abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:02:12 #201
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_172214593
quote:
Moest lachen :@ _O- Vooral om die "ik stem D66" poster :D
Ben wel benieuwd hoe de overige partijen erop reageren.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_172214665
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:37 schreef Mr.Major het volgende:
Laat ik deze twee pareltjes dan ook maar even posten, het tweede filmpje is een analyse van het voorafgaande debat. Ben het wederom volledig met Baudet eens.

Doet ie toch weer goed hoor. Vooral dat 2e filmpje. Dit is gewoon constructief meedenken. Scheelt ook dat ik het woord kartel niet heb gehoord voor de verandering :7. Ga zo door !
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_172214701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:02 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik gok zuur
(she/her)
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:13:30 #204
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172214863
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:05 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Doet ie toch weer goed hoor. Vooral dat 2e filmpje. Dit is gewoon constructief meedenken. Scheelt ook dat ik het woord kartel niet heb gehoord voor de verandering :7. Ga zo door !
Dat is ook een goede zaak ja, het moet niet dezelfde langspeelplaat worden die dhr Wilders altijd opzet over de islam. :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_172216086
Zoals een populistische narcist betaamt, zei Baudet dit:
"Wij zijn het vlaggenschip van de Renaissancevloot. De andere schepen kunnen volgen."
http://nos.nl/artikel/215(...)nuit-openbreken.html
Vooral je volgelingen het gevoel geven dat ze avantgarde zijn en bijzonder.
Goed voor de ego..... kan naadloos overgaan in het oppoetsen van het nationaal ego.......maar...

https://twitter.com/thierrybaudet

quote:
het vlaggenschip van Thierry Baudet, met op het zeil het logo van het Forum voor Democratie, is zeker een symbool van trots. Maar dan wel een symbool van Engelse trots.
https://overdemuur.org/vl(...)-een-engels-galjoen/

maar.....als je het nationalistisch gevoel wilt opkrikken, neem dan een schip uit het vermeende glorierijk verleden van Nederland.
Niet van de WIC, niet van de VOC, maar van de staatse marine. Das beter te verdedigen
pi_172216459
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 15:04 schreef Bluesdude het volgende:
Zoals een populistische narcist betaamt, zei Baudet dit:
"Wij zijn het vlaggenschip van de Renaissancevloot. De andere schepen kunnen volgen."
Vooral je volgelingen het gevoel geven dat ze avantgarde zijn en bijzonder.
Goed voor de ego..... kan naadloos overgaan in het oppoetsen van het nationaal ego.......maar...

https://twitter.com/thierrybaudet

[..]

https://overdemuur.org/vl(...)-een-engels-galjoen/

maar.....als je het nationalistisch gevoel wilt opkrikken, neem dan een schip uit het vermeende glorierijk verleden van Nederland.
Niet van de WIC, niet van de VOC, maar van de staatse marine. Das beter te verdedigen
Ik stem echt niet op die partij door dat bootje hoor. Wel leuk gevonden. Verder zijn ze natuurlijk bijzonder, want ze zeggen iets heel anders dan de kartelpartijen :) uniek programma, uniek geluid. En toch zo nuttig en logisch.
pi_172217931
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 15:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik stem echt niet op die partij door dat bootje hoor. Wel leuk gevonden. Verder zijn ze natuurlijk bijzonder, want ze zeggen iets heel anders dan de kartelpartijen :) uniek programma, uniek geluid. En toch zo nuttig en logisch.
Eensch! Verder staat er helaas niks inhoudelijks in het stukje behalve het bekende huilie huilie.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 6 juli 2017 @ 16:14:36 #208
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172218081
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 13:37 schreef Mr.Major het volgende:
Laat ik deze twee pareltjes dan ook maar even posten, het tweede filmpje is een analyse van het voorafgaande debat. Ben het wederom volledig met Baudet eens.

Wat ik dan zo jammer vind, dat hij dan geen cijfers paraat heeft over de kosten van immigratie. Dat had zijn vehaal veel meer fundament gegeven. En de vraag is, heeft hij inderdaad hier wel onderzoek naar gedaan, is het fysiek mogelijk om alle Groningers in dat gebied direct bij langs te gaan in een kort termijn? En wat als er inderdaad nog een aardbeving komt? Krijg je dan claim na claim? Ik kan mij voorstellen dat zoiets goed dichtgetimmerd moet worden en dat er niet direct iemand met een zak geld klaar kan staan.

Wel heeft hij een punt en is zijn hands on gedachte niet verkeerd.
pi_172218326
quote:
Nieuwzuur :D
pi_172218327
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 16:14 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wat ik dan zo jammer vind, dat hij dan geen cijfers paraat heeft over de kosten van immigratie. Dat had zijn vehaal veel meer fundament gegeven. En de vraag is, heeft hij inderdaad hier wel onderzoek naar gedaan, is het fysiek mogelijk om alle Groningers in dat gebied direct bij langs te gaan in een kort termijn? En wat als er inderdaad nog een aardbeving komt? Krijg je dan claim na claim? Ik kan mij voorstellen dat zoiets goed dichtgetimmerd moet worden en dat er niet direct iemand met een zak geld klaar kan staan.

Wel heeft hij een punt en is zijn hands on gedachte niet verkeerd.
Mwah, ik vind dat stukje niet heel belangrijk, en niet heel relavant. Of dat geld nou naar zorg of immigratie gaat is niet belangrijk voor Groningen. Feit is wel dat immigratie veel geld kost.
Dat kan ik je ook niet vertellen. Wat ik niet geloof is het verhaal van Bosman, dat er in een crisis (hoge werkeloosheid) niet genoeg mensen zouden zijn.

Toch geloof ik dat het niet heel moeilijk kan zijn. De NAM ging namelijk ook langs (er zijn filmpjes van gemaakt, is ook bij jinek geweest). Ik zal zo nog even de constructie opzoeken zoals die bij Lubach aan de orde is geweest.

Krijg je claim na claim? Ja mogelijk wel. Maar als een nieuwe aardbeving voor nieuwe schade zorgt, moet je dat ook betalen.

Kleine scheurtjes die de structurele integriteit niet aantasten, daar hoef je niet voor te dokken. Maar sommige gebouwen staan enkel nog overeind doordat ze gestut worden. Dat kan gewoon niet.

Tuurlijk zijn er nog practische bezwaren, Baudet erkent dat ook wel. Hij zet de stip op de horizon: daar moeten we heen. Die problemen kunnen nooit zo groot zijn dat we het nu op de beste manier aanpakken.

pi_172218350
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 11:06 schreef Euribob het volgende:Wat is er precies mis met iemand voor extreemrechts uitmaken?
Omdat extreem rechts een beladen term is.

Door die term te makkelijk te gebruiken voor een politieke partij waar jij een hekel aan hebt sla je een discussie gelijk dood, en druk je een partij in een verkeerde hoek.
quote:
Nu zie ik ook wel dat remlof de link probeert te leggen tussen FvD = extreemrechts = fascistisch en dat is van zijn kant wat te makkelijk gedacht, maar ik denk niet dat je kan ontkennen dat FvD aan de uiterste rechterkant zit van wat ons parlement te bieden heeft. Dat maakt een partij automatisch extreemrechts, het is namelijk een relatief begrip.
:N Nee, dat maakt een partij niet automatisch extreemrechts.
Extreem als politieke partij wil zeggen dat je desnoods geweld of ondemocratische middelen wilt gebruiken om je doel te verwezenlijken.
Dat heb ik de FvD nog niet zien doen of beweren,
Omdat ze over bepaalde standpunten anders denken dan de voorheen "meest rechtse" partij, de VVD, maakt ze niet automatisch extreem rechts.
Dat is een verkeerde conclusie.

De SP is ook niet automatisch extreemlinks omdat ze wat linkser in het politieke spectrum staan dan de PvdA.
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:48 schreef 99.999 het volgende:Dat figuurtje wat zo flipt wanneer de FvD extreem genoemd wordt maakt GL regelmatig uit voor extreemlinks.
GL heeft dan ook wel leden en ex-leden die extremistische activiteiten hebben ontplooid ja.
En daar doen ze geen afstand van.
De partij is op zich niet extreem links, maar een deel van hun achterban wel.
quote:
Beide kwalificaties zijn overdreven.
Dat zeg je nu opeens ?
Waarom beschuldig je dan om de haverklap mensen en partijen ervan dat ze extreemrechts zijn ?
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 16:14 schreef Apekoek het volgende:Wat ik dan zo jammer vind, dat hij dan geen cijfers paraat heeft over de kosten van immigratie. Dat had zijn vehaal veel meer fundament gegeven.
Ach, dat soort cijfers zijn al vaker gepubliceerd.
Voor je het weet word dat weer afgedaan met "racisme" en "je kunt geen bedrag aan een mens hangen"
pi_172222370
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:02 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat dacht je van niet? Meer het nivo brugklas dan 2e Kamer, zou ik zeggen.
pi_172222450
Bij immigratie praten over kosten vind ik ook een verkeerde benadering. Principes (zoals mensen helpen) mogen best wat kosten.
pi_172222544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jammer dat je het niet leuk vond
pi_172222577
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jammer dat je het niet leuk vond
Ah, het was leuk bedoeld? Echt? :D

Tja, ik vermoed dan dat ik niet de doelgroep ben van iemand die denkt dat zijn mening gelijk staat aan een feit ;)
pi_172222580
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:52 schreef Xa1pt het volgende:
Bij immigratie praten over kosten vind ik ook een verkeerde benadering. Principes (zoals mensen helpen) mogen best wat kosten.
Zeker. Maar niet oneindig veel, en ook andere dingen moeten worden betaald. Dus zal je er toch over moeten praten. Zo wordt er ook gepraat over hoeveel geld we nu eigenlijk moeten besteden om iemand nog een paar jaar langer te laten leven. Dat zijn gewoon realistische discussies.
pi_172222684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, het was leuk bedoeld? Echt? :D

Tja, ik vermoed dan dat ik niet de doelgroep ben van iemand die denkt dat zijn mening gelijk staat aan een feit ;)
Voor elk probleem is een beste oplossing, soms lijkt die oplossing heel stom, soms heeft niemand 'm, en soms ligt het voor het oprapen. Als je die aandraagt als de beste oplossing, is je mening niet alleen een mening, maar toevallig ook een feit.
pi_172222750
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zeker. Maar niet oneindig veel
Daar is ook helemaal geen sprake van.
pi_172222752
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Voor elk probleem is een beste oplossing, soms lijkt die oplossing heel stom, soms heeft niemand 'm, en soms ligt het voor het oprapen. Als je die aandraagt als de beste oplossing, is je mening niet alleen een mening, maar toevalig ook een feit.
Nee. Dat is niet zo. Maar leuk geprobeerd, hij sprak overigens niet over een bepaalde oplossing, hij sprak in zijn algemeenheid.

Maar hey, zoals gezegd, ik ben niet de doelgroep.
  donderdag 6 juli 2017 @ 19:06:41 #220
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_172222825
quote:

[..]

niveau.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_172223160
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar is ook helemaal geen sprake van.
En ook niet te veel -.- obviously. En of dat zo is, dat is een politieke discussie. Het FvD vindt van wel.
pi_172223249
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee. Dat is niet zo. Maar leuk geprobeerd, hij sprak overigens niet over een bepaalde oplossing, hij sprak in zijn algemeenheid.

Maar hey, zoals gezegd, ik ben niet de doelgroep.
Nee dat is prima.

Nou dat is wel zo. Je hebt de vluchtelingencrisis. Die kan je op 100 manieren oplossen. 1 daarvan leidt tot het beste eindresultaat (al is het verschil dat 1 extra Syriër chirurg in Nederland wordt). De beste oplossing, is een feit. Dat moet je achterhalen.

Heb je dat achterhaald, dan heb je de beste oplossing dus te pakken. Als je dat al vond, dan is je mening dus een feit. Het enige dat Baudet dus eigenlijk heeft gezegd, is dat hij vaak gelijk heeft. Dat zegt ie expres een beetje sterk, dat is z'n spreektaal.
pi_172223329
Baudet zei

" we willen de democratie herstellen."

Dit is natuurlijk slap gelul.
Nederland is een democratie. waarom liegt ie dat in een verleden de democratie werd opgeheven ?
Is dat beter voor het slachtoffergevoel... zoiets als '' we willen Nederland terugpakken" ?

Is dat ook de reden dat zijn gelovigen dit slikken?
pi_172223443
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2017 18:52 schreef Xa1pt het volgende:
Bij immigratie praten over kosten vind ik ook een verkeerde benadering.
Principes (zoals mensen helpen) mogen best wat kosten.
Kijk dat bedoel ik dus, met dat soort reacties probeer men dus eventuele onderzoeken naar de kosten van immigratie te ondermijnen ;)

Maar eigenlijk is het een rare reactie, waarom zou je niet de kosten willen weten van economische migranten waarvan de meesten niets bijdragen aan de maatschapij, maar de maatschappij slecht op kosten jagen ? Nu en in de komende decennia.

En als je het over "vluchtelingen" hebt, want je praat tenslotte over mensen helpen, dan is het ook een interessant vraagstuk.
Want voor de kosten van de opvang van een vluchteling in Nederland kun je heel wat meer opvangen in de regio.
  donderdag 6 juli 2017 @ 19:35:36 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_172223501
quote:

[..]

Dat is sowieso het niveau van FvD. Nogal infantiel en puberaal.
Yankee go home!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')