abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172721434
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:34 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar niet zo van wakker liggen. Ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven. Klanten die een derde van hun aankopen retourneren, kosten gewoon geld. En het moet uit de lengte of de breedte komen, dus die kosten moeten de andere klanten opbrengen.
Liggen ze ook niet wakker van i know. Ik was tot aan vandaag wel erg te spreken over Coolblue, nu natuurlijk niet meer. ;)
pi_172721453
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:36 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je invloed schromelijk overschat.
Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017. ;) En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen. :)
pi_172721487
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:38 schreef JanJanssen830 het volgende:
Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017. ;) En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen. :)
Maar wat nou als het niet per definitie negatief is? Ik vind het bijvoorbeeld vrij positief; ik denk goed na over wat ik koop (over het algemeen), hou van het gemak van webwinkels, maar hou ook van scherpe prijzen.
pi_172721501
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:38 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017. ;) En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen. :)
Alleen tokkies zien het beleid van coolblue als negatief.
pi_172721521
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:31 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Ze snappen niet dat de negatieve reclame die dit op kan leveren ze nog wat tien duizenden euro's omzet kan schelen bij negatieve mond op mond reclame wat ze doen bij klanten zoals mij.
Ik ben nog steeds groot fan van Coolblue. Ondanks jouw verhaal en het verhaal van radeloosje. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan omdat jij geen klant meer bent. :')
pi_172721538
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:39 schreef Queller het volgende:

[..]

Maar wat nou als het niet per definitie negatief is? Ik vind het bijvoorbeeld vrij positief; ik denk goed na over wat ik koop (over het algemeen), hou van het gemak van webwinkels, maar hou ook van scherpe prijzen.
Voor scherpe prijzen moet je nooit bij Coolblue bestellen hoor, die zijn altijd het duurste namelijk. Ik bestelde altijd vanwege de goede service.
pi_172721544
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:41 schreef Krollie het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds groot fan van Coolblue. Ondanks jouw verhaal en het verhaal van radeloosje. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan omdat jij geen klant meer bent. :')
Verre van niet ;)
pi_172721611
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:41 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Voor scherpe prijzen moet je nooit bij Coolblue bestellen hoor, die zijn altijd het duurste namelijk. Ik bestelde altijd vanwege de goede service.
Dat de duurste zijn klopt ook niet. Ik heb juist iets goedkoper kunnen bestellen bij Coolblue dan bij een ander.
pi_172721632
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:44 schreef Krollie het volgende:

[..]

Dat de duurste zijn klopt ook niet. Ik heb juist iets goedkoper kunnen bestellen bij Coolblue dan bij een ander.
Gemiddeld genomen zijn ze echt niet het goedkoopste. Maar way offtopic :P
pi_172721711
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:41 schreef JanJanssen830 het volgende:

Voor scherpe prijzen moet je nooit bij Coolblue bestellen hoor, die zijn altijd het duurste namelijk. Ik bestelde altijd vanwege de goede service.
Ik zeg nergens dat ik op zoek ben naar de goedkoopste.
pi_172721971
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:38 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017. ;) En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen. :)
Ik vind het wel positief.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_172722013
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik vind het wel positief.
Wat vind je er positief aan, dat ze eventueel zich niet aan de wet houden?
  donderdag 27 juli 2017 @ 20:57:22 #63
286575 Roces18
Chef de party
pi_172722058
paar weken geleden ook al zon topic.

blijkbaar haten ze fokkers gewoon
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172722132
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Maar als alle retouren verwerkt zijn volgens WKOA kan CoolBlue makkelijk kiezen om niet meer aan een persoon te leveren. Daar is niks vreemds aan en mag gewoon volgens de wet.
Nee, lezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172722155
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:56 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Wat vind je er positief aan, dat ze eventueel zich niet aan de wet houden?
Ze houden zich prima aan de wet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_172722263
Hier vond ik een leuk stukje. De vraag is dus of CB zich wel aan de wet houdt.

Het mag dus niet zomaar namelijk: https://ictrecht.nl/2016/05/24/mag-je-klanten-weigeren/

Uit het stukje:

Omdat er eigenlijk geen regels zijn, kan dit dus ook gelden voor klanten die te veel retourneren, al vind ik persoonlijk dat dat behoorlijk wringt. De klant gebruikt een immers wettelijk recht, welke hem of haar vervolgens door de shop weer wordt tegen geworpen. Ik ben benieuwd wat een rechter hiervan zal vinden.

Aan de andere kant, het aanbod op de site is gewoon een aanbod voor iedereen, koopt de klant, dan moet er ook geleverd worden. De shop biedt immers de mogelijkheid om het aanbod te aanvaarden.
pi_172722287
Coolblue moet dat eerst melden, de vraag is of ze dat hebben gedaan.

https://autoriteitpersoon(...)e%20lijst&scrollto=1
pi_172722413
Ik ben niet vooraf geïnformeerd hierover.
  donderdag 27 juli 2017 @ 21:12:25 #70
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172722517
quote:
quote:
Nee, je hebt als ondernemer geen plicht om mensen als klant aan te nemen. Weigeren van potentiële klanten mag dus, hoewel je daarbij wel aan twee voorwaarden moet voldoen:

1) vooraf melden bij welke criteria men niet geaccepteerd wordt
2) de criteria mogen niet discriminatie op een verboden grond opleveren (bv. geen vrouwen of Marokkanen weigeren)
Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 27 juli 2017 @ 21:13:38 #71
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_172722553
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

[..]

Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.
vooraf is toch niet pas na de uitsluiting?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 27 juli 2017 @ 21:14:44 #72
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172722583
quote:
99s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:13 schreef Nizno het volgende:

[..]

vooraf is toch niet pas na de uitsluiting?
Het is wel vooraf aan een volgende overeenkomst/bestelling.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_172722660
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

[..]

Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.
Nee, na mijn bestellingen :P
pi_172722691
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:17 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Nee, na mijn bestellingen :P
En voor de email bevestiging(die logischerwijs nooit komt).
M.a.w. er is geen koop
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 27 juli 2017 @ 21:20:25 #75
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172722759
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:17 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Nee, na mijn bestellingen :P
Die zijn toch gewoon afgerond?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_172722781
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die zijn toch gewoon afgerond?
Klopt :@
  donderdag 27 juli 2017 @ 21:30:10 #77
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172723014
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:21 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Klopt :@
Dan heb je je antwoord :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 27 juli 2017 @ 21:49:59 #78
286575 Roces18
Chef de party
pi_172723708
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]


[..]

Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.
Maar je mag wel blanke Nederlanders afwijzen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172726560
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:49 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Maar je mag wel blanke Nederlanders afwijzen
Ja, dat doen ze😜
pi_172739754
Ondertussen kan mijn vriendin wel gewoon op ons adres een bestelling plaatsen. Strange!
pi_172740348
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:17 schreef JanJanssen830 het volgende:
Ondertussen kan mijn vriendin wel gewoon op ons adres een bestelling plaatsen. Strange!
Die heeft een andere naam, andere email, andere bankrekening.
pi_172740390
Het blijft opmerkelijk dat ze je mogen weigeren achteraf.
Want het kan alleen maar achteraf gebeuren.

Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?

Sluit dan je online winkels?

Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
pi_172740420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:17 schreef JanJanssen830 het volgende:
Ondertussen kan mijn vriendin wel gewoon op ons adres een bestelling plaatsen. Strange!
Binnenkort ook niet meer als je weer allerlei meuk terug gaat sturen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:56:15 #84
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_172740532
Mijn man is ook geblokt door CB. Hij doet in zijn vrije tijd wel eens computers upgraden en repareren voor onze vrienden en familie.

Afgelopen 12 maanden 9 bestellingen gedaan, waaronder 6 pc artikelen.

we hebben er 4 geretourneerd:

1 moederbord dat niet compleet was, alle kabels miste uit de doos.
1 Tablet, die onder geen enkele mogelijkheid aanging
1 processor omdat we per ongelijk de verkeerde socket hadden besteld
1 haar trimmer, de doos was duidelijk open geweest en er miste 2 opzet stukjes.

3/4 was dus niet onze schuld, gewoon een ondeugdelijk product. Daar maken ze dus geen uitzondering voor.

Wij zijn er flink tegenin gegaan, maar kregen helaas helemaal niets voor elkaar.

Wij bestelden ook bij CB voor hun uitstekende service.
Heel jammer dat wij toch niet worden gezien als goede klanten
pi_172740708
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:56 schreef _Dizzy_ het volgende:
Mijn man is ook geblokt door CB. Hij doet in zijn vrije tijd wel eens computers upgraden en repareren voor onze vrienden en familie.

Afgelopen 12 maanden 9 bestellingen gedaan, waaronder 6 pc artikelen.

we hebben er 4 geretourneerd:

1 moederbord dat niet compleet was, alle kabels miste uit de doos.
1 Tablet, die onder geen enkele mogelijkheid aanging
1 processor omdat we per ongelijk de verkeerde socket hadden besteld
1 haar trimmer, de doos was duidelijk open geweest en er miste 2 opzet stukjes.

3/4 was dus niet onze schuld, gewoon een ondeugdelijk product. Daar maken ze dus geen uitzondering voor.

Wij zijn er flink tegenin gegaan, maar kregen helaas helemaal niets voor elkaar.

Wij bestelden ook bij CB voor hun uitstekende service.
Heel jammer dat wij toch niet worden gezien als goede klanten
Conclusie, Coolblue is niet echt lekker bezig dus :') De vraag is of het wettelijk mag :{
pi_172740718
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:56 schreef _Dizzy_ het volgende:
Mijn man is ook geblokt door CB. Hij doet in zijn vrije tijd wel eens computers upgraden en repareren voor onze vrienden en familie.

Afgelopen 12 maanden 9 bestellingen gedaan, waaronder 6 pc artikelen.

we hebben er 4 geretourneerd:

1 moederbord dat niet compleet was, alle kabels miste uit de doos.
1 Tablet, die onder geen enkele mogelijkheid aanging
1 processor omdat we per ongelijk de verkeerde socket hadden besteld
1 haar trimmer, de doos was duidelijk open geweest en er miste 2 opzet stukjes.

3/4 was dus niet onze schuld, gewoon een ondeugdelijk product. Daar maken ze dus geen uitzondering voor.

Wij zijn er flink tegenin gegaan, maar kregen helaas helemaal niets voor elkaar.

Wij bestelden ook bij CB voor hun uitstekende service.
Heel jammer dat wij toch niet worden gezien als goede klanten
Hoe kregen jullie melding dan, dat hij geblokkeerd is?
pi_172740759
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat ze je mogen weigeren achteraf.
Want het kan alleen maar achteraf gebeuren.

Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?

Sluit dan je online winkels?

Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
Ja, ze doen het dus bij meerdere mensen. Zal wel binnenkort een leuk onderwerp op de Kassa's en Radar volgen op tv denk ik zo.
pi_172741266
Ik heb 16 bestellingen op mijn naam staan en 5 "retouren". Maar ik kwam erachter dat ze iets ook al een retour noemen als je aangeeft dat er iets mee is, maar het betreffende produkt houdt. Ik heb maar 1 keer iets terug willen sturen, alleen dat hoefde niet. Kreeg wel m'n geld terug.
pi_172741306
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:31 schreef Krollie het volgende:
Ik heb 16 bestellingen op mijn naam staan en 5 "retouren". Maar ik kwam erachter dat ze iets ook al een retour noemen als je aangeeft dat er iets mee is, maar het betreffende produkt houdt. Ik heb maar 1 keer iets terug willen sturen, alleen dat hoefde niet. Kreeg wel m'n geld terug.
Dan pas maar op. Zie ook een blokkade aankomen.
pi_172741585
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:31 schreef Krollie het volgende:
Ik heb 16 bestellingen op mijn naam staan en 5 "retouren". Maar ik kwam erachter dat ze iets ook al een retour noemen als je aangeeft dat er iets mee is, maar het betreffende produkt houdt. Ik heb maar 1 keer iets terug willen sturen, alleen dat hoefde niet. Kreeg wel m'n geld terug.
Nog 1 retour, en ze zullen je ook blokkeren. Reden van retour maakt bij Coolblue namelijk niet zoveel uit, zo blijkt wel uit dit topic!
pi_172741982
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat ze je mogen weigeren achteraf.
Want het kan alleen maar achteraf gebeuren.

Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?

Sluit dan je online winkels?

Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
Er is geen wet die bepaalt dat een winkel jou iets moét verkopen.. Een winkel mag zelf bepalen aan wie ze hun producten verkopen. (Zolang er geen sprake is van discriminatie op basis van de in de wet opgenomen discriminatie gronden)
pi_172742032
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:44 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Nog 1 retour, en ze zullen je ook blokkeren. Reden van retour maakt bij Coolblue namelijk niet zoveel uit, zo blijkt wel uit dit topic!
Ik heb dus maar 1 retour (en zelfs die is nooit retour gegaan). Wat ik probeer te zeggen is dat ze het ook een retour noemen als je iets over het produkt vraagt, of iets aangeeft, zonder het echt te willen retourneren.
pi_172742251
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:05 schreef Krollie het volgende:

[..]

Ik heb dus maar 1 retour (en zelfs die is nooit retour gegaan). Wat ik probeer te zeggen is dat ze het ook een retour noemen als je iets over het produkt vraagt, of iets aangeeft, zonder het echt te willen retourneren.
Dat is wel vreemd.. misschien eens even navragen waarom er retour bij staat terwijl er geen sprake is van een retour..
pi_172742575
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat ze je mogen weigeren achteraf.
Want het kan alleen maar achteraf gebeuren.

Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?

Sluit dan je online winkels?

Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
En nee. Zolang je nog niet op de lijst staat kun je gewoon spullen retourneren onder WKOA. Sta je wel op de lijst kun je niks nieuws meer bestellen. Iets wat je niet kunt bestellen kun je ook niet retourneren. Hoe is zoiets dan achteraf?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_172743388
Ik vraag me toch af of het gebeuren van Coolblue niet snel zal uitgemeten worden in de media. Naar mijn weten doen andere grotere spelers zoals Wehkamp, Bol bijvoorbeeld dit nog niet. Zal zeker wel een staartje krijgen.
pi_172744241
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:05 schreef radeloosje1987 het volgende:
Ik vraag me toch af of het gebeuren van Coolblue niet snel zal uitgemeten worden in de media. Naar mijn weten doen andere grotere spelers zoals Wehkamp, Bol bijvoorbeeld dit nog niet. Zal zeker wel een staartje krijgen.
Coolblue is niet uitsluitend een webshop.. Ze zijn niet volledig afhankelijk van hun online verkopen. Dat zijn Wehkamp en Bol wel..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:43:52 #97
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172744300
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Sta je wel op de lijst kun je niks nieuws meer bestellen. Iets wat je niet kunt bestellen kun je ook niet retourneren. Hoe is zoiets dan achteraf?
Ze hebben ook fysieke winkels :) Lijkt me wel grappig om, na geblokkeerd te zijn in de internet-winkel, daar dan binnen te lopen, en iets te kopen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172744760
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:43 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ze hebben ook fysieke winkels :) Lijkt me wel grappig om, na geblokkeerd te zijn in de internet-winkel, daar dan binnen te lopen, en iets te kopen.
Geld je retour teruggave natuurlijk niet. Fysieke koop is geen retourrecht.
pi_172744912
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:43 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ze hebben ook fysieke winkels :) Lijkt me wel grappig om, na geblokkeerd te zijn in de internet-winkel, daar dan binnen te lopen, en iets te kopen.
In de fysieke winkels geldt de WKOA niet. Daar hoeven ze een product niet terug te nemen als de verpakking geopend is. En ze hoeven geen kosten te maken als een product geretourneerd wordt.

Kortom een hele andere situatie..
pi_172745064
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:05 schreef radeloosje1987 het volgende:
Ik vraag me toch af of het gebeuren van Coolblue niet snel zal uitgemeten worden in de media. Naar mijn weten doen andere grotere spelers zoals Wehkamp, Bol bijvoorbeeld dit nog niet. Zal zeker wel een staartje krijgen.
Bol.com doet dit net zo goed.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1641145
https://kassa.vara.nl/vra(...)gen-moet-wel-betalen

[ Bericht 11% gewijzigd door RolStaart-Beer op 28-07-2017 20:21:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')