abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 20 december 2019 @ 20:52:59 #251
269689 crew  Viv
pi_190562847
Wij gingen altijd naar de Kaufland, maar aangezien hier laatst werd gezegd dat je beter naar de Edeka kan gaan, hebben we dat vandaag geprobeerd (Ludwig-Jahn-Straße in Kleve). :Y)

Ik vind het een mooie winkel, stijlvol ingericht en de producten van de slagerij/visafdeling worden heel smaakvol gepresenteerd. En mijn man was heel tevreden over de alcoholische dranken (we zouden eigenlijk ook naar de Trinkgut gaan, maar dat was niet meer nodig). Maar: ze hadden op andere vlakken wel een heel beperkt assortiment. Er was bijvoorbeeld geen enkele stol te bekennen, geen diepvries eenden/ganzen, en de kerstdecoratie was maar één kleine display. Volgende keer toch weer de Kaufland voor ons. :)
pi_190611839
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 december 2019 20:28 schreef derLudolf het volgende:
Vandaag ingeslagen bij de Edeka.
Een krat Coca Cola is weer in de aanbieding, ¤8,88. Dat is nog ¤0,12 goedkoper dan anders.

Veel bakspullen gekocht. De brandstof heb ik met boter alleen al terug verdiend, ¤1,39 per pakje. Bij AH en Jumbo betaal je ¤1,89. Ik moest tien pakjes hebben.

Scharreleieren (M) kosten ¤1,29 voor een doosje van tien. Bij Jumbo en AH betaal je ¤1,65 (voor zo'n plastic bakje). Moest ik ook vijf dozen van hebben.

Doe er je voordeel mee, zo kun je met alledaagse artikelen al behoorlijk besparen, zeker als je er toch bent.

Ben afgelopen week naar Kaufland, Real, Combi, Lidl en Edeka geweest maar heb helaas meerdere producten toch in Nederland moeten kopen.

Bij geen van de winkels was nog kruidenboter te koop, geen afbak stokbroden (alleen van die kleine schnit broodjes). De Pepsi van 44ct per 1,5L was ook uitverkocht :(
  donderdag 20 februari 2020 @ 07:22:12 #253
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_191595153
Uit de nieuwsberichten maak ik op dat Real Supermarkt verkocht is/wordt en op omvallen staat. Veel ontslagen worden verwacht.
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  donderdag 20 februari 2020 @ 07:44:56 #254
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_191595297
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 07:22 schreef marcel.de het volgende:
Uit de nieuwsberichten maak ik op dat Real Supermarkt verkocht is/wordt en op omvallen staat. Veel ontslagen worden verwacht.
Crap. Ik winkel daar graag.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  donderdag 20 februari 2020 @ 19:59:49 #255
63722 z80
I fink you freaky
pi_191604542
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 07:22 schreef marcel.de het volgende:
Uit de nieuwsberichten maak ik op dat Real Supermarkt verkocht is/wordt en op omvallen staat. Veel ontslagen worden verwacht.
Eigenlijk nog lang geduurd voordat ze in problemen zijn gekomen.
Ze verkopen alles, maar dan ook alles. En zijn op wat aanbiedingen na standaard te duur.
Het enige voordeel dat ze hadden is dat je slechts 1 winkel in hoeft voor alle boodschappen.
Van witgoed via kleding naar fietsen vervolgens rondje levensmiddelen en huishoudelijke artikelen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 20 februari 2020 @ 21:13:41 #256
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_191606608
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 07:44 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Crap. Ik winkel daar graag.
Ik ook. En heb er online wel eens iets besteld.

Ben het niet met Z80 eens over de prijzen. Was niet alleen de aanbiedingen die goed geprijst zijn, veel andere dingen ook en huismerk TiP is goed.
Hadden bij de huishoudelijke artikelen wel leuke aanbiedingen met speciale dingen die niet doorsnee is
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  Admin donderdag 20 februari 2020 @ 21:38:09 #257
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_191607220
Ach jammer, was altijd een fijne winkel.
Weten jullie of er andere openingstijden zijn met carnaval? ik denk zaterdag gewone tijden en maandag halve dag?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 februari 2020 @ 22:16:07 #258
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191608058
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 21:38 schreef yvonne het volgende:
Ach jammer, was altijd een fijne winkel.
Weten jullie of er andere openingstijden zijn met carnaval? ik denk zaterdag gewone tijden en maandag halve dag?
Er is veel dicht hoor. Ik zou er niet vanuit gaan dat alles open is. Zeker maandag niet.

Even op de site van de vestiging kijken waar je heen wilt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_191609297
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 21:38 schreef yvonne het volgende:
Ach jammer, was altijd een fijne winkel.
Weten jullie of er andere openingstijden zijn met carnaval? ik denk zaterdag gewone tijden en maandag halve dag?
weet niet of het een officiële feestdag is, maar ik weet dat hier alle winkels gewoon dicht zijn in Aachen
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 18:51:25 #260
63722 z80
I fink you freaky
pi_191618906
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 21:38 schreef yvonne het volgende:
Ach jammer, was altijd een fijne winkel.
Weten jullie of er andere openingstijden zijn met carnaval? ik denk zaterdag gewone tijden en maandag halve dag?
Ik verwacht dat maandag hier in Kleve alles dicht zit ivm de optocht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Admin vrijdag 21 februari 2020 @ 19:06:29 #261
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_191619092
Dan is het slimmer om een week later te gaan, bedankt.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 14 april 2020 @ 07:31:37 #262
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_192607700
Nu je niet echt de grens over komt, voort Nederlanders voor dit moment minder nieuwswaarde. Maar voor na corona. Real bestaat vooralsnog en is overgenomen:

https://retailtrends.nl/n(...)ten-aan-investeerder
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
pi_192610119
Ik mis mijn tripjes naar de DM. De voorraad begint op te raken. :'(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 14 april 2020 @ 16:24:28 #264
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_192614965
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 11:07 schreef valentijn101 het volgende:
Ik mis mijn tripjes naar de DM. De voorraad begint op te raken. :'(
Misschien heb je hier iets aan: https://www.drogeriedepot(...)gemtksqhij0vbmjb2lj6
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 16:53:42 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192615586
Ik ben vorige week nog bij de DM geweest. Voor fotorolletjes, die zijn daar belachelijk goedkoop.
Een doosje met drie stuks Kodak Gold 200 kost ¤7,99

Een prijs die al jaren hetzelfde is. Terwijl Kodak per 1 januari de prijzen met 20-30% heeft verhoogd.

In Nederland betaal je ¤14,99 voor zo'n verpakking. Ik heb direct maar vier stuks opgehaald.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 14 april 2020 @ 16:55:59 #266
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192615640
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 07:31 schreef marcel.de het volgende:
Nu je niet echt de grens over komt, voort Nederlanders voor dit moment minder nieuwswaarde. Maar voor na corona. Real bestaat vooralsnog en is overgenomen:

https://retailtrends.nl/n(...)ten-aan-investeerder
Dat is wel apart, want hier kunnen we 'gewoon' de grens over naar Duitsland? Wij grenzen dan aan NRW, maar, het is hier nog geen issue. Wel controle, elke NL auto wordt gestopt etc, maar tot nu toe mogen we daarna gewoon door rijden?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192616049
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:24 schreef marcel.de het volgende:

[..]

Misschien heb je hier iets aan: https://www.drogeriedepot(...)gemtksqhij0vbmjb2lj6
Hee, wat leuk.
Maar er zijn helaas een paar DM eigen merk dingen die ik graag wil hebben. Eens opzoeken waar de oude smokkelroutes lopen >:)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_192650024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 16:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is wel apart, want hier kunnen we 'gewoon' de grens over naar Duitsland? Wij grenzen dan aan NRW, maar, het is hier nog geen issue. Wel controle, elke NL auto wordt gestopt etc, maar tot nu toe mogen we daarna gewoon door rijden?
Wij kunnen ook nog gewoon de grens over. Ik woon in de gemeente Oldambt die grenst aan Nedersaksen. Kom net uit Bunde, ff boodschappen gedaan. Geen grenscontroles en ben in het dorp ook geen politie tegengekomen, kon gewoon via de A7 de grens over en terugweg ben ik binnendoor via Bad Nieuweschans gereden omdat ik in Bad Nieuweschans nog ff naar de Coop moest, maar ook op de dorpsgrens Bad Nieuweschans-Bunde geen politie gezien.

Mijn achternichtje werd afgelopen zaterdag wel aangehouden op de grens bij Bellingwolde toen ze onderweg was naar Aschendorf, werd gevraagd wat ze kwam doen. Toen ze zei dat ze ff boodschappen ging doen mocht ze gewoon doorrijden.

Mensen die aangeven dat ze bijvoorbeeld naar familie op bezoek gaan en voor meerdere uren of dagen in Duitsland willen verblijven worden wel teruggestuurd, maar voor even boodschappen doen wordt niet moeilijk gedaan hier in het grensgebied.

[ Bericht 7% gewijzigd door Alieda-R op 16-04-2020 15:53:50 ]
  Moderator donderdag 16 april 2020 @ 17:37:54 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192651580
Boodschappen kan gewoon inderdaad. Ik heb ze bij Ter Apel wel eens zien staan, maar toen kwam ik terug uit Duitsland (en dat was voor vorige week vrijdag)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192656818
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 07:31 schreef marcel.de het volgende:
Nu je niet echt de grens over komt, voort Nederlanders voor dit moment minder nieuwswaarde. Maar voor na corona. Real bestaat vooralsnog en is overgenomen:

https://retailtrends.nl/n(...)ten-aan-investeerder
Die in Papenburg gaat wel dicht hoorde ik van een kennis die er werkt. Dat zal ook geen Kaufland worden want Kaufland zit er een straat achter. Real Papenburg is ook al jaren niks meer, oud interieur, oude versleten winkelswagens. Echt druk is het er ook nooit.
  Moderator donderdag 30 april 2020 @ 20:37:30 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192880353
Het is nu verplicht om in Duitse winkels een mondkapje te dragen.

Tevens, morgen ist alles zu! (1. Mai / Tag der Arbeit)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193334641
Mag je nu als Nederlander zonder dringende reden wel de grens over?
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 11:11:28 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193334683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:07 schreef Granqvist het volgende:
Mag je nu als Nederlander zonder dringende reden wel de grens over?
Je mag gewoon boodschappen doen en/of tanken. Met mondkapje, dat dan weer wel.

De laatste twee weken heb ik overigens géén Polizei bij de grens gezien. Daarvoor wel regelmatig.
Misschien staan ze er nu nog steeds regelmatig, maar niet op de tijdstippen dat ik er langs kom. Let wel, dit is voor Niedersachsen, of Nordrhein Westfalen nog controleert weet ik niet.
Per 15 juni zijn er in heel Duitsland geen grenscontroles meer.

Een dagje weg mocht niet, maar eerlijk gezegd geen idee of dat nu wel weer is toegestaan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 mei 2020 @ 11:39:01 #274
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193335030
Ik zie genoeg gele platen rijden hier (omgeving Kleef). Zelf in de enkele keer dat wij de grens over zijn gegaan geen controle gezien inderdaad. Dat wil niet zeggen dat ze er niet staan natuurlijk ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_193335167
Elke deelstaat heeft een beetje andere regels. Maar hier kan ik gewoon de grens over om boodschappent e doen.
Met mondkapje dan wel uiteraard.

Dat mondkapje mag je trouwens dan weer niet in de auto al op hebben, want autorijden met gezichtsbedekking mag niet.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 mei 2020 @ 11:50:00 #276
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193335193
Klopt, dan kunnen ze je niet herkenbaar flitsen :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 14:30:35 #277
269689 crew  Viv
pi_193337229
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:07 schreef Granqvist het volgende:
Mag je nu als Nederlander zonder dringende reden wel de grens over?
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:11 schreef derLudolf het volgende:
Je mag gewoon boodschappen doen en/of tanken. Met mondkapje, dat dan weer wel.
Nee, het reisadvies vanuit Nederland naar Duitsland is nog steeds oranje: alleen noodzakelijke reizen. Rutte heeft dat gisteren nog eens bevestigd:

quote:
Rutte: "Dus wij gaan niet de grens over om een paar dubbeltjes te besparen op het tanken of om naar een meubelboulevard te gaan."
https://nos.nl/liveblog/2(...)en-in-onderwijs.html
(Dat er niet altijd gecontroleerd wordt staat hier los van.)
pi_193337277
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:39 schreef Rewimo het volgende:
Ik zie genoeg gele platen rijden hier (omgeving Kleef). Zelf in de enkele keer dat wij de grens over zijn gegaan geen controle gezien inderdaad. Dat wil niet zeggen dat ze er niet staan natuurlijk ;)
Bij de grensovergang bij Wyler staan ze wel regelmatig. Heb ze al een paar keer gezien. Maar als je gewoon binnendoor gaat niet..
pi_193338866
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

Nee, het reisadvies vanuit Nederland naar Duitsland is nog steeds oranje: alleen noodzakelijke reizen. Rutte heeft dat gisteren nog eens bevestigd:
[..]

(Dat er niet altijd gecontroleerd wordt staat hier los van.)
Advies is iets anders dan een regel. Als je dat wil mag dat dus zeker. Duitsland heeft nota bena geen inreisverbod voor Nederland net zoals Nederland dat niet heeft vanuit Duitsland.

Hier in het zuiden zijn de wegen en steden overigens alweer een tijdje overspoeld met Duitse kentekenplaten.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 mei 2020 @ 17:30:57 #280
269689 crew  Viv
pi_193339534
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 16:37 schreef davedavy het volgende:

[..]

Advies is iets anders dan een regel. Als je dat wil mag dat dus zeker. Duitsland heeft nota bena geen inreisverbod voor Nederland net zoals Nederland dat niet heeft vanuit Duitsland.

Hier in het zuiden zijn de wegen en steden overigens alweer een tijdje overspoeld met Duitse kentekenplaten.
Er is inderdaad geen inreisverbod, zodat bijvoorbeeld goederenvervoer (voedsel, medische producten) nog steeds plaats kan vinden, en mensen die in het ene land wonen en in het andere land werken (waaronder in medische beroepen) dat kunnen blijven doen. Niet zodat Henk & Ingrid uit Nederland lekker naar de Kaufland kunnen en goedkoop kunnen tanken. Zij maken misbruik van het feit dat het praktisch niet haalbaar is om bij iedere grensovergang te controleren wat de motieven zijn van iedereen die de grens over wil steken. Maar strikt genomen is het inderdaad niet verboden of strafbaar.
pi_193339799
Zaterdag naar de Eifel, ook effe inslaan bij de lokale EdekaReweLidl

Ga voor de zekerheid wel om 7:00 de grens over.

Mondkappen aanwezig.
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 18:32:34 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193340351
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Er is inderdaad geen inreisverbod, zodat bijvoorbeeld goederenvervoer (voedsel, medische producten) nog steeds plaats kan vinden, en mensen die in het ene land wonen en in het andere land werken (waaronder in medische beroepen) dat kunnen blijven doen. Niet zodat Henk & Ingrid uit Nederland lekker naar de Kaufland kunnen en goedkoop kunnen tanken. Zij maken misbruik van het feit dat het praktisch niet haalbaar is om bij iedere grensovergang te controleren wat de motieven zijn van iedereen die de grens over wil steken. Maar strikt genomen is het inderdaad niet verboden of strafbaar.
Ach wat is misbruik, de Edeka is 12km vanaf hier, wil ik naar de dichtbijzijnde Albert Heijn is dat net zo ver.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193340435
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Er is inderdaad geen inreisverbod, zodat bijvoorbeeld goederenvervoer (voedsel, medische producten) nog steeds plaats kan vinden, en mensen die in het ene land wonen en in het andere land werken (waaronder in medische beroepen) dat kunnen blijven doen. Niet zodat Henk & Ingrid uit Nederland lekker naar de Kaufland kunnen en goedkoop kunnen tanken. Zij maken misbruik van het feit dat het praktisch niet haalbaar is om bij iedere grensovergang te controleren wat de motieven zijn van iedereen die de grens over wil steken. Maar strikt genomen is het inderdaad niet verboden of strafbaar.
Ja je punt was al duidelijk. Nu kun je met het vingertje wijzen naar Nederlanders die inkopen doen in DE, maar zo kun je op je beurt ook het vingertje wijzen naar de hordes Duitsers die hier heen komen. Ook voor deze personen geldt 'nee, kom liever niet, maar het mag wel'. Heel anders dan in België bijvoorbeeld, waar het daadwerkelijk verboden is. In Duitsland niet, dus al zouden ze controleren: indien je persé door wilt kunnen ze je niks maken.

Nu wil ik er natuurlijk geen corona discussie van maken, maar kortom: links of rechtsom blijft die stroom tussen beide landen toch op gang. Dat stukje naar de Lidl is heus niet zo'n probleem met alle voorzorgsmaatregelen. Desalniettemin heb ik sowieso het idee dat de gigantische nadruk op de anderhalve meter iets heel Nederlands is en dat in Duitsland men meer praat over maximale aantal personen. Maar goed, dat is een andere discussie.
  woensdag 27 mei 2020 @ 18:39:43 #284
63722 z80
I fink you freaky
pi_193340484
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

Nee, het reisadvies vanuit Nederland naar Duitsland is nog steeds oranje: alleen noodzakelijke reizen. Rutte heeft dat gisteren nog eens bevestigd:
[..]

(Dat er niet altijd gecontroleerd wordt staat hier los van.)
Ja. Inkopen doen en tanken is noodzakelijk. Reizen hiervoor is toegestaan. Dat is ook vanaf het begin duidelijk gemeld.
Dagje stad of park mag dan weer niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 27 mei 2020 @ 19:31:18 #285
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_193341538
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:33 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Bij de grensovergang bij Wyler staan ze wel regelmatig. Heb ze al een paar keer gezien. Maar als je gewoon binnendoor gaat niet..
Bij de grens bij Rhederbrug stonden ze ook. Helaas.....
Want ik wilde de grens niet over naar Nederland, reed binnendoor en kwam opeens bord NL na 1 kilometer tegen. En verderop stonden zij, op de provinciale weg omkeren zou ook weer argwaan wekken enzo, dus wel doorgereden.
Kreeg ik controle van een Marechaussee Miep die met haar gezicht voor ons geopende raam vroeg om de paspoorten, die daar vervolgens 5 minuten mee in haar handen bleef staan, circa 30centimeter van het geopende raam en toen zei: Geen bijzonderheden, u kunt gaan
Ja dankjewel. Zonder masker of handschoenen, onvoldoende afstand houdend en paspoorten overdragend die lekker in je handen lagen te zweten. Wat baalde ik hier van zeg.
Iets verderop direct de grens weer overgegaan Duitsland in.

Coronaregels niet hanteren door beambten? Wat mij betreft :R
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
pi_193341636
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Er is inderdaad geen inreisverbod, zodat bijvoorbeeld goederenvervoer (voedsel, medische producten) nog steeds plaats kan vinden, en mensen die in het ene land wonen en in het andere land werken (waaronder in medische beroepen) dat kunnen blijven doen. Niet zodat Henk & Ingrid uit Nederland lekker naar de Kaufland kunnen en goedkoop kunnen tanken. Zij maken misbruik van het feit dat het praktisch niet haalbaar is om bij iedere grensovergang te controleren wat de motieven zijn van iedereen die de grens over wil steken. Maar strikt genomen is het inderdaad niet verboden of strafbaar.
Dat is onzin natuurlijk. De grens met België zit wel dicht, maar goederenvervoer wordt nog doorgelaten. Als ze dat hadden gewild hadden de Duitsers dat ook kunnen doen.
Overigens heeft een in Duitsland wonende collega een verklaring moeten aanvragen dat ze om die reden naar Nederland moet kunnen reizen. uiteindelijk heeft ze deze niet nodig gehad. Duitsland leek dus van plan de grens helemaal dicht te gooien maar heeft zelf de keuze gemaakt dat niet te doen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_193341683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:37 schreef davedavy het volgende:

[..]

Ja je punt was al duidelijk. Nu kun je met het vingertje wijzen naar Nederlanders die inkopen doen in DE, maar zo kun je op je beurt ook het vingertje wijzen naar de hordes Duitsers die hier heen komen. Ook voor deze personen geldt 'nee, kom liever niet, maar het mag wel'. Heel anders dan in België bijvoorbeeld, waar het daadwerkelijk verboden is. In Duitsland niet, dus al zouden ze controleren: indien je persé door wilt kunnen ze je niks maken.

Nu wil ik er natuurlijk geen corona discussie van maken, maar kortom: links of rechtsom blijft die stroom tussen beide landen toch op gang. Dat stukje naar de Lidl is heus niet zo'n probleem met alle voorzorgsmaatregelen. Desalniettemin heb ik sowieso het idee dat de gigantische nadruk op de anderhalve meter iets heel Nederlands is en dat in Duitsland men meer praat over maximale aantal personen. Maar goed, dat is een andere discussie.
In Duitsland is het zelfs 2 meter en ik heb verder niet veel verschillen gezien tussen Nederlandse en Duitse supermarkten qua afstandsmaatregelen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 28 mei 2020 @ 00:10:58 #288
269689 crew  Viv
pi_193346727
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:39 schreef z80 het volgende:

[..]

Ja. Inkopen doen en tanken is noodzakelijk. Reizen hiervoor is toegestaan. Dat is ook vanaf het begin duidelijk gemeld.
Dagje stad of park mag dan weer niet.
Inkopen doen en tanken is noodzakelijk ja, maar dat kan toch prima in Nederland? Rutte gaf gisteren letterlijk aan dat het niet de bedoeling is om voor een paar dubbeltjes goedkopere benzine de grens over te steken.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:37 schreef davedavy het volgende:
Nu kun je met het vingertje wijzen naar Nederlanders die inkopen doen in DE, maar zo kun je op je beurt ook het vingertje wijzen naar de hordes Duitsers die hier heen komen.
Duitsers die om niet-noodzakelijke redenen naar Nederland reizen vind ik net zo goed lutsers. ^O^

Ik zou normaal gesproken allang weer een keer naar Kleve zijn geweest voor boodschappen en in juni weer met de auto naar Zweden gaan (via Duitsland en Denemarken) en een halve week later weer terug. Dat is strikt genomen alsnog wel mogelijk, maar daar is de ruimte binnen de huidige maatregelen gewoon niet voor bedoeld. Dus ik sla een jaar (of hoelang we ook in deze shitzooi zitten) over. :Y)
pi_193351771
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:37 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

In Duitsland is het zelfs 2 meter en ik heb verder niet veel verschillen gezien tussen Nederlandse en Duitse supermarkten qua afstandsmaatregelen.
In NRW hanteren ze 1.5 meter, maar waar hier héél erg de nadruk ligt op 1.5 meter, is dat in Duitsland stukken minder. Zo luidt de regel in NL bijvoorbeeld: samenscholen tot 10 personen mag MITS 1.5 meter afstand, en in NRW wordt dat niet zo nadrukkelijk vertelt:



Of het nu niet hoeft of dat er niet op gehandhaaft wordt, geen idee. Niet dat in Nederland altijd alles even duidelijk is, maar de website van Rijksoverheid vind ik persoonlijk zeer overzichtelijk en duidelijk. Kunnen veel landen iets van leren (kuch België). Op de terrassen lijkt iedereen in ieder geval niet zoveel afstand te houden als dat hier vanaf 1 juni moet. Maar laten we maar weer on-topic gaan :)

[ Bericht 4% gewijzigd door davedavy op 28-05-2020 12:07:27 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 mei 2020 @ 12:15:41 #290
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_193351963
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 12:01 schreef davedavy het volgende:

In NRW hanteren ze 1.5 meter, maar waar hier héél erg de nadruk ligt op 1.5 meter, is dat in Duitsland stukken minder. Zo luidt de regel in NL bijvoorbeeld: samenscholen tot 10 personen mag MITS 1.5 meter afstand, en in NRW wordt dat niet zo nadrukkelijk vertelt:

[ afbeelding ]

Of het nu niet hoeft of dat er niet op gehandhaaft wordt, geen idee. Niet dat in Nederland altijd alles even duidelijk is, maar de website van Rijksoverheid vind ik persoonlijk zeer overzichtelijk en duidelijk. Kunnen veel landen iets van leren (kuch België). Op de terrassen lijkt iedereen in ieder geval niet zoveel afstand te houden als dat hier vanaf 1 juni moet. Maar laten we maar weer on-topic gaan :)
De 1,5 meter-regel blijft gewoon gelden. Ook bij grotere aantallen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_193353561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

Nee, het reisadvies vanuit Nederland naar Duitsland is nog steeds oranje: alleen noodzakelijke reizen. Rutte heeft dat gisteren nog eens bevestigd:
[..]

(Dat er niet altijd gecontroleerd wordt staat hier los van.)
Het is een advies wat Rutte zei, geen regel. En in Duitsland is het ook niet overaal hetzelfde.

De regels zijn per deelstaat verschillend. Hier vlak over de grens wordt er opgeroepen dat Nederlanders gewoon de grens over kunnen, dat het er veilig is en dat vooral de winkeliers er baat bij hebben dat we blijven komen. Ook is het voor Nederlanders weer toegestaan daar op vakantie te gaan. Zag deze week ook weer velen met caravans en campers de grens over gaan, het eiland Borkum is ook weer open voor toeristen die langer dan 1 dag blijven, de boot vanaf de Eemshaven is weer in de vaart.
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 14:26:13 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193353612
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:37 schreef Bartjebart het volgende:
ik heb verder niet veel verschillen gezien tussen Nederlandse en Duitse supermarkten qua afstandsmaatregelen.
Niet? Nou ik vind de afschermingen in de Duitse supermarkten veel degelijker gemaakt.
De Jumbo's hier hebben gewoon een grote plaat perspex aan het systeemplafond hangen met een paar dunne staaldraadjes.

Bij de Edeka, alles van dik perspex, keurig gezet/gebogen de hoek om. Uitsparing voor geld/bonnetje er in gesneden aan de voorkant. Vast met degelijke beugels aan de kassa zelf.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 28 mei 2020 @ 18:06:12 #293
63722 z80
I fink you freaky
pi_193356606
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 00:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Inkopen doen en tanken is noodzakelijk ja, maar dat kan toch prima in Nederland? Rutte gaf gisteren letterlijk aan dat het niet de bedoeling is om voor een paar dubbeltjes goedkopere benzine de grens over te steken.
[..]

Duitsers die om niet-noodzakelijke redenen naar Nederland reizen vind ik net zo goed lutsers. ^O^

Ik zou normaal gesproken allang weer een keer naar Kleve zijn geweest voor boodschappen en in juni weer met de auto naar Zweden gaan (via Duitsland en Denemarken) en een halve week later weer terug. Dat is strikt genomen alsnog wel mogelijk, maar daar is de ruimte binnen de huidige maatregelen gewoon niet voor bedoeld. Dus ik sla een jaar (of hoelang we ook in deze shitzooi zitten) over. :Y)
Het halve land door crossen is dus niet de bedoeling. Maar in het grens gebied is een Duits tankstation vaak dichterbij. Ook zitten er meer supermarkten bij elkaar. Of ik links of rechts afsla om boodschappen te doen maakt niet veel uit. Ene kant is Duitsland, andere kant is Nederland.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_193356691
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet? Nou ik vind de afschermingen in de Duitse supermarkten veel degelijker gemaakt.
De Jumbo's hier hebben gewoon een grote plaat perspex aan het systeemplafond hangen met een paar dunne staaldraadjes.

Bij de Edeka, alles van dik perspex, keurig gezet/gebogen de hoek om. Uitsparing voor geld/bonnetje er in gesneden aan de voorkant. Vast met degelijke beugels aan de kassa zelf.
Dat hebben ze bij Combi ook, maar er zijn ook winkels waar dat niet zo is. Bij Lidl in Bunde zit er een plaat voor de caissiere langs maar op dezelfde manier als hier in Nederland. Wisselgeld en kassabonnen geven ze ook nog gewoon bij de klant in de hand in plaats van dat ze het neerleggen en de klant het zelf moet pakken.
  donderdag 28 mei 2020 @ 19:00:01 #295
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_193357384
Als we 1 ding aan deze crisis gewonnen hebben is het wel broodjes kopen bij de duitse bakker met de kredietkaart _O_
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator donderdag 28 mei 2020 @ 19:08:10 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193357518
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 18:06 schreef z80 het volgende:

[..]

Het halve land door crossen is dus niet de bedoeling. Maar in het grens gebied is een Duits tankstation vaak dichterbij. Ook zitten er meer supermarkten bij elkaar. Of ik links of rechts afsla om boodschappen te doen maakt niet veel uit. Ene kant is Duitsland, andere kant is Nederland.
Ik zou niet eens weten waar in Nederland ik E5 benzine kan krijgen. Waarschijnlijk is Duitsland dichtbij.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193358688
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou niet eens weten waar in Nederland ik E5 benzine kan krijgen. Waarschijnlijk is Duitsland dichtbij.
Ik tank gewoon E5 bij de onbemande Tango en de Tamoil.
pi_193358701
quote:
99s.gif Op donderdag 28 mei 2020 19:00 schreef XL het volgende:
Als we 1 ding aan deze crisis gewonnen hebben is het wel broodjes kopen bij de duitse bakker met de kredietkaart _O_
Helaas nog niet mogelijk bij alle bakkerijen. Hier vlak over de grens hebben de meeste bakkers nog geen pinapparaat in de winkel.
pi_193365892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 14:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet? Nou ik vind de afschermingen in de Duitse supermarkten veel degelijker gemaakt.
De Jumbo's hier hebben gewoon een grote plaat perspex aan het systeemplafond hangen met een paar dunne staaldraadjes.

Bij de Edeka, alles van dik perspex, keurig gezet/gebogen de hoek om. Uitsparing voor geld/bonnetje er in gesneden aan de voorkant. Vast met degelijke beugels aan de kassa zelf.
Ik doelde meer op afgeplakte wachtposities en zo.
Wat betreft de afschermingen zag ik bij Aldi en Lidl hetzelfde als in Nederland. Al hingen ze bij Aldi zo hoog dat ze voor mijn gevoel amper effect hebben. Lidl had een afscherming op het eind van de kassaband zodat je daar geen handcontact met de medewerker kon hebben.
Ook bij DM was het, het net niet.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_193460213
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
Er is inderdaad geen inreisverbod, zodat bijvoorbeeld goederenvervoer (voedsel, medische producten) nog steeds plaats kan vinden, en mensen die in het ene land wonen en in het andere land werken (waaronder in medische beroepen) dat kunnen blijven doen. Niet zodat Henk & Ingrid uit Nederland lekker naar de Kaufland kunnen en goedkoop kunnen tanken. Zij maken misbruik van het feit dat het praktisch niet haalbaar is om bij iedere grensovergang te controleren wat de motieven zijn van iedereen die de grens over wil steken. Maar strikt genomen is het inderdaad niet verboden of strafbaar.
Ach kom, ik woon 500m van de Duitse grens en slechts op de eerste dagen van die zogenaamde dichte grenzen was er controle (Polizei busje) en dan lieten ze alsnog bijna iedereen zonder aanhouden doorrijden
Daarna zag ik bij meerdere grensovergangen niemand meer
Bij een van mijn vaste fietsrondjes kom ik 3 x over een Duits/Nederlandse grens, en de keren dat ik daar controle heb gezien kan ik op de vingers van 1 hand tellen.....

Ik ben afgelopen maanden ook wel verder Duitsland ingetrokken, effe stukkie naar het Sauerland, toeren met de cabrio
Afgelopen Pinkster weekend zat ik 3 dagen in Berlijn, hotel boeken was geen enkel probleem, en daar waren de terassen gewoon open, en vaak nog niet eens 1,5m uit elkaar...

quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:32 schreef derLudolf het volgende:
Ach wat is misbruik, de Edeka is 12km vanaf hier, wil ik naar de dichtbijzijnde Albert Heijn is dat net zo ver.
Precies, de Duitsers zijn wel blij met de klandizie hoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')