Liggen ze ook niet wakker van i know. Ik was tot aan vandaag wel erg te spreken over Coolblue, nu natuurlijk niet meer.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar niet zo van wakker liggen. Ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven. Klanten die een derde van hun aankopen retourneren, kosten gewoon geld. En het moet uit de lengte of de breedte komen, dus die kosten moeten de andere klanten opbrengen.
Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:36 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je invloed schromelijk overschat.
Maar wat nou als het niet per definitie negatief is? Ik vind het bijvoorbeeld vrij positief; ik denk goed na over wat ik koop (over het algemeen), hou van het gemak van webwinkels, maar hou ook van scherpe prijzen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:38 schreef JanJanssen830 het volgende:
Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017.En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen.
Alleen tokkies zien het beleid van coolblue als negatief.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:38 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017.En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen.
Ik ben nog steeds groot fan van Coolblue. Ondanks jouw verhaal en het verhaal van radeloosje. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan omdat jij geen klant meer bent.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:31 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Ze snappen niet dat de negatieve reclame die dit op kan leveren ze nog wat tien duizenden euro's omzet kan schelen bij negatieve mond op mond reclame wat ze doen bij klanten zoals mij.
Voor scherpe prijzen moet je nooit bij Coolblue bestellen hoor, die zijn altijd het duurste namelijk. Ik bestelde altijd vanwege de goede service.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Maar wat nou als het niet per definitie negatief is? Ik vind het bijvoorbeeld vrij positief; ik denk goed na over wat ik koop (over het algemeen), hou van het gemak van webwinkels, maar hou ook van scherpe prijzen.
Verre van nietquote:Op donderdag 27 juli 2017 20:41 schreef Krollie het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds groot fan van Coolblue. Ondanks jouw verhaal en het verhaal van radeloosje. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan omdat jij geen klant meer bent.
Dat de duurste zijn klopt ook niet. Ik heb juist iets goedkoper kunnen bestellen bij Coolblue dan bij een ander.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:41 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Voor scherpe prijzen moet je nooit bij Coolblue bestellen hoor, die zijn altijd het duurste namelijk. Ik bestelde altijd vanwege de goede service.
Gemiddeld genomen zijn ze echt niet het goedkoopste. Maar way offtopicquote:Op donderdag 27 juli 2017 20:44 schreef Krollie het volgende:
[..]
Dat de duurste zijn klopt ook niet. Ik heb juist iets goedkoper kunnen bestellen bij Coolblue dan bij een ander.
Ik zeg nergens dat ik op zoek ben naar de goedkoopste.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:41 schreef JanJanssen830 het volgende:
Voor scherpe prijzen moet je nooit bij Coolblue bestellen hoor, die zijn altijd het duurste namelijk. Ik bestelde altijd vanwege de goede service.
Ik vind het wel positief.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:38 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017.En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen.
Nee, lezen.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Maar als alle retouren verwerkt zijn volgens WKOA kan CoolBlue makkelijk kiezen om niet meer aan een persoon te leveren. Daar is niks vreemds aan en mag gewoon volgens de wet.
Ze houden zich prima aan de wet.quote:Op donderdag 27 juli 2017 20:56 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Wat vind je er positief aan, dat ze eventueel zich niet aan de wet houden?
quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:08 schreef JanJanssen830 het volgende:
Hier meer erover:
https://blog.iusmentis.com/2011/02/15/mag-ik-klanten-weigeren/
Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.quote:Nee, je hebt als ondernemer geen plicht om mensen als klant aan te nemen. Weigeren van potentiële klanten mag dus, hoewel je daarbij wel aan twee voorwaarden moet voldoen:
1) vooraf melden bij welke criteria men niet geaccepteerd wordt
2) de criteria mogen niet discriminatie op een verboden grond opleveren (bv. geen vrouwen of Marokkanen weigeren)
vooraf is toch niet pas na de uitsluiting?quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[..]
Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.
Het is wel vooraf aan een volgende overeenkomst/bestelling.quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
vooraf is toch niet pas na de uitsluiting?
Nee, na mijn bestellingenquote:Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[..]
Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.
En voor de email bevestiging(die logischerwijs nooit komt).quote:
Die zijn toch gewoon afgerond?quote:
Maar je mag wel blanke Nederlanders afwijzenquote:Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[..]
Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.
Ja, dat doen ze😜quote:Op donderdag 27 juli 2017 21:49 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Maar je mag wel blanke Nederlanders afwijzen
Die heeft een andere naam, andere email, andere bankrekening.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:17 schreef JanJanssen830 het volgende:
Ondertussen kan mijn vriendin wel gewoon op ons adres een bestelling plaatsen. Strange!
Binnenkort ook niet meer als je weer allerlei meuk terug gaat sturen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:17 schreef JanJanssen830 het volgende:
Ondertussen kan mijn vriendin wel gewoon op ons adres een bestelling plaatsen. Strange!
Conclusie, Coolblue is niet echt lekker bezig dusquote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:56 schreef _Dizzy_ het volgende:
Mijn man is ook geblokt door CB. Hij doet in zijn vrije tijd wel eens computers upgraden en repareren voor onze vrienden en familie.
Afgelopen 12 maanden 9 bestellingen gedaan, waaronder 6 pc artikelen.
we hebben er 4 geretourneerd:
1 moederbord dat niet compleet was, alle kabels miste uit de doos.
1 Tablet, die onder geen enkele mogelijkheid aanging
1 processor omdat we per ongelijk de verkeerde socket hadden besteld
1 haar trimmer, de doos was duidelijk open geweest en er miste 2 opzet stukjes.
3/4 was dus niet onze schuld, gewoon een ondeugdelijk product. Daar maken ze dus geen uitzondering voor.
Wij zijn er flink tegenin gegaan, maar kregen helaas helemaal niets voor elkaar.
Wij bestelden ook bij CB voor hun uitstekende service.
Heel jammer dat wij toch niet worden gezien als goede klanten
Hoe kregen jullie melding dan, dat hij geblokkeerd is?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:56 schreef _Dizzy_ het volgende:
Mijn man is ook geblokt door CB. Hij doet in zijn vrije tijd wel eens computers upgraden en repareren voor onze vrienden en familie.
Afgelopen 12 maanden 9 bestellingen gedaan, waaronder 6 pc artikelen.
we hebben er 4 geretourneerd:
1 moederbord dat niet compleet was, alle kabels miste uit de doos.
1 Tablet, die onder geen enkele mogelijkheid aanging
1 processor omdat we per ongelijk de verkeerde socket hadden besteld
1 haar trimmer, de doos was duidelijk open geweest en er miste 2 opzet stukjes.
3/4 was dus niet onze schuld, gewoon een ondeugdelijk product. Daar maken ze dus geen uitzondering voor.
Wij zijn er flink tegenin gegaan, maar kregen helaas helemaal niets voor elkaar.
Wij bestelden ook bij CB voor hun uitstekende service.
Heel jammer dat wij toch niet worden gezien als goede klanten
Ja, ze doen het dus bij meerdere mensen. Zal wel binnenkort een leuk onderwerp op de Kassa's en Radar volgen op tv denk ik zo.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat ze je mogen weigeren achteraf.
Want het kan alleen maar achteraf gebeuren.
Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?
Sluit dan je online winkels?
Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
Dan pas maar op. Zie ook een blokkade aankomen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 17:31 schreef Krollie het volgende:
Ik heb 16 bestellingen op mijn naam staan en 5 "retouren". Maar ik kwam erachter dat ze iets ook al een retour noemen als je aangeeft dat er iets mee is, maar het betreffende produkt houdt. Ik heb maar 1 keer iets terug willen sturen, alleen dat hoefde niet. Kreeg wel m'n geld terug.
Nog 1 retour, en ze zullen je ook blokkeren. Reden van retour maakt bij Coolblue namelijk niet zoveel uit, zo blijkt wel uit dit topic!quote:Op vrijdag 28 juli 2017 17:31 schreef Krollie het volgende:
Ik heb 16 bestellingen op mijn naam staan en 5 "retouren". Maar ik kwam erachter dat ze iets ook al een retour noemen als je aangeeft dat er iets mee is, maar het betreffende produkt houdt. Ik heb maar 1 keer iets terug willen sturen, alleen dat hoefde niet. Kreeg wel m'n geld terug.
Er is geen wet die bepaalt dat een winkel jou iets moét verkopen.. Een winkel mag zelf bepalen aan wie ze hun producten verkopen. (Zolang er geen sprake is van discriminatie op basis van de in de wet opgenomen discriminatie gronden)quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat ze je mogen weigeren achteraf.
Want het kan alleen maar achteraf gebeuren.
Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?
Sluit dan je online winkels?
Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
Ik heb dus maar 1 retour (en zelfs die is nooit retour gegaan). Wat ik probeer te zeggen is dat ze het ook een retour noemen als je iets over het produkt vraagt, of iets aangeeft, zonder het echt te willen retourneren.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 17:44 schreef JanJanssen830 het volgende:
[..]
Nog 1 retour, en ze zullen je ook blokkeren. Reden van retour maakt bij Coolblue namelijk niet zoveel uit, zo blijkt wel uit dit topic!
Dat is wel vreemd.. misschien eens even navragen waarom er retour bij staat terwijl er geen sprake is van een retour..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:05 schreef Krollie het volgende:
[..]
Ik heb dus maar 1 retour (en zelfs die is nooit retour gegaan). Wat ik probeer te zeggen is dat ze het ook een retour noemen als je iets over het produkt vraagt, of iets aangeeft, zonder het echt te willen retourneren.
En nee. Zolang je nog niet op de lijst staat kun je gewoon spullen retourneren onder WKOA. Sta je wel op de lijst kun je niks nieuws meer bestellen. Iets wat je niet kunt bestellen kun je ook niet retourneren. Hoe is zoiets dan achteraf?quote:Op vrijdag 28 juli 2017 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat ze je mogen weigeren achteraf.
Want het kan alleen maar achteraf gebeuren.
Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?
Sluit dan je online winkels?
Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
Coolblue is niet uitsluitend een webshop.. Ze zijn niet volledig afhankelijk van hun online verkopen. Dat zijn Wehkamp en Bol wel..quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:05 schreef radeloosje1987 het volgende:
Ik vraag me toch af of het gebeuren van Coolblue niet snel zal uitgemeten worden in de media. Naar mijn weten doen andere grotere spelers zoals Wehkamp, Bol bijvoorbeeld dit nog niet. Zal zeker wel een staartje krijgen.
Ze hebben ook fysieke winkelsquote:Op vrijdag 28 juli 2017 18:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Sta je wel op de lijst kun je niks nieuws meer bestellen. Iets wat je niet kunt bestellen kun je ook niet retourneren. Hoe is zoiets dan achteraf?
Geld je retour teruggave natuurlijk niet. Fysieke koop is geen retourrecht.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:43 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ze hebben ook fysieke winkelsLijkt me wel grappig om, na geblokkeerd te zijn in de internet-winkel, daar dan binnen te lopen, en iets te kopen.
In de fysieke winkels geldt de WKOA niet. Daar hoeven ze een product niet terug te nemen als de verpakking geopend is. En ze hoeven geen kosten te maken als een product geretourneerd wordt.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:43 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ze hebben ook fysieke winkelsLijkt me wel grappig om, na geblokkeerd te zijn in de internet-winkel, daar dan binnen te lopen, en iets te kopen.
Bol.com doet dit net zo goed.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 19:05 schreef radeloosje1987 het volgende:
Ik vraag me toch af of het gebeuren van Coolblue niet snel zal uitgemeten worden in de media. Naar mijn weten doen andere grotere spelers zoals Wehkamp, Bol bijvoorbeeld dit nog niet. Zal zeker wel een staartje krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |