Moest lachenquote:Op donderdag 6 juli 2017 13:59 schreef Fylax het volgende:
Omg die posters, hilarisch
http://www.dagelijksestan(...)-heerlijke-affiches/
Doet ie toch weer goed hoor. Vooral dat 2e filmpje. Dit is gewoon constructief meedenken. Scheelt ook dat ik het woord kartel niet heb gehoord voor de veranderingquote:Op donderdag 6 juli 2017 13:37 schreef Mr.Major het volgende:
Laat ik deze twee pareltjes dan ook maar even posten, het tweede filmpje is een analyse van het voorafgaande debat. Ben het wederom volledig met Baudet eens.
Ik gok zuurquote:Op donderdag 6 juli 2017 14:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
Moest lachen![]()
Vooral om die "ik stem D66" poster
Ben wel benieuwd hoe de overige partijen erop reageren.
Dat is ook een goede zaak ja, het moet niet dezelfde langspeelplaat worden die dhr Wilders altijd opzet over de islam.quote:Op donderdag 6 juli 2017 14:05 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Doet ie toch weer goed hoor. Vooral dat 2e filmpje. Dit is gewoon constructief meedenken. Scheelt ook dat ik het woord kartel niet heb gehoord voor de verandering. Ga zo door !
https://overdemuur.org/vl(...)-een-engels-galjoen/quote:het vlaggenschip van Thierry Baudet, met op het zeil het logo van het Forum voor Democratie, is zeker een symbool van trots. Maar dan wel een symbool van Engelse trots.
Ik stem echt niet op die partij door dat bootje hoor. Wel leuk gevonden. Verder zijn ze natuurlijk bijzonder, want ze zeggen iets heel anders dan de kartelpartijenquote:Op donderdag 6 juli 2017 15:04 schreef Bluesdude het volgende:
Zoals een populistische narcist betaamt, zei Baudet dit:
"Wij zijn het vlaggenschip van de Renaissancevloot. De andere schepen kunnen volgen."
http://nos.nl/artikel/215(...)nuit-openbreken.html
Vooral je volgelingen het gevoel geven dat ze avantgarde zijn en bijzonder.
Goed voor de ego..... kan naadloos overgaan in het oppoetsen van het nationaal ego.......maar...
https://twitter.com/thierrybaudet
[..]
https://overdemuur.org/vl(...)-een-engels-galjoen/
maar.....als je het nationalistisch gevoel wilt opkrikken, neem dan een schip uit het vermeende glorierijk verleden van Nederland.
Niet van de WIC, niet van de VOC, maar van de staatse marine. Das beter te verdedigen
Eensch! Verder staat er helaas niks inhoudelijks in het stukje behalve het bekende huilie huilie.quote:Op donderdag 6 juli 2017 15:15 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ik stem echt niet op die partij door dat bootje hoor. Wel leuk gevonden. Verder zijn ze natuurlijk bijzonder, want ze zeggen iets heel anders dan de kartelpartijenuniek programma, uniek geluid. En toch zo nuttig en logisch.
Wat ik dan zo jammer vind, dat hij dan geen cijfers paraat heeft over de kosten van immigratie. Dat had zijn vehaal veel meer fundament gegeven. En de vraag is, heeft hij inderdaad hier wel onderzoek naar gedaan, is het fysiek mogelijk om alle Groningers in dat gebied direct bij langs te gaan in een kort termijn? En wat als er inderdaad nog een aardbeving komt? Krijg je dan claim na claim? Ik kan mij voorstellen dat zoiets goed dichtgetimmerd moet worden en dat er niet direct iemand met een zak geld klaar kan staan.quote:Op donderdag 6 juli 2017 13:37 schreef Mr.Major het volgende:
Laat ik deze twee pareltjes dan ook maar even posten, het tweede filmpje is een analyse van het voorafgaande debat. Ben het wederom volledig met Baudet eens.
Nieuwzuurquote:Op donderdag 6 juli 2017 13:59 schreef Fylax het volgende:
Omg die posters, hilarisch
http://www.dagelijksestan(...)-heerlijke-affiches/
Mwah, ik vind dat stukje niet heel belangrijk, en niet heel relavant. Of dat geld nou naar zorg of immigratie gaat is niet belangrijk voor Groningen. Feit is wel dat immigratie veel geld kost.quote:Op donderdag 6 juli 2017 16:14 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat ik dan zo jammer vind, dat hij dan geen cijfers paraat heeft over de kosten van immigratie. Dat had zijn vehaal veel meer fundament gegeven. En de vraag is, heeft hij inderdaad hier wel onderzoek naar gedaan, is het fysiek mogelijk om alle Groningers in dat gebied direct bij langs te gaan in een kort termijn? En wat als er inderdaad nog een aardbeving komt? Krijg je dan claim na claim? Ik kan mij voorstellen dat zoiets goed dichtgetimmerd moet worden en dat er niet direct iemand met een zak geld klaar kan staan.
Wel heeft hij een punt en is zijn hands on gedachte niet verkeerd.
Omdat extreem rechts een beladen term is.quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:06 schreef Euribob het volgende:Wat is er precies mis met iemand voor extreemrechts uitmaken?
quote:Nu zie ik ook wel dat remlof de link probeert te leggen tussen FvD = extreemrechts = fascistisch en dat is van zijn kant wat te makkelijk gedacht, maar ik denk niet dat je kan ontkennen dat FvD aan de uiterste rechterkant zit van wat ons parlement te bieden heeft. Dat maakt een partij automatisch extreemrechts, het is namelijk een relatief begrip.
GL heeft dan ook wel leden en ex-leden die extremistische activiteiten hebben ontplooid ja.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:48 schreef 99.999 het volgende:Dat figuurtje wat zo flipt wanneer de FvD extreem genoemd wordt maakt GL regelmatig uit voor extreemlinks.
Dat zeg je nu opeens ?quote:Beide kwalificaties zijn overdreven.
Ach, dat soort cijfers zijn al vaker gepubliceerd.quote:Op donderdag 6 juli 2017 16:14 schreef Apekoek het volgende:Wat ik dan zo jammer vind, dat hij dan geen cijfers paraat heeft over de kosten van immigratie. Dat had zijn vehaal veel meer fundament gegeven.
Wat dacht je van niet? Meer het nivo brugklas dan 2e Kamer, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 14:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
Moest lachen![]()
Vooral om die "ik stem D66" poster
Ben wel benieuwd hoe de overige partijen erop reageren.
Jammer dat je het niet leuk vondquote:Op donderdag 6 juli 2017 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat dacht je van niet? Meer het nivo brugklas dan 2e Kamer, zou ik zeggen.
Ah, het was leuk bedoeld? Echt?quote:
Zeker. Maar niet oneindig veel, en ook andere dingen moeten worden betaald. Dus zal je er toch over moeten praten. Zo wordt er ook gepraat over hoeveel geld we nu eigenlijk moeten besteden om iemand nog een paar jaar langer te laten leven. Dat zijn gewoon realistische discussies.quote:Op donderdag 6 juli 2017 18:52 schreef Xa1pt het volgende:
Bij immigratie praten over kosten vind ik ook een verkeerde benadering. Principes (zoals mensen helpen) mogen best wat kosten.
Voor elk probleem is een beste oplossing, soms lijkt die oplossing heel stom, soms heeft niemand 'm, en soms ligt het voor het oprapen. Als je die aandraagt als de beste oplossing, is je mening niet alleen een mening, maar toevallig ook een feit.quote:Op donderdag 6 juli 2017 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, het was leuk bedoeld? Echt?
Tja, ik vermoed dan dat ik niet de doelgroep ben van iemand die denkt dat zijn mening gelijk staat aan een feit
Nee. Dat is niet zo. Maar leuk geprobeerd, hij sprak overigens niet over een bepaalde oplossing, hij sprak in zijn algemeenheid.quote:Op donderdag 6 juli 2017 19:00 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Voor elk probleem is een beste oplossing, soms lijkt die oplossing heel stom, soms heeft niemand 'm, en soms ligt het voor het oprapen. Als je die aandraagt als de beste oplossing, is je mening niet alleen een mening, maar toevalig ook een feit.
niveau.quote:Op donderdag 6 juli 2017 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En ook niet te veel -.- obviously. En of dat zo is, dat is een politieke discussie. Het FvD vindt van wel.quote:
Nee dat is prima.quote:Op donderdag 6 juli 2017 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet zo. Maar leuk geprobeerd, hij sprak overigens niet over een bepaalde oplossing, hij sprak in zijn algemeenheid.
Maar hey, zoals gezegd, ik ben niet de doelgroep.
Kijk dat bedoel ik dus, met dat soort reacties probeer men dus eventuele onderzoeken naar de kosten van immigratie te ondermijnenquote:Op donderdag 6 juli 2017 18:52 schreef Xa1pt het volgende:
Bij immigratie praten over kosten vind ik ook een verkeerde benadering.
Principes (zoals mensen helpen) mogen best wat kosten.
Dat is sowieso het niveau van FvD. Nogal infantiel en puberaal.quote:Op donderdag 6 juli 2017 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, dit is gewoon humor bij een BBQquote:Op donderdag 6 juli 2017 19:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is sowieso het niveau van FvD. Nogal infantiel en puberaal.
Ten eerste: waarom noem je ons gelovigen. Zo stom.quote:Op donderdag 6 juli 2017 19:28 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet zei
" we willen de democratie herstellen."
http://nos.nl/artikel/215(...)nuit-openbreken.html
Dit is natuurlijk slap gelul.
Nederland is een democratie. waarom liegt ie dat in een verleden de democratie werd opgeheven ?
Is dat beter voor het slachtoffergevoel... zoiets als '' we willen Nederland terugpakken" ?
Is dat ook de reden dat zijn gelovigen dit slikken?
Ga je nog reageren op de inhoudelijke en praktische bezwaren van het opnemen van asielzoekers die ik heb aangedragen. Of ga je alleen maar ongefundeerde onzin roepen? Heb je er uberhaupt over nagedacht? Of kom je niet verder dan dat we asielzoekers gewoon altijd op moeten nemen, want wij zijn zo rijk en zij zo zielig?quote:Op donderdag 6 juli 2017 19:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is sowieso het niveau van FvD. Nogal infantiel en puberaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het aantal asielzoekers is al vrij lang relatief laag. De FvD gaat alleen maar mee in die populistische stroom aangaande immigratie.quote:Op donderdag 6 juli 2017 19:21 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
En ook niet te veel -.- obviously. En of dat zo is, dat is een politieke discussie. Het FvD vindt van wel.
Omdat het een gelegenheidsargument is.quote:Op donderdag 6 juli 2017 19:33 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik dus, met dat soort reacties probeer men dus eventuele onderzoeken naar de kosten van immigratie te ondermijnen![]()
Maar eigenlijk is het een rare reactie, waarom zou je niet de kosten willen weten van economische migranten waarvan de meesten niets bijdragen aan de maatschapij, maar de maatschappij slecht op kosten jagen ? Nu en in de komende decennia.
En als je het over "vluchtelingen" hebt, want je praat tenslotte over mensen helpen, dan is het ook een interessant vraagstuk.
Want voor de kosten van de opvang van een vluchteling in Nederland kun je heel wat meer opvangen in de regio.
quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het aantal asielzoekers is al vrij lang relatief laag. De FvD gaat alleen maar mee in die populistische stroom aangaande immigratie.
Een rijksbegroting is een gelegenheidsargument... En dan Baudet onrealistisch vinden. Moet ik lachen of moet ik huilen, allebei lukt me niet.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat het een gelegenheidsargument is.
Laat eens zien dan dat er een groei in Nederland te zien is in de afgelopen 20 jaar?quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:05 schreef Mr.Major het volgende:
[..]weet jij hoeveel vluchtelingen Italië zijn binnengekomen de afgelopen dagen. Als je de cijfers vermijdt snap ik ook wel hoe je jouw mening vol kan blijven houden.
Geef jij altijd antwoord met een andere vraag? En dan krijg ik zeker weer te horen dat dat heeeel erg meevalt. Die cijfers zijn algemeen bekend.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Laat eens zien dan dat er een groei in Nederland te zien is in de afgelopen 20 jaar?
Het is een druppel op een gloeiende plaat, er zijn kostenposten die daadwerkelijk destructief en inefficiënt, of nee, gewoon zinloos en verspild geld zijn. Neem bijvoorbeeld het circus wat de participatiewetgeving voor moet stellen. Kost 8 miljard per jaar ongeveer, levert geen fuck op. Horen we niemand over. Als de FvD echt zo'n vernieuwende en frisse partij is gaat het eens naar dat soort kostenposten kijken en niet naar die nog geen 100k asielzoekers per jaar. Dat is lekker makkelijk meewaaien op de populistische wind.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:06 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Een rijksbegroting is een gelegenheidsargument... En dan Baudet onrealistisch vinden. Moet ik lachen of moet ik huilen, allebei lukt me niet.
Ik zeg net dat het aantal asielzoekers in Nederland al vrij lang relatief laag is. Waarop jij zegt dat er net heel veel Italië binnen zijn gekomen. Prima, dan moet je toch een simpele stijging kunnen laten zien?quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:09 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Geef jij altijd antwoord met een andere vraag?
Ja die is ook te zien. Logisch ook als we mensen opvangen. Dan heb je ook nog al het demografische geneuzel of je illegalen erbij op telt, hoeveel kinderen die mensen krijgen, hoeveel mensen nog komen als gevolg van gezinshereniging. Wat verwacht jij dan? Geen stijging? Daar komen dan vervolgens die 10.000 per halve week die soms in italie aankomen nog bij als de EU het nu eindelijk eens 'goed' regelt. Dan komt vervolgens ook een groot deel van afrika nog.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zeg net dat het aantal asielzoekers in Nederland al vrij lang relatief laag is. Waarop jij zegt dat er net heel veel Italië binnen zijn gekomen. Prima, dan moet je toch een simpele stijging kunnen laten zien?
De COA (alleen de COA!) besteed volgens de overheid ¤23.000 per asielzoeker per jaar. 80k (nog geen 100k dus even voor het gemak) is al 1,8 miljard. Denk ook niet dat dat alles is.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is een druppel op een gloeiende plaat, er zijn kostenposten die daadwerkelijk destructief en inefficiënt, of nee, gewoon zinloos en verspild geld zijn. Neem bijvoorbeeld het circus wat de participatiewetgeving voor moet stellen. Kost 8 miljard per jaar ongeveer, levert geen fuck op. Horen we niemand over. Als de FvD echt zo'n vernieuwende en frisse partij is gaat het eens naar dat soort kostenposten kijken en niet naar die nog geen 100k asielzoekers per jaar. Dat is lekker makkelijk meewaaien op de populistische wind.
Het is de trouwheid van van een volgeling, niet kunnen erkennen dat de grote leider slap zit te lullen op dit punt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 19:59 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ten eerste: waarom noem je ons gelovigen. Zo stom
Dus jij liegt mee met Baudet dat ooit de democratie is afgeschaft in Nederland.quote:Heb je wel iets hersteld? Dan weet je dat het er nog steeds is, maar beschadigd, of onvolledig. In goede staat terugbrengen betekent het. Niet iets wat weg is terughalen. Ik ben het volledig eens met die constatering.
Maar die zijn er nooit geweest als systeem zoals in Zwitserland. Nooit afgeschaft. Er valt niks te herstellenquote:Ook ben ik een voorstander van referenda.
Teringfock jantje. Niemand zegt dat het ooit helemaal weg is gegaan. Dat is niet draaien, dat is de definitie van herstellen. Daarna gaan we het nog verbeteren: referenda. Bamquote:Op donderdag 6 juli 2017 20:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het is de trouwheid van van een volgeling, niet kunnen erkennen dat de grote leider slap zit te lullen op dit punt.
[..]
Dus jij liegt mee met Baudet dat ooit de democratie is afgeschaft in Nederland.
En nu is er geen democratie meer?
Je kunt het ook zo draaien door aan te tekenen dat de democratie er ooit full was en toen was beknibbeld , ingeperkt, en dat wil je herstellen.
Wanneer was het dan zo full, in welk jaar en hoezo werd het deels afgebroken, bietje tot veel kapot gemaakt
[..]
Maar die zijn er nooit geweest als systeem zoals in Zwitserland. Nooit afgeschaft. Er valt niks te herstellen
Zoals Baudet het formuleert beweert hij impliciet dat het is afgeschaft.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:33 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Teringfock jantje. Niemand zegt dat het ooit helemaal weg is gegaan. Dat is niet draaien, dat is de definitie van herstellen. Daarna gaan we het nog verbeteren: referenda. Bam
Ok.. je erkent dat herstellen niet mogelijk is.quote:dat kunnen we het niet herstellen, dan richten we het wel op.
Nee niet duidelijk , als Baudet refereert aan het Zwitserse systeem dan weet hij zelf ook dat "herstellen"' een totaal verkeerd woord is.quote:Het is toch volstrekt duidelijk wat ermee bedoeld wordt?
Die Bluesdude-reacties zijn altijd zo'n 'stream of consciousness' zonder enige samenhang ofzo, geen doorkomen aan.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zoals Baudet het formuleert beweert hij impliciet dat het is afgeschaft.
Hij overdrijft natuurlijk .. Doet ie vaker.
Maar ... jij zal ook niet het jaar van verkeerd gaan aangeven.
In welk jaar was de democratie dan nog op topniveau en waardoor werd het. afgebroken.?
[..]
Ok.. je erkent dat herstellen niet mogelijk is.
En je weet toch dat je hetzelfde doet als politici ? Je doet een belofte (dan richten we het wel op)
die jij en Baudet niet kunnen waarmaken.
[..]
Nee niet duidelijk , als Baudet refereert aan het Zwitserse systeem dan weet hij zelf ook dat "herstellen"' een totaal verkeerd woord is.
Maar "herstellen" klinkt dramatischer. Hij schept een populistische afstand tussen de daders ( politieke elite) en zijn nobele bedoelingen namens het volk ( slachtoffers)
Nou nee, die discussie leeft al wat langer dan dat de FvD bestaat. Ik vind het alleen nogal makkelijk van de FvD om daar op mee te liften, zeker als ze pretenderen een vernieuwende en frisse partij te zijn, maar het sluit wel naadloos aan op de hoek waar ze zich in bevinden.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:23 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
De COA (alleen de COA!) besteed volgens de overheid ¤23.000 per asielzoeker per jaar. 80k (nog geen 100k dus even voor het gemak) is al 1,8 miljard. Denk ook niet dat dat alles is.
Als het FvD daar wat aan gaat doen staat ook iedereen weer op z'n achterste poten. Ik zou zeggen doen, het FvD vast ook.
En de overige bezwaren?
Hoe discussieer jij? Je legt me van alles in de mond dat ik niet gezegd heb. Ten eerste is het natuurlijk onzin dat als ik niet kan zeggen 21 oktober 1981, dat er dan geen verval is opgetreden. De overdracht van soevereiniteit naar de EU lijken me echter prima data waarop het zeker niet beter is geworden. Als je wilt zoek ik de datum op van het referendum over de Europese grondwet. Bestaat het verval dan opeens wel?quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zoals Baudet het formuleert beweert hij impliciet dat het is afgeschaft.
Hij overdrijft natuurlijk .. Doet ie vaker.
Maar ... jij zal ook niet het jaar van verkeerd gaan aangeven.
In welk jaar was de democratie dan nog op topniveau en waardoor werd het. afgebroken.?
[..]
Ok.. je erkent dat herstellen niet mogelijk is.
En je weet toch dat je hetzelfde doet als politici ? Je doet een belofte (dan richten we het wel op)
die jij en Baudet niet kunnen waarmaken.
[..]
Nee niet duidelijk , als Baudet refereert aan het Zwitserse systeem dan weet hij zelf ook dat "herstellen"' een totaal verkeerd woord is.
Maar "herstellen" klinkt dramatischer. Hij schept een populistische afstand tussen de daders ( politieke elite) en zijn nobele bedoelingen namens het volk ( slachtoffers)
Ach ik moet een stage voorbereiden en ben een beetje aan het soggen. De wanhopige pogingen zorgen voor wat vermaak op deze druilerige avond. Een serieuze discussie hoop ik allang niet meer op. We moeten het eigenlijk ook niet verwachten, want als je de feiten erbij pakt kan je eigenlijk niet anders dan dat het met het FvD eens wordt natuurlijk.quote:Op donderdag 6 juli 2017 21:00 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die Bluesdude-reacties zijn altijd zo'n 'stream of consciousness' zonder enige samenhang ofzo, geen doorkomen aan.
Ja, klopt. Het FvD is geen one-issue partij, voor als je het nog niet doorhad. Wat moet een nieuwe partij dan doen? Er geen mening over hebben? Dat zou inderdaad vooruitstrevend zijn -.-quote:Op donderdag 6 juli 2017 21:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou nee, die discussie leeft al wat langer dan dat de FvD bestaat. Ik vind het alleen nogal makkelijk van de FvD om daar op mee te liften, zeker als ze pretenderen een vernieuwende en frisse partij te zijn, maar het sluit wel naadloos aan op de hoek waar ze zich in bevinden.
In 2015 zie je even een flinke verhoging, daarna zakt het weer af naar de trend van voorgaande jaren. Dus welke stijging heb je het over?quote:Op donderdag 6 juli 2017 21:12 schreef Mr.Major het volgende:
Op google opzoeken 'aantal asielzoekers nederland' geeft als 1e deze hit:
http://www.werkwijzervluc(...)tallen-herkomst.aspx
Daar staat wel het een en ander in. Je wilt gewoon een trendlijn zien, en dan zeggen dat die stijging minimaal is. Ga je gang, ik ben het er niet mee eens.
Er zitten nogal wat meters tussen 'er geen mening over hebben' en meewaaien op de populistische wind die nu rondgaat.quote:Op donderdag 6 juli 2017 21:18 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ja, klopt. Het FvD is geen one-issue partij, voor als je het nog niet doorhad. Wat moet een nieuwe partij dan doen? Er geen mening over hebben? Dat zou inderdaad vooruitstrevend zijn -.-
Aan de ene kant moet het FvD worden aangevallen, want ze hebben zogenaamd bizarre niet werkende oplossingen, (in tegenstelling tot de PVV), maar aan de andere kant zeggen ze niks nieuws?
Hoe kan je zoiets volhouden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |