Jup; ik omzeil 'm meestal via 1 van de 2 smalle betonnen bruggetjes ten noorden of ten zuiden, maar het was zo doordeweeks na 20:00 best rustig, dus de gok genomen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 07:04 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Je bedoelt vast de A7 bij Bad Nieuweschans.
Let op dat dit ook geldt voor Nedersaksen, de header van dit topic is niet volledig.quote:Op woensdag 31 januari 2024 09:48 schreef Jeroboam het volgende:
31 oktober - Dag van de reformatie (alleen in Brandenburg, Mecklenburg-Vorpommern, Sachsen, Sachsen-Anhalt en Thüringen)
Omdat ze gisteren niet konden winkelenquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:29 schreef qltel het volgende:
En half Duitsland staat in Nederlandse supermarkten..
https://www.telegraaf.nl/(...)grens/101727449.htmlquote:Drie Nederlandse vrouwen (52, 21 en 19) zwaargewond door ongeluk net over grens
EMMERIK - Twee Nederlandse vrouwen zijn zaterdag levensgevaarlijk gewond geraakt door een botsing tussen twee auto's net over de grens in het Duitse Emmerik. Het gaat om een 52-jarige vrouw en haar 21-jarige dochter. Een 19-jarige vrouw die bij hen in de auto zat, raakte zwaargewond, meldt de Duitse politie. Ook een 48-jarige man uit Emmerik raakte zwaargewond
Terwijl dat in Nederland ook wel voorkomt. In Emmen weet ik sowieso een kruising waar dit zo is.quote:Op zondag 2 november 2025 09:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)grens/101727449.html
Ik ken de plek
Bij links afslaan heb je op die plek groen maar het verkeer dat op je toe rijdt en rechtdoor gaat ook. Een typisch Duitse verkeerssituatie. Vrouw kende dit klaarblijkelijk niet.
Dat is in Nederland ook zo. Wel op steeds minder plaatsten.quote:Op zondag 2 november 2025 09:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)grens/101727449.html
Ik ken de plek
Bij links afslaan heb je op die plek groen maar het verkeer dat op je toe rijdt en rechtdoor gaat ook. Een typisch Duitse verkeerssituatie. Vrouw kende dit klaarblijkelijk niet.
Klopt kruising met de Weseler Straße en Ostermayerstraße.quote:Op zondag 2 november 2025 09:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Links af heeft op deze kruising een eigen rijspoor
Ik snap nog steeds niet dat ze dergelijke situaties niet anders inregelen. Helaas moesten wij de afgelopen weken weer te vaak naar Osnabrück en ik heb het daar in dergelijke situaties in 4 weken tijd op 1 kruising 3x gezien dat het maar net goed ging.quote:Op zondag 2 november 2025 09:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Terwijl dat in Nederland ook wel voorkomt. In Emmen weet ik sowieso een kruising waar dit zo is.
Echt joh? Damn, nooit geweten maar heel handig!quote:Op zondag 2 november 2025 09:44 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat is in Nederland ook zo. Wel op steeds minder plaatsten.
Te herkennen aan het verkeerslicht.
Rond licht is groen voor beide kanten. Groene pijl, andere kant rood.
Ja dat is ook een gevaarlijkequote:Op maandag 3 november 2025 11:25 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Echt joh? Damn, nooit geweten maar heel handig!
Sowieso vind ik Duitse stoplichtlogica niet logisch en volgens mij ook inefficient. Voorbeeld: rechtsaf voor auto's is tegelijk groen met rechtdoor voor voetgangers/fietsers. Daardoor kunnen er soms maar 2 auto's door omdat ze moeten wachten op voetgangers/fietsers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |