abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172721971
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:38 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017. ;) En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen. :)
Ik vind het wel positief.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_172722013
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik vind het wel positief.
Wat vind je er positief aan, dat ze eventueel zich niet aan de wet houden?
  donderdag 27 juli 2017 @ 20:57:22 #63
286575 Roces18
Chef de party
pi_172722058
paar weken geleden ook al zon topic.

blijkbaar haten ze fokkers gewoon
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172722132
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:25 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Maar als alle retouren verwerkt zijn volgens WKOA kan CoolBlue makkelijk kiezen om niet meer aan een persoon te leveren. Daar is niks vreemds aan en mag gewoon volgens de wet.
Nee, lezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172722155
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:56 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Wat vind je er positief aan, dat ze eventueel zich niet aan de wet houden?
Ze houden zich prima aan de wet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_172722263
Hier vond ik een leuk stukje. De vraag is dus of CB zich wel aan de wet houdt.

Het mag dus niet zomaar namelijk: https://ictrecht.nl/2016/05/24/mag-je-klanten-weigeren/

Uit het stukje:

Omdat er eigenlijk geen regels zijn, kan dit dus ook gelden voor klanten die te veel retourneren, al vind ik persoonlijk dat dat behoorlijk wringt. De klant gebruikt een immers wettelijk recht, welke hem of haar vervolgens door de shop weer wordt tegen geworpen. Ik ben benieuwd wat een rechter hiervan zal vinden.

Aan de andere kant, het aanbod op de site is gewoon een aanbod voor iedereen, koopt de klant, dan moet er ook geleverd worden. De shop biedt immers de mogelijkheid om het aanbod te aanvaarden.
pi_172722287
Coolblue moet dat eerst melden, de vraag is of ze dat hebben gedaan.

https://autoriteitpersoon(...)e%20lijst&scrollto=1
pi_172722413
Ik ben niet vooraf geïnformeerd hierover.
  donderdag 27 juli 2017 @ 21:12:25 #70
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172722517
quote:
quote:
Nee, je hebt als ondernemer geen plicht om mensen als klant aan te nemen. Weigeren van potentiële klanten mag dus, hoewel je daarbij wel aan twee voorwaarden moet voldoen:

1) vooraf melden bij welke criteria men niet geaccepteerd wordt
2) de criteria mogen niet discriminatie op een verboden grond opleveren (bv. geen vrouwen of Marokkanen weigeren)
Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 27 juli 2017 @ 21:13:38 #71
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_172722553
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

[..]

Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.
vooraf is toch niet pas na de uitsluiting?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 27 juli 2017 @ 21:14:44 #72
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172722583
quote:
99s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:13 schreef Nizno het volgende:

[..]

vooraf is toch niet pas na de uitsluiting?
Het is wel vooraf aan een volgende overeenkomst/bestelling.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_172722660
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

[..]

Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.
Nee, na mijn bestellingen :P
pi_172722691
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:17 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Nee, na mijn bestellingen :P
En voor de email bevestiging(die logischerwijs nooit komt).
M.a.w. er is geen koop
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 27 juli 2017 @ 21:20:25 #75
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172722759
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:17 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Nee, na mijn bestellingen :P
Die zijn toch gewoon afgerond?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_172722781
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die zijn toch gewoon afgerond?
Klopt :@
  donderdag 27 juli 2017 @ 21:30:10 #77
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_172723014
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:21 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Klopt :@
Dan heb je je antwoord :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 27 juli 2017 @ 21:49:59 #78
286575 Roces18
Chef de party
pi_172723708
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:12 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]


[..]

Klinkt alsof ze precies dat nu gedaan hebben.
Maar je mag wel blanke Nederlanders afwijzen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_172726560
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:49 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Maar je mag wel blanke Nederlanders afwijzen
Ja, dat doen ze😜
pi_172739754
Ondertussen kan mijn vriendin wel gewoon op ons adres een bestelling plaatsen. Strange!
pi_172740348
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:17 schreef JanJanssen830 het volgende:
Ondertussen kan mijn vriendin wel gewoon op ons adres een bestelling plaatsen. Strange!
Die heeft een andere naam, andere email, andere bankrekening.
pi_172740390
Het blijft opmerkelijk dat ze je mogen weigeren achteraf.
Want het kan alleen maar achteraf gebeuren.

Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?

Sluit dan je online winkels?

Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
pi_172740420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:17 schreef JanJanssen830 het volgende:
Ondertussen kan mijn vriendin wel gewoon op ons adres een bestelling plaatsen. Strange!
Binnenkort ook niet meer als je weer allerlei meuk terug gaat sturen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:56:15 #84
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_172740532
Mijn man is ook geblokt door CB. Hij doet in zijn vrije tijd wel eens computers upgraden en repareren voor onze vrienden en familie.

Afgelopen 12 maanden 9 bestellingen gedaan, waaronder 6 pc artikelen.

we hebben er 4 geretourneerd:

1 moederbord dat niet compleet was, alle kabels miste uit de doos.
1 Tablet, die onder geen enkele mogelijkheid aanging
1 processor omdat we per ongelijk de verkeerde socket hadden besteld
1 haar trimmer, de doos was duidelijk open geweest en er miste 2 opzet stukjes.

3/4 was dus niet onze schuld, gewoon een ondeugdelijk product. Daar maken ze dus geen uitzondering voor.

Wij zijn er flink tegenin gegaan, maar kregen helaas helemaal niets voor elkaar.

Wij bestelden ook bij CB voor hun uitstekende service.
Heel jammer dat wij toch niet worden gezien als goede klanten
pi_172740708
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:56 schreef _Dizzy_ het volgende:
Mijn man is ook geblokt door CB. Hij doet in zijn vrije tijd wel eens computers upgraden en repareren voor onze vrienden en familie.

Afgelopen 12 maanden 9 bestellingen gedaan, waaronder 6 pc artikelen.

we hebben er 4 geretourneerd:

1 moederbord dat niet compleet was, alle kabels miste uit de doos.
1 Tablet, die onder geen enkele mogelijkheid aanging
1 processor omdat we per ongelijk de verkeerde socket hadden besteld
1 haar trimmer, de doos was duidelijk open geweest en er miste 2 opzet stukjes.

3/4 was dus niet onze schuld, gewoon een ondeugdelijk product. Daar maken ze dus geen uitzondering voor.

Wij zijn er flink tegenin gegaan, maar kregen helaas helemaal niets voor elkaar.

Wij bestelden ook bij CB voor hun uitstekende service.
Heel jammer dat wij toch niet worden gezien als goede klanten
Conclusie, Coolblue is niet echt lekker bezig dus :') De vraag is of het wettelijk mag :{
pi_172740718
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:56 schreef _Dizzy_ het volgende:
Mijn man is ook geblokt door CB. Hij doet in zijn vrije tijd wel eens computers upgraden en repareren voor onze vrienden en familie.

Afgelopen 12 maanden 9 bestellingen gedaan, waaronder 6 pc artikelen.

we hebben er 4 geretourneerd:

1 moederbord dat niet compleet was, alle kabels miste uit de doos.
1 Tablet, die onder geen enkele mogelijkheid aanging
1 processor omdat we per ongelijk de verkeerde socket hadden besteld
1 haar trimmer, de doos was duidelijk open geweest en er miste 2 opzet stukjes.

3/4 was dus niet onze schuld, gewoon een ondeugdelijk product. Daar maken ze dus geen uitzondering voor.

Wij zijn er flink tegenin gegaan, maar kregen helaas helemaal niets voor elkaar.

Wij bestelden ook bij CB voor hun uitstekende service.
Heel jammer dat wij toch niet worden gezien als goede klanten
Hoe kregen jullie melding dan, dat hij geblokkeerd is?
pi_172740759
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat ze je mogen weigeren achteraf.
Want het kan alleen maar achteraf gebeuren.

Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?

Sluit dan je online winkels?

Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
Ja, ze doen het dus bij meerdere mensen. Zal wel binnenkort een leuk onderwerp op de Kassa's en Radar volgen op tv denk ik zo.
pi_172741266
Ik heb 16 bestellingen op mijn naam staan en 5 "retouren". Maar ik kwam erachter dat ze iets ook al een retour noemen als je aangeeft dat er iets mee is, maar het betreffende produkt houdt. Ik heb maar 1 keer iets terug willen sturen, alleen dat hoefde niet. Kreeg wel m'n geld terug.
pi_172741306
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:31 schreef Krollie het volgende:
Ik heb 16 bestellingen op mijn naam staan en 5 "retouren". Maar ik kwam erachter dat ze iets ook al een retour noemen als je aangeeft dat er iets mee is, maar het betreffende produkt houdt. Ik heb maar 1 keer iets terug willen sturen, alleen dat hoefde niet. Kreeg wel m'n geld terug.
Dan pas maar op. Zie ook een blokkade aankomen.
pi_172741585
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:31 schreef Krollie het volgende:
Ik heb 16 bestellingen op mijn naam staan en 5 "retouren". Maar ik kwam erachter dat ze iets ook al een retour noemen als je aangeeft dat er iets mee is, maar het betreffende produkt houdt. Ik heb maar 1 keer iets terug willen sturen, alleen dat hoefde niet. Kreeg wel m'n geld terug.
Nog 1 retour, en ze zullen je ook blokkeren. Reden van retour maakt bij Coolblue namelijk niet zoveel uit, zo blijkt wel uit dit topic!
pi_172741982
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat ze je mogen weigeren achteraf.
Want het kan alleen maar achteraf gebeuren.

Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?

Sluit dan je online winkels?

Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
Er is geen wet die bepaalt dat een winkel jou iets moét verkopen.. Een winkel mag zelf bepalen aan wie ze hun producten verkopen. (Zolang er geen sprake is van discriminatie op basis van de in de wet opgenomen discriminatie gronden)
pi_172742032
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:44 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Nog 1 retour, en ze zullen je ook blokkeren. Reden van retour maakt bij Coolblue namelijk niet zoveel uit, zo blijkt wel uit dit topic!
Ik heb dus maar 1 retour (en zelfs die is nooit retour gegaan). Wat ik probeer te zeggen is dat ze het ook een retour noemen als je iets over het produkt vraagt, of iets aangeeft, zonder het echt te willen retourneren.
pi_172742251
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:05 schreef Krollie het volgende:

[..]

Ik heb dus maar 1 retour (en zelfs die is nooit retour gegaan). Wat ik probeer te zeggen is dat ze het ook een retour noemen als je iets over het produkt vraagt, of iets aangeeft, zonder het echt te willen retourneren.
Dat is wel vreemd.. misschien eens even navragen waarom er retour bij staat terwijl er geen sprake is van een retour..
pi_172742575
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat ze je mogen weigeren achteraf.
Want het kan alleen maar achteraf gebeuren.

Dat wil zeggen, je maakt gebruik van je wettelijk recht iets te retourneren, dat coolblue het niet leuk vind dat mensen van dat recht gebruik maken is pech voor ze?

Sluit dan je online winkels?

Een grens stellen aan het aantal geretourneerde producten is zoiets als een grens stellen aan de WKOA.
Dan zou je alleen van te voren klanten kunnen uitsluiten, maar dat is geen doen uiteraard, vandaar dat ze zoiets alleen achteraf kunnen doen.. wat dus weer stuit met de WKOA.
En nee. Zolang je nog niet op de lijst staat kun je gewoon spullen retourneren onder WKOA. Sta je wel op de lijst kun je niks nieuws meer bestellen. Iets wat je niet kunt bestellen kun je ook niet retourneren. Hoe is zoiets dan achteraf?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_172743388
Ik vraag me toch af of het gebeuren van Coolblue niet snel zal uitgemeten worden in de media. Naar mijn weten doen andere grotere spelers zoals Wehkamp, Bol bijvoorbeeld dit nog niet. Zal zeker wel een staartje krijgen.
pi_172744241
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:05 schreef radeloosje1987 het volgende:
Ik vraag me toch af of het gebeuren van Coolblue niet snel zal uitgemeten worden in de media. Naar mijn weten doen andere grotere spelers zoals Wehkamp, Bol bijvoorbeeld dit nog niet. Zal zeker wel een staartje krijgen.
Coolblue is niet uitsluitend een webshop.. Ze zijn niet volledig afhankelijk van hun online verkopen. Dat zijn Wehkamp en Bol wel..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:43:52 #97
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172744300
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Sta je wel op de lijst kun je niks nieuws meer bestellen. Iets wat je niet kunt bestellen kun je ook niet retourneren. Hoe is zoiets dan achteraf?
Ze hebben ook fysieke winkels :) Lijkt me wel grappig om, na geblokkeerd te zijn in de internet-winkel, daar dan binnen te lopen, en iets te kopen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172744760
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:43 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ze hebben ook fysieke winkels :) Lijkt me wel grappig om, na geblokkeerd te zijn in de internet-winkel, daar dan binnen te lopen, en iets te kopen.
Geld je retour teruggave natuurlijk niet. Fysieke koop is geen retourrecht.
pi_172744912
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:43 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ze hebben ook fysieke winkels :) Lijkt me wel grappig om, na geblokkeerd te zijn in de internet-winkel, daar dan binnen te lopen, en iets te kopen.
In de fysieke winkels geldt de WKOA niet. Daar hoeven ze een product niet terug te nemen als de verpakking geopend is. En ze hoeven geen kosten te maken als een product geretourneerd wordt.

Kortom een hele andere situatie..
pi_172745064
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:05 schreef radeloosje1987 het volgende:
Ik vraag me toch af of het gebeuren van Coolblue niet snel zal uitgemeten worden in de media. Naar mijn weten doen andere grotere spelers zoals Wehkamp, Bol bijvoorbeeld dit nog niet. Zal zeker wel een staartje krijgen.
Bol.com doet dit net zo goed.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1641145
https://kassa.vara.nl/vra(...)gen-moet-wel-betalen

[ Bericht 11% gewijzigd door RolStaart-Beer op 28-07-2017 20:21:04 ]
pi_172745197
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En nee. Zolang je nog niet op de lijst staat kun je gewoon spullen retourneren onder WKOA. Sta je wel op de lijst kun je niks nieuws meer bestellen. Iets wat je niet kunt bestellen kun je ook niet retourneren. Hoe is zoiets dan achteraf?
Omdat je eerst spullen moet bestelt hebben voordat ze je kunnen "straffen" voor het, in hun ogen, teveel gebruik maken van de wet.
pi_172745293
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 20:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat je eerst spullen moet bestelt hebben voordat ze je kunnen "straffen" voor het, in hun ogen, teveel gebruik maken van de wet.
Nee, de straf bestaat eruit dat je niet kunt bestellen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_172747725
quote:
Dat heeft echt niks met dit topic te maken..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:16:25 #104
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172748197
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 20:10 schreef madam-april het volgende:
Kortom een hele andere situatie..
Normaal wel, maar CoolBlue maakt dat onderscheid niet.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172748390
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:16 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Normaal wel, maar CoolBlue maakt dat onderscheid niet.
Die gevallen gaan over niet geleverde producten, we hebben het hier over niet meer kunnen bestellen wegens teveel retourneren.. ik mis de overeenkomst..
pi_172748976
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 20:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat je eerst spullen moet bestelt hebben voordat ze je kunnen "straffen" voor het, in hun ogen, teveel gebruik maken van de wet.
Bekijk het eens vanuit het perspectief van Coolblue:

Retouren kosten hun veel geld. Zie:

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 17:23 schreef Ivo1985 het volgende:
2 retouren op 6 artikelen is best veel. 2 retour artikelen op 6 bestellingen van elk 20 verschillende artikelen is niet veel.

Retouren kosten de webshop veel geld:
- Verzendkosten als je bij je bestelling 'gratis' verzending had.
- Personeelskosten voor verwerken van de bestelling en de retourzending.
- Transactiekosten bij de bank.
- Bij producten met 'verzegelde' verpakking geldt dat deze niet meer aan een andere klant als geheel nieuw artikel te verkopen zijn. Het product verliest dan waarde.

Zomaar 15 tot 20 euro kosten per retourzending, los van het waardeverlies van veel artikelen omdat ze na retourzending zichtbaar al eens door iemand zijn uitgepakt.

Dankzij de WKOA zijn ze verplicht deze kosten voor lief te nemen wanneer zij iemand als klant accepteren.. daarmee nemen ze dus iedere keer een risico..

Ze hebben weinig mogelijkheden om dat risico te verkleinen. Op het moment dat ze een overeenkomst met iemand aangaan, nemen ze dat risico, punt. De enige mogelijkheid om dat risico te verkleinen, is kritisch zijn over met wie ze een overeenkomst aangaan. Het bijhouden van het aantal retouren dat iemand doet, in verhouding tot het aantal bestellingen van die persoon, en op basis daarvan een risicoanalyse maken, is een van de enige mogelijkheden die ze hebben..
pi_172751800
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me wat kort door de bocht. Een partij doet een aanbod, en als de wederpartij dat accepteert dan is er een overeenkomst en moeten ze leveren.
Voor een overeenkomst is een wilsovereenstemming van beide partijen nodig. Uit het al oude Otto arrest blijkt al dat een volledig digitaal verlopen bestelling via een automatiseerd proces (aanbod op website, bestelling van consument en zelfs een bevestiging van die bestelling via E-mail) niet automatisch voor een overeenkomst zorgt wanneer daarna blijkt dat bij een van de partijen er geen wil is om tot een overeenkomst te komen.

Als Coolblue dus netjes van te voren aangeeft aan TS dat zij met hem geen overeenkomsten meer willen sluiten met als reden "teveel retour", zie ik niet direct in waarom Coolblue deze maatregel niet zou kunnen treffen.
  maandag 31 juli 2017 @ 14:22:46 #108
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172806643
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

Die gevallen gaan over niet geleverde producten, we hebben het hier over niet meer kunnen bestellen wegens teveel retourneren.. ik mis de overeenkomst..
Beide situaties komen blijkbaar als 'ticket' binnen in het RMA (retour) systeem en tellen dus als een retour, ook als er geen product wordt verzonden.

En als je als klant te veel van die RMA-tickets aanmaakt word je gezien als lastig, en kom je op de zwarte lijst terecht. Ongeacht of die RMA verzoeken terecht waren.

Stel Coolblue zou jou dus elke keer een baksteen sturen als je iets besteld hebt, en je stuurt die baksteen retour, dan telt dat net zo goed als een 'vervelende' retour als iemand die een product terug stuurt omdat ie het toch niet wil hebben.

Misschien dat ze in hun recht staan maar het is allesbehalve redelijk en goede reclame is het natuurlijk ook niet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172807751
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:22 schreef Stoney3K het volgende:

Misschien dat ze in hun recht staan maar het is allesbehalve redelijk en goede reclame is het natuurlijk ook niet.
Ik vind het anders juist best goede reclame, ze lijken actief actie te ondernemen tegen klanten waarbij ze het vermoeden hebben dat deze "misbruik" maken van de wetgeving omtrent koop op afstand doordat deze klanten veel meer retourneren dan het gemiddelde (mogelijk dat ze ook kijken naar de staat van de retouren en dit meenemen in de beoordeling, dat weet ik echter niet zeker).

Ze zouden er ook voor kunnen kiezen om deze retouren voor lief te nemen en de kosten daarvan op alle klanten door te berekenen. Wat ik dan weer alles behalve redelijk zou vinden. Ik vind het uitsluiten van klanten waar ze schijnbaar geen droog brood aan verdienen en die goed mogelijk zelfs voor meer kosten zorgen dan dat ze aan marge opleveren eigenlijk niet eens zo vreemd.
  maandag 31 juli 2017 @ 15:30:03 #110
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_172807917
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:22 schreef Dennism het volgende:

[..]
(mogelijk dat ze ook kijken naar de staat van de retouren en dit meenemen in de beoordeling, dat weet ik echter niet zeker).
En dat is dus precies wat niet gebeurt. Als je een retour-ticket aanmaakt, dan interesseert het ze niet of die retour terecht is (product ondeugdelijk, niet compleet, garantie) of omdat je het doet om misbruik te maken van de WKOA. Zelfs als je dus een vráág stelt over het product wat je net gekocht hebt, dan telt dat als een retour want het wordt in hetzelfde systeem verwerkt.

Er wordt niet beoordeeld of een retour ook echt terecht is, het is gewoon een geautomatiseerd proces. Als je meer dan X procent van je bestellingen een ticket van aanmaakt, dan kom je op de zwarte lijst.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172808038
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 00:52 schreef Dennism het volgende:

[..]

Voor een overeenkomst is een wilsovereenstemming van beide partijen nodig. Uit het al oude Otto arrest blijkt al dat een volledig digitaal verlopen bestelling via een automatiseerd proces (aanbod op website, bestelling van consument en zelfs een bevestiging van die bestelling via E-mail) niet automatisch voor een overeenkomst zorgt wanneer daarna blijkt dat bij een van de partijen er geen wil is om tot een overeenkomst te komen.
Als dat stukje jurisprudentie dus al relevant is dan betekent het dus vooral dat de formaliteiten van de zijde van de aanbieder er niet zo toe doen, maar het om de wilsovereenstemming gaat. Aanbieder wil dat product aanbieden tegen prijs zus en zo, en wederpartij wil dat aanvaarden.

quote:
Als Coolblue dus netjes van te voren aangeeft aan TS dat zij met hem geen overeenkomsten meer willen sluiten met als reden "teveel retour", zie ik niet direct in waarom Coolblue deze maatregel niet zou kunnen treffen.
Ze hebben al een overeenkomst gesloten, en die overeenkomst wordt dus beheerst door de redelijkheid en de billijkheid, eenzijdig een rechtsgevolg aan die overeenkomst toekennen dat inhoudt dat je door gebruik te maken van een wettelijk recht geen nieuwe overeenkomst met ze kan sluiten zou wel eens onbillijk kunnen zijn.

Verder kun je je afvragen of na een aanbod het proces van aanvaarding ook al niet door de redelijkheid en billijkheid wordt beheerst. Dus dat er niet al een voltooide overeenkomst in de zin van aanvaarding waarvan door de aanbieder kennis genomen hoeft te zijn voordat de redelijkheid en de billijkheid in het geding komt. Feitelijk verhindert aanbieder hier de wederpartij zijn wil op aanvaardig effectief te uiten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 31 juli 2017 @ 15:42:48 #112
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172808170
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:24 schreef Lienekien het volgende:
En wat is hiervan de consequentie?
Verstandige keuze van CB!

Je stuurt bijna de helft retour. Dat kost het bedrijf gewoon geld. Terecht dat ze dan zeggen, 'voor jou liever een andere klant.'
  maandag 31 juli 2017 @ 15:57:32 #113
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172808458
Ik zou -als ik CB was- bij deze klanten nagaan waarom ze iets retour sturen (sowieso bij een retour vragen als het kan). Een goedwillende klant stuurt niet zomaar iets retour. Klopt de informatie op de site wel, bijvoorbeeld, of ontbreken daar gegevens die voor die klanten essentieel zijn?
Daar zie ik bij kleine (hobby) webwinkels veel meer service om het juiste product te leveren. O.a. "geef de maten van je voet door (lengte, breedte), dan zorgen wij voor de juiste schoen."

Ik zou zeker niet of minder bij een webwinkel kopen als je bij "teveel retour" wordt geblokkeerd. Ook lullig als je graag dat product had willen hebben, maar het moet retourneren omdat pas na levering blijkt dat het niet voldoet aan de onlinebeschrijving.
pi_172818352
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:57 schreef Lunatiek het volgende:
Ik zou -als ik CB was- bij deze klanten nagaan waarom ze iets retour sturen (sowieso bij een retour vragen als het kan). Een goedwillende klant stuurt niet zomaar iets retour. Klopt de informatie op de site wel, bijvoorbeeld, of ontbreken daar gegevens die voor die klanten essentieel zijn?
Daar zie ik bij kleine (hobby) webwinkels veel meer service om het juiste product te leveren. O.a. "geef de maten van je voet door (lengte, breedte), dan zorgen wij voor de juiste schoen."

Ik zou zeker niet of minder bij een webwinkel kopen als je bij "teveel retour" wordt geblokkeerd. Ook lullig als je graag dat product had willen hebben, maar het moet retourneren omdat pas na levering blijkt dat het niet voldoet aan de onlinebeschrijving.
Heb ik gedaan, keurig ingevuld waarom iets retour moest.

Dus dit wordt al gedaan.
pi_172819074
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als dat stukje jurisprudentie dus al relevant is dan betekent het dus vooral dat de formaliteiten van de zijde van de aanbieder er niet zo toe doen, maar het om de wilsovereenstemming gaat. Aanbieder wil dat product aanbieden tegen prijs zus en zo, en wederpartij wil dat aanvaarden.

[..]

Ze hebben al een overeenkomst gesloten, en die overeenkomst wordt dus beheerst door de redelijkheid en de billijkheid, eenzijdig een rechtsgevolg aan die overeenkomst toekennen dat inhoudt dat je door gebruik te maken van een wettelijk recht geen nieuwe overeenkomst met ze kan sluiten zou wel eens onbillijk kunnen zijn.

Verder kun je je afvragen of na een aanbod het proces van aanvaarding ook al niet door de redelijkheid en billijkheid wordt beheerst. Dus dat er niet al een voltooide overeenkomst in de zin van aanvaarding waarvan door de aanbieder kennis genomen hoeft te zijn voordat de redelijkheid en de billijkheid in het geding komt. Feitelijk verhindert aanbieder hier de wederpartij zijn wil op aanvaardig effectief te uiten.
De aanbieder is niet verplicht met iedere wederpartij een overeenkomst af te sluiten..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')