Maandag is eerder een issue dan een feestdag, maar wanneer ze normaal open zijn op maandagen is tweede pinksterdag geen probleemquote:Op zondag 3 mei 2026 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet dat winkels op Tweede Pinksterdag zijn gesloten. Zijn restaurants wel geopend? Ik zie dat sommige musea wel zijn geopend. We twijfelen om op maandag of dinsdag op reis te gaan. Als er niets open is, is op maandag weg gaan zonde.
veel restaurants zijn op maandag dicht in Dld maar mss juist vanwege feestdag open. Hou dan rekening met extra drukte !!!!quote:Op zondag 3 mei 2026 12:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet dat winkels op Tweede Pinksterdag zijn gesloten. Zijn restaurants wel geopend? Ik zie dat sommige musea wel zijn geopend. We twijfelen om op maandag of dinsdag op reis te gaan. Als er niets open is, is op maandag weg gaan zonde.
quote:Op zondag 3 mei 2026 20:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
en nemen ontbijt voor de volgende dag mee.
Toen ik vorige in een restaurant de vraag kreeg of ik met 'Bar oder Karte' wilde betalen en aangaf dat ik dat mijn horloge wilde doen (in feite dus bankpas), keek men mij aan alsof ze water zagen branden.quote:Op zondag 3 mei 2026 22:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is steeds minder het geval, maar idd nog steeds voorkomend
Wtf, waar was dat dan? In een gehucht?quote:Op zondag 3 mei 2026 22:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Toen ik vorige in een restaurant de vraag kreeg of ik met 'Bar oder Karte' wilde betalen en aangaf dat ik dat mijn horloge wilde doen (in feite dus bankpas), keek men mij aan alsof ze water zagen branden.
Toen ik daadwerkelijk via mijn horloge betaalde, viel hun mond open.
Er is wat dat betreft nog wel wat ontwikkelingshulp nodig bij onze Oosterburen…
Norden…quote:Op maandag 4 mei 2026 09:27 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Wtf, waar was dat dan? In een gehucht?
In de stad is dat inmiddels wel breed geaccepteerd eigenlijk.
Je moet het hotel ook niet opeten, die zijn idd niet lekker.quote:
Of ze op maandag of op dinsdag dicht zijn scheelt per dorp/stad. En bij een grotere stad is de ene helft op de maandag dicht, de andere helft op dinsdag.quote:Op zondag 3 mei 2026 20:38 schreef marcel.de het volgende:
[..]
veel restaurants zijn op maandag dicht in Dld maar mss juist vanwege feestdag open. Hou dan rekening met extra drukte !!!!
En neem cash mee want geen pin.. .
In Koblenz zijn er nog genoeg zaken zonder pin. Ook in de toeristenvallen en in de burcht bovenop de berg waar je met een kabelbaan naartoe kunt (lopend kan ook, en is veel leuker).quote:Op zondag 3 mei 2026 22:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is steeds minder het geval, maar idd nog steeds voorkomend
Daarnaast zijn er nog genoeg winkels die wel pinbetalingen beschikbaar stellen, maar nog met een cardreader uit het jaar 0 werken, waardoor ze je pas niet kunnen lezen.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:56 schreef z80 het volgende:
[..]
In Koblenz zijn er nog genoeg zaken zonder pin. Ook in de toeristenvallen en in de burcht bovenop de berg waar je met een kabelbaan naartoe kunt (lopend kan ook, en is veel leuker).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |