quote:Wat handige adressen in Kleve:
Aldi Sued - Emmericherstrasse 237
DM drogist (naast Aldi, zelfde parkeerplaats)
Trinkgut: Brienerstrasse 46
Fressnapf, Briener Strasse 48 (zelfde parkeerplaats als Trinkgut)
Kaufland - Flutstrasse 81
Alles is op 5 minuten afstand van elkaar rijden en met gratis grote parkeerplaatsen, je maakt eigenlijk 3 stops voor 5 winkels. Je zou het kunnen lopen.
Fressnapf is de Duitse versie van Dierendiscounter Jumper.
http://www.kalenderpedia.de/feiertage/feiertage-2017.htmlquote:Op deze feestdagen zijn de winkels dicht:
1 januari - Nieuwjaarsdag
6 januari - Driekoningen
Goede vrijdag
1e en 2e Paasdag
1 mei - Dag van de arbeid
Hemelvaartsdag
1e en 2e Pinksterdag
Sacramentsdag (alleen in Baden-Württemberg, Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pfalz, Saarland, Hessen en Beieren) - datum wisselt, donderdag in de tweede week na Pinksteren
15 augustus - Maria Hemelvaart
3 oktober - Dag van de Duitse eenheid
31 oktober - Dag van de reformatie (alleen in Brandenburg, Mecklenburg-Vorpommern, Sachsen, Sachsen-Anhalt en Thüringen)
1 november - Allerheiligen
25 en 26 december - Kerstmis
Spar in Duitsland is overgenomen door Edeka.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:19 schreef jajablahblah het volgende:
Zijn er in Duitsland ook Interspars, net als in Oostenrijk?
Ik zie hier in oostenrijk bij Interspar uitstekende seitan burgers te koop, ik vraag me af of ik mn koelbox vol moet laden of dat ik ze in Duitsland ook kan krijgen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Spar in Duitsland is overgenomen door Edeka.
Explainquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dosenpfand is wel een geniaal concept. Vooral als je maandelijks 48 blikken bier voor niks krijgt..
Volgens mij ligt er wel tonijnsteak bij de Aldi..quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:26 schreef Atak het volgende:
Waar kan ik tonijn vinden (verse of diepvries)? Bij Penny en Aldi kon ik het niet vinden.
Penny en Aldi zijn discounters, die hebben het als aktie product (Aldi Nord had het van de week)quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:26 schreef Atak het volgende:
Waar kan ik tonijn vinden (verse of diepvries)? Bij Penny en Aldi kon ik het niet vinden.
Wat een gedoe, moet je iedere maand 48 blikken krombacher door je gootsteen jagennvoor 12 euro. Kunnen ze die 12 euro niet gewoon overmaken?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Connecties bij Krombacher.
Kaufland?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Penny en Aldi zijn discounters, die hebben het als aktie product (Aldi Nord had het van de week)
Voor Tonijn zal je naar een premium supermarkt moeten
Diepvries zal wel lukken. Bij sommige Netto's op vrijdag... de duitser en vis... een echte trauergeschichtequote:
Ik merk het verschil niet tussen "verse" tonijn en diepvries. Die verse wordt trouwens ook bevroren om parasieten te doden. Dat ontdooien ze dan en verkopen ze als zogenaamd vers.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:57 schreef XL het volgende:
[..]
Diepvries zal wel lukken. Bij sommige Netto's op vrijdag... de duitser en vis... een echte trauergeschichte
De buurman drinkt ze graag en doet ze zelfs netjes omspoelen. Het enige wat ik hoef te doen is mijn zoon opdracht te geven die blikjes in het pfandstation te gooien terwijl ik door de Aldi of Lidl loop. 12 euro hebben of niet hè.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:52 schreef XL het volgende:
[..]
Wat een gedoe, moet je iedere maand 48 blikken krombacher door je gootsteen jagennvoor 12 euro. Kunnen ze die 12 euro niet gewoon overmaken?
Nee in die automaten zit een soort van weegschaal. Als er teveel vloeistof in krijg je hem terug. Dit omdat ze tegenwoordig die zooi meteen plat persen dus dat zou nogal rommel geven.quote:
Buurman opgeven voor de smaakpolitie en verder lekker cashen. Goed bezig!quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 19:03 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
De buurman drinkt ze graag en doet ze zelfs netjes omspoelen. Het enige wat ik hoef te doen is mijn zoon opdracht te geven die blikjes in het pfandstation te gooien terwijl ik door de Aldi of Lidl loop. 12 euro hebben of niet hè.
Ben ook tevreden over diepvries vis. Er is wat mij betreft wel kwaliteitsverschil ten opzichte van een verse moot van de vishandel. Kan het niet goed verklaren. Misschien dat een complete vis invriezen en ontdooien makkelijker/beter is dan een moot.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 19:01 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik merk het verschil niet tussen "verse" tonijn en diepvries. Die verse wordt trouwens ook bevroren om parasieten te doden. Dat ontdooien ze dan en verkopen ze als zogenaamd vers.
De roodbaarsfilet bij de Edeka uit de vriezer is erg lekker.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:57 schreef XL het volgende:
[..]
Diepvries zal wel lukken. Bij sommige Netto's op vrijdag... de duitser en vis... een echte trauergeschichte
Ligt erg aan de regio, hier aan de kust wordt het veel gegetenquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 18:57 schreef XL het volgende:
[..]
Bak je het wel medium?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 19:17 schreef XL het volgende:
[..]
Ben ook tevreden over diepvries vis. Er is wat mij betreft wel kwaliteitsverschil ten opzichte van een verse moot van de vishandel. Kan het niet goed verklaren. Misschien dat een complete vis invriezen en ontdooien makkelijker/beter is dan een moot.
Als het de pan al raakt, dan zo kort mogelijk. Eet tonijn heel graag rauwquote:
Wanneer is de nieuwbouw ongeveer klaar?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:11 schreef derLudolf het volgende:
Ja dus, nieuwbouw
https://www.marktkauf.de/meppen/neubau/index.jsp
Ich habe keine Ahnung.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 23:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Wanneer is de nieuwbouw ongeveer klaar?
Infoquote:Op woensdag 30 augustus 2017 23:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Wanneer is de nieuwbouw ongeveer klaar?
. Marktkauf zat tot eind jaren 90 ook in Nederland, maar dan alleen als bouwmarkt. De Praxis & Tuin in Groningen was voorheen ook Marktkauf.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 10:05 schreef derLudolf het volgende:
Haha ja Marktkauf was idd een uitje. Na die tijd bij Schnitzelwelt aanVolgens mij wordt er nu een nieuwe gebouwd.
@marcel, prijzen verschillen per Edeka vestiging. Laatste keer dat ik er was, was roomboter bij de Marktkauf goedkoper dan bij de Edeka in Haren en Erika.
Verschil Rossmann en DM is persoonlijke voorkeur, maar ik Kleve zit geen Rossmann. Dichtstbijzijnde is Bettburg-Hau. Is trouwens niet ver.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 18:37 schreef Holby_City het volgende:
Ik ga een dagje Duitsland doen. Ik woon niet echt dicht bij de grens maar ik wil wat drank en cosmetica inslaan. We gaan hiervoor naar Kleve. Is Rossmann de moeite waard van het bezoeken of is DM beter? Op zaterdag is het zeker niet aan te raden die kant op te gaan?
Ja hoor. Het maakt ook niet uit waar je je flessen gekocht hebt. Statiegeld kun je overal terugkrijgen.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 10:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hebben een grote hoeveelheid statiegeld en willen dat inleveren bij Trinkgut. We hebben daar alleen weinig of niets te kopen. Kunnen we met ons bonnetje naar de kassa en dan geld terug krijgen?
Perfect. Dacht het al maar even checken kan geen kwaad. Nu moet ik mijn man nog overhalen om morgen naar Kleve te gaanquote:Op vrijdag 18 mei 2018 10:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja hoor. Het maakt ook niet uit waar je je flessen gekocht hebt. Statiegeld kun je overal terugkrijgen.
Hou er wel rekening mee dat maandag alles dicht is en dat men hier dus massaal aan het winkelen slaat vanwege het lange weekendquote:Op vrijdag 18 mei 2018 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Perfect. Dacht het al maar even checken kan geen kwaad. Nu moet ik mijn man nog overhalen om morgen naar Kleve te gaan
Ik weet het. Maar het komt ook juist vanwege het lange weekend goed uit om te gaan. Ik denk er nog even over na.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 10:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee dat maandag alles dicht is en dat men hier dus massaal aan het winkelen slaat vanwege het lange weekend
Ik zou het je niet kunnen zeggen. Wij drinken (en kopen) geen alcoholquote:Op vrijdag 18 mei 2018 11:49 schreef De_Hertog het volgende:
Is er iets veranderd in Duitse tarieven op (sterke) drank dit jaar? Was laatst weer eens bij de Trinkgut en het viel me op dat vrijwel alle sterke drank duurder was dan bij iets als Drankgigant. Volgens mij was dat vorig jaar niet zo.
drankengigant.nl,quote:Op vrijdag 18 mei 2018 11:49 schreef De_Hertog het volgende:
Is er iets veranderd in Duitse tarieven op (sterke) drank dit jaar? Was laatst weer eens bij de Trinkgut en het viel me op dat vrijwel alle sterke drank duurder was dan bij iets als Drankgigant. Volgens mij was dat vorig jaar niet zo.
Komt wel statiegeld bij, 25 cent per fles. En je kunt ze alleen weer in DLD inleveren. Maar goedkoop is het welquote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:04 schreef matthijst het volgende:
Pepsi bij Lidl.
44 cent voor 1,5 liter.
Bizar.
Lidl heeft die aanbieding vaker, zie dan Nederlanders met karrenvol cola naar hun auto lopenquote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:04 schreef matthijst het volgende:
Pepsi bij Lidl.
44 cent voor 1,5 liter.
Bizar.
🙂quote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lidl heeft die aanbieding vaker, zie dan Nederlanders met karrenvol cola naar hun auto lopen
*Meldt.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lidl heeft die aanbieding vaker, zie dan Nederlanders met karrenvol cola naar hun auto lopen
Doe ik ook altijd. Morgen even inkopen doen👍quote:Op vrijdag 18 mei 2018 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben enorm fan van het Nimm 2 assortiment. Vooral die soft snoepjes met die vloeistof in het midden. Hier zijn die ook lastig te krijgen.quote:Op zondag 20 januari 2019 09:00 schreef Isane het volgende:
Gister bij de marktkauf in nordhorn gehaald:
[ afbeelding ]
Wat ontzettend lekker
Je kunt het helaas niet in Nederland halen
Oe dat ziet er wel fascinerend uit. Wij zijn ook weer een tripje aan het plannen voor volgende maand ofzo. Er is weer een en ander op hier.quote:Op zondag 20 januari 2019 09:00 schreef Isane het volgende:
Gister bij de marktkauf in nordhorn gehaald:
[ afbeelding ]
Wat ontzettend lekker
Je kunt het helaas niet in Nederland halen
Goed dat je het zegt...mijdt dan ook maar de Nederlandse steden en winkelcentra in de grensstreek. Ik gok dat Outlet Roermond weer in de fileberichten komt...quote:Op vrijdag 26 april 2019 16:13 schreef marcel.de het volgende:
Woensdag 1 mei is alles hier weer gesloten. Dus geen einkaufen tun. Tis maar dat je het weet
Afgelopen vrijdag zeg ik ook weer verbaasde mensen op de (verder geheel lege) parkeerplaats van de Pennyquote:Op vrijdag 26 april 2019 16:13 schreef marcel.de het volgende:
Woensdag 1 mei is alles hier weer gesloten. Dus geen einkaufen tun. Tis maar dat je het weet
quote:Op vrijdag 26 april 2019 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag zeg ik ook weer verbaasde mensen op de (verder geheel lege) parkeerplaats van de Penny
Denk dat het morgen in Kleef ook extreem druk isquote:Op vrijdag 26 april 2019 17:06 schreef MrsDuck het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt...mijdt dan ook maar de Nederlandse steden en winkelcentra in de grensstreek. Ik gok dat Outlet Roermond weer in de fileberichten komt...
Opening in juni stond er op een bord bij de parkeerplaats toen ik er een week of 6 geleden langsreed. De animaties die gemaakt zijn van hoe het zal worden zien er wel mooi uit.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 17:06 schreef marcel.de het volgende:
ik heb nog steeds niet gehoord over de opening van Kaufland daar. Zijn al ruim 2 jaar bezig met... ?
Ik zal als ik het niet vergeet posten als die open gaat. Tot die tijd naar Multi of naar Kaufland Papenburg
Alles dicht hier in NRW dus.quote:Sacramentsdag (alleen in Baden-Württemberg, Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pfalz, Saarland, Hessen en Beieren) - datum wisselt, donderdag in de tweede week na Pinksteren
Vandaag toen ik naar Mülti ging even langs Emspark gereden. Lijkt erop dat ze aardig opschieten nu. Dak zit erop, deuren zitten erin. Zag in de winkelunits ook allemaal werklui bezig. Maar opening deze maand zie ik niet zitten, gaan ze nooit halen. Misschien eind augustus of begin september? Als ze de verbouwing niet platleggen in de zomer.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 17:06 schreef marcel.de het volgende:
ik heb nog steeds niet gehoord over de opening van Kaufland daar. Zijn al ruim 2 jaar bezig met... ?
Ik zal als ik het niet vergeet posten als die open gaat. Tot die tijd naar Multi of naar Kaufland Papenburg
Frohnleichnamquote:Op vrijdag 14 juni 2019 14:59 schreef Rewimo het volgende:
Volgende week donderdag is het weer zover:
[..]
Alles dicht hier in NRW dus.
Lees op diverse nieuwssites: Midden 2019, zomer 2019quote:Op vrijdag 14 juni 2019 19:25 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Vandaag toen ik naar Mülti ging even langs Emspark gereden. Lijkt erop dat ze aardig opschieten nu. Dak zit erop, deuren zitten erin. Zag in de winkelunits ook allemaal werklui bezig. Maar opening deze maand zie ik niet zitten, gaan ze nooit halen. Misschien eind augustus of begin september? Als ze de verbouwing niet platleggen in de zomer.
Dat je statiegeld misschien wel met een door derLudolf getekende machine wordt getransporteerdquote:Op zaterdag 29 juni 2019 13:25 schreef marcel.de het volgende:
wat kunnen jullie over die supermarkt vertellen?
Rewe is een premium keten, Lidl, Aldi en netto zijn discountersquote:Op zaterdag 29 juni 2019 13:25 schreef marcel.de het volgende:
Wij gaan binnenkort met vakantie. Ik heb ervaring met diverse supermarkten in Duitsland, Lidl, Aldi, Edeka, Netto.
Maar bij de vakantielocatie in de buurt zit een REWE. Daar heb ik geen ervaring mee.
Wat kan ik verwachten, wat kunnen jullie over die supermarkt vertellen?
Of is het wijzer een Lidl of Aldi paar kilometer verder weg te bezoeken?
Okay, zoals Edeka?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 13:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rewe is een premium keten, Lidl, Aldi en netto zijn discounters
Rewe zet in op luxe en chique
En - de twee ketens die ik ken tenminste - hele ruime openingstijden. Die in Nordhorn is van 7 tot 24 geopend.quote:
Aldi Sued heeft hele zalmen in de vriezer, Pacifische uit Alaska. Zonder ingewanden en kopquote:Op zaterdag 29 juni 2019 20:23 schreef Atak het volgende:
Waar kan ik het beste hele wilde diepvries zalm kopen?
De prijs?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aldi Sued heeft hele zalmen in de vriezer, Pacifische uit Alaska. Zonder ingewanden en kop
weet ik niet uit mijn hoofd, maar het was niet duur. Zelfde prijs als kweekmeuk geloof ik.quote:
Ik was vorige maand gaan kijken bij Aldi maar ik kom het niet vinden.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
weet ik niet uit mijn hoofd, maar het was niet duur. Zelfde prijs als kweekmeuk geloof ik.
Rewe is meer AH of Jumbo denk ik. Ze zijn hier een nieuwe aan het bouwen nadat de oude is afgebrand.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 19:31 schreef marcel.de het volgende:
Okay, zoals Edeka?
En wat raden jullie mij aan? Welke producten zijn goed?
Wij komen ook wel eens bij Real of Kaufland.
Waarmee kan ik REWE vergelijken?
Nord of Sued?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 20:38 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik was vorige maand gaan kijken bij Aldi maar ik kom het niet vinden.
Sued volgens mij.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 21:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nord of Sued?
Liggen in de diepvries in een plastic zak
Sued:
[ afbeelding ]
4,59 de kilo
Kan zijn dat ze het niet het hele jaar hebbenquote:
Okay en wat is de kwaliteit bij Rewe van vlees en groente?quote:Op zaterdag 29 juni 2019 20:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Rewe is meer AH of Jumbo denk ik. Ze zijn hier een nieuwe aan het bouwen nadat de oude is afgebrand.
Écht Goed vlees moet je bij de Edeka zijnquote:Op zondag 30 juni 2019 13:43 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Okay en wat is de kwaliteit bij Rewe van vlees en groente?
Droog gerijpt Simmentaler hebben ze bij de mijne. Erg fijnquote:Op zondag 30 juni 2019 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Écht Goed vlees moet je bij de Edeka zijn
Ja dat is ook onze ervaring. Biersteaks zijn er zelden maar echt een aanrader. Edeka zit gehad nier in buurt van vakantiebestemmingquote:Op zondag 30 juni 2019 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Écht Goed vlees moet je bij de Edeka zijn
Volgens mij niet. In elk geval niet bij DM.quote:Op zondag 14 juli 2019 15:14 schreef jajablahblah het volgende:
Weet iemand hier of Biodermal in Duitsland verkocht wordt?
Ik denk dat je daarvoor bij apotheken moet zijn.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:28 schreef jajablahblah het volgende:
Ik ga van de week sowieso even shoppen, maar ik had gehoopt dat ook te kunnen kopen.
Net mijn merken hebben ze niet in Duitsland. Neutral heb ik er ook nog nooit gezien.
Bij DM heb je Frosch dat is nagenoeg hetzelfde.quote:Op zondag 14 juli 2019 15:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij niet. In elk geval niet bij DM.
Ga ik daar goed kijken. Ik moet er sowieso voor de Sinupret heen.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarvoor bij apotheken moet zijn.
Cassis kennen ze niet echt. Je hebt Johannisbeersaft maar dat is dan zonder prik. Apfelschörle vind ik trouwens best goed te pruimen.quote:Op maandag 15 juli 2019 11:55 schreef Devil010 het volgende:
Hebben ze bij Kaufland eigenlijk wel cassis? Ben het er nog niet tegengekomen, of heet cassis in Duitsland anders? Heb wel schörle gezien dat er qua kleur op lijkt maar niet te pruimen is...
Cassis hebben ze hier niet, dat is echt iets Nederlands. Edeka heeft soms blikjes, dat zijn de Nederlandse. Buiten Nederland is er volgens mij alleen in een aantal arabische landen cassis.quote:Op maandag 15 juli 2019 12:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Cassis kennen ze niet echt. Je hebt Johannisbeersaft maar dat is dan zonder prik. Apfelschörle vind ik trouwens best goed te pruimen..
Aldi's met vers brood en broodsnijmachine is niet echt nieuw meer, is hier in Nederland in veel filialen ook sinds een paar jaar. Hier in oost Groningen hebben de meeste filialen dat al een tijd. Vind alleen het assortiment aan kleine versgebakken broodjes minder dan bij Lidl. Minder soorten en de frikandelbroodjes, kaasbroodjes en saucijzenbroodjes van Aldi vind ik veel te vet.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:28 schreef marcel.de het volgende:
Terug van vakantie. Is uiteindelijk een gloednieuwe Aldi geweest. Nieuwe concept met brood, broodsnijmachine en vleeskasten langs de wand is echt superluxe. Ben daarmee voor alles geslaagd wat ik zocht.
Kwam later die week toevallig bij een Rewe wat nogal tegenvaller was. Soort plusmarkt van 10jaar geleden. Terwijl hij toch vrij nieuw was. Heeft inderdaad wel ruim assortiment, maar voor mij is Edeka wat dat aangaat veel uitgebreider en luxer.
En trouwens is Combi voor mij de meest luxe, maar die is vrij regionaal.
Maar normaal gesproken kom ik graag bij Lidl en Edeka, maar de nieuwe Aldi-formule is een heel mooie aanwinst.
Broodsnijmahines heb ik hier omgeving Kleve nog niet bij de aldi gezien. Wel en groot apparaat waar vers brood uit komt.quote:Op woensdag 17 juli 2019 00:33 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Aldi's met vers brood en broodsnijmachine is niet echt nieuw meer, is hier in Nederland in veel filialen ook sinds een paar jaar. Hier in oost Groningen hebben de meeste filialen dat al een tijd. Vind alleen het assortiment aan kleine versgebakken broodjes minder dan bij Lidl. Minder soorten en de frikandelbroodjes, kaasbroodjes en saucijzenbroodjes van Aldi vind ik veel te vet.
In Goch komt een gloednieuwe Aldi (bij Neuseeland). Ik ben erg benieuwd hoe die wordtquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:01 schreef z80 het volgende:
Broodsnijmahines heb ik hier omgeving Kleve nog niet bij de aldi gezien. Wel en groot apparaat waar vers brood uit komt.
Hier vlak over de grens heeft Aldi Nord het al een paar jaar. Maar ik haal liever brood bij de Nederlandse Aldi. In Winschoten, Scheemda, Veendam en Sappemeer bakken ze ook broodjes en ook hele broden in de winkel. Moet je zelf snijden en kunt kiezen uit 3 diktes voor de plakken, ideaal.quote:Op woensdag 17 juli 2019 21:01 schreef z80 het volgende:
[..]
Broodsnijmahines heb ik hier omgeving Kleve nog niet bij de aldi gezien. Wel en groot apparaat waar vers brood uit komt.
Was donderdag weer bij Toom bouwmarkt. Men is nog altijd bezig, al lijkt het minder dan een maand terug. Nog geen tekenen van opening, ook niet in Duitse media.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 17:52 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Opening in juni stond er op een bord bij de parkeerplaats toen ik er een week of 6 geleden langsreed. De animaties die gemaakt zijn van hoe het zal worden zien er wel mooi uit.
[ afbeelding ]
Ik weet natuurlijk niet of je wel eens bij de Aldi in Duitsland geweest bent, maar dat is een aanmerkelijk andere winkel dan die in Nederland. Voor bijvoorbeeld exact hetzelfde Rosé sloeberwijntje betaal je in DLD minder dan de helft.quote:Op zondag 14 juli 2019 20:41 schreef mascara-klodder het volgende:
De nieuwe Aldi hebben we hier in Delft ook. Ziet er prachtig uit alleen is volgens mij het assortiment veel kleiner geworden. Grijp vaak mis
En dat gaat irriteren dus.
Er is ook een nieuwe Lidl gebouwd maar die heb ik nog steeds niet bezocht omdat het uit de route is.
Bij de Aldi heb je nog een heel winkelcentrum met toko’s, Turkse supermarkten en Dirk, AH XL en Jumbo.
Zag het, kwam er afgelopen week langs toen ik naar Mülti Nord ging. Lijkt erop dat het september gaat worden, volgens de Duitse media opent de TK Maxx 12 september en die komt in Emspark.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 06:23 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Was donderdag weer bij Toom bouwmarkt. Men is nog altijd bezig, al lijkt het minder dan een maand terug. Nog geen tekenen van opening, ook niet in Duitse media.
Dierenwinkel Fressnapf?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 20:58 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:
Ik woon vlakbij Delft en ik ga 1 keer per jaar naar Duitsland om te shoppen. Met een hele volle portomonee, dat dan weer wel. We kopen dan echt belachelijk veel drank (we gaan meestal in november, dus met de feestdagen zuipen we goedkoop), cosmetica, verzorgingsproducten (12 pakken haarverf bijvoorbeeld, voor elke maand 1). Het is een beetje traditie geworden eigenlijk, we doen dit al jaren. We maken altijd hetzelfde rondje winkels, Trinkgut, dierenwinkel waarvan ik even niet op de naam kan komen, DM, Kaufland, Edeka, Aldi, Lidl. En weer met een volle maag (chinees in Kleve bv) en tank naar huis natuurlijk. Alleen al op de haarverf heb ik de benzine er dan uit. Dan kan ik heel lang vooruit met de verzorgingsproducten en heb ik een volle koelkast, vriezer en kelder. Heerlijk
Wij vertellen het aan niemand meer wanneer we gaan, want echt.. Vrienden van mijn kinderen (Net meerderjarig dus dan weet je het wel) geven gerust lange lijstjes mee met verzoeken. Ook van collega's die dan willen dat ik bij DM voor ze ga shoppen. Dat heb ik een paar keer gedaan maar dan ben ik meer voor anderen bezig dan voor mezelf.. Dus dat doen we niet meer![]()
En in België als Maxizoo.quote:Op maandag 22 juli 2019 18:08 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Dierenwinkel Fressnapf?
[ afbeelding ]
Dat is namelijk de Duitse winkel die we hier kennen als Jumper.
[ afbeelding ]
12 september is de heropening van Emspark. Alleen de Mediamarkt schijnt later de openen dan de andere winkels.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 06:23 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Was donderdag weer bij Toom bouwmarkt. Men is nog altijd bezig, al lijkt het minder dan een maand terug. Nog geen tekenen van opening, ook niet in Duitse media.
Oh dankje, nu ben je mij voor. Had het hier nog niet gelezen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 20:57 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
12 september is de heropening van Emspark. Alleen de Mediamarkt schijnt later de openen dan de andere winkels.
Net zoals dat dispuut dus.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 20:58 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:
Ik woon vlakbij Delft en ik ga 1 keer per jaar naar Duitsland om te shoppen. Met een hele volle portomonee, dat dan weer wel. We kopen dan echt belachelijk veel drank (we gaan meestal in november, dus met de feestdagen zuipen we goedkoop), cosmetica, verzorgingsproducten (12 pakken haarverf bijvoorbeeld, voor elke maand 1). Het is een beetje traditie geworden eigenlijk, we doen dit al jaren. We maken altijd hetzelfde rondje winkels, Trinkgut, dierenwinkel waarvan ik even niet op de naam kan komen, DM, Kaufland, Edeka, Aldi, Lidl. En weer met een volle maag (chinees in Kleve bv) en tank naar huis natuurlijk. Alleen al op de haarverf heb ik de benzine er dan uit. Dan kan ik heel lang vooruit met de verzorgingsproducten en heb ik een volle koelkast, vriezer en kelder. Heerlijk
Wij vertellen het aan niemand meer wanneer we gaan, want echt.. Vrienden van mijn kinderen (Net meerderjarig dus dan weet je het wel) geven gerust lange lijstjes mee met verzoeken. Ook van collega's die dan willen dat ik bij DM voor ze ga shoppen. Dat heb ik een paar keer gedaan maar dan ben ik meer voor anderen bezig dan voor mezelf.. Dus dat doen we niet meer![]()
Ik was afgelopen woensdag bij de Aldi bij het Emspark en heb het aan een medewerker daar gevraagd. Die zei 12 september opening en dan 2 weken lang allerlei activiteiten in en buiten bij het winkelcentrum. Drie maanden vertraagd had die het over want de bedoeling was om half juni al te openen.quote:Op zondag 11 augustus 2019 08:17 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Oh dankje, nu ben je mij voor. Had het hier nog niet gelezen.
quote:Op woensdag 4 september 2019 16:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Even elders hosten, staat niet openbaar.
Eindelijkquote:Op woensdag 4 september 2019 16:13 schreef marcel.de het volgende:
[ afbeelding ]
Kaufland Emspark Leer gaat dus donderdag 12-9 open.
Die bouwmarkt is al heel wat jaren een Toom, na Praktiker werd het Max Bahr die er niet lang heeft gezeten en vervolgens Toom. las wel ergens dat ze hem groter hebben gemaakt. Maar waar komt Jysk? Naast Toom waar nu nog de Dänisches Bettenlager zit? In de nieuwsberichten stond namelijk dat die beddenwinkel wel zou blijven, was tijdens de verbouwing ook gewoon open net als Toom.quote:Op donderdag 5 september 2019 08:12 schreef marcel.de het volgende:
Jysk is aan het verbouwen en Praktiker werd Toom bouwmarkt. Wat er verder van verleden terugkeert weet ik niet
Oh kledingzaak New Yorker, die zat er voorheen ook op het stuk tussen waar voorheen Famila en Telepoint zaten. Ik zag dat de schoenenwinkel die naast Toom zat ook terug komt. En aan de buitenkant een zaak die gegrilde kip verkoopt, altijd lekker.quote:Op donderdag 5 september 2019 17:05 schreef marcel.de het volgende:
Dänische Bettenlager, sorry. Is zelfde keten overigens. Die is aan het verbouwen en zou de 9e weer open gaan. Ik heb dat daarnet gezien toen ik hout was halen bij de TOOM. Die is druk bezig de definitieve ingang te voorzien van stickers en uitstalling van producten enzo.
Dänische Bettenlager, Toom, Mediamarkt, Kaufland. Dan iets met "New York", dan T-K Maxx wat ik zo kon zien.
Of er ook weer een tankstation Pit Stop tussen winkelcentrum en Aldi komt, weet ik niet. Die toenmalige drive in is in ieder geval al poosje verdwenen.
Oh ja hoor, bij best veel zaken hangt een brieft 'EC kart Zahlungen erst ab ¤5/10'quote:Op zaterdag 7 september 2019 19:55 schreef Alieda-R het volgende:
Ik moest gisteren even in Dörpen zijn om iets bij iemand op te halen, dacht op de terug weg ik ga maar even de supermarkt in want had kattenvoer nodig. Kwam bij de kassa met 2 dozen en 2 blikken kattenvoer, wilde pinnen, bleek dat niet te kunnen. Pinnen alleen vanaf 5 euro. Is dat in meer Duitse winkels het geval? Heb nog nooit eerder meegemaakt dat ik een klein bedrag niet met pin kon betalen.
Er zat daar wel zo'n sticker bij de kassa geplakt waarop staat met welke passen je wel en niet kunt pinnen, maar niets over een minimaal bedrag. Had geen contant geld bij me dus boodschappen maar achtergelaten gezien er ook geen geldautomaat was. Markant heette die supermarkt, toevallig zat iets verderop een Edeka dus daar maar naartoe gegaan.quote:Op zaterdag 7 september 2019 19:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ja hoor, bij best veel zaken hangt een brieft 'EC kart Zahlungen erst ab ¤5/10'
Als je er al kunt pinnen
Meerrmarkt ken ik nog wel, dat is op een gegeven moment samen met Volumemarkt allemaal Coop geworden, tot een paar jaar geleden verkocht Coop nog Markant als huismerk, inmiddels is dat merk vervangen door G'Woon.quote:Op zaterdag 7 september 2019 20:24 schreef marcel.de het volgende:
Net folder in de bus dat de Dänische Bettenlager aanstaande maandag heropend
Markant is soort buurtsuper achtig. Zat in NL vroeger de meermarkt enzo, met Markant Huismerk
Enige wat ik altijd miste in Emspark was een DM of Rössmann en die zitten er nu volgens mij ook niet. Vind dat eigenlijk toch wel horen in een winkelcentrum waar verder alles is.quote:Op zondag 8 september 2019 11:21 schreef marcel.de het volgende:
In Sonntagsreport (regiokrant) speciale Emspark bijlage.
Er komt ook Bruno Gelato (italiaans ijs), Thailia Boekenwinkel.
En in regiokrant Der Wecker; er komen winkeleenheden New Yorker, Street One, Square, Siemes Schuh Center en Cecil.
En om te eten Döner Erkan en Asia Phuc Loc.
Ook foldertje bij van TK Max.
Gewoon lekker naar de dichtsbijzijnde Marktkauf of Edeka gaan.quote:Op dinsdag 17 september 2019 15:23 schreef CatWoman81 het volgende:
Ik verblijf volgende week een paar dagen bij familie in Apen. Is het de moeite om daar wat boodschappen te doen? Of kan ik dan beter naar Famila in het nabijgelegen Westerstede gaan?
Ik ben daar niet zo bekend. Westerstede is wat groter ja, Oldenburg is een nog grotere stad.quote:Op dinsdag 17 september 2019 15:23 schreef CatWoman81 het volgende:
Ik verblijf volgende week een paar dagen bij familie in Apen. Is het de moeite om daar wat boodschappen te doen? Of kan ik dan beter naar Famila in het nabijgelegen Westerstede gaan?
Wij waren er gisteren voor 9uur 's ochtends, toen viel er prima te parkeren. Review op google geplaatst. Mooie ruime Kaufland, breed assortiment, ook regionale producten. Wij vonden hem mooier dan Papenburg. Is prima bereikbaarquote:Op vrijdag 20 september 2019 19:18 schreef Alieda-R het volgende:
Iemand al bij het verbouwde Emspark geweest? Is het wat? Ben nog niet gegaan want hoor nog steeds verhalen van mensen dat je er amper kunt parkeren vanwege de drukte.
Ik denk dat ik de komende week even ga. Een familielid van me was op de dag van de opening gegaan en toen stonden er zelfs auto's geparkeerd op de groenstrook tussen de doorgaande weg en de rijbaan richting de parkeerplaats. Bij de kassa in de Kaufland heeft ze bijna 3 kwartier in de rij gestaan.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:08 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Wij waren er gisteren voor 9uur 's ochtends, toen viel er prima te parkeren. Review op google geplaatst. Mooie ruime Kaufland, breed assortiment, ook regionale producten. Wij vonden hem mooier dan Papenburg. Is prima bereikbaar
Maar ook nadelen; te kleine winkelwagens. Er weg gaan is een crime. File al op de parkeerplaats, om die zelfde parkeerplaats heen naar het kruispunt en dan naar de A31. Staat vanaf 12uur muurvast.
En in het winkelcentrum zijn er verkoopbalies. Dus een bakker tegenover infobalie Kaufland. Een chinees en Döner restaurant met verkoopbalie. Gevolg: Rijen voor die balies en jij kunt bijna onmogelijk met je volle kar door deze mensen manoeuvreren. Iets wat vooraf misschien niet te bedenken viel, maar erg irritant.
Mooie winkel en winkelcentrum, maar wel met de nodige nadelen.
Ja maar dat was te verwachten natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 september 2019 14:40 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de komende week even ga. Een familielid van me was op de dag van de opening gegaan en toen stonden er zelfs auto's geparkeerd op de groenstrook tussen de doorgaande weg en de rijbaan richting de parkeerplaats. Bij de kassa in de Kaufland heeft ze bijna 3 kwartier in de rij gestaan.
Die staan morgen nogmaals in NRW voor een dichte deur.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:28 schreef derLudolf het volgende:
Ik wou net vragen, of er vandaag nog mensen voor een dichte deur hebben gestaan
Neen, want allerheiligen is katholieke feestdag. hier is het gewoon werkdag, Sterker nog, vandaag opent de verbouwde Aldi in Bundequote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:44 schreef z80 het volgende:
[..]
Die staan morgen nogmaals in NRW voor een dichte deur.
In NRW wel, in Niedersachsen blijkbaar weer niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 19:44 schreef z80 het volgende:
[..]
Die staan morgen nogmaals in NRW voor een dichte deur.
In Gronau zitten een aantal supermarkten naast elkaar; Edeka (geen ervaring mee), Netto, Aldi, (huge) Lidl en een DM. Dat is heel fijn. Er zit geen Kaufland in Gronau.quote:Op zondag 3 november 2019 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het een beetje fatsoenlijk winkelen in Gronau?
Wij komen uit omgeving Dordrecht en moeten binnenkort naar omgeving Enschede. We willen graag naar DM, Kaufland en Edeka. Normaalgesproken gaan we naar Kleve maar dat is een uur om. We hopen op een betere route.
Toevallig, woon sinds kort in Losser en ben afgelopen weekend in Gronau wezen kijken. Besloot om bij de K+K boodschappen te doen, gelijk daarna getankt. Volgende keer maar eens bij DM naar binnen gaan.quote:Op zondag 3 november 2019 17:45 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
In Gronau zitten een aantal supermarkten naast elkaar; Edeka (geen ervaring mee), Netto, Aldi, (huge) Lidl en een DM. Dat is heel fijn. Er zit geen Kaufland in Gronau.
Voor Kaufland moet je naar Ahaus, vlakbij Gronau.quote:Op zondag 3 november 2019 17:45 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
In Gronau zitten een aantal supermarkten naast elkaar; Edeka (geen ervaring mee), Netto, Aldi, (huge) Lidl en een DM. Dat is heel fijn. Er zit geen Kaufland in Gronau.
Dat klinkt handig. Is die Edeka groot? Ik heb een specifiek artikel nodig dat ze misschien niet bij kleinere winkels hebben, namelijk een navulling voor SodaStream.quote:Op zondag 3 november 2019 17:45 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nordhorn is 10 minuten verder, daar heb je een winkelcentrum met een Marktkauf (grote Edeka, mooie slager), DM, Toom en nog wat winkels.quote:Op zondag 3 november 2019 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het een beetje fatsoenlijk winkelen in Gronau?
Wij komen uit omgeving Dordrecht en moeten binnenkort naar omgeving Enschede. We willen graag naar DM, Kaufland en Edeka. Normaalgesproken gaan we naar Kleve maar dat is een uur om. We hopen op een betere route.
Ik denk dat we toch naar Kleve gaan. We hebben haast. Kleve of Gronau scheelt maar 11 minuten rijden. In Kleve kennen we de weg. Even door de winkels rennen en door naar een builoft. Ik denk dat dat al met al een stuk sneller is.quote:Op zondag 3 november 2019 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nordhorn is 10 minuten verder, daar heb je een winkelcentrum met een Marktkauf (grote Edeka, mooie slager), DM, Toom en nog wat winkels.
Een Kaufland hebben ze ook in Nordhorn. Net als K&K en Rewe (geopend 6-24, en op zaterdag 23:30)
Geen idee... Ben er nog nooit binnen geweest.quote:Op zondag 3 november 2019 18:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt handig. Is die Edeka groot? Ik heb een specifiek artikel nodig dat ze misschien niet bij kleinere winkels hebben, namelijk een navulling voor SodaStream.
Yus!quote:Op vrijdag 22 november 2019 09:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ja, wij gaan ook altijd een keer in de periode voor Kerst.Binnenkort een datum prikken @:Kyran , anders is het zo eind december!
Voor je dochters jonge poes kan ik nog begrijpen.quote:Op vrijdag 22 november 2019 14:27 schreef DrDarwin het volgende:
Wij gaan eens in de twee weken, tanken, drank, sigaretten, en in deze dagen ook voor leuke kadootjes voor onder de kerstboom.
Adventskalenders van de DM zijn ook erg leuk trouwens, voor mijn dochter en haar vriend hebben we er een gekocht met allerlei lekkers voor hun jonge poes. Elke dag wat anders.
1,44.9 was de E5 vandaag, dat scheelt behoorlijk.quote:Op vrijdag 22 november 2019 14:29 schreef Moass het volgende:
[..]
Voor je dochters jonge poes kan ik nog begrijpen.
Hoe zit dat met tanken eigenlijk? Alleen diesel is er goedkoper,toch?
Scheelt ook minder dan gedacht met België dan.. tnx voor je info!quote:Op vrijdag 22 november 2019 14:36 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
1,44.9 was de E5 vandaag, dat scheelt behoorlijk.
De lokale tango hier is ook op donderdag nog gauw 15 cent per liter duurder.
Wij rijden geen diesel, dus ik weet niet hoe dat qua prijs zich verhoud tot de Nederlandse prijzen.
In Duitsland veranderen de prijzen van brandstof de hele dag. Meestal is de avond goedkoper.quote:Op vrijdag 22 november 2019 14:29 schreef Moass het volgende:
[..]
Wat kost zo'n adventskalender?quote:Op vrijdag 22 november 2019 14:27 schreef DrDarwin het volgende:
Wij gaan eens in de twee weken, tanken, drank, sigaretten, en in deze dagen ook voor leuke kadootjes voor onder de kerstboom.
Adventskalenders van de DM zijn ook erg leuk trouwens, voor mijn dochter en haar vriend hebben we er een gekocht met allerlei lekkers voor hun jonge poes. Elke dag wat anders.
Die was 15 euro.quote:Op vrijdag 22 november 2019 19:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat kost zo'n adventskalender?
Tank meestal E10 voor 1.33 in Gronau. Scheelt 20-30 cent met de Nederlandse pompquote:Op vrijdag 22 november 2019 14:29 schreef Moass het volgende:
[..]
Ik begreep dat er al een tijdje veel adventskalenders uitverkocht zijn in het grensgebied. Nederlanders blijken er ineens veel interesse in te hebbenquote:Op vrijdag 22 november 2019 19:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
https://www.dm.de/search/(...)ct&q=adventskalender
Ohquote:Op vrijdag 22 november 2019 19:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
https://www.dm.de/search/(...)ct&q=adventskalender
Verschild inderdaad vaak, ik tankte vorige week in de ochtend voor 1,39 per liter. Ging even boodschappen doen in Bunde, reed ongeveer een half uur later weer langs het tankstation en was het 6ct duurder.quote:Op vrijdag 22 november 2019 18:48 schreef z80 het volgende:
[..]
In Duitsland veranderen de prijzen van brandstof de hele dag. Meestal is de avond goedkoper.
Benzine is de hele dag goedkoper ivm Nederland. Diesel voornamelijk in de middag/avond.
Ik rij Diesel en in Duitsland ben ik minimaal 10 cent de liter goedkoper uit.
Bij kaufland barst het van de adventskalenders, net nog geweest.quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik begreep dat er al een tijdje veel adventskalenders uitverkocht zijn in het grensgebied. Nederlanders blijken er ineens veel interesse in te hebben
Combi in Bunde had er ook nog veel vanmiddag.quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:45 schreef Devil010 het volgende:
[..]
Bij kaufland barst het van de adventskalenders, net nog geweest.
Ik bedoelde bij de DM... en dan vooral die niet met chocolade gevulde kalenders...quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:45 schreef Devil010 het volgende:
[..]
Bij kaufland barst het van de adventskalenders, net nog geweest.
Wij blijven altijd gewoon in Kleve: Kaufland en Trinkgut.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik ga dit topic zo nog even doorspitten, maar misschien kan iemand bij op voorhand al helpen.![]()
We gaan zo naar DL, bij Nijmegen de grens over. Zullen we dan naar Kleve, of is het beter nog een stukje door te rijden?
En DM en Aldi Suedquote:Op zaterdag 30 november 2019 11:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wij blijven altijd gewoon in Kleve: Kaufland en Trinkgut.
Mooie, ruime DM inderdaad! En haarverf voor ¤1,70quote:
Oe! Waar in Kleve? Ben nu onderweg naar EOC.quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:30 schreef Muck het volgende:
[..]
Mooie, ruime DM inderdaad! En haarverf voor ¤1,70
Ik denk dat ik voor de feestdagen ook nog wel een keertje naar Kleve rijd voor een mooi stuk vlees. Tweede kerstdag kook ik voor een aantal vrienden en ik moet nog even broeden wat ik ga maken...
De DM? In EOC!quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oe! Waar in Kleve? Ben nu onderweg naar EOC.
En waar koop je mooi vlees?quote:Op zaterdag 30 november 2019 12:46 schreef Muck het volgende:
[..]
De DM? In EOC!
Hoffmannallee 33a
Sorry, hij is inmiddels ¤1,95
[ afbeelding ]
Heidestübchen in Goch. In Kleef weet ik het zo even niet. Wel een uitstekend Turks restaurant.quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:07 schreef yvonne het volgende:
Nog een tip waar ze een lekkere schnitzel serveren? Geen Duitsland zonder schnitzel eten
Veel plezier!quote:
Kranenburg of Kleve.quote:Op zaterdag 30 november 2019 10:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik ga dit topic zo nog even doorspitten, maar misschien kan iemand bij op voorhand al helpen.![]()
We gaan zo naar DL, bij Nijmegen de grens over. Zullen we dan naar Kleve, of is het beter nog een stukje door te rijden?
restaurant-wissing.de Emmericher Straße 272quote:Op zaterdag 30 november 2019 13:07 schreef yvonne het volgende:
Nog een tip waar ze een lekkere schnitzel serveren? Geen Duitsland zonder schnitzel eten
Dat is echt een heel ordinaire vreetschuur. Maar wel lekkere schnitzels en heel goedkoop.quote:Op zaterdag 30 november 2019 17:54 schreef z80 het volgende:
[..]
restaurant-wissing.de Emmericher Straße 272
Niet een tent waar je uitgebreid gaat zitten eten. Maar schijnt wel goed te zijn.
Nee, een snel restaurant. Uitgebreidere versie van een frietboer in Nederland. Geen luxe zooi. Wel goed en lekker eten voor een lage prijs. De vreetschuur zit een klein beetje verderop.quote:Op zaterdag 30 november 2019 18:33 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is echt een heel ordinaire vreetschuur. Maar wel lekkere schnitzels en heel goedkoop.
In Duitsland is het meer als Marktkauf. Is van hetzelfde concern als Lidl.quote:
Ik hou van schnitzel maar dat kunnen we beter maar niet doen...quote:
Dat zou mij niks zeggenquote:Op zondag 1 december 2019 10:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een beetje vergelijkbaar met de Dirk hier.
Ja. Alleen goedkoper.quote:
Yvonne komt uit een omgeving met vrij veel Dirks dus die weet dat welquote:Op zondag 1 december 2019 10:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zou mij niks zeggenVergelijking met de Real ook niet trouwens
Dan sla ik over, Dirk vind ik geen prettige winkel.quote:Op zondag 1 december 2019 10:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een beetje vergelijkbaar met de Dirk hier.
Qua prijsniveau he? Ze hebben uiteraard veel meer. De winkel is niet luxe maar wel ruim opgezet. Ik vind de vestiging aan de Flutstrasse in Kleve in elk geval erg prettig.quote:Op zondag 1 december 2019 10:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan sla ik over, Dirk vind ik geen prettige winkel.
Wel een ander concept. Bij Kaufland betaalt de producent voor de facing in de supermarkt, daardoor neemt Kaufland op de producten heel weinig marge. Het gevolg is dat ze alle saaie producten 10x hebben, maar niks bijzonders. Echt een kutwinkel. Die rijen ook altijdquote:Op zondag 1 december 2019 10:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Duitsland is het meer als Marktkauf. Is van hetzelfde concern als Lidl.
Ik heb een hele andere ervaring (Flutstrasse in Kleve) maar ik ga nooit in het weekend. Maar ik ben nog nooit bij een Real geweest dus weet ook niet wat het verschil is. Ik vind Kaufland gewoon een normale supermarkt.quote:Op zondag 1 december 2019 11:51 schreef XL het volgende:
[..]
Wel een ander concept. Bij Kaufland betaalt de producent voor de facing in de supermarkt, daardoor neemt Kaufland op de producten heel weinig marge. Het gevolg is dat ze alle saaie producten 10x hebben, maar niks bijzonders. Echt een kutwinkel. Die rijen ook altijd
Kom er zo min mogelijk.
Tja het is maar wat je definitie van een vreetschuur is. Welke vreetschuur zit een beetje verderop dan? China Palast bedoel je?quote:Op zaterdag 30 november 2019 21:14 schreef z80 het volgende:
[..]
Nee, een snel restaurant. Uitgebreidere versie van een frietboer in Nederland. Geen luxe zooi. Wel goed en lekker eten voor een lage prijs. De vreetschuur zit een klein beetje verderop.
Dat. En eigenlijk was het ook niet goedkoper dan hier.quote:Op zondag 1 december 2019 12:23 schreef BasEnAad het volgende:
Die Kaufland in Kleef is vooral groot en er ligt een heleboel spul dat je toch niet nodig hebt of gaat kopen. Daarom ga ik liever naar een kleinere supermarkt.
Nee Marktkauf is van de Edeka ketenquote:Op zondag 1 december 2019 10:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Duitsland is het meer als Marktkauf. Is van hetzelfde concern als Lidl.
Klopt, maar ik had het over het feit dat het net zoiets was als Edeka Maar dan van de Schwarz Gruppequote:Op zondag 1 december 2019 20:58 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Nee Marktkauf is van de Edeka keten
Kaufland is een merk van Schwarz Gruppe, maar als supermarkt lijkt het in niks op Edeka. Behalve dan dat het een supermarkt is uit een groepsconcern met een andere supermarkt.quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar ik had het over het feit dat het net zoiets was als Edeka Maar dan van de Schwarz Gruppe
Haarverf is ook zoiets. Syoss kost in NL iets van 13 of 15 euro geloof ik. Hier betaal je 4 euro. En dat geldt ook voor heel veel andere drogisterijartikelen.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:51 schreef yvonne het volgende:
Ik ben toch wel erg tevreden hoor, geschenkdozen die ik bij DM koop zijn hier 6 euro duurder, zelfde doos.
Lenor, scheelt ook 3 euro met hier, en een grotere fles.
Om dat soort dingen moet ik wl gniffelen
Ik kom bijna nooit bij de DM (alleen af en toe voor fotorolletjes, 3 voor ¤7,50) maar qua gel, zeep en tandpasta scheelt het ook al heel veel als je bij de Edeka haalt. Is DM nog goedkoper?quote:Op woensdag 4 december 2019 13:51 schreef yvonne het volgende:
Ik ben toch wel erg tevreden hoor, geschenkdozen die ik bij DM koop zijn hier 6 euro duurder, zelfde doos.
Lenor, scheelt ook 3 euro met hier, en een grotere fles.
Om dat soort dingen moet ik wl gniffelen
De tandpasta die ik gebruik is niet goedkoper (is hier in NL vaak 1+1 gratis). Ik denk dat de DM wel goedkoper is dan Edeka, Kaufland is soms met dat soort dingen weer goedkoper dan DM.quote:Op woensdag 4 december 2019 17:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kom bijna nooit bij de DM (alleen af en toe voor fotorolletjes, 3 voor ¤7,50) maar qua gel, zeep en tandpasta scheelt het ook al heel veel als je bij de Edeka haalt. Is DM nog goedkoper?
Liebfraumilchquote:Op donderdag 5 december 2019 18:58 schreef Devil010 het volgende:
Welke koffiemelk moet je eigenlijk nemen bij de Kaufland? Ik zie niet echt koffiemelk zoals wij die kennen...
Kaffeesahne heet dat. Als je het vloeibare spul bedoelt tenminste.quote:Op donderdag 5 december 2019 18:58 schreef Devil010 het volgende:
Welke koffiemelk moet je eigenlijk nemen bij de Kaufland? Ik zie niet echt koffiemelk zoals wij die kennen...
Dat is koffieroom.quote:Op donderdag 5 december 2019 20:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Kaffeesahne heet dat. Als je het vloeibare spul bedoelt tenminste.
De Duitser doet melk in zijn koffie. Terecht!!! Koffiemelkquote:Op donderdag 5 december 2019 18:58 schreef Devil010 het volgende:
Kondensmilchquote:Op donderdag 5 december 2019 18:58 schreef Devil010 het volgende:
Ongezoete kondensmilch komt wel het dichtst in de buurt denk ik.quote:Op dinsdag 10 december 2019 08:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Dat is lekker in de koffie maar geen koffiemelk.
zo beter?:quote:Op dinsdag 10 december 2019 09:23 schreef derLudolf het volgende:
Koffiemelk is echter 7,5% vet en dit 10%
Voor goede koffie vraag je beter niks aan Duitsers!quote:Op dinsdag 10 december 2019 23:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Voor goede koffie bij een speciale gelegenheid wordt in Duitsland de Krönung van Jacobs geadviseerd.
Wij van WC-Eend bedoel jequote:Op dinsdag 10 december 2019 23:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Voor goede koffie bij een speciale gelegenheid wordt in Duitsland de Krönung van Jacobs geadviseerd.
https://www.kaufland.de/s(...)submit=true&q=Punicaquote:Op woensdag 11 december 2019 06:29 schreef Oscar. het volgende:
Weten jullie in welke Duitse supermarkt ze nog punica verkopen?
Vrijwel allequote:Op woensdag 11 december 2019 06:29 schreef Oscar. het volgende:
Bij Edeka deze week in de aanbieding en bij Lidl de Punica Abenteuer Trink in de aanbiedingquote:Op woensdag 11 december 2019 06:29 schreef Oscar. het volgende:
quote:Op woensdag 11 december 2019 07:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wij van WC-Eend bedoel je
Als je zelf maalt, bonen van de Lidl (trouwens ook in NL verkrijgbaar). Ook de koffiecups van Lidl zijn prima. Snelfiltermaling weet ik niet, gebruik ik zelf niet.
Ahhh mooi! Even de komende zaterdag naar Duitsland rijden!quote:Op woensdag 11 december 2019 08:38 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Bij Edeka deze week in de aanbieding en bij Lidl de Punica Abenteuer Trink in de aanbieding
Nadat ze er mee waren gestopt waren ook meteen die flessen niet meer in te leveren. Had nog een voorraad in de schuur, spaar statiegeldflessen meestal op en lever ze dan in 1x in maar kon die glazen flessen kort nadat ze niet meer te koop waren al niet meer inleveren.quote:Op woensdag 11 december 2019 08:38 schreef XL het volgende:
Korte google, pepsico is met de glazen flessen gestopt. Dus het goede oude punica is niet meer!
Ik heb deze pakketten hier (Kleve) nog nooit gezien. Zal er wel op neer komen zelf te gaan snijden als je goed vlees wil hebben.quote:Op donderdag 12 december 2019 15:46 schreef Alieda-R het volgende:
Eerste kerstdag gaan wij bij m'n schoonouders gourmetten. Nu kreeg ik de vraag of ik gourmetpakketten wil halen in Duitsland maar verkopen ze daar wel gourmetpakketten?
Ik heb het bij Combi, Kaufland e.d. nooit gezien. Gewoon grote stukken vlees kopen en zelf in kleine stukjes snijden kan uiteraard ook maar m'n schoonouders kopen normaal gesproken altijd pakketten omdat dat makkelijker is. Maar de pakketten die ze bij hun in het dorp bij Coop en de slager verkopen zijn vaak niet van goede kwaliteit, vaak te vet vlees dus vandaar de keuze om dit jaar het vlees in Duitsland te gaan kopen. En ik ben dan degene die het moet halen gezien mijn vriend en schoonouders geen rijbewijs hebben.
Wat mijn schoonouders normaal gesproken hebben is niet gekruid, op de gepaneerde mini schnitzels na. Kip, biefstukjes, varkenslapjes e.d. bakken ze zonder kruiden op de gourmet.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:55 schreef derLudolf het volgende:
Gewoon zelf maken. Dan zit ook niet overal dezelfde marinade op.
Vanaf donderdag aanstaande: fondue vlees bij lidl. Allerlei blokjes verschillende soorten vlees. Is dus niet zozeer gourmet zoals we dat in Nederland kennen, maar het spaart je de moeite om zelf vlees klein te maken.quote:Op donderdag 12 december 2019 15:46 schreef Alieda-R het volgende:
Eerste kerstdag gaan wij bij m'n schoonouders gourmetten. Nu kreeg ik de vraag of ik gourmetpakketten wil halen in Duitsland maar verkopen ze daar wel gourmetpakketten?
Ik heb het bij Combi, Kaufland e.d. nooit gezien. Gewoon grote stukken vlees kopen en zelf in kleine stukjes snijden kan uiteraard ook maar m'n schoonouders kopen normaal gesproken altijd pakketten omdat dat makkelijker is. Maar de pakketten die ze bij hun in het dorp bij Coop en de slager verkopen zijn vaak niet van goede kwaliteit, vaak te vet vlees dus vandaar de keuze om dit jaar het vlees in Duitsland te gaan kopen. En ik ben dan degene die het moet halen gezien mijn vriend en schoonouders geen rijbewijs hebben.
Gewoon Toko is voldoende .quote:Op donderdag 12 december 2019 20:22 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Maar het wordt dit jaar dus zelf snijden, en dan kruiden bij de oosterse toko halen want mijn vriend en ik hebben vlees liever wel gemarineerd/gekruid
Vandaag getest. Hele ruime keuze, absoluut niet slecht.quote:Op zaterdag 30 november 2019 17:54 schreef z80 het volgende:
[..]
restaurant-wissing.de Emmericher Straße 272
Niet een tent waar je uitgebreid gaat zitten eten. Maar schijnt wel goed te zijn.
Daar ga ik geen vlees halen, schoonouders willen geen halal vlees. Op zich jammer want de toko/oosterse winkel waar ik altijd kom heeft een eigen slagerij met goede kwaliteit vlees voor een lage prijs.quote:
We hebben besloten dat we zelf gaan snijden en marineren. Mijn vriend wil ook graag gehaktballetjes en die maak ik liever zelf dan dat ik ze kant en klaar haal.quote:Op zaterdag 14 december 2019 14:59 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Vanaf donderdag aanstaande: fondue vlees bij lidl. Allerlei blokjes verschillende soorten vlees. Is dus niet zozeer gourmet zoals we dat in Nederland kennen, maar het spaart je de moeite om zelf vlees klein te maken.
Ze hebben trouwens ook elektrische fondueset te koop en raclette stel, zegmaar gourmet. Daarop ligt op de foto dezelfde shizzle als fondue. Dat eten ze dus, verwacht hier geen mini slavink of hamburger of happie shoarma, dat is er niet. Gewoon blokjes vlees van allerlei soorten. Is wel iets duurder dan onversneden kopen
LINK
Ben afgelopen week naar Kaufland, Real, Combi, Lidl en Edeka geweest maar heb helaas meerdere producten toch in Nederland moeten kopen.quote:Op vrijdag 20 december 2019 20:28 schreef derLudolf het volgende:
Vandaag ingeslagen bij de Edeka.
Een krat Coca Cola is weer in de aanbieding, ¤8,88. Dat is nog ¤0,12 goedkoper dan anders.
Veel bakspullen gekocht. De brandstof heb ik met boter alleen al terug verdiend, ¤1,39 per pakje. Bij AH en Jumbo betaal je ¤1,89. Ik moest tien pakjes hebben.
Scharreleieren (M) kosten ¤1,29 voor een doosje van tien. Bij Jumbo en AH betaal je ¤1,65 (voor zo'n plastic bakje). Moest ik ook vijf dozen van hebben.
Doe er je voordeel mee, zo kun je met alledaagse artikelen al behoorlijk besparen, zeker als je er toch bent.
Crap. Ik winkel daar graag.quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:22 schreef marcel.de het volgende:
Uit de nieuwsberichten maak ik op dat Real Supermarkt verkocht is/wordt en op omvallen staat. Veel ontslagen worden verwacht.
Eigenlijk nog lang geduurd voordat ze in problemen zijn gekomen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:22 schreef marcel.de het volgende:
Uit de nieuwsberichten maak ik op dat Real Supermarkt verkocht is/wordt en op omvallen staat. Veel ontslagen worden verwacht.
Ik ook. En heb er online wel eens iets besteld.quote:Op donderdag 20 februari 2020 07:44 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Crap. Ik winkel daar graag.
Er is veel dicht hoor. Ik zou er niet vanuit gaan dat alles open is. Zeker maandag niet.quote:Op donderdag 20 februari 2020 21:38 schreef yvonne het volgende:
Ach jammer, was altijd een fijne winkel.
Weten jullie of er andere openingstijden zijn met carnaval? ik denk zaterdag gewone tijden en maandag halve dag?
weet niet of het een officiële feestdag is, maar ik weet dat hier alle winkels gewoon dicht zijn in Aachenquote:Op donderdag 20 februari 2020 21:38 schreef yvonne het volgende:
Weten jullie of er andere openingstijden zijn met carnaval? ik denk zaterdag gewone tijden en maandag halve dag?
Ik verwacht dat maandag hier in Kleve alles dicht zit ivm de optocht.quote:Op donderdag 20 februari 2020 21:38 schreef yvonne het volgende:
Misschien heb je hier iets aan: https://www.drogeriedepot(...)gemtksqhij0vbmjb2lj6quote:Op dinsdag 14 april 2020 11:07 schreef valentijn101 het volgende:
Ik mis mijn tripjes naar de DM. De voorraad begint op te raken.
Dat is wel apart, want hier kunnen we 'gewoon' de grens over naar Duitsland? Wij grenzen dan aan NRW, maar, het is hier nog geen issue. Wel controle, elke NL auto wordt gestopt etc, maar tot nu toe mogen we daarna gewoon door rijden?quote:Op dinsdag 14 april 2020 07:31 schreef marcel.de het volgende:
Nu je niet echt de grens over komt, voort Nederlanders voor dit moment minder nieuwswaarde. Maar voor na corona. Real bestaat vooralsnog en is overgenomen:
https://retailtrends.nl/n(...)ten-aan-investeerder
Hee, wat leuk.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:24 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Misschien heb je hier iets aan: https://www.drogeriedepot(...)gemtksqhij0vbmjb2lj6
Wij kunnen ook nog gewoon de grens over. Ik woon in de gemeente Oldambt die grenst aan Nedersaksen. Kom net uit Bunde, ff boodschappen gedaan. Geen grenscontroles en ben in het dorp ook geen politie tegengekomen, kon gewoon via de A7 de grens over en terugweg ben ik binnendoor via Bad Nieuweschans gereden omdat ik in Bad Nieuweschans nog ff naar de Coop moest, maar ook op de dorpsgrens Bad Nieuweschans-Bunde geen politie gezien.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is wel apart, want hier kunnen we 'gewoon' de grens over naar Duitsland? Wij grenzen dan aan NRW, maar, het is hier nog geen issue. Wel controle, elke NL auto wordt gestopt etc, maar tot nu toe mogen we daarna gewoon door rijden?
Die in Papenburg gaat wel dicht hoorde ik van een kennis die er werkt. Dat zal ook geen Kaufland worden want Kaufland zit er een straat achter. Real Papenburg is ook al jaren niks meer, oud interieur, oude versleten winkelswagens. Echt druk is het er ook nooit.quote:Op dinsdag 14 april 2020 07:31 schreef marcel.de het volgende:
Nu je niet echt de grens over komt, voort Nederlanders voor dit moment minder nieuwswaarde. Maar voor na corona. Real bestaat vooralsnog en is overgenomen:
https://retailtrends.nl/n(...)ten-aan-investeerder
Je mag gewoon boodschappen doen en/of tanken. Met mondkapje, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:07 schreef Granqvist het volgende:
Mag je nu als Nederlander zonder dringende reden wel de grens over?
quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:07 schreef Granqvist het volgende:
Mag je nu als Nederlander zonder dringende reden wel de grens over?
Nee, het reisadvies vanuit Nederland naar Duitsland is nog steeds oranje: alleen noodzakelijke reizen. Rutte heeft dat gisteren nog eens bevestigd:quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:11 schreef derLudolf het volgende:
Je mag gewoon boodschappen doen en/of tanken. Met mondkapje, dat dan weer wel.
(Dat er niet altijd gecontroleerd wordt staat hier los van.)quote:Rutte: "Dus wij gaan niet de grens over om een paar dubbeltjes te besparen op het tanken of om naar een meubelboulevard te gaan."
https://nos.nl/liveblog/2(...)en-in-onderwijs.html
Bij de grensovergang bij Wyler staan ze wel regelmatig. Heb ze al een paar keer gezien. Maar als je gewoon binnendoor gaat niet..quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:39 schreef Rewimo het volgende:
Ik zie genoeg gele platen rijden hier (omgeving Kleef). Zelf in de enkele keer dat wij de grens over zijn gegaan geen controle gezien inderdaad. Dat wil niet zeggen dat ze er niet staan natuurlijk
Advies is iets anders dan een regel. Als je dat wil mag dat dus zeker. Duitsland heeft nota bena geen inreisverbod voor Nederland net zoals Nederland dat niet heeft vanuit Duitsland.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
Nee, het reisadvies vanuit Nederland naar Duitsland is nog steeds oranje: alleen noodzakelijke reizen. Rutte heeft dat gisteren nog eens bevestigd:
[..]
(Dat er niet altijd gecontroleerd wordt staat hier los van.)
Er is inderdaad geen inreisverbod, zodat bijvoorbeeld goederenvervoer (voedsel, medische producten) nog steeds plaats kan vinden, en mensen die in het ene land wonen en in het andere land werken (waaronder in medische beroepen) dat kunnen blijven doen. Niet zodat Henk & Ingrid uit Nederland lekker naar de Kaufland kunnen en goedkoop kunnen tanken. Zij maken misbruik van het feit dat het praktisch niet haalbaar is om bij iedere grensovergang te controleren wat de motieven zijn van iedereen die de grens over wil steken. Maar strikt genomen is het inderdaad niet verboden of strafbaar.quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:37 schreef davedavy het volgende:
[..]
Advies is iets anders dan een regel. Als je dat wil mag dat dus zeker. Duitsland heeft nota bena geen inreisverbod voor Nederland net zoals Nederland dat niet heeft vanuit Duitsland.
Hier in het zuiden zijn de wegen en steden overigens alweer een tijdje overspoeld met Duitse kentekenplaten.
Ach wat is misbruik, de Edeka is 12km vanaf hier, wil ik naar de dichtbijzijnde Albert Heijn is dat net zo ver.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Er is inderdaad geen inreisverbod, zodat bijvoorbeeld goederenvervoer (voedsel, medische producten) nog steeds plaats kan vinden, en mensen die in het ene land wonen en in het andere land werken (waaronder in medische beroepen) dat kunnen blijven doen. Niet zodat Henk & Ingrid uit Nederland lekker naar de Kaufland kunnen en goedkoop kunnen tanken. Zij maken misbruik van het feit dat het praktisch niet haalbaar is om bij iedere grensovergang te controleren wat de motieven zijn van iedereen die de grens over wil steken. Maar strikt genomen is het inderdaad niet verboden of strafbaar.
Ja je punt was al duidelijk. Nu kun je met het vingertje wijzen naar Nederlanders die inkopen doen in DE, maar zo kun je op je beurt ook het vingertje wijzen naar de hordes Duitsers die hier heen komen. Ook voor deze personen geldt 'nee, kom liever niet, maar het mag wel'. Heel anders dan in België bijvoorbeeld, waar het daadwerkelijk verboden is. In Duitsland niet, dus al zouden ze controleren: indien je persé door wilt kunnen ze je niks maken.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Er is inderdaad geen inreisverbod, zodat bijvoorbeeld goederenvervoer (voedsel, medische producten) nog steeds plaats kan vinden, en mensen die in het ene land wonen en in het andere land werken (waaronder in medische beroepen) dat kunnen blijven doen. Niet zodat Henk & Ingrid uit Nederland lekker naar de Kaufland kunnen en goedkoop kunnen tanken. Zij maken misbruik van het feit dat het praktisch niet haalbaar is om bij iedere grensovergang te controleren wat de motieven zijn van iedereen die de grens over wil steken. Maar strikt genomen is het inderdaad niet verboden of strafbaar.
Ja. Inkopen doen en tanken is noodzakelijk. Reizen hiervoor is toegestaan. Dat is ook vanaf het begin duidelijk gemeld.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
Nee, het reisadvies vanuit Nederland naar Duitsland is nog steeds oranje: alleen noodzakelijke reizen. Rutte heeft dat gisteren nog eens bevestigd:
[..]
Bij de grens bij Rhederbrug stonden ze ook. Helaas.....quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:33 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Bij de grensovergang bij Wyler staan ze wel regelmatig. Heb ze al een paar keer gezien. Maar als je gewoon binnendoor gaat niet..
Dat is onzin natuurlijk. De grens met België zit wel dicht, maar goederenvervoer wordt nog doorgelaten. Als ze dat hadden gewild hadden de Duitsers dat ook kunnen doen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
In Duitsland is het zelfs 2 meter en ik heb verder niet veel verschillen gezien tussen Nederlandse en Duitse supermarkten qua afstandsmaatregelen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:37 schreef davedavy het volgende:
[..]
Ja je punt was al duidelijk. Nu kun je met het vingertje wijzen naar Nederlanders die inkopen doen in DE, maar zo kun je op je beurt ook het vingertje wijzen naar de hordes Duitsers die hier heen komen. Ook voor deze personen geldt 'nee, kom liever niet, maar het mag wel'. Heel anders dan in België bijvoorbeeld, waar het daadwerkelijk verboden is. In Duitsland niet, dus al zouden ze controleren: indien je persé door wilt kunnen ze je niks maken.
Nu wil ik er natuurlijk geen corona discussie van maken, maar kortom: links of rechtsom blijft die stroom tussen beide landen toch op gang. Dat stukje naar de Lidl is heus niet zo'n probleem met alle voorzorgsmaatregelen. Desalniettemin heb ik sowieso het idee dat de gigantische nadruk op de anderhalve meter iets heel Nederlands is en dat in Duitsland men meer praat over maximale aantal personen. Maar goed, dat is een andere discussie.
Inkopen doen en tanken is noodzakelijk ja, maar dat kan toch prima in Nederland? Rutte gaf gisteren letterlijk aan dat het niet de bedoeling is om voor een paar dubbeltjes goedkopere benzine de grens over te steken.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:39 schreef z80 het volgende:
[..]
Ja. Inkopen doen en tanken is noodzakelijk. Reizen hiervoor is toegestaan. Dat is ook vanaf het begin duidelijk gemeld.
Dagje stad of park mag dan weer niet.
Duitsers die om niet-noodzakelijke redenen naar Nederland reizen vind ik net zo goed lutsers.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:37 schreef davedavy het volgende:
Nu kun je met het vingertje wijzen naar Nederlanders die inkopen doen in DE, maar zo kun je op je beurt ook het vingertje wijzen naar de hordes Duitsers die hier heen komen.
In NRW hanteren ze 1.5 meter, maar waar hier héél erg de nadruk ligt op 1.5 meter, is dat in Duitsland stukken minder. Zo luidt de regel in NL bijvoorbeeld: samenscholen tot 10 personen mag MITS 1.5 meter afstand, en in NRW wordt dat niet zo nadrukkelijk vertelt:quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:37 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
In Duitsland is het zelfs 2 meter en ik heb verder niet veel verschillen gezien tussen Nederlandse en Duitse supermarkten qua afstandsmaatregelen.
De 1,5 meter-regel blijft gewoon gelden. Ook bij grotere aantallen.quote:Op donderdag 28 mei 2020 12:01 schreef davedavy het volgende:
In NRW hanteren ze 1.5 meter, maar waar hier héél erg de nadruk ligt op 1.5 meter, is dat in Duitsland stukken minder. Zo luidt de regel in NL bijvoorbeeld: samenscholen tot 10 personen mag MITS 1.5 meter afstand, en in NRW wordt dat niet zo nadrukkelijk vertelt:
[ afbeelding ]
Of het nu niet hoeft of dat er niet op gehandhaaft wordt, geen idee. Niet dat in Nederland altijd alles even duidelijk is, maar de website van Rijksoverheid vind ik persoonlijk zeer overzichtelijk en duidelijk. Kunnen veel landen iets van leren (kuch België). Op de terrassen lijkt iedereen in ieder geval niet zoveel afstand te houden als dat hier vanaf 1 juni moet. Maar laten we maar weer on-topic gaan
Het is een advies wat Rutte zei, geen regel. En in Duitsland is het ook niet overaal hetzelfde.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
[..]
Niet? Nou ik vind de afschermingen in de Duitse supermarkten veel degelijker gemaakt.quote:Op woensdag 27 mei 2020 19:37 schreef Bartjebart het volgende:
ik heb verder niet veel verschillen gezien tussen Nederlandse en Duitse supermarkten qua afstandsmaatregelen.
Het halve land door crossen is dus niet de bedoeling. Maar in het grens gebied is een Duits tankstation vaak dichterbij. Ook zitten er meer supermarkten bij elkaar. Of ik links of rechts afsla om boodschappen te doen maakt niet veel uit. Ene kant is Duitsland, andere kant is Nederland.quote:Op donderdag 28 mei 2020 00:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Inkopen doen en tanken is noodzakelijk ja, maar dat kan toch prima in Nederland? Rutte gaf gisteren letterlijk aan dat het niet de bedoeling is om voor een paar dubbeltjes goedkopere benzine de grens over te steken.
[..]
Duitsers die om niet-noodzakelijke redenen naar Nederland reizen vind ik net zo goed lutsers.![]()
Ik zou normaal gesproken allang weer een keer naar Kleve zijn geweest voor boodschappen en in juni weer met de auto naar Zweden gaan (via Duitsland en Denemarken) en een halve week later weer terug. Dat is strikt genomen alsnog wel mogelijk, maar daar is de ruimte binnen de huidige maatregelen gewoon niet voor bedoeld. Dus ik sla een jaar (of hoelang we ook in deze shitzooi zitten) over.
Dat hebben ze bij Combi ook, maar er zijn ook winkels waar dat niet zo is. Bij Lidl in Bunde zit er een plaat voor de caissiere langs maar op dezelfde manier als hier in Nederland. Wisselgeld en kassabonnen geven ze ook nog gewoon bij de klant in de hand in plaats van dat ze het neerleggen en de klant het zelf moet pakken.quote:Op donderdag 28 mei 2020 14:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet? Nou ik vind de afschermingen in de Duitse supermarkten veel degelijker gemaakt.
De Jumbo's hier hebben gewoon een grote plaat perspex aan het systeemplafond hangen met een paar dunne staaldraadjes.
Bij de Edeka, alles van dik perspex, keurig gezet/gebogen de hoek om. Uitsparing voor geld/bonnetje er in gesneden aan de voorkant. Vast met degelijke beugels aan de kassa zelf.
Ik zou niet eens weten waar in Nederland ik E5 benzine kan krijgen. Waarschijnlijk is Duitsland dichtbij.quote:Op donderdag 28 mei 2020 18:06 schreef z80 het volgende:
[..]
Het halve land door crossen is dus niet de bedoeling. Maar in het grens gebied is een Duits tankstation vaak dichterbij. Ook zitten er meer supermarkten bij elkaar. Of ik links of rechts afsla om boodschappen te doen maakt niet veel uit. Ene kant is Duitsland, andere kant is Nederland.
Ik tank gewoon E5 bij de onbemande Tango en de Tamoil.quote:Op donderdag 28 mei 2020 19:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou niet eens weten waar in Nederland ik E5 benzine kan krijgen. Waarschijnlijk is Duitsland dichtbij.
Helaas nog niet mogelijk bij alle bakkerijen. Hier vlak over de grens hebben de meeste bakkers nog geen pinapparaat in de winkel.quote:Op donderdag 28 mei 2020 19:00 schreef XL het volgende:
Als we 1 ding aan deze crisis gewonnen hebben is het wel broodjes kopen bij de duitse bakker met de kredietkaart
Ik doelde meer op afgeplakte wachtposities en zo.quote:Op donderdag 28 mei 2020 14:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet? Nou ik vind de afschermingen in de Duitse supermarkten veel degelijker gemaakt.
De Jumbo's hier hebben gewoon een grote plaat perspex aan het systeemplafond hangen met een paar dunne staaldraadjes.
Bij de Edeka, alles van dik perspex, keurig gezet/gebogen de hoek om. Uitsparing voor geld/bonnetje er in gesneden aan de voorkant. Vast met degelijke beugels aan de kassa zelf.
Ach kom, ik woon 500m van de Duitse grens en slechts op de eerste dagen van die zogenaamde dichte grenzen was er controle (Polizei busje) en dan lieten ze alsnog bijna iedereen zonder aanhouden doorrijdenquote:Op woensdag 27 mei 2020 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Precies, de Duitsers zijn wel blij met de klandizie hoorquote:Op woensdag 27 mei 2020 18:32 schreef derLudolf het volgende:
Ach wat is misbruik, de Edeka is 12km vanaf hier, wil ik naar de dichtbijzijnde Albert Heijn is dat net zo ver.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |