Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 26 mei 2025 18:31 schreef loveli het volgende:
[..]
Water in vlees komt door voer. Goed voer = goed vlees. Maar als je per kilo dier wordt betaald, is de groitste prikkel om voer te geven waar ze van aankomen (of vocht vasthouden).
NL spekjes bestaan vaak uit samengesteld vlees, DE spekjes zijn echte spekjes.
Als er water in vlees(producten) zit, moet het op het etiket vermeld worden.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:50 schreef marcel.de het volgende:
[..]
nou sorry ik ken andere verhalen. Onder andere van keuringsdienst van waarde.
Wordt gewoon in productie volgespoten met water.
Hoe denk jij anders dat al die filet-pakjes precies allemaal 500gram kipfilet bevatten? dat is normaal gesproken onmogelijk.
In het geval van groente en fruit gaat dat net anders overigens. Willekeurig worden bakken gevuld met bv uien. Elke bak wordt gewogen. Bak 1, 3 en 7 geven samen 1505 gram? Prima dan gaan die samen in een zakje van 1,5kg. De volgende keer worden bak 2 en 8 gecombineerd tot 1502 gram etc.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:51 schreef loveli het volgende:
500g kipfilet in een bakje is een fluitje van een cent. Kipfiletjes op een lopende band, een 'check weigher' weegt elk filetje en de computer berekent welke 3 samen in een bakje 500 gram zijn. Zo gaat het ook met een kilozak appels of sinaasappels. Hoe dacht je dat die gewichten kloppend gemaakt worden?
Controles duren langer tegenwoordig heb ik heb idee. Rij tegenwoordig ook parallel aan de snelweg. Dat gaan ze niet afzetten, want staan gewoon huizen aan en landbouwverkeer moet er ook langs.quote:Op vrijdag 6 juni 2025 12:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Op de A12 zijn al enige weken controles waarbij vertraging van 10-25 minuten te rekenen is. Omrijroutes over bv Beek Montferland (bij dikke Sjaak voorbij) zijn sinds gisteren afgesloten. Beek werd overspoeld door omrijverkeer.
Ze corrigeren zichzelf ook. Als een weegmachine na een minuut draaien gemiddeld 1503 gram afgevuld heeft omdat dat de laagst mogelijke combinatie was dan zal hij de volgende minuut op 1497 gaan mikken. Zolang het maar binnen de voorschriften van het e-teken blijft.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In het geval van groente en fruit gaat dat net anders overigens. Willekeurig worden bakken gevuld met bv uien. Elke bak wordt gewogen. Bak 1, 3 en 7 geven samen 1505 gram? Prima dan gaan die samen in een zakje van 1,5kg. De volgende keer worden bak 2 en 8 gecombineerd tot 1502 gram etc.
Hoe meer bakjes hoe nauwkeuriger je kunt werken. Manter in Emmen maakt ze
https://manter.com/weighing/weighing-machines/?cat=fresh-produce
Ken iemand die heeft een bedrijf waar ze verpakte groente produceren. Ze hebben er liever wat teveel in als ze daarmee de band sneller kunnen laten lopen. Kortom, als er een pond in moet zitten, stellen ze band in op 550 gram en laten hem sneller lopen, de waarde wordt daarmee onnauwkeuriger, varieert tussen de 500 en 600 gram zag maar, maar als daarmee 20% sneller wordt gewerkt is het dat meer dan waard,.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 15:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In het geval van groente en fruit gaat dat net anders overigens. Willekeurig worden bakken gevuld met bv uien. Elke bak wordt gewogen. Bak 1, 3 en 7 geven samen 1505 gram? Prima dan gaan die samen in een zakje van 1,5kg. De volgende keer worden bak 2 en 8 gecombineerd tot 1502 gram etc.
Hoe meer bakjes hoe nauwkeuriger je kunt werken. Manter in Emmen maakt ze
https://manter.com/weighing/weighing-machines/?cat=fresh-produce
Zitten er daar 2 toch als ik het mij goed herinner?quote:Op vrijdag 4 juli 2025 18:01 schreef z80 het volgende:
Voor wie bij de Kaufland aan de Olmerstraße (dat oude pand als je vanaf Emmerich Kleve binnenrijd) inkopen doet.
Ze gaan eindelijk verbouwen.
Zaterdag 12 juli is de laatste dag dat deze open is. De verbouwing gaat volgens planning een jaar duren.
Ja, in de Flutstrasse zit er ook 1.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 19:15 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zitten er daar 2 toch als ik het mij goed herinner?
Ga ff zittenquote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:26 schreef qltel het volgende:
Wanneer zal die brug nu eindelijk eens klaar zijn? Gelukkig kom ik er weinig meer langs.
Ze zijn al een paar jaar bezig en nu nog 8 jaar..quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ga ff zitten
2033
Het bouwen van de Pont de Normandie ging sneller
De wegenbouw gaat op zijn Duits. Net ambtenaren die wegwerkers.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 15:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Ze zijn al een paar jaar bezig en nu nog 8 jaar..![]()
Een nieuwe brug was sneller geweest..
Ik was dus echt verbaasd toen ik maandagmiddag bouwtekeningen had gevraagd en ze dinsdagochtend om 7:57 op de mail had.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |