abonnement Unibet Coolblue
pi_172512825
Ik draag al bijna twee jaar de hoofddoek. Eigen keus. Althans, mijn ouders hebben me nooit gedwongen. Deels een eigen wil, maar ook deels door mijn ex. Heb me mee laten slepen. Nu heb ik dus van die dagen en momenten dat ik zo twijfel. Het voelt ook zo als falen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2017 20:53:13 ]
pi_172512924
Dan doe je hem af.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_172512929
Of je laat hem op.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_172512939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dan doe je hem af.
Ja, dat begrijp ik ook wel, maar zo simpel is dat niet. Het voelt als falen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2017 20:56:47 ]
pi_172512957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik ook wel, maar zo simpel is dat niet. Het voelt als falen.
Hoezo niet?
Dubbele knoop?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_172512978
Twijfel ja aan Allah?
pi_172513006
Je draagt hem toch ook vaak niet? De foto's die ik je hier heb zien posten waren allemaal zonder.

Maar hoezo voelt het als falen wanneer je een hoofddoek draagt? Vanwege je ex?

Of voelt het niet dragen als falen? Zo ja, waarom dat?
pi_172513016
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:57 schreef LelijKnap het volgende:
Twijfel ja aan Allah?
Nee. Dat zeg ik toch niet?
pi_172513023
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Dubbele knoop?
Nou, als ik een simpel gebod als hoofddoek al niet aan kan...
pi_172513025
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:59 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee. Dat zeg ik toch niet?
Waarom twijfel je dan aan de hoofddoek? Betwijfel je wel of het een zinvolle plicht is? Of het überhaupt terug te leiden valt tot de Koran?
pi_172513075
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:58 schreef AnanYaw het volgende:
Je draagt hem toch ook vaak niet? De foto's die ik je hier heb zien posten waren allemaal zonder.

Maar hoezo voelt het als falen wanneer je een hoofddoek draagt? Vanwege je ex?

Of voelt het niet dragen als falen? Zo ja, waarom dat?
quote:
Ik zal even heel eerlijk zijn. Ik was het meisje dat altijd in de korte jurkjes en rondjes rondliep. In de zomer gewoon in bikini paraderen. Tot ik mijn ex leerde kennen. Heel gauw kwam hij met dingen die hij niet wou en ik was verliefd en dus ook blind. Ik deed alles om maar aan zijn plaatje te voldoen en in de hoop dat we zouden trouwen.
Het niet dragen valt als falen. Alsof ik iets niet heb afgemaakt.
pi_172513104
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom twijfel je dan aan de hoofddoek? Betwijfel je wel of het een zinvolle plicht is? Of het überhaupt terug te leiden valt tot de Koran?
Nee. Dat niet. Ik ben wel van mening dat het gewoon een islamitische plicht is.
pi_172513308
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]


[..]

Het niet dragen valt als falen. Alsof ik iets niet heb afgemaakt.
Maar hoe zit het met het feit dat je hem al niet altjd draagt? Is dat alleen op de foto's die je hier weleens post, maar ga je er wel altijd mee de deur uit?

Tsja, ik kan er niet goed over oordelen. Ik ben geen moslim, maar de hoofddoek lijkt mij nou echt niet het meest belangrijke onderdeel van het geloof. Er zijn zoveel dames zonder hoofddoek, die een stuk vromer zijn dan anderen met hoofddoek.

Ik vind dat dat iets tussen jou en je god is. Als jij je er eigenlijk niet prettig bij voelt en liever leuke jurkjes wil dragen, dan moet je dat gewoon doen vind ik.

Ik weet ook niet of jullie doen aan bidden voor wijsheid wat te doen. Anders kun je dat misschien doen.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:11:27 #14
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_172513341
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:10 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, over borsten praten is niet haram. Maar, als je eerst zegt dat je wegens je geloof hoofddoek draagt, vervolgens foto's post waar je geen hoofddoek draagt, en dan ook nog eens naar aanleiding van die foto's over je borsten praat - lekker luchtig, past echt totaal bij islamitische waarden - heb je volgens mij totaal geen idee in wat voor tegenstrijd jij leeft.
Ben je een moslim(a) ?
pi_172513428
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:11 schreef hugecooll het volgende:
Gewoon niet dragen toch
Begrijp ik, maar het voelt dus echt als falen of zo.
pi_172513459
In Nederland niet dragen in Marokko wel. Probleem opgelost. ^O^
pi_172513487
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee. Dat niet. Ik ben wel van mening dat het gewoon een islamitische plicht is.
Sinds wanneer is jouw mening bepalend voor wat een islamitische plicht is? Het is Allah en niemand anders die dat bepaalt.
pi_172513489
Zolang je iets tegen je zin in doet, wanneer je redelijkerwijs de keuze hebt anders te doen, dan is het falen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172513596
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:10 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Maar hoe zit het met het feit dat je hem al niet altjd draagt? Is dat alleen op de foto's die je hier weleens post, maar ga je er wel altijd mee de deur uit?

Tsja, ik kan er niet goed over oordelen. Ik ben geen moslim, maar de hoofddoek lijkt mij nou echt niet het meest belangrijke onderdeel van het geloof. Er zijn zoveel dames zonder hoofddoek, die een stuk vromer zijn dan anderen met hoofddoek.

Ik vind dat dat iets tussen jou en je god is. Als jij je er eigenlijk niet prettig bij voelt en liever leuke jurkjes wil dragen, dan moet je dat gewoon doen vind ik.

Ik weet ook niet of jullie doen aan bidden voor wijsheid wat te doen. Anders kun je dat misschien doen.
Draag het buitenshuis wel altijd. Begon als het gewoon goed dragen en steeds meer haar laten zien. Daar de hoofddoek nu echt gewoon half, je ziet de helft van mijn haar gewoon omdat het zo een 'losse' hoofddoek is. Ik merk dus dat ik afzwak en dat voelt echt niet goed aan.

Ja, we hebben dat gebed wel. Die verricht ik ook regelmatig. Hoop gauw een teken te ontvangen.
pi_172513638
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:55 schreef de_boswachter het volgende:
Prachtig die geloofsovertuiging.
Geloven,twijfel,geloven,twijfel. Man man man.
Geloven IS twijfelen. Vooral aan jezelf.
pi_172513657
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Geloven IS twijfelen. Vooral aan jezelf.
Niks mis met twijfelen, toch? Heb jarenlang getwijfeld in de islam en dat heeft me alleen maar beter gemaakt.
pi_172513684
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:16 schreef FlippingCoin het volgende:
Zolang je iets tegen je zin in doet, wanneer je redelijkerwijs de keuze hebt anders te doen, dan is het falen.
Klopt!!!! En toch lijkt het alsof beide opties niet goed zijn.
pi_172513703
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat bepaal jij nogmaals niet. Je weet toch niet met welke strijd een dame zit die de hoofddoek draagt? Ze doet en probeert het tenminste.
Welke strijd? En wie heeft de strijd dan gewonnen?
pi_172513736
Waarom twijfel je opeens zo erg?
Heb je hem destijds alleen opgezet voor je ex-vriend? En nu blijkt dat je er niet klaar voor was/bent?
Je mag mij ook pm'en als je wil.
pi_172513740
Als het als falen voelt, waarom dan niet gewoon af doen?
pi_172513772
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:24 schreef BellaaElisa het volgende:
Waarom twijfel je opeens zo erg?
Heb je hem destijds alleen opgezet voor je ex-vriend? En nu blijkt dat je er niet klaar voor was/bent?
Je mag mij ook pm'en als je wil.
Ja, eigenlijk al wel langer... vorig jaar zomer al wel. Heb toen zelfs een paar keer zonder hoofddoek gelopen omdat ik wou kijken waar ik me het beste bij voelde. Dat voelde dus ook al niet goed. Alsof beide opties niet goed voelen. Twijfels hebben zijn normaal, ik weet dat velen deze hebben.. maar wat je ermee doet is de wijsheid. Ik DM je zo.
pi_172513784
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt!!!! En toch lijkt het alsof beide opties niet goed zijn.
Tja, je moet doen wat jou het beste lijkt, niet wat iemand anders het beste lijkt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172513792
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:25 schreef DoubleDip het volgende:
Als het als falen voelt, waarom dan niet gewoon af doen?
Ja, maar dat voelt ook niet helemaal goed. Alsof niks voelt.
pi_172513804
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Tja, je moet doen wat jou het beste lijkt, niet wat iemand anders het beste lijkt.
Ja, ga er deze zomer echt goed voor zitten en eens nadenken.
pi_172513815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, maar dat voelt ook niet helemaal goed. Alsof niks voelt.
Wat voelt er niet goed aan zonder hoofddoek lopen?
pi_172513846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, ga er deze zomer echt goed voor zitten en eens nadenken.
Het zou zonde zijn om iets te dragen of doen omdat iemand anders dat verlangt, tegen je eigen zin in lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172513907
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat voelt er niet goed aan zonder hoofddoek lopen?
Beide niet. Is ook geen middenweg hier voor te vinden en dat maakt het nog lastiger.
pi_172513957
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Draag het buitenshuis wel altijd. Begon als het gewoon goed dragen en steeds meer haar laten zien. Daar de hoofddoek nu echt gewoon half, je ziet de helft van mijn haar gewoon omdat het zo een 'losse' hoofddoek is. Ik merk dus dat ik afzwak en dat voelt echt niet goed aan.

Ja, we hebben dat gebed wel. Die verricht ik ook regelmatig. Hoop gauw een teken te ontvangen.
Oké, dan snap ik het.

Wat vertegenwoordigt de hoofddoek voor jou?

Draag je die omdat je vindt dat het een islamitische regel is en je regels gewoon moet opvolgen? Draag je die omdat je de redenering achter de regel onderschrijft? Draag je die als verbond met je god? Of heb je er een andere of meerdere redenen voor?

En wat zijn je redenen om deze misschien toch niet te willen dragen? Is dat vanwege de moeite, of omdat je het wel leuk vind om opgemerkt te worden voor je uiterlijk, of iets anders?
pi_172513959
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:30 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Beide niet. Is ook geen middenweg hier voor te vinden en dat maakt het nog lastiger.
Ik zeg maar wat hoor. Maar als je nou je hoofddoek draagt als t goed voelt en af laat als t niet goed voelt?
pi_172514009
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:57 schreef LelijKnap het volgende:
Twijfel ja aan Allah?
Dat heeft niets met het hoofddoek te maken.

De vraag is, waarom twijfel je TS.
Het is maar een stuk stof hoor.

Als je hem wilt dragen, draag je hem gewoon. Ik heb nooit begrepen waarom die hoofddoek altijd een issue is. Het is maar een kledingstuk net zoals schoenen en een blouse. Zo simpel is het.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172514028
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zeg maar wat hoor. Maar als je nou je hoofddoek draagt als t goed voelt en af laat als t niet goed voelt?
Ja, dat is raar. Ook voor de buitenwereld en heb geen zin om mensen op straat te uitleggen waarom zo. Snap je? Het lijkt alsof ik me nergens fijn bij voel. Misschien is het een fase, ik weet het niet. Soms denk ik wel, was ik er maar nooit aan begonnen.
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 21:35:11 #38
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_172514071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:16 schreef Mutiilation het volgende:
De drie grote religies (jodendom, islam en christendom) zijn gewoon een massapsychose. Pleur die hoofddoek weg en geniet van je lange haren.
Jodendom is echt geen top 3 religie. Sterker nog, Jodendom staat op 10.
pi_172514096
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, dat is raar. Ook voor de buitenwereld en heb geen zin om mensen op straat te uitleggen waarom zo. Snap je? Het lijkt alsof ik me nergens fijn bij voel. Misschien is het een fase, ik weet het niet. Soms denk ik wel, was ik er maar nooit aan begonnen.
Snap ik hoor. Maar ik denk dat er wat dat betreft niet heel erg een middenweg is. Als je ex niks had gezegd, wat had je dan gedaan? Had je dan nu een hoofddoek gedragen of niet?
pi_172514114


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2017 21:44:58 ]
  dinsdag 18 juli 2017 @ 21:36:40 #41
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_172514119
Weer open en graag ontopic. Discussies over geloof en dergelijke is niet nodig. TS niet op iedereen reageren.

[ Bericht 82% gewijzigd door LPFAN op 18-07-2017 21:43:43 ]
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_172514381
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:36 schreef LPFAN het volgende:
Weer open en graag ontopic. Discussies over geloof en dergelijke is niet nodig. TS niet op iedereen reageren.
Je hebt gelijk. Alleen op de normale mensen.
pi_172514440
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:31 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Oké, dan snap ik het.

Wat vertegenwoordigt de hoofddoek voor jou?

Draag je die omdat je vindt dat het een islamitische regel is en je regels gewoon moet opvolgen? Draag je die omdat je de redenering achter de regel onderschrijft? Draag je die als verbond met je god? Of heb je er een andere of meerdere redenen voor?

En wat zijn je redenen om deze misschien toch niet te willen dragen? Is dat vanwege de moeite, of omdat je het wel leuk vind om opgemerkt te worden voor je uiterlijk, of iets anders?
Hoofddoek betekent liefde voor de islam. Soms denk ik wel eens dat het mij ontbreekt aan liefde voor de islam. Daar twijfel ik zo enorm aan.

Ik heb het destijds gedragen omdat mijn ex... nou ja, had het achteraf gezien nooit moeten dragen. Als ik mijn ex niet had leren kennen dan zou ik het nog altijd niet dragen. Ik heb vorig jaar ook paar keer zonder hoofddoek gelopen. Heel stom in de auto uit zitten kleden en naar een andere badplaats gereden. Maar ook dat voelde niet goed.
pi_172514465
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Snap ik hoor. Maar ik denk dat er wat dat betreft niet heel erg een middenweg is. Als je ex niks had gezegd, wat had je dan gedaan? Had je dan nu een hoofddoek gedragen of niet?
Nee, als ik mijn ex niet had leren kennen zou ik het niet dragen. Toen ik hem leerde kennen droeg ik korte jurkjes, rokken en bikini's.
pi_172514501
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoofddoek betekent liefde voor de islam. Soms denk ik wel eens dat het mij ontbreekt aan liefde voor de islam. Daar twijfel ik zo enorm aan.

Ik heb het destijds gedragen omdat mijn ex... nou ja, had het achteraf gezien nooit moeten dragen. Als ik mijn ex niet had leren kennen dan zou ik het nog altijd niet dragen. Ik heb vorig jaar ook paar keer zonder hoofddoek gelopen. Heel stom in de auto uit zitten kleden en naar een andere badplaats gereden. Maar ook dat voelde niet goed.
Dus eigenlijk wil je geen hoofddoek dragen? Prima toch, draag je dat ding toch niet. Alsof je geen goede moslim(a) bent zonder die lap stof.
pi_172514526
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee, als ik mijn ex niet had leren kennen zou ik het niet dragen. Toen ik hem leerde kennen droeg ik korte jurkjes, rokken en bikini's.
Dat klinkt best kwalijk eigenlijk, dat jij jezelf zo aanpast aan iemand anders zijn geloof.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172514557
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat klinkt best kwalijk eigenlijk, dat jij jezelf zo aanpast aan iemand anders zijn geloof.
Ja, is het ook, maar dat is achter gepraat. Ik heb ervan geleerd zullen we maar zeggen.
pi_172514575
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, is het ook, maar dat is achter gepraat. Ik heb ervan geleerd zullen we maar zeggen.
Ja het is ook niet bedoeld als kritiek of zo, meer iets om over na te denken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172514601
Het komt dus niet uit je hart? Hoofddoek moet echt komen vanuit je hart anders lieg je jezelf alleen maar voor & dan ga je je nooit "gelukkig" voelen. Omdat het waarschijnlijk niet bij je hoort, maar het kan ook dat stemmetje zijn.
pi_172514611
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja het is ook niet bedoeld als kritiek of zo, meer iets om over na te denken.
Klopt. Blind door verliefdheid. Zou zoiets trouwens nooit meer doen voor een man.
pi_172514621
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:50 schreef BellaaElisa het volgende:
Het komt dus niet uit je hart? Hoofddoek moet echt komen vanuit je hart anders lieg je jezelf alleen maar voor & dan ga je je nooit "gelukkig" voelen. Omdat het waarschijnlijk niet bij je hoort, maar het kan ook dat stemmetje zijn.
Hoe kom je van die twijfels af?
pi_172514638
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:47 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dus eigenlijk wil je geen hoofddoek dragen? Prima toch, draag je dat ding toch niet. Alsof je geen goede moslim(a) bent zonder die lap stof.
Wil beide niet. Verwarrend, I know.
pi_172514651
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, dat is raar. Ook voor de buitenwereld en heb geen zin om mensen op straat te uitleggen waarom zo. Snap je? Het lijkt alsof ik me nergens fijn bij voel. Misschien is het een fase, ik weet het niet. Soms denk ik wel, was ik er maar nooit aan begonnen.
Sorry dat ik het zeg, maar je hoeft toch helemaal niks uit te leggen? Als je een hoofddoek draagt of niet, ik begrijp dat niet. Misschien ben ik naief, maar ik heb de hele discussie er om heen nooit begrepen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172514681
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:50 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoe kom je van die twijfels af?
Bezoek een imaam ;)
pi_172514957
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:52 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Bezoek een imaam ;)
FOK! > imaam.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172514985
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoofddoek betekent liefde voor de islam. Soms denk ik wel eens dat het mij ontbreekt aan liefde voor de islam. Daar twijfel ik zo enorm aan.

Ik heb het destijds gedragen omdat mijn ex... nou ja, had het achteraf gezien nooit moeten dragen. Als ik mijn ex niet had leren kennen dan zou ik het nog altijd niet dragen. Ik heb vorig jaar ook paar keer zonder hoofddoek gelopen. Heel stom in de auto uit zitten kleden en naar een andere badplaats gereden. Maar ook dat voelde niet goed.
Dat is best verhelderend. Het klinkt alsof jij van binnen denkt dat je niet klaar bent om een hoofddoek te dragen. Dat je misschien niet vroom genoeg bent, of dat je niet zeker genoeg bent in je geloof.

Ik kan niet oordelen of je onterecht onzeker bent, of dat er misschien wel wat in zit. Je had al eens eerder een topic dat erop wijst dat je best wel vaak twijfelt of je wel een goede moslima bent. Dat lijkt me erg lastig.

Ik ben geneigd te zeggen dat je eens een periode zonder hoofddoek moet gaan. Het is logisch dat het niet goed voelt, als je dat een keertje doet, maar je hebt de hoofddoek nu 2 jaar de kans gegeven. Dan moet je zonder eigenlijk ook wat langer de kans geven.
pi_172515433
Wat is de functie van de hoofddoek? Wat is de "reden" die het geloof er aan geeft?

Ik leees vaak dat het is om de mannen niet in verleiding te brengen, maar vaak uit westerse, populistische bronnen. Wat zegt de koran er eigenlijk over?

Ik ben er voor om alle geloofgerelateerde dingen in de tijdsgeest te zien... besnijden was ooit handig in minder hygiënische leefsituaties, meerdere vrouwen mogen huwen zal ook wel ooit een praktisch nut hebben gehad... (ik kan even geen betere voorbeelden bedenken :') )

In 2017 zijn die dingen totaal niet relevant meer. Volgens mij is je geloof iets dat je met je eigen god moet beleven. Als je voor jouw gevoel je geloof op de juiste manier beleidt, dan heeft de.buitenwacht er niks.mee te maken.

Je geeft zelf al.aan dat je hem voor de buitenwacht bent gaan dragen (niet voor jezelf, niet voor je god) dus ik zou hem in jouw geval afdoen en pas weer omslaan als ik voelde dat het voor mij juist is. Misschien is dat over 2 weken. Misschien nooit.

Beiden zijn ok. Maar ik zou niet met een religieus symbool rondlopen als dat niet 100% mijn eigen keus zou zijn en goed en "puur" voelde.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_172515505
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:02 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat is best verhelderend. Het klinkt alsof jij van binnen denkt dat je niet klaar bent om een hoofddoek te dragen. Dat je misschien niet vroom genoeg bent, of dat je niet zeker genoeg bent in je geloof.

Ik kan niet oordelen of je onterecht onzeker bent, of dat er misschien wel wat in zit. Je had al eens eerder een topic dat erop wijst dat je best wel vaak twijfelt of je wel een goede moslima bent. Dat lijkt me erg lastig.

Ik ben geneigd te zeggen dat je eens een periode zonder hoofddoek moet gaan. Het is logisch dat het niet goed voelt, als je dat een keertje doet, maar je hebt de hoofddoek nu 2 jaar de kans gegeven. Dan moet je zonder eigenlijk ook wat langer de kans geven.
Ja, ben even heel eerlijk en open. Ik twijfel al vaker over mezelf. Ben ik wel een goed mens en goede moslima? Ik begrijp je advies maar wil ook weer niet spijt krijgen van die keus.
pi_172515541
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:51 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar je hoeft toch helemaal niks uit te leggen? Als je een hoofddoek draagt of niet, ik begrijp dat niet. Misschien ben ik naief, maar ik heb de hele discussie er om heen nooit begrepen.
Je moet de buitenwereld toch uitleggen waarom het weer af is?
pi_172515549
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je moet de buitenwereld toch uitleggen waarom het weer af is?
Tegenover wie dan?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172515574
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:23 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Tegenover wie dan?
De sociale controle in de moslimwereld is nogal aanwezig, van goed bedoelde interesse en advies tot / met regelrechte bemoeienis.
pi_172515582
Ik snap je wel een beetje, ik kom zelf ook een zeer streng religieus milieu, maar ik heb er gewoon schijt aan.
Maar ik heb een groot voordeel: mijn familie woont heel erg ver weg.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172515642
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Geloven IS twijfelen. Vooral aan jezelf.
Waar haal je dat nou weer vandaan.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172515646
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:26 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Maar dan zou Mohammed dus ook niet perfect zijn?
Buiten de profeten etc, sukkel :D
pi_172515648
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:24 schreef Sigaartje het volgende:
Ik snap je wel een beetje, ik kom zelf ook een zeer streng religieus milieu, maar ik heb er gewoon schijt aan.
Maar ik heb een groot voordeel: mijn familie woont heel erg ver weg.
Christelijk?
pi_172515661
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat is de functie van de hoofddoek? Wat is de "reden" die het geloof er aan geeft?

Ik leees vaak dat het is om de mannen niet in verleiding te brengen, maar vaak uit westerse, populistische bronnen. Wat zegt de koran er eigenlijk over?

Ik ben er voor om alle geloofgerelateerde dingen in de tijdsgeest te zien... besnijden was ooit handig in minder hygiënische leefsituaties, meerdere vrouwen mogen huwen zal ook wel ooit een praktisch nut hebben gehad... (ik kan even geen betere voorbeelden bedenken :') )

In 2017 zijn die dingen totaal niet relevant meer. Volgens mij is je geloof iets dat je met je eigen god moet beleven. Als je voor jouw gevoel je geloof op de juiste manier beleidt, dan heeft de.buitenwacht er niks.mee te maken.

Je geeft zelf al.aan dat je hem voor de buitenwacht bent gaan dragen (niet voor jezelf, niet voor je god) dus ik zou hem in jouw geval afdoen en pas weer omslaan als ik voelde dat het voor mij juist is. Misschien is dat over 2 weken. Misschien nooit.

Beiden zijn ok. Maar ik zou niet met een religieus symbool rondlopen als dat niet 100% mijn eigen keus zou zijn en goed en "puur" voelde.
Ik denk dat ik deze vragen even per dm beantwoord als je dat goed vindt? Ik heb namelijk geen zin om aangevallen te worden zo.
pi_172515673
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:26 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Buiten de profeten etc, sukkel :D
Oh, dacht al!! :P
pi_172515712
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:27 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Christelijk?
yup
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 22:34:18 #69
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_172515854
Dus als je hem blijft dragen doe je dat om dat je tegen de reacties opziet van sommigen in je omgeving?
pi_172516161
Je post nu toch ook al foto's van jezelf zonder hoofddoek?
pi_172516169
Volgens mij ben je er al lang uit en wil je die hoofddoek gewoon niet dragen. Prima. Probeer het anders eens voor langere tijd zonder?
pi_172516189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:29 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

yup
Best apart, dat Antillianen christelijk zijn. Of kwam het van de blanke kant van je familie?
pi_172516517
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:44 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Best apart, dat Antillianen christelijk zijn. Of kwam het van de blanke kant van je familie?
Ja.
Wat me altjid stoort aan religieuzen is dat ze alles klakkeloos aannemen. Ik kan daar heel moeilijk tegen. Je hebt niet voor niets een kop met verstand gekregen.Of die kop nou gekregen is van God of niet maakt niet uit.

Ik zal ook een klein voorbeeld geven: het zingen met hele noten (met bovenstem) bij de zware kerken, die daar zo aan vast houden, weet je hoe dat is ontstaan? Omdat er geen bekwame lieden waren in de eeuwen voor ons die ritmisch de psalmen konden laten zingen, dus werd er overgeschakeld op de hele noten, ze moesten toch iets. Pas later kwam de muziekkwaliteit weer terug, maar dat heeft niets te maken met aanbidding of zo.

Zelfde heb ik het gevoel bij hoofddoeken. Heb je wel eens een filmpje gezien hoe het is in de woestijn met wind erbij? Dat verwoest compleet je haar.
Weet je waarom ze geen varkens mochten eten? Omdat ze daar ziek van werden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172516523
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee. Dat niet. Ik ben wel van mening dat het gewoon een islamitische plicht is.
^

Persoonlijk ben ik niet voor of tegen, maar aangezien je islamitisch bent en naar eigen zeggen ook islamitisch wilt zijn, lijkt mij -gezien de gequote uitspraak- de belangrijkste vraag, de vraag waarom je de hoofddoek (soms) NIET wilt dragen i.p.v. waarom wel...

Omdat je mét hoofddoek minder aandacht (van mannen) (voor je uiterlijk) krijgt? Omdat je (je) 'stiekem' toch niet islamitisch bent (voelt)? Wat is nou precies de reden?
Tails tell tales
pi_172516582
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee. Dat niet. Ik ben wel van mening dat het gewoon een islamitische plicht is.
Als je dat vindt, moet je dat gewoon vinden, daar kan niemand je op aanvallen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172516584
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:59 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nou, als ik een simpel gebod als hoofddoek al niet aan kan...
Alsof een hoofddoek je een beter mens maakt. Onzin.

Het verandert jou niet en het is niet een van de vijf pijlers. Je kunt prima moslim zijn (en vromer dan de meeste met een hoofddoek) zonder.
Whatever...
pi_172516679
Hoe zwaar weeg zo'n gebod eigenlijk?

In het jodendom/christendom weegt de sabbath/zondagsrust heel zwaar bijvoorbeeld. Ik doe mijn best me daaraan te houden, maar dat lukt niet altijd. Maar het is ook goed voor je gezondheid, een dag helemaal niets doen. De keuze van de dag in de week vind ik daarbij wel onzin, want op zondag of zaterdag moet de maatschappij ook draaien.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172516739
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:44 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Best apart, dat Antillianen christelijk zijn. Of kwam het van de blanke kant van je familie?
Seriously? Heb je enig historisch besef? Heb je weleens van gospelmuziek gehoord?
pi_172516862
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:02 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Seriously? Heb je enig historisch besef? Heb je weleens van gospelmuziek gehoord?
:') Weetje überhaupt wel dat de christenen (blanken) goed in Zuid-Amerika hebben huisgehouden.
pi_172516887
Op de Antillen is de Katholieke kerk de grootste, dan heb je de verenigde protestantse kerk en daarna Artikel 31, vrijgemaakt gereformeerd. Ook de jehova's zijn goed vertegenwoordigd daar.

Het aparte op Curacao is dat de moslims, christenen en joden met elkaar samenwerken en wat wij hier allemaal meemaken daar totaal niet aan de orde is.

De moslims op Curacao hebben hun wortels in Libanon. Toen ik in Nederland kwam en merkte dat Marokkanen totaal niet om konden gaan met de Nederlandse samenleving, was dat compleet nieuw voor mij. Op Curacao heb je dat probleem totaal niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172516946
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Alsof een hoofddoek je een beter mens maakt. Onzin.

Het verandert jou niet en het is niet een van de vijf pijlers. Je kunt prima moslim zijn (en vromer dan de meeste met een hoofddoek) zonder.
Meeste? Zeg dan "een groot deel". Dat klink heel wat beter ;)
pi_172516954
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:54 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ja.
Wat me altjid stoort aan religieuzen is dat ze alles klakkeloos aannemen. Ik kan daar heel moeilijk tegen. Je hebt niet voor niets een kop met verstand gekregen.Of die kop nou gekregen is van God of niet maakt niet uit.

Ik zal ook een klein voorbeeld geven: het zingen met hele noten (met bovenstem) bij de zware kerken, die daar zo aan vast houden, weet je hoe dat is ontstaan? Omdat er geen bekwame lieden waren in de eeuwen voor ons die ritmisch de psalmen konden laten zingen, dus werd er overgeschakeld op de hele noten, ze moesten toch iets. Pas later kwam de muziekkwaliteit weer terug, maar dat heeft niets te maken met aanbidding of zo.

Zelfde heb ik het gevoel bij hoofddoeken. Heb je wel eens een filmpje gezien hoe het is in de woestijn met wind erbij? Dat verwoest compleet je haar.
Weet je waarom ze geen varkens mochten eten? Omdat ze daar ziek van werden.
Volgens mij stond het niet eens in de koran dat een burka verplicht is. :P

Maar alles heeft een reden. Net zoals de zondes in de bijbel. Dat leert mensen wat goed en fout is.
pi_172516996
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:07 schreef Sigaartje het volgende:
Op de Antillen is de Katholieke kerk de grootste, dan heb je de verenigde protestantse kerk en daarna Artikel 31, vrijgemaakt gereformeerd. Ook de jehova's zijn goed vertegenwoordigd daar.

Het aparte op Curacao is dat de moslims, christenen en joden met elkaar samenwerken en wat wij hier allemaal meemaken daar totaal niet aan de orde is.

De moslims op Curacao hebben hun wortels in Libanon. Toen ik in Nederland kwam en merkte dat Marokkanen totaal niet om konden gaan met de Nederlandse samenleving, was dat compleet nieuw voor mij. Op Curacao heb je dat probleem totaal niet.
Het is daar ook een heel andere wereld. Veel minder sociale druk, veel mensen houden niet zo van regeltjes etc volgens mij.
pi_172517035
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:09 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Volgens mij stond het niet eens in de koran dat een burka verplicht is. :P

Maar alles heeft een reden. Net zoals de zondes in de bijbel. Dat leert mensen wat goed en fout is.
Ik denk ook dat de hoofddoek bijzaak is, om aan anderen te laten zien dat je serieus bezig bent met de religie. Net zoals het kruisje in huis van protestantse gezinnen.
De kern is geloof, geweldloosheid en dienstbaar zijn aan de samenleving (dat laatste willen religieuzen nog wel eens vergeten).
De rest is bijzaak.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172517073
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:06 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

:') Weetje überhaupt wel dat de christenen (blanken) goed in Zuid-Amerika hebben huisgehouden.
Uhm ja, want historisch besef.
pi_172517096
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:12 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de hoofddoek bijzaak is, om aan anderen te laten zien dat je serieus bezig bent met de religie. Net zoals het kruisje in huis van protestantse gezinnen.
De kern is geloof, geweldloosheid en dienstbaar zijn aan de samenleving (dat laatste willen religieuzen nog wel eens vergeten).
De rest is bijzaak.
Het staat in de Koran..
pi_172517099
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:14 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Uhm ja, want historisch besef.
Nou dan, heeft niks met gospel te maken. :')
pi_172517107
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:15 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Het staat in de Koran..
Burka niet?
pi_172517124
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:15 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Burka niet?
Burka niet nee. Maar het ging over het dragen van een hoofddoek toch?
pi_172517129
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:12 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de hoofddoek bijzaak is, om aan anderen te laten zien dat je serieus bezig bent met de religie. Net zoals het kruisje in huis van protestantse gezinnen.
De kern is geloof, geweldloosheid en dienstbaar zijn aan de samenleving (dat laatste willen religieuzen nog wel eens vergeten).
De rest is bijzaak.
Geweldloosheid hebben gelovigen ook nog wel eens moeite mee.
pi_172517131
:')
pi_172517142
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:15 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Nou dan, heeft niks met gospel te maken. :')
Gospel is meer een VS dingetje, maar in de gehele amerika's zijn donkere mensen juist vrij vaak christelijk. Ik begrijp niet hoezo het raar zou zijn dat een Antilliaan christelijk is, als het niet van de blanke kant van zijn familie is.
pi_172517145
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:16 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Burka niet nee. Maar het ging over het dragen van een hoofddoek toch?
In mijn comment staat burka.
pi_172517156
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:11 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Het is daar ook een heel andere wereld. Veel minder sociale druk, veel mensen houden niet zo van regeltjes etc volgens mij.
Het is vrij gemoedelijk. Er is eigenlijk geen haan die er naar kraait tussen de verschillende geloven. Er is een Joods, Moslim en Christelijke gemeenschap en die helpen elkaar gewoon en hebben een samenwerkingsverband. Ik vind het ook heel raar dat moslims afwiijzend tegenover Joden staan hier (dat is ook weer een leuk verhaal met een achtergrond, want Mohammed kreeg geen voet aan de grond bij een Joodse gemeenschap in Saoudi Arabie en daar was die man zo verschrikkelijk kwaad om, want hij had ze nodig omdat ze hoog in aanzien stonden in dat land)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172517159
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:17 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

In mijn comment staat burka.
Ik reageer ook op sigaartje, die had het over hoofddoek. :)
pi_172517166
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:16 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Burka niet nee. Maar het ging over het dragen van een hoofddoek toch?
Ja.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172517175
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:17 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Gospel is meer een VS dingetje, maar in de gehele amerika's zijn donkere mensen juist vrij vaak christelijk. Ik begrijp niet hoezo het raar zou zijn dat een Antilliaan christelijk is, als het niet van de blanke kant van zijn familie is.
Omdat de zwarte medemens onderdrukt werd door christenen.

In Haïti geloven ze in bijvoorbeeld voodoo etc. Dat is weer iets typisch Afrikaanse natuurgodsdienst. En dat snap ik dan wel weer ivm hun roots.
pi_172517200
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:19 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Omdat de zwarte medemens onderdrukt werd door christenen.

In Haïti geloven ze in bijvoorbeeld voodoo etc. Dat is weer iets typisch Afrikaanse natuurgodsdienst. En dat snap ik dan wel weer ivm hun roots.
Voodoo heet bij ons Sihr.
pi_172517220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:18 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het is vrij gemoedelijk. Er is eigenlijk geen haan die er naar kraait tussen de verschillende geloven. Er is een Joods, Moslim en Christelijke gemeenschap en die helpen elkaar gewoon en hebben een samenwerkingsverband. Ik vind het ook heel raar dat moslims afwiijzend tegenover Joden staan hier (dat is ook weer een leuk verhaal met een achtergrond, want Mohammed kreeg geen voet aan de grond bij een Joodse gemeenschap in Saoudi Arabie en daar was die man zo verschrikkelijk kwaad om, want hij had ze nodig omdat ze hoog in aanzien stonden in dat land)
Ik denk wel dat deze geloven minimaal verschillen en dat ze van elkaar afstammen. Ookal wordt door gelovigen zelf ontkent.
pi_172517235
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:20 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Voodoo heet bij ons Sihr.
Wordt het gezien als iets kwaads?
pi_172517242
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:21 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Wordt het gezien als iets kwaads?
Dat is het ergste wat je kan doen in de Islam..
pi_172517260
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:21 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat deze geloven minimaal verschillen en dat ze van elkaar afstammen. Ookal wordt door gelovigen zelf ontkent.
De drie zijn in feite dezelfde godsdienst, alleen de een voert het een beetje anders uit dan de ander en dan heb je er nog demonen tussen doorlopen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172517279
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:22 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Dat is het ergste wat je kan doen in de Islam..
Erger dan een kaffir?
pi_172517280
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:17 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Gospel is meer een VS dingetje, maar in de gehele amerika's zijn donkere mensen juist vrij vaak christelijk. Ik begrijp niet hoezo het raar zou zijn dat een Antilliaan christelijk is, als het niet van de blanke kant van zijn familie is.
Eén van de weinige 'geloofsuitingen' waar ik wel echt helemaal vrolijk van kan worden. Ik zou graag nog wel eens zo'n dienst bij willen wonen, puur voor de sfeer. :)
Tails tell tales
pi_172517345
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:23 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

De drie zijn in feite dezelfde godsdienst, alleen de een voert het een beetje anders uit dan de ander en dan heb je er nog demonen tussen doorlopen.
Ze hebben zelfs dezelfde profeten. :D
pi_172517351
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:19 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Omdat de zwarte medemens onderdrukt werd door christenen.

In Haïti geloven ze in bijvoorbeeld voodoo etc. Dat is weer iets typisch Afrikaanse natuurgodsdienst. En dat snap ik dan wel weer ivm hun roots.
Ik weet niet in welke mate Haiti christelijk is, maar Haiti is het land van de meest succesvolle slavenopstand, waarna de zwarte bevolking de macht overnam. Dus het is waarschijnlijk dat hun natuurreligie, voodoo dus, meer wijdverspreid is dan in andere landen.

De natuurreligies werden tijdens de slavernij nogal de kop ingedrukt. Daardoor kijken veel zwarte mensen uit die contreien er nog steeds op neer, terwijl ze het christendom omarmen. Ook worden elementen uit die religies soms behouden als bijgeloof, voor mensen die zich toch als christen identificeren.

In andere landen, zoals Brazilië, zijn elementen van de natuurreligies gemixt met het christendom, om nieuwe religies te creëren (Santo Daime bijvoorbeeld). Maar ook in die landen is het christendom véél groter.
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:28:03 #107
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_172517388
Eigenlijk faalde je toen je voor een man een hoofddoek opzette: op dt moment verloochende je jezelf. Dat je hem nu weer afzet is een teken dat je zekerder bent van wat je zelf gelooft.
Prrrrr
pi_172517396
Ja klopt. Voodoo is eigenlijk gewoon een godsdienst. Op Curacao kennen we ook een versie daarvan. Maar er zijn altijd slechteriken die in poppetjes gaan prikken, dat is bij iedere godsdienst zo, die de godsdienst als instrument voor hun eigen ego gaan gebruiken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172517429
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:26 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke mate Haiti christelijk is, maar Haiti is het land van de meest succesvolle slavenopstand, waarna de zwarte bevolking de macht overnam. Dus het is waarschijnlijk dat hun natuurreligie, voodoo dus, meer wijdverspreid is dan in andere landen.

De natuurreligies werden tijdens de slavernij nogal de kop ingedrukt. Daardoor kijken veel zwarte mensen uit die contreien er nog steeds op neer, terwijl ze het christendom omarmen. Ook worden elementen uit die religies soms behouden als bijgeloof, voor mensen die zich toch als christen identificeren.

In andere landen, zoals Brazilië, zijn elementen van de natuurreligies gemixt met het christendom, om nieuwe religies te creëren (Santo Daime bijvoorbeeld). Maar ook in die landen is het christendom véél groter.
Daarom snap ik niet dat zij van het christendom afstappen.

En helemaal in Latijns-Amerika is het erg. Daar is de hele bevolking verkracht en bijna uit vermoord door de Spanjaarden. Maar ze blijven heilig geloven.
pi_172517520
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:23 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Erger dan een kaffir?
Ehm eerlijk? Ik weet dat niet :@
K vraag het morgen wel even aan iemand die hier meer verstand van heeft!
pi_172517526
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:28 schreef mrspoeZ het volgende:
Eigenlijk faalde je toen je voor een man een hoofddoek opzette: op dt moment verloochende je jezelf. Dat je hem nu weer afzet is een teken dat je zekerder bent van wat je zelf gelooft.
Nou nee dus, want M. geeft aan (ook) zelf te geloven dat het dragen van een hoofddoek wel degelijk een 'must' (plicht) is...
Tails tell tales
pi_172517533
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:09 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Meeste? Zeg dan "een groot deel". Dat klink heel wat beter ;)
Ja. Maar je begrijpt volgens mij prima wat ik bedoel.
Whatever...
pi_172517597
ik denk dat het meer falen is zodra je iets doet terwijl je er niet helemaal achter staat, maar meer omdat het moet.

Net als dat iemand haar/ zijn excuses aanbiedt op een bepaalde manier ( aan de toon te merken) waaraan iedereen kan zien dat het niet gemeend is. Beter maak je dan niet zo'n excuus lijkt me. Begrijp eerst waarvoor je je excuses aanbiedt (waarom hoofddoek dragen) en ontwikkel je zo dat je ook mans genoeg bent om je excuses ook aan te bieden (dit is lastig, je moeten echt voelen dat je de hoofddoek wil dragen - het moet van binnenuit komen.. ). Zo denk ik. :)
pi_172517617
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:22 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Dat is het ergste wat je kan doen in de Islam..
'tovenarij' is ook bij strenge christenen enorm taboe. Sprookjes over tovenaars zijn uit den boze (letterlijk) net als alle 'occulte' zaken.

Zo erg dat men weigerde mee te doen met thema magie in de kinderboekenweek .
Whatever...
pi_172517644
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Alsof een hoofddoek je een beter mens maakt. Onzin.

Het verandert jou niet en het is niet een van de vijf pijlers. Je kunt prima moslim zijn (en vromer dan de meeste met een hoofddoek) zonder.
Dit denk ik ook.
pi_172517713
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:37 schreef TheInnocent het volgende:
ik denk dat het meer falen is zodra je iets doet terwijl je er niet helemaal achter staat, maar meer omdat het moet.

Net als dat iemand haar/ zijn excuses aanbiedt op een bepaalde manier ( aan de toon te merken) waaraan iedereen kan zien dat het niet gemeend is. Beter maak je dan niet zo'n excuus lijkt me. Begrijp eerst waarvoor je je excuses aanbiedt (waarom hoofddoek dragen) en ontwikkel je zo dat je ook mans genoeg bent om je excuses ook aan te bieden (dit is lastig, je moeten echt voelen dat je de hoofddoek wil dragen - het moet van binnenuit komen.. ). Zo denk ik. :)
Juist mensen die heel sterk zijn in hun geloof hebben veel minder externe bevestiging nodig hierover.

Zowel bij de islam als christendom is de belijdenis ( er is maar één God en dat is Allah/Jahwe/99 namen) het belangrijkste.

Al het andere komt daarna.uiteraard vindt niet iedereen dat, maar het is wel de kern van monotheïsme.
Whatever...
  dinsdag 18 juli 2017 @ 23:41:51 #117
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_172517721
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik zal even heel eerlijk zijn. Ik was het meisje dat altijd in de korte jurkjes en rondjes rondliep. In de zomer gewoon in bikini paraderen. Tot ik mijn ex leerde kennen. Heel gauw kwam hij met dingen die hij niet wou en ik was verliefd en dus ook blind. Ik deed alles om maar aan zijn plaatje te voldoen en in de hoop dat we zouden trouwen.


Ik lees hierin dat voor de verloofde in beeld kwam Magrebijnse prima voor zichzelf had bepaald dat ze geen hoofddoek op hoefde. Dat je iets als een islamitische plicht ziet wil niet zeggen dat je die ook jezelf op hoeft te leggen. Als je voor jezelf tegenover jouw god kan verantwoorden waarom je iets wel of juist niet doet maakt dat je juist sterker dan wanneer je slaafs de geboden van nderen opvolgt.
Prrrrr
pi_172517757
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:41 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik lees hierin dat voor de verloofde in beeld kwam Magrebijnse prima voor zichzelf had bepaald dat ze geen hoofddoek op hoefde. Dat je iets als een islamitische plicht ziet wil niet zeggen dat je die ook jezelf op hoeft te leggen. Als je voor jezelf tegenover jouw god kan verantwoorden waarom je iets wel of juist niet doet maakt dat je juist sterker dan wanneer je slaafs de geboden van nderen opvolgt.
Juist.

Het is jouw geloof . Niet dat er een ander van je verwacht.

Alhoewel ik begrijp dat dit bij islamitische mensen en bijbehorende cultuur niet altijd geheel zo wordt gezien. Maar dat is wel de essentie van godsdienstvrijheid.
Whatever...
pi_172517891
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:41 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik lees hierin dat voor de verloofde in beeld kwam Magrebijnse prima voor zichzelf had bepaald dat ze geen hoofddoek op hoefde. Dat je iets als een islamitische plicht ziet wil niet zeggen dat je die ook jezelf op hoeft te leggen. Als je voor jezelf tegenover jouw god kan verantwoorden waarom je iets wel of juist niet doet maakt dat je juist sterker dan wanneer je slaafs de geboden van nderen opvolgt.
Ja, dit snap ik allemaal wel, maar dit is hoe jij en anderen daar tegenaan kijken, uit de woorden van M. (ook in heel veel andere posts van haar) blijkt dat dit níet is hoe M. daar zélf tegenaan kijkt, in ieder geval niet hoe ze vindt dat ze daar (van haar geloof) tegenaan mág kijken.
Tails tell tales
pi_172518336
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:29 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Daarom snap ik niet dat zij van het christendom afstappen.

En helemaal in Latijns-Amerika is het erg. Daar is de hele bevolking verkracht en bijna uit vermoord door de Spanjaarden. Maar ze blijven heilig geloven.
O, apart dat het nog steeds zo is? Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Maar ja, ook op andere plekken zijn de monotheïstische religies niet altijd op de meest nette manier geïntroduceerd, maar blijkbaar is dat júíst effectief.
pi_172519349
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, dit snap ik allemaal wel, maar dit is hoe jij en anderen daar tegenaan kijken, uit de woorden van M. (ook in heel veel andere posts van haar) blijkt dat dit níet is hoe M. daar zélf tegenaan kijkt, in ieder geval niet hoe ze vindt dat ze daar (van haar geloof) tegenaan mág kijken.
Ergens tegenaan kijken en van iets externs ergens tegenaan mogen kijken zijn niet hetzelfde. Volgens mij wil ze niet, maar denkt ze dat het slecht is van het geloof als ze het niet doet.
pi_172519393
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 06:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ergens tegenaan kijken en van iets externs ergens tegenaan mogen kijken zijn niet hetzelfde. Volgens mij wil ze niet, maar denkt ze dat het slecht is van het geloof als ze het niet doet.
Eens, vandaar ook die laatste bijzin in mijn post. :)

Maar blijkens M. haar posts is haar manier van geloven juist heel erg gestoeld op wat er wel/niet in de Koran staat. Dat is volgens haar het woord van Allah en aan dat woord dient men zich te houden. Haar manier van geloven is niet die vrije manier die o.a. MrspoeZ en Spanky78 vinden dat je er aan mag/moet geven (en, was ik gelovig geweest, ik zelf ook zou hanteren). M. zou dus haar hele manier van geloven moeten omgooien wil ze het niet dragen van een hoofddoek daarmee kunnen verenigen...

Dit is mijn kijk erop in ieder geval ;)
Tails tell tales
pi_172519587
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 07:15 schreef Forbry het volgende:

[..]

Eens, vandaar ook die laatste bijzin in mijn post. :)

Maar blijkens M. haar posts is haar manier van geloven juist heel erg gestoeld op wat er wel/niet in de Koran staat. Dat is volgens haar het woord van Allah en aan dat woord dient men zich te houden. Haar manier van geloven is niet die vrije manier die o.a. MrspoeZ en Spanky78 vinden dat je er aan mag/moet geven (en, was ik gelovig geweest, ik zelf ook zou hanteren). M. zou dus haar hele manier van geloven moeten omgooien wil ze het niet dragen van een hoofddoek daarmee kunnen verenigen...

Dit is mijn kijk erop in ieder geval ;)
Ik denk dat ze in de grond een veel vrijere geest is. Maar dat ze zich enorm door haar omgeving laat beïnvloeden. Ze ' hoort' nu te trouwen met een Marokkaan die ook moslim is. Ze ' hoort' een hoofddoek te dragen. Terwijl ik denk te lezen tussen alle regels door dat ze dat eigenlijk helemaal niet nodig vindt.

Ik gun iedereen zijn/haar eigen zoektocht naar wat werkt in het leven. Vind het wel dapper dat m. Dat ook doet. Ze ziet het zelf misschien niet zo.. maar ze lijkt zichzelf te verlichten door ma te denkt. Vragen te stellen en logica toe te passen.

Want zelf nadenken is de weg. Niet het klakkeloos nadien van iemand die roept wat ' goed' is.

In dit geval is de vraag stellen hem eigenlijk al beantwoorden.
Whatever...
pi_172523972
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Alsof een hoofddoek je een beter mens maakt. Onzin.

Het verandert jou niet en het is niet een van de vijf pijlers. Je kunt prima moslim zijn (en vromer dan de meeste met een hoofddoek) zonder.
Dat zeg ik toch nergens? Ken zat meiden die geen hoofddoek dragen en echt hele goede dames zijn waarvan ik oprecht denk dat die straks wel een mooi plekje krijgen in de hemel. Daar gaat het mij ook niet om, het is meer dat gevoel van falen of zo.
pi_172524050
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:54 schreef Forbry het volgende:

[..]

^

Persoonlijk ben ik niet voor of tegen, maar aangezien je islamitisch bent en naar eigen zeggen ook islamitisch wilt zijn, lijkt mij -gezien de gequote uitspraak- de belangrijkste vraag, de vraag waarom je de hoofddoek (soms) NIET wilt dragen i.p.v. waarom wel...

Omdat je mét hoofddoek minder aandacht (van mannen) (voor je uiterlijk) krijgt? Omdat je (je) 'stiekem' toch niet islamitisch bent (voelt)? Wat is nou precies de reden?
Je stel het zwart-wit. Als ik niet achter de hoofddoek sta, dan voel ik me minder islamitisch. Dat hoeft niet zo te zijn. Ik voel me nog altijd islamitisch en houd me nog altijd aan de 5 belangrijkste zuilen binnen de islam. Daar verandert een hoofddoek niks aan. Ook toen ik geen hoofddoek droeg deed ik gewoon het gebed en deed ik mee aan de ramadan.
pi_172524071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:16 schreef PSVCL het volgende:
:')
Alsof jij je houdt aan de kledingvoorschriften die voor de islamitische man gelden.
pi_172524109
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:28 schreef mrspoeZ het volgende:
Eigenlijk faalde je toen je voor een man een hoofddoek opzette: op dt moment verloochende je jezelf. Dat je hem nu weer afzet is een teken dat je zekerder bent van wat je zelf gelooft.
Klopt, had ik ook nooit moeten doen. Ik heb er ook heel erg van geleerd. Eerstvolgende man neemt me zoals ik ben en gaat me niet allerlei regels voorschotelen.
pi_172524139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:34 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nou nee dus, want M. geeft aan (ook) zelf te geloven dat het dragen van een hoofddoek wel degelijk een 'must' (plicht) is...
Ja, maar dat ik dat geloof wil niet zeggen dat ik dat maar moet doen? Droeg de hoofddoek vroeger ook niet en toen was ik ook van die mening toegedaan.
pi_172524259
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:37 schreef TheInnocent het volgende:
ik denk dat het meer falen is zodra je iets doet terwijl je er niet helemaal achter staat, maar meer omdat het moet.

Net als dat iemand haar/ zijn excuses aanbiedt op een bepaalde manier ( aan de toon te merken) waaraan iedereen kan zien dat het niet gemeend is. Beter maak je dan niet zo'n excuus lijkt me. Begrijp eerst waarvoor je je excuses aanbiedt (waarom hoofddoek dragen) en ontwikkel je zo dat je ook mans genoeg bent om je excuses ook aan te bieden (dit is lastig, je moeten echt voelen dat je de hoofddoek wil dragen - het moet van binnenuit komen.. ). Zo denk ik. :)
Ja, zo denk ik ook. Probleem is dat beide opties voelen als falen waardoor ik dus geen knoop kan doorhakken. Ik ga het maar eens aankijken deze zomer...
pi_172524458
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je stel het zwart-wit. Als ik niet achter de hoofddoek sta, dan voel ik me minder islamitisch. Dat hoeft niet zo te zijn. Ik voel me nog altijd islamitisch en houd me nog altijd aan de 5 belangrijkste zuilen binnen de islam. Daar verandert een hoofddoek niks aan. Ook toen ik geen hoofddoek droeg deed ik gewoon het gebed en deed ik mee aan de ramadan.
Jij bent echt een buitengewoon slechte (begrijpend) lezer...

In die post stél ik dat niet, ik vráág het. Jij zegt dat het niet dragen van de hoofddoek voelt als falen. Verder dat jij het dragen van de hoofddoek wel als een islamitische plicht ziet (ook al valt het buiten de 5 zuilen) van waaruit dat gevoel van falen ook ontstaat neem ik aan. Dan ben ik gewoon benieuwd wat het nou precies is wat jou (toch) tegenhoudt om die hoofddoek dan gewoon (altijd) te dragen...
Tails tell tales
pi_172524776
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, maar dat ik dat geloof wil niet zeggen dat ik dat maar moet doen? Droeg de hoofddoek vroeger ook niet en toen was ik ook van die mening toegedaan.
Prima, deze nemen we wel mee naar al die discussies (in met name NWS) waar jij jouw 'mening' puur en alleen baseert op wat er in de Koran staat, puur en alleen op wat volgens jou wel/niet islamitische plichten zijn... hoewel je dan/daar weer een soort van anders beweert, zegt dat blijkbaar in jouw geval eigenlijk geen ene fuck. Mij is het verder om het even hoor, maar je bent zo onduidelijk/tegenstrijdig en hypocriet als de pest vind ik persoonlijk.

EDIT: Bovenal denk ik dat jij gewoon nog enorm 'zoekende' bent... op zich niks mis mee (zie ook de laatste post van Spanky78) en dat lijkt me in jouw situatie (van tegelijkertijd in twee hele verschillende werelden leven) ook goed te begrijpen, maar doe jezelf (in discussies) dan gewoon niet standvastiger voor dan je (vooralsnog) bent...

[ Bericht 2% gewijzigd door Forbry op 19-07-2017 13:23:08 ]
Tails tell tales
  Vis een optie? woensdag 19 juli 2017 @ 13:07:39 #132
70532 loveli
N
pi_172525116
De functie van een hoofddoek is (als ik het goed begrijp) dat je je schoonheid niet aan iedereen toont. Bij veel vrouwen en meisjes met een hoofddoek valt op dat ze met hun kleding en make-up die schoonheid juist wel benadrukken.

Kunnen islamitische vrouwen dan niet beter een tuinbroek met Dr. Martens aantrekken en je haar in een knot frummelen? Dan ziet echt niemand meer hoe aantrekkelijk een vrouw is.

Zoveel aandacht vragen op internet als jij doet lijkt me ook niet in de lijn van de islam.
crap in = crap out
pi_172525745
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Alsof jij je houdt aan de kledingvoorschriften die voor de islamitische man gelden.
als dat zo is zou ik het niet delen op fok ;)
En die fotos van jou gingen ook te ver ,vind ik ...misschien beter als je ff afstand neemt van Fok (een goed advies)
pi_172526101
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:36 schreef PSVCL het volgende:

[..]

als dat zo is zou ik het niet delen op fok ;)
En die fotos van jou gingen ook te ver ,vind ik
Inderdaad, foto's van mensen moeten we niet willen :')

Flikker toch op met je middeleeuwse waanbeelden.
pi_172526106
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je moet de buitenwereld toch uitleggen waarom het weer af is?
Je bent niemand verantwoording schuldig over een persoonlijke afweging.
pi_172526277
Maak zoiets onbenulligs als een kledingstuk niet zo groot. Dat is sowieso het probleem, die waarde aan een kledingstuk toekennen, daar zouden we nu toch wel eens voorbij moeten zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172526715
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:49 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Inderdaad, foto's van mensen moeten we niet willen :')

Flikker toch op met je middeleeuwse waanbeelden.
is een goed bedoeld advies aan haar ..als Moslim broeder,wat ze er mee doet moet ze zelf weten.

Waar bemoeie jij je mee?
pi_172526771
Moslimmannen die moslimvrouwen hun wil opleggen en van Fok willen halen. ;(

Waardeloos gedrag.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172526808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:16 schreef Sigaartje het volgende:
Moslimmannen die moslimvrouwen hun wil opleggen en van Fok willen halen. ;(

Waardeloos gedrag.
I
Leg haar niks op ,geef haar alleen maar een advies.
pi_172526822
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:18 schreef PSVCL het volgende:

[..]

I
Leg haar niks op ,geef haar alleen maar een advies.
Als ik zo'n advies zou krijgen, dan zou ik zeggen: waar bemoei je je mee?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172526907
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik denk dat ik deze vragen even per dm beantwoord als je dat goed vindt? Ik heb namelijk geen zin om aangevallen te worden zo.
Aangevallen? :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_172527022
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:19 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Als ik zo'n advies zou krijgen, dan zou ik zeggen: waar bemoei je je mee?
Dat kan , uiteindelijk bepaald ze het natuurlijk zelf.
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:48:28 #143
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172527382
TS is een quitter :')
pi_172527422
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:48 schreef Twiitch het volgende:
TS is een quitter :')
En ze verhuist naar Marokko. Wat ik heb gehoord is dat ze in Marokko helemaal niet zo malen om dingen waar Marokkanen hier in Nederland zo moeilijk over doen. Ik zag laatst nog een filmpje uit Marokko, gewoon meiden met de haren vrij en rokken boven hun knieën. En je wordt daar helemaal niet uitgemaakt voor hoer of homo. Hebben ze daar een andere godsdienst of zo?

Wat voor gasten hebben we eigenlijk hier, vraag ik me dan bezorgd af......
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:52:41 #145
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172527433
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:51 schreef Sigaartje het volgende:
Wat voor gasten hebben we eigenlijk hier, vraag ik me dan bezorgd af......
De laaggeschoolde tokkies uit het Rif en Anatolië. Gebieden waar men al 40 generaties met hun neef of nicht trouwen.
pi_172527442
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]

De tokkies uit het Rif en Anatolië.
Ik begin langzaam het vermoeden te krijgen dat hier heel erg primitieve Marokkanen zitten.
En trouwens, ze spreken helemaal geen Arabisch!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172527571
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:53 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

, ze spreken helemaal geen Arabisch!
Merendeel is dan ook Berbers.
pi_172527583
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:51 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

En ze verhuist naar Marokko. Wat ik heb gehoord is dat ze in Marokko helemaal niet zo malen om dingen waar Marokkanen hier in Nederland zo moeilijk over doen. Ik zag laatst nog een filmpje uit Marokko, gewoon meiden met de haren vrij en rokken boven hun knieën. En je wordt daar helemaal niet uitgemaakt voor hoer of homo. Hebben ze daar een andere godsdienst of zo?

Wat voor gasten hebben we eigenlijk hier, vraag ik me dan bezorgd af......
Bij ons lopen er zo niet bij... misschien in de grotere steden
pi_172527635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:00 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Merendeel is dan ook Berbers.
Daar kwam ik dus achter toen ik een stuk las uit een Belgische krant waarin quotes stonden van Marokkanen, die werden genoemd als Arabisch. Dat ging over dat de autochtone schooljongens "Arabisch" leerde van de Marokkaanse klasgenoten. Dus ik trek die dingen door de Google-translator met Arabisch en google weet er totaal geen raad mee. Totdat ik een site opzocht over Berbers, waarin taallessen stonden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172527771
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:03 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Daar kwam ik dus achter toen ik een stuk las uit een Belgische krant waarin quotes stonden van Marokkanen, die werden genoemd als Arabisch. Dat ging over dat de autochtone schooljongens "Arabisch" leerde van de Marokkaanse klasgenoten. Dus ik trek die dingen door de Google-translator met Arabisch en google weet er totaal geen raad mee. Totdat ik een site opzocht over Berbers, waarin taallessen stonden.
Het zijn ook verschillende taal dialecten. Je hebt het echte Arabisch & Marokkaans-Arabisch, het zelfde gelt voor Berbers, die hebben ook verschillende dialecten.
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:23:29 #151
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172528009
Maar je neemt nooit wat aan van mensen op dit forum, zelfs met de beste bedoeling niet en nu vraag je dus om mensen hun mening over of je gefaald bent? :?

Vaag.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_172528065
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:23 schreef 2NutZ het volgende:
Maar je neemt nooit wat aan van mensen op dit forum, zelfs met de beste bedoeling niet en nu vraag je dus om mensen hun mening over of je gefaald bent? :?

Vaag.
aandacht...
pi_172533057
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:14 schreef PSVCL het volgende:

[..]

is een goed bedoeld advies aan haar ..als Moslim broeder,wat ze er mee doet moet ze zelf weten.

Waar bemoeie jij je mee?
Iemand reageert op je achterlijke opmerkingen en ideeën.

Donder toch op naar het kalifaat. Met je extremisme.
Whatever...
pi_172533474
Als ik TS haar posts lees kan ik geen enkel argument vinden waarom ze die hoofddoek wel zou dragen.
pi_172533575
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, had ik ook nooit moeten doen. Ik heb er ook heel erg van geleerd. Eerstvolgende man neemt me zoals ik ben en gaat me niet allerlei regels voorschotelen.
Gewoon ter plekke nemen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:40:52 #156
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_172533719
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:10 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Het zijn ook verschillende taal dialecten. Je hebt het echte Arabisch & Marokkaans-Arabisch, het zelfde gelt voor Berbers, die hebben ook verschillende dialecten.
Welke ben jij dialecten speeek jij?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_172533744
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Iemand reageert op je achterlijke opmerkingen en ideeën.

Donder toch op naar het kalifaat. Met je extremisme.
Deze reactie slaat nergens op en is pas achterlijk.
PSVCL gaf een advies aan TS omdat ze zoekende is, ik gaf namelijk bijna het zelfde advies.

Hier zitten namelijk een paar egotrippers, die hun kans zien en zeggen "doe af"..
pi_172533762
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:40 schreef Montelly het volgende:

[..]

Welke ben jij dialecten speeek jij?
:? Watte
pi_172534178
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:42 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Deze reactie slaat nergens op en is pas achterlijk.
PSVCL gaf een advies aan TS omdat ze zoekende is, ik gaf namelijk bijna het zelfde advies.

Hier zitten namelijk een paar egotrippers, die hun kans zien en zeggen "doe af"..
Uit alles wat ze zegt blijkt dat TS liever geen hoofddoek draagt, waarom zou ze het dan alsnog wel doen?
pi_172534185
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Iemand reageert op je achterlijke opmerkingen en ideeën.

Donder toch op naar het kalifaat. Met je extremisme.
Wie de fuck ben jij dan?
pi_172534267
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:01 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wie de fuck ben jij dan?
Oeps! Hij zegt 'fuck'! Haram!
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow"&gt;But I want more...&lt;/a&gt;
pi_172534296
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Uit alles wat ze zegt blijkt dat TS liever geen hoofddoek draagt, waarom zou ze het dan alsnog wel doen?
Omdat bijna alle vrouwen die hoofddoek dragen ook zo zoekende waren net als TS. Dat hoort er gewoon bij.
pi_172534301
Een vrouw die voor gelijkheid is en uit vrije wil een hoofddoek draagt is als een neger die uit vrije wil de slavernij in gaat.
pi_172534324
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:05 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Omdat bijna alle vrouwen die hoofddoek dragen ook zo zoekende waren net als TS. Dat hoort er gewoon bij.
TS zegt zoekende te zijn, maar volgens mij weet ze al lang wat ze wil....
pi_172534342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:05 schreef Murdera het volgende:
Een vrouw die voor gelijkheid is en uit vrije wil een hoofddoek draagt is als een neger die uit vrije wil de slavernij in gaat.
En wat ben jij? Een boer die wilders achter na rent? Grapjas.
pi_172534361
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

TS zegt zoekende te zijn, maar volgens mij weet ze al lang wat ze wil....
Uit haar dm berichten blijkt wat anders ;)
pi_172534405
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

En wat ben jij? Een boer die wilders achter na rent? Grapjas.
Niks mis met Wilders achterna rennen hoor.
pi_172534486
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:05 schreef BellaaElisa het volgende:
Omdat bijna alle vrouwen die hoofddoek dragen ook zo zoekende waren net als TS. Dat hoort er gewoon bij.
Er zijn 500.000.000 vrouwen die een hoofddoek of andere bedekkende kleding dragen, het overgrote deel daarvan heeft nooit de mogelijkheid om te twijfelen meegekregen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172534569
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

En wat ben jij? Een boer die wilders achter na rent? Grapjas.
nee hoor. Ik ben erg voor gelijkheid van mannen en vrouwen. Wat een vreselijk mens ben ik he?
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:17:56 #170
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_172534711
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:43 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

:? Watte
Lol wtf, ik bedoel welke dialecten spreek jij allemaal?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_172534787
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:17 schreef Montelly het volgende:

[..]

Lol wtf, ik bedoel welke dialecten spreek jij allemaal?
Het echte Arabisch kan ik niet, ik spreek Marokkaans-Arabisch en kan een beetje berbers. Jij? Of kwam je niet van Marokko?
pi_172536265
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:05 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Omdat bijna alle vrouwen die hoofddoek dragen ook zo zoekende waren net als TS. Dat hoort er gewoon bij.
Haha, ja hoor, in landen als Syrië, Irak, Pakistan, Afghanistan, Saoedi-Arabië, Emiraten, grote delen van Indonesië hebben vrouwen helemaal geen ene kut te willen. En dan heb ik het nog niet eens over de moslimgemeenschap in landen als Nederland, België en Frankrijk.
pi_172536396
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:42 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Deze reactie slaat nergens op en is pas achterlijk.
PSVCL gaf een advies aan TS omdat ze zoekende is, ik gaf namelijk bijna het zelfde advies.

Hier zitten namelijk een paar egotrippers, die hun kans zien en zeggen "doe af"..
PSVCL is een radicale moslim met antisemitische en extreme ideen. Kijk zijn postgeschiedenis anders even na. Overigens ben ik het met je een sdat er net zo goed rechtsextremistische radicaaltjes rondlopen hier.

Maar deze jongen geeft het advies om vooral weg te blijven van een forum waar ze vrij kan spreken en serieus nadenken over dit soort zaken. Je weet wel wat er gebeurt als ze dit thuis of in de moskee gaat bespreken....

Welke religie je ook hebt, zelf nadenken is stap 1. Een boek nablaten, regeltjes uitvoeren. Alleen domme gelovigen doen dat en als je de heilige boeken goed leest wordt er vaker verwezen naar mensen die 'niet echt geloven'. Dat zijn net zo goed de mensen die de regetlejs volgen, maar in hun hart niet geloven. Voor zover ik heb gelezen is dit in de Islam een aantal keer heel sterk benadrukt.

Een hoofddoek dragen. Hadj, salat, vasten, allemaal zonder betekenis als je niet echt gelooft.

Overigens geloof ik niet. Dus misschien ben ik daarom wat afstandelijker daarvan.
Whatever...
pi_172536432
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

TS zegt zoekende te zijn, maar volgens mij weet ze al lang wat ze wil....
Ze wil het niet weten. Want ze heeft een enorme peer-pressure. Druk vanuit haar enigzins conservatieve sociale omgeving.
Whatever...
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:26:20 #175
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_172536926
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:20 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Het echte Arabisch kan ik niet, ik spreek Marokkaans-Arabisch en kan een beetje berbers. Jij? Of kwam je niet van Marokko?
Nee, ben absoluut niet Marokkaans dat zie je toch aan me :D
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_172537288
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

PSVCL is een radicale moslim met antisemitische en extreme ideen.
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_172537536
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:26 schreef Montelly het volgende:

[..]

Nee, ben absoluut niet Marokkaans dat zie je toch aan me :D
Oh wauw k dacht dat je wel een Marokkaan was. Wat ben je dn :P :D
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:48:22 #178
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172537613
Mahgrebrijnse, ik van jou eigenlijk wel een leuke moslima. O+ (niet alleen hierom hoor)

Maar als je het nu eens heel nuchter bekijkt... Ga eens naar de oorsprong van dat gebod. Was deze niet oorspronkelijk bedoeld in tijden waarin je als vrouw zomaar aangerand of verkracht kon worden, in nogal wilde tijden waarin mannen hun lusten niet helemaal onder controle hadden en zo?

Je leeft vandaag de dag in een beschaafd land, in een beschaafde tijd. Hoe écht nodig is zoiets nou nog? Als je heel eerlijk kijkt, wordt die doek dan eigenlijk niet vooral gedragen ter profilering? '
Niet een beetje provocatie ook stiekem wellicht? In ieder geval als een duidelijk afscheidingssymbool?

Ik heb echt niet zo veel tegen hoofddoeken, maar ik vind wel dat je moet kijken naar hoe praktisch het is, welk doel het nu écht dient, of je niet alleen maar de kudde achternaloopt met zoiets.

Als vrouw heb je ook gewoon de behoefte om mooi te zijn, er leuk uit te zien etc. Toch? Nu ben je nog jong en kan dat nog.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172538243
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:26 schreef DoubleDip het volgende:
Als ik TS haar posts lees kan ik geen enkel argument vinden waarom ze die hoofddoek wel zou dragen.
Grappig... ik ben niet- en zelfs een beetje anti-gelovig, dus ik vind zo'n hoofddoek per definitie enorme kolder, maar vanuit haar bezien (!!!) en dan vooral vanuit de manier waarop zij (vooralsnog) zegt te geloven, zie ik haar juist nog steeds geen duidelijke argumenten op tafel leggen waarom ze die hoofddoek níet zou dragen en alleen maar waarom ze die wél zou dragen...
Tails tell tales
pi_172545784
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:42 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Deze reactie slaat nergens op en is pas achterlijk.
PSVCL gaf een advies aan TS omdat ze zoekende is, ik gaf namelijk bijna het zelfde advies.

Hier zitten namelijk een paar egotrippers, die hun kans zien en zeggen "doe af"..
Ik zeg ook doe af. Ze gedraagt zich er totttttaaaaaaalllll niet naar namelijk en het is een schande dat ze het draagt op deze manier.
Ze dropt foto's zonder doek en ffs nog foto's van haar lichaam.

Je bent er niet aan toe. Drop em en probeer het maar weer over een paar maanden/jaren.
pi_172546111
Misschien was zo'n ding vroeger nodig in het Midden-Oosten, maar nu 1400 jaar later in het vrije Westen kan je hem denk ik wel aflaten en alsnog een goede moslima zijn.
pi_172546393
TS we hebben het hier heel kort over gehad via de DM maar ik kan heel moeilijk jouw gedrag hier op het forum plaatsen icm je hoofddoek.
Het lijkt alsof je de aandacht die je irl niet (kan) krijgen omdat je een hoofddoek draagt en dus daar naar wilt gedragen, je dat hier wilt halen.
Een paar jaar geleden was hier ook een Marokkaanse meid met een hoofddoek hier op het forum (geen idee of ze nog actief is) die ook hele aparte foto's plaatste. Dit is precies hetzelfde naar mijn idee.

Je bent volgens mij eind 20. Wees volwassen en maak keuzes waar jij je goed bij voelt want dit komt echt heel sneu over.
Loedermoeder
  donderdag 20 juli 2017 @ 13:01:52 #183
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_172547911
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ze gedraagt zich er totttttaaaaaaalllll niet naar namelijk en het is een schande dat ze het draagt op deze manier.
Juist. Dit is precies het soort sociale intimidatie waardoor zo'n keuze moeilijk wordt.
Prrrrr
pi_172548138
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik zeg ook doe af. Ze gedraagt zich er totttttaaaaaaalllll niet naar namelijk en het is een schande dat ze het draagt op deze manier.
Ze dropt foto's zonder doek en ffs nog foto's van haar lichaam.

Je bent er niet aan toe. Drop em en probeer het maar weer over een paar maanden/jaren.
Ik dacht dat jij niet mocht oordelen van jouw god en profeet. Heiden!
Whatever...
pi_172548164
In het christendom hebben we ten minste nog iets met splinters en balken en ogen 😂
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_172548450
TS reageert zelf niet meer in dit topic (want dat is haar via DM/PM afgeraden ofzo?), maar goed...

Ik merk dat ik het lastig vind om ten aanzien van deze kwestie echt heel duidelijk en genuanceerd te reageren omdat ik er op 4 manieren naar zit te kijken (althans, voor een deel probeer ik dat en een ander deel gaat vanzelf, zelfs als ik dat niet zou willen) en het daardoor gewoon wel een lichtelijk chaotisch gebeuren in mijn hoofd wordt. Als ik die vier manieren even opsom met bijbehorende 'uitkomsten', dan is dit zo'n beetje mijn 'hele' mening 'kort' weergegeven:

1) Vanuit mezelf als niet-gelovige.... doe af die hoofddoek.
2) Vanuit mezelf als niet-gelovige, die echter wel begrijpt dat het dragen van een hoofddoek bepaalde normen en waarden representeert en ook wel inziet welke dat ongeveer zijn... doe af die hoofddoek (zie ook punt 4).
3) Vanuit M. op basis van hoe ze zélf zégt te geloven en op basis van het tot nu toe enige duidelijke argument dat ze zélf vóór of tegen heeft gegeven (en dat is een argument vóór; ze twijfelt er niet aan dat het een islamitische plicht is)... waarom loop je dan zo moeilijk te doen, doe die hoofddoek gewoon op dan. (Dit is het punt waarop ik tot nu toe vooral de nadruk had gelegd, zie bijvoorbeeld ook mijn post hiervoor).
4) Vanuit M. gezien op basis van hoe ze zich (verder) gedráágt... doe af die hoofddoek (zie ook punt 2).

En hier laat ik het maar bij, want aan het einde van de rit krijg ik bij TS iedere keer weer, of dat nou terecht is of niet, het gevoel dat het haar toch vooral om aandacht te doen is i.p.v. dat ze met eea echt iets wil bereiken...
Tails tell tales
pi_172548567
De hoofddoek opdoen, en knielen voor een verzonnen god die Allah schijnt te heten, had je faal moment moeten zijn qua gevoel. Want dat was het moment dat je brainfarted. Doe alsjeblieft zo snel mogelijk het symbool van vrouwenonderdrukking en retardatie zo snel mogelijk af.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172548665
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:29 schreef Forbry het volgende:
TS reageert zelf niet meer in dit topic (want dat is haar via DM/PM afgeraden ofzo?), maar goed...

Ik merk dat ik het lastig vind om ten aanzien van deze kwestie echt heel duidelijk en genuanceerd te reageren omdat ik er op 4 manieren naar zit te kijken (althans, voor een deel probeer ik dat en een ander deel gaat vanzelf, zelfs als ik dat niet zou willen) en het daardoor gewoon wel een lichtelijk chaotisch gebeuren in mijn hoofd wordt. Als ik die vier manieren even opsom met bijbehorende 'uitkomsten', dan is dit zo'n beetje mijn 'hele' mening 'kort' weergegeven:

1) Vanuit mezelf als niet-gelovige.... doe af die hoofddoek.
2) Vanuit mezelf als niet-gelovige, die echter wel begrijpt dat het dragen van een hoofddoek bepaalde normen en waarden representeert en ook wel inziet welke dat ongeveer zijn... doe af die hoofddoek (zie ook punt 4).
3) Vanuit M. op basis van hoe ze zélf zégt te geloven en op basis van het tot nu toe enige duidelijke argument dat ze zélf vóór of tegen heeft gegeven (en dat is een argument vóór; ze twijfelt er niet aan dat het een islamitische plicht is)... waarom loop je dan zo moeilijk te doen, doe die hoofddoek gewoon op dan. (Dit is het punt waarop ik tot nu toe vooral de nadruk had gelegd, zie bijvoorbeeld ook mijn post hiervoor).
4) Vanuit M. gezien op basis van hoe ze zich (verder) gedráágt... doe af die hoofddoek (zie ook punt 2).

En hier laat ik het maar bij, want aan het einde van de rit krijg ik bij TS iedere keer weer, of dat nou terecht is of niet, het gevoel dat het haar toch vooral om aandacht te doen is i.p.v. dat ze met eea echt iets wil bereiken...
Ik vind het bijna lijken op angst om voor racist uitgemaakt te worden, daarom het maar zo empathisch mogelijk benaderen. Verder niets mis mee, mooi geredeneerd.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172548811
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:38 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik vind het bijna lijken op angst om voor racist uitgemaakt te worden, daarom het maar zo empathisch mogelijk benaderen. Verder niets mis mee, mooi geredeneerd.
Hier wil ik toch nog wel even op reageren: nee hoor, angst om voor racist uitgemaakt te worden speelt hierbij echt, écht geen enkele rol (als iemand mij voor racist zou uitmaken, terwijl ik zelf het idee heb dat dat totaal niet aan de orde is, zou ik daar ook geen seconde van wakker liggen) en dank je wel voor de rest. :)
Tails tell tales
pi_172548836
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:43 schreef Forbry het volgende:

[..]

Hier wil ik toch nog wel even op reageren: nee hoor, angst om voor racist uitgemaakt te worden speelt hierbij echt, écht geen enkele rol (als iemand mij voor racist zou uitmaken, terwijl ik zelf het idee heb dat dat totaal niet aan de orde is, zou ik daar ook geen seconde van wakker liggen) en dank je wel voor de rest. :)
Okay cool =)
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172549062
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:29 schreef Forbry het volgende:
TS reageert zelf niet meer in dit topic (want dat is haar via DM/PM afgeraden ofzo?), maar goed...

Ik merk dat ik het lastig vind om ten aanzien van deze kwestie echt heel duidelijk en genuanceerd te reageren omdat ik er op 4 manieren naar zit te kijken (althans, voor een deel probeer ik dat en een ander deel gaat vanzelf, zelfs als ik dat niet zou willen) en het daardoor gewoon wel een lichtelijk chaotisch gebeuren in mijn hoofd wordt. Als ik die vier manieren even opsom met bijbehorende 'uitkomsten', dan is dit zo'n beetje mijn 'hele' mening 'kort' weergegeven:

1) Vanuit mezelf als niet-gelovige.... doe af die hoofddoek.
2) Vanuit mezelf als niet-gelovige, die echter wel begrijpt dat het dragen van een hoofddoek bepaalde normen en waarden representeert en ook wel inziet welke dat ongeveer zijn... doe af die hoofddoek (zie ook punt 4).
3) Vanuit M. op basis van hoe ze zélf zégt te geloven en op basis van het tot nu toe enige duidelijke argument dat ze zélf vóór of tegen heeft gegeven (en dat is een argument vóór; ze twijfelt er niet aan dat het een islamitische plicht is)... waarom loop je dan zo moeilijk te doen, doe die hoofddoek gewoon op dan. (Dit is het punt waarop ik tot nu toe vooral de nadruk had gelegd, zie bijvoorbeeld ook mijn post hiervoor).
4) Vanuit M. gezien op basis van hoe ze zich (verder) gedráágt... doe af die hoofddoek (zie ook punt 2).

En hier laat ik het maar bij, want aan het einde van de rit krijg ik bij TS iedere keer weer, of dat nou terecht is of niet, het gevoel dat het haar toch vooral om aandacht te doen is i.p.v. dat ze met eea echt iets wil bereiken...
Zelfs hier wordt ze door haar 'peers' zo beinvloed om niet zelf een keuze te maken. Ze wordt net niet letterlijk gore slet genoemd door stimorol. Voor wat? Een fucking hoofddoek niet dragen?

Laat haar lekker haar eigen keuzes maken. Maar nee, ze wordt op allerlei manieren uitgekotst omdat ze onzeker is over zichzelf, haar geloof en haar rol in een cultuur (onderdanig) die haar wellicht niet past.
Whatever...
pi_172549230
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zelfs hier wordt ze door haar 'peers' zo beinvloed om niet zelf een keuze te maken. Ze wordt net niet letterlijk gore slet genoemd door stimorol. Voor wat? Een fucking hoofddoek niet dragen?

Laat haar lekker haar eigen keuzes maken. Maar nee, ze wordt op allerlei manieren uitgekotst omdat ze onzeker is over zichzelf, haar geloof en haar rol in een cultuur (onderdanig) die haar wellicht niet past.
Jij denkt dat ik een hoofddoek draag?

Nee.

Dat ik vast?

Nee.

Dat ik bid?

Nee.

Wat ik wel afkeur is dat aandachtsgehoer. Het past niet bij een hoofddoek en haar acties tonen letterlijk dat het niet bij haar past. Wat haar vnml tegenhoudt zijn de reacties van de omgeving.
pi_172549304
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 14:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jij denkt dat ik een hoofddoek draag?

Nee.

Dat ik vast?

Nee.

Dat ik bid?

Nee.

Wat ik wel afkeur is dat aandachtsgehoer. Het past niet bij een hoofddoek en haar acties tonen letterlijk dat het niet bij haar past. Wat haar vnml tegenhoudt zijn de reacties van de omgeving.
Ik weet niet of jij een hoofddoek draagt, maar je geeft wel een enorme lading aan het wel of niet dragen door het te verbinden aan foto's die ze ooit heeft gepost.

Ja, ze vraagt misschien wel om aandacht. Blijkbaar komt ze dat in haar directe omgeving tekort. Best sneu, dat ze blijkbaar anoniem op een forum moet komen om erover te praten.

Ik denk trouwens ook dat zij doet wat ze doet vanwege haar omgeving. Blijkbaar is de druk daar vrij hoog.
Whatever...
pi_172549372
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 14:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij een hoofddoek draagt, maar je geeft wel een enorme lading aan het wel of niet dragen door het te verbinden aan foto's die ze ooit heeft gepost.

Ja, ze vraagt misschien wel om aandacht. Blijkbaar komt ze dat in haar directe omgeving tekort. Best sneu, dat ze blijkbaar anoniem op een forum moet komen om erover te praten.

Ik denk trouwens ook dat zij doet wat ze doet vanwege haar omgeving. Blijkbaar is de druk daar vrij hoog.
Het is ook gelinkt aan persoonlijke details.
pi_172549434
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 14:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jij denkt dat ik een hoofddoek draag?

Nee.

Dat ik vast?

Nee.

Dat ik bid?

Nee.

Wat ik wel afkeur is dat aandachtsgehoer. Het past niet bij een hoofddoek en haar acties tonen letterlijk dat het niet bij haar past. Wat haar vnml tegenhoudt zijn de reacties van de omgeving.
Een hoofddoek past bij niemand. Mensen horen vrij te zijn, en niet te geloven in een oorlogsprofeet die continu onheil predikt, of zijn volgelingen voor hem. Wat een politiekcorrect gelul van je.
Het past niet bij een hoofddoek zei je ? Wat dan wel?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172549475
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 14:05 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Het is ook gelinkt aan persoonlijke details.
Dat is aan jou. Wat ik zie is iemand die enorm onzeker is over haar plek in de wereld. Cultuur, geloof, nationaliteit, wat hoort daarbij en dat wat van haar wordt verwacht wil ze eigenlijk niet. Maar ze durft ook niet zomaar haar eigen zin te doen, want dat heeft consequenties waar ze bang voor is.

Maargoed, alsnog is dat slechts van een afstandje op een forum. Lijkt me verrot lastig om een jonge marokkaans vrouw te zijn in een redelijk orthodox gezin, in een liberaal land.
Whatever...
pi_172549505
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 14:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is aan jou. Wat ik zie is iemand die enorm onzeker is over haar plek in de wereld. Cultuur, geloof, nationaliteit, wat hoort daarbij en dat wat van haar wordt verwacht wil ze eigenlijk niet. Maar ze durft ook niet zomaar haar eigen zin te doen, want dat heeft consequenties waar ze bang voor is.

Maargoed, alsnog is dat slechts van een afstandje op een forum. Lijkt me verrot lastig om een jonge marokkaans vrouw te zijn in een redelijk orthodox gezin, in een liberaal land.
Die consequenties komen door datzelfde geloof, het is een moderne vorm van slavernij. Als je vertrekt, dan vermoord je eigen familie je. Bizarre shit.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172550042
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik zeg ook doe af. Ze gedraagt zich er totttttaaaaaaalllll niet naar namelijk en het is een schande dat ze het draagt op deze manier.
Ze dropt foto's zonder doek en ffs nog foto's van haar lichaam.

Je bent er niet aan toe. Drop em en probeer het maar weer over een paar maanden/jaren.
Ik heb haar aangeraden dat ze geen foto's meer moet plaatsen. Dat wekt zo'n beeld, en dat past totaaaal niet bij iemand met hoofddoek maar bij iemand die een heel laag zelfbeeld heeft (misschien is dat het probleen incl hoofddoek?). Ik denk dat ze het nog even moet aan kijken en niet te snel beslissingen moet nemen.
pi_172550448
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 14:09 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Die consequenties komen door datzelfde geloof, het is een moderne vorm van slavernij. Als je vertrekt, dan vermoord je eigen familie je. Bizarre shit.
Welk geloof is dit?
pi_172550740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zelfs hier wordt ze door haar 'peers' zo beinvloed om niet zelf een keuze te maken. Ze wordt net niet letterlijk gore slet genoemd door stimorol. Voor wat? Een fucking hoofddoek niet dragen?

Laat haar lekker haar eigen keuzes maken. Maar nee, ze wordt op allerlei manieren uitgekotst omdat ze onzeker is over zichzelf, haar geloof en haar rol in een cultuur (onderdanig) die haar wellicht niet past.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 14:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is aan jou. Wat ik zie is iemand die enorm onzeker is over haar plek in de wereld. Cultuur, geloof, nationaliteit, wat hoort daarbij en dat wat van haar wordt verwacht wil ze eigenlijk niet. Maar ze durft ook niet zomaar haar eigen zin te doen, want dat heeft consequenties waar ze bang voor is.

Maargoed, alsnog is dat slechts van een afstandje op een forum. Lijkt me verrot lastig om een jonge marokkaans vrouw te zijn in een redelijk orthodox gezin, in een liberaal land.
Tóch nóg maar een reactie dan. Damn. :@

Zie mijn punt 2 i.c.m. 4. Ik snap die 'peers' in dezen wel. Eerlijk gezegd vind ik dat jij en anderen (waaronder ikzelf misschien ook?) haar juist wel weer een beetje te veel in het hoekje van de 'vrije ongelovige' (proberen te) drukken. Je kunt daar van alles van vinden (vind ik ook), maar M. is nou éénmaal wel gelovig/islamitisch. Met daar feitelijk aan voorbij gaan, lijkt M. mij ook niet echt 'geholpen'.

En ja, ik zie ook iemand die enorm onzeker is over haar plek in de wereld.

En ja, ik vind dat ook niet zo gek... ook mij lijkt het verdomd lastig om tegelijkertijd in twee zo hele verschillende werelden te (moeten) leven. Maar het zijn juist die 'peers' hier, die diezelfde ervaring hebben (gehad), 'wij' niet.

Het is aan M. om, uiteindelijk, haar eigen keuzes te maken en ik hoop dat ze zich daarbij, uiteindelijk, zo veel als mogelijk door niemand anders dan haarzelf laat beïnvloeden. Dat is vanzelfsprekend mijn-al-mijn-andere-meningen-overkoepelende 'mening'.
Tails tell tales
pi_172550958
Nou en? Denk dat M. Naar niemand hoeft te luisteren.

Zowel niet naar ons (noem het maar even de vrijere Hollanders) als de users met islamitische/Marokkaanse komaf.ik vind zeker niet dat die laatste groep meer recht van spreken heeft. Ook niet minder.
Whatever...
pi_172550988
Ik vind hetn' je mag er niet over meepraten als je zelf niet die achtergrond hebt' heel.giftig in het hele debat.

Net zoals over racisme. Als je wit bent mag je er ineens niets van vinden. Daar houd ik helemaal niet van.
Whatever...
pi_172551195
Ik schrijf toch echt helemaal nergens dat 'wij' minder recht van spreken hebben? :?

Ik geef alleen maar aan zij iets met haar delen wat wij niet met haar delen. Dat is toch gewoon een feit?
Tails tell tales
pi_172551238
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:23 schreef Forbry het volgende:
Ik schrijf toch echt helemaal nergens dat 'wij' minder recht van spreken hebben? :?

Ik geef alleen maar aan zij iets met haar delen wat wij niet met haar delen. Dat is toch gewoon een feit?
Zeker. Maar misschien delen wij wel iets niet met haar waar zij zelf gelukkiger van zou kunnen worden...
Whatever...
pi_172551849
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker. Maar misschien delen wij wel iets niet met haar waar zij zelf gelukkiger van zou kunnen worden...
Misschien... mijn eigen beleving zegt dat dat sówieso het geval is, maar dat is mijn punt nou juist... het gaat hier niet om mijn éigen beleving en voor een wezenlijk deel beleef ik zelf totaal niet wat TS beleeft, dus...

Nogmaals, ik schreef echt helemaal nergens dat 'wij' minder recht van spreken zouden hebben/hier niet iets van mogen vinden en dat is ook geenszins wat ik bedóélde te zeggen... maar ik denk gewoon dat een íeder, elk op zijn/haar manier, eventueel iets kan bijdragen, óók haar 'peers'. En uiteindelijk is het gewoon aan M. zelf.
Tails tell tales
pi_172555811
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:57 schreef LelijKnap het volgende:
Twijfel ja aan Allah?
Islam is een geloof.
Hoofddoek is uiting van het geloof.
Ineens hoofddoek af = niet meer gelovig zijn.
5 Ferrari's op videoband!
pi_172556808
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Islam is een geloof.
Hoofddoek is uiting van het geloof.
Ineens hoofddoek af = niet meer gelovig zijn.
En toch kan een vrouw moslima zijn terwijl ze geen hoofddoek draagt.
pi_172556861
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En toch kan een vrouw moslima zijn terwijl ze geen hoofddoek draagt.
Duh.

Je begrijpt toch wel dat ik bedoel dat mensen denken 'hee ze draagt geen hoofddoek meer, misschien is haar geloof in de Islam wat afgezwakt'.
5 Ferrari's op videoband!
pi_172557089
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik zeg ook doe af. Ze gedraagt zich er totttttaaaaaaalllll niet naar namelijk en het is een schande dat ze het draagt op deze manier.
Ze dropt foto's zonder doek en ffs nog foto's van haar lichaam.

Je bent er niet aan toe. Drop em en probeer het maar weer over een paar maanden/jaren.
Newbie hier. Heb je het over foto's van haar op een bruiloft; zonder hoofddoek en in een jurk? Indien ja, waarom zou zij dan geen hoofddoek kunnen dragen vanwege die foto's? Wat is precies het schandalige eraan?

Of zijn er ergens naaktfoto's in omloop waarvan ik niet op de hoogte ben of zo? :@
pi_172570138
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 14:47 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Welk geloof is dit?
Dit stukje uit jouw tekst is niet geloofsgerelateerd? "Maar ze durft ook niet zomaar haar eigen zin te doen, want dat heeft consequenties waar ze bang voor is."
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172570188
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:59 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nou, als ik een simpel gebod als hoofddoek al niet aan kan...
Het was toch een keuze zei je ?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172570261
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Geloven IS twijfelen. Vooral aan jezelf.
Wat is dit voor onzin ? Uit zulke posts blijkt wel hoe levensgevaarlijk gelovigen denken en zijn. Totaal buitenaards.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172570298
Ik heb nu de tijd om even alle onzin er tussen uit te vissen. Wat zijn discussies over het geloof toch heerlijk, tegenstanders prikken je met een stok terwijl je zelf een leger aan argumenten hebt.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172570387
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, dat is raar. Ook voor de buitenwereld en heb geen zin om mensen op straat te uitleggen waarom zo. Snap je? Het lijkt alsof ik me nergens fijn bij voel. Misschien is het een fase, ik weet het niet. Soms denk ik wel, was ik er maar nooit aan begonnen.
Dit was je vlaag van rationaliteit. Jammer dat het zo kortstondig was.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172570438
quote:
5s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:50 schreef Drxx het volgende:

[..]

Newbie hier. Heb je het over foto's van haar op een bruiloft; zonder hoofddoek en in een jurk? Indien ja, waarom zou zij dan geen hoofddoek kunnen dragen vanwege die foto's? Wat is precies het schandalige eraan?

Of zijn er ergens naaktfoto's in omloop waarvan ik niet op de hoogte ben of zo? :@
ja, die zijn er
pi_172570510
Ik ben nu pas bij pagina 2. Ik neem even pauze.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172570596
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:29 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin ? Uit zulke posts blijkt wel hoe levensgevaarlijk gelovigen denken en zijn. Totaal buitenaards.
Mijn fout. Ik was niet duidelijk genoeg. Wat ik bedoelde is dit: mensen die religieus zijn twijfelen over alles en iedereen. Het enige houvast in hun leven is dat boekje. Zodat ze bij moeilijke vragen altijd in hun handleiding een pasklare oplossing kunnen vinden.
pi_172570651
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:38 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wie ben jij om dat te bepalen? Ik vind dat wel nodig. Ga jij nu ook al TS commanderen? Eerst haar vriendje, dan haar geloof, en dan jij er nog overheen? Lekker dan..

[..]

Normale mensen dragen geen hoofddoek.
Dit vind ik dus je reinste onzin.
Omschrijf jij dan maar eens wat een normaal mens nou precies is.
pi_172570720
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Mijn fout. Ik was niet duidelijk genoeg. Wat ik bedoelde is dit: mensen die religieus zijn twijfelen over alles en iedereen. Het enige houvast in hun leven is dat boekje. Zodat ze bij moeilijke vragen altijd in hun handleiding een pasklare oplossing kunnen vinden.
Ik ben blij dat ze twijfelen, als ze alles zeer vastberaden uit zouden voeren was iedereen waarschijnlijk nu moslim of dood. Ik ga denk ik ook maar eens een boekje schrijven. Dan staat het geschreven en kan je ermee paraderen alsof het de enige waarheid is want o wee...
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172570777
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dit vind ik dus je reinste onzin.
Omschrijf jij dan maar eens wat een normaal mens nou precies is.
Iemand die niet klakkeloos gelooft in een oppergod waar in miljoenen jaren nog geen spikkeltje bewijs voor gevonden is, iemand die, als je het verhaal mag geloven, over leven en dood gaat, en het toch prima vindt wat Hitler, Pinochet, Stalin etc etc hebben gedaan. Wat voor god aanbid je dan überhaupt? Satanisme is dan childsplay.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172570794
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:51 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Iemand die niet klakkeloos gelooft in een oppergod waar in miljoenen jaren nog geen spikkeltje bewijs voor gevonden is, iemand die, als je het verhaal mag geloven, over leven en dood gaat, en het toch prima vindt wat Hitler, Pinochet, Stalin etc etc hebben gedaan. Wat voor god aanbid je dan überhaupt? Satanisme is dan childsplay.
Nee, je beweerde dat normale mensen geen hoofddoek dragen.
pi_172570810
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee, je beweerde dat normale mensen geen hoofddoek dragen.
Die hoofddoek was er nooit geweest zonder oppergod.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172570829
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee, je beweerde dat normale mensen geen hoofddoek dragen.
En daar doelde ik op. Er zijn zat vrouwen die gedwongen met een hoofddoek lopen vanwege chemo.
pi_172570854
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waarom worden die gedwongen? Volgens mij praat je in dat geval over daadwerkelijke keuze. Ze doen het in ieder geval niet omdat ze geloven in iets bizars.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172570901
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat is geen hoofddoek, dat is een sjaaltje. Iets compleet anders dat buiten de discussie valt.
pi_172570944
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:55 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Waarom worden die gedwongen? Volgens mij praat je in dat geval over daadwerkelijke keuze. Ze doen het in ieder geval niet omdat ze geloven in iets bizars.
Jouw opmerking dat normale mensen geen hoofddoek dragen, snijdt geen hout.
Omschrijf dan eerst maar eens wat jij een normaal mens vind.
Iemand omschreef normaal eens als volgt: Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen.
Zo kan ik dan ook wel beweren dat normale mensen zich niet laten tatoeeren of piercen.
In feite ben jij net zo gevaarlijk als relifundamentalisten.
Als jij voor anderen gaat bepalen wat normaal is (wat JIJ dus normaal vind!) is het einde ook zoek.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 21 juli 2017 @ 12:05:29 #227
163650 Greys
pi_172571034
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Uit haar dm berichten blijkt wat anders ;)
Je weet dat het ontzéttend not done is om over de inhoud van privé berichten te posten? De dingen die ze jou daar vertelt zijn waarschijnlijk in vertrouwen, anders had ze het wel hier gepost.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172571059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Jouw opmerking dat normale mensen geen hoofddoek dragen, snijdt geen hout.
Omschrijf dan eerst maar eens wat jij een normaal mens vind.
Iemand omschreef normaal eens als volgt: Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen.
Zo kan ik dan ook wel beweren dat normale mensen zich niet laten tatoeeren of piercen.
In feite ben jij net zo gevaarlijk als relifundamentalisten.
Als jij voor anderen gaat bepalen wat normaal is (wat JIJ dus normaal vind!) is het einde ook zoek.
Ik kan niet eens dingen voor anderen bepalen, ook al zou ik dat willen. Ik draag uit hoe ik denk dat het is. Je zegt dat het geen hout snijdt, maar argumenten daarvoor ontbreken.
Ik denk dat jij en ook gelovigen het verschil niet zien tussen fysieke "dingen" noem ik het maar even, en verzonnen "dingen". Nu vergelijk je weer 2 dingen waarvan het 1 een verplichting is, een gebod hoorde ik eerder, en het ander in totale vrijwilligheid gebeurd, sterker nog, diegene wordt vaak nog meermaals gevraagd of diegene wel zeker van zijn zaak is. Men betaald er zelfs voor en het is een beroep waarvoor men betaald.
Als we het niet hebben over wat jij ik de rest normaal vind cq vinden, dan zal het altijd zo blijven gaan. Kom eens met een goed verhaal en overtuig me voor eens en altijd.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172571211
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:07 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik kan niet eens dingen voor anderen bepalen, ook al zou ik dat willen. Ik draag uit hoe ik denk dat het is. Je zegt dat het geen hout snijdt, maar argumenten daarvoor ontbreken.
Ik denk dat jij en ook gelovigen het verschil niet zien tussen fysieke "dingen" noem ik het maar even, en verzonnen "dingen". Nu vergelijk je weer 2 dingen waarvan het 1 een verplichting is, een gebod hoorde ik eerder, en het ander in totale vrijwilligheid gebeurd, sterker nog, diegene wordt vaak nog meermaals gevraagd of diegene wel zeker van zijn zaak is. Men betaald er zelfs voor en het is een beroep waarvoor men betaald.
Als we het niet hebben over wat jij ik de rest normaal vind cq vinden, dan zal het altijd zo blijven gaan. Kom eens met een goed verhaal en overtuig me voor eens en altijd.
Voor de goede orde: ik ben niet religieus maar ik heb geen moeite met vrouwen die vanuit hun geloof een hoofddoek dragen.
Leven en laten leven. Jij beweert dat normale mensen geen hoofddoek dragen, ergo mensen met een hoofddoek zijn niet normaal. Dat vind ik dus nogal overdreven en aanmatigend.
pi_172571322
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Voor de goede orde: ik ben niet religieus maar ik heb geen moeite met vrouwen die vanuit hun geloof een hoofddoek dragen.
Leven en laten leven. Jij beweert dat normale mensen geen hoofddoek dragen, ergo mensen met een hoofddoek zijn niet normaal. Dat vind ik dus nogal overdreven en aanmatigend.
Het is iets korter door de bocht getypt dan dat ik het bedoel. Als iemand een hoofddoek draagt die bijvoorbeeld ongelovig is, prima. Het gaat mij erom dat mensen ze dragen omdat ze anders denken fout te zijn of misschien wel naar de hel gaan ofzo, terwijl het opperwezen an sich verzonnen is. Die context vind ik niet normaal nee.
Leven en laten leven betekent ook dat ik mijn mening mag hebben, toch? =)
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172571443
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:21 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het is iets korter door de bocht getypt dan dat ik het bedoel. Als iemand een hoofddoek draagt die bijvoorbeeld ongelovig is, prima. Het gaat mij erom dat mensen ze dragen omdat ze anders denken fout te zijn of misschien wel naar de hel gaan ofzo, terwijl het opperwezen an sich verzonnen is. Die context vind ik niet normaal nee.
Leven en laten leven betekent ook dat ik mijn mening mag hebben, toch? =)
Jij mag zeker jouw mening hebben over deze zaken. Maar dat geldt dan ook voor de ander.
Ik heb trouwens die hele hoofddoekendiscussie nooit begrepen. Als de mode het voorschrijft, loopt de hele westerse wereld met hoofddoekjes op.
Geen haan die er naar kraait. Maar sinds 9/11 is alles wat moslimgerelateerd is zonder meer fout.
pi_172572048
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Jij mag zeker jouw mening hebben over deze zaken. Maar dat geldt dan ook voor de ander.
Ik heb trouwens die hele hoofddoekendiscussie nooit begrepen. Als de mode het voorschrijft, loopt de hele westerse wereld met hoofddoekjes op.
Geen haan die er naar kraait. Maar sinds 9/11 is alles wat moslimgerelateerd is zonder meer fout.
Wat mij betreft is het christendom net zo absurd, al heb ik weinig "last" van christenen. Het probleem met islamitische mensen is dat ze nooit "verlicht" zijn zoals wij westerse naties dat wel hebben gehad. Je zult ook nooit een goede discussie met ze kunnen voeren, want als er een taboe of gevoelig onderwerp op tafel gelegd wordt, dan moet je hoofd eraf. Dit is niet grappig bedoelt of zo maar het resulteert altijd in dreigen met geweld. Het aandeel moslims wat echt geïntegreerd is is verwaarloosbaar, zo weinig. Je mag het er niet mee eens zijn, er zijn zat rapporten die er op wijzen. Kijk maar eens hoeveel islamitische mensen Nederlandse tv kijken...Of hoeveel steun er is voor IS-strijders onder "Nederlandse" islamitische mensen. Of hoe goed ze al Nederlands kunnen, na 45 jaar.
Dan hebben we het nog niet eens over de Linksche ubermenschen gehad, de landverraders die voor een paar euro hun eigen moeder verkopen.
Aan de ene kant Wilders en Baudet demoniseren (ik stem overigens op geen van beiden) en aan de andere kant actiegroepen opzetten zoals "We Halen Ze Binnen". Het is Pim Fortuyn all over again.
Weetje over 50 jaar is het geen discussie meer. Dan is geloof een feit. Gelukkig ben ik dan allang dood.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172572403
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:59 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het christendom net zo absurd, al heb ik weinig "last" van christenen. Het probleem met islamitische mensen is dat ze nooit "verlicht" zijn zoals wij westerse naties dat wel hebben gehad. Je zult ook nooit een goede discussie met ze kunnen voeren, want als er een taboe of gevoelig onderwerp op tafel gelegd wordt, dan moet je hoofd eraf. Dit is niet grappig bedoelt of zo maar het resulteert altijd in dreigen met geweld. Het aandeel moslims wat echt geïntegreerd is is verwaarloosbaar, zo weinig. Je mag het er niet mee eens zijn, er zijn zat rapporten die er op wijzen. Kijk maar eens hoeveel islamitische mensen Nederlandse tv kijken...Of hoeveel steun er is voor IS-strijders onder "Nederlandse" islamitische mensen. Of hoe goed ze al Nederlands kunnen, na 45 jaar.
Dan hebben we het nog niet eens over de Linksche ubermenschen gehad, de landverraders die voor een paar euro hun eigen moeder verkopen.
Aan de ene kant Wilders en Baudet demoniseren (ik stem overigens op geen van beiden) en aan de andere kant actiegroepen opzetten zoals "We Halen Ze Binnen". Het is Pim Fortuyn all over again.
Weetje over 50 jaar is het geen discussie meer. Dan is geloof een feit. Gelukkig ben ik dan allang dood.
Over feiten kan je ook discussieren hoor.
Religie is blijkbaar een noodzaak voor veel mensen. Angst voor de dood of angst voor het leven en alles wat daar tussen zit.
Jij beweert dat moslims niet een verlichting kennen zoals wij dat wel hadden.
De islam benadert de menselijke aard veel meer dan het christendom. Want de mens is nu eenmaal een moordzuchtig wezen.
Christendom predikt liefde, vergevingsgezindheid en verdraagzaamheid. In theorie althans.
In de praktijk liggen deze zaken wel een beetje anders.
Of wil jij soms beweren dat jij als erfgenaam van het christendom je andere wang toekeert als je een klap krijgt?
Zoals Jezus het voorschreef?
pi_172572673
Oh woow, wist niet dat ik zo een discussie zou aanzwengelen, met hele nuttige, maar ook achterlijke reacties van leden waarvan ik het eigenlijk al wel had verwacht. Allereerst is dit iets wat er momenteel in mijn hoofd en hart gebeurt en dus een hele eerlijke ontboezeming. Grappig dat men denkt dat ik me niet naar de hoofddoek gedraag zonder me daadwerkelijk in het dagelijks leven te kennen. Jullie kennen me enkel en alleen van internet, lol. Niet wetende dat ik gewoon mijn gebeden verricht, vast, mijn armenbelasting geef, extra bid en vast, goed met dieren omgaan, milieu zo min mogelijk probeer te vervuilen, op mijn tong let, etc... en dus echt wel een moslima in hart en nieren ben of probeer te zijn. Ook grappig dat dames met hoofddoek blijkbaar perfect gedrag moeten vertonen. Wel, niet. Ook vrouwen met hoofddoek zijn mensen die zondes begaan en de ene zonde betekent niet dat je maar andere daden moet laten vallen. Je kan beter 1 zonde verrichten ( bijvoorbeeld slecht gedrag) en de hoofddoek dragen dan en geen hoofddoek en slecht gedrag aangezien dat als twee zondes telt. Is een non-argument die je helaas wel vaker hoort. Hoeveel zondes je ook begaat, je kan maar beter proberen zo min mogelijk te verrichten en deze te compenseren met de goede daden.

Ik twijfel niet aan Allah. Moge dat duidelijk zijn. Wel aan de hoofddoek omdat ik altijd heel erg veel van mezelf vraag en zeer hoge eisen aan mezelf stel. Maar ook omdat ik vind dat de broek niet hoort bij de hoofddoek en ik gewoon een perfecte hoofddoek moet dragen. Ben ook heel perfectionistisch. Enerzijds wil ik ook niet opgeven. Ben van zo ver gekomen. In elk geval, voor nu een vakantie en dan eens kijken hoe het gaat lopen. Ik vermoed dat ik het wel ophoud want ja een islamitische omgeving doet toch wat met je, net zoals het bezoeken van de graven van mijn opa's en oma's. In die zin ook goed dat ik vertrek.

Van mij mag er overigens een slotje op de topic, moderator. :) Aan aan lieve leden en reacties, hartstikke bedankt!! En de rest tja, een middelvinger. :) Oh nee, is geen gedrag dat een hoofddoekdragende moslima betaamt. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2017 13:28:16 ]
pi_172573587
Hoezo denk je dat God je minder zou accepteren als je je haren zou bedekken?
Kan me niet voorstellen dat wanneer je een goed mens zou zijn dat je dan afgerekend zou worden op iets als het niet bedekken van je haar tbh.
Wat bedoel je met dat stukje van je tong btw? Wat is daar de gedachte achter?
Faka G
pi_172573696
Hahahahahh dus jouw zondes zijn minder dan de mijne omdat jij wel hoofddoek draagt?

Het is dat ik geen prive info deel, maar girl die zondes van jou :'( :'( :'(
pi_172573934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:58 schreef Atta-boy het volgende:
Hoezo denk je dat God je minder zou accepteren als je je haren zou bedekken?
Kan me niet voorstellen dat wanneer je een goed mens zou zijn dat je dan afgerekend zou worden op iets als het niet bedekken van je haar tbh.
Wat bedoel je met dat stukje van je tong btw? Wat is daar de gedachte achter?
Ze bedoelt waarschijnlijk dat ze beter op haar woorden moet letten.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:13:01 #238
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_172573944
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je stel het zwart-wit. Als ik niet achter de hoofddoek sta, dan voel ik me minder islamitisch. Dat hoeft niet zo te zijn. Ik voel me nog altijd islamitisch en houd me nog altijd aan de 5 belangrijkste zuilen binnen de islam. Daar verandert een hoofddoek niks aan. Ook toen ik geen hoofddoek droeg deed ik gewoon het gebed en deed ik mee aan de ramadan.
maar je gevoel denkt er blijkbaar anders over. Die denkt wel zwart wit :p dus je moet voor jezelf uitzoeken waarom dat is

[ Bericht 3% gewijzigd door madeliefff op 21-07-2017 14:19:48 ]
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_172573974
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ze bedoelt waarschijnlijk dat ze beter op haar woorden moet letten.
Ik dacht aan speciale verzorging van je tong oid :9 zoiets had ik dus nog nooit van een moslim gehoord
Faka G
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:24:40 #240
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172574260
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:02 schreef Stimorol- het volgende:
Hahahahahh dus jouw zondes zijn minder dan de mijne omdat jij wel hoofddoek draagt?

Het is dat ik geen prive info deel, maar girl die zondes van jou :'( :'( :'(
Hoi,

Ga eens roddelen aub. Ik wil het weten!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172575918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
Oh woow, wist niet dat ik zo een discussie zou aanzwengelen, met hele nuttige, maar ook achterlijke reacties van leden waarvan ik het eigenlijk al wel had verwacht. Allereerst is dit iets wat er momenteel in mijn hoofd en hart gebeurt en dus een hele eerlijke ontboezeming. Grappig dat men denkt dat ik me niet naar de hoofddoek gedraag zonder me daadwerkelijk in het dagelijks leven te kennen. Jullie kennen me enkel en alleen van internet, lol. Niet wetende dat ik gewoon mijn gebeden verricht, vast, mijn armenbelasting geef, extra bid en vast, goed met dieren omgaan, milieu zo min mogelijk probeer te vervuilen, op mijn tong let, etc... en dus echt wel een moslima in hart en nieren ben of probeer te zijn. Ook grappig dat dames met hoofddoek blijkbaar perfect gedrag moeten vertonen. Wel, niet. Ook vrouwen met hoofddoek zijn mensen die zondes begaan en de ene zonde betekent niet dat je maar andere daden moet laten vallen. Je kan beter 1 zonde verrichten ( bijvoorbeeld slecht gedrag) en de hoofddoek dragen dan en geen hoofddoek en slecht gedrag aangezien dat als twee zondes telt. Is een non-argument die je helaas wel vaker hoort. Hoeveel zondes je ook begaat, je kan maar beter proberen zo min mogelijk te verrichten en deze te compenseren met de goede daden.

Ik twijfel niet aan Allah. Moge dat duidelijk zijn. Wel aan de hoofddoek omdat ik altijd heel erg veel van mezelf vraag en zeer hoge eisen aan mezelf stel. Maar ook omdat ik vind dat de broek niet hoort bij de hoofddoek en ik gewoon een perfecte hoofddoek moet dragen. Ben ook heel perfectionistisch. Enerzijds wil ik ook niet opgeven. Ben van zo ver gekomen. In elk geval, voor nu een vakantie en dan eens kijken hoe het gaat lopen. Ik vermoed dat ik het wel ophoud want ja een islamitische omgeving doet toch wat met je, net zoals het bezoeken van de graven van mijn opa's en oma's. In die zin ook goed dat ik vertrek.

Van mij mag er overigens een slotje op de topic, moderator. :) Aan aan lieve leden en reacties, hartstikke bedankt!! En de rest tja, een middelvinger. :) Oh nee, is geen gedrag dat een hoofddoekdragende moslima betaamt. ;)
Volgens mij begrijp jij niet zo goed wat voornamelijk jouw 'peers' (om nog maar weer even die term van Spanky78 over te nemen) bedoelen met dat jij je "niet gedraagt naar je hoofddoek". Dat lijkt (meer) te gaan om wat de precieze gedachte achter die hoofddoek is en of de rest van jouw gedrag dáármee in overeenstemming is. Het bedekken van jouw (vrouwelijke) schoonheid (voor mannen in het álgemeen) en alles wat daarmee samenhangt zeg maar. Dat jij al dan niet "gewoon jouw gebeden verricht, vast, jouw armenbelasting geeft, extra bidt en vast, goed met dieren omgaat, milieu zo min mogelijk probeert te vervuilen, op jouw tong let, etc..." staat daar volgens mij -in ieder geval deels- los van?

Ik zou nog steeds wel graag willen weten waarom jij nou precies moeite hebt met het wél dragen van de hoofddoek. Los van dat 'de broek niet hoort bij de hoofddoek' dan. Deze uitleg: "wel aan de hoofddoek omdat ik altijd heel erg veel van mezelf vraag en zeer hoge eisen aan mezelf stel" begrijp ik (mogelijk) niet... Wat bedoel je daar precies mee? En wat bedoel je met een 'pérfecte' hoofddoek? Pas als jij (in jouw eigen ogen) perfect bent richting Allah mag jij van jezelf (zonder falend gevoel) de hoofddoek dragen, moet ik dat zó zien? Jij ziet de hoofddoek meer als het symbool voor het zijn van een goede moslima i.p.v. als iets wat in het dagelijkse verkeer jouw 'seksualiteit'/'sensualiteit' (een beetje) moet verbergen?

Maar goed, geen antwoord(en) meer, want je wilt een slotje?
Tails tell tales
pi_172659551
Hoofddoek is voor mij meer iets voor wanneer je getrouwd bent. Althans zo heb ik het altijd meegekregen.

:7
pi_172659570
Je bent niet echt.
pi_172741116
Het is geen plicht. Alle geloven hadden vroeger hoofddeksels, maar bij de meeste geloven is het afgeschaft. In de Islam was dat ook een trend in de jaren '70 ofzo, maar om een of andere reden zijn jullie ze weer terug op gaan doen.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_172741317
Het is toch juist handig om altijd een stofdoekje bij je te hebben?

Dacht altijd dat dat de reden was, omdat er veel Turkse en Marrokkaanse dames in de schoonmaak werken. Die lopen altijd met doekjes, voor de wc de bureaus en het stof.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:40:46 #246
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172744213
Pics gezien.. je hoeft geen kopvod te dragen om je lelijkheid te verbergen. Ergo: ding mag wat mij betreft af :)
pi_172767969
Ik ben anderhalve maand niet op fok geweest en zie nu pas dit topic. Watskeburt? :o

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

Ik twijfel niet aan Allah. Moge dat duidelijk zijn. Wel aan de hoofddoek omdat ik altijd heel erg veel van mezelf vraag en zeer hoge eisen aan mezelf stel.
Sorry, maar hier kan ik geen touw aan vastknopen. Met name het voegwoord 'omdat' kan ik niet plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 20:35:37 ]
pi_172768178
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:35 schreef Hamzoef het volgende:
Ik ben anderhalve maand niet op fok geweest en zie nu pas dit topic. Watskeburt? :o

[..]

Sorry, maar hier kan ik geen touw aan vastknopen. Met name het voegwoord 'omdat' kan ik niet plaatsen.
Maghrebijnse twijfelt of ze nog hoofddoek wilt dragen.
pi_172768243
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:43 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Maghrebijnse twijfelt of ze nog hoofddoek wilt dragen.
Dat begreep ik, maar ze schrijft dat dat is, omdat hoge eisen aan zich zelf stelt. Ik zie niet in wat dat er mee te maken heeft. En als het er al iets mee te maken heeft, dat lijkt het me eerder een argument om juist wel de hijab te dragen.
pi_172768477
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat begreep ik, maar ze schrijft dat dat is, omdat hoge eisen aan zich zelf stelt. Ik zie niet in wat dat er mee te maken heeft. En als het er al iets mee te maken heeft, dat lijkt het me eerder een argument om juist wel de hijab te dragen.
Hmm ja precies.

Ik denk dat ze ook deels bedoeld dat haar ex-vriend toen der tijd er op aangedrongen heeft, en het niet haar eigen keuze is geweest om hijab te dragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BellaaElisa op 29-07-2017 21:08:18 ]
pi_172768771
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:54 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Hmm ja precies.

Ik denk dat ze ook deels bedoeld dat haar ex-vriend toen der tijd er op aangedringt heeft, en het niet haar eigen keuze is geweest om hijab te dragen.
Aangedrongen.
pi_172768804
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:06 schreef 8777 het volgende:

[..]

Aangedrongen.
:+ 8)7
  zondag 30 juli 2017 @ 13:59:42 #253
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172782595
Hele topic gelezen, en ik begrijp je argumenten tegen het dragen van de hijab nogsteeds niet. Wat zijn die hoge eisen? Wat is de perfecte hoofddoek? Waarom draag je je hijab half van je hoofd afhangend als je zulke hoge eisen hebt?
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172787152
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:59 schreef Amavi het volgende:
Hele topic gelezen, en ik begrijp je argumenten tegen het dragen van de hijab nogsteeds niet.
Jij bent niet de enige, maar TS gaat niet in op lastige vragen.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:11:07 #255
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172790767
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 16:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij bent niet de enige, maar TS gaat niet in op lastige vragen.
Misschien een andere moslim(a) aanwezig hier die zich in TS kan inleven?
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172791328
Voor de mensen die afvragen wie de TS is:
quote:
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:49 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zit op zijn schoot!
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Omg koning rijdt langs in boot!!

http://imgur.com/a/bn3ay


[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2017 19:37:52 ]
  zondag 30 juli 2017 @ 19:45:17 #257
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_172791471
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:37 schreef zarGon het volgende:
Voor de mensen die afvragen wie de TS is:

foto's

Zonder hoofddoek dus. Fijn dat je een keuze gemaakt hebt.
Prrrrr
pi_172791501
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:37 schreef zarGon het volgende:
Voor de mensen die afvragen wie de TS is:

[..]


[..]


[..]

Wat een fantastische kont.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:47:29 #259
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_172791515
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:37 schreef zarGon het volgende:
Voor de mensen die afvragen wie de TS is:

[..]


[..]


[..]

Heb je ze allemaal opgeslagen? Ouwe rukkert.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_172791636
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:37 schreef zarGon het volgende:
Voor de mensen die afvragen wie de TS is:

[..]


[..]


[..]

Dat ass!
pi_172796813
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:37 schreef zarGon het volgende:
Voor de mensen die afvragen wie de TS is:

[..]


[..]


[..]

Wat een wijf........ _O-
pi_172796972
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:37 schreef zarGon het volgende:
Voor de mensen die afvragen wie de TS is:

[..]


[..]


[..]

:O
pi_172796984
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:11 schreef Amavi het volgende:

[..]

Misschien een andere moslim(a) aanwezig hier die zich in TS kan inleven?
Nope :N
pi_172797000
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:45 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Zonder hoofddoek dus. Fijn dat je een keuze gemaakt hebt.
Nee op haar insta heeft ze die nog sneaky om 🙏
  zondag 30 juli 2017 @ 23:22:32 #265
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_172797031
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee op haar insta heeft ze die nog sneaky om 🙏
Hey jij 😮
pi_172797059
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:22 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Hey jij 😮
Hey jij 🐒
  zondag 30 juli 2017 @ 23:28:05 #267
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_172797123
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:24 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hey jij 🐒
Wanneer kom je weer in klb sc
pi_172797299
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:28 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Wanneer kom je weer in klb sc
Niet meer ;(
pi_172799728
Zargon, volgende keer beter opslaan. Je was deze vergeten.


http://imgur.com/a/xeJN6
pi_172799745
quote:
Daar staat jouw lijf niet op. Derhalve niet interessant dus.
pi_172799750
En deze zargon. Graag gedaan. Ik ga weer terug naar mijn date. Samen chillen en rondrijden in de auto.

http://imgur.com/a/ou5l8
pi_172799751
8777 sowieso niet interessant. Ben dik.
pi_172799785
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 05:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
8777 sowieso niet interessant. Ben dik.
En wie zegt dat dat niet lekker is?
pi_172799789
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 05:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
En deze zargon. Graag gedaan. Ik ga weer terug naar mijn date. Samen chillen en rondrijden in de auto.

http://imgur.com/a/ou5l8
Jij hebt vast een lekker zacht buikje.
  maandag 31 juli 2017 @ 06:27:15 #276
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172799976
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 05:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
En deze zargon. Graag gedaan. Ik ga weer terug naar mijn date. Samen chillen en rondrijden in de auto.

<>
Mijn God, zeg. _O-
Hier ga je spijt van krijgen, haal ze weg.

[ Bericht 10% gewijzigd door arvensis op 31-07-2017 06:33:48 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_172800012
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 06:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Mijn God, zeg. _O-
Hier ga je spijt van krijgen, haal ze weg.
Te laat, al opgeslagen.
pi_172802053
Maghrebijnse is het perfecte voorbeeld van een Marokkaan met een shitload aan mentale problemen. Een kopvod dragen, maar vervolgens foto's posten van haar veel te grote en dikke reet en een of andere Afrikaan die op een seksuele manier aan haar zit.

Zijn je ouders toevallig neef en nicht?
pi_172802231
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:23 schreef Mark031 het volgende:
Maghrebijnse is het perfecte voorbeeld van een Marokkaan met een shitload aan mentale problemen. Een kopvod dragen, maar vervolgens foto's posten van haar veel te grote en dikke reet en een of andere Afrikaan die op een seksuele manier aan haar zit.

Zijn je ouders toevallig neef en nicht?
Ze heeft een lekkere kont.
  maandag 31 juli 2017 @ 12:59:57 #280
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172805114
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 31 juli 2017 @ 13:04:43 #281
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_172805217
Goed dit topic is klaar nu.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')