abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172519349
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, dit snap ik allemaal wel, maar dit is hoe jij en anderen daar tegenaan kijken, uit de woorden van M. (ook in heel veel andere posts van haar) blijkt dat dit níet is hoe M. daar zélf tegenaan kijkt, in ieder geval niet hoe ze vindt dat ze daar (van haar geloof) tegenaan mág kijken.
Ergens tegenaan kijken en van iets externs ergens tegenaan mogen kijken zijn niet hetzelfde. Volgens mij wil ze niet, maar denkt ze dat het slecht is van het geloof als ze het niet doet.
pi_172519393
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 06:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ergens tegenaan kijken en van iets externs ergens tegenaan mogen kijken zijn niet hetzelfde. Volgens mij wil ze niet, maar denkt ze dat het slecht is van het geloof als ze het niet doet.
Eens, vandaar ook die laatste bijzin in mijn post. :)

Maar blijkens M. haar posts is haar manier van geloven juist heel erg gestoeld op wat er wel/niet in de Koran staat. Dat is volgens haar het woord van Allah en aan dat woord dient men zich te houden. Haar manier van geloven is niet die vrije manier die o.a. MrspoeZ en Spanky78 vinden dat je er aan mag/moet geven (en, was ik gelovig geweest, ik zelf ook zou hanteren). M. zou dus haar hele manier van geloven moeten omgooien wil ze het niet dragen van een hoofddoek daarmee kunnen verenigen...

Dit is mijn kijk erop in ieder geval ;)
Tails tell tales
pi_172519587
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 07:15 schreef Forbry het volgende:

[..]

Eens, vandaar ook die laatste bijzin in mijn post. :)

Maar blijkens M. haar posts is haar manier van geloven juist heel erg gestoeld op wat er wel/niet in de Koran staat. Dat is volgens haar het woord van Allah en aan dat woord dient men zich te houden. Haar manier van geloven is niet die vrije manier die o.a. MrspoeZ en Spanky78 vinden dat je er aan mag/moet geven (en, was ik gelovig geweest, ik zelf ook zou hanteren). M. zou dus haar hele manier van geloven moeten omgooien wil ze het niet dragen van een hoofddoek daarmee kunnen verenigen...

Dit is mijn kijk erop in ieder geval ;)
Ik denk dat ze in de grond een veel vrijere geest is. Maar dat ze zich enorm door haar omgeving laat beïnvloeden. Ze ' hoort' nu te trouwen met een Marokkaan die ook moslim is. Ze ' hoort' een hoofddoek te dragen. Terwijl ik denk te lezen tussen alle regels door dat ze dat eigenlijk helemaal niet nodig vindt.

Ik gun iedereen zijn/haar eigen zoektocht naar wat werkt in het leven. Vind het wel dapper dat m. Dat ook doet. Ze ziet het zelf misschien niet zo.. maar ze lijkt zichzelf te verlichten door ma te denkt. Vragen te stellen en logica toe te passen.

Want zelf nadenken is de weg. Niet het klakkeloos nadien van iemand die roept wat ' goed' is.

In dit geval is de vraag stellen hem eigenlijk al beantwoorden.
Whatever...
pi_172523972
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Alsof een hoofddoek je een beter mens maakt. Onzin.

Het verandert jou niet en het is niet een van de vijf pijlers. Je kunt prima moslim zijn (en vromer dan de meeste met een hoofddoek) zonder.
Dat zeg ik toch nergens? Ken zat meiden die geen hoofddoek dragen en echt hele goede dames zijn waarvan ik oprecht denk dat die straks wel een mooi plekje krijgen in de hemel. Daar gaat het mij ook niet om, het is meer dat gevoel van falen of zo.
pi_172524050
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:54 schreef Forbry het volgende:

[..]

^

Persoonlijk ben ik niet voor of tegen, maar aangezien je islamitisch bent en naar eigen zeggen ook islamitisch wilt zijn, lijkt mij -gezien de gequote uitspraak- de belangrijkste vraag, de vraag waarom je de hoofddoek (soms) NIET wilt dragen i.p.v. waarom wel...

Omdat je mét hoofddoek minder aandacht (van mannen) (voor je uiterlijk) krijgt? Omdat je (je) 'stiekem' toch niet islamitisch bent (voelt)? Wat is nou precies de reden?
Je stel het zwart-wit. Als ik niet achter de hoofddoek sta, dan voel ik me minder islamitisch. Dat hoeft niet zo te zijn. Ik voel me nog altijd islamitisch en houd me nog altijd aan de 5 belangrijkste zuilen binnen de islam. Daar verandert een hoofddoek niks aan. Ook toen ik geen hoofddoek droeg deed ik gewoon het gebed en deed ik mee aan de ramadan.
pi_172524071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:16 schreef PSVCL het volgende:
:')
Alsof jij je houdt aan de kledingvoorschriften die voor de islamitische man gelden.
pi_172524109
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:28 schreef mrspoeZ het volgende:
Eigenlijk faalde je toen je voor een man een hoofddoek opzette: op dt moment verloochende je jezelf. Dat je hem nu weer afzet is een teken dat je zekerder bent van wat je zelf gelooft.
Klopt, had ik ook nooit moeten doen. Ik heb er ook heel erg van geleerd. Eerstvolgende man neemt me zoals ik ben en gaat me niet allerlei regels voorschotelen.
pi_172524139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:34 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nou nee dus, want M. geeft aan (ook) zelf te geloven dat het dragen van een hoofddoek wel degelijk een 'must' (plicht) is...
Ja, maar dat ik dat geloof wil niet zeggen dat ik dat maar moet doen? Droeg de hoofddoek vroeger ook niet en toen was ik ook van die mening toegedaan.
pi_172524259
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:37 schreef TheInnocent het volgende:
ik denk dat het meer falen is zodra je iets doet terwijl je er niet helemaal achter staat, maar meer omdat het moet.

Net als dat iemand haar/ zijn excuses aanbiedt op een bepaalde manier ( aan de toon te merken) waaraan iedereen kan zien dat het niet gemeend is. Beter maak je dan niet zo'n excuus lijkt me. Begrijp eerst waarvoor je je excuses aanbiedt (waarom hoofddoek dragen) en ontwikkel je zo dat je ook mans genoeg bent om je excuses ook aan te bieden (dit is lastig, je moeten echt voelen dat je de hoofddoek wil dragen - het moet van binnenuit komen.. ). Zo denk ik. :)
Ja, zo denk ik ook. Probleem is dat beide opties voelen als falen waardoor ik dus geen knoop kan doorhakken. Ik ga het maar eens aankijken deze zomer...
pi_172524458
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je stel het zwart-wit. Als ik niet achter de hoofddoek sta, dan voel ik me minder islamitisch. Dat hoeft niet zo te zijn. Ik voel me nog altijd islamitisch en houd me nog altijd aan de 5 belangrijkste zuilen binnen de islam. Daar verandert een hoofddoek niks aan. Ook toen ik geen hoofddoek droeg deed ik gewoon het gebed en deed ik mee aan de ramadan.
Jij bent echt een buitengewoon slechte (begrijpend) lezer...

In die post stél ik dat niet, ik vráág het. Jij zegt dat het niet dragen van de hoofddoek voelt als falen. Verder dat jij het dragen van de hoofddoek wel als een islamitische plicht ziet (ook al valt het buiten de 5 zuilen) van waaruit dat gevoel van falen ook ontstaat neem ik aan. Dan ben ik gewoon benieuwd wat het nou precies is wat jou (toch) tegenhoudt om die hoofddoek dan gewoon (altijd) te dragen...
Tails tell tales
pi_172524776
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, maar dat ik dat geloof wil niet zeggen dat ik dat maar moet doen? Droeg de hoofddoek vroeger ook niet en toen was ik ook van die mening toegedaan.
Prima, deze nemen we wel mee naar al die discussies (in met name NWS) waar jij jouw 'mening' puur en alleen baseert op wat er in de Koran staat, puur en alleen op wat volgens jou wel/niet islamitische plichten zijn... hoewel je dan/daar weer een soort van anders beweert, zegt dat blijkbaar in jouw geval eigenlijk geen ene fuck. Mij is het verder om het even hoor, maar je bent zo onduidelijk/tegenstrijdig en hypocriet als de pest vind ik persoonlijk.

EDIT: Bovenal denk ik dat jij gewoon nog enorm 'zoekende' bent... op zich niks mis mee (zie ook de laatste post van Spanky78) en dat lijkt me in jouw situatie (van tegelijkertijd in twee hele verschillende werelden leven) ook goed te begrijpen, maar doe jezelf (in discussies) dan gewoon niet standvastiger voor dan je (vooralsnog) bent...

[ Bericht 2% gewijzigd door Forbry op 19-07-2017 13:23:08 ]
Tails tell tales
  Vis een optie? woensdag 19 juli 2017 @ 13:07:39 #132
70532 loveli
N
pi_172525116
De functie van een hoofddoek is (als ik het goed begrijp) dat je je schoonheid niet aan iedereen toont. Bij veel vrouwen en meisjes met een hoofddoek valt op dat ze met hun kleding en make-up die schoonheid juist wel benadrukken.

Kunnen islamitische vrouwen dan niet beter een tuinbroek met Dr. Martens aantrekken en je haar in een knot frummelen? Dan ziet echt niemand meer hoe aantrekkelijk een vrouw is.

Zoveel aandacht vragen op internet als jij doet lijkt me ook niet in de lijn van de islam.
crap in = crap out
pi_172525745
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Alsof jij je houdt aan de kledingvoorschriften die voor de islamitische man gelden.
als dat zo is zou ik het niet delen op fok ;)
En die fotos van jou gingen ook te ver ,vind ik ...misschien beter als je ff afstand neemt van Fok (een goed advies)
pi_172526101
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:36 schreef PSVCL het volgende:

[..]

als dat zo is zou ik het niet delen op fok ;)
En die fotos van jou gingen ook te ver ,vind ik
Inderdaad, foto's van mensen moeten we niet willen :')

Flikker toch op met je middeleeuwse waanbeelden.
pi_172526106
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je moet de buitenwereld toch uitleggen waarom het weer af is?
Je bent niemand verantwoording schuldig over een persoonlijke afweging.
pi_172526277
Maak zoiets onbenulligs als een kledingstuk niet zo groot. Dat is sowieso het probleem, die waarde aan een kledingstuk toekennen, daar zouden we nu toch wel eens voorbij moeten zijn.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172526715
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 13:49 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Inderdaad, foto's van mensen moeten we niet willen :')

Flikker toch op met je middeleeuwse waanbeelden.
is een goed bedoeld advies aan haar ..als Moslim broeder,wat ze er mee doet moet ze zelf weten.

Waar bemoeie jij je mee?
pi_172526771
Moslimmannen die moslimvrouwen hun wil opleggen en van Fok willen halen. ;(

Waardeloos gedrag.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172526808
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:16 schreef Sigaartje het volgende:
Moslimmannen die moslimvrouwen hun wil opleggen en van Fok willen halen. ;(

Waardeloos gedrag.
I
Leg haar niks op ,geef haar alleen maar een advies.
pi_172526822
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:18 schreef PSVCL het volgende:

[..]

I
Leg haar niks op ,geef haar alleen maar een advies.
Als ik zo'n advies zou krijgen, dan zou ik zeggen: waar bemoei je je mee?
pi_172526907
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik denk dat ik deze vragen even per dm beantwoord als je dat goed vindt? Ik heb namelijk geen zin om aangevallen te worden zo.
Aangevallen? :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_172527022
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:19 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Als ik zo'n advies zou krijgen, dan zou ik zeggen: waar bemoei je je mee?
Dat kan , uiteindelijk bepaald ze het natuurlijk zelf.
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:48:28 #143
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172527382
TS is een quitter :')
pi_172527422
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:48 schreef Twiitch het volgende:
TS is een quitter :')
En ze verhuist naar Marokko. Wat ik heb gehoord is dat ze in Marokko helemaal niet zo malen om dingen waar Marokkanen hier in Nederland zo moeilijk over doen. Ik zag laatst nog een filmpje uit Marokko, gewoon meiden met de haren vrij en rokken boven hun knieën. En je wordt daar helemaal niet uitgemaakt voor hoer of homo. Hebben ze daar een andere godsdienst of zo?

Wat voor gasten hebben we eigenlijk hier, vraag ik me dan bezorgd af......
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:52:41 #145
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172527433
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:51 schreef Sigaartje het volgende:
De laaggeschoolde tokkies uit het Rif en Anatolië. Gebieden waar men al 40 generaties met hun neef of nicht trouwen.
pi_172527442
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:52 schreef Twiitch het volgende:

[..]

De tokkies uit het Rif en Anatolië.
Ik begin langzaam het vermoeden te krijgen dat hier heel erg primitieve Marokkanen zitten.
En trouwens, ze spreken helemaal geen Arabisch!
pi_172527571
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:53 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

, ze spreken helemaal geen Arabisch!
Merendeel is dan ook Berbers.
pi_172527583
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:51 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

En ze verhuist naar Marokko. Wat ik heb gehoord is dat ze in Marokko helemaal niet zo malen om dingen waar Marokkanen hier in Nederland zo moeilijk over doen. Ik zag laatst nog een filmpje uit Marokko, gewoon meiden met de haren vrij en rokken boven hun knieën. En je wordt daar helemaal niet uitgemaakt voor hoer of homo. Hebben ze daar een andere godsdienst of zo?

Bij ons lopen er zo niet bij... misschien in de grotere steden
pi_172527635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:00 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Merendeel is dan ook Berbers.
Daar kwam ik dus achter toen ik een stuk las uit een Belgische krant waarin quotes stonden van Marokkanen, die werden genoemd als Arabisch. Dat ging over dat de autochtone schooljongens "Arabisch" leerde van de Marokkaanse klasgenoten. Dus ik trek die dingen door de Google-translator met Arabisch en google weet er totaal geen raad mee. Totdat ik een site opzocht over Berbers, waarin taallessen stonden.
pi_172527771
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:03 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Daar kwam ik dus achter toen ik een stuk las uit een Belgische krant waarin quotes stonden van Marokkanen, die werden genoemd als Arabisch. Dat ging over dat de autochtone schooljongens "Arabisch" leerde van de Marokkaanse klasgenoten. Dus ik trek die dingen door de Google-translator met Arabisch en google weet er totaal geen raad mee. Totdat ik een site opzocht over Berbers, waarin taallessen stonden.
Het zijn ook verschillende taal dialecten. Je hebt het echte Arabisch & Marokkaans-Arabisch, het zelfde gelt voor Berbers, die hebben ook verschillende dialecten.
  woensdag 19 juli 2017 @ 15:23:29 #151
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172528009
Maar je neemt nooit wat aan van mensen op dit forum, zelfs met de beste bedoeling niet en nu vraag je dus om mensen hun mening over of je gefaald bent? :?

Vaag.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_172528065
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:23 schreef 2NutZ het volgende:
Maar je neemt nooit wat aan van mensen op dit forum, zelfs met de beste bedoeling niet en nu vraag je dus om mensen hun mening over of je gefaald bent? :?

Vaag.
aandacht...
pi_172533057
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 14:14 schreef PSVCL het volgende:

[..]

is een goed bedoeld advies aan haar ..als Moslim broeder,wat ze er mee doet moet ze zelf weten.

Waar bemoeie jij je mee?
Iemand reageert op je achterlijke opmerkingen en ideeën.

Donder toch op naar het kalifaat. Met je extremisme.
Whatever...
pi_172533474
Als ik TS haar posts lees kan ik geen enkel argument vinden waarom ze die hoofddoek wel zou dragen.
pi_172533575
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 12:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt, had ik ook nooit moeten doen. Ik heb er ook heel erg van geleerd. Eerstvolgende man neemt me zoals ik ben en gaat me niet allerlei regels voorschotelen.
Gewoon ter plekke nemen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 19 juli 2017 @ 19:40:52 #156
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_172533719
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 15:10 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Het zijn ook verschillende taal dialecten. Je hebt het echte Arabisch & Marokkaans-Arabisch, het zelfde gelt voor Berbers, die hebben ook verschillende dialecten.
Welke ben jij dialecten speeek jij?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_172533744
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Deze reactie slaat nergens op en is pas achterlijk.
PSVCL gaf een advies aan TS omdat ze zoekende is, ik gaf namelijk bijna het zelfde advies.

Hier zitten namelijk een paar egotrippers, die hun kans zien en zeggen "doe af"..
pi_172533762
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:40 schreef Montelly het volgende:

[..]

Welke ben jij dialecten speeek jij?
:? Watte
pi_172534178
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:42 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

PSVCL gaf een advies aan TS omdat ze zoekende is, ik gaf namelijk bijna het zelfde advies.

Hier zitten namelijk een paar egotrippers, die hun kans zien en zeggen "doe af"..
Uit alles wat ze zegt blijkt dat TS liever geen hoofddoek draagt, waarom zou ze het dan alsnog wel doen?
pi_172534185
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wie de fuck ben jij dan?
pi_172534267
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:01 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Wie de fuck ben jij dan?
Oeps! Hij zegt 'fuck'! Haram!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172534296
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Uit alles wat ze zegt blijkt dat TS liever geen hoofddoek draagt, waarom zou ze het dan alsnog wel doen?
Omdat bijna alle vrouwen die hoofddoek dragen ook zo zoekende waren net als TS. Dat hoort er gewoon bij.
pi_172534301
Een vrouw die voor gelijkheid is en uit vrije wil een hoofddoek draagt is als een neger die uit vrije wil de slavernij in gaat.
pi_172534324
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:05 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Omdat bijna alle vrouwen die hoofddoek dragen ook zo zoekende waren net als TS. Dat hoort er gewoon bij.
TS zegt zoekende te zijn, maar volgens mij weet ze al lang wat ze wil....
pi_172534342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:05 schreef Murdera het volgende:
Een vrouw die voor gelijkheid is en uit vrije wil een hoofddoek draagt is als een neger die uit vrije wil de slavernij in gaat.
En wat ben jij? Een boer die wilders achter na rent? Grapjas.
pi_172534361
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Uit haar dm berichten blijkt wat anders ;)
pi_172534405
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Niks mis met Wilders achterna rennen hoor.
pi_172534486
quote:
Er zijn 500.000.000 vrouwen die een hoofddoek of andere bedekkende kleding dragen, het overgrote deel daarvan heeft nooit de mogelijkheid om te twijfelen meegekregen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172534569
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:06 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

nee hoor. Ik ben erg voor gelijkheid van mannen en vrouwen. Wat een vreselijk mens ben ik he?
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:17:56 #170
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_172534711
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:43 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

:? Watte
Lol wtf, ik bedoel welke dialecten spreek jij allemaal?
pi_172534787
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:17 schreef Montelly het volgende:

[..]

Lol wtf, ik bedoel welke dialecten spreek jij allemaal?
Het echte Arabisch kan ik niet, ik spreek Marokkaans-Arabisch en kan een beetje berbers. Jij? Of kwam je niet van Marokko?
pi_172536265
quote:

[..]

Haha, ja hoor, in landen als Syrië, Irak, Pakistan, Afghanistan, Saoedi-Arabië, Emiraten, grote delen van Indonesië hebben vrouwen helemaal geen ene kut te willen. En dan heb ik het nog niet eens over de moslimgemeenschap in landen als Nederland, België en Frankrijk.
pi_172536396
quote:

[..]

PSVCL is een radicale moslim met antisemitische en extreme ideen. Kijk zijn postgeschiedenis anders even na. Overigens ben ik het met je een sdat er net zo goed rechtsextremistische radicaaltjes rondlopen hier.

Maar deze jongen geeft het advies om vooral weg te blijven van een forum waar ze vrij kan spreken en serieus nadenken over dit soort zaken. Je weet wel wat er gebeurt als ze dit thuis of in de moskee gaat bespreken....

Welke religie je ook hebt, zelf nadenken is stap 1. Een boek nablaten, regeltjes uitvoeren. Alleen domme gelovigen doen dat en als je de heilige boeken goed leest wordt er vaker verwezen naar mensen die 'niet echt geloven'. Dat zijn net zo goed de mensen die de regetlejs volgen, maar in hun hart niet geloven. Voor zover ik heb gelezen is dit in de Islam een aantal keer heel sterk benadrukt.

Een hoofddoek dragen. Hadj, salat, vasten, allemaal zonder betekenis als je niet echt gelooft.

Overigens geloof ik niet. Dus misschien ben ik daarom wat afstandelijker daarvan.
Whatever...
pi_172536432
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ze wil het niet weten. Want ze heeft een enorme peer-pressure. Druk vanuit haar enigzins conservatieve sociale omgeving.
Whatever...
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:26:20 #175
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_172536926
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:20 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Het echte Arabisch kan ik niet, ik spreek Marokkaans-Arabisch en kan een beetje berbers. Jij? Of kwam je niet van Marokko?
Nee, ben absoluut niet Marokkaans dat zie je toch aan me :D
pi_172537288
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

PSVCL is een radicale moslim met antisemitische en extreme ideen.
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_172537536
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:26 schreef Montelly het volgende:

[..]

Nee, ben absoluut niet Marokkaans dat zie je toch aan me :D
Oh wauw k dacht dat je wel een Marokkaan was. Wat ben je dn :P :D
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:48:22 #178
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172537613
Mahgrebrijnse, ik van jou eigenlijk wel een leuke moslima. O+ (niet alleen hierom hoor)

Maar als je het nu eens heel nuchter bekijkt... Ga eens naar de oorsprong van dat gebod. Was deze niet oorspronkelijk bedoeld in tijden waarin je als vrouw zomaar aangerand of verkracht kon worden, in nogal wilde tijden waarin mannen hun lusten niet helemaal onder controle hadden en zo?

Je leeft vandaag de dag in een beschaafd land, in een beschaafde tijd. Hoe écht nodig is zoiets nou nog? Als je heel eerlijk kijkt, wordt die doek dan eigenlijk niet vooral gedragen ter profilering? '
Niet een beetje provocatie ook stiekem wellicht? In ieder geval als een duidelijk afscheidingssymbool?

Ik heb echt niet zo veel tegen hoofddoeken, maar ik vind wel dat je moet kijken naar hoe praktisch het is, welk doel het nu écht dient, of je niet alleen maar de kudde achternaloopt met zoiets.

Als vrouw heb je ook gewoon de behoefte om mooi te zijn, er leuk uit te zien etc. Toch? Nu ben je nog jong en kan dat nog.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172538243
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 19:26 schreef DoubleDip het volgende:
Als ik TS haar posts lees kan ik geen enkel argument vinden waarom ze die hoofddoek wel zou dragen.
Grappig... ik ben niet- en zelfs een beetje anti-gelovig, dus ik vind zo'n hoofddoek per definitie enorme kolder, maar vanuit haar bezien (!!!) en dan vooral vanuit de manier waarop zij (vooralsnog) zegt te geloven, zie ik haar juist nog steeds geen duidelijke argumenten op tafel leggen waarom ze die hoofddoek níet zou dragen en alleen maar waarom ze die wél zou dragen...
Tails tell tales
pi_172545784
quote:

[..]

Ik zeg ook doe af. Ze gedraagt zich er totttttaaaaaaalllll niet naar namelijk en het is een schande dat ze het draagt op deze manier.
Ze dropt foto's zonder doek en ffs nog foto's van haar lichaam.

Je bent er niet aan toe. Drop em en probeer het maar weer over een paar maanden/jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')