in Spaanse media in elk geval niets over gezien, ook niet van 'losse' journalisten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:41 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
[..]
Blijft natuurlijk wel twitter...
ja door minstens 8 aanslagplegersquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:39 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ga je ergens anders vervelen gast. Er zijn minstens 13 onschuldigen mensen vermoord.
jij denkt dat Cambris toeval is?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:44 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Die 8 of hoeveel het er ook zijn bestuurde inderdaad allemaal die ene witte bus vanmiddag.
Nee dat niet. Alleen hebben deze hun aanval niet kunnen uitvoeren. Dus wat dat betreft heb je gelijk. De zogenaamde ISers falen wel vaak.quote:
Ligt eraan of ze een donorcodiciel hadden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:44 schreef riazop het volgende:
Het is ,dus grotendeels mislukt.
of komt er nog een verassing??
Het leven gaat door. Is een gruwelijk cliché, ik weet het.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:56 schreef riazop het volgende:
Het leuke is natuurlijk dat morgen iedereen gewoon op het strand ligt, en s avonds weer zuipen in de kroeg.en achter de blonde wijven aan
En zo moet het ook.
Niemand mag zich laten stoppen door terrorisme
Het is wel een vaag verhaal, en de video's maken weinig wijzer (tweet van #69 is verwijderd, omdat er toch geen explosieven waren?)quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:46 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Nee dat niet. Alleen hebben deze hun aanval niet kunnen uitvoeren. Dus wat dat betreft heb je gelijk. De zogenaamde ISers falen wel vaak.
jij suggereert executie door de politie?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 03:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is wel een vaag verhaal, en de video's maken weinig wijzer (tweet van #69 is verwijderd, omdat er toch geen explosieven waren?)
Ik probeer een scenario te bedenken waarbij terroristen 7 mensen verwonden, de politie minstens een halve minuut ter plaatse is voor ze schieten, in een cafe vlakbij pas bij het schieten paniek uitbreekt...
Geen beelden van gewonde burgers, wel van dode terroristen.
Dacht eerder aan een mogelijke vergissing, omdat er weinig info lijkt te komen. Maar ik spreek geen spaans, heb eigenlijk geen zicht op hoeveel info er is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 03:10 schreef riazop het volgende:
[..]
jij suggereert executie door de politie?
Die jongens hebben dat weleens gedaan met de ETA, dus zou kunnen
Jij zei nog wel dat je in Spanje woondequote:Op vrijdag 18 augustus 2017 03:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dacht eerder aan een mogelijke vergissing, omdat er weinig info lijkt te komen. Maar ik spreek geen spaans, heb eigenlijk geen zicht op hoeveel info er is.
Lol, waar zou ik dat gezegd hebben, ik ben maar net in dit topic beland, dit is m'n 4de postquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 03:23 schreef Hdero het volgende:
[..]
Jij zei nog wel dat je in Spanje woonde
In een eerdere deel van de reeks.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 03:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lol, waar zou ik dat gezegd hebben, ik ben maar net in dit topic beland.
Nope, zie m'n postgeschiedenis, dit is het eerste deel waar ik in post.quote:
Nee, dat was Strani.quote:
twitter:Ruptly twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 03:34:33UPDATE: Police in #Cambrils warn of possible controlled explosions reageer retweet
4 dode terroristen, één gewondetwitter:Damocles_Fr twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 03:34:22🔴 Bilan à #Cambrils :4 terroristes tués + 1 blessé1 policier blessé6 passants blessés dont 2 gravement#Barcelone reageer retweet
Heavy, dat is zowat Salou.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 03:39 schreef crystal_meth het volgende:
twitter:Ruptly twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 03:34:33UPDATE: Police in #Cambrils warn of possible controlled explosions reageer retweet
4 dode terroristen, één gewondetwitter:Damocles_Fr twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 03:34:22🔴 Bilan à #Cambrils :4 terroristes tués + 1 blessé1 policier blessé6 passants blessés dont 2 gravement#Barcelone reageer retweet
1 politieman gewond
6 voorbijgangers gewond, waarvan 2 ernstig
Behalve voor de 13 mensen die zijn doodgereden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het leven gaat door. Is een gruwelijk cliché, ik weet het.
Maar wel de realiteit.
Trusten.
Ik vind dit altijd zo'n domme opmerking. De grenzen zijn al gesloten, op papier. Het probleem is dat je niet een enorme zee grens volledig kan bewaken. Als die mensen per vliegtuig aan zouden komen zouden ze het land niet binnenkomen zonder de juiste visums.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 05:26 schreef fukforce het volgende:
Gaat lekker daar in Barca het wordt tijd om de grenzen te sluiten en de instroom van gelukszoekers per direct te stoppen!!!
Je kan ze wel bewaken maar ze worden niet bewaakt dat is nou het hele probleem. Ik zit niet te wachten op nog meer derde generatie gefrustreerde zelfmoordterroristenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 05:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo'n domme opmerking. De grenzen zijn al gesloten, op papier. Het probleem is dat je niet een enorme zee grens volledig kan bewaken. Als die mensen per vliegtuig aan zouden komen zouden ze het land niet binnenkomen zonder de juiste visums.
Het probleem is dat boten naar de EU gesleept worden in plaats van terug waar ze vandaan komen.
Dat zijn de aanslagplegers?quote:
Die tweede foto wel, die eerste weet ik niet, stond niets bij, maar ik neem aan dat men gewonde burgers niet zo op straat laat liggen. Al vond ik het ook bizar dat die dode terroristen daar gewoon liggen, in filmpjes zie je burgers er voorbij wandelen maar de politie is nergens te zien. Een tafereel dat ik eerder in Afrika of het middenoosten zou verwachten...quote:
Hopelijk Brussel. Tijd dat ze Molenbeecke eens plat bombarderenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 06:29 schreef Twiitch het volgende:
Ben benieuwd of dit dan "Spanjaarden" waren of dat ze zijn afgezakt vanuit Frankrijk en/of België.
Kunnen ze geen pilot schieten in Mekka?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 06:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hopelijk Brussel. Tijd dat ze Molenbeecke eens plat bombarderen
Dat is een beetje het probleem, dat willen die mensen ook.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 07:22 schreef bijstandboy het volgende:
[..]
Kunnen ze geen pilot schieten in Mekka?
Sowieso altijd de Joden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 07:31 schreef MadameMossel het volgende:
Op Facebook zie ik dat sommige mensen met een bepaalde achternaam het weer niet geloven. Weer raar van de paspoorten en dat iedereen binnen moest blijven. De Joden zullen dit in hun ogen wel weer gedaan hebben...
Vaak het zijn jongens die al jaren in het betreffende land wonen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 05:26 schreef fukforce het volgende:
Gaat lekker daar in Barca het wordt tijd om de grenzen te sluiten en de instroom van gelukszoekers per direct te stoppen!!!
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 07:31 schreef MadameMossel het volgende:
Op Facebook zie ik dat sommige mensen met een bepaalde achternaam het weer niet geloven. Weer raar van de paspoorten en dat iedereen binnen moest blijven. De Joden zullen dit in hun ogen wel weer gedaan hebben...
twitter:arnoldkarskens twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 05:38:06Mijn gedachten & medeleven gaan uit naar #D66, #GL, #PvdA, #CU die grenzen openzetten (en ook houden) voor moslimterreur. #Barcelona etc. reageer retweet
Onzin. Geradicaliseerden worden hier geen strobreed in de weg gelegd bij hun terugkeer. Grenzen blijven gewoon open, Europa blijft een open podium voor deze vorm van haat prediken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 05:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo'n domme opmerking. De grenzen zijn al gesloten, op papier. Het probleem is dat je niet een enorme zee grens volledig kan bewaken. Als die mensen per vliegtuig aan zouden komen zouden ze het land niet binnenkomen zonder de juiste visums.
Het probleem is dat boten naar de EU gesleept worden in plaats van terug waar ze vandaan komen.
Je probeert een verschil aan te brengen dat er niet is, maar ok.quote:
Standaard reactie van schuimbekkende rifapen blijkbaar, zie er ook altijd wel een aantal voorbij komen. Mooiste vind ik een Marokkaanse oud collega die vorig weekend helemaal los ging over die rechts-extremistische aanslag, Wilders en Trump en gisteren vooral liep te verkondigen dat het niets met de islam te maken had, en iets in de trend van "door het gedrag van Israel kunnen mensen nu eenmaal rare dingen doen, ze zijn op dat pad geduwd door de haat jegens moslims".quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 07:31 schreef MadameMossel het volgende:
Halcon heeft gelijk, de islam is een totalitaire ideologie vermomd als religie. Daarvoor kent de islam teveel kenmerken die specifiek vallen onder een totalitaire ideologie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je probeert een verschil aan te brengen dat er niet is, maar ok.
Dat was Christendom ook ten tijde van de Kruistochten, dus ik zie geen verschil.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:06 schreef Elzies het volgende:
[..]
Halcon heeft gelijk, de islam is een totalitaire ideologie vermomd als religie. Daarvoor kent de islam teveel kenmerken die specifiek vallen onder een totalitaire ideologie.
Klinkt best lang geleden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was Christendom ook ten tijde van de Kruistochten, dus ik zie geen verschil.
Toch wel.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je probeert een verschil aan te brengen dat er niet is, maar ok.
Je zou hooguit kunnen zeggen dat het Christendom zijn ideologische veren wat meer kwijt is (alhoewel er natuurlijk altijd individuen zijn) dan de Islam. Maar ze komen uiteindelijk van dezelfde plek. Dus nee, er is geen verschil.quote:
Er is anno 2017 wel degelijk een verschil.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je zou hooguit kunnen zeggen dat het Christendom zijn ideologische veren wat meer kwijt is (alhoewel er natuurlijk altijd individuen zijn) dan de Islam. Maar ze komen uiteindelijk van dezelfde plek. Dus nee, er is geen verschil.
Gelukkig maar dat er geen verschil is dan in jouw werkelijkheidje.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je zou hooguit kunnen zeggen dat het Christendom zijn ideologische veren wat meer kwijt is (alhoewel er natuurlijk altijd individuen zijn) dan de Islam. Maar ze komen uiteindelijk van dezelfde plek. Dus nee, er is geen verschil.
Kun je doen, maar dat veranderd de feiten niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is anno 2017 wel degelijk een verschil.
Los van dat je ook over vroeger wel kunt twisten.
Je mag je eigen mening hebben, niemand mag zijn eigen feiten hebben.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:13 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat er geen verschil is dan in jouw werkelijkheidje.
Vanaf het eerste moment was islam al politiek joh.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kun je doen, maar dat veranderd de feiten niet.
Wat zijn de feiten dan? Ik heb alleen meningen gezien.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je mag je eigen mening hebben, niemand mag zijn eigen feiten hebben.
En Christendom niet? Keizer Constantijn die het installeerde als staatsreligie om het rijk bij elkaar te houden? Je kunt elke vorm van geloof pakken, er een religie van maken en dat voor je eigen gewin gebruiken. Zoals bij zowel Islam en Christendom gebeurd is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vanaf het eerste moment was islam al politiek joh.
Ideologie vermomd als religie en ten onrechte beschouwen mensen het ook zo.
Aanpakken als ideologie en niet langer beschouwen als religie.
Keizer Constantijn was de stichter van het Christendom? Weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En Christendom niet? Keizer Constantijn die het installeerde als staatsreligie om het rijk bij elkaar te houden? Je kunt elke vorm van geloof pakken, er een religie van maken en dat voor je eigen gewin gebruiken. Zoals bij zowel Islam en Christendom gebeurd is.
Keizer Constantijn was de stichter van het Rooms-Katholicisme en aangezien zo'n beetje elke andere vorm van Christendom of daar van afgeleid is (Protestantisme, Gereformeerd, Hervormd etc.) of uitgeroeid (Kataren bijv.) kun je dat prima zeggen, ja.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Keizer Constantijn was de stichter van het Christendom? Weer wat geleerd.
Maar genoeg "ja maar hullie"... Het gaat hier over 2017 en deze islamitische aanslag in Barcelona.
Jawel, grenzen dicht. Of is nog meer binnen laten, hun kinderen staatsburger laten worden en die dan weer aanslagen laten plegen een beter idee?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:27 schreef Marmal het volgende:
Wat een domme en onwetende reacties lees ik weer. Het sluiten van de grenzen heeft geen nut bij dit soort terrorisme. Dit zijn Spanjaarden die de aanslagen hebben gepleegd. Die zijn daar geboren! Wanneer opent men nou eens de deze ogen? 20% van de aanslagen wordt gepleegd door terroristen die vanuit het Midden-Oosten naar Europa komen. De grote meerderheid is dus gewoon staatsburger! Hier doe je niks tegen.
Het is niet duidelijk dat islamitisch terrorisme zo'n lang leven is beschoren. Tenzij je natuurlijk deze groep inwoners gaat discrimineren en marginaliseren. Dan weet je in ieder geval welke lessen de volgende generatie meekrijgt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:28 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Jawel, grenzen dicht. Of is nog meer binnen laten, hun kinderen staatsburger laten worden en die dan weer aanslagen laten plegen een beter idee?
Nee, dat was Constantijn niet.Enkel stichter van het patriarchaat Byzantium. Verder vooral een jij-bak refererend naar heel lang geleden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:25 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Keizer Constantijn was de stichter van het Rooms-Katholicisme en aangezien zo'n beetje elke andere vorm van Christendom of daar van afgeleid is (Protestantisme, Gereformeerd, Hervormd etc.) of uitgeroeid (Kataren bijv.) kun je dat prima zeggen, ja.
Het valt mij echt op dat vooral in NWS mensen in een soort historisch vacuüm denken te leven of iets dergelijks.
Christendom is helemaal niet meer relevant in deze discussie, die heeft totaal geen invloed meer op onze samenleving.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En Christendom niet? Keizer Constantijn die het installeerde als staatsreligie om het rijk bij elkaar te houden? Je kunt elke vorm van geloof pakken, er een religie van maken en dat voor je eigen gewin gebruiken. Zoals bij zowel Islam en Christendom gebeurd is.
Jaaa nog meer knuffelen want dat werkt zo goed.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is niet duidelijk dat islamitisch terrorisme zo'n lang leven is beschoren. Tenzij je natuurlijk deze groep inwoners gaat discrimineren en marginaliseren. Dan weet je in ieder geval welke lessen de volgende generatie meekrijgt.
Goed contact onderhouden met moskeeen ter preventie werkt wel degelijk goed. Zij hebben meer zicht op mensen die radicaliseren. Die moet je dus aan je kant hebben staan, iets wat bepaalde partijen lijken te vergeten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jaaa nog meer knuffelen want dat werkt zo goed.
De toekomstige generatie zal zeker lessen meekrijgen, importeer niet decennia lang mensen met een totaal ander religie en cultuur, het leidt tot geweld, doden en onderdrukking.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is niet duidelijk dat islamitisch terrorisme zo'n lang leven is beschoren. Tenzij je natuurlijk deze groep inwoners gaat discrimineren en marginaliseren. Dan weet je in ieder geval welke lessen de volgende generatie meekrijgt.
Dat hij heeft kunnen ontsnappen in zo'n drukke straat snap ik ook niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:26 schreef speknek het volgende:
Ik vond het een blamage dat een bus 500 meter over de meest toeristische strook van het land kon rijden zonder dat er ingegrepen werd (en de chauffeur zelfs kon vluchten). Een terroristencel van acht man die bommen kan fabriceren voor een drugslab aanzien en gedogen is ook niet bepaald een aanbeveling voor de inlichtingendiensten. Maar vijf terroristen doodknallen tegenover "slechts" zeven gewonden is dan wel weer zeer puik gehandeld.
Uiteindelijk ben je daarmee de bron van deze ellende ook in stand aan het houden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Goed contact onderhouden met moskeeen ter preventie werkt wel degelijk goed. Zij hebben meer zicht op mensen die radicaliseren. Die moet je dus aan je kant hebben staan, iets wat bepaalde partijen lijken te vergeten.
Hebben ze dan alleen niet zoveel meer aan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
De toekomstige generatie zal zeker lessen meekrijgen, importeer niet decennia lang mensen met een totaal ander religie en cultuur, het leidt tot geweld, doden en onderdrukking.
Van der Laan heeft goed uitgelegd waarom dit werkt inderdaad in Zomergasten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Goed contact onderhouden met moskeeen ter preventie werkt wel degelijk goed. Zij hebben meer zicht op mensen die radicaliseren. Die moet je dus aan je kant hebben staan, iets wat bepaalde partijen lijken te vergeten.
Voorkomen dat iemand radicaliseert en signaleren wanneer iemand is geradicaliseerd zijn de belangrijkste maatregelen. En natuurlijk het beter checken van de asielstroom.
De islam is altijd moordlustig geweest, wij hadden de mazzel dat de moslims falikant in de pan gehakt zijn tijdens WWI en dat ze wat tijd en hulp... nodig hadden om weer op stoom te komen. De islam heeft altijd Europa belaagt en willen veroveren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kunt ze ook gewoon afbreken..quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Goed contact onderhouden met moskeeen ter preventie werkt wel degelijk goed.
Dubbele nationaliteit afpakken en over de straat van Gibraltar flikkeren is een oplossing....quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:27 schreef Marmal het volgende:
Wat een domme en onwetende reacties lees ik weer. Het sluiten van de grenzen heeft geen nut bij dit soort terrorisme. Dit zijn Spanjaarden die de aanslagen hebben gepleegd. Die zijn daar geboren! Wanneer opent men nou eens de deze ogen? 20% van de aanslagen wordt gepleegd door terroristen die vanuit het Midden-Oosten naar Europa komen. De grote meerderheid is dus gewoon staatsburger! Hier doe je niks tegen.
Nee hoor, je hoeft niet verrot te zijn, gewoon aanhanger van de islam, daar praten ze dat goed. En laten we eerlijk zijn, als wij ervan overtuigd waren dat na een aanslag 72 maagden op ons stonden te wachten in het paradijs wat zouden wij doen? Die mensen zijn er echt van overtuigd dat er iets is na de dood, een vorm van beloning voor het geweld dat ze aanrichten, en allemaal gefaciliteerd en gepredikt door de islam.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:12 schreef Hathor het volgende:
Wat voor een door en door verrotte en verknipte geest moet je hebben als je in een auto stapt met het plan eens vol gas en al zigzaggend zoveel mogelijk mensen plat te walsen.
Onze aanpak werkt inderdaad vrij goed.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:34 schreef Halcon het volgende:
Jaaa nog meer knuffelen want dat werkt zo goed.
Zolang er islam is zal er terrorisme zijn. Islam en terreur horen bij elkaar. Zolang niet iedereen onderworpen is zullen er aanslagen blijven komen. De profeet heeft ook zo zijn doel bereikt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Er wonen te veel moslims om het op een andere manier te doen. Ook ben ik er niet van overtuigd dat de islam de bron is van deze ellende, anders zouden er veel meer terroristen zijn. Ja, het is wel een belangrijk middel voor zij die boos zijn, weinig kansen hebben en al eerder in aanraking zijn geweest met justitie. Makkelijk te ronselen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben je daarmee de bron van deze ellende ook in stand aan het houden.
Ja lekker iedereen radicaliseren een nieuwe groep van paria's, dan houdt het allemaal magisch op, vast en zeker.quote:
Dan moet je ook maar pedoclubs toestaan, want dan heb je zicht op wie er pedofiel is en wie niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan heb je dus helemaal geen zicht meer op wat er gebeurt. Belachelijk idee.
Klopt, en over 20 jaar hebben die miljoenen geïmporteerde islamitische gelukszoekers ook allemaal een hoop kinderen die hier geboren zijn, het verschil dan is dat onze verzorgingsstaat nog verder uitgekleed is, de tweedeling nog groter is, en de kloof rijk/arm ook groter is. Goh, 3 maal raden wat er ons dan staat te wachten. Vooral als je ziet dat in de grote steden de geboorteratio 9/10 islamitische kinderen zijn.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:27 schreef Marmal het volgende:
In Nederland zie ik toch ook wat buurten veranderen in ghetto's. Dus pappen en nathouden werkt niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Onze aanpak werkt inderdaad vrij goed.
We kunnen het ook op de Franse manier doen hoor. Ghettos laten vormen en de enige contact die ze hebben met de politie is als ze een paar keer per jaar in Riot gear de boel aan de kant knuppelen. Dat pakt goed uit voor ze.
Dit zijn geen Spanjaarden, al hebben ze misschien wel het papiertje, dit zijn laffe haatbaarden en je kunt hier zeker iets tegen doen; deze mensen weer hun papiertje laten inleveren en uitzetten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:27 schreef Marmal het volgende:
Niet liegen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Vooral als je ziet dat in de grote steden de geboorteratio 9/10 islamitische kinderen zijn.
Kan gewoon, zie de Reconquista.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:41 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Ja lekker iedereen radicaliseren een nieuwe groep van paria's, dan houdt het allemaal magisch op, vast en zeker.
Je had hem natuurlijk zien aankomen, de Kruistochtenvergelijking.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was Christendom ook ten tijde van de Kruistochten, dus ik zie geen verschil.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dat was Constantijn niet.Enkel stichter van het patriarchaat Byzantium. Verder vooral een jij-bak refererend naar heel lang geleden.
Het valt mij op dat jij vooral zit te jij-bakken.
Dit is geen jij-bak.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:25 schreef DustPuppy het volgende:
Keizer Constantijn was de stichter van het Rooms-Katholicisme en aangezien zo'n beetje elke andere vorm van Christendom of daar van afgeleid is (Protestantisme, Gereformeerd, Hervormd etc.) of uitgeroeid (Kataren bijv.) kun je dat prima zeggen, ja.
Dit is een persoonlijke observatie, ook geen jij-bak.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:25 schreef DustPuppy het volgende:
Het valt mij echt op dat vooral in NWS mensen in een soort historisch vacuüm denken te leven of iets dergelijks.
Je hebt blijkbaar hun boek niet gelezen en toch durf jij deze positie in te nemen, waarom? Vind je moslims zieliger dan anderen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er wonen te veel moslims om het op een andere manier te doen. Ook ben ik er niet van overtuigd dat de islam de bron is van deze ellende, anders zouden er veel meer terroristen zijn. Ja, het is wel een belangrijk middel voor zij die boos zijn, weinig kansen hebben en al eerder in aanraking zijn geweest met justitie. Makkelijk te ronselen.
...
Van der Laan had een moslima in dienst die de Amsterdamse anti-radicalisering ambtenaar zou moeten zijn. Onder haar bewind zijn familieleden en vrienden voorzien van een vorstelijk salaris, de banden met een moskee gebroken die zich uitspraken tegen radicalisering, het beleid van een moskee waaruit jongeren geradicaliseerd waren leidend geworden, en verschillende jongeren richting Syrië vertrokken ondanks verschillende waarschuwingen van de ouders, allemaal mogelijk omdat dat vrouwtje was aangesteld door Van der Laan, en zij zelf een radicale moslim had aangesteld om met jongeren te gaan praten, die zelf daarna ook gevlogen is naar Syrië.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:38 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Van der Laan heeft goed uitgelegd waarom dit werkt inderdaad in Zomergasten.
Elke dag worden er mensen vermoord in naam van de islam.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er wonen te veel moslims om het op een andere manier te doen. Ook ben ik er niet van overtuigd dat de islam de bron is van deze ellende, anders zouden er veel meer terroristen zijn. Ja, het is wel een belangrijk middel voor zij die boos zijn, weinig kansen hebben en al eerder in aanraking zijn geweest met justitie. Makkelijk te ronselen.
De echte ellende is natuurlijk de radicale islam over de landsgrenzen die overal de sharia willen zien, maar ik denk niet dat de moslims in Nederland daarop zitten te wachten. Moslims daar die zich verzetten tegen IS immers ook niet.
En gewoon doorgaan.quote:
You keep using that word. I don't think it means what you think it means.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
En gewoon doorgaan.
Heb je nog wat anders behalve jij-bak drogredeneringen?
Als de subsidies en gratis huizen stop worden gezet heb je zo een aanslag in Amsterdam te pakken. Tot die tijd zijn ze daar veilig.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik hoop op een mooie grote aanslag in Amsterdam, alleen om zijn ongelijk te bewijzen.
Klopt, zo ver ben je inmiddels heen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik hoop op een mooie grote aanslag in Amsterdam, alleen om zijn ongelijk te bewijzen.
Ik denk je dat je je vergist. De meerderheid van de Egyptische bevolking stemde op de Moslimbroederschap die de sharia wilde invoeren. Gelukkig, maar niet democratisch, stak het 'liberale' leger er een stokje voor en is het nu een islamitische dictatuur.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De echte ellende is natuurlijk de radicale islam over de landsgrenzen die overal de sharia willen zien, maar ik denk niet dat de moslims in Nederland daarop zitten te wachten. Moslims daar die zich verzetten tegen IS immers ook niet.
Ziek. Heel erg ziek.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:53 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Klopt, zo ver ben je inmiddels heen.
Hopen dat de inlichtingendiensten meelezen.
En dan nog zou het ongelijk van hem niet bewezen zijn als je naar de omringende landen kijkt.
Als iets 99 van de 100 keer werkt..
Laten we hopen dat het nooit gebeurt trouwens. Arme mensen en nabestaanden.
Het zijn helemaal geen 'westerlingen'. Deze terroristen hebben namelijk niets met de samenleving hier maar zetten zich er juist keihard tegen af.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:06 schreef Voetbalmeisje het volgende:
Het zijn westerlingen die dit doen. Hier in het Westen geboren, dus houd toch op over allochtonen, vluchtelingen etc.
Dit is een fout denkbeeld, infiltranten zijn geen westerlingen. Ze doen zich zo voor en hebben een papiertje maar het zijn moslimextremisten die tegen het westen zijn.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:06 schreef Voetbalmeisje het volgende:
Het zijn westerlingen die dit doen. Hier in het Westen geboren, dus houd toch op over allochtonen, vluchtelingen etc.
Dit!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zijn helemaal geen 'westerlingen'. Deze terroristen hebben namelijk niets met de samenleving hier maar zetten zich er juist keihard tegen af.
Een varken dat in een paardenstal wordt geboren is ook geen paard.
Je kunt er niet omheen. En de denkwijze dat dit soort mensen geen westerlingen zijn omdat ze toevallig ouders uit een ander land hebben, draagt bij aan het gevoel van er niet bij (mogen) horen, vervreemding, geen acceptatie, etc.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:08 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Oke miep. En kinderen die in het zwembad worden geboren zijn vissen.
Veel van die geradicaliseerde jongeren komen wel uit wat gematigde doorsnee moslimgezinnen worden genoemd. Dat is natuurlijk wel een punt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:57 schreef Kampratje het volgende:
Er zijn net als het christendom enorm veel stromingen in de islam. Vrij simpel gezegd de ene stroming is zoveel extremistischer als de ander. Opvallend is wel dat het vaak mensen zijn die hier geboren en getogen zijn die juist zulke daden doen en vaak crimineel zijn. En dan ook vaak bekend staan als zwaar labiel op een bepaald moment zien ze het leven niet meer zitten. En doen ze dit dus, taak is om dat soort lui op te sporen eer ze gek gaan doen.
Meiden van Halal.quote:De aanslagen in Spanje volgen de aanwijzingen die IS online aan zijn westerse volgelingen heeft verstrekt. In het magazine Rumiyah heeft de terreurgroep meermalen aandacht besteed aan de vraag waarom en hoe je westerse burgers moet doden. “Burgers doden is halal”. Westerse aanhangers moeten zich niet beperken tot aanvallen op politie of leger, maar juist ook op jacht naar gewone mensen, zegt Rumiyah. “Bloedbaden onder niet-Moslims is een vorm van gebed.”
Dat gevoel van er niet bij horen wekken ze zelf op door zich tegen de westerse normen en waarden te keren en een terroristische ideologie aan te hangen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:11 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Je kunt er niet omheen. En de denkwijze dat dit soort mensen geen westerlingen zijn omdat ze toevallig ouders uit een ander land hebben, draagt bij aan het gevoel van er niet bij (mogen) horen, vervreemding, geen acceptatie, etc.
Dat is net zoiets als zeggen dat zolang het Christendom bestaat er altijd heksenverbrandingen plaats zullen vinden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:39 schreef Racalt het volgende:
[..]
Zolang er islam is zal er terrorisme zijn. Islam en terreur horen bij elkaar. Zolang niet iedereen onderworpen is zullen er aanslagen blijven komen. De profeet heeft ook zo zijn doel bereikt.
Toch zijn ze in het westen geboren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:09 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Dit!
Men haat het westen, met haat alles wat niet sunni- Moslim is.
Klopt je kan er niet omheen. Ze zijn geen westerlingen. Over en uit.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:11 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Je kunt er niet omheen. En de denkwijze dat dit soort mensen geen westerlingen zijn omdat ze toevallig ouders uit een ander land hebben, draagt bij aan het gevoel van er niet bij (mogen) horen, vervreemding, geen acceptatie, etc.
Leg je nu de schuld weer bij 'de samenleving'?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:11 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Hoe oud zijn deze gasten? Hier gaat natuurlijk veel meer aan vooraf dan even met een auto op mensen inrijdenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Dat gevoel van er niet bij horen wekken ze zelf op door zich tegen de westerse normen en waarden te keren en een terroristische ideologie aan te hangen.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:06 schreef Voetbalmeisje het volgende:
Het begint bij hun ouders, dan hun cultuur, dan volgt hun religie en het eindigt met dode onschuldige Europeanen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:13 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Toch zijn ze in het westen geboren.
En die haat komt ergens vandaan. Geen enkele baby of jochie van 8 kijkt negatief naar 'het westen'. Ergens is het begonnen. En ik geloof zo dat het heel veel heeft te maken met hoe er door veel mensen tegen jongeren zoals deze wordt aangekeken.
Heb je een kleurtje --> allochtoon (Ookal ben je in 't westen geboren en weet je niks van je vaderland af)
Ben je moslim? --> hoor je hier niet thuis
Blabla.
Het is heel erg misgegaan bij deze jongeren. Maar dat ligt niet aan de Islam. Dat ligt aan allerlei factoren.
oh kom op zeg. De segregatie en polarisatie komt door de religie. Op het moment dat vanuit moslims net zoveel diversiteit komt als uit niet moslims vervalt die scheidslijn.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:11 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
We hebben het hier over de islam en niet over het christendomquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als zeggen dat zolang het Christendom bestaat er altijd heksenverbrandingen plaats zullen vinden.
Ja ik zie de Islam liever ook morgen verdwijnen, maar laten we ons niet baseren op zulke zwart wit redenaties, dat kunnen zij al goed genoeg.
Ze identificeren zich toch duidelijk met deze vorm van islam. Terwijl ze hier geboren en getogen zijn en weten wat vrijheid en welvaart betekent.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:13 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Het is heel erg misgegaan bij deze jongeren. Maar dat ligt niet aan de Islam. Dat ligt aan allerlei factoren.
Dat leren ze van de imam en thuis. Graag gedaan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:13 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
En die haat komt ergens vandaan. Geen enkele baby of jochie van 8 kijkt negatief naar 'het westen'. Ergens is het begonnen. En ik geloof zo dat het heel veel heeft te maken met hoe er door veel mensen tegen jongeren zoals deze wordt aangekeken.
Heb je een kleurtje --> allochtoon (Ookal ben je in 't westen geboren en weet je niks van je vaderland af)
Blabla.
Achterin de rij gestaan bij het uitdelen van de hersencellen? Damn......quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 02:38 schreef riazop het volgende:
[..]
Met een man of 8 dertien mensen vermoorden is nou niet iets waarmee je trots naar Raqqa reist hoor.
IS faalt weer.
Dat valt best mee. Bijlmers worden al niet meer gebouwd. Je moet probleemwijken wel blijven gentrifyen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:42 schreef Racalt het volgende:
[..]
In Nederland zie ik toch ook wat buurten veranderen in ghetto's. Dus pappen en nathouden werkt niet.
Weet je hoe het in islamitische landen er aan toe gaat? Etnische zuivering pur sang. Het percentage minderheden daalt in raptempo. Maar nee daar hoor ik je niet over. Islam is de bron van alle ellende. Want waarom zijn het geen Chineze, Surinamers etc. die ook als allochtoon worden gezien? Die je bril afquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:15 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Hoe oud zijn deze gasten? Hier gaat natuurlijk veel meer aan vooraf dan even met een auto op mensen inrijdenDit is een ziekelijk proces van jaren van haat etc.
Zeker ligt het aan de samenleving, het gaat niet goed met deze generatie, dat is duidelijk te zien. Eigenlijk de eerste generatie kids van de ouders die hierheen zijn gekomen. Kids hier geboren, vechtend tussen twee culturen. Tussen haat en gezeik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leg je nu de schuld weer bij 'de samenleving'?
Misschien moeten mensen ook zelf moeite doen voor het land waar ze voor kiezen. Als je hier wordt geboren maar je blijft stug je eigen taaltje spreken, via je schoteltje naar buitenlandse tv kijken etc dan doe je ook gewoon iets verkeerd.
De grootste invloed hebben de ouders, die hun kind van jongs af aan indoctrineren en beinvloeden om tegen het westen te zijn. Een voorbeeld hiervan is dat in een groot deel van de islamitische familie de dochters geen westerse vriendjes mogenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:13 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Blabla.
Zeker laat geworden gisteren in Amsterdam. Manmanmanquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:15 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Hoe oud zijn deze gasten? Hier gaat natuurlijk veel meer aan vooraf dan even met een auto op mensen inrijdenDit is een ziekelijk proces van jaren van haat etc.
Maar het zorgt er wel voor dat ze nooit voor vol meedoen aan onze samenleving want ze blijven in hun eigen bubbeltje hangen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:19 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Zeker ligt het aan de samenleving, het gaat niet goed met deze generatie, dat is duidelijk te zien. Eigenlijk de eerste generatie kids van de ouders die hierheen zijn gekomen. Kids hier geboren, vechtend tussen twee culturen. Tussen haat en gezeik.
Die jongeren zijn hier geboren en hoeven geen moeite doen. Het zíjn westerlingen. Ook maakt het niks uit of iemand stug z'n eigen taaltje spreekt en via een schotel naar buitenlandSe televisies kijktDat doen zoveel allochtonen en geen daarvan pleegt een aanslag of hebben die intentie.
Bij dit soort jongens zijn er trouwens allang signalen dat het niet goed gaat. Al als ze jong zijn, verkeerde denkbeelden krijgen (want dit is niet van de een op de andere dag). Daar moet naar gekeken worden, maar op de een of andere manier is dat moeilijk. Ga in gesprek met ze, met de ouders, scholen, buurten, moskee, etc.
Dus dat jij zo'n hork bent ligt aan je ouders en onze Nederlandse cultuur?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:15 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Het begint bij hun ouders, dan hun cultuur en dan volgt hun religie en het eindigt met dode onschuldige Europeanen.
en hoe zit het dan met de bekeerlingen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:20 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
De grootste invloed hebben de ouders, die hun kind van jongs af aan indoctrineren en beinvloeden om tegen het westen te zijn. Een voorbeeld hiervan is dat in een groot deel van de islamitische familie de dochters geen westerse vriendjes mogen
Correct, nuchter heet dat.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:22 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dus dat jij zo'n hork bent ligt aan je ouders en onze Nederlandse cultuur?
Nee. Dat zijn excussen die laffe mensen verzinnen.quote:Of ligt het er misschien aan dat je weinig studie hebt genoten, een sociale achterstand hebt of nare ervaringen hebt meegemaakt waardoor je blik is vertroebeld?
je zult specifieker moeten zijn, moslims die zich tot het christendom of atheisme wenden of westerse mensen die zich tot de islam wenden?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:22 schreef Racalt het volgende:
[..]
en hoe zit het dan met de bekeerlingen?
Die worden ook als allochtoon gezien. Open hier alleen al maar 'n willekeurig topic.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:19 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Weet je hoe het in islamitische landen er aan toe gaat? Etnische zuivering pur sang. Het percentage minderheden daalt in raptempo. Maar nee daar hoor ik je niet over. Islam is de bron van alle ellende. Want waarom zijn het geen Chineze, Surinamers etc. die ook als allochtoon worden gezien? Die je bril af
Helemaal met je eens. Frapante is ook dat dit voornamelijk speelt bij Noord Afrikaanse cultuurverneukersquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:20 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
De grootste invloed hebben de ouders, die hun kind van jongs af aan indoctrineren en beinvloeden om tegen het westen te zijn. Een voorbeeld hiervan is dat in een groot deel van de islamitische familie de dochters geen westerse vriendjes mogen
Bijna 200 verschillende nationaliteiten, afkomsten en geloven in Europa, en alleen de mensen met een islamitische achtergrond hebben daar dan blijkbaar last van. Zijn wij Europeanen dan selectief racistisch? Of heeft het misschien te maken met het feit dat veel van die mohammedanen een monopolie hebben op geweldmisbruik, fraude, criminaliteit, werkeloosheid en het misbruik van sociale voorzieningen. Iedere moslim die succesvol is in Europa, die een gedegen opleiding heeft genoten en een fatsoenlijke baan toont aan dat het wel degelijk kan. Maar veel van dat gespuis ontspoort al op basisschoolleeftijd, waar bijvoorbeeld 10 jarige Marokkaantjes rondhangen met oudere Marokkanen van de straat, en zelf proberen het alfa mannetje te zijn op school dmv. intimidatie. Groei maar eens op in een multiculturele buurt, dat was 25 jaar geleden op mijn basisschool al zo. Waarna ze naar het middelbare vertrekken, en daar al continue spijbelen, drugs dealen, geweld gebruiken en vooral leren om de slachtofferrol aan te nemen, lang voordat ze worden "afgewezen" op hun stage. En zodra het tijd is om met de vinger te wijzen ligt het aan de racistische Nederlanders/Europeanen waarom zulke mensen niet integreren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:11 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Ik snap dat je het voor jezelf moet relativeren op deze manier, maar dit slaat allemaal helemaal nergens op helaas. Blanken die in Japan worden geboren worden ook nooit helemaal als Japans gezien, maar gaan ook niet aanslagen plegen daar.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:25 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Die worden ook als allochtoon gezien. Open hier alleen al maar 'n willekeurig topic.
En dat is in mijn ogen al fout. Er is geen echt gevoel van thuis. In NL ben je niet thuis, want je bent toch een Marokkaan. In Marokko ben je niet thuis, want je bent toch een Hollander. Accepteer dat we in een multiculturele samenleving leven. Dat hier jaren geleden mensen van andere landen zijn heen gehaald, een leven zijn gestart hier en HIER kinderen op de wereld hebben gezet. Kinderen die HIER naar school gaan, vriendjes krijgen, en in Nederland wonen.
En besef ook dat het al fout is gegaan in de jeugd. En dat komt door ouders, opvoeding, maar net zo goed de hele samenleving hier, hoe er wordt gekeken naar 'allochtonen'. Er is ernstig tekort geschoten. Veel te laat ingegrepen. En het resultaat is dat je verknipte jongens krijgt die dit soort zieke aanslagen plegen.
Zeg ik toch over chinezen etc..... lees nog eens! Maar die veroorzaken geen aanslagen, want waarom niet? Niet geindoctrineerd door islam met haat jegens niet- moslims.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:25 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Die worden ook als allochtoon gezien. Open hier alleen al maar 'n willekeurig topic.
En dat is in mijn ogen al fout. Er is geen echt gevoel van thuis. In NL ben je niet thuis, want je bent toch een Marokkaan. In Marokko ben je niet thuis, want je bent toch een Hollander. Accepteer dat we in een multiculturele samenleving leven. Dat hier jaren geleden mensen van andere landen zijn heen gehaald, een leven zijn gestart hier en HIER kinderen op de wereld hebben gezet. Kinderen die HIER naar school gaan, vriendjes krijgen, en in Nederland wonen.
En besef ook dat het al fout is gegaan in de jeugd. En dat komt door ouders, opvoeding, maar net zo goed de hele samenleving hier, hoe er wordt gekeken naar 'allochtonen'. Er is ernstig tekort geschoten. Veel te laat ingegrepen. En het resultaat is dat je verknipte jongens krijgt die dit soort zieke aanslagen plegen.
Het is nog steeds een doodzonde om te vertellen dat je atheist bent in Marokko. Islam kan niet omgaan met andersdenkende.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:28 schreef Kampratje het volgende:
Terwijl in Marokko soefisme steeds belangrijker word, gaat het in Nederland nog steeds de kant uit van het soennitische extremistische gedoe.
Dat is iets religie-eigens.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:29 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Het is nog steeds een doodzonde om te vertellen dat je atheist bent in Marokko. Islam kan niet omgaan met andersdenkende.
Had al eerder aangepakt moeten worden. Dit gaat fout rond de middelbare schooltijd denk ik. Dan gaan zulke jongeren met elkaar om, gaan ze zich verkeerd gedragen, waardoor nog meer haat en onbegrip komt, gaan ze uiteindelijk een groep zoeken waar ze zich bij aan kunnen sluiten om erbij te horen en vervolgens zo gehersenspoeld te worden dat ze zulke gruwelijke aanslagen kunnen plegen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar het zorgt er wel voor dat ze nooit voor vol meedoen aan onze samenleving want ze blijven in hun eigen bubbeltje hangen.
Kijk eens om je heen haat ligt diep in de wortel van de mens welk etiket je er ook op plakt men vind wel een weg om het te uiten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:29 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Het is nog steeds een doodzonde om te vertellen dat je atheist bent in Marokko. Islam kan niet omgaan met andersdenkende.
Echter niet in vrijheid zoals wij westerlingen, ze worden namelijk geboren als moslim volgens de islam.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:13 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Blabla.
Flikker toch op Christendom net zo hard. Net als in het boeddhisme waar ook geweld speelt, het zijn gewoon klankborden voor afkeur en haat jegens een ander. Wel altijd heel mooi verpakt dat weer wel. Men moet gewoon kunnen haten, dat maakt een mens blij lijkt het wel.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:32 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het is een groot probleem binnen Islam. Niet het Christendom.
In het Christendom gelooft niet ongeveer 40% dat je dood moet als je het Christendom verlaat. Maar dit gaat toch allemaal je kleine hoofdje voorbij.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:34 schreef Kampratje het volgende:
[..]
Flikker toch op Christendom net zo hard. Net als in het boeddhisme waar ook geweld speelt, het zijn gewoon klankborden voor afkeur en haat jegens een ander. Wel altijd heel mooi verpakt dat weer wel. Men moet gewoon kunnen haten, dat maakt een mens blij lijkt het wel.
Gelijk denigrerend toontje aanvoeren. Laat je leiden door je haat net als dat waar je tegen ageert.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:35 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
In het Christendom gelooft niet ongeveer 40% dat je dood moet als je het Christendom verlaat. Maar dit gaat toch allemaal je kleine hoofdje voorbij.
Dit! Altijd maar die vergelijkingen, die totaal mank gaan. Ik kan me geen christen herinneren met een zelfmoordaanslagquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:35 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
In het Christendom gelooft niet ongeveer 40% dat je dood moet als je het Christendom verlaat. Maar dit gaat toch allemaal je kleine hoofdje voorbij.
Realisme, realiteit, feiten. Niet je kop in het zand steken Kampratjequote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:37 schreef Kampratje het volgende:
[..]
Gelijk denigrerend toontje aanvoeren. Laat je leiden door je haat net als dat waar je tegen ageert.
En jij niet met je 'flikker toch op?' Ik kom tenminste met feiten waarom er verschillen zijn en niet met een onderbuik gevoel waarin ik graag wil waarom het allemaal gelijk is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:37 schreef Kampratje het volgende:
[..]
Gelijk denigrerend toontje aanvoeren. Laat je leiden door je haat net als dat waar je tegen ageert.
Precies!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Dat gevoel van er niet bij horen wekken ze zelf op door zich tegen de westerse normen en waarden te keren en een terroristische ideologie aan te hangen.
Toch wel. Je komt enkel met drogredeneringen namelijk.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
You keep using that word. I don't think it means what you think it means.
Scherp.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Bijna 200 verschillende nationaliteiten, afkomsten en geloven in Europa, en alleen de mensen met een islamitische achtergrond hebben daar dan blijkbaar last van. Zijn wij Europeanen dan selectief racistisch? Of heeft het misschien te maken met het feit dat veel van die mohammedanen een monopolie hebben op geweldmisbruik, fraude, criminaliteit, werkeloosheid en het misbruik van sociale voorzieningen. Iedere moslim die succesvol is in Europa, die een gedegen opleiding heeft genoten en een fatsoenlijke baan toont aan dat het wel degelijk kan. Maar veel van dat gespuis ontspoort al op basisschoolleeftijd, waar bijvoorbeeld 10 jarige Marokkaantjes rondhangen met oudere Marokkanen van de straat, en zelf proberen het alfa mannetje te zijn op school dmv. intimidatie. Groei maar eens op in een multiculturele buurt, dat was 25 jaar geleden op mijn basisschool al zo. Waarna ze naar het middelbare vertrekken, en daar al continue spijbelen, drugs dealen, geweld gebruiken en vooral leren om de slachtofferrol aan te nemen, lang voordat ze worden "afgewezen" op hun stage. En zodra het tijd is om met de vinger te wijzen ligt het aan de racistische Nederlanders/Europeanen waarom zulke mensen niet integreren.
Jij vind het een drogreden (is het niet maar soit), maar dat is niet hetzelfde als een jij-bak.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch wel. Je komt enkel met drogredeneringen namelijk.
Toegegeven: veel anders valt er ook niet meer van te maken vanuit jouw straatje bekeken.
Een jij-bak is een drogreden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Jij vind het een drogreden (is het niet maar soit), maar dat is niet hetzelfde als een jij-bak.
Ahum? Religie kaart spelen?quote:
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Voorkomen dat iemand radicaliseert en signaleren wanneer iemand is geradicaliseerd zijn de belangrijkste maatregelen. En natuurlijk het beter checken van de asielstroom.
Atheïsme kan ook behoorlijk dogmatisch zijn, net zoals bijvoorbeeld communisme, socialisme, nazisme, etc.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ahum? Religie kaart spelen?
Moet je eens bij atheisten of evolutionisten gaan komen en zeggen dat je gelovig bent.
Dan is het direct: Moordenaar, geweldadigen! Hoezo geloof je in sprookjes! (terwijl dat juist andersom zo is maar ok).
Atheisten en evolutionisten zijn juist de meest haatdragende mensen.
Waar is daar? Als je IS gebied bedoelt heb je gelijk, als je met daar alle moslimlanden bedoelt spreek je klinkklare onzin.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:38 schreef Poison-Ivy het volgende:
[..]
Wij als westerlingen proberen ook niet de Islam cultuur aan te passen in hun 'gebied'.
Moeten wij eens proberen een christelijke kerk daar van de grond te krijgen![]()
Maar hier kan alles. Prima maar pas je aan!
Hennis is een beetje getriggerd.quote:
Heerlijk, ze had niks in te brengen, beetje boos en verontwaardigd kijken hahaquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:50 schreef superniger het volgende:
[..]
Hennis is een beetje getriggerd.
Hiddemeistergenotquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:50 schreef superniger het volgende:
[..]
Hennis is een beetje getriggerd.
Wat als dat zou zijn gelukt, dodental 200+ wellicht, gasflessen in rugzak in Metro en discotheken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:51 schreef trein2000 het volgende:
And..... Confirmed.
Aanslagen cambriles en Barca uitgevoerd door een cel van 8 personen. Zijg arden als doel explosies veroorzaken met gasflessen maar dat is mislukt.
Maar dit soort zaken komen nooit in het nieuws.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:50 schreef FYazz het volgende:
[..]
Waar is daar? Als je IS gebied bedoelt heb je gelijk, als je met daar alle moslimlanden bedoelt spreek je klinkklare onzin.
Zijn zat moslimlanden waar kerken gebouwd mogen worden. In Egypte is een aantal jaar geleden een prachtige kathedraal neergezet, in Marokko is een paar jaar geleden zelfs opgeroepen om meer gebedsplekken aan te leggen voor Christelijke vluchtelingen uit de gebieden rond de Sahara en in landen rondom Syrië hebben mogelijk rond de 100.00 moslims zich bekeerd tot het Christendom.
Ben je overigens wel eens in een islamitisch land geweest?
Goed verwoordquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:25 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Vooruitziende blik, die man.quote:
Maar wat is de tijdlijn nu? Dat huis waar ze de bommen maakten is als eerste ontploft? Vandaar dat ze de zaak versneld hebben en dat het half mislukt is?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:51 schreef trein2000 het volgende:
And..... Confirmed.
Aanslagen cambriles en Barca uitgevoerd door een cel van 8 personen. Zij hadden als doel explosies veroorzaken met gasflessen maar dat is mislukt.
quote:Meisje (16) uit Ommen breekt beide benen bij aanslag Barcelona
Een meisje uit Ommen heeft bij de aanslag in Barcelona haar beide benen gebroken. Ook twee andere Ommenaren raakten gewond. Ze liggen alle drie nog in het ziekenhuis.
Dat meldt RTV Oost. Het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigt dat er drie mensen uit Ommen gewond zijn geraakt toen gisterenmiddag een busje met hoge snelheid de Rambla opreed in Barcelona.
Volgens RTV Oost was het meisje samen met een andere familie op vakantie en bestond hun reisgezelschap in totaal uit vier personen, van wie er dus drie gewond geraakt zijn. Bij de aanslag kwamen 13 mensen om het leven, meer dan honderd mensen raakten gewond.
'Naar omstandigheden goed'
Volgens een oom van het 16-jarige meisje dat haar benen brak, gaat het 'naar omstandigheden goed'. "Ze heeft haar beide benen gebroken, maar het lijkt erop dat ze weer volledig gaat herstellen", vertelt hij aan RTV Oost. Hij weet niet hoe het met de andere twee Nederlanders gaat.
De Nederlandse ambassadeur in Spanje, Matthijs van Bonzel, gaat vandaag op bezoek bij de gewonde Nederlanders.
Nee, want positief nieuws heeft helaas geen nieuwswaarde. Dat is niet spannend, daar kunnen we geen zondebok voor aanwijzen en daar kunnen we al helemaal niet over discussiëren pagina's lang en daar gaat het de media uiteindelijk om.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar dit soort zaken komen nooit in het nieuws.
Totale waanzin. Er zijn zoveel allochtonen die prima functioneren binnen de maatschappij. Denk aan Chinezen, Italianen, Spanjaarden, Surinamers en nog vele meer. De meesten hiervan zijn al generaties hier en zelfs gehaald als arbeiders net als de Moslims. Allemaal succesvol geintegreerd met een link naar hun cultuur. Het zijn echter slechts de moslims die onze cultuur willen vernietigen. Het zijn de moslims die ons kapot willlen maken. Het zijn de moslims die aanslagen toejuichen en beleven als een reactie op 'ons' beleid in Israel tegen de Palestijnen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:25 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Ik ben geboren in ommen en mijn halve familie woont daar... iets met dichtbij nu.quote:
Ik ben zo blij dat het allemaal van die domme idioten zijn.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:01 schreef groenen het volgende:
IS zijn wel prutsers eigenlijk, Al-Qauda had haar aanslagen wel wat beter georganiseerd.
Hij leeft niet onder alle moslims, maar hét verschil tussen moslims en andere allochtonen is idd dat haatgeloof.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Totale waanzin. Er zijn zoveel allochtonen die prima functioneren binnen de maatschappij. Denk aan Chinezen, Italianen, Spanjaarden, Surinamers en nog vele meer. De meesten hiervan zijn al generaties hier en zelfs gehaald als arbeiders net als de Moslims. Allemaal succesvol geintegreerd met een link naar hun cultuur. Het zijn echter slechts de moslims die onze cultuur willen vernietigen. Het zijn de moslims die ons kapot willlen maken. Het zijn de moslims die aanslagen toejuichen en beleven als een reactie op 'ons' beleid in Israel tegen de Palestijnen.
Eens.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Totale waanzin. Er zijn zoveel allochtonen die prima functioneren binnen de maatschappij. Denk aan Chinezen, Italianen, Spanjaarden, Surinamers en nog vele meer. De meesten hiervan zijn al generaties hier en zelfs gehaald als arbeiders net als de Moslims. Allemaal succesvol geintegreerd met een link naar hun cultuur. Het zijn echter slechts de moslims die onze cultuur willen vernietigen. Het zijn de moslims die ons kapot willlen maken. Het zijn de moslims die aanslagen toejuichen en beleven als een reactie op 'ons' beleid in Israel tegen de Palestijnen.
Parijs was goed georganiseerd. Het is enkel een stuk makkelijker om gewoon met een busje door een drukke straat te racen. Een busje huren kan iedereen, bommen in elkaar zetten blijkt alweer lastiger te zijn. Aan het eind van de rit heb je dan misschien minder slachtoffers, maar de chaos en angst regeren even goed.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:01 schreef groenen het volgende:
IS zijn wel prutsers eigenlijk, Al-Qauda had haar aanslagen wel wat beter georganiseerd.
Ik zat in een apartement een aantal maanden geleden zo'n 50 meter van waar de aanslag plaatsvond . Komt zeker dichtbij.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben geboren in ommen en mijn halve familie woont daar... iets met dichtbij nu.
iedereen maakt foutenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben geboren in ommen en mijn halve familie woont daar... iets met dichtbij nu.
Vanwaar dit 3 jaar oude filmpje?quote:
Jij blijft maar hameren op selectieve racisme vanuit de maatschappij. Waarom hebben andere inwoners met een exotische afkomst dat probleem dan niet wat dus zich alleen maar voordoet in de islamitische maatschappij? Hoe kan het dat er genoeg moslims zijn die wel degelijk succesvol zijn, een goede opleiding hebben genoten en nu normaal meedoen aan de maatschappij?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:25 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
En als je je zo vol haat afzet tegen 'het Westen' moet je idd ook niet janken dat je je zo afgezonderd en onbegrepen voelt terwijl je in datzelfde Westen woont.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:10 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Als ik mij gedraag als crimineel moet ik ook niet huilen dat de maatschappij mij als crimineel ziet.
Doel van islam terreur is niet om zoveel mogelijk slachtoffers te makenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:01 schreef groenen het volgende:
Als je het mij vraagt was Parijs niet goed georganiseerd, ze hadden voordeel dat ze drukgebruikte locaties hadden uitgekozen en redelijk goed bewapend waren, verder was het vooral schieten en knallen. Charlie Hebdo was goed georganiseerd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:07 schreef Voszje het volgende:
[..]
Parijs was goed georganiseerd. Het is enkel een stuk makkelijker om gewoon met een busje door een drukke straat te racen. Een busje huren kan iedereen, bommen in elkaar zetten blijkt alweer lastiger te zijn. Aan het eind van de rit heb je dan misschien minder slachtoffers, maar de chaos en angst regeren even goed.
Al-Qaeda had dan ook nog een fatsoenlijke organisatiestructuur, IS is letterlijk een bijelkaar geraapt zooitje doorgeslagen extremisten zonder veel benul van organisatie en planning.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:01 schreef groenen het volgende:
Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het doel van de IS is om met minimale middelen en mensen zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Een vrachtwagen en een menigte mensen om op in te rijden is dan voldoende. Goed organiseren is dan niet nodig.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt was Parijs niet goed georganiseerd, ze hadden voordeel dat ze drukgebruikte locaties hadden uitgekozen en redelijk goed bewapend waren, verder was het vooral schieten en knallen. Charlie Hebdo was goed georganiseerd.
Wat maakt het uit, beide bestaan uit leden met namen als; Mohammed, Bilal, Mustafa, Hoessein, Abu Bakr, Nourdin etc. en niet uit Martin, Yung, Paco, Jari, Anders, Zsoltan etc.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Al-Qaeda had dan ook nog een fatsoenlijke organisatiestructuur, IS is letterlijk een bijelkaar geraapt zooitje doorgeslagen extremisten zonder veel benul van organisatie en planning.
Hahah lief wel die naiviteitquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Al-Qaeda had dan ook nog een fatsoenlijke organisatiestructuur, IS is letterlijk een bijelkaar geraapt zooitje doorgeslagen extremisten zonder veel benul van organisatie en planning.
Klopt, IS heeft niet zo zeer directe wereldse doelen, wil alleen maar overwinnen of ten onder gaan. Al-Qaeda daarentegen had nog iets wat je 'principes' kunt noemen, zoals het aanvallen van een opleidingsinstituut echt 'not done' zou zijn.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het doel van de IS is om met minimale middelen en mensen zoveel mogelijk slachtoffers te maken. Een vrachtwagen en een menigte mensen om op in te rijden is dan voldoende. Goed organiseren is dan niet nodig.
Allemaal beter dan iemand die Dakterras heet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:18 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Wat maakt het uit, beide bestaan uit leden met namen als; Mohammed, Bilal, Mustafa, Hoessein, Abu Bakr, Nourdin etc. en niet uit Martin, Yung, Paco, Jari, Anders, Zsoltan etc.
Chinezen succesvol geïntegreerdquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:04 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
De oorlog die gaande is is niet eenzijdig. Het leeft onder de moslims, onze vijand. Mensen zoals jij moeten leren om stelling te gaan nemen en te gaan kiezen voor een partij want het wegkijken en ontkennen zoals jij doet leidt tot meer aanslagen en meer onschuldige doden.
Je vergelijkt de islam met nazisme?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zou je misschien even de moeite willen nemen om uit te leggen waarom?
De Mohammed, Bilal en Mustafa van IS zijn niet verder gegaan met de Hoessein, Abu Bakr en Nourdin van Al-Qaeda. Dat maakt het uit.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:18 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Wat maakt het uit, beide bestaan uit leden met namen als; Mohammed, Bilal, Mustafa, Hoessein, Abu Bakr, Nourdin etc. en niet uit Martin, Yung, Paco, Jari, Anders, Zsoltan etc.
Dat is de nuance die hij mist, het gaat niet om álle moslims. Maar in de kern van de radicale islam klopt een hart vol haat dat leidt tot zoveel islamitische aanslagen wereldwijd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Denk je overigens ook dat bijvoorbeeld Ali B en Najib Amhali stiekem staan te juichen als er weer Westerlingen zijn vermoord? Dat zij in oorlog zijn met ons of dat zij met ons zijn?
quote:Bomgordels van terroristen Cambrils waren nep
De bomgordels van de vijf terroristen die in het Spaanse Cambrils zijn gedood, waren nep. Dat zegt de president van Catalonië, Carles Puigdemont.
Bij de aanslag in Cambrils, niet ver van Salou, raakten zeven mensen gewond. Van één van hen is de toestand kritiek.
De autoriteiten bevestigen dat vijf terroristen in Cambrils met een busje inreden op voetgangers. De terroristen werden door de politie doodgeschoten.
Dit is wel echt zo'n typisch dingetje van linksliberalen: eerst creëren ze een probleem, maar doen ze net of dat probleem een grote "verrijking" is. Vervolgens schieten ze de boodschappers af (die constateren dat er toch echt sprake is van een probleem en zeker niet van een "verrijking"). En als dat ook niet meer helpt, dan moeten we het maar gewoon "accepteren" en "beseffen" en ons er dus effectief maar bij neerleggen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:25 schreef Voetbalmeisje het volgende:
[..]
Een gevaarlijke misvatting denk ik. Het is IS in het begin gelukt om in korte tijd veel terrein en steden te veroveren. Dat vereist juist een goede organisatie en planning. Onder een oud artikel daar over.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Bestaat er ook zoiets als "Westerse" / "Democratische" / "Beschaafde" ( als ideologie genomen) aanslagen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is de nuance die hij mist, het gaat niet om álle moslims. Maar in de kern van de radicale islam klopt een hart vol haat dat leidt tot zoveel islamitische aanslagen wereldwijd.
twitter:NUnl twitterde op vrijdag 18-08-2017 om 10:28:26Spaanse autoriteiten: 'Acht personen bereidden aanslagen in Spanje voor' https://t.co/1hLu1ZmTV3 https://t.co/ctGTfUlbTz reageer retweet
Integratie vind ik een wat verkeerd woord, de nadruk moet liggen op de beheersing van de Nederlandse taal, opleiding en gewoon werk hebben. Wat dat betreft doen Chinezen het veel beter dan Marokkanen. Wat je in je eigen huis en sociale omgeving aan cultuur doet moet je zelf weten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Chinezen succesvol geïntegreerd![]()
En het zijn sommige mensen (gekken) die onze cultuur willen vernietigen. Niet alle moslims en ook niet alleen moslims.
Denk je overigens ook dat bijvoorbeeld Ali B en Najib Amhali stiekem staan te juichen als er weer Westerlingen zijn vermoord? Dat zij in oorlog zijn met ons of dat zij met ons zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |