Dan zijn ze dat dus actief aan het uitrollen. Apartquote:Op donderdag 27 juli 2017 16:26 schreef hugecooll het volgende:
Was een tijdje geleden ook een topic over. Heb je alvast wat leesvoer WGR / Coolblue retour teveel?!
quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:28 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Dan zijn ze dat dus actief aan het uitrollen. Apart![]()
Dat was dan de laatste keer iets bestellen bij Coolblue, ik vind 2 retouren op 7 bestellingen wel meevallen.
Wat is het nu?quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:24 schreef JanJanssen830 het volgende:
Kreeg net een mailtje van Coolblue dat ik teveel producten retour zou hebben gezonden naar Coolblue.
Heb het afgelopen jaar 7 producten gekocht waarvan 3 retour, en 1 defect product.
Mag dit zomaar, ik vind dit een hoogst opmerkelijke gang van zaken van verder een prima bedrijf.
maar dat was dan ook volledig terecht dat ze haar blokkeerde, wat een maf wijf was dat zegquote:Op donderdag 27 juli 2017 16:26 schreef hugecooll het volgende:
Was een tijdje geleden ook een topic over. Heb je alvast wat leesvoer WGR / Coolblue retour teveel?!
Maffe vent, bedoel je.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:44 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
maar dat was dan ook volledig terecht dat ze haar blokkeerde, wat een maf wijf was dat zeg
Ik vind 2 retouren op 6 niet-defecte bestellingen helemaal niet meevallen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:28 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Dat was dan de laatste keer iets bestellen bij Coolblue, ik vind 2 retouren op 7 bestellingen wel meevallen.
Lijkt me sowieso niet gemakkelijk als je op een zwarte lijst staat..quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:28 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
je kan toch een kloontje aanmaken?quote:Op donderdag 27 juli 2017 17:28 schreef Xetran het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso niet gemakkelijk als je op een zwarte lijst staat..
Eerst waren het er 3?quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:50 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
2 volledig retour, andere was defect.
Ik heb hetzelfde gehad als TS, en natuurlijk werkt dit niet.quote:Op donderdag 27 juli 2017 17:54 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Eerst waren het er 3?
Anyway, ja, dat mogen ze gewoon doen. Je kunt toch met een andere naam en ander mailadres bestellen? Doe je gewoon of je een nieuwe bewoner bent.
Dat is het risico van een webshop. Moeten ze maar betere afspraken met leveranciers over retouren.quote:Op donderdag 27 juli 2017 17:23 schreef Ivo1985 het volgende:
2 retouren op 6 artikelen is best veel. 2 retour artikelen op 6 bestellingen van elk 20 verschillende artikelen is niet veel.
Retouren kosten de webshop veel geld:
- Verzendkosten als je bij je bestelling 'gratis' verzending had.
- Personeelskosten voor verwerken van de bestelling en de retourzending.
- Transactiekosten bij de bank.
- Bij producten met 'verzegelde' verpakking geldt dat deze niet meer aan een andere klant als geheel nieuw artikel te verkopen zijn. Het product verliest dan waarde.
Zomaar 15 tot 20 euro kosten per retourzending, los van het waardeverlies van veel artikelen omdat ze na retourzending zichtbaar al eens door iemand zijn uitgepakt.
Zeker mag dit. Een webshop mag kiezen met wie ze zaken willen doen. Je hebt echt geen recht op het zaken doen met een bepaald bedrijf.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:13 schreef aeque het volgende:
[..]
Dat is het risico van een webshop. Moeten ze maar betere afspraken met leveranciers over retouren.
Ik vraag mij af of dit ook wel zomaar mag. Je hebt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen om te retourneren.
Je vraagt je serieus af of een webshop mag bepalen aan wie ze wel leveren en aan wie niet?quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:13 schreef aeque het volgende:
[..]
Dat is het risico van een webshop. Moeten ze maar betere afspraken met leveranciers over retouren.
Ik vraag mij af of dit ook wel zomaar mag. Je hebt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen om te retourneren.
Ik mag toch aannemen dat je meer dan 1 bankrekening hebt?quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:13 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gehad als TS, en natuurlijk werkt dit niet.
Je naam moet je doorgeven en je betaalmiddel is hetzelfde. Ze blokkeren ook je betaalmiddel en adres.
Heb er 1. Wel nog creditcard gelinkt aan bankrekeningnummer. Dus lukt ook niet.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:17 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat je meer dan 1 bankrekening hebt?
Blijkbaar wel.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:15 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je vraagt je serieus af of een webshop mag bepalen aan wie ze wel leveren en aan wie niet?
Ik vind kleding niet echt vergelijkbaar met elektronica. Daar is de kans groot dat het product niet aansluit bij de verwachting. Bij elektronica ligt dat anders.quote:Op donderdag 27 juli 2017 17:22 schreef Nizno het volgende:
Hoop niet dat wehkamp hier ook mee gaat beginnen, bestel wel vaker twee verschillende maten oid en dan stuur ik 1 retour.
Had een sporthorloge besteld en die paste niet. Die moest dus retour. Dus met elektronica kan het ook per case verschillen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:24 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik vind kleding niet echt vergelijkbaar met elektronica. Daar is de kans groot dat het product niet aansluit bij de verwachting. Bij elektronica ligt dat anders.
Klopt. Maar dit lijkt mij nogal een maas in de wet op dat gebied. In de zin van oh dit kunnen we gebruiken om retouren tegen te gaan.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Zeker mag dit. Een webshop mag kiezen met wie ze zaken willen doen. Je hebt echt geen recht op het zaken doen met een bepaald bedrijf.
Ja. Op basis van deze reden wel ja.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:15 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je vraagt je serieus af of een webshop mag bepalen aan wie ze wel leveren en aan wie niet?
Dat is helemaal geen maas in de wet. Geen enkele winkel of bedrijf kan verplicht worden zaken te doen met iemand. En dat is maar goed ook.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:33 schreef aeque het volgende:
Klopt. Maar dit lijkt mij nogal een maas in de wet op dat gebied. In de zin van oh dit kunnen we gebruiken om retouren tegen te gaan.
dat kan het bedrijf niet zien. Je cc verekent het onderling via je bank nr.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:19 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Heb er 1. Wel nog creditcard gelinkt aan bankrekeningnummer. Dus lukt ook niet.
Daarom staat de polsomtrek er ook bij vermeldquote:Op donderdag 27 juli 2017 18:28 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Had een sporthorloge besteld en die paste niet. Die moest dus retour. Dus met elektronica kan het ook per case verschillen.
Dat lijkt me wat kort door de bocht. Een partij doet een aanbod, en als de wederpartij dat accepteert dan is er een overeenkomst en moeten ze leveren.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:42 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen maas in de wet. Geen enkele winkel of bedrijf kan verplicht worden zaken te doen met iemand. En dat is maar goed ook.
Scheelde maar 2 cm.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:59 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Daarom staat de polsomtrek er ook bij vermeld
Je kunt als ze je blokkeren geen overeenkomst meer aangaan. Dus het zal wel mogen dan volgens de wet.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat kort door de bocht. Een partij doet een aanbod, en als de wederpartij dat accepteert dan is er een overeenkomst en moeten ze leveren.
Dat is inderdaad het risico van de webshop. En omdat ze de schade als gevolg van dit risico willen en mogen beperken, besluiten ze niet meer te leveren aan mensen die relatief veel producten retour sturen. Dat is hun goed recht.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:13 schreef aeque het volgende:
[..]
Hoezo?quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:15 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Je kunt als ze je blokkeren geen overeenkomst meer aangaan. Dus het zal wel mogen dan volgens de wet.
Ik vind het behoorlijk veel.quote:Op donderdag 27 juli 2017 16:28 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
De bakker om de hoek mag ook weigeren om aan jou een brood te verkopen, terwijl zijn winkel nog vol met verse boten ligt. Hij mag de verkoop niet weigeren omdat je bruine ogen of rood haar hebt. Maar wel omdat jij gisteren liep te zeuren dat het niet lekker was of omdat hij weet dat je het alleen maar koopt om aan de eendjes te voeren en hij liever zijn producten verkoopt aan iemand die het zelf op eet.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat kort door de bocht. Een partij doet een aanbod, en als de wederpartij dat accepteert dan is er een overeenkomst en moeten ze leveren.
Ook niet onbeperkt. Op zich mag een winkelier een lokaalverbod instellen tegen een individu, maar aangezien die impliciet een aanbod doet is hij daarmee partij en heeft hij in die hoedanigheid dus te maken met redelijkheid en billijkheid. Ik denk dat een rechter zo'n lokaalverbod niet zoomaar in stand laat wanneer het bijvoorbeeld om de enige supermarkt in de wijde omtrek gaat.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:22 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De bakker om de hoek mag ook weigeren om aan jou een brood te verkopen, terwijl zijn winkel nog vol met verse boten ligt. Hij mag de verkoop niet weigeren omdat je bruine ogen of rood haar hebt. Maar wel omdat jij gisteren liep te zeuren dat het niet lekker was of omdat hij weet dat je het alleen maar koopt om aan de eendjes te voeren en hij liever zijn producten verkoopt aan iemand die het zelf op eet.
Dus Coolblue houdt zich niet aan de wet? Zozo. Kan ik iets mee. En TS denk ik ook.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook niet onbeperkt. Op zich mag een winkelier een lokaalverbod instellen tegen een individu, maar aangezien die impliciet een aanbod doet is hij daarmee partij en heeft hij in die hoedanigheid dus te maken met redelijkheid en billijkheid. Ik denk dat een rechter zo'n lokaalverbod niet zoomaar in stand laat wanneer het bijvoorbeeld om de enige supermarkt in de wijde omtrek gaat.
Coolbleu doet hier ook een aanbod aan iedereen, dan kun bij algemene voorwaarden nadere bepalingen maken over de aard van het aanbod dat gedaan is, maar algemene voorwaarden mogen weer niet in strijd zijn met dwingend recht. Het retourrecht is dwingend recht.
Ik denk dat Coolbleu op of over het randje zit en het te kort door de bocht is om te stellen dat ze dat zomaar mogen. Ik denk niet dat TS daar heel veel mee kan, tenzij hij dolgraag geld wil spenderen aan een proefproces.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:37 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Dus Coolblue houdt zich niet aan de wet? Zozo. Kan ik iets mee. En TS denk ik ook.
Blijkbaar mag het, is mij dus overkomen.En iemand anders in dit topic ook. Wat het nog meer apart maakt is dat ze sinds 2 maanden dus 30 dagen retourrecht hebben en daar mee deden adverteren, dus het retourrecht ruimer maken. Mij zien ze dus niet meer als klantquote:Op donderdag 27 juli 2017 18:13 schreef aeque het volgende:
[..]
Dat is precies wat ze willen; iedereen blijquote:Op donderdag 27 juli 2017 20:07 schreef JanJanssen830 het volgende:
Mij zien ze dus niet meer als klant
Maar als alle retouren verwerkt zijn volgens WKOA kan CoolBlue makkelijk kiezen om niet meer aan een persoon te leveren. Daar is niks vreemds aan en mag gewoon volgens de wet.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ook niet onbeperkt. Op zich mag een winkelier een lokaalverbod instellen tegen een individu, maar aangezien die impliciet een aanbod doet is hij daarmee partij en heeft hij in die hoedanigheid dus te maken met redelijkheid en billijkheid. Ik denk dat een rechter zo'n lokaalverbod niet zoomaar in stand laat wanneer het bijvoorbeeld om de enige supermarkt in de wijde omtrek gaat.
Coolbleu doet hier ook een aanbod aan iedereen, dan kun bij algemene voorwaarden nadere bepalingen maken over de aard van het aanbod dat gedaan is, maar algemene voorwaarden mogen weer niet in strijd zijn met dwingend recht. Het retourrecht is dwingend recht.
En dat terwijl mijn aankopen die ik bij ze heb gekocht, ze zo'n 3000 euro hebben opgeleverd. Onder andere nieuwe koelkast en nieuwe tvquote:Op donderdag 27 juli 2017 20:20 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat is precies wat ze willen; iedereen blij
Met een omzet van 857 miljoen liggen ze daar ook vrij wakker van.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:28 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
En dat terwijl mijn aankopen die ik bij ze heb gekocht, ze zo'n 3000 euro hebben opgeleverd. Onder andere nieuwe koelkast en nieuwe tv![]()
Ze snappen niet dat de negatieve reclame die dit op kan leveren ze nog wat tien duizenden euro's omzet kan schelen bij negatieve mond op mond reclame wat ze doen bij klanten zoals mij.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Met een omzet van 857 miljoen liggen ze daar ook vrij wakker van.
Dit dus. Pak CB maar aan.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar niet zo van wakker liggen. Ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven. Klanten die een derde van hun aankopen retourneren, kosten gewoon geld. En het moet uit de lengte of de breedte komen, dus die kosten moeten de andere klanten opbrengen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:31 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Ze snappen niet dat de negatieve reclame die dit op kan leveren ze nog wat tien duizenden euro's omzet kan schelen bij negatieve mond op mond reclame wat ze doen bij klanten zoals mij.
Ik denk dat jij je invloed schromelijk overschat.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:31 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Ze snappen niet dat de negatieve reclame die dit op kan leveren ze nog wat tien duizenden euro's omzet kan schelen bij negatieve mond op mond reclame wat ze doen bij klanten zoals mij.
Liggen ze ook niet wakker van i know. Ik was tot aan vandaag wel erg te spreken over Coolblue, nu natuurlijk niet meer.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar niet zo van wakker liggen. Ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven. Klanten die een derde van hun aankopen retourneren, kosten gewoon geld. En het moet uit de lengte of de breedte komen, dus die kosten moeten de andere klanten opbrengen.
Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:36 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je invloed schromelijk overschat.
Maar wat nou als het niet per definitie negatief is? Ik vind het bijvoorbeeld vrij positief; ik denk goed na over wat ik koop (over het algemeen), hou van het gemak van webwinkels, maar hou ook van scherpe prijzen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:38 schreef JanJanssen830 het volgende:
Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017.En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen.
Alleen tokkies zien het beleid van coolblue als negatief.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:38 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017.En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen.
Ik ben nog steeds groot fan van Coolblue. Ondanks jouw verhaal en het verhaal van radeloosje. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan omdat jij geen klant meer bent.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:31 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Voor scherpe prijzen moet je nooit bij Coolblue bestellen hoor, die zijn altijd het duurste namelijk. Ik bestelde altijd vanwege de goede service.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Maar wat nou als het niet per definitie negatief is? Ik vind het bijvoorbeeld vrij positief; ik denk goed na over wat ik koop (over het algemeen), hou van het gemak van webwinkels, maar hou ook van scherpe prijzen.
Verre van nietquote:Op donderdag 27 juli 2017 20:41 schreef Krollie het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds groot fan van Coolblue. Ondanks jouw verhaal en het verhaal van radeloosje. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan omdat jij geen klant meer bent.
Dat de duurste zijn klopt ook niet. Ik heb juist iets goedkoper kunnen bestellen bij Coolblue dan bij een ander.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:41 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Voor scherpe prijzen moet je nooit bij Coolblue bestellen hoor, die zijn altijd het duurste namelijk. Ik bestelde altijd vanwege de goede service.
Gemiddeld genomen zijn ze echt niet het goedkoopste. Maar way offtopicquote:Op donderdag 27 juli 2017 20:44 schreef Krollie het volgende:
[..]
Dat de duurste zijn klopt ook niet. Ik heb juist iets goedkoper kunnen bestellen bij Coolblue dan bij een ander.
Ik zeg nergens dat ik op zoek ben naar de goedkoopste.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:41 schreef JanJanssen830 het volgende:
Voor scherpe prijzen moet je nooit bij Coolblue bestellen hoor, die zijn altijd het duurste namelijk. Ik bestelde altijd vanwege de goede service.
Ik vind het wel positief.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:38 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Nee, lezen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Maar als alle retouren verwerkt zijn volgens WKOA kan CoolBlue makkelijk kiezen om niet meer aan een persoon te leveren. Daar is niks vreemds aan en mag gewoon volgens de wet.
Ze houden zich prima aan de wet.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:56 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Wat vind je er positief aan, dat ze eventueel zich niet aan de wet houden?
quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:08 schreef JanJanssen830 het volgende:
Hier meer erover:
https://blog.iusmentis.com/2011/02/15/mag-ik-klanten-weigeren/
Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.quote:Nee, je hebt als ondernemer geen plicht om mensen als klant aan te nemen. Weigeren van potentiële klanten mag dus, hoewel je daarbij wel aan twee voorwaarden moet voldoen:
1) vooraf melden bij welke criteria men niet geaccepteerd wordt
2) de criteria mogen niet discriminatie op een verboden grond opleveren (bv. geen vrouwen of Marokkanen weigeren)
vooraf is toch niet pas na de uitsluiting?quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[..]
Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.
Het is wel vooraf aan een volgende overeenkomst/bestelling.quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
vooraf is toch niet pas na de uitsluiting?
Nee, na mijn bestellingenquote:Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[..]
En voor de email bevestiging(die logischerwijs nooit komt).quote:
Die zijn toch gewoon afgerond?quote:
Maar je mag wel blanke Nederlanders afwijzenquote:Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat doen ze😜quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:49 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Maar je mag wel blanke Nederlanders afwijzen
Die heeft een andere naam, andere email, andere bankrekening.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:17 schreef JanJanssen830 het volgende:
Ondertussen kan mijn vriendin wel gewoon op ons adres een bestelling plaatsen. Strange!
Binnenkort ook niet meer als je weer allerlei meuk terug gaat sturen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:17 schreef JanJanssen830 het volgende:
Ondertussen kan mijn vriendin wel gewoon op ons adres een bestelling plaatsen. Strange!
Conclusie, Coolblue is niet echt lekker bezig dusquote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:56 schreef _Dizzy_ het volgende:
Mijn man is ook geblokt door CB. Hij doet in zijn vrije tijd wel eens computers upgraden en repareren voor onze vrienden en familie.
Afgelopen 12 maanden 9 bestellingen gedaan, waaronder 6 pc artikelen.
we hebben er 4 geretourneerd:
1 moederbord dat niet compleet was, alle kabels miste uit de doos.
1 Tablet, die onder geen enkele mogelijkheid aanging
1 processor omdat we per ongelijk de verkeerde socket hadden besteld
1 haar trimmer, de doos was duidelijk open geweest en er miste 2 opzet stukjes.
3/4 was dus niet onze schuld, gewoon een ondeugdelijk product. Daar maken ze dus geen uitzondering voor.
Wij zijn er flink tegenin gegaan, maar kregen helaas helemaal niets voor elkaar.
Wij bestelden ook bij CB voor hun uitstekende service.
Heel jammer dat wij toch niet worden gezien als goede klanten
Hoe kregen jullie melding dan, dat hij geblokkeerd is?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:56 schreef _Dizzy_ het volgende:
Mijn man is ook geblokt door CB. Hij doet in zijn vrije tijd wel eens computers upgraden en repareren voor onze vrienden en familie.
Afgelopen 12 maanden 9 bestellingen gedaan, waaronder 6 pc artikelen.
we hebben er 4 geretourneerd:
1 moederbord dat niet compleet was, alle kabels miste uit de doos.
1 Tablet, die onder geen enkele mogelijkheid aanging
1 processor omdat we per ongelijk de verkeerde socket hadden besteld
1 haar trimmer, de doos was duidelijk open geweest en er miste 2 opzet stukjes.
3/4 was dus niet onze schuld, gewoon een ondeugdelijk product. Daar maken ze dus geen uitzondering voor.
Wij zijn er flink tegenin gegaan, maar kregen helaas helemaal niets voor elkaar.
Wij bestelden ook bij CB voor hun uitstekende service.
Heel jammer dat wij toch niet worden gezien als goede klanten
Ja, ze doen het dus bij meerdere mensen. Zal wel binnenkort een leuk onderwerp op de Kassa's en Radar volgen op tv denk ik zo.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat ze je mogen weigeren achteraf.
Want het kan alleen maar achteraf gebeuren.
Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?
Sluit dan je online winkels?
Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
Dan pas maar op. Zie ook een blokkade aankomen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 17:31 schreef Krollie het volgende:
Ik heb 16 bestellingen op mijn naam staan en 5 "retouren". Maar ik kwam erachter dat ze iets ook al een retour noemen als je aangeeft dat er iets mee is, maar het betreffende produkt houdt. Ik heb maar 1 keer iets terug willen sturen, alleen dat hoefde niet. Kreeg wel m'n geld terug.
Nog 1 retour, en ze zullen je ook blokkeren. Reden van retour maakt bij Coolblue namelijk niet zoveel uit, zo blijkt wel uit dit topic!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 17:31 schreef Krollie het volgende:
Ik heb 16 bestellingen op mijn naam staan en 5 "retouren". Maar ik kwam erachter dat ze iets ook al een retour noemen als je aangeeft dat er iets mee is, maar het betreffende produkt houdt. Ik heb maar 1 keer iets terug willen sturen, alleen dat hoefde niet. Kreeg wel m'n geld terug.
Er is geen wet die bepaalt dat een winkel jou iets moét verkopen.. Een winkel mag zelf bepalen aan wie ze hun producten verkopen. (Zolang er geen sprake is van discriminatie op basis van de in de wet opgenomen discriminatie gronden)quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?
Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
Ik heb dus maar 1 retour (en zelfs die is nooit retour gegaan). Wat ik probeer te zeggen is dat ze het ook een retour noemen als je iets over het produkt vraagt, of iets aangeeft, zonder het echt te willen retourneren.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 17:44 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Nog 1 retour, en ze zullen je ook blokkeren. Reden van retour maakt bij Coolblue namelijk niet zoveel uit, zo blijkt wel uit dit topic!
Dat is wel vreemd.. misschien eens even navragen waarom er retour bij staat terwijl er geen sprake is van een retour..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:05 schreef Krollie het volgende:
[..]
Ik heb dus maar 1 retour (en zelfs die is nooit retour gegaan). Wat ik probeer te zeggen is dat ze het ook een retour noemen als je iets over het produkt vraagt, of iets aangeeft, zonder het echt te willen retourneren.
En nee. Zolang je nog niet op de lijst staat kun je gewoon spullen retourneren onder WKOA. Sta je wel op de lijst kun je niks nieuws meer bestellen. Iets wat je niet kunt bestellen kun je ook niet retourneren. Hoe is zoiets dan achteraf?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Coolblue is niet uitsluitend een webshop.. Ze zijn niet volledig afhankelijk van hun online verkopen. Dat zijn Wehkamp en Bol wel..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:05 schreef radeloosje1987 het volgende:
Ik vraag me toch af of het gebeuren van Coolblue niet snel zal uitgemeten worden in de media. Naar mijn weten doen andere grotere spelers zoals Wehkamp, Bol bijvoorbeeld dit nog niet. Zal zeker wel een staartje krijgen.
Ze hebben ook fysieke winkelsquote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Sta je wel op de lijst kun je niks nieuws meer bestellen. Iets wat je niet kunt bestellen kun je ook niet retourneren. Hoe is zoiets dan achteraf?
Geld je retour teruggave natuurlijk niet. Fysieke koop is geen retourrecht.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:43 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ze hebben ook fysieke winkelsLijkt me wel grappig om, na geblokkeerd te zijn in de internet-winkel, daar dan binnen te lopen, en iets te kopen.
In de fysieke winkels geldt de WKOA niet. Daar hoeven ze een product niet terug te nemen als de verpakking geopend is. En ze hoeven geen kosten te maken als een product geretourneerd wordt.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:43 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ze hebben ook fysieke winkelsLijkt me wel grappig om, na geblokkeerd te zijn in de internet-winkel, daar dan binnen te lopen, en iets te kopen.
Bol.com doet dit net zo goed.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:05 schreef radeloosje1987 het volgende:
Ik vraag me toch af of het gebeuren van Coolblue niet snel zal uitgemeten worden in de media. Naar mijn weten doen andere grotere spelers zoals Wehkamp, Bol bijvoorbeeld dit nog niet. Zal zeker wel een staartje krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |