abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172570188
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:59 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nou, als ik een simpel gebod als hoofddoek al niet aan kan...
Het was toch een keuze zei je ?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_172570261
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Geloven IS twijfelen. Vooral aan jezelf.
Wat is dit voor onzin ? Uit zulke posts blijkt wel hoe levensgevaarlijk gelovigen denken en zijn. Totaal buitenaards.
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
pi_172570298
Ik heb nu de tijd om even alle onzin er tussen uit te vissen. Wat zijn discussies over het geloof toch heerlijk, tegenstanders prikken je met een stok terwijl je zelf een leger aan argumenten hebt.
pi_172570387
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, dat is raar. Ook voor de buitenwereld en heb geen zin om mensen op straat te uitleggen waarom zo. Snap je? Het lijkt alsof ik me nergens fijn bij voel. Misschien is het een fase, ik weet het niet. Soms denk ik wel, was ik er maar nooit aan begonnen.
Dit was je vlaag van rationaliteit. Jammer dat het zo kortstondig was.
pi_172570438
quote:
5s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:50 schreef Drxx het volgende:

[..]

Newbie hier. Heb je het over foto's van haar op een bruiloft; zonder hoofddoek en in een jurk? Indien ja, waarom zou zij dan geen hoofddoek kunnen dragen vanwege die foto's? Wat is precies het schandalige eraan?

Of zijn er ergens naaktfoto's in omloop waarvan ik niet op de hoogte ben of zo? :@
ja, die zijn er
pi_172570510
Ik ben nu pas bij pagina 2. Ik neem even pauze.
pi_172570596
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:29 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin ? Uit zulke posts blijkt wel hoe levensgevaarlijk gelovigen denken en zijn. Totaal buitenaards.
Mijn fout. Ik was niet duidelijk genoeg. Wat ik bedoelde is dit: mensen die religieus zijn twijfelen over alles en iedereen. Het enige houvast in hun leven is dat boekje. Zodat ze bij moeilijke vragen altijd in hun handleiding een pasklare oplossing kunnen vinden.
pi_172570651
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:38 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wie ben jij om dat te bepalen? Ik vind dat wel nodig. Ga jij nu ook al TS commanderen? Eerst haar vriendje, dan haar geloof, en dan jij er nog overheen? Lekker dan..

[..]

Normale mensen dragen geen hoofddoek.
Dit vind ik dus je reinste onzin.
Omschrijf jij dan maar eens wat een normaal mens nou precies is.
pi_172570720
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Mijn fout. Ik was niet duidelijk genoeg. Wat ik bedoelde is dit: mensen die religieus zijn twijfelen over alles en iedereen. Het enige houvast in hun leven is dat boekje. Zodat ze bij moeilijke vragen altijd in hun handleiding een pasklare oplossing kunnen vinden.
Ik ben blij dat ze twijfelen, als ze alles zeer vastberaden uit zouden voeren was iedereen waarschijnlijk nu moslim of dood. Ik ga denk ik ook maar eens een boekje schrijven. Dan staat het geschreven en kan je ermee paraderen alsof het de enige waarheid is want o wee...
pi_172570777
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dit vind ik dus je reinste onzin.
Omschrijf jij dan maar eens wat een normaal mens nou precies is.
Iemand die niet klakkeloos gelooft in een oppergod waar in miljoenen jaren nog geen spikkeltje bewijs voor gevonden is, iemand die, als je het verhaal mag geloven, over leven en dood gaat, en het toch prima vindt wat Hitler, Pinochet, Stalin etc etc hebben gedaan. Wat voor god aanbid je dan überhaupt? Satanisme is dan childsplay.
pi_172570794
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:51 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Iemand die niet klakkeloos gelooft in een oppergod waar in miljoenen jaren nog geen spikkeltje bewijs voor gevonden is, iemand die, als je het verhaal mag geloven, over leven en dood gaat, en het toch prima vindt wat Hitler, Pinochet, Stalin etc etc hebben gedaan. Wat voor god aanbid je dan überhaupt? Satanisme is dan childsplay.
Nee, je beweerde dat normale mensen geen hoofddoek dragen.
pi_172570810
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Die hoofddoek was er nooit geweest zonder oppergod.
pi_172570829
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En daar doelde ik op. Er zijn zat vrouwen die gedwongen met een hoofddoek lopen vanwege chemo.
pi_172570854
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Waarom worden die gedwongen? Volgens mij praat je in dat geval over daadwerkelijke keuze. Ze doen het in ieder geval niet omdat ze geloven in iets bizars.
pi_172570901
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat is geen hoofddoek, dat is een sjaaltje. Iets compleet anders dat buiten de discussie valt.
pi_172570944
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 11:55 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Waarom worden die gedwongen? Volgens mij praat je in dat geval over daadwerkelijke keuze. Ze doen het in ieder geval niet omdat ze geloven in iets bizars.
Jouw opmerking dat normale mensen geen hoofddoek dragen, snijdt geen hout.
Omschrijf dan eerst maar eens wat jij een normaal mens vind.
Iemand omschreef normaal eens als volgt: Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen.
Zo kan ik dan ook wel beweren dat normale mensen zich niet laten tatoeeren of piercen.
In feite ben jij net zo gevaarlijk als relifundamentalisten.
Als jij voor anderen gaat bepalen wat normaal is (wat JIJ dus normaal vind!) is het einde ook zoek.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 21 juli 2017 @ 12:05:29 #227
163650 Greys
pi_172571034
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Uit haar dm berichten blijkt wat anders ;)
Je weet dat het ontzéttend not done is om over de inhoud van privé berichten te posten? De dingen die ze jou daar vertelt zijn waarschijnlijk in vertrouwen, anders had ze het wel hier gepost.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_172571059
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Jouw opmerking dat normale mensen geen hoofddoek dragen, snijdt geen hout.
Omschrijf dan eerst maar eens wat jij een normaal mens vind.
Iemand omschreef normaal eens als volgt: Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen.
Zo kan ik dan ook wel beweren dat normale mensen zich niet laten tatoeeren of piercen.
In feite ben jij net zo gevaarlijk als relifundamentalisten.
Als jij voor anderen gaat bepalen wat normaal is (wat JIJ dus normaal vind!) is het einde ook zoek.
Ik kan niet eens dingen voor anderen bepalen, ook al zou ik dat willen. Ik draag uit hoe ik denk dat het is. Je zegt dat het geen hout snijdt, maar argumenten daarvoor ontbreken.
Ik denk dat jij en ook gelovigen het verschil niet zien tussen fysieke "dingen" noem ik het maar even, en verzonnen "dingen". Nu vergelijk je weer 2 dingen waarvan het 1 een verplichting is, een gebod hoorde ik eerder, en het ander in totale vrijwilligheid gebeurd, sterker nog, diegene wordt vaak nog meermaals gevraagd of diegene wel zeker van zijn zaak is. Men betaald er zelfs voor en het is een beroep waarvoor men betaald.
Als we het niet hebben over wat jij ik de rest normaal vind cq vinden, dan zal het altijd zo blijven gaan. Kom eens met een goed verhaal en overtuig me voor eens en altijd.
pi_172571211
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:07 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik kan niet eens dingen voor anderen bepalen, ook al zou ik dat willen. Ik draag uit hoe ik denk dat het is. Je zegt dat het geen hout snijdt, maar argumenten daarvoor ontbreken.
Ik denk dat jij en ook gelovigen het verschil niet zien tussen fysieke "dingen" noem ik het maar even, en verzonnen "dingen". Nu vergelijk je weer 2 dingen waarvan het 1 een verplichting is, een gebod hoorde ik eerder, en het ander in totale vrijwilligheid gebeurd, sterker nog, diegene wordt vaak nog meermaals gevraagd of diegene wel zeker van zijn zaak is. Men betaald er zelfs voor en het is een beroep waarvoor men betaald.
Als we het niet hebben over wat jij ik de rest normaal vind cq vinden, dan zal het altijd zo blijven gaan. Kom eens met een goed verhaal en overtuig me voor eens en altijd.
Voor de goede orde: ik ben niet religieus maar ik heb geen moeite met vrouwen die vanuit hun geloof een hoofddoek dragen.
Leven en laten leven. Jij beweert dat normale mensen geen hoofddoek dragen, ergo mensen met een hoofddoek zijn niet normaal. Dat vind ik dus nogal overdreven en aanmatigend.
pi_172571322
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Voor de goede orde: ik ben niet religieus maar ik heb geen moeite met vrouwen die vanuit hun geloof een hoofddoek dragen.
Leven en laten leven. Jij beweert dat normale mensen geen hoofddoek dragen, ergo mensen met een hoofddoek zijn niet normaal. Dat vind ik dus nogal overdreven en aanmatigend.
Het is iets korter door de bocht getypt dan dat ik het bedoel. Als iemand een hoofddoek draagt die bijvoorbeeld ongelovig is, prima. Het gaat mij erom dat mensen ze dragen omdat ze anders denken fout te zijn of misschien wel naar de hel gaan ofzo, terwijl het opperwezen an sich verzonnen is. Die context vind ik niet normaal nee.
Leven en laten leven betekent ook dat ik mijn mening mag hebben, toch? =)
pi_172571443
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:21 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het is iets korter door de bocht getypt dan dat ik het bedoel. Als iemand een hoofddoek draagt die bijvoorbeeld ongelovig is, prima. Het gaat mij erom dat mensen ze dragen omdat ze anders denken fout te zijn of misschien wel naar de hel gaan ofzo, terwijl het opperwezen an sich verzonnen is. Die context vind ik niet normaal nee.
Leven en laten leven betekent ook dat ik mijn mening mag hebben, toch? =)
Jij mag zeker jouw mening hebben over deze zaken. Maar dat geldt dan ook voor de ander.
Ik heb trouwens die hele hoofddoekendiscussie nooit begrepen. Als de mode het voorschrijft, loopt de hele westerse wereld met hoofddoekjes op.
Geen haan die er naar kraait. Maar sinds 9/11 is alles wat moslimgerelateerd is zonder meer fout.
pi_172572048
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Jij mag zeker jouw mening hebben over deze zaken. Maar dat geldt dan ook voor de ander.
Ik heb trouwens die hele hoofddoekendiscussie nooit begrepen. Als de mode het voorschrijft, loopt de hele westerse wereld met hoofddoekjes op.
Geen haan die er naar kraait. Maar sinds 9/11 is alles wat moslimgerelateerd is zonder meer fout.
Wat mij betreft is het christendom net zo absurd, al heb ik weinig "last" van christenen. Het probleem met islamitische mensen is dat ze nooit "verlicht" zijn zoals wij westerse naties dat wel hebben gehad. Je zult ook nooit een goede discussie met ze kunnen voeren, want als er een taboe of gevoelig onderwerp op tafel gelegd wordt, dan moet je hoofd eraf. Dit is niet grappig bedoelt of zo maar het resulteert altijd in dreigen met geweld. Het aandeel moslims wat echt geïntegreerd is is verwaarloosbaar, zo weinig. Je mag het er niet mee eens zijn, er zijn zat rapporten die er op wijzen. Kijk maar eens hoeveel islamitische mensen Nederlandse tv kijken...Of hoeveel steun er is voor IS-strijders onder "Nederlandse" islamitische mensen. Of hoe goed ze al Nederlands kunnen, na 45 jaar.
Dan hebben we het nog niet eens over de Linksche ubermenschen gehad, de landverraders die voor een paar euro hun eigen moeder verkopen.
Aan de ene kant Wilders en Baudet demoniseren (ik stem overigens op geen van beiden) en aan de andere kant actiegroepen opzetten zoals "We Halen Ze Binnen". Het is Pim Fortuyn all over again.
Weetje over 50 jaar is het geen discussie meer. Dan is geloof een feit. Gelukkig ben ik dan allang dood.
pi_172572403
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:59 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het christendom net zo absurd, al heb ik weinig "last" van christenen. Het probleem met islamitische mensen is dat ze nooit "verlicht" zijn zoals wij westerse naties dat wel hebben gehad. Je zult ook nooit een goede discussie met ze kunnen voeren, want als er een taboe of gevoelig onderwerp op tafel gelegd wordt, dan moet je hoofd eraf. Dit is niet grappig bedoelt of zo maar het resulteert altijd in dreigen met geweld. Het aandeel moslims wat echt geïntegreerd is is verwaarloosbaar, zo weinig. Je mag het er niet mee eens zijn, er zijn zat rapporten die er op wijzen. Kijk maar eens hoeveel islamitische mensen Nederlandse tv kijken...Of hoeveel steun er is voor IS-strijders onder "Nederlandse" islamitische mensen. Of hoe goed ze al Nederlands kunnen, na 45 jaar.
Dan hebben we het nog niet eens over de Linksche ubermenschen gehad, de landverraders die voor een paar euro hun eigen moeder verkopen.
Aan de ene kant Wilders en Baudet demoniseren (ik stem overigens op geen van beiden) en aan de andere kant actiegroepen opzetten zoals "We Halen Ze Binnen". Het is Pim Fortuyn all over again.
Weetje over 50 jaar is het geen discussie meer. Dan is geloof een feit. Gelukkig ben ik dan allang dood.
Over feiten kan je ook discussieren hoor.
Religie is blijkbaar een noodzaak voor veel mensen. Angst voor de dood of angst voor het leven en alles wat daar tussen zit.
Jij beweert dat moslims niet een verlichting kennen zoals wij dat wel hadden.
De islam benadert de menselijke aard veel meer dan het christendom. Want de mens is nu eenmaal een moordzuchtig wezen.
Christendom predikt liefde, vergevingsgezindheid en verdraagzaamheid. In theorie althans.
In de praktijk liggen deze zaken wel een beetje anders.
Of wil jij soms beweren dat jij als erfgenaam van het christendom je andere wang toekeert als je een klap krijgt?
Zoals Jezus het voorschreef?
pi_172572673
Oh woow, wist niet dat ik zo een discussie zou aanzwengelen, met hele nuttige, maar ook achterlijke reacties van leden waarvan ik het eigenlijk al wel had verwacht. Allereerst is dit iets wat er momenteel in mijn hoofd en hart gebeurt en dus een hele eerlijke ontboezeming. Grappig dat men denkt dat ik me niet naar de hoofddoek gedraag zonder me daadwerkelijk in het dagelijks leven te kennen. Jullie kennen me enkel en alleen van internet, lol. Niet wetende dat ik gewoon mijn gebeden verricht, vast, mijn armenbelasting geef, extra bid en vast, goed met dieren omgaan, milieu zo min mogelijk probeer te vervuilen, op mijn tong let, etc... en dus echt wel een moslima in hart en nieren ben of probeer te zijn. Ook grappig dat dames met hoofddoek blijkbaar perfect gedrag moeten vertonen. Wel, niet. Ook vrouwen met hoofddoek zijn mensen die zondes begaan en de ene zonde betekent niet dat je maar andere daden moet laten vallen. Je kan beter 1 zonde verrichten ( bijvoorbeeld slecht gedrag) en de hoofddoek dragen dan en geen hoofddoek en slecht gedrag aangezien dat als twee zondes telt. Is een non-argument die je helaas wel vaker hoort. Hoeveel zondes je ook begaat, je kan maar beter proberen zo min mogelijk te verrichten en deze te compenseren met de goede daden.

Ik twijfel niet aan Allah. Moge dat duidelijk zijn. Wel aan de hoofddoek omdat ik altijd heel erg veel van mezelf vraag en zeer hoge eisen aan mezelf stel. Maar ook omdat ik vind dat de broek niet hoort bij de hoofddoek en ik gewoon een perfecte hoofddoek moet dragen. Ben ook heel perfectionistisch. Enerzijds wil ik ook niet opgeven. Ben van zo ver gekomen. In elk geval, voor nu een vakantie en dan eens kijken hoe het gaat lopen. Ik vermoed dat ik het wel ophoud want ja een islamitische omgeving doet toch wat met je, net zoals het bezoeken van de graven van mijn opa's en oma's. In die zin ook goed dat ik vertrek.

Van mij mag er overigens een slotje op de topic, moderator. :) Aan aan lieve leden en reacties, hartstikke bedankt!! En de rest tja, een middelvinger. :) Oh nee, is geen gedrag dat een hoofddoekdragende moslima betaamt. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2017 13:28:16 ]
pi_172573587
Hoezo denk je dat God je minder zou accepteren als je je haren zou bedekken?
Kan me niet voorstellen dat wanneer je een goed mens zou zijn dat je dan afgerekend zou worden op iets als het niet bedekken van je haar tbh.
Wat bedoel je met dat stukje van je tong btw? Wat is daar de gedachte achter?
Faka G
pi_172573696
Hahahahahh dus jouw zondes zijn minder dan de mijne omdat jij wel hoofddoek draagt?

Het is dat ik geen prive info deel, maar girl die zondes van jou :'( :'( :'(
pi_172573934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:58 schreef Atta-boy het volgende:
Hoezo denk je dat God je minder zou accepteren als je je haren zou bedekken?
Kan me niet voorstellen dat wanneer je een goed mens zou zijn dat je dan afgerekend zou worden op iets als het niet bedekken van je haar tbh.
Wat bedoel je met dat stukje van je tong btw? Wat is daar de gedachte achter?
Ze bedoelt waarschijnlijk dat ze beter op haar woorden moet letten.
pi_172573944
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je stel het zwart-wit. Als ik niet achter de hoofddoek sta, dan voel ik me minder islamitisch. Dat hoeft niet zo te zijn. Ik voel me nog altijd islamitisch en houd me nog altijd aan de 5 belangrijkste zuilen binnen de islam. Daar verandert een hoofddoek niks aan. Ook toen ik geen hoofddoek droeg deed ik gewoon het gebed en deed ik mee aan de ramadan.
maar je gevoel denkt er blijkbaar anders over. Die denkt wel zwart wit :p dus je moet voor jezelf uitzoeken waarom dat is

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2017 14:19:48 ]
pi_172573974
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ze bedoelt waarschijnlijk dat ze beter op haar woorden moet letten.
Ik dacht aan speciale verzorging van je tong oid :9 zoiets had ik dus nog nooit van een moslim gehoord
Faka G
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:24:40 #240
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172574260
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:02 schreef Stimorol- het volgende:
Hahahahahh dus jouw zondes zijn minder dan de mijne omdat jij wel hoofddoek draagt?

Het is dat ik geen prive info deel, maar girl die zondes van jou :'( :'( :'(
Hoi,

Ga eens roddelen aub. Ik wil het weten!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172575918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
Oh woow, wist niet dat ik zo een discussie zou aanzwengelen, met hele nuttige, maar ook achterlijke reacties van leden waarvan ik het eigenlijk al wel had verwacht. Allereerst is dit iets wat er momenteel in mijn hoofd en hart gebeurt en dus een hele eerlijke ontboezeming. Grappig dat men denkt dat ik me niet naar de hoofddoek gedraag zonder me daadwerkelijk in het dagelijks leven te kennen. Jullie kennen me enkel en alleen van internet, lol. Niet wetende dat ik gewoon mijn gebeden verricht, vast, mijn armenbelasting geef, extra bid en vast, goed met dieren omgaan, milieu zo min mogelijk probeer te vervuilen, op mijn tong let, etc... en dus echt wel een moslima in hart en nieren ben of probeer te zijn. Ook grappig dat dames met hoofddoek blijkbaar perfect gedrag moeten vertonen. Wel, niet. Ook vrouwen met hoofddoek zijn mensen die zondes begaan en de ene zonde betekent niet dat je maar andere daden moet laten vallen. Je kan beter 1 zonde verrichten ( bijvoorbeeld slecht gedrag) en de hoofddoek dragen dan en geen hoofddoek en slecht gedrag aangezien dat als twee zondes telt. Is een non-argument die je helaas wel vaker hoort. Hoeveel zondes je ook begaat, je kan maar beter proberen zo min mogelijk te verrichten en deze te compenseren met de goede daden.

Ik twijfel niet aan Allah. Moge dat duidelijk zijn. Wel aan de hoofddoek omdat ik altijd heel erg veel van mezelf vraag en zeer hoge eisen aan mezelf stel. Maar ook omdat ik vind dat de broek niet hoort bij de hoofddoek en ik gewoon een perfecte hoofddoek moet dragen. Ben ook heel perfectionistisch. Enerzijds wil ik ook niet opgeven. Ben van zo ver gekomen. In elk geval, voor nu een vakantie en dan eens kijken hoe het gaat lopen. Ik vermoed dat ik het wel ophoud want ja een islamitische omgeving doet toch wat met je, net zoals het bezoeken van de graven van mijn opa's en oma's. In die zin ook goed dat ik vertrek.

Van mij mag er overigens een slotje op de topic, moderator. :) Aan aan lieve leden en reacties, hartstikke bedankt!! En de rest tja, een middelvinger. :) Oh nee, is geen gedrag dat een hoofddoekdragende moslima betaamt. ;)
Volgens mij begrijp jij niet zo goed wat voornamelijk jouw 'peers' (om nog maar weer even die term van Spanky78 over te nemen) bedoelen met dat jij je "niet gedraagt naar je hoofddoek". Dat lijkt (meer) te gaan om wat de precieze gedachte achter die hoofddoek is en of de rest van jouw gedrag dáármee in overeenstemming is. Het bedekken van jouw (vrouwelijke) schoonheid (voor mannen in het álgemeen) en alles wat daarmee samenhangt zeg maar. Dat jij al dan niet "gewoon jouw gebeden verricht, vast, jouw armenbelasting geeft, extra bidt en vast, goed met dieren omgaat, milieu zo min mogelijk probeert te vervuilen, op jouw tong let, etc..." staat daar volgens mij -in ieder geval deels- los van?

Ik zou nog steeds wel graag willen weten waarom jij nou precies moeite hebt met het wél dragen van de hoofddoek. Los van dat 'de broek niet hoort bij de hoofddoek' dan. Deze uitleg: "wel aan de hoofddoek omdat ik altijd heel erg veel van mezelf vraag en zeer hoge eisen aan mezelf stel" begrijp ik (mogelijk) niet... Wat bedoel je daar precies mee? En wat bedoel je met een 'pérfecte' hoofddoek? Pas als jij (in jouw eigen ogen) perfect bent richting Allah mag jij van jezelf (zonder falend gevoel) de hoofddoek dragen, moet ik dat zó zien? Jij ziet de hoofddoek meer als het symbool voor het zijn van een goede moslima i.p.v. als iets wat in het dagelijkse verkeer jouw 'seksualiteit'/'sensualiteit' (een beetje) moet verbergen?

Maar goed, geen antwoord(en) meer, want je wilt een slotje?
Tails tell tales
pi_172659551
Hoofddoek is voor mij meer iets voor wanneer je getrouwd bent. Althans zo heb ik het altijd meegekregen.

:7
pi_172659570
Je bent niet echt.
pi_172741116
Het is geen plicht. Alle geloven hadden vroeger hoofddeksels, maar bij de meeste geloven is het afgeschaft. In de Islam was dat ook een trend in de jaren '70 ofzo, maar om een of andere reden zijn jullie ze weer terug op gaan doen.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_172741317
Het is toch juist handig om altijd een stofdoekje bij je te hebben?

Dacht altijd dat dat de reden was, omdat er veel Turkse en Marrokkaanse dames in de schoonmaak werken. Die lopen altijd met doekjes, voor de wc de bureaus en het stof.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:40:46 #246
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_172744213
Pics gezien.. je hoeft geen kopvod te dragen om je lelijkheid te verbergen. Ergo: ding mag wat mij betreft af :)
pi_172767969
Ik ben anderhalve maand niet op fok geweest en zie nu pas dit topic. Watskeburt? :o

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

Ik twijfel niet aan Allah. Moge dat duidelijk zijn. Wel aan de hoofddoek omdat ik altijd heel erg veel van mezelf vraag en zeer hoge eisen aan mezelf stel.
Sorry, maar hier kan ik geen touw aan vastknopen. Met name het voegwoord 'omdat' kan ik niet plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 20:35:37 ]
pi_172768178
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:35 schreef Hamzoef het volgende:
Ik ben anderhalve maand niet op fok geweest en zie nu pas dit topic. Watskeburt? :o

[..]

Sorry, maar hier kan ik geen touw aan vastknopen. Met name het voegwoord 'omdat' kan ik niet plaatsen.
Maghrebijnse twijfelt of ze nog hoofddoek wilt dragen.
pi_172768243
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:43 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Maghrebijnse twijfelt of ze nog hoofddoek wilt dragen.
Dat begreep ik, maar ze schrijft dat dat is, omdat hoge eisen aan zich zelf stelt. Ik zie niet in wat dat er mee te maken heeft. En als het er al iets mee te maken heeft, dat lijkt het me eerder een argument om juist wel de hijab te dragen.
pi_172768477
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat begreep ik, maar ze schrijft dat dat is, omdat hoge eisen aan zich zelf stelt. Ik zie niet in wat dat er mee te maken heeft. En als het er al iets mee te maken heeft, dat lijkt het me eerder een argument om juist wel de hijab te dragen.
Hmm ja precies.

Ik denk dat ze ook deels bedoeld dat haar ex-vriend toen der tijd er op aangedrongen heeft, en het niet haar eigen keuze is geweest om hijab te dragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BellaaElisa op 29-07-2017 21:08:18 ]
pi_172768771
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:54 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Hmm ja precies.

Ik denk dat ze ook deels bedoeld dat haar ex-vriend toen der tijd er op aangedringt heeft, en het niet haar eigen keuze is geweest om hijab te dragen.
Aangedrongen.
pi_172768804
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:06 schreef 8777 het volgende:

[..]

Aangedrongen.
:+ 8)7
  zondag 30 juli 2017 @ 13:59:42 #253
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172782595
Hele topic gelezen, en ik begrijp je argumenten tegen het dragen van de hijab nogsteeds niet. Wat zijn die hoge eisen? Wat is de perfecte hoofddoek? Waarom draag je je hijab half van je hoofd afhangend als je zulke hoge eisen hebt?
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172787152
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 13:59 schreef Amavi het volgende:
Hele topic gelezen, en ik begrijp je argumenten tegen het dragen van de hijab nogsteeds niet.
Jij bent niet de enige, maar TS gaat niet in op lastige vragen.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:11:07 #255
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_172790767
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 16:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij bent niet de enige, maar TS gaat niet in op lastige vragen.
Misschien een andere moslim(a) aanwezig hier die zich in TS kan inleven?
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_172791328
Voor de mensen die afvragen wie de TS is:
quote:
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:49 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zit op zijn schoot!
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Omg koning rijdt langs in boot!!

http://imgur.com/a/bn3ay

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2017 19:37:52 ]
  zondag 30 juli 2017 @ 19:45:17 #257
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_172791471
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:37 schreef zarGon het volgende:

foto's

Zonder hoofddoek dus. Fijn dat je een keuze gemaakt hebt.
Prrrrr
pi_172791501
quote:

[..]

[..]

[..]

Wat een fantastische kont.
  zondag 30 juli 2017 @ 19:47:29 #259
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_172791515
quote:

[..]

[..]

[..]

Heb je ze allemaal opgeslagen? Ouwe rukkert.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_172791636
quote:

[..]

[..]

[..]

Dat ass!
pi_172796813
quote:

[..]

[..]

[..]

Wat een wijf........ _O-
pi_172796972
quote:

[..]

[..]

[..]

:O
pi_172796984
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:11 schreef Amavi het volgende:

[..]

Misschien een andere moslim(a) aanwezig hier die zich in TS kan inleven?
Nope :N
pi_172797000
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 19:45 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Zonder hoofddoek dus. Fijn dat je een keuze gemaakt hebt.
Nee op haar insta heeft ze die nog sneaky om 🙏
  zondag 30 juli 2017 @ 23:22:32 #265
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_172797031
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Nee op haar insta heeft ze die nog sneaky om 🙏
Hey jij 😮
pi_172797059
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:22 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Hey jij 😮
Hey jij 🐒
  zondag 30 juli 2017 @ 23:28:05 #267
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_172797123
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:24 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hey jij 🐒
Wanneer kom je weer in klb sc
pi_172797299
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:28 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Wanneer kom je weer in klb sc
Niet meer ;(
pi_172799728
Zargon, volgende keer beter opslaan. Je was deze vergeten.

http://imgur.com/a/xeJN6
pi_172799745
quote:
Daar staat jouw lijf niet op. Derhalve niet interessant dus.
pi_172799750
En deze zargon. Graag gedaan. Ik ga weer terug naar mijn date. Samen chillen en rondrijden in de auto.

http://imgur.com/a/ou5l8
pi_172799751
8777 sowieso niet interessant. Ben dik.
pi_172799785
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 05:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
8777 sowieso niet interessant. Ben dik.
En wie zegt dat dat niet lekker is?
pi_172799789
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 05:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
En deze zargon. Graag gedaan. Ik ga weer terug naar mijn date. Samen chillen en rondrijden in de auto.

http://imgur.com/a/ou5l8
Jij hebt vast een lekker zacht buikje.
  maandag 31 juli 2017 @ 06:27:15 #276
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172799976
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 05:24 schreef Maghrebijnse het volgende:

<>
Mijn God, zeg. _O-
Hier ga je spijt van krijgen, haal ze weg.

[ Bericht 10% gewijzigd door arvensis op 31-07-2017 06:33:48 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_172800012
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 06:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Mijn God, zeg. _O-
Hier ga je spijt van krijgen, haal ze weg.
Te laat, al opgeslagen.
pi_172802053
Maghrebijnse is het perfecte voorbeeld van een Marokkaan met een shitload aan mentale problemen. Een kopvod dragen, maar vervolgens foto's posten van haar veel te grote en dikke reet en een of andere Afrikaan die op een seksuele manier aan haar zit.

Zijn je ouders toevallig neef en nicht?
pi_172802231
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:23 schreef Mark031 het volgende:
Maghrebijnse is het perfecte voorbeeld van een Marokkaan met een shitload aan mentale problemen. Een kopvod dragen, maar vervolgens foto's posten van haar veel te grote en dikke reet en een of andere Afrikaan die op een seksuele manier aan haar zit.

Zijn je ouders toevallig neef en nicht?
Ze heeft een lekkere kont.
  maandag 31 juli 2017 @ 12:59:57 #280
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172805114
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')