abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172719099
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juli 2017 18:42 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen maas in de wet. Geen enkele winkel of bedrijf kan verplicht worden zaken te doen met iemand. En dat is maar goed ook.
Dat lijkt me wat kort door de bocht. Een partij doet een aanbod, en als de wederpartij dat accepteert dan is er een overeenkomst en moeten ze leveren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172719257
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 18:59 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Daarom staat de polsomtrek er ook bij vermeld :')
Scheelde maar 2 cm.
pi_172719272
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me wat kort door de bocht. Een partij doet een aanbod, en als de wederpartij dat accepteert dan is er een overeenkomst en moeten ze leveren.
Je kunt als ze je blokkeren geen overeenkomst meer aangaan. Dus het zal wel mogen dan volgens de wet.
pi_172719273
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 18:13 schreef aeque het volgende:

[..]

Dat is het risico van een webshop. Moeten ze maar betere afspraken met leveranciers over retouren.

Ik vraag mij af of dit ook wel zomaar mag. Je hebt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen om te retourneren.
Dat is inderdaad het risico van de webshop. En omdat ze de schade als gevolg van dit risico willen en mogen beperken, besluiten ze niet meer te leveren aan mensen die relatief veel producten retour sturen. Dat is hun goed recht.

Logisch gevolg en zolang het besluit om niet te leveren aan persoon X geen gevolg is van discriminatie maar puur uit bedrijfseconomische overwegingen, dan is dat uiteraard gewoon wettelijk toegestaan.
pi_172719311
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 19:15 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Je kunt als ze je blokkeren geen overeenkomst meer aangaan. Dus het zal wel mogen dan volgens de wet.
Hoezo?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172719352
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:28 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Dan zijn ze dat dus actief aan het uitrollen. Apart :')

Dat was dan de laatste keer iets bestellen bij Coolblue, ik vind 2 retouren op 7 bestellingen wel meevallen.
Ik vind het behoorlijk veel.
pi_172719453
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me wat kort door de bocht. Een partij doet een aanbod, en als de wederpartij dat accepteert dan is er een overeenkomst en moeten ze leveren.
De bakker om de hoek mag ook weigeren om aan jou een brood te verkopen, terwijl zijn winkel nog vol met verse boten ligt. Hij mag de verkoop niet weigeren omdat je bruine ogen of rood haar hebt. Maar wel omdat jij gisteren liep te zeuren dat het niet lekker was of omdat hij weet dat je het alleen maar koopt om aan de eendjes te voeren en hij liever zijn producten verkoopt aan iemand die het zelf op eet.
pi_172719771
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 19:22 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De bakker om de hoek mag ook weigeren om aan jou een brood te verkopen, terwijl zijn winkel nog vol met verse boten ligt. Hij mag de verkoop niet weigeren omdat je bruine ogen of rood haar hebt. Maar wel omdat jij gisteren liep te zeuren dat het niet lekker was of omdat hij weet dat je het alleen maar koopt om aan de eendjes te voeren en hij liever zijn producten verkoopt aan iemand die het zelf op eet.
Ook niet onbeperkt. Op zich mag een winkelier een lokaalverbod instellen tegen een individu, maar aangezien die impliciet een aanbod doet is hij daarmee partij en heeft hij in die hoedanigheid dus te maken met redelijkheid en billijkheid. Ik denk dat een rechter zo'n lokaalverbod niet zoomaar in stand laat wanneer het bijvoorbeeld om de enige supermarkt in de wijde omtrek gaat.

Coolbleu doet hier ook een aanbod aan iedereen, dan kun bij algemene voorwaarden nadere bepalingen maken over de aard van het aanbod dat gedaan is, maar algemene voorwaarden mogen weer niet in strijd zijn met dwingend recht. Het retourrecht is dwingend recht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172719846
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ook niet onbeperkt. Op zich mag een winkelier een lokaalverbod instellen tegen een individu, maar aangezien die impliciet een aanbod doet is hij daarmee partij en heeft hij in die hoedanigheid dus te maken met redelijkheid en billijkheid. Ik denk dat een rechter zo'n lokaalverbod niet zoomaar in stand laat wanneer het bijvoorbeeld om de enige supermarkt in de wijde omtrek gaat.

Coolbleu doet hier ook een aanbod aan iedereen, dan kun bij algemene voorwaarden nadere bepalingen maken over de aard van het aanbod dat gedaan is, maar algemene voorwaarden mogen weer niet in strijd zijn met dwingend recht. Het retourrecht is dwingend recht.
Dus Coolblue houdt zich niet aan de wet? Zozo. Kan ik iets mee. En TS denk ik ook.
pi_172719952
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 19:37 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Dus Coolblue houdt zich niet aan de wet? Zozo. Kan ik iets mee. En TS denk ik ook.
Ik denk dat Coolbleu op of over het randje zit en het te kort door de bocht is om te stellen dat ze dat zomaar mogen. Ik denk niet dat TS daar heel veel mee kan, tenzij hij dolgraag geld wil spenderen aan een proefproces.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172720568
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 18:13 schreef aeque het volgende:

[..]

Dat is het risico van een webshop. Moeten ze maar betere afspraken met leveranciers over retouren.

Ik vraag mij af of dit ook wel zomaar mag. Je hebt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen om te retourneren.
Blijkbaar mag het, is mij dus overkomen.En iemand anders in dit topic ook. Wat het nog meer apart maakt is dat ze sinds 2 maanden dus 30 dagen retourrecht hebben en daar mee deden adverteren, dus het retourrecht ruimer maken. Mij zien ze dus niet meer als klant :N
pi_172720955
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:07 schreef JanJanssen830 het volgende:
Mij zien ze dus niet meer als klant :N
Dat is precies wat ze willen; iedereen blij :)
pi_172721077
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ook niet onbeperkt. Op zich mag een winkelier een lokaalverbod instellen tegen een individu, maar aangezien die impliciet een aanbod doet is hij daarmee partij en heeft hij in die hoedanigheid dus te maken met redelijkheid en billijkheid. Ik denk dat een rechter zo'n lokaalverbod niet zoomaar in stand laat wanneer het bijvoorbeeld om de enige supermarkt in de wijde omtrek gaat.

Coolbleu doet hier ook een aanbod aan iedereen, dan kun bij algemene voorwaarden nadere bepalingen maken over de aard van het aanbod dat gedaan is, maar algemene voorwaarden mogen weer niet in strijd zijn met dwingend recht. Het retourrecht is dwingend recht.
Maar als alle retouren verwerkt zijn volgens WKOA kan CoolBlue makkelijk kiezen om niet meer aan een persoon te leveren. Daar is niks vreemds aan en mag gewoon volgens de wet.
pi_172721171
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:20 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat is precies wat ze willen; iedereen blij :)
En dat terwijl mijn aankopen die ik bij ze heb gekocht, ze zo'n 3000 euro hebben opgeleverd. Onder andere nieuwe koelkast en nieuwe tv :D :@
pi_172721207
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:28 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

En dat terwijl mijn aankopen die ik bij ze heb gekocht, ze zo'n 3000 euro hebben opgeleverd. Onder andere nieuwe koelkast en nieuwe tv :D :@
Met een omzet van 857 miljoen liggen ze daar ook vrij wakker van.
pi_172721251
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Met een omzet van 857 miljoen liggen ze daar ook vrij wakker van.
Ze snappen niet dat de negatieve reclame die dit op kan leveren ze nog wat tien duizenden euro's omzet kan schelen bij negatieve mond op mond reclame wat ze doen bij klanten zoals mij.
pi_172721305
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ook niet onbeperkt. Op zich mag een winkelier een lokaalverbod instellen tegen een individu, maar aangezien die impliciet een aanbod doet is hij daarmee partij en heeft hij in die hoedanigheid dus te maken met redelijkheid en billijkheid. Ik denk dat een rechter zo'n lokaalverbod niet zoomaar in stand laat wanneer het bijvoorbeeld om de enige supermarkt in de wijde omtrek gaat.

Coolbleu doet hier ook een aanbod aan iedereen, dan kun bij algemene voorwaarden nadere bepalingen maken over de aard van het aanbod dat gedaan is, maar algemene voorwaarden mogen weer niet in strijd zijn met dwingend recht. Het retourrecht is dwingend recht.
Dit dus. Pak CB maar aan.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172721340
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:31 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Ze snappen niet dat de negatieve reclame die dit op kan leveren ze nog wat tien duizenden euro's omzet kan schelen bij negatieve mond op mond reclame wat ze doen bij klanten zoals mij.
Ik denk dat ze daar niet zo van wakker liggen. Ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven. Klanten die een derde van hun aankopen retourneren, kosten gewoon geld. En het moet uit de lengte of de breedte komen, dus die kosten moeten de andere klanten opbrengen.
pi_172721407
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dit dus. Pak CB maar aan.
Hoe? :P
pi_172721409
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:31 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Ze snappen niet dat de negatieve reclame die dit op kan leveren ze nog wat tien duizenden euro's omzet kan schelen bij negatieve mond op mond reclame wat ze doen bij klanten zoals mij.
Ik denk dat jij je invloed schromelijk overschat.
pi_172721434
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:34 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar niet zo van wakker liggen. Ik kan ze eerlijk gezegd geen ongelijk geven. Klanten die een derde van hun aankopen retourneren, kosten gewoon geld. En het moet uit de lengte of de breedte komen, dus die kosten moeten de andere klanten opbrengen.
Liggen ze ook niet wakker van i know. Ik was tot aan vandaag wel erg te spreken over Coolblue, nu natuurlijk niet meer. ;)
pi_172721453
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:36 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je invloed schromelijk overschat.
Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017. ;) En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen. :)
pi_172721487
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:38 schreef JanJanssen830 het volgende:
Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017. ;) En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen. :)
Maar wat nou als het niet per definitie negatief is? Ik vind het bijvoorbeeld vrij positief; ik denk goed na over wat ik koop (over het algemeen), hou van het gemak van webwinkels, maar hou ook van scherpe prijzen.
pi_172721501
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:38 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Heb het niet alleen over mij, blijkbaar doen ze deze policy dus bij meer mensen anno juli 2017. ;) En die mensen hebben ook families die de negatieve mond op mond reclame horen. :)
Alleen tokkies zien het beleid van coolblue als negatief.
pi_172721521
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:31 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Ze snappen niet dat de negatieve reclame die dit op kan leveren ze nog wat tien duizenden euro's omzet kan schelen bij negatieve mond op mond reclame wat ze doen bij klanten zoals mij.
Ik ben nog steeds groot fan van Coolblue. Ondanks jouw verhaal en het verhaal van radeloosje. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan omdat jij geen klant meer bent. :')
pi_172721538
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:39 schreef Queller het volgende:

[..]

Maar wat nou als het niet per definitie negatief is? Ik vind het bijvoorbeeld vrij positief; ik denk goed na over wat ik koop (over het algemeen), hou van het gemak van webwinkels, maar hou ook van scherpe prijzen.
Voor scherpe prijzen moet je nooit bij Coolblue bestellen hoor, die zijn altijd het duurste namelijk. Ik bestelde altijd vanwege de goede service.
pi_172721544
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:41 schreef Krollie het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds groot fan van Coolblue. Ondanks jouw verhaal en het verhaal van radeloosje. Ik denk niet dat ze failliet zullen gaan omdat jij geen klant meer bent. :')
Verre van niet ;)
pi_172721611
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:41 schreef JanJanssen830 het volgende:

[..]

Voor scherpe prijzen moet je nooit bij Coolblue bestellen hoor, die zijn altijd het duurste namelijk. Ik bestelde altijd vanwege de goede service.
Dat de duurste zijn klopt ook niet. Ik heb juist iets goedkoper kunnen bestellen bij Coolblue dan bij een ander.
pi_172721632
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:44 schreef Krollie het volgende:

[..]

Dat de duurste zijn klopt ook niet. Ik heb juist iets goedkoper kunnen bestellen bij Coolblue dan bij een ander.
Gemiddeld genomen zijn ze echt niet het goedkoopste. Maar way offtopic :P
pi_172721711
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:41 schreef JanJanssen830 het volgende:

Voor scherpe prijzen moet je nooit bij Coolblue bestellen hoor, die zijn altijd het duurste namelijk. Ik bestelde altijd vanwege de goede service.
Ik zeg nergens dat ik op zoek ben naar de goedkoopste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')